SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Macron zijn good cop act is vervelend.quote:
Die leven echt in een fantasiewereld, net als Hitler in de bunker nog in de overwinning geloofde terwijl de Russen op 3 km stonden.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
De Admiral Kuznetsov staat in brand![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik snap niet dat daar zoveel twijfel over bestaat? Internationaal bancair verkeer, is internationaal. Voor de rest hebben we kunnen lezen dat china ook asap die MIR payment card afschoot, Huawei is gekapt met mobieltjes verkopen, enzovoort.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, zou ik dat erg verrassend vinden.
Gelukkig staat er duidelijk "Meinung" in beeld.quote:
Ik word schijtziek van Duitsland en haar pislauwe laffe houding.quote:
Frankrijk toch ook. “We mogen Rusland niet schofferen”. Hou op hoor.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik word schijtziek van Duitsland en haar pislauwe laffe houding.
rot bedetquote:
quote:Although the Gulag provided a system of cheap labor, most historians agree that the camps ultimately didn't make a significant contribution to the Soviet economy. Experts believe that without enough food and supplies, workers were unequipped to provide productive results.
The dark history of the Gulag has left generations of Russians scarred and damaged. Even today, some survivors are too fearful to discuss their experiences.
Verklaar de vraag ?quote:Op donderdag 22 december 2022 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In hoeverre zijn die congresleden trouwens allemaal lid van dynastien net zoals bij de Romeinse senaat?
Duitsland heeft een hele vreemde (ver)houding met en tot Rusland, niet alleen door WO I en II. Voor veel Duitsers is Rusland om de n of andere reden een mysterieus, maar nobel en ontzagwekkend land ipv het corrupte en misdadige derdewereldland dat het in werkelijkheid is.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar ondertussen doneren ze de wereld, maar geen tanks.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De tsarenfamilie was toch ook van Duitse oorsprong? Misschien dat dat nog wel een rol speelt.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland heeft een hele vreemde (ver)houding met en tot Rusland, niet alleen door WO I en II. Voor veel Duitsers is Rusland om de n of andere reden een mysterieus, maar nobel en ontzagwekkend land ipv het corrupte en misdadige derdewereldland dat het in werkelijkheid is.
Ik vrees het ook. Maar de media mag ook wel eens aan zelfreflectie doen. Nog te vaak zie ik Russische propaganda en uitspraken die contextloos gebracht worden. Dat je het brengt is niet verkeerd h? Hoort bij volledig informeren, maar je moet er wel de context bij schetsen. Ook, nee juist, als de context is dat het aantoonbaar volkomen kul is.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gelukkig staat er duidelijk "Meinung" in beeld.
Desalniettemin mag er wel eens een grootschalig onderzoek naar de inkomsten van allerlei politici en opiniebepalers uitgevoerd gaan worden. Het EU corruptieschandaal en de door het Kremlin gekochte CDA-er van der Linden doen mij vermoeden dat er wel eens heel wat hotemetoten voor Russische spiegeltjes en kraaltjes gevallen kunnen zijn.
quote:Op donderdag 22 december 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De tsarenfamilie was toch ook van Duitse oorsprong? Misschien dat dat nog wel een rol speelt.
Brits-Duits voornamelijk.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nicholas RUS George UK Wilhelm D
Het zijn allemaal Duitsers.quote:
Wat ik eigenlijk mis in de media is een column/tv-programma die eens wat tijd besteed aan het hele verhaal achter het nieuws. Of op zijn minst meer duiding geeft.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vrees het ook. Maar de media mag ook wel eens aan zelfreflectie doen. Nog te vaak zie ik Russische propaganda en uitspraken die contextloos gebracht worden. Dat je het brengt is niet verkeerd h? Hoort bij volledig informeren, maar je moet er wel de context bij schetsen. Ook, nee juist, als de context is dat het aantoonbaar volkomen kul is.
Is uit 2019 zoals altijd weer blind gepost zonder enige factcheck:quote:Op donderdag 22 december 2022 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Staat lek/brandend droogdok al gepland voor 2023?
Eens. De Russen hebben zonder twijfel veel meer Europeanen werken voor dan wij weten.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Desalniettemin mag er wel eens een grootschalig onderzoek naar de inkomsten van allerlei politici en opiniebepalers uitgevoerd gaan worden. Het EU corruptieschandaal en de door het Kremlin gekochte CDA-er van der Linden doen mij vermoeden dat er wel eens heel wat hotemetoten voor Russische spiegeltjes en kraaltjes gevallen kunnen zijn.
Het Britse koningshuis heeft zijn naam in 1917 in Windsor veranderd omdat Saksen-Coburg-Gotha toch net iets te Duits klonk in een tijd waarin Duitsers niet zo populair waren in het Verenigd Koninkrijk.quote:
Ik meen eens gelezen te hebben dat onderzoeksjournalisme en verdiepende aktualiteitenprogramma's redelijk duur zijn en maar mondjesmaat bekeken worden, waardoor dat soort journalistiek langzaam maar zeker verdwijnt. Doodzonde wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk mis in de media is een column/tv-programma die eens wat tijd besteed aan het hele verhaal achter het nieuws. Of op zijn minst meer duiding geeft.
Want niet alleen bij de bekende fake news kanalen maar ook bij bepaalde MSM programma's heeft de redactie van dienst een missie en krijgen daardoor soms tunnelvisie.
Bijv de Zembla en Radar uitzendingen over antidepressiva waarbij heel erg de nadruk op de slechte kant daarvan lag.. En echte experts amper spreektijd kregen en soort van monddood gemaakt werden.
Maarten Keulemans lijkt me een geschikte presentator als het over wetenschappelijk onderwerpen gaat ;-)
Mwah. De Europese koningshuizen zijn onderling volop gentegreerd. Om politieke redenen. Een huwelijk was gewoon een politieke tool. Daarnaast net deze logica kan je stellen dat onze Oranjes Duitsers zijn of nog erger allochtonen, maar dat hoor je niemand zo zeggen. Voor mij zijn de Oranjes wel allochtonen overigens. Nu helemaal met Maximaquote:
Als de Oranjefamilie doorgaat op de ingeslagen weg, is het binnen een jaar of 10 wel afgelopen, omdat het draagvlak voor de monarchie in sneltreintempo verdampt.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mwah. De Europese koningshuizen zijn onderling volop gentegreerd. Om politieke redenen. Een huwelijk was gewoon een politieke tool. Daarnaast net deze logica kan je stellen dat onze Oranjes Duitsers zijn of nog erger allochtonen, maar dat hoor je niemand zo zeggen. Voor mij zijn de Oranjes wel allochtonen overigens. Nu helemaal met Maxima
Dat valt reuze mee. Ze hebben zo nu en dan een dip in de populariteit, maar op de lange termijn is hun draagvlak al jaren stabiel. Ik zie Amalia graag als koninginquote:Op donderdag 22 december 2022 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als de Oranjefamilie doorgaat op de ingeslagen weg, is het binnen een jaar of 10 wel afgelopen, omdat het draagvlak voor de monarchie in sneltreintempo verdampt.
Ik zie Amalia ook geen koningin meer worden.
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Ze hebben zo nu en dan een dip in de populariteit, maar op de lange termijn is hun draagvlak al jaren stabiel. Ik zie Amalia graag als koningin
Vroeger deden ze het beter. Toen moest je niet met ze fucken, want dan brandden ze hele continent gewoon plat. Maar ja, tegenwoordig mag dat niet meer van die woke figuren.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Misschien moet je dit een bekijken vanuit hun perspectief.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.
Tjah mensen kijken liever naar een programma die een persoon of bedrijf helemaal afmaken dan een programma die dat nuanceert.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik meen eens gelezen te hebben dat onderzoeksjournalisme en verdiepende aktualiteitenprogramma's redelijk duur zijn en maar mondjesmaat bekeken worden, waardoor dat soort journalistiek langzaam maar zeker verdwijnt. Doodzonde wat mij betreft.
Omdat ik tegenwoordig heel vaak lees dat zijn vader/moeder/opa/oma ook al in het congres zat. ik vraag mij dus af of er langzaam dynastien gevormd worden.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verklaar de vraag ?
Zover ik weet, is er geen sprake van een dynastie structuur in Amerika, wel in de opppervlakte een een soort van klassenstelsel.
Bepaalde families doen tot op de dag van vandaag hun invloed gelden. Dan nog zal je voortkomend uit die familie moeten beschikken over de "kwaliteiten" dat zelf aan te brengen. Alleen je naam of vermogen, gaat je niet helpen het in de IoU te maken. Ik geef toe dat een opvoeding in een gegoede omgeving en bijbehorende opleiding op de juist uni dan helpt. Iets dat iemand opgegroeid in achterstandswijken, waar andere prioriteiten zijn, doorgaans niet/nauwelijks meekrijgt. Op n of andere manier zal je altijd je oorsprong moeten verdedigen.
Is het niet in de omgeving waar de persoon (aan)komt, wordt wel verweten in de oorsprong waar iemand vandaan komt.
Nou, ze zorgen wel dat de tanks van voormalige oostbloklanden aan Oekrane worden gegeven door die landen van Leo's te voorzien. En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ondertussen doneren ze de wereld, maar geen tanks.
[ twitter ]
Is gewoon een opinie stukje. DL heeft het meest geleverd van heel de EU.quote:
Maar daar staan dan ook de nodige benefits tegenover. En als ze het een probleem vinden kunnen ze ook van hun recht op de troon af zien. Ik vind dat trouwens ook meteen een goed argument: dat je staatshoofd wordt omdat je graag staatshoofd wil worden en niet omdat je wieg nou eenmaal op Huis ten Bosch staat.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je dit een bekijken vanuit hun perspectief.
Ik zou niet onder een vergrootglas willen leven, jij wel?
Die mensen hebben geen normaal leven.
Ik ben overigens meer republikeins dan koningsgezind. Net. Maar ik kan ook niet doen alsof onze Oranje's zo'n groot probleem zijn ofzo.
Macron is een beetje teveel in zichzelf gaan geloven.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Macron zijn good cop act is vervelend.
Juist.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lastig omdat nieuws vooral bestaat uit aandacht krijgen voor een stellingname dat een doel zou moeten moet dienen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk mis in de media is een column/tv-programma die eens wat tijd besteed aan het hele verhaal achter het nieuws. Of op zijn minst meer duiding geeft.
Want niet alleen bij de bekende fake news kanalen maar ook bij bepaalde MSM programma's heeft de redactie van dienst een missie en krijgen daardoor soms tunnelvisie.
Bijv de Zembla en Radar uitzendingen over antidepressiva waarbij heel erg de nadruk op de slechte kant daarvan lag.. En echte experts amper spreektijd kregen en soort van monddood gemaakt werden.
Maarten Keulemans lijkt me een geschikte presentator als het over wetenschappelijk onderwerpen gaat ;-)
Ja, daar hebben ze een naam voor, en daar zijn ze best trotst op: "Ringtausch".quote:Op donderdag 22 december 2022 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ze zorgen wel dat de tanks van voormalige oostbloklanden aan Oekrane worden gegeven door die landen van Leo's te voorzien. En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.
Zelfs RIA geeft toe dat er brand aan boord was.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:09 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Is uit 2019 zoals altijd weer blind gepost zonder enige factcheck:
[ twitter ]
Zie Amalia als ambtenaar-voor-het leven die voorkomt dat anderen die positie eigenmachtig zich kunnen/willen toeigenen. De verbindende en zekere mate van schoprol van die funcie is wmb vele malen goedkoper dat de inrichting (met alle risicoś) van een presidentie zoals we die zien in andere landen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.
10 jaar geleden werd ik als republikein door iedereen voor achterlijk versleten maar het aantal medestanders neemt gestaag toe.
Die sovjet troep zit onderhand aardig vol met NATO standaard electronica waar mogelijk. Dus zeker nog steeds een voordeel. Verder denk ik niet dat je een tank die 10 jaar in de opslag heeft gestaan zo het slagveld op wil sturen. Ik zou eerst controleren of de rubbertjes niet zijn gaan lekken en zo. Of de accu het nog doet. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze een naam voor, en daar zijn ze best trotst op: "Ringtausch".
Maar ik vind het achterlijk
Dan geef je tanks waarin een oekrainse soldaat een goeie overlevingskans heeft, aan een land wat er geen reet mee gaat doen, beetje schoonmaken beetje verven, want echt oefenen kost geld,
En oekraine krijgt sovjet troep wat na 1 goed gericht schot de bemanning doet verdampen.
Duitsland:![]()
Nicholas en George zijn de overgrootvaders van Medvedev.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nicholas RUS George UK Wilhelm D
Neven van elkaar, die WW1 speelden ipv. Risk.
[ afbeelding ]
Er zullen ongetwijfeld voorbeelden zijn dat je een bepaalde familiestroming steeds weer terug ziet. Dat is dan geen doel (wat een dynastie is) maar een gevolg dat die familie zich die rol vaardig/eigen weet te maken.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ik tegenwoordig heel vaak lees dat zijn vader/moeder/opa/oma ook al in het congres zat. ik vraag mij dus af of er langzaam dynastien gevormd worden.
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?quote:Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
10 jaar geleden werd ik als republikein door iedereen voor achterlijk versleten maar het aantal medestanders neemt gestaag toe.
Ze hebben in de VS de adel gewoon vervangen door miljonairs/miljardairs.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld voorbeelden zijn dat je een bepaalde familiestroming steeds weer terug ziet. Dat is dan geen doel (wat een dynastie is) maar een gevolg dat die familie zich die rol vaardig/eigen weet te maken.
En ja als kind van ...vul-in... opgegroeid, zal je vaak net wat meer vaardigheiden hebben opgedaan dan anderen die dat niet met de paplepel meekrijgen.
Dat zeg ik niet. Maar ik zie liever een gekozen burger als staatshoofd dan een of andere verheven pipo van adel, die puur op basis van afkomst kan beschikken over allerlei benefits. Ik vind een monarchie gewoon niet meer passend in deze tijd.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?![]()
![]()
In ieder geval iets meer. Die zitten niet (allemaal) in hun gouden kooitjequote:Op donderdag 22 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?![]()
![]()
Van gisteren:quote:Op donderdag 22 december 2022 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die sovjet troep zit onderhand aardig vol met NATO standaard electronica waar mogelijk. Dus zeker nog steeds een voordeel. Verder denk ik niet dat je een tank die 10 jaar in de opslag heeft gestaan zo het slagveld op wil sturen. Ik zou eerst controleren of de rubbertjes niet zijn gaan lekken en zo. Of de accu het nog doet. Dat soort dingen.
Ik counter hem: tegen die tijd hebben ze gewoon echt niets meer. Want dat hebben ze dan echt allemaal uitgeleverd aan andere landen die in ruil daarvoor via dat schitterende "Ringtausch" oekraine heeft voorzien van rijdende doodskisten van sovjet makelij.quote:En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.
Dat mag, ik vind de constitutionele monarchie zoals wij hier hebben prima. Nu nog even terugdraaien dat de Koning(in) weer formateur wordt en dan is het weer helemaal goed wmb.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar ik zie liever een gekozen burger als staatshoofd dan een of andere verheven pipo van adel, die puur op basis van afkomst kan beschikken over allerlei benefits. Ik vind een monarchie gewoon niet meer passend in deze tijd.
Nee komt o.a. door de Iraanse drones, verstrekte verdediging, verandering politieke standpunt van de oorlog en effectievere inzet artillerie. Dit wil niet zeggen dat er een keerpunt komt maar je ziet dat Oekrane het zwaarder begint te krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Visueel vastgestelde verliezen van zwaar militair materieel Volgens de bloggers Stijn Mitzer en Joost Oliemans:
Rusland: 8529
Oekrane: 2636
Ratio: 3,24
De verhouding was 1 op 3,6.
Die is dus iets teruggelopen. Misschien omdat Rusland nu ook veel minder zwaar militair materieel heeft, waardoor ze ook minder kunnen verliezen.
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:quote:Op donderdag 22 december 2022 15:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
De 2A4, de mooiste Leo-2 ooit gemaakt.
Ik zeg ook de mooiste, niet de beste.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:
[ afbeelding ]
.is veiliger dan een rechte. Als die 2a4 daar een hit krijgt, werken alle krachten op de turret. Bij de A7 splitst dat af over verschillende assen.
Dat is niet anders dan dat mensen evolutionair ronde hoofden hebben, en geen vierkante.
Ik vind eigenlijk de Tiger 2 tank de mooiste ook al was het een over engineer onding die amper bruikbaar was. Toch is het een icoon van zijn tijd geworden.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
De 2A4, de mooiste Leo-2 ooit gemaakt.
Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik het niet met deze uitspraak eens.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:
[ afbeelding ]
.is veiliger dan een rechte. Als die 2a4 daar een hit krijgt, werken alle krachten op de turret. Bij de A7 splitst dat af over verschillende assen.
Dat is niet anders dan dat mensen evolutionair ronde hoofden hebben, en geen vierkante.
Werd gisteren duidelijk verteld dat ze een opleiding krijgen in een 3e betrokken land (waarschijnlijk Duitsland)quote:Op donderdag 22 december 2022 15:18 schreef aTypisch het volgende:
ben benieuwd of ze in oekrane al de know-how hebben om zo'n ding te besturen
moet dan al eerder een spoedcursusje geweest zijn, of er moeten amerikanen mee
dat laatste ligt nogal gevoelig lijkt me
Ik doe een gokje: als de inkomende V maar groot genoeg is, maakt het niet uit?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik het niet met deze uitspraak eens.
SImpel, kracht is niet hetzelfde als energiequote:Op donderdag 22 december 2022 15:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik doe een gokje: als de inkomende V maar groot genoeg is, maakt het niet uit?
In dat geval zit er nog steeds winst in het feit dat spul met lagere V wegkaatst, ipv te penetreren
Maar ik ben oprecht benieuwd
Het feit dat zo'n Russische propagandazender onder het mom van "VrIjHeId VaN mEnInGsUiTiNg" gewoon op de Nederlandse publieke omroep mag uitzenden alsof het de normaalste zaak van de wereld is, is gewoon diep triest.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Hopelijk horen ze in het buitenland niet wat er op onze publieke omroep bij Ongehoord NL allemaal uitgaamd wordt.
Krijg je lelijke stukjes van.
Schuin geplaatst pantser is effectief ook dikker.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik doe een gokje: als de inkomende V maar groot genoeg is, maakt het niet uit?
In dat geval zit er nog steeds winst in het feit dat spul met lagere V wegkaatst, ipv te penetreren
Maar ik ben oprecht benieuwd
Is die game ook gemaakt door Russen?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Beetje O/T maar als je wil gieren van het lachen over Russische bias moet je eens War Thunder spelen. Tijdje terug aangeslingerd. Pure arier dat ik ben heb ik Deutschland (uber alles) geleveled, word ik letterlijk door een phase 1 t34 recht door m'n frontplaat gepopt.
Letterlijk elke duitse tank is shit en de Russische zijn ''stronk''
Yepquote:Op donderdag 22 december 2022 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is die game ook gemaakt door Russen?
Euhm, Hongarije lees ikquote:Op donderdag 22 december 2022 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Yep
Overigens, ondanks die bias, wel een heel goed en leuk spel.
Doen ze ook aan sidescraping?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:35 schreef over_hedge het volgende:
Dit is waarom sloped armor een ding is:
[ afbeelding ]
De kogel of wat je ook schiet moet door meer metaal heen
Ja, ze hebben daar hun kantoor zitten maar van origine zijn het Russische devs.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Euhm, Hongarije lees ik
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaijin_Entertainment
Weliswaar Tiger 1, maar Bauhaus, baby.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk de Tiger 2 tank de mooiste ook al was het een over engineer onding die amper bruikbaar was. Toch is het een icoon van zijn tijd geworden.
Niet gewoon een koude start van de motoren?quote:Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 december 2022 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Beetje O/T maar als je wil gieren van het lachen over Russische bias moet je eens War Thunder spelen. Tijdje terug aangeslingerd. Pure arier dat ik ben heb ik Deutschland (uber alles) geleveled, word ik letterlijk door een phase 1 t34 recht door m'n frontplaat gepopt.
Letterlijk elke duitse tank is shit en de Russische zijn ''stronk''
dat komt omdat NL dat wel beloofd heeft maar van mening is dat andere landen het vechten maar moeten doen. Wij doend geneeskundige troepen wel.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:15 schreef RichardHammond het volgende:
Interessant om te zien dat de NAVO wil dat Nederland een zware infanteriebrigade gaat ontwikkelen, maar we doen dus letterlijk niks behalve een paar handjevol tanks leasen van onze oosterburen. En nu zie je dat landen als bijv. Tsjechi en Polen wel zware middelen aanschaffen. Wat zijn we aan het beunen in dit landje.
quote:
Foto is uit 2019quote:Op donderdag 22 december 2022 15:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Niet gewoon een koude start van de motoren?
Dat weet je bij dat hok nooit
2019 was er een grote brand in het droogdok van Murmansk.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wel geinig dat ze gewoon stockfoto's van brand op dat hok hebben
Wat betreft verliezen,quote:Op donderdag 22 december 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Visueel vastgestelde verliezen van zwaar militair materieel Volgens de bloggers Stijn Mitzer en Joost Oliemans:
Die is dus iets teruggelopen. Misschien omdat Rusland nu ook veel minder zwaar militair materieel heeft, waardoor ze ook minder kunnen verliezen.
Die hele lijsten zijn totale onzin, met hun 300 neergehaalde vliegtuigen en 300 helicopters.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat betreft verliezen,
[ afbeelding ]
Vandaag de magische 100k grens bereikt volgens oekraiense ministerie.
Iedereen beseft toch wel dat dit getal verre van klopt?
Sommige nummers komen wat dichter bij de werkelijkheid dan andere en je weet natuurlijk niet zeker wat ze allemaal verstaan onder helikopters en vliegtuigen, maar deze lijst moet je idd niet heel serieus nemen nee.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:15 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Die hele lijsten zijn totale onzin, met hun 300 neergehaalde vliegtuigen en 300 helicopters.
Elke dag +1, ach, het thuisfront wil ook wat toch?
Onze bijdrage is het oorlogstribunaal in Den Haag. Als de anderen het vuile werk op hebben geknapt kunnen wij onze morele verontwaardiging uitspreken en laten we aan de wereld zien hoe goed we bezig zijn.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat komt omdat NL dat wel beloofd heeft maar van mening is dat andere landen het vechten maar moeten doen. Wij doend geneeskundige troepen wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
Prima toch, of het nou een grote fik is of niet maakt niet uit, het doel is immers bereikt; Rusland staat op het internationale toneel voor de tigste keer weer dik voor aap met die gare schuit van ze.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
2019 was er een grote brand in het droogdok van Murmansk.
Iemand heeft een schijnbaar incident nu een beetje aangedikt, de idiootjes en Twitter trappen er weer in.
Wat vond je van dit historische moment?quote:Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wie houd die lijst berhaupt bij?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef skysherrif het volgende:
Een mooie fotoshopquote:Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat vond je van dit historische moment?
[ twitter ]
Mss is alles op daar?quote:Op donderdag 22 december 2022 16:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus niet door naar VK, Frankrijk etc.?
Ik heb ook zo'n tshirt.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat vond je van dit historische moment?
[ twitter ]
Oekraiense ministerie van defensie :pquote:Op donderdag 22 december 2022 17:28 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Wie houd die lijst berhaupt bij?
In de video's over Bachmoet komt ook vaak terug dat de Russen daar eigenlijk alleen massale infanterie-aanvallen uitvoeren en daarbij niet of nauwelijks gebruikmaken van gemechaniseerde infanterie / pantserwagens en tanks. Als ze geen zwaar materieel gebruiken kan je het ook niet vernielen, en dat verklaart ook de structureel absurd hoge aantallen menselijke slachtoffers aan met name Russische zijde gedurende de afgelopen weken en maanden.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Vertel.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat betreft verliezen,
[ afbeelding ]
Vandaag de magische 100k grens bereikt volgens oekraiense ministerie.
Als je de opbouw/ organigram van het Russische leger bekijkt, dan snap je wel dat de Combined arms approach daar wat lastiger is (is trouwens ook een westerse doctrine, combined arms).quote:Op donderdag 22 december 2022 17:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
In de video's over Bachmoet komt ook vaak terug dat de Russen daar eigenlijk alleen massale infanterie-aanvallen uitvoeren en daarbij niet of nauwelijks gebruikmaken van gemechaniseerde infanterie / pantserwagens en tanks. Als ze geen zwaar materieel gebruiken kan je het ook niet vernielen, en dat verklaart ook de structureel absurd hoge aantallen menselijke slachtoffers aan met name Russische zijde gedurende de afgelopen weken en maanden.
Nouja, ik kan je uiteraard niet laten zien met bewijs welke verliezen er wel zijn. Maar dit nummer gaat om 100.000 doden, volgens de 'regels' van oorlog en deze oorlog is uiteindelijk een vrij conventionele oorlog die daar niet ver van afwijkt houdt dan in dat het aantal casualties 3x zo hoog is. Casualties kan zijn van krijgsgevangenen, tot deserteurs tot vermisten tot gewonden, tot mentaal getraumatiseerd iig niet meer inzetbaar. Dat zou inhouden dat Rusland op basis van dit getal rond de 400.000 casualties heeft geleden. Sorry maar dat is echt onmogelijk, dat zou al bijna dubbel het getal zijn als waar ze de invasie me begonnen.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2022 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij de ww2 Ja.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:47 schreef tjoptjop het volgende:
Duitsland
Toch knap om als land zo vaak aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan
Matig ontwerp wel, dat deden ze jaren geleden in Turkmenistan al stukken beter:quote:
Massale deportaties spelen daarin totaal geen rol toch?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)is-wordt-gewist.html
Zelfs nu.nl ziet in dat Rusland oppermachtig is in de gebieden waar etnische Russen de meerderheid zijn.
Als vrede het uiteindelijke doel is lijkt mij dit ook het beste. Ik lees van meerdere Westerse bronnen dat de "oorlog" nog jaren gaat duren.
Volgens Russische nieuwssites is dit een besloten strijd en ligt het vooral aan Oekrane hoeveel slachtoffers er nog gaan vallen.
niet gelezenquote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
Zelfs nu.nl ziet in dat Rusland oppermachtig is in de gebieden waar etnische Russen de meerderheid zijn.
Als vrede het uiteindelijke doel is lijkt mij dit ook het beste. Ik lees van meerdere Westerse bronnen dat de "oorlog" nog jaren gaat duren.
Volgens Russische nieuwssites is dit een besloten strijd en ligt het vooral aan Oekrane hoeveel slachtoffers er nog gaan vallen.
Mwah, je kan een vrij goede case maken dat Oostenrijk-Hongarije nooit aan die oorlog begonnen was als daar geen goedkeuring uit Berlijn voor zijn geweest. En nog los daarvan kun je ze zeker verantwoordelijk houden voor het feit dat de oorlog op zo'n massieve schaal uitbrak, niets of niemand dwong ze immers om Frankrijk en Belgi aan te vallen.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Bij de ww2 Ja.
ww1 mwaaaaa. Ja belgie die er niks mee te maken had binnenvallen was niet zo handig. Maar de oorlog zelf was niet perse hun schuld. Die kwam er toch wel. Of de kroonopvolger van Oostenrijk nou we lof niet dood ging.
Daarvoor bestond Duitsland nog niet. Dus valt mee. 50/50 in alle wereld oorlogen
Edit: Oke wacht. Duitsland was wel de eerste die gas gebruikte. Dus misschien toch een goed punt
Wat levert zo een post over het goedpraten van genocide op? Roebeltje of 1000?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
Nou hier zul je hem niet zien met onze Clown Rutte.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus niet door naar VK, Frankrijk etc.?
Dat 'casualties' verhaal is gewoon natte vinger werk, dat is geen wetenschap en komt ook niet overeen met historische cijfers.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, ik kan je uiteraard niet laten zien met bewijs welke verliezen er wel zijn. Maar dit nummer gaat om 100.000 doden, volgens de 'regels' van oorlog en deze oorlog is uiteindelijk een vrij conventionele oorlog die daar niet ver van afwijkt houdt dan in dat het aantal casualties 3x zo hoog is. Casualties kan zijn van krijgsgevangenen, tot deserteurs tot vermisten tot gewonden, tot mentaal getraumatiseerd iig niet meer inzetbaar. Dat zou inhouden dat Rusland op basis van dit getal rond de 400.000 casualties heeft geleden. Sorry maar dat is echt onmogelijk, dat zou al bijna dubbel het getal zijn als waar ze de invasie me begonnen.
Ook de schattingen van onafhankelijke partijen, of zelfs afhankelijke partijen maar dan pro oekraiens spreken altijd van een veel lager getal. Maar zelfs al zat het aantal doden rond de 65 a 70.000 op dit moment, dan zijn er meer dan 200.000 casualties aan Russische zijde wat alsnog een enorm hoog getal is.
Hoeveel wodka heb je al achter je kiezen?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
Ja of omdat Nederland een net wat minder grote speler is dan die andere landen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Nou hier zul je hem niet zien met onze Clown Rutte.
Ik neem aan dat ze daar wel leren tellen op school eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat 'casualties' verhaal is gewoon natte vinger werk, dat is geen wetenschap en komt ook niet overeen met historische cijfers.
Daarnaast zijn deze cijfers natuurlijk gedeeltelijk uit de lucht gegrepen. Ze weten helemaal niet hoeveel ze vernietigt hebben en hoeveel Russen ze doden.
Want je gaat elke gevechtshandeling natuurlijk terugkijken op dvd om te kijken hoeveel doden en gewonden je exact hebt veroorzaakt?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze daar wel leren tellen op school eerlijk gezegd.
Wordt dat nog gexporteerd?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel wodka heb je al achter je kiezen?
Niets, tweeten, chatten, stoken in dienst van het vaderland is zn plicht jeweettoch?quote:Op donderdag 22 december 2022 18:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat levert zo een post over het goedpraten van genocide op? Roebeltje of 1000?
Bij wijze van spreken wel ja. Je wil toch graag weten of hetgeen waar je mee bezig bent effect scoort of niet. Helemaal als je resources niet oneindig zijn.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Want je gaat elke gevechtshandeling natuurlijk terugkijken op dvd om te kijken hoeveel doden en gewonden je exact hebt veroorzaakt?
Hij gewoon nog steeds last van zijn hoofd na de klap van een agent, waarvoor hij smartengeld heeft gekregen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel wodka heb je al achter je kiezen?
In Nederland konden de huisartsen niet eens tellen hoeveel coronabesmettingen we hadden, om een hele hoop redenen. Denk je dat je tijdens een volle bak oorlog weet hoeveel doden en gewonden je veroorzaakt? Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken wel ja. Je wil toch graag weten of hetgeen waar je mee bezig bent effect scoort of niet. Helemaal als je resources niet oneindig zijn.
Nou prima, dan denk jij lekker dat ze daar niet aan evaluatie en administratie doen. Ik denk dat ze dat wel doen.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In Nederland konden de huisartsen niet eens tellen hoeveel coronabesmettingen we hadden, om een hele hoop redenen. Denk je dat je tijdens een volle bak oorlog weet hoeveel doden en gewonden je veroorzaakt? Natuurlijk niet.
en dan nog: die data is dan niet echt te vertrouwenquote:Op donderdag 22 december 2022 18:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In Nederland konden de huisartsen niet eens tellen hoeveel coronabesmettingen we hadden, om een hele hoop redenen. Denk je dat je tijdens een volle bak oorlog weet hoeveel doden en gewonden je veroorzaakt? Natuurlijk niet.
100k doden is echt niet zo extreem of ongeloofwaardig na een intensieve strijd van 9 maanden. Op het moment worden er bij Bachmut paar honderd per dag afgeschoten? En ja, ook Oekraine verliest (heel) veel troepen.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, ik kan je uiteraard niet laten zien met bewijs welke verliezen er wel zijn. Maar dit nummer gaat om 100.000 doden, volgens de 'regels' van oorlog en deze oorlog is uiteindelijk een vrij conventionele oorlog die daar niet ver van afwijkt houdt dan in dat het aantal casualties 3x zo hoog is. Casualties kan zijn van krijgsgevangenen, tot deserteurs tot vermisten tot gewonden, tot mentaal getraumatiseerd iig niet meer inzetbaar. Dat zou inhouden dat Rusland op basis van dit getal rond de 400.000 casualties heeft geleden. Sorry maar dat is echt onmogelijk, dat zou al bijna dubbel het getal zijn als waar ze de invasie me begonnen.
Ook de schattingen van onafhankelijke partijen, of zelfs afhankelijke partijen maar dan pro oekraiens spreken altijd van een veel lager getal. Maar zelfs al zat het aantal doden rond de 65 a 70.000 op dit moment, dan zijn er meer dan 200.000 casualties aan Russische zijde wat alsnog een enorm hoog getal is.
Als Rusland zo succesvol is of kan zijn, waarom worden ze dan steeds verder teruggedrongen? Is er eigenlijk ooit een oorlog geweest die succesvol eindigt voor de aanvaller (in dit geval Rusland) die zo rommelig, chaotisch en teleurstellend verloopt?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:58 schreef Ixnay het volgende:
Natuurlijk niet, dat zijn maar woke geruchten uit het zedeloze Westenquote:Op donderdag 22 december 2022 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Massale deportaties spelen daarin totaal geen rol toch?
Hoe meer dode Russen hoe blijer ik word.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:26 schreef aTypisch het volgende:
Maakt het echt uit of het 70.000 is of 100.000+? Het is in ieder geval moeilijk veel
dat blijf ik raar vindenquote:Op donderdag 22 december 2022 18:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoe meer dode Russen hoe blijer ik word.
quote:Het Russische huurlingenleger Wagner Groep dat meevecht in Oekrane heeft een wapenlevering van Noord-Korea ontvangen. Dat meldt persbureau AP. De Wagner Groep zou betaald hebben voor onder meer raketwerpers en munitie, zei een Amerikaanse functionaris op basis van anonimiteit.
De Verenigde Staten maken zich zorgen dat Noord-Korea meer wapenleveringen gaat doen, iets wat in strijd is met resoluties van de VN Veiligheidsraad, en stellen dat het nieuws ook betekent dat de Russische president Vladimir Poetin de Wagner Group een steeds grotere rol toebedeeld in de oorlog in Oekrane.
De Verenigde Staten gaat de zaak aanhangig maken binnen de VN en bereidt nieuwe sancties voor tegen de Wagner Groep.
https://www.ad.nl/buitenl(...)an-rusland~ac09a285/
Waarom geen Moab op Wagner?quote:
anders wordt Putin boos en komen de steekpeningen van Bedet en Scholzz in gevaarquote:Op donderdag 22 december 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ondertussen doneren ze de wereld, maar geen tanks.
[ twitter ]
Licht eens even toe waar je het over hebt.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Massale deportaties spelen daarin totaal geen rol toch?
Daarom was DWDD ondanks alles dus wel nuttig, die wisten de achtergronden nog enigszins aan de man te brengen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik meen eens gelezen te hebben dat onderzoeksjournalisme en verdiepende aktualiteitenprogramma's redelijk duur zijn en maar mondjesmaat bekeken worden, waardoor dat soort journalistiek langzaam maar zeker verdwijnt. Doodzonde wat mij betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |