Dat staat buiten kijf. Het westen reageert pas als rusland er een gegooid heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er is n nadeel:
Putin geeft geen fuck om zijn eigen inwoners
Het Westen geeft wel een fuck om zijn eigen inwoners (okay ,misschien ook niet, maar wel meer als Putin)
Ik zie Putin er eerder eentje gooien dan het Westen
Tja, de geschiedenis leert dat de mens niks leert van de geschiedenis helaas.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit wordt dus 1939 all over. Rusland valt met honderdduizenden Oekrane binnen voor een nieuw offensief, en wij zitten nog te vergaderen.
Er is niets geleerd.
Dat het een lafaard is wisten we al. Maar dat hij ook nog leugenaar blijkt, immers van de door hem verfoeide alleingang is door de levering van Sunak cs al geen sprake meer, stemt toch wel droevig.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb zo het flauwe vermoeden dat ene Olaf S. niet kan wachten
Uh jawel. De reden dat we Belgi onafhankelijk hebben laten worden was niet een militaire maar een diplomatieke nederlaag. De Fransen stonden al klaar om binnen te vallen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij kregen geen pistool op ons hoofd gezet toen de Belgen afscheid wilden nemen.
Maakt het berhaupt wat uit wat er gebeurde in een periode dat die vorm van landjepik volledig routine was...quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Uh jawel. De reden dat we Belgi onafhankelijk hebben laten worden was niet een militaire maar een diplomatieke nederlaag. De Fransen stonden al klaar om binnen te vallen.
Wij wil ik nuanceren; duitsland heeft niks geleerd.quote:
Het is ook niet relevant.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
geschiedenis lessen op scholen zijn niet best he?Blijkt elke keer maar weer in dit topic
Het is een historische vergissing. De Fransen hebben de Nederlanders daar keihard gehersenspoeld zodat ze zich tegenwoordig 'vlaming' noemen. Volkomen nonsens. Het zijn Nederlanders en het hoort bij ons. Al moeten we ze allemaal verkrachten en doden, we gaan ze bevrijden. Of ze willen of niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt het berhaupt wat uit wat er gebeurde in een periode dat die vorm van landjepik volledig routine was...
geschiedenis niet relevant?? Zo ongeveer alles wat er in de afgelopen paar honderd jaar gebeurt is kan je terug herleiden naar andere conflicten in de geschiedenis.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook niet relevant.
Zal om eerlijk te zijn aan mijn reet roesten onder welke voorwaarden NL Belgi kwijtraakte.
Volgens mij is er een sub forum voor geschiedenis.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
geschiedenis niet relevant?? Zo ongeveer alles wat er in de afgelopen paar honderd jaar gebeurt is kan je terug herleiden naar andere conflicten in de geschiedenis.
Hoe gaat het met onze panzerhowitzers eigenlijk?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
De VS wil niet leveren want onderhoud en logistiek is lastig. Dat is dan voor Polen die wel met Abrams rijden niet zo blijkbaar. En volgens mij ligt dat land naast Oekrane. Dus de oplossing lijkt me simpel. De USA doet een ringhtausch met Oekrane en Polen: Amerikaanse Abrams naar Oekrane - Leopards mogen ook - Polen ruilt Leopards voor die Abrams.
Of ze ruilen niet, maar gebruiken de Abrams ook niet tot het kan. Onderhoud kan in Polen. (En onderhoud van pantserhouwitsers doen ze ook buiten Oekrane zonder dat Rusland met raketten gaat gooien.)
quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij is er een sub forum voor geschiedenis.
Hier hebben we het over de rus-oekrainse oorlog, en een hoop van ons zijn in feite bezig met hoe voorwaarts/hoe kan oekraine winnen.
En enerzijds klagen dat geschiedenis zichzelf herhaalt, en tegelijkertijd wel pleiten voor dat geschiedenis zich maar moet herhalen, wat je in feite doet met vage verwijzingen naar hoe het eeuwen terug ging, is dit misschien niet de beste plek voor.
Inhoudelijk heb je wel gelijk hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]dit is 20x meer ontopic dan de meeste troep die hier voorbij komt. Want als je de geschiedenis van europa begrijpt. Begrijp je meer van het conflict waar het nu over gaat.
Maar nee dit is waar je de streep trek en mod gaat spelen dat het offtopic isoke joh
Geen idee. Zullen wel in de kazerne staan of ze oefenen er mee op de veluwe of zo.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:22 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoe gaat het met onze panzerhowitzers eigenlijk?
Het was dan ook niet apologetisch bedoeld.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inhoudelijk heb je wel gelijk hoor.
Maar wat koopt oekraine concreet voor een vergezicht over hoe het scheiden van NL en Belgi ging? Niets.
En als je het opdist als rechtvaardiging, dan ben je er zelf debet aan dat geschiedenis zich herhaalt.
Nou, heeft er wel wat van weg, als je ook nog termen a'la: dat is heel gewoon voor landen die zich in vormende staat bevinden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het was dan ook niet apologetisch bedoeld.
Dat het vanuit Oekraiens perspectief niet ongebruikelijk zou zijn om uiteindelijk gebied af te staan is heel wat anders dan dat het Rusland gelegitimeerd zou zijn om landjepik te spelen, dat heb ik denk ik ook wel voldoende aangegeven.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, heeft er wel wat van weg, als je ook nog termen a'la: dat is heel gewoon voor landen die zich in vormende staat bevinden.
Wat historisch redelijk correct is, daar niet van, maar willen we nou dat de geschiedenis zich herhaalt, en blijft herhalen, of willen we daarmee breken?
Geen zorg, iig ik denk dat zeker niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:42 schreef -XOR- het volgende:
dan dat het Rusland gelegitimeerd zou zijn om landjepik te spelen, dat heb ik denk ik ook wel voldoende aangegeven.
Slim, met remvloeistof krijg je zo ongeveer alles wel schoon. Het is wel enorme rotzooi, maar een kniesoor die daar op letquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Wij hebben toch ook CV90's?quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De Zweedse versie heeft een Bofors 40mm L/70 als hoofdbewapening. Daar bestaat ook APFSDS munitie voor dacht ik. Daarmee hebben ze van de gekregen IFV's het zwaarste kanon. Helaas hebben ze geen anti-tank raketten. Maar die kunnen ze meenemen. Hij is wel weer lager dan de Bradley, dus een kleiner doelwit.
Kijk ff neuwsuur terug van gister, oud commandant van DE is ook voor levering leo's en snapt Scholtz ook niet en dat DE geen verantwoordelijkheid neemt voor eu.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het een lafaard is wisten we al. Maar dat hij ook nog leugenaar blijkt, immers van de door hem verfoeide alleingang is door de levering van Sunak cs al geen sprake meer, stemt toch wel droevig.
Toch een treurig verhaal dat land, consequent aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Slim, met remvloeistof krijg je zo ongeveer alles wel schoon. Het is wel enorme rotzooi, maar een kniesoor die daar op letDenk dat he probleem is dat het schoonmaken met, die dingen ook doet slijten. Dus een kwestie van tijd voor zo'n motor mid flight in de fik gaat, omdat er olie in de brandstof komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
Dat zou vervelend zijnquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat he probleem is dat het schoonmaken met, die dingen ook doet slijten. Dus een kwestie van tijd voor zo'n motor mid flight in de fik gaat, omdat er olie in de brandstof komt.
Oei nu zitten de Sjerrie fans in een pijnlijke spagaat 😱quote:
Waar is dat het geval? Alleen het plaatsje Soledar hebben ze ingenomen toch?quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, je voelt momenteel aan alles dat er een beetje paniek is en dat er angst heerst dat de Russen vrij snel aan het oprukken zijn. Ze worden natuurlijk ook wel efficienter in hun oorlogsvoering. Als Kiev zou vallen is het bovendien klaar, dan is Oekraine (met uitzondering van een stukje Lviv misschien) gewoon weer Rusland. Ik denk dat het maximaal haalbare een Oekraine zonder Krim en Luhansk is dat zich bij de NAVO kan aansluiten.
Misschien mag Sjerrie ook naar het tribunaalquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei nu zitten de Sjerrie fans in een pijnlijke spagaat 😱
Die mogen eerst, noem het een dry runquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei nu zitten de Sjerrie fans in een pijnlijke spagaat 😱
Eer dat die 12, in ploegendiensten, functionerende hersencellen doorhebben wat er gebeurt, is het toch al voorbijquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die mogen eerst, noem het een dry run
Goed bedoeld, maar dit gaat niks worden natuurlijk. Bovendien hebben we hier het het Internationaal Gerechtshof van de VN al voor.quote:
Volgens mij niet, Rusland erkent dat tribunaal immers nietquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed bedoeld, maar dit gaat niks worden natuurlijk. Bovendien hebben we hier het het Internationaal Gerechtshof van de VN al voor.
Pfff wat een non nieuws. Dagenlang de build up van een belangrijke toespraak en dan weer dezelfde shit roepenquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef ExTec het volgende:
Ik vind deze wel kloppen. Zelfs hierhad niemand eigenlijk een idee wat de inhoud was van de "belangrijke" toespraak van de haat dwerg. Het is gewoon bij iedereen onder de radar gegaan. Niemand boeide het.
[ twitter ]
Niet dat ie een ander tribunaal wel zal erkennenquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, Rusland erkent dat tribunaal immers niet
En je moet via de veiligheidsraad volgens mij waar rusland een veto heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ook geen mensenrechten en Oekranequote:Op donderdag 19 januari 2023 13:27 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zie hier waarom de VN en het ICC lastig is:quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed bedoeld, maar dit gaat niks worden natuurlijk. Bovendien hebben we hier het het Internationaal Gerechtshof van de VN al voor.
Wat we wel moeten beseffen is dat de oorlog niet automatisch over is als de Russische troepen zijn teruggedrongen tot over de Russische grens. Poetin kan dan nog steeds verder vechten doormiddel van luchtaanvallen, drones en kruisraketten. ook als hij op dat moment niet meer de middelen heeft om een grondoffensief uit te voeren. Het is niet reel om te denken dat Oekrane dan wel even oprukt naar Moscow om een on-conditionele overgave van Rusland af te dwingen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Goed stukkie:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aan-poetin-a4154647
Dat was dus geen al te best stukkie. Deze mevrouw snapt het:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |