SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Dit was de enige echte SpaceKarenquote:
Zelensky zit niet in het leger.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:35 schreef Ixnay het volgende:
Feit: Zelensky leidt een bataljon die 9 jaar stelselmatig etnische minderheden discrimineert vanwege hun mening.
Ik denk dat je beter op je plek bent in bnw, maar ook daar wordt enige inhoud verwacht.quote:
Je kunt het gewoon posten.quote:
Russia Today.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:47 schreef YStec het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon posten.
Ik vroeg eerder ook om bron, werd afgedaan met dezelfde reden.
Geef op z'n minst een naam van de bron.
quote:
Academics, fact-checkers, and news reporters (including some current and former RT reporters) have identified RT as a purveyor of disinformation[58] and conspiracy theories.quote:
En zijn er nog andere bronnen dan dat, of verwacht je echt dat mensen meegaan in dat heel de wereld jokt, en alleen het 100% propaganda kanaal van het kremlin de waarheid spreekt?quote:
Wat zou jij ervan vinden als iemand naar je toekomt en zegt dat hij/zij nieuws over de oorlog in Oekrane krijgt van een tv-zender uit Oekrane dat gecontroleerd n gefinancieerd wordt door de Oekraense staat?quote:
Die is natuurlijk simpel:quote:Op woensdag 14 december 2022 14:12 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat zou jij ervan vinden als iemand naar je toekomt en zegt dat hij/zij nieuws over de oorlog in Oekrane krijgt van een tv-zender uit Oekrane dat gecontroleerd n gefinancieerd wordt door de Oekraense staat?
En, als een extra, diezelfde zender is regelmatig beschreven als een belangrijk propagandakanaal voor de Oekraense regering en haar buitenlands beleid. En de zender is gedentificeerd als een leverancier van desinformatie en complottheorien.
Zou jij die persoon serieus nemen?
Meh. Die is er toch? Die Oekraense zender heet "Zelensky's twitter account", onder andere.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:12 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat zou jij ervan vinden als iemand naar je toekomt en zegt dat hij/zij nieuws over de oorlog in Oekrane krijgt van een tv-zender uit Oekrane dat gecontroleerd n gefinancieerd wordt door de Oekraense staat?
De waarheid ligt zoals zo vaak in het midden.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Meh. Die is er toch? Die Oekraense zender heet "Zelensky's twitter account", onder andere.
Je staart je blind op tv-zenders. We leven in 2022. Twitter accounts zijn de nieuwe tv-zenders. En geloof nou niet dat al die Oekraense twitter accounts de realiteit werkelijk reler weergeven dan RT. Natuurlijk zullen die ook hun successen posten en hun failures weglaten. Dat is het nieuwe normaal. Niemand kijkt er van op, men doet er zelf allemaal aan mee. Ook jij post op je social media alleen maar foto's waarop je lacht en niet foto's van je teleurstellingen of falen.
Ik ben het met je eens over RT hoor, helemaal. Maar ik ben het niet eens met jouw geloof dat Oekrane niet exact hetzelfde doet.
En waar ik bang voor ben, met jouw reactie, is dat je er zelf niet eens echt bij stilstaat dat er vanuit Oekrane net zo goed naar je gelogen wordt.
Amehoelaquote:
Dreigen met nukes zijn we ondertussen wel gewendquote:Op woensdag 14 december 2022 15:01 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.reddit.com/r/(...)ine_commander_fully/
Russian Army front-line commander fully acknowledges that using nuclear weapons is the only way to win the war against Ukraine because of a lack of Russian military resources.
Wtfquote:
Hoogwater in 3,2,1quote:
Zal wel weer zo'n groep van 10 gevangenen zijn waarvan 3 man een roestige geweer met 5 kogels hebben.quote:
Ja, gaat weer lekker daar.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Servi is als een paard van Troje die we nooit moeten toelaten tot de EU.
Wat jij niet lijkt te beseffen is dat meldingen vanuit Oekraine wel door westerse bronnen te controleren zijn, vanuit Rusland is dat niet het geval dus mischien wat minder hoog van de toren blazen en mensen de maat nemen want je vergelijkt een dictatoriale staat waarin journalisten opgesloten en vermoord worden met een redelijk democratisch land.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:
En waar ik bang voor ben, met jouw reactie, is dat je er zelf niet eens echt bij stilstaat dat er vanuit Oekrane net zo goed naar je gelogen wordt.
Klopt, is heel duur systeem.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:52 schreef Slayage het volgende:
Tussen de 3 en 6 miljoen kosten de raketten van de Patriots kennelijk
[ twitter ]
Tja laat eens zien dat Oekraense media exact hetzelfde doet als RT, dus Russische propaganda verspreid. (En daarmee bedoel ik het type propaganda, niet de inhoud).quote:Op woensdag 14 december 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Meh. Die is er toch? Die Oekraense zender heet "Zelensky's twitter account", onder andere.
Je staart je blind op tv-zenders. We leven in 2022. Twitter accounts zijn de nieuwe tv-zenders. En geloof nou niet dat al die Oekraense twitter accounts de realiteit werkelijk reler weergeven dan RT. Natuurlijk zullen die ook hun successen posten en hun failures weglaten. Dat is het nieuwe normaal. Niemand kijkt er van op, men doet er zelf allemaal aan mee. Ook jij post op je social media alleen maar foto's waarop je lacht en niet foto's van je teleurstellingen of falen.
Ik ben het met je eens over RT hoor, helemaal. Maar ik ben het niet eens met jouw geloof dat Oekrane niet exact hetzelfde doet.
Jij luistert en kijkt bronnen die gefinancierd worden door de Nederlandse staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan die staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de regering niet fijn vindt. Ook al is het waar.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:12 schreef YStec het volgende:
[..]
En, als een extra, diezelfde zender is regelmatig beschreven als een belangrijk propagandakanaal voor de Oekraense regering en haar buitenlands beleid. En de zender is gedentificeerd als een leverancier van desinformatie en complottheorien.
Zou jij die persoon serieus nemen?
Kan je daar een TU160 of 95 mee uit de lucht halen vanaf heeeeel ver? Dan zijn ze aardig hun prijs waardquote:Op woensdag 14 december 2022 18:52 schreef Slayage het volgende:
Tussen de 3 en 6 miljoen kosten de raketten van de Patriots kennelijk
[ twitter ]
Is er een reden waarom je geen antwoord geeft op de vraag?quote:Op woensdag 14 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij luistert en kijkt bronnen die gefinancierd worden door de Nederlandse staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan die staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de regering niet fijn vindt. Ook al is het waar.
Hier is een tip voor je: Als je toch al besluit om te liegen zoek dan iets uit dat niet in twee seconden ontkracht kan worden. Je hoeft nauwelijks te scrollen om al meteen een kritisch artikel over het rijksbeleid te vinden: Burgemeesters tegen COA: stop met 'overvaltactiek' voor asielopvang in hotelsquote:Op woensdag 14 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij luistert en kijkt bronnen die gefinancierd worden door de Nederlandse staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan die staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de regering niet fijn vindt. Ook al is het waar.
Want westerse bronnen zijn altijd waar?quote:Op woensdag 14 december 2022 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat jij niet lijkt te beseffen is dat meldingen vanuit Oekraine wel door westerse bronnen te controleren zijn, vanuit Rusland is dat niet het geval dus mischien wat minder hoog van de toren blazen en mensen de maat nemen want je vergelijkt een dictatoriale staat waarin journalisten opgesloten en vermoord worden met een redelijk democratisch land.
Ja maar de EU heeft Groot Servi van ons afgepaktquote:Op woensdag 14 december 2022 18:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Servi is als een paard van Troje die we nooit moeten toelaten tot de EU.
Waar zeg ik dat? Lees eens goed wat ik schreef voor je weer op de wappie toer gaat.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:05 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Want westerse bronnen zijn altijd waar?
Ik stel slechts vragen.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Lees eens goed wat ik schreef voor je weer op de wappie toer gaat.
Die zegt dat ook in het westen propaganda voorkomt.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan adviseer ik je om naar Google.nl te gaan, die hebben de antwoorden.
Google zegt ook dat de aarde plat is.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:12 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Die zegt dat ook in het westen propaganda voorkomt.
Dat zegt genoeg over je surfgedrag dan.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Google zegt ook dat de aarde plat is.
De resultaten worden op je surfgedrag gebaseerd.
Jij luistert en kijkt en bronnen die gefinancierd worden door de Russische staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan de Russische staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de Russische staat niet fijn vindt. Ook al is het waar.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je bent daar wel heel negatief over, die Russische staat.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij luistert en kijkt en bronnen die gefinancierd worden door de Russische staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan de Russische staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de Russische staat niet fijn vindt. Ook al is het waar.
Ja, wel gek eigenlijk, vind je niet?quote:Op woensdag 14 december 2022 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent daar wel heel negatief over, die Russische staat.
Ohw? Ik ben juist buitengewoon mild over de Russische staat.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent daar wel heel negatief over, die Russische staat.
Bitchfight!quote:Op woensdag 14 december 2022 19:39 schreef Slayage het volgende:
Zou ik ook wel willen zien
[ twitter ]
Het is zo'n mega gentegreerd en complex systeem. Denk dat het wel wat kan helpen maar daar blijft het ook bij.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, is heel duur systeem.
Snapte ook niet dat sommigen hier dat cadeau wilden doen aan Oekraene, met een korte uitleg erbij...
Toeslagenaffaire, bonnetjesdeal, Omtzigt functie elders, moet ik doorgaan?quote:Op woensdag 14 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik zie ze liever in Den Haagquote:Op woensdag 14 december 2022 19:39 schreef Slayage het volgende:
Zou ik ook wel willen zien
[ twitter ]
Toch wel intrigerend dat ie er bij moet vermelden dat Oekrane hetzelfde probleem heeft. Is dat zo? Mijn beeld is dat Oekrane in dag 2 hun voorraad munitie er ongeveer doorheen gejaagd heeft. Maar ook dat in de westerse wereld nog genoeg voorraad en indien nodig, productie capaciteit beschikbaar is om de boel aardig aan te kunnen vullen (itt. In Rusland waar ze ook nog met andere uitdagingen te dealen hebben).quote:Op woensdag 14 december 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Straks kunnen ze de barjonet opschroeven.
https://twitter.com/robde(...)7DLB0eguhfPTbQQgCeQA
[ twitter ]
Ja.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Toeslagenaffaire, bonnetjesdeal, Omtzigt functie elders, moet ik doorgaan?
Kritiek op asielbeleidquote:
Ja maar in Rusland danst de media wel naar de pijpen van de overheid, dus moet dat hier ook wel zo zijn want Kaag is stom.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Kritiek op asielbeleid
Kritiek op aanpak stikstofcrisis
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-prik-testen-kabinet
Kritiek op beslissing een aanpak excuses slavernij verleden
Het idee dat onze media naar de pijpen danst van onze regering is de grootste bullshit die er is
we wonen in neverland? En ik kan niet vliegen. Wat een scamquote:Op woensdag 14 december 2022 20:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kennelijk wonen we nu in de Neverlands. [ twitter ]
Zwemmen dan maar?quote:Op woensdag 14 december 2022 20:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
we wonen in neverland? En ik kan niet vliegen. Wat een scam
Zaterdagochtend weer. In buitenwater, gaat dus koud wordenquote:
Volgens mij horen we dat nu al een aardig tijdje dat de Russen door hun munitie heen zijn en ze overgaan op oud spul...quote:Op woensdag 14 december 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Straks kunnen ze de barjonet opschroeven.
https://twitter.com/robde(...)7DLB0eguhfPTbQQgCeQA
[ twitter ]
Ukraine is net begonnen met eigen productie van artillerie granaten.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Toch wel intrigerend dat ie er bij moet vermelden dat Oekrane hetzelfde probleem heeft. Is dat zo? Mijn beeld is dat Oekrane in dag 2 hun voorraad munitie er ongeveer doorheen gejaagd heeft. Maar ook dat in de westerse wereld nog genoeg voorraad en indien nodig, productie capaciteit beschikbaar is om de boel aardig aan te kunnen vullen (itt. In Rusland waar ze ook nog met andere uitdagingen te dealen hebben).
Of zie ik het verkeerd en de Wijk goed?
Dit soort dingen geloof ik niet.quote:
quote:. During the Holocaust, Nazis referred to Jews as rats. Hutus involved in the Rwanda genocide called Tutsis cockroaches. Slave owners throughout history considered slaves subhuman animals. In Less Than Human, David Livingstone Smith argues that it's important to define and describe dehumanization, because it's what opens the door for cruelty and genocide.
"We all know, despite what we see in the movies," Smith tells NPR's Neal Conan, "that it's very difficult, psychologically, to kill another human being up close and in cold blood, or to inflict atrocities on them." So, when it does happen, it can be helpful to understand what it is that allows human beings "to overcome the very deep and natural inhibitions they have against treating other people like game animals or vermin or dangerous predators."
Rolling Stone recently published photos online of American troops posing with dead Afghans, connected to ongoing court-martial cases of soldiers at Joint Base Lewis-McChord in Washington state. In addition to posing with the corpses, "these soldiers — called the 'kill team' — also took body parts as trophies," Smith alleges, "which is very often a phenomenon that accompanies the form of dehumanization in which the enemy is seen as game."
But this is just the latest iteration in a pattern that has unfolded time and again over the course of history. In ancient Chinese, Egyptian and Mesopotamian literature, Smith found repeated references to enemies as subhuman creatures. But it's not as simple as a comparison. "When people dehumanize others, they actually conceive of them as subhuman creatures," says Smith. Only then can the process "liberate aggression and exclude the target of aggression from the moral community."
Cover of 'Less Than Human'
LESS THAN HUMAN: WHY WE DEMEAN, ENSLAVE, AND EXTERMINATE OTHERS
BY DAVID LIVINGSTONE SMITH
HARDCOVER, 336 PAGES
ST. MARTIN'S PRESS
LIST PRICE: $24.99
Read An Excerpt
When the Nazis described Jews as Untermenschen, or subhumans, they didn't mean it metaphorically, says Smith. "They didn't mean they were like subhumans. They meant they were literally subhuman."
Human beings have long conceived of the universe as a hierarchy of value, says Smith, with God at the top and inert matter at the bottom, and everything else in between. That model of the universe "doesn't make scientific sense," says Smith, but "nonetheless, for some reason, we continue to conceive of the universe in that fashion, and we relegate nonhuman creatures to a lower position" on the scale.
Then, within the human category, there has historically been a hierarchy. In the 18th century, white Europeans — the architects of the theory — "modestly placed themselves at the very pinnacle." The lower edges of the category merged with the apes, according to their thinking.
So "sub-Saharan Africans and Native Americans were denizens of the bottom of the human category," when they were even granted human status. Mostly, they were seen as "soulless animals." And that dramatic dehumanization made it possible for great atrocities to take place.
Laat eens vergelijkbaar nieuws zien op de Russische staats tv,jeweetwel, van die betrouwbaardere Poetin...quote:
De Russen kennen dat verhaal al denk ik.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit soort dingen geloof ik niet.
Al zijn de Russen beesten, het onmenselijk maken is een beproefde propoganda methode.
[..]
Oh?quote:Op woensdag 14 december 2022 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine is net begonnen met eigen productie van artillerie granaten.
3m20. Deze Ukrainse Youtuber beoordeel ik als betrouwbaar.quote:
Doe ik ook, als ik in Frankrijk ben. Ik heb er speciaal een zwemvijver voor laten graven. Niets maakt je meer levend dan een warme douche na vijf minuten zwemmen in ijskoud water. Veel plezier zaterdag.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zaterdagochtend weer. In buitenwater, gaat dus koud worden
Heel fijn, maar hoezo heeft dit iets met Oekraene te maken?quote:Op woensdag 14 december 2022 21:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Doe ik ook, als ik in Frankrijk ben. Ik heb er speciaal een zwemvijver voor laten graven. Niets maakt je meer levend dan een warme douche na vijf minuten zwemmen in ijskoud water. Veel plezier zaterdag.
Hij is goedquote:
Jij ziet liever uiteengereten lichamen op Times Square?quote:Op woensdag 14 december 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Of we daar nou zo blij mee moeten zijn![]()
[ afbeelding ]
Dit komt uit https://www.netflix.com/title/81644272quote:
Weet je hoe koud 9 graden is? Antwoord vanaf 4:20quote:Op woensdag 14 december 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zaterdagochtend weer. In buitenwater, gaat dus koud worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is al tuit zo te zienquote:Op woensdag 14 december 2022 21:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit komt uit https://www.netflix.com/title/81644272
Payback timequote:Op woensdag 14 december 2022 22:03 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ][ twitter ]
Blijkbaar ook een drukke avond in Rusland
Gelachen welquote:
Als zelfs Steven Seagal te duur wordt voor je propagandaquote:Op woensdag 14 december 2022 23:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zo cheesy! Net een jaren 80 actiefilm promo
Godverquote:
Kunnen ze toch gewoon naast zich neerleggen? Veto?quote:
Het lijkt me sterk dat ze een hoop energie steken in iets wat niet kan. Wellicht werkt een veto niet als juist dat het onderwerp in kwestie is.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kunnen ze toch gewoon naast zich neerleggen? Veto?
Dat er maar snel een bom op zn smerige rattenkop gaat vallen.quote:
Nu ben ik fel anti Rusland en redelijk pro VS maar dit slaat natuurlijk nergens op. Of zijn ze de Amerikaanse inval in Irak vergeten?quote:
Want de VS is Irak binnengevallen voor een genocidale veroveringsoorlog?quote:Op donderdag 15 december 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu ben ik fel anti Rusland en redelijk pro VS maar dit slaat natuurlijk nergens op. Of zijn ze de Amerikaanse inval in Irak vergeten?
Punt is een agressie oorlog en dat klopt gewoon. Het is niet dat de VS zich aan het verdedigen was.quote:Op donderdag 15 december 2022 10:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want de VS is Irak binnengevallen voor een genocidale veroveringsoorlog?
Wat een klapjosti. Kremlinpuppet.quote:
Maar dat is toch al sinds de oprichting dat die blokken elkaar dwars zitten. Enige uitzonderen zijn de bevrijding van Koeweit en de bestrijding van piraten.quote:Op donderdag 15 december 2022 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
De realiteit is in ieder geval dat de VN in z’n huidige vorm een papieren tijger is, want Rusland en China kunnen alles wegstemmen. Zonder dat veto was de oorlog vermoedelijk allang klaar geweest.
quote:OM: Dmitri (55) regelde vanuit Gelders dorpje microchips en drones in opdracht van Rusland
Met vervalste facturen en een dekmantelbedrijf in kantoorartikelen zou een Rus uit Gelderland microchips en andere technologie naar Rusland hebben gesmokkeld. Het Openbaar Ministerie vreest dat de technologie uiteindelijk terecht is gekomen in de Russische wapenindustrie.
Dmitri K. (55) zou daarvoor zijn bedrijf in een Gelders dorpje vlak bij Deventer hebben gebruikt als dekmantel. In mei, een paar maanden nadat de EU met sancties kwam tegen Rusland, veranderde hij de naam van zijn zaak. In plaats van in radio-elektronische onderdelen handelde hij op papier plots in kantoorartikelen en andere consumentenproducten.
In werkelijkheid verkocht hij volgens het Openbaar Ministerie nog altijd microchips, of onderdelen daarvan. Om de sancties te omzeilen, vervalste hij documenten. Op facturen stond een bedrijf op de Malediven als klant, terwijl de technologische goederen uiteindelijk bedoeld waren voor bedrijven in Rusland. Tussen juni en september zou hij acht facturen hebben vervalst en ging het volgens het OM om goederen ter waarde van 2 miljoen euro.
Militaire doeleinden
„Tijdens het onderzoek krijgen we een steeds beter beeld hoe in opdracht van Russische bedrijven op grote schaal technologie werd aangeschaft. Dat laten ze naar Nederland zenden, waar het via andere landen uiteindelijk terechtkomt in Rusland. Waarschijnlijk is die technologie gebruikt voor militaire doeleinden”, vertelt de officier van justitie donderdag tijdens een voorbereidende zitting bij de rechtbank Rotterdam.
De microchips en andere goederen kwamen terecht bij een onderneming in Moskou die zaken doet met het hightechbedrijf Rostec, dat op zijn beurt weer onder andere aan de wapenindustrie levert. Ook zou de man hebben geprobeerd om drones naar Rusland te krijgen. „Hetzelfde type drones dat door het Russische leger wordt gebruikt”, aldus de officier. Die er ook nog even op wees dat de telefoon van de verdachte vol stond met pro-Russische oorlogsfoto's.
Betalingen uit Rusland
„Er wordt nu een gigantisch verhaal van gemaakt. Ja, er zijn spullen aan een bedrijf in Moskou geleverd, de betalingen kwamen ook gewoon uit Rusland. Daar is niks geheims aan”, reageert advocaat Christian Visser. „En dat bedrijf doet weer zaken met Rostec, een gigantisch bedrijf, dat ook weleens aan de wapenindustrie levert. Maar nergens blijkt uit dat de goederen van mijn clint zijn beland bij het Russische leger.”
Volgens Visser gaat het ook niet om 2 miljoen euro aan spullen (‘Dat was een typefout’), maar om drie ton. En veranderde de man de naam van zijn bedrijf, omdat er een andere onderneming was met een vergelijkbare naam. Dmitri K. zat tweenhalve maand vast, maar de rechtbank Rotterdam besloot zijn voorlopige hechtenis te schorsen.
De zaak kwam aan het rollen na een melding van een bank over verdachte betalingen vanuit Rusland. Ook trok een transporteur aan de bel die de goederen moest uitvoeren. Na onderzoek van de Fiod samen met de douane en Europol kon Dmitri K. 27 september worden aangehouden. Hij heeft zowel de Nederlandse als de Russische nationaliteit en woont al ongeveer dertig jaar in Nederland.
Dekmantelbedrijven
Een dag na de Russische invasie in Oekrane, eind februari, scherpte de EU de sancties tegen Rusland aan. Er kwam een verbod op de uitvoer van technologie en goederen die konden worden gebruikt voor militaire doeleinden. In Rusland zou een groot tekort zijn aan microchips, die kunnen worden gebruikt voor de productie van wapens.
Jan Swillens, directeur van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) waarschuwde eind oktober dat Rusland gebruikmaakt van tientallen ‘dekmantelbedrijven’ om westerse technologie het land in te smokkelen. Daardoor leveren Nederlandse bedrijven, zonder dat ze het weten, goederen als microchips aan de Russen.
,,Wij zien dat de Russische militaire inlichtingendienst GRU actief betrokken is bij de inkoop van technologie, die ook voor wapens kan worden gebruikt”, zei Swillens daarover. De GRU zou daarvoor al sinds de Russische invasie in 2014, toen De Krim werd binnengevallen en de EU met de eerste sancties kwam, dekmantelbedrijven opzetten. Of dat in deze zaak ook speelt, is niet duidelijk.
Dat Nederlandse chips ook daadwerkelijk in wapentuig terechtkomen, bleek afgelopen zomer. Britse onderzoekers ontdekten dat technologie van onder andere het Eindhovense bedrijf NXP werd gebruikt in Russische kamikazedrones en kruisraketten. Ook van het Nijmeegse bedrijf Nexperia zijn producten teruggevonden in apparatuur die tijdens de oorlog in Oekrane werd gebruikt.
Mooi figuur om naar het Oostfront te sturen.quote:Op donderdag 15 december 2022 12:02 schreef Anton91 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-rusland~a44c0ff2/
[..]
quote:Op donderdag 15 december 2022 12:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
quote:„Er wordt nu een gigantisch verhaal van gemaakt. Ja, er zijn spullen aan een bedrijf in Moskou geleverd, de betalingen kwamen ook gewoon uit Rusland. Daar is niks geheims aan”, reageert advocaat Christian Visser. „En dat bedrijf doet weer zaken met Rostec, een gigantisch bedrijf, dat ook weleens aan de wapenindustrie levert. Maar nergens blijkt uit dat de goederen van mijn clint zijn beland bij het Russische leger.”
https://www.bnr.nl/nieuws(...)d-verdienen-in-de-euquote:Op donderdag 15 december 2022 12:16 schreef Digi2 het volgende:
Olieraffinaderijen zijn prime-targets omdat een oorlogsmachine grote hoeveelheden brandstof verbruikt, met name in winterse weersomstandigheden. Daarnaast gaat het embargo op olie-destilaten pas op februari 2023 in. In de tussentijd kan het russische regime via de destilaten nog veel euros en dollars naar binnen harken. Krappe raffinage capaciteit gooit daar dus roet in het eten.
Russen denken alle problemen op te kunnen lossen met een raket. Wat een volk.quote:
Kan z'n paspoort niet gewoon ingetrokken worden? Klinkt als het schoolvoorbeeld van een landverrader:quote:Op donderdag 15 december 2022 12:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
quote:Ook zou de man hebben geprobeerd om drones naar Rusland te krijgen. „Hetzelfde type drones dat door het Russische leger wordt gebruikt”, aldus de officier. Die er ook nog even op wees dat de telefoon van de verdachte vol stond met pro-Russische oorlogsfoto's.
Na onderzoek van de Fiod samen met de douane en Europol kon Dmitri K. 27 september worden aangehouden. Hij heeft zowel de Nederlandse als de Russische nationaliteit en woont al ongeveer dertig jaar in Nederland.
Dat rostec "ook wel eens" aan de wapenindustrie levertquote:Op donderdag 15 december 2022 12:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
[..]
Ten eerste is dit bullshit, ten tweede maakt het niets uit: de sancties zijn er niet voor niets.
Flinke celstraf aub.
Nulletje teveel, kan gebeuren.quote:Volgens Visser gaat het ook niet om 2 miljoen euro aan spullen (‘Dat was een typefout’), maar om drie ton.
Sowieso hebben de russen al minimaal 1560 gesneuvelde officieren.quote:Op donderdag 15 december 2022 10:31 schreef Momo het volgende:
100k dode Russische soldaten onder tussen volgens de Oekraense cijfers, zelfs al zouden er wat minder zijn, wat een ellende ook.
Vandaar dat veel het vastgoed en clubs daar in handen is van Russische oligarchen. Aantrekkelijk, zo'n hotbed of filth.quote:
Tering. Allemaal dekmantels maken en de boel vervalsen maar het was allemaal ter goeder trouw hoorquote:Op donderdag 15 december 2022 12:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een groot deel van het leger van Belarus wilde toch helemaal niet gaan vechten tegen Oekrane?quote:
Die fabriek in Zwitserland is er dus niet meer in 2023.quote:
"Rheinmetall baut neue Munitionsfertigung in Deutschland auf"quote:Op donderdag 15 december 2022 13:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die fabriek in Zwitserland is er dus niet meer in 2023.
En waar denk je dat ze zo snel die apparatuur vandaan hebben?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
"Rheinmetall baut neue Munitionsfertigung in Deutschland auf"
Doe maar. Dat is dan einde Loekiequote:
Deze kneus snapt er echt de ballen van:quote:Op donderdag 15 december 2022 14:01 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
De grote Machtige Rusland gaat met droontjes de NAVO kapotmaken jongens.
Iraanse droontjes, trouwens, die nu constant uit de lucht worden geschoten.
Jullie horen het. Bevende knietjes bij de NAVO.
Uit Rusland!quote:Op donderdag 15 december 2022 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En waar denk je dat ze zo snel die apparatuur vandaan hebben?
Ik denk dat het Ukrainse leger in 5 minuten in Minsk staat, als ze gaan vechten.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een groot deel van het leger van Belarus wilde toch helemaal niet gaan vechten tegen Oekrane?
Tenminste een hele tijd terug was dat zo.
En wat is nu je punt?quote:Op donderdag 15 december 2022 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En waar denk je dat ze zo snel die apparatuur vandaan hebben?
Dat ze die fabriek inclusief machines gewoon naar Duitsland verplaatst hebben.quote:
En?quote:Op donderdag 15 december 2022 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat ze die fabriek inclusief machines gewoon naar Duitsland verplaatst hebben.
Ditquote:Op donderdag 15 december 2022 13:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die fabriek in Zwitserland is er dus niet meer in 2023.
Ik heb al tijden een volledig op lucht gebaseerd vermoeden dat, omdat Oekrane toch al de hele oorlog vrij stil is over Belarus en wat er daar allemaal gebeurd, Oekrane stilletjes plannen heeft voor acties in Belarus als de tijd en omstandigheden er rijp voor zijn.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat het Ukrainse leger in 5 minuten in Minsk staat, als ze gaan vechten.
Gelukkig hebben ze de Gephards nog. Snelle raketten hebben liever snelle doelen, die zijn ook niet geschikt voor drones. Dat weten mensen die er verstand van hebben. Dus je post is nutteloos.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:01 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
Gaat dat net zoiets worden als die 1000en HIMARS die je vrienden in het kremlin al vernietigd hebben?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:52 schreef YoungDriller het volgende:
Godver twitter
Edit comming:
[ twitter ]
En dit is waarom je in het westen wonende Russen al lang voor de zekerheid in interneringskampen had moeten stoppen.quote:Op donderdag 15 december 2022 12:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja maar, ze spreken Engels!quote:Op donderdag 15 december 2022 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze kneus snapt er echt de ballen van:
[ twitter ]
Dat account is wel is eerdere voorbij gekomen. Pro-Rusland en Pro-Iraanse regime. Echt een heel betrouwbaar account idd...quote:Op donderdag 15 december 2022 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze kneus snapt er echt de ballen van:
[ twitter ]
Nee, wagner is alleen in name only een PMC. In de praktijk zijn ze gewoon onderdeel van het rus leger. Zeker logistiek gezien.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Wagner heeft blijkbaar ook piloten en vliegtuigen.
Hassan heeft een week geleden ontdekt hoe Google werkt en is nu een wapens expert.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:01 schreef YStec het volgende:
[ twitter ]
We moeten de Russen wel een beetje helpen, anders zijn ze helemaal zielig.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Iraanse drones met Nederlandse chips.
Goed gewerkt jongens.
Ow, dus dequote:Op donderdag 15 december 2022 14:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Iraanse drones met Nederlandse chips.
Goed gewerkt jongens.
Is weer terug?quote:sAnCtIeS wErKeN nIeT!!!!!111!!
quote:
Angry snowflakes in 3,2,1....quote:All we did when the large-scale aggression started was to implement not only our knowledge, which we already had in 2014, but also the skills and the experience we have gained since then. And the most important experience we had and the one which we have practised almost like a religion is that Russians and any other enemies must be killed, just killed, and most importantly, we should not be afraid to do it. And this is what we are doing.
Het is wel oppassen daar ja:quote:Op donderdag 15 december 2022 15:14 schreef 3rr0r het volgende:
Russen op de Krim verwachten ook een mogelijke aanval vanaf zee blijkbaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 december 2022 15:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel oppassen daar ja:
[ afbeelding ]
Nooit weggeweest.quote:
quote:Denemarken wil nationale feestdag opofferen voor extra geld voor defensie
De nieuwe Deense regering wil een nationale feestdag opofferen om meer geld vrij te maken voor de defensie van het land. Het gaat om de Store bededag (Grote Gebedsdag), die al sinds 1686 bestaat.
Store bededag valt jaarlijks op de vierde vrijdag na Pasen. Er zijn geen speciale tradities aan verbonden. Wel maken Deense kerken er vaak gebruik van om plechtigheden te houden voor de aanvaarding van een kerkelijk ambt of het dopen van een kind.
Kerken reageren dan ook boos op het plan. De sociaaldemocratische premier Mette Frederiksen wil van geen wijken weten. Ze wijst naar de oorlog in Oekrane en vindt dat ook in Denemarken offers gebracht moeten worden.
In Denemarken is voor het eerst in ruim veertig jaar een brede centrumregering aan de macht, met liberale en gematigde politici. Onder leiding van Frederiksen moeten de komende jaren onder meer de belastingen worden verlaagd.
Extra dag waarop mensen naar kantoor gaan
Momenteel betalen Denen in vergelijking met andere landen erg veel belasting. Als dat percentage lager wordt, zullen Denen sneller geneigd zijn om te gaan werken, beargumenteert de regering.
Door Store bededag af te schaffen, komt er bovendien een volledige dag in het jaar bij waarop mensen naar kantoor gaan. Met de extra inkomsten wil het land de defensie-uitgaven fors verhogen om de NAVO-norm van 2 procent te halen.
Denemarken telt op dit moment elf nationale feestdagen. Het is niet duidelijk wanneer Store bededag officieel wordt afgeschaft.https://www.nu.nl/buitenl(...)d-voor-defensie.html
Vanwege die Ukrainse drietand zijn ze bang voor Neptunus?quote:Op donderdag 15 december 2022 15:14 schreef 3rr0r het volgende:
Russen op de Krim verwachten ook een mogelijke aanval vanaf zee blijkbaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oorlog is doden of gedood worden. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Angry snowflakes in 3,2,1....
Ik denk het niet. Allerhande chips die niet louter voor militaire doeleinden gebruikt kunnen worden, kunnen door iedereen overal gekocht worden. Niemand had de illusie dat die chips helemaal niet meer naar rus gingen.quote:
Die nieuwe ter groote van een kleine straaljager? Ja die is net klaar voor productie. Of die ouwe, die worden gewoon geproduceert en gebruikt als dat nuttig is, maar met commercile drones kan je ook granaatjes op soldaten gooien. Dan kan je de Bayractars gebruiken voor het echte werk.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:48 schreef Anton91 het volgende:
Wel jammer dat we nooit meer iets lezen over de Bayraktars. In die tijd hadden ze toch wel nieuwe kunnen produceren?
50% belasting op vuurwerk.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:56 schreef Slayage het volgende:
Welke nationale feestdag zouden wij opofferen om geld te pompen naar defensie?
[..]
Goede interview. Ik vraag me af hoeveel eerlijk beantwoord is en hoeveel list/bedrog.quote:
quote:Russian mobilisation has worked. It is not true that their problems are so dire that these people will not fight. They will. A tsar tells them to go to war, and they go to war. I’ve studied the history of the two Chechen wars—it was the same. They may not be that well equipped, but they still present a problem for us. We estimate that they have a reserve of 1.2m-1.5m people… The Russians are preparing some 200,000 fresh troops. I have no doubt they will have another go at Kyiv.
Karig welquote:
Het is toch heel simpel, het enige wat Rusland nog te bieden heeft zijn mensen.. veel mensen....quote:Op donderdag 15 december 2022 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Angry snowflakes in 3,2,1....
Klappers mogen ze niet meer verkopen in Nederland.. vandaar al die cobra's uit het buitenland..quote:Op donderdag 15 december 2022 17:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Minimaal.
Alleen zal het geen klap uitmaken. Pun intended.
Zelfs als hij de oude wordt, mag hij niet terug naar het front. Dat was de afspraak bij de uitwisseling.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:10 schreef 3rr0r het volgende:
Die man die gevangen was genomen bij Azov, met z'n arm flink naar de klote en niet behoorlijk gevoed door de Russen en daardoor een schim van wat hij was werd, heeft een operatie ondergaan in de VS voor zijn arm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spelen met een granaatwerper las ik ergens.quote:
Je bent een rund als je met vuurwerk stuntquote:Op donderdag 15 december 2022 19:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Spelen met een granaatwerper las ik ergens.
Een klap in het gezicht voor de laffe hazen die dachten/hoopten dat het gezwaai met blauw-gele vlaggetjes afgelopen zou zijn als de gasprijzen zouden stijgen.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zo 93% Support in Nederland, dat is echt bizar hoog!
Blijkbaar waren de koeienogen op.quote:
Zegt het begrip representatieve steekproef je iets? https://nl.wikipedia.org/wiki/Steekproefquote:Op donderdag 15 december 2022 19:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In before MiJ Is NiEtS GeVrAagD door de usual suspects hier.
quote:Op donderdag 15 december 2022 20:18 schreef Aether het volgende:
Israel Gives Ukraine Intelligence on Iran via NATO
https://www.haaretz.com/i(...)c4-aff7-ff997d460000
quote:Last month, senior European officials told Haaretz that under American pressure, Israel agreed to underwrite the purchase of millions of dollars of “strategic materials” for Ukraine. The materials were transferred via a NATO country, and Israel agreed to let NATO countries transfer to Ukraine weapons including electro-optical and fire-control systems made by Israeli firms.
Ik vraag me af of ze dit geloven of zien ze deze 93% wel als echte nederlanderse volk....., waarschijnlijk hersengespoelde schapen door USA🤔 (😉)quote:Op donderdag 15 december 2022 19:32 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Een klap in het gezicht voor de laffe hazen die dachten/hoopten dat het gezwaai met blauw-gele vlaggetjes afgelopen zou zijn als de gasprijzen zouden stijgen.
Nee, want het staat niet op russia today, dus is het sowieso niet waar.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze dit geloven of zien ze deze 93% wel als echte nederlanderse volk....., waarschijnlijk hersengespoelde schapen door USA🤔 (😉)
Klopt degene die daar de leiding had heeft een goeie klapsigaar opgestoken.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
NAIS. Da's geen flauwe BIEM
quote:Presentator en journalist Sander de Kramer zal nog voor de Kerst in totaal tienduizend gaskachels naar Oekrane brengen. Vier weken geleden bracht de Rotterdammer er al vierhonderd en door de media-aandacht die zijn actie kreeg, kwamen veel donaties binnen.
Van het geld kon hij vrijwel alle gaskachels in de Benelux opkopen, schrijft Rijnmond. Volgens De Kramer is er een link tussen het bombardement op Rotterdam in de Tweede Wereldoorlog en de vrijgevigheid van zijn stadsgenoten. "De kinderen van de mensen die het hebben meegemaakt, kennen de verhalen van hun ouders over een platgebombardeerde stad en de kou tijdens de hongerwinter die later volgde. Dat maakt ze extra solidair met de Oekraners", stelt hij.
Inmiddels vetrekken dagelijks vrachtwagens met gaskachels naar Oekrane en worden er onder andere ziekenhuizen mee verwarmd. Naast kachels levert De Kramer ook gasflessen, het plaatselijke Rode Kruis zorgt ervoor dat de gasflessen de hele winter gevuld blijven.
Op een enkele wappie (uit mijn persoonlijke kring) na geeft iedereen in mijn omgeving Rusland de schuld van de energiecrisis.quote:Op donderdag 15 december 2022 19:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zo 93% Support in Nederland, dat is echt bizar hoog!
oproepen tot dodenquote:Op donderdag 15 december 2022 17:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het is toch heel simpel, het enige wat Rusland nog te bieden heeft zijn mensen.. veel mensen....
En dat kan je alleen maar oplossen door ze te doden...
200.000? Dat is bijna net groot als de legermacht dat ingezet werd voor de hele aanval in februari op Oekrane.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)200000_new_soldiers/
Ukraine Says Russia Preparing 200,000 New Soldiers To Attack On Kyiv
Het zou moeten gaan om uitschakelen en niet persee om te doden. Aangezien de planeet extreem overbevolkt is geraakt mag die visie wat mij betreft trouwens ook wel eens herzien worden. Doden zou nu juist een deugd moeten worden lijkt me.quote:
Ze hebben de wapens daarvoor niet eensquote:Op donderdag 15 december 2022 23:01 schreef HSG het volgende:
[..]
200.000? Dat is bijna net groot als de legermacht dat ingezet werd voor de hele aanval in februari op Oekrane.
Dit is een beetje alsof Poetin klaagt dat Oekraense soldaten terugschieten.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:59 schreef riazop het volgende:
[..]
oproepen tot doden
strafbare post, lijkt me
Hardop gelachen Ivan. Elke Russische soldaat die zich meldt aan het front mag van mij terug in een bodybag. Gaat niet gebeuren, al is het maar omdat Rusland z’n eigen doden niet eens ophaalt.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:59 schreef riazop het volgende:
[..]
oproepen tot doden
strafbare post, lijkt me
Russia Complains of Ukraine Military's 'Aggressive Behavior'quote:Op donderdag 15 december 2022 23:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit is een beetje alsof Poetin klaagt dat Oekraense soldaten terugschieten.
Zo onsportief van ze johquote:Op donderdag 15 december 2022 23:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit is een beetje alsof Poetin klaagt dat Oekraense soldaten terugschieten.
quote:Op donderdag 15 december 2022 23:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Russia Complains of Ukraine Military's 'Aggressive Behavior'
Als de Russische proxies hier die klagen dat hun twee minuten van haat niet genoeg resoneert.quote:Op donderdag 15 december 2022 23:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze die productie verhogen met alle sancties? Een icbm is wel wat gecompliceerder dan een simpele artillerie granaat.quote:Op vrijdag 16 december 2022 00:10 schreef oheng het volgende:
Nu op de hoofdpagina van RIA:
De commandant van de Strategic Missile Forces kondigde de mogelijkheid aan om de productie van ICBM's in Rusland te verhogen
Want dat is precies wat je nodig hebt als je het aan de stok hebt met vrijwel al je buurlanden: intercontinentale raketten.
Oh val dood.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:59 schreef riazop het volgende:
[..]
oproepen tot doden
strafbare post, lijkt me
Geen probleem, Poetin verklaart gewoon dat ze er 1000 gaan bouwen dit jaar en dan zijn ze erquote:Op vrijdag 16 december 2022 00:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze die productie verhogen met alle sancties? Een icbm is wel wat gecompliceerder dan een simpele artillerie granaat.
Klopt als Poetin genoeg Tiberium geoogst heeft kan die ze gewoon kopen in zijn wapenfabriek.quote:Op vrijdag 16 december 2022 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen probleem, Poetin verklaart gewoon dat ze er 1000 gaan bouwen dit jaar en dan zijn ze er
Net als de Armata tanks, daar heeft Rusland er ook duizenden van.
Snotverquote:Op vrijdag 16 december 2022 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen probleem, Poetin verklaart gewoon dat ze er 1000 gaan bouwen dit jaar en dan zijn ze er
Net als de Armata tanks, daar heeft Rusland er ook duizenden van.
Poetin heeft de mazzel dat een groot deel van Rusland bestaat uit achterlijk volk dat nog 100 jaar terug in de tijd leeft en een gruwelijke hekel heeft aan alles dat niet Russisch is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 01:54 schreef quirina het volgende:
Jaaaa de armatas!
Russen hebben daar heel veel voor betaald dmv belastingen, maar ja waar blijven die armatas?
En Russen hebben ook heel veel betaald voor defensie, voor het sterkste en machtigste leger ter wereld!
Waar is het geld blijven plakken? Onder andere aan Putins schimmel paleisje!
( ja dat miljardenproject zit vol met zwarte schimmel en stort deels inelkaar omdat het bouwtechnisch niet deugt)
En het gekke is die Russen blijven toch de supreme leader steunen, ook al stuurt hij zieken met oa Hartklachten, handicaps, HIV naar het front ( scheelt Rusland ook weer geld als die eerder sterven win-win)
Soldaten met speelgoedhelmen van aliexpress, niet eens deugdelijke winteruniformen, bodyarmours van karton.
Schei uit dwaas.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:59 schreef riazop het volgende:
[..]
oproepen tot doden
strafbare post, lijkt me
Nee, enkel een russofoon die moeite heeft met Russische slachtoffers in een oorlog die door Rusland is begonnen en gaande wordt gehouden.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:59 schreef riazop het volgende:
[..]
oproepen tot doden
strafbare post, lijkt me
Het Russische volk wordt ook al decennia gehersenspoeld. In het interview met Zelenskyy in een metrostation vraagt David Letterman ook enigszins verbaasd of de Russen alles wat Poetin zegt nog steeds geloven, en Zelenskyy zegt simpel: Da! Ja, ze geloven nog steeds alles wat hij zegt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 07:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin heeft de mazzel dat een groot deel van Rusland bestaat uit achterlijk volk dat nog 100 jaar terug in de tijd leeft en een gruwelijke hekel heeft aan alles dat niet Russisch is.
Ik denk dat vooral de Europese/Slavische Russen de bron van alle ellende zijn binnen het multi-etnische Russische volk. Al die Aziatische deelrepubliekjes, die hun mannen nu als kanonnenvoer "mogen" offeren ter meerdere eer en glorie van moedertje Rusland, zijn uiteindelijk ook maar gewoon ooit eens gekoloniseerd en gedomesticeerd door de leden van de bevolkingsgroep die nu de Slavische opperkaste vormt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 07:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin heeft de mazzel dat een groot deel van Rusland bestaat uit achterlijk volk dat nog 100 jaar terug in de tijd leeft en een gruwelijke hekel heeft aan alles dat niet Russisch is.
Enige reden dat dergelijk nieuws verspreid wordt daar, is omdat het Kremlin zo onderhand ook wel wat zenuwachtig wordt van de toenemende macht van Wagner. Dik kans dat die mensenrechten organisaties spontaan afgelopen weken opgericht zijnquote:Op vrijdag 16 december 2022 08:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het Russische volk wordt ook al decennia gehersenspoeld. In het interview met Zelenskyy in een metrostation vraagt David Letterman ook enigszins verbaasd of de Russen alles wat Poetin zegt nog steeds geloven, en Zelenskyy zegt simpel: Da! Ja, ze geloven nog steeds alles wat hij zegt.
Onwelgevallige informatie wordt dan ook verboden. Alleen al door oorlog zeggen ipv speciale millitaire operatie zitten mensen in de gevangenis.
Ook komt een groot deel van de gedode soldaten niet terug en worden degenen die terugkomen niet bij hun familie, maar op een speciale afdeling van het kerkhof begraven. (Bron: DeZinkjongens).
In de krant vandaag overigens een artikel dat men zich in Rusland wel zorgen begint te maken over het tuig, verkrachters en moordenaars, die met tienduizenden tegelijk door Wagner uit gevangenissen en kampen zijn gehaald. Enerzijds door de onwettige en standrechtelijke executies die Wagner zonder rechtspraak uitvoert op mogelijke deserteurs, anderzijds door de wapensmokkel en het onheil dat de wel in hun opzet geslaagde deserteurs in de grensgebieden veroorzaken.
(P.S. De info uit de krant komt volgens de krant van Russische mensenrechten organisaties. Dat was eigenlijk het grootste nieuws voor mij: ik wist niet eens dat er Russische mensenrechten organisaties bestonden!)
De vliegvelden waar die bommenwerpers opstijgen moeten gewoon aangepakt worden. Hoelang laten we dit nog gebeuren?quote:
Die misinformatie dat Oekraine dames met HIV naar het front stuurde moest natuurlijk ergens vandaan komen als projectiequote:Op vrijdag 16 december 2022 01:54 schreef quirina het volgende:
En het gekke is die Russen blijven toch de supreme leader steunen, ook al stuurt hij zieken met oa Hartklachten, handicaps, HIV naar het front ( scheelt Rusland ook weer geld als die eerder sterven win-win)
Soldaten met speelgoedhelmen van aliexpress, niet eens deugdelijke winteruniformen, bodyarmours van karton.
Dit type conflicten kan lang duren en het is vrijwel zeker dat Ukraine zijn eigen kruisvluchtwapens ontwikkeld maar dan beter dan de russische versies. Het duurt geen jaren voordat Ukrainse moderne kruisvluchtwapens ingezet gaan worden, productie zal vermoedelijk vooral in Polen worden gedaan.quote:Op vrijdag 16 december 2022 09:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De vliegvelden waar die bommenwerpers opstijgen moeten gewoon aangepakt worden. Hoelang laten we dit nog gebeuren?
Die twee landen liggen toch al 30 jaar met elkaar overhoop vanwege de steun aan Armeni en omdat Rusland de olie industrie daar dwars zit.quote:
Misschien moet je daar eens wat vragen over stellen!quote:
Begin ook een beetje pist te worden. Allemaal gelul over we steunen we helpen etc. Maar ondertussen zorg je ervoor dat Oekrane met n hand op zijn rug vecht. Geef het nu eens een keer massaal goede offensieve wapen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 09:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De vliegvelden waar die bommenwerpers opstijgen moeten gewoon aangepakt worden. Hoelang laten we dit nog gebeuren?
Kost geld pik.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:36 schreef fjs het volgende:
[..]
Begin ook een beetje pist te worden. Allemaal gelul over we steunen we helpen etc. Maar ondertussen zorg je ervoor dat Oekrane met n hand op zijn rug vecht. Geef het nu eens een keer massaal goede offensieve wapen.
Zoniet houdt dan op met dat slappe gelul van 'Oekrane moet winnen, zij vechten voor ons, ze mogen niet verliezen'.
DOE DAN IETS!!
(sorry beetje frustratie)
In tegenstelling tot de softe, mensgerichte Russische aanpak?quote:Op donderdag 15 december 2022 23:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op zich ontzettend interessant wat er nu gebeurt met het beeld van Rusland. Ik was me vaag bewust van wat minderheden en autonome gebieden, maar het is echt een lappendeken van niet-Russen en gebiedjes/enorme stukken land die niet eens zo lang geleden onder Rusland zijn gaan vallen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 08:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral de Europese/Slavische Russen de bron van alle ellende zijn binnen het multi-etnische Russische volk. Al die Aziatische deelrepubliekjes, die hun mannen nu als kanonnenvoer "mogen" offeren ter meerdere eer en glorie van moedertje Rusland, zijn uiteindelijk ook maar gewoon ooit eens gekoloniseerd en gedomesticeerd door de leden van de bevolkingsgroep die nu de Slavische opperkaste vormt.
Je ziet dat Rusland zich nu een beetje hergroepeert.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:36 schreef fjs het volgende:
[..]
Begin ook een beetje pist te worden. Allemaal gelul over we steunen we helpen etc. Maar ondertussen zorg je ervoor dat Oekrane met n hand op zijn rug vecht. Geef het nu eens een keer massaal goede offensieve wapen.
Zoniet houdt dan op met dat slappe gelul van 'Oekrane moet winnen, zij vechten voor ons, ze mogen niet verliezen'.
DOE DAN IETS!!
Het is belangrijk nooit te stoppen met het stellen van vragen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien moet je daar eens wat vragen over stellen!
Ze vechten niet voor 'ons'. Men lijkt gewoon gevoelig voor dat sentiment.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:36 schreef fjs het volgende:
[..]
DOE DAN IETS!!
Wanneer stort dat fascistische moorddadige klote Rusland in elkaar?quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is belangrijk nooit te stoppen met het stellen van vragen.
Hoeveel klonen heeft Putin? En hoeveel nukes hebben wij?quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Hoeveel krijg je hiervoor betaald?quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wanneer kom je langs om mijn schuur op te ruimen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
quote:The important thing is not to stop questioning. Curiosity has its own reason for existing. One cannot help but be in awe when he contemplates the mysteries of eternity, of life, of the marvelous structure of reality. It is enough if one tries merely to comprehend a little of this mystery every day
Word jij genspireerd door Putins' oorlogsmisdaden en toespraken?quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik parafraseer slechts Albert Einstein. Hier de volledige quote, ter inspiratie.
[..]
Wat Albert E. uitstekend begreep en jij wellicht wat minder is dat vragen stellen net iets anders is dan MSM afwijzer, wetenschap/klimaatprobleem-ontkenner, dictatuur verheerlijker enzovoorts.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik parafraseer slechts Albert Einstein. Hier de volledige quote, ter inspiratie.
[..]
Het is daarnaast ook wel een beetje hypocriet van de wappies. Een wetenschapper quoten om gelijk te krijgen om vervolgens alle andere wetenschappers leugenaars te noemen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat Albert E. uitstekend begreep en jij wellicht wat minder is dat vragen stellen net iets anders is dan MSM afwijzer, wetenschap/klimaatprobleem-ontkenner, dictatuur verheerlijker enzovoorts.
Niets mis met vragen stellen, van alles mis met suggestieve vragen die dan ook altijd slechts 1 richting op gaan. Om een voorbeeldje te noemen uit het oneindige oeuvre van Fok "vragenstellers". Geen enkele, maar dan ook geen enkele vraag of verontwaardiging over de inmiddels duizenden gedocumenteerde Russische oorlogsmisdaden, maar volop vragen en verontwaardiging bij een enkel Oekrans geval (waarbij niet eens zeker is of dit wel een oorlogsmisdaad was).
Welk bewijs heb je hiervoor?quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ze vechten niet voor 'ons'. Men lijkt gewoon gevoelig voor dat sentiment.
Het is voorlopig vooral een goedkope manier (voor Amerika) om Rusland te verzwakken, dat gaat uitstekend.
Rusland gaat down the drain. In 10mnd tijd staat de teller op 77mrd dollar heeft forbes berekend. Dat is een kwart van de inkomsten van het kremlinquote:
Die gaan gewoon door hoor. Vorwrts immer, rckwrts nimmer.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Rusland gaat down the drain. In 10mnd tijd staat de teller op 77mrd dollar heeft forbes berekend. Dat is een kwart van de inkomsten van het kremlin.
Kan je je dat voorstellen? Dat Nederland 25% van de inkomsten uit belasting, accijnzen enz. Uitgeeft aan een hobby project van Rutte of KWA ipv. Aan zorg, justitie, infra, etc.?
En de verwachting is dat het vanaf nu met een stijgende lijn alleen maar duurder gaat worden voor ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |