abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207107106
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:42:26 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207108189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De naïviteit...

Deze oorlog maakt nog maar weer eens duidelijk dat het westen dient te investeren in wapentechnologie om efficiënt, goedkoop en op industriële schaal zo veel mogelijk vijandige militairen om het leven te brengen. Clustermunitie is zo'n wapentechnologie en Nederland schaft hem af. :')
Ik ben het met het eerste deel eens, maar clustermunitie... Het nadeel ervan is dat er na afloop van de oorlog zoveel van die zooi nog blijft liggen wat nog niet afgegaan is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:43:22 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207108209
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vwb clustermunitie zijn er nog genoeg geitenpaadjes om dat "legaal" in te kunnen zetten.

De M30A1 is bv. al zoiets.
Voordeel is van die dat het alleen titanium bolletjes zijn toch?
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:45:57 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207108255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als je dergelijke munitie inzet zul je ze na afloop van het strijdgewoel natuurlijk ook op moeten ruimen.
Dat gaat nooit lukken. Kijk maar eens hoeveel spul er in Afghanistan achtergebleven is. Daar bleven helicopters, vliegtuigen en weet ik wat nog meer staan wat je in principe zo weg kon halen. Laat staan alle verborgen dingen zoals mijnen en de dan nog niet opgeruimde clustermunitie (als dat gebruikt zou zijn).
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:47:36 #230
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207108284
Om nog weer terug te komen op de claims van Mariupol vanmorgen. Dit is de opknapbeurt van de Russen:

twitter

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:09:13 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207108686
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
Voordeel is van die dat het alleen titanium bolletjes zijn toch?
Yup, maar ik heb het wel vaker gepost:

quote:
“Cluster munition” means a conventional munition that is designed to disperse or release explosive submunitions each weighing less than 20 kilograms, and includes those explosive submunitions. It does not mean the following:

-A munition or submunition designed to dispense flares, smoke, pyrotechnics or chaff; or a munition designed exclusively for an air defence role
-A munition or submunition designed to produce electrical or electronic effects
-A munition that, in order to avoid indiscriminate area effects and the risks posed by unexploded submunitions, has all of the following characteristics:

-Each munition contains fewer than ten explosive submunitions;
-Each explosive submunition weighs more than four kilograms;
-Each explosive submunition is designed to detect and engage a single target object;
-Each explosive submunition is equipped with an electronic self-destruction mechanism;
-Each explosive submunition is equipped with an electronic self-deactivating feature;
Maak de deelladingen bv zwaarder dan 20kg en klaar ben je, of je bouwt er een zelfvernietigingssysteem in oid.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:09:25 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207108697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:07 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Same, ik sta me echt af te vragen wat Ukraine gaat doen als 100k man vanuit Belarus naar Kyiv optrekt en tegelijkertijd 100k naar Kharkiv. De wapens raken eerder op dan dat al die lui uitgeschakeld zijn.

En daarna komt er weer een mobilisatie en komt er weer 300k Russen bij. En daarna weer 300k...
En op het eind zijn er een miljoen Russen dood maar Ukraine en het Westen is volledig uitgeput en blijft Donbas en Crimea in Russische handen.

Een mooie ruil, 1 miljoen dode Russen in ruil voor permanent bezit van Donbas en Crimea met 12 trillion aan olie, gas, voedselproductie, militaire haven en controle over de Black Sea...
Ik vrees ook dat de uitputtingsoorlog, die kant op lijkt te gaan.

Er zijn meer dan genoeg Russen en de voorraden aan de andere kant raken inmiddels wel wat op. Je kan je blijven verdedigen met schildjes, generatoren en klamme dekentjes maar dat slaat de aanhouder niet weg van de poort.
Het is mij duidelijk dat Puting de aloude tacktiek toepast van de boel uit laten zitten (doven). He moge ook duiidelijk gaan zijn dat de sancties geen ene reet meer hebben uitgehaald dan onszelf op 19°C (als dat al kan) en inflatie laten aanwakkeren tot 20%.

Het zal mij niks verbazen, net als voorig jaar dat Oekraïne opnieuw half Februari kan gaan verwelkomen als voortgezette neverending story. Ik krijg zelfs een wangedachte dat het zo ook de opzet was wanneer het de eerste keer niet gaat lukken. Het verschil is dat Oekraïne met het Westen inmiddels wel half lam en koud is geslagen.
Ik neem aan dat de Russen ook wel kunnen bedenken dat wie Kiev heeft, de rest een aftocht neemt naar de uitgang.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_207108805
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er zijn meer dan genoeg Russen en de voorraden aan de andere kant raken inmiddels wel wat op. Je kan je blijven verdedigen met schildjes, generatoren en klamme dekentjes maar dat slaat de aanhouder niet weg van de poort.
Het is mij duidelijk dat Puting de aloude tacktiek toepast van de boel uit laten zitten (doven). He moge ook duiidelijk gaan zijn dat de sancties geen ene reet meer hebben uitgehaald dan onszelf op 19°C (als dat al kan) en inflatie laten aanwakkeren tot 20%.

Het zal mij niks verbazen, net als voorig jaar dat Oekraïne opnieuw half Februari kan gaan verwelkomen als voortgezette neverending story. Ik krijg zelfs een wangedachte dat het zo ook de opzet was wanneer het de eerste keer niet gaat lukken. Het verschil is dat Oekraïne met het Westen inmiddels wel half lam en koud is geslagen.
Ik neem aan dat de Russen ook wel kunnen bedenken dat wie Kiev heeft, de rest een aftocht neemt naar de uitgang.

Denk ook dat je gelijk hebt hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207108860
quote:

[..]

Als het uiteindelijk uitdraait op een bevroren conflict dan vraag ik mij af Oekraïne niet alsnog delen van Luhansk/Donbass/Crimea gaat opgeven. Een land dat in oorlog is kan zich niet bij de NAVO voegen, dus het zou Poetin goed uitkomen om als het blijft door rommelen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:20:38 #236
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207108897
quote:

[..]

Ik denk dat het westen een keer moet ophouden om bang te zijn voor escalatie en de Russen eruit meppen.
Zo bombarderen Oekraïne de moeder maar als we praten over Patriot is het escalatie.

Wanneer staat er een keer een echte leider op in het westen? We hebben de middelen maar staan erbij en kijken ernaar. En geen flauwekul over Nukes want die heeft het westen ook. We zijn gewoon veel te bang. Putin kent maar een taal en dat is veel harder terugslaan.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:22:04 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207108916
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
De toekomstige oorlog waar Europese NATO troepen zich op voor dienen te bereiden is er een waar men op industriële wijze zo groot mogelijke aantallen Russen op het slagveld dient om te brengen. Dan heb je niets aan een handjevol F-35's, dan zul je eerder iets nodig hebben als enorme zwermen zelfmoorddrones met napalm- of clustermunitie aan boord.
Tsja, tijdens de koude oorlog zeiden we dat ook al van het oostblok leger, qua materiaal was het niet al te best maar ze hadden wel veel. Kwantiteit is ook een kwaliteit.
pi_207108973
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tsja, tijdens de koude oorlog zeiden we dat ook al van het oostblok leger, qua materiaal was het niet al te best maar ze hadden wel veel. Kwantiteit is ook een kwaliteit.
Alleen denk ik dat het in die tijd wat beter onderhouden werd. Ik lees regelmatig berichten dat tanks die ze willen inzetten niet starten of rijden hetzelfde geld voor helikopters die ook regelmatig niet de lucht in gaan aan de Russische kant.
pi_207109002
Je moet er ook van uitgaan dat Rusland nooit met de oorlog zal stoppen. Dat geeft Rusland zelf ook aan elke dag.
pi_207109135
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:20 schreef fjs het volgende:

[..]
Ik denk dat het westen een keer moet ophouden om bang te zijn voor escalatie en de Russen eruit meppen.
Zo bombarderen Oekraïne de moeder maar als we praten over Patriot is het escalatie.

Wanneer staat er een keer een echte leider op in het westen? We hebben de middelen maar staan erbij en kijken ernaar. En geen flauwekul over Nukes want die heeft het westen ook. We zijn gewoon veel te bang. Putin kent maar een taal en dat is veel harder terugslaan.
Misschien stuurt Rusland erop aan dat wij uiteindelijk ingrijpen. Door het zo bont te maken dat wat wapens sturen en verder wegkijken met goed fatsoen geen optie meer is.

Dan kan Putin zeggen dat hij in oorlog is met de NAVO en all out gaan.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:35:15 #241
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207109148
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:27 schreef quirina het volgende:
Je moet er ook van uitgaan dat Rusland nooit met de oorlog zal stoppen. Dat geeft Rusland zelf ook aan elke dag.
Klopt. En ik kan mij voorstellen dat Polen en de Baltische staten, die al jaren roepen dat je Rusland niet kan vertrouwen, in de opperste staat van paraatheid zijn. Rusland stopt niet.

Des te eerder we dat onderkennen des te eerder we kunnen ingrijpen. Trouwens mocht Belarus mee gaan doen dan denk ik dat Polen niet meer te houden is.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:36:54 #242
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207109184
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:27 schreef quirina het volgende:
Rusland heeft helemaal niet de economie om deze oorlog op deze schaal jaar na jaar vol te houden. Nu al worden militairen met nauwelijks training en uitrusting de dood in gejaagd. Laten we hopen dat Oekraïne snel grotere hoeveelheden lange afstand drones weet te produceren en de oorlog naar Moskou weet te brengen.
pi_207109199
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:35 schreef fjs het volgende:

[..]
Klopt. En ik kan mij voorstellen dat Polen en de Baltische staten, die al jaren roepen dat je Rusland niet kan vertrouwen, in de opperste staat van paraatheid zijn. Rusland stopt niet.

Des te eerder we dat onderkennen des te eerder we kunnen ingrijpen. Trouwens mocht Belarus mee gaan doen dan denk ik dat Polen niet meer te houden is.
Als Wit-Rusland zich in de oorlog mengt zie ik niet in waarom wij niet kunnen ingrijpen en de oorlog beëindigen.

Of dat dan in NAVO-verband is of een coalition of the willing, laat ik in het midden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:38:08 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207109212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef Barbusse het volgende:
Ik zet het Benny Hill theme alvast klaar 14.gif
Ik was deze nog vergeten te beantwoorden van je:

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:25 schreef Barbusse het volgende:
Mag ik vragen waarom? :@ Patriots lijken me een godsgeschenk voor Oekraïne.
Het is een prima systeem maar het is geen wunderwaffe of een duizend dingen doekje. Het kost enorm veel tijd om mensen daar op op te leiden, de logistieke lijnen en aanvoer worden een grote uitdaging, het systeem is niet heel mobiel en vwb herstel/reparatie/inzetbaar houden wordt het ook een uitdaging, daarbij moet je zoiets natuurlijk in een verband en genetwerkt inzetten (gelaagde luchtverdediging). Nog even los van het feit of je wil dat die techniek in Russische handen komt want die kans is erg groot natuurlijk.

Dan kunnen ze beter met een systeem blijven werken wat ze kennen, de SA-10 bv. ook al is de Patriot technisch beter. Het zijn de mensen die het systeem effectief maken, het is niet dat het systeem de mensen effectief maakt.
pi_207109232
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gelukkig zijn vrijwel alle voormalige Warschaupact leden inmiddels NATO-lid en is Rusland bij lange na geen Sovjetunie meer vwb wat ze aan gemotiveerde manschappen op de been kunnen brengen. Desondanks zou het voor de Europese NATO lidstaten verstandig zijn om ook volop te investeren in goedkope massavernietigingswapens (als in: massaal grote aantallen vijandige militairen doden) ipv enkel en alleen maar in hightech precisiewapens.

Edit: ik heb me overigens altijd al afgevraagd hoe gemotiveerd Polen, Hongaren, Oost-Duitsers enz. zouden zijn geweest om massaal te sneuvelen en als kanonnenvlees te dienen ter meerdere eer en glorie van het Russische Herrenvolk dat hun thuisland bezette en er een dictatuur in gevestigd had.

[ Bericht 12% gewijzigd door DDDDDaaf op 16-12-2022 21:50:10 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207109355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Rusland heeft helemaal niet de economie om deze oorlog op deze schaal jaar na jaar vol te houden. Nu al worden militairen met nauwelijks training en uitrusting de dood in gejaagd. Laten we hopen dat Oekraïne snel grotere hoeveelheden lange afstand drones weet te produceren en de oorlog naar Moskou weet te brengen.
En laat ons vooral hopen dat de Russen hun hele economie en demografie om zeep willen helpen voor deze oorlog, zodat we ze de komende decennia redelijk eenvoudig en goedkoop klein kunnen houden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207109397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En laat ons vooral hopen dat de Russen hun hele economie en demografie om zeep willen helpen voor deze oorlog, zodat we ze de komende decennia redelijk eenvoudig en goedkoop klein kunnen houden.
Het is alleen wel dieptriest dat daar zoveel onschuldige Oekraïense burgers voor moeten sneuvelen.
pi_207109455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Misschien stuurt Rusland erop aan dat wij uiteindelijk ingrijpen. Door het zo bont te maken dat wat wapens sturen en verder wegkijken met goed fatsoen geen optie meer is.

Dan kan Putin zeggen dat hij in oorlog is met de NAVO en all out gaan.
Hij heeft juist liever dat die tegen de NAVO komt zodat die een reden heeft om terug te trekken. Van de NAVO verliezen is geen schande, ook in Rusland niet, maar van Oekraïne wel.
pi_207109469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Alleen denk ik dat het in die tijd wat beter onderhouden werd. Ik lees regelmatig berichten dat tanks die ze willen inzetten niet starten of rijden hetzelfde geld voor helikopters die ook regelmatig niet de lucht in gaan aan de Russische kant.
Niemand die het echt weet natuurlijk maar ik denk dat dit tijdens de soviet unie ook al speelde. Toen had je ook al overal corruptie, dat is niet alleen iets van Rusland zelf.
  Forum Admin vrijdag 16 december 2022 @ 21:55:40 #250
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207109552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk dat je kogels de energie niet hebben om zo'n raket te beschadigen alstie naar beneden komt zeilen

Naast dat je wel echt een puike schutter moet zijn

klinkt als dat verhaal met die Apache helikopter die door zo'n Iraakse boer met zijn opa's geweer werd neergehaald
In de terminale fase sturen ze niet meer, dan moet je net de ontsteker weten te raken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')