SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ging iets mis met de Russische inlichtingen blijkbaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
Vuurwerkopslag in een oorlogsgebied, je verwacht het niet..
Ze leggen het vast uit als exploderende HIMARS.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar ging iets mis met de Russische inlichtingen blijkbaar.
Hoeveel jonge Oekraïners zijn blijven hangen op de Krim?quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds z'n aantreden in 2000 probeert Putin al iets aan de populatie krimp te doen. Het is voor hem al 22 jaar een hoofdpijn vraagstuk. Ukraine met 40 miljoen Slavische volk inlijven is de oplossing. Donbas in 2014 leverde al 2.4 miljoen extra Russen op.
Maar Oekraïne heeft ook dezelfde demografie problemenquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds z'n aantreden in 2000 probeert Putin al iets aan de populatie krimp te doen. Het is voor hem al 22 jaar een hoofdpijn vraagstuk. Ukraine met 40 miljoen Slavische volk inlijven is de oplossing. Donbas in 2014 leverde al 2.4 miljoen extra Russen op.
Kwam laatst een ander filmpje van Peter Zeihan tegen dat heel OostEuropa dezelfde problemen heeft. Alle jonge mensen gaan naar WestEuropa omdat daar de lonen hoger zijn en de levensstandaard beter. Maar ze krijgen weinig kinderen en uiteindelijk vergrijst OostEuropa ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Maar Oekraïne heeft ook dezelfde demografie problemen
Lijken me geen fijne dingen om je eigen land mee te bevuilen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
Turkey Is Sending Cold War-Era Cluster Bombs to Ukraine
Goed artikel en idd, we horen niets meer over de TB2s omdat Turkije de relatie met Rusland goed moet houden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
Turkey Is Sending Cold War-Era Cluster Bombs to Ukraine
Zit wat in, mss moeten ze dan maar op moskou gaan schietenquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijken me geen fijne dingen om je eigen land mee te bevuilen.
Of bewaren tot de Russen op het punt staan de grens over te steken vanuit Belarus (politiek gezien vast minder slim)quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zit wat in, mss moeten ze dan maar op moskou gaan schieten
Opruimen zijn ze toch jaren mee bezig, dus ik denk niet dat oekraine deze shells laat liggen omdat een gedeeltequote:Op woensdag 11 januari 2023 00:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of bewaren tot de Russen op het punt staan de grens over te steken vanuit Belarus (politiek gezien vast minder slim)
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opruimen zijn ze toch jaren mee bezig, dus ik denk niet dat oekraine deze shells laat liggen omdat een gedeelte
van die submunities niet afgaan.
Zou dit weer zo'n valstrik zijn zoals ze bij Severodonetsk deden? Toen leek het alsof Ukraine zich had teruggetrokken, die Kadyrovs waren er als de kippen bij om de huizen te plunderen en toen werden ze afgeslacht door Ukraine die tevoorschijn popte.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.
[ twitter ]
Ik geloof liever de Oekraïners, volgens hun berichten verloopt alles enigszins georganiseerd. De Russen hebben het over geïsoleerde troepen en chaos.
Ik zie ook meerdere claims voorbij komen dat er geen omcirkeling is. Wel dat er posities zijn die opgegeven moesten worden en dat liep ook niet altijd vlekkeloos en niet waardevolle spullen zijn achter gelaten die niet meegenomen konden worden. Ook zouden verschillende soldaten last hebben van frostbite omdat het daar behoorlijk koud is aan Oekraïense kant.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.
[ twitter ]
Ik geloof liever de Oekraïners, volgens hun berichten verloopt alles enigszins georganiseerd. De Russen hebben het over geïsoleerde troepen en chaos.
Ik denk dat allemaal zaken zijn die normaal zijn bij een terugtrekking onder zulke druk van de vijand. Frostbite zal over het hele front voorkomen met die temperaturen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zie ook meerdere claims voorbij komen dat er geen omcirkeling is. Wel dat er posities zijn die opgegeven moesten worden en dat liep ook niet altijd vlekkeloos en niet waardevolle spullen zijn achter gelaten die niet meegenomen konden worden. Ook zouden verschillende soldaten last hebben van frostbite omdat het daar behoorlijk koud is aan Oekraïense kant.
Dat klopt, hoop alleen dat het allemaal klopt er is zoveel ruis. Maar we zullen het later wel allemaal precies lezen. Dat hebben we deze oorlog al vaker meegemaakt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat allemaal zaken zijn die normaal zijn bij een terugtrekking onder zulke druk van de vijand. Frostbite zal over het hele front voorkomen met die temperaturen.
Ik hoop het ook. Als je Oekraïne nu al maanden hoort, moet je er een beetje van uit kunnen gaan dat ze enigszins controle hebben over hoe ze zich terugtrekken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt, hoop alleen dat het allemaal klopt er is zoveel ruis. Maar we zullen het later wel allemaal precies lezen. Dat hebben we deze oorlog al vaker meegemaakt.
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Als je Oekraïne nu al maanden hoort, moet je er een beetje van uit kunnen gaan dat ze enigszins controle hebben over hoe ze zich terugtrekken.
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.
Hm, verder hier geen berichten over.quote:
Ja inderdaad. Zolang ze maar lang kunnen rekken en zelf weinig verliezen. winnen ze veel met het verdedigen van Bakhmut.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.
Hoeveel ingangen heeft dat ding eigenlijk?quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.
Ik zou die zoutmijn niet groter maken dan het is. Als de Russen weten waar de in/uitgangen zijn ook de nooduitgangen dan zet je daar bewaking op en dan komt er geen kip meer in of uit. Dan heb je hetzelfde als met Azovsteel.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.
Over die tweet diegene die het postte beweerd dat hij beelden heeft gezien in een reactie op de commens. Dus we gaat het meemaken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hm, verder hier geen berichten over.
Jullie gaan nog zeggen dat mijn tt fantastisch toepasselijk is.
[..]
Ja inderdaad. Zolang ze maar lang kunnen rekken en zelf weinig verliezen. winnen ze veel met het verdedigen van Bakhmut.
Voor de stad en alles wat daar woont is het natuurlijk gewoon ronduit kut.
is een mooie plek om munitie op te slaan , er ligt nog uit de tijd van de WW1quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou die zoutmijn niet groter maken dan het is. Als de Russen weten waar de in/uitgangen zijn ook de nooduitgangen dan zet je daar bewaking op en dan komt er geen kip meer in of uit. Dan heb je hetzelfde als met Azovsteel.
Eerste filmpje die ik zie is er 1 van live pooping action.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Over die tweet diegene die het postte beweerd dat hij beelden heeft gezien in een reactie op de commens. Dus we gaat het meemaken.
Het is zeker kut voor de inwoners maar de meeste zijn al lang gevlucht. Alleen zijn er nog wat oudere mensen over die niet weg willen en mensen die daar nog steeds iets van werk hebben en nog niet weg kunnen. Maar dat zie je wel vaker in de Donbas dat ouderen pas echt op het laatste moment weg willen of gewoon niet weg willen want ze hebben er altijd al gewoond. Dit youtube kanaal heb ik al vaker gepost maar dat gaat over het evacueren van ouderen die aan het front zitten in de Donbas soms al in de greyzone.
https://www.youtube.com/@:ukraine_tbic
Ja ze hebben het zelfs over tanks stallen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is een mooie plek om munitie op te slaan , er ligt nog uit de tijd van de WW1
quote:Oekraïense militairen drinken zwart en worden tot amputaties bevroren
Andrei Marochko, een officier van de NM van de LPR, zei dat de afgelopen dagen meer dan honderd strijders van de strijdkrachten van Oekraïne in het ziekenhuis zijn opgenomen vanwege de gevolgen van onderkoeling. Marochko zei: "
Ongeveer 100 militairen met verschillende graden van bevriezing zijn vanuit de zone van de SVO aangekomen bij Oekraïense medische instellingen."
Ondanks het feit dat de meesten van hen in een staat van ernstige dronkenschap verkeerden.
Vier op de tien gehospitaliseerde patiënten worden gediagnosticeerd met ernstige bevriezing.
Deze strijders moesten ledematen amputeren.
Ze drinken, baldadig, bevriezen, deserteren - dit alles doet denken aan januari 1943 in Stalingrad, de vernederende Paulus-groep. Er waren ook nazi's, maar van een ander soort.
https://www.kp.ru/daily/27450/4704248/
quote:Westerse technologie bevriest op het plein
Volgens informatie uit Luhansk klaagt het Oekraïense leger over de lage technische paraatheid van materieel van westerse makelij voor winterse omstandigheden. De video's laten zien dat Europese pantservoertuigen domweg vastvroren naar het Oekraïense ijzige akkerland. En je kunt niet eens in dit gepantserde voertuig stappen - alle luiken zijn bevroren en gaan niet open. En u zou de geest van Napoleon raadplegen voordat u leveringen doet. Hij zou je verteld hebben over het fiasco in de Berezina. En over hoe je schaamte kunt vermijden bij het vluchten voor de Russen.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27450/4704248/
Niet te verifiëren natuurlijk. Liegen net zo veel als de Russen.quote:
Honden vreten dooie Russen op.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Verdacht dikke hond...
[ twitter ]
quote:Op woensdag 11 januari 2023 06:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet te verifiëren natuurlijk. Liegen net zo veel als de Russen.
Daarom moet Oekraïne ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam laatst een ander filmpje van Peter Zeihan tegen dat heel OostEuropa dezelfde problemen heeft. Alle jonge mensen gaan naar WestEuropa omdat daar de lonen hoger zijn en de levensstandaard beter. Maar ze krijgen weinig kinderen en uiteindelijk vergrijst OostEuropa ook
Ligt je "andere kijk" eerst maar eens toe dan.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Een andere kijk op de zaak. Mag dat hier?
Het NAVO uitbreidings verhaal weerquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Wat een orginele take. Russisch propaganda papegaaien.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Mag van mij ook zittend of staand.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ligt je "andere kijk" eerst maar eens toe dan.
Als je niet verder komt dan een filmpje van een nieuwsuitzending uit India, zonder er zelf iets aan toe te voegen of toe te lichten, laat dan maar zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Is dit de ON van India?quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Even inhoudelijkquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Mag van mij ook zittend of staand.
Maar hij vind het gewoon een leuk filmpjequote:Op woensdag 11 januari 2023 09:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Even inhoudelijk
2008 werd een aanvraag ingediend van Oekraïne om lid te worden van de NAVO
2008 was ook de top van Boekarest waarin dit verzoek werd bekrachtigd.
2010, pro-Russische Janoekovitsj komt aan de macht en schort de plannen voor toetreding op
2014, Euro-Maidan, dat had allemaal te maken met de EU-associatie, en niet met NAVO, sterker nog, de interim-regering gaf aan dat ze wel van plan waren het EU-associatieverdrag te ondertekenen, maar geen plannen mbt NAVO lidmaatschap.
Toen kwam in 2014 de annexatie van de Krim en de Russische interventie in de Donbass. Waardoor na de parlementsverkiezingen in oktober 2014 NAVO toetreding bovenaan de agenda kwam te staan.
Dit is dus een gevalletje, net als bij Zweden en Finland, dat Rusland dit vooral aan zichzelf te danken heeft!
Goh, je verwacht het nietquote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Ook Hongarije heeft bezwaar tegen Zweeds NAVO-lidmaatschap
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ds-navo-lidmaatschap
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzenderquote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Hou mij erbuiten a.u.b.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzender
Ik denk dat je ze er beter bij kan houden zodat ze niet te raar kunnen gaan doen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzender
Lijkt ze sowieso een hoop te hebben gekost, dat is wel een goed teken voor de rest van de oorlog.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
Rusland / Wagner lijkt zijn overwinning te hebben behaald
[ twitter ]
Ik weet niet of 'most of the town' de bedoeling was. Ben geneigd te denken van niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Met name geronselde mannen uit de gevangenissen, ik weet niet of de gemiddelde Rus daarom treurt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
Lijkt ze sowieso een hoop te hebben gekost, dat is wel een goed teken voor de rest van de oorlog.
Het staat er echtquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet niet of 'most of the town' de bedoeling was. Ben geneigd te denken van niet.
Natuurlijk, maar ook munitie en uitrusting.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:18 schreef zoost het volgende:
[..]
Met name geronselde mannen uit de gevangenissen, ik weet niet of de gemiddelde Rus daarom treurt.
Ja precies, je laat jezelf vrijwillig chanteren, saboteren en lam leggen als organisatie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.
Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
Ik denk dat het probleem eerder dat landen die in feite tot het as van het kwaad behoren tot onze club zijn toegetreden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.
Wat een fuckers. Eerder gaven ze aan dat het eigenlijk al geregeld was en gewoon ging plaatsvinden bij eerste sessie parlement.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Ach, kom op. Het begint?quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Unanieme besluiten doen dat nou eenmaal. Ook in de EU. Het probleem is dat men niemand de regels wil veranderen wanneer alles koek en ei is. Verlaag de threshold van 100% naar 90%/95% en er is een betere werkbare situatie. Alleen wil niemand dat doen, want niemand heeft zin om geforceerd te worden. Het kan zomaar gebeuren dat Nederland (of Duitsland en Frankrijk, whatever) in een situatie komen dat ze alleen staan - in dat geval wil Nederland ook niet tegen de zin in dingen doorvoeren.quote:Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
Waarom Rusland, en geen India? (ik snap dat het historisch zo bepaald is, maar er zou een mechanisme moeten zijn waardoor zo'n plekje bemachtigd moet kunnen worden door invloed/macht. Of juist verloren kan worden)quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:44 schreef YStec het volgende:
(Wel mee eens dat de vetorecht herziend dient te worden, maar ik kan geen manier bedenken om het bij elkaar te houden als je de de VS, Rusland en China hetzelfde gaat behandelen als de rest.)
Er zijn bepaalde staten die zich redelijk geïsoleerd voelen, en die zich weinig/niks aantrekken van de VN. Die zullen het geen probleem vinden om voor een vriendendienstje hun stem te verkopen.quote:De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je ook 'unaniem-1' landen eruit moet kunnen gooien. Doet een land in de NATO moeilijk? Iedereen stemmen en als alle landen behalve 1 land (hoogstwaarschijnlijk het land waarover gestemd wordt) akkoord is, gooi je dat probleem land eruit. 96,67% van de stemmen in geval van NATO.
Poeh poeh, een dorp van 10.000 inwoners (normaal gesproken) weten te bemachtigen. En dan nog niet helemaal.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Heb die drie landen genoemd omdat ze nu al tussen de 5 landen met vetorecht zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom Rusland, en geen India? (ik snap dat het historisch zo bepaald is, maar er zou een mechanisme moeten zijn waardoor zo'n plekje bemachtigd moet kunnen worden door invloed/macht. Of juist verloren kan worden)
Dat gebeurt nu al hoor. China 'koopt' stemmen in Afrika met al hun leningen en investeringen. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:[..]
Er zijn bepaalde staten die zich redelijk geïsoleerd voelen, en die zich weinig/niks aantrekken van de VN. Die zullen het geen probleem vinden om voor een vriendendienstje hun stem te verkopen.
quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:25 schreef slashdotter3 het volgende:
. Maar het zal sowieso een multiyear conflict worden die niet in 2023 afgelopen zal zijn.
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:14 schreef Slayage het volgende:
Sneaky koorddansende Turken![]()
[ twitter ]
Misschien kunnen ze Europese landen nog wat meer met nukes bedreigen, dat zal vast helpenquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:45 schreef ExTec het volgende:
Goed nieuws
Russians Fear They’ll Soon Be Starving ‘Like North Koreans’
Deze verklaart (imho) waarom we relatief veel winkelcentra zien branden in rus. Verzekeringsfraude, geen hond gaat er meer naar toe.
Nine Signs Russian Economy In Deep Trouble
Wat is daar het nut vanquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:01 schreef Simmertje het volgende:
Die Amerikanen hebben trouwens toch van die mooie bommen die dwars door bunkers en grotten heengaat? Kunnen ze niet een paar van die droppen op die oude zoutmijn?
Veto's zorgen er inderdaad voor dat dubieuze landen als Turkije, Hongarije en Nederland de boel kunnen traineren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Maar dan moet Oekraïne wel zeker zijn dat ze in die zoutmijn zittenquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:01 schreef Simmertje het volgende:
Die Amerikanen hebben trouwens toch van die mooie bommen die dwars door bunkers en grotten heengaat? Kunnen ze niet een paar van die droppen op die oude zoutmijn?
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.
Dus ipv een aanvalsgolf met 1000 man tegelijk waar zo'n clusterbomb maximaal effect zal hebben gewoon constant kleine 10 man via dezelfde route sturen. Hoe langer het voortduurt hoe meer dekking (dode Russen) er is voor de nieuwkomers.
Er was ooit eens een race tussen een Sovjet- en een Amerikaanse auto.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het staat er echt![]()
![]()
Hoe kunnen we een grote mislukking met belachelijk veel doden verkopen als overwinning![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er was ooit eens een race tussen een Sovjet- en een Amerikaanse auto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Zie je wat een enorm effect 182.000 balletjes hebben? Ook als je ze niet eens gebruikt?quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.
Dus ipv een aanvalsgolf met 1000 man tegelijk waar zo'n clusterbomb maximaal effect zal hebben gewoon constant kleine 10 man via dezelfde route sturen. Hoe langer het voortduurt hoe meer dekking (dode Russen) er is voor de nieuwkomers.
Tof spel, na al die jaren hoor ik nog steeds het zinnetje 'conscript reporting' in m'n hoofdquote:Op woensdag 11 januari 2023 11:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?.
Hoeft niet. Er ontstaan genoeg mogelijkheden om met de wederopbouw goed te verdienen. Rekening houden met de oude infrastructuur is minder een thema, omdat die toch in puin ligt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom moet Oekraïne ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.
quote:
Heel interessant. Vooral dat van de tomatensapquote:
Dat deden ze in de Tweede wereldoorlog ook al als ze een mijnenveld tegen kwamen joegen ze er gewoon wat gevangen doorheen zodat de rest door kon.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?.
Ik denk niet dat de jeugd daar op wachtquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeft niet. Er ontstaan genoeg mogelijkheden om met de wederopbouw goed te verdienen. Rekening houden met de oude infrastructuur is minder een thema, omdat die toch in puin ligt.
Dus Rusland en Wagner Groep die aan dezelfde kant zouden vechten, betwisten elkaar gewoon. Tja, dan heb je verder ook niet nog eens vijanden als de gemotiveerde Oekraïeners nodigquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:15 schreef Simmertje het volgende:
Rusland: gevechten om Oekraïense stad Soledar nog gaande
Rusland zegt dat er nog altijd wordt gevochten om de Oekraïense stad Soledar. Het Russische huurlingenbedrijf Wagner Groep zei eerder dat zij de stad, iets ten noorden van Bachmoet, had ingenomen. Het Russische leger spreekt dit nu tegen. Kiev ontkende eerder de verovering. Het stadje "was, is en blijft" Oekraïens, aldus het Oekraïense leger.
De inname van het stadje Soledar zou de weg vrijmaken voor een verdere opmars in de regio Donetsk. Rusland en zijn bondgenoten proberen er het grotere Bachmoet al maanden in te nemen, maar stuiten op het verzet van het Oekraïense leger. De strijd is volgens beide partijen zwaar en bloedig.
Wagner-eigenaar Jevgeni Prigozjin zei woensdag dat in het centrum nog wel wordt gevochten, maar claimde ook al de inname van de stad. Hij zei ook dat er mensen waren gevangen. Om hoeveel personen het gaat, is niet bekendgemaakt
Ukraine heeft enorme resources wat zich weer vertaalt in mogelijkheden. Na de aanvankelijke leegloop gaan er juist massaal mensen op af om er iets te beginnen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom moet Oekraïne ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.
Dit klinkt allemaal leuk, dat er veel werk is en geld te verdienen valt, maar heeft niks met de werkelijkheid te maken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ukraine heeft enorme resources wat zich weer vertaalt in mogelijkheden. Na de aanvankelijke leegloop gaan er juist massaal mensen op af om er iets te beginnen.
Olie en gas ontginning. Voedselproductie. Huizenbouw. Het compleet opnieuw opbouwen van complete steden, bruggen, wegen. Duizenden km aan land dat ontmijnt moet worden (tzt hopelijk veilig via robots). Opbouw van het leger. Amerikaanse legerbasissen.
Ukraine gaat een goudmijn worden voor avontuurlijke mensen net zoals Amerika en het Wilde Westen.
De boeren kunnen zich in ieder geval hier voor de hoofdprijs laten uitkopen om vervolgens in Oekraine een lap grond ter grootte van een Frans departement te kopen tegen een habbekrats. Win-win.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ukraine heeft enorme resources wat zich weer vertaalt in mogelijkheden. Na de aanvankelijke leegloop gaan er juist massaal mensen op af om er iets te beginnen.
Olie en gas ontginning. Voedselproductie. Huizenbouw. Het compleet opnieuw opbouwen van complete steden, bruggen, wegen. Duizenden km aan land dat ontmijnt moet worden (tzt hopelijk veilig via robots). Opbouw van het leger. Amerikaanse legerbasissen.
Ukraine gaat een goudmijn worden voor avontuurlijke mensen net zoals Amerika en het Wilde Westen.
Niet als je een Oekraiens Ma rshall-plan opstelt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit klinkt allemaal leuk, dat er veel werk is en geld te verdienen valt, maar heeft niks met de werkelijkheid te maken.
De jeugd gaat gewoon direct in Nederland of Duitsland werken voor een salaris wat 5x zo hoog is, of nog meer.
Waarom zouden die huizen gaan bouwen, mijnen gaan ruimen of in de IT in Oekraïne zelf werken? Het is waanzin om dat te denken.
Dat zorgt er helemaal niet voor dat ze in Oekraïne evenveel verdienen als in Nederland of Duitsland.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet als je een Oekraiens Ma rshall-plan opstelt.
Uiteraard krijg je een migratiebeweging (overigens voornamelijk naar Duitsland en Polen) en zou je niet meteen de grenzen voor ze moeten opstellen, maar een tussenstap die een trede hoger zou zijn dan het kandidaatlidmaatschap zou wel kunnen. Overigens ben ik er ook tegen om Oekraine overhaast bij de EU te voegen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat zorgt er helemaal niet voor dat ze in Oekraïne evenveel verdienen als in Nederland of Duitsland.
Oekraïne liep al leeg, nu is het land compleet kapot geknald en dan zouden ze bij de EU komen waardoor ze in West-Europa kunnen gaan werken.
Ik probeer altijd deze smiley te vermijden maar nu kan het gewoon niet
Ik las vorig jaar nog dat het hoe dan ook sowieso 15 jaar gaat duren voordat ze bij de EU zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard krijg je een migratiebeweging (overigens voornamelijk naar Duitsland en Polen) en zou je niet meteen de grenzen voor ze moeten opstellen, maar een tussenstap die een trede hoger zou zijn dan het kandidaatlidmaatschap zou wel kunnen. Overigens ben ik er ook tegen om Oekraine overhaast bij de EU te voegen.
Er zou daar ook nog heel veel moeten gebeuren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las vorig jaar nog dat het hoe dan ook sowieso 15 jaar gaat duren voordat ze bij de EU zijn.
Gaan de Duitsers ook het abonnement betalen?quote:
Niet zo makkelijk, de grond in Oekraine is niet overal even duur. Zo schijn je zeker rond Tsjernobyl de landbouwgrond voor een appel en een ei te kunnen kopen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zegt nog niet zoveel
Is dat vertaalbaar in m2?
Er was toch ook zoiets met NLse boeren die 30 jaar geleden naar Canada of Australie gingen en daar enorme lappen grond spotgoedkoop konden krijgen?quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet zo makkelijk, de grond in Oekraine is niet overal even duur. Zo schijn je zeker rond Tsjernobyl de landbouwgrond voor een appel en een ei te kunnen kopen.
Evert van Benthem! Over 10 jaar heeft Sven Kramer een goedlopend boerenbedrijf in de regio Charkivquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er was toch ook zoiets met NLse boeren die 30 jaar geleden naar Canada of Australie gingen en daar enorme lappen grond spotgoedkoop konden krijgen?
Als de oorlog over is denk ik dat ze eerdere een kandidaat lidmaatschap krijgen met de veiligheidsgaranties die wel voor een EU lid gelden. Alleen al om EU wetgeving en regels in te voeren en uit te rollen ben je al heel wat jaren bezig als land. Dan hebben we het nog niet eens over de voorwaarden waar je aan moet voldoen om bij Schengen te mogen. Dus ja beetje vreemd dat mensen denken dat Oekraïne in 1 keer volwaardig lid wordt van de EU.quote:
Maar als je munitietransporten voor Oekraine doorlaat op jouw grondgebied ben je ook niet neutraal. Damned if you do, damned if you don't.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hiermee bevoordeel je indirect Rusland, dus ben je niet neutraal.
Leveren aan één van de strijdende partijen. Dat een tussenpersoon of land ook niet kan snap ik wel. Maar ze zouden Rusland natuurlijk hetzelfde kunnen leveren. Misschien is dat een optie. Ik denk het niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hiermee bevoordeel je indirect Rusland, dus ben je niet neutraal.
Er zit een flinke hoeveelheid in de bodem in Nederland.quote:
Het komt toch verder niet over hun grondgebied? Voor zover ik het lees gaat het om aankopen die Duitsland gedaan heeft (en dus ook al in Duitsland aanwezig zijn).quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar als je munitietransporten voor Oekraine doorlaat op jouw grondgebied ben je ook niet neutraal. Damned if you do, damned if you don't.
Volgens mij is Rusland degene die spelletjes speelt en een buurland is binnengevallen. Bedankt Moskou.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:51 schreef Remco2021 het volgende:
Ze hebben met Rusland een spelletje gespeeld. En nu zitten wij met duur gas. Bedankt Brussel!
En die mogen dus volgens het aankoopcontract niet worden doorverkocht zonder toestemming. En Zwitserland mag die toestemming niet geven omdat ze volgens hun wet neutraal zijn, en leveren aan één van beide partijen is partij kiezen. Dus moet die wet worden afgeschaft. Maar dat moet dan langs een referendum. En ga jij de Zwitsers maar vertellen dat ze hun neutraliteit moeten opgeven. Veel succes daarmee.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het komt toch verder niet over hun grondgebied? Voor zover ik het lees gaat het om aankopen die Duitsland gedaan heeft (en dus ook al in Duitsland aanwezig zijn).
Ja. Je hebt gelijk. Laten we Oekraïne maar gewoon aan Poetin geven, dan hebben we tenminste weer goedkoop gas en peut voor 1,40.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:51 schreef Remco2021 het volgende:
Ze hebben met Rusland een spelletje gespeeld. En nu zitten wij met duur gas. Bedankt Brussel!
Zelf dat spul gaan maken gaat sneller.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:02 schreef ExTec het volgende:
Bovendien zijn het natuurlijk freeloaders die, ingekapseld door de NAVO, zichzelf voorhouden dat ze "neutraal" zijn.
We zouden een tunnel moeten maken, vanaf rus grens naar zwitserland. Kijken of ze zichzelf dan nog steeds zo neutraal vinden.
Ik maak me absoluut niet de illusie dat de Zwitsers dat doen maar dat zal natuurlijk wel consequenties hebben voor de Zwitserse wapenindustrie. Sowieso moeten ze daar vroeg of laat wel eens gaan overwegen of strikte neutraliteit wel houdbaar is in een globaliserende wereld.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
En die mogen dus volgens het aankoopcontract niet worden doorverkocht zonder toestemming. En Zwitserland mag die toestemming niet geven omdat ze volgens hun wet neutraal zijn, en leveren aan één van beide partijen is partij kiezen. Dus moet die wet worden afgeschaft. Maar dat moet dan langs een referendum. En ga jij de Zwitsers maar vertellen dat ze hun neutraliteit moeten opgeven. Veel succes daarmee.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik maak me absoluut niet de illusie dat de Zwitsers dat doen maar dat zal natuurlijk wel consequenties hebben voor de Zwitserse wapenindustrie. Sowieso moeten ze daar vroeg of laat wel eens gaan overwegen of strikte neutraliteit wel houdbaar is in een globaliserende wereld.
Eens, maar da's niet mijn punt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelf dat spul gaan maken gaat sneller.
Zwitserse banken,zijn voornamelijk gevuld met geld van Duitsers en Fransen en Saoedi's. Bij die eerste twee kan het om belasting/vermijders/ontduikers gaan. Maar ja, daar als Nederlander over gaan klagen komt nogal dubieus over.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, maar da's niet mijn punt.
Als rus valt, gaat dat ten positieve een impact hebben op deze planeet. End of history komt dan dichterbij, zo u wilt. En in die wereld is geen plaats voor mensen die een business model hebben gemaakt van bloedgeld beheren.
Moet je je eens proberen voor te stellen hoe het nu zou zijn, als rus oligarch, zonder dat je een spaarvarken ergens veilig in de bergen had gehad. Had de situatie dan geweest zoals die nu is? Ik denk het nietquote:Op woensdag 11 januari 2023 14:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zwitserse banken,zijn voornamelijk gevuld met geld van Duitsers en Fransen en Saoedi's. Bij die eerste twee kan het om belasting/vermijders/ontduikers gaan. Maar ja, daar als Nederlander daarover gaan klagen komt nogal dubieus over.
Dan waren ze naar Panama, Maagdeneilanden of andere locaties gegaan. Waarschijnlijk doen ze dat ook wel. Maar het gaat off-topic. Kankeren op banken mag je ergens anders doen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moet je je eens proberen voor te stellen hoe het nu zou zijn, als rus oligarch, zonder dat je een spaarvarken ergens veilig in de bergen had gehad. Had de situatie dan geweest zoals die nu is? Ik denk het niet
Dat ranzige financiële circus is een enabler, niet meer niet minder.
Zeker, ik zeg ook niet dat Zwitserland de enige is. Maar ze zijn wel de posterchildquote:Op woensdag 11 januari 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan waren ze naar Panama, Maagdeneilanden of andere locaties gegaan. Waarschijnlijk doen ze dat ook wel.
Je kunt beter Poetin bedanken voor het zijn van een oorlogslustige agressor. De EU heeft jarenlang door middel van handel geprobeerd om een goede relatie met Rusland op te bouwen. Als dank saboteert hij Europese verkiezingen,ondermijnt hij democratieen en laat hij liquidaties uitvoeren in Europese landen. Als klap als de vuurpijl valt hij een buurland aan.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:51 schreef Remco2021 het volgende:
Er zullen ook miljarden EU geld voor wederopbouw naar toe gaan en het land staat nog steeds onderaan corruptie lijstjes, dus ook voor mensen die op een verkeerde manier avontuurlijk zijn is er veel potentie tot zelfverrijking. Hopelijk wordt dat goed tegengewerkt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zelensky z'n verkiezingsbelofte was om corruptie aan te pakken en heeft sinds de oorlog een grote schoonmaak gehouden, sowieso in tijden van oorlog zijn grote veranderingen mogelijk.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:49 schreef Knipoogje het volgende:
Er zullen ook miljarden EU geld voor wederopbouw naar toe gaan en het land staat nog steeds onderaan corruptie lijstjes, dus ook voor mensen die op een verkeerde manier avontuurlijk zijn is er veel potentie tot zelfverrijking. Hopelijk wordt dat goed tegengewerkt.
Nu oorlog verklaren!quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:24 schreef 3rr0r het volgende:
![]()
[ twitter ]
Men zegt dat er een (niet verse) Z op staat dus waarschijnlijk al eerder buit gemaakt door de Russen.
Jammer dat we geen self destruct knop hebbenquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:24 schreef 3rr0r het volgende:
![]()
[ twitter ]
Men zegt dat er een (niet verse) Z op staat dus waarschijnlijk al eerder buit gemaakt door de Russen.
Dan is hij vast wel op Russische tv geweest al als bewijs van 'We vechten tegen NATO'.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kan al een tijdje geleden zijn.
https://defence-blog.com/(...)sv-armored-vehicles/quote:Canada reportedly had successfully delivered the first brand-new Armored Combat Support Vehicles (ACSV) to Ukraine.
Footages of the Canadian-made armored vehicles began emerging on social media on December 2022, and showed ACSV in Troop Cargo Vehicle (TCV) configuration.
Kan hier toch meer naar kijken dan die bommetjes die gedropt worden op Russische soldaten. Wagner soldaten hebben toch meer een SS'er gevoel over zich.quote:
Van mij mogen ze allemaal kapot.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan hier toch meer naar kijken dan die bommetjes die gedropt worden op Russische soldaten. Wagner soldaten hebben toch meer een SS'er gevoel over zich.
Klopt, maar ik vind die "bommetjes drop videos" toch naar om te zien af en toe. Kan dan toch niet het gevoel onderdrukken dat er ook doodnormale jongens met een moeder thuis daar liggen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Van mij mogen ze allemaal kapot.
Moeders krijgt nu een handdoekje, een blok ijs, een paar kilo vis of als ze heel veel mazzel heeft een Lada. Fijn voor haar tochquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind die "bommetjes drop videos" toch naar om te zien af en toe. Kan dan toch niet het gevoel onderdrukken dat er ook doodnormale jongens met een moeder thuis daar liggen.
Hij doelt op deze denk ikquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb het wel gehad met domme Russen die "er ook niks aan kunnen doen".quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind die "bommetjes drop videos" toch naar om te zien af en toe. Kan dan toch niet het gevoel onderdrukken dat er ook doodnormale jongens met een moeder thuis daar liggen.
True, ik kijk gewoon die filmpjes niet meer.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb het wel gehad met domme Russen die "er ook niks aan kunnen doen".
[ afbeelding ]
Na het zien van beelden van de vreselijke Russische oorlogsmisdaden zijn het wel fijne filmpjes om naar te kijken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
True, ik kijk gewoon die filmpjes niet meer.
Zoals iemand lang geleden en in alle wijsheid al zong:quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan hier toch meer naar kijken dan die bommetjes die gedropt worden op Russische soldaten. Wagner soldaten hebben toch meer een SS'er gevoel over zich.
Bij “I’m westen nichs neues zat je vast niet te lachen?quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Na het zien van beelden van de vreselijke Russische oorlogsmisdaden zijn het wel fijne filmpjes om naar te kijken.
Neuk Duitsland. Stelletje laffe herders.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:28 schreef Slayage het volgende:
Moeten de Duisters geen toestemming geven de Polen om die leopard s door te passen naar oekrine?
De voorbereidingen voor een langdurige oorlog tegen het 500k kanonnevoer leger zijn in volle gang...quote:
Er is zo'n uitspraak van een enkele dode is een tragedie, een heleboel doden een statistiek.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Aldus ook de Posts hierboven.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen gaat 14 Leopard 2 tanks sturen naar Oekraïne volgens verschillende bronnen op Twitter.
Polen is in staat om mee te gaan vechten en terecht wat ze staan hoog op Poetins lijstjequote:Op woensdag 11 januari 2023 16:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen gaat 14 Leopard 2 tanks sturen naar Oekraïne volgens verschillende bronnen op Twitter.
Ik weet zeker dat ik groter en sterker dan jou ben, want ik heb wel een vaccinatie genomen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Heel eerlijk ze hebben die al deels op gegeven door mee te doen aan de sancties van de EU.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik maak me absoluut niet de illusie dat de Zwitsers dat doen maar dat zal natuurlijk wel consequenties hebben voor de Zwitserse wapenindustrie. Sowieso moeten ze daar vroeg of laat wel eens gaan overwegen of strikte neutraliteit wel houdbaar is in een globaliserende wereld.
ik heb Hugo Duisters nog niks horen zeggen, maar die sleutelt in Arabië aan tweekoppige Monsters van DAFquote:Op woensdag 11 januari 2023 16:28 schreef Slayage het volgende:
Moeten de Duisters geen toestemming geven de Polen om die leopard s door te passen naar oekrine?
zelfreflectie is waarschijnlijk niet zijn sterkste puntquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)s_just_rubbish_just/
That's it, no. Honey, these are just hohols, this is just rubbish, just dust, why are you worried for them ? Fck, this nation will soon be no more, it will be wiped off the face of Earth, all these people will be finished. And those who won't be finished will crawl and beg for mercy. Forget about this nation, it will never exist again. Just a tiny bit left: it will be wiped off the face of Earth, and there will be no more of this hohol hatred. They are guilty of what they've done. So let them die quickly (W) what about children? (R): To fck with them. To fck with their children. Their children, these fckers, bastards, are taught in camps to hate and kill Russians. That's it . A hohol child must be choked in the womb. So I will be doing it. And I'm doing it. Alright, that's it. Kisses>
Die zie ik met plezier een mortiergranaatje koppen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)s_just_rubbish_just/
That's it, no. Honey, these are just hohols, this is just rubbish, just dust, why are you worried for them ? Fck, this nation will soon be no more, it will be wiped off the face of Earth, all these people will be finished. And those who won't be finished will crawl and beg for mercy. Forget about this nation, it will never exist again. Just a tiny bit left: it will be wiped off the face of Earth, and there will be no more of this hohol hatred. They are guilty of what they've done. So let them die quickly (W) what about children? (R): To fck with them. To fck with their children. Their children, these fckers, bastards, are taught in camps to hate and kill Russians. That's it . A hohol child must be choked in the womb. So I will be doing it. And I'm doing it. Alright, that's it. Kisses>
12 tanks van polen en bij een mankement een nieuwe van Duitsland onder de noemer garantie?quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:00 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik heb Hugo Duisters nog niks horen zeggen, maar die sleutelt in Arabië aan tweekoppige Monsters van DAF
maar even serieus, Duitsland wil helemaal die Leopards niet zelf geven, ze willen met harde hand gedwongen worden door hun gemene zogenaamde bondgenoten zodat ze later weer om Russisch gas kunnen bedelen als Poetin per ongeluk uit een raam valt en de Wagner kok president is gewijd door pater Kirill
En zo 1 ligt meestal niet te creperen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die zie ik met plezier een mortiergranaatje koppen.
Wel grappig hoe de Polen hem pakken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Scholz is zo'n enorme lafaard
Scholz moet opgesloten wordenquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Same here, maar tis gewoon eng hoe gebrainwashed dat volk is. Stel je voor dat deze gast een pow wordt. Maakt niet uit hoeveel tijd en energie je eraan spendeert om hem de waarheid te laten zien dit soort denkbeelden en haat krijg je er nooit meer uit.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die zie ik met plezier een mortiergranaatje koppen.
Daarom is het goed dat Polen een eigen wapenindustrie opbouwt. Aan Duitsland (en Zwitserland) hebben ze in tijden van nood niets.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel grappig hoe de Polen hem pakken.
Ik dacht echt dat die Duitsers ondertussen minder moeilijk zouden doen. Zat ik ff fout.
Flikker toch op man. De Duitsers zijn ná de Amerikanen netto de grootste leverancier van ondersteuning aan Oekraïne.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuk Duitsland. Stelletje laffe herders.
Misschien wel het paard van Troje. Ik bedoel het is niet de eerste keer, en ook niet de 2equote:Op woensdag 11 januari 2023 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuk Duitsland. Stelletje laffe herders.
Misschien is polen daar ook een prima land voor ja.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Daarom is het goed dat Polen een eigen wapenindustrie opbouwt. Aan Duitsland (en Zwitserland) hebben ze in tijden van nood niets.
Dat wel. Maar Polen is ook maar een kutland.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Het is idd overduidelijk niet eentje die in een schuttersputje ligt te verkleumen zonder eten zoals je ze ziet in die drone videos denk ik.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En zo 1 ligt meestal niet te creperen.
True. Daar gaat minimaal een hele generatie overheen. Mits na Putin Rusland een normale politieke leider krijgt. Wat ik betwijfel.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Same here, maar tis gewoon eng hoe gebrainwashed dat volk is. Stel je voor dat deze gast een pow wordt. Maakt niet uit hoeveel tijd en energie je eraan spendeert om hem de waarheid te laten zien dit soort denkbeelden en haat krijg je er nooit meer uit.
einsatzgruppen Komen daar niet nee.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is idd overduidelijk niet eentje die in een schuttersputje ligt te verkleumen zonder eten zoals je ze ziet in die drone videos denk ik.
Je zou ze nog bijna aanraden om even een geschiedenisboekje te openen om te leren hoe goed dat in de Russisch-Japanse oorlog en WWI voor ze heeft uitgepaktquote:
Ben benieuwd wat de verhouding wordt in maart~mei wanneer het echte gevecht gaat beginnen.quote:
Is die 1/4 ratio een feit?quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de verhouding wordt in maart~mei wanneer het echte gevecht gaat beginnen.
Nu is het nog 1 dode Ukrainer voor 4 dode Russen.
Maar in mei wordt het compleet opgetuigde NATO niveau mechanized brigades versus 500k ongetrainde mannetjes met een geweer en tien kogels. Dan gaan we 2000 doden per dag en een verhouding van 1 op 20 zien.
En kan je met zo'n mechanized brigade nou door de frontlinie beuken en gelijk doorkarren naar de artillery lijn 20km erachter om daar iedereen uit te moorden?
Die zaklantaarn is al gejat.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kwam gisteren in die Peter Zeihan Joe Rogan podcast dat getal tegen. Ukrainse militaire doden is 1/3 van de Russische. Maar bij Bakhmut gaat het nog wel wat harder dus vandaar 1 op 4 of nog hoger.quote:
Eens,quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Breekfast het volgende:
De Duitse positie blijft echt bijzonder. Halfhartige steun is echt de slechtste beleidsoptie die je nu kunt kiezen. Oekraïne net genoeg geven om weerstand te bieden, maar te weinig om de oorlog te winnen is gewoon bewust kiezen voor een uitzichtloze oorlog.
Het Westen heeft begin 2022 A gezegd, nu moeten we ook B zeggen. De meest humane optie is om Oekraïne de middelen te geven om deze oorlog te winnen. En daarvoor zijn ook tanks nodig.
En waarom weet Peter Zeihan dit? Ik zeg niet dat het niet waar is, maar Zeihan is nogal een charlatan, die in de petrochemische industrie werkt en daarom extreem gefixeerd is op natural resources en (ongerelateerd) demografie maar ik geloof niet dat hij in de inner circle van de militaire analisten verkeert. Dit is gewoon een stem met een mening over dit onderwerp, niks meer.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam gisteren in die Peter Zeihan Joe Rogan podcast dat getal tegen. Ukrainse militaire doden is 1/3 van de Russische. Maar bij Bakhmut gaat het nog wel wat harder dus vandaar 1 op 4 of nog hoger.
Ik word een beetje kriegel om al die negatieve gedoe over Duitsland. Als Frankrijk en Italië en nog wat van die landen nou net zoveel bijgedragen zouden hebben als Duitsland dan zou ik er misschien nog begrip voor hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Breekfast het volgende:
De Duitse positie blijft echt bijzonder. Halfhartige steun is echt de slechtste beleidsoptie die je nu kunt kiezen. Oekraïne net genoeg geven om weerstand te bieden, maar te weinig om de oorlog te winnen is gewoon bewust kiezen voor een uitzichtloze oorlog.
Het Westen heeft begin 2022 A gezegd, nu moeten we ook B zeggen. De meest humane optie is om Oekraïne de middelen te geven om deze oorlog te winnen. En daarvoor zijn ook tanks nodig.
Denk niet dat hij cijfers doorkrijgt van het Pentagon idd maar zonder dat lijkt me dat er genoeg op te vangen valt. Hij is iig een regelmatige spreker bij de Langley airforce base.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:47 schreef Panthera. het volgende:
ik geloof niet dat hij in de inner circle van de militaire analisten verkeert.
Sowieso heeft hij jaren geleden de invasie in 2022 voorspeld. Sowieso omdat dat het laatste jaar is waarop Rusland het nog kan doen. Elk jaar daarna neemt de hoeveelheid mannen van militaire leeftijd waaruit ze kunnen putten af.quote:Zeihan is nogal een charlatan, die in de petrochemische industrie werkt en daarom extreem gefixeerd is op natural resources en (ongerelateerd) demografie
Geen 'Enschede-achtige' explosies dus of dit is nep of er is weinig schade van het vuurwerk.quote:
Interessante manier van formuleren. Oekraïne krijgt tanks van NAVO landen doordat Duitsland ze koopt in voormalige Oostbloklanden en ze laat leveren. Wat hebben andere grote tankbouwers (UK, USA, FR, IT) in NATO geleverd aan westerse tanks?quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Breekfast het volgende:
quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:50 schreef Ulx het volgende:
Leveren aan één van de strijdende partijen. Dat een tussenpersoon of land ook niet kan snap ik wel. Maar ze zouden Rusland natuurlijk hetzelfde kunnen leveren. Misschien is dat een optie. Ik denk het niet.
Eigenlijk zegt ie 2 dingen. Duitsland zit in een bijzondere positie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Interessante manier van formuleren. Oekraïne krijgt tanks van NAVO landen doordat Duitsland ze koopt in voormalige Oostbloklanden en ze laat leveren. Wat hebben andere grote tankbouwers (UK, USA, FR, IT) in NATO geleverd aan westerse tanks?
Zijn Leo2 sowieso ingezet? En Challengers. En dan ook maar gelijk de vraag voor de LeClercsquote:Op woensdag 11 januari 2023 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is die 1/4 ratio een feit?
En moorden is niet een woord wat je in deze moet gebruiken denk ik.
Wordt dit de eerste keer leo’s tegen moderne Russische tanks?
Die Spaanse tanks konden sowieso amper rijden toch? Mag hopen dat ze die het afgelopen galf haar gefixt hebben. Of waren dat leo1s?quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eens,
Waarom hebben ze zo die nadruk op die toestemming gelegd dan? Nu is dat blijkbaar een enorme brug waar ze aan vast zitten.
Zijn die 40 tanks van spanje later nog een optie?
Andere Europese landen doen zeker ook te weinig.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Interessante manier van formuleren. Oekraïne krijgt tanks van NAVO landen doordat Duitsland ze koopt in voormalige Oostbloklanden en ze laat leveren. Wat hebben andere grote tankbouwers (UK, USA, FR, IT) in NATO geleverd aan westerse tanks?
Dit is natuurlijk een theorie van likmevestje. Ze dachten het met 180k man te kunnen fixen. Die hebben ze de komende 50 jaar ook tot hun beschikking.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk niet dat hij cijfers doorkrijgt van het Pentagon idd maar zonder dat lijkt me dat er genoeg op te vangen valt. Hij is iig een regelmatige spreker bij de Langley airforce base.
[..]
Sowieso heeft hij jaren geleden de invasie in 2022 voorspeld. Sowieso omdat dat het laatste jaar is waarop Rusland het nog kan doen. Elk jaar daarna neemt de hoeveelheid mannen van militaire leeftijd waaruit ze kunnen putten af.
Klopt. Ik ben ook voorstander van het leveren van tanks. Zeker nu Rusland behoorlijk door hun eigen voorraden van hun beste tanks heen raakt en Oekraïne dankzij het eerder geleverde Leo1 gebaseerd spul al een onderhoudsinfrastructuur heeft opgezet is zie ik echt wel een voordeel van het sturen van de zware jongens. En het zou me niet verbazen als men nu al bezig is om de mogelijkheden daarvoor klaar te maken. En het zou me helemaal niet verbazen als men dat niet aan de grote klok gaat hangen. Niet totdat alles geregeld is om die dingen ook echt goed in te kunnen zetten. Dan kun je wel gaan jengelen dat de PR van Scholz kut is, maar wat is de andere optie voor ze?quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt ie 2 dingen. Duitsland zit in een bijzondere positie.
En het westen moet niet halfslachtig te werk gaan nu.
Beide dingen lijken me aardig juist.
Verouderde Leo 2’s?quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die Spaanse tanks konden sowieso amper rijden toch? Mag hopen dat ze die het afgelopen galf haar gefixt hebben. Of waren dat leo1s?
Best wel heftig om te zien ja, daar blijft dus echt helemaal niks meer van overquote:Op woensdag 11 januari 2023 18:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Hele wijken die aan het smeulen zijn
https://www.reddit.com/r/(...)ttles_the_enemy_has/
Soledar now: there are heavy battles, the enemy has replaced its units, increased the number of Wagner soldiers. The Russians are throwing all their forces at the city, but have not completed the full capture yet.
Zijn die leveringen niet met ondersteuningsvoertuigen ed?quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben ook voorstander van het leveren van tanks. Zeker nu Rusland behoorlijk door hun eigen voorraden van hun beste tanks heen raakt en Oekraïne dankzij het eerder geleverde Leo1 gebaseerd spul al een onderhoudsinfrastructuur heeft opgezet is zie ik echt wel een voordeel van het sturen van de zware jongens. En het zou me niet verbazen als men nu al bezig is om de mogelijkheden daarvoor klaar te maken. En het zou me helemaal niet verbazen als men dat niet aan de grote klok gaat hangen. Niet totdat alles geregeld is om die dingen ook echt goed in te kunnen zetten. Dan kun je wel gaan jengelen dat de PR van Scholz kut is, maar wat is de andere optie voor ze?
Voor afgelopen najaar zag ik het voordeel van Westerse tanks trouwens niet echt. Omdat een halfspastische mobik uit Siberië met een antitankwapen of antitank mijn de rupsbanden kon aanpakken en Oekraïne dan nauwelijks mogelijkheden had om die tank weer aan de praat te krijgen. Als je twee T-72's nodig hebt om een Abrams of Leo2 naar een depot te slepen kun je die twee tanks niet inzetten tegen de Russen. En dat wil je niet. Eerst de logistiek. Dan de rest.
Poetin wordt zenuwachtig en is bang voor die topkok , die de macht kan gaan grijpen , dat wordt hem ingefluisterdquote:Op woensdag 11 januari 2023 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Gerasimov is dus nu blijkbaar opperbevelhebber. En hij en Poetin konden het niet zo goed met elkaar vinden. Toch vreemd dan.
Poetin MOET verliezenquote:Polen levert Leopard-tanks aan Oekraïne
De Poolse president Andrzej Duda heeft aangekondigd dat hij moderne Leopard 2-tanks van Duitse makelij aan Oekraïne gaat leveren. Dat meldt Kyiv Independent.
Duda deed de aankondiging tijdens een ontmoeting met Volodymyr Zelensky en de Litouwse tegenhanger Gitanas Nauseda in Lviv woensdag als onderdeel van de “Lublin Triangle”, het regionale partnerschap dat in juli 2020 door de drie is opgericht.
"Een compagnie Leopard-tanks wordt geleverd als onderdeel van de coalitie", zei Duda op de persconferentie. Een tankcompagnie bestaat over het algemeen uit tien tot een dozijn tanks.
Hoewel het niet duidelijk is welke landen Duda in gedachten had met de term "internationale coalitie", wordt het gebrek aan bredere coördinatie tussen Europese partners consequent door Duitsland aangevoerd als de reden om niet het voortouw te nemen bij het leveren van luipaarden.
Andere Europese landen hadden eerder aangegeven bereid te zijn om de tanks te leveren, maar ook op voorwaarde van gecoördineerde actie tussen Europese staten.
Ik denk dat ie die Prighozin prima onder de duim heeft. Useful idiot lijkt me dat.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin wordt zenuwachtig en is bang voor die topkok , die de macht kan gaan grijpen , dat wordt hem ingefluisterd
quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Verouderde Leo 2’s?
Ik weet het niet meer, maar ze worden nu weer her en der genoemd ivm met die nee toen.
Mooi update klusje voor landen zonder tanks? NL bijvoorbeeld?
Maar nu roep ik weer van alles
quote:Spanish Defence Minister Margarita Robles said the review found the Leopard tanks “close to useless” after being warehoused at the Casetas military base for several years.
She disclosed that the tanks are “in an absolutely deplorable state” and can only endanger the people operating them.
“We are today looking at all the possibilities, but I can already say that the Leopards in Zaragoza that have not been used for many years cannot be sent…” Robles told media reporters. “We can’t give them away because they would be a risk to the people.”
Polen is goed bezig.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Haha ja, excuus.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zijn Leo2 sowieso ingezet? En Challengers. En dan ook maar gelijk de vraag voor de LeClercs
Imposant filmpje. Je ziet echt de verwoesting van de stad.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Meer “oorlog” krijg je beelden niet. Één grote boel aan ellende waarin mensen in staat zijn dingen te doen die je bij vrede niet in je hoofd haalt.
Ja in 2015, een jaar na Donbass. Toen zijn er honderden geweest. Kissinger deed het in 1994 (laatste hoofdstuk Diplomacy). Ik denk niet dat Zeihan per se een verkeerde is (heeft geen Musk like views ofzo), ik denk gewoon niet dat hij deze dingen goed weet of kan weten.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk niet dat hij cijfers doorkrijgt van het Pentagon idd maar zonder dat lijkt me dat er genoeg op te vangen valt. Hij is iig een regelmatige spreker bij de Langley airforce base.
[..]
Sowieso heeft hij jaren geleden de invasie in 2022 voorspeld. Sowieso omdat dat het laatste jaar is waarop Rusland het nog kan doen. Elk jaar daarna neemt de hoeveelheid mannen van militaire leeftijd waaruit ze kunnen putten af.
Toch hoor je weinig meer over de bayraktar.quote:
Niet gekeken maar ahead of the USA? Haha, filmpje gemaakt door een Turk zeker.quote:
quote:S3 · 8/110 · Met in deze uitzending: *
De Nederlandse landmachtcommandant Niko Tak wordt vanaf morgen de commandant van het landmacht deel van de snelle reactiemacht van de Navo.
Deze militairen komen in actie als één van de bondgenoten wordt aangevallen.
Hij vertelt hoe zijn troepen op alle scenario's zijn voorbereidt en waarschuwt voor de onberekenbaarheid van Poetin.
Filmpie: https://nos.nl/l/2459471quote:
Ik verwacht niets anders. Achter de schermen wordt er heel, héél veel gepland. Maanden vooruit.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Stiekem waren ze al maandenlang aan het trainen!
[ twitter ]
quote:Zelensky riep de NAVO op om concrete maatregelen te nemen om Oekraïne toe te laten tot de alliantie
Kiev verwacht iets meer van de NAVO dan verklaringen
Sergei GAPCHUK
Zelensky riep de NAVO op om concrete maatregelen te nemen om Oekraïne toe te laten tot de alliantie
Foto: REUTERS
President van Oekraïne Volodymyr Zelensky zei op een persconferentie in Lvov dat Kiev iets meer van de NAVO verwacht dan uitspraken over "open deuren" voor Oekraïne.
"Gewoon steun voor Oekraïne van NAVO-collega's, steun in de vorm van retoriek over 'open deuren' is niet genoeg voor Oekraïne", zei Zelensky.
Hij merkte op dat we stappen voorwaarts nodig hebben, de beslissing zal in Vilnius zijn.
Zelensky benadrukte dat "we uitkijken naar krachtige stappen, iets meer dan open deuren."
Zoals de KP.RU- website schreef , zei NAVO-secretaris-generaal Stoltenberg op 11 januari 2023 dat de Noord-Atlantische Alliantie en de EU hun militaire hulp aan Kiev zouden moeten verhogen tegen de achtergrond van de gebeurtenissen in de buurt van Artemovsk en Soledar.
De voorzitter van de Europese Raad, Charles Michel, zei tijdens de bijeenkomst dat Oekraïne in totaal al 50 miljard euro toegewezen krijgt.
Eerder, op 9 januari 2023, sloot Stoltenberg de mogelijkheid van leveringen van zware tanks aan het Oekraïense leger niet uit, en noemde een toename van de aanvoer van wapens de weg naar vrede.
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5092281/
De 1200 Abrams en Bradleys die vandaag in NL zijn aangekomen en naar Polen en Lithuania gaan hebben helemaal niets te maken met het alvast trainen van Ukrainse troepen in die landenquote:Op woensdag 11 januari 2023 21:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik verwacht niets anders. Achter de schermen wordt er heel, héél veel gepland. Maanden vooruit.
Daarom is het ook onzinnig om kritiek te leveren op Duitsland; achter de schermen is alles allang besloten en voorbereid. Wat je in de (social) media ziet is niets meer dan ruis.
Nogmaals: vandaag heeft Polen aangekondigd ongeveer 15 Leopard tanks te sturen. Die crews zijn allang getraind, onderhoud is ook al geregeld, en de logistiek is er ook al.
Oekraine kan alleen bij de NAVO en/of de EU als het afstand doet van de Krim, ik hoop dat Zelensky dat wel snapt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.kp.ru/online/news/5092281/?from=twall
Misschien is dat wel het beste , zodra de oorlog voorbij is
[..]
De grap is dat na de oorlog het niet meer nodig is omdat dit de allerlaatste oorlog van Rusland is. Hierna implodeert het land, stort de economie in, is iedereen gevlucht, scheiden Chechnya, Dagestan en tig andere delen zich af, zijn de wapens die ze over hadden uit het USSR allemaal op, is er geen geld meer voor leger materiaal en door de sancties kunnen ze niets krijgen, etc...quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.kp.ru/online/news/5092281/?from=twall
Misschien is dat wel het beste , zodra de oorlog voorbij is
[..]
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oekraine kan alleen bij de NAVO en/of de EU als het afstand doet van de Krim, ik hoop dat Zelensky dat wel snapt.
Hebben ze ook niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De 1200 Abrams en Bradleys die vandaag in NL zijn aangekomen en naar Polen en Lithuania gaan hebben helemaal niets te maken met het alvast trainen van Ukrainse troepen in die landen
De Elf Trenches tochtquote:Op woensdag 11 januari 2023 21:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Eerst in de ondergelopen en bevroren trenches plaatsnemen, anders krijgen jullie nix te vreten
[ twitter ]
FFS ok toegegeven Duitsland is slecht in marketing en buitenland politiek, maar rusland verbrandt in een paar maanden al haar diplomatieke schepen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat gebied is tezeer gecontesteerd, en Rusland zal daar altijd zijn oog op blijven houden. In combinatie met NAVO artikel 5 / EU artikel 42 en de enorme oorlog die deze artikelen kunnen triggeren is een Oekraine met Krim bij de NAVO gewoonweg niet reeel.quote:
Onzin.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
De grap is dat na de oorlog het niet meer nodig is omdat dit de allerlaatste oorlog van Rusland is. Hierna implodeert het land, stort de economie in, is iedereen gevlucht, scheiden Chechnya, Dagestan en tig andere delen zich af, zijn de wapens die ze over hadden uit het USSR allemaal op, is er geen geld meer voor leger materiaal en door de sancties kunnen ze niets krijgen, etc...
Die komen wel weer terugquote:Op woensdag 11 januari 2023 21:44 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Onzin.
Ter vergelijk: ondertussen zijn er 8 miljoen Ukraieners gevlucht. Dat land schrijf je ook niet af.
Is het dan altijd 1200 voertuigen of is het normaal 800 en deze keer 1200?quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet.
Gebeurt elke 8 maanden. Atlantic Response.
Heeft o.a. te maken met het niet officieel plaatsen van Amerikaanse troepen aan de oost en zuidflank. Vandaar deze "deployments".
Wisselt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
s het dan altijd 1200 voertuigen of is het normaal 800 en deze keer 1200?
quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:49 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wisselt.
Ene keer komt een CAB met 44 helies. De andere keer met 72.
Vlissingen is ook niet de enige plek waar dit gebeurt. Geen idee welke boot het deze keer is, vaak is het de ARC Endurance, en gaat de 2e helft van de lading gelost worden op een andere plek.
Onderdeel is juist de oefening van logistiek op onbekend terrein.
Bedet is een russen snolquote:Op woensdag 11 januari 2023 21:57 schreef polderturk het volgende:
Russische Roebelhoer.
Hahahahahaa...
Zo moeten we Baudet voortaan noemen.
[ twitter ]
Heftige beelden idd, laat wel goed de gruwelen van een oorlog zien.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:58 schreef RamboDirk het volgende:
Blegh up close and personal nsfw op reddit nu. Russische soldaat die point blank twee oekrainers doodschiet. Die beelden zetten alles wat we hier zeggen en schrijven in een ander daglicht, totaal onbelangrijk. Wat een hel.
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
quote:They were unfortunatly dead anyway if you saw the number of Russian soldiers close to its position afterwards.
Dus als ik het goed begrijp is vlak daarvoor een granaat in hun foxhole gegooid die 1 vd 3 Ukrainians heeft gedood en de andere 2 waren nog van slag oid. Daarna kwam de Rus hun van achteren verrassen. Ze reageerden niet snel genoeg op zijn bevel van wapens laten vallen en toen heeft hij ze doodgeschoten. Maar ze waren sowieso kansloos want op het eind zie je andere Russen hun positie naderen.quote:the grenade appears to have killed one (he's lying dead in between them) and the guy on the left has a facial wound likely from the blast as it exploded on his side of the dugout.
Ja dat is oorlog, hij gaf nog de kans de wapens neer te leggen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:58 schreef RamboDirk het volgende:
Blegh up close and personal nsfw op reddit nu. Russische soldaat die point blank twee oekrainers doodschiet. Die beelden zetten alles wat we hier zeggen en schrijven in een ander daglicht, totaal onbelangrijk. Wat een hel.
Het is gewoon een soort REFORGER in het klein.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:49 schreef PluggieOD het volgende:
Wisselt.
Ene keer komt een CAB met 44 helies. De andere keer met 72.
Vlissingen is ook niet de enige plek waar dit gebeurt. Geen idee welke boot het deze keer is, vaak is het de ARC Endurance, en gaat de 2e helft van de lading gelost worden op een andere plek.
Onderdeel is juist de oefening van logistiek op onbekend terrein.
Had het zojuist gekeken. Gruwelijk. In de commentaren in dat topic op Reddit werd nog gesteld dat vrijwel uitsluitend filmpjes van succesvolle Oekraïnse militaire acties laten zien het algehele beeld van de gaande oorlog kan vervormen; een oorlog waarin de Oekraïners heersen op het slagveld en de Russen vallen als vliegen. Maar helaas zijn er ook aan Oekraïnse zijde al waarschijnlijk meer dan 100.000 doden te betreuren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:58 schreef RamboDirk het volgende:
100.000? Bron?quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:07 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Had het zojuist gekeken. Gruwelijk. In de commentaren in dat topic op Reddit werd nog gesteld dat vrijwel uitsluitend filmpjes van succesvolle Oekraïnse militaire acties laten zien het algehele beeld van de gaande oorlog kan vervormen; een oorlog waarin de Oekraïners heersen op het slagveld en de Russen vallen als vliegen. Maar helaas zijn er ook aan Oekraïnse zijde al waarschijnlijk meer dan 100.000 doden te betreuren.
Lijkt wel alsof ze verrast zijn, omdat ze dachten dat hij een friendly was. Weer een rus in een Oekrainsch uniform?quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:58 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:07 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Maar helaas zijn er ook aan Oekraïnse zijde al waarschijnlijk meer dan 100.000 doden te betreuren.
Verder is voor elke uitspraak in dit topic een bron zoeken wat onnodig, lijkt me.quote:
Die geruchten gaan omdat de andere Russen in het filmpje Oekrainse uniformen lijken te dragen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof ze verrast zijn, omdat ze dachten dat hij een friendly was. Weer een rus in een Oekrainsch uniform?
De aantallen zijn iig in het voordeel van de Russen. Ze hebben genoeg mankracht om verdedigers vast te pinnen en te flanken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof ze verrast zijn, omdat ze dachten dat hij een friendly was. Weer een rus in een Oekrainsch uniform?
Heftig, had niet gedacht dat het al zo veel waren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63580372
quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Gerasimov is dus nu blijkbaar opperbevelhebber. En hij en Poetin konden het niet zo goed met elkaar vinden. Toch vreemd dan.
quote:Nieuwe Russische bevelhebber in Oekraïne lijkt opmaat voor opschaling
Opnieuw worden de kaarten geschud bij het Russische ministerie van Defensie: Valeri Gerasimov, het hoofd van de generale staf van het Russische leger, is benoemd tot de nieuwe bevelhebber van de Russische strijdkrachten in Oekraïne. Dat meldde RIA Novosti op basis van bronnen binnen het Russische ministerie van Defensie. Gerasimov vervangt generaal Sergej Soerovikin, die naar verluidt zijn plaatsvervanger wordt.
Gerasimov, die al de hoogste Russische militair onder de minister van Defensie was, krijgt als opperbevelhebber van de 'speciale operatie' tegen Oekraïne nog meer macht en gaat vanaf nu alle Russische strijdkrachten aanvoeren; zowel in Rusland als in Oekraïne. De landmacht, luchtmacht én de inlichtingendiensten - alles onder leiding van een en dezelfde man. Het Ministerie van Defensie hoopt dat dat de speciale operatie "efficiënter maakt".
Maar het lijkt ook vooral te wijzen op een opschaling. Hoe dat er concreet uit gaat zien is nog onduidelijk, maar militaire bloggers en analisten verwachten binnenkort onder Gerasimov een nieuw grootschalig offensief te zien.
Duidelijk is wel dat de benoeming van Gerasimov past in de militaire doelstellingen van minister van Defensie Sjojgoe en president Poetin zoals ze die in december aankondigden: het opschalen van de 'speciale operatie' door hervormingen in het leger. Ook in Poetins nieuwjaarstoespraak was duidelijk dat er voor hem geen weg terug is: hij riep het Russische volk op zich klaar te maken voor 'zware offers en een lange strijd'. Steeds harder ingrijpen en opschalen blijft daarmee vooralsnog de lijn die Rusland volgt.
https://nos.nl/artikel/24(...)maat-voor-opschaling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |