abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207102070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:53 schreef quirina het volgende:

[..]
Kost geld pik.
Als je WW-3 zou riskeren zou je die soldaten inderdaad offensief betrekken, Amerika speelt eigenlijk eng schaak door toestemming te geven strategische doelen in Rusland aan te pakken.

Kijken wanneer ze de bom droppen....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:40:06 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207102129
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ze vechten niet voor 'ons'. Men lijkt gewoon gevoelig voor dat sentiment.

Het is voorlopig vooral een goedkope manier (voor Amerika) om Rusland te verzwakken, dat gaat uitstekend.
En dat doen ze natuurlijk wel.

rus hiermee weg laten komen zet het precedent dat de jaren 1800 waar we gewoon weer doodleuk landjepik kunnen gaan spelen weer terug zijn.

Alleen heel erg dom volk rekent zich rijk omdat ze denken dat hun landje heus niet gepikt zal gaan worden, en het daarom niks met "ons" te maken heeft.

Gas gaat niet goedkoper worden als we permanent in een zeer instabiele wereld leven.

Maar als we dat draadje volgen, dan komen we bij 'vragen stellers' stiekem dan al snel op het punt dat degene die aangevallen worden, zich maar rap over moeten geven, want voortdurende instabiliteit moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen, want dan is gas en tanken zo duur! - zie ik het goed? :)

En dat de VS idd in haar handen wrijven, dat klopt, maar daar geld dat concept "niet wederzijdse exclusiviteit", snap je die?

Dat is simpelweg een leuke bijkomstigheid voor de VS, niet de reden, snap je het verschil?
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:42:24 #4
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207102158
Oekraïnse oorlogsmisdaden. :r

twitter
pi_207102264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je WW-3 zou riskeren zou je die soldaten inderdaad offensief betrekken, Amerika speelt eigenlijk eng schaak door toestemming te geven strategische doelen in Rusland aan te pakken.

In oorlog spelen alle partijen altijd "eng schaak.."

Het Westen escaleert met extra hulp, extra materiaal naar Oekraïne, en extra sancties op gerichte bedrijven/personen.

Rusland escaleert door burgers meer en meer aan te pakken. Andere landen op te hitsen. En continue de Nuke-kaart trekken..

Qua vergelijking met WW3 is het natuurlijk (ook) Rusland die er een handje naar heeft om daar zoveel mogelijk naar te hinten
pi_207102276
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:52 schreef zuchtje het volgende:

[..]
In oorlog spelen alle partijen altijd "eng schaak.."

Het Westen escaleert met extra hulp, extra materiaal naar Oekraïne, en extra sancties op gerichte bedrijven/personen.

Rusland escaleert door burgers meer en meer aan te pakken. Andere landen op te hitsen. En continue de Nuke-kaart trekken..

Qua vergelijking met WW3 is het natuurlijk (ook) Rusland die er een handje naar heeft om daar zoveel mogelijk naar te hinten
Rusland (bedoel uiteraard Poetin) weet dat als er welke Nuke dan ook maar te zien valt dat de Nato all out gaat.
Eigenlijk hebben ze Rusland misschien al bij de ballen... Hoe stopt deze oorlog met zo min mogelijk schade (Ukrains gebied afstaan is te duur vanwege toekomstige kosten (hoewel ik me dat afvraag, als Poetin dood is is de wereld weer anders).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:55:03 #7
6484 ExTec
pi_207102286
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:

[ twitter ]
Nope, dat bedenk je er zelf bij ;)
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 12:55:58 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207102296
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

De VS zit letterlijk met een zak chips en oud materieel command and conquer te spelen. Zelfs de grootste doemdenker had dit niet aan zien komen. Dit is voor de VS dé kans om voor een prikkie decennia lang van Rusland af te zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 12:57:34 #9
pi_207102318
quote:

[ twitter ]
Lekker neutraal account ook. Verder ook geen ondersteuning voor de claim dat dit een Oekraïense actie is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207102330
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Lekker neutraal account ook.
Maakt allemaal geen fuck uit toch of het neutraal is of niet, het gaat er om of het frame klopt, en ja, dat is bij een onbetrouwbare bron wel iets wat je 30x moet checken, maar toch, als het valide beelden zijn.... Wat zou kunnen.. Ik vind het nogal wat om het maar gelijk te ontkennen dat het waar zou kunnen zijn, dat is naar mijn idee wel erg vooringenomen.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 12:59:38 #11
pi_207102339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maakt allemaal geen fuck uit toch of het neutraal is of niet, het gaat er om of het frame klopt, en ja, dat is bij een onbetrouwbare bron wel iets wat je 30x moet checken, maar toch, als het valide beelden zijn.... Wat zou kunnen.. Ik vind het nogal wat om het maar gelijk te ontkennen dat het waar zou kunnen zijn, dat is naar mijn idee wel erg vooringenomen.
Dat doe ik dan ook niet, maar met zo'n feed word ik wel sceptisch.
pi_207102353
quote:

[ twitter ]
Young Driller is weer opzettelijk nepnieuws aan het posten. Om van te kotsen

Er is namelijk geen executie te zien, laat staan dit bewijst dat Oekrainers verantwoordelijk zijn.
pi_207102367
quote:

[ twitter ]
Alleen RT is betrouwbaar, dus dit is fake.
pi_207102369
quote:

[ twitter ]
Wie zegt dat dit Oekraïners zijn. En de “executie” staat niet eens op beeld.
pi_207102389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De VS zit letterlijk met een zak chips en oud materieel command and conquer te spelen. Zelfs de grootste doemdenker had dit niet aan zien komen. Dit is voor de VS dé kans om voor een prikkie decennia lang van Rusland af te zijn.
Misschien had ik dat Krim verhaal onderschat, ik weet het niet, ook dat is een vage gebeurtenis... Maar ik leef niet lang genoeg om dat in het juiste context te kunnen plaatsen, noch vertrouw ik de interpretatie van vele anderen.

Maar jezus Rusland ging voor al die oorlogen toch gewoon lekker? En daarna ook nog aardig met die pijplijn enzo? Ze hielden zich er strategisch buiten.

Vanaf het niet respecteren van een andere grens 2021 is dat echt een ander verhaal geworden...
pi_207102392
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Er is namelijk geen executie te zien, laat staan dit bewijst dat Oekrainers verantwoordelijk zijn.
Uit zijn pohi komt een duidelijk beeld van haat richting het westen naar voren.
pi_207102406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Terecht.

Ik vind de stelligheid (en er is net een post verwijderd hiervoor natuurlijk) net wat te hoog. Maar dat is mijn interpretatie.
Maar terecht sowieso dat je sceptisch bent.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:05:04 #18
6484 ExTec
pi_207102419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien is er een reden dat doorgaans neutralere media niet komen met dit, daar wel eens bij stil gestaan?
pi_207102421
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Ieder zijn mening maar ik vind dit soort comments wel scherp.
pi_207102444
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien is er een reden dat doorgaans neutralere media niet komen met dit, daar wel eens bij stil gestaan?
Lastig te verifieren, geen officiele kanalen, daarnaast kan het gevoel bestaan dat je partij kiest tegen o.i.d. en je weet dat er in oorlog sowieso fucked up shit gebeurt.

Er zijn hordes redenen waarom "neutrale media" (wat is dat?) / media materiaal niet gebruikt voor het nieuws.

Dat moordpartij'tje van Azerbijanen op Armeniërs van een tijdje terug was dat wel in de reguliere media? Lijkt me ook net wat te schokkend misschien.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:07:21 #21
471046 YoungDriller
pi_207102449
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Lekker neutraal account ook. Verder ook geen ondersteuning voor de claim dat dit een Oekraïense actie is.
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen. Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?

Bijzonder dat neutraliteit bij het Russisch naratief een vereiste is voor geloofwaardigheid maar bij propaganda uit Oekraïne niet.

Opmerkelijk. :X
pi_207102455
quote:

[ twitter ]
In scène gezet door de Ruskis.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:08:13 #23
pi_207102462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Volgens mij reageer ik behoorlijk genuanceerd. Overigens is het echt z'n eigen schuld dat mensen zo op hem reageren, de toon zet hij zelf. Ondanks dat ik of andere mods er op ingrijpen dmv wissen van posts
pi_207102463
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Pro-Rusland kanalen twitteren al sinds het begin van de oorlog louter bullshit. Dan is het niet zo gek dat het wantrouwen groot is.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:08:56 #25
pi_207102473
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen. Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?

Bijzonder neutraliteit bij het Russisch naratief een vereiste is voor geloofwaardigheid maar bij propaganda uit Oekraïne niet.

Dat suggereert inderdaad vrij weinig.
pi_207102485
quote:

[..]

Bijzonder neutraliteit bij het Russisch naratief een vereiste is voor geloofwaardigheid maar bij propaganda uit Oekraïne niet.

Als je het Rusland narratief napapegaait moet je je sowieso diep schamen :r
pi_207102488
quote:

[..]

Iedereen kan een gele band om z’n helm binden. Zegt allemaal geen reet.

Oekraïne is niet heilig maar het staat allemaal in geen enkele verhouding tot wat Rusland laat zien.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:10:31 #28
471046 YoungDriller
pi_207102497
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kijk de foto onderin het draadje en kijk naar het hek op het filmpje en langs de lichamen.
pi_207102513
Oorlogsmisdaden

Oekrains of Russisch,
Internationaal moet dat gewoon berecht worden.
En ja die waarheid naar boven krijgen zal nagenoeg niet mogelijk zijn in de meeste gevallen, dat besef ik me.
pi_207102526
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:10 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Kijk de foto onderin het draadje en kijk naar het hek op het filmpje en langs de lichamen.
Goed. Stel dat een oekrainer inderdaad 2 Russen heeft afgeschoten.

Doet dat iets af aan Bucha? Aan het met de grond gelijk maken van Mariupol? De raketaanvallen op civiele doelen? De martelkamers? Het seksueel misbruiken en vermoorden van peuters?

Ach ik weet dat dit vechten tegen de bierkaai is maar gooi jezelf toch weg vent :')
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:13:18 #31
471046 YoungDriller
pi_207102533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Iedereen kan een gele band om z’n helm binden. Zegt allemaal geen reet.

Oekraïne is niet heilig maar het staat allemaal in geen enkele verhouding tot wat Rusland laat zien.
En dan kom je zeker met voorbeelden als Bucha? Je meet met twee standaarden. Dit is gewoon een oorlogsmidaad wat vastgelegd is.

Jullie vergeten dat het goedpraten van dit soort daden onder de Russische bevolking breed uitgemeten gaat worden en dat dit echt niet zorgt voor dat ze bang worden en opgeven. Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:13:47 #32
6484 ExTec
pi_207102539
quote:
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen.
Nou, nee. Bucha was bezet door rus, zoveel is duidelijk, en aan een combinatie van schaduw + zonnestand is er onomstotelijk vastgesteld dat die lijken daar ineens zijn verschenen tijdens de rus bezetting.

En qua die raket kreeg ik het idee dat de consensus is dat die van oekrainse kant kwam, dus geen idee wat voor "complot" je jezelf nu weer inbeeld.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:14:24 #33
pi_207102545
Het probleem is hier niet het ontkennen van eventuele oorlogsmisdaden aan de Oekraïense kant, het is het disproportioneel inzoomen er op als een soort tegenargument voor de haast lopende band misdaden die zekere Russische troepen uitvoeren. Wagner schaar ik daar voor het gemak even niet onder.

Dat er daarnaast vanaf het begin van het conflict een bijna oneindige stroom aan bewezen lariekoek vanuit de Russische kant is gekomen helpt ook niet mee. Bovendien heb ik (en velen met mij, Inc zelensky zelf) de overtuiging dat oorlogsmisdaden bestraft worden.
pi_207102547
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:13 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
En dan kom je zeker met voorbeelden als Bucha? Je meet met twee standaarden. Dit is gewoon een oorlogsmidaad wat vastgelegd is.

Jullie vergeten dat het goedpraten van dit soort daden onder de Russische bevolking breed uitgemeten gaat worden en dat dit echt niet zorgt voor dat ze bang worden en opgeven. Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
Men lult maar een eind raak in Rusland, jullie probleem.

Waar is de executie vastgelegd?

Nergens.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:15:03 #35
6484 ExTec
pi_207102556
quote:
Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
En wat gaan ze dan doen, oekraine binnenvallen ofzo? Of raketten op ziekenhuizen afschieten zodat pas geboren babies doodgaan?

Ow, wacht.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:15:42 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102561
Net of er in WW2 niet vreselijke dingen zijn gebeurd met nazi's en nazi sympathisanten. Maakt niet ineens dat de nazi's ineens het slachtoffer zijn in die oorlog. Nog steeds een land dat een ander land binnenvalt, in de essentie hetzelfde als nu.
pi_207102575
quote:

[..]

Ach dit is al sinds de oorlog een haatdraadje geworden waarin dode Russen worden gevierd. Waar dode mensen uit een bepaald land tot vrolijkheid leiden. Diegenen met informatieve posts zijn allang weg uit deze draad.

Vandaar dat ik hier nauwelijks meer kom.

zou het jou ook aanraden.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:17:32 #38
pi_207102577
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:15 schreef Momo het volgende:
Net of er in WW2 niet vreselijke dingen zijn gebeurd met nazi's en nazi sympathisanten. Maakt niet ineens dat de nazi's ineens het slachtoffer zijn in die oorlog. Nog steeds een land dat een ander land binnenvalt, in de essentie hetzelfde als nu.
Als je het morele gelijk aan je kant hebt kan je op veel meer begrip rekenen, maar dat maakt het niet minder een (oorlogs) misdaad.

Zo zullen er weinig mensen langer dan twee tellen stilstaan bij een kinderverkrachter die dood de vader van een van de slachtoffers doodgeschoten wordt. Toch blijft dat moord en zal zo'n iemand vervolgt worden.
pi_207102578
Als die Russen gewoon thuis waren gaan Netflixen ipv Oekraïne binnenvallen, had dit hele topic niet eens bestaan.

Dus iedereen die zegt dat het de schuld van Oekraïne is, is per definitie af.

Cc: @YoungDriller
pi_207102597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef riazop het volgende:

[..]
informatieve posts
Sorry hoor. Zo terug. Even in m’n drinken stikken.

:')
pi_207102599
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als je het morele gelijk aan je kant hebt kan je op veel meer begrip rekenen, maar dat maakt het niet minder een (oorlogs) misdaad.

Zo zullen er weinig mensen langer dan twee tellen stilstaan bij een kinderverkrachter die dood de vader van een van de slachtoffers doodgeschoten wordt. Toch blijft dat moord en zal zo'n iemand vervolgt worden.
Vind dat wel een verzachtende omstandigheid.
pi_207102610
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vind dat wel een verzachtende omstandigheid.
Maar het is wel eigenrichting en daarvoor is in een democratische rechtsstaat in principe geen plaats.
pi_207102619
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En daar mogen wij, laffe, appeasende Europeaantjes, de Amerikanen op onze blote knietjes voor danken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:21:20 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207102624
Darya is vandaag jarig

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:21:40 #45
471046 YoungDriller
pi_207102631
quote:
'holier than thou' bullshit.

Ja sorry, vind ik kansloos.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:21:47 #46
6484 ExTec
pi_207102636
quote:
Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?
Nee, die gele band suggereert idd he-le-maal niets.

Omdat het bekend is dat rus als het hun uitkomt ook gewoon zo'n band om doet.

Bron, zowaar niet-westers:

quote:
Exclusive: Change of colours in Ukraine camp to foil infiltration by Russia's saboteurs

[.....]

Saboteur elements of the Russian military have now started wearing a distinct yellow band in an attempt to infiltrate and mix in with Ukrainians who wear the bands for easy identification and to avoid “friendly fire”.
https://www.indiatoday.in(...)s-1924688-2022-03-12

Krijg je nou hersenkortsluiting, of niet?

Of is voor het gemak India nu ook maar pro-oekrains?
pi_207102644
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Kloontje van riazop?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207102646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien had ik dat Krim verhaal onderschat, ik weet het niet, ook dat is een vage gebeurtenis... Maar ik leef niet lang genoeg om dat in het juiste context te kunnen plaatsen, noch vertrouw ik de interpretatie van vele anderen.

Maar jezus Rusland ging voor al die oorlogen toch gewoon lekker? En daarna ook nog aardig met die pijplijn enzo? Ze hielden zich er strategisch buiten.

Vanaf het niet respecteren van een andere grens 2021 is dat echt een ander verhaal geworden...
Na de revolutie in Oekraïne in 2014 ging het bergafwaarts met Rusland. Voor deze gebeurtenis waren er meer en meer buitenlandse investeringen gedaan, en werkte Rusland ook steeds meer mee met het Westen. Het had nog steeds zijn fratsen met buurstaten en opstootjes, maar toch..

Blijkbaar zit het niet lekker dat oud sovietlanden zich meer westers gaan voelen, en viel de geheime droom van het herenigen van het oude rijk in duigen. Sindsdien is het alleen maar bergaf gegaan. Met als dieptepunt de invasie. De ernst van de corruptie is nu door de hele wereld te zien, aangezien er een hoop mis gaat met hun speciale operatie. Ze hebben hun hand overspeeld en de imperialistische bubbel waarin ze leefden is uit elkaar gespat.
pi_207102647
quote:

[..]
Ach dit is al sinds de oorlog een haatdraadje geworden waarin dode Russen worden gevierd. Waar dode mensen uit een bepaald land tot vrolijkheid leiden. Diegenen met informatieve posts zijn allang weg uit deze draad.

Vandaar dat ik hier nauwelijks meer kom.

Het was ook lastig om met de act door te gaan dat Bakhmut bijna zou gaat vallen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:22:59 #50
6484 ExTec
pi_207102652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:21 schreef YoungDriller het volgende:

Vinden "wij" soms ook van "bepaalde" posters hierzo.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:23:18 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Oorlogsmisdaden zijn oorlogsmisdaden en er zullen vast wel meerdere oorlogsdaden zijn begaan voor Oekraïners. Denk ook niet dat mensen dat echt ontkennen en geweld tegen burger zonder wapens is natuurlijk nooit ok. Maar in deze context van deze oorlog zegt het niks. Waar een grootschalige oorlog wordt gevochten zullen altijd dit soort dingen plaatsvinden. Het wordt vaak even naar binnen gegooid door mensen die vooral aan de kant van Rusland staan in dit conflict, niet de mensen die voor nuance willen gaan. Net of dit het beeld veranderd wat er gebeurd, een land dat een ander land binnenvalt met brut geweld en nog elke dag raketaanvallen pleegt door op willekeurige steden te gaan lopen schieten.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:24:03 #52
471046 YoungDriller
pi_207102663
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Als die Russen gewoon thuis waren gaan Netflixen ipv Oekraïne binnenvallen, had dit hele topic niet eens bestaan.

Dus iedereen die zegt dat het de schuld van Oekraïne is, is per definitie af.

Cc: @:YoungDriller
'Tis niet de schuld van Oekraïne zelf. Het is de schuld van Washington en Brussel die (de bevolking van)/Oekraïne misbruiken om hun eigen ruzie met Rusland te beslechten.

Het enige verschil is dat Rusland wel eigen troepen in durft te zetten en dat die ruggegraat bij de EU en US ontbreekt. Zij gaan liever door tot de laatste Oekraïner tussen 6 plankjes ligt.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:24:24 #53
6484 ExTec
pi_207102667
quote:

Ik zeg: doen ^O^
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:24:30 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:21 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
'holier than thou' bullshit.

Dus wat de Russen in Oekraine doen is nog niet zo verkeerd gezien Oekraine ook oorlogsmisdaden pleegt?
pi_207102671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is hier niet het ontkennen van eventuele oorlogsmisdaden aan de Oekraïense kant, het is het disproportioneel inzoomen er op als een soort tegenargument voor de haast lopende band misdaden die zekere Russische troepen uitvoeren. Wagner schaar ik daar voor het gemak even niet onder.

Dat er daarnaast vanaf het begin van het conflict een bijna oneindige stroom aan bewezen lariekoek vanuit de Russische kant is gekomen helpt ook niet mee. Bovendien heb ik (en velen met mij, Inc zelensky zelf) de overtuiging dat oorlogsmisdaden bestraft worden.
Dit dus. Het is een klassieke propagandatechniek.

Natuurlijk zijn er aan Oekraïense kant ook excessen, maar dat zijn precies dat: excessen en het staatsapparaat pakt die zo goed en zo kwaad als dat gaat aan. Aan Russische zijde zijn de wreedheden niet alleen veel talrijker maar bovendien onderdeel van de op het hoogste niveau beklonken strategie. Dat zijn geen vergelijkbare grootheden, en wie dat wel zo presenteert bedrijft propaganda.
zie email 27 oktober
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:28:02 #56
6484 ExTec
pi_207102703
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
'Tis niet de schuld van Oekraïne zelf. Het is de schuld van Washington en Brussel die (de bevolking van)/Oekraïne misbruiken om hun eigen ruzie met Rusland te beslechten.

Het enige verschil is dat Rusland wel eigen troepen in durft te zetten en dat die ruggegraat bij de EU en US ontbreekt. Zij gaan liever door tot de laatste Oekraïner tussen 6 plankjes ligt.
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.

:z
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:28:51 #57
471046 YoungDriller
pi_207102713
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus wat de Russen in Oekraine doen is nog niet zo verkeerd gezien Oekraine ook oorlogsmisdaden pleegt?
Oorlog is per definitie verkeerd. Maar als je daar wat aan wilt doen moet je het over de root cause hebben en daar lijkt de mening (door media propaganda) nogal over te verschillen. ;)
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:30:24 #58
307622 Perox
(niet de echte)
pi_207102736
quote:

[..]

Klopt! Ik zie het nu! Washington en Brussel zijn met tanks over de grens met Oekraïne gereden, zij hebben Marioepol met de grond gelijk gemaakt. en ik wed dat als je bij Joe Biden thuis gaat kijken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:32:58 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102770
quote:

[..]

Wow wat dapper dat Rusland wel eigen troepen in wil zetten voor haar nobele doel. Het nobele doel van expansie en onderdrukking. Wat raar dat Oekraine toevlucht zoekt bij het westen die hun wel helpt hun eigen land te verdedigen. Ook heel raar dat de Baltische staten allemaal bij de EU en NAVO wouden nadat ze bevrijdt waren van het Sovjet juk. En daar was niet eens een invasie voor nodig door de EU. Je zou denken dat Rusland dat allemaal aan zich zelf te danken heeft.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:33:04 #60
471046 YoungDriller
pi_207102771
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.

Oekraïne heeft niets te willen. Zelenskyy kan aan de macht blijven door een financieel infuus uit Washington en Brussel. Je begrijpt toch wel hoe zoiets in de praktijk er aan toe gaat of denk je werkelijk dat oorlogen worden uitgevochten uit liefdadigheid en dat er geen belangen zijn? ;)
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:33:21 #61
pi_207102779
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Oorlog is per definitie verkeerd. Maar als je daar wat aan wilt doen moet je het over de root cause hebben en daar lijkt de mening (door media propaganda) nogal over te verschillen. ;)
Dit rijmt niet met de speech die Poetin gaf aan de vooravond van de inval. Hij claimde namelijk dat Oekrainers eigenlijk helemaal niet bestaan.

Dus die root cause is of Rusland dat aan expansiedrift lijdt, of Oekraïne die een eigen koers wil varen. Zij wilden immers richting het westen bewegen en dat wilde Rusland voorkomen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:33:22 #62
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207102780
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:30 schreef Perox het volgende:

[..]
Klopt! Ik zie het nu! Washington en Brussel zijn met tanks over de grens met Oekraïne gereden, zij hebben Marioepol met de grond gelijk gemaakt. en ik wed dat als je bij Joe Biden thuis gaat kijken...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik nooit achter Joe gezocht 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207102799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Wow wat dapper dat Rusland wel eigen troepen in wil zetten voor haar nobele doel. Het nobele doel van expansie en onderdrukking. Wat raar dat Oekraine toevlucht zoekt bij het westen die hun wel helpt hun eigen land te verdedigen. Ook heel raar dat de Baltische staten allemaal bij de EU en NAVO wouden nadat ze bevrijdt waren van het Sovjet juk. En daar was niet eens een invasie voor nodig door de EU. Je zou denken dat Rusland dat allemaal aan zich zelf te danken heeft.
Bel even met Zweden en Finland @YoungDriller
zie email 27 oktober
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:34:56 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Oekraïne heeft niets te willen. Zelenskyy kan aan de macht blijven door een financieel infuus uit Washington en Brussel. Je begrijpt toch wel hoe zoiets in de praktijk er aan toe gaat of denk je werkelijk dat oorlogen worden uitgevochten uit liefdadigheid en dat er geen belangen zijn? ;)
Zelensky blijft aan de macht omdat hij de massale steun van zijn eigen bevolking heeft, die willen niet onderdeel worden van Rusland. En die arme Russen maar denken dat ze met open armen zouden worden ontvangen in Oekraine.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:35:14 #65
pi_207102805
quote:

[..]
Grappig dat je het nooit over Poetin z'n beweegredenen support hebt. Overigens zijn Zelensky's approval rates alleen maar gestegen en was de, tot nu toe fatale, slag om Kiev op wat training na het werk van Oekraïne zelf. Dat infuus werd pas aangelegd toen duidelijk werd dat dit een uitputtingsslag werd.
pi_207102806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:22 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Na de revolutie in Oekraïne in 2014 ging het bergafwaarts met Rusland. Voor deze gebeurtenis waren er meer en meer buitenlandse investeringen gedaan, en werkte Rusland ook steeds meer mee met het Westen. Het had nog steeds zijn fratsen met buurstaten en opstootjes, maar toch..

Blijkbaar zit het niet lekker dat oud sovietlanden zich meer westers gaan voelen, en viel de geheime droom van het herenigen van het oude rijk in duigen. Sindsdien is het alleen maar bergaf gegaan. Met als dieptepunt de invasie. De ernst van de corruptie is nu door de hele wereld te zien, aangezien er een hoop mis gaat met hun speciale operatie. Ze hebben hun hand overspeeld en de imperialistische bubbel waarin ze leefden is uit elkaar gespat.
Tis wel zielig voor de gemiddelde Ruski.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:35:26 #67
6484 ExTec
pi_207102811
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Je ziet het zowaar helemaal goed.

Want door propaganda, vanuit het kremlin, zijn we gezegend met allerhande niet al te snugger volk die oorzaak en gevolg omdraaien.

Oorzaak is immers imperialistische grootheidswaanzin, en gevolg is dat de VS denkt: kaassie, we kunnen rus de grond in boren door oekraine te steunen,

Terwijl de niet-snuggeren blijven doen alsof oekraine zelf 0,0 wil heeft, en het kremlin nakakelen, dat de grote boze VS er allemaal achter zit, en de oorzaak is ;)

Overigens zijn die niet snuggeren zwaar in de minderheid, als ik de poll van de afgelopen dagen mbt steun voor oekraine moet geloven, NL in de top 3 ofzo met 93% steun.

Maar eerlijk is eerlijk; zo werkt dat natuurlijk. Want als je het "eens" bent met de mainstream, kun je niet etaleren wat een "onafhankelijk denker" je wel niet bent, is het niet :)
pi_207102819
quote:

[..]
Dit soort shit hoort thuis in BNW, doei! :Y
pi_207102820
quote:

[..]

Wat een nonsens. Washington en Brussel hebben na de val van de Sovjetunie alleen maar aan appeasement gedaan vwb de Russen. Gelukkig tapt men nu uit een ander vaatje, waarbij vooral Brussel nog wel wat meer van zijn laffe houding tov de Russen mag laten varen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:36:55 #70
6484 ExTec
pi_207102826
quote:
en dat er geen belangen zijn?
Natuurlijk zijn die er.

Maar zoals al gemeld: de niet snuggeren draaien oorzaak en gevolg om.
pi_207102839
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Van de andere kant heeft de gemiddelde Ruski er met zijn politike apathie voor gezorgd dat Putler daar uit heeft kunnen groeien tot een genocidale dictator.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:40:26 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102877
En denk dat het ook wel heel duidelijk is wat de grote meerderheid van de bevolking wil in Oekraine. Groepen burgers hebben zich tot het leger gevoegd om maar te kunnen vechten tegen de invader. Mensen slikken nu gewoon dat ze geen gas, water of licht hebben, ook al is het heel vervelend. Maar liever dat dan een onderdeel van Rusland. Putin, de megalomaan, lijkt dat ook niet te begrijpen. Al gooien ze Kyiv om ver met overdaad aan raketten, nooit zullen ze de steun van de bevolking hebben.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:40:29 #73
471046 YoungDriller
pi_207102879
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.

Houd gewoon op met die liefdadigheid bullshit. Zo werkt de wereld niet en dat weet je.
pi_207102880
quote:

[..]
Sowieso. Maar dat is voor elke burger die onder een corrupt regime leeft en daar niks aan denkt te kunnen doen.

Het is zieliger dat je daar als buurland nu de zure vruchten van moet plukken.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:41:10 #75
6484 ExTec
pi_207102890
quote:

[..]
Elk volk krijgt de regering die het verdiend.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:42:06 #76
6484 ExTec
pi_207102904
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.

Houd gewoon op met die liefdadigheid bullshit. Zo werkt de wereld niet en dat weet je.
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

vrijdag 16 december 2022 @ 13:42:17 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102905
quote:

[..]

Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:43:11 #78
pi_207102912
quote:

[..]

Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?

Die twee hebben/hadden het charisma van een stoeptegel.

Overigens wil ik je wel meegeven dat optreden er nooit had moeten komen. Ze hadden er weinig te zoeken, zeker in deze vorm. Maar het is echt niks anders dan een blip in een groot geheel.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:43:51 #79
6484 ExTec
pi_207102922
Misschien moeten we binnenkort maar Vlaanderen gaan opjutten, dan komen ze vanzelf bij NL. Want zo simpel werkt het blijkbaar.
pi_207102926
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.
Altijd leuk hoe dit soort users ineens een gat in het geheugen hebben hoe Yanukovich de eerste keer presidents verkiezingen won. Door fraude georganiseerd door Rusland maar daar hoor je ze nooit over, gek wel.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:44:29 #81
6484 ExTec
pi_207102929
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
_O-

(Eens, overigens ;) )
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:45:10 #82
471046 YoungDriller
pi_207102935
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Grappig dat je het nooit over Poetin z'n beweegredenen support hebt. Overigens zijn Zelensky's approval rates alleen maar gestegen en was de, tot nu toe fatale, slag om Kiev op wat training na het werk van Oekraïne zelf. Dat infuus werd pas aangelegd toen duidelijk werd dat dit een uitputtingsslag werd.
Inderdaad. Doe ik ook niet want anti-Rusland geluid is hier al meer dan genoeg. Sterker nog, het is één grote echoput. Ik breng graag wat balans. En het feit dat ik dat doe leidt er gelijk toe dat jij een dagtaak hebt met het modereren omdat er een aantal fanatiekelingen tussen zitten die een ander perspectief niet kunnen verdragen. :')

Ik heb derhalve calimero-knop nog nooit gebruikt. Ik zal me er wel te verheven voor voelen. :P
pi_207102943
quote:

[..]

Van Baalen en Verhofstadt zijn de kwade genieën achter de oorlog? Krijg je een 13e maand uit het Kremlin of zo? _O-
pi_207102944
quote:

[..]
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?

Overigens wil ik je wel meegeven dat optreden er nooit had moeten komen. Ze hadden er weinig te zoeken, zeker in deze vorm. Maar het is echt niks anders dan een blip in een groot geheel.
Van Baalen en Verhofstadt gingen naar Oekraine toen daar al maanden onrust en dagelijkse protesten waren overigens, de chronologie van de gebeurtenissen ontgaat bepaalde mensen nogal, lijkt het.
pi_207102946
Vroeger waren er natuurlijk NSB'ers en dat begreep ik altijd slecht, wie is er nu eenmaal voor de bad guy?

Maar dankzij al die Pro Poetin figuren tegenwoordig begrijp ik hoe makkelijk mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis terecht komen.

In zekere zin dus dank aan types als Young Driller voor het historische perspectief
pi_207102948
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Elk volk krijgt de regering die het verdiend.
Pff, hack no,

Iran is triest, en Afghanistan ook, klote fundamentalistische Moslims.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:46:26 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102949
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef ExTec het volgende:
Misschien moeten we binnenkort maar Vlaanderen gaan opjutten, dan komen ze vanzelf bij NL. Want zo simpel werkt het blijkbaar.
Nee, gewoon binnenvallen toch? Wat hebben die wafeleters nou te willen? We zullen ontvangen worden met gordijnen van bloemen, ze zullen staan te juichen dat wij binnenvallen. We moeten Groot-Nederland weer na gaan streven zonder na te denken over de werkelijke verhoudingen want onze dictator is een megalomaan 2
pi_207102964
Mooi om te zien de geboorte van een nieuwe Russische kritisch denker. Jammer dat hij ook weer zoals de rest de zelfde onzin verkondigd die makkelijk te weerleggen is.
pi_207102967
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pff, hack no,

En hoe kwamen de fundamentalisten aan de macht in Iran? Waar koos de bevolking voor nadat men de Sjah verjaagd had?
pi_207102972
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, gewoon binnenvallen toch? Wat hebben die wafeleters nou te willen? We zullen ontvangen worden met gordijnen van bloemen, ze zullen staan te juichen dat wij binnenvallen. We moeten Groot-Nederland weer na gaan streven zonder na te denken over de werkelijke verhoudingen want onze dictator is een megalomaan 2
Precies, net zoals de voorouders van sommige users juichend de Duitsers hebben onthaald *O*
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:48:37 #91
6484 ExTec
pi_207102984
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:45 schreef YoungDriller het volgende:
Ik breng graag wat balans.

Tot zover "Balans brengen".

En ietsjes inhoudelijker; niet voor de trollen want die willen het toch niet weten: een weerwoord heeft geen waarde louter omdat het weerwoord is. Er is genoeg weerwoord wat gewoon complete BS is, en niet de moeite waard om überhaupt maar serieus te nemen.
pi_207102989
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En hoe kwamen de fundamentalisten aan de macht in Iran? Waar koos de bevolking voor nadat men de Sjah verjaagd had?
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:51:14 #93
6484 ExTec
pi_207103015
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pff, hack no,

Deze discussie is hier al vaak gevoerd, maar uiteindelijk is een volk, en een volk alleen verantwoordelijk voor wie er op de troon eindigt.

Anders reduceer je het tot "geluk" dat heel het westen (doorgaans) verschoont blijft van dictators, en de rest van de globe toevallig niet. Hoe geloofwaardig is dat.
pi_207103021
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.
Tja, meer dan 50% is nu eenmaal een meerderheid, daar kan ik ook niks anders van maken. Ik ben het met je eens over de machthebbers in Iran maar ik weet ook hoe die aan de macht gekomen zijn.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:51:45 #95
pi_207103025
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Van Baalen en Verhofstadt gingen naar Oekraine toen daar al maanden onrust en dagelijkse protesten waren overigens, de chronologie van de gebeurtenissen ontgaat bepaalde mensen nogal, lijkt het.
Klopt, maar ik vond het toen al een.. Niet zo'n geslaagde actie, achteraf gezien al helemaal niet. U leest hier waarom ;)
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:53:26 #96
6484 ExTec
pi_207103051
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
En inzake Iran kun je dus prima beargumenteren dat de bevolking zich verzet.
pi_207103063
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt, maar ik vond het toen al een.. Niet zo'n geslaagde actie, achteraf gezien al helemaal niet. U leest hier waarom ;)
Ik vond het op zich geen slechte zaak dat er steun was voor de protesten indertijd. Wat we hier lezen is vooral selectief winkelen in gebeurtenissen en doen alsof die op zichzelf staan, je kan van iedere gebeurtenis een verhaal verzinnen als je de context en relevantie van andere zaken onvermeld laat.
pi_207103101
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Deze discussie is hier al vaak gevoerd, maar uiteindelijk is een volk, en een volk alleen verantwoordelijk voor wie er op de troon eindigt.

Anders reduceer je het tot "geluk" dat heel het westen (doorgaans) verschoont blijft van dictators, en de rest van de globe toevallig niet. Hoe geloofwaardig is dat.
Nou, de factor "toeval" uitschakelen lijkt me niet heel slim. Maar geluk "kan je afdwingen."

Beide is dus waar, ik zou geen kant kiezen dus als ik jou was.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 13:57:35 #99
pi_207103107
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vond het op zich geen slechte zaak dat er steun was voor de protesten indertijd. Wat we hier lezen is vooral selectief winkelen in gebeurtenissen en doen alsof die op zichzelf staan, je kan van iedere gebeurtenis een verhaal verzinnen als je de context en relevantie van andere zaken onvermeld laat.
Dat is dan ook de mo van veel trollen. Zaken zonder context, of juist uit hun context proberen te verkopen als (hun) absolute waarheid.

Zo wordt het optreden van die twee achteraf gesponnen als oorlogshitserij. Dat was het niet, maar ook toen was al duidelijk dat het op pr gebied niet zo'n handig optreden was.
pi_207103115
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
En inzake Iran kun je dus prima beargumenteren dat de bevolking zich verzet.
Pff die gaan het niet halen als ze geen wapens oppakken ben ik bang.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:59:07 #101
471046 YoungDriller
pi_207103119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:42 schreef Momo het volgende:

[..]
quote:

[..]

*de burger in West Oekraïne. Laten we niet vergeten waar Kiev ligt. In Kharkov, Donetsk, Luhansk en Odessa heerste een heel ander sentiment. Het probleen is dat west Oekraïners zich gesterkt voelde door EU politici. Om diezelfde reden moesten wij ook bepaalde Turkse politici in NL niet hebben.

Oekraïne was politiek verdeeld. Het oosten is Russisch-gezind.
pi_207103142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:59 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
[..]
*de burger in West Oekraïne. Laten we niet vergeten waar Kiev ligt. In Kharkov, Donetsk, Luhansk en Odessa heerste een heel ander sentiment. Het probleen is dat west Oekraïners zich gesterkt voelde door EU politici. Om diezelfde reden moesten wij ook bepaalde Turkse politici in NL niet hebben.

Hoe Russisch gezind zal dat nog zijn denk je? Of denk je werkelijk dat de inwoners van Marioepol nu gelukkig zijn?
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:01:20 #103
471046 YoungDriller
pi_207103151
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bel even met Zweden en Finland @:youngdriller
Die zijn inderdaad ook niet immuun voor politiek lobby-gedrag en andere vormen van buitenlandse druk.

Denk dat ze in Belgrado een hele anders gereageerd zal worden als er gevraagd wordt lid van de NAVO te worden
pi_207103177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:01 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Die zijn inderdaad ook niet immuun voor politiek lobby-gedrag en andere vormen van buitenlandse druk.

Denk dat ze in Belgrado een hele anders gereageerd zal worden als er gevraagd wordt lid van de NAVO te worden
Niemand dwingt een land lid te worden van de NAVO.

Dat is het verschil met Rusland's machtspolitiek
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:04:35 #105
pi_207103193
quote:

[..]
[..]

Russisch gezinde burger in het door het extreem milde Russische leger van nazi's ontdane bevrijde stad Marioepol.

Ik heb een collega uit Kharkiv, als je dit tegen de man zegt is de kans aanzienlijk dat hij je keel dichtknijpt en niet meer los laat.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:05:10 #106
6484 ExTec
pi_207103201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou, de factor "toeval" uitschakelen lijkt me niet heel slim. Maar geluk "kan je afdwingen."

Beide is dus waar, ik zou geen kant kiezen dus als ik jou was.
Het is een abstractie. We noemen het "democratie kunnen dragen".

In de geschiedenis van de VS was er 1 keer een clubje dat een coup wilde plegen, en dacht een generaal opgelijnd te hebben om te helpen.

Maar de generaal draaide zich om, en gaf de wannabe-coupplegers aan.

Je het dus over het besef, van links naar rechts en van hoog naar laag, dat je dat soort shit niet doet.

En inzake afghanistan kun je constateren dat er genoeg baarden daar rondhobbelen die het wel prima vinden.

En dat besef praat je niet in mensen, is ook niet een kwestie van ff uitleggen, dat moet in genoege mate in mensen zelf aanwezig zijn.
pi_207103206
quote:

[..]
[..]

dit is een leugen in het oosten stemde 88% van de russische sprekende in die gebieden voor afscheiding. Rusland stookt in Oekraine vanaf 2001, vergiftigd presidentkandidaten die pro europa zijn al in 2002.

Er is helemaal niks dat bewijst dat er een pro russische sentiment was in oost oekraine. of een wens tot aansluiting bij Russische federatie. het wil dat de Janoekovytsj nooit gekozen is voor zijn prorusland stand punten, maar voor zijn pro eigen regie inde regio standpunt. Hij had slechts 30% van de stemmen.

Maar goed... je zult toch geen feiten herkennen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:05:39 #108
471046 YoungDriller
pi_207103212
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Hoe Russisch gezind zal dat nog zijn denk je? Of denk je werkelijk dat de inwoners van Marioepol nu gelukkig zijn?
In Marioepol hebben ze drinkwater, eten, elektra en zelfs nieuwe gebouwen. Ik denk dat jij je misselijk vergist in wat mensen uiteindelijk echt willen als het er op aankomt.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:06:51 #109
6484 ExTec
pi_207103224
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Beetje OT: maar doen ze in mindere of meerdere maten al. Heb al filmpjes gezien van mensen die met een AK op veiligheids troepen schieten.
pi_207103237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
In Marioepol hebben ze drinkwater, eten, elektra en zelfs nieuwe gebouwen. Ik denk dat jij je misselijk vergist in wat mensen uiteindelijk echt willen als het er op aankomt.
want die ddingen hadden ze niet zonde rrusland. echt gast je trolt?
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:08:03 #111
471046 YoungDriller
pi_207103242
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dit is een leugen in het oosten stede 88% van de russische sprekende in die gebieden voor afscheiding.

Er is helemaal niks dat bewijst dat er een pro russische sentiment was in oost oekraine. of een wens tot aansluiting bij Russische federatie. het wil dat de Janoekovytsj nooit gekozen is voor zijn prorusland stand punten, maar voor zijn pro eigen regie inde regio standpunt. Hij had slechts 30% van de stemmen.

Maar goed... je zult toch geen feiten herkennen.
Dat waren geen onafhankelijke verkiezingen. En een groot gedeelte van de bevolking deed of niet mee of was mogelijk zelfs bang voor de gevolgen. Vrij logisch als je dat eerste filmpje in dit draadje bekijkt. ;)

Je kunt beter naar het politieke landschap kijken van voor 2014 als je objectief wilt wezen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:08:10 #112
6484 ExTec
pi_207103243
quote:

NAVO neemt niet het initiatief.

Maar op de BS bingo kaart zal ik "OPRUKKENDE NAVO!" afkruisen ;)
pi_207103247
quote:

[..]

Het land vraagt aan, niet de NAVO.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:09:11 #114
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207103254
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
De verdeeldheid is nu weg idd. Ook de Russisch gezinde mensen uit het oosten vechten nu voor een vrij Oekraine. Zag een paar maanden geleden een bericht voorbij komen van lokale politici van een pro-kremlin partij die ook de wapens opgepakt hebben tegen Rusland. Ik weet even niet meer welke stad/gebied dat was.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:09:12 #115
pi_207103255
quote:

[..]
Je lult uit je nek
pi_207103262
quote:
De enorme schaal van WO2 is totaal niet vergeljkbaar met dit lokale conflict. De slagkracht van Rusland is ook niets vergeleken met nazi-Duitsland.

Dus blijft over een land wat een ander land binnenvalt. Tja.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:11:12 #117
pi_207103275
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Dat waren geen onafhankelijke verkiezingen. En een groot gedeelte van de bevolking deed of niet mee of was mogelijk zelfs bang voor de gevolgen. Vrij logisch als je dat eerste filmpje in dit draadje bekijkt. ;)

Je kunt beter naar het politieke landschap kijken van voor 2014 als je objectief wilt wezen.
Net als de eerlijk verlopen verkiezingen nav aansluiting bij de Russische Federatie.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:12:17 #118
6484 ExTec
pi_207103287
quote:

[..]
Bron? :)
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:12:18 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207103288
quote:

[..]
Mariupol:
twitter
pi_207103338
quote:

[..]
Hoe krijg je het uit je klauwen :')
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:17:58 #121
6484 ExTec
pi_207103345
quote:

[..]
Dus de bevolking was jaren terug bang, en als bewijs daarvoor dis je je eigen bedenkelijke propaganda op, die waarschijnlijk van anno 2022 is?

quote:
Neehoor, oekraine als land heeft het volste recht om haar mening bij te stellen, kiezen om het e.e.a. anders te gaan doen.

Dus net doen alsof hoe het in het verleden was, blijkbaar de authentieke situatie is, is onzin.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:21:23 #122
471046 YoungDriller
pi_207103378
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Net als de eerlijk verlopen verkiezingen nav aansluiting bij de Russische Federatie.
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014. Leuk hè zo'n viscieuze circel wat eigenlijk niet eens onze zorg is maar toch alles in Europa lijkt te verneuken. ;)
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:22:15 #123
471046 YoungDriller
pi_207103384
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je lult uit je nek
Goed verhaal.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:23:05 #124
6484 ExTec
pi_207103394
Over hoe geweldig het in mariupol gaat volgens de trollen "onafhankelijke denkers". Vandaag gepost.

twitter

Maar ik zit eigenlijk te wachten tot een zekere "onfhankelijke denker" gewoon ff full circle gaat:

Zeg nou maar gewoon dat volgens kremlin outlets het "allemaal niet waar is", dan zijn we klaar :)
pi_207103397
quote:

[..]

ik kijk naar het landschap van voor 2014. je zou eens naar het landschap voor 2013 moeten kijken.

welke het afscheidings referendum van sovjet unie? Of deverkiezingen waar rusland al de oorlog was gestart en dus niet gehouden kan worden?

Maar goied waarom zo prorusland, want lukt je moeilijk om een beetje objectief plaatje te schetsen.

want wat gebeurde er in 2000-2009 wie werden er gestemd? Wat wilde de hele volkvertegenwoordiging in 2013 qua handelsakkoord met EU of rusland, wat gebeurde er?

Met hoeveel procent van de stemmen van de volksvertegenwoorders stemde voor afzetting van Janoekovytsj?

Misschien eens naar het echte plaatje kijken? Ohja om nog verder terug te gaan:

Overzicht van onderdrukking van Oekrainers door russen

1876: Russia bans the Ukrainian language from public activities.

Er is heel weinig reden waarom Oekrainers pro russen zijn. verder oekrainers wie russische spreken (zoals Zelensky zelf), zijn niet pro rusland. Dat is kremlin gelul.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:23:40 #126
6484 ExTec
pi_207103403
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:22 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Goed verhaal.
Looks who's talking.
pi_207103411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:22 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Goed verhaal.
Sommige users hier kunnen zich zulke uitspraken veroorloven.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:26:35 #128
6484 ExTec
pi_207103427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:21 schreef YoungDriller het volgende:
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014.
Want het is een dictatuur nu?
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:27:31 #129
471046 YoungDriller
pi_207103433
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:24 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Sommige users hier kunnen zich zulke uitspraken veroorloven.
Klopt.

Maar ik snap gezien zijn dagtaak dat het vervelend is wanneer ik ongemakelijkheden post hier. :P

https://ibb.co/GdD2vQP

:P
pi_207103450
Even weer bijgelezen. En ik sta toch altijd weer raar te kijken dat sommige types zich niet schamen. Hoe moeilijk is het?
Rusland begint een oorlog.(maar dat durven ze niet zo te noemen, de laffe tyfuslijers)
Begaat duidelijk walgelijke misdaden in een land waar ze helemaal geen ene fuck te zoeken hebben.
Door Rusland,en alleen Rusland, vele mensen en dieren dood en in de ellende gestort.
Grote onrust in de wereld. Alleen dankzij Rusland. Lieden die dat vergoeilijken zijn geen haar beter dan dat minderwaardige rotvolk dat zijn megalomane leider blijft verafgoden. Op een uitzondering na. Walgelijk is het.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:29:46 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207103452
Zal vast wel eerder voorbij zijn gekomen maar ik kende hem nog niet. Ik kwam net het kanaal van Patrick Lancaster tegen. Een Amerikaan die in dienst van het Russische leger als "onafhankelijk journalist" verslag doet van de oorlog. Zitten best interessante stukjes tussen zoals hier de bediening van die afschuwelijke TOS-1A.

pi_207103524
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:29 schreef Starhopper het volgende:
Zal vast wel eerder voorbij zijn gekomen maar ik kende hem nog niet. Ik kwam net het kanaal van Patrick Lancaster tegen. Een Amerikaan die in dienst van het Russische leger als "onafhankelijk journalist" verslag doet van de oorlog. Zitten best interessante stukjes tussen zoals hier de bediening van die afschuwelijke TOS-1A.

Jammer dat die raket geen afzwaaier was en hem niet raakte.
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:38:29 #133
471046 YoungDriller
pi_207103551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Het land vraagt aan, niet de NAVO.
Een land bestuurd door mensen met gevoeligheid voor buitenlandse druk en lobbygedrag. :Y
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:38:43 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207103552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:36 schreef polderturk het volgende:

[..]
Jammer dat die raket geen afzwaaier was en hem niet raakte.
Ik zat eigenlijk te wachten op Oekraïense artillerie :P
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:40:25 #135
6484 ExTec
pi_207103566
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Een land bestuurd door mensen met gevoeligheid voor buitenlandse druk en lobbygedrag. :Y
Daar komt de trekpop weer.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:40:31 #136
pi_207103567
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:21 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014. Leuk hè zo'n viscieuze circel wat eigenlijk niet eens onze zorg is maar toch alles in Europa lijkt te verneuken. ;)
Je kunt wel onzin blijven herhalen, maar dat maakt het niet waar ofzo. Nu is het al zelfs de democratie omver werpen, zo zo.

Heel tekenend dat je de doelpalen nu verschuift naar Europa is kut en gaat kapot. De argumenten zijn op en je bent hier gigantisch uitgeluld met je kletspraat.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:41:22 #137
pi_207103578
Meteen de reden dat ik dit laat staan. Dit soort quatsch moet je onderuit halen waar iedereen het kan zien.
pi_207103579
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik zat eigenlijk te wachten op Oekraïense artillerie :P
Die sloeg volgens hem 30 seconden nadat ze vertrokken in. Hij heeft dus heel veel geluk gehad (als hij niet liegt daarover).
pi_207103580
quote:
MOSCOW, Dec 16 (Reuters) - Russia's central bank held its key interest rate at 7.5% at its final meeting of the year on Friday but slightly shifted its rhetoric towards growing inflation risks as the country's military mobilisation was adding to labour shortages.

"The medium-term balance of risks remains tilted towards pro-inflation risks," the bank said in a statement. "Labour shortages are increasing in many industries amid the effects of the partial mobilisation."

The bank's rate-cutting spree ended in September, after the gradual reversal of an emergency rate hike to 20% in late February that followed Russia's decision to send tens of thousands of troops into Ukraine and the imposition of wide-ranging Western sanctions.

The Bank of Russia has made six rate cuts since February, but has now held rates at 7.5% at its last two meetings.

On Friday, like in October, it warned that the partial military mobilisation, ordered by President Vladimir Putin in September, could stoke inflation due to a shrinking labour force.

The mobilisation order saw hundreds of thousands of Russians flee the country or join the army.

The bank said labour market conditions and logistics problems were significantly limiting economic activity and the capacity to expand production.
RHETORIC SHIFT

Inflation, which the central bank targets at 4%, stood at 12.65% as of Dec. 12, according to the economy ministry. The central bank's year-end inflation forecast is 12-13%.

"(The central bank) emphasised that inflation risks have become slightly more skewed to the upside," said Liam Peach from Capital Economics. "This reinforces our view that the easing cycle is unlikely to resume until around mid-2023."

With an oil embargo and price cap taking effect, as well as significant increases in budget spending, the central bank's wait-and-see approach looks sensible, said Azret Guliev of MKB Investments.

"The central bank has for now given a neutral signal to the market," he said.

The central bank is caught in a bind between high inflation, which dents living standards, and an economy in need of stimulation via cheaper credit to tackle the negative effects of sanctions.

Russia's economy, saddled with subdued consumer demand, falling disposable incomes and labour shortages, is on shaky ground, with mobilisation set to be a significant drag in 2023.
https://www.reuters.com/m(...)-rate-75-2022-12-16/
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:42:43 #140
pi_207103585
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Huh, bedoel je nu de Russisch gezinden? :o
pi_207103598
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Meteen de reden dat ik dit laat staan. Dit soort quatsch moet je onderuit halen waar iedereen het kan zien.
Op basis van welke regel in de policy zou je het kunnen verwijderen dan?

Men mag hier werkelijk van alles roepen, ik ben hier voor alles uitgemaakt wat het daglicht niet kan verdragen maar dit gaat echt te ver ofzo?
[..]
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:44:25 #142
pi_207103604
Of de Oekrainers. Oh wacht, die bestonden niet.

Lastige materie die Russische propaganda. Snap nu wel waarom ze zichzelf zo vaak tegenspreken.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:45:34 #143
pi_207103615
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:43 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Op basis van welke regel in de policy zou je het kunnen verwijderen dan?

Men mag hier werkelijk van alles roepen, ik ben hier voor alles uitgemaakt wat het daglicht niet kan verdragen maar dit gaat echt te ver ofzo?
Als je aantoonbare leugens verspreidt ie : propaganda mag ik dat verwijderen.

En het is niet de grote mr sandman show dus geen idee. Al heb ik ook vaak zat aanvallen jegens jou verwijderd. Al heb je die zelf niet eens gezien.
pi_207103622
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als je aantoonbare leugens verspreidt ie : propaganda mag ik dat verwijderen.

En het is niet de grote mr sandman show dus geen idee. Al heb ik ook vaak zat aanvallen jegens jou verwijderd. Al heb je die zelf niet eens gezien.
Oh we gaan die kant al op.

Lekker bezig man. ;)
[..]
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:46:30 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207103624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:41 schreef polderturk het volgende:

[..]
Die sloeg volgens hem 30 seconden nadat ze vertrokken in. Hij heeft dus heel veel geluk gehad (als hij niet liegt daarover).
Als er geen beeld is geloof ik het niet.
Zou mij zelfs niet verbazen als dit gewoon een oefenterrein ergens in Rusland is.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:47:26 #146
pi_207103631
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:46 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Oh we gaan die kant al op.

Lekker bezig man. ;)
Spiegelen is leuk en in dit geval erg vervelend/confronterend.
pi_207103637
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Spiegelen is leuk en in dit geval erg vervelend/confronterend.
Ik vind het gewoon fijn dat je blijkbaar wel pro-actief kunt zijn.
[..]
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:52:39 #148
471046 YoungDriller
pi_207103660
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je kunt wel onzin blijven herhalen, maar dat maakt het niet waar ofzo. Nu is het al zelfs de democratie omver werpen, zo zo.

Heel tekenend dat je de doelpalen nu verschuift naar Europa is kut en gaat kapot. De argumenten zijn op en je bent hier gigantisch uitgeluld met je kletspraat.
Sterker nog, ik noem het een door het westen georchastreerde (lees: gefinancieerde) coup. Heb ik overigens al eerder gezegt en blijf daar bij. :Y
pi_207103691
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er geen beeld is geloof ik het niet.
Zou mij zelfs niet verbazen als dit gewoon een oefenterrein ergens in Rusland is.
Als je 60 km/uur rijdt, dan ga in 30 seconden 500 m. Dan hoor je en zie je die granaten echt wel inslaan. Zoals jij zegt zal dit wel een oefenterein zijn. Ze zitten op 5,5 km van het front maar je hoort helemaal geen gevechten. Niet geloofwaardig.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 14:56:42 #150
pi_207103692
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:52 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Sterker nog, ik noem het een door het westen georchastreerde (lees: gefinancieerde) coup. Heb ik overigens al eerder gezegt en blijf daar bij. :Y
Dat mag je inderdaad vinden.. Al zul je hier weinig begrip vinden.
pi_207103705
quote:

[..]
Dat jij dat zegt en erbij blijft maakt het gelukkig nog niet waar. :Y
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:04:34 #152
471046 YoungDriller
pi_207103750
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat mag je inderdaad vinden.. Al zul je hier weinig begrip vinden.
Ik verwacht geen begrip maar balans. ;)
pi_207103766
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:04 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:09:09 #154
471046 YoungDriller
pi_207103791
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Huh, bedoel je nu de Russisch gezinden? :o
Alles met een hartslag in de politiek. Maar lobbygedrag is toch echt vooral een westers fenomeen :Y
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 15:09:50 #155
pi_207103803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:09 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Alles met een hartslag in de politiek. Maar lobbygedrag is toch echt vooral een westers fenomeen :Y
Lpr en dpr belden
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:10:17 #156
6484 ExTec
pi_207103809
quote:

[..]
Maar helaas; jouw opzichtige propaganda zorgt daar niet voor.
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:13:30 #157
6484 ExTec
pi_207103835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:09 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Onzin. Je bedoeld dat het bij ons relatief zichtbaar is, omdat we mensen hebben die dat als baan hebben. Maar lobbyen is op z'n breedst proberen anderen jouw kant op te overtuigen.

Niet anders dan dat putin constant lobbyed bij lukashenko om zijn eigen pauperleger ook in de gehaktmolen te gooien.

Echt volslagen ridicuul om het hier neer te zetten als dat partijen ompraten "een westers fenomeen is".
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:17:33 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207103871
Ik heb net weer 2 NAFO shirts ontvangen @capricia :) :) Special textile operation :D

pi_207103880
quote:

[..]
Hoezo verwacht je balans op een mening? Alsof mensen jouw opvattingen over moeten nemen om "balans" te hebben in een topic.

Een roepende in de woestijn krijgt niet opeens meer volgers. Hoeveel die ook roept.
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:18:33 #160
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207103882
quote:

[..]
Dan heb je daar vast ook wel een vorm van bewijs voor?

Voor het overige wil ik je hartelijk bedanken dat je mijn posting in het vorige deel in dit deel perfect van bewijs hebt voorzien. Om mezelf even te quoten:
quote:
Niets mis met vragen stellen, van alles mis met suggestieve vragen die dan ook altijd slechts 1 richting op gaan. Om een voorbeeldje te noemen uit het oneindige oeuvre van Fok "vragenstellers". Geen enkele, maar dan ook geen enkele vraag of verontwaardiging over de inmiddels duizenden gedocumenteerde Russische oorlogsmisdaden, maar volop vragen en verontwaardiging bij een enkel Oekraïns geval (waarbij niet eens zeker is of dit wel een oorlogsmisdaad was).
Jij bent het sprekende voorbeeld van een persoon die nooit maar dan ook nooit te betrappen is op verontwaardiging over of veroordeling van de echte oorlogsmisdadigers, de nazi's, de kindermoordenaars en verkrachters, de genocideplegers, maar oh wee wanneer een Oekraïnse militair lelijk doet tegen zo'n Russische verkrachter en/of moordenaar.
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 15:30:04 #161
236264 crew  capricia
pi_207104018
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:17 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb net weer 2 NAFO shirts ontvangen @:Capricia :) :) Special textile operation :D

[ afbeelding ]
Haha! Wat tof. Gefeliciteerd. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207104056
twitter

Ondertussen in Mariupol.
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:32:57 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207104064
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja ik vind de Saint Javelin heel tof. Kon het dus niet laten weer een bestelling te plaatsen :P
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:40:51 #164
471046 YoungDriller
pi_207104162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dan heb je daar vast ook wel een vorm van bewijs voor?

Voor het overige wil ik je hartelijk bedanken dat je mijn posting in het vorige deel in dit deel perfect van bewijs hebt voorzien. Om mezelf even te quoten:
[..]
Jij bent het sprekende voorbeeld van een persoon die nooit maar dan ook nooit te betrappen is op verontwaardiging over of veroordeling van de echte oorlogsmisdadigers, de nazi's, de kindermoordenaars en verkrachters, de genocideplegers, maar oh wee wanneer een Oekraïnse militair lelijk doet tegen zo'n Russische verkrachter en/of moordenaar.
Ik breng de balans. Jou heb ik je ook niet horen uitspreken over Oekraïnse oorlogsmisdaden zoals in het filmpje op pagina 1. Nee, jij noemt de afgeschoten burgers zelfs nazi's kinderverkrachters of moordenaars maar hebt zelf geen enkel bewijs. :')

M.a.w. niet mij beschuldigen van zaken die je zelf doet met je Goebbels manier van reageren. :P
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:42:49 #165
471046 YoungDriller
pi_207104189
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je snel bent zijn er vast nog wat over. Het #NAFO botleger is nogal stilletjes.

Musk ^O^
pi_207104304
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:42 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Als je snel bent zijn er vast nog wat over. Het #NAFO botleger is nogal stilletjes.

Musk ^O^
twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2022 15:54:47 ]
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:55:25 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207104330
3,5 jaar geleden was het laatste bezoek aan Belarus.....

twitter
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:56:35 #168
471046 YoungDriller
pi_207104346
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:53 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
[ twitter ]
Inderdaad. De hele stad staat daar zo te zien.

Heb je gezien hoe lang de rijen in Kiev zijn?
pi_207104369
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:56 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Inderdaad. De hele stad staat daar zo te zien.

Heb je gezien hoe lang de rijen in Kiev zijn?
Hoe was dat voor de inval door Rusland?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2022 15:58:56 ]
pi_207104384
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:40 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Ik breng de balans. Jou heb ik je ook niet horen uitspreken over Oekraïnse oorlogsmisdaden zoals in het filmpje op pagina 1. Nee, jij noemt de afgeschoten burgers zelfs nazi's kinderverkrachters of moordenaars maar hebt zelf geen enkel bewijs. :')

M.a.w. niet mij beschuldigen van zaken die je zelf doet met je Goebbels manier van reageren. :P

Je bedoeld dat filmpje wat met een aardappel is opgenomen, waar amper iets op te zien is?

Keihard bewijs inderdaad.
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:02:19 #171
471046 YoungDriller
pi_207104420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:59 schreef Beepboop het volgende:

[..]
Je bedoeld dat filmpje wat met een aardappel is opgenomen, waar amper iets op te zien is?

Keihard bewijs inderdaad.
Gelukkig heb jij wel beelden van oorlogsmisdaden in Bucha. :Y
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:03:37 #172
471046 YoungDriller
pi_207104433
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:58 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Hoe was dat voor de inval door Rusland?
Minder goed dan voor Van Baalen en Verhofstadt. :Y

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 16-12-2022 16:22:25 ]
pi_207104543
Zo'n Iraanse drone met je machinegeweer uit de lucht schieten oké, maar een kruisraket? :o

twitter
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:22:36 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207104704
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Grote Russische aanval op Kyiv verwacht in februari
[ twitter ]
Logistieke kneuzenkermis de n 3,2,1…
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:25:49 #176
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207104714
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:10 schreef 3rr0r het volgende:
Zo'n Iraanse drone met je machinegeweer uit de lucht schieten oké, maar een kruisraket? :o

[ twitter ]
twitter

Al blijft het wel heel veel geluk hebben
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:30:37 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207104771
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Grote Russische aanval op Kyiv verwacht in februari
[ twitter ]
Gaat Poetin daarom naar Loekie maandag?

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:24 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Logistieke kneuzenkermis de n 3,2,1…
Als het ze überhaupt lukt de grens over te komen. Oekraïne is voorbereid op een nieuwe invasie vanuit Belarus. En ze hebben nu meer dan alleen Bayraktars en Javelins. Dit gaat echt een grote mislukking worden.
pi_207104799
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ twitter ]

Al blijft het wel heel veel geluk hebben
Het proberen waard als je genoeg kogels hebt I guess. Maar zo'n ding gaat niet kapot door 1 kogel van een 'simpel' machinegeweer lijkt me dus dan moet je hem voor langere tijd meerdere malen raken. Heul veel geluk.
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 16:40:39 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207104889
quote:

[ twitter ]
Denk dat je kogels de energie niet hebben om zo'n raket te beschadigen alstie naar beneden komt zeilen

Naast dat je wel echt een puike schutter moet zijn

klinkt als dat verhaal met die Apache helikopter die door zo'n Iraakse boer met zijn opa's geweer werd neergehaald
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207105022
quote:

[..]
Propaganda brengt geen "balans".
pi_207105074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk dat je kogels de energie niet hebben om zo'n raket te beschadigen alstie naar beneden komt zeilen

klinkt als dat verhaal met die Apache helikopter die door zo'n Iraakse boer met zijn opa's geweer werd neergehaald
Er ligt wel een kapotte op de grond in het filmpje (zie 0:47). Zegt niet alles natuurlijk maar goed.
pi_207105116
Wat de neuk?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207105303
Geluid van Gepardgoden toch? Of klinkt een ander verdedigingsapparaat vergelijkbaar?
twitter
  vrijdag 16 december 2022 @ 17:19:01 #184
6484 ExTec
pi_207105350
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:02 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Gelukkig heb jij wel beelden van oorlogsmisdaden in Bucha. :Y
Ja, die zijn ruim voorradig. Want de lijken zijn ondertussen geborgen, en zelf de VN heeft het erkent.

https://www.ndtv.com/worl(...)cha-amid-war-2910337

En wat had jij behalve vage filmpjes waar niks op is te zien?

Ow, helemaal niks?

Dat dacht ik al.

"Gebalanceerd" genoeg voor je?
  vrijdag 16 december 2022 @ 17:21:08 #185
6484 ExTec
pi_207105366
Zou het?

twitter
pi_207105368
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207105407
kunnen ze dat Iraans materieel niet te pakken nemen en er het Iraanse parlement mee bestoken. Lijkt me leuk om zo te tesen hoe goed het is. Zoals F1 wagens ook op eigen ciruits worden getest.
  vrijdag 16 december 2022 @ 17:25:33 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207105459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:25 schreef Beathoven het volgende:
kunnen ze dat Iraans materieel niet te pakken nemen en er het Iraanse parlement mee bestoken. Lijkt me leuk om zo te tesen hoe goed het is. Zoals F1 wagens ook op eigen ciruits worden getest.
Persoonlijk denk ik dat het mooier zou zijn als ze vanuit Bazargan (helemaal in het noorden in Iran) afgevuurd worden op Moskou. Zou net moeten kunnen, is 2400km en blijkbaar kunnen ze 2500km vliegen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 december 2022 @ 17:30:15 #190
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207105460
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)a_ukrainian_soldier/
Russian tank firing at a Ukrainian soldier holding an anti-tank weapon from a few meters away
Dat klinkt als een heel leuk filmpje om lekker niet op te klikken :X
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207105465
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)a_ukrainian_soldier/
Russian tank firing at a Ukrainian soldier holding an anti-tank weapon from a few meters away
Volgens mij is niemand geraakt, maar die soldaat komt voorlopig dat gat niet meer uit gok ik zo. Moet een emotioneel momentje geweest zijn.
  vrijdag 16 december 2022 @ 17:31:56 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207105484
quote:

[ twitter ]
Schiet duizend van die dingen af op een voorspelbare route met duizenden machinegeweren en uiteindelijk moet er een mazzel hebben.
  vrijdag 16 december 2022 @ 17:33:27 #194
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_207105491
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij is niemand geraakt, maar die soldaat komt voorlopig dat gat niet meer uit gok ik zo. Moet een emotioneel momentje geweest zijn.
Broekpoepmomentje idd
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 16 december 2022 @ 17:34:44 #195
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207105512
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
De ayatollah's zijn bejaarden, die gaan het niet eeuwig volhouden met een bevolking met zo'n lage gemiddelde leeftijd.
pi_207105517
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)cing_behind_armored/
Ukrainian soldiers advancing behind armored vehicles in an open field.
Ik zou niet een chauffeur willen zijn van dat voertuig.
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:02:45 #198
403588 mcmlxiv
pi_207105787
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:47 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Je steekt er geen moeite in omdat ik een letter heb veranderd in een quote van jou en je 'ineens' geen munitie meer hebt. ;)
Hoe voelt dat nou “balans” brengen tussen nazi-Rusland en zijn slachtoffers? “Balans” brengen tussen inmiddels duizenden gedocumenteerde en bewezen oorlogsmisdaden, massagraven, deportaties, duizenden burgerslachtoffers, genocide, verkrachting, moord op kinderen en een vaag filmpje over wellicht het doden van enkele Russische soldaten door wellicht Oekraïnse militairen? Hoe voelt dat nou om structureel een dictator te moeten verdedigen in jouw pogingen “balans” te brengen?

Voor mij komt het toch wat gekunsteld over hoor. Soms is het kristalhelder wie de bad Guy is. Hitler, Pol Pot, de familie Kim, Putin. Best wel eenvoudig hoor. Dictatuur, de eigen bevolking onderdrukken of erger, buurlanden bedreigen of erger, vrije media verbieden en journalisten en tegenstanders opsluiten zijn best aardige indicaties. Zou je eens op kunnen letten, gaat een wereld voor je open.
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 18:04:03 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207105797
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoe voelt dat nou “balans” brengen tussen nazi-Rusland en zijn slachtoffers? “Balans” brengen tussen inmiddels duizenden gedocumenteerde en bewezen oorlogsmisdaden, massagraven, deportaties, duizenden burgerslachtoffers, genocide, verkrachting, moord op kinderen en een vaag filmpje over wellicht het doden van enkele Russische soldaten door wellicht Oekraïnse militairen? Hoe voelt dat nou om structureel een dictator te moeten verdedigen in jouw pogingen “balans” te brengen?

Voor mij komt het toch wat gekunsteld over hoor. Soms is het kristalhelder wie de bad Guy is. Hitler, Pol Pot, de familie Kim, Putin. Best wel eenvoudig hoor. Dictatuur, de eigen bevolking onderdrukken of erger, buurlanden bedreigen of erger, vrije media verbieden en journalisten en tegenstanders opsluiten zijn best aardige indicaties. Zou je eens op kunnen letten, gaat een wereld voor je open.
Jeetje hey
pi_207105820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hij is een beetje gedeprimeerd, zijn opa is pas overleden:
https://nos.nl/artikel/24(...)-van-roden-overleden
pi_207105933
twitter

Wat een koekwaus is het toch ook :')
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:19:24 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207105973
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:15 schreef Fleischmeister het volgende:
[ twitter ]

Wat een koekwaus is het toch ook :')
Dat doet ie elke week.
pi_207105982
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gaat Poetin daarom naar Loekie maandag?
[..]
Als het ze überhaupt lukt de grens over te komen. Oekraïne is voorbereid op een nieuwe invasie vanuit Belarus. En ze hebben nu meer dan alleen Bayraktars en Javelins. Dit gaat echt een grote mislukking worden.
Ik zou het liefst zien dat de Oekraïners enorme hoeveelheden napalm- en clustermunitie van het westen zouden krijgen om snel en efficiënt grote hoeveelheden Russisch vlees te versnipperen en braden.
pi_207106013
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik zou het liefst zien dat de Oekraïners enorme hoeveelheden napalm- en clustermunitie van het westen zouden krijgen om snel en efficiënt grote hoeveelheden Russisch vlees te versnipperen en braden.
Nederland heeft die munitie afgezworen, maar er zal vast nog wel wat veilig vernietigd moeten worden. We gebruiken Oekraïne wel vaker als dumpplek voor spul waar we anders sloopkosten voor hadden moeten betalen.
pi_207106066
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nederland heeft die munitie afgezworen, maar er zal vast nog wel wat veilig vernietigd moeten worden. We gebruiken Oekraïne wel vaker als dumpplek voor spul waar we anders sloopkosten voor hadden moeten betalen.
De naïviteit...

Deze oorlog maakt nog maar weer eens duidelijk dat het westen dient te investeren in wapentechnologie om efficiënt, goedkoop en op industriële schaal zo veel mogelijk vijandige militairen om het leven te brengen. Clustermunitie is zo'n wapentechnologie en Nederland schaft hem af. :')
pi_207106079
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat doet ie elke week.
Wat zou het fijn zijn als bij zo'n kopstuk de auto een keer startproblemen krijgt..
pi_207106186
twitter
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:37:51 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:39:59 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207106219
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
De naïviteit...

Deze oorlog maakt nog maar weer eens duidelijk dat het westen dient te investeren in wapentechnologie om efficiënt, goedkoop en op industriële schaal zo veel mogelijk vijandige militairen om het leven te brengen. Clustermunitie is zo'n wapentechnologie en Nederland schaft hem af. :')
Wel een beetje meer dan alleen Nederland...

vrijdag 16 december 2022 @ 18:42:48 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207106281
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Februari... Hebben ze nou echt niks geleerd?
Voor Russen is geschiedenis een soort cyclus die zich maar eindeloos blijft herhalen, blijkbaar horen de epische mislukkingen daar ook bij. :')
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:49:25 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207106351
quote:

[..]
RaspoetitsaGENOT :D
pi_207106379
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wel een beetje meer dan alleen Nederland...

[ afbeelding ]
Hopelijk komt men snel terug op dat onzalige besluit. :Y
pi_207106411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vwb clustermunitie zijn er nog genoeg geitenpaadjes om dat "legaal" in te kunnen zetten.

De M30A1 is bv. al zoiets.
Bovendien word alles onder druk vloeibaar. Wij zullen dat soort munitie gewoon op onze dak krijgen als het zover komt. Dan hebben we niets aan een dergelijk verdrag maar wel aan middelen om die vijand te verslaan lijkt me.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 16 december 2022 @ 19:07:00 #215
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207106556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Same, ik sta me echt af te vragen wat Ukraine gaat doen als 100k man vanuit Belarus naar Kyiv optrekt en tegelijkertijd 100k naar Kharkiv. De wapens raken eerder op dan dat al die lui uitgeschakeld zijn.

En daarna komt er weer een mobilisatie en komt er weer 300k Russen bij. En daarna weer 300k...
En op het eind zijn er een miljoen Russen dood maar Ukraine en het Westen is volledig uitgeput en blijft Donbas en Crimea in Russische handen.

Een mooie ruil, 1 miljoen dode Russen in ruil voor permanent bezit van Donbas en Crimea met 12 trillion aan olie, gas, voedselproductie, militaire haven en controle over de Black Sea...
pi_207106568
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:54 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Bovendien word alles onder druk vloeibaar. Wij zullen dat soort munitie gewoon op onze dak krijgen als het zover komt. Dan hebben we niets aan een dergelijk verdrag maar wel aan middelen om die vijand te verslaan lijkt me.
De toekomstige oorlog waar Europese NATO troepen zich op voor dienen te bereiden is er een waar men op industriële wijze zo groot mogelijke aantallen Russen op het slagveld dient om te brengen. Dan heb je niets aan een handjevol F-35's, dan zul je eerder iets nodig hebben als enorme zwermen zelfmoorddrones met napalm- of clustermunitie aan boord.
  vrijdag 16 december 2022 @ 19:08:03 #217
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207106575
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hopelijk komt men snel terug op dat onzalige besluit. :Y
Je weet hopelijk wel waarom de beschaafde wereld het afgeschaft heeft toch?
pi_207106599
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je weet hopelijk wel waarom de beschaafde wereld het afgeschaft heeft toch?
Ik zou liever zien dat we dergelijke munitie gewoon achter de hand houden tegen de onbeschaafde wereld op anderhalve dag rijden ten oosten van ons...
pi_207106603
quote:

[..]
Ik zet het Benny Hill theme alvast klaar 14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 16 december 2022 @ 19:20:22 #220
36431 bleiblei
pi_207106690
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik zou liever zien dat we dergelijke munitie gewoon achter de hand houden tegen de onbeschaafde wereld op anderhalve dag rijden ten oosten van ons...
Ik zou het liefste zien dat we ons niet verlagen tot de holbewoners op deze wereld. Dat heeft het westen niet nodig. Die rollen de Russen met een zucht op als het nodig is. Ongeacht de hoeveelheid mensen ze er tegen aan smijten. Vindingrijkheid boven massa.
pi_207106755
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik zou het liefste zien dat we ons niet verlagen tot de holbewoners op deze wereld. Dat heeft het westen niet nodig. Die rollen de Russen met een zucht op als het nodig is. Ongeacht de hoeveelheid mensen ze er tegen aan smijten. Vindingrijkheid boven massa.
We zullen dan vindingrijk moeten zijn om iets te bedenken waarmee we die massa holbewoners snel en goedkoop en in enorme aantallen op het slagveld om moeten kunnen brengen als de nood aan de man is.
pi_207106860
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Maar je vindt de kinderen die nog jaren na de oorlog zullen sterven door niet ontplofte clustermunitie een offer dat gebracht mag worden?
Цой жив
pi_207106868
The real batcave

pi_207106896
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar je vindt de kinderen die nog jaren na de oorlog zullen sterven door niet ontplofte clustermunitie een offer dat gebracht mag worden?
Als je dergelijke munitie inzet zul je ze na afloop van het strijdgewoel natuurlijk ook op moeten ruimen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 19:36:47 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207106942
Aanv
quote:

[..]
Aanvoerlijnen bombarderen en napalm erop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207107106
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:42:26 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207108189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De naïviteit...

Ik ben het met het eerste deel eens, maar clustermunitie... Het nadeel ervan is dat er na afloop van de oorlog zoveel van die zooi nog blijft liggen wat nog niet afgegaan is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:43:22 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207108209
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vwb clustermunitie zijn er nog genoeg geitenpaadjes om dat "legaal" in te kunnen zetten.

De M30A1 is bv. al zoiets.
Voordeel is van die dat het alleen titanium bolletjes zijn toch?
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:45:57 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207108255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als je dergelijke munitie inzet zul je ze na afloop van het strijdgewoel natuurlijk ook op moeten ruimen.
Dat gaat nooit lukken. Kijk maar eens hoeveel spul er in Afghanistan achtergebleven is. Daar bleven helicopters, vliegtuigen en weet ik wat nog meer staan wat je in principe zo weg kon halen. Laat staan alle verborgen dingen zoals mijnen en de dan nog niet opgeruimde clustermunitie (als dat gebruikt zou zijn).
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:47:36 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207108284
Om nog weer terug te komen op de claims van Mariupol vanmorgen. Dit is de opknapbeurt van de Russen:

twitter

vrijdag 16 december 2022 @ 21:09:13 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207108686
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
Voordeel is van die dat het alleen titanium bolletjes zijn toch?
Yup, maar ik heb het wel vaker gepost:

quote:
“Cluster munition” means a conventional munition that is designed to disperse or release explosive submunitions each weighing less than 20 kilograms, and includes those explosive submunitions. It does not mean the following:

-A munition or submunition designed to dispense flares, smoke, pyrotechnics or chaff; or a munition designed exclusively for an air defence role
-A munition or submunition designed to produce electrical or electronic effects
-A munition that, in order to avoid indiscriminate area effects and the risks posed by unexploded submunitions, has all of the following characteristics:

-Each munition contains fewer than ten explosive submunitions;
-Each explosive submunition weighs more than four kilograms;
-Each explosive submunition is designed to detect and engage a single target object;
-Each explosive submunition is equipped with an electronic self-destruction mechanism;
-Each explosive submunition is equipped with an electronic self-deactivating feature;
Maak de deelladingen bv zwaarder dan 20kg en klaar ben je, of je bouwt er een zelfvernietigingssysteem in oid.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:09:25 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207108697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:07 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Same, ik sta me echt af te vragen wat Ukraine gaat doen als 100k man vanuit Belarus naar Kyiv optrekt en tegelijkertijd 100k naar Kharkiv. De wapens raken eerder op dan dat al die lui uitgeschakeld zijn.

En daarna komt er weer een mobilisatie en komt er weer 300k Russen bij. En daarna weer 300k...
En op het eind zijn er een miljoen Russen dood maar Ukraine en het Westen is volledig uitgeput en blijft Donbas en Crimea in Russische handen.

Een mooie ruil, 1 miljoen dode Russen in ruil voor permanent bezit van Donbas en Crimea met 12 trillion aan olie, gas, voedselproductie, militaire haven en controle over de Black Sea...
Ik vrees ook dat de uitputtingsoorlog, die kant op lijkt te gaan.

Er zijn meer dan genoeg Russen en de voorraden aan de andere kant raken inmiddels wel wat op. Je kan je blijven verdedigen met schildjes, generatoren en klamme dekentjes maar dat slaat de aanhouder niet weg van de poort.
Het is mij duidelijk dat Puting de aloude tacktiek toepast van de boel uit laten zitten (doven). He moge ook duiidelijk gaan zijn dat de sancties geen ene reet meer hebben uitgehaald dan onszelf op 19°C (als dat al kan) en inflatie laten aanwakkeren tot 20%.

Het zal mij niks verbazen, net als voorig jaar dat Oekraïne opnieuw half Februari kan gaan verwelkomen als voortgezette neverending story. Ik krijg zelfs een wangedachte dat het zo ook de opzet was wanneer het de eerste keer niet gaat lukken. Het verschil is dat Oekraïne met het Westen inmiddels wel half lam en koud is geslagen.
Ik neem aan dat de Russen ook wel kunnen bedenken dat wie Kiev heeft, de rest een aftocht neemt naar de uitgang.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_207108805
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er zijn meer dan genoeg Russen en de voorraden aan de andere kant raken inmiddels wel wat op. Je kan je blijven verdedigen met schildjes, generatoren en klamme dekentjes maar dat slaat de aanhouder niet weg van de poort.
Het is mij duidelijk dat Puting de aloude tacktiek toepast van de boel uit laten zitten (doven). He moge ook duiidelijk gaan zijn dat de sancties geen ene reet meer hebben uitgehaald dan onszelf op 19°C (als dat al kan) en inflatie laten aanwakkeren tot 20%.

Het zal mij niks verbazen, net als voorig jaar dat Oekraïne opnieuw half Februari kan gaan verwelkomen als voortgezette neverending story. Ik krijg zelfs een wangedachte dat het zo ook de opzet was wanneer het de eerste keer niet gaat lukken. Het verschil is dat Oekraïne met het Westen inmiddels wel half lam en koud is geslagen.
Ik neem aan dat de Russen ook wel kunnen bedenken dat wie Kiev heeft, de rest een aftocht neemt naar de uitgang.

Denk ook dat je gelijk hebt hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207108860
quote:

[..]

Als het uiteindelijk uitdraait op een bevroren conflict dan vraag ik mij af Oekraïne niet alsnog delen van Luhansk/Donbass/Crimea gaat opgeven. Een land dat in oorlog is kan zich niet bij de NAVO voegen, dus het zou Poetin goed uitkomen om als het blijft door rommelen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:20:38 #236
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207108897
quote:

[..]

Ik denk dat het westen een keer moet ophouden om bang te zijn voor escalatie en de Russen eruit meppen.
Zo bombarderen Oekraïne de moeder maar als we praten over Patriot is het escalatie.

Wanneer staat er een keer een echte leider op in het westen? We hebben de middelen maar staan erbij en kijken ernaar. En geen flauwekul over Nukes want die heeft het westen ook. We zijn gewoon veel te bang. Putin kent maar een taal en dat is veel harder terugslaan.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:22:04 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207108916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
De toekomstige oorlog waar Europese NATO troepen zich op voor dienen te bereiden is er een waar men op industriële wijze zo groot mogelijke aantallen Russen op het slagveld dient om te brengen. Dan heb je niets aan een handjevol F-35's, dan zul je eerder iets nodig hebben als enorme zwermen zelfmoorddrones met napalm- of clustermunitie aan boord.
Tsja, tijdens de koude oorlog zeiden we dat ook al van het oostblok leger, qua materiaal was het niet al te best maar ze hadden wel veel. Kwantiteit is ook een kwaliteit.
pi_207108973
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tsja, tijdens de koude oorlog zeiden we dat ook al van het oostblok leger, qua materiaal was het niet al te best maar ze hadden wel veel. Kwantiteit is ook een kwaliteit.
Alleen denk ik dat het in die tijd wat beter onderhouden werd. Ik lees regelmatig berichten dat tanks die ze willen inzetten niet starten of rijden hetzelfde geld voor helikopters die ook regelmatig niet de lucht in gaan aan de Russische kant.
pi_207109002
Je moet er ook van uitgaan dat Rusland nooit met de oorlog zal stoppen. Dat geeft Rusland zelf ook aan elke dag.
pi_207109135
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:20 schreef fjs het volgende:

[..]
Ik denk dat het westen een keer moet ophouden om bang te zijn voor escalatie en de Russen eruit meppen.
Zo bombarderen Oekraïne de moeder maar als we praten over Patriot is het escalatie.

Wanneer staat er een keer een echte leider op in het westen? We hebben de middelen maar staan erbij en kijken ernaar. En geen flauwekul over Nukes want die heeft het westen ook. We zijn gewoon veel te bang. Putin kent maar een taal en dat is veel harder terugslaan.
Misschien stuurt Rusland erop aan dat wij uiteindelijk ingrijpen. Door het zo bont te maken dat wat wapens sturen en verder wegkijken met goed fatsoen geen optie meer is.

Dan kan Putin zeggen dat hij in oorlog is met de NAVO en all out gaan.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:35:15 #241
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207109148
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:27 schreef quirina het volgende:
Je moet er ook van uitgaan dat Rusland nooit met de oorlog zal stoppen. Dat geeft Rusland zelf ook aan elke dag.
Klopt. En ik kan mij voorstellen dat Polen en de Baltische staten, die al jaren roepen dat je Rusland niet kan vertrouwen, in de opperste staat van paraatheid zijn. Rusland stopt niet.

Des te eerder we dat onderkennen des te eerder we kunnen ingrijpen. Trouwens mocht Belarus mee gaan doen dan denk ik dat Polen niet meer te houden is.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:36:54 #242
403588 mcmlxiv
pi_207109184
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:27 schreef quirina het volgende:
Rusland heeft helemaal niet de economie om deze oorlog op deze schaal jaar na jaar vol te houden. Nu al worden militairen met nauwelijks training en uitrusting de dood in gejaagd. Laten we hopen dat Oekraïne snel grotere hoeveelheden lange afstand drones weet te produceren en de oorlog naar Moskou weet te brengen.
pi_207109199
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:35 schreef fjs het volgende:

[..]
Klopt. En ik kan mij voorstellen dat Polen en de Baltische staten, die al jaren roepen dat je Rusland niet kan vertrouwen, in de opperste staat van paraatheid zijn. Rusland stopt niet.

Des te eerder we dat onderkennen des te eerder we kunnen ingrijpen. Trouwens mocht Belarus mee gaan doen dan denk ik dat Polen niet meer te houden is.
Als Wit-Rusland zich in de oorlog mengt zie ik niet in waarom wij niet kunnen ingrijpen en de oorlog beëindigen.

Of dat dan in NAVO-verband is of een coalition of the willing, laat ik in het midden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:38:08 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207109212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef Barbusse het volgende:
Ik zet het Benny Hill theme alvast klaar 14.gif
Ik was deze nog vergeten te beantwoorden van je:

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Barbusse het volgende:
Mag ik vragen waarom? :@ Patriots lijken me een godsgeschenk voor Oekraïne.
Het is een prima systeem maar het is geen wunderwaffe of een duizend dingen doekje. Het kost enorm veel tijd om mensen daar op op te leiden, de logistieke lijnen en aanvoer worden een grote uitdaging, het systeem is niet heel mobiel en vwb herstel/reparatie/inzetbaar houden wordt het ook een uitdaging, daarbij moet je zoiets natuurlijk in een verband en genetwerkt inzetten (gelaagde luchtverdediging). Nog even los van het feit of je wil dat die techniek in Russische handen komt want die kans is erg groot natuurlijk.

Dan kunnen ze beter met een systeem blijven werken wat ze kennen, de SA-10 bv. ook al is de Patriot technisch beter. Het zijn de mensen die het systeem effectief maken, het is niet dat het systeem de mensen effectief maakt.
pi_207109232
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gelukkig zijn vrijwel alle voormalige Warschaupact leden inmiddels NATO-lid en is Rusland bij lange na geen Sovjetunie meer vwb wat ze aan gemotiveerde manschappen op de been kunnen brengen. Desondanks zou het voor de Europese NATO lidstaten verstandig zijn om ook volop te investeren in goedkope massavernietigingswapens (als in: massaal grote aantallen vijandige militairen doden) ipv enkel en alleen maar in hightech precisiewapens.

Edit: ik heb me overigens altijd al afgevraagd hoe gemotiveerd Polen, Hongaren, Oost-Duitsers enz. zouden zijn geweest om massaal te sneuvelen en als kanonnenvlees te dienen ter meerdere eer en glorie van het Russische Herrenvolk dat hun thuisland bezette en er een dictatuur in gevestigd had.

[ Bericht 12% gewijzigd door DDDDDaaf op 16-12-2022 21:50:10 ]
pi_207109355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Rusland heeft helemaal niet de economie om deze oorlog op deze schaal jaar na jaar vol te houden. Nu al worden militairen met nauwelijks training en uitrusting de dood in gejaagd. Laten we hopen dat Oekraïne snel grotere hoeveelheden lange afstand drones weet te produceren en de oorlog naar Moskou weet te brengen.
En laat ons vooral hopen dat de Russen hun hele economie en demografie om zeep willen helpen voor deze oorlog, zodat we ze de komende decennia redelijk eenvoudig en goedkoop klein kunnen houden.
pi_207109397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En laat ons vooral hopen dat de Russen hun hele economie en demografie om zeep willen helpen voor deze oorlog, zodat we ze de komende decennia redelijk eenvoudig en goedkoop klein kunnen houden.
Het is alleen wel dieptriest dat daar zoveel onschuldige Oekraïense burgers voor moeten sneuvelen.
pi_207109455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Misschien stuurt Rusland erop aan dat wij uiteindelijk ingrijpen. Door het zo bont te maken dat wat wapens sturen en verder wegkijken met goed fatsoen geen optie meer is.

Dan kan Putin zeggen dat hij in oorlog is met de NAVO en all out gaan.
Hij heeft juist liever dat die tegen de NAVO komt zodat die een reden heeft om terug te trekken. Van de NAVO verliezen is geen schande, ook in Rusland niet, maar van Oekraïne wel.
pi_207109469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Alleen denk ik dat het in die tijd wat beter onderhouden werd. Ik lees regelmatig berichten dat tanks die ze willen inzetten niet starten of rijden hetzelfde geld voor helikopters die ook regelmatig niet de lucht in gaan aan de Russische kant.
Niemand die het echt weet natuurlijk maar ik denk dat dit tijdens de soviet unie ook al speelde. Toen had je ook al overal corruptie, dat is niet alleen iets van Rusland zelf.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 21:55:40 #250
pi_207109552
quote:

[..]

In de terminale fase sturen ze niet meer, dan moet je net de ontsteker weten te raken.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:57:12 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207109573
quote:

[..]

Wel een heel pessimistisch beeld.

Er is een verhouding ( ik ken die verhouding niet, ik doe maar een gok) dat elke euro economische schade die wij toebrengen aan Rusland kost ons 3 euro. Gelukkig hebben we wel wat meer euro's dan Rusland.

Of we de oorlog kunnen blijven voorzien van wapens en munititie is mijn inziens een politieke keuze en geen natuurverschijnsel of een rekensom in excel, je kan ervoor kiezen om als de moeder wapens te gaan produceren en munitie.

Tot hier toe houdt de EU en VS haar eigen bevolking redelijk kalm ondanks de uit hand gelopen inflatie (inflatie was er ook al door ECB beleid en corona lockdowns).
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207109599
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is alleen wel dieptriest dat daar zoveel onschuldige Oekraïense burgers voor moeten sneuvelen.
Daarom moet er ook echt gezocht worden naar mogelijkheden om de Oekraïners in staat te stellen Russische tu-95's en 160's te vernietigen of op zijn minst onherstelbaar te beschadigen. Het zij door drones/kruisraketten of in Rusland opererende sabotage eenheden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:04:29 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207109720
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:36 schreef fjs het volgende:

[..]
Begin ook een beetje pist te worden. Allemaal gelul over we steunen we helpen etc. Maar ondertussen zorg je ervoor dat Oekraïne met één hand op zijn rug vecht. Geef het nu eens een keer massaal goede offensieve wapen.

Zoniet houdt dan op met dat slappe gelul van 'Oekraïne moet winnen, zij vechten voor ons, ze mogen niet verliezen'.
DOE DAN IETS!!

(sorry beetje frustratie)
Die frustratie herken ik en heb ik al een tijdje. Wat we geven is een doekje tegen het bloeden. Fuck die bedreigingen met nukes en pak die teringratten gewoon 1 keer goed aan. Dit kost onnodig veel doden omdat we te laf zijn in te grijpen.

En dan moet ik mij nog enorm inhouden...
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:05:21 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207109733
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als het uiteindelijk uitdraait op een bevroren conflict dan vraag ik mij af Oekraïne niet alsnog delen van Luhansk/Donbass/Crimea gaat opgeven. Een land dat in oorlog is kan zich niet bij de NAVO voegen, dus het zou Poetin goed uitkomen om als het blijft door rommelen.
Dat vuile "spel", Oekraïne uit westerse verdragsorganisaties houden, doet Putin al sinds de verkiezingen 2014 waar toen Viktor Janoekovytsj - Putin's puppet*, terug naar zijn Donetsk-origine was gestuurd.

Die witrus Viktor :|W , zorgde persoonlijk ervoor dat Oekraïne geen verdragsbanden kreeg met de EU, was hulpvaardig waar het ging om annexatie van de Krim en koos na de onlusten op het plein in Kiev - waar hij zelfs hulp* vroeg aan Rusland om de protesten* stuk te kunnen slaan - het hazepad naar Rusland.
"Hulp" die Putin maar al te graag geeft aan zijn trawanten als het gaat om controle over de macht. En dan achteraf na zijn veroordeling - bij verstek - zeggen dat het niet zijn (opr)echte bedoeling was. Het pleidooi dat elke misdadiger hanteert als die gesnapt wordt maar zo lang het lukt, wel de werkwijze is.

Neeuh, het is een uiterst smerig geopolitiek spel dat over de rug van goedwillende burgers wordt gespeeld, om ze hun vrijheden te onthouden. Zelf ben ik steeds meer geneigd dat het Westen een speciale operatie gaat doen om dat regime voorgoed uit te wissen. Helaas loeren er dan weer andere arglistige despoten die dat moment maar al te graag zullen aangrijpen om hun belangen een nog groter fundament als draagvlak te geven.
Een EU in oorlog - wat Hongarije zonder twijfel zal vetoën en (de VS zal zeker niet in persoon meedoen) is naast dat je niet op een kreupel gemaakt stuurloos paard moet gaan zitten - heeft dan helemaal geen mondiaal nut meer.

Het blijf wel tragikomisch dat wat de EU ook voor sancties doet, het ongeveer nul effect heeft. De enige taal die EU niet wil en alleen wordt begrepen; is bot de agressor neerslaan.
pi_207109868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:51 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hij heeft juist liever dat die tegen de NAVO komt zodat die een reden heeft om terug te trekken. Van de NAVO verliezen is geen schande, ook in Rusland niet, maar van Oekraïne wel.
Dan moeten Biden en Poetin dat maar achter de schermen met elkaar afspreken. Dan is het prima.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:17:13 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207109949
quote:

Dit, geloof er ook weinig van.
pi_207109965
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ga solliciteren bij de NAVO joh, klaploper. Gelukkig neemt iemand als Biden wat je zegt totaal en totaal niet serieus. Ben je 18 ofzo met een Gucci tasje?
Doe eens normaal joh :')

Rusland is een veroveringsoorlog gestart in Oekraïne en pleegt daar genocide. Waarom zouden wij Oekraïne niet mogen helpen de Russen uit hun land te gooien? Dat wij dat niet doen is een zuiver politieke keuze.

Uiteindelijk is WOII hier ook geëindigd doordat Duitsland uit Nederland werd gegooid he? Het is niet zo dat ze vrijwillig zijn vertrokken ofzo.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:20:10 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110020
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:04 schreef Starhopper het volgende:
Die frustratie herken ik en heb ik al een tijdje. Wat we geven is een doekje tegen het bloeden. Fuck die bedreigingen met nukes en pak die teringratten gewoon 1 keer goed aan. Dit kost onnodig veel doden omdat we te laf zijn in te grijpen.

En dan moet ik mij nog enorm inhouden...
We zijn tot helemaal niks verplicht, wanneer ga je dat nou eens beseffen?
pi_207110062
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Verplicht niet nee. Maar een besluit tot ingrijpen om de oorlog (en de genocide en misdaden tegen de menselijkheid) te beëindigen zou ik prima te verdedigen vinden.

Ik ben het wel met @Starhopper eens dat wij prima bij machte zijn het conflict te helpen stoppen maar dat niet aandurven, met onnodige doden als gevolg.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:24:48 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110130
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Doe eens normaal joh :')

Rusland is een veroveringsoorlog gestart in Oekraïne en pleegt daar genocide. Waarom zouden wij Oekraïne niet mogen helpen de Russen uit hun land te gooien? Dat wij dat niet doen is een zuiver politieke keuze.

Uiteindelijk is WOII hier ook geëindigd doordat Duitsland uit Nederland werd gegooid he? Het is niet zo dat ze vrijwillig zijn vertrokken ofzo.
Ook alleen maar omdat Pearl Harbor gebombardeerd werd. Anders had de VS geen reet gedaan.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:25:26 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207110142
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wel een heel pessimistisch beeld.

Er is een verhouding ( ik ken die verhouding niet, ik doe maar een gok) dat elke euro economische schade die wij toebrengen aan Rusland kost ons 3 euro. Gelukkig hebben we wel wat meer euro's dan Rusland.

Of we de oorlog kunnen blijven voorzien van wapens en munititie is mijn inziens een politieke keuze en geen natuurverschijnsel of een rekensom in excel, je kan ervoor kiezen om als de moeder wapens te gaan produceren en munitie.

Tot hier toe houdt de EU en VS haar eigen bevolking redelijk kalm ondanks de uit hand gelopen inflatie (inflatie was er ook al door ECB beleid en corona lockdowns).
Ik denk dat er weinig stikstofruimte is in het CO2 model om dat biodiversief als klimaat aan te pakken. -O-
//--//
Een kardinale fout is dat "wij" in het Westen denken in economische belangen van (eigen)waarden en we daarmee dan druk kunnen zetten. Wat wie wil er nu geen handel hebben met het Westen of de EU ?
Ondertussen zie ik Geopolitiek dat een groter deel van de wereld, er andere denkwijze op na houdt en zolang er maar eten is en kan worden mee ge(g)raasd, zich geen zorgen wil maken over fundamentele rechten van paupers. Wanneer iedereen zijn plek weet en daar blijft, is er ook geen oorlog.

Bij de andere zijde - zelfvoorzienend met andere winsten die toch wel klotsen tegen de plinten - speelt "onze" moraliteit die uitgaat van gelijke kansen voor alle mensen, onwenselijke rol.
Sterker nog, als iedereen een gelijke kans heeft, kan die wel's in staat blijken om een zittende machtshebber van zijn troon te storen. Dus rechten - kiezen wat je eet en waar je werkt - prima maar niet die de echte belangen kan aantasten.
pi_207110179
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook alleen maar omdat Pearl Harbor gebombardeerd werd. Anders had de VS geen reet gedaan.
Bron?
pi_207110250
quote:

[..]

Dat het westen uitput is natuurlijk onzin. Wat wel klopt is dat "geschikt" materiaal voor Oekraine wel op raakt, dan moet je moderner spul gaan sturen op een gegeven moment.

Sowieso de genoemde aantallen gaat Oekraine ook wel tegen houden. Het gaat alleen ontzettend veel levens kosten. Uiteindelijk is er geen winnaar. Rusland heeft geen of weinig succes gehaald ten opzichte van februari. Dan gaat het er ook niet meer van komen, ze hebben de mogelijkheden niet.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:30:35 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110251
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Verplicht niet nee. Maar een besluit tot ingrijpen om de oorlog (en de genocide en misdaden tegen de menselijkheid) te beëindigen zou ik prima te verdedigen vinden.
Dat is wat anders. De beide Golfoorlogen zijn imo ook prima te verdedigen maar toch is het gros het daar niet mee eens en mocht de VS niet de politieagent van de wereld gaan spelen.

quote:
Ik ben het wel met @:Starhopper eens dat wij prima bij machte zijn het conflict te helpen stoppen maar dat niet aandurven, met onnodige doden als gevolg.
Wie is "wij"? De NATO?
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:31:43 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Bron?
quote:
Het feit dat Japan en Amerika nu in oorlog waren was voor Hitler reden om op de vierde dag na de aanval de oorlog aan de Amerikanen te verklaren. De Verenigde Staten raakten zo nogmaals betrokken bij een Europese oorlog (de eerste keer was de Eerste Wereldoorlog), die ze liever hadden vermeden.
Wiki

En ook wel algemeen bekend en basiskennis lijkt me.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:31:55 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207110278
quote:

[..]
We zijn tot niets verplicht. Maar dan moeten onze leiders ook maar gewoon de ballen hebben om te zeggen "FUCK UKRAINE". Wat ze nu doen is gewoon kansloos. Beetje ouwe rotzooi sturen zodat ze stand kunnen houden, meer doen ze niet.

Ondertussen blijft Poetin vrolijk TU95's de lucht in sturen, vanuit diep in Rusland, om Oekrainse burgers te vermoorden. Geef dan verdomme shit om die teringzooi kapot te bombarderen en er een eind aan te maken

[ Bericht 1% gewijzigd door Starhopper op 16-12-2022 22:37:44 ]
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:31:57 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207110279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bron?
Er zijn genoeg stukken en verhalen die duidelijk maken dat de pijnlijke vernedering van Pearl Harbor de uiteindelijke trigger was dat de USA daar aan de andere kant van de wereld (ook) all-in ging.
pi_207110282
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is wat anders. De beide Golfoorlogen zijn imo ook prima te verdedigen maar toch is het gros het daar niet mee eens en mocht de VS niet de politieagent van de wereld gaan spelen.
[..]
Wie is "wij"? De NATO?
Kan de NAVO zijn of een gelegenheidscoalitie.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:33:03 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
En dan vooral "de anderen" zeker?
Dat maakt me niet zo veel uit. Ik ben ook niet degene die het hier voor het zeggen heeft. Maar dat er genocide plaatsvindt in een Europees land en dat wij behalve wat wapens en sancties wegkijken en zeggen “dit is niet onze oorlog los het maar zelf op”, daar vind ik wel wat van.

Want we moeten vooral niet escaleren. En Rusland niet teveel vernederen. En Putin een gouden brug bieden.

vrijdag 16 december 2022 @ 22:40:14 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110438
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:31 schreef Starhopper het volgende:

We zijn tot niets verplicht. Maar dan moeten onze leiders ook maar gewoon de ballen hebben om te zeggen "FUCK UKRAINE". Wat ze nu doen is gewoon kansloos. Beetje ouwe rotzooi sturen zodat ze stand kunnen houden, meer doen ze niet.

Ondertussen blijft Poetin vrolijk TU95's de lucht in sturen, vanuit diep in Rusland, om Oekrainse burgers te vermoorden. Geef dan verdomme shit om die teringzooi kapot te bombarderen.
Je kunt je er natuurlijk heel boos om maken omdat het lekker dicht bij huis is maar wat er in bv Jemen gebeurt interesseert je geen reet. Het is niet onze oorlog en de NATO is een defensieve organisatie.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:42:25 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207110471
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat het westen uitput is natuurlijk onzin. Wat wel klopt is dat "geschikt" materiaal voor Oekraine wel op raakt, dan moet je moderner spul gaan sturen op een gegeven moment.

Sowieso de genoemde aantallen gaat Oekraine ook wel tegen houden. Het gaat alleen ontzettend veel levens kosten. Uiteindelijk is er geen winnaar. Rusland heeft geen of weinig succes gehaald ten opzichte van februari. Dan gaat het er ook niet meer van komen, ze hebben de mogelijkheden niet.
Wat maakt het volgens jouw "natuurlijk onzin" en hoe denk je dat waar en wat aan materiaal hebben die zoals jezelf ook zegt.... dan voldoende effectief inzetbaar zijn ?

Je kan wel "spullen" sturen maar dan mist je het totaalplaatje dat die gadgets - naast erg duur - ook goed gebruikt moeten worden en niet onverhoopt een ander effect - gaan - veroorzaken.
En nee, je leert niet in 2 maanden tijd een hagelnieuwe F35 goed te gebruiken dat alleen maar de zichtbare punt is van een compeet onderliggend strategische infrastructuur. Een systeem dat vele jaren kost om op (voort) te (kunnen) bouwen.
pi_207110507
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt je er natuurlijk heel boos om maken omdat het lekker dicht bij huis is maar wat er in bv Jemen gebeurt interesseert je geen reet. Het is niet onze oorlog en de NATO is een defensieve organisatie.
De afstand tot het conflict is natuurlijk wel degelijk relevant, dus die hele hypocrisiekaart slaat nergens op. Als er in het IJsselmeer een veerboot zinkt dan heeft dat ook meer nieuwswaarde dan een zinkende boot in Maleisië.

En je kiest er dan dus voor om weg te kijken. Dat kan een keuze zijn, maar daar moeten we dan eerlijk over zijn en niet dit halve werk.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:44:54 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110511
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

Dat maakt me niet zo veel uit. Ik ben ook niet degene die het hier voor het zeggen heeft. Maar dat er genocide plaatsvindt in een Europees land en dat wij behalve wat wapens en sancties wegkijken en zeggen “dit is niet onze oorlog los het maar zelf op”, daar vind ik wel wat van.

Want we moeten vooral niet escaleren. En Rusland niet teveel vernederen. En Putin een gouden brug bieden.

Zolang er geen NATO grondgebied wordt aangevallen is het niet onze oorlog, simpel zat. Dat kan men leuk vinden of niet maar zo liggen de kaarten nou eenmaal.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:47:08 #275
6484 ExTec
pi_207110550
quote:

[..]
Is dat niet het onvermijdelijke uitstellen, wachten tot ze ff de sulwaki corridor dichtzetten, en dan moet jij alsnog?

Of ben je er heilig van overtuigd dat dat NAVO vlaggetje alleen putin daar wel van weerhoud?
pi_207110566
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dat niet het onvermijdelijke uitstellen, wachten tot ze ff de sulwaki corridor dichtzetten, en dan moet jij alsnog?

Of ben je er heilig van overtuigd dat dat NAVO vlaggetje alleen putin daar wel van weerhoud?
Uiteindelijk zou dat een zegen zijn, want het zou de duur van de oorlog aanzienlijk verkorten.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:51:51 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110615
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:47 schreef ExTec het volgende:
Dat boeit me nog wel het minste, als de baas zegt: "Voorwaarts!" Dan gaan we omhangen en marcheren we naar het oosten, zo ingewikkeld is dat niet. Nog even los van alle NATO troepen die al aan de oostgrens gestationeerd zijn.

quote:
Vooralsnog heeft hij nog geen vinger uitgestoken richting de NATO. Wat dat betreft doet die organisatie precies waarvoor ze is opgericht.
pi_207110646
quote:

[..]
Ik was tegenstander van Oekraïense toetreding tot de EU, maar dat is door deze oorlog echt wel veranderd. Ik zie inmiddels graag een groot Europees blok dat niet bang is om zijn (financiële) macht in te zetten om Rusland klein te houden. De EU zal dan echter wel zijn naïeve "heile Welt" en "Wandel durch Handel" instelling bij het grof vuil moeten zetten, hopelijk zorgt een groter Oost-Europees aandeel binnen de EU daar voor.

Maar voor het zo ver is zullen de EU lidstaten Oekraïne in staat moeten stellen om zo veel mogelijk Russische mannen van strijdbare leeftijd te doden om de Russische militaire macht zo zwaar mogelijke schade toe te brengen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:54:37 #279
6484 ExTec
pi_207110650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Uiteindelijk zou dat een zegen zijn, want het zou de duur van de oorlog aanzienlijk verkorten.
De prijs van vrijheid gaat alleen maar omhoog.

Nu rus dit laten winnen betekent dat je down te road een rus tegen gaat komen die bv z'n armata uit heeft kunnen laten kristalliseren, in significante productie heeft kunnen nemen, mss hetzelfde met de Checkmate,

God verhoede hebben ze de corruptie eruit kunnen stampen, en krijg je te maken met dat leger dat we dachten dat rus had.

In dat opzicht vraag ik me oprecht af of sommigen hier niet te veel waarde aan het vlaggetje alleen toekennen. Want dat vlaggetje alleen is geen machine, hetzelfde gebrek aan eenheid wat we nu hebben, plaagt ons dan ook.
pi_207110796
quote:

[..]
Jemen heeft dan ook veel minder invloed op het Europese politieke toneel als Rusland, dat aktief een "Euraziatische" (lees: Russische) invloedssfeer in Europa nastreeft. Ik woon persoonlijk eerlijk gezegd liever niet in een land waarin een racistisch en onbetrouwbaar volk uit een corrupt derdewereldland (mede) aan de touwtjes trekt.
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:05:06 #281
6484 ExTec
pi_207110833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:51 schreef AchJa het volgende:

Vooralsnog heeft hij nog geen vinger uitgestoken richting de NATO. Wat dat betreft doet die organisatie precies waarvoor ze is opgericht.
Antwoord is dus ja?

Geloof je dat zelf?

Als het zo simpel zou zijn om te zeggen: deze lijn anders nuke op je hoofd,

Kun je dan verklaren waarom we dat niet al gedaan hebben?

Omdat ze niet lid zijn? Nou en?

Zijn we padvinders ofzo, waar je wel "eerlijk moet blijven"? Want dan had padvindertje putin hard geroepen: "maar dat is niet eerlijk, want ze zijn geen lid van jullie clubje!". En de brave padvinders die we zijn, trekken we ons dat diep aan en denken: Ja, eigenlijk heeft vladje wel gelijk. Shit we kunnen niks doen!

Ik denk niet dat het zo werkt op het wereldtoneel, jij wel?

Dus louter het niet hebben van het lidmaatschap verklaart het niet.
pi_207110891
quote:

[..]
Je hebt ergens wel een punt maar dit is onze "buurman". Dat maakt sowieso al een groot verschil, want als we ze niet helpen in Oekraine komt Oekraine wel naar ons toe (haar inwoners dan). 15-20 uurtjes over land reizen vanuit Kiev en je bent in Amsterdam, wel wat simpeler dan vluchten uit Jemen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:12:58 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207110934
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:05 schreef ExTec het volgende:

Antwoord is dus ja?

Geloof je dat zelf?

Als het zo simpel zou zijn om te zeggen: deze lijn anders nuke op je hoofd,

Kun je dan verklaren waarom we dat niet al gedaan hebben?

Omdat ze niet lid zijn? Nou en?

Zijn we padvinders ofzo, waar je wel "eerlijk moet blijven"? Want dan had padvindertje putin hard geroepen: "maar dat is niet eerlijk, want ze zijn geen lid van jullie clubje!". En de brave padvinders die we zijn, trekken we ons dat diep aan en denken: Ja, eigenlijk heeft vladje wel gelijk. Shit we kunnen niks doen!

Ik denk niet dat het zo werkt op het wereldtoneel, jij wel?

Dus louter het niet hebben van het lidmaatschap verklaart het niet.
Wat is nou precies je punt dan? Want enerzijds loop je hier aan de lopende band te verkondigen dat Putin maar een beetje loopt te bluffen en dat types als een de Wijk het allemaal verkeerd zien maar nu ben je er plotseling van overtuigd dat Putin toch wel gevaarlijk is ofzo?

Ik heb even geen idee welke kant je nu eigenlijk op wil.
pi_207110966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je hebt ergens wel een punt maar dit is onze "buurman". Dat maakt sowieso al een groot verschil, want als we ze niet helpen in Oekraine komt Oekraine wel naar ons toe (haar inwoners dan). 15-20 uurtjes over land reizen vanuit Kiev en je bent in Amsterdam, wel wat simpeler dan vluchten uit Jemen.
Beter dat de Russische tentakels verminkt of - beter nog - afgehakt worden voordat ze zich in heel Europa verspreid hebben.
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:17:45 #285
6484 ExTec
pi_207110983
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:12 schreef AchJa het volgende:
Wat is nou precies je punt dan?
Dat we het uiteindelijk aan onszelf verplicht zijn wel iets te doen.

IPV "we zijn niemand iets verplicht", omdat dat blauwe vlaggetje vandaag toevallig net voor oekraine ophoud.
pi_207111049
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is maar hoe je het bekijkt...vooralsnog is er geen all out war met het westen, maar eerder dankzij het koele hoofd van het westen dan van Poetin...even uit mijn hoofd een paar daden van Poetin jegens NAVO landen:

- vergiftiging met radioactieve meuk in de VK

-absolute ondermijning van de verkiezingen in de VS in 2016 en brexit referendum in diezelfde tijd
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:25:16 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207111086
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

Beter dat de Russische tentakels verminkt of - beter nog - afgehakt worden voordat ze zich in heel Europa verspreid hebben.
Buiten de deur houden is genoeg en dat is de taak van de NATO zoals al sinds de oprichting het geval is.
pi_207111147
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zolang er geen NATO grondgebied wordt aangevallen is het niet onze oorlog, simpel zat. Dat kan men leuk vinden of niet maar zo liggen de kaarten nou eenmaal.
Dat is een persoonlijke/politieke opvatting die je uiteraard mag hebben maar zeker geen feit.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 23:49:57 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207111344
Het is toch ook gewoon niet onze oorlog?

Lullig voor al die gasten daar maar wij zijn ze niets verschuldigd hoor
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:50:20 #290
36431 bleiblei
pi_207111350
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zolang er geen NATO grondgebied aangevallen is, is het geen NATO oorlog. En terecht. Maar het zegt niets over of het "onze" oorlog is (whatever that may be).

Dus ja, NAVO moet hier uit wegblijven m.i..
Maar ook, dit is een verrekte goedkope manier om Rusland gecontroleerd ten gronde te richten (ten kostte van Oekraïense levens).
En de vraag is hoe ethisch dat nu is.

Punt is dat ik er vanuit ga dat de juiste mensen de juiste overwegingen maken. Wil je alle westerse technologie in de strijd gooien zodat China alle ins en outs weet? Wil je levens van "onze" militairen opofferen voor een oorlog buiten onze landsgrenzen. Enz. Enz.

Ik vind het persoonlijk een erg lastige om er een goed oordeel over te vellen. Ik heb er moeite mee dat "we" Oekraïne laten bundelen. Maar ik begrijp het ivm. Lange termijn consequenties wel.
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:52:58 #291
36431 bleiblei
pi_207111366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:49 schreef sp3c het volgende:
Het is toch ook gewoon niet onze oorlog?

Lullig voor al die gasten daar maar wij zijn ze niets verschuldigd hoor
Voordat er ook maar een soldaat aan de Oekraïense grens stond was het al onze oorlog. En dat heeft Poetin verrekte slim gedaan. Of merk jij nog niet de consequenties in je dagelijkse leven van deze oorlog?

Wat er in bijv. Jemen plaats vindt heeft bijv. Amper tot geen consequenties hier in Nederland. Deze oorlog wel degelijk. En dat begon een maand of 5 vóór februari 2022.
pi_207111432
Het begon al in 2014
  Moderator zaterdag 17 december 2022 @ 01:01:38 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207111835
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Voordat er ook maar een soldaat aan de Oekraïense grens stond was het al onze oorlog. En dat heeft Poetin verrekte slim gedaan. Of merk jij nog niet de consequenties in je dagelijkse leven van deze oorlog?

Wat er in bijv. Jemen plaats vindt heeft bijv. Amper tot geen consequenties hier in Nederland. Deze oorlog wel degelijk. En dat begon een maand of 5 vóór februari 2022.
Ik merk er weinig van nee maar dat lijkt me niet echt de definitie van 'onze oorlog' ...

Poetin wil graag kunnen bepalen wie er wel of niet bij de NAVO mag, dat vind ik geen goed idee en dus steun ik de Oekraïners maar verder is het mijn ding niet hoor :{w
pi_207111864
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is een persoonlijke/politieke opvatting die je uiteraard mag hebben maar zeker geen feit.
Het gelijk ligt bij jullie maar net bij welke definitie je aan oorlog plakt.
pi_207111889
Ahh Medvedev loopt weer te gillen dat de mogelijkheid aanwezig is dat er aanvallen op NAVO landen komen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207111901
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 01:18 schreef Hathor het volgende:
Ahh Medvedev loopt weer te gillen dat de mogelijkheid aanwezig is dat er aanvallen op NAVO landen komen. :')
Helpt ons wel van bovenstaande discussie af. :D
pi_207111982
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 01:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het gelijk ligt bij jullie maar net bij welke definitie je aan oorlog plakt.
En wat je als het onze beschouwd.
zie email 27 oktober
pi_207112057
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 01:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En wat je als het onze beschouwd.
Ook dat nog ja !
pi_207112122
quote:
Geen grap er broeit wel zeker wat. Er gaat wat gebeuren binnen nu en nieuwjaarsdag wat heel heftig gaat zijn.
Putin gaat geen speech houden oudejaarsdag. En hij weet dat onze “westerse kerst” belangrijke dagen zijn. Russische orthodoxe kerst is later.
Ik heb zeer sterk het onderbuikgevoel dat die kale wat naars gaat flikken.
pi_207112860
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
De mooie parallel met nu is dat de VS zich tot de aanval op Pearl Harbor had beperkt tot (hou je vast) wapenleveranties aan (onder andere) Rusland in hun strijd tegen de Nazi’s. Ze deden dus wel een reet.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207112897
quote:
Begint een vermoeiend riedeltje te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')