Die Spaanse tanks konden sowieso amper rijden toch? Mag hopen dat ze die het afgelopen galf haar gefixt hebben. Of waren dat leo1s?quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eens,
Waarom hebben ze zo die nadruk op die toestemming gelegd dan? Nu is dat blijkbaar een enorme brug waar ze aan vast zitten.
Zijn die 40 tanks van spanje later nog een optie?
Andere Europese landen doen zeker ook te weinig.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Interessante manier van formuleren. Oekraïne krijgt tanks van NAVO landen doordat Duitsland ze koopt in voormalige Oostbloklanden en ze laat leveren. Wat hebben andere grote tankbouwers (UK, USA, FR, IT) in NATO geleverd aan westerse tanks?
Dit is natuurlijk een theorie van likmevestje. Ze dachten het met 180k man te kunnen fixen. Die hebben ze de komende 50 jaar ook tot hun beschikking.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk niet dat hij cijfers doorkrijgt van het Pentagon idd maar zonder dat lijkt me dat er genoeg op te vangen valt. Hij is iig een regelmatige spreker bij de Langley airforce base.
[..]
Sowieso heeft hij jaren geleden de invasie in 2022 voorspeld. Sowieso omdat dat het laatste jaar is waarop Rusland het nog kan doen. Elk jaar daarna neemt de hoeveelheid mannen van militaire leeftijd waaruit ze kunnen putten af.
Klopt. Ik ben ook voorstander van het leveren van tanks. Zeker nu Rusland behoorlijk door hun eigen voorraden van hun beste tanks heen raakt en Oekraïne dankzij het eerder geleverde Leo1 gebaseerd spul al een onderhoudsinfrastructuur heeft opgezet is zie ik echt wel een voordeel van het sturen van de zware jongens. En het zou me niet verbazen als men nu al bezig is om de mogelijkheden daarvoor klaar te maken. En het zou me helemaal niet verbazen als men dat niet aan de grote klok gaat hangen. Niet totdat alles geregeld is om die dingen ook echt goed in te kunnen zetten. Dan kun je wel gaan jengelen dat de PR van Scholz kut is, maar wat is de andere optie voor ze?quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt ie 2 dingen. Duitsland zit in een bijzondere positie.
En het westen moet niet halfslachtig te werk gaan nu.
Beide dingen lijken me aardig juist.
Verouderde Leo 2’s?quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die Spaanse tanks konden sowieso amper rijden toch? Mag hopen dat ze die het afgelopen galf haar gefixt hebben. Of waren dat leo1s?
Best wel heftig om te zien ja, daar blijft dus echt helemaal niks meer van overquote:Op woensdag 11 januari 2023 18:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Hele wijken die aan het smeulen zijn
https://www.reddit.com/r/(...)ttles_the_enemy_has/
Soledar now: there are heavy battles, the enemy has replaced its units, increased the number of Wagner soldiers. The Russians are throwing all their forces at the city, but have not completed the full capture yet.
Zijn die leveringen niet met ondersteuningsvoertuigen ed?quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben ook voorstander van het leveren van tanks. Zeker nu Rusland behoorlijk door hun eigen voorraden van hun beste tanks heen raakt en Oekraïne dankzij het eerder geleverde Leo1 gebaseerd spul al een onderhoudsinfrastructuur heeft opgezet is zie ik echt wel een voordeel van het sturen van de zware jongens. En het zou me niet verbazen als men nu al bezig is om de mogelijkheden daarvoor klaar te maken. En het zou me helemaal niet verbazen als men dat niet aan de grote klok gaat hangen. Niet totdat alles geregeld is om die dingen ook echt goed in te kunnen zetten. Dan kun je wel gaan jengelen dat de PR van Scholz kut is, maar wat is de andere optie voor ze?
Voor afgelopen najaar zag ik het voordeel van Westerse tanks trouwens niet echt. Omdat een halfspastische mobik uit Siberië met een antitankwapen of antitank mijn de rupsbanden kon aanpakken en Oekraïne dan nauwelijks mogelijkheden had om die tank weer aan de praat te krijgen. Als je twee T-72's nodig hebt om een Abrams of Leo2 naar een depot te slepen kun je die twee tanks niet inzetten tegen de Russen. En dat wil je niet. Eerst de logistiek. Dan de rest.
Poetin wordt zenuwachtig en is bang voor die topkok , die de macht kan gaan grijpen , dat wordt hem ingefluisterdquote:Op woensdag 11 januari 2023 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Gerasimov is dus nu blijkbaar opperbevelhebber. En hij en Poetin konden het niet zo goed met elkaar vinden. Toch vreemd dan.
Poetin MOET verliezenquote:Polen levert Leopard-tanks aan Oekraïne
De Poolse president Andrzej Duda heeft aangekondigd dat hij moderne Leopard 2-tanks van Duitse makelij aan Oekraïne gaat leveren. Dat meldt Kyiv Independent.
Duda deed de aankondiging tijdens een ontmoeting met Volodymyr Zelensky en de Litouwse tegenhanger Gitanas Nauseda in Lviv woensdag als onderdeel van de “Lublin Triangle”, het regionale partnerschap dat in juli 2020 door de drie is opgericht.
"Een compagnie Leopard-tanks wordt geleverd als onderdeel van de coalitie", zei Duda op de persconferentie. Een tankcompagnie bestaat over het algemeen uit tien tot een dozijn tanks.
Hoewel het niet duidelijk is welke landen Duda in gedachten had met de term "internationale coalitie", wordt het gebrek aan bredere coördinatie tussen Europese partners consequent door Duitsland aangevoerd als de reden om niet het voortouw te nemen bij het leveren van luipaarden.
Andere Europese landen hadden eerder aangegeven bereid te zijn om de tanks te leveren, maar ook op voorwaarde van gecoördineerde actie tussen Europese staten.
Ik denk dat ie die Prighozin prima onder de duim heeft. Useful idiot lijkt me dat.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin wordt zenuwachtig en is bang voor die topkok , die de macht kan gaan grijpen , dat wordt hem ingefluisterd
quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Verouderde Leo 2’s?
Ik weet het niet meer, maar ze worden nu weer her en der genoemd ivm met die nee toen.
Mooi update klusje voor landen zonder tanks? NL bijvoorbeeld?
Maar nu roep ik weer van alles
quote:Spanish Defence Minister Margarita Robles said the review found the Leopard tanks “close to useless” after being warehoused at the Casetas military base for several years.
She disclosed that the tanks are “in an absolutely deplorable state” and can only endanger the people operating them.
“We are today looking at all the possibilities, but I can already say that the Leopards in Zaragoza that have not been used for many years cannot be sent…” Robles told media reporters. “We can’t give them away because they would be a risk to the people.”
Polen is goed bezig.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Polen gaat 14 Leopard 2 tanks sturen naar Oekraïne volgens verschillende bronnen op Twitter.
Haha ja, excuus.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zijn Leo2 sowieso ingezet? En Challengers. En dan ook maar gelijk de vraag voor de LeClercs
Imposant filmpje. Je ziet echt de verwoesting van de stad.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Meer “oorlog” krijg je beelden niet. Één grote boel aan ellende waarin mensen in staat zijn dingen te doen die je bij vrede niet in je hoofd haalt.
Ja in 2015, een jaar na Donbass. Toen zijn er honderden geweest. Kissinger deed het in 1994 (laatste hoofdstuk Diplomacy). Ik denk niet dat Zeihan per se een verkeerde is (heeft geen Musk like views ofzo), ik denk gewoon niet dat hij deze dingen goed weet of kan weten.quote:Op woensdag 11 januari 2023 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk niet dat hij cijfers doorkrijgt van het Pentagon idd maar zonder dat lijkt me dat er genoeg op te vangen valt. Hij is iig een regelmatige spreker bij de Langley airforce base.
[..]
Sowieso heeft hij jaren geleden de invasie in 2022 voorspeld. Sowieso omdat dat het laatste jaar is waarop Rusland het nog kan doen. Elk jaar daarna neemt de hoeveelheid mannen van militaire leeftijd waaruit ze kunnen putten af.
Toch hoor je weinig meer over de bayraktar.quote:
Niet gekeken maar ahead of the USA? Haha, filmpje gemaakt door een Turk zeker.quote:
quote:S3 · 8/110 · Met in deze uitzending: *
De Nederlandse landmachtcommandant Niko Tak wordt vanaf morgen de commandant van het landmacht deel van de snelle reactiemacht van de Navo.
Deze militairen komen in actie als één van de bondgenoten wordt aangevallen.
Hij vertelt hoe zijn troepen op alle scenario's zijn voorbereidt en waarschuwt voor de onberekenbaarheid van Poetin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |