SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:De voorgaande wervingsactie leverde nog 115 rekruten op. In een poging om het slechte nieuws in de kiem te smoren heeft Prigozjin woensdag opgeroepen YouTube van het Russische internet te weren.
Daarop staan veel filmpjes van Russische soldaten en leden van de Wagner Groep die op gruwelijke wijze aan hun einde komen.
Wit-Rusland
Het huurlingenleger zou zijn tentakels nu ook tot in Wit-Rusland uitgestrekt hebben. President Loekasjenko zou daar naar Russisch voorbeeld het beveiligingsbedrijf GardService ingeschakeld hebben om vrijwilligers te werven voor het front in Oekrane.
Volgens Valeri Sakhastsjik, de woordvoerder van het schaduwkabinet van de Wit-Russische oppositieleider Svetlana Tichanovskaja, zou Vladimir Poetin „zeer veel geld” gestoken hebben in GardService om de Wit-Russische versie van de Wagner Group op te starten. Er zouden al zo’n duizend vrijwilligers opgeleid zijn.
quote:MOSKOU - De nood is hoog bij de Wagner Groep.
Nadat Poetins huurlingenleger eerder zelfs gevangenissen in Afrika leeghaalde om maar aan rekruten voor de strijd in Oekrane te komen, wordt er nu ook in Servi geworven.
De Servische president Aleksandar Vucic wil het niet hebben.
Hij eist dat Wagner daar onmiddellijk mee stopt.
Nee maar ook daar een hoop kneuzen op Twitter.quote:Op donderdag 19 januari 2023 03:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Was deze hier ook niet langsgekomen?
Als ik Boeing was zou ik het eerste salvo van 12 van die dingen op de Kerch brug sponsoren. Goede reclame en testcase.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-zware-tanksquote:Zelenski bekritiseert Duitse aarzeling over leveren zware tanks
Oekrane heeft kritiek geuit op Duitsland over de aarzeling zware Duitse tanks te leveren voor de strijd tegen Rusland. Volgens de Oekraense president Volodimir Zelenski is dat niet de "juiste strategie".
"Er zijn momenten waarop we niet moeten aarzelen", onafhankelijk van wat anderen doen, aldus Zelenski. Hij verwees daarbij naar mediaberichten dat Berlijn alleen moderne tanks wil sturen als de Verenigde Staten meedoen.
Duitsland staat steeds meer onder druk om de weg vrij te maken voor zijn geavanceerde Leopard-tanks. Andere Europese landen die Duitse Leopards hebben en ze naar Oekrane willen sturen, zijn ook afhankelijk van goedkeuring door Berlijn.
Volgens Amerikaanse en Duitse media wil de Duitse bondskanselier Scholz, een sociaaldemocraat, alleen leveren als ook de Amerikanen ook over de brug komen met zware tanks. Maar de Verenigde Staten willen naar verluidt die koppeling niet maken. De Duitse tanks gelden als het meest geschikt voor de Oekraense strijdkrachten en kunnen vanuit Europa ook het beste worden voorzien van munitie en reserve-onderdelen.
Het stomme is dat wanneer je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog je juist moet begrijpen dat nu snel handelen belangrijk is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:09 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-zware-tanks
Ik snap hem ook wel. Je land wordt aan gort geschoten, je weet dat je dit niet eeuwig kan volhouden en loopt een land als Duitsland ontzettend te treuzelkonten. Er zijn zelfs Duitse politicie die terugkijken naar de tweede wereldoorlog.
Hou toch eens op zeg want daar heeft Oekrane niks aan.
Ik weet niet precies waarom duitsland de tanks niet wilt leveren, maar de verschillende landen hebben natuurlijk wel allemaal een ander belang/risico bij hierbij.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het stomme is dat wanneer je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog je juist moet begrijpen dat nu snel handelen belangrijk is.
Goed zo. Gewoon leveren die dingen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen heeft schijt aan het Duitse getreuzel.
https://twitter.com/mhmck/status/1615966592252403720
Daarom snap ik Duitsland niet zo goed waar dat getreuzel vandaan komt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het stomme is dat wanneer je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog je juist moet begrijpen dat nu snel handelen belangrijk is.
Jaren geleden had Trump Duitsland hier al voor gewaarschuwd en stonden de Duiters hem gewoon uit te lachen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
al dan niet afhankelijkheid op basis van energie).
Misschien is het een 'sociaal democraat dingetje', Dat je in alles het collectief en consensus op zoekt om eventuele conflicten zoveel mogelijk te vermijden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Daarom snap ik Duitsland niet zo goed waar dat getreuzel vandaan komt.
Nee dat is hoe je jezelf te kakken en in een schadelijke zwakke positie zet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Misschien is het een 'sociaal democraat dingetje', Dat je in alles het collectief en consensus op zoekt om eventuele conflicten zoveel mogelijk te vermijden.
Misschien een zekering uit die Leo trekken zodat de koepel niet meer draait? Dan is het gewoon een antitankvoertuig.quote:
Polen doet wat het moet doenquote:Op donderdag 19 januari 2023 09:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen heeft schijt aan het Duitse getreuzel.
https://twitter.com/mhmck/status/1615966592252403720
In theorie hebben alle NAVO landen iets te vrezen bij escalatie. Het is niet zo dat Duitsland er alleen voor staat mocht Rusland iets geks gaan doen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waarom duitsland de tanks niet wilt leveren, maar de verschillende landen hebben natuurlijk wel allemaal een ander belang/risico bij hierbij.
Voor Oekraine gaat het om lijfsbehoud dus die zullen alles aangrijpen.
Amerika heeft weinig te vrezen bij een verdere escalatie gezien hun staat van defensie.
Duitsland heeft daarintegen wel meer te vrezen bij een escalatie (slechte staat van defensie, ligging tov rusland, al dan niet afhankelijkheid op basis van energie).
En dan kun je ook npg afvragen of het verder escaleren de juiste strategie is.
Goed opletten, want voor je het weet zijn ze alle 15 of zo of kapot of in het bezit van Oekranse boerenquote:
quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:55 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat ze bij Rheinmetal en KMW met tranen in hun ogen het gescholtz van scholtz zitten te aanschouwen. Helemaal in zijn eentje vernietigd hij de duitse defensie industrie.
"Yes my fellow chaps, the Battle of Brittain will be fought in Berlin".quote:
1:40 de raket vliegt om de berg heen en valt van achteren aanquote:Op woensdag 18 januari 2023 23:50 schreef polderturk het volgende:
De ground based small diameter bomb wordt met een boosterraket afgevuurd. Die valt er na een tijdje vanaf. Dan vliegt hij met vleugels verder tot zijn doel. Hij kan ook scherpe manouvres maken.
Het is ook terecht, de Duitsers tonen een werkelijk totaal gebrek aan leiderschap. Ze verstoppen zich voortdurend achter anderen. Dat is dan het machtigste land van Europa, wat een wanvertoning.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:09 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-leveren-zware-tanks
Ik snap hem ook wel. Je land wordt aan gort geschoten, je weet dat je dit niet eeuwig kan volhouden en loopt een land als Duitsland ontzettend te treuzelkonten. Er zijn zelfs Duitse politicie die terugkijken naar de tweede wereldoorlog.
Hou toch eens op zeg want daar heeft Oekrane niks aan.
Mooi spulquote:Op donderdag 19 januari 2023 10:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
1:40 de raket vliegt om de berg heen en valt van achteren aan
Eens hoor, maar je moet natuurlijk maar zien hoever dat allemaal gaat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:43 schreef Simmertje het volgende:
In theorie hebben alle NAVO landen iets te vrezen bij escalatie. Het is niet zo dat Duitsland er alleen voor staat mocht Rusland iets geks gaan doen.
Polen ontwikkeld zich snel tot een wapenfabrikant van formaat in europa. De Polen zien zich gedwongen het zuid-koreaanse model over te nemen en bevindt zich ook in een vergelijkbare situatie. De samenwerking wat betreft de wapenindustrie mag dan ook geen verbazing wekken. De duitse wapen-industrie krijgt er een geduchte concurent bij evenals de zwitserse. De faal wat betreft uitlevering aan 3den met geavanceerde munitie zoals die voor de Gepard kan Zwitserland duur komen te staan.quote:
Maar even eerlijk, Rusland heeft de grootste moeite om een dorpje ter grootte van Diemen Zuid in te nemen in Oekrane. Hoe reel is het om te denken dat Rusland opeens met tanks aan de grens van Duitsland staat?quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens hoor, maar je moet natuurlijk maar zien hoever dat allemaal gaat.
Mochten er conventionele bommen op berlijn vallen hoever gaat de VS/Frankrijk dan om duitsland te helpen?
Schijnbaar heeft duitsland ~350 tanks (voor zover die uberhaubt operationeel zijn), als je er 100 doneert en Rusland wordt teruggedrongen ben je spekkoper, als je er 100 doneert en ze worden door artillerie aan flarden geschoten en Rusland staat aan de grens van Navo grondgebied dan is 1/3e van je tanks missen een ander verhaal.
Maar het zijn allemaal overwegingen die Duitsland moet maken en zolang we geen idee wat hun beweegreden is om iets wel/niet te doen is het allemaal giswerk.
Misschien hebben ze liever dat de dialoog gestart wordt met Rusland, of misschien vinden ze het gewoon teveel geld om weg te geven.
No offence h, maar het moet blijkbaar vertelt blijven worden: als polen door haar gekochte tanks doorschuift, kost het duitsland geen cent.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien hebben ze liever dat de dialoog gestart wordt met Rusland, of misschien vinden ze het gewoon teveel geld om weg te geven.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aan-poetin-a4154647quote:Pleit je voor onderhandelen met Rusland? Dan ben je al snel ‘dienstbaar aan Poetin’
Critici van Oekrane-beleid Pleiten voor vredesbesprekingen met Rusland en een stop op wapenleveranties aan Oekrane voorstellen, valt in Nederland vaak niet goed. „Ik hoop dat je geen nachtmerries krijgt met verkrachte en vermoorde Oekraense vrouwen.”
Hoe hoog zullen de koepels vliegen? Gaan ze het huidige record verbreken?quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goed opletten, want voor je het weet zijn ze alle 15 of zo of kapot of in het bezit van Oekranse boeren
Ik verwacht het ook niet nee, maar er is een reden waarom ze het niet willen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar even eerlijk, Rusland heeft de grootste moeite om een dorpje ter grootte van Diemen Zuid in te nemen in Oekrane. Hoe reel is het om te denken dat Rusland opeens met tanks aan de grens van Duitsland staat?![]()
Het enige risico van escalatie zijn nucleaire wapens en dan zijn we allemaal de Sjaak. Niet specifiek Duitsland.
Onze Franse vrienden verklaren iedere paar weken weer dat ze "overwegen" om Leclerc's te sturen.quote:
Wat er bij een boel Duitsers speelt is de ingebakken schaamte over WOII en de angst weer een dergelijke fout te maken. Plus natuurlijk nog een beetje de nave droom dat na de Koude Oorlog eindelijk de ewige vrede was aangebroken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik verwacht het ook niet nee, maar er is een reden waarom ze het niet willen.
Ik weet alleen niet waarom.
Bang voor een (nucleaire) escalatie kan best een reden zijn.
Beiden partijen willen niet onderhandelen. Putin wil geen consessie doen en Oekrane wil alles terug wat Rusland ingenomen heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Goed stukkie:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aan-poetin-a4154647
Dat was dus geen al te best stukkie. Deze mevrouw snapt het:
[ twitter ]
Estland heeft pas echt een reden bang te zijn. Maar zij doen niet moeilijk.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Reen onredelijke eis lijkt me. Je laat een inbreker ook niet houden wat hij gestolen heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Beiden partijen willen niet onderhandelen. Putin wil geen consessie doen en Oekrane wil alles terug wat Rusland ingenomen heeft.
We kunnen niet toegeven aan nucleaire chantage.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |