SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:De voorgaande wervingsactie leverde nog 115 rekruten op. In een poging om het slechte nieuws in de kiem te smoren heeft Prigozjin woensdag opgeroepen YouTube van het Russische internet te weren.
Daarop staan veel filmpjes van Russische soldaten en leden van de Wagner Groep die op gruwelijke wijze aan hun einde komen.
Wit-Rusland
Het huurlingenleger zou zijn tentakels nu ook tot in Wit-Rusland uitgestrekt hebben. President Loekasjenko zou daar naar Russisch voorbeeld het beveiligingsbedrijf GardService ingeschakeld hebben om vrijwilligers te werven voor het front in Oekrane.
Volgens Valeri Sakhastsjik, de woordvoerder van het schaduwkabinet van de Wit-Russische oppositieleider Svetlana Tichanovskaja, zou Vladimir Poetin „zeer veel geld” gestoken hebben in GardService om de Wit-Russische versie van de Wagner Group op te starten. Er zouden al zo’n duizend vrijwilligers opgeleid zijn.
quote:MOSKOU - De nood is hoog bij de Wagner Groep.
Nadat Poetins huurlingenleger eerder zelfs gevangenissen in Afrika leeghaalde om maar aan rekruten voor de strijd in Oekrane te komen, wordt er nu ook in Servi geworven.
De Servische president Aleksandar Vucic wil het niet hebben.
Hij eist dat Wagner daar onmiddellijk mee stopt.
Nee maar ook daar een hoop kneuzen op Twitter.quote:Op donderdag 19 januari 2023 03:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Was deze hier ook niet langsgekomen?
Als ik Boeing was zou ik het eerste salvo van 12 van die dingen op de Kerch brug sponsoren. Goede reclame en testcase.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-zware-tanksquote:Zelenski bekritiseert Duitse aarzeling over leveren zware tanks
Oekrane heeft kritiek geuit op Duitsland over de aarzeling zware Duitse tanks te leveren voor de strijd tegen Rusland. Volgens de Oekraense president Volodimir Zelenski is dat niet de "juiste strategie".
"Er zijn momenten waarop we niet moeten aarzelen", onafhankelijk van wat anderen doen, aldus Zelenski. Hij verwees daarbij naar mediaberichten dat Berlijn alleen moderne tanks wil sturen als de Verenigde Staten meedoen.
Duitsland staat steeds meer onder druk om de weg vrij te maken voor zijn geavanceerde Leopard-tanks. Andere Europese landen die Duitse Leopards hebben en ze naar Oekrane willen sturen, zijn ook afhankelijk van goedkeuring door Berlijn.
Volgens Amerikaanse en Duitse media wil de Duitse bondskanselier Scholz, een sociaaldemocraat, alleen leveren als ook de Amerikanen ook over de brug komen met zware tanks. Maar de Verenigde Staten willen naar verluidt die koppeling niet maken. De Duitse tanks gelden als het meest geschikt voor de Oekraense strijdkrachten en kunnen vanuit Europa ook het beste worden voorzien van munitie en reserve-onderdelen.
Het stomme is dat wanneer je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog je juist moet begrijpen dat nu snel handelen belangrijk is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:09 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-zware-tanks
Ik snap hem ook wel. Je land wordt aan gort geschoten, je weet dat je dit niet eeuwig kan volhouden en loopt een land als Duitsland ontzettend te treuzelkonten. Er zijn zelfs Duitse politicie die terugkijken naar de tweede wereldoorlog.
Hou toch eens op zeg want daar heeft Oekrane niks aan.
Ik weet niet precies waarom duitsland de tanks niet wilt leveren, maar de verschillende landen hebben natuurlijk wel allemaal een ander belang/risico bij hierbij.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het stomme is dat wanneer je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog je juist moet begrijpen dat nu snel handelen belangrijk is.
Goed zo. Gewoon leveren die dingen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen heeft schijt aan het Duitse getreuzel.
https://twitter.com/mhmck/status/1615966592252403720
Daarom snap ik Duitsland niet zo goed waar dat getreuzel vandaan komt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het stomme is dat wanneer je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog je juist moet begrijpen dat nu snel handelen belangrijk is.
Jaren geleden had Trump Duitsland hier al voor gewaarschuwd en stonden de Duiters hem gewoon uit te lachen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
al dan niet afhankelijkheid op basis van energie).
Misschien is het een 'sociaal democraat dingetje', Dat je in alles het collectief en consensus op zoekt om eventuele conflicten zoveel mogelijk te vermijden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarom snap ik Duitsland niet zo goed waar dat getreuzel vandaan komt.
Nee dat is hoe je jezelf te kakken en in een schadelijke zwakke positie zet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Misschien is het een 'sociaal democraat dingetje', Dat je in alles het collectief en consensus op zoekt om eventuele conflicten zoveel mogelijk te vermijden.
Misschien een zekering uit die Leo trekken zodat de koepel niet meer draait? Dan is het gewoon een antitankvoertuig.quote:
Polen doet wat het moet doenquote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In theorie hebben alle NAVO landen iets te vrezen bij escalatie. Het is niet zo dat Duitsland er alleen voor staat mocht Rusland iets geks gaan doen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waarom duitsland de tanks niet wilt leveren, maar de verschillende landen hebben natuurlijk wel allemaal een ander belang/risico bij hierbij.
Voor Oekraine gaat het om lijfsbehoud dus die zullen alles aangrijpen.
Amerika heeft weinig te vrezen bij een verdere escalatie gezien hun staat van defensie.
Duitsland heeft daarintegen wel meer te vrezen bij een escalatie (slechte staat van defensie, ligging tov rusland, al dan niet afhankelijkheid op basis van energie).
En dan kun je ook npg afvragen of het verder escaleren de juiste strategie is.
Goed opletten, want voor je het weet zijn ze alle 15 of zo of kapot of in het bezit van Oekranse boerenquote:
quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:55 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat ze bij Rheinmetal en KMW met tranen in hun ogen het gescholtz van scholtz zitten te aanschouwen. Helemaal in zijn eentje vernietigd hij de duitse defensie industrie.
"Yes my fellow chaps, the Battle of Brittain will be fought in Berlin".quote:
1:40 de raket vliegt om de berg heen en valt van achteren aanquote:Op woensdag 18 januari 2023 23:50 schreef polderturk het volgende:
De ground based small diameter bomb wordt met een boosterraket afgevuurd. Die valt er na een tijdje vanaf. Dan vliegt hij met vleugels verder tot zijn doel. Hij kan ook scherpe manouvres maken.
Het is ook terecht, de Duitsers tonen een werkelijk totaal gebrek aan leiderschap. Ze verstoppen zich voortdurend achter anderen. Dat is dan het machtigste land van Europa, wat een wanvertoning.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:09 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-zware-tanks
Ik snap hem ook wel. Je land wordt aan gort geschoten, je weet dat je dit niet eeuwig kan volhouden en loopt een land als Duitsland ontzettend te treuzelkonten. Er zijn zelfs Duitse politicie die terugkijken naar de tweede wereldoorlog.
Hou toch eens op zeg want daar heeft Oekrane niks aan.
Mooi spulquote:Op donderdag 19 januari 2023 10:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
1:40 de raket vliegt om de berg heen en valt van achteren aan
Eens hoor, maar je moet natuurlijk maar zien hoever dat allemaal gaat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:43 schreef Simmertje het volgende:
In theorie hebben alle NAVO landen iets te vrezen bij escalatie. Het is niet zo dat Duitsland er alleen voor staat mocht Rusland iets geks gaan doen.
Polen ontwikkeld zich snel tot een wapenfabrikant van formaat in europa. De Polen zien zich gedwongen het zuid-koreaanse model over te nemen en bevindt zich ook in een vergelijkbare situatie. De samenwerking wat betreft de wapenindustrie mag dan ook geen verbazing wekken. De duitse wapen-industrie krijgt er een geduchte concurent bij evenals de zwitserse. De faal wat betreft uitlevering aan 3den met geavanceerde munitie zoals die voor de Gepard kan Zwitserland duur komen te staan.quote:
Maar even eerlijk, Rusland heeft de grootste moeite om een dorpje ter grootte van Diemen Zuid in te nemen in Oekrane. Hoe reel is het om te denken dat Rusland opeens met tanks aan de grens van Duitsland staat?quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens hoor, maar je moet natuurlijk maar zien hoever dat allemaal gaat.
Mochten er conventionele bommen op berlijn vallen hoever gaat de VS/Frankrijk dan om duitsland te helpen?
Schijnbaar heeft duitsland ~350 tanks (voor zover die uberhaubt operationeel zijn), als je er 100 doneert en Rusland wordt teruggedrongen ben je spekkoper, als je er 100 doneert en ze worden door artillerie aan flarden geschoten en Rusland staat aan de grens van Navo grondgebied dan is 1/3e van je tanks missen een ander verhaal.
Maar het zijn allemaal overwegingen die Duitsland moet maken en zolang we geen idee wat hun beweegreden is om iets wel/niet te doen is het allemaal giswerk.
Misschien hebben ze liever dat de dialoog gestart wordt met Rusland, of misschien vinden ze het gewoon teveel geld om weg te geven.
No offence h, maar het moet blijkbaar vertelt blijven worden: als polen door haar gekochte tanks doorschuift, kost het duitsland geen cent.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien hebben ze liever dat de dialoog gestart wordt met Rusland, of misschien vinden ze het gewoon teveel geld om weg te geven.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aan-poetin-a4154647quote:Pleit je voor onderhandelen met Rusland? Dan ben je al snel ‘dienstbaar aan Poetin’
Critici van Oekrane-beleid Pleiten voor vredesbesprekingen met Rusland en een stop op wapenleveranties aan Oekrane voorstellen, valt in Nederland vaak niet goed. „Ik hoop dat je geen nachtmerries krijgt met verkrachte en vermoorde Oekraense vrouwen.”
Hoe hoog zullen de koepels vliegen? Gaan ze het huidige record verbreken?quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goed opletten, want voor je het weet zijn ze alle 15 of zo of kapot of in het bezit van Oekranse boeren
Ik verwacht het ook niet nee, maar er is een reden waarom ze het niet willen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar even eerlijk, Rusland heeft de grootste moeite om een dorpje ter grootte van Diemen Zuid in te nemen in Oekrane. Hoe reel is het om te denken dat Rusland opeens met tanks aan de grens van Duitsland staat?![]()
Het enige risico van escalatie zijn nucleaire wapens en dan zijn we allemaal de Sjaak. Niet specifiek Duitsland.
Onze Franse vrienden verklaren iedere paar weken weer dat ze "overwegen" om Leclerc's te sturen.quote:
Wat er bij een boel Duitsers speelt is de ingebakken schaamte over WOII en de angst weer een dergelijke fout te maken. Plus natuurlijk nog een beetje de nave droom dat na de Koude Oorlog eindelijk de ewige vrede was aangebroken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik verwacht het ook niet nee, maar er is een reden waarom ze het niet willen.
Ik weet alleen niet waarom.
Bang voor een (nucleaire) escalatie kan best een reden zijn.
Beiden partijen willen niet onderhandelen. Putin wil geen consessie doen en Oekrane wil alles terug wat Rusland ingenomen heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Goed stukkie:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aan-poetin-a4154647
Dat was dus geen al te best stukkie. Deze mevrouw snapt het:
[ twitter ]
Estland heeft pas echt een reden bang te zijn. Maar zij doen niet moeilijk.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Reen onredelijke eis lijkt me. Je laat een inbreker ook niet houden wat hij gestolen heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Beiden partijen willen niet onderhandelen. Putin wil geen consessie doen en Oekrane wil alles terug wat Rusland ingenomen heeft.
We kunnen niet toegeven aan nucleaire chantage.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Terwijl juist de Duitsers heel goed weten wat er gaat gebeuren als je niet ingrijpt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat er bij een boel Duitsers speelt is de ingebakken schaamte over WOII en de angst weer een dergelijke fout te maken. Plus natuurlijk nog een beetje de nave droom dat na de Koude Oorlog eindelijk de ewige vrede was aangebroken.
Jamaar als je het hem niet laat houden komt ie misschien terugquote:Op donderdag 19 januari 2023 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Reen onredelijke eis lijkt me. Je laat een inbreker ook niet houden wat hij gestolen heeft.
Maar het is ook wel belachelijk dat je ineens een putin lover bent die graag oekrainse vrouwen verkracht wilt zien als je oproept tot onderhandelen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:44 schreef Simmertje het volgende:
Tja, pacifisme leuk ideaal in vredestijd maar natuurlijk een illusie zolang er nog steeds landen zijn die aan landjepik doen. Zelfs Japan komt er op terug omdat ze ook wel inzien dat het niet meer houdbaar is met agressieve buren als Noord-Korea en China.
Waarom? Onderhandelen betekent grondgebied afstaan, en we weten wat er in die gebieden gebeurt: genocide en misdaden tegen de menselijkheid.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar het is ook wel belachelijk dat je ineens een putin lover bent die graag oekrainse vrouwen verkracht wilt zien als je oproept tot onderhandelen.
Het verschil is dat zowel UK als FR, IT en SE net zo goed, eigenlijk precies genoeg tanks hebben geproduceerd voor eigen gebruik. Dus zowel van UK, FR, SE, IT vragen om tanks te leveren, vraag je direct of ze op hun eigen spul interen. Zowel die engelse als franse tanks hebben nooit significante export gehad. IT en SE gewoon 0 export.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Onze Franse vrienden verklaren iedere paar weken weer dat ze "overwegen" om Leclerc's te sturen.
Maar als je geen Duitsland heet kom je daarmee weg.
Dit soort plaatsvervangende excuses zoeken voor scholtz mbt zijn wanstaltige gedrag is bedroevend. Iedereen is blij als DE simpelweg goedkeurt dat tanks doorgeschoven mogen worden. Of DE zelf tanks levert is op dit punt nice to have.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
No offence h, maar het moet blijkbaar vertelt blijven worden: als polen door haar gekochte tanks doorschuift, kost het duitsland geen cent.
Natuurlijk is overdreven en zullen ook veel anonieme droeftoeters zijn op social media. Maar ik vraag mij wel oprecht af wat na bijna een jaar oorlog deze mensen drijft om nog steeds dezelfde mening te hebben. Het is nu toch wel gebleken dat onderhandelen met Rusland onmogelijk is. Wat wil je bereiken met het stoppen van leveren van wapens? Denk je nou echt dat Rusland dan stopt?quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar het is ook wel belachelijk dat je ineens een putin lover bent die graag oekrainse vrouwen verkracht wilt zien als je oproept tot onderhandelen.
Dat is nou eenmaal de consequentie van toegeven aan slap geneuzel over "vredesbesprekinigen". Zeker de EU, waarin we zaken als mensenrechten, vrijheid en democratie toch erg belangrijk vinden, zou er daarom niet zomaar aan moeten toegeven. Want dan zouden we dus eigenlijk zeggen dat we geen fuck geven om de mensen die geen andere keuze hebben dan moeten leven in de Ruzland bezette gebieden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wisselende motieven denk ik. Naeve gebroken geweertje-wereldverbeteraars, mensen die gewoon goedkope peut willen, anti WEF-wappies en zo nog wat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Natuurlijk is overdreven en zullen ook veel anonieme droeftoeters zijn op social media. Maar ik vraag mij wel oprecht af wat na bijna een jaar oorlog deze mensen drijft om nog steeds dezelfde mening te hebben. Het is nu toch wel gebleken dat onderhandelen met Rusland onmogelijk is. Wat wil je bereiken met het stoppen van leveren van wapens? Denk je nou echt dat Rusland dan stopt?
Omdat als iemand van mening is dat onderhandelen een betere strategie is ze niet willen dat iemand wordt verklacht of dat Vladimir zo een geweldige leider is, ze zijn van mening dat de ellende beter op een andere manier opgelost kan worden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom? Onderhandelen betekent grondgebied afstaan, en we weten wat er in die gebieden gebeurt: genocide en misdaden tegen de menselijkheid.
Dus in die zin is oproepen tot onderhandelen indirect wel degelijk genocide faciliteren.
Waarom moet er onderhandeld worden over een totale terugtrekking van Rusland uit Oekrane? Daar zijn toch helemaal geen onderhandelingen voor nodig?quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat als iemand van mening is dat onderhandelen een betere strategie is ze niet willen dat iemand wordt verklacht of dat Vladimir zo een geweldige leider is, ze zijn van mening dat de ellende beter op een andere manier opgelost kan worden.
Maar de vraag hoe wordt nooit beantwoordquote:Op donderdag 19 januari 2023 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Omdat als iemand van mening is dat onderhandelen een betere strategie is ze niet willen dat iemand wordt verklacht of dat Vladimir zo een geweldige leider is, ze zijn van mening dat de ellende beter op een andere manier opgelost kan worden.
Rusland is Oekrane vanuit alle hoeken binnengevallen d.m.v. een volledige invasie. Zonder enig overleg en dialoog met het westen (en op een moment dat wij nog geen enkele wapens hadden gestuurd).quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Met dat onderhandelen wordt vaak bedoeld, maar niet expliciet uitgesproken, dat Oekrane simpelweg grondgebied moet opofferen in de hoop dat de gasrekening weer omlaag gaat (anders gezegd: het boeit me niet wat er in Oekraine gebeurt maar IK wil er geen last van hebben). Verder kan je je afvragen wat het voor zin heeft om te onderhandelen met een notoir onbetrouwbare onderhandelingspartner als het Rusland van Poetin, wanneer je het resultaat van die onderhandelingen niet militair kan afdwingen. En als je dat wel militair kan afdwingen, waarom zou je dan berhaupt onderhandelen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dat is wel het gevolg van die onderhandelingen. Dat kan je toch niet los van elkaar zien?quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De Duitse tanks zijn ontworpen om de confrontatie aan te gaan met Russische tankformaties. Dus op dat punt is het een ja.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:48 schreef nixxx het volgende:
Zouden de Duitse tanks voor Oekrane wel effectief zijn? Die komen met zoveel strings attached dat de Russen de strings uit Berlijn maar hoeven te volgen om ze te vinden..
Goede post.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met dat onderhandelen wordt vaak bedoeld, maar niet expliciet uitgesproken, dat Oekrane simpelweg grondgebied moet opofferen in de hoop dat de gasrekening weer omlaag gaat (anders gezegd: het boeit me niet wat er in Oekraine gebeurt maar IK wil er geen last van hebben). Verder kan je je afvragen wat het voor zin heeft om te onderhandelen met een notoir onbetrouwbare onderhandelingspartner als het Rusland van Poetin, wanneer je het resultaat van die onderhandelingen niet militair kan afdwingen. En als je dat wel militair kan afdwingen, waarom zou je dan berhaupt onderhandelen?
Laten we dus maar eens beginnen met uitleggen wat er precies bedoelt met onderhandelen, wat de uitkomst van die onderhandelingen waard is, en hoe je ervoor gaat zorgen dat diezelfde uitkomsten gerespecteerd worden.
Dit dus. Deze vraag wordt al sinds 24-2-2022 niet beantwoord. Heel moeilijk om daar even over na te denken zou het niet moeten zijn, lijkt me.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar de vraag hoe wordt nooit beantwoord
Zijn er tanks die wel geschikt zijn voor de stedelijke gebieden?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:05 schreef HSG het volgende:
[..]
De Duitse tanks zijn ontworpen om de confrontatie aan te gaan met Russische tankformaties. Dus op dat punt is het een ja.
Waar ze wel mee moeten oppassen is dat ze niet echt effectief zijn in stedelijke gebieden. Iets wat Turkije ook al ervaren heeft met operatie Euphrates Shield bij el-Bab. De Turken gaven de Duitsers de schuld maar lang geleden was hun al verteld waar deze voor bedoelt was.
Rusland moet zich terugtrekken uit de Oekrane, inclusief de Krim en de Donbass, of Oekrane houdt op te bestaan. Meer smaken zijn er niet. Er valt niets te onderhandelen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit dus. Deze vraag wordt al sinds 24-2-2022 niet beantwoord. Heel moeilijk om daar even over na te denken zou het niet moeten zijn, lijkt me.
Enkel als je er tegelijkertijd ook infanterie en ander spul bij gebruikt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zijn er tanks die wel geschikt zijn voor de stedelijke gebieden?
Zij weten zelf het antwoord wel maar durven ze niet uit te spreken. Putin heeft aangegeven alleen te onderhandelen als Oekrane alle provincies afstaat die zij nu bezetten. Durf dan ook gewoon eerlijk te zijn dat je dit als oplossing ziet i.p.v. Er ZiJn OoK aNdErE mAniErEn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit dus. Deze vraag wordt al sinds 24-2-2022 niet beantwoord. Heel moeilijk om daar even over na te denken zou het niet moeten zijn, lijkt me.
Ik hoop ook dat Zelensky in zal zien dat hij vermoedelijk nooit alles terug gaat winnen wat hij verloren heeft en uiteindelijk beter af is met onderhandelingen wanneer hij een beetje sterk staat. Nu is het daarvoor echter nog te vroeg, maar als Oekrane uiteindelijk met een sterk nationaal gevoel zich weet te definieren als Europese, Westerse natie en toegang krijgt de NAVO en later EU, dan heeft Oekrane gewonnen,ook al is het dan wat kwijt. Rusland is losgekoppeld van de Westerse economie en verworden tot paria in de Westerse wereld , we zijn minder afhankelijk van Russische fossiele brandstof, de NAVO is hechter en groter, de militaire aanwezigheid en tolerantie daarvoorvan Europese landen is toegenomen. Rusland is sowieso de grote verliezer.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Beiden partijen willen niet onderhandelen. Putin wil geen consessie doen en Oekrane wil alles terug wat Rusland ingenomen heeft.
Ik denk niet dat ze op die manier te stoppen waren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Rusland is Oekrane vanuit alle hoeken binnengevallen d.m.v. een volledige invasie. Zonder enig overleg en dialoog met het westen (en op een moment dat wij nog geen enkele wapens hadden gestuurd).
Waar is de hoop op gebaseerd dat Rusland nu te stoppen is d.m.v. dialoog?
Mja, de mensen die daar wonen... Ik ben liever niet de persoon die ze moet vertellen dat ze pech hebben en voortaan onder de Moskouse dictatuur vallen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat Zelensky in zal zien dat hij vermoedelijk nooit alles terug gaat winnen wat hij verloren heeft en uiteindelijk beter af is met onderhandelingen wanneer hij een beetje sterk staat. Nu is het daarvoor echter nog te vroeg, maar als Oekrane uiteindelijk met een sterk nationaal gevoel zich weet te definieren als Europese, Westerse natie en toegang krijgt de NAVO en later EU, dan heeft Oekrane gewonnen,ook al is het dan wat kwijt. Rusland is losgekoppeld van de Westerse economie en verworden tot paria in de Westerse wereld , we zijn minder afhankelijk van Russische fossiele brandstof, de NAVO is hechter en groter, de militaire aanwezigheid en tolerantie daarvoorvan Europese landen is toegenomen. Rusland is sowieso de grote verliezer.
We kunnen uiteindelijk niet tot in lengte van jaren wapens blijven leveren voor wat perifere gebieden.
Hoezo dat? Wanneer Rusland implodeert doordat Putin dood is of de treinen niet meer rijden of de mensen niet meer betaald worden dan implodeert ook hun oorlogsmachine.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:10 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop ook dat Zelensky in zal zien dat hij vermoedelijk nooit alles terug gaat winnen wat hij verloren heeft en uiteindelijk beter af is met onderhandelingen.
Misschien geen pro Putin, maar je stemt dan wel in dat een land zomaar een paar provincies mag afpakken van een ander land. Beetje tegenstrijdig als pacifist.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze op die manier te stoppen waren.
Ik ben alleen van mening dat het oproepen tot onderhandelen je niet ineens tot een pro putin marionet maakt.
Uiteindelijk zal de oorlog pas stoppen als 1 van de beide partijen totaal verslagen is of ze tot een onderhandeling komen, maar daar is de tijd nu nog niet rijp voor.
Tanks met snelvuurkanonnen. De Russen hebben er eenquote:Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik betwijfel of we daar op kunnen wachten. Rusland gaat niet uit zichzelf stoppen. Het is een militaire vernedering, of onderhandelingen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoezo dat? Wanneer Rusland implodeert doordat Putin dood is of de treinen niet meer rijden of de mensen niet meer betaald worden dan implodeert ook hun oorlogsmachine.
Rusland heeft de Terminator 2 tankquote:Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En je geeft het signaal af dat je het hoofd buigt zodra er wordt gedreigd met inzet van kernwapens voor offensieve doeleinden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Misschien geen pro Putin, maar je stemt dan wel in dat een land zomaar een paar provincies mag afpakken van een ander land. Beetje tegenstrijdig als pacifist.
putler wil dus niet onderhandelen, want wat van ukrane is, is gejat door putler.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:42 schreef HSG het volgende:
[..]
De Merkava's van Isral zijn, na de eerste generatie, meer geschikt gemaakt voor urban warfare.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat vinden die mensen overwegend prima, het zijn veelal etnische Russen die de voorkeur geven aan Moskou. Dat is een beetje een ongemakkelijke waarheid en op zich geen reden voor afscheiding maar als dat zou gebeuren is het niet zo dat de bevolking daar zich verschrikkelijk zou voelen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mja, de mensen die daar wonen... Ik ben liever niet de persoon die ze moet vertellen dat ze pech hebben en voortaan onder de Moskouse dictatuur vallen.
Ik zie graag een bron voor deze bewering.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vinden die mensen overwegend prima, het zijn veelal etnische Russen die de voorkeur geven aan Moskou. Dat is een beetje een ongemakkelijke waarheid en op zich geen reden voor afscheiding maar als dat zou gebeuren is het niet zo dat de bevolking daar zich verschrikkelijk zou voelen.
Dat waren de FlaKs van de nazi's ook. Origineel een luchtdoelgeschut, maar onder een kleinere hoek een prima 'atjerie' kanon.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Tanks met snelvuurkanonnen. De Russen hebben er een
De ZSU-23-4 Shilka. Was ook al erg effectief in de bergen van Afghanistan. Het is een antiluchtdoelgeschut maar kan enorm vernietigend in steden zijn. Schiet 3,400-4,000 projectielen per minuut af.
Dat zou mooi zijn en ik vind ook dat we daar nu nog naar moeten streven. Daarom ben ik ook voor het leveren van veel een zware wapens. Er bestaat echter een behoorlijke kans dat de Krim niet kan worden terugveroverd. Blijf je dan nog jaren in oorlogsstand en jaag je jonge mannen door de gehaktmolen of kies je eieren voor je geld en trek je je op aan de EU.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:12 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoezo dat? Wanneer Rusland implodeert doordat Putin dood is of de treinen niet meer rijden of de mensen niet meer betaald worden dan implodeert ook hun oorlogsmachine.
"Pacifisme" is altijd al een beweging geweest voor mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:44 schreef Simmertje het volgende:
Tja, pacifisme leuk ideaal in vredestijd maar natuurlijk een illusie zolang er nog steeds landen zijn die aan landjepik doen. Zelfs Japan komt er op terug omdat ze ook wel inzien dat het niet meer houdbaar is met agressieve buren als Noord-Korea en China.
En zeer effectief tegen tanks.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat waren de FlaKs van de nazi's ook. Origineel een luchtdoelgeschut, maar onder een kleinere hoek een prima 'atjerie' kanon.
Nee.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik durf er wel een kratje duur Belgisch bier op te zetten dat de vlaggen uitgaan op het moment dat Oekrane Mariupol binnenrijdt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat vinden die mensen overwegend prima, het zijn veelal etnische Russen die de voorkeur geven aan Moskou. Dat is een beetje een ongemakkelijke waarheid en op zich geen reden voor afscheiding maar als dat zou gebeuren is het niet zo dat de bevolking daar zich verschrikkelijk zou voelen.
https://www.bbc.com/news/world-europe-26598832quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie graag een bron voor deze bewering.
Tot nu toe zie ik in elk dorp dat door Oekrane wordt bevrijd, feestende mensen.
Dit was een sham referendum, Einsteinquote:Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-26598832
Dat was een "referendum", geen referendum.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-26598832
Met mijn metalen doos uit Japan rij ik ook regelmatig door smalle straten in steden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
Je kunt hooguit wat spul erop doen, extra bepantsering oid, maar met een metal doos door smalle straten gaan is altijd een recept voor nare dingen.
quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Goed stukkie:
[..]
[ twitter ]
quote:Van Dam ziet een sterke parallel met Syri destijds en de wrede dictator Assad, die gifgas inzette tegen zijn eigen, rebellerende bevolking. Rusland hield Assad in het zadel en streed mee tegen diens binnenlandse vijanden. In 2012 pleitte Van Dam al voor onderhandelingen met Assad. „Toen calculeerde ik ook. Ik zei: We hebben nu tienduizend doden, laten we het daarbij proberen te houden en gaan onderhandelen met Assad die sterk in het zadel zit.” Zijn voorstel werd met ontzetting ontvangen; het zou neerkomen op capitulatie voor Assad. Van Dam: „Vervolgens kregen we vijfhonderdduizend doden en wordt er alsnog onderhandeld. Assad zit er nog steeds.”
Dus zelensky mag gewoon tekenen onder een papiertje waarop staat dat hij land kwijt is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat Zelensky in zal zien dat hij vermoedelijk nooit alles terug gaat winnen wat hij verloren heeft en uiteindelijk beter af is met onderhandelingen wanneer hij een beetje sterk staat.
Kan prima. Voorraden van rus zijn ook niet oneindig, kwaliteit giert achteruit, lever westerse tanks en F16s en het kwalitatieve verschil is zo groot dat oekraine alleen nog maar aan het slachten is.quote:We kunnen uiteindelijk niet tot in lengte van jaren wapens blijven leveren voor wat perifere gebieden.
Dit is een flagrante leugen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard, maar in dat artikel staat ook dat de etnische Russen er in de meerderheid waren en dat is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen. Je kunt je dan afvragen of het handig is om dat per se terug te willen ten koste van heel veel Oekranse levens en heel veel welvaart voor het land op het moment dat je de kans krijgt je verliezen te beperken tot slechts de Krim en Luhansk. Oekrane heeft alle recht op de Krim, Rusland heeft precies nul procent recht op dat gebied maar hoever ben je bereid voor dat recht te gaan.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was een "referendum", geen referendum.
Wat ik ronduit schofterig vind is niet alleen oproepen tot onderhandelen, maar echt het pleiten voor stoppen met wapenleveranties.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Pacifisme" is altijd al een beweging geweest voor mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien.
Dat was ook mijn mening.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
Je kunt hooguit wat spul erop doen, extra bepantsering oid, maar met een metal doos door smalle straten gaan is altijd een recept voor nare dingen.
Perfect wordt het nooit inderdaad, blijven kwetsbaar in stedelijke gebieden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee.
Deze is er speciaal voor ontwikkeld.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waar je aan kan denken is bv een voertuig wat de loop 45 graden omhoog kan doen, oid. Zodat je in een stad ook ramen op de eerste of 2de verdieping kunt raken. Niet alle tanks kunnen de loop zo hoog doen, bv.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat was ook mijn mening.
Blijkbaar zijn er wel wat types die enigszins ervoor zijn uitgerust, maar die voorbeelden zullen we waarschijnlijk niet in actie zien in Oekrane.
Oekrane dat Rusland van de Krim af schiet is de grootst denkbare vernedering voor Rusland. Dan is Putin definitief klaar.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:34 schreef ppi het volgende:
Denk dat het bereiken van de Zee van Azov door het oekranse leger de Krim onverdedigbaar maakt voor het russische leger.
Kwestie van tijd.
Deels. Ukrane moet 2 dingen doen, de Zee van Azov bereiken en de Krimbrug helemaal onbruikbaar maken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:34 schreef ppi het volgende:
Denk dat het bereiken van de Zee van Azov door het oekranse leger de Krim onverdedigbaar maakt voor het russische leger.
Kwestie van tijd.
Dat klinkt heel stoer maar zonder Duitse reserve onderdelen (en waarschijnlijk munitie) staan die dingen zo stil.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Precies! Kust bereiken, daarna HIMARS of die nieuwe 150km gebruiken om de Kerch brug kapot te schieten en daarna een half jaar wachten terwijl Crimea door gebrek aan bevoorrading steeds verder verzwakt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:34 schreef ppi het volgende:
Kwestie van tijd.
Dat is aan hem natuurlijk, maar het is wel wat naties in hun formatieve jaren vaak hebben gedaan,hoe onrechtvaardig ook. Ook wij hebben afstand gedaan van Antwerpen, nota bene op bijna alle gebieden veruit de belangrijkste stad van de Nederlanden, bakermat van het Nederlandse protestantisme en nota bene de plaats waar het plakkaat van verlatinghe werd opgesteld.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus zelensky mag gewoon tekenen onder een papiertje waarop staat dat hij land kwijt is.
[..]
Kan prima. Voorraden van rus zijn ook niet oneindig, kwaliteit giert achteruit, lever westerse tanks en F16s en het kwalitatieve verschil is zo groot dat oekraine alleen nog maar aan het slachten is.
We zullen zien hoe ver Rusland bereid is te gaan voor de Krim. Maar ik denk niet dat Oekrane zich laat chanteren met kernwapens.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Deels. Ukrane moet 2 dingen doen, de Zee van Azov bereiken en de Krimbrug helemaal onbruikbaar maken.
De russische troepen die op de Krim zitten zijn dan afgesneden van iedere logistiek. Voor de AFU is het dan een kwestie van opmoppen.
Ofwel, staat gelijk aan de ring in de vuurput van mt doom gooien.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane dat Rusland van de Krim af schiet is de grootst denkbare vernedering voor Rusland. Dan is Putin definitief klaar.
Dat zal wel mee vallen, ook in Polen zijn ze bekend met begripping als supply chain en valuechain management.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat klinkt heel stoer maar zonder Duitse reserve onderdelen (en waarschijnlijk munitie) staan die dingen zo stil.
Kernwapens gooien doen putler niet. Dan is het af met rusland namelijk. Denk niet dat ook maar een land dat toelaat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zullen zien hoe ver Rusland bereid is te gaan voor de Krim. Maar ik denk niet dat Oekrane zich laat chanteren met kernwapens.
Dat klopt, maar inderdaad zal Oekrane er iets voor in ruil moeten krijgen want anders begint over vijf jaar de ellende opnieuw.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat Zelensky in zal zien dat hij vermoedelijk nooit alles terug gaat winnen wat hij verloren heeft en uiteindelijk beter af is met onderhandelingen wanneer hij een beetje sterk staat. Nu is het daarvoor echter nog te vroeg, maar als Oekrane uiteindelijk met een sterk nationaal gevoel zich weet te definieren als Europese, Westerse natie en toegang krijgt de NAVO en later EU, dan heeft Oekrane gewonnen,ook al is het dan wat kwijt. Rusland is losgekoppeld van de Westerse economie en verworden tot paria in de Westerse wereld , we zijn minder afhankelijk van Russische fossiele brandstof, de NAVO is hechter en groter, de militaire aanwezigheid en tolerantie daarvoorvan Europese landen is toegenomen. Rusland is sowieso de grote verliezer.
We kunnen uiteindelijk niet tot in lengte van jaren wapens blijven leveren voor wat perifere gebieden.
Maar wij kregen geen pistool op ons hoofd gezet toen de Belgen afscheid wilden nemen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is aan hem natuurlijk, maar het is wel wat naties in hun formatieve jaren vaak hebben gedaan,hoe onrechtvaardig ook. Ook wij hebben afstand gedaan van Antwerpen, nota bene op bijna alle gebieden veruit de belangrijkste stad van de Nederlanden, bakermat van het Nederlandse protestantisme en nota bene de plaats waar het plakkaat van verlatinghe werd opgesteld.
Er is n nadeel:quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kernwapens gooien doen putler niet. Dan is het af met rusland namelijk. Denk niet dat ook maar een land dat toelaat.
Munitie is standaard gaat in een leopard hetzelfde als in een abrams, leclerc, etc.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
(en waarschijnlijk munitie) staan die dingen zo stil.
Iemand die in de context van kernoorlogen praat over naar de hemel gaan en de vijand naar de hel moet je inderdaad bang voor zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er is n nadeel:
Putin geeft geen fuck om zijn eigen inwoners
Het Westen geeft wel een fuck om zijn eigen inwoners (okay ,misschien ook niet, maar wel meer als Putin)
Ik zie Putin er eerder eentje gooien dan het Westen
Gisteren (weet niet meer in welke reportage) werd goed uitgelegd waarom "20.000 tanks" helemaal niets zegt. Hoeveel opgeleid personeel is er beschikbaar? Hoeveel van die tanks zijn daadwerkelijk operationeel?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol, wat een logica
Zo ziet Koos van Dam, voormalig Nederlands gezant in Syri, het ook. „Ik steun de petitie omdat ik calculeer”, zegt hij telefonisch vanuit Spanje. „Ik zie Oekrane niet winnen, zoals het kabinet denkt, en de Russen uit hun land verdrijven. Zo heeft Rusland veel meer tanks – volgens schattingen zo’n 20.000 – dan de enkele tientallen die de NAVO misschien gaat sturen.
Pacifisme is een bijzonder naeve houding die mensen veelal op een of andere manier prijzenswaardig vinden maar die onnozelheid heeft ingrijpende consequenties.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:44 schreef Simmertje het volgende:
Niet de Belgen,de Spanjaarden. Die veroverden Antwerpen in 1585 zoals Rusland de Krim.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij kregen geen pistool op ons hoofd gezet toen de Belgen afscheid wilden nemen.
Rationeel blijven is altijd de beste strategiequote:Op donderdag 19 januari 2023 11:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iemand die in de context van kernoorlogen praat over naar de hemel gaan en de vijand naar de hel moet je inderdaad bang voor zijn.
Het Westen denkt te rationeel.
De vraag die vroeg of laat op tafel zal komen is: buigen we voor nucleaire chantage.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er is n nadeel:
Het Westen geeft wel een fuck om zijn eigen inwoners (okay ,misschien ook niet, maar wel meer als Putin)
Dit soort landverraders waren de NSB'ers van de jaren 30 en 40.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol, wat een logica
Zo ziet Koos van Dam, voormalig Nederlands gezant in Syri, het ook. „Ik steun de petitie omdat ik calculeer”, zegt hij telefonisch vanuit Spanje. „Ik zie Oekrane niet winnen, zoals het kabinet denkt, en de Russen uit hun land verdrijven. Zo heeft Rusland veel meer tanks – volgens schattingen zo’n 20.000 – dan de enkele tientallen die de NAVO misschien gaat sturen.
Jawel, Spanje veroverde Antwerpen zoals Rusland de Krim.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is toch niet te vergelijken?
Dreigde Spanje ook om Nederland met de grond gelijk te maken als we niet zouden instemmen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jawel, Spanje veroverde Antwerpen zoals Rusland de Krim.
Beetje hetzelfde verhaal als het communisme. Op papier klinkt het allemaal mooi, iedereen gelijk en gedeelde welvaart. Maar zo werkt de mensheid niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Pacifisme is een bijzonder naeve houding die mensen veelal op een of andere manier prijzenswaardig vinden maar die onnozelheid heeft ingrijpende consequenties.
De VS wil niet leveren want onderhoud en logistiek is lastig. Dat is dan voor Polen die wel met Abrams rijden niet zo blijkbaar. En volgens mij ligt dat land naast Oekrane. Dus de oplossing lijkt me simpel. De USA doet een ringhtausch met Oekrane en Polen: Amerikaanse Abrams naar Oekrane - Leopards mogen ook - Polen ruilt Leopards voor die Abrams.quote:
Volgens mij is het standpunt dat we niet buigen voor terrorisme dus zeker ook niet voor een terreurstaat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vraag die vroeg of laat op tafel zal komen is: buigen we voor nucleaire chantage.
Zo ja, dan zal Rusland dit trucje ad infinitum blijven herhalen.
Ik heb dat op papier eigenlijk nooit mooi gevonden. Marx was duidelijk in zijn boek dat het een zeer autoritaire ideologie is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde verhaal als het communisme. Op papier klinkt het allemaal mooi, iedereen gelijk en gedeelde welvaart. Maar zo werkt de mensheid niet.
Mij ook: scholtz steekt zijn handen in zijn broek en gaat z'n ballen zoeken, en keurt gewoon goed dat iedereen minus duitsland zelf leopards gaat leveren, als hij zijn ballen heeft gevonden.quote:
Gaat hij niet doen. Dus verzin wat anders. .quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mij ook: scholtz steekt zijn handen in zijn broek en gaat z'n ballen zoeken, en keurt gewoon goed dat iedereen minus duitsland zelf leopards gaat leveren, als hij zijn ballen heeft gevonden.
Daar ben ik van overtuigd ja. Hoe verwerpelijk dat ook is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij is het standpunt dat we niet buigen voor terrorisme dus zeker ook niet voor een terreurstaat.
Alleen denk ik dat als het ooit zover komt dat er 'vrede' is dat we al snel weer over gaan tot de orde van de dag, er nooit iemand voor gestraft wordt, er niemand voor het tribunaal staat en er binnen drie maanden westerse leiders staan handen te schudden met Putin voor handelsovereenkomsten.
Beter leveren ze voordat hij ze gevonden heeft, want die heeft die laffe wezel niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mij ook: scholtz steekt zijn handen in zijn broek en gaat z'n ballen zoeken, en keurt gewoon goed dat iedereen minus duitsland zelf leopards gaat leveren, als hij zijn ballen heeft gevonden.
Dit wordt dus 1939 all over. Rusland valt met honderdduizenden Oekrane binnen voor een nieuw offensief, en wij zitten nog te vergaderen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb zo het flauwe vermoeden dat ene Olaf S. niet kan wachtenquote:Op donderdag 19 januari 2023 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij is het standpunt dat we niet buigen voor terrorisme dus zeker ook niet voor een terreurstaat.
Alleen denk ik dat als het ooit zover komt dat er 'vrede' is dat we al snel weer over gaan tot de orde van de dag, er nooit iemand voor gestraft wordt, er niemand voor het tribunaal staat en er binnen drie maanden westerse leiders staan handen te schudden met Putin voor handelsovereenkomsten.
Zolang Putin daar zit kan ik me dat niet voorstellen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En waar halen de Polen dat vandaan?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zal wel mee vallen, ook in Polen zijn ze bekend met begripping als supply chain en valuechain management.
Zijn geen apen.
Duitsland wil toch ook fascistische genocidale regimes bestrijden?quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gaat hij niet doen. Dus verzin wat anders. .
Stockpilow.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En waar halen de Polen dat vandaan?
Die dingen slijten 5x zo hard wanneer ze daadwerkelijk gebruikt worden.
Dat staat buiten kijf. Het westen reageert pas als rusland er een gegooid heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er is n nadeel:
Tja, de geschiedenis leert dat de mens niks leert van de geschiedenis helaas.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit wordt dus 1939 all over. Rusland valt met honderdduizenden Oekrane binnen voor een nieuw offensief, en wij zitten nog te vergaderen.
Er is niets geleerd.
Dat het een lafaard is wisten we al. Maar dat hij ook nog leugenaar blijkt, immers van de door hem verfoeide alleingang is door de levering van Sunak cs al geen sprake meer, stemt toch wel droevig.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb zo het flauwe vermoeden dat ene Olaf S. niet kan wachten
Uh jawel. De reden dat we Belgi onafhankelijk hebben laten worden was niet een militaire maar een diplomatieke nederlaag. De Fransen stonden al klaar om binnen te vallen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij kregen geen pistool op ons hoofd gezet toen de Belgen afscheid wilden nemen.
Maakt het berhaupt wat uit wat er gebeurde in een periode dat die vorm van landjepik volledig routine was...quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Uh jawel. De reden dat we Belgi onafhankelijk hebben laten worden was niet een militaire maar een diplomatieke nederlaag. De Fransen stonden al klaar om binnen te vallen.
Wij wil ik nuanceren; duitsland heeft niks geleerd.quote:
Het is ook niet relevant.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
geschiedenis lessen op scholen zijn niet best he?Blijkt elke keer maar weer in dit topic
Het is een historische vergissing. De Fransen hebben de Nederlanders daar keihard gehersenspoeld zodat ze zich tegenwoordig 'vlaming' noemen. Volkomen nonsens. Het zijn Nederlanders en het hoort bij ons. Al moeten we ze allemaal verkrachten en doden, we gaan ze bevrijden. Of ze willen of niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt het berhaupt wat uit wat er gebeurde in een periode dat die vorm van landjepik volledig routine was...
geschiedenis niet relevant?? Zo ongeveer alles wat er in de afgelopen paar honderd jaar gebeurt is kan je terug herleiden naar andere conflicten in de geschiedenis.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook niet relevant.
Zal om eerlijk te zijn aan mijn reet roesten onder welke voorwaarden NL Belgi kwijtraakte.
Volgens mij is er een sub forum voor geschiedenis.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
geschiedenis niet relevant?? Zo ongeveer alles wat er in de afgelopen paar honderd jaar gebeurt is kan je terug herleiden naar andere conflicten in de geschiedenis.
Hoe gaat het met onze panzerhowitzers eigenlijk?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS wil niet leveren want onderhoud en logistiek is lastig. Dat is dan voor Polen die wel met Abrams rijden niet zo blijkbaar. En volgens mij ligt dat land naast Oekrane. Dus de oplossing lijkt me simpel. De USA doet een ringhtausch met Oekrane en Polen: Amerikaanse Abrams naar Oekrane - Leopards mogen ook - Polen ruilt Leopards voor die Abrams.
Of ze ruilen niet, maar gebruiken de Abrams ook niet tot het kan. Onderhoud kan in Polen. (En onderhoud van pantserhouwitsers doen ze ook buiten Oekrane zonder dat Rusland met raketten gaat gooien.)
quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij is er een sub forum voor geschiedenis.
Hier hebben we het over de rus-oekrainse oorlog, en een hoop van ons zijn in feite bezig met hoe voorwaarts/hoe kan oekraine winnen.
En enerzijds klagen dat geschiedenis zichzelf herhaalt, en tegelijkertijd wel pleiten voor dat geschiedenis zich maar moet herhalen, wat je in feite doet met vage verwijzingen naar hoe het eeuwen terug ging, is dit misschien niet de beste plek voor.
Inhoudelijk heb je wel gelijk hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]dit is 20x meer ontopic dan de meeste troep die hier voorbij komt. Want als je de geschiedenis van europa begrijpt. Begrijp je meer van het conflict waar het nu over gaat.
Maar nee dit is waar je de streep trek en mod gaat spelen dat het offtopic isoke joh
Geen idee. Zullen wel in de kazerne staan of ze oefenen er mee op de veluwe of zo.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:22 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoe gaat het met onze panzerhowitzers eigenlijk?
Het was dan ook niet apologetisch bedoeld.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inhoudelijk heb je wel gelijk hoor.
Maar wat koopt oekraine concreet voor een vergezicht over hoe het scheiden van NL en Belgi ging? Niets.
En als je het opdist als rechtvaardiging, dan ben je er zelf debet aan dat geschiedenis zich herhaalt.
Nou, heeft er wel wat van weg, als je ook nog termen a'la: dat is heel gewoon voor landen die zich in vormende staat bevinden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was dan ook niet apologetisch bedoeld.
Dat het vanuit Oekraiens perspectief niet ongebruikelijk zou zijn om uiteindelijk gebied af te staan is heel wat anders dan dat het Rusland gelegitimeerd zou zijn om landjepik te spelen, dat heb ik denk ik ook wel voldoende aangegeven.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, heeft er wel wat van weg, als je ook nog termen a'la: dat is heel gewoon voor landen die zich in vormende staat bevinden.
Wat historisch redelijk correct is, daar niet van, maar willen we nou dat de geschiedenis zich herhaalt, en blijft herhalen, of willen we daarmee breken?
Geen zorg, iig ik denk dat zeker niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:42 schreef -XOR- het volgende:
dan dat het Rusland gelegitimeerd zou zijn om landjepik te spelen, dat heb ik denk ik ook wel voldoende aangegeven.
Slim, met remvloeistof krijg je zo ongeveer alles wel schoon. Het is wel enorme rotzooi, maar een kniesoor die daar op letquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Wij hebben toch ook CV90's?quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De Zweedse versie heeft een Bofors 40mm L/70 als hoofdbewapening. Daar bestaat ook APFSDS munitie voor dacht ik. Daarmee hebben ze van de gekregen IFV's het zwaarste kanon. Helaas hebben ze geen anti-tank raketten. Maar die kunnen ze meenemen. Hij is wel weer lager dan de Bradley, dus een kleiner doelwit.
Kijk ff neuwsuur terug van gister, oud commandant van DE is ook voor levering leo's en snapt Scholtz ook niet en dat DE geen verantwoordelijkheid neemt voor eu.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het een lafaard is wisten we al. Maar dat hij ook nog leugenaar blijkt, immers van de door hem verfoeide alleingang is door de levering van Sunak cs al geen sprake meer, stemt toch wel droevig.
Toch een treurig verhaal dat land, consequent aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Slim, met remvloeistof krijg je zo ongeveer alles wel schoon. Het is wel enorme rotzooi, maar een kniesoor die daar op letDenk dat he probleem is dat het schoonmaken met, die dingen ook doet slijten. Dus een kwestie van tijd voor zo'n motor mid flight in de fik gaat, omdat er olie in de brandstof komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou vervelend zijnquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat he probleem is dat het schoonmaken met, die dingen ook doet slijten. Dus een kwestie van tijd voor zo'n motor mid flight in de fik gaat, omdat er olie in de brandstof komt.
Oei nu zitten de Sjerrie fans in een pijnlijke spagaat 😱quote:
Waar is dat het geval? Alleen het plaatsje Soledar hebben ze ingenomen toch?quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, je voelt momenteel aan alles dat er een beetje paniek is en dat er angst heerst dat de Russen vrij snel aan het oprukken zijn. Ze worden natuurlijk ook wel efficienter in hun oorlogsvoering. Als Kiev zou vallen is het bovendien klaar, dan is Oekraine (met uitzondering van een stukje Lviv misschien) gewoon weer Rusland. Ik denk dat het maximaal haalbare een Oekraine zonder Krim en Luhansk is dat zich bij de NAVO kan aansluiten.
Misschien mag Sjerrie ook naar het tribunaalquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei nu zitten de Sjerrie fans in een pijnlijke spagaat 😱
Die mogen eerst, noem het een dry runquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei nu zitten de Sjerrie fans in een pijnlijke spagaat 😱
Eer dat die 12, in ploegendiensten, functionerende hersencellen doorhebben wat er gebeurt, is het toch al voorbijquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die mogen eerst, noem het een dry run
Goed bedoeld, maar dit gaat niks worden natuurlijk. Bovendien hebben we hier het het Internationaal Gerechtshof van de VN al voor.quote:
Volgens mij niet, Rusland erkent dat tribunaal immers nietquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed bedoeld, maar dit gaat niks worden natuurlijk. Bovendien hebben we hier het het Internationaal Gerechtshof van de VN al voor.
Pfff wat een non nieuws. Dagenlang de build up van een belangrijke toespraak en dan weer dezelfde shit roepenquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef ExTec het volgende:
Ik vind deze wel kloppen. Zelfs hierhad niemand eigenlijk een idee wat de inhoud was van de "belangrijke" toespraak van de haat dwerg. Het is gewoon bij iedereen onder de radar gegaan. Niemand boeide het.
[ twitter ]
Niet dat ie een ander tribunaal wel zal erkennenquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, Rusland erkent dat tribunaal immers niet
En je moet via de veiligheidsraad volgens mij waar rusland een veto heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ook geen mensenrechten en Oekranequote:Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zie hier waarom de VN en het ICC lastig is:quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed bedoeld, maar dit gaat niks worden natuurlijk. Bovendien hebben we hier het het Internationaal Gerechtshof van de VN al voor.
Wat we wel moeten beseffen is dat de oorlog niet automatisch over is als de Russische troepen zijn teruggedrongen tot over de Russische grens. Poetin kan dan nog steeds verder vechten doormiddel van luchtaanvallen, drones en kruisraketten. ook als hij op dat moment niet meer de middelen heeft om een grondoffensief uit te voeren. Het is niet reel om te denken dat Oekrane dan wel even oprukt naar Moscow om een on-conditionele overgave van Rusland af te dwingen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Goed stukkie:
[..]
[ twitter ]
Yep, iets van 150. Wel de versie met een 35mm Bushmaster.quote:
Daarom begin je klein, rol je belgorod op. Maak je er de "Belgorod's Peoples Republic" van.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:34 schreef Hugo862 het volgende:
Wat we wel moeten beseffen is dat de oorlog niet automatisch over is als de Russische troepen zijn teruggedrongen tot over de Russische grens. Poetin kan dan nog steeds verder vechten doormiddel van luchtaanvallen, drones en kruisraketten. ook als hij op dat moment niet meer de middelen heeft om een grondoffensief uit te voeren. Het is niet reel om te denken dat Oekrane dan wel even oprukt naar Moscow om een on-conditionele overgave van Rusland af te dwingen.
Oneens, zoals je vorige week hebt gelezen heeft Ukraine nu drones met 1000km range en het schijnt dat ze vanaf maart/april een constante aanvoer ervan zullen hebben. Tegen de tijd dat Rusland de grens over is gejaagd kan Ukraine datzelfde spelletje ook spelen en doelen in Rusland bestoken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:34 schreef Hugo862 het volgende:
Wat we wel moeten beseffen is dat de oorlog niet automatisch over is als de Russische troepen zijn teruggedrongen tot over de Russische grens. Poetin kan dan nog steeds verder vechten doormiddel van luchtaanvallen, drones en kruisraketten. ook als hij op dat moment niet meer de middelen heeft om een grondoffensief uit te voeren.
Er werken wel goede comedianten daarquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:43 schreef Aether het volgende:
Oh jee, laten we het dan maar niet doen.
[ twitter ]
Ik wil gewoon een All Stars team, die ook maar die Leclerc erbijquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat die tanks van GB, DL en de VS er wel komen.
Van GB zeker. Van Frankrijk, Duitsland en de VS had ik gehoopt dat er een aankondiging zou komen. Maar daar lijkt het dus niet op.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef capricia het volgende:
Mensen die denken dat Rusland vooruitgang boekt moeten maar eens studeren op term killzone.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:19 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waar is dat het geval? Alleen het plaatsje Soledar hebben ze ingenomen toch?
Als scholtz voet bij stuk houd, zie ik polen er voor aan om dikke vinger te geven, en de VS er voor aan om al zuchtend en steunend abrams te gaan leveren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Van GB zeker. Van Frankrijk, Duitsland en de VS had ik gehoopt dat er een aankondiging zou komen. Maar daar lijkt het dus niet op.
Rammstein moet nog beginnen. De druk wordt wel opgevoerd. Het komt wel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Van GB zeker. Van Frankrijk, Duitsland en de VS had ik gehoopt dat er een aankondiging zou komen. Maar daar lijkt het dus niet op.
Hoeveel gevangenen heb je nodig om een tank te slopen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:43 schreef Aether het volgende:
Oh jee, laten we het dan maar niet doen.
[ twitter ]
De "onafhankelijke kritische denkers":quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Kan een onafhankelijker kritische denker dit uitleggen?
Dat kan Polen wel leuk doen, maar dan ontstaat er een probleem met onderhoud als er niet genoeg onderdelen zijn. Want uiteindelijk moeten die ook weer uit Duitsland komen. Het klinkt misschien wel leuk, maar uiteindelijk schiet het niet heel erg op ben ik bang. Dus ik hoop dat de VS gewoon als eerste knippert en dan zijn we van dit gezeik af.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als scholtz voet bij stuk houd, zie ik polen er voor aan om dikke vinger te geven, en de VS er voor aan om al zuchtend en steunend abrams te gaan leveren.
FR heeft in dit pokerspel zichzelf de kaart Leclerc gegeven, in geval het nodig wordt om die op tafel te gooien.
GB en Frankrijk willen tanks sturen. Duitsland zit moeilijk te doen want zij willen dat de VS ook tanks stuurt en VS vindt dat onlogisch wegens logistieke gedoe er omheen voor b.v. reserveonderdelen en meer.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef capricia het volgende:
Er is geen tank met een grotere userbase dan de leo's. Daarbij is het dan gewoon een continuering van wat er nu speelt, dat heel de wereld tevergeefs naar de ballen van scholtz aan het zoeken is. Alleen dan gaat het niet meer over tanks, maar reserve onderdelen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan Polen wel leuk doen, maar dan ontstaat er een probleem met onderhoud als er niet genoeg onderdelen zijn.
Lang verhaal kort: Scholz lafaard.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:08 schreef HSG het volgende:
[..]
GB en Frankrijk willen tanks sturen. Duitsland zit moeilijk te doen want zij willen dat de VS ook tanks stuurt en VS vindt dat onlogisch wegens logistieke gedoe er omheen voor b.v. reserveonderdelen en meer.
Ik vind ook dat hij inderdaad een lafaard is en Polen dat ook Leopard 2 heeft moet gewoon,als dat willen, die tanks aan Oekrane geven en overgaan op andere tanks als Duitsland geen nieuwe wil geven.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: Scholz lafaard.
Zouden ze bij KMW en Rheinmetall niet helemaal aan het doordraaien zijn?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is geen tank met een grotere userbase dan de leo's. Daarbij is het dan gewoon een continuering van wat er nu speelt, dat heel de wereld tevergeefs naar de ballen van scholtz aan het zoeken is. Alleen dan gaat het niet meer over tanks, maar reserve onderdelen.
Overigens is dan een fascinerende vraag in welke mate scholtz echt zijn defensie industrie wil ruineren. Want wat nou als finland dan reserve onderdelen vraagt, met al dan niet openlijke intentie om die door te schuiven. Gaat die dan ook nee zeggen?
Lafaard of kremlin-asset, een van de twee is het.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik vind ook dat hij inderdaad een lafaard is en Polen dat ook Leopard 2 heeft moet gewoon,als dat willen, die tanks aan Oekrane geven en overgaan op andere tanks als Duitsland geen nieuwe wil geven.
Voor beide keuzes geldt:quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lafaard of kremlin-asset, een van de twee is het.
Ja dat klopt. Speciale hogere versie voor onze lange Hollandsche jongens. Trouwens wel een goed moment om die ook te doneren vlak voor ze hun dure mlu ingaan.quote:
Wil je het Nederlandse leger nog verder uitkleden?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Speciale hogere versie voor onze lange Hollandsche jongens. Trouwens wel een goed moment om die ook te doneren vlak voor ze hun dure mlu ingaan.
We zien hier een oorlogsmisdrijf plaatsvinden. Ik snap dat ze graag de nazi's willen laten zien, maar je mag krijgsgevangenen niet zo het internet opslingeren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ja hoor. Tot op de laatste kogel als het moet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil je het Nederlandse leger nog verder uitkleden?
quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zouden ze bij KMW en Rheinmetall niet helemaal aan het doordraaien zijn?
quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:55 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat ze bij Rheinmetal en KMW met tranen in hun ogen het gescholtz van scholtz zitten te aanschouwen. Helemaal in zijn eentje vernietigd hij de duitse defensie industrie.
Putin wil alle NAZI's dood. Dus stuurt ie ze naar Ukraine waar ze massaal worden afgeslacht, is toch logisch?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Beide want laf en aardgas van Rusland.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je wint een oorlog niet met principes. Je kan moeilijk een leger opbouwen en dan niet gebruiken, want dat is zonde van de paintjob. Als het niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wil ze ook weer een nieuwe cv-90 geven, maar die voertuigen zijn bedoeld om de Rus tegen te houden en onze oude ypr's die helpen daar al een tijdje mee zonder gevaar voor onze militairen. Een betere deal gaan we niet meer vinden. En ook wel grappig: zo'n mlu is in het verleden wel eens duurder geweest dan een nieuw voertuig kopen, maar politiek makkelijker te verkopen. Ken de kosten van de cv-90 niet, maar het zou wel eens mee kunnen vallen om zelf nieuwe met alle upgrades erin te bestellen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als Oekrane vraagt om de marine fregatten en alle toestellen van de luchtmacht moeten we die ook leveren?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja hoor. Tot op de laatste kogel als het moet.
Als ze dat nodig hebben om de oorlog te winnen, Yep.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als Oekrane vraagt om de marine fregatten en alle toestellen van de luchtmacht moeten we die ook leveren?
Natuurlijk, dat kan ook. Maar dan moeten ze wel direct leverbaar zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik wil ze ook weer een nieuwe cv-90 geven, maar die voertuigen zijn bedoeld om de Rus tegen te houden en onze oude ypr's die helpen daar al een tijdje mee zonder gevaar voor onze militairen. Een betere deal gaan we niet meer vinden. En ook wel grappig: zo'n mlu is in het verleden wel eens duurder geweest dan een nieuw voertuig kopen, maar politiek makkelijker te verkopen. Ken de kosten van de cv-90 niet, maar het zou wel eens mee kunnen vallen om zelf nieuwe met alle upgrades erin te bestellen.
Als dat noodzakelijk is ben ik daar niet principieel op tegen, maar er is een verschil tussen nice to have en need to have.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als Oekrane vraagt om de marine fregatten en alle toestellen van de luchtmacht moeten we die ook leveren?
Je denkt dat het afbreken van het eigen leger en de daarbij behorende kennis in tijd van oorlog in Europa een goed idee is? Het is een originele gedachte, dat moet ik toegeven. Maar niet heel slim.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze dat nodig hebben om de oorlog te winnen, Yep.
Zelf oorlog voeren is duurder en kost meer mensenlevens. Dit is echt de ideale manier om Putin in zn hok te trappen.
Ik ben niet zo naef om te denken dat die paar Nederlandse items het verschil gaan maken. Als het echt tot een frontale oorlog met de Russen komt moeten de Yanks dat toch oplossen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt dat het afbreken van het eigen leger en de daarbij behorende kennis in tijd van oorlog in Europa een goed idee is? Het is een originele gedachte, dat moet ik toegeven. Maar niet heel slim.
De Russische marine in de Zwarte Zee is dan uitgeschakeld. En daarmee het lanceren van kruisraketten uit die hoek. Onze schepen zijn qua radars en electronica klaar om als raketschild te dienen. Dus een need to have zou het kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dat noodzakelijk is ben ik daar niet principieel op tegen, maar er is een verschil tussen nice to have en need to have.
Fake news, de Krim is Russisch in 2021.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze voorbij komen op social media en vond dat wel intressant ivm het "communistische gedachtegang" in Rusland.
Hopelijk doen ze het. Maar "we zijn aan het overleggen of er misschien de mogelijkheid zou kunnen bestaan dat in bepaalde omstandigheden potentile leveringen misschien een optie zou kunnen zijn" zou het ook kunnen betekenen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:47 schreef Slayage het volgende:
[twitter]https://twitter.com/saint(...)G-45z5w3yfFVYr29yRZg
[/twitter]
Rusland heeft wel wat beters te doen dan nu NL aanvallen, dus zet alles in voor een vooruitgeschoven verdediging. Dat is heel slim.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt dat het afbreken van het eigen leger en de daarbij behorende kennis in tijd van oorlog in Europa een goed idee is? Het is een originele gedachte, dat moet ik toegeven. Maar niet heel slim.
En is Rusland de enige waarover we ons zorgen moeten maken? Vervangen van een afgeschaft leger duurt natuurlijk wel even.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze dat nodig hebben om de oorlog te winnen, Yep.
Zelf oorlog voeren is duurder en kost meer mensenlevens. Dit is echt de ideale manier om Putin in zn hok te trappen.
[..]
Rusland heeft wel wat beters te doen dan nu NL aanvallen, dus zet alles in voor een vooruitgeschoven verdediging. Dat is heel slim.
Wie gaat ons nog meer aanvallen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
En is Rusland de enige waarover we ons zorgen moeten maken? Vervangen van een afgeschaft leger duurt natuurlijk wel even.
Farmers Defence Forcequote:Op donderdag 19 januari 2023 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie gaat ons nog meer aanvallen?
Hoe lager het getal hoe beter en NL voert de lijst weer eens aanquote:Op donderdag 19 januari 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze voorbij komen op social media en vond dat wel intressant ivm het "communistische gedachtegang" in Rusland.
Helemaal niks meer zelf hebben vind ik ook lastig hoor met een DE en FR. De omstandigheden zijn zich in rap tempo aan het keren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wat gaat Nederland vertellen als Rusland, of iemand anders, wat flikt bij een NAVO partner en er wordt een beroep gedaan op artikel vijf?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De wodka stijgt´m naar het hoofd.quote:
Scholtz is van dezelfde SPD partij als zijn voorganger Gerhard Schrder die bij een Russisch bedrijf werkt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Binnen 24 uur: O nee, toch niet. Grapje.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef myShizzle het volgende:
Deutschland kapituliert
[ twitter ]
Zag deze vanmorgen toen ik onderweg was naar Groningen op vrachtwagens voorbij komen volgens mij richting Eemshaven. Gaat Nederland deze ook extra leveren?quote:
Dat is de industrie, die zijn wel bereid ja. De politiek ligt alleen nog dwars.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef myShizzle het volgende:
Deutschland kapituliert
[ twitter ]
De industrie ja. Die roepen dat al maanden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef myShizzle het volgende:
Deutschland kapituliert
[ twitter ]
Dit jaquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Binnen 24 uur: O nee, toch niet. Grapje.
30 jaar voor gewaarschuwd en nu kan het in n jaar geregeld zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mooi, dat probleem is opgelost. En argument minder. En nee, dat ze teruggaan naar de situatie van voor de oorlog gaat ook niet meer gebeuren.
Vijftig jaar als je de waarschuwingen van de milieubeweging meetelt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:15 schreef Aether het volgende:
[..]
30 jaar voor gewaarschuwd en nu kan het in n jaar geregeld zijn.
Bedoel meer als chantagemiddel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vijftig jaar als je de waarschuwingen van de milieubeweging meetelt.
Boots on the ground?quote:
Ook onder de Duitse bevolking is de bereidheid om MBT's te sturen zeer hoog las ik ergens (weet niet meer precies waar). Dus waarom de regering zo moeilijk blijft doen snap ik niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De industrie ja. Die roepen dat al maanden.
Of van de Republikeinen. Dat was nog erger geweest.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelukkig is Biden niet van de SPD
Zullen we het daar over hebben als Rusland de oorlog verloren heeft? Ik verwacht voor die tijd geen nieuw conflict.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wat gaat Nederland vertellen als Rusland, of iemand anders, wat flikt bij een NAVO partner en er wordt een beroep gedaan op artikel vijf?
"Willen jullie vijfduizend helmen?", veel meer dan dat zit er dan niet in.
Stevige BIEMquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik heb nu zin in een spelletje Worms.
quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Meteen even kijken of die 19 mensen af en toe een verdacht bedrag ontvangen vanuit Rusland.
Wow! Wat is dit?quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
hallelujahbomquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik kan er niks mee. Het is niet alsof al met materiel eigendom van de soldaten zelf is daar in ZK. Dat spul is gewoon van het pentagon. Denk dat we wat context missen.quote:
Maakt niet zoveel uit. Ze vuren allemaal dezelfde soort granaten af.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:57 schreef kibo het volgende:
De Uki's krijgen zo wel een allegaartje aan militair spul ....
Oew, nice! Wormsquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat is waarschijnlijk de artillery stockpile waar eerder over gesproken werd. Er zouden granaten in opslag uit Korea en Isral naar Oekrane worden verscheept, al dan niet als signaal naar Zuid Korea en Isral omdat ze hun snor drukken in de oorlog.quote:
In theorie wel, in de praktijk vaak wat minder.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit. Ze vuren allemaal dezelfde soort granaten af.
Ik zag het ook in de comments, maar die heeft Oekrane toch niet?quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow! Wat is dit?
Lijkt wel een TOS-1AWeet jij het @:Achja ?
Goed, en mooi im te lezen dat dit eindelijk gebeurt.quote:
Die mail waarin dat door usa/navo is aangekondigd is niet bij Scholtz gekomen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:29 schreef Panthera. het volgende:
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Rusland achter de schermen is verteld voor 1 januari terug in het hok te moeten omdat het Westen daarna echt los gaat met leveringen. En/of het Westen neemt de dreiging van een surge van de Russen zeer serieus.
Ik denk dat Rammstein morgen daar deels voor gaat dienen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mail waarin dat door usa/navo is aangekondigd is niet bij Scholtz gekomen.
Ik hoop het. Tanks -honderden- is de sleutel om de RUssen er uit te kicken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:33 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik denk dat Rammstein morgen daar deels voor gaat dienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |