SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ging iets mis met de Russische inlichtingen blijkbaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
Vuurwerkopslag in een oorlogsgebied, je verwacht het niet..
Ze leggen het vast uit als exploderende HIMARS.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar ging iets mis met de Russische inlichtingen blijkbaar.
Hoeveel jonge Oekraners zijn blijven hangen op de Krim?quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds z'n aantreden in 2000 probeert Putin al iets aan de populatie krimp te doen. Het is voor hem al 22 jaar een hoofdpijn vraagstuk. Ukraine met 40 miljoen Slavische volk inlijven is de oplossing. Donbas in 2014 leverde al 2.4 miljoen extra Russen op.
Maar Oekrane heeft ook dezelfde demografie problemenquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds z'n aantreden in 2000 probeert Putin al iets aan de populatie krimp te doen. Het is voor hem al 22 jaar een hoofdpijn vraagstuk. Ukraine met 40 miljoen Slavische volk inlijven is de oplossing. Donbas in 2014 leverde al 2.4 miljoen extra Russen op.
Kwam laatst een ander filmpje van Peter Zeihan tegen dat heel OostEuropa dezelfde problemen heeft. Alle jonge mensen gaan naar WestEuropa omdat daar de lonen hoger zijn en de levensstandaard beter. Maar ze krijgen weinig kinderen en uiteindelijk vergrijst OostEuropa ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Maar Oekrane heeft ook dezelfde demografie problemen
Lijken me geen fijne dingen om je eigen land mee te bevuilen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
Turkey Is Sending Cold War-Era Cluster Bombs to Ukraine
Goed artikel en idd, we horen niets meer over de TB2s omdat Turkije de relatie met Rusland goed moet houden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
Turkey Is Sending Cold War-Era Cluster Bombs to Ukraine
Zit wat in, mss moeten ze dan maar op moskou gaan schietenquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijken me geen fijne dingen om je eigen land mee te bevuilen.
Of bewaren tot de Russen op het punt staan de grens over te steken vanuit Belarus (politiek gezien vast minder slim)quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zit wat in, mss moeten ze dan maar op moskou gaan schieten
Opruimen zijn ze toch jaren mee bezig, dus ik denk niet dat oekraine deze shells laat liggen omdat een gedeeltequote:Op woensdag 11 januari 2023 00:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of bewaren tot de Russen op het punt staan de grens over te steken vanuit Belarus (politiek gezien vast minder slim)
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opruimen zijn ze toch jaren mee bezig, dus ik denk niet dat oekraine deze shells laat liggen omdat een gedeelte
van die submunities niet afgaan.
Zou dit weer zo'n valstrik zijn zoals ze bij Severodonetsk deden? Toen leek het alsof Ukraine zich had teruggetrokken, die Kadyrovs waren er als de kippen bij om de huizen te plunderen en toen werden ze afgeslacht door Ukraine die tevoorschijn popte.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.
[ twitter ]
Ik geloof liever de Oekraners, volgens hun berichten verloopt alles enigszins georganiseerd. De Russen hebben het over gesoleerde troepen en chaos.
Ik zie ook meerdere claims voorbij komen dat er geen omcirkeling is. Wel dat er posities zijn die opgegeven moesten worden en dat liep ook niet altijd vlekkeloos en niet waardevolle spullen zijn achter gelaten die niet meegenomen konden worden. Ook zouden verschillende soldaten last hebben van frostbite omdat het daar behoorlijk koud is aan Oekraense kant.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.
[ twitter ]
Ik geloof liever de Oekraners, volgens hun berichten verloopt alles enigszins georganiseerd. De Russen hebben het over gesoleerde troepen en chaos.
Ik denk dat allemaal zaken zijn die normaal zijn bij een terugtrekking onder zulke druk van de vijand. Frostbite zal over het hele front voorkomen met die temperaturen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zie ook meerdere claims voorbij komen dat er geen omcirkeling is. Wel dat er posities zijn die opgegeven moesten worden en dat liep ook niet altijd vlekkeloos en niet waardevolle spullen zijn achter gelaten die niet meegenomen konden worden. Ook zouden verschillende soldaten last hebben van frostbite omdat het daar behoorlijk koud is aan Oekraense kant.
Dat klopt, hoop alleen dat het allemaal klopt er is zoveel ruis. Maar we zullen het later wel allemaal precies lezen. Dat hebben we deze oorlog al vaker meegemaakt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat allemaal zaken zijn die normaal zijn bij een terugtrekking onder zulke druk van de vijand. Frostbite zal over het hele front voorkomen met die temperaturen.
Ik hoop het ook. Als je Oekrane nu al maanden hoort, moet je er een beetje van uit kunnen gaan dat ze enigszins controle hebben over hoe ze zich terugtrekken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt, hoop alleen dat het allemaal klopt er is zoveel ruis. Maar we zullen het later wel allemaal precies lezen. Dat hebben we deze oorlog al vaker meegemaakt.
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Als je Oekrane nu al maanden hoort, moet je er een beetje van uit kunnen gaan dat ze enigszins controle hebben over hoe ze zich terugtrekken.
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.
Hm, verder hier geen berichten over.quote:
Ja inderdaad. Zolang ze maar lang kunnen rekken en zelf weinig verliezen. winnen ze veel met het verdedigen van Bakhmut.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.
Hoeveel ingangen heeft dat ding eigenlijk?quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.
Ik zou die zoutmijn niet groter maken dan het is. Als de Russen weten waar de in/uitgangen zijn ook de nooduitgangen dan zet je daar bewaking op en dan komt er geen kip meer in of uit. Dan heb je hetzelfde als met Azovsteel.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.
Over die tweet diegene die het postte beweerd dat hij beelden heeft gezien in een reactie op de commens. Dus we gaat het meemaken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hm, verder hier geen berichten over.
Jullie gaan nog zeggen dat mijn tt fantastisch toepasselijk is.
[..]
Ja inderdaad. Zolang ze maar lang kunnen rekken en zelf weinig verliezen. winnen ze veel met het verdedigen van Bakhmut.
Voor de stad en alles wat daar woont is het natuurlijk gewoon ronduit kut.
is een mooie plek om munitie op te slaan , er ligt nog uit de tijd van de WW1quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou die zoutmijn niet groter maken dan het is. Als de Russen weten waar de in/uitgangen zijn ook de nooduitgangen dan zet je daar bewaking op en dan komt er geen kip meer in of uit. Dan heb je hetzelfde als met Azovsteel.
Eerste filmpje die ik zie is er 1 van live pooping action.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Over die tweet diegene die het postte beweerd dat hij beelden heeft gezien in een reactie op de commens. Dus we gaat het meemaken.
Het is zeker kut voor de inwoners maar de meeste zijn al lang gevlucht. Alleen zijn er nog wat oudere mensen over die niet weg willen en mensen die daar nog steeds iets van werk hebben en nog niet weg kunnen. Maar dat zie je wel vaker in de Donbas dat ouderen pas echt op het laatste moment weg willen of gewoon niet weg willen want ze hebben er altijd al gewoond. Dit youtube kanaal heb ik al vaker gepost maar dat gaat over het evacueren van ouderen die aan het front zitten in de Donbas soms al in de greyzone.
https://www.youtube.com/@:ukraine_tbic
Ja ze hebben het zelfs over tanks stallen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is een mooie plek om munitie op te slaan , er ligt nog uit de tijd van de WW1
quote:Oekraense militairen drinken zwart en worden tot amputaties bevroren
Andrei Marochko, een officier van de NM van de LPR, zei dat de afgelopen dagen meer dan honderd strijders van de strijdkrachten van Oekrane in het ziekenhuis zijn opgenomen vanwege de gevolgen van onderkoeling. Marochko zei: "
Ongeveer 100 militairen met verschillende graden van bevriezing zijn vanuit de zone van de SVO aangekomen bij Oekraense medische instellingen."
Ondanks het feit dat de meesten van hen in een staat van ernstige dronkenschap verkeerden.
Vier op de tien gehospitaliseerde patinten worden gediagnosticeerd met ernstige bevriezing.
Deze strijders moesten ledematen amputeren.
Ze drinken, baldadig, bevriezen, deserteren - dit alles doet denken aan januari 1943 in Stalingrad, de vernederende Paulus-groep. Er waren ook nazi's, maar van een ander soort.
https://www.kp.ru/daily/27450/4704248/
quote:Westerse technologie bevriest op het plein
Volgens informatie uit Luhansk klaagt het Oekraense leger over de lage technische paraatheid van materieel van westerse makelij voor winterse omstandigheden. De video's laten zien dat Europese pantservoertuigen domweg vastvroren naar het Oekraense ijzige akkerland. En je kunt niet eens in dit gepantserde voertuig stappen - alle luiken zijn bevroren en gaan niet open. En u zou de geest van Napoleon raadplegen voordat u leveringen doet. Hij zou je verteld hebben over het fiasco in de Berezina. En over hoe je schaamte kunt vermijden bij het vluchten voor de Russen.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27450/4704248/
Niet te verifiren natuurlijk. Liegen net zo veel als de Russen.quote:
Honden vreten dooie Russen op.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Verdacht dikke hond...
[ twitter ]
quote:Op woensdag 11 januari 2023 06:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet te verifiren natuurlijk. Liegen net zo veel als de Russen.
Daarom moet Oekrane ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam laatst een ander filmpje van Peter Zeihan tegen dat heel OostEuropa dezelfde problemen heeft. Alle jonge mensen gaan naar WestEuropa omdat daar de lonen hoger zijn en de levensstandaard beter. Maar ze krijgen weinig kinderen en uiteindelijk vergrijst OostEuropa ook
Ligt je "andere kijk" eerst maar eens toe dan.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Een andere kijk op de zaak. Mag dat hier?
Het NAVO uitbreidings verhaal weerquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Wat een orginele take. Russisch propaganda papegaaien.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Mag van mij ook zittend of staand.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ligt je "andere kijk" eerst maar eens toe dan.
Als je niet verder komt dan een filmpje van een nieuwsuitzending uit India, zonder er zelf iets aan toe te voegen of toe te lichten, laat dan maar zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Is dit de ON van India?quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Even inhoudelijkquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Mag van mij ook zittend of staand.
Maar hij vind het gewoon een leuk filmpjequote:Op woensdag 11 januari 2023 09:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Even inhoudelijk
2008 werd een aanvraag ingediend van Oekrane om lid te worden van de NAVO
2008 was ook de top van Boekarest waarin dit verzoek werd bekrachtigd.
2010, pro-Russische Janoekovitsj komt aan de macht en schort de plannen voor toetreding op
2014, Euro-Maidan, dat had allemaal te maken met de EU-associatie, en niet met NAVO, sterker nog, de interim-regering gaf aan dat ze wel van plan waren het EU-associatieverdrag te ondertekenen, maar geen plannen mbt NAVO lidmaatschap.
Toen kwam in 2014 de annexatie van de Krim en de Russische interventie in de Donbass. Waardoor na de parlementsverkiezingen in oktober 2014 NAVO toetreding bovenaan de agenda kwam te staan.
Dit is dus een gevalletje, net als bij Zweden en Finland, dat Rusland dit vooral aan zichzelf te danken heeft!
Goh, je verwacht het nietquote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Ook Hongarije heeft bezwaar tegen Zweeds NAVO-lidmaatschap
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ds-navo-lidmaatschap
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzenderquote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Hou mij erbuiten a.u.b.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzender
Ik denk dat je ze er beter bij kan houden zodat ze niet te raar kunnen gaan doen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier ruikt iemand geld. We zouden Hongarije lekker zich bij Rusland moeten laten aansluiten. Trojaans paard en stoorzender
Lijkt ze sowieso een hoop te hebben gekost, dat is wel een goed teken voor de rest van de oorlog.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
Rusland / Wagner lijkt zijn overwinning te hebben behaald
[ twitter ]
Ik weet niet of 'most of the town' de bedoeling was. Ben geneigd te denken van niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Met name geronselde mannen uit de gevangenissen, ik weet niet of de gemiddelde Rus daarom treurt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
Lijkt ze sowieso een hoop te hebben gekost, dat is wel een goed teken voor de rest van de oorlog.
Het staat er echtquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet niet of 'most of the town' de bedoeling was. Ben geneigd te denken van niet.
Natuurlijk, maar ook munitie en uitrusting.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:18 schreef zoost het volgende:
[..]
Met name geronselde mannen uit de gevangenissen, ik weet niet of de gemiddelde Rus daarom treurt.
Ja precies, je laat jezelf vrijwillig chanteren, saboteren en lam leggen als organisatie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.
Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
Ik denk dat het probleem eerder dat landen die in feite tot het as van het kwaad behoren tot onze club zijn toegetreden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.
Wat een fuckers. Eerder gaven ze aan dat het eigenlijk al geregeld was en gewoon ging plaatsvinden bij eerste sessie parlement.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Ach, kom op. Het begint?quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Unanieme besluiten doen dat nou eenmaal. Ook in de EU. Het probleem is dat men niemand de regels wil veranderen wanneer alles koek en ei is. Verlaag de threshold van 100% naar 90%/95% en er is een betere werkbare situatie. Alleen wil niemand dat doen, want niemand heeft zin om geforceerd te worden. Het kan zomaar gebeuren dat Nederland (of Duitsland en Frankrijk, whatever) in een situatie komen dat ze alleen staan - in dat geval wil Nederland ook niet tegen de zin in dingen doorvoeren.quote:Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
Waarom Rusland, en geen India? (ik snap dat het historisch zo bepaald is, maar er zou een mechanisme moeten zijn waardoor zo'n plekje bemachtigd moet kunnen worden door invloed/macht. Of juist verloren kan worden)quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:44 schreef YStec het volgende:
(Wel mee eens dat de vetorecht herziend dient te worden, maar ik kan geen manier bedenken om het bij elkaar te houden als je de de VS, Rusland en China hetzelfde gaat behandelen als de rest.)
Er zijn bepaalde staten die zich redelijk gesoleerd voelen, en die zich weinig/niks aantrekken van de VN. Die zullen het geen probleem vinden om voor een vriendendienstje hun stem te verkopen.quote:De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je ook 'unaniem-1' landen eruit moet kunnen gooien. Doet een land in de NATO moeilijk? Iedereen stemmen en als alle landen behalve 1 land (hoogstwaarschijnlijk het land waarover gestemd wordt) akkoord is, gooi je dat probleem land eruit. 96,67% van de stemmen in geval van NATO.
Poeh poeh, een dorp van 10.000 inwoners (normaal gesproken) weten te bemachtigen. En dan nog niet helemaal.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:58 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Heb die drie landen genoemd omdat ze nu al tussen de 5 landen met vetorecht zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Waarom Rusland, en geen India? (ik snap dat het historisch zo bepaald is, maar er zou een mechanisme moeten zijn waardoor zo'n plekje bemachtigd moet kunnen worden door invloed/macht. Of juist verloren kan worden)
Dat gebeurt nu al hoor. China 'koopt' stemmen in Afrika met al hun leningen en investeringen. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:[..]
Er zijn bepaalde staten die zich redelijk gesoleerd voelen, en die zich weinig/niks aantrekken van de VN. Die zullen het geen probleem vinden om voor een vriendendienstje hun stem te verkopen.
quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:25 schreef slashdotter3 het volgende:
. Maar het zal sowieso een multiyear conflict worden die niet in 2023 afgelopen zal zijn.
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:14 schreef Slayage het volgende:
Sneaky koorddansende Turken![]()
[ twitter ]
Misschien kunnen ze Europese landen nog wat meer met nukes bedreigen, dat zal vast helpenquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:45 schreef ExTec het volgende:
Goed nieuws
Russians Fear They’ll Soon Be Starving ‘Like North Koreans’
Deze verklaart (imho) waarom we relatief veel winkelcentra zien branden in rus. Verzekeringsfraude, geen hond gaat er meer naar toe.
Nine Signs Russian Economy In Deep Trouble
Wat is daar het nut vanquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:01 schreef Simmertje het volgende:
Die Amerikanen hebben trouwens toch van die mooie bommen die dwars door bunkers en grotten heengaat? Kunnen ze niet een paar van die droppen op die oude zoutmijn?
Veto's zorgen er inderdaad voor dat dubieuze landen als Turkije, Hongarije en Nederland de boel kunnen traineren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Maar dan moet Oekrane wel zeker zijn dat ze in die zoutmijn zittenquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:01 schreef Simmertje het volgende:
Die Amerikanen hebben trouwens toch van die mooie bommen die dwars door bunkers en grotten heengaat? Kunnen ze niet een paar van die droppen op die oude zoutmijn?
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.
Dus ipv een aanvalsgolf met 1000 man tegelijk waar zo'n clusterbomb maximaal effect zal hebben gewoon constant kleine 10 man via dezelfde route sturen. Hoe langer het voortduurt hoe meer dekking (dode Russen) er is voor de nieuwkomers.
Er was ooit eens een race tussen een Sovjet- en een Amerikaanse auto.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het staat er echt![]()
![]()
Hoe kunnen we een grote mislukking met belachelijk veel doden verkopen als overwinning![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er was ooit eens een race tussen een Sovjet- en een Amerikaanse auto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Zie je wat een enorm effect 182.000 balletjes hebben? Ook als je ze niet eens gebruikt?quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.
Dus ipv een aanvalsgolf met 1000 man tegelijk waar zo'n clusterbomb maximaal effect zal hebben gewoon constant kleine 10 man via dezelfde route sturen. Hoe langer het voortduurt hoe meer dekking (dode Russen) er is voor de nieuwkomers.
Tof spel, na al die jaren hoor ik nog steeds het zinnetje 'conscript reporting' in m'n hoofdquote:Op woensdag 11 januari 2023 11:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?.
Hoeft niet. Er ontstaan genoeg mogelijkheden om met de wederopbouw goed te verdienen. Rekening houden met de oude infrastructuur is minder een thema, omdat die toch in puin ligt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom moet Oekrane ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.
quote:
Heel interessant. Vooral dat van de tomatensapquote:
Dat deden ze in de Tweede wereldoorlog ook al als ze een mijnenveld tegen kwamen joegen ze er gewoon wat gevangen doorheen zodat de rest door kon.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?.
Ik denk niet dat de jeugd daar op wachtquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeft niet. Er ontstaan genoeg mogelijkheden om met de wederopbouw goed te verdienen. Rekening houden met de oude infrastructuur is minder een thema, omdat die toch in puin ligt.
Dus Rusland en Wagner Groep die aan dezelfde kant zouden vechten, betwisten elkaar gewoon. Tja, dan heb je verder ook niet nog eens vijanden als de gemotiveerde Oekraeners nodigquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:15 schreef Simmertje het volgende:
Rusland: gevechten om Oekraense stad Soledar nog gaande
Rusland zegt dat er nog altijd wordt gevochten om de Oekraense stad Soledar. Het Russische huurlingenbedrijf Wagner Groep zei eerder dat zij de stad, iets ten noorden van Bachmoet, had ingenomen. Het Russische leger spreekt dit nu tegen. Kiev ontkende eerder de verovering. Het stadje "was, is en blijft" Oekraens, aldus het Oekraense leger.
De inname van het stadje Soledar zou de weg vrijmaken voor een verdere opmars in de regio Donetsk. Rusland en zijn bondgenoten proberen er het grotere Bachmoet al maanden in te nemen, maar stuiten op het verzet van het Oekraense leger. De strijd is volgens beide partijen zwaar en bloedig.
Wagner-eigenaar Jevgeni Prigozjin zei woensdag dat in het centrum nog wel wordt gevochten, maar claimde ook al de inname van de stad. Hij zei ook dat er mensen waren gevangen. Om hoeveel personen het gaat, is niet bekendgemaakt
Ukraine heeft enorme resources wat zich weer vertaalt in mogelijkheden. Na de aanvankelijke leegloop gaan er juist massaal mensen op af om er iets te beginnen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom moet Oekrane ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |