abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:31:16 #211
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207514639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Kan al een tijdje geleden zijn.
Die zaklantaarn is al gejat.
pi_207514699
De Duitse positie blijft echt bijzonder. Halfhartige steun is echt de slechtste beleidsoptie die je nu kunt kiezen. Oekrane net genoeg geven om weerstand te bieden, maar te weinig om de oorlog te winnen is gewoon bewust kiezen voor een uitzichtloze oorlog.

Het Westen heeft begin 2022 A gezegd, nu moeten we ook B zeggen. De meest humane optie is om Oekrane de middelen te geven om deze oorlog te winnen. En daarvoor zijn ook tanks nodig.
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:43:09 #213
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207514871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
Is die 1/4 ratio een feit?
Kwam gisteren in die Peter Zeihan Joe Rogan podcast dat getal tegen. Ukrainse militaire doden is 1/3 van de Russische. Maar bij Bakhmut gaat het nog wel wat harder dus vandaar 1 op 4 of nog hoger.
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:45:44 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207514940
Hele wijken die aan het smeulen zijn

https://www.reddit.com/r/(...)ttles_the_enemy_has/
Soledar now: there are heavy battles, the enemy has replaced its units, increased the number of Wagner soldiers. The Russians are throwing all their forces at the city, but have not completed the full capture yet.
pi_207514949
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Breekfast het volgende:
De Duitse positie blijft echt bijzonder. Halfhartige steun is echt de slechtste beleidsoptie die je nu kunt kiezen. Oekrane net genoeg geven om weerstand te bieden, maar te weinig om de oorlog te winnen is gewoon bewust kiezen voor een uitzichtloze oorlog.

Het Westen heeft begin 2022 A gezegd, nu moeten we ook B zeggen. De meest humane optie is om Oekrane de middelen te geven om deze oorlog te winnen. En daarvoor zijn ook tanks nodig.
Eens,

Waarom hebben ze zo die nadruk op die toestemming gelegd dan? Nu is dat blijkbaar een enorme brug waar ze aan vast zitten.

Zijn die 40 tanks van spanje later nog een optie?
pi_207514981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kwam gisteren in die Peter Zeihan Joe Rogan podcast dat getal tegen. Ukrainse militaire doden is 1/3 van de Russische. Maar bij Bakhmut gaat het nog wel wat harder dus vandaar 1 op 4 of nog hoger.
En waarom weet Peter Zeihan dit? Ik zeg niet dat het niet waar is, maar Zeihan is nogal een charlatan, die in de petrochemische industrie werkt en daarom extreem gefixeerd is op natural resources en (ongerelateerd) demografie maar ik geloof niet dat hij in de inner circle van de militaire analisten verkeert. Dit is gewoon een stem met een mening over dit onderwerp, niks meer.

Om over Joe Rogan nog maar te zwijgen :')
pi_207515015
quote:

Ik word een beetje kriegel om al die negatieve gedoe over Duitsland. Als Frankrijk en Itali en nog wat van die landen nou net zoveel bijgedragen zouden hebben als Duitsland dan zou ik er misschien nog begrip voor hebben.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:54:11 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207515129
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:47 schreef Panthera. het volgende:
ik geloof niet dat hij in de inner circle van de militaire analisten verkeert.
Denk niet dat hij cijfers doorkrijgt van het Pentagon idd maar zonder dat lijkt me dat er genoeg op te vangen valt. Hij is iig een regelmatige spreker bij de Langley airforce base.

quote:
Zeihan is nogal een charlatan, die in de petrochemische industrie werkt en daarom extreem gefixeerd is op natural resources en (ongerelateerd) demografie
Sowieso heeft hij jaren geleden de invasie in 2022 voorspeld. Sowieso omdat dat het laatste jaar is waarop Rusland het nog kan doen. Elk jaar daarna neemt de hoeveelheid mannen van militaire leeftijd waaruit ze kunnen putten af.
pi_207515205
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:24 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Geen 'Enschede-achtige' explosies dus of dit is nep of er is weinig schade van het vuurwerk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207515217
quote:

Interessante manier van formuleren. Oekrane krijgt tanks van NAVO landen doordat Duitsland ze koopt in voormalige Oostbloklanden en ze laat leveren. Wat hebben andere grote tankbouwers (UK, USA, FR, IT) in NATO geleverd aan westerse tanks?
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:59:57 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207515250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 13:50 schreef Ulx het volgende:
Leveren aan n van de strijdende partijen. Dat een tussenpersoon of land ook niet kan snap ik wel. Maar ze zouden Rusland natuurlijk hetzelfde kunnen leveren. Misschien is dat een optie. Ik denk het niet.
pi_207515269
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Interessante manier van formuleren. Oekrane krijgt tanks van NAVO landen doordat Duitsland ze koopt in voormalige Oostbloklanden en ze laat leveren. Wat hebben andere grote tankbouwers (UK, USA, FR, IT) in NATO geleverd aan westerse tanks?
Eigenlijk zegt ie 2 dingen. Duitsland zit in een bijzondere positie.

En het westen moet niet halfslachtig te werk gaan nu.

Beide dingen lijken me aardig juist.
pi_207515275
twitter
pi_207515321
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:10 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Misschien is dat langzamerhand een vraag die de beschaafde wereld over Russen moet stellen.
pi_207515417
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Is die 1/4 ratio een feit?

En moorden is niet een woord wat je in deze moet gebruiken denk ik.

Wordt dit de eerste keer leo’s tegen moderne Russische tanks?
Zijn Leo2 sowieso ingezet? En Challengers. En dan ook maar gelijk de vraag voor de LeClercs
:P
pi_207515449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Eens,

Waarom hebben ze zo die nadruk op die toestemming gelegd dan? Nu is dat blijkbaar een enorme brug waar ze aan vast zitten.

Zijn die 40 tanks van spanje later nog een optie?
Die Spaanse tanks konden sowieso amper rijden toch? Mag hopen dat ze die het afgelopen galf haar gefixt hebben. Of waren dat leo1s?
pi_207515471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Andere Europese landen doen zeker ook te weinig.

Als de cijfers op onderstaande site kloppen dan valt met name ook de militaire steun van Frankrijk tegen.
https://www.ifw-kiel.de/t(...)?cookieLevel=not-set

Het probleem met Duitsland, en dan met name Scholtz, is dat ze in alles communiceren dat ze niet bereid zijn om Oekrane dusdanig te helpen dat Oekrane in staat wordt gesteld om hun land terug te veroveren. Ze stralen in alles uit dat ze als eerste Westerse land zullen gaan zwichten als er een compromis op tafel komt waarbij Oekrane geannexeerde gebieden moet afstaan.

De bedoelingen van Duitsland zijn goed, ze willen zo snel mogelijk een einde aan de oorlog, maar als dat betekent dat Oekrane de Krim en de Donbass moet afstaan dan is dat ook acceptabel. En daarna pakken ze het "Merkeliaanse" beleid van de gasimport weer op, want "dat is goed voor stabiele relaties met Rusland".
pi_207515481
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Denk niet dat hij cijfers doorkrijgt van het Pentagon idd maar zonder dat lijkt me dat er genoeg op te vangen valt. Hij is iig een regelmatige spreker bij de Langley airforce base.
[..]
Sowieso heeft hij jaren geleden de invasie in 2022 voorspeld. Sowieso omdat dat het laatste jaar is waarop Rusland het nog kan doen. Elk jaar daarna neemt de hoeveelheid mannen van militaire leeftijd waaruit ze kunnen putten af.
Dit is natuurlijk een theorie van likmevestje. Ze dachten het met 180k man te kunnen fixen. Die hebben ze de komende 50 jaar ook tot hun beschikking.
pi_207515627
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Eigenlijk zegt ie 2 dingen. Duitsland zit in een bijzondere positie.

En het westen moet niet halfslachtig te werk gaan nu.

Beide dingen lijken me aardig juist.
Klopt. Ik ben ook voorstander van het leveren van tanks. Zeker nu Rusland behoorlijk door hun eigen voorraden van hun beste tanks heen raakt en Oekrane dankzij het eerder geleverde Leo1 gebaseerd spul al een onderhoudsinfrastructuur heeft opgezet is zie ik echt wel een voordeel van het sturen van de zware jongens. En het zou me niet verbazen als men nu al bezig is om de mogelijkheden daarvoor klaar te maken. En het zou me helemaal niet verbazen als men dat niet aan de grote klok gaat hangen. Niet totdat alles geregeld is om die dingen ook echt goed in te kunnen zetten. Dan kun je wel gaan jengelen dat de PR van Scholz kut is, maar wat is de andere optie voor ze?

Voor afgelopen najaar zag ik het voordeel van Westerse tanks trouwens niet echt. Omdat een halfspastische mobik uit Siberi met een antitankwapen of antitank mijn de rupsbanden kon aanpakken en Oekrane dan nauwelijks mogelijkheden had om die tank weer aan de praat te krijgen. Als je twee T-72's nodig hebt om een Abrams of Leo2 naar een depot te slepen kun je die twee tanks niet inzetten tegen de Russen. En dat wil je niet. Eerst de logistiek. Dan de rest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2023 19:29:19 ]
pi_207515825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Die Spaanse tanks konden sowieso amper rijden toch? Mag hopen dat ze die het afgelopen galf haar gefixt hebben. Of waren dat leo1s?
Verouderde Leo 2’s?

Ik weet het niet meer, maar ze worden nu weer her en der genoemd ivm met die nee toen.

Mooi update klusje voor landen zonder tanks? NL bijvoorbeeld?

Maar nu roep ik weer van alles :P
pi_207515921
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Hele wijken die aan het smeulen zijn

https://www.reddit.com/r/(...)ttles_the_enemy_has/
Soledar now: there are heavy battles, the enemy has replaced its units, increased the number of Wagner soldiers. The Russians are throwing all their forces at the city, but have not completed the full capture yet.
Best wel heftig om te zien ja, daar blijft dus echt helemaal niks meer van over :o
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207515954
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt. Ik ben ook voorstander van het leveren van tanks. Zeker nu Rusland behoorlijk door hun eigen voorraden van hun beste tanks heen raakt en Oekrane dankzij het eerder geleverde Leo1 gebaseerd spul al een onderhoudsinfrastructuur heeft opgezet is zie ik echt wel een voordeel van het sturen van de zware jongens. En het zou me niet verbazen als men nu al bezig is om de mogelijkheden daarvoor klaar te maken. En het zou me helemaal niet verbazen als men dat niet aan de grote klok gaat hangen. Niet totdat alles geregeld is om die dingen ook echt goed in te kunnen zetten. Dan kun je wel gaan jengelen dat de PR van Scholz kut is, maar wat is de andere optie voor ze?

Voor afgelopen najaar zag ik het voordeel van Westerse tanks trouwens niet echt. Omdat een halfspastische mobik uit Siberi met een antitankwapen of antitank mijn de rupsbanden kon aanpakken en Oekrane dan nauwelijks mogelijkheden had om die tank weer aan de praat te krijgen. Als je twee T-72's nodig hebt om een Abrams of Leo2 naar een depot te slepen kun je die twee tanks niet inzetten tegen de Russen. En dat wil je niet. Eerst de logistiek. Dan de rest.
Zijn die leveringen niet met ondersteuningsvoertuigen ed?
pi_207516038
Gerasimov is dus nu blijkbaar opperbevelhebber. En hij en Poetin konden het niet zo goed met elkaar vinden. Toch vreemd dan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 11 januari 2023 @ 19:50:56 #234
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207516200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Gerasimov is dus nu blijkbaar opperbevelhebber. En hij en Poetin konden het niet zo goed met elkaar vinden. Toch vreemd dan.
Poetin wordt zenuwachtig en is bang voor die topkok , die de macht kan gaan grijpen , dat wordt hem ingefluisterd

Maaar Polen is goed bezig
https://www.telegraaf.nl/(...)strijd-tegen-rusland
Tanks , zware tanks en snel
quote:
Polen levert Leopard-tanks aan Oekrane
De Poolse president Andrzej Duda heeft aangekondigd dat hij moderne Leopard 2-tanks van Duitse makelij aan Oekrane gaat leveren. Dat meldt Kyiv Independent.
Duda deed de aankondiging tijdens een ontmoeting met Volodymyr Zelensky en de Litouwse tegenhanger Gitanas Nauseda in Lviv woensdag als onderdeel van de “Lublin Triangle”, het regionale partnerschap dat in juli 2020 door de drie is opgericht.
"Een compagnie Leopard-tanks wordt geleverd als onderdeel van de coalitie", zei Duda op de persconferentie. Een tankcompagnie bestaat over het algemeen uit tien tot een dozijn tanks.
Hoewel het niet duidelijk is welke landen Duda in gedachten had met de term "internationale coalitie", wordt het gebrek aan bredere cordinatie tussen Europese partners consequent door Duitsland aangevoerd als de reden om niet het voortouw te nemen bij het leveren van luipaarden.
Andere Europese landen hadden eerder aangegeven bereid te zijn om de tanks te leveren, maar ook op voorwaarde van gecordineerde actie tussen Europese staten.
Poetin MOET verliezen
https://www.telegraaf.nl/(...)mt-aan-in-vlissingen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 11-01-2023 19:58:19 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207516269
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin wordt zenuwachtig en is bang voor die topkok , die de macht kan gaan grijpen , dat wordt hem ingefluisterd
Ik denk dat ie die Prighozin prima onder de duim heeft. Useful idiot lijkt me dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 11 januari 2023 @ 19:55:32 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207516399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Verouderde Leo 2’s?

Ik weet het niet meer, maar ze worden nu weer her en der genoemd ivm met die nee toen.

Mooi update klusje voor landen zonder tanks? NL bijvoorbeeld?

Maar nu roep ik weer van alles :P
quote:
Spanish Defence Minister Margarita Robles said the review found the Leopard tanks “close to useless” after being warehoused at the Casetas military base for several years.

She disclosed that the tanks are “in an absolutely deplorable state” and can only endanger the people operating them.

“We are today looking at all the possibilities, but I can already say that the Leopards in Zaragoza that have not been used for many years cannot be sent…” Robles told media reporters. “We can’t give them away because they would be a risk to the people.”
pi_207516410
twitter

Meer “oorlog” krijg je beelden niet. n grote boel aan ellende waarin mensen in staat zijn dingen te doen die je bij vrede niet in je hoofd haalt.
pi_207516457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
[..]

Had ik zelf kunnen opzoeken natuurlijk, maar ging uit van de Duitsers die ze tegen hielden.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:01:50 #240
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207516483
Gaat weer een ammodepot in soldar

Ja dan zou je zo een zoutmijn goed kunnen gebruiken als ammodepot

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')