Iemand die in de context van kernoorlogen praat over naar de hemel gaan en de vijand naar de hel moet je inderdaad bang voor zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er is één nadeel:
Putin geeft geen fuck om zijn eigen inwoners
Het Westen geeft wel een fuck om zijn eigen inwoners (okay ,misschien ook niet, maar wel meer als Putin)
Ik zie Putin er eerder eentje gooien dan het Westen
Gisteren (weet niet meer in welke reportage) werd goed uitgelegd waarom "20.000 tanks" helemaal niets zegt. Hoeveel opgeleid personeel is er beschikbaar? Hoeveel van die tanks zijn daadwerkelijk operationeel?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol, wat een logica
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aan-poetin-a4154647
Zo ziet Koos van Dam, voormalig Nederlands gezant in Syrië, het ook. „Ik steun de petitie omdat ik calculeer”, zegt hij telefonisch vanuit Spanje. „Ik zie Oekraïne niet winnen, zoals het kabinet denkt, en de Russen uit hun land verdrijven. Zo heeft Rusland veel meer tanks – volgens schattingen zo’n 20.000 – dan de enkele tientallen die de NAVO misschien gaat sturen.
Pacifisme is een bijzonder naïeve houding die mensen veelal op een of andere manier prijzenswaardig vinden maar die onnozelheid heeft ingrijpende consequenties.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:44 schreef Simmertje het volgende:
Tja, pacifisme leuk ideaal in vredestijd maar natuurlijk een illusie zolang er nog steeds landen zijn die aan landjepik doen. Zelfs Japan komt er op terug omdat ze ook wel inzien dat het niet meer houdbaar is met agressieve buren als Noord-Korea en China.
Niet de Belgen,de Spanjaarden. Die veroverden Antwerpen in 1585 zoals Rusland de Krim.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij kregen geen pistool op ons hoofd gezet toen de Belgen afscheid wilden nemen.
Rationeel blijven is altijd de beste strategiequote:Op donderdag 19 januari 2023 11:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iemand die in de context van kernoorlogen praat over naar de hemel gaan en de vijand naar de hel moet je inderdaad bang voor zijn.
Het Westen denkt te rationeel.
De vraag die vroeg of laat op tafel zal komen is: buigen we voor nucleaire chantage.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er is één nadeel:
Putin geeft geen fuck om zijn eigen inwoners
Het Westen geeft wel een fuck om zijn eigen inwoners (okay ,misschien ook niet, maar wel meer als Putin)
Ik zie Putin er eerder eentje gooien dan het Westen
Dit soort landverraders waren de NSB'ers van de jaren 30 en 40.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol, wat een logica
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aan-poetin-a4154647
Zo ziet Koos van Dam, voormalig Nederlands gezant in Syrië, het ook. „Ik steun de petitie omdat ik calculeer”, zegt hij telefonisch vanuit Spanje. „Ik zie Oekraïne niet winnen, zoals het kabinet denkt, en de Russen uit hun land verdrijven. Zo heeft Rusland veel meer tanks – volgens schattingen zo’n 20.000 – dan de enkele tientallen die de NAVO misschien gaat sturen.
Jawel, Spanje veroverde Antwerpen zoals Rusland de Krim.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is toch niet te vergelijken?
Dreigde Spanje ook om Nederland met de grond gelijk te maken als we niet zouden instemmen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jawel, Spanje veroverde Antwerpen zoals Rusland de Krim.
Beetje hetzelfde verhaal als het communisme. Op papier klinkt het allemaal mooi, iedereen gelijk en gedeelde welvaart. Maar zo werkt de mensheid niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Pacifisme is een bijzonder naïeve houding die mensen veelal op een of andere manier prijzenswaardig vinden maar die onnozelheid heeft ingrijpende consequenties.
De VS wil niet leveren want onderhoud en logistiek is lastig. Dat is dan voor Polen die wel met Abrams rijden niet zo blijkbaar. En volgens mij ligt dat land naast Oekraïne. Dus de oplossing lijkt me simpel. De USA doet een ringhtausch met Oekraïne en Polen: Amerikaanse Abrams naar Oekraïne - Leopards mogen ook - Polen ruilt Leopards voor die Abrams.quote:
Volgens mij is het standpunt dat we niet buigen voor terrorisme dus zeker ook niet voor een terreurstaat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De vraag die vroeg of laat op tafel zal komen is: buigen we voor nucleaire chantage.
Zo ja, dan zal Rusland dit trucje ad infinitum blijven herhalen.
Ik heb dat op papier eigenlijk nooit mooi gevonden. Marx was duidelijk in zijn boek dat het een zeer autoritaire ideologie is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde verhaal als het communisme. Op papier klinkt het allemaal mooi, iedereen gelijk en gedeelde welvaart. Maar zo werkt de mensheid niet.
Mij ook: scholtz steekt zijn handen in zijn broek en gaat z'n ballen zoeken, en keurt gewoon goed dat iedereen minus duitsland zelf leopards gaat leveren, als hij zijn ballen heeft gevonden.quote:
Gaat hij niet doen. Dus verzin wat anders. .quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mij ook: scholtz steekt zijn handen in zijn broek en gaat z'n ballen zoeken, en keurt gewoon goed dat iedereen minus duitsland zelf leopards gaat leveren, als hij zijn ballen heeft gevonden.
Daar ben ik van overtuigd ja. Hoe verwerpelijk dat ook is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij is het standpunt dat we niet buigen voor terrorisme dus zeker ook niet voor een terreurstaat.
Alleen denk ik dat als het ooit zover komt dat er 'vrede' is dat we al snel weer over gaan tot de orde van de dag, er nooit iemand voor gestraft wordt, er niemand voor het tribunaal staat en er binnen drie maanden westerse leiders staan handen te schudden met Putin voor handelsovereenkomsten.
Beter leveren ze voordat hij ze gevonden heeft, want die heeft die laffe wezel niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mij ook: scholtz steekt zijn handen in zijn broek en gaat z'n ballen zoeken, en keurt gewoon goed dat iedereen minus duitsland zelf leopards gaat leveren, als hij zijn ballen heeft gevonden.
Dit wordt dus 1939 all over. Rusland valt met honderdduizenden Oekraïne binnen voor een nieuw offensief, en wij zitten nog te vergaderen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb zo het flauwe vermoeden dat ene Olaf S. niet kan wachtenquote:Op donderdag 19 januari 2023 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij is het standpunt dat we niet buigen voor terrorisme dus zeker ook niet voor een terreurstaat.
Alleen denk ik dat als het ooit zover komt dat er 'vrede' is dat we al snel weer over gaan tot de orde van de dag, er nooit iemand voor gestraft wordt, er niemand voor het tribunaal staat en er binnen drie maanden westerse leiders staan handen te schudden met Putin voor handelsovereenkomsten.
Zolang Putin daar zit kan ik me dat niet voorstellen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En waar halen de Polen dat vandaan?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zal wel mee vallen, ook in Polen zijn ze bekend met begripping als supply chain en valuechain management.
Zijn geen apen.
Duitsland wil toch ook fascistische genocidale regimes bestrijden?quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gaat hij niet doen. Dus verzin wat anders. .
Stockpilow.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En waar halen de Polen dat vandaan?
Die dingen slijten 5x zo hard wanneer ze daadwerkelijk gebruikt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |