Dat doet ie elke week.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:15 schreef Fleischmeister het volgende:
[ twitter ]
Wat een koekwaus is het toch ook
Ik zou het liefst zien dat de Oekraïners enorme hoeveelheden napalm- en clustermunitie van het westen zouden krijgen om snel en efficiënt grote hoeveelheden Russisch vlees te versnipperen en braden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat Poetin daarom naar Loekie maandag?
[..]
Als het ze überhaupt lukt de grens over te komen. Oekraïne is voorbereid op een nieuwe invasie vanuit Belarus. En ze hebben nu meer dan alleen Bayraktars en Javelins. Dit gaat echt een grote mislukking worden.
Nederland heeft die munitie afgezworen, maar er zal vast nog wel wat veilig vernietigd moeten worden. We gebruiken Oekraïne wel vaker als dumpplek voor spul waar we anders sloopkosten voor hadden moeten betalen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat de Oekraïners enorme hoeveelheden napalm- en clustermunitie van het westen zouden krijgen om snel en efficiënt grote hoeveelheden Russisch vlees te versnipperen en braden.
De naïviteit...quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nederland heeft die munitie afgezworen, maar er zal vast nog wel wat veilig vernietigd moeten worden. We gebruiken Oekraïne wel vaker als dumpplek voor spul waar we anders sloopkosten voor hadden moeten betalen.
Februari... Hebben ze nou echt niks geleerd?quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Grote Russische aanval op Kyiv verwacht in februari
Wel een beetje meer dan alleen Nederland...quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
De naïviteit...
Deze oorlog maakt nog maar weer eens duidelijk dat het westen dient te investeren in wapentechnologie om efficiënt, goedkoop en op industriële schaal zo veel mogelijk vijandige militairen om het leven te brengen. Clustermunitie is zo'n wapentechnologie en Nederland schaft hem af.
Voor Russen is geschiedenis een soort cyclus die zich maar eindeloos blijft herhalen, blijkbaar horen de epische mislukkingen daar ook bij.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Februari... Hebben ze nou echt niks geleerd?
RaspoetitsaGENOTquote:Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hopelijk komt men snel terug op dat onzalige besluit.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel een beetje meer dan alleen Nederland...
[ afbeelding ]
Bovendien word alles onder druk vloeibaar. Wij zullen dat soort munitie gewoon op onze dak krijgen als het zover komt. Dan hebben we niets aan een dergelijk verdrag maar wel aan middelen om die vijand te verslaan lijkt me.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vwb clustermunitie zijn er nog genoeg geitenpaadjes om dat "legaal" in te kunnen zetten.
De M30A1 is bv. al zoiets.
Same, ik sta me echt af te vragen wat Ukraine gaat doen als 100k man vanuit Belarus naar Kyiv optrekt en tegelijkertijd 100k naar Kharkiv. De wapens raken eerder op dan dat al die lui uitgeschakeld zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat de Oekraïners enorme hoeveelheden napalm- en clustermunitie van het westen zouden krijgen om snel en efficiënt grote hoeveelheden Russisch vlees te versnipperen en braden.
De toekomstige oorlog waar Europese NATO troepen zich op voor dienen te bereiden is er een waar men op industriële wijze zo groot mogelijke aantallen Russen op het slagveld dient om te brengen. Dan heb je niets aan een handjevol F-35's, dan zul je eerder iets nodig hebben als enorme zwermen zelfmoorddrones met napalm- of clustermunitie aan boord.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bovendien word alles onder druk vloeibaar. Wij zullen dat soort munitie gewoon op onze dak krijgen als het zover komt. Dan hebben we niets aan een dergelijk verdrag maar wel aan middelen om die vijand te verslaan lijkt me.
Je weet hopelijk wel waarom de beschaafde wereld het afgeschaft heeft toch?quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hopelijk komt men snel terug op dat onzalige besluit.![]()
Ik zou liever zien dat we dergelijke munitie gewoon achter de hand houden tegen de onbeschaafde wereld op anderhalve dag rijden ten oosten van ons...quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je weet hopelijk wel waarom de beschaafde wereld het afgeschaft heeft toch?
Ik zet het Benny Hill theme alvast klaarquote:Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou het liefste zien dat we ons niet verlagen tot de holbewoners op deze wereld. Dat heeft het westen niet nodig. Die rollen de Russen met een zucht op als het nodig is. Ongeacht de hoeveelheid mensen ze er tegen aan smijten. Vindingrijkheid boven massa.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat we dergelijke munitie gewoon achter de hand houden tegen de onbeschaafde wereld op anderhalve dag rijden ten oosten van ons...
We zullen dan vindingrijk moeten zijn om iets te bedenken waarmee we die massa holbewoners snel en goedkoop en in enorme aantallen op het slagveld om moeten kunnen brengen als de nood aan de man is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zou het liefste zien dat we ons niet verlagen tot de holbewoners op deze wereld. Dat heeft het westen niet nodig. Die rollen de Russen met een zucht op als het nodig is. Ongeacht de hoeveelheid mensen ze er tegen aan smijten. Vindingrijkheid boven massa.
Maar je vindt de kinderen die nog jaren na de oorlog zullen sterven door niet ontplofte clustermunitie een offer dat gebracht mag worden?quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat we dergelijke munitie gewoon achter de hand houden tegen de onbeschaafde wereld op anderhalve dag rijden ten oosten van ons...
Als je dergelijke munitie inzet zul je ze na afloop van het strijdgewoel natuurlijk ook op moeten ruimen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar je vindt de kinderen die nog jaren na de oorlog zullen sterven door niet ontplofte clustermunitie een offer dat gebracht mag worden?
Aanvoerlijnen bombarderen en napalm eropquote:Op vrijdag 16 december 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |