quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Mag van mij ook zittend of staand.
Maar hij vind het gewoon een leuk filmpjequote:Op woensdag 11 januari 2023 09:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Even inhoudelijk
2008 werd een aanvraag ingediend van Oekraïne om lid te worden van de NAVO
2008 was ook de top van Boekarest waarin dit verzoek werd bekrachtigd.
2010, pro-Russische Janoekovitsj komt aan de macht en schort de plannen voor toetreding op
2014, Euro-Maidan, dat had allemaal te maken met de EU-associatie, en niet met NAVO, sterker nog, de interim-regering gaf aan dat ze wel van plan waren het EU-associatieverdrag te ondertekenen, maar geen plannen mbt NAVO lidmaatschap.
Toen kwam in 2014 de annexatie van de Krim en de Russische interventie in de Donbass. Waardoor na de parlementsverkiezingen in oktober 2014 NAVO toetreding bovenaan de agenda kwam te staan.
Dit is dus een gevalletje, net als bij Zweden en Finland, dat Rusland dit vooral aan zichzelf te danken heeft!
Goh, je verwacht het nietquote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Ook Hongarije heeft bezwaar tegen Zweeds NAVO-lidmaatschap
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ds-navo-lidmaatschap
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzenderquote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Hou mij erbuiten a.u.b.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzender
Ik denk dat je ze er beter bij kan houden zodat ze niet te raar kunnen gaan doen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzender
Lijkt ze sowieso een hoop te hebben gekost, dat is wel een goed teken voor de rest van de oorlog.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
Rusland / Wagner lijkt zijn overwinning te hebben behaald
[ twitter ]
Ik weet niet of 'most of the town' de bedoeling was. Ben geneigd te denken van niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Met name geronselde mannen uit de gevangenissen, ik weet niet of de gemiddelde Rus daarom treurt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
Lijkt ze sowieso een hoop te hebben gekost, dat is wel een goed teken voor de rest van de oorlog.
Het staat er echtquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet niet of 'most of the town' de bedoeling was. Ben geneigd te denken van niet.
Natuurlijk, maar ook munitie en uitrusting.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:18 schreef zoost het volgende:
[..]
Met name geronselde mannen uit de gevangenissen, ik weet niet of de gemiddelde Rus daarom treurt.
Ja precies, je laat jezelf vrijwillig chanteren, saboteren en lam leggen als organisatie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.
Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
Ik denk dat het probleem eerder dat landen die in feite tot het as van het kwaad behoren tot onze club zijn toegetreden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.
Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
Wat een fuckers. Eerder gaven ze aan dat het eigenlijk al geregeld was en gewoon ging plaatsvinden bij eerste sessie parlement.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Ach, kom op. Het begint?quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Unanieme besluiten doen dat nou eenmaal. Ook in de EU. Het probleem is dat men niemand de regels wil veranderen wanneer alles koek en ei is. Verlaag de threshold van 100% naar 90%/95% en er is een betere werkbare situatie. Alleen wil niemand dat doen, want niemand heeft zin om geforceerd te worden. Het kan zomaar gebeuren dat Nederland (of Duitsland en Frankrijk, whatever) in een situatie komen dat ze alleen staan - in dat geval wil Nederland ook niet tegen de zin in dingen doorvoeren.quote:Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
Waarom Rusland, en geen India? (ik snap dat het historisch zo bepaald is, maar er zou een mechanisme moeten zijn waardoor zo'n plekje bemachtigd moet kunnen worden door invloed/macht. Of juist verloren kan worden)quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:44 schreef YStec het volgende:
(Wel mee eens dat de vetorecht herziend dient te worden, maar ik kan geen manier bedenken om het bij elkaar te houden als je de de VS, Rusland en China hetzelfde gaat behandelen als de rest.)
Er zijn bepaalde staten die zich redelijk geïsoleerd voelen, en die zich weinig/niks aantrekken van de VN. Die zullen het geen probleem vinden om voor een vriendendienstje hun stem te verkopen.quote:De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je ook 'unaniem-1' landen eruit moet kunnen gooien. Doet een land in de NATO moeilijk? Iedereen stemmen en als alle landen behalve 1 land (hoogstwaarschijnlijk het land waarover gestemd wordt) akkoord is, gooi je dat probleem land eruit. 96,67% van de stemmen in geval van NATO.
Poeh poeh, een dorp van 10.000 inwoners (normaal gesproken) weten te bemachtigen. En dan nog niet helemaal.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Heb die drie landen genoemd omdat ze nu al tussen de 5 landen met vetorecht zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom Rusland, en geen India? (ik snap dat het historisch zo bepaald is, maar er zou een mechanisme moeten zijn waardoor zo'n plekje bemachtigd moet kunnen worden door invloed/macht. Of juist verloren kan worden)
Dat gebeurt nu al hoor. China 'koopt' stemmen in Afrika met al hun leningen en investeringen. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:[..]
Er zijn bepaalde staten die zich redelijk geïsoleerd voelen, en die zich weinig/niks aantrekken van de VN. Die zullen het geen probleem vinden om voor een vriendendienstje hun stem te verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |