SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je WW-3 zou riskeren zou je die soldaten inderdaad offensief betrekken, Amerika speelt eigenlijk eng schaak door toestemming te geven strategische doelen in Rusland aan te pakken.quote:
En dat doen ze natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ze vechten niet voor 'ons'. Men lijkt gewoon gevoelig voor dat sentiment.
Het is voorlopig vooral een goedkope manier (voor Amerika) om Rusland te verzwakken, dat gaat uitstekend.
In oorlog spelen alle partijen altijd "eng schaak.."quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je WW-3 zou riskeren zou je die soldaten inderdaad offensief betrekken, Amerika speelt eigenlijk eng schaak door toestemming te geven strategische doelen in Rusland aan te pakken.
Kijken wanneer ze de bom droppen....
Rusland (bedoel uiteraard Poetin) weet dat als er welke Nuke dan ook maar te zien valt dat de Nato all out gaat.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:52 schreef zuchtje het volgende:
[..]
In oorlog spelen alle partijen altijd "eng schaak.."
Het Westen escaleert met extra hulp, extra materiaal naar Oekraïne, en extra sancties op gerichte bedrijven/personen.
Rusland escaleert door burgers meer en meer aan te pakken. Andere landen op te hitsen. En continue de Nuke-kaart trekken..
Qua vergelijking met WW3 is het natuurlijk (ook) Rusland die er een handje naar heeft om daar zoveel mogelijk naar te hinten
Nope, dat bedenk je er zelf bijquote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
Oekraïnse oorlogsmisdaden.
[ twitter ]
De VS zit letterlijk met een zak chips en oud materieel command and conquer te spelen. Zelfs de grootste doemdenker had dit niet aan zien komen. Dit is voor de VS dé kans om voor een prikkie decennia lang van Rusland af te zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je WW-3 zou riskeren zou je die soldaten inderdaad offensief betrekken, Amerika speelt eigenlijk eng schaak door toestemming te geven strategische doelen in Rusland aan te pakken.
Kijken wanneer ze de bom droppen....
Lekker neutraal account ook. Verder ook geen ondersteuning voor de claim dat dit een Oekraïense actie is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Maakt allemaal geen fuck uit toch of het neutraal is of niet, het gaat er om of het frame klopt, en ja, dat is bij een onbetrouwbare bron wel iets wat je 30x moet checken, maar toch, als het valide beelden zijn.... Wat zou kunnen.. Ik vind het nogal wat om het maar gelijk te ontkennen dat het waar zou kunnen zijn, dat is naar mijn idee wel erg vooringenomen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker neutraal account ook.
Dat doe ik dan ook niet, maar met zo'n feed word ik wel sceptisch.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen fuck uit toch of het neutraal is of niet, het gaat er om of het frame klopt, en ja, dat is bij een onbetrouwbare bron wel iets wat je 30x moet checken, maar toch, als het valide beelden zijn.... Wat zou kunnen.. Ik vind het nogal wat om het maar gelijk te ontkennen dat het waar zou kunnen zijn, dat is naar mijn idee wel erg vooringenomen.
Young Driller is weer opzettelijk nepnieuws aan het posten. Om van te kotsenquote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Alleen RT is betrouwbaar, dus dit is fake.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Wie zegt dat dit Oekraïners zijn. En de “executie” staat niet eens op beeld.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Misschien had ik dat Krim verhaal onderschat, ik weet het niet, ook dat is een vage gebeurtenis... Maar ik leef niet lang genoeg om dat in het juiste context te kunnen plaatsen, noch vertrouw ik de interpretatie van vele anderen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VS zit letterlijk met een zak chips en oud materieel command and conquer te spelen. Zelfs de grootste doemdenker had dit niet aan zien komen. Dit is voor de VS dé kans om voor een prikkie decennia lang van Rusland af te zijn.
Uit zijn pohi komt een duidelijk beeld van haat richting het westen naar voren.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Young Driller is weer opzettelijk nepnieuws aan het posten. Om van te kotsen
Er is namelijk geen executie te zien, laat staan dit bewijst dat Oekrainers verantwoordelijk zijn.
Terecht.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, maar met zo'n feed word ik wel sceptisch.
Misschien is er een reden dat doorgaans neutralere media niet komen met dit, daar wel eens bij stil gestaan?quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen fuck uit toch of het neutraal is of niet, het gaat er om of het frame klopt, en ja, dat is bij een onbetrouwbare bron wel iets wat je 30x moet checken, maar toch, als het valide beelden zijn.... Wat zou kunnen.. Ik vind het nogal wat om het maar gelijk te ontkennen dat het waar zou kunnen zijn, dat is naar mijn idee wel erg vooringenomen.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, maar met zo'n feed word ik wel sceptisch.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit Oekraïners zijn. En de “executie” staat niet eens op beeld.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Uit zijn pohi komt een duidelijk beeld van haat richting het westen naar voren.
Ieder zijn mening maar ik vind dit soort comments wel scherp.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Young Driller is weer opzettelijk nepnieuws aan het posten. Om van te kotsen
Er is namelijk geen executie te zien, laat staan dit bewijst dat Oekrainers verantwoordelijk zijn.
Lastig te verifieren, geen officiele kanalen, daarnaast kan het gevoel bestaan dat je partij kiest tegen o.i.d. en je weet dat er in oorlog sowieso fucked up shit gebeurt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien is er een reden dat doorgaans neutralere media niet komen met dit, daar wel eens bij stil gestaan?
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen. Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker neutraal account ook. Verder ook geen ondersteuning voor de claim dat dit een Oekraïense actie is.
In scène gezet door de Ruskis.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:42 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij reageer ik behoorlijk genuanceerd. Overigens is het echt z'n eigen schuld dat mensen zo op hem reageren, de toon zet hij zelf. Ondanks dat ik of andere mods er op ingrijpen dmv wissen van postsquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ieder zijn mening maar ik vind dit soort comments wel scherp.
Pro-Rusland kanalen twitteren al sinds het begin van de oorlog louter bullshit. Dan is het niet zo gek dat het wantrouwen groot is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ieder zijn mening maar ik vind dit soort comments wel scherp.
Dat suggereert inderdaad vrij weinig.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen. Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?
Bijzonder neutraliteit bij het Russisch naratief een vereiste is voor geloofwaardigheid maar bij propaganda uit Oekraïne niet.
Opmerkelijk.
Als je het Rusland narratief napapegaait moet je je sowieso diep schamenquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen. Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?
Bijzonder neutraliteit bij het Russisch naratief een vereiste is voor geloofwaardigheid maar bij propaganda uit Oekraïne niet.
Opmerkelijk.
Iedereen kan een gele band om z’n helm binden. Zegt allemaal geen reet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Opmerkelijk.
Kijk de foto onderin het draadje en kijk naar het hek op het filmpje en langs de lichamen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit Oekraïners zijn. En de “executie” staat niet eens op beeld.
Goed. Stel dat een oekrainer inderdaad 2 Russen heeft afgeschoten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:10 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Kijk de foto onderin het draadje en kijk naar het hek op het filmpje en langs de lichamen.
En dan kom je zeker met voorbeelden als Bucha? Je meet met twee standaarden. Dit is gewoon een oorlogsmidaad wat vastgelegd is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Iedereen kan een gele band om z’n helm binden. Zegt allemaal geen reet.
Oekraïne is niet heilig maar het staat allemaal in geen enkele verhouding tot wat Rusland laat zien.
Nou, nee. Bucha was bezet door rus, zoveel is duidelijk, en aan een combinatie van schaduw + zonnestand is er onomstotelijk vastgesteld dat die lijken daar ineens zijn verschenen tijdens de rus bezetting.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
Datzelfde geldt voor Bucha of die zogenaamde 'Russische' raket in Polen.
Men lult maar een eind raak in Rusland, jullie probleem.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
En dan kom je zeker met voorbeelden als Bucha? Je meet met twee standaarden. Dit is gewoon een oorlogsmidaad wat vastgelegd is.
Jullie vergeten dat het goedpraten van dit soort daden onder de Russische bevolking breed uitgemeten gaat worden en dat dit echt niet zorgt voor dat ze bang worden en opgeven. Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
En wat gaan ze dan doen, oekraine binnenvallen ofzo? Of raketten op ziekenhuizen afschieten zodat pas geboren babies doodgaan?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
Ach dit is al sinds de oorlog een haatdraadje geworden waarin dode Russen worden gevierd. Waar dode mensen uit een bepaald land tot vrolijkheid leiden. Diegenen met informatieve posts zijn allang weg uit deze draad.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
En dan kom je zeker met voorbeelden als Bucha? Je meet met twee standaarden. Dit is gewoon een oorlogsmidaad wat vastgelegd is.
Jullie vergeten dat het goedpraten van dit soort daden onder de Russische bevolking breed uitgemeten gaat worden en dat dit echt niet zorgt voor dat ze bang worden en opgeven. Nee dit zorgt enkel voor pure haat en vastberadenheid. Maar dat kwartje valt later wel.
Als je het morele gelijk aan je kant hebt kan je op veel meer begrip rekenen, maar dat maakt het niet minder een (oorlogs) misdaad.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:15 schreef Momo het volgende:
Net of er in WW2 niet vreselijke dingen zijn gebeurd met nazi's en nazi sympathisanten. Maakt niet ineens dat de nazi's ineens het slachtoffer zijn in die oorlog. Nog steeds een land dat een ander land binnenvalt, in de essentie hetzelfde als nu.
Vind dat wel een verzachtende omstandigheid.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je het morele gelijk aan je kant hebt kan je op veel meer begrip rekenen, maar dat maakt het niet minder een (oorlogs) misdaad.
Zo zullen er weinig mensen langer dan twee tellen stilstaan bij een kinderverkrachter die dood de vader van een van de slachtoffers doodgeschoten wordt. Toch blijft dat moord en zal zo'n iemand vervolgt worden.
Maar het is wel eigenrichting en daarvoor is in een democratische rechtsstaat in principe geen plaats.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vind dat wel een verzachtende omstandigheid.
En daar mogen wij, laffe, appeasende Europeaantjes, de Amerikanen op onze blote knietjes voor danken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VS zit letterlijk met een zak chips en oud materieel command and conquer te spelen. Zelfs de grootste doemdenker had dit niet aan zien komen. Dit is voor de VS dé kans om voor een prikkie decennia lang van Rusland af te zijn.
'holier than thou' bullshit.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:15 schreef Momo het volgende:
Net of er in WW2 niet vreselijke dingen zijn gebeurd met nazi's en nazi sympathisanten. Maakt niet ineens dat de nazi's ineens het slachtoffer zijn in die oorlog. Nog steeds een land dat een ander land binnenvalt, in de essentie hetzelfde als nu.
Nee, die gele band suggereert idd he-le-maal niets.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
Maar de gele band rondom de helm suggereert niets? Burst-vuur uit het wapen ook niet?
https://www.indiatoday.in(...)s-1924688-2022-03-12quote:Exclusive: Change of colours in Ukraine camp to foil infiltration by Russia's saboteurs
[.....]
Saboteur elements of the Russian military have now started wearing a distinct yellow band in an attempt to infiltrate and mix in with Ukrainians who wear the bands for easy identification and to avoid “friendly fire”.
Kloontje van riazop?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Uit zijn pohi komt een duidelijk beeld van haat richting het westen naar voren.
Na de revolutie in Oekraïne in 2014 ging het bergafwaarts met Rusland. Voor deze gebeurtenis waren er meer en meer buitenlandse investeringen gedaan, en werkte Rusland ook steeds meer mee met het Westen. Het had nog steeds zijn fratsen met buurstaten en opstootjes, maar toch..quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien had ik dat Krim verhaal onderschat, ik weet het niet, ook dat is een vage gebeurtenis... Maar ik leef niet lang genoeg om dat in het juiste context te kunnen plaatsen, noch vertrouw ik de interpretatie van vele anderen.
Maar jezus Rusland ging voor al die oorlogen toch gewoon lekker? En daarna ook nog aardig met die pijplijn enzo? Ze hielden zich er strategisch buiten.
Vanaf het niet respecteren van een andere grens 2021 is dat echt een ander verhaal geworden...
Het was ook lastig om met de act door te gaan dat Bakhmut bijna zou gaat vallen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach dit is al sinds de oorlog een haatdraadje geworden waarin dode Russen worden gevierd. Waar dode mensen uit een bepaald land tot vrolijkheid leiden. Diegenen met informatieve posts zijn allang weg uit deze draad.
Vandaar dat ik hier nauwelijks meer kom.
zou het jou ook aanraden.
Oorlogsmisdaden zijn oorlogsmisdaden en er zullen vast wel meerdere oorlogsdaden zijn begaan voor Oekraïners. Denk ook niet dat mensen dat echt ontkennen en geweld tegen burger zonder wapens is natuurlijk nooit ok. Maar in deze context van deze oorlog zegt het niks. Waar een grootschalige oorlog wordt gevochten zullen altijd dit soort dingen plaatsvinden. Het wordt vaak even naar binnen gegooid door mensen die vooral aan de kant van Rusland staan in dit conflict, niet de mensen die voor nuance willen gaan. Net of dit het beeld veranderd wat er gebeurd, een land dat een ander land binnenvalt met brut geweld en nog elke dag raketaanvallen pleegt door op willekeurige steden te gaan lopen schieten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je het morele gelijk aan je kant hebt kan je op veel meer begrip rekenen, maar dat maakt het niet minder een (oorlogs) misdaad.
Zo zullen er weinig mensen langer dan twee tellen stilstaan bij een kinderverkrachter die dood de vader van een van de slachtoffers doodgeschoten wordt. Toch blijft dat moord en zal zo'n iemand vervolgt worden.
'Tis niet de schuld van Oekraïne zelf. Het is de schuld van Washington en Brussel die (de bevolking van)/Oekraïne misbruiken om hun eigen ruzie met Rusland te beslechten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Als die Russen gewoon thuis waren gaan Netflixen ipv Oekraïne binnenvallen, had dit hele topic niet eens bestaan.
Dus iedereen die zegt dat het de schuld van Oekraïne is, is per definitie af.
Cc: @:YoungDriller
Dus wat de Russen in Oekraine doen is nog niet zo verkeerd gezien Oekraine ook oorlogsmisdaden pleegt?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:21 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
'holier than thou' bullshit.
Ja sorry, vind ik kansloos.
Dit dus. Het is een klassieke propagandatechniek.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is hier niet het ontkennen van eventuele oorlogsmisdaden aan de Oekraïense kant, het is het disproportioneel inzoomen er op als een soort tegenargument voor de haast lopende band misdaden die zekere Russische troepen uitvoeren. Wagner schaar ik daar voor het gemak even niet onder.
Dat er daarnaast vanaf het begin van het conflict een bijna oneindige stroom aan bewezen lariekoek vanuit de Russische kant is gekomen helpt ook niet mee. Bovendien heb ik (en velen met mij, Inc zelensky zelf) de overtuiging dat oorlogsmisdaden bestraft worden.
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
'Tis niet de schuld van Oekraïne zelf. Het is de schuld van Washington en Brussel die (de bevolking van)/Oekraïne misbruiken om hun eigen ruzie met Rusland te beslechten.
Het enige verschil is dat Rusland wel eigen troepen in durft te zetten en dat die ruggegraat bij de EU en US ontbreekt. Zij gaan liever door tot de laatste Oekraïner tussen 6 plankjes ligt.
Oorlog is per definitie verkeerd. Maar als je daar wat aan wilt doen moet je het over de root cause hebben en daar lijkt de mening (door media propaganda) nogal over te verschillen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus wat de Russen in Oekraine doen is nog niet zo verkeerd gezien Oekraine ook oorlogsmisdaden pleegt?
Klopt! Ik zie het nu! Washington en Brussel zijn met tanks over de grens met Oekraïne gereden, zij hebben Marioepol met de grond gelijk gemaakt. en ik wed dat als je bij Joe Biden thuis gaat kijken...quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
'Tis niet de schuld van Oekraïne zelf. Het is de schuld van Washington en Brussel die (de bevolking van)/Oekraïne misbruiken om hun eigen ruzie met Rusland te beslechten.
Het enige verschil is dat Rusland wel eigen troepen in durft te zetten en dat die ruggegraat bij de EU en US ontbreekt. Zij gaan liever door tot de laatste Oekraïner tussen 6 plankjes ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wow wat dapper dat Rusland wel eigen troepen in wil zetten voor haar nobele doel. Het nobele doel van expansie en onderdrukking. Wat raar dat Oekraine toevlucht zoekt bij het westen die hun wel helpt hun eigen land te verdedigen. Ook heel raar dat de Baltische staten allemaal bij de EU en NAVO wouden nadat ze bevrijdt waren van het Sovjet juk. En daar was niet eens een invasie voor nodig door de EU. Je zou denken dat Rusland dat allemaal aan zich zelf te danken heeft.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oekraïne heeft niets te willen. Zelenskyy kan aan de macht blijven door een financieel infuus uit Washington en Brussel. Je begrijpt toch wel hoe zoiets in de praktijk er aan toe gaat of denk je werkelijk dat oorlogen worden uitgevochten uit liefdadigheid en dat er geen belangen zijn?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.
Dit rijmt niet met de speech die Poetin gaf aan de vooravond van de inval. Hij claimde namelijk dat Oekrainers eigenlijk helemaal niet bestaan.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oorlog is per definitie verkeerd. Maar als je daar wat aan wilt doen moet je het over de root cause hebben en daar lijkt de mening (door media propaganda) nogal over te verschillen.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:30 schreef Perox het volgende:
[..]
Klopt! Ik zie het nu! Washington en Brussel zijn met tanks over de grens met Oekraïne gereden, zij hebben Marioepol met de grond gelijk gemaakt. en ik wed dat als je bij Joe Biden thuis gaat kijken...Dat had ik nooit achter Joe gezocht 😱SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Bel even met Zweden en Finland @YoungDrillerquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow wat dapper dat Rusland wel eigen troepen in wil zetten voor haar nobele doel. Het nobele doel van expansie en onderdrukking. Wat raar dat Oekraine toevlucht zoekt bij het westen die hun wel helpt hun eigen land te verdedigen. Ook heel raar dat de Baltische staten allemaal bij de EU en NAVO wouden nadat ze bevrijdt waren van het Sovjet juk. En daar was niet eens een invasie voor nodig door de EU. Je zou denken dat Rusland dat allemaal aan zich zelf te danken heeft.
Zelensky blijft aan de macht omdat hij de massale steun van zijn eigen bevolking heeft, die willen niet onderdeel worden van Rusland. En die arme Russen maar denken dat ze met open armen zouden worden ontvangen in Oekraine.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oekraïne heeft niets te willen. Zelenskyy kan aan de macht blijven door een financieel infuus uit Washington en Brussel. Je begrijpt toch wel hoe zoiets in de praktijk er aan toe gaat of denk je werkelijk dat oorlogen worden uitgevochten uit liefdadigheid en dat er geen belangen zijn?
Grappig dat je het nooit over Poetin z'n beweegredenen support hebt. Overigens zijn Zelensky's approval rates alleen maar gestegen en was de, tot nu toe fatale, slag om Kiev op wat training na het werk van Oekraïne zelf. Dat infuus werd pas aangelegd toen duidelijk werd dat dit een uitputtingsslag werd.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oekraïne heeft niets te willen. Zelenskyy kan aan de macht blijven door een financieel infuus uit Washington en Brussel. Je begrijpt toch wel hoe zoiets in de praktijk er aan toe gaat of denk je werkelijk dat oorlogen worden uitgevochten uit liefdadigheid en dat er geen belangen zijn?
Tis wel zielig voor de gemiddelde Ruski.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:22 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Na de revolutie in Oekraïne in 2014 ging het bergafwaarts met Rusland. Voor deze gebeurtenis waren er meer en meer buitenlandse investeringen gedaan, en werkte Rusland ook steeds meer mee met het Westen. Het had nog steeds zijn fratsen met buurstaten en opstootjes, maar toch..
Blijkbaar zit het niet lekker dat oud sovietlanden zich meer westers gaan voelen, en viel de geheime droom van het herenigen van het oude rijk in duigen. Sindsdien is het alleen maar bergaf gegaan. Met als dieptepunt de invasie. De ernst van de corruptie is nu door de hele wereld te zien, aangezien er een hoop mis gaat met hun speciale operatie. Ze hebben hun hand overspeeld en de imperialistische bubbel waarin ze leefden is uit elkaar gespat.
Je ziet het zowaar helemaal goed.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Oorlog is per definitie verkeerd. Maar als je daar wat aan wilt doen moet je het over de root cause hebben en daar lijkt de mening (door media propaganda) nogal over te verschillen.
Dit soort shit hoort thuis in BNW, doei!quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Washington en Brussel hebben na de val van de Sovjetunie alleen maar aan appeasement gedaan vwb de Russen. Gelukkig tapt men nu uit een ander vaatje, waarbij vooral Brussel nog wel wat meer van zijn laffe houding tov de Russen mag laten varen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Van de andere kant heeft de gemiddelde Ruski er met zijn politike apathie voor gezorgd dat Putler daar uit heeft kunnen groeien tot een genocidale dictator.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis wel zielig voor de gemiddelde Ruski.
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow wat dapper dat Rusland wel eigen troepen in wil zetten voor haar nobele doel. Het nobele doel van expansie en onderdrukking. Wat raar dat Oekraine toevlucht zoekt bij het westen die hun wel helpt hun eigen land te verdedigen. Ook heel raar dat de Baltische staten allemaal bij de EU en NAVO wouden nadat ze bevrijdt waren van het Sovjet juk. En daar was niet eens een invasie voor nodig door de EU. Je zou denken dat Rusland dat allemaal aan zich zelf te danken heeft.
Sowieso. Maar dat is voor elke burger die onder een corrupt regime leeft en daar niks aan denkt te kunnen doen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Elk volk krijgt de regering die het verdiend.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.
Houd gewoon op met die liefdadigheid bullshit. Zo werkt de wereld niet en dat weet je.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, want oekraine zelf heeft natuurlijk 0,0 agency, dat zijn gewoon trekpoppen die zelf 0,0 wil hebben, en die gewoon klakkeloos doen wat de EU en de VS willen.
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het initiatief kwam vanuit het westen. Ben je o.a. Van Baalen, Verhofstadt vergeten? Je weet wel, zij die het volk aan het opjutten terwijl de democratisch gekozen president geterroriseerd werd door het door westerlingen gefinancieerde protesten.
Houd gewoon op met die liefdadigheid bullshit. Zo werkt de wereld niet en dat weet je.
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Altijd leuk hoe dit soort users ineens een gat in het geheugen hebben hoe Yanukovich de eerste keer presidents verkiezingen won. Door fraude georganiseerd door Rusland maar daar hoor je ze nooit over, gek wel.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat die opmars toen enkel kwam door wat een Verhofstadt te melden had? De arm van Rusland zat keihard in Oekraine en de burger pikte dat niet meer.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Die twee hebben/hadden het charisma van een stoeptegel.
Inderdaad. Doe ik ook niet want anti-Rusland geluid is hier al meer dan genoeg. Sterker nog, het is één grote echoput. Ik breng graag wat balans. En het feit dat ik dat doe leidt er gelijk toe dat jij een dagtaak hebt met het modereren omdat er een aantal fanatiekelingen tussen zitten die een ander perspectief niet kunnen verdragen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Grappig dat je het nooit over Poetin z'n beweegredenen support hebt. Overigens zijn Zelensky's approval rates alleen maar gestegen en was de, tot nu toe fatale, slag om Kiev op wat training na het werk van Oekraïne zelf. Dat infuus werd pas aangelegd toen duidelijk werd dat dit een uitputtingsslag werd.
Van Baalen en Verhofstadt zijn de kwade genieën achter de oorlog? Krijg je een 13e maand uit het Kremlin of zo?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Van Baalen en Verhofstadt gingen naar Oekraine toen daar al maanden onrust en dagelijkse protesten waren overigens, de chronologie van de gebeurtenissen ontgaat bepaalde mensen nogal, lijkt het.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de gehele bevolking van Oekraïne van mening is geworden dat ze bij het westen willen horen door het optreden van Verhofstadt en van Baalen?
Die twee hebben/hadden het charisma van een stoeptegel.
Overigens wil ik je wel meegeven dat optreden er nooit had moeten komen. Ze hadden er weinig te zoeken, zeker in deze vorm. Maar het is echt niks anders dan een blip in een groot geheel.
Pff, hack no,quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Elk volk krijgt de regering die het verdiend.
Nee, gewoon binnenvallen toch? Wat hebben die wafeleters nou te willen? We zullen ontvangen worden met gordijnen van bloemen, ze zullen staan te juichen dat wij binnenvallen. We moeten Groot-Nederland weer na gaan streven zonder na te denken over de werkelijke verhoudingen want onze dictator is een megalomaan 2quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:43 schreef ExTec het volgende:
Misschien moeten we binnenkort maar Vlaanderen gaan opjutten, dan komen ze vanzelf bij NL. Want zo simpel werkt het blijkbaar.
En hoe kwamen de fundamentalisten aan de macht in Iran? Waar koos de bevolking voor nadat men de Sjah verjaagd had?quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, hack no,
Iran is triest, en Afghanistan ook, klote fundamentalistische Moslims.
Precies, net zoals de voorouders van sommige users juichend de Duitsers hebben onthaaldquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, gewoon binnenvallen toch? Wat hebben die wafeleters nou te willen? We zullen ontvangen worden met gordijnen van bloemen, ze zullen staan te juichen dat wij binnenvallen. We moeten Groot-Nederland weer na gaan streven zonder na te denken over de werkelijke verhoudingen want onze dictator is een megalomaan 2
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe kwamen de fundamentalisten aan de macht in Iran? Waar koos de bevolking voor nadat men de Sjah verjaagd had?
Deze discussie is hier al vaak gevoerd, maar uiteindelijk is een volk, en een volk alleen verantwoordelijk voor wie er op de troon eindigt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, hack no,
Iran is triest, en Afghanistan ook, klote fundamentalistische Moslims.
Tja, meer dan 50% is nu eenmaal een meerderheid, daar kan ik ook niks anders van maken. Ik ben het met je eens over de machthebbers in Iran maar ik weet ook hoe die aan de macht gekomen zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.
Klopt, maar ik vond het toen al een.. Niet zo'n geslaagde actie, achteraf gezien al helemaal niet. U leest hier waaromquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van Baalen en Verhofstadt gingen naar Oekraine toen daar al maanden onrust en dagelijkse protesten waren overigens, de chronologie van de gebeurtenissen ontgaat bepaalde mensen nogal, lijkt het.
En inzake Iran kun je dus prima beargumenteren dat de bevolking zich verzet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure als je 50%+ definieert als "het volk" zul je vast gelijk hebben, geen idee, enige wat ik weet is dat de huidige leiding (die de bevolking keihard onderdrukt) daar dood neer mag vallen en hoe eerder hoe beter.
Ik vond het op zich geen slechte zaak dat er steun was voor de protesten indertijd. Wat we hier lezen is vooral selectief winkelen in gebeurtenissen en doen alsof die op zichzelf staan, je kan van iedere gebeurtenis een verhaal verzinnen als je de context en relevantie van andere zaken onvermeld laat.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vond het toen al een.. Niet zo'n geslaagde actie, achteraf gezien al helemaal niet. U leest hier waarom
Nou, de factor "toeval" uitschakelen lijkt me niet heel slim. Maar geluk "kan je afdwingen."quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze discussie is hier al vaak gevoerd, maar uiteindelijk is een volk, en een volk alleen verantwoordelijk voor wie er op de troon eindigt.
Anders reduceer je het tot "geluk" dat heel het westen (doorgaans) verschoont blijft van dictators, en de rest van de globe toevallig niet. Hoe geloofwaardig is dat.
Dat is dan ook de mo van veel trollen. Zaken zonder context, of juist uit hun context proberen te verkopen als (hun) absolute waarheid.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vond het op zich geen slechte zaak dat er steun was voor de protesten indertijd. Wat we hier lezen is vooral selectief winkelen in gebeurtenissen en doen alsof die op zichzelf staan, je kan van iedere gebeurtenis een verhaal verzinnen als je de context en relevantie van andere zaken onvermeld laat.
Pff die gaan het niet halen als ze geen wapens oppakken ben ik bang.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
En inzake Iran kun je dus prima beargumenteren dat de bevolking zich verzet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |