Ik zag ook gevangen genomen Oekranersquote:Op dinsdag 13 december 2022 14:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Stadsgevechten in Bakhmut
https://www.reddit.com/r/(...)cs_have_entered_the/
Wagner PMCs have entered the urban area of Bakhmut and fighting has started there.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hebben we in Nederland wel genoeg ondergrondse bunkers etc?quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is hij niet. En indien wel denk ik niet dat zijn orders dan opgevolgd gaan worden.
Nee wij hebben er vrijwel geen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hebben we in Nederland wel genoeg ondergrondse bunkers etc?
Zijn volgelingen zijn misschien net zo gestoord als hij. Of misschien gestoorder. Oekrane moet hoe dan ook doorgaan met de opmars.
Waar zijn we mee bezig? Waar kan ik naartoe als er een kernoorlog uitbreekt?quote:
Begin met graven zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waar zijn we mee bezig? Waar kan ik naartoe als er een kernoorlog uitbreekt?
Ik wil kamervragen zien.
Als die smeerlap Poetin ons met een kernoorlog bedreigt, dan moeten het volk wel opties hebben. Ik wil ondergrondse tunnelsystemen.
Volgens mij niet. Maar ik ben nog steeds van mening dat er geen kernoorlog komt omdat Rusland zich dat niet kan veroorloven.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zijn volgelingen zijn misschien net zo gestoord als hij. Of misschien gestoorder. Oekrane moet hoe dan ook doorgaan met de opmars.
Als het daadwerkelijk tot een kernoorlog komt kun je beter meteen doodgaan dan dat je daarna moet overleven in een post apocalyptische samenleving.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik wil kamervragen zien.
Als die smeerlap Poetin ons met een kernoorlog bedreigt, dan moeten het volk wel opties hebben. Ik wil ondergrondse tunnelsystemen.
"Many bunkers are connected with one another by tunnels that are dozens of kilometres long."quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar ik ben nog steeds van mening dat er geen kernoorlog komt omdat Rusland zich dat niet kan veroorloven.
Ik vertrouw die fascisten voor geen meter. Waarom investeren ze nu veel in bunkers?quote:The journalists reported that there are dozens of such facilities in the capital of the Russian Federation in different locations: Luchnikov Lane (not far from Lubyanka Square, site of the FSB headquarters and prison), Krestovozdvizhensky Lane (near the Ministry of Defence), and Taganka (near Stalin’s bunker). A lot of them are also concentrated around the former wasteland that diggers call Ramenki-43, saying there is an entire underground city on that site that is connected to the Kremlin by tunnels.
Additionally, there are underground shelters under Putin’s palace in the town of Gelendzhik.
The journalists investigating the matter believe that there is another bunker in Mount Yamantau, in a well-hidden town in the Urals called Mezhgorye; it lies to the south of Yekaterinburg and somewhere between Magnitogorsk and Ufa.
The "closed administrative territorial formation" (secret cities, known as ZATO in Russian) of Mezhgorye appeared, combining two military settlements, Beloretsk-15 and Beloretsk-16, located 20 kilometres from one another. In general, about 15,000 people live there. Even locals can enter the city only with special permits.
The journalists pointed out that some work in Mount Yamantau has intensified lately. A lot of money is being spent on it. Russian aircraft have imposed a no-fly zone over the mountain, and it is difficult to get there by foot.
How dare theyquote:Op dinsdag 13 december 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
"Many bunkers are connected with one another by tunnels that are dozens of kilometres long."
Stel je hebt 50 km aan tunnels. Stel de tunnels zijn 10 m breed. Dat is 50 miljoen m2. Daar kan je heel moskou in kwijt bij een kernoorlog.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/12/1/7378806/
[..]
Ik vertrouw die fascisten voor geen meter. Waarom investeren ze nu veel in bunkers?
Ze gaan de hele bevolking daar in proppen en dreigen met een atoomaanval.
Nergens. Het Witte Huis houdt allicht achter de schermen rekening met zo'n scenario. Maar die scenario's hebben wij echt niet. Take it like a man en hopen dat je buiten de radius van de bom bent. En dan misschien jaartje leven zoals in The Road waarna je vermagerd overlijdt aan kanker.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:10 schreef polderturk het volgende:
Jij bent niet goedquote:Op dinsdag 13 december 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
"Many bunkers are connected with one another by tunnels that are dozens of kilometres long."
Stel je hebt 50 km aan tunnels. Stel de tunnels zijn 10 m breed. Dat is 50 miljoen m2. Daar kan je heel moskou in kwijt bij een kernoorlog.
[..]
Ik vertrouw die fascisten voor geen meter. Waarom investeren ze nu veel in bunkers?
En dan? Hoe lang denk jij water en voedsel te hebben in die tunnels? Denk toch eens na, man, er is geen enkel nut om in zo'n tunnel langzaam dood te gaan.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
[..]
Net zoals opa het vertelde.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Met je tank door de modder proberen te komen
[ twitter ]
Bij een kernoorlog heb ik liever zo’n bom recht op mijn kop dan dat ik de aftermath moet doorstaan.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik wil kamervragen zien.
Ben toch blij dat ik het onderhoud aan die voertuigen niet hoef te doen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Relax. Seoul heeft ook een giga netwerk van metro stelsels, bunkers en overlevingscaches. Gasmaskers in elk station, water aansluitingen, veel wc's, etc.quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
[..]
Voorlopig geen offensief van beide kantenquote:Op dinsdag 13 december 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
"To light up the Christmas lights on the main Christmas tree Budapest residents are forced to pedal bike-generators"quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland stelt de burgers gerust dat Europa nog veel zwaarder aan het lijden is dan zij
https://www.reddit.com/r/(...)reassure_struggling/
Kremlin's propaganda to reassure struggling Russians that the West is doing it tougher than they are as the 'Special Military Operation' drags on & sanctions etc bite
Vooral triest dat een volk kennelijk zelfs in deze tijd nog zo gendoctrineerd kan worden dat ze dit soort onzin geloven.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
"To light up the Christmas lights on the main Christmas tree Budapest residents are forced to pedal bike-generators"![]()
![]()
Wat is Rusland toch een triest land.
Paar dagen geleden de aankondiging van de Leo's van Duitsland, vandaag de Patriots, nu alleen nog de Abramsquote:Op dinsdag 13 december 2022 18:24 schreef trein2000 het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)m-ukraine/index.html
De patriots komen er aan!
Zit jij dan niet als een bezetene op de hometrainer te peddelen om je bordje wiskas op een elektrisch kookplaatje lauwwarm gestookt te krijgen?quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland stelt de burgers gerust dat de Europeanen nog veel zwaarder lijden dan zij
Kremlin's propaganda to reassure struggling Russians that the West is doing it tougher than they are as the 'Special Military Operation' drags on & sanctions etc bite
Ook de voorraden voor water, voedsel, zeep, kleding, etc??quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
[..]
Had ik niet verwacht van de Amerikanen aangezien die enorm spichtig zijn mbt het vrijgeven van de Patriot techniek. Maar goed, eerst zien dan geloven. Ik vind het persoonlijk een niet al te slimme zet.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:24 schreef trein2000 het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)m-ukraine/index.html
De patriots komen er aan!
Ben wel benieuwd hoe effectief ze zijn in 'real' combat.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht van de Amerikanen aangezien die enorm spichtig zijn mbt het vrijgeven van de Patriot techniek. Maar goed, eerst zien dan geloven. Ik vind het persoonlijk een niet al te slimme zet.
De Buma, prima auto, heb ik de nodige kilometers in afgelegd in Afghanistan.quote:
Daar hoef je niet over in te zitten.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:56 schreef fjs het volgende:
Ben wel benieuwd hoe effectief ze zijn in 'real' combat.
Ja dat helpt idd echt om je eigen situatie te verbeteren.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland stelt de burgers gerust dat de Europeanen nog veel zwaarder lijden dan zij
Het zal dan echt nodig zijn om momentum te behouden. Het is ondertussen wel duidelijk dat veel Russen afschieten niet helpt, dus zul je andere successen moeten halenquote:Op dinsdag 13 december 2022 18:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Paar dagen geleden de aankondiging van de Leo's van Duitsland, vandaag de Patriots, nu alleen nog de Abrams
Ik gok zo dat er wel een hele reeks aan voorwaarden bijkomen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht van de Amerikanen aangezien die enorm spichtig zijn mbt het vrijgeven van de Patriot techniek. Maar goed, eerst zien dan geloven. Ik vind het persoonlijk een niet al te slimme zet.
Staat niet bij wanneer en waar. Maar snappen doe ik het ook niet. Dit wordt propaganda doel nummer 1 voor de Russen en het systeem is niet zo mobiel als een Himars en kan bovendien weinig doen tegen hypersonische raketten.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit lijkt mij nep. Je gaat dit toch niet uitzenden als Rusland zijnde?quote:
Mag ik vragen waarom?quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is dan weer niet het soort spul dat je graag in Russische handen wil zien. En ook wil je niet dat mensen die verstand het spul hebben in Russische handen komen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom?Patriots lijken me een godsgeschenk voor Oekrane.
Zat Nederlanders ook die zelfs met onze vrijheid nog in de Russische propaganda geloven. Qua likes etc op de frontpage lijkt het soms wel 33%+ en dat stemt mj verdrietig.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vooral triest dat een volk kennelijk zelfs in deze tijd nog zo gendoctrineerd kan worden dat ze dit soort onzin geloven.
Helaas is er op de flanken van politieke spectrum nou eenmaal een stevige dosis zelfhaat en gevoeligheid voor complotten aanwezig. Tel daar bij dat de flank die op Fok aanwezig is ook nog eens een liefde heeft voor sterke, autoritaire leiders, et voila, daar zijn je 33%.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zat Nederlanders ook die zelfs met onze vrijheid nog in de Russische propaganda geloven. Qua likes etc op de frontpage lijkt het soms wel 33%+ en dat stemt mj verdrietig.
Gelukkig is FOK! geen goede afspiegeling van de samenlevingquote:Op dinsdag 13 december 2022 19:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zat Nederlanders ook die zelfs met onze vrijheid nog in de Russische propaganda geloven. Qua likes etc op de frontpage lijkt het soms wel 33%+ en dat stemt mj verdrietig.
Zeker. Veel mensen horen, zien, en lezen gewoon geen ander nieuws.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vooral triest dat een volk kennelijk zelfs in deze tijd nog zo gendoctrineerd kan worden dat ze dit soort onzin geloven.
Hier in Venlo hebben we blijkbaar een aantal atoombunkers, dan neem ik aan dat dat in andere steden ook wel zo zal zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2022 15:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Verrek. Er is bij mij in den Haag op loopafstand ook eentje. Deze wordt kennelijk verbouwd tot iets anders https://www.omroepwest.nl(...)en-open-voor-publiekquote:Op dinsdag 13 december 2022 20:00 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Hier in Venlo hebben we blijkbaar een aantal atoombunkers, dan neem ik aan dat dat in andere steden ook wel zo zal zijn.
[ afbeelding ]
quote:'Orwells roman 1984 populair in Rusland'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66124954
De roman 1984 van George Orwell voert de bestsellerlijsten in Rusland aan, meldt staatspersbureau Tass. Het beroemde boek van Orwell is de populairste download van dit jaar in de categorie fictie op het platform van de Russische online boekhandel LitRes. Van alle categorien is het de op een na populairste download.
quote:FSB ziet toename van "terreuraanslagen" op Russische grondgebied
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66119296
De Russische geheime dienst FSB stelt Oekrane verantwoordelijk voor het toenemende aantal "terreuraanslagen" op Russisch grondgebied. De Oekraense geheime dienst zou bij het plegen van die aanslagen gesteund worden door de VS en andere bondgenoten.
Zijn dat niet gewoon oorlogshandelingen?quote:
Ben ook benieuwdquote:Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom?Patriots lijken me een godsgeschenk voor Oekrane.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 22:35 schreef AnneX het volgende:
Dit is toch godsgeklaagd cynisme.
[ twitter ]
Hoog tijd dat je ook toots van Mastodon kunt posten hierquote:
Ik dacht dus echt dat je refereerde aan Brecht en Weils 'Ballad of the Soldier’s Wife'. Toen keek ik nog eens heel goed naar die foto.quote:Op dinsdag 13 december 2022 22:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]met een mutsje uit Amsterdam.[ twitter ]
Nou dat schreeuwende lellukke ding maakt iedereen bangquote:Op dinsdag 13 december 2022 21:37 schreef Slayage het volgende:
Dit is dus het "satanisme" waar de Russen het altijd over hebben
[ twitter ]
Teringhonden. In St Petersburg wonen gelukkig dappere mensen. Dit walgelijke gedrocht is binnenkort dus kapot.quote:Op dinsdag 13 december 2022 22:35 schreef AnneX het volgende:
Dit is toch godsgeklaagd cynisme.
[ twitter ]
Hij heeft een muts op waarop ‘Amsterdam’ staat. Als je het filmpje bekijkt zie je dat, op de foto had ik het zelf ook niet gezien.quote:Op woensdag 14 december 2022 00:28 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik dacht dus echt dat je refereerde aan Brecht en Weils 'Ballad of the Soldier’s Wife'. Toen keek ik nog eens heel goed naar die foto.
Waarom werd dat vroeger toegepast? Het is niet dat ze toen nog met zwaarden vochten.quote:
De politie hier in NL draagt ook standaard steekwerende vesten. Zal wel zoiets zijn en niet iets voor het leger.quote:Op woensdag 14 december 2022 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom werd dat vroeger toegepast? Het is niet dat ze toen nog met zwaarden vochten.
Tot nu toe nog alles onderschept toch?quote:Op woensdag 14 december 2022 09:46 schreef Starhopper het volgende:
Fuck. Weer een raketaanval op Oekrainse steden. Tyfus ratten
Gelukkig wel ja.quote:Op woensdag 14 december 2022 09:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tot nu toe nog alles onderschept toch?
[ twitter ]
Vertrouw die Elon Musk voor geen meter meer, gaat een beetje de Trump richting op zo langzamerhand. Jammer, had altijd wel bewondering voor hem en SpaceX.quote:
Ik heb al een feature request daarvoor gedaan. Ook voor Post trouwens. Maar ik verwacht dat er nog wel wat tijd overheen zal gaan. Het moet uiteraard wel mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2022 23:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoog tijd dat je ook toots van Mastodon kunt posten hier
Anno nu noemen we hem SpaceKaren.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vertrouw die Elon Musk voor geen meter meer, gaat een beetje de Trump richting op zo langzamerhand. Jammer, had altijd wel bewondering voor hem en SpaceX.
Liever duizenden doden dan iets geks in een kerk natuurlijkquote:Op dinsdag 13 december 2022 21:37 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
"Iets geks in een kerk" is wel een behoorlijke eufemisme natuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Liever duizenden doden dan iets geks in een kerk natuurlijk
Dus niet iedereen is welkom in het huis van God?quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:37 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
ik zou de boodschap toch wat oprechter hebben gevonden als men daar wat meer om de eigen burgers zou geven, ipv de kroost de gehaktmolen in te draaien en voor de ouders een lada achter te laten (als ze dat nog doen..) . De waarde van een religieuze instelling verminderd ook flink als de mensenrechten op staatsniveau op flink worden geschonden en de kerk daar debet aan is omdat men de droom van een groot Rusland najaagt.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
"Iets geks in een kerk" is wel een behoorlijke eufemisme natuurlijk.
Maar dit soort beelden laat religieuze mensen in de orthodox christelijke wereld, waar hij zich op richt, wel zien dat in het westen niks meer heilig is. Wat in zekere zin wel klopt.
Daarom pikken mensen als de twitteraar ZOKA (pro Russische Servir) dit soort dingen ook op en maken van de oorlog ook een "culture war" , tussen de orthodoxe wereld en het liberale westen, wat het uiteraard niet is.
In de gehele geschiedenis van de moderne mens is religie een excuus geweest om een oorlog te kunnen beginnen.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik zou de boodschap toch wat oprechter hebben gevonden als men daar wat meer om de eigen burgers zou geven, ipv de kroost de gehaktmolen in te draaien en voor de ouders een lada achter te laten (als ze dat nog doen..) . De waarde van een religieuze instelling verminderd ook flink als de mensenrechten op staatsniveau op flink worden geschonden en de kerk daar debet aan is omdat men de droom van een groot Rusland najaagt.
De Russisch Orthodoxe kerk en de dictatuur van Poetin is ook met elkaar verbonden. Het hoofd van de kerk is ook gewoon een KGB'er.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik zou de boodschap toch wat oprechter hebben gevonden als men daar wat meer om de eigen burgers zou geven, ipv de kroost de gehaktmolen in te draaien en voor de ouders een lada achter te laten (als ze dat nog doen..) . De waarde van een religieuze instelling verminderd ook flink als de mensenrechten op staatsniveau op flink worden geschonden en de kerk daar debet aan is omdat men de droom van een groot Rusland najaagt.
Nou ja, je hebt ook genoeg situaties gehad waarin kerken en moskeeen wel bescherming boden tegen wat er op staatsniveau verkeerd ging in bepaalde landen. Maar hier staan de neuzen van de regering en de kerk dezelfde kanten op. Dan hoef je weinig bescherming van de kerk te verwachten.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
In de gehele geschiedenis van de moderne mens is religie een excuus geweest om een oorlog te kunnen beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |