abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207507310
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Mag van mij ook zittend of staand.
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 11 januari 2023 @ 09:15:02 #52
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207507347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Even inhoudelijk
2008 werd een aanvraag ingediend van Oekraïne om lid te worden van de NAVO
2008 was ook de top van Boekarest waarin dit verzoek werd bekrachtigd.
2010, pro-Russische Janoekovitsj komt aan de macht en schort de plannen voor toetreding op
2014, Euro-Maidan, dat had allemaal te maken met de EU-associatie, en niet met NAVO, sterker nog, de interim-regering gaf aan dat ze wel van plan waren het EU-associatieverdrag te ondertekenen, maar geen plannen mbt NAVO lidmaatschap.
Toen kwam in 2014 de annexatie van de Krim en de Russische interventie in de Donbass. Waardoor na de parlementsverkiezingen in oktober 2014 NAVO toetreding bovenaan de agenda kwam te staan.

Dit is dus een gevalletje, net als bij Zweden en Finland, dat Rusland dit vooral aan zichzelf te danken heeft!
Maar hij vind het gewoon een leuk filmpje ;)
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_207507457
Ook Hongarije heeft bezwaar tegen Zweeds NAVO-lidmaatschap
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ds-navo-lidmaatschap
  woensdag 11 januari 2023 @ 09:34:28 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207507506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Goh, je verwacht het niet :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 11 januari 2023 @ 09:41:34 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207507561
quote:
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzender :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207507603
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzender :(
Hou mij erbuiten a.u.b. :{w
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207507730
Rusland / Wagner lijkt zijn overwinning te hebben behaald

twitter
pi_207507771
Die Amerikanen hebben trouwens toch van die mooie bommen die dwars door bunkers en grotten heengaat? Kunnen ze niet een paar van die droppen op die oude zoutmijn?
pi_207507826
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk dat je ze er beter bij kan houden zodat ze niet te raar kunnen gaan doen.
Vermoeiend is het wel.
pi_207507833
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:

[ twitter ]
Lijkt ze sowieso een hoop te hebben gekost, dat is wel een goed teken voor de rest van de oorlog.
  woensdag 11 januari 2023 @ 10:08:58 #61
6484 ExTec
pi_207507858
quote:

[ twitter ]
Ik weet niet of 'most of the town' de bedoeling was. Ben geneigd te denken van niet.
pi_207507907
quote:
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.

Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
pi_207507958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
Lijkt ze sowieso een hoop te hebben gekost, dat is wel een goed teken voor de rest van de oorlog.
Met name geronselde mannen uit de gevangenissen, ik weet niet of de gemiddelde Rus daarom treurt.
  woensdag 11 januari 2023 @ 10:18:27 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207507960
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik weet niet of 'most of the town' de bedoeling was. Ben geneigd te denken van niet.
Het staat er echt :') :')

Hoe kunnen we een grote mislukking met belachelijk veel doden verkopen als overwinning :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207507998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:18 schreef zoost het volgende:

[..]
Met name geronselde mannen uit de gevangenissen, ik weet niet of de gemiddelde Rus daarom treurt.
Natuurlijk, maar ook munitie en uitrusting.

Als je uitzoomt op de kaart is de winst erg klein. Als Oekraïne de verdediging in de diepte maar goed voor elkaar neemt bloeden de Russen van zelf dood. Ze lijken nog steeds niet echt een goeie tactiek te hebben.
  woensdag 11 januari 2023 @ 10:28:37 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207508079
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.

Ja precies, je laat jezelf vrijwillig chanteren, saboteren en lam leggen als organisatie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207508158
quote:

[..]

Ik denk dat het probleem eerder dat landen die in feite tot het as van het kwaad behoren tot onze club zijn toegetreden.

De EU en de NAVO hebben een kleine zuivering nodig om sommige staten eruit te gooien die teveel onder invloed van de vijand staan.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 januari 2023 @ 10:44:13 #68
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207508283
quote:
Wat een fuckers. Eerder gaven ze aan dat het eigenlijk al geregeld was en gewoon ging plaatsvinden bij eerste sessie parlement.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_207508293
quote:

[..]
Ach, kom op. Het begint?

Europa kwam goed weg qua oorlogen, maar nu wij er wat van merken is begint het de wereldvrede te nekken.

Verder is de VN geen wereldpolitie, het is er vooral om landen met elkaar in gesprek te blijven houden.

(Wel mee eens dat de vetorecht herziend dient te worden, maar ik kan geen manier bedenken om het bij elkaar te houden als je de de VS, Rusland en China hetzelfde gaat behandelen als de rest.)

quote:
Unanieme besluiten doen dat nou eenmaal. Ook in de EU. Het probleem is dat men niemand de regels wil veranderen wanneer alles koek en ei is. Verlaag de threshold van 100% naar 90%/95% en er is een betere werkbare situatie. Alleen wil niemand dat doen, want niemand heeft zin om geforceerd te worden. Het kan zomaar gebeuren dat Nederland (of Duitsland en Frankrijk, whatever) in een situatie komen dat ze alleen staan - in dat geval wil Nederland ook niet tegen de zin in dingen doorvoeren.

Dit probleem blijf je altijd behouden als je als een groep als een eenheid wil opereren. Iedereen wil z'n eigen toekomst kunnen bepalen.

De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je ook 'unaniem-1' landen eruit moet kunnen gooien. Doet een land in de NATO moeilijk? Iedereen stemmen en als alle landen behalve 1 land (hoogstwaarschijnlijk het land waarover gestemd wordt) akkoord is, gooi je dat probleem land eruit. 96,67% van de stemmen in geval van NATO.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2023 10:48:53 ]
  woensdag 11 januari 2023 @ 10:45:17 #70
6484 ExTec
pi_207508301
Goed nieuws :)

Russians Fear They’ll Soon Be Starving ‘Like North Koreans’

Deze verklaart (imho) waarom we relatief veel winkelcentra zien branden in rus. Verzekeringsfraude, geen hond gaat er meer naar toe.

Nine Signs Russian Economy In Deep Trouble
pi_207508457
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:44 schreef YStec het volgende:
(Wel mee eens dat de vetorecht herziend dient te worden, maar ik kan geen manier bedenken om het bij elkaar te houden als je de de VS, Rusland en China hetzelfde gaat behandelen als de rest.)
Waarom Rusland, en geen India? (ik snap dat het historisch zo bepaald is, maar er zou een mechanisme moeten zijn waardoor zo'n plekje bemachtigd moet kunnen worden door invloed/macht. Of juist verloren kan worden)

quote:
De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je ook 'unaniem-1' landen eruit moet kunnen gooien. Doet een land in de NATO moeilijk? Iedereen stemmen en als alle landen behalve 1 land (hoogstwaarschijnlijk het land waarover gestemd wordt) akkoord is, gooi je dat probleem land eruit. 96,67% van de stemmen in geval van NATO.
Er zijn bepaalde staten die zich redelijk geïsoleerd voelen, en die zich weinig/niks aantrekken van de VN. Die zullen het geen probleem vinden om voor een vriendendienstje hun stem te verkopen.
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:03:11 #72
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_207508504
quote:

[ twitter ]
Poeh poeh, een dorp van 10.000 inwoners (normaal gesproken) weten te bemachtigen. En dan nog niet helemaal.
pi_207508584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:58 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Waarom Rusland, en geen India? (ik snap dat het historisch zo bepaald is, maar er zou een mechanisme moeten zijn waardoor zo'n plekje bemachtigd moet kunnen worden door invloed/macht. Of juist verloren kan worden)

Heb die drie landen genoemd omdat ze nu al tussen de 5 landen met vetorecht zitten.

Jouw voorstel klinkt goed, overigens. Al vraag ik me af waarom alle 5 daarmee eens zouden zijn/worden.
quote:
[..]
Er zijn bepaalde staten die zich redelijk geïsoleerd voelen, en die zich weinig/niks aantrekken van de VN. Die zullen het geen probleem vinden om voor een vriendendienstje hun stem te verkopen.
Dat gebeurt nu al hoor. China 'koopt' stemmen in Afrika met al hun leningen en investeringen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Tja, bedenk maar een alternatief, eentje waar de VN niet kapot van gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2023 11:15:28 ]
pi_207508620
Sneaky koorddansende Turken :D

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:25:15 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207508718
5:15 Het echte gevecht gaat pas in mei losbarsten. Dan zijn de weersomstandigheden ideaal en beide partijen zijn 100% voorbereid. Ukraine zal dan 60k NATO niveau troepen hebben inclusief een hele berg armor (gerepareerd spul van ze in 2022 hebben gecaptured en al het Westerse Bradley, Marder spul) en Rusland zal dan een half miljoen conscripts klaar hebben. Maar het zal sowieso een multiyear conflict worden die niet in 2023 afgelopen zal zijn.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')