abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207185349
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 22 december 2022 @ 13:05:00 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207185356
Al die schuimbekkende reacties van de Russische propagandisten, heerlijk.

Het staatsbezoek raakt hen recht in hun minderwaardigheidscomplex.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207185362
Tja

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 22 december 2022 @ 13:06:12 #4
38496 Perrin
pi_207185371
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:05 schreef Slayage het volgende:
Tja

[ twitter ]
Macron zijn good cop act is vervelend.
pi_207185376
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Die leven echt in een fantasiewereld, net als Hitler in de bunker nog in de overwinning geloofde terwijl de Russen op 3 km stonden. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207185386
Duitsers...

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207185398
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_207185410
Eindbaas _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 22 december 2022 @ 13:11:19 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207185423
quote:
84s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
De Admiral Kuznetsov staat in brand _O- _O- _O-

[ afbeelding ]

Staat lek/brandend droogdok al gepland voor 2023?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207185435
quote:

[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 22 december 2022 @ 13:13:09 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207185440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als dat echt zo is, zou ik dat erg verrassend vinden.
Ik snap niet dat daar zoveel twijfel over bestaat? Internationaal bancair verkeer, is internationaal. Voor de rest hebben we kunnen lezen dat china ook asap die MIR payment card afschoot, Huawei is gekapt met mobieltjes verkopen, enzovoort.

Het westen heeft china nog immer bij de ballen. Fantastische miscalculatie van putin, dat china al zo ver was dat ze het westen konden overstijgen.
&lt;signature here&gt;.
pi_207185461
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:07 schreef Slayage het volgende:
Duitsers...

[ twitter ]
Gelukkig staat er duidelijk "Meinung" in beeld. ;)

Desalniettemin mag er wel eens een grootschalig onderzoek naar de inkomsten van allerlei politici en opiniebepalers uitgevoerd gaan worden. Het EU corruptieschandaal en de door het Kremlin gekochte CDA-er van der Linden doen mij vermoeden dat er wel eens heel wat hotemetoten voor Russische spiegeltjes en kraaltjes gevallen kunnen zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207185463
twitter
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 13:16:10 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207185467
quote:
Duitsers...

[ twitter ]
Ik word schijtziek van Duitsland en haar pislauwe laffe houding.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207185469

[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 22-12-2022 13:16:40 ]
A murky, forgotten land.
pi_207185470
quote:
8)7 :')
A murky, forgotten land.
pi_207185560
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Frankrijk toch ook. “We mogen Rusland niet schofferen”. Hou op hoor.
  donderdag 22 december 2022 @ 13:28:57 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207185582
quote:
rot bedet

ik hoop dat ie verbannen wordt naar de Gulag, spoorweg aanleggen van nergensdorp naar nooithuizen en kanalen graven bij min 15C van modderpoel naar andere bevoren sloot

quote:
Although the Gulag provided a system of cheap labor, most historians agree that the camps ultimately didn't make a significant contribution to the Soviet economy. Experts believe that without enough food and supplies, workers were unequipped to provide productive results.

The dark history of the Gulag has left generations of Russians scarred and damaged. Even today, some survivors are too fearful to discuss their experiences.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 december 2022 @ 13:33:12 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207185640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
In hoeverre zijn die congresleden trouwens allemaal lid van dynastien net zoals bij de Romeinse senaat?
Verklaar de vraag ?

Zover ik weet, is er geen sprake van een dynastie structuur in Amerika, wel in de opppervlakte een een soort van klassenstelsel.

Bepaalde families doen tot op de dag van vandaag hun invloed gelden. Dan nog zal je voortkomend uit die familie moeten beschikken over de "kwaliteiten" dat zelf aan te brengen. Alleen je naam of vermogen, gaat je niet helpen het in de IoU te maken. Ik geef toe dat een opvoeding in een gegoede omgeving en bijbehorende opleiding op de juist uni dan helpt. Iets dat iemand opgegroeid in achterstandswijken, waar andere prioriteiten zijn, doorgaans niet/nauwelijks meekrijgt. Op n of andere manier zal je altijd je oorsprong moeten verdedigen.
Is het niet in de omgeving waar de persoon (aan)komt, wordt wel verweten in de oorsprong waar iemand vandaan komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 22-12-2022 13:56:31 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 22 december 2022 @ 13:35:17 #20
323876 michaelmoore
pi_207185670
Putin wil de oude Sovjetunie terug, hij is bijna klaar

Economie naar de klote, alle jonge mannen zijn gevlucht, oorlogsindustrie en strafkampen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207185689
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Duitsland heeft een hele vreemde (ver)houding met en tot Rusland, niet alleen door WO I en II. Voor veel Duitsers is Rusland om de n of andere reden een mysterieus, maar nobel en ontzagwekkend land ipv het corrupte en misdadige derdewereldland dat het in werkelijkheid is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 22 december 2022 @ 13:39:38 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207185712
quote:

[..]
Maar ondertussen doneren ze de wereld, maar geen tanks.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_207185744
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Duitsland heeft een hele vreemde (ver)houding met en tot Rusland, niet alleen door WO I en II. Voor veel Duitsers is Rusland om de n of andere reden een mysterieus, maar nobel en ontzagwekkend land ipv het corrupte en misdadige derdewereldland dat het in werkelijkheid is.
De tsarenfamilie was toch ook van Duitse oorsprong? Misschien dat dat nog wel een rol speelt.
pi_207185868
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Desalniettemin mag er wel eens een grootschalig onderzoek naar de inkomsten van allerlei politici en opiniebepalers uitgevoerd gaan worden. Het EU corruptieschandaal en de door het Kremlin gekochte CDA-er van der Linden doen mij vermoeden dat er wel eens heel wat hotemetoten voor Russische spiegeltjes en kraaltjes gevallen kunnen zijn.
Ik vrees het ook. Maar de media mag ook wel eens aan zelfreflectie doen. Nog te vaak zie ik Russische propaganda en uitspraken die contextloos gebracht worden. Dat je het brengt is niet verkeerd h? Hoort bij volledig informeren, maar je moet er wel de context bij schetsen. Ook, nee juist, als de context is dat het aantoonbaar volkomen kul is.
zie email 27 oktober
  donderdag 22 december 2022 @ 13:52:11 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207185892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De tsarenfamilie was toch ook van Duitse oorsprong? Misschien dat dat nog wel een rol speelt.

Nicholas RUS George UK Wilhelm D
Neven van elkaar, die WW1 speelden ipv. Risk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 22-12-2022 14:03:37 ]
pi_207185929
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Brits-Duits voornamelijk.
  donderdag 22 december 2022 @ 13:57:08 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207185960
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het zijn allemaal Duitsers. :P
pi_207186096
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vrees het ook. Maar de media mag ook wel eens aan zelfreflectie doen. Nog te vaak zie ik Russische propaganda en uitspraken die contextloos gebracht worden. Dat je het brengt is niet verkeerd h? Hoort bij volledig informeren, maar je moet er wel de context bij schetsen. Ook, nee juist, als de context is dat het aantoonbaar volkomen kul is.
Wat ik eigenlijk mis in de media is een column/tv-programma die eens wat tijd besteed aan het hele verhaal achter het nieuws. Of op zijn minst meer duiding geeft.

Want niet alleen bij de bekende fake news kanalen maar ook bij bepaalde MSM programma's heeft de redactie van dienst een missie en krijgen daardoor soms tunnelvisie.

Bijv de Zembla en Radar uitzendingen over antidepressiva waarbij heel erg de nadruk op de slechte kant daarvan lag.. En echte experts amper spreektijd kregen en soort van monddood gemaakt werden.

Maarten Keulemans lijkt me een geschikte presentator als het over wetenschappelijk onderwerpen gaat ;-)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_207186114
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Staat lek/brandend droogdok al gepland voor 2023?
Is uit 2019 zoals altijd weer blind gepost zonder enige factcheck:

twitter
pi_207186128
twitter

Het verwachtte antwoord
pi_207186199
quote:

[..]

Eens. De Russen hebben zonder twijfel veel meer Europeanen werken voor dan wij weten.
-Rabia Al-Basri
pi_207186201
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het Britse koningshuis heeft zijn naam in 1917 in Windsor veranderd omdat Saksen-Coburg-Gotha toch net iets te Duits klonk in een tijd waarin Duitsers niet zo populair waren in het Verenigd Koninkrijk. :P
pi_207186237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:07 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wat ik eigenlijk mis in de media is een column/tv-programma die eens wat tijd besteed aan het hele verhaal achter het nieuws. Of op zijn minst meer duiding geeft.

Want niet alleen bij de bekende fake news kanalen maar ook bij bepaalde MSM programma's heeft de redactie van dienst een missie en krijgen daardoor soms tunnelvisie.

Bijv de Zembla en Radar uitzendingen over antidepressiva waarbij heel erg de nadruk op de slechte kant daarvan lag.. En echte experts amper spreektijd kregen en soort van monddood gemaakt werden.

Maarten Keulemans lijkt me een geschikte presentator als het over wetenschappelijk onderwerpen gaat ;-)
Ik meen eens gelezen te hebben dat onderzoeksjournalisme en verdiepende aktualiteitenprogramma's redelijk duur zijn en maar mondjesmaat bekeken worden, waardoor dat soort journalistiek langzaam maar zeker verdwijnt. Doodzonde wat mij betreft.
pi_207186249
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Het zijn allemaal Duitsers. :P
Mwah. De Europese koningshuizen zijn onderling volop gentegreerd. Om politieke redenen. Een huwelijk was gewoon een politieke tool. Daarnaast net deze logica kan je stellen dat onze Oranjes Duitsers zijn of nog erger allochtonen, maar dat hoor je niemand zo zeggen. Voor mij zijn de Oranjes wel allochtonen overigens. Nu helemaal met Maxima ;)
-Rabia Al-Basri
pi_207186299
This is good. Een goed genformeerd stuk over Turkije kom je niet vaak tegen. Alleen Gulen is meer dan een "businessman " eerder een cult leader.

-Rabia Al-Basri
pi_207186309
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:22 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mwah. De Europese koningshuizen zijn onderling volop gentegreerd. Om politieke redenen. Een huwelijk was gewoon een politieke tool. Daarnaast net deze logica kan je stellen dat onze Oranjes Duitsers zijn of nog erger allochtonen, maar dat hoor je niemand zo zeggen. Voor mij zijn de Oranjes wel allochtonen overigens. Nu helemaal met Maxima ;)
Als de Oranjefamilie doorgaat op de ingeslagen weg, is het binnen een jaar of 10 wel afgelopen, omdat het draagvlak voor de monarchie in sneltreintempo verdampt.

Ik zie Amalia ook geen koningin meer worden.
pi_207186332
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als de Oranjefamilie doorgaat op de ingeslagen weg, is het binnen een jaar of 10 wel afgelopen, omdat het draagvlak voor de monarchie in sneltreintempo verdampt.

Ik zie Amalia ook geen koningin meer worden.
Dat valt reuze mee. Ze hebben zo nu en dan een dip in de populariteit, maar op de lange termijn is hun draagvlak al jaren stabiel. Ik zie Amalia graag als koningin w/
-Rabia Al-Basri
pi_207186375
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat valt reuze mee. Ze hebben zo nu en dan een dip in de populariteit, maar op de lange termijn is hun draagvlak al jaren stabiel. Ik zie Amalia graag als koningin w/
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.

10 jaar geleden werd ik als republikein door iedereen voor achterlijk versleten maar het aantal medestanders neemt gestaag toe.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 14:34:59 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207186418
quote:

[..]
Vroeger deden ze het beter. Toen moest je niet met ze fucken, want dan brandden ze hele continent gewoon plat. Maar ja, tegenwoordig mag dat niet meer van die woke figuren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 22 december 2022 @ 14:35:30 #40
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207186426
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.
Misschien moet je dit een bekijken vanuit hun perspectief.

Ik zou niet onder een vergrootglas willen leven, jij wel?

Die mensen hebben geen normaal leven.

Ik ben overigens meer republikeins dan koningsgezind. Net. Maar ik kan ook niet doen alsof onze Oranje's zo'n groot probleem zijn ofzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_207186440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik meen eens gelezen te hebben dat onderzoeksjournalisme en verdiepende aktualiteitenprogramma's redelijk duur zijn en maar mondjesmaat bekeken worden, waardoor dat soort journalistiek langzaam maar zeker verdwijnt. Doodzonde wat mij betreft.
Tjah mensen kijken liever naar een programma die een persoon of bedrijf helemaal afmaken dan een programma die dat nuanceert.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_207186460
quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Verklaar de vraag ?

Zover ik weet, is er geen sprake van een dynastie structuur in Amerika, wel in de opppervlakte een een soort van klassenstelsel.

Bepaalde families doen tot op de dag van vandaag hun invloed gelden. Dan nog zal je voortkomend uit die familie moeten beschikken over de "kwaliteiten" dat zelf aan te brengen. Alleen je naam of vermogen, gaat je niet helpen het in de IoU te maken. Ik geef toe dat een opvoeding in een gegoede omgeving en bijbehorende opleiding op de juist uni dan helpt. Iets dat iemand opgegroeid in achterstandswijken, waar andere prioriteiten zijn, doorgaans niet/nauwelijks meekrijgt. Op n of andere manier zal je altijd je oorsprong moeten verdedigen.
Is het niet in de omgeving waar de persoon (aan)komt, wordt wel verweten in de oorsprong waar iemand vandaan komt.
Omdat ik tegenwoordig heel vaak lees dat zijn vader/moeder/opa/oma ook al in het congres zat. ik vraag mij dus af of er langzaam dynastien gevormd worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 14:39:48 #43
3928 Ulx
pi_207186483
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ twitter ]
Nou, ze zorgen wel dat de tanks van voormalige oostbloklanden aan Oekrane worden gegeven door die landen van Leo's te voorzien. En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207186487
quote:
Duitsers...

[ twitter ]
Is gewoon een opinie stukje. DL heeft het meest geleverd van heel de EU.
Baudet types zijn er overal..ook op onze publieke omroep. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207186492
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moet je dit een bekijken vanuit hun perspectief.

Ik zou niet onder een vergrootglas willen leven, jij wel?

Die mensen hebben geen normaal leven.

Ik ben overigens meer republikeins dan koningsgezind. Net. Maar ik kan ook niet doen alsof onze Oranje's zo'n groot probleem zijn ofzo.
Maar daar staan dan ook de nodige benefits tegenover. En als ze het een probleem vinden kunnen ze ook van hun recht op de troon af zien. Ik vind dat trouwens ook meteen een goed argument: dat je staatshoofd wordt omdat je graag staatshoofd wil worden en niet omdat je wieg nou eenmaal op Huis ten Bosch staat.

We hoeven ze niet af te slachten als de Romanovs maar als we zouden besluiten te stoppen met de monarchie en overgaan naar een parlementaire republiek met een ceremonieel staatshoofd, dan zouden ze mijn zegen hebben.
  donderdag 22 december 2022 @ 14:40:54 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207186500
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Macron zijn good cop act is vervelend.
Macron is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207186515
quote:

[..]

Juist.
Hopelijk horen ze in het buitenland niet wat er op onze publieke omroep bij Ongehoord NL allemaal uitgaamd wordt.
Krijg je lelijke stukjes van.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 22 december 2022 @ 14:45:10 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207186553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:07 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Lastig omdat nieuws vooral bestaat uit aandacht krijgen voor een stellingname dat een doel zou moeten moet dienen.

Verder mij nutteloos om na te gaan hoe iets is of was gekomen.
Belangrijker is steeds weer vast te stellen dat de inval in alle vormen en met welk doel dan ook, onrechtvaardig en intrinsiek onjuist en daarmee in alle opzichten illegaal is.

Inzake Oekrane heeft vreemde mogendheid zich het recht toegeigend om een ander land te overvallen en bewust haar bestaan en aanwezigheid te vernietigen door misdaden tegen de menselijkheid.
Het nieuws dient dan voornamelijk om een mening te benvloeden van mensen die de onrechtvaardigheid niet willen of kunnen begrijpen dat je met je (on)gevraagde poten van anderen afblijft.

Zoals Biden als zei, het gaat niet om recht(en) maar om de onrechtvaardigheid bestrijden die ons hier verplicht om een gekozen democratie bij te willen staan.
  donderdag 22 december 2022 @ 14:46:25 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207186567
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou, ze zorgen wel dat de tanks van voormalige oostbloklanden aan Oekrane worden gegeven door die landen van Leo's te voorzien. En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.
Ja, daar hebben ze een naam voor, en daar zijn ze best trotst op: "Ringtausch".

Maar ik vind het achterlijk :r

Dan geef je tanks waarin een oekrainse soldaat een goeie overlevingskans heeft, aan een land wat er geen reet mee gaat doen, beetje schoonmaken beetje verven, want echt oefenen kost geld,

En oekraine krijgt sovjet troep wat na 1 goed gericht schot de bemanning doet verdampen. :')

Duitsland: :') :r
&lt;signature here&gt;.
pi_207186571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:09 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Is uit 2019 zoals altijd weer blind gepost zonder enige factcheck:

[ twitter ]
Zelfs RIA geeft toe dat er brand aan boord was.
pi_207186603
Visueel vastgestelde verliezen van zwaar militair materieel Volgens de bloggers Stijn Mitzer en Joost Oliemans:

Rusland: 8529

Oekrane: 2636

Ratio: 3,24

De verhouding was 1 op 3,6.
Die is dus iets teruggelopen. Misschien omdat Rusland nu ook veel minder zwaar militair materieel heeft, waardoor ze ook minder kunnen verliezen.
  donderdag 22 december 2022 @ 14:49:42 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207186606
twitter
  donderdag 22 december 2022 @ 14:50:08 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207186612
quote:

[..]

10 jaar geleden werd ik als republikein door iedereen voor achterlijk versleten maar het aantal medestanders neemt gestaag toe.
Zie Amalia als ambtenaar-voor-het leven die voorkomt dat anderen die positie eigenmachtig zich kunnen/willen toeigenen. De verbindende en zekere mate van schoprol van die funcie is wmb vele malen goedkoper dat de inrichting (met alle risicoś) van een presidentie zoals we die zien in andere landen.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 14:50:14 #55
3928 Ulx
pi_207186614
quote:
8s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, daar hebben ze een naam voor, en daar zijn ze best trotst op: "Ringtausch".

Maar ik vind het achterlijk :r

Dan geef je tanks waarin een oekrainse soldaat een goeie overlevingskans heeft, aan een land wat er geen reet mee gaat doen, beetje schoonmaken beetje verven, want echt oefenen kost geld,

En oekraine krijgt sovjet troep wat na 1 goed gericht schot de bemanning doet verdampen. :')

Duitsland: :') :r
Die sovjet troep zit onderhand aardig vol met NATO standaard electronica waar mogelijk. Dus zeker nog steeds een voordeel. Verder denk ik niet dat je een tank die 10 jaar in de opslag heeft gestaan zo het slagveld op wil sturen. Ik zou eerst controleren of de rubbertjes niet zijn gaan lekken en zo. Of de accu het nog doet. Dat soort dingen.
pi_207186657
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Neven van elkaar, die WW1 speelden ipv. Risk.

[ afbeelding ]
Nicholas en George zijn de overgrootvaders van Medvedev.
  donderdag 22 december 2022 @ 14:53:53 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207186660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat ik tegenwoordig heel vaak lees dat zijn vader/moeder/opa/oma ook al in het congres zat. ik vraag mij dus af of er langzaam dynastien gevormd worden.
Er zullen ongetwijfeld voorbeelden zijn dat je een bepaalde familiestroming steeds weer terug ziet. Dat is dan geen doel (wat een dynastie is) maar een gevolg dat die familie zich die rol vaardig/eigen weet te maken.
En ja als kind van ...vul-in... opgegroeid, zal je vaak net wat meer vaardigheiden hebben opgedaan dan anderen die dat niet met de paplepel meekrijgen.
pi_207186674
quote:

Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij? _O- _O- _O-
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 14:55:55 #59
3928 Ulx
pi_207186687
quote:
12s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er zullen ongetwijfeld voorbeelden zijn dat je een bepaalde familiestroming steeds weer terug ziet. Dat is dan geen doel (wat een dynastie is) maar een gevolg dat die familie zich die rol vaardig/eigen weet te maken.
En ja als kind van ...vul-in... opgegroeid, zal je vaak net wat meer vaardigheiden hebben opgedaan dan anderen die dat niet met de paplepel meekrijgen.
Ze hebben in de VS de adel gewoon vervangen door miljonairs/miljardairs.
pi_207186711
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Maar ik zie liever een gekozen burger als staatshoofd dan een of andere verheven pipo van adel, die puur op basis van afkomst kan beschikken over allerlei benefits. Ik vind een monarchie gewoon niet meer passend in deze tijd.
pi_207186716
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
In ieder geval iets meer. Die zitten niet (allemaal) in hun gouden kooitje
  donderdag 22 december 2022 @ 15:00:04 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207186730
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die sovjet troep zit onderhand aardig vol met NATO standaard electronica waar mogelijk. Dus zeker nog steeds een voordeel. Verder denk ik niet dat je een tank die 10 jaar in de opslag heeft gestaan zo het slagveld op wil sturen. Ik zou eerst controleren of de rubbertjes niet zijn gaan lekken en zo. Of de accu het nog doet. Dat soort dingen.
Van gisteren:

twitter

Rubbertjes vervangen is dus niet zo'n big deal.

Summum van bezopenheid:

Greece receives first batch of Marder fighting vehicles from Germany

En dan krijgt oekraine BMP 1s, jottum!

Dat zijn die rotzooi IFV's die zo slecht zijn dat wij ze kennen van dat er altijd soldaten bovenop zitten, waarom, omdat zowel rus als oekraine weet dat je overlevingskansen in dat ding nog lager zijn dan boven op.

Maar kwezel scholtz escaleert tenminste niet! :r

Je doet weliswaar deze voorspelling:

quote:
En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.
Ik counter hem: tegen die tijd hebben ze gewoon echt niets meer. Want dat hebben ze dan echt allemaal uitgeleverd aan andere landen die in ruil daarvoor via dat schitterende "Ringtausch" oekraine heeft voorzien van rijdende doodskisten van sovjet makelij.
&lt;signature here&gt;.
pi_207186744
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar ik zie liever een gekozen burger als staatshoofd dan een of andere verheven pipo van adel, die puur op basis van afkomst kan beschikken over allerlei benefits. Ik vind een monarchie gewoon niet meer passend in deze tijd.
Dat mag, ik vind de constitutionele monarchie zoals wij hier hebben prima. Nu nog even terugdraaien dat de Koning(in) weer formateur wordt en dan is het weer helemaal goed wmb.
pi_207186745
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Visueel vastgestelde verliezen van zwaar militair materieel Volgens de bloggers Stijn Mitzer en Joost Oliemans:

Die is dus iets teruggelopen. Misschien omdat Rusland nu ook veel minder zwaar militair materieel heeft, waardoor ze ook minder kunnen verliezen.
Nee komt o.a. door de Iraanse drones, verstrekte verdediging, verandering politieke standpunt van de oorlog en effectievere inzet artillerie. Dit wil niet zeggen dat er een keerpunt komt maar je ziet dat Oekrane het zwaarder begint te krijgen.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_207186770
Tvp in 2027.
  donderdag 22 december 2022 @ 15:11:36 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207186815
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
De 2A4, de mooiste Leo-2 ooit gemaakt. _O_
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:

.is veiliger dan een rechte. Als die 2a4 daar een hit krijgt, werken alle krachten op de turret. Bij de A7 splitst dat af over verschillende assen.

Dat is niet anders dan dat mensen evolutionair ronde hoofden hebben, en geen vierkante.
&lt;signature here&gt;.
pi_207186821
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

.is veiliger dan een rechte. Als die 2a4 daar een hit krijgt, werken alle krachten op de turret. Bij de A7 splitst dat af over verschillende assen.

Dat is niet anders dan dat mensen evolutionair ronde hoofden hebben, en geen vierkante.
Ik zeg ook de mooiste, niet de beste. ;)
pi_207186855
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
De 2A4, de mooiste Leo-2 ooit gemaakt. _O_
Ik vind eigenlijk de Tiger 2 tank de mooiste ook al was het een over engineer onding die amper bruikbaar was. Toch is het een icoon van zijn tijd geworden.
pi_207186873
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik het niet met deze uitspraak eens.
pi_207186874
heeft er iemand een linkje met een artikel oid over die patriot missles?
pi_207186877

Ik heb ook het vermoeden dat deze oorlog nog lang kan duren. Is ook in belang van het westen die namelijk veel tijd nodig heeft de defensie te moderniseren en op orde te krijgen, met name de EU-lidstaten. Ben ook benieuwd hoe groot de rol van A.I. en geavanceerde communicatie-middelen gaan spelen. Vermoedelijk is het vermogen tot massa-productie van goedkope wapens zoals drones in combinatie met A.I. van doorslaggevend belang.

[ Bericht 22% gewijzigd door Digi2 op 22-12-2022 15:24:14 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_207186884
ben benieuwd of ze in oekrane al de know-how hebben om zo'n ding te besturen

moet dan al eerder een spoedcursusje geweest zijn, of er moeten amerikanen mee
dat laatste ligt nogal gevoelig lijkt me :+
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2022 @ 15:24:26 #74
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207186965
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:18 schreef aTypisch het volgende:
ben benieuwd of ze in oekrane al de know-how hebben om zo'n ding te besturen

moet dan al eerder een spoedcursusje geweest zijn, of er moeten amerikanen mee
dat laatste ligt nogal gevoelig lijkt me :+
Werd gisteren duidelijk verteld dat ze een opleiding krijgen in een 3e betrokken land (waarschijnlijk Duitsland)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 22 december 2022 @ 15:24:33 #75
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207186967
quote:
6s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik het niet met deze uitspraak eens.
Ik doe een gokje: als de inkomende V maar groot genoeg is, maakt het niet uit?

In dat geval zit er nog steeds winst in het feit dat spul met lagere V wegkaatst, ipv te penetreren ;)

Maar ik ben oprecht benieuwd :Y
&lt;signature here&gt;.
pi_207187092
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

In dat geval zit er nog steeds winst in het feit dat spul met lagere V wegkaatst, ipv te penetreren ;)

SImpel, kracht is niet hetzelfde als energie ;)
pi_207187146
Dit is waarom sloped armor een ding is:

De kogel of wat je ook schiet moet door meer metaal heen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 15:35:30 #78
pi_207187150
Gekantelde bepantsering vergroot in feite de dikte van het materiaal ; ook een reden waarom ze panzers 1 tm 4 tinnen kisten met een redelijk kanon waren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207187179
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Hopelijk horen ze in het buitenland niet wat er op onze publieke omroep bij Ongehoord NL allemaal uitgaamd wordt.
Krijg je lelijke stukjes van.
Het feit dat zo'n Russische propagandazender onder het mom van "VrIjHeId VaN mEnInGsUiTiNg" gewoon op de Nederlandse publieke omroep mag uitzenden alsof het de normaalste zaak van de wereld is, is gewoon diep triest.
pi_207187183
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Schuin geplaatst pantser is effectief ook dikker.

Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 15:38:16 #81
pi_207187207
Beetje O/T maar als je wil gieren van het lachen over Russische bias moet je eens War Thunder spelen. Tijdje terug aangeslingerd. Pure arier dat ik ben heb ik Deutschland (uber alles) geleveled, word ik letterlijk door een phase 1 t34 recht door m'n frontplaat gepopt.

Letterlijk elke duitse tank is shit en de Russische zijn ''stronk''
pi_207187237
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Beetje O/T maar als je wil gieren van het lachen over Russische bias moet je eens War Thunder spelen. Tijdje terug aangeslingerd. Pure arier dat ik ben heb ik Deutschland (uber alles) geleveled, word ik letterlijk door een phase 1 t34 recht door m'n frontplaat gepopt.

Is die game ook gemaakt door Russen? ;)
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 15:39:57 #83
pi_207187241
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is die game ook gemaakt door Russen? ;)
Yep :D

Overigens, ondanks die bias, wel een heel goed en leuk spel.
pi_207187263
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Yep :D

Overigens, ondanks die bias, wel een heel goed en leuk spel.
Euhm, Hongarije lees ik :P
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaijin_Entertainment
pi_207187278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:35 schreef over_hedge het volgende:
Dit is waarom sloped armor een ding is:

[ afbeelding ]

De kogel of wat je ook schiet moet door meer metaal heen
Doen ze ook aan sidescraping? :P
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 15:42:50 #86
pi_207187312
quote:
Ja, ze hebben daar hun kantoor zitten maar van origine zijn het Russische devs.
  donderdag 22 december 2022 @ 15:47:46 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207187422
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik vind eigenlijk de Tiger 2 tank de mooiste ook al was het een over engineer onding die amper bruikbaar was. Toch is het een icoon van zijn tijd geworden.
Weliswaar Tiger 1, maar Bauhaus, baby. *O*
Nog een dagje wachten.

Tigerfibel (instructieboekje Tiger) is ook fantastisch, en voor mijn gevoel totaal on-Duitsch.
Direct naar PDF: https://www.lexikon-der-w(...)n_Tiger_Panzers_.pdf

[ Bericht 21% gewijzigd door Hyperdude op 22-12-2022 15:56:13 ]
pi_207187438
En alweer in Polen.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207187511
quote:

[ afbeelding ]
Niet gewoon een koude start van de motoren?

Dat weet je bij dat hok nooit
pi_207187560
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:

:D

bazenspel
  donderdag 22 december 2022 @ 16:15:46 #92
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_207187774
Interessant om te zien dat de NAVO wil dat Nederland een zware infanteriebrigade gaat ontwikkelen, maar we doen dus letterlijk niks behalve een paar handjevol tanks leasen van onze oosterburen. En nu zie je dat landen als bijv. Tsjechi en Polen wel zware middelen aanschaffen. Wat zijn we aan het beunen in dit landje.

pi_207187920
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:15 schreef RichardHammond het volgende:
Interessant om te zien dat de NAVO wil dat Nederland een zware infanteriebrigade gaat ontwikkelen, maar we doen dus letterlijk niks behalve een paar handjevol tanks leasen van onze oosterburen. En nu zie je dat landen als bijv. Tsjechi en Polen wel zware middelen aanschaffen. Wat zijn we aan het beunen in dit landje.

dat komt omdat NL dat wel beloofd heeft maar van mening is dat andere landen het vechten maar moeten doen. Wij doend geneeskundige troepen wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207188053
quote:
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 22 december 2022 @ 16:54:17 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207188267
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:48 schreef capricia het volgende:
En alweer in Polen.
[ twitter ]
Dus niet door naar VK, Frankrijk etc.?
  donderdag 22 december 2022 @ 17:04:26 #96
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_207188393
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Niet gewoon een koude start van de motoren?

Dat weet je bij dat hok nooit
Foto is uit 2019
pi_207188459
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:04 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Foto is uit 2019
Wel geinig dat ze gewoon stockfoto's van brand op dat hok hebben :D
  donderdag 22 december 2022 @ 17:12:35 #98
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_207188506
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:09 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Wel geinig dat ze gewoon stockfoto's van brand op dat hok hebben :D
2019 was er een grote brand in het droogdok van Murmansk.

Iemand heeft een schijnbaar incident nu een beetje aangedikt, de idiootjes en Twitter trappen er weer in.
pi_207188508
quote:

Wat betreft verliezen,

Vandaag de magische 100k grens bereikt volgens oekraiense ministerie.

Iedereen beseft toch wel dat dit getal verre van klopt? :@
  donderdag 22 december 2022 @ 17:15:07 #100
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_207188550
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wat betreft verliezen,

[ afbeelding ]

Die hele lijsten zijn totale onzin, met hun 300 neergehaalde vliegtuigen en 300 helicopters.

Elke dag +1, ach, het thuisfront wil ook wat toch?
pi_207188582
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:15 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Die hele lijsten zijn totale onzin, met hun 300 neergehaalde vliegtuigen en 300 helicopters.

Elke dag +1, ach, het thuisfront wil ook wat toch?
Sommige nummers komen wat dichter bij de werkelijkheid dan andere en je weet natuurlijk niet zeker wat ze allemaal verstaan onder helikopters en vliegtuigen, maar deze lijst moet je idd niet heel serieus nemen nee.
pi_207188755
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
dat komt omdat NL dat wel beloofd heeft maar van mening is dat andere landen het vechten maar moeten doen. Wij doend geneeskundige troepen wel.
Onze bijdrage is het oorlogstribunaal in Den Haag. Als de anderen het vuile werk op hebben geknapt kunnen wij onze morele verontwaardiging uitspreken en laten we aan de wereld zien hoe goed we bezig zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207188763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
2019 was er een grote brand in het droogdok van Murmansk.

Iemand heeft een schijnbaar incident nu een beetje aangedikt
, de idiootjes en Twitter trappen er weer in.
Prima toch, of het nou een grote fik is of niet maakt niet uit, het doel is immers bereikt; Rusland staat op het internationale toneel voor de tigste keer weer dik voor aap met die gare schuit van ze. ^O^
pi_207188777
quote:

[ afbeelding ]
Wat vond je van dit historische moment?

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207188781
quote:
Wie houd die lijst berhaupt bij?
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207188803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Een mooie fotoshop :D
pi_207188809
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Mss is alles op daar? :D
Of wellicht later.
Ik ga zijn agenda hier niet publiceren met al die Russische trollen hier _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207188816
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Ik heb ook zo'n tshirt. *O*
pi_207188836
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:28 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Wie houd die lijst berhaupt bij?
Oekraiense ministerie van defensie :p
pi_207188838
quote:

In de video's over Bachmoet komt ook vaak terug dat de Russen daar eigenlijk alleen massale infanterie-aanvallen uitvoeren en daarbij niet of nauwelijks gebruikmaken van gemechaniseerde infanterie / pantserwagens en tanks. Als ze geen zwaar materieel gebruiken kan je het ook niet vernielen, en dat verklaart ook de structureel absurd hoge aantallen menselijke slachtoffers aan met name Russische zijde gedurende de afgelopen weken en maanden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2022 17:33:30 ]
pi_207188855
quote:

[..]
Wat betreft verliezen,

[ afbeelding ]

Iedereen beseft toch wel dat dit getal verre van klopt?
:@
Vertel.
pi_207188886
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:32 schreef J.B. het volgende:

[..]
In de video's over Bachmoet komt ook vaak terug dat de Russen daar eigenlijk alleen massale infanterie-aanvallen uitvoeren en daarbij niet of nauwelijks gebruikmaken van gemechaniseerde infanterie / pantserwagens en tanks. Als ze geen zwaar materieel gebruiken kan je het ook niet vernielen, en dat verklaart ook de structureel absurd hoge aantallen menselijke slachtoffers aan met name Russische zijde gedurende de afgelopen weken en maanden.
Als je de opbouw/ organigram van het Russische leger bekijkt, dan snap je wel dat de Combined arms approach daar wat lastiger is (is trouwens ook een westerse doctrine, combined arms).
Ze zijn artillerie heavy. Altijd al geweest.

(Al zitten er qua infanterie-dekking ook nog wel wat problemen)
En ik merk ook op dat Bakhmut meer Wagner is, die gevangenen naar voren sturen sturen.
Het is al met al echt zo anders daar dan hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207188899
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vertel.
Nouja, ik kan je uiteraard niet laten zien met bewijs welke verliezen er wel zijn. Maar dit nummer gaat om 100.000 doden, volgens de 'regels' van oorlog en deze oorlog is uiteindelijk een vrij conventionele oorlog die daar niet ver van afwijkt houdt dan in dat het aantal casualties 3x zo hoog is. Casualties kan zijn van krijgsgevangenen, tot deserteurs tot vermisten tot gewonden, tot mentaal getraumatiseerd iig niet meer inzetbaar. Dat zou inhouden dat Rusland op basis van dit getal rond de 400.000 casualties heeft geleden. Sorry maar dat is echt onmogelijk, dat zou al bijna dubbel het getal zijn als waar ze de invasie me begonnen.

Ook de schattingen van onafhankelijke partijen, of zelfs afhankelijke partijen maar dan pro oekraiens spreken altijd van een veel lager getal. Maar zelfs al zat het aantal doden rond de 65 a 70.000 op dit moment, dan zijn er meer dan 200.000 casualties aan Russische zijde wat alsnog een enorm hoog getal is.
pi_207188915
quote:

[..]

twitter
zie email 27 oktober
pi_207188995
Duitsland :')

Toch knap om als land zo vaak aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan :')
pi_207189009
twitter

twitter

twitter
pi_207189033
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ook nog bij de belangrijkste van de drie geheime diensten die ze hebben, de BND:

twitter
pi_207189042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:47 schreef tjoptjop het volgende:
Duitsland :')

Toch knap om als land zo vaak aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan :')
Bij de ww2 Ja.
ww1 mwaaaaa. Ja belgie die er niks mee te maken had binnenvallen was niet zo handig. Maar de oorlog zelf was niet perse hun schuld. Die kwam er toch wel. Of de kroonopvolger van Oostenrijk nou we lof niet dood ging.

Daarvoor bestond Duitsland nog niet. Dus valt mee. 50/50 in alle wereld oorlogen :P

Edit: Oke wacht. Duitsland was wel de eerste die gas gebruikte. Dus misschien toch een goed punt :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207189076
quote:
Matig ontwerp wel, dat deden ze jaren geleden in Turkmenistan al stukken beter:
twitter

Edit: bovenstaande is het oude model, de Turkmeense hoge heren hebben ondertussen een update uitgebracht:

First graders in Turkmenistan will be presented with home-made laptops
https://arzuw.news/en/per(...)vennogo-proizvodstva

Kortom, werk aan de winkel voor Loekasjenko!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2022 18:01:14 ]
  donderdag 22 december 2022 @ 17:58:20 #120
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207189107
https://www.nu.nl/spannin(...)is-wordt-gewist.html

Zelfs nu.nl ziet in dat Rusland oppermachtig is in de gebieden waar etnische Russen de meerderheid zijn.

Als vrede het uiteindelijke doel is lijkt mij dit ook het beste. Ik lees van meerdere Westerse bronnen dat de "oorlog" nog jaren gaat duren.

Volgens Russische nieuwssites is dit een besloten strijd en ligt het vooral aan Oekrane hoeveel slachtoffers er nog gaan vallen.
pi_207189121
Ach jee, zijn de roebels weer binnen gekomen?
pi_207189153
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:

Zelfs nu.nl ziet in dat Rusland oppermachtig is in de gebieden waar etnische Russen de meerderheid zijn.

Als vrede het uiteindelijke doel is lijkt mij dit ook het beste. Ik lees van meerdere Westerse bronnen dat de "oorlog" nog jaren gaat duren.

Volgens Russische nieuwssites is dit een besloten strijd en ligt het vooral aan Oekrane hoeveel slachtoffers er nog gaan vallen.
Massale deportaties spelen daarin totaal geen rol toch? :')
zie email 27 oktober
pi_207189155
quote:

niet gelezen
pi_207189166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Bij de ww2 Ja.
ww1 mwaaaaa. Ja belgie die er niks mee te maken had binnenvallen was niet zo handig. Maar de oorlog zelf was niet perse hun schuld. Die kwam er toch wel. Of de kroonopvolger van Oostenrijk nou we lof niet dood ging.

Daarvoor bestond Duitsland nog niet. Dus valt mee. 50/50 in alle wereld oorlogen :P

Edit: Oke wacht. Duitsland was wel de eerste die gas gebruikte. Dus misschien toch een goed punt :P
Mwah, je kan een vrij goede case maken dat Oostenrijk-Hongarije nooit aan die oorlog begonnen was als daar geen goedkeuring uit Berlijn voor zijn geweest. En nog los daarvan kun je ze zeker verantwoordelijk houden voor het feit dat de oorlog op zo'n massieve schaal uitbrak, niets of niemand dwong ze immers om Frankrijk en Belgi aan te vallen.
pi_207189170
quote:

Wat levert zo een post over het goedpraten van genocide op? Roebeltje of 1000?
pi_207189171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Nou hier zul je hem niet zien met onze Clown Rutte.
pi_207189182
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Nouja, ik kan je uiteraard niet laten zien met bewijs welke verliezen er wel zijn. Maar dit nummer gaat om 100.000 doden, volgens de 'regels' van oorlog en deze oorlog is uiteindelijk een vrij conventionele oorlog die daar niet ver van afwijkt houdt dan in dat het aantal casualties 3x zo hoog is. Casualties kan zijn van krijgsgevangenen, tot deserteurs tot vermisten tot gewonden, tot mentaal getraumatiseerd iig niet meer inzetbaar. Dat zou inhouden dat Rusland op basis van dit getal rond de 400.000 casualties heeft geleden. Sorry maar dat is echt onmogelijk, dat zou al bijna dubbel het getal zijn als waar ze de invasie me begonnen.

Ook de schattingen van onafhankelijke partijen, of zelfs afhankelijke partijen maar dan pro oekraiens spreken altijd van een veel lager getal. Maar zelfs al zat het aantal doden rond de 65 a 70.000 op dit moment, dan zijn er meer dan 200.000 casualties aan Russische zijde wat alsnog een enorm hoog getal is.
Dat 'casualties' verhaal is gewoon natte vinger werk, dat is geen wetenschap en komt ook niet overeen met historische cijfers.

Daarnaast zijn deze cijfers natuurlijk gedeeltelijk uit de lucht gegrepen. Ze weten helemaal niet hoeveel ze vernietigt hebben en hoeveel Russen ze doden.
pi_207189185
quote:

Hoeveel wodka heb je al achter je kiezen?
pi_207189188
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:03 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Nou hier zul je hem niet zien met onze Clown Rutte.
Ja of omdat Nederland een net wat minder grote speler is dan die andere landen.

Volgens mij staat er Rutte in het buitenland prima op.
pi_207189202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat 'casualties' verhaal is gewoon natte vinger werk, dat is geen wetenschap en komt ook niet overeen met historische cijfers.

Daarnaast zijn deze cijfers natuurlijk gedeeltelijk uit de lucht gegrepen. Ze weten helemaal niet hoeveel ze vernietigt hebben en hoeveel Russen ze doden.
Ik neem aan dat ze daar wel leren tellen op school eerlijk gezegd.
pi_207189219
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze daar wel leren tellen op school eerlijk gezegd.
Want je gaat elke gevechtshandeling natuurlijk terugkijken op dvd om te kijken hoeveel doden en gewonden je exact hebt veroorzaakt?
pi_207189241
quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wordt dat nog gexporteerd?
pi_207189256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:03 schreef J.B. het volgende:

[..]
Niets, tweeten, chatten, stoken in dienst van het vaderland is zn plicht jeweettoch?

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_207189257
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Want je gaat elke gevechtshandeling natuurlijk terugkijken op dvd om te kijken hoeveel doden en gewonden je exact hebt veroorzaakt?
Bij wijze van spreken wel ja. Je wil toch graag weten of hetgeen waar je mee bezig bent effect scoort of niet. Helemaal als je resources niet oneindig zijn.
pi_207189274
quote:

[..]
Hij gewoon nog steeds last van zijn hoofd na de klap van een agent, waarvoor hij smartengeld heeft gekregen.
pi_207189279
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bij wijze van spreken wel ja. Je wil toch graag weten of hetgeen waar je mee bezig bent effect scoort of niet. Helemaal als je resources niet oneindig zijn.
In Nederland konden de huisartsen niet eens tellen hoeveel coronabesmettingen we hadden, om een hele hoop redenen. Denk je dat je tijdens een volle bak oorlog weet hoeveel doden en gewonden je veroorzaakt? Natuurlijk niet.
pi_207189314
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]
In Nederland konden de huisartsen niet eens tellen hoeveel coronabesmettingen we hadden, om een hele hoop redenen. Denk je dat je tijdens een volle bak oorlog weet hoeveel doden en gewonden je veroorzaakt? Natuurlijk niet.
Nou prima, dan denk jij lekker dat ze daar niet aan evaluatie en administratie doen. Ik denk dat ze dat wel doen. :*
pi_207189323
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]
en dan nog: die data is dan niet echt te vertrouwen
pi_207189358
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]

100k doden is echt niet zo extreem of ongeloofwaardig na een intensieve strijd van 9 maanden. Op het moment worden er bij Bachmut paar honderd per dag afgeschoten? En ja, ook Oekraine verliest (heel) veel troepen.
pi_207189421
quote:

Als Rusland zo succesvol is of kan zijn, waarom worden ze dan steeds verder teruggedrongen? Is er eigenlijk ooit een oorlog geweest die succesvol eindigt voor de aanvaller (in dit geval Rusland) die zo rommelig, chaotisch en teleurstellend verloopt?
pi_207189445
Maakt het echt uit of het 70.000 is of 100.000+? Het is in ieder geval moeilijk veel
pi_207189495
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, dat zijn maar woke geruchten uit het zedeloze Westen
pi_207189513
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:26 schreef aTypisch het volgende:
Maakt het echt uit of het 70.000 is of 100.000+? Het is in ieder geval moeilijk veel
Hoe meer dode Russen hoe blijer ik word.
pi_207189526
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:31 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Hoe meer dode Russen hoe blijer ik word.
dat blijf ik raar vinden
pi_207189528
quote:
Het Russische huurlingenleger Wagner Groep dat meevecht in Oekrane heeft een wapenlevering van Noord-Korea ontvangen. Dat meldt persbureau AP. De Wagner Groep zou betaald hebben voor onder meer raketwerpers en munitie, zei een Amerikaanse functionaris op basis van anonimiteit.

De Verenigde Staten maken zich zorgen dat Noord-Korea meer wapenleveringen gaat doen, iets wat in strijd is met resoluties van de VN Veiligheidsraad, en stellen dat het nieuws ook betekent dat de Russische president Vladimir Poetin de Wagner Group een steeds grotere rol toebedeeld in de oorlog in Oekrane.

De Verenigde Staten gaat de zaak aanhangig maken binnen de VN en bereidt nieuwe sancties voor tegen de Wagner Groep.
https://www.ad.nl/buitenl(...)an-rusland~ac09a285/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207189538
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:32 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dat blijf ik raar vinden
Dat moet om de oorlog zo pijnlijk mogelijk te laten worden voor Rusland.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:35:54 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207189557
quote:
Waarom geen Moab op Wagner?
Wagner zou van zoveel tragiek een aardige opera kunnen maken.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:39:46 #148
323876 michaelmoore
pi_207189586
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ twitter ]
anders wordt Putin boos en komen de steekpeningen van Bedet en Scholzz in gevaar
  donderdag 22 december 2022 @ 18:42:55 #149
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207189610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Licht eens even toe waar je het over hebt.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:44:09 #150
38496 Perrin
pi_207189620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daarom was DWDD ondanks alles dus wel nuttig, die wisten de achtergronden nog enigszins aan de man te brengen.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:44:53 #151
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207189628
quote:

[..]
Net nog een fles Stolichnaya weggetikt.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:47:51 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207189664
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:03 schreef J.B. het volgende:

[..]
Zelensky is juist degene die met een genocide was als Rusland er niet tussen was gekomen.

Hoe is het toch eigenlijk mogelijk dat meningen zo ver uit elkaar liggen? Dat kan alleen maar als 1 van de 2 aan massale propaganda onderworpen is. Dat is dan ook hier het geval.
pi_207189679
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:47 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Zelensky is juist degene die met een genocide was als Rusland er niet tussen was gekomen.

Hoe is het toch eigenlijk mogelijk dat meningen zo ver uit elkaar liggen? Dat kan alleen maar als 1 van de 2 aan massale propaganda onderworpen is. Dat is dan ook hier het geval.
|:(

Mischien moet je eens niet de propaganda van de FvD volgen dan.
pi_207189742
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou prima, dan denk jij lekker dat ze daar niet aan evaluatie en administratie doen. Ik denk dat ze dat wel doen. :*
Uiteraard kijken ze of den himars aanval ofzo succesvol is geweest maar als ze 200 Russen in een barak menen te zien, ze een himars schieten en op satellietbeelden kijken of het raak is geweest, dan weten ze niet of ze alle 200 dood zijn omdat ze samen zaten te eten of dat er 0 doden zijn omdat iedereen aan de diarree was en in de bosjes zat te schijten.

Laat staan bij alle duizenden moetieraanvallen, artillerieschoten en granaten waar berhaupt geen beeld van impact is.

En dan zou je al die gegevens van honderden zo niet duizenden verschillende mannetjes moeten ontvangen. En dat elke dag.

Het is allemaal vinger in de lucht steken en kijken hoe de wind staat. Je kan meer iets uit de trend halen waarschijnlijk.
pi_207189756
Zelfs in Eenvandaag net dat de cijfers niet te vertrouwen zijn, maar onze alwetende users geloven alles wat Oekraine zegt op de blauwe ogen :+
pi_207189765
quote:

[..]
dat blijf ik raar vinden
Ook na Boetsja? Het is geen zielig volk hoor, ze hebben Pudding willens en wetens 20 jaar zijn gang laten gaan, dat kutvolk is net zo schuldig.
  donderdag 22 december 2022 @ 18:57:03 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207189787
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:26 schreef aTypisch het volgende:
Blijft dezelfde situatie idd. In ieder geval een zeer groot nummer, 70/100.000 vooral jonge mannen die nog aan het begin van hun leven stonden :N
Schatting is volgens mij ook ongeveer 100.000 dode Oekraners ;(
  donderdag 22 december 2022 @ 18:59:04 #158
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207189807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:25 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als Rusland zo succesvol is of kan zijn, waarom worden ze dan steeds verder teruggedrongen? Is er eigenlijk ooit een oorlog geweest die succesvol eindigt voor de aanvaller (in dit geval Rusland) die zo rommelig, chaotisch en teleurstellend verloopt?
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk dat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat te vernietigen? Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?

En ze willen Kiev helemaal niet. Het grootste deel van Oekrane zijn de Russen niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze nu ook in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten. Het Westen haat dit, die echte democratie. Dat zie je ook. Niets wat ze in het Westen doen is in het belang van het eigen volk.

Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.

Kiev kon er gewoon niet tegen van de pro-Russische Victor Yanukovych won. Daarom zijn ze Russen gaan discrimineren en hopen dat ze weggingen. Ze mochten niet werken
voor de overheid en kregen geen paspoort zodat ze niet konden stemmen. Ook werden o.a. hun wegen niet onderhouden en was de drinkwatervoorziening slecht. Dat deed de regering in Kiev met het neo-nazistische Azov-bataljon. Dat trouwens verloren heeft.

Daarna heeft Zelensky 11 oppositiepartijen verboden. Alle vredesonderhandelingen heeft hij afgeslagen. Wat een misdaad.
pi_207189827
Okeeeeej

8)7
A murky, forgotten land.
pi_207189832
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:

[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk wat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat de vernietigen. Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?

En ze willen Kiev helemaal niet. Het grootste deel van Oekrane zijn ze niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten. Het Westen haat dit, die echte democratie. Dat zie je ook. Niets wat ze doen is in het belang van het volk.

Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.

Kiev kon er gewoon niet tegen van de pro-Russische Victor Yanukovych won. Daarom zijn ze Russen gaan discrimineren en hopen dat ze weggingen. Ze mochten niet werken
voor de overheid en kregen geen paspoort zodat ze niet konden stemmen. Ook werden o.a. hun wegen niet onderhouden en was ze drinkwatervoorziening slecht. Dat dezen ze met het neo-nazistische Azov-bataljon. Dat trouwens verloren heeft.

Daarna heeft Zelensky 11 oppositiepartijen verboden. Alle vredesonderhandelingen heeft hij afgeslagen. Wat een misdaad.
_O- Nee.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:02:56 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207189839
quote:

[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk wat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat de vernietigen. Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?

Waarom kon Zelensky dan gewoon rondlopen in Kherson toen Oekrane het terug veroverde ? Ik heb Putin in al die maanden daar niet zien lopen :?
  donderdag 22 december 2022 @ 19:02:57 #162
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207189840
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
|:(

Mischien moet je eens niet de propaganda van de FvD volgen dan.
Ach daar heb je Jan Paternotte weer. :)
pi_207189844
quote:

[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk dat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat te vernietigen? Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?

En ze willen Kiev helemaal niet. Het grootste deel van Oekrane zijn de Russen niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze nu ook in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten. Het Westen haat dit, die echte democratie. Dat zie je ook. Niets wat ze in het Westen doen is in het belang van het eigen volk.

Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.

voor de overheid en kregen geen paspoort zodat ze niet konden stemmen. Ook werden o.a. hun wegen niet onderhouden en was de drinkwatervoorziening slecht. Dat deed de regering in Kiev met het neo-nazistische Azov-bataljon. Dat trouwens verloren heeft.

pi_207189852
quote:

[..]

Deze troll gaat op de negeerlijst, wat een bagger. :W

Zoveel nonsens in 1 post. :')
pi_207189860
Ixnay moet de Oudjaarsconference doen _O_
A murky, forgotten land.
pi_207189889
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:04 schreef StateOfMind het volgende:
Ixnay moet de Oudjaars conferentie doen _O_
Liever niet. Ik kan alleen maar met steeds verder openvallende mond deze onzin lezen. Totaal in het konijnenhol en door de spiegel getuimeld. 8)7
pi_207189920
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Liever niet. Ik kan alleen maar met steeds verder openvallende mond deze onzin lezen. Totaal in het konijnenhol en door de spiegel getuimeld. 8)7
Het is idd een bizar en tegelijkertijd fascinerend iets, hoe dat werkt in de hersenen van enkelen.

De beruchte fabeltjesfuik.
A murky, forgotten land.
pi_207189944
Ixnay is een misselijk mannetje die genocide aan het goedpraten is :r
Цой жив
  donderdag 22 december 2022 @ 19:16:03 #169
323876 michaelmoore
pi_207189991
quote:

gezien je postgeschiedenis kan men jou niets lkwalijk nemen, ga je op tijd naar bed??
pi_207189994
quote:

[..]
dat blijf ik raar vinden
Het is vreemd dat je dat raar vind; met iedere omgebrachte Russische militair verdwijnt immers Ruslands mogelijkheid om haar koloniale ambities te verwezenlijk een beetje verder aan de horizon en wordt Europa dus weer een klein beetje veiliger.

We zijn er echter nog lang niet, daarvoor zullen nog heel veel Russische militairen omgebracht moeten worden.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:16:25 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207189995
Dit blijf ik mooi vinden O+ O+ O+

twitter

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207189999
Wat betaald zoiets nou?
Gremlin zijn.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:17:44 #173
323876 michaelmoore
pi_207190013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Blijft dezelfde situatie idd. In ieder geval een zeer groot nummer, 70/100.000 vooral jonge mannen die nog aan het begin van hun leven stonden :N
Schatting is volgens mij ook ongeveer 100.000 dode Oekraners ;(
op een bevolking van 45 miljoen is dat veel .en verdrietig

de 2.000.000 gevluchtte russen naast de 200.000 doden doen ook veel pijn aan de russische economie
pi_207190017
quote:

[..]

Zelden zoveel onzin in 1 post gelezen.
pi_207190042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelden zoveel onzin in 1 post gelezen.
Het word hoe langer hoe gekker met die gast.
pi_207190047
quote:

[..]

n spookrijder? Ik ben er al zeker tien tegengekomen!
pi_207190059
quote:
17s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:16 schreef Starhopper het volgende:
Dit blijf ik mooi vinden O+ O+ O+

[ twitter ]

[ twitter ]
Die man is een groter staatsman (m/v) dan alle westerse staatsmannen (m/v) van de afgelopen decennia bij elkaar :Y
A murky, forgotten land.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:20:42 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207190065
twitter

Putin niet nog bozer maken he....
pi_207190071
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Laffe rat :r
A murky, forgotten land.
pi_207190073
quote:

[..]
Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.
Ik wil eigenlijk geen aandacht aan jou en je domme gewauwel besteden want dat verdien je niet.

Maar je weet dat bovenstaande tekst gewoon zuivere genocide is?
  donderdag 22 december 2022 @ 19:22:13 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207190090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
op een bevolking van 45 miljoen is dat veel .en verdrietig

de 2.000.000 gevluchtte russen naast de 200.000 doden doen ook veel pijn aan de russische economie
Dat doet het zeker. En veel durven ook niet meer te werken want kans om onderweg van straat of zelfs van de werkplek geplukt te worden tijdens een razzia :') Van de economie is niets meer over.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207190096
quote:
[ twitter ]

Rusland heeft al veiligheidsgaranties, het is namelijk een kernmacht.

Macron wil gewoon weer handel drijven met Rusland.

Oekrane weigeren is ook hypocriet want waarom mogen Zweden en Finland er dan wel bij? Dat is toch evengoed een provocatie dan?
  donderdag 22 december 2022 @ 19:24:42 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207190118
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik vind dat Oekrane ook veiligheidsgaranties moet krijgen. Betere afspraken dan in 1994.

Toetreding tot de NATO lijkt mij de enige oplossing om Rusland op afstand te houden.
pi_207190126
Ook weer een stukje lekker Frans dwars zijn om zichzelf in de schijnwerper als 'wereldleider' te zetten :').
pi_207190138
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:02 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee komt o.a. door de Iraanse drones, verstrekte verdediging, verandering politieke standpunt van de oorlog en effectievere inzet artillerie. Dit wil niet zeggen dat er een keerpunt komt maar je ziet dat Oekrane het zwaarder begint te krijgen.
Vorige keer dat ik keek was het 6000 vs 1700.
Sindsdien heeft Rusland dus 2500 verloren en Oekrane 900. Rusland verliest dus nog steeds veel meer. Maar nu ongeveer 2,5 keer zoveel.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:27:18 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207190154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:25 schreef polderturk het volgende:

[..]
Sindsdien heeft Rusland dus 2500 verloren en Oekrane 900. Rusland verliest dus nog steeds veel meer. Maar nu ongeveer 2,5 keer zoveel.
Precies volgens het boekje dus. De verdediger 1 dode tegenover 3 doden van de aanvaller.
pi_207190175
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Oekrane weigeren is ook hypocriet want waarom mogen Zweden en Finland er dan wel bij? Dat is toch evengoed een provocatie dan?
Het gaat er om dat als men vredesbesprekingen een kans wil geven men dus niet tegen Poetin in moet gaan.
Natuurlijk gaan de sancties niet verdwijnen en dus handel met Rusland is wel voorbij voorlopig.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_207190179
quote:
[ twitter ]

Waarom heeft een land dat voortdurend z'n buren aanvalt veiligheidsgaranties nodig? De enigen die garanties nodig hebben zijn de aangrenzende landen, in het bijzonder Oekrane, Georgi, Moldavi en Kazachstan. De Russen hebben kernwapens, dat is ruim voldoende.
pi_207190184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik wil eigenlijk geen aandacht aan jou en je domme gewauwel besteden want dat verdien je niet.

Maar je weet dat bovenstaande tekst gewoon zuivere genocide is?
Ach. Nederlanders bestaan ook niet. Het zijn Friezen, Batavieren, andere germaanse stammen.
En toch zijn we al een van de langst bestaande landen als natie in Europa.
Etniciteit is alleen van belang voor politiek gewin.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207190201
quote:
[ twitter ]

Europese politici die liever vandaag dan morgen weer kusjekroel met de Russen willen doen, ronduit genant.
pi_207190231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Europese politici die liever vandaag dan morgen weer kusjekroel met de Russen willen doen, ronduit genant.
Afhankelijk van Russisch gas enzo. Denk ik.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 22 december 2022 @ 19:34:47 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207190246
Dit bommetje was nog niet gepost zag ik.

twitter

twitter
pi_207190281
quote:

[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk dat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat te vernietigen?
Mja, ze gooien eerst duizenden bommen op een gebied, en schuiven dan een stukje op.
Hoezo is dat voorzichtig omgaan?

quote:
Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?
Beetje rare opmerking, aangezien Oekrane veel meer met precisie bommen werkt.

quote:
En ze willen Kiev helemaal niet.
Vandaar dat ze de invasie begonnen met een opmars naar Kyiv _O-

quote:
Het grootste deel van Oekrane zijn de Russen niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze nu ook in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten.
Nou, veilig: die leven in een hel in het door Rusland bezette deel

quote:
Het Westen haat dit, die echte democratie.
Dus echte democratie is een gebied helemaal plat bombarderen, kinderen ontvoeren, vrouwen verkrachten, mannen martelen en vermoorden, vrouwen en kinderen vermoorden,en dan een referendum at gun point waarin je mag beslissen dat je bij de agressor wilt horen.
Even los van dat niet het hele gebied dat op die manier is geannexeerd in Russische handen was.
Dat noem jij echte democratie.

quote:
Dat zie je ook. Niets wat ze in het Westen doen is in het belang van het eigen volk.
Dus dat je kinderen worden ontvoerd is in je eigen belang...

quote:
Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet.
Ja, precies.
Gewoon de Russische propaganda volgen dat Oekrane niet bestaat.

quote:
Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.
Ah, dus het was tot februari onbewoond?
Want dat zeg je in feite.

quote:

Tja, het is duidelijk dat je er voor hebt gekozen jezelf te vergiftigen met Russische propaganda.

Gecondoleerd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_207190282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wees eens eerlijk, met hoeveel landen buiten het westen zijn wij het wel eens?
Misschien is onze eigen levenswijze wel niet zoals het moet, hier draait het alleen maar om geld geld en nog eens geld.
pi_207190287

[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 22-12-2022 19:38:03 ]
A murky, forgotten land.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:40:04 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207190344
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:37 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Wees eens eerlijk, met hoeveel landen buiten het westen zijn wij het wel eens?
Misschien is onze eigen levenswijze wel niet zoals het moet, hier draait het alleen maar om geld geld en nog eens geld.
In Rusland draait het niet om geld inderdaad. Die corrupte teringbende in Rusland heeft niets met geld te maken :')
  donderdag 22 december 2022 @ 19:40:57 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207190362
twitter
pi_207190367
quote:
84s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
In Rusland draait het niet om geld inderdaad. Die corrupte teringbende in Rusland heeft niets met geld te maken :')
Goede edit.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_207190405
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:37 schreef Wantie het volgende:

Nou, veilig: die leven in een hel in het door Rusland bezette deel
[..]
Dus echte democratie is een gebied helemaal plat bombarderen, kinderen ontvoeren, vrouwen verkrachten, mannen martelen en vermoorden, vrouwen en kinderen vermoorden,en dan een referendum at gun point waarin je mag beslissen dat je bij de agressor wilt horen.
Even los van dat niet het hele gebied dat op die manier is geannexeerd in Russische handen was.
Is een 14-jarige al een man?
twitter
  donderdag 22 december 2022 @ 19:43:30 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207190406
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Goede edit.
Ja. Ik liet mij even gaan :@
pi_207190419
En uiteindelijk blijft Rusland onze Europese buurman. En hebben we geen goede ervaringen met het opleggen van verdragen alla Versailles.

Dus wat nu?
  donderdag 22 december 2022 @ 19:45:51 #202
38496 Perrin
pi_207190461
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef Black_Baron het volgende:
En uiteindelijk blijft Rusland onze Europese buurman. En hebben we geen goede ervaringen met het opleggen van verdragen alla Versailles.

Dus wat nu?
Er moet toch een eindoplossing te bedenken zijn.
pi_207190465
quote:

Dus wat nu?
Alsof we wel goede ervaringen hebben met een appeasement politiek ten opzichte van genocidale maniakken :').
  donderdag 22 december 2022 @ 19:46:22 #204
323876 michaelmoore
pi_207190475
quote:
84s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat doet het zeker. En veel durven ook niet meer te werken want kans om onderweg van straat of zelfs van de werkplek geplukt te worden tijdens een razzia :') Van de economie is niets meer over.
Haalt Rusland 2024 ?? zou je denken
  donderdag 22 december 2022 @ 19:47:16 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207190492
quote:

Dus wat nu?
Wachten tot Rusland uit elkaar valt. En als de leiders van de nieuwe gebieden betrouwbaar genoeg zijn zaken doen :)
  donderdag 22 december 2022 @ 19:53:05 #206
38496 Perrin
pi_207190597
quote:
84s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wachten tot Rusland uit elkaar valt. En als de leiders van de nieuwe gebieden betrouwbaar genoeg zijn zaken doen :)
Idd. Hopen dat ze eens een fatsoenlijk land worden ipv zo'n agressief boevennest.
pi_207190632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Is een 14-jarige al een man? [ twitter ]
Nee, dat valt onder echte democratie, dat er precies wordt gedaan wat het volk wil.
Dit is waar Ixnay van droomt kennelijk.
pi_207190714
https://www.bnr.nl/podcas(...)mde-oorlogspresident
Interessant.
quote:
Over de aflevering
Iedereen weet wie hij is sinds Rusland Oekrane binnenviel op 24 februari. De Oekraense president Volodymyr Zelensky is het gezicht van Oekrane, naar binnen en naar buiten. Door het Amerikaanse weekblad Time uitgeroepen tot persoon van het jaar, samen met het Oekraense volk.
Maar wie is hij? Waar staat hij voor? Gedijt hij in zijn rol als oorlogspresident? Kan hij tegen kritiek? En wat ging er fout in de dagen, weken voor de Russische invasie? Had Zelensky toen meer moeten doen om het Oekraense volk te beschermen? Is Zelensky geschikt om zijn land te leiden in vredestijd?
Deze vragen werpen we op in een bijzondere aflevering: live in het Amsterdamse debatcentrum De Balie. Een aflevering met inhoud (jawel), emotie en humor, met publiek(svragen) en met twee moppen. Eentje van Zelensky zelf en eentje door Joost Bosman.
En met twee gasten die Zelensky van binnen- en van buiten kennen: Iryna Moreno, afkomstig uit Kyiv en bestuurder bij Hart voor Oost-Europa. Een deel van haar familie is gevlucht, terwijl haar neef in het leger zit. Iryna vertelt hoe de soldaten over Zelensky denken, hoe belangrijk Zelensky is voor Oekrane en hoe het Oekraense volkslied haar sinds 24 februari ontroert.
NRC-journalist en oud-Ruslandcorrespondent Steven Derix schreef samen met Marina Shelkunova de biografie Zelensky, de oorlogspresident. Ook vertaald in het Engels, Duits en Noors. Steven dook in het verleden, heden en toekomst van de Oekraense president. Een president die zich volgens Steven kan meten met Winston Churchill.
pi_207190748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alsof we wel goede ervaringen hebben met een appeasement politiek ten opzichte van genocidale maniakken :').
Opdelen in een oost en een West deel?
Edit: werkte ook niet.
pi_207190822
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Afhankelijk van Russisch gas enzo. Denk ik.
Of bij de oligarchen aan de Cte d'Azur in het gevlei willen blijven, wie zal het zeggen?
pi_207190846
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd. Hopen dat ze eens een fatsoenlijk land worden ipv zo'n agressief boevennest.
Daar hopen we al meer dan 100 jaar op.
Цой жив
  donderdag 22 december 2022 @ 20:11:01 #212
323876 michaelmoore
pi_207190889
met kerst zou er toch een onverwachtte slag te maken moeten zijn, onder dronken russen
pi_207190909
quote:
Het is wel een bijzondere ontwikkeling. Vrijwel alle Oekraners die ik ken zijn in het pre-Zelensky tijdperk uit Oekrane vertrokken en hadden allemaal de intentie om na hun studie of na een aantal jaar werken terug te keren als er een stabielere regering zou zijn. Allemaal hoopte ze dat Zelensky (bij gebrek aan beter) zou winnen maar niemand was echt enthousiast over hem in die jaren voor de oorlog.

Als je daar dan op doorpraat zijn de meeste wel zo eerlijk om toe te geven dat er onredelijke verwachtingen van hem waren, maar dat zeggen ze eigenlijk pas nu. Ze beschouwen hem nu allemaal als held en als de leider die het land op dit moment nodig heeft.

Toch zeggen ze nu vrijwel allemaal dat ze niet terug op korte termijn terug zullen keren. De meeste hebben hier kinderen gekregen en die willen ze een mooie toekomst geven. Zonder oorlog was dat waarschijnlijk anders geweest.
  donderdag 22 december 2022 @ 20:12:53 #214
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207190929
quote:
[ twitter ]

Al Bundy zei het al; de Fransen zijn sissy's :P
pi_207190968
quote:

[..]

Ooit gehoord van de Kosaken?
pi_207191002
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:11 schreef michaelmoore het volgende:
met kerst zou er toch een onverwachtte slag te maken moeten zijn, onder dronken russen
Dan moet je dat wel doen op 7 januari als de Russen kerst vieren.
Цой жив
pi_207191015
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:15 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ooit gehoord van de Kosaken?
Dat moet zijn waarom Rusland nu Oekrainse cultuur aan het vernietigen is, omdat het niet bestond.
pi_207191039
quote:

Volgens deze redenatie kunnen we heel Oost-Europa (met Rusland voorop) en een groot stuk van Azi wel een failed state noemen die niets is.
pi_207191049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:11 schreef michaelmoore het volgende:
Nou in het westen zit dan ook alles aan de kalkoen.
Totaal onvoorbereid.
pi_207191066
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is wel een bijzondere ontwikkeling. Vrijwel alle Oekraners die ik ken zijn in het pre-Zelensky tijdperk uit Oekrane vertrokken en hadden allemaal de intentie om na hun studie of na een aantal jaar werken terug te keren als er een stabielere regering zou zijn. Allemaal hoopte ze dat Zelensky (bij gebrek aan beter) zou winnen maar niemand was echt enthousiast over hem in die jaren voor de oorlog.

Dat hoor ik ook wel veel van Oekraners, zonder oorlog zou hij waarschijnlijk niet herkozen worden.
Цой жив
pi_207191076
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Volgens deze redenatie kunnen we heel Oost-Europa (met Rusland voorop) en een groot stuk van Azi wel een failed state noemen die niets is.
En West Europa ook, terug naar de tijd van voor de Verlichting...hey....waar hebben we dat eerder gehoord?
pi_207191091
quote:

Dus wat nu?
Een volstrekt onbetrouwbare, want misdadige buurman die bovendien niet Europees is; het grootste deel van Rusland ligt immers in Azi. De Europese vrede en veiligheid zijn eerder gebaat bij een Rusland waarvan de samenleving dusdanig in de ellende gestort is dat ze hun koloniale aspiraties niet meer kunnen verwezenlijken vanwege enorme binnenlandse problematiek.

Het is overigens een misvatting dat "Versailles" WO II veroorzaakt heeft, de beurskrach van 1929 en naviteit bij de andere Duitse partijen zijn eerder de reden dat de NSDAP zich voldoende sterk voelde om de macht te grijpen en Duitsland in een dictatuur om te vormen.
pi_207191120
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:25 schreef polderturk het volgende:

[..]
Oekraners zitten met hetzelfde. Dat merk je omdat ze steeds meer wapens, voorraden en materieel van de NAVO landen vragen. Echter jij hebt het over verliezen op beeld maar we weten niet wat buiten de camera's allemaal gebeurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door HSG op 22-12-2022 23:17:53 ]
  donderdag 22 december 2022 @ 20:57:31 #224
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207191831
quote:

Dus wat nu?
Wachten we tot putin een kogel door z'n hoofd jaagt, en gaan we daarna een keer nadenken of en hoe we rus gaan helpen.

We begonnen daar in WO2 immers ook niet mee toen de man met snor nog in leven was.
&lt;signature here&gt;.
pi_207191998
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat hoor ik ook wel veel van Oekraners, zonder oorlog zou hij waarschijnlijk niet herkozen worden.
Een van de redenen voor het moment van inval: Zelenskyy was zijn populariteit aan het verliezen. Hij had beloofd iets aan de corruptie te doen, maar corruptie zat zo diep verweven in alles, dat dat vrijwel niet lukte.
Zoals in alle landen: de ander moet aangepakt worden, jijzelf niet. Dus de aanpak stuitte op weerstand en rechtszaken.
Als er 15 februari verkiezingen waren geweest, had Zelenskyy dik verloren. Onder die omstandigheden, geloofde Poetin, zou zijn marionet, die al in de coulissen klaarstond, wel geaccepteerd worden.
  donderdag 22 december 2022 @ 21:12:15 #226
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_207192125
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een volstrekt onbetrouwbare, want misdadige buurman die bovendien niet Europees is; het grootste deel van Rusland ligt immers in Azi. De Europese vrede en veiligheid zijn eerder gebaat bij een Rusland waarvan de samenleving dusdanig in de ellende gestort is dat ze hun koloniale aspiraties niet meer kunnen verwezenlijken vanwege enorme binnenlandse problematiek.

Het is overigens een misvatting dat "Versailles" WO II veroorzaakt heeft, de beurskrach van 1929 en naviteit bij de andere Duitse partijen zijn eerder de reden dat de NSDAP zich voldoende sterk voelde om de macht te grijpen en Duitsland in een dictatuur om te vormen.
Het is vooral een misvatting dat er n overheersende oorzaak voor WO II aan te wijzen is. 'Versailles' was zeker niet de voornaamste oorzaak, maar het speelde wel degelijk mee. Zeker in combinatie met de propaganda, over Wilsons '14 punten' onder andere, die de Duitsers eerst verteld was.

Wat dat laatste betreft gaat het nu alvast beter, want ik denk niet dat veel Russen een verwachting van een vriendelijke vrede hebben momenteel ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_207192204
Is dit om lange armen van Poetin zoals FvD te verbieden?

twitter
  donderdag 22 december 2022 @ 21:26:22 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207192431
Ben daar eigenlijk op tegen. Ja de FvD is kut maar laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207192439
quote:

[..]

Weer lekker aan het trollen kerel?
  donderdag 22 december 2022 @ 21:31:12 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207192529
Klopt sowieso niet dat het russisch grondgebied is. Het is namelijk van mij. Ik heb daar hier thuis een stemming over gedaan. Mijn vrouw had geen idee waar ik het over had en ik stemde voor. Dus is het nu officieel mijn gebied.

Oja tevens is er 1 persoon ergens in Noord-Korea die het met me eens is. Vrij doorslaggevend dus. Dat die russen het nog claimen is me een raadsel.
pi_207192591
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:18 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Nou in het westen zit dan ook alles aan de kalkoen.
Totaal onvoorbereid.
Welnee, de Russen vieren kerst als bij ons zelfs de Driekoningen al vertrokken zijn en de restjes kalkoen al in de kliko liggen te schimmelen.
pi_207192652
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben daar eigenlijk op tegen. Ja de FvD is kut maar laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.
Een vijfde colonne dient uitgeschakeld te worden voordat ze - net als in de VS al plaatsgevonden heeft en waar van Meijeren reeds toe opgeroepen heeft - regeringsgebouwen begint te bestormen. Naast een verbod op partijen die met een vijandige natie collaboreren zouden de leden er van het beste ook preventief in interneringskampen opgesloten kunnen worden.
  donderdag 22 december 2022 @ 21:40:32 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207192709
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een vijfde colonne dient uitgeschakeld te worden voordat ze - net als in de VS al plaatsgevonden heeft en waar van Meijeren reeds toe opgeroepen heeft - regeringsgebouwen begint te bestormen. Naast een verbod op partijen die met een vijandige natie collaboreren zouden de leden er van het beste ook preventief in interneringskampen opgesloten kunnen worden.
Maar dat kan ook wel met de huidige middelen denk ik. Hoef je niet een partij voor te verbieden imo.
pi_207192888
_O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207193079
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Maar dat kan ook wel met de huidige middelen denk ik. Hoef je niet een partij voor te verbieden imo.
De focus op iets abstracts als een politieke organisatie begrijp ik ook niet helemaal. Zal er wel mee te maken dat politici terughoudend zijn om verraders bij naam te noemen. Ze blijven eromheen draaien. Het is toch onderhand vrij duidelijk in welke hoek je verraders moet zoeken en zuiveren. In plaats van de zoveelste kansloze wet kunnen ze beter het OM eens een schop onder de kont geven.
pi_207193527
twitter
pi_207193785
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Oekraners zitten met hetzelfde. Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van de NAVO landen vragen. Echter jij hebt het over verliezen op beeld maar we weten niet wat buiten de camera's allemaal gebeurt.
Wat staat hier en wat bedoel je ermee? Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van NAVO-landen vragen.
  donderdag 22 december 2022 @ 22:45:00 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 22 december 2022 @ 22:55:23 #240
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207194115
twitter
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 22 december 2022 @ 22:56:45 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207194131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze hebben in de VS de adel gewoon vervangen door miljonairs/miljardairs.
Yep, alleen is er geen "ze" maar een "we".
  donderdag 22 december 2022 @ 22:56:53 #242
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207194134
quote:

[..]
Ik ga je niet op andere gedachten brengen en jij mij ook niet, maar alsnog een reactie/vraag: wanneer spreek je nu van "collaboratie met een vijandige natie"? We zijn, ondanks alle sancties/wapenleveringen/etc., niet direct in oorlog met Rusland. We worden niet door Rusland bezet en zij niet door ons en ze voeren geen aanvallen op ons uit en wij niet op hen. Er zijn hier geen partijen die na een bezetting als regering zijn genstalleerd door Rusland en meehelpen om het binnenlandse verzet hier te vervolgen of te bestrijden. Er wordt niet actief meegestreden aan de zijde van Rusland tegen ons land of een land als Oekrane.

Natuurlijk vind ik al dat FvD-gewauwel m.b.t. Rusland ook hemeltergend. Ze zijn mijns inziens al lange tijd veel te ver doorgeslagen en de weg volledig kwijt. Maar "collaboratie met een vijandige natie" vind ik echt zwaar overtrokken en wanneer je op dit moment over "interneringskampen" gaat spreken, sla je wat mij betreft ook behoorlijk door.

GroenLinks komt voort uit een aantal communistische partijen. De SP, van Jan Marijnissen en nu dochter Lilian, is opgericht vanuit een uitgesproken maostische overtuiging. Ook niet bepaald onze vrienden, zeker ten tijde van de Koude Oorlog. Maar die hebben we niet allemaal preventief in "interneringskampen" opgesloten op grond van "collaboratie met een vijandige natie".

Het opsluiten van Japanse Amerikanen in concentratiekampen in WOII, zonder dat ze ook maar 1 misdaad hadden begaan, is een inktzwarte bladzijde uit hun geschiedenis. Dat is een weg die je wat mij betreft echt niet moet bewandelen. En dan waren de VS en Japan op dat moment ook nog eens daadwerkelijk met elkaar in oorlog.

Wanneer er actieve collaboratie met een vijand plaatsvindt, zoals de NSB deed tijdens de Duitse bezetting, heb ik alle begrip voor je standpunt. Maar nu puur op het gevoel "ik vind dat Rusland onze vijand is en daar heb ik volkomen gelijk in", zonder enige vorm van oorlogsverklaring of strijd, mensen in interneringskampen gaan stoppen omdat zij sympathie tonen voor een andere natie, heb ik geen enkel begrip voor. Hoe absurd ik die vergaande synpathie ook vind.
pi_207194181
quote:

[..]
mijn god :')

ik denk niet dat je door hebt waar je nu precies om vraagt

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2022 23:01:28 ]
pi_207194203
Russia scrubs Mariupol's Ukraine identity, builds on death
https://apnews.com/articl(...)77f2ebfe750ea99b9ad9
pi_207194227
Xi Jinping ‘demands letter from Vladimir Putin explaining how and when the Ukraine war will end’
https://www.news.com.au/w(...)b43dafce7f4b9845a894
pi_207194317
De vlag heeft een mooi lijstje gekregen

pi_207194375
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:03 schreef Aether het volgende:
Xi Jinping ‘demands letter from Vladimir Putin explaining how and when the Ukraine war will end’
https://www.news.com.au/w(...)b43dafce7f4b9845a894
wanneer heeft china weer een groot (sport)evenement? putin heeft eerder ook netjes op xi gewacht
pi_207194451
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:34 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wat staat hier en wat bedoel je ermee? Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van NAVO-landen vragen.
Heb het aangepast.
pi_207194627
quote:
Senators also approved an amendment that would allow the administration to sell the seized assets of Russian oligarchs and put the money toward rebuilding in Ukraine.
nytimes
pi_207194709
twitter

Bewegend beeld

twitter
pi_207194936
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:01 schreef Aether het volgende:
Russia scrubs Mariupol's Ukraine identity, builds on death
https://apnews.com/articl(...)77f2ebfe750ea99b9ad9
Wat een horror :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 22 december 2022 @ 23:59:30 #252
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207194987
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]
mijn god :')

ik denk niet dat je door hebt waar je nu precies om vraagt
Nope, par for the course, als het maar erg genoeg is.
&lt;signature here&gt;.
pi_207195122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat een horror :{
Fijn he die Russen, moeten we daar ooit nog mee om de tafel gaan zitten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 23 december 2022 @ 00:12:08 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207195128
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
twitter
twitter
pi_207195152
quote:
84s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ twitter ][ twitter ]
Aldrich Ames.
pi_207195174
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een knallend verjaardagsfeest dus.
Goed nieuws, Rogozin blijkt dermate zwaar gewond te zijn dat hij in Donetsk noch in Rostov geopereerd kon worden. Daarvoor moet hij naar Moskou:

twitter

Tevens mooie beelden van het restaurant in Donetsk waar de aanval plaatsvond:
twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2022 00:19:28 ]
pi_207195196
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Alleen zodra ze opflikkeren uit Oekrane en ook andere landen met rust laten.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 23 december 2022 @ 00:21:04 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207195204
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:17 schreef J.B. het volgende:

[..]
Goed nieuws, Rogozin blijkt dermate zwaar gewond te zijn dat hij in Donetsk noch in Rostov geopereerd kon worden. Daarvoor moet hij naar Moskou:

[ twitter ]
Hopelijk heeft ie veel pijn.
pi_207195210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Alleen zodra ze opflikkeren uit Oekrane en ook andere landen met rust laten.
En dan nog zal eerst die kutdwerg en al zijn vazallen weg moeten.
pi_207195234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
En dan nog zal eerst die kutdwerg en al zijn vazallen weg moeten.
Dat ook graag, maar eerst die moordenaars opzouten uit Oekrane.
pi_207195270
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Duitsers en de Japanners waren opvallend snel na hun strapatsen ook weer onze allerbeste vrienden, tot op de dag van vandaag.
pi_207195277
twitter
  vrijdag 23 december 2022 @ 00:35:42 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207195285
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:17 schreef J.B. het volgende:

[..]

[ twitter ]

Tevens mooie beelden van het restaurant in Donetsk waar de aanval plaatsvond:
[ twitter ]
Maar echt, hoe naief ben je als je na zoveel aanvallen op hoge militairen de afgelopen maanden denkt dat het een goed idee is om een verjaardagsfeestje te vieren :')
  vrijdag 23 december 2022 @ 00:36:57 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207195289
Ooh en Igor is ook weer eens boos :')

twitter
pi_207195297
Ik vraag me af of sommige Amerikaanse politici ook door Poetin betaald worden.

twitter
pi_207195302
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Duitsers en de Japanners waren opvallend snel na hun strapatsen ook weer onze allerbeste vrienden, tot op de dag van vandaag.
Wel na onvoorwaardelijke overgave in een oorlog waar ze volledig gemold werden.
Цой жив
pi_207195303
quote:

Dus wat nu?
Rusland had alles. Gasinkomsten, olieinkomsten, Olympische Spelen, WK Voetbal, F1 race, toerisme, westerse leiders. Ze hebben het zelf weggegooid. Als ze het terug willen moeten ze zelf de eerste stap nemen.
pi_207195309
quote:
84s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:36 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en Igor is ook weer eens boos :')

[ twitter ]
Mooi.
Hoe bozer hij is, hoe beter.
Bakhmut wordt hopelijk de ondergang van Putin.

twitter
pi_207195314
quote:
Volgens mij is het aan de Oekrane om te bepalen of Zelensky ook in vredestijd een goed leider is. Daar hebben ze echt geen debat in Amsterdam voor nodig. Echt rot op De Balie.
pi_207195336
quote:

[..]

Hee, een onafhankelijk denker!

Ow nee, een FvD papegaai die enkel de opvattingen van Baudet kan herhalen.

Heeft morgen @Belugastroop weer FvD corvee in dit topic?
pi_207195375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Volgens mij is het aan de Oekrane om te bepalen of Zelensky ook in vredestijd een goed leider is. Daar hebben ze echt geen debat in Amsterdam voor nodig. Echt rot op De Balie.
Ze hebben wel gelijk hoor. Zelensky heeft de verkiezingen vooral gewonnen omdat hij de corruptie wou aanpakken. Veel mensen vonden dat het niet snel genoeg ging plus dat hij in de panama papers stond hielp ook niet echt plus hij hield een bevriende oligarchie de hand boven het hoofd. Dat was allemaal voor de oorlog. Nu tijdens de oorlog vind iedereen dat hij het super doet. Komt ook omdat hij precies doet wat hij moet doen. Het westen vragen om hulp en de aandacht van het westen houden, het Oekraense volk gemotiveerd houden, het leger steunen, het land door de oorlog helpen en het belangrijkste steun blijven zoeken. Maar vele vinden ook dat als deze oorlog over is hij ook weer weg moet vanwege de eerdere dingen. Zo vreemd is het ook weer niet Churchill moest ook het veld ruimen vlak na WO2.
pi_207195404
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ze hebben wel gelijk hoor. Zelensky heeft de verkiezingen vooral gewonnen omdat hij de corruptie wou aanpakken. Veel mensen vonden dat het niet snel genoeg ging plus dat hij in de panama papers stond hielp ook niet echt plus hij hield een bevriende oligarchie de hand boven het hoofd. Dat was allemaal voor de oorlog. Nu tijdens de oorlog vind iedereen dat hij het super doet. Komt ook omdat hij precies doet wat hij moet doen. Het westen vragen om hulp en de aandacht van het westen houden, het Oekraense volk gemotiveerd houden, het leger steunen, het land door de oorlog helpen en het belangrijkste steun blijven zoeken. Maar vele vinden ook dat als deze oorlog over is hij ook weer weg moet vanwege de eerdere dingen. Zo vreemd is het ook weer niet Churchill moest ook het veld ruimen vlak na WO2.
Dan is dat nog altijd aan een Oekrainers zelf en niet aan een paar debateerders in De Balie.
pi_207195441
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 01:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dan is dat nog altijd aan een Oekrainers zelf en niet aan een paar debateerders in De Balie.
Tuurlijk is dat aan de Oekraners hun kiezen uiteindelijk. Maar het is wel interessant als je er meer over wilt weten wat er precies speelt in Oekrane en hoe mensen daar over denken en naar kijken. Dat hele debat in De Balie moet je gewoon zien als iets informatiefs en niet als een verkiezingsdebat. Ik heb die podcast nog niet geluisterd maar ga het wel doen. Maar hier rond bijvoorbeeld de Amerikaanse president verkiezingen heb je ook dit soort debatten. Eigenlijk is het niet meer dan het verhaal van beide kanten te laten zien. Zo moet je het ook gewoon zien en er niet meer van maken dan het is.
  vrijdag 23 december 2022 @ 02:18:28 #274
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_207195502
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207195615
quote:

[..]

Geschiedenis en leugens gebruiken om genocide goed te praten. @Ixnay doet het gewoon. Wanneer de tribunalen komen is er vast nog wel een plekje voor jouw helden Baudet en Van Meijeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2022 04:45:55 ]
pi_207195652
twitter
pi_207195675
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In notime trouwden ze met onze prinsessen.
pi_207195689
quote:
:')
pi_207195745
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Rusland had alles. Gasinkomsten, olieinkomsten, Olympische Spelen, WK Voetbal, F1 race, toerisme, westerse leiders. Ze hebben het zelf weggegooid. Als ze het terug willen moeten ze zelf de eerste stap nemen.
Rusland heeft(had) inderdaad alles in huis om welvarendheid voor zijn inwoners te kunnen garanderen. In plaats daarvan kiezen ze voor een corrupt crimineel regime geleid door een megalomaan eng kereltje met opvattingen die al een eeuwigheid niet meer levensvatbaar zijn, en alleen zijn eigen inner circle verrijkt. Er blijkt in Rusland een voorliefde te zijn voor dit soort idioten die nietsontziend te werk gaan om maar vooral dit soort wantoestanden te kunnen blijven uitoefenen.
Derhalve zullen ze daar na het vertrek van Putin en consorten eerst maar eens moeten bewijzen dat ze anders in elkaar zitten dan ze nu al decennia lang laten zien. Ik heb er een hard hoofd in. Al die chronisch gemarineerde wodka hersenen, daar komt weinig goeds uit voort.
pi_207195751
twitter
pi_207195760
Nukes?
twitter

twitter
pi_207195779
twitter
pi_207195783
Iran Threatens Zelenskyy Over His Speech to Congress
https://www.eurointegration.com.ua/eng/news/2022/12/22/7152958/

Mossad chief warns: Iran is expanding supply of advanced weapons to Russia
https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/article-725624

twitter
pi_207195789
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2022 07:15 schreef Aether het volgende:
Nukes?
[ twitter ]
[ twitter ]
Hoe hij ook echt zo komt oplopen en zo’n gebaar maakt alsof hij het applaus in ontvangst neemt, maar er klapt helemaal niemand :')

Sowieso treurig hoe ver deze man van het padje is. Met z’n heilige oorlog. Het ging toch om nazi’s?
pi_207195905
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik ga je niet op andere gedachten brengen en jij mij ook niet, maar alsnog een reactie/vraag: wanneer spreek je nu van "collaboratie met een vijandige natie"? We zijn, ondanks alle sancties/wapenleveringen/etc., niet direct in oorlog met Rusland. We worden niet door Rusland bezet en zij niet door ons en ze voeren geen aanvallen op ons uit en wij niet op hen. Er zijn hier geen partijen die na een bezetting als regering zijn genstalleerd door Rusland en meehelpen om het binnenlandse verzet hier te vervolgen of te bestrijden. Er wordt niet actief meegestreden aan de zijde van Rusland tegen ons land of een land als Oekrane.

Natuurlijk vind ik al dat FvD-gewauwel m.b.t. Rusland ook hemeltergend. Ze zijn mijns inziens al lange tijd veel te ver doorgeslagen en de weg volledig kwijt. Maar "collaboratie met een vijandige natie" vind ik echt zwaar overtrokken en wanneer je op dit moment over "interneringskampen" gaat spreken, sla je wat mij betreft ook behoorlijk door.

GroenLinks komt voort uit een aantal communistische partijen. De SP, van Jan Marijnissen en nu dochter Lilian, is opgericht vanuit een uitgesproken maostische overtuiging. Ook niet bepaald onze vrienden, zeker ten tijde van de Koude Oorlog. Maar die hebben we niet allemaal preventief in "interneringskampen" opgesloten op grond van "collaboratie met een vijandige natie".

Het opsluiten van Japanse Amerikanen in concentratiekampen in WOII, zonder dat ze ook maar 1 misdaad hadden begaan, is een inktzwarte bladzijde uit hun geschiedenis. Dat is een weg die je wat mij betreft echt niet moet bewandelen. En dan waren de VS en Japan op dat moment ook nog eens daadwerkelijk met elkaar in oorlog.

Wanneer er actieve collaboratie met een vijand plaatsvindt, zoals de NSB deed tijdens de Duitse bezetting, heb ik alle begrip voor je standpunt. Maar nu puur op het gevoel "ik vind dat Rusland onze vijand is en daar heb ik volkomen gelijk in", zonder enige vorm van oorlogsverklaring of strijd, mensen in interneringskampen gaan stoppen omdat zij sympathie tonen voor een andere natie, heb ik geen enkel begrip voor. Hoe absurd ik die vergaande synpathie ook vind.
Sorry, maar ik kan niets met dit soort wereldvreemd hippiegewauwel. We zijn gewoon in oorlog met de Russen, een volk wat er geen enkele moeite mee heeft om een passagiers toestel vol Nederlandse staatsburgers uit de lucht te schieten en al decennialang in de westerse (en dus ook Nederlandse) politiek loopt te stoken.

Het is geen enkel probleem om de Nederlandse bevolking af te luisteren en al hun bankgegevens in te zien in de strijd tegen "KiNdErPoRnO!!1!", dus zie ik er ook geen enkel probleem in om de collaborateurs en potentile terroristen van de FvD preventief in interneringskampen op te sluiten. :Y
pi_207196042
quote:
Tja, in jouw geliefde Rusland heeft 13% van de bevolking geen toilet, of stromend water in huis.
Laat staan verharde wegen in hun woonplaats....
Toch vind je niet dat Rusland daar iets aan moet doen, ipv hun eigen burgers en die van Oekrane vermoorden in een zinloze oorlog.
pi_207196066
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is geen enkel probleem om de Nederlandse bevolking af te luisteren en al hun bankgegevens in te zien in de strijd tegen "KiNdErPoRnO!!1!", dus zie ik er ook geen enkel probleem in om de collaborateurs en potentile terroristen van de FvD preventief in interneringskampen op te sluiten. :Y
:')
pi_207196136
quote:
Alsdus nobodies op Twitter. Waarop dump je dit soort shit hier toch altijd?
pi_207196249
Kirgizi, Armeni, Turkije: via deze landen krijgt Rusland toch sanctieproducten
https://nos.nl/l/2457477
pi_207196290
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 07:24 schreef Aether het volgende:
Iran Threatens Zelenskyy Over His Speech to Congress
https://www.eurointegration.com.ua/eng/news/2022/12/22/7152958/

Mossad chief warns: Iran is expanding supply of advanced weapons to Russia
https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/article-725624

[ twitter ]
Wat betreft die massagraven in Mariupol heb ik hier gisteren van een volidioot geleerd dat dat het beschermen van Russischtaligen inhoudt.
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:25:00 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207196430
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
En zelf gigantisch verontwaardigd zijn wanneer iemand het waagt in BNW "msm" te posten :') .
Huilen dan.
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:31:09 #292
38496 Perrin
pi_207196492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Omdat hij hoopt dat het waar is, waarschijnlijk.

Vermoedelijk omdat hij hoopt dat al die vrolijke, gelukkige mensen om hem heen dan net zo'n miserabel leven als hijzelf krijgen.
pi_207196538
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 08:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, in jouw geliefde Rusland heeft 13% van de bevolking geen toilet, of stromend water in huis.
Laat staan verharde wegen in hun woonplaats....
Toch vind je niet dat Rusland daar iets aan moet doen, ipv hun eigen burgers en die van Oekrane vermoorden in een zinloze oorlog.
In Rusland moet je dan wel buiten gaan schijten, maar je krijgt er er wel de laatste ICBM's en duikboten voor terug.
pi_207196588
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 00:39 schreef polderturk het volgende:
Ik vraag me af of sommige Amerikaanse politici ook door Poetin betaald worden.

[ twitter ]
Dit zijn hetzelfde soort mensen die op social media de illegale immigratie vergelijken met de Russische invasie in Oekraine. Serieus....er zijn echt mensen die dit roepen.
  vrijdag 23 december 2022 @ 09:44:36 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207196609
quote:
Ik vind dit altijd wel grappig. Sprak gister nog met een kerel uit de VS en hoe moeilijk het normaal al is om iets van geld naar sociale stelsels te laten gaan. Iedereen (links en rechts) is daar meestal op tegen.

Maar zodra het naar Oekraine gaat via het leger zou het opeens naar daklozen gegaan moeten zijn. Terwijl als er dan een bill is om daklozen te helpen met extra geld deze instant afgeschoten wordt.

Dus ja ik heb ook zoiets van, dat geld kan je dus beter besteden aan Oekraine.
pi_207196627
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2022 07:15 schreef Aether het volgende:
Nukes?
[ twitter ]
[ twitter ]
Waar zou hij zijn paddo's kopen? Lijkt me een te gekke trip.
pi_207196667
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd wel grappig. Sprak gister nog met een kerel uit de VS en hoe moeilijk het normaal al is om iets van geld naar sociale stelsels te laten gaan. Iedereen (links en rechts) is daar meestal op tegen.

Maar zodra het naar Oekraine gaat via het leger zou het opeens naar daklozen gegaan moeten zijn. Terwijl als er dan een bill is om daklozen te helpen met extra geld deze instant afgeschoten wordt.

Dus ja ik heb ook zoiets van, dat geld kan je dus beter besteden aan Oekraine.
Grappig ook dat men aan Republikeinze zijde de inflatie super belangrijk vindt als het hierover gaat. Gelukkig maar dat de Republikeinen nu ze een meerderheid in het HvA hebben als eerste aan het dode paard van H. Biden's gaan lopen trekken hier wat aan gaan proberen te doen.
pi_207196692
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Grappig ook dat men aan Republikeinze zijde de inflatie super belangrijk vindt als het hierover gaat. Gelukkig maar dat de Republikeinen nu ze een meerderheid in het HvA hebben als eerste aan het dode paard van H. Biden's gaan lopen trekken hier wat aan gaan proberen te doen.
Elke tweet die ik vanuit die kant zie zijn voornamelijk van stock traders. Die zijn alleen maar in paniek omdat hun aandelen momenteel dalen. Ze geven geen fuck verder om de daklozen. Alleen maar eigen belang dat die oorlog zo snel mogelijk eindigt.
pi_207196704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Elke tweet die ik vanuit die kant zie zijn voornamelijk van stock traders. Die zijn alleen maar in paniek omdat hun aandelen momenteel dalen. Ze geven geen fuck verder om de daklozen. Alleen maar eigen belang dat die oorlog zo snel mogelijk eindigt.
Dit en enkel dit is de reden voor al die anti-Oekraini lui.. "Nou moet ik een trui aantrekken ipv een t-shirt in huis" lui.
pi_207196707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]
En op het moment dat men echt wat wil gaan doen tegen het daklozen probleem trekken de conservatieve sneuneuzen er hun handen vanaf want 'daklozen zijn een probleem van Democratische steden en dus niet van ons'. :')
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:06:35 #301
323876 michaelmoore
pi_207196825
quote:
dictators en machtswerllustelingen geven geen snarts om het leven of welzijn van gewone mensen
en maken slachters en kampbeulen tot helden, hnetzlefde deed Hitler en Stalin

Ramzan Kadyrov wordt een Cavalier in de Orde van Alexander Nevsky
Poetin reikte het hoofd van Tsjetsjeni opnieuw een hoge staatsonderscheiding uit

Читайте на WWW.STAV.KP.RU: https://www.stav.kp.ru/daily/27483/4697052/
quote:
Ramzan Kadyrov wordt een Cavalier in de Orde van Alexander Nevsky
Poetin reikte het hoofd van Tsjetsjeni opnieuw een hoge staatsonderscheiding ui

Kadyrov ontving nog een staatsonderscheiding. Foto: archief van de held van de publicatie.

Het hoofd van de Tsjetsjeense Republiek, Ramzan Kadyrov, werd Ridder in de Orde van Alexander Nevsky.
Hij ontving een hoge staatsonderscheiding van Vladimir Poetin voor zijn grote bijdrage aan de ontwikkeling van Tsjetsjeni en de effectieve oplossing van staatstaken. Kadyrov sprak hierover in zijn TG-kanaal.

- Een dergelijke beoordeling van mijn bescheiden verdiensten in dienst ten behoeve van ons moederland is een grote eer voor mij.
Ik ben enorm trots om zo'n belangrijke onderscheiding te ontvangen uit handen van de opperbevelhebber, die voor ons allemaal een levendig voorbeeld is van een echte leider en echte patriot! zei Kadyrov.

De leider van het Tsjetsjeense volk bedankte Poetin voor zijn vertrouwen en waardering voor zijn verdiensten en beloofde zijn werk niet te vertragen.

- Op mijn beurt kan ik de opperbevelhebber verzekeren dat we niet van plan zijn het werktempo te vertragen. Bovendien zetten de huidige situatie in de wereld en de agressieve houding van onvriendelijke landen ons ertoe aan onze inspanningen te verdubbelen om volledige veiligheid in het land te garanderen, - zei de huidige houder van de Orde van Alexander Nevsky Ramzan Kadyrov.

. Bij de toekenning van de rang van kolonel-generaal aan Kadyrov kondigde Vladimir Poetin persoonlijk de verjaardag van de stad Grozny aan.

Academicus Ramzan Kadyrov werd ook professor
Hoewel hij eerder "de voorstellen van tientallen universiteiten voor eretitels fundamenteel afwees" ( meer ).
Ramzan Kadyrov ontving de Valor and Courage-medaille, een gepersonaliseerd horloge en een dolk

Читайте на WWW.STAV.KP.RU: https://www.stav.kp.ru/daily/27483/4697052/

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 23-12-2022 10:37:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')