Nu oorlog verklaren!quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:24 schreef 3rr0r het volgende:
![]()
[ twitter ]
Men zegt dat er een (niet verse) Z op staat dus waarschijnlijk al eerder buit gemaakt door de Russen.
Jammer dat we geen self destruct knop hebbenquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:24 schreef 3rr0r het volgende:
![]()
[ twitter ]
Men zegt dat er een (niet verse) Z op staat dus waarschijnlijk al eerder buit gemaakt door de Russen.
Dan is hij vast wel op Russische tv geweest al als bewijs van 'We vechten tegen NATO'.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kan al een tijdje geleden zijn.
https://defence-blog.com/(...)sv-armored-vehicles/quote:Canada reportedly had successfully delivered the first brand-new Armored Combat Support Vehicles (ACSV) to Ukraine.
Footages of the Canadian-made armored vehicles began emerging on social media on December 2022, and showed ACSV in Troop Cargo Vehicle (TCV) configuration.
Kan hier toch meer naar kijken dan die bommetjes die gedropt worden op Russische soldaten. Wagner soldaten hebben toch meer een SS'er gevoel over zich.quote:
Van mij mogen ze allemaal kapot.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan hier toch meer naar kijken dan die bommetjes die gedropt worden op Russische soldaten. Wagner soldaten hebben toch meer een SS'er gevoel over zich.
Klopt, maar ik vind die "bommetjes drop videos" toch naar om te zien af en toe. Kan dan toch niet het gevoel onderdrukken dat er ook doodnormale jongens met een moeder thuis daar liggen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Van mij mogen ze allemaal kapot.
Moeders krijgt nu een handdoekje, een blok ijs, een paar kilo vis of als ze heel veel mazzel heeft een Lada. Fijn voor haar tochquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind die "bommetjes drop videos" toch naar om te zien af en toe. Kan dan toch niet het gevoel onderdrukken dat er ook doodnormale jongens met een moeder thuis daar liggen.
Hij doelt op deze denk ikquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb het wel gehad met domme Russen die "er ook niks aan kunnen doen".quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind die "bommetjes drop videos" toch naar om te zien af en toe. Kan dan toch niet het gevoel onderdrukken dat er ook doodnormale jongens met een moeder thuis daar liggen.
True, ik kijk gewoon die filmpjes niet meer.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb het wel gehad met domme Russen die "er ook niks aan kunnen doen".
[ afbeelding ]
Na het zien van beelden van de vreselijke Russische oorlogsmisdaden zijn het wel fijne filmpjes om naar te kijken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
True, ik kijk gewoon die filmpjes niet meer.
Zoals iemand lang geleden en in alle wijsheid al zong:quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan hier toch meer naar kijken dan die bommetjes die gedropt worden op Russische soldaten. Wagner soldaten hebben toch meer een SS'er gevoel over zich.
Bij “I’m westen nichs neues zat je vast niet te lachen?quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Na het zien van beelden van de vreselijke Russische oorlogsmisdaden zijn het wel fijne filmpjes om naar te kijken.
Neuk Duitsland. Stelletje laffe herders.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:28 schreef Slayage het volgende:
Moeten de Duisters geen toestemming geven de Polen om die leopard s door te passen naar oekrine?
De voorbereidingen voor een langdurige oorlog tegen het 500k kanonnevoer leger zijn in volle gang...quote:
Er is zo'n uitspraak van een enkele dode is een tragedie, een heleboel doden een statistiek.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Aldus ook de Posts hierboven.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen gaat 14 Leopard 2 tanks sturen naar Oekrane volgens verschillende bronnen op Twitter.
Polen is in staat om mee te gaan vechten en terecht wat ze staan hoog op Poetins lijstjequote:Op woensdag 11 januari 2023 16:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen gaat 14 Leopard 2 tanks sturen naar Oekrane volgens verschillende bronnen op Twitter.
Ik weet zeker dat ik groter en sterker dan jou ben, want ik heb wel een vaccinatie genomen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Een andere kijk op de zaak. Mag dat hier?
Heel eerlijk ze hebben die al deels op gegeven door mee te doen aan de sancties van de EU.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik maak me absoluut niet de illusie dat de Zwitsers dat doen maar dat zal natuurlijk wel consequenties hebben voor de Zwitserse wapenindustrie. Sowieso moeten ze daar vroeg of laat wel eens gaan overwegen of strikte neutraliteit wel houdbaar is in een globaliserende wereld.
ik heb Hugo Duisters nog niks horen zeggen, maar die sleutelt in Arabi aan tweekoppige Monsters van DAFquote:Op woensdag 11 januari 2023 16:28 schreef Slayage het volgende:
Moeten de Duisters geen toestemming geven de Polen om die leopard s door te passen naar oekrine?
zelfreflectie is waarschijnlijk niet zijn sterkste puntquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)s_just_rubbish_just/
That's it, no. Honey, these are just hohols, this is just rubbish, just dust, why are you worried for them ? Fck, this nation will soon be no more, it will be wiped off the face of Earth, all these people will be finished. And those who won't be finished will crawl and beg for mercy. Forget about this nation, it will never exist again. Just a tiny bit left: it will be wiped off the face of Earth, and there will be no more of this hohol hatred. They are guilty of what they've done. So let them die quickly (W) what about children? (R): To fck with them. To fck with their children. Their children, these fckers, bastards, are taught in camps to hate and kill Russians. That's it . A hohol child must be choked in the womb. So I will be doing it. And I'm doing it. Alright, that's it. Kisses>
Die zie ik met plezier een mortiergranaatje koppen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)s_just_rubbish_just/
That's it, no. Honey, these are just hohols, this is just rubbish, just dust, why are you worried for them ? Fck, this nation will soon be no more, it will be wiped off the face of Earth, all these people will be finished. And those who won't be finished will crawl and beg for mercy. Forget about this nation, it will never exist again. Just a tiny bit left: it will be wiped off the face of Earth, and there will be no more of this hohol hatred. They are guilty of what they've done. So let them die quickly (W) what about children? (R): To fck with them. To fck with their children. Their children, these fckers, bastards, are taught in camps to hate and kill Russians. That's it . A hohol child must be choked in the womb. So I will be doing it. And I'm doing it. Alright, that's it. Kisses>
12 tanks van polen en bij een mankement een nieuwe van Duitsland onder de noemer garantie?quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:00 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik heb Hugo Duisters nog niks horen zeggen, maar die sleutelt in Arabi aan tweekoppige Monsters van DAF
maar even serieus, Duitsland wil helemaal die Leopards niet zelf geven, ze willen met harde hand gedwongen worden door hun gemene zogenaamde bondgenoten zodat ze later weer om Russisch gas kunnen bedelen als Poetin per ongeluk uit een raam valt en de Wagner kok president is gewijd door pater Kirill
En zo 1 ligt meestal niet te creperen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die zie ik met plezier een mortiergranaatje koppen.
Wel grappig hoe de Polen hem pakken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Scholz is zo'n enorme lafaard
Scholz moet opgesloten wordenquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Same here, maar tis gewoon eng hoe gebrainwashed dat volk is. Stel je voor dat deze gast een pow wordt. Maakt niet uit hoeveel tijd en energie je eraan spendeert om hem de waarheid te laten zien dit soort denkbeelden en haat krijg je er nooit meer uit.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die zie ik met plezier een mortiergranaatje koppen.
Daarom is het goed dat Polen een eigen wapenindustrie opbouwt. Aan Duitsland (en Zwitserland) hebben ze in tijden van nood niets.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel grappig hoe de Polen hem pakken.
Ik dacht echt dat die Duitsers ondertussen minder moeilijk zouden doen. Zat ik ff fout.
Flikker toch op man. De Duitsers zijn n de Amerikanen netto de grootste leverancier van ondersteuning aan Oekrane.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuk Duitsland. Stelletje laffe herders.
Misschien wel het paard van Troje. Ik bedoel het is niet de eerste keer, en ook niet de 2equote:Op woensdag 11 januari 2023 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuk Duitsland. Stelletje laffe herders.
Misschien is polen daar ook een prima land voor ja.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Daarom is het goed dat Polen een eigen wapenindustrie opbouwt. Aan Duitsland (en Zwitserland) hebben ze in tijden van nood niets.
Dat wel. Maar Polen is ook maar een kutland.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Het is idd overduidelijk niet eentje die in een schuttersputje ligt te verkleumen zonder eten zoals je ze ziet in die drone videos denk ik.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En zo 1 ligt meestal niet te creperen.
True. Daar gaat minimaal een hele generatie overheen. Mits na Putin Rusland een normale politieke leider krijgt. Wat ik betwijfel.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Same here, maar tis gewoon eng hoe gebrainwashed dat volk is. Stel je voor dat deze gast een pow wordt. Maakt niet uit hoeveel tijd en energie je eraan spendeert om hem de waarheid te laten zien dit soort denkbeelden en haat krijg je er nooit meer uit.
einsatzgruppen Komen daar niet nee.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is idd overduidelijk niet eentje die in een schuttersputje ligt te verkleumen zonder eten zoals je ze ziet in die drone videos denk ik.
Je zou ze nog bijna aanraden om even een geschiedenisboekje te openen om te leren hoe goed dat in de Russisch-Japanse oorlog en WWI voor ze heeft uitgepaktquote:
Ben benieuwd wat de verhouding wordt in maart~mei wanneer het echte gevecht gaat beginnen.quote:
Is die 1/4 ratio een feit?quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de verhouding wordt in maart~mei wanneer het echte gevecht gaat beginnen.
Nu is het nog 1 dode Ukrainer voor 4 dode Russen.
Maar in mei wordt het compleet opgetuigde NATO niveau mechanized brigades versus 500k ongetrainde mannetjes met een geweer en tien kogels. Dan gaan we 2000 doden per dag en een verhouding van 1 op 20 zien.
En kan je met zo'n mechanized brigade nou door de frontlinie beuken en gelijk doorkarren naar de artillery lijn 20km erachter om daar iedereen uit te moorden?
Die zaklantaarn is al gejat.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kwam gisteren in die Peter Zeihan Joe Rogan podcast dat getal tegen. Ukrainse militaire doden is 1/3 van de Russische. Maar bij Bakhmut gaat het nog wel wat harder dus vandaar 1 op 4 of nog hoger.quote:
Eens,quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Breekfast het volgende:
De Duitse positie blijft echt bijzonder. Halfhartige steun is echt de slechtste beleidsoptie die je nu kunt kiezen. Oekrane net genoeg geven om weerstand te bieden, maar te weinig om de oorlog te winnen is gewoon bewust kiezen voor een uitzichtloze oorlog.
Het Westen heeft begin 2022 A gezegd, nu moeten we ook B zeggen. De meest humane optie is om Oekrane de middelen te geven om deze oorlog te winnen. En daarvoor zijn ook tanks nodig.
En waarom weet Peter Zeihan dit? Ik zeg niet dat het niet waar is, maar Zeihan is nogal een charlatan, die in de petrochemische industrie werkt en daarom extreem gefixeerd is op natural resources en (ongerelateerd) demografie maar ik geloof niet dat hij in de inner circle van de militaire analisten verkeert. Dit is gewoon een stem met een mening over dit onderwerp, niks meer.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam gisteren in die Peter Zeihan Joe Rogan podcast dat getal tegen. Ukrainse militaire doden is 1/3 van de Russische. Maar bij Bakhmut gaat het nog wel wat harder dus vandaar 1 op 4 of nog hoger.
Ik word een beetje kriegel om al die negatieve gedoe over Duitsland. Als Frankrijk en Itali en nog wat van die landen nou net zoveel bijgedragen zouden hebben als Duitsland dan zou ik er misschien nog begrip voor hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Breekfast het volgende:
De Duitse positie blijft echt bijzonder. Halfhartige steun is echt de slechtste beleidsoptie die je nu kunt kiezen. Oekrane net genoeg geven om weerstand te bieden, maar te weinig om de oorlog te winnen is gewoon bewust kiezen voor een uitzichtloze oorlog.
Het Westen heeft begin 2022 A gezegd, nu moeten we ook B zeggen. De meest humane optie is om Oekrane de middelen te geven om deze oorlog te winnen. En daarvoor zijn ook tanks nodig.
Denk niet dat hij cijfers doorkrijgt van het Pentagon idd maar zonder dat lijkt me dat er genoeg op te vangen valt. Hij is iig een regelmatige spreker bij de Langley airforce base.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:47 schreef Panthera. het volgende:
ik geloof niet dat hij in de inner circle van de militaire analisten verkeert.
Sowieso heeft hij jaren geleden de invasie in 2022 voorspeld. Sowieso omdat dat het laatste jaar is waarop Rusland het nog kan doen. Elk jaar daarna neemt de hoeveelheid mannen van militaire leeftijd waaruit ze kunnen putten af.quote:Zeihan is nogal een charlatan, die in de petrochemische industrie werkt en daarom extreem gefixeerd is op natural resources en (ongerelateerd) demografie
Geen 'Enschede-achtige' explosies dus of dit is nep of er is weinig schade van het vuurwerk.quote:
Interessante manier van formuleren. Oekrane krijgt tanks van NAVO landen doordat Duitsland ze koopt in voormalige Oostbloklanden en ze laat leveren. Wat hebben andere grote tankbouwers (UK, USA, FR, IT) in NATO geleverd aan westerse tanks?quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Breekfast het volgende:
quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:50 schreef Ulx het volgende:
Leveren aan n van de strijdende partijen. Dat een tussenpersoon of land ook niet kan snap ik wel. Maar ze zouden Rusland natuurlijk hetzelfde kunnen leveren. Misschien is dat een optie. Ik denk het niet.
Eigenlijk zegt ie 2 dingen. Duitsland zit in een bijzondere positie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Interessante manier van formuleren. Oekrane krijgt tanks van NAVO landen doordat Duitsland ze koopt in voormalige Oostbloklanden en ze laat leveren. Wat hebben andere grote tankbouwers (UK, USA, FR, IT) in NATO geleverd aan westerse tanks?
Zijn Leo2 sowieso ingezet? En Challengers. En dan ook maar gelijk de vraag voor de LeClercsquote:Op woensdag 11 januari 2023 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is die 1/4 ratio een feit?
En moorden is niet een woord wat je in deze moet gebruiken denk ik.
Wordt dit de eerste keer leo’s tegen moderne Russische tanks?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |