abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207066399
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Stadsgevechten in Bakhmut

https://www.reddit.com/r/(...)cs_have_entered_the/
Wagner PMCs have entered the urban area of Bakhmut and fighting has started there.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zag ook gevangen genomen Oekraners
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207066870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 00:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nee, dat is hij niet. En indien wel denk ik niet dat zijn orders dan opgevolgd gaan worden.
Hebben we in Nederland wel genoeg ondergrondse bunkers etc?

Zijn volgelingen zijn misschien net zo gestoord als hij. Of misschien gestoorder. Oekrane moet hoe dan ook doorgaan met de opmars.
pi_207067155
Als je die filmpjes op het 1420-kanaal op youtube bekijkt dan lijkt het toch wel of er meer weerstand onder de Russische bevolking begint te ontstaan, er zijn er toch meer die zich uit durven te spreken tegen het overheidsbeleid.
En dan heb je natuurlijk nog de stroom aan gebrainwashte figuren met hun "we need to defend the Motherland", alsof de Oekraense vlag anders in Moskou gewapperd had zonder hun speciale militaire operatie. En maar hopen dat alle Europeanen doodvriezen of van de honger omkomen deze winter.

:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_207067275
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zijn volgelingen zijn misschien net zo gestoord als hij. Of misschien gestoorder. Oekrane moet hoe dan ook doorgaan met de opmars.
Nee wij hebben er vrijwel geen.
pi_207067407
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nee wij hebben er vrijwel geen.
Waar zijn we mee bezig? Waar kan ik naartoe als er een kernoorlog uitbreekt?

Ik wil kamervragen zien.

Als die smeerlap Poetin ons met een kernoorlog bedreigt, dan moeten het volk wel opties hebben. Ik wil ondergrondse tunnelsystemen.
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:18:49 #209
269692 Divje
brr brr patapim
pi_207067490
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik wil kamervragen zien.

Als die smeerlap Poetin ons met een kernoorlog bedreigt, dan moeten het volk wel opties hebben. Ik wil ondergrondse tunnelsystemen.
Begin met graven zou ik zeggen.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_207067505
Begin van de oorlog was daar al een artikel over:

https://eenvandaag.avrotr(...)ben-we-wel-recht-op/
pi_207067535
quote:

[..]

Volgens mij niet. Maar ik ben nog steeds van mening dat er geen kernoorlog komt omdat Rusland zich dat niet kan veroorloven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207067675
quote:

[..]

Ik wil kamervragen zien.

Als het daadwerkelijk tot een kernoorlog komt kun je beter meteen doodgaan dan dat je daarna moet overleven in een post apocalyptische samenleving.
pi_207067856
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Volgens mij niet. Maar ik ben nog steeds van mening dat er geen kernoorlog komt omdat Rusland zich dat niet kan veroorloven.
"Many bunkers are connected with one another by tunnels that are dozens of kilometres long."

Stel je hebt 50 km aan tunnels. Stel de tunnels zijn 10 m breed. Dat is 50 miljoen m2. Daar kan je heel moskou in kwijt bij een kernoorlog.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/12/1/7378806/

quote:
The journalists reported that there are dozens of such facilities in the capital of the Russian Federation in different locations: Luchnikov Lane (not far from Lubyanka Square, site of the FSB headquarters and prison), Krestovozdvizhensky Lane (near the Ministry of Defence), and Taganka (near Stalin’s bunker). A lot of them are also concentrated around the former wasteland that diggers call Ramenki-43, saying there is an entire underground city on that site that is connected to the Kremlin by tunnels.

Additionally, there are underground shelters under Putin’s palace in the town of Gelendzhik.

The journalists investigating the matter believe that there is another bunker in Mount Yamantau, in a well-hidden town in the Urals called Mezhgorye; it lies to the south of Yekaterinburg and somewhere between Magnitogorsk and Ufa.

The "closed administrative territorial formation" (secret cities, known as ZATO in Russian) of Mezhgorye appeared, combining two military settlements, Beloretsk-15 and Beloretsk-16, located 20 kilometres from one another. In general, about 15,000 people live there. Even locals can enter the city only with special permits.

The journalists pointed out that some work in Mount Yamantau has intensified lately. A lot of money is being spent on it. Russian aircraft have imposed a no-fly zone over the mountain, and it is difficult to get there by foot.

Ik vertrouw die fascisten voor geen meter. Waarom investeren ze nu veel in bunkers?

Ze gaan de hele bevolking daar in proppen en dreigen met een atoomaanval.
pi_207068120
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:

[..]
"Many bunkers are connected with one another by tunnels that are dozens of kilometres long."

Stel je hebt 50 km aan tunnels. Stel de tunnels zijn 10 m breed. Dat is 50 miljoen m2. Daar kan je heel moskou in kwijt bij een kernoorlog.

[..]
Ik vertrouw die fascisten voor geen meter. Waarom investeren ze nu veel in bunkers?

How dare they
Vakman pur sang
pi_207068188
quote:
Nergens. Het Witte Huis houdt allicht achter de schermen rekening met zo'n scenario. Maar die scenario's hebben wij echt niet. Take it like a man en hopen dat je buiten de radius van de bom bent. En dan misschien jaartje leven zoals in The Road waarna je vermagerd overlijdt aan kanker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:32:09 #216
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207068225
quote:

[..]

[..]

Jij bent niet goed
pi_207068281
quote:

[..]

[..]

En dan? Hoe lang denk jij water en voedsel te hebben in die tunnels? Denk toch eens na, man, er is geen enkel nut om in zo'n tunnel langzaam dood te gaan.
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:37:31 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207068289
Heb ergens het vermoeden dat je met de huidige nauwkeurige wapens de ingang(-en) van een bunker goed kunt raken. Dan hoef je niet door 3 meter beton.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:42:25 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:48:12 #220
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207068410
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Met je tank door de modder proberen te komen
[ twitter ]
Net zoals opa het vertelde. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207068469
quote:

[..]

Ik wil kamervragen zien.

Bij een kernoorlog heb ik liever zo’n bom recht op mijn kop dan dat ik de aftermath moet doorstaan.
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 17:55:57 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207068503
quote:
[ twitter ]
Ben toch blij dat ik het onderhoud aan die voertuigen niet hoef te doen. :7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:03:16 #223
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207068589
quote:

[..]

[..]

Relax. Seoul heeft ook een giga netwerk van metro stelsels, bunkers en overlevingscaches. Gasmaskers in elk station, water aansluitingen, veel wc's, etc.

Als je dus wilt vluchten kan je ook daarheen gaan :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:13:00 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207068701
Rusland stelt de burgers gerust dat de Europeanen nog veel zwaarder lijden dan zij

https://www.reddit.com/r/(...)reassure_struggling/
Kremlin's propaganda to reassure struggling Russians that the West is doing it tougher than they are as the 'Special Military Operation' drags on & sanctions etc bite

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 13-12-2022 18:26:15 ]
pi_207068748
quote:
[ twitter ]
Voorlopig geen offensief van beide kanten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207068780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland stelt de burgers gerust dat Europa nog veel zwaarder aan het lijden is dan zij

Kremlin's propaganda to reassure struggling Russians that the West is doing it tougher than they are as the 'Special Military Operation' drags on & sanctions etc bite
"To light up the Christmas lights on the main Christmas tree Budapest residents are forced to pedal bike-generators" _O- _O-

Wat is Rusland toch een triest land.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:21:56 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207068812
twitter

https://www.reddit.com/r/(...)ional_video_telling/
Ukraine's army issued an instruction video on Monday with a step-by-step guide for Russian soldiers on how to surrender to one of its drones.

The video comes as part of Ukraine's "I Want to Live" project, a hotline that encourages Russians who are reluctant to fight in Ukraine to surrender.

The video, which is narrated in Russian, shows three men in uniform and white armbands in a trench within a snowy landscape. From there, they are led to Ukrainian captivity by a small red quadcopter.

The footage suggests that the role of unmanned aerial vehicles (UAVs), commonly known as drones, on the Ukrainian battlefield is rapidly expanding, even to the sensitive area of surrender.

The video claims that the goal is to make the capture process safer.

Surrendering soldiers are instructed to contact the "I Want to Live" hotline to arrange the time and place of the meeting ahead of time. "Once verified, go to the place at the exact time indicated," the video says.

Given the short flight time of a drone, the video notes, "the accuracy and timeliness of arrival is critical."

Once in place, soldiers are told to wait for the drone to appear -- or for further instructions.

"Seeing the drone in the field of view, make eye contact with it," the video instructs. Soldiers should then raise their arms and signal they're ready to follow.

After that the drone will move up and down a few meters, before heading off at walking pace in the direction of the nearest representatives of Ukraine's army, it says.

A still from an instructional video issued by the Armed Forces of Ukraine on December 12, 2022showing Russian soldiers how to surrender to a drone. Three uniformed men in a snowy landscape follow a small red quadcopter. A still from an instructional video issued by the Armed Forces of Ukraine on December 12, 2022, showing Russian soldiers how to surrender to a drone. General Staff of the Armed Forces of Ukraine/Facebook The video also warns that the drone's battery may run low, in which case it will head back to base and the soldiers should stay put and await a fresh one.

That one, too, should be met with eye contact and arms raised, it says.

The video shows the three uniformed men finally meeting with Ukrainian soldiers with arms raised, whereupon they lie face down on the ground in order to be searched.

"Russian soldiers, keep this instruction for yourself," the video advises. "Distribute it among your colleagues and acquaintances. Save more lives."

"I Want to Live" was launched in September, just before Putin announced the partial mobilization of reservists -- an unpopular move that called up an estimated 300,000 Russians not in active service to join the war in Ukraine.

Ukraine claims the service has received thousands of enquiries from Russians. Insider was unable to verify the number.

In an earlier interview with the Kyiv Post, the project's spokesperson, Vitaliy Matvienko, explained that Russians can even contact the hotline pre-emptively, to register an intention to surrender ahead of being physically sent to Ukraine.

The project says that those who surrender will be greeted under the terms of the Geneva Convention, which guarantees the safety of noncombatants.

In late November, Ukraine's Ministry of Defence shared drone footage showing a man in a Russian soldier's uniform walking with arms raised -- an example, it said, of a drone mediating a surrender.

In November, Russia's Ministry of Defense said that it had also used drones to transmit text messages enticing Ukrainians to surrender, state news agency TASS reported, though it is unclear how successful the initiative has been.

[ Bericht 19% gewijzigd door slashdotter3 op 13-12-2022 18:45:48 ]
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:23:47 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207068839
zie email 27 oktober
pi_207068930
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
"To light up the Christmas lights on the main Christmas tree Budapest residents are forced to pedal bike-generators" _O- _O-

Wat is Rusland toch een triest land.
Vooral triest dat een volk kennelijk zelfs in deze tijd nog zo gendoctrineerd kan worden dat ze dit soort onzin geloven.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:36:42 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207069014
quote:
Rusland stelt de burgers gerust dat de Europeanen nog veel zwaarder lijden dan zij

Zit jij dan niet als een bezetene op de hometrainer te peddelen om je bordje wiskas op een elektrisch kookplaatje lauwwarm gestookt te krijgen? :?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:49:48 #233
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207069146
quote:

[..]

[..]

Ook de voorraden voor water, voedsel, zeep, kleding, etc??
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:54:07 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207069213
quote:
Had ik niet verwacht van de Amerikanen aangezien die enorm spichtig zijn mbt het vrijgeven van de Patriot techniek. Maar goed, eerst zien dan geloven. Ik vind het persoonlijk een niet al te slimme zet.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:56:55 #235
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207069262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Had ik niet verwacht van de Amerikanen aangezien die enorm spichtig zijn mbt het vrijgeven van de Patriot techniek. Maar goed, eerst zien dan geloven. Ik vind het persoonlijk een niet al te slimme zet.
Ben wel benieuwd hoe effectief ze zijn in 'real' combat.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:58:05 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:58:29 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:59:00 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207069327
quote:

Ja dat helpt idd echt om je eigen situatie te verbeteren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207069414
Oeps.

twitter
pi_207069439
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Paar dagen geleden de aankondiging van de Leo's van Duitsland, vandaag de Patriots, nu alleen nog de Abrams
Het zal dan echt nodig zijn om momentum te behouden. Het is ondertussen wel duidelijk dat veel Russen afschieten niet helpt, dus zul je andere successen moeten halen
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 19:10:35 #242
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207069443
quote:

[..]
Ik gok zo dat er wel een hele reeks aan voorwaarden bijkomen.
pi_207069481
quote:

[..]
Staat niet bij wanneer en waar. Maar snappen doe ik het ook niet. Dit wordt propaganda doel nummer 1 voor de Russen en het systeem is niet zo mobiel als een Himars en kan bovendien weinig doen tegen hypersonische raketten.

Tenzij Amerikaanse "vrijwilligers" ze gaan bedienen of ze op de grens met Polen gaan staan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_207069568
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:09 schreef Ulx het volgende:
Oeps.

[ twitter ]
Dit lijkt mij nep. Je gaat dit toch niet uitzenden als Rusland zijnde?
pi_207069658
quote:

[..]
Mag ik vragen waarom? :@ Patriots lijken me een godsgeschenk voor Oekrane.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 19:27:25 #246
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207069685
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het is dan weer niet het soort spul dat je graag in Russische handen wil zien. En ook wil je niet dat mensen die verstand het spul hebben in Russische handen komen.
pi_207069691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vooral triest dat een volk kennelijk zelfs in deze tijd nog zo gendoctrineerd kan worden dat ze dit soort onzin geloven.
Zat Nederlanders ook die zelfs met onze vrijheid nog in de Russische propaganda geloven. Qua likes etc op de frontpage lijkt het soms wel 33%+ en dat stemt mj verdrietig.
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:42:21 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207069933
Net zoals met de A10, die willen ze ook kwijt door ze door te schuiven naar Ukraine

https://www.reddit.com/r/(...)ts_reaper_drones_to/
https://www.politico.com/(...)nes-ukraine-00073344
The Air Force wants to send its Reaper drones to Ukraine. The Pentagon’s not so sure.
Internal wrangling has stalled a plan to transfer older weaponry that the service has wanted to ditch.

The Air Force thought it had the perfect plan: Take its older Reaper drones, which it’s been trying to get rid of for years, and send them to Ukraine, a country begging for long-range weaponry.
pi_207069986
twitter

Dat heeft hij dus uit zijn hoofd geleerd, naast het Oekraense volkslied…

Op 15 oktober 1959 om 13:05 werd Bandera meer dood dan levend aangetroffen in Mnchen in de Kreittmayrstrae. Hij overleed dezelfde dag nog en onderzoek van het stoffelijk overschot toonde aan dat hij met gif (cyaangas) om het leven was gebracht. Twee jaar later werd door de Duitse autoriteiten bekendgemaakt dat de moordenaar Bohdan Stasjinski was, tevens verantwoordelijk voor de dood van de Oekraense nationalist Lev Rebet. Stasjinski handelde in opdracht van de KGB en met medeweten van Nikita Chroesjtsjov. Chroesjtsjov zou later verklaard hebben dat de moord op Bandera een van de laatste gevallen was waarbij de Sovjet-Unie zich met geweld ontdeed van een politiek tegenstander. De moordenaar Stasjinski liep in 1961 over naar het westen. Hij zat tot 1966 een gevangenisstraf uit, waarna hij onder een andere identiteit zijn leven voortzette in Zuid-Afrika.

Herdenkingen en eerbewijzen[bewerken | brontekst bewerken]

Stepan Bandera-monument in Ternopil
In West-Oekrane wordt Bandera ondanks zijn vermeende betrokkenheid bij een massamoord op etnische Polen voornamelijk beschouwd als vrijheidsstrijder. In 2006 kondigde het stadsbestuur van Lviv de verplaatsing aan van de graven van Bandera, Andri Melnyk, Jevhen Konovalets en andere belangrijke leiders van de OOeN/OePA naar een nieuw deel op de Lytsjakivski-begraafplaats, die speciaal gewijd was aan de Oekraense nationale strijd voor bevrijding. In oktober 2007 liet Lviv een standbeeld oprichten gewijd aan Bandera als leider van de OOeN en de OePA. Dit standbeeld leidde tot een grote discussie over de rol van Bandera en de OePA in de Oekraense geschiedenis. Twee eerdere standbeelden waren toen reeds opgeblazen door onbekenden. Het huidige standbeeld wordt constant beveiligd door een aparte afdeling van de militsia. Op 18 oktober 2007 stelde Lviv een onderscheiding in, gewijd aan Stepan Bandera.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 19:46:39 #250
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207070012
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zat Nederlanders ook die zelfs met onze vrijheid nog in de Russische propaganda geloven. Qua likes etc op de frontpage lijkt het soms wel 33%+ en dat stemt mj verdrietig.
Helaas is er op de flanken van politieke spectrum nou eenmaal een stevige dosis zelfhaat en gevoeligheid voor complotten aanwezig. Tel daar bij dat de flank die op Fok aanwezig is ook nog eens een liefde heeft voor sterke, autoritaire leiders, et voila, daar zijn je 33%.
pi_207070108
volgend jaar rond deze tijd:
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:53:39 #252
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207070127
twitter
pi_207070128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Gelukkig is FOK! geen goede afspiegeling van de samenleving
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:58:18 #254
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207070226
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zeker. Veel mensen horen, zien, en lezen gewoon geen ander nieuws.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207070255
quote:

[..]
Hier in Venlo hebben we blijkbaar een aantal atoombunkers, dan neem ik aan dat dat in andere steden ook wel zo zal zijn.

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_207072413
Dit is dus het "satanisme" waar de Russen het altijd over hebben

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207072448
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207072511
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 20:00 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Hier in Venlo hebben we blijkbaar een aantal atoombunkers, dan neem ik aan dat dat in andere steden ook wel zo zal zijn.

[ afbeelding ]

Verrek. Er is bij mij in den Haag op loopafstand ook eentje. Deze wordt kennelijk verbouwd tot iets anders https://www.omroepwest.nl(...)en-open-voor-publiek
-Rabia Al-Basri
pi_207072525
quote:
'Orwells roman 1984 populair in Rusland'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66124954

De roman 1984 van George Orwell voert de bestsellerlijsten in Rusland aan, meldt staatspersbureau Tass. Het beroemde boek van Orwell is de populairste download van dit jaar in de categorie fictie op het platform van de Russische online boekhandel LitRes. Van alle categorien is het de op een na populairste download.
pi_207072554
quote:
FSB ziet toename van "terreuraanslagen" op Russische grondgebied
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66119296

De Russische geheime dienst FSB stelt Oekrane verantwoordelijk voor het toenemende aantal "terreuraanslagen" op Russisch grondgebied. De Oekraense geheime dienst zou bij het plegen van die aanslagen gesteund worden door de VS en andere bondgenoten.
pi_207072578
twitter

twitter
pi_207072898
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:44 schreef Aether het volgende:

[..]

Zijn dat niet gewoon oorlogshandelingen?

Het is niet dat ze burgerdoelen opblazen.
pi_207073197
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ben ook benieuwd :)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_207073254
Dit is toch godsgeklaagd cynisme.
twitter
pi_207073269
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:35 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
_O-
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:57:51 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 13 december 2022 @ 23:00:43 #268
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 13 december 2022 @ 23:56:36 #269
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207073852
quote:
Hoog tijd dat je ook toots van Mastodon kunt posten hier ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 14 december 2022 @ 00:27:18 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207074021
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]met een mutsje uit Amsterdam.[ twitter ]
Ik dacht dus echt dat je refereerde aan Brecht en Weils 'Ballad of the Soldier’s Wife'. Toen keek ik nog eens heel goed naar die foto.

[ Bericht 6% gewijzigd door NoCigar op 14-12-2022 00:34:12 ]
pi_207074360
Putin on a horse: Debunked. busted.
twitter
pi_207074472
Die wapenhandelaar die ze geruild hebben voor die basketbalster is meteen politicus geworden na aankomst in Rusland.
Wat een toeval h ?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gevangen-vs-rusland
pi_207074588
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:37 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Nou dat schreeuwende lellukke ding maakt iedereen bang
Vakman pur sang
  woensdag 14 december 2022 @ 07:53:03 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207074802
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:35 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Teringhonden. In St Petersburg wonen gelukkig dappere mensen. Dit walgelijke gedrocht is binnenkort dus kapot.
pi_207074809
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2022 00:28 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ik dacht dus echt dat je refereerde aan Brecht en Weils 'Ballad of the Soldier’s Wife'. Toen keek ik nog eens heel goed naar die foto.
Hij heeft een muts op waarop ‘Amsterdam’ staat. Als je het filmpje bekijkt zie je dat, op de foto had ik het zelf ook niet gezien.
twitter

Vertaling: De 7-jarige Stanislaw uit de stad Bachmut in de regio Donetsk.
- Ben je deze geluiden al gewend?
- Ja
- Waar droom je over?
- Dat de oorlog zou eindigen en dat alles goed zou komen
pi_207074824
twitter
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 08:58:58 #279
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207075099
twitter
pi_207075120
quote:
Waarom werd dat vroeger toegepast? Het is niet dat ze toen nog met zwaarden vochten.
  woensdag 14 december 2022 @ 09:04:08 #281
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207075130
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom werd dat vroeger toegepast? Het is niet dat ze toen nog met zwaarden vochten.
De politie hier in NL draagt ook standaard steekwerende vesten. Zal wel zoiets zijn en niet iets voor het leger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 14-12-2022 09:44:33 ]
  woensdag 14 december 2022 @ 09:46:08 #282
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207075460
Fuck. Weer een raketaanval op Oekrainse steden. Tyfus ratten :(
pi_207075570
quote:
84s.gif Op woensdag 14 december 2022 09:46 schreef Starhopper het volgende:
Fuck. Weer een raketaanval op Oekrainse steden. Tyfus ratten :(
Tot nu toe nog alles onderschept toch?
twitter
  woensdag 14 december 2022 @ 10:06:31 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207075623
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 09:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Tot nu toe nog alles onderschept toch?
[ twitter ]
Gelukkig wel ja.
  woensdag 14 december 2022 @ 10:12:53 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207075769
quote:
Vertrouw die Elon Musk voor geen meter meer, gaat een beetje de Trump richting op zo langzamerhand. Jammer, had altijd wel bewondering voor hem en SpaceX.
pi_207075940
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 23:56 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hoog tijd dat je ook toots van Mastodon kunt posten hier ;)
Ik heb al een feature request daarvoor gedaan. Ook voor Post trouwens. Maar ik verwacht dat er nog wel wat tijd overheen zal gaan. Het moet uiteraard wel mogelijk zijn.
pi_207075957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vertrouw die Elon Musk voor geen meter meer, gaat een beetje de Trump richting op zo langzamerhand. Jammer, had altijd wel bewondering voor hem en SpaceX.
Anno nu noemen we hem SpaceKaren.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 14 december 2022 @ 10:55:17 #289
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207075977
Daar ga je met een bayonet toch ook zo doorheen? Als er niet ook nog een paar lagen Kevlar achter zitten
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207075979
twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 14 december 2022 @ 11:02:46 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207076372
Hup Erdogan schiet eens op.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207076402
quote:

[ twitter ]
Liever duizenden doden dan iets geks in een kerk natuurlijk
pi_207076570
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Liever duizenden doden dan iets geks in een kerk natuurlijk
"Iets geks in een kerk" is wel een behoorlijke eufemisme natuurlijk.

Maar dit soort beelden laat religieuze mensen in de orthodox christelijke wereld, waar hij zich op richt, wel zien dat in het westen niks meer heilig is. Wat in zekere zin wel klopt.

Daarom pikken mensen als de twitteraar ZOKA (pro Russische Servir) dit soort dingen ook op en maken van de oorlog ook een "culture war" , tussen de orthodoxe wereld en het liberale westen, wat het uiteraard niet is.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 14 december 2022 @ 11:48:22 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207076627
quote:

[ twitter ]
Dus niet iedereen is welkom in het huis van God?
pi_207076698
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:44 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Iets geks in een kerk" is wel een behoorlijke eufemisme natuurlijk.

Maar dit soort beelden laat religieuze mensen in de orthodox christelijke wereld, waar hij zich op richt, wel zien dat in het westen niks meer heilig is. Wat in zekere zin wel klopt.

Daarom pikken mensen als de twitteraar ZOKA (pro Russische Servir) dit soort dingen ook op en maken van de oorlog ook een "culture war" , tussen de orthodoxe wereld en het liberale westen, wat het uiteraard niet is.
ik zou de boodschap toch wat oprechter hebben gevonden als men daar wat meer om de eigen burgers zou geven, ipv de kroost de gehaktmolen in te draaien en voor de ouders een lada achter te laten (als ze dat nog doen..) . De waarde van een religieuze instelling verminderd ook flink als de mensenrechten op staatsniveau op flink worden geschonden en de kerk daar debet aan is omdat men de droom van een groot Rusland najaagt.
pi_207076833
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ik zou de boodschap toch wat oprechter hebben gevonden als men daar wat meer om de eigen burgers zou geven, ipv de kroost de gehaktmolen in te draaien en voor de ouders een lada achter te laten (als ze dat nog doen..) . De waarde van een religieuze instelling verminderd ook flink als de mensenrechten op staatsniveau op flink worden geschonden en de kerk daar debet aan is omdat men de droom van een groot Rusland najaagt.
In de gehele geschiedenis van de moderne mens is religie een excuus geweest om een oorlog te kunnen beginnen.
  woensdag 14 december 2022 @ 12:09:06 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207076837
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De Russisch Orthodoxe kerk en de dictatuur van Poetin is ook met elkaar verbonden. Het hoofd van de kerk is ook gewoon een KGB'er.
pi_207076896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]
In de gehele geschiedenis van de moderne mens is religie een excuus geweest om een oorlog te kunnen beginnen.
Nou ja, je hebt ook genoeg situaties gehad waarin kerken en moskeeen wel bescherming boden tegen wat er op staatsniveau verkeerd ging in bepaalde landen. Maar hier staan de neuzen van de regering en de kerk dezelfde kanten op. Dan hoef je weinig bescherming van de kerk te verwachten.
pi_207077090
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')