https://www.telegraaf.nl/(...)imideren-of-afleidenquote:Kaag na fakkelprotest: ik laat me niet intimideren of afleiden
DEN HAAG - D66-leider Sigrid Kaag heeft vooralsnog geen aangifte gedaan tegen de mensen die haar zondag voorafgaand aan een debat in Diepenheim in Overijssel opwachtten met fakkels. Zij laat weten zich niet de mond te laten snoeren. „Ik laat me niet intimideren of afleiden van de inhoud”, zegt Kaag in een verklaring. „Het werk voor Nederland is te belangrijk en te urgent om te laten liggen.”
Kaag herhaalt wel dat zij zich zorgen maakt over de toon van het publieke debat. „Wat gisteren gebeurde - welke gedachten ik daar ook bij heb - gaat niet over mij alleen. We dreigen in Nederland iets essentieels te verliezen. Het respect dat we hopen van anderen te krijgen durven we steeds minder aan elkaar te geven. De waarden die ons verbinden staan onder druk.”
Niet alleen politici krijgen volgens Kaag te maken met „met aangewakkerde verdachtmakingen en complotten”, maar bijvoorbeeld ook politieagenten, verpleegkundigen, wetenschappers en journalisten. „Dat is gif voor onze democratische rechtsstaat”, aldus de eerste vicepremier.
Zelf zegt Kaag altijd het gesprek aan te zullen blijven gaan. „Met iedereen. Overal. Het blijft mijn overtuiging dat luisteren beter is dan schreeuwen en dat we van elkaar kunnen leren met oprechte belangstelling voor elkaar.”
Mevrouw Kaag, u en uw partijleden maken half Nederland uit voor fascist en willen bij voorbaat niet met andere partijen samenwerken.quote:Kaag herhaalt wel dat zij zich zorgen maakt over de toon van het publieke debat.
Dat IQ hebben die mensen ook:quote:Op maandag 20 februari 2023 18:21 schreef Haags het volgende:
Je moet ook wel het IQ van een doperwt hebben om met fakkels iemand op te gaan staan wachten.
Stelletje kanslozen.
Zou je dan niet zo onderhand een begin gaan maken aan dat werk? Doos.quote:„Het werk voor Nederland is te belangrijk en te urgent om te laten liggen.”
Of; Mevrouw Kaag heeft haar taakomschrijving als minister van Financiën niet zo goed gelezen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:26 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat IQ hebben die mensen ook:
- een minister van financiën aanspreken op het stikstofbeleid;
- een minister van financiën aanspreken op landbouwbeleid;
- met een draaiende smartphone filmen dat ze voorbij loopt;
- overschreeuwen als ze in gesprek gaat met iemand;
- suggereren dat die bedreiging in 2022 terecht was;
- achteraf zeggen dat jij het niet was die tot die fakkels had opgeroepen.
Ze heeft geen bord voor haar kop. Jij bent een triest figuur die een totalitaire staat wil. Goed idee om je mening op te dringen aan anderen door. Mensen te intimideren!quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)imideren-of-afleiden
Ongelofelijk. Geen aangifte doen. Wat dacht mevrouw eigenlijk dat er strafbaar was? Dacht ze serieus dat ze een zaak had? Als hiervoor mensen zouden worden veroordeeld, dan is het einde zoek.
[..]
Mevrouw Kaag, u en uw partijleden maken half Nederland uit voor fascist en willen bij voorbaat niet met andere partijen samenwerken.
U heeft gewoon een bord voor uw kop en kan wél uitdelen, doch niet incasseren.
Een doperwt met down ziet er nog intelligenter uit dan het vollek op die foto. Wat een gillerquote:Op maandag 20 februari 2023 18:21 schreef Haags het volgende:
Je moet ook wel het IQ van een doperwt hebben om met fakkels iemand op te gaan staan wachten.
sowww wat een dijenkletser weer zegquote:Op maandag 20 februari 2023 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een sterke vrouw is het ook, indrukwekkend. Midden een klimaatramp durft ze houtstook in de buitenlucht zonder vergunning zomaar te tolereren.
Niets, maar op deze manier kan ze niet alleen suggereren dat er weer sprake is van een ernstige bedreiging, maar ook nog eens dat ze een nobele democraat is door er niets mee te doen. Spindoctors ftw.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef thedeedster het volgende:
Wat dacht mevrouw eigenlijk dat er strafbaar was?
De weg blokkeren met trekkers is al een strafbaar feit.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Niets, maar op deze manier kan ze niet alleen suggereren dat er weer sprake is van een ernstige bedreiging, maar ook nog eens dat ze een nobele democraat is door er niets mee te doen. Spindoctors ftw.
Zoals? Ongewenst en onbeschoft zijn nog niet noodzakelijk strafbaar.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Jammer dat ze dat niet doet. Er zijn hier volgens mij genoeg strafbare zaken te herkennen.
Het gaat hier om fakkeldragers.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De weg blokkeren met trekkers is al een strafbaar feit.
Ik? Lachwekkend.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:29 schreef The_End het volgende:
[..]
Ze heeft geen bord voor haar kop. Jij bent een triest figuur die een totalitaire staat wil. Goed idee om je mening op te dringen aan anderen door. Mensen te intimideren!
Je huis in de fik steken geeft ook licht, warmte en een bepaalde sfeerquote:Op maandag 20 februari 2023 18:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat is er nou weer mis met fakkels?
Het geeft licht, warmte, meteen sfeer.
Woke gezeik weer.
Maar dan gaat spul kapot en ga je zelf eventueel dood.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je huis in de fik steken geeft ook licht, warmte en een bepaalde sfeer
Ja als je alleen maar dreigt om dingen in de hens te steken is het natuurlijk helemaal okay!quote:Op maandag 20 februari 2023 18:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar dan gaat spul kapot en ga je zelf eventueel dood.
Dat is natuurlijk wel echt erg.
Oh jee,quote:Op maandag 20 februari 2023 18:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat is er nou weer mis met fakkels?
Het geeft licht, warmte, meteen sfeer.
Woke gezeik weer.
De weg blokkeren is al strafbaar. En ze verspreiden laster, wat ook niet mag.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals? Ongewenst en onbeschoft zijn nog niet noodzakelijk strafbaar.
Mensen die "het volk" zeggen en eigenlijk "ikke ikke ikke" bedoelen, weet je wie dat ook deed? Lodewijk de 16e.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:35 schreef Rickocum het volgende:
Jammer dat we niet in de Franse Revolutie leven. Tijd om het volk weer de touwtjes in eigen handen te krijgen.
Maar een boy kan dromen.
Dan was het OM zelf wel een onderzoek gestart.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Jammer dat ze dat niet doet. Er zijn hier volgens mij genoeg strafbare zaken te herkennen.
Ze hebben gedreigd met in de fik steken ja?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja als je alleen maar dreigt om dingen in de hens te steken is het natuurlijk helemaal okay!
Ja. Rot op met al dat overdreven gezeik.quote:
Nee ze namen die fakkels mee omdat de batterijen van hun zaklantaarntjes leeg waren zeker.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ze hebben gedreigd met in de fik steken ja?
Ow dus als iemand fakkels mee neemt dan is dat natuurlijk per definitie om iets (of iemand) in de fik te zetten.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee ze namen die fakkels mee omdat de batterijen van hun zaklantaarntjes leeg waren zeker.
De vorige die haar met een fakkel in de hand wilde spreken, is veroordeeld tot vijf maanden cel.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef thedeedster het volgende:
Ongelofelijk. Geen aangifte doen. Wat dacht mevrouw eigenlijk dat er strafbaar was? Dacht ze serieus dat ze een zaak had? Als hiervoor mensen zouden worden veroordeeld, dan is het einde zoek.
Ze maken deel uit van de coalitie, dus hoezo willen ze niet met andere partijen samenwerken? En half Nederland uitmaken voor fascist?quote:Mevrouw Kaag, u en uw partijleden maken half Nederland uit voor fascist en willen bij voorbaat niet met andere partijen samenwerken.
Geef, behalve om te intimideren, eens 1 goede reden waarom je fakkels mee zou nemen dan?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow dus als iemand fakkels mee neemt dan is dat natuurlijk per definitie om iets (of iemand) in de fik te zetten.
quote:Op maandag 20 februari 2023 18:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vorige die haar met een fakkel in de hand wilde spreken, is veroordeeld tot vijf maanden cel.
[..]
Ze maken deel uit van de coalitie, dus hoezo willen ze niet met andere partijen samenwerken?
https://www.volkskrant.nl(...)en-pvv-uit~b71831c3/quote:VVD en CDA volgen Kaag en Klaver en sluiten lokale samenwerking met FvD en PVV uit
De partijleiders van VVD, D66, CDA en GroenLinks vinden ook lokale samenwerking met Forum voor Democratie en PVV na de raadsverkiezingen van maart niet langer kunnen. Partijleiders Sigrid Kaag (D66), Jesse Klaver (GroenLinks), Wopke Hoekstra (CDA) en Mark Rutte (VVD) riepen zaterdag hun lokale afdelingen op de twee radicaal-rechtse partijen te weren uit het gemeentebestuur. ‘Wij gaan niet met het extremisme besturen’, aldus Kaag.
Zei ik al.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geef, behalve om te intimideren, eens 1 goede reden waarom je fakkels mee zou nemen dan?
Ik neem altijd mijn hooivork mee als ik bij iemand op visite gaat, dat jij daar iets van vindt is framing.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geef, behalve om te intimideren, eens 1 goede reden waarom je fakkels mee zou nemen dan?
Waarom is een partij verplicht tot samenwerken?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)en-pvv-uit~b71831c3/
Hahahaha...neequote:Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Alsof de PVV en FvD wel samen willen werken met anderen die zij voortdurend uitmaken voor heks, landverraders, leugenaars, hypocriete eikels etc. Kom nouquote:Op maandag 20 februari 2023 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Dat is democratisch.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is een partij verplicht tot samenwerken?
En bovendien waarom willen die partijen zo graag samenwerken met D66 als die partij de bron van alle kwaad is?
Goeie vraag. Misschien iets voor Rutte. Het zal wel om de macht gaan.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is een partij verplicht tot samenwerken?
En bovendien waarom willen die partijen zo graag samenwerken met D66 als die partij de bron van alle kwaad is?
Graag even een berichtje waarin te lezen is dat die partijen de andere partijen ook weer van te voren buitensluiten, graag.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Alsof de PVV en FvD wel samen willen werken met anderen die zij voortdurend uitmaken voor heks, landverraders, leugenaars, hypocriete eikels etc. Kom nouDat fucking gejank dat ze worden uitgesloten. Ik denk dat die twee partijen meer anderen uitsluiten eerlijk gezegd.
Sfeerverlichting. Daarvoor kun je ze toch gewoon kopen? Niks illegaals aan.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jawel, de weg blokkeren met trekkers bijvoorbeeldquote:
quote:Er stonden trekkers geparkeerd langs de weg naar het cultuurcentrum. Ze zou daar niet met de auto langs kunnen gaan en moest vervolgens uitstappen om de laatste 150 meter te voet af te leggen.
Dat is nou net het laffe aan die twee, dat doen ze niet. Ze janken dat ze worden uitgesloten maar zijn zelf echt niet bereid om samen te werken met sommige partijen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Graag even een berichtje waarin te lezen is dat die partijen de andere partijen ook weer van te voren buitensluiten, graag.
Nee hoor, de macht opeisen door een ander te dwingen tot samenwerking is zeer ondemocratisch.quote:
Dus haar uitschelden voor heks en leugenaar en dan nog verwachten dat ze wel met je wil samenwerken.quote:Bovendien liegt Kaag als geen ander.
"Altijd met iedereen het gesprek aangaan, overal?"
Pfffrrrtt.
Daar staat dus ten eerste iets heel anders dan wat jij beweerde en ten tweede gebeurt het dus door bijna alle relevante partijen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Whoehoehoe, nou dat is zeker 500 jaar celstraf bij elkaar...quote:Op maandag 20 februari 2023 18:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, de weg blokkeren met trekkers bijvoorbeeld
https://nos.nl/artikel/24(...)et-brandende-fakkels
[..]
Gast, volg je het nieuws wel eens?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daar staat dus ten eerste iets heel anders dan wat jij beweerde en ten tweede gebeurt het dus door bijna alle relevante partijen.
En hoezo maakt Kaag half Nederland uit voor fascist?
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dit is toch op geen enkele manier een reactie op mijn vragen aan jou?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gast, volg je het nieuws wel eens?
https://www.ad.nl/politie(...)lijk-maken~a56af0c0/
https://d66.nl/nieuws/rechts-extremisten-bedreigen-de-democratie/
Nu verplaats je de doelpalen. Het zijn strafbare feten.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Whoehoehoe, nou dat is zeker 500 jaar celstraf bij elkaar...
Lees mijn edit.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:06 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dit is toch op geen enkele manier een reactie op mijn vragen aan jou?
Jij beweert allerlei dingen die je desgevraagd op geen enkele manier kunt onderbouwen.quote:
Strafbaar in de zin van; hier wordt een zaak van gemaakt. En dat geloof ik niet. Een weg blokkeren op de snelweg ok, maar een flutweg naar een cultuurcentrum?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu verplaats je de doelpalen. Het zijn strafbare feten.
En de blokkeerfriezen mochten toch wel aardig wat dagen met een hesje aan papier gaan prikken voor dat feit.
https://nos.nl/artikel/23(...)-wel-lagere-straffen
Fascisme zoals fvd die actief uitdraagt bedreigt de democratie inderdaad, dat ben ik volledig met d'66 eens (het is ook zeker niet alleen d'66 die dit vindt, eigenlijk bijna iedereen behalve fvd vindt dat gewoon), maar de helft van nederland? In je natte droompjes misschien. Die fascisten met hun fakkels en hun gegil over tribunalen en bestormen van het binnenhof etc hebben alleen een enorm grote muil en daardoor lijkt het alsof ze met veel meer zijn. Op sociale media zijn het vele duizenden kloontjes die door een paar mensen zijn aangemaakt. En de bubbel waar je in zit vertekent de boel nog meer. De werkelijkheid is natuurlijk anders. Neemt niet weg dat het zorgwekkend is en dat fascisme hard bestreden moet worden.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gast, volg je het nieuws wel eens?
https://www.ad.nl/politie(...)lijk-maken~a56af0c0/
https://d66.nl/nieuws/rechts-extremisten-bedreigen-de-democratie/
Oh nee, wilde ze niet partijen verbieden? Daar wil ze dan ook niet mee samenwerken lijkt mij..quote:Op maandag 20 februari 2023 19:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij beweert allerlei dingen die je desgevraagd op geen enkele manier kunt onderbouwen.
Je zegt dat Kaag/D66 half Nederland uitmaken voor fascist. Is gewoon onzin. Je zegt dat ze al bij voorbaat niet met andere partijen samen wil werken. Is ook aantoonbaar onzin (D66 zit op tientallen plekken in coalities waar volop wordt samengewerkt met andere partijen).
Kun je wel een beetje aangebrand gaan lopen doen, maar dan moet je maar niet van die rare dingen beweren.
Als dat tot doel heeft om mensen uit de politiek het werk onmogelijk te maken dan denk ik dat een rechter daar niet heel blij mee is.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Strafbaar in de zin van; hier wordt een zaak van gemaakt. En dat geloof ik niet. Een weg blokkeren op de snelweg ok, maar een flutweg naar een cultuurcentrum?
Als het aan D66 ligt, wordt het voor het Openbaar Ministerie makkelijker om een politieke partij te verbieden wanneer die de rechtsstaat ernstig ontwricht. Het wetsartikel waarmee nu onder meer criminele motorbendes worden verboden, moet ook gaan gelden voor politieke partijen.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:03 schreef Toine51 het volgende:
Kaag, die partijen en omroepen wil verbieden...
Referendum de nek heeft omgedraait.
Je moet wel compleet gestoord zijn dat je nog achter deze engnek aanloopt..
Wat is er mis met een machete? Hoort gewoon bij de landbouw toch? Of een jachtgeweer?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met brandende fakkels. Dat doen ze daar ook bij de paastocht.
Misschien gaat er een beetje blijk van ontevredenheid vanuit maar tis niet zo dat ze mensen levend verbrand hebben ofzo toch?
Het was waarschijnlijk niet het effect dat deze fakkelgekken voor ogen hadden nee.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:23 schreef Madhouse11 het volgende:
Slim aangepakt door het campagneteam van D66.
Hè?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:24 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een machete? Hoort gewoon bij de landbouw toch? Of een jachtgeweer?
Denk het niet.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:23 schreef Madhouse11 het volgende:
Slim aangepakt door het campagneteam van D66.
Alleen is D66 niet links.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik zou ook niet met de PVV, BBB, FvD of JA21 willen samenwerken omdat ze volstrekt onrealistische ideëen hebben. Over polariserende partijen gesproken. D'66 heeft een coalitieakkoord gesloten. Ik zie niet wat daar polariserend aan is. Het is gewoon democratisch besloten en ze gaan links nog hard nodig hebben in de eerste kamer. Helaas voor een groot deel van de VVD-achterban.
Welke criminelen?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het aan D66 ligt, wordt het voor het Openbaar Ministerie makkelijker om een politieke partij te verbieden wanneer die de rechtsstaat ernstig ontwricht. Het wetsartikel waarmee nu onder meer criminele motorbendes worden verboden, moet ook gaan gelden voor politieke partijen.
Lees het bovenstaande eens goed door.
Daar is toch niets mis mee met wat zij wil? Het zou toch een verrijking van het land zijn als criminelen niet meer in de politiek mogen?
Kaag zal dan ook nooit mijn stem krijgen; maar termen als 'heks' en 'engnek' vind ik not done. Ik ben het rigoureus oneens met Kaag, en vind haar kwalitatief gezien een van de minst doeltreffende ministers die we ooit hebben gehad, maar houd functie en persoon gescheiden.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:03 schreef Toine51 het volgende:
Kaag, die partijen en omroepen wil verbieden...
Referendum de nek heeft omgedraait.
Je moet wel compleet gestoord zijn dat je nog achter deze engnek aanloopt..
Beweer ik ook niet. De coalitiepartijen zullen straks een stuk minder steun van de stemmer krijgen. Ze zullen dus op links moeten gaan shoppen omdat populistisch rechts zoveel mogelijk zal willen gaan blokkeren.quote:
De personen die de rechtsstaat ernstig ontwrichten zijn die dan niet crimineel genoeg voor jou?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Welke criminelen?
En heb je gezien wie er bij de VVD zit? Die troela die lid van de Hofstadgroep was. En die vetklep met zijn ctematorium.
Vrij nutteloos wel om dan overdag met je fakkeltje rond te lopen.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hè?![]()
Daar lopen ze toch geen vredige paastochten mee
Een fakkel is een alternatieve manier van verlichten.
Een machete is een aanvalswapen.
Hoezo? Bij D66 denken ze dat je dmv extreme belastingheffing aan de klimaatthermostaat kunt draaien. Vergeleken daarbij zijn de genoemde partijen bakens van rationaliteit en prima uitvoerbare plannen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik zou ook niet met de PVV, BBB, FvD of JA21 willen samenwerken omdat ze volstrekt onrealistische ideëen hebben. Over polariserende partijen gesproken. D'66 heeft een coalitieakkoord gesloten. Ik zie niet wat daar polariserend aan is. Het is gewoon democratisch besloten en ze gaan links nog hard nodig hebben in de eerste kamer. Helaas voor een groot deel van de VVD-achterban.
Nou, begrijp hun standpunt wel. Over hoe ze het uiten, daar mag je je mening over hebben.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:33 schreef Malavita het volgende:
Mensen die ook maar een klein beetje begrip tonen voor die fakkeldragers
de uiting is pure intimidatie, niks meer en niks minder. Mag je vinden wat je wilt van kaag (mijn stem zal ze nooit krijgen), maar dat ook maar een beetje begrijpen doen mensen die als kind iets te vaak op hun hoofd zijn gevallen.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, begrijp hun standpunt wel. Over hoe ze het uiten, daar mag je je mening over hebben.
Maar voor die Kaag kan ik dus ook geen begrip tonen.
ik kan juist wel begrip voor haar tonen. En ik neig ernaar vasnwege dit gedrag op haar te stemmen.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, begrijp hun standpunt wel. Over hoe ze het uiten, daar mag je je mening over hebben.
Maar voor die Kaag kan ik dus ook geen begrip tonen.
Bakens van rationaliteit zelfs. Ongelooflijk.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:49 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Hoezo? Bij D66 denken ze dat je dmv extreme belastingheffing aan de klimaatthermostaat kunt draaien. Vergeleken daarbij zijn de genoemde partijen bakens van rationaliteit en prima uitvoerbare plannen.
Ja, maar jij bent ook niet goed wijs. Dat telt niet natuurlijk.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik kan juist wel begrip voor haar tonen. En ik neig ernaar vasnwege dit gedrag op haar te stemmen.
Bewijs dat eens. Er is nog niemand veroordeeld, wel?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:45 schreef torentje het volgende:
[..]
De personen die de rechtsstaat ernstig ontwrichten zijn die dan niet crimineel genoeg voor jou?
Lekkere vergelijking zeg. Criminele bendes op één lijn zetten met politieke partijen die je niet aan staan. Komt regelrecht uit het receptenboek voor een militaire dictatuur.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het aan D66 ligt, wordt het voor het Openbaar Ministerie makkelijker om een politieke partij te verbieden wanneer die de rechtsstaat ernstig ontwricht. Het wetsartikel waarmee nu onder meer criminele motorbendes worden verboden, moet ook gaan gelden voor politieke partijen.
Lees het bovenstaande eens goed door.
Daar is toch niets mis mee met wat zij wil? Het zou toch een verrijking van het land zijn als criminelen niet meer in de politiek mogen?
Dus ze doet geen aangifte en dan ga jij je opwinden over of ze serieus denkt dat ze een zaak heeft? Wat voor vreemde logica is dat?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
Waarom meldt ze het dan? Ze wil er gewoon een slaatje uit slaan.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Dus ze doet geen aangifte en dan ga jij je opwinden over of ze serieus denkt dat ze een zaak heeft? Wat voor vreemde logica is dat?
Geen berichtje kunnen vinden. Onderbuik gereutel dus.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:57 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat is nou net het laffe aan die twee, dat doen ze niet. Ze janken dat ze worden uitgesloten maar zijn zelf echt niet bereid om samen te werken met sommige partijen.
Ja. Ze moet maar. Moet je anders maar geen volksvertegenwoordiger worden.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, de macht opeisen door een ander te dwingen tot samenwerking is zeer ondemocratisch.
[..]
Dus haar uitschelden voor heks en leugenaar en dan nog verwachten dat ze wel met je wil samenwerken.
Er is nog niemand veroordeelt omdat dat nog niet mag.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Bewijs dat eens. Er is nog niemand veroordeeld, wel?
Weet je wat we daar nu voor hebben? Stemmen bij verkiezingen. Anders spreek je niet namens "het volk"quote:Op maandag 20 februari 2023 18:35 schreef Rickocum het volgende:
Jammer dat we niet in de Franse Revolutie leven. Tijd om het volk weer de touwtjes in eigen handen te krijgen.
Maar een boy kan dromen.
Waarom niet?quote:Op maandag 20 februari 2023 19:33 schreef Malavita het volgende:
Mensen die ook maar een klein beetje begrip tonen voor die fakkeldragers
Als een machete een aanvalswapen zou zijn,is een fakkel dat natuurlijk ook.quote:Op maandag 20 februari 2023 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hè?![]()
Daar lopen ze toch geen vredige paastochten mee
Een fakkel is een alternatieve manier van verlichten.
Een machete is een aanvalswapen.
Nee dat moet ze helemaal niet. Als volksvertegenwoordiger heb je het recht om met iemand wel of niet te willen samenwerken.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:42 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja. Ze moet maar. Moet je anders maar geen volksvertegenwoordiger worden.
Volgens mij was ze ook al voor de verkiezingen duidelijk dat ze niet met PVV/FvD gaat samenwerken. En verder verzin je zelf een betekenis aan haar slogan om de macht te eisen. Dat maakt jou een ondemocratisch persoon.quote:Beloven dat je niemand laat vallen en altijd en overal met iedereen in gesprek zal blijven gaan, om vervolgens precies het tegenovergestelde te doen, maakt haar een liegende hypocriet.
Waarom wil je eigenlijk zo graag samenwerken met mensen die je enkel verrot loopt te schelden? Ik zou niet met iemand in een regering willen die ik maar een heks vind.quote:En dan word ze een heks genoemd. Nou jeetje wat erg zeg. Ga anders even naar de gang om samen met alle andere tasjes dragende, Rowling/Chapelle hatende, klimaatfobische woke genoten uit te huilen.
En boos zijn dat iemand die ze beschuldigen van de meest verschrikkelijke dingen niet met ze wil samenwerken.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
Toch wel grappig dat degenen die altijd woe-dend zijn wanneer Wilders bedreigd wordt bij Kaag ineens allerlei excuses voor bedreiging hebben.
Toen huizen van stro waren ja.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als een machete een aanvalswapen zou zijn,is een fakkel dat natuurlijk ook.
Dat zegt niets over het IQ van die eencelligen.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Of; Mevrouw Kaag heeft haar taakomschrijving als minister van Financiën niet zo goed gelezen.
Waarom zo argwanend? Ze meldt het niet, de Telegraaf meldt het. En wellicht heeft de Telegraaf het aan haar (persvoorlichter) gevraagd en antwoord gekregen. Of de redactie van de Telegraaf heeft het zelf bedacht. Kan ook.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waarom meldt ze het dan? Ze wil er gewoon een slaatje uit slaan.
Als je als democratische volksvertegenwoordiger van te voren selecteert met welk volk je wel en niet wil samenwerken draai je democratie de nek om terwijl met je middelvinger het volk uitlacht. Heel goed te begrijpen dus waarom men zo boos is.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat moet ze helemaal niet. Als volksvertegenwoordiger heb je het recht om met iemand wel of niet te willen samenwerken.
Bullshit.quote:Dat jij volksvertegenwoordigers wil dwingen om de PVV/FvD aan de macht te helpen is juist iets voor dicaturen.
Ik verzin zelf een betekenis bij haar slogan, en ben daarom een ondemocratisch persoon? Uhhh even kijken wat Kaag vandaag nog verder te melden had;quote:Volgens mij was ze ook al voor de verkiezingen duidelijk dat ze niet met PVV/FvD gaat samenwerken. En verder verzin je zelf een betekenis aan haar slogan om de macht te eisen. Dat maakt jou een ondemocratisch persoon.
Het gaat er niet om of je graag wil. Je hebt geen keus. Je moet maar. Je moet maar luisteren naar wat de ander te melden heeft. En daar kun je dan weer op reageren. Neem een voorbeeld aan Marcouch.quote:Waarom wil je eigenlijk zo graag samenwerken met mensen die je enkel verrot loopt te schelden? Ik zou niet met iemand in een regering willen die ik maar een heks vind.
''Action fakkeltje''.quote:Op maandag 20 februari 2023 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja want achterna gezeten worden door diep criminele organisaties met mi16 is hetzelfde als wat domme boeren met een action fakkeltje.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |