abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207068780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland stelt de burgers gerust dat Europa nog veel zwaarder aan het lijden is dan zij

https://www.reddit.com/r/(...)reassure_struggling/
Kremlin's propaganda to reassure struggling Russians that the West is doing it tougher than they are as the 'Special Military Operation' drags on & sanctions etc bite
"To light up the Christmas lights on the main Christmas tree Budapest residents are forced to pedal bike-generators" _O- _O-

Wat is Rusland toch een triest land.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:21:56 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207068812
twitter

https://www.reddit.com/r/(...)ional_video_telling/
Ukraine's army issued an instruction video on Monday with a step-by-step guide for Russian soldiers on how to surrender to one of its drones.

The video comes as part of Ukraine's "I Want to Live" project, a hotline that encourages Russians who are reluctant to fight in Ukraine to surrender.

The video, which is narrated in Russian, shows three men in uniform and white armbands in a trench within a snowy landscape. From there, they are led to Ukrainian captivity by a small red quadcopter.

The footage suggests that the role of unmanned aerial vehicles (UAVs), commonly known as drones, on the Ukrainian battlefield is rapidly expanding, even to the sensitive area of surrender.

The video claims that the goal is to make the capture process safer.

Surrendering soldiers are instructed to contact the "I Want to Live" hotline to arrange the time and place of the meeting ahead of time. "Once verified, go to the place at the exact time indicated," the video says.

Given the short flight time of a drone, the video notes, "the accuracy and timeliness of arrival is critical."

Once in place, soldiers are told to wait for the drone to appear -- or for further instructions.

"Seeing the drone in the field of view, make eye contact with it," the video instructs. Soldiers should then raise their arms and signal they're ready to follow.

After that the drone will move up and down a few meters, before heading off at walking pace in the direction of the nearest representatives of Ukraine's army, it says.

A still from an instructional video issued by the Armed Forces of Ukraine on December 12, 2022showing Russian soldiers how to surrender to a drone. Three uniformed men in a snowy landscape follow a small red quadcopter. A still from an instructional video issued by the Armed Forces of Ukraine on December 12, 2022, showing Russian soldiers how to surrender to a drone. General Staff of the Armed Forces of Ukraine/Facebook The video also warns that the drone's battery may run low, in which case it will head back to base and the soldiers should stay put and await a fresh one.

That one, too, should be met with eye contact and arms raised, it says.

The video shows the three uniformed men finally meeting with Ukrainian soldiers with arms raised, whereupon they lie face down on the ground in order to be searched.

"Russian soldiers, keep this instruction for yourself," the video advises. "Distribute it among your colleagues and acquaintances. Save more lives."

"I Want to Live" was launched in September, just before Putin announced the partial mobilization of reservists -- an unpopular move that called up an estimated 300,000 Russians not in active service to join the war in Ukraine.

Ukraine claims the service has received thousands of enquiries from Russians. Insider was unable to verify the number.

In an earlier interview with the Kyiv Post, the project's spokesperson, Vitaliy Matvienko, explained that Russians can even contact the hotline pre-emptively, to register an intention to surrender ahead of being physically sent to Ukraine.

The project says that those who surrender will be greeted under the terms of the Geneva Convention, which guarantees the safety of noncombatants.

In late November, Ukraine's Ministry of Defence shared drone footage showing a man in a Russian soldier's uniform walking with arms raised -- an example, it said, of a drone mediating a surrender.

In November, Russia's Ministry of Defense said that it had also used drones to transmit text messages enticing Ukrainians to surrender, state news agency TASS reported, though it is unclear how successful the initiative has been.

[ Bericht 19% gewijzigd door slashdotter3 op 13-12-2022 18:45:48 ]
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:23:47 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207068839
zie email 27 oktober
pi_207068930
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
"To light up the Christmas lights on the main Christmas tree Budapest residents are forced to pedal bike-generators" _O- _O-

Wat is Rusland toch een triest land.
Vooral triest dat een volk kennelijk zelfs in deze tijd nog zo gendoctrineerd kan worden dat ze dit soort onzin geloven.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:36:42 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207069014
quote:
Rusland stelt de burgers gerust dat de Europeanen nog veel zwaarder lijden dan zij

Kremlin's propaganda to reassure struggling Russians that the West is doing it tougher than they are as the 'Special Military Operation' drags on & sanctions etc bite
Zit jij dan niet als een bezetene op de hometrainer te peddelen om je bordje wiskas op een elektrisch kookplaatje lauwwarm gestookt te krijgen? :?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:49:48 #233
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207069146
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:53 schreef polderturk het volgende:

[..]
"Many bunkers are connected with one another by tunnels that are dozens of kilometres long."

Stel je hebt 50 km aan tunnels. Stel de tunnels zijn 10 m breed. Dat is 50 miljoen m2. Daar kan je heel moskou in kwijt bij een kernoorlog.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/12/1/7378806/
[..]
Ik vertrouw die fascisten voor geen meter. Waarom investeren ze nu veel in bunkers?

Ze gaan de hele bevolking daar in proppen en dreigen met een atoomaanval.
Ook de voorraden voor water, voedsel, zeep, kleding, etc??
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:54:07 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207069213
quote:
Had ik niet verwacht van de Amerikanen aangezien die enorm spichtig zijn mbt het vrijgeven van de Patriot techniek. Maar goed, eerst zien dan geloven. Ik vind het persoonlijk een niet al te slimme zet.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:56:55 #235
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207069262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Had ik niet verwacht van de Amerikanen aangezien die enorm spichtig zijn mbt het vrijgeven van de Patriot techniek. Maar goed, eerst zien dan geloven. Ik vind het persoonlijk een niet al te slimme zet.
Ben wel benieuwd hoe effectief ze zijn in 'real' combat.
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:58:05 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:58:29 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 13 december 2022 @ 18:59:00 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207069327
quote:
Rusland stelt de burgers gerust dat de Europeanen nog veel zwaarder lijden dan zij

Ja dat helpt idd echt om je eigen situatie te verbeteren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207069414
Oeps.

twitter
pi_207069439
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Paar dagen geleden de aankondiging van de Leo's van Duitsland, vandaag de Patriots, nu alleen nog de Abrams
Het zal dan echt nodig zijn om momentum te behouden. Het is ondertussen wel duidelijk dat veel Russen afschieten niet helpt, dus zul je andere successen moeten halen
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 19:10:35 #242
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207069443
quote:

[..]
Ik gok zo dat er wel een hele reeks aan voorwaarden bijkomen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207069481
quote:

[..]
Staat niet bij wanneer en waar. Maar snappen doe ik het ook niet. Dit wordt propaganda doel nummer 1 voor de Russen en het systeem is niet zo mobiel als een Himars en kan bovendien weinig doen tegen hypersonische raketten.

Tenzij Amerikaanse "vrijwilligers" ze gaan bedienen of ze op de grens met Polen gaan staan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_207069568
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:09 schreef Ulx het volgende:
Oeps.

[ twitter ]
Dit lijkt mij nep. Je gaat dit toch niet uitzenden als Rusland zijnde?
pi_207069658
quote:

[..]
Mag ik vragen waarom? :@ Patriots lijken me een godsgeschenk voor Oekrane.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 19:27:25 #246
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207069685
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom? :@ Patriots lijken me een godsgeschenk voor Oekrane.
Het is dan weer niet het soort spul dat je graag in Russische handen wil zien. En ook wil je niet dat mensen die verstand het spul hebben in Russische handen komen.
pi_207069691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vooral triest dat een volk kennelijk zelfs in deze tijd nog zo gendoctrineerd kan worden dat ze dit soort onzin geloven.
Zat Nederlanders ook die zelfs met onze vrijheid nog in de Russische propaganda geloven. Qua likes etc op de frontpage lijkt het soms wel 33%+ en dat stemt mj verdrietig.
  dinsdag 13 december 2022 @ 19:42:21 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207069933
Net zoals met de A10, die willen ze ook kwijt door ze door te schuiven naar Ukraine

https://www.reddit.com/r/(...)ts_reaper_drones_to/
https://www.politico.com/(...)nes-ukraine-00073344
The Air Force wants to send its Reaper drones to Ukraine. The Pentagon’s not so sure.
Internal wrangling has stalled a plan to transfer older weaponry that the service has wanted to ditch.

The Air Force thought it had the perfect plan: Take its older Reaper drones, which it’s been trying to get rid of for years, and send them to Ukraine, a country begging for long-range weaponry.
pi_207069986
twitter

Dat heeft hij dus uit zijn hoofd geleerd, naast het Oekraense volkslied…

Op 15 oktober 1959 om 13:05 werd Bandera meer dood dan levend aangetroffen in Mnchen in de Kreittmayrstrae. Hij overleed dezelfde dag nog en onderzoek van het stoffelijk overschot toonde aan dat hij met gif (cyaangas) om het leven was gebracht. Twee jaar later werd door de Duitse autoriteiten bekendgemaakt dat de moordenaar Bohdan Stasjinski was, tevens verantwoordelijk voor de dood van de Oekraense nationalist Lev Rebet. Stasjinski handelde in opdracht van de KGB en met medeweten van Nikita Chroesjtsjov. Chroesjtsjov zou later verklaard hebben dat de moord op Bandera een van de laatste gevallen was waarbij de Sovjet-Unie zich met geweld ontdeed van een politiek tegenstander. De moordenaar Stasjinski liep in 1961 over naar het westen. Hij zat tot 1966 een gevangenisstraf uit, waarna hij onder een andere identiteit zijn leven voortzette in Zuid-Afrika.

Herdenkingen en eerbewijzen[bewerken | brontekst bewerken]

Stepan Bandera-monument in Ternopil
In West-Oekrane wordt Bandera ondanks zijn vermeende betrokkenheid bij een massamoord op etnische Polen voornamelijk beschouwd als vrijheidsstrijder. In 2006 kondigde het stadsbestuur van Lviv de verplaatsing aan van de graven van Bandera, Andri Melnyk, Jevhen Konovalets en andere belangrijke leiders van de OOeN/OePA naar een nieuw deel op de Lytsjakivski-begraafplaats, die speciaal gewijd was aan de Oekraense nationale strijd voor bevrijding. In oktober 2007 liet Lviv een standbeeld oprichten gewijd aan Bandera als leider van de OOeN en de OePA. Dit standbeeld leidde tot een grote discussie over de rol van Bandera en de OePA in de Oekraense geschiedenis. Twee eerdere standbeelden waren toen reeds opgeblazen door onbekenden. Het huidige standbeeld wordt constant beveiligd door een aparte afdeling van de militsia. Op 18 oktober 2007 stelde Lviv een onderscheiding in, gewijd aan Stepan Bandera.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 19:46:39 #250
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207070012
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zat Nederlanders ook die zelfs met onze vrijheid nog in de Russische propaganda geloven. Qua likes etc op de frontpage lijkt het soms wel 33%+ en dat stemt mj verdrietig.
Helaas is er op de flanken van politieke spectrum nou eenmaal een stevige dosis zelfhaat en gevoeligheid voor complotten aanwezig. Tel daar bij dat de flank die op Fok aanwezig is ook nog eens een liefde heeft voor sterke, autoritaire leiders, et voila, daar zijn je 33%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')