SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je WW-3 zou riskeren zou je die soldaten inderdaad offensief betrekken, Amerika speelt eigenlijk eng schaak door toestemming te geven strategische doelen in Rusland aan te pakken.quote:
En dat doen ze natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ze vechten niet voor 'ons'. Men lijkt gewoon gevoelig voor dat sentiment.
Het is voorlopig vooral een goedkope manier (voor Amerika) om Rusland te verzwakken, dat gaat uitstekend.
In oorlog spelen alle partijen altijd "eng schaak.."quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je WW-3 zou riskeren zou je die soldaten inderdaad offensief betrekken, Amerika speelt eigenlijk eng schaak door toestemming te geven strategische doelen in Rusland aan te pakken.
Kijken wanneer ze de bom droppen....
Rusland (bedoel uiteraard Poetin) weet dat als er welke Nuke dan ook maar te zien valt dat de Nato all out gaat.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:52 schreef zuchtje het volgende:
[..]
In oorlog spelen alle partijen altijd "eng schaak.."
Het Westen escaleert met extra hulp, extra materiaal naar Oekraïne, en extra sancties op gerichte bedrijven/personen.
Rusland escaleert door burgers meer en meer aan te pakken. Andere landen op te hitsen. En continue de Nuke-kaart trekken..
Qua vergelijking met WW3 is het natuurlijk (ook) Rusland die er een handje naar heeft om daar zoveel mogelijk naar te hinten
Nope, dat bedenk je er zelf bijquote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
Oekraïnse oorlogsmisdaden.
[ twitter ]
De VS zit letterlijk met een zak chips en oud materieel command and conquer te spelen. Zelfs de grootste doemdenker had dit niet aan zien komen. Dit is voor de VS dé kans om voor een prikkie decennia lang van Rusland af te zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je WW-3 zou riskeren zou je die soldaten inderdaad offensief betrekken, Amerika speelt eigenlijk eng schaak door toestemming te geven strategische doelen in Rusland aan te pakken.
Kijken wanneer ze de bom droppen....
Lekker neutraal account ook. Verder ook geen ondersteuning voor de claim dat dit een Oekraïense actie is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Maakt allemaal geen fuck uit toch of het neutraal is of niet, het gaat er om of het frame klopt, en ja, dat is bij een onbetrouwbare bron wel iets wat je 30x moet checken, maar toch, als het valide beelden zijn.... Wat zou kunnen.. Ik vind het nogal wat om het maar gelijk te ontkennen dat het waar zou kunnen zijn, dat is naar mijn idee wel erg vooringenomen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker neutraal account ook.
Dat doe ik dan ook niet, maar met zo'n feed word ik wel sceptisch.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen fuck uit toch of het neutraal is of niet, het gaat er om of het frame klopt, en ja, dat is bij een onbetrouwbare bron wel iets wat je 30x moet checken, maar toch, als het valide beelden zijn.... Wat zou kunnen.. Ik vind het nogal wat om het maar gelijk te ontkennen dat het waar zou kunnen zijn, dat is naar mijn idee wel erg vooringenomen.
Young Driller is weer opzettelijk nepnieuws aan het posten. Om van te kotsenquote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Alleen RT is betrouwbaar, dus dit is fake.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Wie zegt dat dit Oekraïners zijn. En de “executie” staat niet eens op beeld.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Misschien had ik dat Krim verhaal onderschat, ik weet het niet, ook dat is een vage gebeurtenis... Maar ik leef niet lang genoeg om dat in het juiste context te kunnen plaatsen, noch vertrouw ik de interpretatie van vele anderen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VS zit letterlijk met een zak chips en oud materieel command and conquer te spelen. Zelfs de grootste doemdenker had dit niet aan zien komen. Dit is voor de VS dé kans om voor een prikkie decennia lang van Rusland af te zijn.
Uit zijn pohi komt een duidelijk beeld van haat richting het westen naar voren.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Young Driller is weer opzettelijk nepnieuws aan het posten. Om van te kotsen
Er is namelijk geen executie te zien, laat staan dit bewijst dat Oekrainers verantwoordelijk zijn.
Terecht.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, maar met zo'n feed word ik wel sceptisch.
Misschien is er een reden dat doorgaans neutralere media niet komen met dit, daar wel eens bij stil gestaan?quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen fuck uit toch of het neutraal is of niet, het gaat er om of het frame klopt, en ja, dat is bij een onbetrouwbare bron wel iets wat je 30x moet checken, maar toch, als het valide beelden zijn.... Wat zou kunnen.. Ik vind het nogal wat om het maar gelijk te ontkennen dat het waar zou kunnen zijn, dat is naar mijn idee wel erg vooringenomen.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, maar met zo'n feed word ik wel sceptisch.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit Oekraïners zijn. En de “executie” staat niet eens op beeld.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Uit zijn pohi komt een duidelijk beeld van haat richting het westen naar voren.
Ieder zijn mening maar ik vind dit soort comments wel scherp.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Young Driller is weer opzettelijk nepnieuws aan het posten. Om van te kotsen
Er is namelijk geen executie te zien, laat staan dit bewijst dat Oekrainers verantwoordelijk zijn.
Lastig te verifieren, geen officiele kanalen, daarnaast kan het gevoel bestaan dat je partij kiest tegen o.i.d. en je weet dat er in oorlog sowieso fucked up shit gebeurt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien is er een reden dat doorgaans neutralere media niet komen met dit, daar wel eens bij stil gestaan?
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen. Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker neutraal account ook. Verder ook geen ondersteuning voor de claim dat dit een Oekraïense actie is.
In scène gezet door de Ruskis.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij reageer ik behoorlijk genuanceerd. Overigens is het echt z'n eigen schuld dat mensen zo op hem reageren, de toon zet hij zelf. Ondanks dat ik of andere mods er op ingrijpen dmv wissen van postsquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ieder zijn mening maar ik vind dit soort comments wel scherp.
Pro-Rusland kanalen twitteren al sinds het begin van de oorlog louter bullshit. Dan is het niet zo gek dat het wantrouwen groot is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ieder zijn mening maar ik vind dit soort comments wel scherp.
Dat suggereert inderdaad vrij weinig.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen. Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?
Bijzonder neutraliteit bij het Russisch naratief een vereiste is voor geloofwaardigheid maar bij propaganda uit Oekraïne niet.
Opmerkelijk.
Als je het Rusland narratief napapegaait moet je je sowieso diep schamenquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen. Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?
Bijzonder neutraliteit bij het Russisch naratief een vereiste is voor geloofwaardigheid maar bij propaganda uit Oekraïne niet.
Opmerkelijk.
Iedereen kan een gele band om z’n helm binden. Zegt allemaal geen reet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Opmerkelijk.
Kijk de foto onderin het draadje en kijk naar het hek op het filmpje en langs de lichamen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit Oekraïners zijn. En de “executie” staat niet eens op beeld.
Goed. Stel dat een oekrainer inderdaad 2 Russen heeft afgeschoten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:10 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Kijk de foto onderin het draadje en kijk naar het hek op het filmpje en langs de lichamen.
En dan kom je zeker met voorbeelden als Bucha? Je meet met twee standaarden. Dit is gewoon een oorlogsmidaad wat vastgelegd is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Iedereen kan een gele band om z’n helm binden. Zegt allemaal geen reet.
Oekraïne is niet heilig maar het staat allemaal in geen enkele verhouding tot wat Rusland laat zien.
Nou, nee. Bucha was bezet door rus, zoveel is duidelijk, en aan een combinatie van schaduw + zonnestand is er onomstotelijk vastgesteld dat die lijken daar ineens zijn verschenen tijdens de rus bezetting.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen.
Men lult maar een eind raak in Rusland, jullie probleem.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
En dan kom je zeker met voorbeelden als Bucha? Je meet met twee standaarden. Dit is gewoon een oorlogsmidaad wat vastgelegd is.
Jullie vergeten dat het goedpraten van dit soort daden onder de Russische bevolking breed uitgemeten gaat worden en dat dit echt niet zorgt voor dat ze bang worden en opgeven. Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
En wat gaan ze dan doen, oekraine binnenvallen ofzo? Of raketten op ziekenhuizen afschieten zodat pas geboren babies doodgaan?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
Ach dit is al sinds de oorlog een haatdraadje geworden waarin dode Russen worden gevierd. Waar dode mensen uit een bepaald land tot vrolijkheid leiden. Diegenen met informatieve posts zijn allang weg uit deze draad.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
En dan kom je zeker met voorbeelden als Bucha? Je meet met twee standaarden. Dit is gewoon een oorlogsmidaad wat vastgelegd is.
Jullie vergeten dat het goedpraten van dit soort daden onder de Russische bevolking breed uitgemeten gaat worden en dat dit echt niet zorgt voor dat ze bang worden en opgeven. Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
Als je het morele gelijk aan je kant hebt kan je op veel meer begrip rekenen, maar dat maakt het niet minder een (oorlogs) misdaad.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:15 schreef Momo het volgende:
Net of er in WW2 niet vreselijke dingen zijn gebeurd met nazi's en nazi sympathisanten. Maakt niet ineens dat de nazi's ineens het slachtoffer zijn in die oorlog. Nog steeds een land dat een ander land binnenvalt, in de essentie hetzelfde als nu.
Vind dat wel een verzachtende omstandigheid.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je het morele gelijk aan je kant hebt kan je op veel meer begrip rekenen, maar dat maakt het niet minder een (oorlogs) misdaad.
Zo zullen er weinig mensen langer dan twee tellen stilstaan bij een kinderverkrachter die dood de vader van een van de slachtoffers doodgeschoten wordt. Toch blijft dat moord en zal zo'n iemand vervolgt worden.
Maar het is wel eigenrichting en daarvoor is in een democratische rechtsstaat in principe geen plaats.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vind dat wel een verzachtende omstandigheid.
En daar mogen wij, laffe, appeasende Europeaantjes, de Amerikanen op onze blote knietjes voor danken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VS zit letterlijk met een zak chips en oud materieel command and conquer te spelen. Zelfs de grootste doemdenker had dit niet aan zien komen. Dit is voor de VS dé kans om voor een prikkie decennia lang van Rusland af te zijn.
'holier than thou' bullshit.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:15 schreef Momo het volgende:
Net of er in WW2 niet vreselijke dingen zijn gebeurd met nazi's en nazi sympathisanten. Maakt niet ineens dat de nazi's ineens het slachtoffer zijn in die oorlog. Nog steeds een land dat een ander land binnenvalt, in de essentie hetzelfde als nu.
Nee, die gele band suggereert idd he-le-maal niets.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?
https://www.indiatoday.in(...)s-1924688-2022-03-12quote:Exclusive: Change of colours in Ukraine camp to foil infiltration by Russia's saboteurs
[.....]
Saboteur elements of the Russian military have now started wearing a distinct yellow band in an attempt to infiltrate and mix in with Ukrainians who wear the bands for easy identification and to avoid “friendly fire”.
Kloontje van riazop?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Uit zijn pohi komt een duidelijk beeld van haat richting het westen naar voren.
Na de revolutie in Oekraïne in 2014 ging het bergafwaarts met Rusland. Voor deze gebeurtenis waren er meer en meer buitenlandse investeringen gedaan, en werkte Rusland ook steeds meer mee met het Westen. Het had nog steeds zijn fratsen met buurstaten en opstootjes, maar toch..quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien had ik dat Krim verhaal onderschat, ik weet het niet, ook dat is een vage gebeurtenis... Maar ik leef niet lang genoeg om dat in het juiste context te kunnen plaatsen, noch vertrouw ik de interpretatie van vele anderen.
Maar jezus Rusland ging voor al die oorlogen toch gewoon lekker? En daarna ook nog aardig met die pijplijn enzo? Ze hielden zich er strategisch buiten.
Vanaf het niet respecteren van een andere grens 2021 is dat echt een ander verhaal geworden...
Het was ook lastig om met de act door te gaan dat Bakhmut bijna zou gaat vallen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach dit is al sinds de oorlog een haatdraadje geworden waarin dode Russen worden gevierd. Waar dode mensen uit een bepaald land tot vrolijkheid leiden. Diegenen met informatieve posts zijn allang weg uit deze draad.
Vandaar dat ik hier nauwelijks meer kom.
zou het jou ook aanraden.
Oorlogsmisdaden zijn oorlogsmisdaden en er zullen vast wel meerdere oorlogsdaden zijn begaan voor Oekraïners. Denk ook niet dat mensen dat echt ontkennen en geweld tegen burger zonder wapens is natuurlijk nooit ok. Maar in deze context van deze oorlog zegt het niks. Waar een grootschalige oorlog wordt gevochten zullen altijd dit soort dingen plaatsvinden. Het wordt vaak even naar binnen gegooid door mensen die vooral aan de kant van Rusland staan in dit conflict, niet de mensen die voor nuance willen gaan. Net of dit het beeld veranderd wat er gebeurd, een land dat een ander land binnenvalt met brut geweld en nog elke dag raketaanvallen pleegt door op willekeurige steden te gaan lopen schieten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je het morele gelijk aan je kant hebt kan je op veel meer begrip rekenen, maar dat maakt het niet minder een (oorlogs) misdaad.
Zo zullen er weinig mensen langer dan twee tellen stilstaan bij een kinderverkrachter die dood de vader van een van de slachtoffers doodgeschoten wordt. Toch blijft dat moord en zal zo'n iemand vervolgt worden.
'Tis niet de schuld van Oekraïne zelf. Het is de schuld van Washington en Brussel die (de bevolking van)/Oekraïne misbruiken om hun eigen ruzie met Rusland te beslechten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Als die Russen gewoon thuis waren gaan Netflixen ipv Oekraïne binnenvallen, had dit hele topic niet eens bestaan.
Dus iedereen die zegt dat het de schuld van Oekraïne is, is per definitie af.
Cc: @:YoungDriller
Dus wat de Russen in Oekraine doen is nog niet zo verkeerd gezien Oekraine ook oorlogsmisdaden pleegt?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:21 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
'holier than thou' bullshit.
Ja sorry, vind ik kansloos.
Dit dus. Het is een klassieke propagandatechniek.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is hier niet het ontkennen van eventuele oorlogsmisdaden aan de Oekraïense kant, het is het disproportioneel inzoomen er op als een soort tegenargument voor de haast lopende band misdaden die zekere Russische troepen uitvoeren. Wagner schaar ik daar voor het gemak even niet onder.
Dat er daarnaast vanaf het begin van het conflict een bijna oneindige stroom aan bewezen lariekoek vanuit de Russische kant is gekomen helpt ook niet mee. Bovendien heb ik (en velen met mij, Inc zelensky zelf) de overtuiging dat oorlogsmisdaden bestraft worden.
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
'Tis niet de schuld van Oekraïne zelf. Het is de schuld van Washington en Brussel die (de bevolking van)/Oekraïne misbruiken om hun eigen ruzie met Rusland te beslechten.
Het enige verschil is dat Rusland wel eigen troepen in durft te zetten en dat die ruggegraat bij de EU en US ontbreekt. Zij gaan liever door tot de laatste Oekraïner tussen 6 plankjes ligt.
Oorlog is per definitie verkeerd. Maar als je daar wat aan wilt doen moet je het over de root cause hebben en daar lijkt de mening (door media propaganda) nogal over te verschillen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus wat de Russen in Oekraine doen is nog niet zo verkeerd gezien Oekraine ook oorlogsmisdaden pleegt?
Klopt! Ik zie het nu! Washington en Brussel zijn met tanks over de grens met Oekraïne gereden, zij hebben Marioepol met de grond gelijk gemaakt. en ik wed dat als je bij Joe Biden thuis gaat kijken...quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
'Tis niet de schuld van Oekraïne zelf. Het is de schuld van Washington en Brussel die (de bevolking van)/Oekraïne misbruiken om hun eigen ruzie met Rusland te beslechten.
Het enige verschil is dat Rusland wel eigen troepen in durft te zetten en dat die ruggegraat bij de EU en US ontbreekt. Zij gaan liever door tot de laatste Oekraïner tussen 6 plankjes ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wow wat dapper dat Rusland wel eigen troepen in wil zetten voor haar nobele doel. Het nobele doel van expansie en onderdrukking. Wat raar dat Oekraine toevlucht zoekt bij het westen die hun wel helpt hun eigen land te verdedigen. Ook heel raar dat de Baltische staten allemaal bij de EU en NAVO wouden nadat ze bevrijdt waren van het Sovjet juk. En daar was niet eens een invasie voor nodig door de EU. Je zou denken dat Rusland dat allemaal aan zich zelf te danken heeft.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oekraïne heeft niets te willen. Zelenskyy kan aan de macht blijven door een financieel infuus uit Washington en Brussel. Je begrijpt toch wel hoe zoiets in de praktijk er aan toe gaat of denk je werkelijk dat oorlogen worden uitgevochten uit liefdadigheid en dat er geen belangen zijn?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.
Dit rijmt niet met de speech die Poetin gaf aan de vooravond van de inval. Hij claimde namelijk dat Oekrainers eigenlijk helemaal niet bestaan.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oorlog is per definitie verkeerd. Maar als je daar wat aan wilt doen moet je het over de root cause hebben en daar lijkt de mening (door media propaganda) nogal over te verschillen.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:30 schreef Perox het volgende:
[..]
Klopt! Ik zie het nu! Washington en Brussel zijn met tanks over de grens met Oekraïne gereden, zij hebben Marioepol met de grond gelijk gemaakt. en ik wed dat als je bij Joe Biden thuis gaat kijken...Dat had ik nooit achter Joe gezocht 😱SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Bel even met Zweden en Finland @YoungDrillerquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow wat dapper dat Rusland wel eigen troepen in wil zetten voor haar nobele doel. Het nobele doel van expansie en onderdrukking. Wat raar dat Oekraine toevlucht zoekt bij het westen die hun wel helpt hun eigen land te verdedigen. Ook heel raar dat de Baltische staten allemaal bij de EU en NAVO wouden nadat ze bevrijdt waren van het Sovjet juk. En daar was niet eens een invasie voor nodig door de EU. Je zou denken dat Rusland dat allemaal aan zich zelf te danken heeft.
Zelensky blijft aan de macht omdat hij de massale steun van zijn eigen bevolking heeft, die willen niet onderdeel worden van Rusland. En die arme Russen maar denken dat ze met open armen zouden worden ontvangen in Oekraine.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oekraïne heeft niets te willen. Zelenskyy kan aan de macht blijven door een financieel infuus uit Washington en Brussel. Je begrijpt toch wel hoe zoiets in de praktijk er aan toe gaat of denk je werkelijk dat oorlogen worden uitgevochten uit liefdadigheid en dat er geen belangen zijn?
Grappig dat je het nooit over Poetin z'n beweegredenen support hebt. Overigens zijn Zelensky's approval rates alleen maar gestegen en was de, tot nu toe fatale, slag om Kiev op wat training na het werk van Oekraïne zelf. Dat infuus werd pas aangelegd toen duidelijk werd dat dit een uitputtingsslag werd.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oekraïne heeft niets te willen. Zelenskyy kan aan de macht blijven door een financieel infuus uit Washington en Brussel. Je begrijpt toch wel hoe zoiets in de praktijk er aan toe gaat of denk je werkelijk dat oorlogen worden uitgevochten uit liefdadigheid en dat er geen belangen zijn?
Tis wel zielig voor de gemiddelde Ruski.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:22 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Na de revolutie in Oekraïne in 2014 ging het bergafwaarts met Rusland. Voor deze gebeurtenis waren er meer en meer buitenlandse investeringen gedaan, en werkte Rusland ook steeds meer mee met het Westen. Het had nog steeds zijn fratsen met buurstaten en opstootjes, maar toch..
Blijkbaar zit het niet lekker dat oud sovietlanden zich meer westers gaan voelen, en viel de geheime droom van het herenigen van het oude rijk in duigen. Sindsdien is het alleen maar bergaf gegaan. Met als dieptepunt de invasie. De ernst van de corruptie is nu door de hele wereld te zien, aangezien er een hoop mis gaat met hun speciale operatie. Ze hebben hun hand overspeeld en de imperialistische bubbel waarin ze leefden is uit elkaar gespat.
Je ziet het zowaar helemaal goed.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oorlog is per definitie verkeerd. Maar als je daar wat aan wilt doen moet je het over de root cause hebben en daar lijkt de mening (door media propaganda) nogal over te verschillen.
Dit soort shit hoort thuis in BNW, doei!quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Washington en Brussel hebben na de val van de Sovjetunie alleen maar aan appeasement gedaan vwb de Russen. Gelukkig tapt men nu uit een ander vaatje, waarbij vooral Brussel nog wel wat meer van zijn laffe houding tov de Russen mag laten varen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Van de andere kant heeft de gemiddelde Ruski er met zijn politike apathie voor gezorgd dat Putler daar uit heeft kunnen groeien tot een genocidale dictator.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis wel zielig voor de gemiddelde Ruski.
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow wat dapper dat Rusland wel eigen troepen in wil zetten voor haar nobele doel. Het nobele doel van expansie en onderdrukking. Wat raar dat Oekraine toevlucht zoekt bij het westen die hun wel helpt hun eigen land te verdedigen. Ook heel raar dat de Baltische staten allemaal bij de EU en NAVO wouden nadat ze bevrijdt waren van het Sovjet juk. En daar was niet eens een invasie voor nodig door de EU. Je zou denken dat Rusland dat allemaal aan zich zelf te danken heeft.
Sowieso. Maar dat is voor elke burger die onder een corrupt regime leeft en daar niks aan denkt te kunnen doen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Elk volk krijgt de regering die het verdiend.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.
Houd gewoon op met die liefdadigheid bullshit. Zo werkt de wereld niet en dat weet je.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.
Houd gewoon op met die liefdadigheid bullshit. Zo werkt de wereld niet en dat weet je.
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Altijd leuk hoe dit soort users ineens een gat in het geheugen hebben hoe Yanukovich de eerste keer presidents verkiezingen won. Door fraude georganiseerd door Rusland maar daar hoor je ze nooit over, gek wel.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Die twee hebben/hadden het charisma van een stoeptegel.
Inderdaad. Doe ik ook niet want anti-Rusland geluid is hier al meer dan genoeg. Sterker nog, het is één grote echoput. Ik breng graag wat balans. En het feit dat ik dat doe leidt er gelijk toe dat jij een dagtaak hebt met het modereren omdat er een aantal fanatiekelingen tussen zitten die een ander perspectief niet kunnen verdragen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Grappig dat je het nooit over Poetin z'n beweegredenen support hebt. Overigens zijn Zelensky's approval rates alleen maar gestegen en was de, tot nu toe fatale, slag om Kiev op wat training na het werk van Oekraïne zelf. Dat infuus werd pas aangelegd toen duidelijk werd dat dit een uitputtingsslag werd.
Van Baalen en Verhofstadt zijn de kwade genieën achter de oorlog? Krijg je een 13e maand uit het Kremlin of zo?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Van Baalen en Verhofstadt gingen naar Oekraine toen daar al maanden onrust en dagelijkse protesten waren overigens, de chronologie van de gebeurtenissen ontgaat bepaalde mensen nogal, lijkt het.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?
Overigens wil ik je wel meegeven dat optreden er nooit had moeten komen. Ze hadden er weinig te zoeken, zeker in deze vorm. Maar het is echt niks anders dan een blip in een groot geheel.
Pff, hack no,quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Elk volk krijgt de regering die het verdiend.
Nee, gewoon binnenvallen toch? Wat hebben die wafeleters nou te willen? We zullen ontvangen worden met gordijnen van bloemen, ze zullen staan te juichen dat wij binnenvallen. We moeten Groot-Nederland weer na gaan streven zonder na te denken over de werkelijke verhoudingen want onze dictator is een megalomaan 2quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef ExTec het volgende:
Misschien moeten we binnenkort maar Vlaanderen gaan opjutten, dan komen ze vanzelf bij NL. Want zo simpel werkt het blijkbaar.
En hoe kwamen de fundamentalisten aan de macht in Iran? Waar koos de bevolking voor nadat men de Sjah verjaagd had?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, hack no,
Iran is triest, en Afghanistan ook, klote fundamentalistische Moslims.
Precies, net zoals de voorouders van sommige users juichend de Duitsers hebben onthaaldquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, gewoon binnenvallen toch? Wat hebben die wafeleters nou te willen? We zullen ontvangen worden met gordijnen van bloemen, ze zullen staan te juichen dat wij binnenvallen. We moeten Groot-Nederland weer na gaan streven zonder na te denken over de werkelijke verhoudingen want onze dictator is een megalomaan 2
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe kwamen de fundamentalisten aan de macht in Iran? Waar koos de bevolking voor nadat men de Sjah verjaagd had?
Deze discussie is hier al vaak gevoerd, maar uiteindelijk is een volk, en een volk alleen verantwoordelijk voor wie er op de troon eindigt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, hack no,
Iran is triest, en Afghanistan ook, klote fundamentalistische Moslims.
Tja, meer dan 50% is nu eenmaal een meerderheid, daar kan ik ook niks anders van maken. Ik ben het met je eens over de machthebbers in Iran maar ik weet ook hoe die aan de macht gekomen zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.
Klopt, maar ik vond het toen al een.. Niet zo'n geslaagde actie, achteraf gezien al helemaal niet. U leest hier waaromquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van Baalen en Verhofstadt gingen naar Oekraine toen daar al maanden onrust en dagelijkse protesten waren overigens, de chronologie van de gebeurtenissen ontgaat bepaalde mensen nogal, lijkt het.
En inzake Iran kun je dus prima beargumenteren dat de bevolking zich verzet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.
Ik vond het op zich geen slechte zaak dat er steun was voor de protesten indertijd. Wat we hier lezen is vooral selectief winkelen in gebeurtenissen en doen alsof die op zichzelf staan, je kan van iedere gebeurtenis een verhaal verzinnen als je de context en relevantie van andere zaken onvermeld laat.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vond het toen al een.. Niet zo'n geslaagde actie, achteraf gezien al helemaal niet. U leest hier waarom
Nou, de factor "toeval" uitschakelen lijkt me niet heel slim. Maar geluk "kan je afdwingen."quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze discussie is hier al vaak gevoerd, maar uiteindelijk is een volk, en een volk alleen verantwoordelijk voor wie er op de troon eindigt.
Anders reduceer je het tot "geluk" dat heel het westen (doorgaans) verschoont blijft van dictators, en de rest van de globe toevallig niet. Hoe geloofwaardig is dat.
Dat is dan ook de mo van veel trollen. Zaken zonder context, of juist uit hun context proberen te verkopen als (hun) absolute waarheid.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vond het op zich geen slechte zaak dat er steun was voor de protesten indertijd. Wat we hier lezen is vooral selectief winkelen in gebeurtenissen en doen alsof die op zichzelf staan, je kan van iedere gebeurtenis een verhaal verzinnen als je de context en relevantie van andere zaken onvermeld laat.
Pff die gaan het niet halen als ze geen wapens oppakken ben ik bang.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
En inzake Iran kun je dus prima beargumenteren dat de bevolking zich verzet.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.
*de burger in West Oekraïne. Laten we niet vergeten waar Kiev ligt. In Kharkov, Donetsk, Luhansk en Odessa heerste een heel ander sentiment. Het probleen is dat west Oekraïners zich gesterkt voelde door EU politici. Om diezelfde reden moesten wij ook bepaalde Turkse politici in NL niet hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?
Overigens wil ik je wel meegeven dat optreden er nooit had moeten komen. Ze hadden er weinig te zoeken, zeker in deze vorm. Maar het is echt niks anders dan een blip in een groot geheel.
Hoe Russisch gezind zal dat nog zijn denk je? Of denk je werkelijk dat de inwoners van Marioepol nu gelukkig zijn?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:59 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
[..]
*de burger in West Oekraïne. Laten we niet vergeten waar Kiev ligt. In Kharkov, Donetsk, Luhansk en Odessa heerste een heel ander sentiment. Het probleen is dat west Oekraïners zich gesterkt voelde door EU politici. Om diezelfde reden moesten wij ook bepaalde Turkse politici in NL niet hebben.
Oekraïne was politiek verdeeld. Het oosten is Russisch-gezind.
Die zijn inderdaad ook niet immuun voor politiek lobby-gedrag en andere vormen van buitenlandse druk.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bel even met Zweden en Finland @:youngdriller
Niemand dwingt een land lid te worden van de NAVO.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:01 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad ook niet immuun voor politiek lobby-gedrag en andere vormen van buitenlandse druk.
Denk dat ze in Belgrado een hele anders gereageerd zal worden als er gevraagd wordt lid van de NAVO te worden
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:59 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
[..]
*de burger in West Oekraïne. Laten we niet vergeten waar Kiev ligt. In Kharkov, Donetsk, Luhansk en Odessa heerste een heel ander sentiment. Het probleen is dat west Oekraïners zich gesterkt voelde door EU politici. Om diezelfde reden moesten wij ook bepaalde Turkse politici in NL niet hebben.
Het is een abstractie. We noemen het "democratie kunnen dragen".quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, de factor "toeval" uitschakelen lijkt me niet heel slim. Maar geluk "kan je afdwingen."
Beide is dus waar, ik zou geen kant kiezen dus als ik jou was.
dit is een leugen in het oosten stemde 88% van de russische sprekende in die gebieden voor afscheiding. Rusland stookt in Oekraine vanaf 2001, vergiftigd presidentkandidaten die pro europa zijn al in 2002.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:59 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
[..]
In Marioepol hebben ze drinkwater, eten, elektra en zelfs nieuwe gebouwen. Ik denk dat jij je misselijk vergist in wat mensen uiteindelijk echt willen als het er op aankomt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Hoe Russisch gezind zal dat nog zijn denk je? Of denk je werkelijk dat de inwoners van Marioepol nu gelukkig zijn?
Beetje OT: maar doen ze in mindere of meerdere maten al. Heb al filmpjes gezien van mensen die met een AK op veiligheids troepen schieten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff die gaan het niet halen als ze geen wapens oppakken ben ik bang.
want die ddingen hadden ze niet zonde rrusland. echt gast je trolt?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
In Marioepol hebben ze drinkwater, eten, elektra en zelfs nieuwe gebouwen. Ik denk dat jij je misselijk vergist in wat mensen uiteindelijk echt willen als het er op aankomt.
Dat waren geen onafhankelijke verkiezingen. En een groot gedeelte van de bevolking deed of niet mee of was mogelijk zelfs bang voor de gevolgen. Vrij logisch als je dat eerste filmpje in dit draadje bekijkt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit is een leugen in het oosten stede 88% van de russische sprekende in die gebieden voor afscheiding.
Er is helemaal niks dat bewijst dat er een pro russische sentiment was in oost oekraine. of een wens tot aansluiting bij Russische federatie. het wil dat de Janoekovytsj nooit gekozen is voor zijn prorusland stand punten, maar voor zijn pro eigen regie inde regio standpunt. Hij had slechts 30% van de stemmen.
Maar goed... je zult toch geen feiten herkennen.
NAVO neemt niet het initiatief.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:01 schreef YoungDriller het volgende:
Denk dat ze in Belgrado een hele anders gereageerd zal worden als er gevraagd wordt lid van de NAVO te worden
Het land vraagt aan, niet de NAVO.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:01 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad ook niet immuun voor politiek lobby-gedrag en andere vormen van buitenlandse druk.
De verdeeldheid is nu weg idd. Ook de Russisch gezinde mensen uit het oosten vechten nu voor een vrij Oekraine. Zag een paar maanden geleden een bericht voorbij komen van lokale politici van een pro-kremlin partij die ook de wapens opgepakt hebben tegen Rusland. Ik weet even niet meer welke stad/gebied dat was.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Hoe Russisch gezind zal dat nog zijn denk je? Of denk je werkelijk dat de inwoners van Marioepol nu gelukkig zijn?
Je lult uit je nekquote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
In Marioepol hebben ze drinkwater, eten, elektra en zelfs nieuwe gebouwen. Ik denk dat jij je misselijk vergist in wat mensen uiteindelijk echt willen als het er op aankomt.
De enorme schaal van WO2 is totaal niet vergeljkbaar met dit lokale conflict. De slagkracht van Rusland is ook niets vergeleken met nazi-Duitsland.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:15 schreef Momo het volgende:
Net als de eerlijk verlopen verkiezingen nav aansluiting bij de Russische Federatie.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat waren geen onafhankelijke verkiezingen. En een groot gedeelte van de bevolking deed of niet mee of was mogelijk zelfs bang voor de gevolgen. Vrij logisch als je dat eerste filmpje in dit draadje bekijkt.
Je kunt beter naar het politieke landschap kijken van voor 2014 als je objectief wilt wezen.
Bron?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Mariupol:quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je klauwenquote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dus de bevolking was jaren terug bang, en als bewijs daarvoor dis je je eigen bedenkelijke propaganda op, die waarschijnlijk van anno 2022 is?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat waren geen onafhankelijke verkiezingen. En een groot gedeelte van de bevolking deed of niet mee of was mogelijk zelfs bang voor de gevolgen. Vrij logisch als je dat eerste filmpje in dit draadje bekijkt.
Neehoor, oekraine als land heeft het volste recht om haar mening bij te stellen, kiezen om het e.e.a. anders te gaan doen.quote:Je kunt beter naar het politieke landschap kijken van voor 2014 als je objectief wilt wezen.
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014. Leuk hè zo'n viscieuze circel wat eigenlijk niet eens onze zorg is maar toch alles in Europa lijkt te verneuken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Net als de eerlijk verlopen verkiezingen nav aansluiting bij de Russische Federatie.
ik kijk naar het landschap van voor 2014. je zou eens naar het landschap voor 2013 moeten kijken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Je kunt beter naar het politieke landschap kijken van voor 2014 als je objectief wilt wezen.
Sommige users hier kunnen zich zulke uitspraken veroorloven.quote:
Want het is een dictatuur nu?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:21 schreef YoungDriller het volgende:
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014.
Klopt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Sommige users hier kunnen zich zulke uitspraken veroorloven.
Jammer dat die raket geen afzwaaier was en hem niet raakte.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:29 schreef Starhopper het volgende:
Zal vast wel eerder voorbij zijn gekomen maar ik kende hem nog niet. Ik kwam net het kanaal van Patrick Lancaster tegen. Een Amerikaan die in dienst van het Russische leger als "onafhankelijk journalist" verslag doet van de oorlog. Zitten best interessante stukjes tussen zoals hier de bediening van die afschuwelijke TOS-1A.
Een land bestuurd door mensen met gevoeligheid voor buitenlandse druk en lobbygedrag.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Het land vraagt aan, niet de NAVO.
Ik zat eigenlijk te wachten op Oekraïense artilleriequote:Op vrijdag 16 december 2022 14:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jammer dat die raket geen afzwaaier was en hem niet raakte.
Daar komt de trekpop weer.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een land bestuurd door mensen met gevoeligheid voor buitenlandse druk en lobbygedrag.
Je kunt wel onzin blijven herhalen, maar dat maakt het niet waar ofzo. Nu is het al zelfs de democratie omver werpen, zo zo.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:21 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014. Leuk hè zo'n viscieuze circel wat eigenlijk niet eens onze zorg is maar toch alles in Europa lijkt te verneuken.
Die sloeg volgens hem 30 seconden nadat ze vertrokken in. Hij heeft dus heel veel geluk gehad (als hij niet liegt daarover).quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zat eigenlijk te wachten op Oekraïense artillerie
https://www.reuters.com/m(...)-rate-75-2022-12-16/quote:MOSCOW, Dec 16 (Reuters) - Russia's central bank held its key interest rate at 7.5% at its final meeting of the year on Friday but slightly shifted its rhetoric towards growing inflation risks as the country's military mobilisation was adding to labour shortages.
"The medium-term balance of risks remains tilted towards pro-inflation risks," the bank said in a statement. "Labour shortages are increasing in many industries amid the effects of the partial mobilisation."
The bank's rate-cutting spree ended in September, after the gradual reversal of an emergency rate hike to 20% in late February that followed Russia's decision to send tens of thousands of troops into Ukraine and the imposition of wide-ranging Western sanctions.
The Bank of Russia has made six rate cuts since February, but has now held rates at 7.5% at its last two meetings.
On Friday, like in October, it warned that the partial military mobilisation, ordered by President Vladimir Putin in September, could stoke inflation due to a shrinking labour force.
The mobilisation order saw hundreds of thousands of Russians flee the country or join the army.
The bank said labour market conditions and logistics problems were significantly limiting economic activity and the capacity to expand production.
RHETORIC SHIFT
Inflation, which the central bank targets at 4%, stood at 12.65% as of Dec. 12, according to the economy ministry. The central bank's year-end inflation forecast is 12-13%.
"(The central bank) emphasised that inflation risks have become slightly more skewed to the upside," said Liam Peach from Capital Economics. "This reinforces our view that the easing cycle is unlikely to resume until around mid-2023."
With an oil embargo and price cap taking effect, as well as significant increases in budget spending, the central bank's wait-and-see approach looks sensible, said Azret Guliev of MKB Investments.
"The central bank has for now given a neutral signal to the market," he said.
The central bank is caught in a bind between high inflation, which dents living standards, and an economy in need of stimulation via cheaper credit to tackle the negative effects of sanctions.
Russia's economy, saddled with subdued consumer demand, falling disposable incomes and labour shortages, is on shaky ground, with mobilisation set to be a significant drag in 2023.
Huh, bedoel je nu de Russisch gezinden?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een land bestuurd door mensen met gevoeligheid voor buitenlandse druk en lobbygedrag.
Op basis van welke regel in de policy zou je het kunnen verwijderen dan?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Meteen de reden dat ik dit laat staan. Dit soort quatsch moet je onderuit halen waar iedereen het kan zien.
Als je aantoonbare leugens verspreidt ie : propaganda mag ik dat verwijderen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Op basis van welke regel in de policy zou je het kunnen verwijderen dan?
Men mag hier werkelijk van alles roepen, ik ben hier voor alles uitgemaakt wat het daglicht niet kan verdragen maar dit gaat echt te ver ofzo?
Oh we gaan die kant al op.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je aantoonbare leugens verspreidt ie : propaganda mag ik dat verwijderen.
En het is niet de grote mr sandman show dus geen idee. Al heb ik ook vaak zat aanvallen jegens jou verwijderd. Al heb je die zelf niet eens gezien.
Als er geen beeld is geloof ik het niet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Die sloeg volgens hem 30 seconden nadat ze vertrokken in. Hij heeft dus heel veel geluk gehad (als hij niet liegt daarover).
Spiegelen is leuk en in dit geval erg vervelend/confronterend.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oh we gaan die kant al op.
Lekker bezig man.
Ik vind het gewoon fijn dat je blijkbaar wel pro-actief kunt zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Spiegelen is leuk en in dit geval erg vervelend/confronterend.
Sterker nog, ik noem het een door het westen georchastreerde (lees: gefinancieerde) coup. Heb ik overigens al eerder gezegt en blijf daar bij.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt wel onzin blijven herhalen, maar dat maakt het niet waar ofzo. Nu is het al zelfs de democratie omver werpen, zo zo.
Heel tekenend dat je de doelpalen nu verschuift naar Europa is kut en gaat kapot. De argumenten zijn op en je bent hier gigantisch uitgeluld met je kletspraat.
Als je 60 km/uur rijdt, dan ga in 30 seconden 500 m. Dan hoor je en zie je die granaten echt wel inslaan. Zoals jij zegt zal dit wel een oefenterein zijn. Ze zitten op 5,5 km van het front maar je hoort helemaal geen gevechten. Niet geloofwaardig.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als er geen beeld is geloof ik het niet.
Zou mij zelfs niet verbazen als dit gewoon een oefenterrein ergens in Rusland is.
Dat mag je inderdaad vinden.. Al zul je hier weinig begrip vinden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:52 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Sterker nog, ik noem het een door het westen georchastreerde (lees: gefinancieerde) coup. Heb ik overigens al eerder gezegt en blijf daar bij.
Dat jij dat zegt en erbij blijft maakt het gelukkig nog niet waar.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:52 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Sterker nog, ik noem het een door het westen georchastreerde (lees: gefinancieerde) coup. Heb ik overigens al eerder gezegt en blijf daar bij.
Ik verwacht geen begrip maar balans.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat mag je inderdaad vinden.. Al zul je hier weinig begrip vinden.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik verwacht geen begrip maar balans.
Alles met een hartslag in de politiek. Maar lobbygedrag is toch echt vooral een westers fenomeenquote:Op vrijdag 16 december 2022 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Huh, bedoel je nu de Russisch gezinden?
Lpr en dpr beldenquote:Op vrijdag 16 december 2022 15:09 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Alles met een hartslag in de politiek. Maar lobbygedrag is toch echt vooral een westers fenomeen
Maar helaas; jouw opzichtige propaganda zorgt daar niet voor.quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Onzin. Je bedoeld dat het bij ons relatief zichtbaar is, omdat we mensen hebben die dat als baan hebben. Maar lobbyen is op z'n breedst proberen anderen jouw kant op te overtuigen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:09 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Alles met een hartslag in de politiek. Maar lobbygedrag is toch echt vooral een westers fenomeen
Hoezo verwacht je balans op een mening? Alsof mensen jouw opvattingen over moeten nemen om "balans" te hebben in een topic.quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dan heb je daar vast ook wel een vorm van bewijs voor?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:52 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Jij bent het sprekende voorbeeld van een persoon die nooit maar dan ook nooit te betrappen is op verontwaardiging over of veroordeling van de echte oorlogsmisdadigers, de nazi's, de kindermoordenaars en verkrachters, de genocideplegers, maar oh wee wanneer een Oekraïnse militair lelijk doet tegen zo'n Russische verkrachter en/of moordenaar.quote:Niets mis met vragen stellen, van alles mis met suggestieve vragen die dan ook altijd slechts 1 richting op gaan. Om een voorbeeldje te noemen uit het oneindige oeuvre van Fok "vragenstellers". Geen enkele, maar dan ook geen enkele vraag of verontwaardiging over de inmiddels duizenden gedocumenteerde Russische oorlogsmisdaden, maar volop vragen en verontwaardiging bij een enkel Oekraïns geval (waarbij niet eens zeker is of dit wel een oorlogsmisdaad was).
Haha! Wat tof. Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:17 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb net weer 2 NAFO shirts ontvangen @:Capricia![]()
Special textile operation
[ afbeelding ]
Ja ik vind de Saint Javelin heel tof. Kon het dus niet laten weer een bestelling te plaatsenquote:
Ik breng de balans. Jou heb ik je ook niet horen uitspreken over Oekraïnse oorlogsmisdaden zoals in het filmpje op pagina 1. Nee, jij noemt de afgeschoten burgers zelfs nazi's kinderverkrachters of moordenaars maar hebt zelf geen enkel bewijs.quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan heb je daar vast ook wel een vorm van bewijs voor?
Voor het overige wil ik je hartelijk bedanken dat je mijn posting in het vorige deel in dit deel perfect van bewijs hebt voorzien. Om mezelf even te quoten:
[..]
Jij bent het sprekende voorbeeld van een persoon die nooit maar dan ook nooit te betrappen is op verontwaardiging over of veroordeling van de echte oorlogsmisdadigers, de nazi's, de kindermoordenaars en verkrachters, de genocideplegers, maar oh wee wanneer een Oekraïnse militair lelijk doet tegen zo'n Russische verkrachter en/of moordenaar.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:42 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Als je snel bent zijn er vast nog wat over. Het #NAFO botleger is nogal stilletjes.
Musk
Hoe was dat voor de inval door Rusland?quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:56 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Inderdaad. De hele stad staat daar zo te zien.
Heb je gezien hoe lang de rijen in Kiev zijn?
Je bedoeld dat filmpje wat met een aardappel is opgenomen, waar amper iets op te zien is?quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik breng de balans. Jou heb ik je ook niet horen uitspreken over Oekraïnse oorlogsmisdaden zoals in het filmpje op pagina 1. Nee, jij noemt de afgeschoten burgers zelfs nazi's kinderverkrachters of moordenaars maar hebt zelf geen enkel bewijs.
M.a.w. niet mij beschuldigen van zaken die je zelf doet met je Goebbels manier van reageren.
Gelukkig heb jij wel beelden van oorlogsmisdaden in Bucha.quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:59 schreef Beepboop het volgende:
[..]
Je bedoeld dat filmpje wat met een aardappel is opgenomen, waar amper iets op te zien is?
Keihard bewijs inderdaad.
Minder goed dan voor Van Baalen en Verhofstadt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:58 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Hoe was dat voor de inval door Rusland?
Logistieke kneuzenkermis de n 3,2,1…quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Grote Russische aanval op Kyiv verwacht in februari
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:10 schreef 3rr0r het volgende:
Zo'n Iraanse drone met je machinegeweer uit de lucht schieten oké, maar een kruisraket?![]()
[ twitter ]
Gaat Poetin daarom naar Loekie maandag?quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Als het ze überhaupt lukt de grens over te komen. Oekraïne is voorbereid op een nieuwe invasie vanuit Belarus. En ze hebben nu meer dan alleen Bayraktars en Javelins. Dit gaat echt een grote mislukking worden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:24 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Logistieke kneuzenkermis de n 3,2,1…
Het proberen waard als je genoeg kogels hebt I guess. Maar zo'n ding gaat niet kapot door 1 kogel van een 'simpel' machinegeweer lijkt me dus dan moet je hem voor langere tijd meerdere malen raken. Heul veel geluk.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ twitter ]
Al blijft het wel heel veel geluk hebben
Denk dat je kogels de energie niet hebben om zo'n raket te beschadigen alstie naar beneden komt zeilenquote:Op vrijdag 16 december 2022 16:10 schreef 3rr0r het volgende:
Zo'n Iraanse drone met je machinegeweer uit de lucht schieten oké, maar een kruisraket?![]()
[ twitter ]
Propaganda brengt geen "balans".quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Er ligt wel een kapotte op de grond in het filmpje (zie 0:47). Zegt niet alles natuurlijk maar goed.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat je kogels de energie niet hebben om zo'n raket te beschadigen alstie naar beneden komt zeilen
Naast dat je wel echt een puike schutter moet zijn
klinkt als dat verhaal met die Apache helikopter die door zo'n Iraakse boer met zijn opa's geweer werd neergehaald
Ja, die zijn ruim voorradig. Want de lijken zijn ondertussen geborgen, en zelf de VN heeft het erkent.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:02 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij wel beelden van oorlogsmisdaden in Bucha.
Persoonlijk denk ik dat het mooier zou zijn als ze vanuit Bazargan (helemaal in het noorden in Iran) afgevuurd worden op Moskou. Zou net moeten kunnen, is 2400km en blijkbaar kunnen ze 2500km vliegen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 17:25 schreef Beathoven het volgende:
kunnen ze dat Iraans materieel niet te pakken nemen en er het Iraanse parlement mee bestoken. Lijkt me leuk om zo te tesen hoe goed het is. Zoals F1 wagens ook op eigen ciruits worden getest.
Dat klinkt als een heel leuk filmpje om lekker niet op te klikkenquote:Op vrijdag 16 december 2022 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)a_ukrainian_soldier/
Russian tank firing at a Ukrainian soldier holding an anti-tank weapon from a few meters away
Volgens mij is niemand geraakt, maar die soldaat komt voorlopig dat gat niet meer uit gok ik zo. Moet een emotioneel momentje geweest zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)a_ukrainian_soldier/
Russian tank firing at a Ukrainian soldier holding an anti-tank weapon from a few meters away
Schiet duizend van die dingen af op een voorspelbare route met duizenden machinegeweren en uiteindelijk moet er een mazzel hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:10 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Broekpoepmomentje iddquote:Op vrijdag 16 december 2022 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand geraakt, maar die soldaat komt voorlopig dat gat niet meer uit gok ik zo. Moet een emotioneel momentje geweest zijn.
De ayatollah's zijn bejaarden, die gaan het niet eeuwig volhouden met een bevolking met zo'n lage gemiddelde leeftijd.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff die gaan het niet halen als ze geen wapens oppakken ben ik bang.
Ik zou niet een chauffeur willen zijn van dat voertuig.quote:Op vrijdag 16 december 2022 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)cing_behind_armored/
Ukrainian soldiers advancing behind armored vehicles in an open field.
Hoe voelt dat nou “balans” brengen tussen nazi-Rusland en zijn slachtoffers? “Balans” brengen tussen inmiddels duizenden gedocumenteerde en bewezen oorlogsmisdaden, massagraven, deportaties, duizenden burgerslachtoffers, genocide, verkrachting, moord op kinderen en een vaag filmpje over wellicht het doden van enkele Russische soldaten door wellicht Oekraïnse militairen? Hoe voelt dat nou om structureel een dictator te moeten verdedigen in jouw pogingen “balans” te brengen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 17:47 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Je steekt er geen moeite in omdat ik een letter heb veranderd in een quote van jou en je 'ineens' geen munitie meer hebt.
Jeetje heyquote:Op vrijdag 16 december 2022 18:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou “balans” brengen tussen nazi-Rusland en zijn slachtoffers? “Balans” brengen tussen inmiddels duizenden gedocumenteerde en bewezen oorlogsmisdaden, massagraven, deportaties, duizenden burgerslachtoffers, genocide, verkrachting, moord op kinderen en een vaag filmpje over wellicht het doden van enkele Russische soldaten door wellicht Oekraïnse militairen? Hoe voelt dat nou om structureel een dictator te moeten verdedigen in jouw pogingen “balans” te brengen?
Voor mij komt het toch wat gekunsteld over hoor. Soms is het kristalhelder wie de bad Guy is. Hitler, Pol Pot, de familie Kim, Putin. Best wel eenvoudig hoor. Dictatuur, de eigen bevolking onderdrukken of erger, buurlanden bedreigen of erger, vrije media verbieden en journalisten en tegenstanders opsluiten zijn best aardige indicaties. Zou je eens op kunnen letten, gaat een wereld voor je open.
Hij is een beetje gedeprimeerd, zijn opa is pas overleden:quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou “balans” brengen tussen nazi-Rusland en zijn slachtoffers? “Balans” brengen tussen inmiddels duizenden gedocumenteerde en bewezen oorlogsmisdaden, massagraven, deportaties, duizenden burgerslachtoffers, genocide, verkrachting, moord op kinderen en een vaag filmpje over wellicht het doden van enkele Russische soldaten door wellicht Oekraïnse militairen? Hoe voelt dat nou om structureel een dictator te moeten verdedigen in jouw pogingen “balans” te brengen?
Voor mij komt het toch wat gekunsteld over hoor. Soms is het kristalhelder wie de bad Guy is. Hitler, Pol Pot, de familie Kim, Putin. Best wel eenvoudig hoor. Dictatuur, de eigen bevolking onderdrukken of erger, buurlanden bedreigen of erger, vrije media verbieden en journalisten en tegenstanders opsluiten zijn best aardige indicaties. Zou je eens op kunnen letten, gaat een wereld voor je open.
Dat doet ie elke week.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:15 schreef Fleischmeister het volgende:
[ twitter ]
Wat een koekwaus is het toch ook
Ik zou het liefst zien dat de Oekraïners enorme hoeveelheden napalm- en clustermunitie van het westen zouden krijgen om snel en efficiënt grote hoeveelheden Russisch vlees te versnipperen en braden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat Poetin daarom naar Loekie maandag?
[..]
Als het ze überhaupt lukt de grens over te komen. Oekraïne is voorbereid op een nieuwe invasie vanuit Belarus. En ze hebben nu meer dan alleen Bayraktars en Javelins. Dit gaat echt een grote mislukking worden.
Nederland heeft die munitie afgezworen, maar er zal vast nog wel wat veilig vernietigd moeten worden. We gebruiken Oekraïne wel vaker als dumpplek voor spul waar we anders sloopkosten voor hadden moeten betalen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat de Oekraïners enorme hoeveelheden napalm- en clustermunitie van het westen zouden krijgen om snel en efficiënt grote hoeveelheden Russisch vlees te versnipperen en braden.
De naïviteit...quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nederland heeft die munitie afgezworen, maar er zal vast nog wel wat veilig vernietigd moeten worden. We gebruiken Oekraïne wel vaker als dumpplek voor spul waar we anders sloopkosten voor hadden moeten betalen.
Februari... Hebben ze nou echt niks geleerd?quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Wel een beetje meer dan alleen Nederland...quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
De naïviteit...
Deze oorlog maakt nog maar weer eens duidelijk dat het westen dient te investeren in wapentechnologie om efficiënt, goedkoop en op industriële schaal zo veel mogelijk vijandige militairen om het leven te brengen. Clustermunitie is zo'n wapentechnologie en Nederland schaft hem af.
Voor Russen is geschiedenis een soort cyclus die zich maar eindeloos blijft herhalen, blijkbaar horen de epische mislukkingen daar ook bij.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Februari... Hebben ze nou echt niks geleerd?
RaspoetitsaGENOTquote:Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hopelijk komt men snel terug op dat onzalige besluit.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel een beetje meer dan alleen Nederland...
[ afbeelding ]
Bovendien word alles onder druk vloeibaar. Wij zullen dat soort munitie gewoon op onze dak krijgen als het zover komt. Dan hebben we niets aan een dergelijk verdrag maar wel aan middelen om die vijand te verslaan lijkt me.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vwb clustermunitie zijn er nog genoeg geitenpaadjes om dat "legaal" in te kunnen zetten.
De M30A1 is bv. al zoiets.
Same, ik sta me echt af te vragen wat Ukraine gaat doen als 100k man vanuit Belarus naar Kyiv optrekt en tegelijkertijd 100k naar Kharkiv. De wapens raken eerder op dan dat al die lui uitgeschakeld zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat de Oekraïners enorme hoeveelheden napalm- en clustermunitie van het westen zouden krijgen om snel en efficiënt grote hoeveelheden Russisch vlees te versnipperen en braden.
De toekomstige oorlog waar Europese NATO troepen zich op voor dienen te bereiden is er een waar men op industriële wijze zo groot mogelijke aantallen Russen op het slagveld dient om te brengen. Dan heb je niets aan een handjevol F-35's, dan zul je eerder iets nodig hebben als enorme zwermen zelfmoorddrones met napalm- of clustermunitie aan boord.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bovendien word alles onder druk vloeibaar. Wij zullen dat soort munitie gewoon op onze dak krijgen als het zover komt. Dan hebben we niets aan een dergelijk verdrag maar wel aan middelen om die vijand te verslaan lijkt me.
Je weet hopelijk wel waarom de beschaafde wereld het afgeschaft heeft toch?quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hopelijk komt men snel terug op dat onzalige besluit.![]()
Ik zou liever zien dat we dergelijke munitie gewoon achter de hand houden tegen de onbeschaafde wereld op anderhalve dag rijden ten oosten van ons...quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je weet hopelijk wel waarom de beschaafde wereld het afgeschaft heeft toch?
Ik zet het Benny Hill theme alvast klaarquote:Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou het liefste zien dat we ons niet verlagen tot de holbewoners op deze wereld. Dat heeft het westen niet nodig. Die rollen de Russen met een zucht op als het nodig is. Ongeacht de hoeveelheid mensen ze er tegen aan smijten. Vindingrijkheid boven massa.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat we dergelijke munitie gewoon achter de hand houden tegen de onbeschaafde wereld op anderhalve dag rijden ten oosten van ons...
We zullen dan vindingrijk moeten zijn om iets te bedenken waarmee we die massa holbewoners snel en goedkoop en in enorme aantallen op het slagveld om moeten kunnen brengen als de nood aan de man is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zou het liefste zien dat we ons niet verlagen tot de holbewoners op deze wereld. Dat heeft het westen niet nodig. Die rollen de Russen met een zucht op als het nodig is. Ongeacht de hoeveelheid mensen ze er tegen aan smijten. Vindingrijkheid boven massa.
Maar je vindt de kinderen die nog jaren na de oorlog zullen sterven door niet ontplofte clustermunitie een offer dat gebracht mag worden?quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat we dergelijke munitie gewoon achter de hand houden tegen de onbeschaafde wereld op anderhalve dag rijden ten oosten van ons...
Als je dergelijke munitie inzet zul je ze na afloop van het strijdgewoel natuurlijk ook op moeten ruimen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar je vindt de kinderen die nog jaren na de oorlog zullen sterven door niet ontplofte clustermunitie een offer dat gebracht mag worden?
Aanvoerlijnen bombarderen en napalm eropquote:Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben het met het eerste deel eens, maar clustermunitie... Het nadeel ervan is dat er na afloop van de oorlog zoveel van die zooi nog blijft liggen wat nog niet afgegaan is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De naïviteit...
Deze oorlog maakt nog maar weer eens duidelijk dat het westen dient te investeren in wapentechnologie om efficiënt, goedkoop en op industriële schaal zo veel mogelijk vijandige militairen om het leven te brengen. Clustermunitie is zo'n wapentechnologie en Nederland schaft hem af.
Voordeel is van die dat het alleen titanium bolletjes zijn toch?quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vwb clustermunitie zijn er nog genoeg geitenpaadjes om dat "legaal" in te kunnen zetten.
De M30A1 is bv. al zoiets.
Dat gaat nooit lukken. Kijk maar eens hoeveel spul er in Afghanistan achtergebleven is. Daar bleven helicopters, vliegtuigen en weet ik wat nog meer staan wat je in principe zo weg kon halen. Laat staan alle verborgen dingen zoals mijnen en de dan nog niet opgeruimde clustermunitie (als dat gebruikt zou zijn).quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je dergelijke munitie inzet zul je ze na afloop van het strijdgewoel natuurlijk ook op moeten ruimen.
Yup, maar ik heb het wel vaker gepost:quote:Op vrijdag 16 december 2022 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
Voordeel is van die dat het alleen titanium bolletjes zijn toch?
Maak de deelladingen bv zwaarder dan 20kg en klaar ben je, of je bouwt er een zelfvernietigingssysteem in oid.quote:“Cluster munition” means a conventional munition that is designed to disperse or release explosive submunitions each weighing less than 20 kilograms, and includes those explosive submunitions. It does not mean the following:
-A munition or submunition designed to dispense flares, smoke, pyrotechnics or chaff; or a munition designed exclusively for an air defence role
-A munition or submunition designed to produce electrical or electronic effects
-A munition that, in order to avoid indiscriminate area effects and the risks posed by unexploded submunitions, has all of the following characteristics:
-Each munition contains fewer than ten explosive submunitions;
-Each explosive submunition weighs more than four kilograms;
-Each explosive submunition is designed to detect and engage a single target object;
-Each explosive submunition is equipped with an electronic self-destruction mechanism;
-Each explosive submunition is equipped with an electronic self-deactivating feature;
Ik vrees ook dat de uitputtingsoorlog, die kant op lijkt te gaan.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Same, ik sta me echt af te vragen wat Ukraine gaat doen als 100k man vanuit Belarus naar Kyiv optrekt en tegelijkertijd 100k naar Kharkiv. De wapens raken eerder op dan dat al die lui uitgeschakeld zijn.
En daarna komt er weer een mobilisatie en komt er weer 300k Russen bij. En daarna weer 300k...
En op het eind zijn er een miljoen Russen dood maar Ukraine en het Westen is volledig uitgeput en blijft Donbas en Crimea in Russische handen.
Een mooie ruil, 1 miljoen dode Russen in ruil voor permanent bezit van Donbas en Crimea met 12 trillion aan olie, gas, voedselproductie, militaire haven en controle over de Black Sea...
Denk ook dat je gelijk hebt hoor.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat de uitputtingsoorlog, die kant op lijkt te gaan.
Er zijn meer dan genoeg Russen en de voorraden aan de andere kant raken inmiddels wel wat op. Je kan je blijven verdedigen met schildjes, generatoren en klamme dekentjes maar dat slaat de aanhouder niet weg van de poort.
Het is mij duidelijk dat Puting de aloude tacktiek toepast van de boel uit laten zitten (doven). He moge ook duiidelijk gaan zijn dat de sancties geen ene reet meer hebben uitgehaald dan onszelf op 19°C (als dat al kan) en inflatie laten aanwakkeren tot 20%.
Het zal mij niks verbazen, net als voorig jaar dat Oekraïne opnieuw half Februari kan gaan verwelkomen als voortgezette neverending story. Ik krijg zelfs een wangedachte dat het zo ook de opzet was wanneer het de eerste keer niet gaat lukken. Het verschil is dat Oekraïne met het Westen inmiddels wel half lam en koud is geslagen.
Ik neem aan dat de Russen ook wel kunnen bedenken dat wie Kiev heeft, de rest een aftocht neemt naar de uitgang.
Als het uiteindelijk uitdraait op een bevroren conflict dan vraag ik mij af Oekraïne niet alsnog delen van Luhansk/Donbass/Crimea gaat opgeven. Een land dat in oorlog is kan zich niet bij de NAVO voegen, dus het zou Poetin goed uitkomen om als het blijft door rommelen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg Russen en de voorraden aan de andere kant raken inmiddels wel wat op. Je kan je blijven verdedigen met schildjes, generatoren en klamme dekentjes maar dat slaat de aanhouder niet weg van de poort.
Het is mij duidelijk dat Puting de aloude tacktiek toepast van de boel uit laten zitten (doven). He moge ook duiidelijk gaan zijn dat de sancties geen ene reet meer hebben uitgehaald dan onszelf op 19°C (als dat al kan) en inflatie laten aanwakkeren tot 20%.
Het zal mij niks verbazen, net als voorig jaar dat Oekraïne opnieuw half Februari kan gaan verwelkomen als voortgezette neverending story. Ik krijg zelfs een wangedachte dat het zo ook de opzet was wanneer het de eerste keer niet gaat lukken. Het verschil is dat Oekraïne met het Westen inmiddels wel half lam en koud is geslagen.
Ik neem aan dat de Russen ook wel kunnen bedenken dat wie Kiev heeft, de rest een aftocht neemt naar de uitgang.
Ik denk dat het westen een keer moet ophouden om bang te zijn voor escalatie en de Russen eruit meppen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tsja, tijdens de koude oorlog zeiden we dat ook al van het oostblok leger, qua materiaal was het niet al te best maar ze hadden wel veel. Kwantiteit is ook een kwaliteit.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
De toekomstige oorlog waar Europese NATO troepen zich op voor dienen te bereiden is er een waar men op industriële wijze zo groot mogelijke aantallen Russen op het slagveld dient om te brengen. Dan heb je niets aan een handjevol F-35's, dan zul je eerder iets nodig hebben als enorme zwermen zelfmoorddrones met napalm- of clustermunitie aan boord.
Alleen denk ik dat het in die tijd wat beter onderhouden werd. Ik lees regelmatig berichten dat tanks die ze willen inzetten niet starten of rijden hetzelfde geld voor helikopters die ook regelmatig niet de lucht in gaan aan de Russische kant.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, tijdens de koude oorlog zeiden we dat ook al van het oostblok leger, qua materiaal was het niet al te best maar ze hadden wel veel. Kwantiteit is ook een kwaliteit.
Misschien stuurt Rusland erop aan dat wij uiteindelijk ingrijpen. Door het zo bont te maken dat wat wapens sturen en verder wegkijken met goed fatsoen geen optie meer is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:20 schreef fjs het volgende:
[..]
Ik denk dat het westen een keer moet ophouden om bang te zijn voor escalatie en de Russen eruit meppen.
Zo bombarderen Oekraïne de moeder maar als we praten over Patriot is het escalatie.
Wanneer staat er een keer een echte leider op in het westen? We hebben de middelen maar staan erbij en kijken ernaar. En geen flauwekul over Nukes want die heeft het westen ook. We zijn gewoon veel te bang. Putin kent maar een taal en dat is veel harder terugslaan.
Klopt. En ik kan mij voorstellen dat Polen en de Baltische staten, die al jaren roepen dat je Rusland niet kan vertrouwen, in de opperste staat van paraatheid zijn. Rusland stopt niet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:27 schreef quirina het volgende:
Je moet er ook van uitgaan dat Rusland nooit met de oorlog zal stoppen. Dat geeft Rusland zelf ook aan elke dag.
Rusland heeft helemaal niet de economie om deze oorlog op deze schaal jaar na jaar vol te houden. Nu al worden militairen met nauwelijks training en uitrusting de dood in gejaagd. Laten we hopen dat Oekraïne snel grotere hoeveelheden lange afstand drones weet te produceren en de oorlog naar Moskou weet te brengen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:27 schreef quirina het volgende:
Je moet er ook van uitgaan dat Rusland nooit met de oorlog zal stoppen. Dat geeft Rusland zelf ook aan elke dag.
Als Wit-Rusland zich in de oorlog mengt zie ik niet in waarom wij niet kunnen ingrijpen en de oorlog beëindigen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:35 schreef fjs het volgende:
[..]
Klopt. En ik kan mij voorstellen dat Polen en de Baltische staten, die al jaren roepen dat je Rusland niet kan vertrouwen, in de opperste staat van paraatheid zijn. Rusland stopt niet.
Des te eerder we dat onderkennen des te eerder we kunnen ingrijpen. Trouwens mocht Belarus mee gaan doen dan denk ik dat Polen niet meer te houden is.
Ik was deze nog vergeten te beantwoorden van je:quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef Barbusse het volgende:
Ik zet het Benny Hill theme alvast klaar
Het is een prima systeem maar het is geen wunderwaffe of een duizend dingen doekje. Het kost enorm veel tijd om mensen daar op op te leiden, de logistieke lijnen en aanvoer worden een grote uitdaging, het systeem is niet heel mobiel en vwb herstel/reparatie/inzetbaar houden wordt het ook een uitdaging, daarbij moet je zoiets natuurlijk in een verband en genetwerkt inzetten (gelaagde luchtverdediging). Nog even los van het feit of je wil dat die techniek in Russische handen komt want die kans is erg groot natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Barbusse het volgende:
Mag ik vragen waarom?Patriots lijken me een godsgeschenk voor Oekraïne.
Gelukkig zijn vrijwel alle voormalige Warschaupact leden inmiddels NATO-lid en is Rusland bij lange na geen Sovjetunie meer vwb wat ze aan gemotiveerde manschappen op de been kunnen brengen. Desondanks zou het voor de Europese NATO lidstaten verstandig zijn om ook volop te investeren in goedkope massavernietigingswapens (als in: massaal grote aantallen vijandige militairen doden) ipv enkel en alleen maar in hightech precisiewapens.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, tijdens de koude oorlog zeiden we dat ook al van het oostblok leger, qua materiaal was het niet al te best maar ze hadden wel veel. Kwantiteit is ook een kwaliteit.
En laat ons vooral hopen dat de Russen hun hele economie en demografie om zeep willen helpen voor deze oorlog, zodat we ze de komende decennia redelijk eenvoudig en goedkoop klein kunnen houden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Rusland heeft helemaal niet de economie om deze oorlog op deze schaal jaar na jaar vol te houden. Nu al worden militairen met nauwelijks training en uitrusting de dood in gejaagd. Laten we hopen dat Oekraïne snel grotere hoeveelheden lange afstand drones weet te produceren en de oorlog naar Moskou weet te brengen.
Het is alleen wel dieptriest dat daar zoveel onschuldige Oekraïense burgers voor moeten sneuvelen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En laat ons vooral hopen dat de Russen hun hele economie en demografie om zeep willen helpen voor deze oorlog, zodat we ze de komende decennia redelijk eenvoudig en goedkoop klein kunnen houden.
Hij heeft juist liever dat die tegen de NAVO komt zodat die een reden heeft om terug te trekken. Van de NAVO verliezen is geen schande, ook in Rusland niet, maar van Oekraïne wel.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien stuurt Rusland erop aan dat wij uiteindelijk ingrijpen. Door het zo bont te maken dat wat wapens sturen en verder wegkijken met goed fatsoen geen optie meer is.
Dan kan Putin zeggen dat hij in oorlog is met de NAVO en all out gaan.
Niemand die het echt weet natuurlijk maar ik denk dat dit tijdens de soviet unie ook al speelde. Toen had je ook al overal corruptie, dat is niet alleen iets van Rusland zelf.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen denk ik dat het in die tijd wat beter onderhouden werd. Ik lees regelmatig berichten dat tanks die ze willen inzetten niet starten of rijden hetzelfde geld voor helikopters die ook regelmatig niet de lucht in gaan aan de Russische kant.
In de terminale fase sturen ze niet meer, dan moet je net de ontsteker weten te raken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat je kogels de energie niet hebben om zo'n raket te beschadigen alstie naar beneden komt zeilen
klinkt als dat verhaal met die Apache helikopter die door zo'n Iraakse boer met zijn opa's geweer werd neergehaald
Wel een heel pessimistisch beeld.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarom moet er ook echt gezocht worden naar mogelijkheden om de Oekraïners in staat te stellen Russische tu-95's en 160's te vernietigen of op zijn minst onherstelbaar te beschadigen. Het zij door drones/kruisraketten of in Rusland opererende sabotage eenheden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is alleen wel dieptriest dat daar zoveel onschuldige Oekraïense burgers voor moeten sneuvelen.
Die frustratie herken ik en heb ik al een tijdje. Wat we geven is een doekje tegen het bloeden. Fuck die bedreigingen met nukes en pak die teringratten gewoon 1 keer goed aan. Dit kost onnodig veel doden omdat we te laf zijn in te grijpen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:36 schreef fjs het volgende:
[..]
Begin ook een beetje pist te worden. Allemaal gelul over we steunen we helpen etc. Maar ondertussen zorg je ervoor dat Oekraïne met één hand op zijn rug vecht. Geef het nu eens een keer massaal goede offensieve wapen.
Zoniet houdt dan op met dat slappe gelul van 'Oekraïne moet winnen, zij vechten voor ons, ze mogen niet verliezen'.
DOE DAN IETS!!
(sorry beetje frustratie)
Dat vuile "spel", Oekraïne uit westerse verdragsorganisaties houden, doet Putin al sinds de verkiezingen 2014 waar toen Viktor Janoekovytsj - Putin's puppet*, terug naar zijn Donetsk-origine was gestuurd.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als het uiteindelijk uitdraait op een bevroren conflict dan vraag ik mij af Oekraïne niet alsnog delen van Luhansk/Donbass/Crimea gaat opgeven. Een land dat in oorlog is kan zich niet bij de NAVO voegen, dus het zou Poetin goed uitkomen om als het blijft door rommelen.
Dan moeten Biden en Poetin dat maar achter de schermen met elkaar afspreken. Dan is het prima.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij heeft juist liever dat die tegen de NAVO komt zodat die een reden heeft om terug te trekken. Van de NAVO verliezen is geen schande, ook in Rusland niet, maar van Oekraïne wel.
Dit, geloof er ook weinig van.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:40 schreef sp3c het volgende:
Doe eens normaal johquote:Op vrijdag 16 december 2022 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ga solliciteren bij de NAVO joh, klaploper. Gelukkig neemt iemand als Biden wat je zegt totaal en totaal niet serieus. Ben je 18 ofzo met een Gucci tasje?
We zijn tot helemaal niks verplicht, wanneer ga je dat nou eens beseffen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:04 schreef Starhopper het volgende:
Die frustratie herken ik en heb ik al een tijdje. Wat we geven is een doekje tegen het bloeden. Fuck die bedreigingen met nukes en pak die teringratten gewoon 1 keer goed aan. Dit kost onnodig veel doden omdat we te laf zijn in te grijpen.
En dan moet ik mij nog enorm inhouden...
Verplicht niet nee. Maar een besluit tot ingrijpen om de oorlog (en de genocide en misdaden tegen de menselijkheid) te beëindigen zou ik prima te verdedigen vinden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
We zijn tot helemaal niks verplicht, wanneer ga je dat nou eens beseffen?
Ook alleen maar omdat Pearl Harbor gebombardeerd werd. Anders had de VS geen reet gedaan.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Doe eens normaal joh
Rusland is een veroveringsoorlog gestart in Oekraïne en pleegt daar genocide. Waarom zouden wij Oekraïne niet mogen helpen de Russen uit hun land te gooien? Dat wij dat niet doen is een zuiver politieke keuze.
Uiteindelijk is WOII hier ook geëindigd doordat Duitsland uit Nederland werd gegooid he? Het is niet zo dat ze vrijwillig zijn vertrokken ofzo.
Ik denk dat er weinig stikstofruimte is in het CO2 model om dat biodiversief als klimaat aan te pakken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel een heel pessimistisch beeld.
Er is een verhouding ( ik ken die verhouding niet, ik doe maar een gok) dat elke euro economische schade die wij toebrengen aan Rusland kost ons 3 euro. Gelukkig hebben we wel wat meer euro's dan Rusland.
Of we de oorlog kunnen blijven voorzien van wapens en munititie is mijn inziens een politieke keuze en geen natuurverschijnsel of een rekensom in excel, je kan ervoor kiezen om als de moeder wapens te gaan produceren en munitie.
Tot hier toe houdt de EU en VS haar eigen bevolking redelijk kalm ondanks de uit hand gelopen inflatie (inflatie was er ook al door ECB beleid en corona lockdowns).
Bron?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat Pearl Harbor gebombardeerd werd. Anders had de VS geen reet gedaan.
Dat het westen uitput is natuurlijk onzin. Wat wel klopt is dat "geschikt" materiaal voor Oekraine wel op raakt, dan moet je moderner spul gaan sturen op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is wat anders. De beide Golfoorlogen zijn imo ook prima te verdedigen maar toch is het gros het daar niet mee eens en mocht de VS niet de politieagent van de wereld gaan spelen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Verplicht niet nee. Maar een besluit tot ingrijpen om de oorlog (en de genocide en misdaden tegen de menselijkheid) te beëindigen zou ik prima te verdedigen vinden.
Wie is "wij"? De NATO?quote:Ik ben het wel met @:Starhopper eens dat wij prima bij machte zijn het conflict te helpen stoppen maar dat niet aandurven, met onnodige doden als gevolg.
quote:
Wikiquote:Het feit dat Japan en Amerika nu in oorlog waren was voor Hitler reden om op de vierde dag na de aanval de oorlog aan de Amerikanen te verklaren. De Verenigde Staten raakten zo nogmaals betrokken bij een Europese oorlog (de eerste keer was de Eerste Wereldoorlog), die ze liever hadden vermeden.
We zijn tot niets verplicht. Maar dan moeten onze leiders ook maar gewoon de ballen hebben om te zeggen "FUCK UKRAINE". Wat ze nu doen is gewoon kansloos. Beetje ouwe rotzooi sturen zodat ze stand kunnen houden, meer doen ze niet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn genoeg stukken en verhalen die duidelijk maken dat de pijnlijke vernedering van Pearl Harbor de uiteindelijke trigger was dat de USA daar aan de andere kant van de wereld (ook) all-in ging.quote:
Kan de NAVO zijn of een gelegenheidscoalitie.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is wat anders. De beide Golfoorlogen zijn imo ook prima te verdedigen maar toch is het gros het daar niet mee eens en mocht de VS niet de politieagent van de wereld gaan spelen.
[..]
Wie is "wij"? De NATO?
En dan vooral "de anderen" zeker?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan de NAVO zijn of een gelegenheidscoalitie.
Dat maakt me niet zo veel uit. Ik ben ook niet degene die het hier voor het zeggen heeft. Maar dat er genocide plaatsvindt in een Europees land en dat wij behalve wat wapens en sancties wegkijken en zeggen “dit is niet onze oorlog los het maar zelf op”, daar vind ik wel wat van.quote:
Je kunt je er natuurlijk heel boos om maken omdat het lekker dicht bij huis is maar wat er in bv Jemen gebeurt interesseert je geen reet. Het is niet onze oorlog en de NATO is een defensieve organisatie.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:31 schreef Starhopper het volgende:
We zijn tot niets verplicht. Maar dan moeten onze leiders ook maar gewoon de ballen hebben om te zeggen "FUCK UKRAINE". Wat ze nu doen is gewoon kansloos. Beetje ouwe rotzooi sturen zodat ze stand kunnen houden, meer doen ze niet.
Ondertussen blijft Poetin vrolijk TU95's de lucht in sturen, vanuit diep in Rusland, om Oekrainse burgers te vermoorden. Geef dan verdomme shit om die teringzooi kapot te bombarderen.
Wat maakt het volgens jouw "natuurlijk onzin" en hoe denk je dat waar en wat aan materiaal hebben die zoals jezelf ook zegt.... dan voldoende effectief inzetbaar zijn ?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat het westen uitput is natuurlijk onzin. Wat wel klopt is dat "geschikt" materiaal voor Oekraine wel op raakt, dan moet je moderner spul gaan sturen op een gegeven moment.
Sowieso de genoemde aantallen gaat Oekraine ook wel tegen houden. Het gaat alleen ontzettend veel levens kosten. Uiteindelijk is er geen winnaar. Rusland heeft geen of weinig succes gehaald ten opzichte van februari. Dan gaat het er ook niet meer van komen, ze hebben de mogelijkheden niet.
De afstand tot het conflict is natuurlijk wel degelijk relevant, dus die hele hypocrisiekaart slaat nergens op. Als er in het IJsselmeer een veerboot zinkt dan heeft dat ook meer nieuwswaarde dan een zinkende boot in Maleisië.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kunt je er natuurlijk heel boos om maken omdat het lekker dicht bij huis is maar wat er in bv Jemen gebeurt interesseert je geen reet. Het is niet onze oorlog en de NATO is een defensieve organisatie.
Zolang er geen NATO grondgebied wordt aangevallen is het niet onze oorlog, simpel zat. Dat kan men leuk vinden of niet maar zo liggen de kaarten nou eenmaal.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat maakt me niet zo veel uit. Ik ben ook niet degene die het hier voor het zeggen heeft. Maar dat er genocide plaatsvindt in een Europees land en dat wij behalve wat wapens en sancties wegkijken en zeggen “dit is niet onze oorlog los het maar zelf op”, daar vind ik wel wat van.
Want we moeten vooral niet escaleren. En Rusland niet teveel vernederen. En Putin een gouden brug bieden.
Is dat niet het onvermijdelijke uitstellen, wachten tot ze ff de sulwaki corridor dichtzetten, en dan moet jij alsnog?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kunt je er natuurlijk heel boos om maken omdat het lekker dicht bij huis is maar wat er in bv Jemen gebeurt interesseert je geen reet. Het is niet onze oorlog en de NATO is een defensieve organisatie.
Uiteindelijk zou dat een zegen zijn, want het zou de duur van de oorlog aanzienlijk verkorten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is dat niet het onvermijdelijke uitstellen, wachten tot ze ff de sulwaki corridor dichtzetten, en dan moet jij alsnog?
Of ben je er heilig van overtuigd dat dat NAVO vlaggetje alleen putin daar wel van weerhoud?
Dat boeit me nog wel het minste, als de baas zegt: "Voorwaarts!" Dan gaan we omhangen en marcheren we naar het oosten, zo ingewikkeld is dat niet. Nog even los van alle NATO troepen die al aan de oostgrens gestationeerd zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:47 schreef ExTec het volgende:
Is dat niet het onvermijdelijke uitstellen, wachten tot ze ff de sulwaki corridor dichtzetten, en dan moet jij alsnog?
Vooralsnog heeft hij nog geen vinger uitgestoken richting de NATO. Wat dat betreft doet die organisatie precies waarvoor ze is opgericht.quote:Of ben je er heilig van overtuigd dat dat NAVO vlaggetje alleen putin daar wel van weerhoud?
Ik was tegenstander van Oekraïense toetreding tot de EU, maar dat is door deze oorlog echt wel veranderd. Ik zie inmiddels graag een groot Europees blok dat niet bang is om zijn (financiële) macht in te zetten om Rusland klein te houden. De EU zal dan echter wel zijn naïeve "heile Welt" en "Wandel durch Handel" instelling bij het grof vuil moeten zetten, hopelijk zorgt een groter Oost-Europees aandeel binnen de EU daar voor.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
De prijs van vrijheid gaat alleen maar omhoog.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou dat een zegen zijn, want het zou de duur van de oorlog aanzienlijk verkorten.
Jemen heeft dan ook veel minder invloed op het Europese politieke toneel als Rusland, dat aktief een "Euraziatische" (lees: Russische) invloedssfeer in Europa nastreeft. Ik woon persoonlijk eerlijk gezegd liever niet in een land waarin een racistisch en onbetrouwbaar volk uit een corrupt derdewereldland (mede) aan de touwtjes trekt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Antwoord is dus ja?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:51 schreef AchJa het volgende:
Vooralsnog heeft hij nog geen vinger uitgestoken richting de NATO. Wat dat betreft doet die organisatie precies waarvoor ze is opgericht.
Je hebt ergens wel een punt maar dit is onze "buurman". Dat maakt sowieso al een groot verschil, want als we ze niet helpen in Oekraine komt Oekraine wel naar ons toe (haar inwoners dan). 15-20 uurtjes over land reizen vanuit Kiev en je bent in Amsterdam, wel wat simpeler dan vluchten uit Jemen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is nou precies je punt dan? Want enerzijds loop je hier aan de lopende band te verkondigen dat Putin maar een beetje loopt te bluffen en dat types als een de Wijk het allemaal verkeerd zien maar nu ben je er plotseling van overtuigd dat Putin toch wel gevaarlijk is ofzo?quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:05 schreef ExTec het volgende:
Antwoord is dus ja?
Geloof je dat zelf?
Als het zo simpel zou zijn om te zeggen: deze lijn anders nuke op je hoofd,
Kun je dan verklaren waarom we dat niet al gedaan hebben?
Omdat ze niet lid zijn? Nou en?
Zijn we padvinders ofzo, waar je wel "eerlijk moet blijven"? Want dan had padvindertje putin hard geroepen: "maar dat is niet eerlijk, want ze zijn geen lid van jullie clubje!". En de brave padvinders die we zijn, trekken we ons dat diep aan en denken: Ja, eigenlijk heeft vladje wel gelijk. Shit we kunnen niks doen!
Ik denk niet dat het zo werkt op het wereldtoneel, jij wel?
Dus louter het niet hebben van het lidmaatschap verklaart het niet.
Beter dat de Russische tentakels verminkt of - beter nog - afgehakt worden voordat ze zich in heel Europa verspreid hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je hebt ergens wel een punt maar dit is onze "buurman". Dat maakt sowieso al een groot verschil, want als we ze niet helpen in Oekraine komt Oekraine wel naar ons toe (haar inwoners dan). 15-20 uurtjes over land reizen vanuit Kiev en je bent in Amsterdam, wel wat simpeler dan vluchten uit Jemen.
Dat we het uiteindelijk aan onszelf verplicht zijn wel iets te doen.quote:
Dat is maar hoe je het bekijkt...vooralsnog is er geen all out war met het westen, maar eerder dankzij het koele hoofd van het westen dan van Poetin...even uit mijn hoofd een paar daden van Poetin jegens NAVO landen:quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft hij nog geen vinger uitgestoken richting de NATO. Wat dat betreft doet die organisatie precies waarvoor ze is opgericht.
Buiten de deur houden is genoeg en dat is de taak van de NATO zoals al sinds de oprichting het geval is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
Beter dat de Russische tentakels verminkt of - beter nog - afgehakt worden voordat ze zich in heel Europa verspreid hebben.
Dat is een persoonlijke/politieke opvatting die je uiteraard mag hebben maar zeker geen feit.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang er geen NATO grondgebied wordt aangevallen is het niet onze oorlog, simpel zat. Dat kan men leuk vinden of niet maar zo liggen de kaarten nou eenmaal.
Zolang er geen NATO grondgebied aangevallen is, is het geen NATO oorlog. En terecht. Maar het zegt niets over of het "onze" oorlog is (whatever that may be).quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang er geen NATO grondgebied wordt aangevallen is het niet onze oorlog, simpel zat. Dat kan men leuk vinden of niet maar zo liggen de kaarten nou eenmaal.
Voordat er ook maar een soldaat aan de Oekraïense grens stond was het al onze oorlog. En dat heeft Poetin verrekte slim gedaan. Of merk jij nog niet de consequenties in je dagelijkse leven van deze oorlog?quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:49 schreef sp3c het volgende:
Het is toch ook gewoon niet onze oorlog?
Lullig voor al die gasten daar maar wij zijn ze niets verschuldigd hoor
Ik merk er weinig van nee maar dat lijkt me niet echt de definitie van 'onze oorlog' ...quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Voordat er ook maar een soldaat aan de Oekraïense grens stond was het al onze oorlog. En dat heeft Poetin verrekte slim gedaan. Of merk jij nog niet de consequenties in je dagelijkse leven van deze oorlog?
Wat er in bijv. Jemen plaats vindt heeft bijv. Amper tot geen consequenties hier in Nederland. Deze oorlog wel degelijk. En dat begon een maand of 5 vóór februari 2022.
Het gelijk ligt bij jullie maar net bij welke definitie je aan oorlog plakt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke/politieke opvatting die je uiteraard mag hebben maar zeker geen feit.
Helpt ons wel van bovenstaande discussie af.quote:Op zaterdag 17 december 2022 01:18 schreef Hathor het volgende:
Ahh Medvedev loopt weer te gillen dat de mogelijkheid aanwezig is dat er aanvallen op NAVO landen komen.
En wat je als het onze beschouwd.quote:Op zaterdag 17 december 2022 01:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het gelijk ligt bij jullie maar net bij welke definitie je aan oorlog plakt.
Ook dat nog ja !quote:Op zaterdag 17 december 2022 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wat je als het onze beschouwd.
Geen grap er broeit wel zeker wat. Er gaat wat gebeuren binnen nu en nieuwjaarsdag wat heel heftig gaat zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2022 01:18 schreef Hathor het volgende:
Ahh Medvedev loopt weer te gillen dat de mogelijkheid aanwezig is dat er aanvallen op NAVO landen komen.
De mooie parallel met nu is dat de VS zich tot de aanval op Pearl Harbor had beperkt tot (hou je vast) wapenleveranties aan (onder andere) Rusland in hun strijd tegen de Nazi’s. Ze deden dus wel een reet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat Pearl Harbor gebombardeerd werd. Anders had de VS geen reet gedaan.
Begint een vermoeiend riedeltje te worden.quote:Op zaterdag 17 december 2022 01:18 schreef Hathor het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |