abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2022 @ 20:47:44 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207083081
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Toch wel intrigerend dat ie er bij moet vermelden dat Oekraïne hetzelfde probleem heeft. Is dat zo? Mijn beeld is dat Oekraïne in dag 2 hun voorraad munitie er ongeveer doorheen gejaagd heeft. Maar ook dat in de westerse wereld nog genoeg voorraad en indien nodig, productie capaciteit beschikbaar is om de boel aardig aan te kunnen vullen (itt. In Rusland waar ze ook nog met andere uitdagingen te dealen hebben).

Of zie ik het verkeerd en de Wijk goed?
Ukraine is net begonnen met eigen productie van artillerie granaten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207083107
quote:
Dit soort dingen geloof ik niet.
Al zijn de Russen beesten, het onmenselijk maken is een beproefde propoganda methode.

quote:
. During the Holocaust, Nazis referred to Jews as rats. Hutus involved in the Rwanda genocide called Tutsis cockroaches. Slave owners throughout history considered slaves subhuman animals. In Less Than Human, David Livingstone Smith argues that it's important to define and describe dehumanization, because it's what opens the door for cruelty and genocide.

"We all know, despite what we see in the movies," Smith tells NPR's Neal Conan, "that it's very difficult, psychologically, to kill another human being up close and in cold blood, or to inflict atrocities on them." So, when it does happen, it can be helpful to understand what it is that allows human beings "to overcome the very deep and natural inhibitions they have against treating other people like game animals or vermin or dangerous predators."

Rolling Stone recently published photos online of American troops posing with dead Afghans, connected to ongoing court-martial cases of soldiers at Joint Base Lewis-McChord in Washington state. In addition to posing with the corpses, "these soldiers — called the 'kill team' — also took body parts as trophies," Smith alleges, "which is very often a phenomenon that accompanies the form of dehumanization in which the enemy is seen as game."

But this is just the latest iteration in a pattern that has unfolded time and again over the course of history. In ancient Chinese, Egyptian and Mesopotamian literature, Smith found repeated references to enemies as subhuman creatures. But it's not as simple as a comparison. "When people dehumanize others, they actually conceive of them as subhuman creatures," says Smith. Only then can the process "liberate aggression and exclude the target of aggression from the moral community."

Cover of 'Less Than Human'
LESS THAN HUMAN: WHY WE DEMEAN, ENSLAVE, AND EXTERMINATE OTHERS
BY DAVID LIVINGSTONE SMITH
HARDCOVER, 336 PAGES
ST. MARTIN'S PRESS
LIST PRICE: $24.99

Read An Excerpt
When the Nazis described Jews as Untermenschen, or subhumans, they didn't mean it metaphorically, says Smith. "They didn't mean they were like subhumans. They meant they were literally subhuman."

Human beings have long conceived of the universe as a hierarchy of value, says Smith, with God at the top and inert matter at the bottom, and everything else in between. That model of the universe "doesn't make scientific sense," says Smith, but "nonetheless, for some reason, we continue to conceive of the universe in that fashion, and we relegate nonhuman creatures to a lower position" on the scale.

Then, within the human category, there has historically been a hierarchy. In the 18th century, white Europeans — the architects of the theory — "modestly placed themselves at the very pinnacle." The lower edges of the category merged with the apes, according to their thinking.

So "sub-Saharan Africans and Native Americans were denizens of the bottom of the human category," when they were even granted human status. Mostly, they were seen as "soulless animals." And that dramatic dehumanization made it possible for great atrocities to take place.
Vakman pur sang
pi_207083131
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:10 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ja.
Laat eens vergelijkbaar nieuws zien op de Russische staats tv,jeweetwel, van die betrouwbaardere Poetin...
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  woensdag 14 december 2022 @ 20:55:13 #79
pi_207083216
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit soort dingen geloof ik niet.
Al zijn de Russen beesten, het onmenselijk maken is een beproefde propoganda methode.
[..]

De Russen kennen dat verhaal al denk ik.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_207083444
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ukraine is net begonnen met eigen productie van artillerie granaten.
Oh?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 14 december 2022 @ 21:19:04 #81
pi_207083625
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:09 schreef Slayage het volgende:

[..]
Oh?
3m20. Deze Ukrainse Youtuber beoordeel ik als betrouwbaar.
  woensdag 14 december 2022 @ 21:21:03 #82
pi_207083666
Oh ja...

NUKES! *O*
pi_207083757
NOEKS *O*
pi_207083779
Nudes *O*
Vakman pur sang
pi_207083827
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Nudes *O*
:9~
pi_207083835
quote:
6s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zaterdagochtend weer. In buitenwater, gaat dus koud worden :P
Doe ik ook, als ik in Frankrijk ben. Ik heb er speciaal een zwemvijver voor laten graven. Niets maakt je meer levend dan een warme douche na vijf minuten zwemmen in ijskoud water. Veel plezier zaterdag.
  woensdag 14 december 2022 @ 21:34:42 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207083968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:29 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Doe ik ook, als ik in Frankrijk ben. Ik heb er speciaal een zwemvijver voor laten graven. Niets maakt je meer levend dan een warme douche na vijf minuten zwemmen in ijskoud water. Veel plezier zaterdag.
Heel fijn, maar hoezo heeft dit iets met Oekraïene te maken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_207084195
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 14 december 2022 @ 21:43:52 #89
pi_207084252
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Hij is goed :D
pi_207084256
Of we daar nou zo blij mee moeten zijn ;(
Vakman pur sang
  woensdag 14 december 2022 @ 21:45:46 #91
pi_207084290
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Of we daar nou zo blij mee moeten zijn ;(
[ afbeelding ]
Jij ziet liever uiteengereten lichamen op Times Square?
pi_207084307
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207084670
quote:
6s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zaterdagochtend weer. In buitenwater, gaat dus koud worden :P
Weet je hoe koud 9 graden is? Antwoord vanaf 4:20
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207084757
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207084760
twitter

twitter
twitter

Blijkbaar ook een drukke avond in Rusland :7
pi_207084805
quote:
Hij is al tuit zo te zien
-Rabia Al-Basri
pi_207084960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 22:03 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ][ twitter ]

Blijkbaar ook een drukke avond in Rusland :7
Payback time *O*
  woensdag 14 december 2022 @ 22:13:38 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207084973
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 14 december 2022 @ 23:04:14 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207085619
Kom naar NL dan! Dan laten we zien wie we zijn })

twitter
pi_207085765
Ik blijf me verbazen over de enorme hoeveelheid fucking onzin die er uit Rusland komt om deze invasie te rechtvaardigen, laat staan de kijk op de rest van de wereld. Wat is dit? Rusland is de tiet van de wereld en Moskou de tepel die melk geeft?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')