quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.
Houd gewoon op met die liefdadigheid bullshit. Zo werkt de wereld niet en dat weet je.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.
Houd gewoon op met die liefdadigheid bullshit. Zo werkt de wereld niet en dat weet je.
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Altijd leuk hoe dit soort users ineens een gat in het geheugen hebben hoe Yanukovich de eerste keer presidents verkiezingen won. Door fraude georganiseerd door Rusland maar daar hoor je ze nooit over, gek wel.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Die twee hebben/hadden het charisma van een stoeptegel.
Inderdaad. Doe ik ook niet want anti-Rusland geluid is hier al meer dan genoeg. Sterker nog, het is één grote echoput. Ik breng graag wat balans. En het feit dat ik dat doe leidt er gelijk toe dat jij een dagtaak hebt met het modereren omdat er een aantal fanatiekelingen tussen zitten die een ander perspectief niet kunnen verdragen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Grappig dat je het nooit over Poetin z'n beweegredenen support hebt. Overigens zijn Zelensky's approval rates alleen maar gestegen en was de, tot nu toe fatale, slag om Kiev op wat training na het werk van Oekraïne zelf. Dat infuus werd pas aangelegd toen duidelijk werd dat dit een uitputtingsslag werd.
Van Baalen en Verhofstadt zijn de kwade genieën achter de oorlog? Krijg je een 13e maand uit het Kremlin of zo?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Van Baalen en Verhofstadt gingen naar Oekraine toen daar al maanden onrust en dagelijkse protesten waren overigens, de chronologie van de gebeurtenissen ontgaat bepaalde mensen nogal, lijkt het.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?
Die twee hebben/hadden het charisma van een stoeptegel.
Overigens wil ik je wel meegeven dat optreden er nooit had moeten komen. Ze hadden er weinig te zoeken, zeker in deze vorm. Maar het is echt niks anders dan een blip in een groot geheel.
Pff, hack no,quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Elk volk krijgt de regering die het verdiend.
Nee, gewoon binnenvallen toch? Wat hebben die wafeleters nou te willen? We zullen ontvangen worden met gordijnen van bloemen, ze zullen staan te juichen dat wij binnenvallen. We moeten Groot-Nederland weer na gaan streven zonder na te denken over de werkelijke verhoudingen want onze dictator is een megalomaan 2quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef ExTec het volgende:
Misschien moeten we binnenkort maar Vlaanderen gaan opjutten, dan komen ze vanzelf bij NL. Want zo simpel werkt het blijkbaar.
En hoe kwamen de fundamentalisten aan de macht in Iran? Waar koos de bevolking voor nadat men de Sjah verjaagd had?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, hack no,
Iran is triest, en Afghanistan ook, klote fundamentalistische Moslims.
Precies, net zoals de voorouders van sommige users juichend de Duitsers hebben onthaaldquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, gewoon binnenvallen toch? Wat hebben die wafeleters nou te willen? We zullen ontvangen worden met gordijnen van bloemen, ze zullen staan te juichen dat wij binnenvallen. We moeten Groot-Nederland weer na gaan streven zonder na te denken over de werkelijke verhoudingen want onze dictator is een megalomaan 2
quote:
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe kwamen de fundamentalisten aan de macht in Iran? Waar koos de bevolking voor nadat men de Sjah verjaagd had?
Deze discussie is hier al vaak gevoerd, maar uiteindelijk is een volk, en een volk alleen verantwoordelijk voor wie er op de troon eindigt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, hack no,
Iran is triest, en Afghanistan ook, klote fundamentalistische Moslims.
Tja, meer dan 50% is nu eenmaal een meerderheid, daar kan ik ook niks anders van maken. Ik ben het met je eens over de machthebbers in Iran maar ik weet ook hoe die aan de macht gekomen zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.
Klopt, maar ik vond het toen al een.. Niet zo'n geslaagde actie, achteraf gezien al helemaal niet. U leest hier waaromquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van Baalen en Verhofstadt gingen naar Oekraine toen daar al maanden onrust en dagelijkse protesten waren overigens, de chronologie van de gebeurtenissen ontgaat bepaalde mensen nogal, lijkt het.
En inzake Iran kun je dus prima beargumenteren dat de bevolking zich verzet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.
Ik vond het op zich geen slechte zaak dat er steun was voor de protesten indertijd. Wat we hier lezen is vooral selectief winkelen in gebeurtenissen en doen alsof die op zichzelf staan, je kan van iedere gebeurtenis een verhaal verzinnen als je de context en relevantie van andere zaken onvermeld laat.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vond het toen al een.. Niet zo'n geslaagde actie, achteraf gezien al helemaal niet. U leest hier waarom
Nou, de factor "toeval" uitschakelen lijkt me niet heel slim. Maar geluk "kan je afdwingen."quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze discussie is hier al vaak gevoerd, maar uiteindelijk is een volk, en een volk alleen verantwoordelijk voor wie er op de troon eindigt.
Anders reduceer je het tot "geluk" dat heel het westen (doorgaans) verschoont blijft van dictators, en de rest van de globe toevallig niet. Hoe geloofwaardig is dat.
Dat is dan ook de mo van veel trollen. Zaken zonder context, of juist uit hun context proberen te verkopen als (hun) absolute waarheid.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vond het op zich geen slechte zaak dat er steun was voor de protesten indertijd. Wat we hier lezen is vooral selectief winkelen in gebeurtenissen en doen alsof die op zichzelf staan, je kan van iedere gebeurtenis een verhaal verzinnen als je de context en relevantie van andere zaken onvermeld laat.
Pff die gaan het niet halen als ze geen wapens oppakken ben ik bang.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
En inzake Iran kun je dus prima beargumenteren dat de bevolking zich verzet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |