SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Macron zijn good cop act is vervelend.quote:
Die leven echt in een fantasiewereld, net als Hitler in de bunker nog in de overwinning geloofde terwijl de Russen op 3 km stonden.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
De Admiral Kuznetsov staat in brand![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik snap niet dat daar zoveel twijfel over bestaat? Internationaal bancair verkeer, is internationaal. Voor de rest hebben we kunnen lezen dat china ook asap die MIR payment card afschoot, Huawei is gekapt met mobieltjes verkopen, enzovoort.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, zou ik dat erg verrassend vinden.
Gelukkig staat er duidelijk "Meinung" in beeld.quote:
Ik word schijtziek van Duitsland en haar pislauwe laffe houding.quote:
Frankrijk toch ook. “We mogen Rusland niet schofferen”. Hou op hoor.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik word schijtziek van Duitsland en haar pislauwe laffe houding.
rot bedetquote:
quote:Although the Gulag provided a system of cheap labor, most historians agree that the camps ultimately didn't make a significant contribution to the Soviet economy. Experts believe that without enough food and supplies, workers were unequipped to provide productive results.
The dark history of the Gulag has left generations of Russians scarred and damaged. Even today, some survivors are too fearful to discuss their experiences.
Verklaar de vraag ?quote:Op donderdag 22 december 2022 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In hoeverre zijn die congresleden trouwens allemaal lid van dynastien net zoals bij de Romeinse senaat?
Duitsland heeft een hele vreemde (ver)houding met en tot Rusland, niet alleen door WO I en II. Voor veel Duitsers is Rusland om de n of andere reden een mysterieus, maar nobel en ontzagwekkend land ipv het corrupte en misdadige derdewereldland dat het in werkelijkheid is.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar ondertussen doneren ze de wereld, maar geen tanks.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De tsarenfamilie was toch ook van Duitse oorsprong? Misschien dat dat nog wel een rol speelt.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland heeft een hele vreemde (ver)houding met en tot Rusland, niet alleen door WO I en II. Voor veel Duitsers is Rusland om de n of andere reden een mysterieus, maar nobel en ontzagwekkend land ipv het corrupte en misdadige derdewereldland dat het in werkelijkheid is.
Ik vrees het ook. Maar de media mag ook wel eens aan zelfreflectie doen. Nog te vaak zie ik Russische propaganda en uitspraken die contextloos gebracht worden. Dat je het brengt is niet verkeerd h? Hoort bij volledig informeren, maar je moet er wel de context bij schetsen. Ook, nee juist, als de context is dat het aantoonbaar volkomen kul is.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gelukkig staat er duidelijk "Meinung" in beeld.
Desalniettemin mag er wel eens een grootschalig onderzoek naar de inkomsten van allerlei politici en opiniebepalers uitgevoerd gaan worden. Het EU corruptieschandaal en de door het Kremlin gekochte CDA-er van der Linden doen mij vermoeden dat er wel eens heel wat hotemetoten voor Russische spiegeltjes en kraaltjes gevallen kunnen zijn.
quote:Op donderdag 22 december 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De tsarenfamilie was toch ook van Duitse oorsprong? Misschien dat dat nog wel een rol speelt.
Brits-Duits voornamelijk.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nicholas RUS George UK Wilhelm D
Het zijn allemaal Duitsers.quote:
Wat ik eigenlijk mis in de media is een column/tv-programma die eens wat tijd besteed aan het hele verhaal achter het nieuws. Of op zijn minst meer duiding geeft.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Maar de media mag ook wel eens aan zelfreflectie doen. Nog te vaak zie ik Russische propaganda en uitspraken die contextloos gebracht worden. Dat je het brengt is niet verkeerd h? Hoort bij volledig informeren, maar je moet er wel de context bij schetsen. Ook, nee juist, als de context is dat het aantoonbaar volkomen kul is.
Is uit 2019 zoals altijd weer blind gepost zonder enige factcheck:quote:Op donderdag 22 december 2022 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Staat lek/brandend droogdok al gepland voor 2023?
Eens. De Russen hebben zonder twijfel veel meer Europeanen werken voor dan wij weten.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Desalniettemin mag er wel eens een grootschalig onderzoek naar de inkomsten van allerlei politici en opiniebepalers uitgevoerd gaan worden. Het EU corruptieschandaal en de door het Kremlin gekochte CDA-er van der Linden doen mij vermoeden dat er wel eens heel wat hotemetoten voor Russische spiegeltjes en kraaltjes gevallen kunnen zijn.
Het Britse koningshuis heeft zijn naam in 1917 in Windsor veranderd omdat Saksen-Coburg-Gotha toch net iets te Duits klonk in een tijd waarin Duitsers niet zo populair waren in het Verenigd Koninkrijk.quote:
Ik meen eens gelezen te hebben dat onderzoeksjournalisme en verdiepende aktualiteitenprogramma's redelijk duur zijn en maar mondjesmaat bekeken worden, waardoor dat soort journalistiek langzaam maar zeker verdwijnt. Doodzonde wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk mis in de media is een column/tv-programma die eens wat tijd besteed aan het hele verhaal achter het nieuws. Of op zijn minst meer duiding geeft.
Want niet alleen bij de bekende fake news kanalen maar ook bij bepaalde MSM programma's heeft de redactie van dienst een missie en krijgen daardoor soms tunnelvisie.
Bijv de Zembla en Radar uitzendingen over antidepressiva waarbij heel erg de nadruk op de slechte kant daarvan lag.. En echte experts amper spreektijd kregen en soort van monddood gemaakt werden.
Maarten Keulemans lijkt me een geschikte presentator als het over wetenschappelijk onderwerpen gaat ;-)
Mwah. De Europese koningshuizen zijn onderling volop gentegreerd. Om politieke redenen. Een huwelijk was gewoon een politieke tool. Daarnaast net deze logica kan je stellen dat onze Oranjes Duitsers zijn of nog erger allochtonen, maar dat hoor je niemand zo zeggen. Voor mij zijn de Oranjes wel allochtonen overigens. Nu helemaal met Maximaquote:
Als de Oranjefamilie doorgaat op de ingeslagen weg, is het binnen een jaar of 10 wel afgelopen, omdat het draagvlak voor de monarchie in sneltreintempo verdampt.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mwah. De Europese koningshuizen zijn onderling volop gentegreerd. Om politieke redenen. Een huwelijk was gewoon een politieke tool. Daarnaast net deze logica kan je stellen dat onze Oranjes Duitsers zijn of nog erger allochtonen, maar dat hoor je niemand zo zeggen. Voor mij zijn de Oranjes wel allochtonen overigens. Nu helemaal met Maxima
Dat valt reuze mee. Ze hebben zo nu en dan een dip in de populariteit, maar op de lange termijn is hun draagvlak al jaren stabiel. Ik zie Amalia graag als koninginquote:Op donderdag 22 december 2022 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de Oranjefamilie doorgaat op de ingeslagen weg, is het binnen een jaar of 10 wel afgelopen, omdat het draagvlak voor de monarchie in sneltreintempo verdampt.
Ik zie Amalia ook geen koningin meer worden.
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Ze hebben zo nu en dan een dip in de populariteit, maar op de lange termijn is hun draagvlak al jaren stabiel. Ik zie Amalia graag als koningin
Vroeger deden ze het beter. Toen moest je niet met ze fucken, want dan brandden ze hele continent gewoon plat. Maar ja, tegenwoordig mag dat niet meer van die woke figuren.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Misschien moet je dit een bekijken vanuit hun perspectief.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.
Tjah mensen kijken liever naar een programma die een persoon of bedrijf helemaal afmaken dan een programma die dat nuanceert.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik meen eens gelezen te hebben dat onderzoeksjournalisme en verdiepende aktualiteitenprogramma's redelijk duur zijn en maar mondjesmaat bekeken worden, waardoor dat soort journalistiek langzaam maar zeker verdwijnt. Doodzonde wat mij betreft.
Omdat ik tegenwoordig heel vaak lees dat zijn vader/moeder/opa/oma ook al in het congres zat. ik vraag mij dus af of er langzaam dynastien gevormd worden.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verklaar de vraag ?
Zover ik weet, is er geen sprake van een dynastie structuur in Amerika, wel in de opppervlakte een een soort van klassenstelsel.
Bepaalde families doen tot op de dag van vandaag hun invloed gelden. Dan nog zal je voortkomend uit die familie moeten beschikken over de "kwaliteiten" dat zelf aan te brengen. Alleen je naam of vermogen, gaat je niet helpen het in de IoU te maken. Ik geef toe dat een opvoeding in een gegoede omgeving en bijbehorende opleiding op de juist uni dan helpt. Iets dat iemand opgegroeid in achterstandswijken, waar andere prioriteiten zijn, doorgaans niet/nauwelijks meekrijgt. Op n of andere manier zal je altijd je oorsprong moeten verdedigen.
Is het niet in de omgeving waar de persoon (aan)komt, wordt wel verweten in de oorsprong waar iemand vandaan komt.
Nou, ze zorgen wel dat de tanks van voormalige oostbloklanden aan Oekrane worden gegeven door die landen van Leo's te voorzien. En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ondertussen doneren ze de wereld, maar geen tanks.
[ twitter ]
Is gewoon een opinie stukje. DL heeft het meest geleverd van heel de EU.quote:
Maar daar staan dan ook de nodige benefits tegenover. En als ze het een probleem vinden kunnen ze ook van hun recht op de troon af zien. Ik vind dat trouwens ook meteen een goed argument: dat je staatshoofd wordt omdat je graag staatshoofd wil worden en niet omdat je wieg nou eenmaal op Huis ten Bosch staat.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je dit een bekijken vanuit hun perspectief.
Ik zou niet onder een vergrootglas willen leven, jij wel?
Die mensen hebben geen normaal leven.
Ik ben overigens meer republikeins dan koningsgezind. Net. Maar ik kan ook niet doen alsof onze Oranje's zo'n groot probleem zijn ofzo.
Macron is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Macron zijn good cop act is vervelend.
Juist.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lastig omdat nieuws vooral bestaat uit aandacht krijgen voor een stellingname dat een doel zou moeten moet dienen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk mis in de media is een column/tv-programma die eens wat tijd besteed aan het hele verhaal achter het nieuws. Of op zijn minst meer duiding geeft.
Want niet alleen bij de bekende fake news kanalen maar ook bij bepaalde MSM programma's heeft de redactie van dienst een missie en krijgen daardoor soms tunnelvisie.
Bijv de Zembla en Radar uitzendingen over antidepressiva waarbij heel erg de nadruk op de slechte kant daarvan lag.. En echte experts amper spreektijd kregen en soort van monddood gemaakt werden.
Maarten Keulemans lijkt me een geschikte presentator als het over wetenschappelijk onderwerpen gaat ;-)
Ja, daar hebben ze een naam voor, en daar zijn ze best trotst op: "Ringtausch".quote:Op donderdag 22 december 2022 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ze zorgen wel dat de tanks van voormalige oostbloklanden aan Oekrane worden gegeven door die landen van Leo's te voorzien. En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.
Zelfs RIA geeft toe dat er brand aan boord was.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:09 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Is uit 2019 zoals altijd weer blind gepost zonder enige factcheck:
[ twitter ]
Zie Amalia als ambtenaar-voor-het leven die voorkomt dat anderen die positie eigenmachtig zich kunnen/willen toeigenen. De verbindende en zekere mate van schoprol van die funcie is wmb vele malen goedkoper dat de inrichting (met alle risicoś) van een presidentie zoals we die zien in andere landen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.
10 jaar geleden werd ik als republikein door iedereen voor achterlijk versleten maar het aantal medestanders neemt gestaag toe.
Die sovjet troep zit onderhand aardig vol met NATO standaard electronica waar mogelijk. Dus zeker nog steeds een voordeel. Verder denk ik niet dat je een tank die 10 jaar in de opslag heeft gestaan zo het slagveld op wil sturen. Ik zou eerst controleren of de rubbertjes niet zijn gaan lekken en zo. Of de accu het nog doet. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze een naam voor, en daar zijn ze best trotst op: "Ringtausch".
Maar ik vind het achterlijk
Dan geef je tanks waarin een oekrainse soldaat een goeie overlevingskans heeft, aan een land wat er geen reet mee gaat doen, beetje schoonmaken beetje verven, want echt oefenen kost geld,
En oekraine krijgt sovjet troep wat na 1 goed gericht schot de bemanning doet verdampen.
Duitsland:![]()
Nicholas en George zijn de overgrootvaders van Medvedev.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nicholas RUS George UK Wilhelm D
Neven van elkaar, die WW1 speelden ipv. Risk.
[ afbeelding ]
Er zullen ongetwijfeld voorbeelden zijn dat je een bepaalde familiestroming steeds weer terug ziet. Dat is dan geen doel (wat een dynastie is) maar een gevolg dat die familie zich die rol vaardig/eigen weet te maken.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ik tegenwoordig heel vaak lees dat zijn vader/moeder/opa/oma ook al in het congres zat. ik vraag mij dus af of er langzaam dynastien gevormd worden.
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?quote:Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
10 jaar geleden werd ik als republikein door iedereen voor achterlijk versleten maar het aantal medestanders neemt gestaag toe.
Ze hebben in de VS de adel gewoon vervangen door miljonairs/miljardairs.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld voorbeelden zijn dat je een bepaalde familiestroming steeds weer terug ziet. Dat is dan geen doel (wat een dynastie is) maar een gevolg dat die familie zich die rol vaardig/eigen weet te maken.
En ja als kind van ...vul-in... opgegroeid, zal je vaak net wat meer vaardigheiden hebben opgedaan dan anderen die dat niet met de paplepel meekrijgen.
Dat zeg ik niet. Maar ik zie liever een gekozen burger als staatshoofd dan een of andere verheven pipo van adel, die puur op basis van afkomst kan beschikken over allerlei benefits. Ik vind een monarchie gewoon niet meer passend in deze tijd.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?![]()
![]()
In ieder geval iets meer. Die zitten niet (allemaal) in hun gouden kooitjequote:Op donderdag 22 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?![]()
![]()
Van gisteren:quote:Op donderdag 22 december 2022 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die sovjet troep zit onderhand aardig vol met NATO standaard electronica waar mogelijk. Dus zeker nog steeds een voordeel. Verder denk ik niet dat je een tank die 10 jaar in de opslag heeft gestaan zo het slagveld op wil sturen. Ik zou eerst controleren of de rubbertjes niet zijn gaan lekken en zo. Of de accu het nog doet. Dat soort dingen.
Ik counter hem: tegen die tijd hebben ze gewoon echt niets meer. Want dat hebben ze dan echt allemaal uitgeleverd aan andere landen die in ruil daarvoor via dat schitterende "Ringtausch" oekraine heeft voorzien van rijdende doodskisten van sovjet makelij.quote:En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.
Dat mag, ik vind de constitutionele monarchie zoals wij hier hebben prima. Nu nog even terugdraaien dat de Koning(in) weer formateur wordt en dan is het weer helemaal goed wmb.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar ik zie liever een gekozen burger als staatshoofd dan een of andere verheven pipo van adel, die puur op basis van afkomst kan beschikken over allerlei benefits. Ik vind een monarchie gewoon niet meer passend in deze tijd.
Nee komt o.a. door de Iraanse drones, verstrekte verdediging, verandering politieke standpunt van de oorlog en effectievere inzet artillerie. Dit wil niet zeggen dat er een keerpunt komt maar je ziet dat Oekrane het zwaarder begint te krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Visueel vastgestelde verliezen van zwaar militair materieel Volgens de bloggers Stijn Mitzer en Joost Oliemans:
Rusland: 8529
Oekrane: 2636
Ratio: 3,24
De verhouding was 1 op 3,6.
Die is dus iets teruggelopen. Misschien omdat Rusland nu ook veel minder zwaar militair materieel heeft, waardoor ze ook minder kunnen verliezen.
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:quote:Op donderdag 22 december 2022 15:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
De 2A4, de mooiste Leo-2 ooit gemaakt.
Ik zeg ook de mooiste, niet de beste.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:
[ afbeelding ]
.is veiliger dan een rechte. Als die 2a4 daar een hit krijgt, werken alle krachten op de turret. Bij de A7 splitst dat af over verschillende assen.
Dat is niet anders dan dat mensen evolutionair ronde hoofden hebben, en geen vierkante.
Ik vind eigenlijk de Tiger 2 tank de mooiste ook al was het een over engineer onding die amper bruikbaar was. Toch is het een icoon van zijn tijd geworden.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
De 2A4, de mooiste Leo-2 ooit gemaakt.
Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik het niet met deze uitspraak eens.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:
[ afbeelding ]
.is veiliger dan een rechte. Als die 2a4 daar een hit krijgt, werken alle krachten op de turret. Bij de A7 splitst dat af over verschillende assen.
Dat is niet anders dan dat mensen evolutionair ronde hoofden hebben, en geen vierkante.
Werd gisteren duidelijk verteld dat ze een opleiding krijgen in een 3e betrokken land (waarschijnlijk Duitsland)quote:Op donderdag 22 december 2022 15:18 schreef aTypisch het volgende:
ben benieuwd of ze in oekrane al de know-how hebben om zo'n ding te besturen
moet dan al eerder een spoedcursusje geweest zijn, of er moeten amerikanen mee
dat laatste ligt nogal gevoelig lijkt me
Ik doe een gokje: als de inkomende V maar groot genoeg is, maakt het niet uit?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik het niet met deze uitspraak eens.
SImpel, kracht is niet hetzelfde als energiequote:Op donderdag 22 december 2022 15:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik doe een gokje: als de inkomende V maar groot genoeg is, maakt het niet uit?
In dat geval zit er nog steeds winst in het feit dat spul met lagere V wegkaatst, ipv te penetreren
Maar ik ben oprecht benieuwd
Het feit dat zo'n Russische propagandazender onder het mom van "VrIjHeId VaN mEnInGsUiTiNg" gewoon op de Nederlandse publieke omroep mag uitzenden alsof het de normaalste zaak van de wereld is, is gewoon diep triest.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Hopelijk horen ze in het buitenland niet wat er op onze publieke omroep bij Ongehoord NL allemaal uitgaamd wordt.
Krijg je lelijke stukjes van.
Schuin geplaatst pantser is effectief ook dikker.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik doe een gokje: als de inkomende V maar groot genoeg is, maakt het niet uit?
In dat geval zit er nog steeds winst in het feit dat spul met lagere V wegkaatst, ipv te penetreren
Maar ik ben oprecht benieuwd
Is die game ook gemaakt door Russen?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Beetje O/T maar als je wil gieren van het lachen over Russische bias moet je eens War Thunder spelen. Tijdje terug aangeslingerd. Pure arier dat ik ben heb ik Deutschland (uber alles) geleveled, word ik letterlijk door een phase 1 t34 recht door m'n frontplaat gepopt.
Letterlijk elke duitse tank is shit en de Russische zijn ''stronk''
Yepquote:Op donderdag 22 december 2022 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is die game ook gemaakt door Russen?
Euhm, Hongarije lees ikquote:Op donderdag 22 december 2022 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Yep
Overigens, ondanks die bias, wel een heel goed en leuk spel.
Doen ze ook aan sidescraping?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:35 schreef over_hedge het volgende:
Dit is waarom sloped armor een ding is:
[ afbeelding ]
De kogel of wat je ook schiet moet door meer metaal heen
Ja, ze hebben daar hun kantoor zitten maar van origine zijn het Russische devs.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Euhm, Hongarije lees ik
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaijin_Entertainment
Weliswaar Tiger 1, maar Bauhaus, baby.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk de Tiger 2 tank de mooiste ook al was het een over engineer onding die amper bruikbaar was. Toch is het een icoon van zijn tijd geworden.
Niet gewoon een koude start van de motoren?quote:Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 december 2022 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Beetje O/T maar als je wil gieren van het lachen over Russische bias moet je eens War Thunder spelen. Tijdje terug aangeslingerd. Pure arier dat ik ben heb ik Deutschland (uber alles) geleveled, word ik letterlijk door een phase 1 t34 recht door m'n frontplaat gepopt.
Letterlijk elke duitse tank is shit en de Russische zijn ''stronk''
dat komt omdat NL dat wel beloofd heeft maar van mening is dat andere landen het vechten maar moeten doen. Wij doend geneeskundige troepen wel.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:15 schreef RichardHammond het volgende:
Interessant om te zien dat de NAVO wil dat Nederland een zware infanteriebrigade gaat ontwikkelen, maar we doen dus letterlijk niks behalve een paar handjevol tanks leasen van onze oosterburen. En nu zie je dat landen als bijv. Tsjechi en Polen wel zware middelen aanschaffen. Wat zijn we aan het beunen in dit landje.
quote:
Foto is uit 2019quote:Op donderdag 22 december 2022 15:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Niet gewoon een koude start van de motoren?
Dat weet je bij dat hok nooit
2019 was er een grote brand in het droogdok van Murmansk.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wel geinig dat ze gewoon stockfoto's van brand op dat hok hebben
Wat betreft verliezen,quote:Op donderdag 22 december 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Visueel vastgestelde verliezen van zwaar militair materieel Volgens de bloggers Stijn Mitzer en Joost Oliemans:
Die is dus iets teruggelopen. Misschien omdat Rusland nu ook veel minder zwaar militair materieel heeft, waardoor ze ook minder kunnen verliezen.
Die hele lijsten zijn totale onzin, met hun 300 neergehaalde vliegtuigen en 300 helicopters.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat betreft verliezen,
[ afbeelding ]
Vandaag de magische 100k grens bereikt volgens oekraiense ministerie.
Iedereen beseft toch wel dat dit getal verre van klopt?
Sommige nummers komen wat dichter bij de werkelijkheid dan andere en je weet natuurlijk niet zeker wat ze allemaal verstaan onder helikopters en vliegtuigen, maar deze lijst moet je idd niet heel serieus nemen nee.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:15 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Die hele lijsten zijn totale onzin, met hun 300 neergehaalde vliegtuigen en 300 helicopters.
Elke dag +1, ach, het thuisfront wil ook wat toch?
Onze bijdrage is het oorlogstribunaal in Den Haag. Als de anderen het vuile werk op hebben geknapt kunnen wij onze morele verontwaardiging uitspreken en laten we aan de wereld zien hoe goed we bezig zijn.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat komt omdat NL dat wel beloofd heeft maar van mening is dat andere landen het vechten maar moeten doen. Wij doend geneeskundige troepen wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
Prima toch, of het nou een grote fik is of niet maakt niet uit, het doel is immers bereikt; Rusland staat op het internationale toneel voor de tigste keer weer dik voor aap met die gare schuit van ze.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
2019 was er een grote brand in het droogdok van Murmansk.
Iemand heeft een schijnbaar incident nu een beetje aangedikt, de idiootjes en Twitter trappen er weer in.
Wat vond je van dit historische moment?quote:Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wie houd die lijst berhaupt bij?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef skysherrif het volgende:
Een mooie fotoshopquote:Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat vond je van dit historische moment?
[ twitter ]
Mss is alles op daar?quote:Op donderdag 22 december 2022 16:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus niet door naar VK, Frankrijk etc.?
Ik heb ook zo'n tshirt.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat vond je van dit historische moment?
[ twitter ]
Oekraiense ministerie van defensie :pquote:Op donderdag 22 december 2022 17:28 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Wie houd die lijst berhaupt bij?
In de video's over Bachmoet komt ook vaak terug dat de Russen daar eigenlijk alleen massale infanterie-aanvallen uitvoeren en daarbij niet of nauwelijks gebruikmaken van gemechaniseerde infanterie / pantserwagens en tanks. Als ze geen zwaar materieel gebruiken kan je het ook niet vernielen, en dat verklaart ook de structureel absurd hoge aantallen menselijke slachtoffers aan met name Russische zijde gedurende de afgelopen weken en maanden.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Vertel.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat betreft verliezen,
[ afbeelding ]
Vandaag de magische 100k grens bereikt volgens oekraiense ministerie.
Als je de opbouw/ organigram van het Russische leger bekijkt, dan snap je wel dat de Combined arms approach daar wat lastiger is (is trouwens ook een westerse doctrine, combined arms).quote:Op donderdag 22 december 2022 17:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
In de video's over Bachmoet komt ook vaak terug dat de Russen daar eigenlijk alleen massale infanterie-aanvallen uitvoeren en daarbij niet of nauwelijks gebruikmaken van gemechaniseerde infanterie / pantserwagens en tanks. Als ze geen zwaar materieel gebruiken kan je het ook niet vernielen, en dat verklaart ook de structureel absurd hoge aantallen menselijke slachtoffers aan met name Russische zijde gedurende de afgelopen weken en maanden.
Nouja, ik kan je uiteraard niet laten zien met bewijs welke verliezen er wel zijn. Maar dit nummer gaat om 100.000 doden, volgens de 'regels' van oorlog en deze oorlog is uiteindelijk een vrij conventionele oorlog die daar niet ver van afwijkt houdt dan in dat het aantal casualties 3x zo hoog is. Casualties kan zijn van krijgsgevangenen, tot deserteurs tot vermisten tot gewonden, tot mentaal getraumatiseerd iig niet meer inzetbaar. Dat zou inhouden dat Rusland op basis van dit getal rond de 400.000 casualties heeft geleden. Sorry maar dat is echt onmogelijk, dat zou al bijna dubbel het getal zijn als waar ze de invasie me begonnen.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij de ww2 Ja.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:47 schreef tjoptjop het volgende:
Duitsland
Toch knap om als land zo vaak aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan
Matig ontwerp wel, dat deden ze jaren geleden in Turkmenistan al stukken beter:quote:
Massale deportaties spelen daarin totaal geen rol toch?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)is-wordt-gewist.html
Zelfs nu.nl ziet in dat Rusland oppermachtig is in de gebieden waar etnische Russen de meerderheid zijn.
Als vrede het uiteindelijke doel is lijkt mij dit ook het beste. Ik lees van meerdere Westerse bronnen dat de "oorlog" nog jaren gaat duren.
Volgens Russische nieuwssites is dit een besloten strijd en ligt het vooral aan Oekrane hoeveel slachtoffers er nog gaan vallen.
niet gelezenquote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
Zelfs nu.nl ziet in dat Rusland oppermachtig is in de gebieden waar etnische Russen de meerderheid zijn.
Als vrede het uiteindelijke doel is lijkt mij dit ook het beste. Ik lees van meerdere Westerse bronnen dat de "oorlog" nog jaren gaat duren.
Volgens Russische nieuwssites is dit een besloten strijd en ligt het vooral aan Oekrane hoeveel slachtoffers er nog gaan vallen.
Mwah, je kan een vrij goede case maken dat Oostenrijk-Hongarije nooit aan die oorlog begonnen was als daar geen goedkeuring uit Berlijn voor zijn geweest. En nog los daarvan kun je ze zeker verantwoordelijk houden voor het feit dat de oorlog op zo'n massieve schaal uitbrak, niets of niemand dwong ze immers om Frankrijk en Belgi aan te vallen.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Bij de ww2 Ja.
ww1 mwaaaaa. Ja belgie die er niks mee te maken had binnenvallen was niet zo handig. Maar de oorlog zelf was niet perse hun schuld. Die kwam er toch wel. Of de kroonopvolger van Oostenrijk nou we lof niet dood ging.
Daarvoor bestond Duitsland nog niet. Dus valt mee. 50/50 in alle wereld oorlogen
Edit: Oke wacht. Duitsland was wel de eerste die gas gebruikte. Dus misschien toch een goed punt
Wat levert zo een post over het goedpraten van genocide op? Roebeltje of 1000?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
Nou hier zul je hem niet zien met onze Clown Rutte.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus niet door naar VK, Frankrijk etc.?
Dat 'casualties' verhaal is gewoon natte vinger werk, dat is geen wetenschap en komt ook niet overeen met historische cijfers.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, ik kan je uiteraard niet laten zien met bewijs welke verliezen er wel zijn. Maar dit nummer gaat om 100.000 doden, volgens de 'regels' van oorlog en deze oorlog is uiteindelijk een vrij conventionele oorlog die daar niet ver van afwijkt houdt dan in dat het aantal casualties 3x zo hoog is. Casualties kan zijn van krijgsgevangenen, tot deserteurs tot vermisten tot gewonden, tot mentaal getraumatiseerd iig niet meer inzetbaar. Dat zou inhouden dat Rusland op basis van dit getal rond de 400.000 casualties heeft geleden. Sorry maar dat is echt onmogelijk, dat zou al bijna dubbel het getal zijn als waar ze de invasie me begonnen.
Ook de schattingen van onafhankelijke partijen, of zelfs afhankelijke partijen maar dan pro oekraiens spreken altijd van een veel lager getal. Maar zelfs al zat het aantal doden rond de 65 a 70.000 op dit moment, dan zijn er meer dan 200.000 casualties aan Russische zijde wat alsnog een enorm hoog getal is.
Hoeveel wodka heb je al achter je kiezen?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
Ja of omdat Nederland een net wat minder grote speler is dan die andere landen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Nou hier zul je hem niet zien met onze Clown Rutte.
Ik neem aan dat ze daar wel leren tellen op school eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat 'casualties' verhaal is gewoon natte vinger werk, dat is geen wetenschap en komt ook niet overeen met historische cijfers.
Daarnaast zijn deze cijfers natuurlijk gedeeltelijk uit de lucht gegrepen. Ze weten helemaal niet hoeveel ze vernietigt hebben en hoeveel Russen ze doden.
Want je gaat elke gevechtshandeling natuurlijk terugkijken op dvd om te kijken hoeveel doden en gewonden je exact hebt veroorzaakt?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze daar wel leren tellen op school eerlijk gezegd.
Wordt dat nog gexporteerd?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel wodka heb je al achter je kiezen?
Niets, tweeten, chatten, stoken in dienst van het vaderland is zn plicht jeweettoch?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat levert zo een post over het goedpraten van genocide op? Roebeltje of 1000?
Bij wijze van spreken wel ja. Je wil toch graag weten of hetgeen waar je mee bezig bent effect scoort of niet. Helemaal als je resources niet oneindig zijn.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Want je gaat elke gevechtshandeling natuurlijk terugkijken op dvd om te kijken hoeveel doden en gewonden je exact hebt veroorzaakt?
Hij gewoon nog steeds last van zijn hoofd na de klap van een agent, waarvoor hij smartengeld heeft gekregen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In Nederland konden de huisartsen niet eens tellen hoeveel coronabesmettingen we hadden, om een hele hoop redenen. Denk je dat je tijdens een volle bak oorlog weet hoeveel doden en gewonden je veroorzaakt? Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken wel ja. Je wil toch graag weten of hetgeen waar je mee bezig bent effect scoort of niet. Helemaal als je resources niet oneindig zijn.
Nou prima, dan denk jij lekker dat ze daar niet aan evaluatie en administratie doen. Ik denk dat ze dat wel doen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In Nederland konden de huisartsen niet eens tellen hoeveel coronabesmettingen we hadden, om een hele hoop redenen. Denk je dat je tijdens een volle bak oorlog weet hoeveel doden en gewonden je veroorzaakt? Natuurlijk niet.
en dan nog: die data is dan niet echt te vertrouwenquote:Op donderdag 22 december 2022 18:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In Nederland konden de huisartsen niet eens tellen hoeveel coronabesmettingen we hadden, om een hele hoop redenen. Denk je dat je tijdens een volle bak oorlog weet hoeveel doden en gewonden je veroorzaakt? Natuurlijk niet.
100k doden is echt niet zo extreem of ongeloofwaardig na een intensieve strijd van 9 maanden. Op het moment worden er bij Bachmut paar honderd per dag afgeschoten? En ja, ook Oekraine verliest (heel) veel troepen.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, ik kan je uiteraard niet laten zien met bewijs welke verliezen er wel zijn. Maar dit nummer gaat om 100.000 doden, volgens de 'regels' van oorlog en deze oorlog is uiteindelijk een vrij conventionele oorlog die daar niet ver van afwijkt houdt dan in dat het aantal casualties 3x zo hoog is. Casualties kan zijn van krijgsgevangenen, tot deserteurs tot vermisten tot gewonden, tot mentaal getraumatiseerd iig niet meer inzetbaar. Dat zou inhouden dat Rusland op basis van dit getal rond de 400.000 casualties heeft geleden. Sorry maar dat is echt onmogelijk, dat zou al bijna dubbel het getal zijn als waar ze de invasie me begonnen.
Ook de schattingen van onafhankelijke partijen, of zelfs afhankelijke partijen maar dan pro oekraiens spreken altijd van een veel lager getal. Maar zelfs al zat het aantal doden rond de 65 a 70.000 op dit moment, dan zijn er meer dan 200.000 casualties aan Russische zijde wat alsnog een enorm hoog getal is.
Als Rusland zo succesvol is of kan zijn, waarom worden ze dan steeds verder teruggedrongen? Is er eigenlijk ooit een oorlog geweest die succesvol eindigt voor de aanvaller (in dit geval Rusland) die zo rommelig, chaotisch en teleurstellend verloopt?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
Natuurlijk niet, dat zijn maar woke geruchten uit het zedeloze Westenquote:Op donderdag 22 december 2022 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Massale deportaties spelen daarin totaal geen rol toch?
Hoe meer dode Russen hoe blijer ik word.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:26 schreef aTypisch het volgende:
Maakt het echt uit of het 70.000 is of 100.000+? Het is in ieder geval moeilijk veel
dat blijf ik raar vindenquote:Op donderdag 22 december 2022 18:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoe meer dode Russen hoe blijer ik word.
quote:Het Russische huurlingenleger Wagner Groep dat meevecht in Oekrane heeft een wapenlevering van Noord-Korea ontvangen. Dat meldt persbureau AP. De Wagner Groep zou betaald hebben voor onder meer raketwerpers en munitie, zei een Amerikaanse functionaris op basis van anonimiteit.
De Verenigde Staten maken zich zorgen dat Noord-Korea meer wapenleveringen gaat doen, iets wat in strijd is met resoluties van de VN Veiligheidsraad, en stellen dat het nieuws ook betekent dat de Russische president Vladimir Poetin de Wagner Group een steeds grotere rol toebedeeld in de oorlog in Oekrane.
De Verenigde Staten gaat de zaak aanhangig maken binnen de VN en bereidt nieuwe sancties voor tegen de Wagner Groep.
https://www.ad.nl/buitenl(...)an-rusland~ac09a285/
Waarom geen Moab op Wagner?quote:
anders wordt Putin boos en komen de steekpeningen van Bedet en Scholzz in gevaarquote:Op donderdag 22 december 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ondertussen doneren ze de wereld, maar geen tanks.
[ twitter ]
Licht eens even toe waar je het over hebt.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Massale deportaties spelen daarin totaal geen rol toch?
Daarom was DWDD ondanks alles dus wel nuttig, die wisten de achtergronden nog enigszins aan de man te brengen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik meen eens gelezen te hebben dat onderzoeksjournalisme en verdiepende aktualiteitenprogramma's redelijk duur zijn en maar mondjesmaat bekeken worden, waardoor dat soort journalistiek langzaam maar zeker verdwijnt. Doodzonde wat mij betreft.
Net nog een fles Stolichnaya weggetikt.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelensky is juist degene die met een genocide was als Rusland er niet tussen was gekomen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat levert zo een post over het goedpraten van genocide op? Roebeltje of 1000?
quote:Op donderdag 22 december 2022 18:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zelensky is juist degene die met een genocide was als Rusland er niet tussen was gekomen.
Hoe is het toch eigenlijk mogelijk dat meningen zo ver uit elkaar liggen? Dat kan alleen maar als 1 van de 2 aan massale propaganda onderworpen is. Dat is dan ook hier het geval.
Uiteraard kijken ze of den himars aanval ofzo succesvol is geweest maar als ze 200 Russen in een barak menen te zien, ze een himars schieten en op satellietbeelden kijken of het raak is geweest, dan weten ze niet of ze alle 200 dood zijn omdat ze samen zaten te eten of dat er 0 doden zijn omdat iedereen aan de diarree was en in de bosjes zat te schijten.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou prima, dan denk jij lekker dat ze daar niet aan evaluatie en administratie doen. Ik denk dat ze dat wel doen.
Ook na Boetsja? Het is geen zielig volk hoor, ze hebben Pudding willens en wetens 20 jaar zijn gang laten gaan, dat kutvolk is net zo schuldig.quote:
Blijft dezelfde situatie idd. In ieder geval een zeer groot nummer, 70/100.000 vooral jonge mannen die nog aan het begin van hun leven stondenquote:Op donderdag 22 december 2022 18:26 schreef aTypisch het volgende:
Maakt het echt uit of het 70.000 is of 100.000+? Het is in ieder geval moeilijk veel
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk dat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat te vernietigen? Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Rusland zo succesvol is of kan zijn, waarom worden ze dan steeds verder teruggedrongen? Is er eigenlijk ooit een oorlog geweest die succesvol eindigt voor de aanvaller (in dit geval Rusland) die zo rommelig, chaotisch en teleurstellend verloopt?
quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk wat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat de vernietigen. Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?
En ze willen Kiev helemaal niet. Het grootste deel van Oekrane zijn ze niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten. Het Westen haat dit, die echte democratie. Dat zie je ook. Niets wat ze doen is in het belang van het volk.
Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.
Kiev kon er gewoon niet tegen van de pro-Russische Victor Yanukovych won. Daarom zijn ze Russen gaan discrimineren en hopen dat ze weggingen. Ze mochten niet werken
voor de overheid en kregen geen paspoort zodat ze niet konden stemmen. Ook werden o.a. hun wegen niet onderhouden en was ze drinkwatervoorziening slecht. Dat dezen ze met het neo-nazistische Azov-bataljon. Dat trouwens verloren heeft.
Daarna heeft Zelensky 11 oppositiepartijen verboden. Alle vredesonderhandelingen heeft hij afgeslagen. Wat een misdaad.
[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk wat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat de vernietigen. Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?
Ach daar heb je Jan Paternotte weer.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]![]()
Mischien moet je eens niet de propaganda van de FvD volgen dan.
[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk dat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat te vernietigen? Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?
En ze willen Kiev helemaal niet. Het grootste deel van Oekrane zijn de Russen niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze nu ook in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten. Het Westen haat dit, die echte democratie. Dat zie je ook. Niets wat ze in het Westen doen is in het belang van het eigen volk.
Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.
Kiev kon er gewoon niet tegen van de pro-Russische Victor Yanukovych won. Daarom zijn ze Russen gaan discrimineren en hopen dat ze weggingen. Ze mochten niet werken
voor de overheid en kregen geen paspoort zodat ze niet konden stemmen. Ook werden o.a. hun wegen niet onderhouden en was de drinkwatervoorziening slecht. Dat deed de regering in Kiev met het neo-nazistische Azov-bataljon. Dat trouwens verloren heeft.
Daarna heeft Zelensky 11 oppositiepartijen verboden. Alle vredesonderhandelingen heeft hij afgeslagen. Wat een misdaad.
Deze troll gaat op de negeerlijst, wat een bagger.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk dat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat te vernietigen? Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?
En ze willen Kiev helemaal niet. Het grootste deel van Oekrane zijn de Russen niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze nu ook in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten. Het Westen haat dit, die echte democratie. Dat zie je ook. Niets wat ze in het Westen doen is in het belang van het eigen volk.
Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.
voor de overheid en kregen geen paspoort zodat ze niet konden stemmen. Ook werden o.a. hun wegen niet onderhouden en was de drinkwatervoorziening slecht. Dat deed de regering in Kiev met het neo-nazistische Azov-bataljon. Dat trouwens verloren heeft.
Liever niet. Ik kan alleen maar met steeds verder openvallende mond deze onzin lezen. Totaal in het konijnenhol en door de spiegel getuimeld.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:04 schreef StateOfMind het volgende:
Ixnay moet de Oudjaars conferentie doen
Het is idd een bizar en tegelijkertijd fascinerend iets, hoe dat werkt in de hersenen van enkelen.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Liever niet. Ik kan alleen maar met steeds verder openvallende mond deze onzin lezen. Totaal in het konijnenhol en door de spiegel getuimeld.
gezien je postgeschiedenis kan men jou niets lkwalijk nemen, ga je op tijd naar bed??quote:
Het is vreemd dat je dat raar vind; met iedere omgebrachte Russische militair verdwijnt immers Ruslands mogelijkheid om haar koloniale ambities te verwezenlijk een beetje verder aan de horizon en wordt Europa dus weer een klein beetje veiliger.quote:
op een bevolking van 45 miljoen is dat veel .en verdrietigquote:Op donderdag 22 december 2022 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Blijft dezelfde situatie idd. In ieder geval een zeer groot nummer, 70/100.000 vooral jonge mannen die nog aan het begin van hun leven stonden![]()
Schatting is volgens mij ook ongeveer 100.000 dode Oekraners
Zelden zoveel onzin in 1 post gelezen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het word hoe langer hoe gekker met die gast.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin in 1 post gelezen.
n spookrijder? Ik ben er al zeker tien tegengekomen!quote:Op donderdag 22 december 2022 18:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zelensky is juist degene die met een genocide was als Rusland er niet tussen was gekomen.
Hoe is het toch eigenlijk mogelijk dat meningen zo ver uit elkaar liggen? Dat kan alleen maar als 1 van de 2 aan massale propaganda onderworpen is. Dat is dan ook hier het geval.
Die man is een groter staatsman (m/v) dan alle westerse staatsmannen (m/v) van de afgelopen decennia bij elkaarquote:Op donderdag 22 december 2022 19:16 schreef Starhopper het volgende:
Dit blijf ik mooi vinden![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Laffe ratquote:Op donderdag 22 december 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Putin niet nog bozer maken he....
Ik wil eigenlijk geen aandacht aan jou en je domme gewauwel besteden want dat verdien je niet.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.
Dat doet het zeker. En veel durven ook niet meer te werken want kans om onderweg van straat of zelfs van de werkplek geplukt te worden tijdens een razziaquote:Op donderdag 22 december 2022 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op een bevolking van 45 miljoen is dat veel .en verdrietig
de 2.000.000 gevluchtte russen naast de 200.000 doden doen ook veel pijn aan de russische economie
Rusland heeft al veiligheidsgaranties, het is namelijk een kernmacht.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dat Oekrane ook veiligheidsgaranties moet krijgen. Betere afspraken dan in 1994.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland heeft al veiligheidsgaranties, het is namelijk een kernmacht.
Macron wil gewoon weer handel drijven met Rusland.
Vorige keer dat ik keek was het 6000 vs 1700.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:02 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee komt o.a. door de Iraanse drones, verstrekte verdediging, verandering politieke standpunt van de oorlog en effectievere inzet artillerie. Dit wil niet zeggen dat er een keerpunt komt maar je ziet dat Oekrane het zwaarder begint te krijgen.
Precies volgens het boekje dus. De verdediger 1 dode tegenover 3 doden van de aanvaller.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vorige keer dat ik keek was het 6000 vs 1700.
Sindsdien heeft Rusland dus 2500 verloren en Oekrane 900. Rusland verliest dus nog steeds veel meer. Maar nu ongeveer 2,5 keer zoveel.
Het gaat er om dat als men vredesbesprekingen een kans wil geven men dus niet tegen Poetin in moet gaan.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland heeft al veiligheidsgaranties, het is namelijk een kernmacht.
Macron wil gewoon weer handel drijven met Rusland.
Oekrane weigeren is ook hypocriet want waarom mogen Zweden en Finland er dan wel bij? Dat is toch evengoed een provocatie dan?
Waarom heeft een land dat voortdurend z'n buren aanvalt veiligheidsgaranties nodig? De enigen die garanties nodig hebben zijn de aangrenzende landen, in het bijzonder Oekrane, Georgi, Moldavi en Kazachstan. De Russen hebben kernwapens, dat is ruim voldoende.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ach. Nederlanders bestaan ook niet. Het zijn Friezen, Batavieren, andere germaanse stammen.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk geen aandacht aan jou en je domme gewauwel besteden want dat verdien je niet.
Maar je weet dat bovenstaande tekst gewoon zuivere genocide is?
Europese politici die liever vandaag dan morgen weer kusjekroel met de Russen willen doen, ronduit genant.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Afhankelijk van Russisch gas enzo. Denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Europese politici die liever vandaag dan morgen weer kusjekroel met de Russen willen doen, ronduit genant.
Mja, ze gooien eerst duizenden bommen op een gebied, en schuiven dan een stukje op.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk dat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat te vernietigen?
Beetje rare opmerking, aangezien Oekrane veel meer met precisie bommen werkt.quote:Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?
Vandaar dat ze de invasie begonnen met een opmars naar Kyivquote:En ze willen Kiev helemaal niet.
Nou, veilig: die leven in een hel in het door Rusland bezette deelquote:Het grootste deel van Oekrane zijn de Russen niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze nu ook in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten.
Dus echte democratie is een gebied helemaal plat bombarderen, kinderen ontvoeren, vrouwen verkrachten, mannen martelen en vermoorden, vrouwen en kinderen vermoorden,en dan een referendum at gun point waarin je mag beslissen dat je bij de agressor wilt horen.quote:Het Westen haat dit, die echte democratie.
Dus dat je kinderen worden ontvoerd is in je eigen belang...quote:Dat zie je ook. Niets wat ze in het Westen doen is in het belang van het eigen volk.
Ja, precies.quote:Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet.
Ah, dus het was tot februari onbewoond?quote:Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.
Tja, het is duidelijk dat je er voor hebt gekozen jezelf te vergiftigen met Russische propaganda.quote:Kiev kon er gewoon niet tegen van de pro-Russische Victor Yanukovych won. Daarom zijn ze Russen gaan discrimineren en hopen dat ze weggingen. Ze mochten niet werken
Wees eens eerlijk, met hoeveel landen buiten het westen zijn wij het wel eens?quote:Op donderdag 22 december 2022 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Europese politici die liever vandaag dan morgen weer kusjekroel met de Russen willen doen, ronduit genant.
In Rusland draait het niet om geld inderdaad. Die corrupte teringbende in Rusland heeft niets met geld te makenquote:Op donderdag 22 december 2022 19:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk, met hoeveel landen buiten het westen zijn wij het wel eens?
Misschien is onze eigen levenswijze wel niet zoals het moet, hier draait het alleen maar om geld geld en nog eens geld.
Goede edit.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In Rusland draait het niet om geld inderdaad. Die corrupte teringbende in Rusland heeft niets met geld te maken
Is een 14-jarige al een man?quote:Op donderdag 22 december 2022 19:37 schreef Wantie het volgende:
Nou, veilig: die leven in een hel in het door Rusland bezette deel
[..]
Dus echte democratie is een gebied helemaal plat bombarderen, kinderen ontvoeren, vrouwen verkrachten, mannen martelen en vermoorden, vrouwen en kinderen vermoorden,en dan een referendum at gun point waarin je mag beslissen dat je bij de agressor wilt horen.
Even los van dat niet het hele gebied dat op die manier is geannexeerd in Russische handen was.
Ja. Ik liet mij even gaanquote:
Er moet toch een eindoplossing te bedenken zijn.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef Black_Baron het volgende:
En uiteindelijk blijft Rusland onze Europese buurman. En hebben we geen goede ervaringen met het opleggen van verdragen alla Versailles.
Dus wat nu?
Alsof we wel goede ervaringen hebben met een appeasement politiek ten opzichte van genocidale maniakkenquote:Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef Black_Baron het volgende:
En uiteindelijk blijft Rusland onze Europese buurman. En hebben we geen goede ervaringen met het opleggen van verdragen alla Versailles.
Dus wat nu?
Haalt Rusland 2024 ?? zou je denkenquote:Op donderdag 22 december 2022 19:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doet het zeker. En veel durven ook niet meer te werken want kans om onderweg van straat of zelfs van de werkplek geplukt te worden tijdens een razziaVan de economie is niets meer over.
Wachten tot Rusland uit elkaar valt. En als de leiders van de nieuwe gebieden betrouwbaar genoeg zijn zaken doenquote:Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef Black_Baron het volgende:
Dus wat nu?
Idd. Hopen dat ze eens een fatsoenlijk land worden ipv zo'n agressief boevennest.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wachten tot Rusland uit elkaar valt. En als de leiders van de nieuwe gebieden betrouwbaar genoeg zijn zaken doen
Nee, dat valt onder echte democratie, dat er precies wordt gedaan wat het volk wil.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Is een 14-jarige al een man? [ twitter ]
quote:Over de aflevering
Iedereen weet wie hij is sinds Rusland Oekrane binnenviel op 24 februari. De Oekraense president Volodymyr Zelensky is het gezicht van Oekrane, naar binnen en naar buiten. Door het Amerikaanse weekblad Time uitgeroepen tot persoon van het jaar, samen met het Oekraense volk.
Maar wie is hij? Waar staat hij voor? Gedijt hij in zijn rol als oorlogspresident? Kan hij tegen kritiek? En wat ging er fout in de dagen, weken voor de Russische invasie? Had Zelensky toen meer moeten doen om het Oekraense volk te beschermen? Is Zelensky geschikt om zijn land te leiden in vredestijd?
Deze vragen werpen we op in een bijzondere aflevering: live in het Amsterdamse debatcentrum De Balie. Een aflevering met inhoud (jawel), emotie en humor, met publiek(svragen) en met twee moppen. Eentje van Zelensky zelf en eentje door Joost Bosman.
En met twee gasten die Zelensky van binnen- en van buiten kennen: Iryna Moreno, afkomstig uit Kyiv en bestuurder bij Hart voor Oost-Europa. Een deel van haar familie is gevlucht, terwijl haar neef in het leger zit. Iryna vertelt hoe de soldaten over Zelensky denken, hoe belangrijk Zelensky is voor Oekrane en hoe het Oekraense volkslied haar sinds 24 februari ontroert.
NRC-journalist en oud-Ruslandcorrespondent Steven Derix schreef samen met Marina Shelkunova de biografie Zelensky, de oorlogspresident. Ook vertaald in het Engels, Duits en Noors. Steven dook in het verleden, heden en toekomst van de Oekraense president. Een president die zich volgens Steven kan meten met Winston Churchill.
Opdelen in een oost en een West deel?quote:Op donderdag 22 december 2022 19:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alsof we wel goede ervaringen hebben met een appeasement politiek ten opzichte van genocidale maniakken.
Of bij de oligarchen aan de Cte d'Azur in het gevlei willen blijven, wie zal het zeggen?quote:Op donderdag 22 december 2022 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Afhankelijk van Russisch gas enzo. Denk ik.
Daar hopen we al meer dan 100 jaar op.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Hopen dat ze eens een fatsoenlijk land worden ipv zo'n agressief boevennest.
Het is wel een bijzondere ontwikkeling. Vrijwel alle Oekraners die ik ken zijn in het pre-Zelensky tijdperk uit Oekrane vertrokken en hadden allemaal de intentie om na hun studie of na een aantal jaar werken terug te keren als er een stabielere regering zou zijn. Allemaal hoopte ze dat Zelensky (bij gebrek aan beter) zou winnen maar niemand was echt enthousiast over hem in die jaren voor de oorlog.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://www.bnr.nl/podcas(...)mde-oorlogspresident
Interessant.
[..]
Al Bundy zei het al; de Fransen zijn sissy'squote:Op donderdag 22 december 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ooit gehoord van de Kosaken?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan moet je dat wel doen op 7 januari als de Russen kerst vieren.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:11 schreef michaelmoore het volgende:
met kerst zou er toch een onverwachtte slag te maken moeten zijn, onder dronken russen
Dat moet zijn waarom Rusland nu Oekrainse cultuur aan het vernietigen is, omdat het niet bestond.quote:
Volgens deze redenatie kunnen we heel Oost-Europa (met Rusland voorop) en een groot stuk van Azi wel een failed state noemen die niets is.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
Nou in het westen zit dan ook alles aan de kalkoen.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:11 schreef michaelmoore het volgende:
met kerst zou er toch een onverwachtte slag te maken moeten zijn, onder dronken russen
Dat hoor ik ook wel veel van Oekraners, zonder oorlog zou hij waarschijnlijk niet herkozen worden.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is wel een bijzondere ontwikkeling. Vrijwel alle Oekraners die ik ken zijn in het pre-Zelensky tijdperk uit Oekrane vertrokken en hadden allemaal de intentie om na hun studie of na een aantal jaar werken terug te keren als er een stabielere regering zou zijn. Allemaal hoopte ze dat Zelensky (bij gebrek aan beter) zou winnen maar niemand was echt enthousiast over hem in die jaren voor de oorlog.
En West Europa ook, terug naar de tijd van voor de Verlichting...hey....waar hebben we dat eerder gehoord?quote:Op donderdag 22 december 2022 20:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens deze redenatie kunnen we heel Oost-Europa (met Rusland voorop) en een groot stuk van Azi wel een failed state noemen die niets is.
Een volstrekt onbetrouwbare, want misdadige buurman die bovendien niet Europees is; het grootste deel van Rusland ligt immers in Azi. De Europese vrede en veiligheid zijn eerder gebaat bij een Rusland waarvan de samenleving dusdanig in de ellende gestort is dat ze hun koloniale aspiraties niet meer kunnen verwezenlijken vanwege enorme binnenlandse problematiek.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef Black_Baron het volgende:
Dus wat nu?
Oekraners zitten met hetzelfde. Dat merk je omdat ze steeds meer wapens, voorraden en materieel van de NAVO landen vragen. Echter jij hebt het over verliezen op beeld maar we weten niet wat buiten de camera's allemaal gebeurd.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vorige keer dat ik keek was het 6000 vs 1700.
Sindsdien heeft Rusland dus 2500 verloren en Oekrane 900. Rusland verliest dus nog steeds veel meer. Maar nu ongeveer 2,5 keer zoveel.
Wachten we tot putin een kogel door z'n hoofd jaagt, en gaan we daarna een keer nadenken of en hoe we rus gaan helpen.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef Black_Baron het volgende:
Dus wat nu?
Een van de redenen voor het moment van inval: Zelenskyy was zijn populariteit aan het verliezen. Hij had beloofd iets aan de corruptie te doen, maar corruptie zat zo diep verweven in alles, dat dat vrijwel niet lukte.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook wel veel van Oekraners, zonder oorlog zou hij waarschijnlijk niet herkozen worden.
Het is vooral een misvatting dat er n overheersende oorzaak voor WO II aan te wijzen is. 'Versailles' was zeker niet de voornaamste oorzaak, maar het speelde wel degelijk mee. Zeker in combinatie met de propaganda, over Wilsons '14 punten' onder andere, die de Duitsers eerst verteld was.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een volstrekt onbetrouwbare, want misdadige buurman die bovendien niet Europees is; het grootste deel van Rusland ligt immers in Azi. De Europese vrede en veiligheid zijn eerder gebaat bij een Rusland waarvan de samenleving dusdanig in de ellende gestort is dat ze hun koloniale aspiraties niet meer kunnen verwezenlijken vanwege enorme binnenlandse problematiek.
Het is overigens een misvatting dat "Versailles" WO II veroorzaakt heeft, de beurskrach van 1929 en naviteit bij de andere Duitse partijen zijn eerder de reden dat de NSDAP zich voldoende sterk voelde om de macht te grijpen en Duitsland in een dictatuur om te vormen.
Weer lekker aan het trollen kerel?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Welnee, de Russen vieren kerst als bij ons zelfs de Driekoningen al vertrokken zijn en de restjes kalkoen al in de kliko liggen te schimmelen.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:18 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Nou in het westen zit dan ook alles aan de kalkoen.
Totaal onvoorbereid.
Een vijfde colonne dient uitgeschakeld te worden voordat ze - net als in de VS al plaatsgevonden heeft en waar van Meijeren reeds toe opgeroepen heeft - regeringsgebouwen begint te bestormen. Naast een verbod op partijen die met een vijandige natie collaboreren zouden de leden er van het beste ook preventief in interneringskampen opgesloten kunnen worden.quote:Op donderdag 22 december 2022 21:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben daar eigenlijk op tegen. Ja de FvD is kut maar laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.
Maar dat kan ook wel met de huidige middelen denk ik. Hoef je niet een partij voor te verbieden imo.quote:Op donderdag 22 december 2022 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een vijfde colonne dient uitgeschakeld te worden voordat ze - net als in de VS al plaatsgevonden heeft en waar van Meijeren reeds toe opgeroepen heeft - regeringsgebouwen begint te bestormen. Naast een verbod op partijen die met een vijandige natie collaboreren zouden de leden er van het beste ook preventief in interneringskampen opgesloten kunnen worden.
De focus op iets abstracts als een politieke organisatie begrijp ik ook niet helemaal. Zal er wel mee te maken dat politici terughoudend zijn om verraders bij naam te noemen. Ze blijven eromheen draaien. Het is toch onderhand vrij duidelijk in welke hoek je verraders moet zoeken en zuiveren. In plaats van de zoveelste kansloze wet kunnen ze beter het OM eens een schop onder de kont geven.quote:Op donderdag 22 december 2022 21:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar dat kan ook wel met de huidige middelen denk ik. Hoef je niet een partij voor te verbieden imo.
Wat staat hier en wat bedoel je ermee? Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van NAVO-landen vragen.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Oekraners zitten met hetzelfde. Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van de NAVO landen vragen. Echter jij hebt het over verliezen op beeld maar we weten niet wat buiten de camera's allemaal gebeurt.
https://www.nytimes.com/2(...)3bodFr66pkZj3CJ_TFIEquote:
Yep, alleen is er geen "ze" maar een "we".quote:Op donderdag 22 december 2022 14:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben in de VS de adel gewoon vervangen door miljonairs/miljardairs.
Ik ga je niet op andere gedachten brengen en jij mij ook niet, maar alsnog een reactie/vraag: wanneer spreek je nu van "collaboratie met een vijandige natie"? We zijn, ondanks alle sancties/wapenleveringen/etc., niet direct in oorlog met Rusland. We worden niet door Rusland bezet en zij niet door ons en ze voeren geen aanvallen op ons uit en wij niet op hen. Er zijn hier geen partijen die na een bezetting als regering zijn genstalleerd door Rusland en meehelpen om het binnenlandse verzet hier te vervolgen of te bestrijden. Er wordt niet actief meegestreden aan de zijde van Rusland tegen ons land of een land als Oekrane.quote:Op donderdag 22 december 2022 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een vijfde colonne dient uitgeschakeld te worden voordat ze - net als in de VS al plaatsgevonden heeft en waar van Meijeren reeds toe opgeroepen heeft - regeringsgebouwen begint te bestormen. Naast een verbod op partijen die met een vijandige natie collaboreren zouden de leden er van het beste ook preventief in interneringskampen opgesloten kunnen worden.
mijn godquote:Op donderdag 22 december 2022 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
wanneer heeft china weer een groot (sport)evenement? putin heeft eerder ook netjes op xi gewachtquote:Op donderdag 22 december 2022 23:03 schreef Aether het volgende:
Xi Jinping ‘demands letter from Vladimir Putin explaining how and when the Ukraine war will end’
https://www.news.com.au/w(...)b43dafce7f4b9845a894
Heb het aangepast.quote:Op donderdag 22 december 2022 22:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat staat hier en wat bedoel je ermee? Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van NAVO-landen vragen.
nytimesquote:Senators also approved an amendment that would allow the administration to sell the seized assets of Russian oligarchs and put the money toward rebuilding in Ukraine.
Wat een horrorquote:Op donderdag 22 december 2022 23:01 schreef Aether het volgende:
Russia scrubs Mariupol's Ukraine identity, builds on death
https://apnews.com/articl(...)77f2ebfe750ea99b9ad9
Nope, par for the course, als het maar erg genoeg is.quote:Op donderdag 22 december 2022 23:00 schreef aTypisch het volgende:
[..]
mijn god
ik denk niet dat je door hebt waar je nu precies om vraagt
Fijn he die Russen, moeten we daar ooit nog mee om de tafel gaan zitten?quote:
quote:
Aldrich Ames.quote:
Goed nieuws, Rogozin blijkt dermate zwaar gewond te zijn dat hij in Donetsk noch in Rostov geopereerd kon worden. Daarvoor moet hij naar Moskou:quote:Op donderdag 22 december 2022 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een knallend verjaardagsfeest dus.
Alleen zodra ze opflikkeren uit Oekrane en ook andere landen met rust laten.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Fijn he die Russen, moeten we daar ooit nog mee om de tafel gaan zitten?
Hopelijk heeft ie veel pijn.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Goed nieuws, Rogozin blijkt dermate zwaar gewond te zijn dat hij in Donetsk noch in Rostov geopereerd kon worden. Daarvoor moet hij naar Moskou:
[ twitter ]
En dan nog zal eerst die kutdwerg en al zijn vazallen weg moeten.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Alleen zodra ze opflikkeren uit Oekrane en ook andere landen met rust laten.
Dat ook graag, maar eerst die moordenaars opzouten uit Oekrane.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan nog zal eerst die kutdwerg en al zijn vazallen weg moeten.
De Duitsers en de Japanners waren opvallend snel na hun strapatsen ook weer onze allerbeste vrienden, tot op de dag van vandaag.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Fijn he die Russen, moeten we daar ooit nog mee om de tafel gaan zitten?
Maar echt, hoe naief ben je als je na zoveel aanvallen op hoge militairen de afgelopen maanden denkt dat het een goed idee is om een verjaardagsfeestje te vierenquote:Op vrijdag 23 december 2022 00:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Goed nieuws, Rogozin blijkt dermate zwaar gewond te zijn dat hij in Donetsk noch in Rostov geopereerd kon worden. Daarvoor moet hij naar Moskou:
[ twitter ]
Tevens mooie beelden van het restaurant in Donetsk waar de aanval plaatsvond:
[ twitter ]
Wel na onvoorwaardelijke overgave in een oorlog waar ze volledig gemold werden.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Duitsers en de Japanners waren opvallend snel na hun strapatsen ook weer onze allerbeste vrienden, tot op de dag van vandaag.
Rusland had alles. Gasinkomsten, olieinkomsten, Olympische Spelen, WK Voetbal, F1 race, toerisme, westerse leiders. Ze hebben het zelf weggegooid. Als ze het terug willen moeten ze zelf de eerste stap nemen.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:43 schreef Black_Baron het volgende:
Dus wat nu?
Mooi.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:36 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en Igor is ook weer eens boos
[ twitter ]
Volgens mij is het aan de Oekrane om te bepalen of Zelensky ook in vredestijd een goed leider is. Daar hebben ze echt geen debat in Amsterdam voor nodig. Echt rot op De Balie.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://www.bnr.nl/podcas(...)mde-oorlogspresident
Interessant.
[..]
Hee, een onafhankelijk denker!quote:Op donderdag 22 december 2022 18:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze hebben wel gelijk hoor. Zelensky heeft de verkiezingen vooral gewonnen omdat hij de corruptie wou aanpakken. Veel mensen vonden dat het niet snel genoeg ging plus dat hij in de panama papers stond hielp ook niet echt plus hij hield een bevriende oligarchie de hand boven het hoofd. Dat was allemaal voor de oorlog. Nu tijdens de oorlog vind iedereen dat hij het super doet. Komt ook omdat hij precies doet wat hij moet doen. Het westen vragen om hulp en de aandacht van het westen houden, het Oekraense volk gemotiveerd houden, het leger steunen, het land door de oorlog helpen en het belangrijkste steun blijven zoeken. Maar vele vinden ook dat als deze oorlog over is hij ook weer weg moet vanwege de eerdere dingen. Zo vreemd is het ook weer niet Churchill moest ook het veld ruimen vlak na WO2.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is het aan de Oekrane om te bepalen of Zelensky ook in vredestijd een goed leider is. Daar hebben ze echt geen debat in Amsterdam voor nodig. Echt rot op De Balie.
Dan is dat nog altijd aan een Oekrainers zelf en niet aan een paar debateerders in De Balie.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ze hebben wel gelijk hoor. Zelensky heeft de verkiezingen vooral gewonnen omdat hij de corruptie wou aanpakken. Veel mensen vonden dat het niet snel genoeg ging plus dat hij in de panama papers stond hielp ook niet echt plus hij hield een bevriende oligarchie de hand boven het hoofd. Dat was allemaal voor de oorlog. Nu tijdens de oorlog vind iedereen dat hij het super doet. Komt ook omdat hij precies doet wat hij moet doen. Het westen vragen om hulp en de aandacht van het westen houden, het Oekraense volk gemotiveerd houden, het leger steunen, het land door de oorlog helpen en het belangrijkste steun blijven zoeken. Maar vele vinden ook dat als deze oorlog over is hij ook weer weg moet vanwege de eerdere dingen. Zo vreemd is het ook weer niet Churchill moest ook het veld ruimen vlak na WO2.
Tuurlijk is dat aan de Oekraners hun kiezen uiteindelijk. Maar het is wel interessant als je er meer over wilt weten wat er precies speelt in Oekrane en hoe mensen daar over denken en naar kijken. Dat hele debat in De Balie moet je gewoon zien als iets informatiefs en niet als een verkiezingsdebat. Ik heb die podcast nog niet geluisterd maar ga het wel doen. Maar hier rond bijvoorbeeld de Amerikaanse president verkiezingen heb je ook dit soort debatten. Eigenlijk is het niet meer dan het verhaal van beide kanten te laten zien. Zo moet je het ook gewoon zien en er niet meer van maken dan het is.quote:Op vrijdag 23 december 2022 01:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan is dat nog altijd aan een Oekrainers zelf en niet aan een paar debateerders in De Balie.
Geschiedenis en leugens gebruiken om genocide goed te praten. @Ixnay doet het gewoon. Wanneer de tribunalen komen is er vast nog wel een plekje voor jouw helden Baudet en Van Meijeren.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In notime trouwden ze met onze prinsessen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Duitsers en de Japanners waren opvallend snel na hun strapatsen ook weer onze allerbeste vrienden, tot op de dag van vandaag.
Rusland heeft(had) inderdaad alles in huis om welvarendheid voor zijn inwoners te kunnen garanderen. In plaats daarvan kiezen ze voor een corrupt crimineel regime geleid door een megalomaan eng kereltje met opvattingen die al een eeuwigheid niet meer levensvatbaar zijn, en alleen zijn eigen inner circle verrijkt. Er blijkt in Rusland een voorliefde te zijn voor dit soort idioten die nietsontziend te werk gaan om maar vooral dit soort wantoestanden te kunnen blijven uitoefenen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rusland had alles. Gasinkomsten, olieinkomsten, Olympische Spelen, WK Voetbal, F1 race, toerisme, westerse leiders. Ze hebben het zelf weggegooid. Als ze het terug willen moeten ze zelf de eerste stap nemen.
Hoe hij ook echt zo komt oplopen en zo’n gebaar maakt alsof hij het applaus in ontvangst neemt, maar er klapt helemaal niemandquote:
Sorry, maar ik kan niets met dit soort wereldvreemd hippiegewauwel. We zijn gewoon in oorlog met de Russen, een volk wat er geen enkele moeite mee heeft om een passagiers toestel vol Nederlandse staatsburgers uit de lucht te schieten en al decennialang in de westerse (en dus ook Nederlandse) politiek loopt te stoken.quote:Op donderdag 22 december 2022 22:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ga je niet op andere gedachten brengen en jij mij ook niet, maar alsnog een reactie/vraag: wanneer spreek je nu van "collaboratie met een vijandige natie"? We zijn, ondanks alle sancties/wapenleveringen/etc., niet direct in oorlog met Rusland. We worden niet door Rusland bezet en zij niet door ons en ze voeren geen aanvallen op ons uit en wij niet op hen. Er zijn hier geen partijen die na een bezetting als regering zijn genstalleerd door Rusland en meehelpen om het binnenlandse verzet hier te vervolgen of te bestrijden. Er wordt niet actief meegestreden aan de zijde van Rusland tegen ons land of een land als Oekrane.
Natuurlijk vind ik al dat FvD-gewauwel m.b.t. Rusland ook hemeltergend. Ze zijn mijns inziens al lange tijd veel te ver doorgeslagen en de weg volledig kwijt. Maar "collaboratie met een vijandige natie" vind ik echt zwaar overtrokken en wanneer je op dit moment over "interneringskampen" gaat spreken, sla je wat mij betreft ook behoorlijk door.
GroenLinks komt voort uit een aantal communistische partijen. De SP, van Jan Marijnissen en nu dochter Lilian, is opgericht vanuit een uitgesproken maostische overtuiging. Ook niet bepaald onze vrienden, zeker ten tijde van de Koude Oorlog. Maar die hebben we niet allemaal preventief in "interneringskampen" opgesloten op grond van "collaboratie met een vijandige natie".
Het opsluiten van Japanse Amerikanen in concentratiekampen in WOII, zonder dat ze ook maar 1 misdaad hadden begaan, is een inktzwarte bladzijde uit hun geschiedenis. Dat is een weg die je wat mij betreft echt niet moet bewandelen. En dan waren de VS en Japan op dat moment ook nog eens daadwerkelijk met elkaar in oorlog.
Wanneer er actieve collaboratie met een vijand plaatsvindt, zoals de NSB deed tijdens de Duitse bezetting, heb ik alle begrip voor je standpunt. Maar nu puur op het gevoel "ik vind dat Rusland onze vijand is en daar heb ik volkomen gelijk in", zonder enige vorm van oorlogsverklaring of strijd, mensen in interneringskampen gaan stoppen omdat zij sympathie tonen voor een andere natie, heb ik geen enkel begrip voor. Hoe absurd ik die vergaande synpathie ook vind.
Tja, in jouw geliefde Rusland heeft 13% van de bevolking geen toilet, of stromend water in huis.quote:
quote:Op vrijdag 23 december 2022 08:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is geen enkel probleem om de Nederlandse bevolking af te luisteren en al hun bankgegevens in te zien in de strijd tegen "KiNdErPoRnO!!1!", dus zie ik er ook geen enkel probleem in om de collaborateurs en potentile terroristen van de FvD preventief in interneringskampen op te sluiten.
Wat betreft die massagraven in Mariupol heb ik hier gisteren van een volidioot geleerd dat dat het beschermen van Russischtaligen inhoudt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 07:24 schreef Aether het volgende:
Iran Threatens Zelenskyy Over His Speech to Congress
https://www.eurointegration.com.ua/eng/news/2022/12/22/7152958/
Mossad chief warns: Iran is expanding supply of advanced weapons to Russia
https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/article-725624
[ twitter ]
En zelf gigantisch verontwaardigd zijn wanneer iemand het waagt in BNW "msm" te postenquote:Op vrijdag 23 december 2022 08:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alsdus nobodies op Twitter. Waarop dump je dit soort shit hier toch altijd?
Omdat hij hoopt dat het waar is, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2022 08:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alsdus nobodies op Twitter. Waarop dump je dit soort shit hier toch altijd?
In Rusland moet je dan wel buiten gaan schijten, maar je krijgt er er wel de laatste ICBM's en duikboten voor terug.quote:Op vrijdag 23 december 2022 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, in jouw geliefde Rusland heeft 13% van de bevolking geen toilet, of stromend water in huis.
Laat staan verharde wegen in hun woonplaats....
Toch vind je niet dat Rusland daar iets aan moet doen, ipv hun eigen burgers en die van Oekrane vermoorden in een zinloze oorlog.
Dit zijn hetzelfde soort mensen die op social media de illegale immigratie vergelijken met de Russische invasie in Oekraine. Serieus....er zijn echt mensen die dit roepen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 00:39 schreef polderturk het volgende:
Ik vraag me af of sommige Amerikaanse politici ook door Poetin betaald worden.
[ twitter ]
Ik vind dit altijd wel grappig. Sprak gister nog met een kerel uit de VS en hoe moeilijk het normaal al is om iets van geld naar sociale stelsels te laten gaan. Iedereen (links en rechts) is daar meestal op tegen.quote:
Waar zou hij zijn paddo's kopen? Lijkt me een te gekke trip.quote:
Grappig ook dat men aan Republikeinze zijde de inflatie super belangrijk vindt als het hierover gaat. Gelukkig maar dat de Republikeinen nu ze een meerderheid in het HvA hebben als eerste aan het dode paard van H. Biden's gaan lopen trekken hier wat aan gaan proberen te doen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd wel grappig. Sprak gister nog met een kerel uit de VS en hoe moeilijk het normaal al is om iets van geld naar sociale stelsels te laten gaan. Iedereen (links en rechts) is daar meestal op tegen.
Maar zodra het naar Oekraine gaat via het leger zou het opeens naar daklozen gegaan moeten zijn. Terwijl als er dan een bill is om daklozen te helpen met extra geld deze instant afgeschoten wordt.
Dus ja ik heb ook zoiets van, dat geld kan je dus beter besteden aan Oekraine.
Elke tweet die ik vanuit die kant zie zijn voornamelijk van stock traders. Die zijn alleen maar in paniek omdat hun aandelen momenteel dalen. Ze geven geen fuck verder om de daklozen. Alleen maar eigen belang dat die oorlog zo snel mogelijk eindigt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig ook dat men aan Republikeinze zijde de inflatie super belangrijk vindt als het hierover gaat. Gelukkig maar dat de Republikeinen nu ze een meerderheid in het HvA hebben als eerste aan het dode paard van H. Biden's gaan lopen trekken hier wat aan gaan proberen te doen.
Dit en enkel dit is de reden voor al die anti-Oekraini lui.. "Nou moet ik een trui aantrekken ipv een t-shirt in huis" lui.quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Elke tweet die ik vanuit die kant zie zijn voornamelijk van stock traders. Die zijn alleen maar in paniek omdat hun aandelen momenteel dalen. Ze geven geen fuck verder om de daklozen. Alleen maar eigen belang dat die oorlog zo snel mogelijk eindigt.
En op het moment dat men echt wat wil gaan doen tegen het daklozen probleem trekken de conservatieve sneuneuzen er hun handen vanaf want 'daklozen zijn een probleem van Democratische steden en dus niet van ons'.quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Elke tweet die ik vanuit die kant zie zijn voornamelijk van stock traders. Die zijn alleen maar in paniek omdat hun aandelen momenteel dalen. Ze geven geen fuck verder om de daklozen. Alleen maar eigen belang dat die oorlog zo snel mogelijk eindigt.
dictators en machtswerllustelingen geven geen snarts om het leven of welzijn van gewone mensenquote:
quote:Ramzan Kadyrov wordt een Cavalier in de Orde van Alexander Nevsky
Poetin reikte het hoofd van Tsjetsjeni opnieuw een hoge staatsonderscheiding ui
Kadyrov ontving nog een staatsonderscheiding. Foto: archief van de held van de publicatie.
Het hoofd van de Tsjetsjeense Republiek, Ramzan Kadyrov, werd Ridder in de Orde van Alexander Nevsky.
Hij ontving een hoge staatsonderscheiding van Vladimir Poetin voor zijn grote bijdrage aan de ontwikkeling van Tsjetsjeni en de effectieve oplossing van staatstaken. Kadyrov sprak hierover in zijn TG-kanaal.
- Een dergelijke beoordeling van mijn bescheiden verdiensten in dienst ten behoeve van ons moederland is een grote eer voor mij.
Ik ben enorm trots om zo'n belangrijke onderscheiding te ontvangen uit handen van de opperbevelhebber, die voor ons allemaal een levendig voorbeeld is van een echte leider en echte patriot! zei Kadyrov.
De leider van het Tsjetsjeense volk bedankte Poetin voor zijn vertrouwen en waardering voor zijn verdiensten en beloofde zijn werk niet te vertragen.
- Op mijn beurt kan ik de opperbevelhebber verzekeren dat we niet van plan zijn het werktempo te vertragen. Bovendien zetten de huidige situatie in de wereld en de agressieve houding van onvriendelijke landen ons ertoe aan onze inspanningen te verdubbelen om volledige veiligheid in het land te garanderen, - zei de huidige houder van de Orde van Alexander Nevsky Ramzan Kadyrov.
. Bij de toekenning van de rang van kolonel-generaal aan Kadyrov kondigde Vladimir Poetin persoonlijk de verjaardag van de stad Grozny aan.
Academicus Ramzan Kadyrov werd ook professor
Hoewel hij eerder "de voorstellen van tientallen universiteiten voor eretitels fundamenteel afwees" ( meer ).
Ramzan Kadyrov ontving de Valor and Courage-medaille, een gepersonaliseerd horloge en een dolk
Читайте на WWW.STAV.KP.RU: https://www.stav.kp.ru/daily/27483/4697052/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |