quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.
*de burger in West Oekraïne. Laten we niet vergeten waar Kiev ligt. In Kharkov, Donetsk, Luhansk en Odessa heerste een heel ander sentiment. Het probleen is dat west Oekraïners zich gesterkt voelde door EU politici. Om diezelfde reden moesten wij ook bepaalde Turkse politici in NL niet hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?
Die twee hebben/hadden het charisma van een stoeptegel.
Overigens wil ik je wel meegeven dat optreden er nooit had moeten komen. Ze hadden er weinig te zoeken, zeker in deze vorm. Maar het is echt niks anders dan een blip in een groot geheel.
Hoe Russisch gezind zal dat nog zijn denk je? Of denk je werkelijk dat de inwoners van Marioepol nu gelukkig zijn?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:59 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
[..]
*de burger in West Oekraïne. Laten we niet vergeten waar Kiev ligt. In Kharkov, Donetsk, Luhansk en Odessa heerste een heel ander sentiment. Het probleen is dat west Oekraïners zich gesterkt voelde door EU politici. Om diezelfde reden moesten wij ook bepaalde Turkse politici in NL niet hebben.
Oekraïne was politiek verdeeld. Het oosten is Russisch-gezind.
Die zijn inderdaad ook niet immuun voor politiek lobby-gedrag en andere vormen van buitenlandse druk.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bel even met Zweden en Finland @:youngdriller
Niemand dwingt een land lid te worden van de NAVO.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:01 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad ook niet immuun voor politiek lobby-gedrag en andere vormen van buitenlandse druk.
Denk dat ze in Belgrado een hele anders gereageerd zal worden als er gevraagd wordt lid van de NAVO te worden
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:59 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
[..]
*de burger in West Oekraïne. Laten we niet vergeten waar Kiev ligt. In Kharkov, Donetsk, Luhansk en Odessa heerste een heel ander sentiment. Het probleen is dat west Oekraïners zich gesterkt voelde door EU politici. Om diezelfde reden moesten wij ook bepaalde Turkse politici in NL niet hebben.
Het is een abstractie. We noemen het "democratie kunnen dragen".quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou, de factor "toeval" uitschakelen lijkt me niet heel slim. Maar geluk "kan je afdwingen."
Beide is dus waar, ik zou geen kant kiezen dus als ik jou was.
dit is een leugen in het oosten stemde 88% van de russische sprekende in die gebieden voor afscheiding. Rusland stookt in Oekraine vanaf 2001, vergiftigd presidentkandidaten die pro europa zijn al in 2002.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:59 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
[..]
In Marioepol hebben ze drinkwater, eten, elektra en zelfs nieuwe gebouwen. Ik denk dat jij je misselijk vergist in wat mensen uiteindelijk echt willen als het er op aankomt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Hoe Russisch gezind zal dat nog zijn denk je? Of denk je werkelijk dat de inwoners van Marioepol nu gelukkig zijn?
Beetje OT: maar doen ze in mindere of meerdere maten al. Heb al filmpjes gezien van mensen die met een AK op veiligheids troepen schieten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff die gaan het niet halen als ze geen wapens oppakken ben ik bang.
want die ddingen hadden ze niet zonde rrusland. echt gast je trolt?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
In Marioepol hebben ze drinkwater, eten, elektra en zelfs nieuwe gebouwen. Ik denk dat jij je misselijk vergist in wat mensen uiteindelijk echt willen als het er op aankomt.
Dat waren geen onafhankelijke verkiezingen. En een groot gedeelte van de bevolking deed of niet mee of was mogelijk zelfs bang voor de gevolgen. Vrij logisch als je dat eerste filmpje in dit draadje bekijkt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit is een leugen in het oosten stede 88% van de russische sprekende in die gebieden voor afscheiding.
Er is helemaal niks dat bewijst dat er een pro russische sentiment was in oost oekraine. of een wens tot aansluiting bij Russische federatie. het wil dat de Janoekovytsj nooit gekozen is voor zijn prorusland stand punten, maar voor zijn pro eigen regie inde regio standpunt. Hij had slechts 30% van de stemmen.
Maar goed... je zult toch geen feiten herkennen.
NAVO neemt niet het initiatief.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:01 schreef YoungDriller het volgende:
Denk dat ze in Belgrado een hele anders gereageerd zal worden als er gevraagd wordt lid van de NAVO te worden
Het land vraagt aan, niet de NAVO.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:01 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad ook niet immuun voor politiek lobby-gedrag en andere vormen van buitenlandse druk.
De verdeeldheid is nu weg idd. Ook de Russisch gezinde mensen uit het oosten vechten nu voor een vrij Oekraine. Zag een paar maanden geleden een bericht voorbij komen van lokale politici van een pro-kremlin partij die ook de wapens opgepakt hebben tegen Rusland. Ik weet even niet meer welke stad/gebied dat was.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Hoe Russisch gezind zal dat nog zijn denk je? Of denk je werkelijk dat de inwoners van Marioepol nu gelukkig zijn?
Je lult uit je nekquote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
In Marioepol hebben ze drinkwater, eten, elektra en zelfs nieuwe gebouwen. Ik denk dat jij je misselijk vergist in wat mensen uiteindelijk echt willen als het er op aankomt.
De enorme schaal van WO2 is totaal niet vergeljkbaar met dit lokale conflict. De slagkracht van Rusland is ook niets vergeleken met nazi-Duitsland.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:15 schreef Momo het volgende:
Net of er in WW2 niet vreselijke dingen zijn gebeurd met nazi's en nazi sympathisanten. Maakt niet ineens dat de nazi's ineens het slachtoffer zijn in die oorlog. Nog steeds een land dat een ander land binnenvalt, in de essentie hetzelfde als nu.
Net als de eerlijk verlopen verkiezingen nav aansluiting bij de Russische Federatie.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat waren geen onafhankelijke verkiezingen. En een groot gedeelte van de bevolking deed of niet mee of was mogelijk zelfs bang voor de gevolgen. Vrij logisch als je dat eerste filmpje in dit draadje bekijkt.
Je kunt beter naar het politieke landschap kijken van voor 2014 als je objectief wilt wezen.
Bron?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Mariupol:quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je klauwenquote:Op vrijdag 16 december 2022 14:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dus de bevolking was jaren terug bang, en als bewijs daarvoor dis je je eigen bedenkelijke propaganda op, die waarschijnlijk van anno 2022 is?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat waren geen onafhankelijke verkiezingen. En een groot gedeelte van de bevolking deed of niet mee of was mogelijk zelfs bang voor de gevolgen. Vrij logisch als je dat eerste filmpje in dit draadje bekijkt.
Neehoor, oekraine als land heeft het volste recht om haar mening bij te stellen, kiezen om het e.e.a. anders te gaan doen.quote:Je kunt beter naar het politieke landschap kijken van voor 2014 als je objectief wilt wezen.
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014. Leuk hè zo'n viscieuze circel wat eigenlijk niet eens onze zorg is maar toch alles in Europa lijkt te verneuken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Net als de eerlijk verlopen verkiezingen nav aansluiting bij de Russische Federatie.
ik kijk naar het landschap van voor 2014. je zou eens naar het landschap voor 2013 moeten kijken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Je kunt beter naar het politieke landschap kijken van voor 2014 als je objectief wilt wezen.
Looks who's talking.quote:
Sommige users hier kunnen zich zulke uitspraken veroorloven.quote:
Want het is een dictatuur nu?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:21 schreef YoungDriller het volgende:
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014.
Klopt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Sommige users hier kunnen zich zulke uitspraken veroorloven.
Jammer dat die raket geen afzwaaier was en hem niet raakte.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:29 schreef Starhopper het volgende:
Zal vast wel eerder voorbij zijn gekomen maar ik kende hem nog niet. Ik kwam net het kanaal van Patrick Lancaster tegen. Een Amerikaan die in dienst van het Russische leger als "onafhankelijk journalist" verslag doet van de oorlog. Zitten best interessante stukjes tussen zoals hier de bediening van die afschuwelijke TOS-1A.
Een land bestuurd door mensen met gevoeligheid voor buitenlandse druk en lobbygedrag.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:08 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Het land vraagt aan, niet de NAVO.
Ik zat eigenlijk te wachten op Oekraïense artilleriequote:Op vrijdag 16 december 2022 14:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jammer dat die raket geen afzwaaier was en hem niet raakte.
Daar komt de trekpop weer.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een land bestuurd door mensen met gevoeligheid voor buitenlandse druk en lobbygedrag.
Je kunt wel onzin blijven herhalen, maar dat maakt het niet waar ofzo. Nu is het al zelfs de democratie omver werpen, zo zo.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:21 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ja, of het omverwerpen van de democratie in Oekraïne in 2014. Leuk hè zo'n viscieuze circel wat eigenlijk niet eens onze zorg is maar toch alles in Europa lijkt te verneuken.
Die sloeg volgens hem 30 seconden nadat ze vertrokken in. Hij heeft dus heel veel geluk gehad (als hij niet liegt daarover).quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zat eigenlijk te wachten op Oekraïense artillerie
https://www.reuters.com/m(...)-rate-75-2022-12-16/quote:MOSCOW, Dec 16 (Reuters) - Russia's central bank held its key interest rate at 7.5% at its final meeting of the year on Friday but slightly shifted its rhetoric towards growing inflation risks as the country's military mobilisation was adding to labour shortages.
"The medium-term balance of risks remains tilted towards pro-inflation risks," the bank said in a statement. "Labour shortages are increasing in many industries amid the effects of the partial mobilisation."
The bank's rate-cutting spree ended in September, after the gradual reversal of an emergency rate hike to 20% in late February that followed Russia's decision to send tens of thousands of troops into Ukraine and the imposition of wide-ranging Western sanctions.
The Bank of Russia has made six rate cuts since February, but has now held rates at 7.5% at its last two meetings.
On Friday, like in October, it warned that the partial military mobilisation, ordered by President Vladimir Putin in September, could stoke inflation due to a shrinking labour force.
The mobilisation order saw hundreds of thousands of Russians flee the country or join the army.
The bank said labour market conditions and logistics problems were significantly limiting economic activity and the capacity to expand production.
RHETORIC SHIFT
Inflation, which the central bank targets at 4%, stood at 12.65% as of Dec. 12, according to the economy ministry. The central bank's year-end inflation forecast is 12-13%.
"(The central bank) emphasised that inflation risks have become slightly more skewed to the upside," said Liam Peach from Capital Economics. "This reinforces our view that the easing cycle is unlikely to resume until around mid-2023."
With an oil embargo and price cap taking effect, as well as significant increases in budget spending, the central bank's wait-and-see approach looks sensible, said Azret Guliev of MKB Investments.
"The central bank has for now given a neutral signal to the market," he said.
The central bank is caught in a bind between high inflation, which dents living standards, and an economy in need of stimulation via cheaper credit to tackle the negative effects of sanctions.
Russia's economy, saddled with subdued consumer demand, falling disposable incomes and labour shortages, is on shaky ground, with mobilisation set to be a significant drag in 2023.
Huh, bedoel je nu de Russisch gezinden?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:38 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een land bestuurd door mensen met gevoeligheid voor buitenlandse druk en lobbygedrag.
Op basis van welke regel in de policy zou je het kunnen verwijderen dan?quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Meteen de reden dat ik dit laat staan. Dit soort quatsch moet je onderuit halen waar iedereen het kan zien.
Als je aantoonbare leugens verspreidt ie : propaganda mag ik dat verwijderen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Op basis van welke regel in de policy zou je het kunnen verwijderen dan?
Men mag hier werkelijk van alles roepen, ik ben hier voor alles uitgemaakt wat het daglicht niet kan verdragen maar dit gaat echt te ver ofzo?
Oh we gaan die kant al op.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je aantoonbare leugens verspreidt ie : propaganda mag ik dat verwijderen.
En het is niet de grote mr sandman show dus geen idee. Al heb ik ook vaak zat aanvallen jegens jou verwijderd. Al heb je die zelf niet eens gezien.
Als er geen beeld is geloof ik het niet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Die sloeg volgens hem 30 seconden nadat ze vertrokken in. Hij heeft dus heel veel geluk gehad (als hij niet liegt daarover).
Spiegelen is leuk en in dit geval erg vervelend/confronterend.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oh we gaan die kant al op.
Lekker bezig man.
Ik vind het gewoon fijn dat je blijkbaar wel pro-actief kunt zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Spiegelen is leuk en in dit geval erg vervelend/confronterend.
Sterker nog, ik noem het een door het westen georchastreerde (lees: gefinancieerde) coup. Heb ik overigens al eerder gezegt en blijf daar bij.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt wel onzin blijven herhalen, maar dat maakt het niet waar ofzo. Nu is het al zelfs de democratie omver werpen, zo zo.
Heel tekenend dat je de doelpalen nu verschuift naar Europa is kut en gaat kapot. De argumenten zijn op en je bent hier gigantisch uitgeluld met je kletspraat.
Als je 60 km/uur rijdt, dan ga in 30 seconden 500 m. Dan hoor je en zie je die granaten echt wel inslaan. Zoals jij zegt zal dit wel een oefenterein zijn. Ze zitten op 5,5 km van het front maar je hoort helemaal geen gevechten. Niet geloofwaardig.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als er geen beeld is geloof ik het niet.
Zou mij zelfs niet verbazen als dit gewoon een oefenterrein ergens in Rusland is.
Dat mag je inderdaad vinden.. Al zul je hier weinig begrip vinden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 14:52 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Sterker nog, ik noem het een door het westen georchastreerde (lees: gefinancieerde) coup. Heb ik overigens al eerder gezegt en blijf daar bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |