quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:25 schreef slashdotter3 het volgende:
. Maar het zal sowieso een multiyear conflict worden die niet in 2023 afgelopen zal zijn.
Geen zorg, meneer Zeihan zit er ook wel eens naast.quote:
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:14 schreef Slayage het volgende:
Sneaky koorddansende Turken![]()
[ twitter ]
Misschien kunnen ze Europese landen nog wat meer met nukes bedreigen, dat zal vast helpenquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:45 schreef ExTec het volgende:
Goed nieuws
Russians Fear They’ll Soon Be Starving ‘Like North Koreans’
Deze verklaart (imho) waarom we relatief veel winkelcentra zien branden in rus. Verzekeringsfraude, geen hond gaat er meer naar toe.
Nine Signs Russian Economy In Deep Trouble
Wat is daar het nut vanquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:01 schreef Simmertje het volgende:
Die Amerikanen hebben trouwens toch van die mooie bommen die dwars door bunkers en grotten heengaat? Kunnen ze niet een paar van die droppen op die oude zoutmijn?
Veto's zorgen er inderdaad voor dat dubieuze landen als Turkije, Hongarije en Nederland de boel kunnen traineren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat hele veto gedoe begint de wereldvrede te nekken. Idem binnen de VN, je bent vleugellam.
Tevens werkt het chantage in de hand, zie Turkije en nu dan Hongarije.
Maar dan moet Oekraïne wel zeker zijn dat ze in die zoutmijn zittenquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:01 schreef Simmertje het volgende:
Die Amerikanen hebben trouwens toch van die mooie bommen die dwars door bunkers en grotten heengaat? Kunnen ze niet een paar van die droppen op die oude zoutmijn?
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.
Dus ipv een aanvalsgolf met 1000 man tegelijk waar zo'n clusterbomb maximaal effect zal hebben gewoon constant kleine 10 man via dezelfde route sturen. Hoe langer het voortduurt hoe meer dekking (dode Russen) er is voor de nieuwkomers.
Er was ooit eens een race tussen een Sovjet- en een Amerikaanse auto.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het staat er echt![]()
![]()
Hoe kunnen we een grote mislukking met belachelijk veel doden verkopen als overwinning![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er was ooit eens een race tussen een Sovjet- en een Amerikaanse auto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Zie je wat een enorm effect 182.000 balletjes hebben? Ook als je ze niet eens gebruikt?quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Meh, ik las gisteren nog over een nieuwe tactiek die de Russen gebruiken: de route van de groep voor je volgen. Je voorgangers hebben dan al alle mijnen en dergelijke op die route laten ontploffen. Je kan hun lichamen gebruiken als dekking en in hun zakken zit bergen aan ammo.
Dus ipv een aanvalsgolf met 1000 man tegelijk waar zo'n clusterbomb maximaal effect zal hebben gewoon constant kleine 10 man via dezelfde route sturen. Hoe langer het voortduurt hoe meer dekking (dode Russen) er is voor de nieuwkomers.
Tof spel, na al die jaren hoor ik nog steeds het zinnetje 'conscript reporting' in m'n hoofdquote:Op woensdag 11 januari 2023 11:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?.
Hoeft niet. Er ontstaan genoeg mogelijkheden om met de wederopbouw goed te verdienen. Rekening houden met de oude infrastructuur is minder een thema, omdat die toch in puin ligt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom moet Oekraïne ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.
quote:
Heel interessant. Vooral dat van de tomatensapquote:
Dat deden ze in de Tweede wereldoorlog ook al als ze een mijnenveld tegen kwamen joegen ze er gewoon wat gevangen doorheen zodat de rest door kon.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is de "Red Alert" tactiek toch?.
Ik denk niet dat de jeugd daar op wachtquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeft niet. Er ontstaan genoeg mogelijkheden om met de wederopbouw goed te verdienen. Rekening houden met de oude infrastructuur is minder een thema, omdat die toch in puin ligt.
Dus Rusland en Wagner Groep die aan dezelfde kant zouden vechten, betwisten elkaar gewoon. Tja, dan heb je verder ook niet nog eens vijanden als de gemotiveerde Oekraïeners nodigquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:15 schreef Simmertje het volgende:
Rusland: gevechten om Oekraïense stad Soledar nog gaande
Rusland zegt dat er nog altijd wordt gevochten om de Oekraïense stad Soledar. Het Russische huurlingenbedrijf Wagner Groep zei eerder dat zij de stad, iets ten noorden van Bachmoet, had ingenomen. Het Russische leger spreekt dit nu tegen. Kiev ontkende eerder de verovering. Het stadje "was, is en blijft" Oekraïens, aldus het Oekraïense leger.
De inname van het stadje Soledar zou de weg vrijmaken voor een verdere opmars in de regio Donetsk. Rusland en zijn bondgenoten proberen er het grotere Bachmoet al maanden in te nemen, maar stuiten op het verzet van het Oekraïense leger. De strijd is volgens beide partijen zwaar en bloedig.
Wagner-eigenaar Jevgeni Prigozjin zei woensdag dat in het centrum nog wel wordt gevochten, maar claimde ook al de inname van de stad. Hij zei ook dat er mensen waren gevangen. Om hoeveel personen het gaat, is niet bekendgemaakt
Ukraine heeft enorme resources wat zich weer vertaalt in mogelijkheden. Na de aanvankelijke leegloop gaan er juist massaal mensen op af om er iets te beginnen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:10 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom moet Oekraïne ook niet bij de EU. Dat land loopt leeg dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |