Zelfs RIA geeft toe dat er brand aan boord was.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:09 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Is uit 2019 zoals altijd weer blind gepost zonder enige factcheck:
[ twitter ]
Zie Amalia als ambtenaar-voor-het leven die voorkomt dat anderen die positie eigenmachtig zich kunnen/willen toeëigenen. De verbindende en zekere mate van schoprol van die funcie is wmb vele malen goedkoper dat de inrichting (met alle risicoś) van een presidentie zoals we die zien in andere landen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.
10 jaar geleden werd ik als republikein door iedereen voor achterlijk versleten maar het aantal medestanders neemt gestaag toe.
Die sovjet troep zit onderhand aardig vol met NATO standaard electronica waar mogelijk. Dus zeker nog steeds een voordeel. Verder denk ik niet dat je een tank die 10 jaar in de opslag heeft gestaan zo het slagveld op wil sturen. Ik zou eerst controleren of de rubbertjes niet zijn gaan lekken en zo. Of de accu het nog doet. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze een naam voor, en daar zijn ze best trotst op: "Ringtausch".
Maar ik vind het achterlijk
Dan geef je tanks waarin een oekrainse soldaat een goeie overlevingskans heeft, aan een land wat er geen reet mee gaat doen, beetje schoonmaken beetje verven, want echt oefenen kost geld,
En oekraine krijgt sovjet troep wat na 1 goed gericht schot de bemanning doet verdampen.
Duitsland:![]()
Nicholas en George zijn de overgrootvaders van Medvedev.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nicholas RUS George UK Wilhelm D
Neven van elkaar, die WW1 speelden ipv. Risk.
[ afbeelding ]
Er zullen ongetwijfeld voorbeelden zijn dat je een bepaalde familiestroming steeds weer terug ziet. Dat is dan geen doel (wat een dynastie is) maar een gevolg dat die familie zich die rol vaardig/eigen weet te maken.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ik tegenwoordig heel vaak lees dat zijn vader/moeder/opa/oma ook al in het congres zat. ik vraag mij dus af of er langzaam dynastieën gevormd worden.
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?quote:Op donderdag 22 december 2022 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Ach, weg ermee. Uitvreters zonder enige feeling met de maatschappij zijn het en het democratisch gehalte van erfopvolging is nul.
10 jaar geleden werd ik als republikein door iedereen voor achterlijk versleten maar het aantal medestanders neemt gestaag toe.
Ze hebben in de VS de adel gewoon vervangen door miljonairs/miljardairs.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld voorbeelden zijn dat je een bepaalde familiestroming steeds weer terug ziet. Dat is dan geen doel (wat een dynastie is) maar een gevolg dat die familie zich die rol vaardig/eigen weet te maken.
En ja als kind van ...vul-in... opgegroeid, zal je vaak net wat meer vaardigheiden hebben opgedaan dan anderen die dat niet met de paplepel meekrijgen.
Dat zeg ik niet. Maar ik zie liever een gekozen burger als staatshoofd dan een of andere verheven pipo van adel, die puur op basis van afkomst kan beschikken over allerlei benefits. Ik vind een monarchie gewoon niet meer passend in deze tijd.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?![]()
![]()
In ieder geval iets meer. Die zitten niet (allemaal) in hun gouden kooitjequote:Op donderdag 22 december 2022 14:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want politiek Den Haag heeft wel feeling met de maatschappij?![]()
![]()
Van gisteren:quote:Op donderdag 22 december 2022 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die sovjet troep zit onderhand aardig vol met NATO standaard electronica waar mogelijk. Dus zeker nog steeds een voordeel. Verder denk ik niet dat je een tank die 10 jaar in de opslag heeft gestaan zo het slagveld op wil sturen. Ik zou eerst controleren of de rubbertjes niet zijn gaan lekken en zo. Of de accu het nog doet. Dat soort dingen.
Ik counter hem: tegen die tijd hebben ze gewoon echt niets meer. Want dat hebben ze dan echt allemaal uitgeleverd aan andere landen die in ruil daarvoor via dat schitterende "Ringtausch" oekraine heeft voorzien van rijdende doodskisten van sovjet makelij.quote:En ik verwacht dat het zwaardere spul komend jaar wel geleverd gaat worden.
Dat mag, ik vind de constitutionele monarchie zoals wij hier hebben prima. Nu nog even terugdraaien dat de Koning(in) weer formateur wordt en dan is het weer helemaal goed wmb.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar ik zie liever een gekozen burger als staatshoofd dan een of andere verheven pipo van adel, die puur op basis van afkomst kan beschikken over allerlei benefits. Ik vind een monarchie gewoon niet meer passend in deze tijd.
Nee komt o.a. door de Iraanse drones, verstrekte verdediging, verandering politieke standpunt van de oorlog en effectievere inzet artillerie. Dit wil niet zeggen dat er een keerpunt komt maar je ziet dat Oekraïne het zwaarder begint te krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:49 schreef polderturk het volgende:
Visueel vastgestelde verliezen van zwaar militair materieel Volgens de bloggers Stijn Mitzer en Joost Oliemans:
Rusland: 8529
Oekraïne: 2636
Ratio: 3,24
De verhouding was 1 op 3,6.
Die is dus iets teruggelopen. Misschien omdat Rusland nu ook veel minder zwaar militair materieel heeft, waardoor ze ook minder kunnen verliezen.
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:quote:Op donderdag 22 december 2022 15:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
De 2A4, de mooiste Leo-2 ooit gemaakt.
Ik zeg ook de mooiste, niet de beste.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:
[ afbeelding ]
.is veiliger dan een rechte. Als die 2a4 daar een hit krijgt, werken alle krachten op de turret. Bij de A7 splitst dat af over verschillende assen.
Dat is niet anders dan dat mensen evolutionair ronde hoofden hebben, en geen vierkante.
Ik vind eigenlijk de Tiger 2 tank de mooiste ook al was het een over engineer onding die amper bruikbaar was. Toch is het een icoon van zijn tijd geworden.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
De 2A4, de mooiste Leo-2 ooit gemaakt.
Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik het niet met deze uitspraak eens.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Over smaak valt te twisten, maar een sloped turret:
[ afbeelding ]
.is veiliger dan een rechte. Als die 2a4 daar een hit krijgt, werken alle krachten op de turret. Bij de A7 splitst dat af over verschillende assen.
Dat is niet anders dan dat mensen evolutionair ronde hoofden hebben, en geen vierkante.
Werd gisteren duidelijk verteld dat ze een opleiding krijgen in een 3e betrokken land (waarschijnlijk Duitsland)quote:Op donderdag 22 december 2022 15:18 schreef aTypisch het volgende:
ben benieuwd of ze in oekraïne al de know-how hebben om zo'n ding te besturen
moet dan al eerder een spoedcursusje geweest zijn, of er moeten amerikanen mee
dat laatste ligt nogal gevoelig lijkt me
Ik doe een gokje: als de inkomende V maar groot genoeg is, maakt het niet uit?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als werktuigbouwkundig ingenieur ben ik het niet met deze uitspraak eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |