abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2022 @ 21:12:15 #226
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_207192125
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een volstrekt onbetrouwbare, want misdadige buurman die bovendien niet Europees is; het grootste deel van Rusland ligt immers in Azi. De Europese vrede en veiligheid zijn eerder gebaat bij een Rusland waarvan de samenleving dusdanig in de ellende gestort is dat ze hun koloniale aspiraties niet meer kunnen verwezenlijken vanwege enorme binnenlandse problematiek.

Het is overigens een misvatting dat "Versailles" WO II veroorzaakt heeft, de beurskrach van 1929 en naviteit bij de andere Duitse partijen zijn eerder de reden dat de NSDAP zich voldoende sterk voelde om de macht te grijpen en Duitsland in een dictatuur om te vormen.
Het is vooral een misvatting dat er n overheersende oorzaak voor WO II aan te wijzen is. 'Versailles' was zeker niet de voornaamste oorzaak, maar het speelde wel degelijk mee. Zeker in combinatie met de propaganda, over Wilsons '14 punten' onder andere, die de Duitsers eerst verteld was.

Wat dat laatste betreft gaat het nu alvast beter, want ik denk niet dat veel Russen een verwachting van een vriendelijke vrede hebben momenteel ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_207192204
Is dit om lange armen van Poetin zoals FvD te verbieden?

twitter
  donderdag 22 december 2022 @ 21:26:22 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207192431
Ben daar eigenlijk op tegen. Ja de FvD is kut maar laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207192439
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 18:59 schreef Ixnay het volgende:

[..]
De reden dat het lang duurt is omdat Rusland in Russisch gebied bezig is. Het is hun land en het is hun volk dat er woont. Daar ga je voorzichtig mee om. Wat heb je er aan om dat te vernietigen? Wat Oekrane nu (hoe ironisch) zelf wel aan het doen is. En dat in een land waarvan zij vinden dat het van hun is! Waarom behandel je het dan zo?

En ze willen Kiev helemaal niet. Het grootste deel van Oekrane zijn de Russen niet genteresseerd in. Ze willen dat de etnische Russen veilig zijn en dat zijn ze nu ook in de gebieden die zich vrijwillig bij Rusland hebben aangesloten. Het Westen haat dit, die echte democratie. Dat zie je ook. Niets wat ze in het Westen doen is in het belang van het eigen volk.

Wat een failed state is dat land toch dat "grensgebiedje" betekent in het Russisch. Oekraners bestaan niet. Het zijn Litouwers, Polen, Russen, Roemenen, Roethenen, Krim Tataren, o.a. en die woonden op een stuk grond dat op de tekentafel is ontstaan tijdens het indelen van de Sovjetunie. Meer is Oekrane niet. Het heeft geen geschiedenis. Het heeft geen cultuur. Het is niets.

Kiev kon er gewoon niet tegen van de pro-Russische Victor Yanukovych won. Daarom zijn ze Russen gaan discrimineren en hopen dat ze weggingen. Ze mochten niet werken
voor de overheid en kregen geen paspoort zodat ze niet konden stemmen. Ook werden o.a. hun wegen niet onderhouden en was de drinkwatervoorziening slecht. Dat deed de regering in Kiev met het neo-nazistische Azov-bataljon. Dat trouwens verloren heeft.

Daarna heeft Zelensky 11 oppositiepartijen verboden. Alle vredesonderhandelingen heeft hij afgeslagen. Wat een misdaad.
Weer lekker aan het trollen kerel?
  donderdag 22 december 2022 @ 21:31:12 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207192529
Klopt sowieso niet dat het russisch grondgebied is. Het is namelijk van mij. Ik heb daar hier thuis een stemming over gedaan. Mijn vrouw had geen idee waar ik het over had en ik stemde voor. Dus is het nu officieel mijn gebied.

Oja tevens is er 1 persoon ergens in Noord-Korea die het met me eens is. Vrij doorslaggevend dus. Dat die russen het nog claimen is me een raadsel.
pi_207192591
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:18 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Nou in het westen zit dan ook alles aan de kalkoen.
Totaal onvoorbereid.
Welnee, de Russen vieren kerst als bij ons zelfs de Driekoningen al vertrokken zijn en de restjes kalkoen al in de kliko liggen te schimmelen.
pi_207192652
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben daar eigenlijk op tegen. Ja de FvD is kut maar laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken.
Een vijfde colonne dient uitgeschakeld te worden voordat ze - net als in de VS al plaatsgevonden heeft en waar van Meijeren reeds toe opgeroepen heeft - regeringsgebouwen begint te bestormen. Naast een verbod op partijen die met een vijandige natie collaboreren zouden de leden er van het beste ook preventief in interneringskampen opgesloten kunnen worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 22 december 2022 @ 21:40:32 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207192709
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een vijfde colonne dient uitgeschakeld te worden voordat ze - net als in de VS al plaatsgevonden heeft en waar van Meijeren reeds toe opgeroepen heeft - regeringsgebouwen begint te bestormen. Naast een verbod op partijen die met een vijandige natie collaboreren zouden de leden er van het beste ook preventief in interneringskampen opgesloten kunnen worden.
Maar dat kan ook wel met de huidige middelen denk ik. Hoef je niet een partij voor te verbieden imo.
pi_207192888
_O-

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207193079
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 21:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Maar dat kan ook wel met de huidige middelen denk ik. Hoef je niet een partij voor te verbieden imo.
De focus op iets abstracts als een politieke organisatie begrijp ik ook niet helemaal. Zal er wel mee te maken dat politici terughoudend zijn om verraders bij naam te noemen. Ze blijven eromheen draaien. Het is toch onderhand vrij duidelijk in welke hoek je verraders moet zoeken en zuiveren. In plaats van de zoveelste kansloze wet kunnen ze beter het OM eens een schop onder de kont geven.
pi_207193527
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207193785
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 20:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Oekraners zitten met hetzelfde. Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van de NAVO landen vragen. Echter jij hebt het over verliezen op beeld maar we weten niet wat buiten de camera's allemaal gebeurt.
Wat staat hier en wat bedoel je ermee? Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van NAVO-landen vragen.
  donderdag 22 december 2022 @ 22:45:00 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207194115
twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 22 december 2022 @ 22:56:45 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207194131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze hebben in de VS de adel gewoon vervangen door miljonairs/miljardairs.
Yep, alleen is er geen "ze" maar een "we".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 22 december 2022 @ 22:56:53 #242
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207194134
quote:

[..]
Ik ga je niet op andere gedachten brengen en jij mij ook niet, maar alsnog een reactie/vraag: wanneer spreek je nu van "collaboratie met een vijandige natie"? We zijn, ondanks alle sancties/wapenleveringen/etc., niet direct in oorlog met Rusland. We worden niet door Rusland bezet en zij niet door ons en ze voeren geen aanvallen op ons uit en wij niet op hen. Er zijn hier geen partijen die na een bezetting als regering zijn genstalleerd door Rusland en meehelpen om het binnenlandse verzet hier te vervolgen of te bestrijden. Er wordt niet actief meegestreden aan de zijde van Rusland tegen ons land of een land als Oekrane.

Natuurlijk vind ik al dat FvD-gewauwel m.b.t. Rusland ook hemeltergend. Ze zijn mijns inziens al lange tijd veel te ver doorgeslagen en de weg volledig kwijt. Maar "collaboratie met een vijandige natie" vind ik echt zwaar overtrokken en wanneer je op dit moment over "interneringskampen" gaat spreken, sla je wat mij betreft ook behoorlijk door.

GroenLinks komt voort uit een aantal communistische partijen. De SP, van Jan Marijnissen en nu dochter Lilian, is opgericht vanuit een uitgesproken maostische overtuiging. Ook niet bepaald onze vrienden, zeker ten tijde van de Koude Oorlog. Maar die hebben we niet allemaal preventief in "interneringskampen" opgesloten op grond van "collaboratie met een vijandige natie".

Het opsluiten van Japanse Amerikanen in concentratiekampen in WOII, zonder dat ze ook maar 1 misdaad hadden begaan, is een inktzwarte bladzijde uit hun geschiedenis. Dat is een weg die je wat mij betreft echt niet moet bewandelen. En dan waren de VS en Japan op dat moment ook nog eens daadwerkelijk met elkaar in oorlog.

Wanneer er actieve collaboratie met een vijand plaatsvindt, zoals de NSB deed tijdens de Duitse bezetting, heb ik alle begrip voor je standpunt. Maar nu puur op het gevoel "ik vind dat Rusland onze vijand is en daar heb ik volkomen gelijk in", zonder enige vorm van oorlogsverklaring of strijd, mensen in interneringskampen gaan stoppen omdat zij sympathie tonen voor een andere natie, heb ik geen enkel begrip voor. Hoe absurd ik die vergaande synpathie ook vind.
pi_207194181
quote:

[..]
mijn god :')

ik denk niet dat je door hebt waar je nu precies om vraagt

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2022 23:01:28 ]
pi_207194203
Russia scrubs Mariupol's Ukraine identity, builds on death
https://apnews.com/articl(...)77f2ebfe750ea99b9ad9
pi_207194227
Xi Jinping ‘demands letter from Vladimir Putin explaining how and when the Ukraine war will end’
https://www.news.com.au/w(...)b43dafce7f4b9845a894
pi_207194317
De vlag heeft een mooi lijstje gekregen

pi_207194375
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:03 schreef Aether het volgende:
Xi Jinping ‘demands letter from Vladimir Putin explaining how and when the Ukraine war will end’
https://www.news.com.au/w(...)b43dafce7f4b9845a894
wanneer heeft china weer een groot (sport)evenement? putin heeft eerder ook netjes op xi gewacht
pi_207194451
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 22:34 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wat staat hier en wat bedoel je ermee? Dat merk je omdat ze vragen steeds meer van NAVO-landen vragen.
Heb het aangepast.
Corporate translator
pi_207194627
quote:
Senators also approved an amendment that would allow the administration to sell the seized assets of Russian oligarchs and put the money toward rebuilding in Ukraine.
nytimes
pi_207194709
twitter

Bewegend beeld

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')