abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207181654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende: [..] Dan heb ik niets gezegd :D
https://en.wikipedia.org/(...)United_States_summit
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207181662
Het gaat nog door op CNN en BBC.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207181672
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:19 schreef capricia het volgende:
Het gaat nog door op CNN en BBC.
https://www.whitehouse.gov/live/
pi_207181734
Zelensky gaan nu door naar de US Congres.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207181802
Putin krijgt een rondleiding bij hun spulletjes. Op 0:10 zie je een soldaat die z'n uitzending erop heeft zitten.

twitter
  woensdag 21 december 2022 @ 23:35:36 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207181823
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:33 schreef 3rr0r het volgende:
Putin krijgt een rondleiding bij hun spulletjes. Op 0:10 zie je een soldaat die z'n uitzending erop heeft zitten.

[ twitter ]
Jammer dat hij daar niet van de trap dondert.
pi_207181839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:33 schreef riazop het volgende:

[..]
Een stuk verbeterd in vgl met 300 dagen terug. Van zijn contacten met de NAVO en EU leert hij elke dag.

ik zie hem wel als een nieuwe Dustin Hofmann
Vond het bij Trump op die foto meer op een combinatie tussen Scarface en Michael Corleone lijken. Al Pacino dus. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207181864
Dus journaliste vraagt, 'waarom niet direct alles geven wat Oekraine nodig heeft om zsm een einde te maken hieraan?' Biden zei 'Omdat Europa niet in WW3 wil belanden'. Tenminste als ik het mij goed herinner. We liggen hier dichterbij dus logisch dat het ons meer aangaat, maar het klonk een beetje als dat de USA zelf niet zo bang is ervoor. Zouden de Europese landen dan die bepaalde Amerikaanse wapens tegenhouden?
pi_207181872
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:43 schreef 3rr0r het volgende:
Dus journaliste vraagt, 'waarom niet direct alles geven wat Oekraine nodig heeft om zsm een einde te maken hieraan?' Biden zei 'Omdat Europa niet in WW3 wil belanden'. Tenminste als ik het mij goed herinner.
Ja.
Emotionele vraag van de journalist. En ik vond Biden daar snel gevat antwoorden naar Zelensky toe met zijn grapje. Zelensky en Biden liggen elkaar wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 21 december 2022 @ 23:45:25 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207181878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:43 schreef 3rr0r het volgende:
Dus journaliste vraagt, 'waarom niet direct alles geven wat Oekraine nodig heeft om zsm een einde te maken hieraan?' Biden zei 'Omdat Europa niet in WW3 wil belanden'. Tenminste als ik het mij goed herinner.
Ja, daar gaan volodomir en joe nog een hartig woordje over wisselen.
&lt;signature here&gt;.
pi_207181881
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Emotionele vraag van de journalist. En ik vond Biden daar snel gevat antwoorden naar Zelensky toe met zijn grapje. Zelensky en Biden liggen elkaar wel.
Die grap was goed, zelfs gelachen hier :)
pi_207181931
Denk wel eens dat dit een 'goedkope' oorlog voor de VS is. Waarbij ze hun jarenlange aardsvijand Rusland helemaal de vernieling in kunnen krijgen.
Kost ze alleen maar geld. En geen Amerikaanse levens.
En door het een beetje tactisch aan te pakken, loopt het niet uit de klauwen en is het risico op nucleaire escalatie kennelijk ook niet zo groot.

Rusland heeft echt zo haar hand overspeelt door die inval. Die gaan helemaal terug in de tijd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207181934
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:45 schreef ExTec het volgende:
Deze is ook wel erg mooi.

[ afbeelding ]
Lekker man, in je slobbertrui en je baggybroek met zakken aan de zijkant op gesprek bij de potus.

:P
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207181957
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lekker man, in je slobbertrui en je baggybroek met zakken aan de zijkant op gesprek bij de potus.

Ach, andere mensen kleden zich weer anders in de oval office. _O-
twitter

En je zou de fotos van Elvis in zijn elvispak in de Oval Office eens moeten opzoeken. _O_
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207181968
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
Denk wel eens dat dit een 'goedkope' oorlog voor de VS is. Waarbij ze hun jarenlange aardsvijand Rusland helemaal de vernieling in kunnen krijgen.
En door het een beetje tactisch aan te pakken, loopt het niet uit de klauwen en is het risico op nucleaire escalatie kennelijk ook niet zo groot.

Rusland heeft echt zo haar hand overspeelt door die inval. Die gaan helemaal terug in de tijd.
Exact. Laat een ander het maar opknappen. 'hier heb je wat wapens en intelligence', maar echt helpen? Net als bij het wielrennen, iemand anders' bordje moet eerst leeg.
Alleen de Belgorod doet een beetje zorgen baren.
1947-2016
pi_207181979
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach, andere mensen kleden zich weer anders in de oval office. _O-
[ twitter ]
Met een theedoek nog over je hoofd...
Zo uit de afwaskeuken.
1947-2016
pi_207181994
quote:

Klopt het is voor de VS een goedkope manier om van Rusland af te komen en China heeft nog te veel de Europese en Amerikaanse markt nodig voor hun economie dus die kunnen Rusland niet volledig steunen.
  donderdag 22 december 2022 @ 00:03:14 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207182015
Memes, incoming!

&lt;signature here&gt;.
pi_207182016
quote:

Hoeveel van dat geld is maar een boekhoudkundig dingetje? Oekraine krijgt veel oud en uitgefaseerd spul toch? dat zal voor een x bedrag in de boeken staan dus dan schenken ze $x, maar effectief is het spul wat al bestaat maar waar al een vervanger of verversing voor is.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik wilde net een opmerking plaatsen dat Fox wel weer met zoiets zou komen "DiSrEsPeCtFuL" :D
pi_207182028
@AchJa zit er in zo'n Gepard ook iemand in die geschutskoepel (of hoe dat ook heet?) en zo ja, wordt die niet kotsmisselijk van dat heen en weer gedraai?

Of is het alleen bij demonstraties (lees: youtube filmpjes) dat het zo veel draait?
pi_207182029
twitter

Hij is ook druk bezig zie ik.
pi_207182055
Dit bezoek zie ik echt als een gamechanger.
Niet vanwege het geld enzo. Maar vooral vanwege het beeld hoe die twee volledig achter en naast elkaar staan.
De VS heeft zich (nu nog meer in beeld) gecommitteerd aan het lot van Oekrane.

En de VS kan het zich nu niet meer veroorloven om Rusland te laten winnen. Want dat zou zo'n afhang zijn op het wereldtoneel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182066
1000x :')

twitter
pi_207182074
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt het is voor de VS een goedkope manier om van Rusland af te komen en China heeft nog te veel de Europese en Amerikaanse markt nodig voor hun economie dus die kunnen Rusland niet volledig steunen.
En dat hebben de Russen helemaal aan zichzelf te danken, ja. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Hoeveel van dat geld is maar een boekhoudkundig dingetje? Oekraine krijgt veel oud en uitgefaseerd spul toch? dat zal voor een x bedrag in de boeken staan dus dan schenken ze $x, maar effectief is het spul wat al bestaat maar waar al een vervanger of verversing voor is.
[..]
Ik wilde net een opmerking plaatsen dat Fox wel weer met zoiets zou komen "DiSrEsPeCtFuL" :D
Niks disrespectfffffull. Vind t wel tof. Alsof hij zo van het front kwam, ow wacht ;)
1947-2016
pi_207182085
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:
1000x :')

[ twitter ]
oh-no—anyway.jpg
pi_207182088
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niks disrespectfffffull. Vind t wel tof. Alsof hij zo van het front kwam, ow wacht ;)
Doel meer op wat Fox zou kunnen zeggen :D

Waren die ook aan het klagen toen Zelensky via video het congres (?) toesprak in dat kloffie
pi_207182090
Oekraine gaat deze oorlog niet meer 'verliezen' inderdaad, maar ik ben wel nog steeds huiverig of ze hem wel gaan winnen.

Want wannee winnen ze deze oorlog? Grenzen van vorig jaar terug, 2014 grenzen terug, krim terug?
pi_207182113
twitter
pi_207182122
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:13 schreef skysherrif het volgende:
Oekraine gaat deze oorlog niet meer 'verliezen' inderdaad, maar ik ben wel nog steeds huiverig of ze hem wel gaan winnen.

Want wannee winnen ze deze oorlog? Grenzen van vorig jaar terug, 2014 grenzen terug, krim terug?
Ja. Dat is natuurlijk ook onderdeel van de vraag: wat is winnen voor Oekrane. Maar ze gaan in elk geval een heel goede uitgangspositie voor onderhandelingen krijgen. :D

En Rusland gaat hoe dan ook helemaal gesloopt worden, die gaat 20 jaar terug de tijd in. Die verliest hoe dan ook.
Dit is het gevoel wat ik nu bij het commitment van de VS krijg. Minder dan dat gaat het niet worden. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182132
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:10 schreef capricia het volgende:

[..]
En dat hebben de Russen helemaal aan zichzelf te danken, ja. _O-
Aan de ene kant ook wel het voordeel dat het nu gebeurt. Stel het was over 10 jaar gebeurt en China zijn economie was dan volledig hersteld van de coronapandemie, eventueel een 2de termijn Trump achter de rug. Meer verdeeldheid in het westen enzovoort. Dan had het veel vervelender kunnen zijn want ineens kan het westen wel weer redelijk samen werken en zijn bepaalde onderwerpen die eerst onbespreekbaar waren die nu boven aan de kaart staan.
pi_207182164
quote:

Vandaag bij op1 vroeg Rob de Wijk er ook naar. Maar ik denk persoonlijk dat Oekrane pas iets van consensus gaat doen als ze pas keiharde veiligheidsgaranties krijgt van het westen zoals bijvoorbeeld een NAVO-lidmaatschap. Want je moet voorkomen dat we niet over 20 a 30 jaar weer in dezelfde situatie zitten. Alleen zal Rusland daar waarschijnlijk op dit moment niet mee akkoord gaan. Dus zal het nog wel een tijd door gaan.
  donderdag 22 december 2022 @ 00:25:18 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het zou pas hypocriet zijn als hij (Zelensky) zich ineens anders gaat kleden. Wel mooi hoe Pelosi in strak blauw stond glunderen dat haar vader dat ook heeft meegemaakt toen Churchill kwam be-delen in het Congres.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_207182177
quote:

Eerst krijgen we het nieuwe Belarussische front nog, wat nog wel eens flinke kluif kan worden.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207182183
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:27 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Eerst krijgen we het nieuwe Belarussische front nog, wat nog wel eens flinke kluif kan worden.
Daar maak ik me gek genoeg niet zo heel veel zorgen over.
pi_207182185
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:25 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het zou pas hypocriet zijn als hij (Zelensky) zich ineens anders gaat kleden. Wel mooi hoe Pelosi in strak blauw stond glunderen dat haar vader dat ook heeft meegemaakt toen Churchill kwam be-delen in het Congres.
Ziet er wel heel stoer uit!
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207182191
twitter

Een knallend verjaardagsfeest dus.
pi_207182192
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vandaag bij op1 vroeg Rob de Wijk er ook naar. Maar ik denk persoonlijk dat Oekrane pas iets van consensus gaat doen als ze pas keiharde veiligheidsgaranties krijgt van het westen zoals bijvoorbeeld een NAVO-lidmaatschap. Want je moet voorkomen dat we niet over 20 a 30 jaar weer in dezelfde situatie zitten. Alleen zal Rusland daar waarschijnlijk op dit moment niet mee akkoord gaan. Dus zal het nog wel een tijd door gaan.
Ik ga er wel vanuit dat achter gesloten deuren vandaag de voorwaarden voor de Russische nederlaag besproken zijn.
Beter vast op 1 lijn zitten. :) Zelenski had overigens al een 10 punten lijstje, inclusief herstelbetalingen van Rusland en de punten die jij noemt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182207
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Nu ik vanavond die twee heb zien glunderen naar elkaar, ik ook niet.

Je zou maar een regionaal 'conflictje' starten waarbij je denkt zo Kyiv in te kunnen rijden in een paar dagen, en dan krijg je dit over je heen.. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182208
Zelensky's toespraak in het congres komt zo nog live.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182213
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Allereerst, op dit moment heeft Rusland helemaal de troepen niet voor een enorm offensief vanuit Wit-Rusland. Zelfs mocht Wit-Rusland mobiliseren, wat ook dan echtn og tijd zou kosten zou het nog steeds krap zijn qua troepen. En dan ook nog de vraag of dit daadwerkelijk kan qua politieke steun in Wit Rusland.

Maar stel dat ze mobiliseren en ze weten daar een troepenmacht op te bouwen. Vergeet niet dat er al sinds het begin van de oorlog in die regio enorme gemobliseerde terriotrial defense forces aanwezig zijn die al maanden training hebben ondregaan. Die zijn daar nog steeds aanwezig, het is verre van het geval dat noord oekraine niet verdedig is. Daarnaast zijn echt alle, maar dan ook alle wegen vanaf rusland en wit rusland in eht noorden enorm zwaar bemijnd. Alle bruggen zijn ongeveer opgeblazen en elke kilometer zijn massale wegversperringen geplaatst.

De problemen die rusland in het begin van de oorlog al had met het invallen vanaf die kant zullen ze dan opieuw krijgen maar nog heftiger, zeker omdat Oekraine nu veel beter bewapend is dan toen en niet meer wordt verrast.

Nee ik zu eerlijk gezegd niet weten waarom het openen van een nieuw front voordelig is voor Rusland, terwijl we keer op keer zagen dat juist Rusland het enorme front waaraan ze opereren niet aankan. En daarom steeds eerst Kiev, daarna kharkiv en daarna Kherson om die reden moest opgeven.
  donderdag 22 december 2022 @ 00:34:59 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207182215
quote:

Niet, Ukraine gaat de oorlog niet winnen. Het blijft gelijkspel totdat in Rusland de boel in elkaar dondert en ze gedwongen zijn zich terug te trekken. Dat is het gameplan want wanneer Rusland Crimea verliest gaan ze nukes gebruiken.
pi_207182222
Krijg je nog meer kilometers front voor Rusland. Lijkt me niet slim voor ze :N
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 22 december 2022 @ 00:37:44 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207182230
quote:
quote:
It supports an US ally, probably the best and strongest US ally in the world
Lol, ik las eerst dit en dacht blij mezelf, neh, dat is Israel

quote:
It supports an US ally, probably the best and strongest US ally in the world, next to Israel.
En daarna zag ik pas de tekst erna
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 00:37:45 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207182231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Oekrane moest toch gedenazificeerd worden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 22 december 2022 @ 00:37:45 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182232
Russen maken zich ws wat zorgen want ze zijn inmiddels het narratief aan het maken dat ze niet de nazi's maar het Westen aan het be(k)vechten zijn.
quote:
bron:rt 22dec22
Russian Defense Minister Sergey Shoigu has pointed to the presence of NATO staff officers and other specialists on the front lines in the ongoing conflict in Ukraine, on top of almost $100 billion worth of pledged weapons and supplies from the bloc's members.

“Russia’s armed forces are presently facing allied forces of the West,” Shoigu said on Wednesday at a meeting of the top military commanders in Moscow. “The US and its allies supply the Kiev regime with weapons, train its soldiers, provide intelligence, dispatch advisers and mercenaries, and wage an information and sanctions war against us.”

Shoigu said NATO countries have so far expended more than $97 billion on weapons deliveries, in order to make up for what he described as “considerable losses” inflicted on the Ukrainian military by Russian forces. NATO “staff officers, artillery personnel and other specialists are present in the zone of combat operations,” the defense minister added.

More than 500 satellites are working to provide intelligence to the Ukrainian military, of which only 70 are purely military and the rest are dual-purpose, according to Shoigu.

Multiple Western officials, from US President Joe Biden and NATO Secretary General Jens Stoltenberg on down, have said that they are backing Ukraine in order to weaken Russia and that Moscow must not be allowed to win – while insisting they are not a party to the conflict. The US military alone has committed $20 billion in “security assistance” to Kiev since February.

While the initial weapons shipments included small arms and portable anti-tank and anti-aircraft missiles, NATO countries have since sent Ukraine tanks, fighter jets, drones, rocket and tube artillery, as well as more complex air defenses. Russia has repeatedly warned the US and its allies that such shipments could lead to a direct confrontation between Moscow and NATO, and accused the West of prolonging the conflict and causing needless deaths in Ukraine.
Interessant hoe intel van Oekrane wordt voorzien met 500 satellieten. Ik denk dat straks elke Russische soldaat een POI sitting duck target wordt.
Ik vrees dat de lange(re) adem van het Westen nog wel even over de taiga zal gaan doorblazen.

Terwijl het leven van Rusland en elke soldaat door de gehaktmolen heel simpel wordt, als zij zich terugtrekken achter hun eigen muur van hun autocratie.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 00:38:19 #48
3928 Ulx
pi_207182234
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:34 schreef slashdotter3 het volgende:

nukes
*O*
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207182245
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Allereerst, op dit moment heeft Rusland helemaal de troepen niet voor een enorm offensief vanuit Wit-Rusland. Zelfs mocht Wit-Rusland mobiliseren, wat ook dan echtn og tijd zou kosten zou het nog steeds krap zijn qua troepen. En dan ook nog de vraag of dit daadwerkelijk kan qua politieke steun in Wit Rusland.

Maar stel dat ze mobiliseren en ze weten daar een troepenmacht op te bouwen. Vergeet niet dat er al sinds het begin van de oorlog in die regio enorme gemobliseerde terriotrial defense forces aanwezig zijn die al maanden training hebben ondregaan. Die zijn daar nog steeds aanwezig, het is verre van het geval dat noord oekraine niet verdedig is. Daarnaast zijn echt alle, maar dan ook alle wegen vanaf rusland en wit rusland in eht noorden enorm zwaar bemijnd. Alle bruggen zijn ongeveer opgeblazen en elke kilometer zijn massale wegversperringen geplaatst.

De problemen die rusland in het begin van de oorlog al had met het invallen vanaf die kant zullen ze dan opieuw krijgen maar nog heftiger, zeker omdat Oekraine nu veel beter bewapend is dan toen en niet meer wordt verrast.

Nee ik zu eerlijk gezegd niet weten waarom het openen van een nieuw front voordelig is voor Rusland, terwijl we keer op keer zagen dat juist Rusland het enorme front waaraan ze opereren niet aankan. En daarom steeds eerst Kiev, daarna kharkiv en daarna Kherson om die reden moest opgeven.
Vorige week in de podcast voor dat de bom valt zat Franka Hummels die veel weet van Belarus over hoe daar naar de oorlog gekeken word. Dat is niet echt pro Russische zeg maar de stemming daarzo na de neergeslagen protesten. Dus een luister tip als je er meer over wilt weten.
twitter
  donderdag 22 december 2022 @ 00:40:53 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207182248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat is het gameplan want wanneer Rusland Crimea verliest gaan ze nukes gebruiken.
Dan hadden ze dat toch al moeten doen toen de krim brug boem deed.

Want wat heb je aan een krim waar straks oekraine het water afknijpt en je zonder die brug bijna niks kan krijgen?
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 22 december 2022 @ 00:42:21 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207182259
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:19 schreef ipa84 het volgende:

Aan de ene kant ook wel het voordeel dat het nu gebeurt. Stel het was over 10 jaar gebeurt en China zijn economie was dan volledig hersteld van de coronapandemie, eventueel een 2de termijn Trump achter de rug. Meer verdeeldheid in het westen enzovoort. Dan had het veel vervelender kunnen zijn want ineens kan het westen wel weer redelijk samen werken en zijn bepaalde onderwerpen die eerst onbespreekbaar waren die nu boven aan de kaart staan.
Dat is juist het hele punt, omdat de Russische bevolking vergrijst en Putin nu al kwaaltjes heeft zoals Parkinson is dit de laatste kans van Rusland om Ukraine te annexeren.
pi_207182262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vorige week in de podcast voor dat de bom valt zat Franka Hummels die veel weet van Belarus over hoe daar naar de oorlog gekeken word. Dat is niet echt pro Russische zeg maar de stemming daarzo na de neergeslagen protesten. Dus een luister tip als je er meer over wilt weten.
[ twitter ]
Zal hem latr nog eens luisteren,

Maar inderdaad daarom begon ik ook meet de grote slag om de arm of wit rusland inderdaad kan mobiliseren en dan ook nog eens mee doet met een inval met Rusland. Zelfs als Lukashenko h et wil is dat echt nog niet zo makkelijk gezegd en gedaan.
pi_207182264
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ga er wel vanuit dat achter gesloten deuren vandaag de voorwaarden voor de Russische nederlaag besproken zijn.
Beter vast op 1 lijn zitten. :) Zelenski had overigens al een 10 punten lijstje, inclusief herstelbetalingen van Rusland en de punten die jij noemt.
Ik had het 10 punten lijstje gezien. Maar ik denk dat uiteindelijk de veiligheidsgaranties het belangrijkste zijn voor Oekrane. Maar tuurlijk hoop ik dat Oekrane gewoon al die 10 punten binnen haalt.
pi_207182270
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan hadden ze dat toch al moeten doen toen de krim brug boem deed.

Want wat heb je aan een krim waar straks oekraine het water afknijpt en je zonder die brug bijna niks kan krijgen?
Dat lijkt me minder moeilijk terug te pakken dan de Donbas, eigenlijk.
Rusland kan de troepen op de Krim niet meer goed bevoorraden en de Donbas wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 22 december 2022 @ 00:44:17 #55
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207182274
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:29 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Meh, dikke faal van Ukraine als het enkel bij gewond raken blijft. Dit is een restaurant vol belangrijke bobo's die blijkbaar niet zijn uitgeschakeld bij deze aanval.
pi_207182279
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik had het 10 punten lijstje gezien. Maar ik denk dat uiteindelijk de veiligheidsgaranties het belangrijkste zijn voor Oekrane. Maar tuurlijk hoop ik dat Oekrane gewoon al die 10 punten binnen haalt.
Ik zag het als een mooi lijstje om straks de onderhandelingen mee in te gaan. En denk net als jij, dat veiligheidsgaranties niet onderhandelbaar gaan zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Meh, dikke faal van Ukraine als het enkel bij gewond raken blijft. Dit is een restaurant vol belangrijke bobo's die blijkbaar niet zijn uitgeschakeld bij deze aanval.
Shrapnel in zijn hoofd en kont lees ik.
Niet bevestigd trouwens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:42 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat is juist het hele punt, omdat de Russische bevolking vergrijst en Putin nu al kwaaltjes heeft zoals Parkinson is dit de laatste kans van Rusland om Ukraine te annexeren.
De huidige stroming is niet per direct dood en begraven na deze oorlog in Rusland. Het kan best nog wel is erger worden met een grotere gek dan Poetin. Daarom moet je ook gewoon met het ergste rekening houden ook al lijkt het onnodig. Kijk naar hoe we bijvoorbeeld onze defensie hebben behandeld na de val van de Sovjet-Unie.
  donderdag 22 december 2022 @ 00:47:42 #59
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207182294
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat lijkt me minder moeilijk terug te pakken dan de Donbas, eigenlijk.
Rusland kan de troepen op de Krim niet meer goed bevoorraden en de Donbas wel.
Klopt. En het heeft veel meer potentie om interne chaos in rus te veroorzaken dan verovering donbas gebied. Het zet de winst teller van deze oorlog ontegenzeggelijk op negatief.
&lt;signature here&gt;.
pi_207182299
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt. En het heeft veel meer potentie om interne chaos in rus te veroorzaken dan verovering donbas gebied. Het zet de winst teller van deze oorlog ontegenzeggelijk op negatief.
Ik vraag me af hoe houdbaar Poetin nog is als ze de Krim verliezen.

Maar goed, ik had ook niet verwacht dat de Russen zich zo gemakkelijk naar het front zouden laten sturen door een mobilisatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182308
Nog even terug naar waarom bakhmut wel of niet belangrijk is.

Iemand anders verklaart de constante slag om bakhmut als volgt: het is ee ninterne machtsstrijd tussen Shoigu en Prigozhin. Prigozhin die de baan van Shoigu wil en graag een succes wil behalen met zijn gevormde privelegertje vooral aan gemobiliseerde gevangenen en shoigu die die baan wil behouden dus Prigozhin en zijn leger inzet op het meest zwaar verdedigde punt van de frontlinie.

makes sense
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 00:54:50 #62
3928 Ulx
pi_207182309
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar goed, ik had ook niet verwacht dat de Russen zich zo gemakkelijk naar het front zouden laten sturen door een mobilisatie.
Doen ze ook niet. Genoeg relletjes en muiterijen. Ze worden alleen neergeslagen.
  donderdag 22 december 2022 @ 00:58:49 #63
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182323
quote:

[..]
mijzelf even quoten omdat mij opviel hoe de Biden ook honneurs brengt aan Zelensky door een blauw-geel gestreepte stropdas te dragen.

bron: nu.nl
Hier is niets onverholen meer aan mocht iemand denken dat Oekrane niet krijgt wat het nodig heeft.
Op CNN maken een paar repu's opmerkingen dat Zelensky geen aanvalswapens moet krijgen (omdat ze kennelijk niet willen dat Rusland uit dat land geschopt kan worden door de linies te verlammen).

Strax speech op z'n Oekraens met veel ThankYou's.
pi_207182335
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:58 schreef Vallon het volgende:

[..]
mijzelf even quoten omdat mij opviel hoe de Biden ook honneurs brengt aan Zelensky door een blauw-geel gestreepte stropdas te dragen.

[ afbeelding ]
bron: nu.nl
Hier is niets onverholen meer aan mocht iemand denken dat Oekrane niet krijgt wat het nodig heeft.
Op CNN maken een paar repu's opmerkingen dat Zelensky geen aanvalswapens moet krijgen (omdat ze kennelijk niet willen dat Rusland uit dat land geschopt kan worden door de linies te verlammen).

Strax speech op z'n Oekraens met veel ThankYou's.
75 senators, dus misntens 25 republikeinen die voor de nieuwe 1.8 miljard bill aan oekraine stemde.

Gelukkig gelukkig zijn niet alle republikeinse senators pro putin.
  donderdag 22 december 2022 @ 01:08:04 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207182359
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Geloof je dit zelf?
Het gaat heel erg moeilijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 22 december 2022 @ 01:12:22 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207182371
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Stel Oekrane pakt de Krim en Donbass militair terug, wat dan? Gaat Rusland weer braaf op zijn nestje liggen? Wat doen ze met de gebieden die kapot geschoten zijn e n vrijwel iedereen is gevlugt? En de gebieden met meer dan een paar procent pro-Russen?
  donderdag 22 december 2022 @ 01:25:18 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182406
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]
75 senators, dus misntens 25 republikeinen die voor de nieuwe 1.8 miljard bill aan oekraine stemde.

Gelukkig gelukkig zijn niet alle republikeinse senators pro putin.
Nog flink wat lege stoelen in het midden...... en een stel mensen die de zaal verlaten om zo ik begrijp Zelensky op te halen (of toch niet ?). Yep, het is een escort commissie. Mooi moment dat dit historisch gaat worden.
Laat Putin maar Wit-Rusland bezoeken. Dat haalt niet met wat hier gebeurd,

[ Bericht 5% gewijzigd door Vallon op 22-12-2022 01:38:31 ]
  donderdag 22 december 2022 @ 01:37:24 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207182439
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:25 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nog flink wat lege stoelen in het midden...... en een stel mensen die de zaal verlaten om zo ik begrijp Zelensky op te halen (of toch niet ?)
Niet iedereen kan erbij zijn vanwege sneeuwstorm
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 01:47:48 #69
3928 Ulx
pi_207182467
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Stel Oekrane pakt de Krim en Donbass militair terug, wat dan? Gaat Rusland weer braaf op zijn nestje liggen? Wat doen ze met de gebieden die kapot geschoten zijn e n vrijwel iedereen is gevlugt? En de gebieden met meer dan een paar procent pro-Russen?
De pro-russen hebben een Russisch paspoort. Die mogen kiezen tussen een leven in een democratisch Oekrane dat waarschijnlijk een economische boom gaat meemaken na de oorlog en leven onder Poetin aan de andere kant van de grens. Maar daar is geen NATO en er zijn geen satanisten en wokisten. Dat zal ze best wat waard zijn, toch?
  donderdag 22 december 2022 @ 01:48:15 #70
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182470
Speech Zelensky: indrukwekkend !!!!
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 01:48:38 #71
3928 Ulx
pi_207182474
Our forces stand!
pi_207182480
twitter

de russian assets
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 01:51:47 #73
3928 Ulx
pi_207182491
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:50 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
de russian assets
Ze zal nu zeker balen dat ze geen pistool mag meenemen het Congres in.
  donderdag 22 december 2022 @ 01:52:51 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182496
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:50 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
de russian assets
Vrijheid is ook toestaan dat er mensen zijn die het willen vertrappen.
Zelensky: "we moeten ze nu stoppen voordat ze jullie ook aanvallen." (over bijtrekken gesproken !!!)
pi_207182498
Zelensky is iig niet verlegen, vraagt hier toch vrij direct om Tanks en Vliegtuigen.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 01:55:35 #76
3928 Ulx
pi_207182508
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:53 schreef skysherrif het volgende:
Zelensky is iig niet verlegen, vraagt hier toch vrij direct om Tanks en Vliegtuigen.
Gelijk heeft hij.
  donderdag 22 december 2022 @ 01:56:06 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182511
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:53 schreef skysherrif het volgende:
Hij doet het goed. Maakte ook duidelijk dat kanonnen niet genoeg zijn....
Hij noemt weer zijn 10 punten plan.
Prachtig, hoe hij de congresleden er bijtrekt door een beroep te doen op hun medewerking, betrokkenheid, macht om terreur geen kans te geven.
pi_207182513
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gelijk heeft hij.
Goeie speech tot dusver, ook goed voor beeldvorming om het in het engels te doen.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:01:01 #79
3928 Ulx
pi_207182526
"Your money is not charity. It's an investment in the global security and democracy that we handle in the most responsible way."
  donderdag 22 december 2022 @ 02:03:28 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182534
Speech Zelensky: Schitterend hoe hij de vlag van het front overhandigt als symbool voor de vrije wereld en van Pelosi een vlag terugkrijgt als bewijs dat zij er zullen blijven zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:03:38 #81
3928 Ulx
pi_207182536
Dat is nou een staatsman.
pi_207182537
SLAVA UKRAINI
pi_207182539
congress roept ook allemaal slava ukraini vgm :D
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:08:49 #84
3928 Ulx
pi_207182544
Ralph Norman, (R-SC-5), weigerde aanwezig te zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:10:14 #85
3928 Ulx
pi_207182546
twitter
pi_207182548
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:08 schreef Ulx het volgende:
Ralph Norman, (R-SC-5), weigerde aanwezig te zijn.
MOet wel eerlijk zeggen, even afgezien wat ik verder van republikeinen denk... dat echt op een paar na ook aan de republikeinse kant iedereen meedeed aan de staande ovaties. Dat vind ik dan weer heel geruststellend.
pi_207182550
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:10 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
churchillian figure :')
  donderdag 22 december 2022 @ 02:12:21 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182551
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:06 schreef skysherrif het volgende:
congress roept ook allemaal slava ukraini vgm :D
Putin gaat dit niet leuk vinden..... mocht Vlad ergens gaan denken dat zijn tweedracht zaaien en chantage enig effect gaat hebben.
Heel inspirerend en knap hoe Zelensky de Amerikanen deelgenoot maakt van de kille donkere en koude winter in Oekrane. En dat zij, met het congres, de macht hebben om in het aangezicht van de vrije wereld het tij te keren. Niet als aalmoes maar als investering (dat toch elke liberaal moet aanspreken).
pi_207182552
wel mooi vertoon zo, gezellig zo voor de kerst
pi_207182554
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
Putin gaat dit niet leuk vinden..... mocht Vlad ergens gaan denken dat zijn tweedracht zaaien en chantage enig effect gaat hebben.
Heel inspirend en knap hoe Zelensky de Amerikanen deelgenoot maakt van de kille donkere en koude winter in Oekrane. En dat zij, met het congres, de macht hebben om in het aangezicht van de vrije wereld het tij te keren niet als aalmoes maar als investering (dat toch elke liberaal moet aanspreken).
ik denk dat hij niet wakker ligt van een nieuw PR moment voor Zelensky

wel van de wapens/defensieve hardware die er meer gemoeid is
  donderdag 22 december 2022 @ 02:14:01 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207182556
https://np.reddit.com/r/J(...)_history_in_5_words/
Russian history starts when the Eastern Slavs and Finno-Ugric peoples start to settle down and establish a state, and they open relations with the Byzantines and adopt Christianity.

And then things got worse.

Genghis came (in the winter, mind you) and in less than three years, the Mongols completely destroyed the young state of Rus', killing over half it's people.

The Mongol Empire collapsed, leaving a power void in Asia. Russia reestablished itself as the Grand Duchy, and then the Tsardom, but it took a very long time before Russia could be considered a regional power.

In the age of Empire, Russia, with no warm water ports, could not expand across the seas, and was blocked by powerful Germany/HRE/Austria in the West, so they expanded East, and the more they expanded, the more clear it was that Russia was forming an identity for itself that was somehow different from the rest of Europe. As the empire grew, it also grew more isolated. They fell behind, economically and socially. Feudalism in the form of lords and serfs existed in Russia until 1861, but when it was abolished, it only made the lower classes even poorer. In 1906 a constitution was written, but the Aristocracy rejected it.

World War 1 began. It was kind of Russia's fault, they were the first to mobilize their military (well, they somehow managed to sneak around using the word "mobilize" so that after the war they could point the finger at Germany, who mobilized in response to Russia's "totally-not-a-mobilization") Russia was not ready for the war, the people didn't want the war, they had no stake in the squabbles of Balkan powers,

Revolution! The Tsars were kicked out in March of 1917, and were replaced by the Russian Republic.

Revolution! The Russian Republic was kicked out by the Bolsheviks in the Red October, establishing the Russian Soviet Federative Socialist Republic, led by Vladmir Lenin. They made peace with the Germans and Austrians, and consolidated power for the next several years, socializing every business they possibly could, and then forming the USSR.

And then things got worse

Lenin died, and the Communist Party was fractured into two groups, led by Joseph Stalin and Leon Trotsky. Stalin came out on top, and killed Trotsky and exiled his followers. He then began a long reign of terror. Millions of people were killed by his order. Dissidents were sent to hard labor camps in Siberia, whence they never returned.

It's Hitler time, everybody! That's right, the nutty German himself suddenly invaded in June 1941, and by November they had captured Ukraine and much of the Russian countryside, and were camped outside the gates of Moscow and Leningrad. But, Stalin, with his innovative and brilliant strategy (throw worthless grunts at them until they run out of bullets) began to push the Germans back, eventially all the way to Berlin. Overall, the war costed 30 million soviet deaths.

The war was expensive, and took an extreme toll on the Soviet economy and it's population. But, they managed to hang on, they stole nuclear technology from the United States, and then began developing it themselves. The space race happened, yada yada

For very complicated reasons, not limited to overspending on nuclear and space technology and military, and the general lack of concern for it's people, the Soviet Union declined, and eventually soffered widespread economic collapse and public outrage, especially when Gorbachev instituted his "glasnost" policy, which revealed decades of repression and deception. A coup threw Gorbachev out of power, but the coup government itself only lasted three days, leaving a new power vacuum. The government of the various Soviet Republics took over administrative control from the old central Soviet government, and soon, the Communist Party was banned (though the ban was never actually enforced). Yeltsin, the president of Russia, reorganized the country, and tried to rescue the economy in every way he could, including privatization of as many industries as possible as fast as possible.

Yeltsin's privatization wasn't well planned and was much too fast. It opened the door for criminal mafias and greedy corporations to seize economic power, and soon Russia effectively had an Oligarchic Aristocracy again, just like in the 19th century. The country wasn't able to get out of it's depression before the 1998 financial crisis, which decimated the economy again, and forced Yeltsin to resign.

Vladmir Putin. Ex-KGB officer, often reminisces about the glory of the Soviet era. He won a landslide victory in every election under suspicious circumstances, he took control of the Parliament, but pretended to uphold the constitution by letting his head of staff win the election after his second term, because the constitution says presidents cannot serve more than two consecutive terms, but as soon as Medvedev's first term ended, Putin won another landslide victory. All the while, political opponents of Putin disappear, or die in unexpected, tragic accidents.

Putin invaded Georgia, and then Ukraine, paving the way for a new Russian Empire, just as unequal and authoritarian as any other.

And that's Russian history for you.

Edit: thanks for the discussion and the gold guys. This clearly isn't a perfectly factual account of Russian history, but we all learned something today, and had a good laugh too. Keep being awesome.

Also, Leningrad detail fixed by popular demand. I'm leaving the Hitler German/Austrian bit though, for reasons explained below, and I probably should have included Napoleon, but I don't have the time to work him into the narrative, so he's going to get a mention down here instead, and I'll assume you all know the story.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:14:54 #92
3928 Ulx
pi_207182557
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Hoe succesvoller de PR van Zelenskyy, hoe groter de problemen voor Poetin. Zo simpel is het. Ik denk dus dat hij wel zal balen.
pi_207182558
pi_207182560
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe succesvoller de PR van Zelenskyy, hoe groter de problemen voor Poetin. Zo simpel is het. Ik denk dus dat hij wel zal balen.
ja, grote verrassing dat zelensky en biden het publiekelijk goed kunnen vinden

kremlin in disbelief
pi_207182563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:14 schreef slashdotter3 het volgende:
https://np.reddit.com/r/J(...)_history_in_5_words/

In the age of Empire, Russia, with no warm water ports, could not expand across the seas, and was blocked by powerful Germany/HRE/Austria in the West, so they expanded East, and the more they expanded, the more clear it was that Russia was forming an identity for itself that was somehow different from the rest of Europe. As the empire grew, it also grew more isolated. They fell behind, economically and socially. Feudalism in the form of lords and serfs existed in Russia until 1861, but when it was abolished, it only made the lower classes even poorer. In 1906 a constitution was written, but the Aristocracy rejected it.
a tale as old as time

mooie post wel

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2022 02:18:42 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:17:40 #96
3928 Ulx
pi_207182565
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:15 schreef aTypisch het volgende:

kremlin in disbelief
Dat is nu eenmaal het grote nadeel van een sterke man zijn: Iedereen in je omgeving geeft je gelijk. De realiteit wil wel eens anders zijn.
pi_207182566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is nu eenmaal het grote nadeel van een sterke man zijn: Iedereen in je omgeving geeft je gelijk. De realiteit wil wel eens anders zijn.
waar hb je het over
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:19:06 #98
3928 Ulx
pi_207182567
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waar hb je het over
Over het feit dat Poetin zijn eigen propaganda gelooft.
  donderdag 22 december 2022 @ 02:21:13 #99
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182569
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Als iemand dit een PR momentje noemt, mist die wat er mee gezegd wordt.
Onderliggend heeft Zelenskyt geregeld dat de USA met de vlag in hun Congres en daarmee al hun partners, niet (meer) kan wegkijken. Staande ovaties hoort een beetje bij het spel maar wanneer je daar nu staat te klappen kan je (ook in je geweten) niet meer wegstappen. Helemaal niet met wat Zelensky meebrengt naar hun lederen stoelen in veiligheid. Mooi was ook die kwinkslag naar "Independence Day" wat Oekrane zou willen delen.

Ik denk dat deze rimpeling nog wel zal doordonderen en voor meer "PR" effecten gaat zorgen in o.a. de EU en comiteetjes die vinden dat er moet worden toegegeven.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:24:17 #100
3928 Ulx
pi_207182570
quote:
12s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:21 schreef Vallon het volgende:

[..]
Onderliggend heeft Zelenskyt geregeld dat de USA met de vlag in hun Congres en daarmee al hun partners, niet (meer) kan wegkijken. Staande ovaties hoort een beetje bij het spel maar wanneer je daar nu staat te klappen kan je (ook in je geweten) niet meer wegstappen. Helemaal niet met wat Zelensky meebrengt naar hun lederen stoelen in veiligheid. Mooi was ook die kwinkslag naar "Independence Day" wat Oekrane zou willen delen.

Ik denk dat deze rimpeling nog wel zal doordonderen en voor meer "PR" effecten gaat zorgen in o.a. de EU en comiteetjes die vinden dat er moet worden toegegeven.
Er nu geen mogelijkheid meer dat Rusland nog kan winnen.
pi_207182571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Over het feit dat Poetin zijn eigen propaganda gelooft.
wat heeft dat met het bezoek van vandaag te maken? :?
pi_207182573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er nu geen mogelijkheid meer dat Rusland nog kan winnen.
onzin
pi_207182574
quote:
Das MTG, die spoort niet. Moest ze geen rondleiding geven aan coupplegers?
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:26:28 #104
3928 Ulx
pi_207182575
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:24 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wat heeft dat met het bezoek van vandaag te maken? :?
Geen idee, iemand schreef kremlin in disbelief. Daar reageerde ik op.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:27:02 #105
3928 Ulx
pi_207182576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Da's Boebert.
pi_207182578
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Da's Boebert.
Je hebt gelijk. Zelfde verhaal overigens
zie email 27 oktober
pi_207182579
quote:

[..]
lauren boebert, mtg is die blonde :p
pi_207182580
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Las dat boebert en mtg wel vandaag een bitchfight met elkaar hadden, maar wel beide idd pro russisch.
pi_207182581
quote:
12s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:21 schreef Vallon het volgende:

[..]

dat is dan toch goeie PR? dat was mijn punt

wegkijken kunnen politici/overheden prima als het hen uitkomt, zeker als het gaat om oorlogen (een beetje offtopic, maar als je zin hebt in wat slechte nachten kun je je verdiepen in de oorlog in Yemen)

ik denk dat het daar wel duidelijk is dat er geen andere optie is dan Oekrane te ondersteunen, overigens :+
pi_207182582
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Las dat boebert en mtg wel vandaag een bitchfight met elkaar hadden, maar wel beide idd pro russisch.
Pro Russisch en algeheel knettergek.
zie email 27 oktober
pi_207182583
quote:

[..]
De andere is maet gaetz van florida geloof ik trouwens.
pi_207182584
quote:

[..]
mtg?
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:29:42 #113
3928 Ulx
pi_207182585
quote:

[..]
Die twee hebben ruzie. MTG had Boebert uitgemaakt voor nazi, en Boebert noemde MTG vervolgens fascist.
pi_207182587
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die twee hebben ruzie. MTG had Boebert uitgemaakt voor nazi, en Boebert noemde MTG vervolgens fascist.
lijkt het internet wel
pi_207182588
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
mtg?
[ afbeelding ]
marjorie taylor greene
pi_207182589
MTG wel een stuk leuker dan Marjorie Taylor Greene
pi_207182590
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]
marjorie taylor greene
is gelukkig niet het eerste waar ik aan denk bij die afkorting
  donderdag 22 december 2022 @ 02:36:04 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207182591
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]

wegkijken kunnen politici/overheden prima als het hen uitkomt, zeker als het gaat om oorlogen (een beetje offtopic, maar als je zin hebt in wat slechte nachten kun je je verdiepen in de oorlog in Yemen)

ik denk dat het daar wel duidelijk is dat er geen andere optie is dan Oekrane te ondersteunen, overigens :+
Yemen in deze discussie brengen is weer een poging om iets in te brengen dat hier totaal maar dan ook niets en nada mee te maken heeft. En nee, ik ga verder niet mij afleiden door iets te bespreken dat a) hier niet er zake doet en b) alleen maar afleidt om het nu proberen te negeren.

Het gaat hier niet om, en laat staan goede PR en dat is kennelijk lastig te begrijpen. Onderliggend hebben Oekrane nu zonder condoom met elkaar gewipt en orgastisch liefdesbetuigingen (vlaggen) uitgewisseld.

Deze situatie en ook duidelijke chemie op persoonsniveau, zal het Kremlin op zijn minst moeten doen twijfelen of en hoe zij verder gaan in een oorlog die door hun alleen maar verloren kan worden.
pi_207182592
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:36:11 #120
3928 Ulx
pi_207182593
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Hij probeert toch steun te krijgen? Dat is per definitie PR. Wat zou het anders moeten zijn?
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:37:43 #121
3928 Ulx
pi_207182596
quote:
Het valt mee dat hij niet zei dat Zelenskyy een schooluniform had moeten dragen.
pi_207182597
quote:
82s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yemen in deze discussie brengen is weer een poging om iets in te brengen dat hier totaal maar dan ook niet en nada mee te maken heeft. En nee ik ga verder niet mij afleiden door iets te bespreken dat a) hier niet er zake doet en b) alleen maar afleidt om het nu proberen te negeren.
_O- Wtf, ik zeg nog dat het offtopic is. Geen paniek.

quote:
Het gaat hier niet om, en laat staan goede PR en dat is kennelijk lastig te begrijpen. Onderliggend hebben Oekrane nu zonder condoom met elkaar gewipt en orgastisch liefdesbetuigingen (vlaggen) uitgewisseld.

Deze situatie en ook duidelijke chemie op persoonsniveau, zal het Kremlin op zijn minst moeten doen twijfelen of en hoe zij verder gaan in een oorlog die door hun alleen maar verloren kan worden.
ik vraag mij oprecht af waarom je denkt dat dit bezoek dat zou bewerkstelligen, maar ik ben blij voor je dat je er wat hoop uit put
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:40:13 #123
3928 Ulx
pi_207182600
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:38 schreef aTypisch het volgende:

[..]
geen idee, volgens @:vallon kan dit wel eens de genadeklap zijn voor het vertrouwen van putin in eigen kunnen
Ik denk dat hij die al een tijdje kwijt is.
pi_207182602
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
denk dat er nog weinig gevoel in zit :+
pi_207182603
twitter

Mitch
pi_207182605
Hillary Clinton zegt net live op tv dat amerika absoluut meer patriot systemen gaat sturen in de toekomst
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:46:35 #127
3928 Ulx
pi_207182607
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:44 schreef skysherrif het volgende:
Hillary Clinton zegt net live op tv dat amerika absoluut meer patriot systemen gaat sturen in de toekomst
Dat is een open deur: Zodra Oekraense soldaten die dingen goed weten te bedienen zullen er nog wel een aantal komen.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 02:46:50 #128
3928 Ulx
pi_207182608
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:43 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]

Mitch
Mitch please
  donderdag 22 december 2022 @ 02:50:45 #129
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207182611
quote:
Sowieso. 1 is geen, en tegen een training van een paar maanden zitten ze denk toch wel aan te kijken. Dan kun je nu prima het stof laten neerdwarrelen en over een maand zeggen: ze krijgen er nog 1.

Dan zijn immers ook de "niet escaleren" klanten tevreden.
&lt;signature here&gt;.
pi_207182621
quote:
Alhoewel dat inderdaad waarschijnlijk is (zo gaat het immers telkens, klein beginnen en dan opschalen) lijkt Hillary. Clinton me nu niet direct iemand met first-hand knowledge. Dat is toch de vorige generatie.
zie email 27 oktober
pi_207182634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 02:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij heeft zijn bom nog.
pi_207182635
En Loekie om tegen aan te kruipen.
pi_207182662
Kon Zelensky niet even een pak aan doen naar het witte huis? Komt ie weer in z’n sloebertrui.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 december 2022 @ 06:29:10 #134
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_207182705
Wel geinig, allemaal schuimbekkende reacties van van die extreemrechtse anti-allesfiguren die over elkaar heen stuiteren om zo hard mogelijk te zeggen hoe vrselijk het is dat Zelensky geen pak aan had _O-
https://www.newsweek.com/(...)-biden-visit-1768901
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207182731
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 06:29 schreef heywoodu het volgende:
Wel geinig, allemaal schuimbekkende reacties van van die extreemrechtse anti-allesfiguren die over elkaar heen stuiteren om zo hard mogelijk te zeggen hoe vrselijk het is dat Zelensky geen pak aan had _O-
Als dat het enige commentaar is dan heeft Zelensky het goed voor elkaar met deze PR-stunt.
pi_207182742
Moet je voorstellen dat Rutte in zn weekendtrui op visite gaat bij Biden :D Dan krijgt hij daar ook commentaar op.
pi_207182752

Vlag uit Bakhmut _O_
pi_207182754
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 06:49 schreef weetjewel5 het volgende:
Moet je voorstellen dat Rutte in zn weekendtrui op visite gaat bij Biden :D Dan krijgt hij daar ook commentaar op.
Rutte wel ja. Zelensky niet natuurlijk. Iets andere omstandigheden wellicht ook..
  donderdag 22 december 2022 @ 07:15:19 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207182809
Ik zie het dragen van zijn legerkloffie als teken van verbondenheid met, en waardering voor, zijn soldaten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207182825
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 05:43 schreef weetjewel5 het volgende:
Kon Zelensky niet even een pak aan doen naar het witte huis? Komt ie weer in z’n sloebertrui.
Napapegaaien noemen we dat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_207182828
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 01:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Goedemorgen!

Ik hoop dat het westen zich niet laat overvallen als de RF desintergeert (zoals we wel overvallen werden toen de SU instortte). Dat kan wel eens heel veel nieuwe conflicthaarden op gaan leveren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 22 december 2022 @ 07:27:41 #142
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207182832
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 07:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Napapegaaien noemen we dat.
Komt ook alleen maar uit de hoek van Trump-aanhangers, de man met meer bordeelhouders dan soldaten in zijn familiegeschiedenis. :')
pi_207182837
quote:
quote:
Rick Wilson, Republican strategist and Lincoln Project co-founder, said in a tweet that those lashing out at Zelensky over "bull**** about money or respect or whether he wears a suit" were actually supporters of Russian President Vladimir Putin and "want America on the other side in this war.
  donderdag 22 december 2022 @ 07:36:11 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207182852
quote:
Russian soldier says they're suffering more losses 'from their own side' than from Ukrainians, including being fired on by their own tanks.
https://news.yahoo.com/ru(...)ering-131532329.html
  donderdag 22 december 2022 @ 07:36:27 #145
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207182854
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 07:15 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zie het dragen van zijn legerkloffie als teken van verbondenheid met, en waardering voor, zijn soldaten.
Zou wel als een rode lap op een stier kunnen werken bij die paar wappie-republikeinen, doet ze aan Fidel Castro denken.
pi_207182880
twitter
  donderdag 22 december 2022 @ 07:50:42 #147
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207182882
quote:
Jouw leider Thierry zal vast een pak aan doen wanneer hij in de Doema mag spreken. Zijn jullie ook weer tevreden.
pi_207182888
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 07:36 schreef kibo het volgende:

[..]
Zou wel als een rode lap op een stier kunnen werken bij die paar wappie-republikeinen, doet ze aan Fidel Castro denken.
En dit was dan weer geen probleem bij die luitjes?
capricia in NWS / Oorlog in Oekrane #619 - USA trip
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207182907
quote:

[..]
Oh, maar die zijn sowieso pro Rusland en anti Zelensky.
Dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
pi_207182917
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[..]
"oud en uitgefaseerd" Amerikaans spul is nog steeds zeer gewild in vele landen, en is in veel gevallen beter dan modern Russisch spul. dat kan je makkelijk verkopen.
Door het weg te geven aan Oekrane verliezen ze die inkomsten, dus het is zeker niet een puur boekhouding ding.
pi_207182921
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 07:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Als hij iets anders had gedragen was het commentaar geweest: "Bij X draagt hij iets anders! Geen respect voor Y en niet consequent!".
pi_207182966
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 07:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]

Rick Wilson (wie?) kent iedereen die commentaar op Zelensky heeft 😄
pi_207182969
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 00:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat is natuurlijk ook onderdeel van de vraag: wat is winnen voor Oekrane. Maar ze gaan in elk geval een heel goede uitgangspositie voor onderhandelingen krijgen. :D

En Rusland gaat hoe dan ook helemaal gesloopt worden, die gaat 20 jaar terug de tijd in. Die verliest hoe dan ook.
Dit is het gevoel wat ik nu bij het commitment van de VS krijg. Minder dan dat gaat het niet worden. O+
De vraag is echter of men in Europa net zo standvastig gaat zijn, of dat onze laffe politici het liefst zo snel mogelijk weer kusjekroel met de Russen willen doen. Ik heb niet de indruk dat Europese politici beseffen dat een kapot Rusland de enige wijze is waarop duurzame vrede en veiligheid in Europa gegarandeerd kan worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207182970
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 07:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Was Elvis president dan?
pi_207182979
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:06 schreef Aether het volgende:

[..]
Als hij iets anders had gedragen was het commentaar geweest: "Bij X draagt hij iets anders! Geen respect voor Y en niet consequent!".
Gewoon in je elvispak met zonnebril en open shirtje komen toch.. _O_
Ik hou daar wel van.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 08:26:10 #156
3928 Ulx
pi_207182982
quote:

[..]
Ja,

twitter
pi_207182990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja,

[ twitter ]
Dat pak met die buik. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207183015
Anders even een apart topic maken over al die whataboutisms.
pi_207183028
twitter
  donderdag 22 december 2022 @ 08:37:14 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207183034
quote:
Altijd zuur, onmachtig gezeik uit die hoek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207183040
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:32 schreef weetjewel5 het volgende:
Anders even een apart topic maken over al die whataboutisms.
Whataboutism, soms vernederlandst tot whataboutisme, ook bekend als whataboutery, is een drogreden waarmee iemand de beschuldiging van een misstand niet weerlegt, maar zijn of haar opponent er met een retorische vraag What about ...? van beticht schuldig te zijn aan een andere ernstige misstand. Wikipedia

Welke misstand wordt er weerlegd dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207183054
twitter
pi_207183058
quote:
Dat is wel goud ja. :D
En daarnaast, als Zelensky in pak was ggekomenzou het ook weer janken zijn, want dan had hij dat geld wat hij aan een pak had uitgegeven moeten spenderen aan het helpen van zijn land.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 08:42:36 #164
3928 Ulx
pi_207183059
twitter

Lijkt me verstandig. Kyiv had vorige week of zo ook volledige medewerking toegezegd als de VSD dat wilde doen.
  donderdag 22 december 2022 @ 08:43:12 #165
38496 Perrin
pi_207183063
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is wel goud ja. :D
En daarnaast, als Zelensky in pak was ggekomenzou het ook weer janken zijn, want dan had hij dat geld wat hij aan een pak had uitgegeven moeten spenderen aan het helpen van zijn land.
Idd, wat er ook gebeurt er stijgt gejammer op uit die krochten.
pi_207183078
@miss_sly dat het niet erg is dat iemand in zn kloffie op het Witte Huis komt. (quoten lukt niet).
pi_207183084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:46 schreef weetjewel5 het volgende:
@:miss_sly dat het niet erg is dat iemand in zn kloffie op het Witte Huis komt. (quoten lukt niet).
Waarom zou dat wel erg zijn eigenlijk?
pi_207183087
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 04:42 schreef quirina het volgende:

[..]
Hij heeft zijn bom nog.
Noeks *O* *O*
pi_207183115
quote:
@:miss_sly dat het niet erg is dat iemand in zn kloffie op het Witte Huis komt. (quoten lukt niet).
En waarom is het wel een misstand dat iemand in z'n gewone kloffie naar het Witte Huis komt?
pi_207183134
twitter

Fox News wat weer is onzin verkondigd.
pi_207183138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:58 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Antisemitisme is nooit ver weg in die hoek.
pi_207183183
BIEM
twitter
pi_207183187
quote:
[ twitter ]
Deze man is wel echt een volidioot, he? Maar met een hoop aanhangers, helaas. En hij gelooft heilig in zichzelf en zijn nonsens.
pi_207183190
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
BIEM
[ twitter ]
Dat is heel serieus :o
pi_207183191
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Antisemitisme is nooit ver weg in die hoek.
Dat weet ik. Het is alleen wel gevaarlijk omdat het weer is uit zijn verband gerukt is. Oekrane wilt de Russische orthodoxe kerk verbieden of eigenlijk de kerken die nog steeds de verantwoording afleggen aan Moskou. Want tussen de Oekraense en Russische orthodoxe kerk is amper verschil volgens mij.
pi_207183207
quote:
[ twitter ]
Da's wel een hele bijzondere take. Dus, Rusland dat actief samenwerkt met theocratie Iran? Of Ruslands bondgenoot Kadyrov die een Islamitische heilige oorlog tegen Oekraine afkondigd? Ik kan alleen maar concluderen dat er zeer goede drugs in het spel moeten zijn bij FOX.
pi_207183208
quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom zou dat wel erg zijn eigenlijk?
In normale omstandigheden straalt dat natuurlijk desinteresse en disrespect uit. Maar in deze omstandigheden vind ik het volstrekt te billijken.
zie email 27 oktober
pi_207183211
quote:
twitter

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207183216
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat weet ik. Het is alleen wel gevaarlijk omdat het weer is uit zijn verband gerukt is. Oekrane wilt de Russische orthodoxe kerk verbieden of eigenlijk de kerken die nog steeds de verantwoording afleggen aan Moskou. Want tussen de Oekraense en Russische orthodoxe kerk is amper verschil volgens mij.
En de Russische Orthodoxe kerk staat onder controle van de staat (als je Poetin als de staat ziet, natuurlijk)
pi_207183225
quote:

[..]
Een groot deel van de Oekraense orthodoxe kerken heeft zich direct afgescheiden verklaard van de Russische onder leiding van die zeer gevaarlijke Kirill.
pi_207183233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In normale omstandigheden straalt dat natuurlijk desinteresse en disrespect uit. Maar in deze omstandigheden vind ik het volstrekt te billijken.
Iedereen met meer dan 2 hersencellen vindt dit te billijken, lijkt me.
pi_207183250
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is iets wat ik nooit begrepen heb eigenlijk, het zou echt geen reet uit moeten maken wat iemand aan heeft.
  donderdag 22 december 2022 @ 09:20:22 #184
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207183266
Alleen al het feit dat onze extreemrechtse Thierry trolletjes en hun Amerikaanse tegenhangers zich druk maken over de kleertjes van zelensky is goud waard. Doet me terugdenken aan de goede oude dagen van schaamlap en Za die zich druk maakten over Putain.
pi_207183273
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:17 schreef xpompompomx het volgende:

Dat is iets wat ik nooit begrepen heb eigenlijk, het zou echt geen reet uit moeten maken wat iemand aan heeft.
Dat is wel een typisch Nederlandse insteek natuurlijk.
  donderdag 22 december 2022 @ 09:21:21 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207183274
Als hij wel in pak was gekomen, was daar weer commentaar op gekomen, zeker van ons geld! Hij kan beter dat geld in zijn land stoppen dan in een pak!
pi_207183286
Ach, gelukkig heeft hij geen lichtbruin pak aan, dan waren de rapen echt gaar geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 22 december 2022 @ 09:24:52 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207183294
Gaat het nou serieus over de kleding van Zelensky _O- ?

Je kan over ze zeggen wat je wil maar de Russische trolletjes zijn wel goed in de aandacht van de daadwerkelijk relevante onderwerpen afleiden.
Huilen dan.
pi_207183298
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:24 schreef Isdatzo het volgende:
Gaat het nou serieus over de kleding van Zelensky _O- ?

Je kan over ze zeggen wat je wil maar de Russische trolletjes zijn wel goed in de aandacht van de daadwerkelijk relevante onderwerpen afleiden.
Ah joh, het is wel hilarisch om te zien dat maga-isten en andere conservatieve sneuneuzen helemaal ontploffen hierdoor.
pi_207183302
Zijn er al schuimbekkende Russische reacties?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207183347
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:27 schreef capricia het volgende:
Ik zal zo even de twitter van Sjerrie tjekken.
  donderdag 22 december 2022 @ 09:40:40 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207183379
Eigenlijk moet Zalensky in zo'n kostuum met allemaal van die blikjes en vaantjes gaan lopen _O_
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_207183392
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:27 schreef capricia het volgende:
Als je de reacties onder deze tweet ziet zijn er behoorlijk wat mensen aan het schuimen.
twitter
pi_207183418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als je de reacties onder deze tweet ziet zijn er behoorlijk wat mensen aan het schuimen.
[ twitter ]
Dat zijn de mensen die denken dat ze het grote plaatje zien en de rest van de wereld dom en schapen zijn. Je merkt wel dat het geen kleine groep is. Als de oorlog langer en intensiever gaat worden zal het toch zaak zijn om dit soort gevaarlijke geluiden het zwijgen op te leggen. In feite wordt de propaganda van de vijand haast 1 op 1 verspreidt door dit soort lieden.
pi_207183422
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Altijd zuur, onmachtig gezeik uit die hoek.
Mooi h? Ik kan wel genieten van die frustratie in de pro-Russische wappiehoek. :Y
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207183435
quote:

[..]
De Russische orthodoxe kerk is geen echte kerk, maar een dependance van de fsb.
  donderdag 22 december 2022 @ 09:51:05 #198
38496 Perrin
pi_207183438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Mooi h? Ik kan wel genieten van die frustratie in de pro-Russische wappiehoek. :Y
Zeker, vraag me alleen wel af wat ze precies aan het afreageren zijn. Het zijn iig geen mensen die erg tevreden zijn met hun leven.
pi_207183444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Jouw geluk haal je dus uit de frustraties van andere mensen. Wat zegt dat over jouw leven? Klinkt ook best verzuurd :)
pi_207183476
quote:

[..]
[ twitter ]
Die reacties :')

Gemene deler: We zouden een Derde Wereldoorlog uitlokken. En wat doet Rusland dan? Daar hoor je deze idioten niet over :')
pi_207183477
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:51 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Jouw geluk haal je dus uit de frustraties van andere mensen. Wat zegt dat over jouw leven? Klinkt ook best verzuurd :)
Frustraties bij wappies en alt rechts is inderdaad een genot.
pi_207183482
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeker, vraag me alleen wel af wat ze precies aan het afreageren zijn. Het zijn iig geen mensen die erg tevreden zijn met hun leven.
Het is wel een apart fenomeen ja, van dat boosrechtse volk dat niet veel meer doen te doen heeft dan de hele dag ziedend op twitter reacties plaatsen. :')

Nou ben ik geen pvda'ert, maar kijk voor de grap eens wat deze mevrouw aan reacties over zich heen krijgt bij elke tweet die ze plaatst: https://twitter.com/attjekuiken
pi_207183487
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:47 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat zijn de mensen die denken dat ze het grote plaatje zien en de rest van de wereld dom en schapen zijn. Je merkt wel dat het geen kleine groep is. Als de oorlog langer en intensiever gaat worden zal het toch zaak zijn om dit soort gevaarlijke geluiden het zwijgen op te leggen. In feite wordt de propaganda van de vijand haast 1 op 1 verspreidt door dit soort lieden.
Het zwijgen opleggen. Waarom. Ben je niet zelf gevaarlijk bezig met oorloghitserij tegen een land met gevaarlijke wapens. Denk je dat VS deze oorlog zo vlug mogelijk wilt laten verlopen zoals bij elke regimechange uit het verleden die ij instigeerden. Hoe schaapachtig dom en breindood kun je zijn. Leer je nu nooit van de geschiedenis? Is links van oudsher niet tegen oorlogen moorden en kaptalisme?
Nu is links alleen maar voor totalitaire politiestaat en onderdrukking en meer mensen vermoorden. Raar.

Verder vind ik deze zogenaamde war by proxy van VS zeer schijnheilig. Wanneer je miljarden aan wapens geeft aan een moordenaar. Dan kun je net zo goed zelf de trwkker overhalen. Dan ben je net zo schuldig. VS is in werkelijkheid direkt in oorlog met Rusland. De zoveelste oorlog uitgelokt door de terroristische Verenigde Staten.
pi_207183488
quote:

Je merkt wel dat het geen kleine groep is. Als de oorlog langer en intensiever gaat worden zal het toch zaak zijn om dit soort gevaarlijke geluiden het zwijgen op te leggen.
Waarom? Ik blijf het bizar vinden dat mensen met een andere mening maar het zwijgen opgelegd dienen te worden...
pi_207183499
quote:

[..]
We zouden het conflict verlengen. We zouden voor onnodige slachtoffers zorgen. Al sinds de inval is het hetzelfde verhaal. Maar de martelingen, de verkrachtingen, de executies van burgers en alle andere wandaden van Rusland daar hoor je deze lieden niet over.

Sommige van deze gasten maken het zo bont dat ze zeggen dat Oekrane zelf de oorlog heeft uitgelokt.

Maar dit is waarschijnlijk hetzelfde slag volk dat beweert dat de joden de holocaust over zichzelf hebben afgeroepen. Dan kan ik je matig serieus nemen hoor.
pi_207183506
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:57 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Het zwijgen opleggen. Waarom. Ben je niet zelf gevaarlijk bezig met oorloghitserij tegen een land met gevaarlijke wapens. Denk je dat VS deze oorlog zo vlug mogelijk wilt laten verlopen zoals bij elke regimechange uit het verleden die ij instigeerden. Hoe schaapachtig dom en breindood kun je zijn. Leer je nu nooit van de geschiedenis? Is links van oudsher niet tegen oorlogen moorden en kaptalisme?
Nu is links alleen maar voor totalitaire politiestaat en onderdrukking en meer mensen vermoorden. Raar.

Verder vind ik deze zogenaamde war by proxy van VS zeer schijnheilig. Wanneer je miljarden aan wapens geeft aan een moordenaar. Dan kun je net zo goed zelf de trwkker overhalen. Dan ben je net zo schuldig. VS is in werkelijkheid direkt in oorlog met Rusland. De zoveelste oorlog uitgelokt door de terroristische Verenigde Staten.
pi_207183508
quote:

[..]

Nu is links alleen maar voor totalitaire politiestaat en onderdrukking en meer mensen vermoorden.
Zoals Rusland bedoel je?
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 10:00:59 #208
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207183515
quote:

[..]
[ twitter ]
quote:
Als antwoord op
@RTLnieuws
2 misdadigers naast elkaar. Laat Putin maar goed dat vuile stink Oekrane plat bombarderen, met dat tuig van bevolking en die misdadiger Zelenski erbij
En dit heeft dan stemrecht. Hoewel dit zomaar eens een heuse echte trol uit ST petersburg kan zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 22 december 2022 @ 10:03:02 #209
38496 Perrin
pi_207183530
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ja ik gun nare mensen wel hun nare leven.
pi_207183535
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
En dit heeft dan stemrecht. Hoewel dit zomaar eens een heuse echte trol uit ST petersburg kan zijn.
Een of andere Sjonnie met een uitkering die is gepakt met zwartwerken, en nu kan de overheid niks meer goed doen :')
  donderdag 22 december 2022 @ 10:05:52 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207183556
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom? Ik blijf het bizar vinden dat mensen met een andere mening maar het zwijgen opgelegd dienen te worden...
VInd ik ook, maar dat gaat wel gebeuren. Niet met harde hand, maar die groep bestemepelen als tokkie, fout, ongezond, ofwel demoniseren, etc etc wat je wel vaker ziet bij bepaalde discussies gaat wel gebeuren.

Beetje wat je ook wel zag in de corona discussie.
Vladimir Putin
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 10:06:47 #212
pi_207183560
quote:

[..]

Het is weer eens de schuld van links, de cirkel is weer rond jongons

En ik ben voor het vrije woord, dus complete stierenstront als hierboven moet je niet doodzwijgen maar blijven bestrijden met... woorden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207183565
twitter

De inkomensongelijkheid in de VS is ook al de schuld van Zelensky. Smerige nazi dat het is :r
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 10:12:01 #214
pi_207183613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een of andere Sjonnie met een uitkering die is gepakt met zwartwerken, en nu kan de overheid niks meer goed doen :')
Het is fascinerend om te zien hoe veel van dat soort anti overheid figuren een stijfje krijgen van alles wat ook maar enigszins hun wereldbeeld bevestigd.

Dat zie je ook met de boerenprotesten. Het gaat het gros helemaal niet om de boeren maar om lekker te kankeren op de overheid. Lekker against the current thing. Verschrikkelijk
  donderdag 22 december 2022 @ 10:12:12 #215
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207183616
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

De inkomensongelijkheid in de VS is ook al de schuld van Zelensky. Smerige nazi dat het is :r
Het gebrek aan woningen komt door onvoldfoende woningbouw , net als in andere democratische landen waar mensen geraag heen willen

Werk is er voldoende, dus dat is niet de reden als mensen kramperen, schulden maken en drugs is de reden dat mensen kramperen
Het is zekeer niet de schuld van Oekraine, die net als de rest van europa vecht voor het voortbestaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207183621
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een groot deel van de Oekraense orthodoxe kerken heeft zich direct afgescheiden verklaard van de Russische onder leiding van die zeer gevaarlijke Kirill.
Las laatst een artikel hierover. Tot de oorlog begon was slechts een klein deel onder Oekranse gezag. Enkele maanden na de oorlog liep een deel over naar het Oekranse patriarchaat, maar ik begrijp dat nog steeds de meeste kerken onder Kiril vallen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 22 december 2022 @ 10:13:16 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207183627
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is fascinerend om te zien hoe veel van dat soort anti overheid figuren een stijfje krijgen van alles wat ook maar enigszins hun wereldbeeld bevestigd.

Dat zie je ook met de boerenprotesten. Het gaat het gros helemaal niet om de boeren maar om lekker te kankeren op de overheid. Lekker against the current thing. Verschrikkelijk
Boeren mogen hier gerust wel 30% minder van hebben, minder stront en meer ruimte voor Nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207183635
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het mooiste voorbeeld was die voorvrouw van die blokkeerfriezen. Voor de actie kon ik nog wel sympathie opbrengen want ga niet een kinderfeest lopen verzieken met je genuil, maar die vrouw werd opgehemeld alsof het een rencarnatie van Jeanne d’Arc was die de Nederlandse cultuur wel even zou komen redden :')
pi_207183656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het gebrek aan woningen komt door onvoldfoende woningbouw , net als in andere democratische landen waar mensen geraag heen willen

Werk is er voldoende, dus dat is niet de reden als mensen kramperen, schulden maken en drugs is de reden dat mensen kramperen
Het is zekeer niet de schuld van Oekraine, die net als de rest van europa vecht voor het voortbestaan
Was sarcasme, ouwe reus
pi_207183658
quote:

[..]

True.

Ik woon zelf op het platteland en hier zijn bij letterlijk elke boerderij in de wijde omgeving omgedraaide vlaggen en boerenzakdoeken te zien.
Logisch wel.

Kom ik in Nijmegen, dan zie ik met name in de tokkiewijken ook verschrikkelijk veel auto's met boerenzakdoeken eraan.

Terwijl het gros van die mensen bij wijze van spreken niet eens weet hoe een koe eruit ziet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207183671
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:12 schreef Slayage het volgende:

[..]
Las laatst een artikel hierover. Tot de oorlog begon was slechts een klein deel onder Oekranse gezag. Enkele maanden na de oorlog liep een deel over naar het Oekranse patriarchaat, maar ik begrijp dat nog steeds de meeste kerken onder Kiril vallen.
Die kerk is niks anders dan een bijwagen van het Kremlin-regime en Kirill een crimineel.
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 10:20:13 #222
pi_207183685
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
True.

Ik woon zelf op het platteland en hier zijn bij letterlijk elke boerderij in de wijde omgeving omgedraaide vlaggen en boerenzakdoeken te zien.
Logisch wel.

Kom ik in Nijmegen, dan zie ik met name in de tokkiewijken ook verschrikkelijk veel auto's met boerenzakdoeken eraan.

Terwijl het gros van die mensen bij wijze van spreken niet eens weet hoe een koe eruit ziet.
Dat herken ik wel. Ik heb opdrachtgevers in de achterhoek, waarvan een aantal ook in de agrarische sector en die zeggen precies hetzelfde. Willen ook niet gelieerd zijn aan agractie of wat dan ook ondanks dat ze het er in de kern mee eens zijn. Compleet gekaapt, die discussie.

Wel een beetje o/'t :P
pi_207183690
quote:

[..]
True.

Logisch wel.

Nog los van het gebrek aan respect voor de vlag, vind ik het ook nog iets intimiderends hebben. Maar gelukkig is de hype inmiddels wel redelijk overgewaaid.
  donderdag 22 december 2022 @ 10:23:29 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207183714
quote:

[..]

Ja, die mensen moet je een bord voor houden wat er met hen gebeurd zou zijn als de Amerikanen en Britten ook zo dachten.
Vladimir Putin
pi_207183718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Leeg leven heb je dan. Ik vind dit vergelijkbaar met voetbalwedstrijden waarbij mensen vooral ervan genieten dat de fans van de andere club verdrietig zijn. In plaats van dat ze blij zijn met de prestaties van hun eigen team.

Sterkte :)
pi_207183719
quote:

[..]
True.

Logisch wel.

Ik zie beide groepen nog wel een keer slaags raken met elkaar.
Цой жив
  donderdag 22 december 2022 @ 10:27:27 #227
38496 Perrin
pi_207183748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nog los van het gebrek aan respect voor de vlag, vind ik het ook nog iets intimiderends hebben. Maar gelukkig is de hype inmiddels wel redelijk overgewaaid.
Wel handig om te zien waar de mafkezen precies wonen.
pi_207183761
Kennelijk staat de Admiraal Kuznetsov weer in brand. _O-

twitter
  donderdag 22 december 2022 @ 10:28:47 #229
38496 Perrin
pi_207183762
quote:

[..]

Lekker de eigen frustraties externaliseren. Altijd veel makkelijker dan introspectie.
pi_207183768
quote:

[..]

Grappig dat je gelijk mijn punt aantoont door Russische propaganda te herhalen. De Russische nazi's hebben de oorlog verklaard aan het beschaafde en doorgaans vreedzame Westen, niet andersom. We zijn al ver voorbij het punt dat er 'iets te zeggen' valt voor de Russische invalshoek.
Oekrane voert nu namens ons een verdedigende oorlog tegen een ongekende schurkenstaat die we sinds WWII niet hebben gezien.
Het alternatief voor deze oorlog is niet vrede en een happily ever after, maar onderwerping. Zeker met de gangsterkliek die het daar de komende decennia voor het zeggen lijkt te gaan hebben. Alle redelijkheid is weg bij de Russen.
pi_207183775
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah joh, het is wel hilarisch om te zien dat maga-isten en andere conservatieve sneuneuzen helemaal ontploffen hierdoor.
Raar eigenlijk. De VS is een ontzettend gemilitariseerd land vol met milities, militair vertoon, vlaggen enzo. Ze zouden iemand in militair outfit just moeten toejuichen zou je zeggen.

Wat Zelensky doet is top overigens. Zolang je land in oorlog is gewoon overal verschijnen in legergroen. Dan zet je een mooi statement.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207183789
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:28 schreef xpompompomx het volgende:

[ twitter ]
Dat is toch dat schip waar standaard 2 sleepboten meevaren omdat hij zo vaak stuk gaat?
pi_207183799
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Raar eigenlijk. De VS is een ontzettend gemilitariseerd land vol met milities, militair vertoon, vlaggen enzo. Ze zouden iemand in militair outfit just moeten toejuichen zou je zeggen.

Wat Zelensky doet is top overigens. Zolang je land in oorlog is gewoon overal verschijnen in legergroen. Dan zet je een mooi statement.
Dit soort volk zoekt vooral wat om op te zeiken. Moeilijke inhoudelijke punten krijgen geen tractie, maar simpelweg schijt tegen de muur gooien over uiterlijkheden wel.
pi_207183804
quote:

[..]

Daarnaast laten zien dat je niet een leider bent die strak in het pak in zijn ivoren toren zit (lees: Putler).
pi_207183810
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:32 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat is toch dat schip waar standaard 2 sleepboten meevaren omdat hij zo vaak stuk gaat?
Ja, da's dat schip ja.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 10:34:14 #236
3928 Ulx
pi_207183812
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 09:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is wel een typisch Nederlandse insteek natuurlijk.
Dat je een stropdas moet dragen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207183815
quote:

[..]
[ twitter ]
Internet maakt nog maar weer eens duidelijk dat een groot deel van de (Nederlandse) bevolking gewoon niet bijster intelligent is en dus ook makkelijk te bespelen is door Russische propagandisten en hun collaborateurs in westerse samenlevingen.

Daarom zouden die westerse handlangers van de Russen ook veel harder aangepakt moeten worden. In Oekrane sneuvelen ontelbaar veel mensen in de strijd om hun vrijheid te behouden. Wij steunen hen daarin financieel en met wapens, maar ondertussen leggen we de sokpoppen van hun (en onze) tegenstander geen strobreed in de weg.
pi_207183828
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:28 schreef xpompompomx het volgende:

[ twitter ]
surprisedPikachu.gif

De Russische marine is 1 grote komedie :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 10:40:06 #239
3928 Ulx
pi_207183866
quote:

[..]

Maar als die militietypes naar het congres gaan doen ze wel hun beste berenvel aan1
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2022 @ 10:42:32 #240
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207183895
quote:

[..]

Wait whut?
Oekrane is nu opeens de moordenaar?

Waarom begon Oekrane ook alweer met het doden van Russische soldaten?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_207183921
quote:

[..]
[ twitter ]
Het is niet alleen maar kommer en kwel, enkelen gebruiken ook al hun creativiteit om hun emoties te uiten wat leidt tot de mooiste memes die het internet te bieden heeft:

twitter

Jammer van de spelfouten, maar een kniesoor die daarop let.
  Overall beste user 2022 donderdag 22 december 2022 @ 10:45:48 #242
3928 Ulx
pi_207183928
Iemand is demonstratief afwezig. Zou MTG gedreigd hebben dat hij anders zonder eten naar bed moest?

twitter
pi_207183953
Mooie mijlpaal oO/

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207183962
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:45 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het is niet alleen maar kommer en kwel, enkelen gebruiken ook al hun creativiteit om hun emoties te uiten wat leidt tot de mooiste memes die het internet te bieden heeft:

[ twitter ]

Jammer van de spelfouten, maar een kniesoor die daarop let.
Hier op Fok zitten ze ook hoor. Zo kreeg ik net deze reactie nog om m'n oren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 22 december 2022 @ 10:52:13 #245
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207183975
Ik vind het wel prettig dat Poetin met deze oorlog in n klap 30+ jaar aan Hollywood propaganda ten aanzien van de Russische beer teniet heeft gedaan. Zaten we hier een beetje te bibberen voor die Russische tanks die zomaar heus waar in een week de Rijn zouden kunnen bereiken.
pi_207183980
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:52 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind het wel prettig dat Poetin met deze oorlog in n klap 30+ jaar aan Hollywood propaganda teniet ten aanzien van de Russische beer heeft gedaan. Zaten we hier een beetje te bibberen voor die Russische tanks die zomaar heus waar in een week de Rijn zouden kunnen bereiken.
pi_207183986
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Rick Wilson (wie?) kent iedereen die commentaar op Zelensky heeft 😄
Waarom zou dat moeten?
pi_207183992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat herken ik wel. Ik heb opdrachtgevers in de achterhoek, waarvan een aantal ook in de agrarische sector en die zeggen precies hetzelfde. Willen ook niet gelieerd zijn aan agractie of wat dan ook ondanks dat ze het er in de kern mee eens zijn. Compleet gekaapt, die discussie.

Wel een beetje o/'t :P
Ik ben "team boer", maar zou nooit met een boerenzakdoek aan m'n autoradioantenne rondrijden. Geen zin om geassocieerd te worden met Poetinaanhangers en FvD collaborateurs of andere zwakbegaafde marginalen.
pi_207184067
Indrukwekkende speech. _O_ _O_ _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207184205
Allemaal leuk alleen de invloed van de VS wordt groter en groter, zonder hen waren wij niets.
pi_207184210
Kan me voorstellen dat de pro-Rusland wappies viesboos zijn om het optreden van Zelensky. Zij moeten zich vasthouden aan een laffe dwerg die zich verstopt in een bunker.
pi_207184238
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:20 schreef etuiedelapiel het volgende:
Allemaal leuk alleen de invloed van de VS wordt groter en groter, zonder hen waren wij niets.
Ik zie dat als een positieve ontwikkeling; Europa is immers niet bereid een voortrekkersrol te spelen.
pi_207184269
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik zie dat als een positieve ontwikkeling; Europa is immers niet bereid een voortrekkersrol te spelen.
Zolang je moet dealen met kansloze rukkers als Orban schiet het allemaal niet op.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_207184275
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:05 schreef phpmystyle het volgende:
VInd ik ook, maar dat gaat wel gebeuren. Niet met harde hand, maar die groep bestemepelen als tokkie, fout, ongezond, ofwel demoniseren, etc etc wat je wel vaker ziet bij bepaalde discussies gaat wel gebeuren.

Beetje wat je ook wel zag in de corona discussie.
Mijn mening vwb die Covid wappies mag wel duidelijk zijn als je de demo topics een beetje hebt gevolgd, vooral aan die "veteranen" had ik een broertje dood. Maar zolang iedereen binnen de grenzen van de wet aan het demonstreren en roeptoeteren is prima verder, dat is hun goed recht.
pi_207184280
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207184365
Mooie reddingsactie, maar die muziek 8)7
twitter
pi_207184391
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:27 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Saint Javelin _O-

Was er niet een user in deze reeks die dat shirt ook gekocht had?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207184400
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Europa wilt misschien wel, maar kan het simpelweg niet, vanwege de structuur van de Eu waarin alles beslist moet worden met unanimiteit. Met zo veel verschillende tegenstrijdige belangen is het haast onmogelijk om een leiderschapsrol op je te nemen, zels als je het zou willen.
De landen die in een crisissituatie leiderschap hadden moeten tonen op het continent hebben het af laten weten. Scholz wilde, aldus Boris Johnson de Oekraners niet eens helpen, omdat de Russen hen toch wel onder de voet zouden lopen en Macron zit nog steeds te ijlen over dat Rusland veiligheidsgaranties zou moeten krijgen.
Al meer dan een eeuw redden de Amerikanen ons elke keer weer uit de brand en het ziet er niet naar uit dat dat in de toekomst ooit zal veranderen.
-Rabia Al-Basri
pi_207184455
quote:

[..]

Hoi Thierry, fijn dat je er ook bent. :')
pi_207184502
twitter
pi_207184525
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Door hem kunnen de Russen geen McDonald's ₽ 1 hamburger meer kopen :(
pi_207184527
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:45 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Neurenberg kan weer open.
pi_207184571
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:47 schreef Aether het volgende:

[..]
:'(
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 december 2022 @ 11:57:19 #265
284411 crew  heywoodu
pi_207184621
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 07:15 schreef Hyperdude het volgende:
Precies, iedereen met een beetje verstand ziet dat ook gewoon.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 11:57:43 #266
pi_207184626
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:47 schreef Aether het volgende:

[..]
Dat klote ding is al heel lang geen euro meer :r
pi_207184641
1,25 euro :(
A murky, forgotten land.
pi_207184649
Verdomme, nu heb ik zin in de Mac.
A murky, forgotten land.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:06:56 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_207184698
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:45 schreef Ulx het volgende:
Iemand is demonstratief afwezig. Zou MTG gedreigd hebben dat hij anders zonder eten naar bed moest?

[ twitter ]
Er staat leaders, dus McCarthy hoort er sowieso niet bij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207184708
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Iedereen ziet ook dat als zelensky in een net pak was komen aanlopen, deze zelfde debielen moord en brand zouden schreeuwen hoe zelensky beetje dure kleren aandoet en zijn volk vermoord door te escaleren (of elke andere kronkel redenering).
  donderdag 22 december 2022 @ 12:07:41 #271
38496 Perrin
pi_207184710
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 10:48 schreef Slayage het volgende:
Mooie mijlpaal oO/

[ twitter ]
Twee voetbalstadions vol :{
pi_207184741
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is het ook zeker, maar of ik nu in mijn joggingbroek naar de POTUS gegaan zou zijn… :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 22 december 2022 @ 12:15:33 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207184796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:40 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Hoi Thierry, fijn dat je er ook bent. :')
Weetje, het zou mij helemaal niet verbazen als Thierry hier zou meelezen of posten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 december 2022 @ 12:16:24 #274
284411 crew  heywoodu
pi_207184808
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:07 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Iedereen ziet ook dat als zelensky in een net pak was komen aanlopen, deze zelfde debielen moord en brand zouden schreeuwen hoe zelensky beetje dure kleren aandoet en zijn volk vermoord door te escaleren (of elke andere kronkel redenering).
Jep. Het was nit goed geweest.
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 12:16:42 #275
pi_207184810
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Weetje, het zou mij helemaal niet verbazen als Thierry hier zou meelezen of posten.
Het zou niet de eerste bn'er of politicus zijn. Ook niet de laatste :D
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 december 2022 @ 12:17:11 #276
284411 crew  heywoodu
pi_207184812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat is het ook zeker, maar of ik nu in mijn joggingbroek naar de POTUS gegaan zou zijn… :D
Als je al maanden in een bepaalde outfit ht boegbeeld van je land bent en je vooral de militaire kant wil en moet vertegenwoordigen....tja, zeer begrijpelijke keuze en een goede ook gewoon.
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 12:17:22 #277
pi_207184816
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jep. Het was nit goed geweest.
Als je het over iemands attire gaat hebben zijn de steekhoudende argumenten op. En al heel lang op, zelfs.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 december 2022 @ 12:18:19 #278
284411 crew  heywoodu
pi_207184828
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als je het over iemands attire gaat hebben zijn de steekhoudende argumenten op. En al heel lang op, zelfs.
Vaak wel een beetje een kenmerk van die hele kant :+

Of nou ja, ik weet zeker dat ze in theorie goede argumenten kunnen hebben, maar ze brengen het altijd op zo'n kutmanier waardoor het gelijk totale onzin is.
  Forum Admin donderdag 22 december 2022 @ 12:20:04 #279
pi_207184843
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Vaak wel een beetje een kenmerk van die hele kant :+

Of nou ja, ik weet zeker dat ze in theorie goede argumenten kunnen hebben, maar ze brengen het altijd op zo'n kutmanier waardoor het gelijk totale onzin is.
Een sterk staaltje confirmation bias is dat. Er wordt van alles aan de haren bijgesleept, zolang het maar in het voor hun geldende narratief past.. Heel vermoeiend.
pi_207184890
quote:

[..]
In hoeverre zijn die congresleden trouwens allemaal lid van dynastien net zoals bij de Romeinse senaat?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 22 december 2022 @ 12:24:40 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207184896
twitter
pi_207184916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:24 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel schattig dat ze denkt dat het complete Oekraense leger in elkaar dondert als de president een weekje in het buitenland zit. Alsof elk land zo kansloos in elkaar steekt als Rusland :')
pi_207184929
quote:
[ twitter ]
Woedend.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 22 december 2022 @ 12:29:52 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207184948
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Woedend.

[ twitter ]
Ziedend, viesmad.
pi_207184987
twitter

Hopelijk is dit waar.
pi_207185063
quote:

[..]
Woedend.

[ twitter ]
Waarom willen ze toch niet overleggen :(
pi_207185109
quote:
[ twitter ]
quote:

[..]
Woedend.

[ twitter ]
KremlinKarens be like:

pi_207185145
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Wel schattig dat ze denkt dat het complete Oekraense leger in elkaar dondert als de president een weekje in het buitenland zit. Alsof elk land zo kansloos in elkaar steekt als Rusland :')
Dat had Oekrane moeten doen toen Putin in Belarus was :o
  donderdag 22 december 2022 @ 12:48:57 #289
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207185157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:33 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk is dit waar.
Wie zei gisteren ook alweer dat China 100% achter Rusland staat? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 december 2022 @ 12:55:05 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207185221
De Admiral Kuznetsov staat in brand _O- _O- _O-

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207185254
Ik denk dat een algeheel rookverbod onderweg is in Rusland
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_207185258
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 18:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kun je die een keer opnoemen want volgens mij zijn jouw "feiten" al zo'n 100x verworpen als zijnde nonsense.

Rusland had 0 redenen om Oekrane binnen te vallen vanwege militaire redenen.
Serieuze vraag: hoe lang werkt jouw langetermijngeheugen?

Laat maar, het is niet nodig om een langetermijngeheugen te hebben.

Lees gewoon de afgelopen 618 topics door, dan weet je exact al die feiten waar je nu om vraagt.

Veel succes. ^O^
  donderdag 22 december 2022 @ 13:00:02 #293
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_207185277
quote:
84s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:55 schreef Starhopper het volgende:
De Admiral Kuznetsov staat in brand _O- _O- _O-

[ afbeelding ]
ALWEER?!
Ik ga naar huis.
pi_207185282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik heb koningin Beatrix een hand gegeven in mijn Ajax shirt in het paleis op de Dam _O_
pi_207185285
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:20 schreef etuiedelapiel het volgende:
En met hen worden wij niets.

Geen idee hoe we dat moeten doorbreken, overigens.
  donderdag 22 december 2022 @ 13:00:29 #296
38496 Perrin
pi_207185286
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:33 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk is dit waar.
Als dat echt zo is, zou ik dat erg verrassend vinden.
pi_207185290
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het zou niet de eerste bn'er of politicus zijn. Ook niet de laatste :D
Dit is dan ook zo'n beetje het enigste forum waar je ongenuanceerd je mening kwijt kunt. Dit is FOK!
pi_207185291
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik heb koningin Beatrix een hand gegeven in mijn Ajax shirt in het paleis op de Dam _O_
Ik in m'n scoutinguniform :P
  donderdag 22 december 2022 @ 13:01:01 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207185295
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:00 schreef nietzman het volgende:

[..]
ALWEER?!
Ja :D Lekker paffen tijdens de renovatie ja :D Je moet wel aan het werk blijven :')
  donderdag 22 december 2022 @ 13:01:30 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207185305
twitter
pi_207185309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:00 schreef RetepV het volgende:

[..]
En met hen worden wij niets.

Geen idee hoe we dat moeten doorbreken, overigens.
Mwah, denk aan Intel,Microsoft, ruimtevaart etc etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')