SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Dit was de enige echte SpaceKarenquote:
Zelensky zit niet in het leger.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:35 schreef Ixnay het volgende:
Feit: Zelensky leidt een bataljon die 9 jaar stelselmatig etnische minderheden discrimineert vanwege hun mening.
Ik denk dat je beter op je plek bent in bnw, maar ook daar wordt enige inhoud verwacht.quote:
Je kunt het gewoon posten.quote:
Russia Today.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:47 schreef YStec het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon posten.
Ik vroeg eerder ook om bron, werd afgedaan met dezelfde reden.
Geef op z'n minst een naam van de bron.
quote:
Academics, fact-checkers, and news reporters (including some current and former RT reporters) have identified RT as a purveyor of disinformation[58] and conspiracy theories.quote:
En zijn er nog andere bronnen dan dat, of verwacht je echt dat mensen meegaan in dat heel de wereld jokt, en alleen het 100% propaganda kanaal van het kremlin de waarheid spreekt?quote:
Wat zou jij ervan vinden als iemand naar je toekomt en zegt dat hij/zij nieuws over de oorlog in Oekrane krijgt van een tv-zender uit Oekrane dat gecontroleerd n gefinancieerd wordt door de Oekraense staat?quote:
Die is natuurlijk simpel:quote:Op woensdag 14 december 2022 14:12 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat zou jij ervan vinden als iemand naar je toekomt en zegt dat hij/zij nieuws over de oorlog in Oekrane krijgt van een tv-zender uit Oekrane dat gecontroleerd n gefinancieerd wordt door de Oekraense staat?
En, als een extra, diezelfde zender is regelmatig beschreven als een belangrijk propagandakanaal voor de Oekraense regering en haar buitenlands beleid. En de zender is gedentificeerd als een leverancier van desinformatie en complottheorien.
Zou jij die persoon serieus nemen?
Meh. Die is er toch? Die Oekraense zender heet "Zelensky's twitter account", onder andere.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:12 schreef YStec het volgende:
[..]
Wat zou jij ervan vinden als iemand naar je toekomt en zegt dat hij/zij nieuws over de oorlog in Oekrane krijgt van een tv-zender uit Oekrane dat gecontroleerd n gefinancieerd wordt door de Oekraense staat?
De waarheid ligt zoals zo vaak in het midden.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Meh. Die is er toch? Die Oekraense zender heet "Zelensky's twitter account", onder andere.
Je staart je blind op tv-zenders. We leven in 2022. Twitter accounts zijn de nieuwe tv-zenders. En geloof nou niet dat al die Oekraense twitter accounts de realiteit werkelijk reler weergeven dan RT. Natuurlijk zullen die ook hun successen posten en hun failures weglaten. Dat is het nieuwe normaal. Niemand kijkt er van op, men doet er zelf allemaal aan mee. Ook jij post op je social media alleen maar foto's waarop je lacht en niet foto's van je teleurstellingen of falen.
Ik ben het met je eens over RT hoor, helemaal. Maar ik ben het niet eens met jouw geloof dat Oekrane niet exact hetzelfde doet.
En waar ik bang voor ben, met jouw reactie, is dat je er zelf niet eens echt bij stilstaat dat er vanuit Oekrane net zo goed naar je gelogen wordt.
Amehoelaquote:
Dreigen met nukes zijn we ondertussen wel gewendquote:Op woensdag 14 december 2022 15:01 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.reddit.com/r/(...)ine_commander_fully/
Russian Army front-line commander fully acknowledges that using nuclear weapons is the only way to win the war against Ukraine because of a lack of Russian military resources.
Wtfquote:
Hoogwater in 3,2,1quote:
Zal wel weer zo'n groep van 10 gevangenen zijn waarvan 3 man een roestige geweer met 5 kogels hebben.quote:
Ja, gaat weer lekker daar.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Servi is als een paard van Troje die we nooit moeten toelaten tot de EU.
Wat jij niet lijkt te beseffen is dat meldingen vanuit Oekraine wel door westerse bronnen te controleren zijn, vanuit Rusland is dat niet het geval dus mischien wat minder hoog van de toren blazen en mensen de maat nemen want je vergelijkt een dictatoriale staat waarin journalisten opgesloten en vermoord worden met een redelijk democratisch land.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:
En waar ik bang voor ben, met jouw reactie, is dat je er zelf niet eens echt bij stilstaat dat er vanuit Oekrane net zo goed naar je gelogen wordt.
Klopt, is heel duur systeem.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:52 schreef Slayage het volgende:
Tussen de 3 en 6 miljoen kosten de raketten van de Patriots kennelijk
[ twitter ]
Tja laat eens zien dat Oekraense media exact hetzelfde doet als RT, dus Russische propaganda verspreid. (En daarmee bedoel ik het type propaganda, niet de inhoud).quote:Op woensdag 14 december 2022 14:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Meh. Die is er toch? Die Oekraense zender heet "Zelensky's twitter account", onder andere.
Je staart je blind op tv-zenders. We leven in 2022. Twitter accounts zijn de nieuwe tv-zenders. En geloof nou niet dat al die Oekraense twitter accounts de realiteit werkelijk reler weergeven dan RT. Natuurlijk zullen die ook hun successen posten en hun failures weglaten. Dat is het nieuwe normaal. Niemand kijkt er van op, men doet er zelf allemaal aan mee. Ook jij post op je social media alleen maar foto's waarop je lacht en niet foto's van je teleurstellingen of falen.
Ik ben het met je eens over RT hoor, helemaal. Maar ik ben het niet eens met jouw geloof dat Oekrane niet exact hetzelfde doet.
Jij luistert en kijkt bronnen die gefinancierd worden door de Nederlandse staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan die staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de regering niet fijn vindt. Ook al is het waar.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:12 schreef YStec het volgende:
[..]
En, als een extra, diezelfde zender is regelmatig beschreven als een belangrijk propagandakanaal voor de Oekraense regering en haar buitenlands beleid. En de zender is gedentificeerd als een leverancier van desinformatie en complottheorien.
Zou jij die persoon serieus nemen?
Kan je daar een TU160 of 95 mee uit de lucht halen vanaf heeeeel ver? Dan zijn ze aardig hun prijs waardquote:Op woensdag 14 december 2022 18:52 schreef Slayage het volgende:
Tussen de 3 en 6 miljoen kosten de raketten van de Patriots kennelijk
[ twitter ]
Is er een reden waarom je geen antwoord geeft op de vraag?quote:Op woensdag 14 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij luistert en kijkt bronnen die gefinancierd worden door de Nederlandse staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan die staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de regering niet fijn vindt. Ook al is het waar.
Hier is een tip voor je: Als je toch al besluit om te liegen zoek dan iets uit dat niet in twee seconden ontkracht kan worden. Je hoeft nauwelijks te scrollen om al meteen een kritisch artikel over het rijksbeleid te vinden: Burgemeesters tegen COA: stop met 'overvaltactiek' voor asielopvang in hotelsquote:Op woensdag 14 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij luistert en kijkt bronnen die gefinancierd worden door de Nederlandse staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan die staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de regering niet fijn vindt. Ook al is het waar.
Want westerse bronnen zijn altijd waar?quote:Op woensdag 14 december 2022 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat jij niet lijkt te beseffen is dat meldingen vanuit Oekraine wel door westerse bronnen te controleren zijn, vanuit Rusland is dat niet het geval dus mischien wat minder hoog van de toren blazen en mensen de maat nemen want je vergelijkt een dictatoriale staat waarin journalisten opgesloten en vermoord worden met een redelijk democratisch land.
Ja maar de EU heeft Groot Servi van ons afgepaktquote:Op woensdag 14 december 2022 18:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Servi is als een paard van Troje die we nooit moeten toelaten tot de EU.
Waar zeg ik dat? Lees eens goed wat ik schreef voor je weer op de wappie toer gaat.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:05 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Want westerse bronnen zijn altijd waar?
Ik stel slechts vragen.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Lees eens goed wat ik schreef voor je weer op de wappie toer gaat.
Die zegt dat ook in het westen propaganda voorkomt.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan adviseer ik je om naar Google.nl te gaan, die hebben de antwoorden.
Google zegt ook dat de aarde plat is.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:12 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Die zegt dat ook in het westen propaganda voorkomt.
Dat zegt genoeg over je surfgedrag dan.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Google zegt ook dat de aarde plat is.
De resultaten worden op je surfgedrag gebaseerd.
Jij luistert en kijkt en bronnen die gefinancierd worden door de Russische staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan de Russische staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de Russische staat niet fijn vindt. Ook al is het waar.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je bent daar wel heel negatief over, die Russische staat.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij luistert en kijkt en bronnen die gefinancierd worden door de Russische staat. Die hun bestaansrecht te danken hebben aan de Russische staat. Die gaan echt geen nieuws brengen dat de Russische staat niet fijn vindt. Ook al is het waar.
Ja, wel gek eigenlijk, vind je niet?quote:Op woensdag 14 december 2022 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent daar wel heel negatief over, die Russische staat.
Ohw? Ik ben juist buitengewoon mild over de Russische staat.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent daar wel heel negatief over, die Russische staat.
Bitchfight!quote:Op woensdag 14 december 2022 19:39 schreef Slayage het volgende:
Zou ik ook wel willen zien
[ twitter ]
Het is zo'n mega gentegreerd en complex systeem. Denk dat het wel wat kan helpen maar daar blijft het ook bij.quote:Op woensdag 14 december 2022 18:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, is heel duur systeem.
Snapte ook niet dat sommigen hier dat cadeau wilden doen aan Oekraene, met een korte uitleg erbij...
Toeslagenaffaire, bonnetjesdeal, Omtzigt functie elders, moet ik doorgaan?quote:Op woensdag 14 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik zie ze liever in Den Haagquote:Op woensdag 14 december 2022 19:39 schreef Slayage het volgende:
Zou ik ook wel willen zien
[ twitter ]
Toch wel intrigerend dat ie er bij moet vermelden dat Oekrane hetzelfde probleem heeft. Is dat zo? Mijn beeld is dat Oekrane in dag 2 hun voorraad munitie er ongeveer doorheen gejaagd heeft. Maar ook dat in de westerse wereld nog genoeg voorraad en indien nodig, productie capaciteit beschikbaar is om de boel aardig aan te kunnen vullen (itt. In Rusland waar ze ook nog met andere uitdagingen te dealen hebben).quote:Op woensdag 14 december 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Straks kunnen ze de barjonet opschroeven.
https://twitter.com/robde(...)7DLB0eguhfPTbQQgCeQA
[ twitter ]
Ja.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Toeslagenaffaire, bonnetjesdeal, Omtzigt functie elders, moet ik doorgaan?
Kritiek op asielbeleidquote:
Ja maar in Rusland danst de media wel naar de pijpen van de overheid, dus moet dat hier ook wel zo zijn want Kaag is stom.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Kritiek op asielbeleid
Kritiek op aanpak stikstofcrisis
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-prik-testen-kabinet
Kritiek op beslissing een aanpak excuses slavernij verleden
Het idee dat onze media naar de pijpen danst van onze regering is de grootste bullshit die er is
we wonen in neverland? En ik kan niet vliegen. Wat een scamquote:Op woensdag 14 december 2022 20:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kennelijk wonen we nu in de Neverlands. [ twitter ]
Zwemmen dan maar?quote:Op woensdag 14 december 2022 20:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
we wonen in neverland? En ik kan niet vliegen. Wat een scam
Zaterdagochtend weer. In buitenwater, gaat dus koud wordenquote:
Volgens mij horen we dat nu al een aardig tijdje dat de Russen door hun munitie heen zijn en ze overgaan op oud spul...quote:Op woensdag 14 december 2022 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Straks kunnen ze de barjonet opschroeven.
https://twitter.com/robde(...)7DLB0eguhfPTbQQgCeQA
[ twitter ]
Ukraine is net begonnen met eigen productie van artillerie granaten.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Toch wel intrigerend dat ie er bij moet vermelden dat Oekrane hetzelfde probleem heeft. Is dat zo? Mijn beeld is dat Oekrane in dag 2 hun voorraad munitie er ongeveer doorheen gejaagd heeft. Maar ook dat in de westerse wereld nog genoeg voorraad en indien nodig, productie capaciteit beschikbaar is om de boel aardig aan te kunnen vullen (itt. In Rusland waar ze ook nog met andere uitdagingen te dealen hebben).
Of zie ik het verkeerd en de Wijk goed?
Dit soort dingen geloof ik niet.quote:
quote:. During the Holocaust, Nazis referred to Jews as rats. Hutus involved in the Rwanda genocide called Tutsis cockroaches. Slave owners throughout history considered slaves subhuman animals. In Less Than Human, David Livingstone Smith argues that it's important to define and describe dehumanization, because it's what opens the door for cruelty and genocide.
"We all know, despite what we see in the movies," Smith tells NPR's Neal Conan, "that it's very difficult, psychologically, to kill another human being up close and in cold blood, or to inflict atrocities on them." So, when it does happen, it can be helpful to understand what it is that allows human beings "to overcome the very deep and natural inhibitions they have against treating other people like game animals or vermin or dangerous predators."
Rolling Stone recently published photos online of American troops posing with dead Afghans, connected to ongoing court-martial cases of soldiers at Joint Base Lewis-McChord in Washington state. In addition to posing with the corpses, "these soldiers — called the 'kill team' — also took body parts as trophies," Smith alleges, "which is very often a phenomenon that accompanies the form of dehumanization in which the enemy is seen as game."
But this is just the latest iteration in a pattern that has unfolded time and again over the course of history. In ancient Chinese, Egyptian and Mesopotamian literature, Smith found repeated references to enemies as subhuman creatures. But it's not as simple as a comparison. "When people dehumanize others, they actually conceive of them as subhuman creatures," says Smith. Only then can the process "liberate aggression and exclude the target of aggression from the moral community."
Cover of 'Less Than Human'
LESS THAN HUMAN: WHY WE DEMEAN, ENSLAVE, AND EXTERMINATE OTHERS
BY DAVID LIVINGSTONE SMITH
HARDCOVER, 336 PAGES
ST. MARTIN'S PRESS
LIST PRICE: $24.99
Read An Excerpt
When the Nazis described Jews as Untermenschen, or subhumans, they didn't mean it metaphorically, says Smith. "They didn't mean they were like subhumans. They meant they were literally subhuman."
Human beings have long conceived of the universe as a hierarchy of value, says Smith, with God at the top and inert matter at the bottom, and everything else in between. That model of the universe "doesn't make scientific sense," says Smith, but "nonetheless, for some reason, we continue to conceive of the universe in that fashion, and we relegate nonhuman creatures to a lower position" on the scale.
Then, within the human category, there has historically been a hierarchy. In the 18th century, white Europeans — the architects of the theory — "modestly placed themselves at the very pinnacle." The lower edges of the category merged with the apes, according to their thinking.
So "sub-Saharan Africans and Native Americans were denizens of the bottom of the human category," when they were even granted human status. Mostly, they were seen as "soulless animals." And that dramatic dehumanization made it possible for great atrocities to take place.
Laat eens vergelijkbaar nieuws zien op de Russische staats tv,jeweetwel, van die betrouwbaardere Poetin...quote:
De Russen kennen dat verhaal al denk ik.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit soort dingen geloof ik niet.
Al zijn de Russen beesten, het onmenselijk maken is een beproefde propoganda methode.
[..]
Oh?quote:Op woensdag 14 december 2022 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine is net begonnen met eigen productie van artillerie granaten.
3m20. Deze Ukrainse Youtuber beoordeel ik als betrouwbaar.quote:
Doe ik ook, als ik in Frankrijk ben. Ik heb er speciaal een zwemvijver voor laten graven. Niets maakt je meer levend dan een warme douche na vijf minuten zwemmen in ijskoud water. Veel plezier zaterdag.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zaterdagochtend weer. In buitenwater, gaat dus koud worden
Heel fijn, maar hoezo heeft dit iets met Oekraene te maken?quote:Op woensdag 14 december 2022 21:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Doe ik ook, als ik in Frankrijk ben. Ik heb er speciaal een zwemvijver voor laten graven. Niets maakt je meer levend dan een warme douche na vijf minuten zwemmen in ijskoud water. Veel plezier zaterdag.
Hij is goedquote:
Jij ziet liever uiteengereten lichamen op Times Square?quote:Op woensdag 14 december 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Of we daar nou zo blij mee moeten zijn![]()
[ afbeelding ]
Dit komt uit https://www.netflix.com/title/81644272quote:
Weet je hoe koud 9 graden is? Antwoord vanaf 4:20quote:Op woensdag 14 december 2022 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zaterdagochtend weer. In buitenwater, gaat dus koud worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is al tuit zo te zienquote:Op woensdag 14 december 2022 21:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit komt uit https://www.netflix.com/title/81644272
Payback timequote:Op woensdag 14 december 2022 22:03 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ][ twitter ]
Blijkbaar ook een drukke avond in Rusland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |