SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ging iets mis met de Russische inlichtingen blijkbaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
Vuurwerkopslag in een oorlogsgebied, je verwacht het niet..
Ze leggen het vast uit als exploderende HIMARS.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar ging iets mis met de Russische inlichtingen blijkbaar.
Hoeveel jonge Oekraïners zijn blijven hangen op de Krim?quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds z'n aantreden in 2000 probeert Putin al iets aan de populatie krimp te doen. Het is voor hem al 22 jaar een hoofdpijn vraagstuk. Ukraine met 40 miljoen Slavische volk inlijven is de oplossing. Donbas in 2014 leverde al 2.4 miljoen extra Russen op.
Maar Oekraïne heeft ook dezelfde demografie problemenquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds z'n aantreden in 2000 probeert Putin al iets aan de populatie krimp te doen. Het is voor hem al 22 jaar een hoofdpijn vraagstuk. Ukraine met 40 miljoen Slavische volk inlijven is de oplossing. Donbas in 2014 leverde al 2.4 miljoen extra Russen op.
Kwam laatst een ander filmpje van Peter Zeihan tegen dat heel OostEuropa dezelfde problemen heeft. Alle jonge mensen gaan naar WestEuropa omdat daar de lonen hoger zijn en de levensstandaard beter. Maar ze krijgen weinig kinderen en uiteindelijk vergrijst OostEuropa ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Maar Oekraïne heeft ook dezelfde demografie problemen
Lijken me geen fijne dingen om je eigen land mee te bevuilen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
Turkey Is Sending Cold War-Era Cluster Bombs to Ukraine
Goed artikel en idd, we horen niets meer over de TB2s omdat Turkije de relatie met Rusland goed moet houden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
Turkey Is Sending Cold War-Era Cluster Bombs to Ukraine
Zit wat in, mss moeten ze dan maar op moskou gaan schietenquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijken me geen fijne dingen om je eigen land mee te bevuilen.
Of bewaren tot de Russen op het punt staan de grens over te steken vanuit Belarus (politiek gezien vast minder slim)quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zit wat in, mss moeten ze dan maar op moskou gaan schieten
Opruimen zijn ze toch jaren mee bezig, dus ik denk niet dat oekraine deze shells laat liggen omdat een gedeeltequote:Op woensdag 11 januari 2023 00:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of bewaren tot de Russen op het punt staan de grens over te steken vanuit Belarus (politiek gezien vast minder slim)
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opruimen zijn ze toch jaren mee bezig, dus ik denk niet dat oekraine deze shells laat liggen omdat een gedeelte
van die submunities niet afgaan.
Zou dit weer zo'n valstrik zijn zoals ze bij Severodonetsk deden? Toen leek het alsof Ukraine zich had teruggetrokken, die Kadyrovs waren er als de kippen bij om de huizen te plunderen en toen werden ze afgeslacht door Ukraine die tevoorschijn popte.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.
[ twitter ]
Ik geloof liever de Oekraïners, volgens hun berichten verloopt alles enigszins georganiseerd. De Russen hebben het over geïsoleerde troepen en chaos.
Ik zie ook meerdere claims voorbij komen dat er geen omcirkeling is. Wel dat er posities zijn die opgegeven moesten worden en dat liep ook niet altijd vlekkeloos en niet waardevolle spullen zijn achter gelaten die niet meegenomen konden worden. Ook zouden verschillende soldaten last hebben van frostbite omdat het daar behoorlijk koud is aan Oekraïense kant.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.
[ twitter ]
Ik geloof liever de Oekraïners, volgens hun berichten verloopt alles enigszins georganiseerd. De Russen hebben het over geïsoleerde troepen en chaos.
Ik denk dat allemaal zaken zijn die normaal zijn bij een terugtrekking onder zulke druk van de vijand. Frostbite zal over het hele front voorkomen met die temperaturen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zie ook meerdere claims voorbij komen dat er geen omcirkeling is. Wel dat er posities zijn die opgegeven moesten worden en dat liep ook niet altijd vlekkeloos en niet waardevolle spullen zijn achter gelaten die niet meegenomen konden worden. Ook zouden verschillende soldaten last hebben van frostbite omdat het daar behoorlijk koud is aan Oekraïense kant.
Dat klopt, hoop alleen dat het allemaal klopt er is zoveel ruis. Maar we zullen het later wel allemaal precies lezen. Dat hebben we deze oorlog al vaker meegemaakt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat allemaal zaken zijn die normaal zijn bij een terugtrekking onder zulke druk van de vijand. Frostbite zal over het hele front voorkomen met die temperaturen.
Ik hoop het ook. Als je Oekraïne nu al maanden hoort, moet je er een beetje van uit kunnen gaan dat ze enigszins controle hebben over hoe ze zich terugtrekken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt, hoop alleen dat het allemaal klopt er is zoveel ruis. Maar we zullen het later wel allemaal precies lezen. Dat hebben we deze oorlog al vaker meegemaakt.
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Als je Oekraïne nu al maanden hoort, moet je er een beetje van uit kunnen gaan dat ze enigszins controle hebben over hoe ze zich terugtrekken.
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.
Hm, verder hier geen berichten over.quote:
Ja inderdaad. Zolang ze maar lang kunnen rekken en zelf weinig verliezen. winnen ze veel met het verdedigen van Bakhmut.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.
Hoeveel ingangen heeft dat ding eigenlijk?quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.
Ik zou die zoutmijn niet groter maken dan het is. Als de Russen weten waar de in/uitgangen zijn ook de nooduitgangen dan zet je daar bewaking op en dan komt er geen kip meer in of uit. Dan heb je hetzelfde als met Azovsteel.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben toch die zoutmijnen waar je de hele tijd verstoppertje kan spelen en achter de rug van de Russen tevoorschijn kan poppen om ze in de rug aan te vallen.
Over die tweet diegene die het postte beweerd dat hij beelden heeft gezien in een reactie op de commens. Dus we gaat het meemaken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hm, verder hier geen berichten over.
Jullie gaan nog zeggen dat mijn tt fantastisch toepasselijk is.
[..]
Ja inderdaad. Zolang ze maar lang kunnen rekken en zelf weinig verliezen. winnen ze veel met het verdedigen van Bakhmut.
Voor de stad en alles wat daar woont is het natuurlijk gewoon ronduit kut.
is een mooie plek om munitie op te slaan , er ligt nog uit de tijd van de WW1quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou die zoutmijn niet groter maken dan het is. Als de Russen weten waar de in/uitgangen zijn ook de nooduitgangen dan zet je daar bewaking op en dan komt er geen kip meer in of uit. Dan heb je hetzelfde als met Azovsteel.
Eerste filmpje die ik zie is er 1 van live pooping action.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Over die tweet diegene die het postte beweerd dat hij beelden heeft gezien in een reactie op de commens. Dus we gaat het meemaken.
Het is zeker kut voor de inwoners maar de meeste zijn al lang gevlucht. Alleen zijn er nog wat oudere mensen over die niet weg willen en mensen die daar nog steeds iets van werk hebben en nog niet weg kunnen. Maar dat zie je wel vaker in de Donbas dat ouderen pas echt op het laatste moment weg willen of gewoon niet weg willen want ze hebben er altijd al gewoond. Dit youtube kanaal heb ik al vaker gepost maar dat gaat over het evacueren van ouderen die aan het front zitten in de Donbas soms al in de greyzone.
https://www.youtube.com/@:ukraine_tbic
Ja ze hebben het zelfs over tanks stallen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is een mooie plek om munitie op te slaan , er ligt nog uit de tijd van de WW1
quote:Oekraïense militairen drinken zwart en worden tot amputaties bevroren
Andrei Marochko, een officier van de NM van de LPR, zei dat de afgelopen dagen meer dan honderd strijders van de strijdkrachten van Oekraïne in het ziekenhuis zijn opgenomen vanwege de gevolgen van onderkoeling. Marochko zei: "
Ongeveer 100 militairen met verschillende graden van bevriezing zijn vanuit de zone van de SVO aangekomen bij Oekraïense medische instellingen."
Ondanks het feit dat de meesten van hen in een staat van ernstige dronkenschap verkeerden.
Vier op de tien gehospitaliseerde patiënten worden gediagnosticeerd met ernstige bevriezing.
Deze strijders moesten ledematen amputeren.
Ze drinken, baldadig, bevriezen, deserteren - dit alles doet denken aan januari 1943 in Stalingrad, de vernederende Paulus-groep. Er waren ook nazi's, maar van een ander soort.
https://www.kp.ru/daily/27450/4704248/
quote:Westerse technologie bevriest op het plein
Volgens informatie uit Luhansk klaagt het Oekraïense leger over de lage technische paraatheid van materieel van westerse makelij voor winterse omstandigheden. De video's laten zien dat Europese pantservoertuigen domweg vastvroren naar het Oekraïense ijzige akkerland. En je kunt niet eens in dit gepantserde voertuig stappen - alle luiken zijn bevroren en gaan niet open. En u zou de geest van Napoleon raadplegen voordat u leveringen doet. Hij zou je verteld hebben over het fiasco in de Berezina. En over hoe je schaamte kunt vermijden bij het vluchten voor de Russen.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27450/4704248/
Niet te verifiëren natuurlijk. Liegen net zo veel als de Russen.quote:
Honden vreten dooie Russen op.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Verdacht dikke hond...
[ twitter ]
quote:Op woensdag 11 januari 2023 06:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet te verifiëren natuurlijk. Liegen net zo veel als de Russen.
Daarom moet Oekraïne ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam laatst een ander filmpje van Peter Zeihan tegen dat heel OostEuropa dezelfde problemen heeft. Alle jonge mensen gaan naar WestEuropa omdat daar de lonen hoger zijn en de levensstandaard beter. Maar ze krijgen weinig kinderen en uiteindelijk vergrijst OostEuropa ook
Ligt je "andere kijk" eerst maar eens toe dan.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Een andere kijk op de zaak. Mag dat hier?
Het NAVO uitbreidings verhaal weerquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Wat een orginele take. Russisch propaganda papegaaien.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Mag van mij ook zittend of staand.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ligt je "andere kijk" eerst maar eens toe dan.
Als je niet verder komt dan een filmpje van een nieuwsuitzending uit India, zonder er zelf iets aan toe te voegen of toe te lichten, laat dan maar zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Is dit de ON van India?quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Even inhoudelijkquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |