Dit klinkt allemaal leuk, dat er veel werk is en geld te verdienen valt, maar heeft niks met de werkelijkheid te maken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ukraine heeft enorme resources wat zich weer vertaalt in mogelijkheden. Na de aanvankelijke leegloop gaan er juist massaal mensen op af om er iets te beginnen.
Olie en gas ontginning. Voedselproductie. Huizenbouw. Het compleet opnieuw opbouwen van complete steden, bruggen, wegen. Duizenden km aan land dat ontmijnt moet worden (tzt hopelijk veilig via robots). Opbouw van het leger. Amerikaanse legerbasissen.
Ukraine gaat een goudmijn worden voor avontuurlijke mensen net zoals Amerika en het Wilde Westen.
De boeren kunnen zich in ieder geval hier voor de hoofdprijs laten uitkopen om vervolgens in Oekraine een lap grond ter grootte van een Frans departement te kopen tegen een habbekrats. Win-win.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ukraine heeft enorme resources wat zich weer vertaalt in mogelijkheden. Na de aanvankelijke leegloop gaan er juist massaal mensen op af om er iets te beginnen.
Olie en gas ontginning. Voedselproductie. Huizenbouw. Het compleet opnieuw opbouwen van complete steden, bruggen, wegen. Duizenden km aan land dat ontmijnt moet worden (tzt hopelijk veilig via robots). Opbouw van het leger. Amerikaanse legerbasissen.
Ukraine gaat een goudmijn worden voor avontuurlijke mensen net zoals Amerika en het Wilde Westen.
Niet als je een Oekraiens Ma rshall-plan opstelt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit klinkt allemaal leuk, dat er veel werk is en geld te verdienen valt, maar heeft niks met de werkelijkheid te maken.
De jeugd gaat gewoon direct in Nederland of Duitsland werken voor een salaris wat 5x zo hoog is, of nog meer.
Waarom zouden die huizen gaan bouwen, mijnen gaan ruimen of in de IT in Oekraïne zelf werken? Het is waanzin om dat te denken.
Dat zorgt er helemaal niet voor dat ze in Oekraïne evenveel verdienen als in Nederland of Duitsland.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet als je een Oekraiens Ma rshall-plan opstelt.
Uiteraard krijg je een migratiebeweging (overigens voornamelijk naar Duitsland en Polen) en zou je niet meteen de grenzen voor ze moeten opstellen, maar een tussenstap die een trede hoger zou zijn dan het kandidaatlidmaatschap zou wel kunnen. Overigens ben ik er ook tegen om Oekraine overhaast bij de EU te voegen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat zorgt er helemaal niet voor dat ze in Oekraïne evenveel verdienen als in Nederland of Duitsland.
Oekraïne liep al leeg, nu is het land compleet kapot geknald en dan zouden ze bij de EU komen waardoor ze in West-Europa kunnen gaan werken.
Ik probeer altijd deze smiley te vermijden maar nu kan het gewoon niet
Ik las vorig jaar nog dat het hoe dan ook sowieso 15 jaar gaat duren voordat ze bij de EU zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard krijg je een migratiebeweging (overigens voornamelijk naar Duitsland en Polen) en zou je niet meteen de grenzen voor ze moeten opstellen, maar een tussenstap die een trede hoger zou zijn dan het kandidaatlidmaatschap zou wel kunnen. Overigens ben ik er ook tegen om Oekraine overhaast bij de EU te voegen.
Er zou daar ook nog heel veel moeten gebeuren.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik las vorig jaar nog dat het hoe dan ook sowieso 15 jaar gaat duren voordat ze bij de EU zijn.
Gaan de Duitsers ook het abonnement betalen?quote:
Niet zo makkelijk, de grond in Oekraine is niet overal even duur. Zo schijn je zeker rond Tsjernobyl de landbouwgrond voor een appel en een ei te kunnen kopen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zegt nog niet zoveel
Is dat vertaalbaar in m2?
Er was toch ook zoiets met NLse boeren die 30 jaar geleden naar Canada of Australie gingen en daar enorme lappen grond spotgoedkoop konden krijgen?quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet zo makkelijk, de grond in Oekraine is niet overal even duur. Zo schijn je zeker rond Tsjernobyl de landbouwgrond voor een appel en een ei te kunnen kopen.
Evert van Benthem! Over 10 jaar heeft Sven Kramer een goedlopend boerenbedrijf in de regio Charkivquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er was toch ook zoiets met NLse boeren die 30 jaar geleden naar Canada of Australie gingen en daar enorme lappen grond spotgoedkoop konden krijgen?
Als de oorlog over is denk ik dat ze eerdere een kandidaat lidmaatschap krijgen met de veiligheidsgaranties die wel voor een EU lid gelden. Alleen al om EU wetgeving en regels in te voeren en uit te rollen ben je al heel wat jaren bezig als land. Dan hebben we het nog niet eens over de voorwaarden waar je aan moet voldoen om bij Schengen te mogen. Dus ja beetje vreemd dat mensen denken dat Oekraïne in 1 keer volwaardig lid wordt van de EU.quote:
Maar als je munitietransporten voor Oekraine doorlaat op jouw grondgebied ben je ook niet neutraal. Damned if you do, damned if you don't.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hiermee bevoordeel je indirect Rusland, dus ben je niet neutraal.
Leveren aan één van de strijdende partijen. Dat een tussenpersoon of land ook niet kan snap ik wel. Maar ze zouden Rusland natuurlijk hetzelfde kunnen leveren. Misschien is dat een optie. Ik denk het niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hiermee bevoordeel je indirect Rusland, dus ben je niet neutraal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |