Zo veel users hier die geweld verheerlijken. Ik geloof zo dat zij tot hetzelfde in staat zijn in een oorlog na het lezen van Ordinary Men.quote:Op maandag 12 december 2022 22:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
"isn't something to glorify"
Eigenlijk zou niets van verheerlijkt moeten worden.
Ze hadden ook met een witte vlag kunnen zwaaienquote:Op maandag 12 december 2022 21:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik zag hem al op twitter, maar ik ben het eigenlijk ergens wel eens met dit commentaar… [ twitter ]
Waarom ben je het eens met dit commentaar? Please elaborate.quote:Op maandag 12 december 2022 21:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik zag hem al op twitter, maar ik ben het eigenlijk ergens wel eens met dit commentaar… [ twitter ]
Er is geweld en er is geweld. Ene geweld is verwerpelijk (Russische invasie) andere geweld is het verheerlijken waard (zelfverdediging van de Oekraïners).quote:Op maandag 12 december 2022 23:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo veel users hier die geweld verheerlijken. Ik geloof zo dat zij tot hetzelfde in staat zijn in een oorlog na het lezen van Ordinary Men.
Het hele punt van ordinary men is dat onder de juiste (hiërarchische) omstandigheden mensen verschrikkelijke oorlogsmisdaden kunnen begaan, juist ongeacht hun opvattingen.quote:Op maandag 12 december 2022 23:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo veel users hier die geweld verheerlijken. Ik geloof zo dat zij tot hetzelfde in staat zijn in een oorlog na het lezen van Ordinary Men.
Ja, dat weet ik toch?quote:Op maandag 12 december 2022 23:46 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het hele punt van ordinary men is dat onder de juiste (hiërarchische) omstandigheden mensen verschrikkelijke oorlogsmisdaden kunnen begaan, juist ongeacht hun opvattingen.
Geen enkel geweld moet verheerlijkt worden. Punt.quote:Op maandag 12 december 2022 23:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er is geweld en er is geweld. Ene geweld is verwerpelijk (Russische invasie) andere geweld is het verheerlijken waard (zelfverdediging van de Oekraïners).
En ja mensen zijn in de juiste omstandigheden in staat om de meest verwerpelijke daden te plegen.
Waarom niet? Please elaborate.quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen enkel geweld moet verheerlijkt worden. Punt.
Nee, dat is hij niet. En indien wel denk ik niet dat zijn orders dan opgevolgd gaan worden.quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:42 schreef polderturk het volgende:
Poetin heeft onder Moskou tientallen kilometers aan tunnels laten uitgraven. Ik vraag me af of hij de bevolking daarin wil stoppen en een nucleaire aanval op het westen wil uitvoeren als ze blijven verliezen. Is hij zo gek?
Fijn. Dan hebben de Ukrainse troepen rond Kiyv snel ook Bantha Poodoo.quote:
Ik geil keihard op dode Russische mannen in uniform.quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heet een metroquote:Op dinsdag 13 december 2022 00:42 schreef polderturk het volgende:
Poetin heeft onder Moskou tientallen kilometers aan tunnels laten uitgraven. Ik vraag me af of hij de bevolking daarin wil stoppen en een nucleaire aanval op het westen wil uitvoeren als ze blijven verliezen. Is hij zo gek?
Wel eerder langs gekomen dat Wagnerleden bij Bakhmut veel betere spullen hebben dan reguliere Russische militairen bij Kherson en Kharkiv.quote:Op maandag 12 december 2022 20:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zie de laatste wel vaker berichten dat de Rus betere spullen heeft dan UKR bij Bachmut. Is dat een teken dat ze de logistiek op orde hebben of toeval?
Ik niet. Lekker afknallen die laffe kutorcs, ongeacht welke kant ze ophobbelen. Risico van een ander land binnen vallen en de lokale bevolking daar te martelen, verkrachten, vermoorden en deporteren I guess.quote:Op maandag 12 december 2022 21:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dus een museum voor verzetshelden die in de 2de WO nazi's vermoorden ben jij ook tegen?quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de andere kant oplopen met een witte vlag...quote:Op maandag 12 december 2022 21:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Das waar ook, hun onderbroek is bruin geworden.quote:Op dinsdag 13 december 2022 07:32 schreef quirina het volgende:
Als ze geen wit bij zich hebben kan dat niet.
Dit dus, als ze zich willen overgeven lopen ze maar met een witte vlag richting de Oekraïners. Tot die tijd is een goede Russische soldaat een dode Russische soldaat.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik niet. Lekker afknallen die laffe kutorcs, ongeacht welke kant ze ophobbelen. Risico van een ander land binnen vallen en de lokale bevolking daar te martelen, verkrachten, vermoorden en deporteren I guess.
Er is een verschil tussen ergens voor of tegen zijn en het verheerlijken ervan.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus een museum voor verzetshelden die in de 2de WO nazi's vermoorden ben jij ook tegen?
Ik zie het als een noodzakelijk kwaad maar het blijven arme drommels die door toedoen van een achterlijk regime de vernieling in worden geholpen. Genoeg stoer praat hier maar als je er echt bij bent dan piep je wel anders, wie er ook aan flarden wordt geschoten.quote:Op dinsdag 13 december 2022 00:38 schreef Zwoerd het volgende:
Ik hoop dat Oekraïne wint en daar horen een hoop dode Russen bij, maar ik kan niet genieten van beelden van mensen die sterven of liggen te lijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |