Daarom begin je klein, rol je belgorod op. Maak je er de "Belgorod's Peoples Republic" van.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:34 schreef Hugo862 het volgende:
Wat we wel moeten beseffen is dat de oorlog niet automatisch over is als de Russische troepen zijn teruggedrongen tot over de Russische grens. Poetin kan dan nog steeds verder vechten doormiddel van luchtaanvallen, drones en kruisraketten. ook als hij op dat moment niet meer de middelen heeft om een grondoffensief uit te voeren. Het is niet reel om te denken dat Oekrane dan wel even oprukt naar Moscow om een on-conditionele overgave van Rusland af te dwingen.
Oneens, zoals je vorige week hebt gelezen heeft Ukraine nu drones met 1000km range en het schijnt dat ze vanaf maart/april een constante aanvoer ervan zullen hebben. Tegen de tijd dat Rusland de grens over is gejaagd kan Ukraine datzelfde spelletje ook spelen en doelen in Rusland bestoken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:34 schreef Hugo862 het volgende:
Wat we wel moeten beseffen is dat de oorlog niet automatisch over is als de Russische troepen zijn teruggedrongen tot over de Russische grens. Poetin kan dan nog steeds verder vechten doormiddel van luchtaanvallen, drones en kruisraketten. ook als hij op dat moment niet meer de middelen heeft om een grondoffensief uit te voeren.
Er werken wel goede comedianten daarquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:43 schreef Aether het volgende:
Oh jee, laten we het dan maar niet doen.
[ twitter ]
Ik wil gewoon een All Stars team, die ook maar die Leclerc erbijquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat die tanks van GB, DL en de VS er wel komen.
Van GB zeker. Van Frankrijk, Duitsland en de VS had ik gehoopt dat er een aankondiging zou komen. Maar daar lijkt het dus niet op.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef capricia het volgende:
Mensen die denken dat Rusland vooruitgang boekt moeten maar eens studeren op term killzone.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:19 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waar is dat het geval? Alleen het plaatsje Soledar hebben ze ingenomen toch?
Als scholtz voet bij stuk houd, zie ik polen er voor aan om dikke vinger te geven, en de VS er voor aan om al zuchtend en steunend abrams te gaan leveren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Van GB zeker. Van Frankrijk, Duitsland en de VS had ik gehoopt dat er een aankondiging zou komen. Maar daar lijkt het dus niet op.
Rammstein moet nog beginnen. De druk wordt wel opgevoerd. Het komt wel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Van GB zeker. Van Frankrijk, Duitsland en de VS had ik gehoopt dat er een aankondiging zou komen. Maar daar lijkt het dus niet op.
Hoeveel gevangenen heb je nodig om een tank te slopen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:43 schreef Aether het volgende:
Oh jee, laten we het dan maar niet doen.
[ twitter ]
De "onafhankelijke kritische denkers":quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Kan een onafhankelijker kritische denker dit uitleggen?
Dat kan Polen wel leuk doen, maar dan ontstaat er een probleem met onderhoud als er niet genoeg onderdelen zijn. Want uiteindelijk moeten die ook weer uit Duitsland komen. Het klinkt misschien wel leuk, maar uiteindelijk schiet het niet heel erg op ben ik bang. Dus ik hoop dat de VS gewoon als eerste knippert en dan zijn we van dit gezeik af.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als scholtz voet bij stuk houd, zie ik polen er voor aan om dikke vinger te geven, en de VS er voor aan om al zuchtend en steunend abrams te gaan leveren.
FR heeft in dit pokerspel zichzelf de kaart Leclerc gegeven, in geval het nodig wordt om die op tafel te gooien.
GB en Frankrijk willen tanks sturen. Duitsland zit moeilijk te doen want zij willen dat de VS ook tanks stuurt en VS vindt dat onlogisch wegens logistieke gedoe er omheen voor b.v. reserveonderdelen en meer.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef capricia het volgende:
Er is geen tank met een grotere userbase dan de leo's. Daarbij is het dan gewoon een continuering van wat er nu speelt, dat heel de wereld tevergeefs naar de ballen van scholtz aan het zoeken is. Alleen dan gaat het niet meer over tanks, maar reserve onderdelen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan Polen wel leuk doen, maar dan ontstaat er een probleem met onderhoud als er niet genoeg onderdelen zijn.
Lang verhaal kort: Scholz lafaard.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:08 schreef HSG het volgende:
[..]
GB en Frankrijk willen tanks sturen. Duitsland zit moeilijk te doen want zij willen dat de VS ook tanks stuurt en VS vindt dat onlogisch wegens logistieke gedoe er omheen voor b.v. reserveonderdelen en meer.
Ik vind ook dat hij inderdaad een lafaard is en Polen dat ook Leopard 2 heeft moet gewoon,als dat willen, die tanks aan Oekrane geven en overgaan op andere tanks als Duitsland geen nieuwe wil geven.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: Scholz lafaard.
Zouden ze bij KMW en Rheinmetall niet helemaal aan het doordraaien zijn?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is geen tank met een grotere userbase dan de leo's. Daarbij is het dan gewoon een continuering van wat er nu speelt, dat heel de wereld tevergeefs naar de ballen van scholtz aan het zoeken is. Alleen dan gaat het niet meer over tanks, maar reserve onderdelen.
Overigens is dan een fascinerende vraag in welke mate scholtz echt zijn defensie industrie wil ruineren. Want wat nou als finland dan reserve onderdelen vraagt, met al dan niet openlijke intentie om die door te schuiven. Gaat die dan ook nee zeggen?
Lafaard of kremlin-asset, een van de twee is het.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik vind ook dat hij inderdaad een lafaard is en Polen dat ook Leopard 2 heeft moet gewoon,als dat willen, die tanks aan Oekrane geven en overgaan op andere tanks als Duitsland geen nieuwe wil geven.
Voor beide keuzes geldt:quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lafaard of kremlin-asset, een van de twee is het.
Ja dat klopt. Speciale hogere versie voor onze lange Hollandsche jongens. Trouwens wel een goed moment om die ook te doneren vlak voor ze hun dure mlu ingaan.quote:
Wil je het Nederlandse leger nog verder uitkleden?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Speciale hogere versie voor onze lange Hollandsche jongens. Trouwens wel een goed moment om die ook te doneren vlak voor ze hun dure mlu ingaan.
We zien hier een oorlogsmisdrijf plaatsvinden. Ik snap dat ze graag de nazi's willen laten zien, maar je mag krijgsgevangenen niet zo het internet opslingeren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ja hoor. Tot op de laatste kogel als het moet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wil je het Nederlandse leger nog verder uitkleden?
quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zouden ze bij KMW en Rheinmetall niet helemaal aan het doordraaien zijn?
quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:55 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat ze bij Rheinmetal en KMW met tranen in hun ogen het gescholtz van scholtz zitten te aanschouwen. Helemaal in zijn eentje vernietigd hij de duitse defensie industrie.
Putin wil alle NAZI's dood. Dus stuurt ie ze naar Ukraine waar ze massaal worden afgeslacht, is toch logisch?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Beide want laf en aardgas van Rusland.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je wint een oorlog niet met principes. Je kan moeilijk een leger opbouwen en dan niet gebruiken, want dat is zonde van de paintjob. Als het niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik wil ze ook weer een nieuwe cv-90 geven, maar die voertuigen zijn bedoeld om de Rus tegen te houden en onze oude ypr's die helpen daar al een tijdje mee zonder gevaar voor onze militairen. Een betere deal gaan we niet meer vinden. En ook wel grappig: zo'n mlu is in het verleden wel eens duurder geweest dan een nieuw voertuig kopen, maar politiek makkelijker te verkopen. Ken de kosten van de cv-90 niet, maar het zou wel eens mee kunnen vallen om zelf nieuwe met alle upgrades erin te bestellen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als Oekrane vraagt om de marine fregatten en alle toestellen van de luchtmacht moeten we die ook leveren?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja hoor. Tot op de laatste kogel als het moet.
Als ze dat nodig hebben om de oorlog te winnen, Yep.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als Oekrane vraagt om de marine fregatten en alle toestellen van de luchtmacht moeten we die ook leveren?
Natuurlijk, dat kan ook. Maar dan moeten ze wel direct leverbaar zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik wil ze ook weer een nieuwe cv-90 geven, maar die voertuigen zijn bedoeld om de Rus tegen te houden en onze oude ypr's die helpen daar al een tijdje mee zonder gevaar voor onze militairen. Een betere deal gaan we niet meer vinden. En ook wel grappig: zo'n mlu is in het verleden wel eens duurder geweest dan een nieuw voertuig kopen, maar politiek makkelijker te verkopen. Ken de kosten van de cv-90 niet, maar het zou wel eens mee kunnen vallen om zelf nieuwe met alle upgrades erin te bestellen.
Als dat noodzakelijk is ben ik daar niet principieel op tegen, maar er is een verschil tussen nice to have en need to have.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als Oekrane vraagt om de marine fregatten en alle toestellen van de luchtmacht moeten we die ook leveren?
Je denkt dat het afbreken van het eigen leger en de daarbij behorende kennis in tijd van oorlog in Europa een goed idee is? Het is een originele gedachte, dat moet ik toegeven. Maar niet heel slim.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze dat nodig hebben om de oorlog te winnen, Yep.
Zelf oorlog voeren is duurder en kost meer mensenlevens. Dit is echt de ideale manier om Putin in zn hok te trappen.
Ik ben niet zo naef om te denken dat die paar Nederlandse items het verschil gaan maken. Als het echt tot een frontale oorlog met de Russen komt moeten de Yanks dat toch oplossen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt dat het afbreken van het eigen leger en de daarbij behorende kennis in tijd van oorlog in Europa een goed idee is? Het is een originele gedachte, dat moet ik toegeven. Maar niet heel slim.
De Russische marine in de Zwarte Zee is dan uitgeschakeld. En daarmee het lanceren van kruisraketten uit die hoek. Onze schepen zijn qua radars en electronica klaar om als raketschild te dienen. Dus een need to have zou het kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dat noodzakelijk is ben ik daar niet principieel op tegen, maar er is een verschil tussen nice to have en need to have.
Fake news, de Krim is Russisch in 2021.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze voorbij komen op social media en vond dat wel intressant ivm het "communistische gedachtegang" in Rusland.
Hopelijk doen ze het. Maar "we zijn aan het overleggen of er misschien de mogelijkheid zou kunnen bestaan dat in bepaalde omstandigheden potentile leveringen misschien een optie zou kunnen zijn" zou het ook kunnen betekenen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:47 schreef Slayage het volgende:
[twitter]https://twitter.com/saint(...)G-45z5w3yfFVYr29yRZg
[/twitter]
Rusland heeft wel wat beters te doen dan nu NL aanvallen, dus zet alles in voor een vooruitgeschoven verdediging. Dat is heel slim.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt dat het afbreken van het eigen leger en de daarbij behorende kennis in tijd van oorlog in Europa een goed idee is? Het is een originele gedachte, dat moet ik toegeven. Maar niet heel slim.
En is Rusland de enige waarover we ons zorgen moeten maken? Vervangen van een afgeschaft leger duurt natuurlijk wel even.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze dat nodig hebben om de oorlog te winnen, Yep.
Zelf oorlog voeren is duurder en kost meer mensenlevens. Dit is echt de ideale manier om Putin in zn hok te trappen.
[..]
Rusland heeft wel wat beters te doen dan nu NL aanvallen, dus zet alles in voor een vooruitgeschoven verdediging. Dat is heel slim.
Wie gaat ons nog meer aanvallen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
En is Rusland de enige waarover we ons zorgen moeten maken? Vervangen van een afgeschaft leger duurt natuurlijk wel even.
Farmers Defence Forcequote:Op donderdag 19 januari 2023 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie gaat ons nog meer aanvallen?
Hoe lager het getal hoe beter en NL voert de lijst weer eens aanquote:Op donderdag 19 januari 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag deze voorbij komen op social media en vond dat wel intressant ivm het "communistische gedachtegang" in Rusland.
Helemaal niks meer zelf hebben vind ik ook lastig hoor met een DE en FR. De omstandigheden zijn zich in rap tempo aan het keren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wat gaat Nederland vertellen als Rusland, of iemand anders, wat flikt bij een NAVO partner en er wordt een beroep gedaan op artikel vijf?quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De wodka stijgt´m naar het hoofd.quote:
Scholtz is van dezelfde SPD partij als zijn voorganger Gerhard Schrder die bij een Russisch bedrijf werkt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Binnen 24 uur: O nee, toch niet. Grapje.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef myShizzle het volgende:
Deutschland kapituliert
[ twitter ]
Zag deze vanmorgen toen ik onderweg was naar Groningen op vrachtwagens voorbij komen volgens mij richting Eemshaven. Gaat Nederland deze ook extra leveren?quote:
Dat is de industrie, die zijn wel bereid ja. De politiek ligt alleen nog dwars.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef myShizzle het volgende:
Deutschland kapituliert
[ twitter ]
De industrie ja. Die roepen dat al maanden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef myShizzle het volgende:
Deutschland kapituliert
[ twitter ]
Dit jaquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Binnen 24 uur: O nee, toch niet. Grapje.
30 jaar voor gewaarschuwd en nu kan het in n jaar geregeld zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mooi, dat probleem is opgelost. En argument minder. En nee, dat ze teruggaan naar de situatie van voor de oorlog gaat ook niet meer gebeuren.
Vijftig jaar als je de waarschuwingen van de milieubeweging meetelt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:15 schreef Aether het volgende:
[..]
30 jaar voor gewaarschuwd en nu kan het in n jaar geregeld zijn.
Bedoel meer als chantagemiddel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vijftig jaar als je de waarschuwingen van de milieubeweging meetelt.
Boots on the ground?quote:
Ook onder de Duitse bevolking is de bereidheid om MBT's te sturen zeer hoog las ik ergens (weet niet meer precies waar). Dus waarom de regering zo moeilijk blijft doen snap ik niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De industrie ja. Die roepen dat al maanden.
Of van de Republikeinen. Dat was nog erger geweest.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelukkig is Biden niet van de SPD
Zullen we het daar over hebben als Rusland de oorlog verloren heeft? Ik verwacht voor die tijd geen nieuw conflict.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wat gaat Nederland vertellen als Rusland, of iemand anders, wat flikt bij een NAVO partner en er wordt een beroep gedaan op artikel vijf?
"Willen jullie vijfduizend helmen?", veel meer dan dat zit er dan niet in.
Stevige BIEMquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik heb nu zin in een spelletje Worms.
quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Meteen even kijken of die 19 mensen af en toe een verdacht bedrag ontvangen vanuit Rusland.
Wow! Wat is dit?quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
hallelujahbomquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik kan er niks mee. Het is niet alsof al met materiel eigendom van de soldaten zelf is daar in ZK. Dat spul is gewoon van het pentagon. Denk dat we wat context missen.quote:
Maakt niet zoveel uit. Ze vuren allemaal dezelfde soort granaten af.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:57 schreef kibo het volgende:
De Uki's krijgen zo wel een allegaartje aan militair spul ....
Oew, nice! Wormsquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat is waarschijnlijk de artillery stockpile waar eerder over gesproken werd. Er zouden granaten in opslag uit Korea en Isral naar Oekrane worden verscheept, al dan niet als signaal naar Zuid Korea en Isral omdat ze hun snor drukken in de oorlog.quote:
In theorie wel, in de praktijk vaak wat minder.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit. Ze vuren allemaal dezelfde soort granaten af.
Ik zag het ook in de comments, maar die heeft Oekrane toch niet?quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow! Wat is dit?
Lijkt wel een TOS-1AWeet jij het @:Achja ?
Goed, en mooi im te lezen dat dit eindelijk gebeurt.quote:
Die mail waarin dat door usa/navo is aangekondigd is niet bij Scholtz gekomen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:29 schreef Panthera. het volgende:
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Rusland achter de schermen is verteld voor 1 januari terug in het hok te moeten omdat het Westen daarna echt los gaat met leveringen. En/of het Westen neemt de dreiging van een surge van de Russen zeer serieus.
Ik denk dat Rammstein morgen daar deels voor gaat dienen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mail waarin dat door usa/navo is aangekondigd is niet bij Scholtz gekomen.
Ik hoop het. Tanks -honderden- is de sleutel om de RUssen er uit te kicken.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:33 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik denk dat Rammstein morgen daar deels voor gaat dienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |