abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 09:52:00 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222146
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206222158
Verbeter de wereld, begin bij jezelf :')
  donderdag 6 oktober 2022 @ 09:53:08 #3
307622 Perox
(niet de echte)
pi_206222163
TT ^O^
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 09:55:32 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222202
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:53 schreef Perox het volgende:
TT ^O^
:)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206222210
Moeten we ook lief voor die "andere" groep zijn?
pi_206222211
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:52 schreef quirina het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf :')
Ik zal mezelf even lief gaan hebben, ben zo terug
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 09:57:16 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Moeten we ook lief voor die "andere" groep zijn?
Behalve voor overduidelijk Russische trollen wat mij betreft ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206222251
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Moeten we ook lief voor die "andere" groep zijn?
als de Russen stoppen met moorden, verkrachten, stelen, deporteren, martelen en uithongeren kunnen we er over een tijdje wel over nadenken om weer enigszins normaal tegen ze te doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206222281
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:21 schreef raptorix het volgende: [..] Dat geef ik toch aan in een eerdere post? Ik zeg daar: Doe onderzoek naar die gevonden tanden en kijk of er vers weefsel aan zit omdat je dan kunt aantonen dat er sprake is van oorlogsmisdaden.
Je geeft telkens aan dat je het onwaarschijnlijk vindt dat de Russen het goud hebben geplunderd. Verder suggereer je dat er mensen zouden zijn ontvoerd en vermoord vanwege hun gouden tanden. Tja, het is bekend dat Russen plunderen in de bezette gebieden en dat goud kan ook zijn afgenomen voordat het lichaam wordt begraven, samen met andere waardevolle items. De vergelijking met Auswich gaat natuurlijk erg ver, maar dat wil niet zeggen dat het onbestaanbaar is dat dit goud geroofd is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 10:02:33 #10
8781 crew  Frutsel
pi_206222296
Weg met de Russische mods !

ow wacht... -O-

En idd, kap eens met die persoonlijk shit aub
pi_206222304
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je geeft telkens aan dat je het onwaarschijnlijk vindt dat de Russen het goud hebben geplunderd. Verder suggereer je dat er mensen zouden zijn ontvoerd en vermoord vanwege hun gouden tanden. Tja, het is bekend dat Russen plunderen in de bezette gebieden en dat goud kan ook zijn afgenomen voordat het lichaam wordt begraven, samen met andere waardevolle items. De vergelijking met Auswich gaat natuurlijk erg ver, maar dat wil niet zeggen dat het onbestaanbaar is dat dit goud geroofd is.
Al voordat de tandarts post kwam gaf ik aan dat het logischer is dat het gewoon ergens gestolen is. Ik heb ook nergens beweerd dat het niet zou zo kunnen zijn, ik gaf alleen aan dat als er Auswich vergelijkingen worden gemaakt dat je dan erg op moet letten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 10:03:45 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222312
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je geeft telkens aan dat je het onwaarschijnlijk vindt dat de Russen het goud hebben geplunderd. Verder suggereer je dat er mensen zouden zijn ontvoerd en vermoord vanwege hun gouden tanden. Tja, het is bekend dat Russen plunderen in de bezette gebieden en dat goud kan ook zijn afgenomen voordat het lichaam wordt begraven, samen met andere waardevolle items. De vergelijking met Auswich gaat natuurlijk erg ver, maar dat wil niet zeggen dat het onbestaanbaar is dat dit goud geroofd is.
Gezien alles wat de Russen hebben geflikt is het niet onaannemelijk dat het geroofd is van lijken. In dit geval zat ik dus fout en heb daar dus ook excuses voor gemaakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206222327
Hoi es op met Posts te verwijderen en lees eens wat er feitelijk gezegd is.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 10:07:12 #14
8781 crew  Frutsel
pi_206222355
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:05 schreef quirina het volgende:
Hoi es op met Posts te verwijderen en lees eens wat er feitelijk gezegd is.
Stop gewoon met dit gedoe allemaal en ga gewoon terug naar het nieuws.
pi_206222384
Ik laat me niet beledigen en uitmaken voor pro Russische troll als ik een andere theorie uitleg met uitgebreide onderbouwing .
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 10:11:13 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222407
https://www.volkskrant.nl(...)nse-handen~bec611c6/

Waar komen die T90's ineens vandaan? Hebben ze er nog een zwikje gevonden in een stoffig depot?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206222411
Kijk waar we het allemaal eens mee kunnen zijn wie er tanden heeft lopen trekken weten we allemaal niet want we waren er niet bij.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 10:12:24 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:11 schreef quirina het volgende:
Kijk waar we het allemaal eens mee kunnen zijn wie er tanden heeft lopen trekken weten we allemaal niet want we waren er niet bij.
Dat weten we wel. Dat was de tandarts.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206222438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:09 schreef quirina het volgende:
Ik laat me niet beledigen en uitmaken voor pro Russische troll als ik een andere theorie uitleg met uitgebreide onderbouwing .
Eens zoals afgesproken in dit topic, stevige mening = stevige onderbouwing, kortom laten we dat aub gewoon zo houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206222448
Wat een smerige kuthond is die Elon Musk geworden.

Koop zijn auto's niet meer. Hij moet geboycot worden.

twitter
pi_206222466
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:15 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige kuthond is die Elon Musk geworden.

Koop zijn auto's niet meer. Hij moet geboycot worden.

[ twitter ]
Tesla was al gezakt voordat hij zijn vredesplan op Twitter kwakte.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 10:17:41 #22
8781 crew  Frutsel
pi_206222485
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:09 schreef quirina het volgende:
Ik laat me niet beledigen en uitmaken voor pro Russische troll als ik een andere theorie uitleg met uitgebreide onderbouwing .
De eerste opmerkingen van mijn kant waren dan ook niet zo zeer tegen jou maar tegen twee andere kemphanen.
Daarnaast heeft Starhopper inmiddels "sorry" gezegd (in het algemeen) en was die reactie inderdaad niet nodig om je maar gelijk in het kamp van de goedpraters te zetten.

Alleen had ik net gevraagd om het weer ontopic te doen en dan lijkt het direct alweer mis te gaan.
En je kan ook nog een TR zetten voor zo'n beschuldiging, dan kijken we mee.
De reeks gaat snel, dan mis je wel eens wat en mensen reageren dan anders, soms feller, soms uit emotie, woede of blijdschap. Dat is vaak met live-topics en dan gaan we daar ook iets anders mee om .

Laat elkaar gewoon in waarde of negeer een potentile troll gewoon en meld hem/haar/het.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 10:17:47 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206222487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:16 schreef quirina het volgende:

[..]
Tesla was al gezakt voordat hij zijn vredesplan op Twitter kwakte.
Neemt er ook maar iemand een vredesplan via Twitter serieus dan? Dat is gewoon puur aandachttrekkerij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206222509
Het wordt daar sws heel lastig met al die regio's (en hoe ze zich verhouden tegenover Rusland) en oekrainse burgers die mogelijk met de Russen hebben samengewerkt tijdens de bezetting.

Dat gaat in de geschiedenis meestal niet goed en leidt tot etnische zuiveringen of ander soortige lynchpartijen.

Wat ik lees zijn veel pro-russische inwoners bij de bevrijding naar het oosten gevlucht. Net als eerst veel pro Oekraners bij de opmars van het Russische leger, naar het westen vluchtten.
Definitely not CIA
pi_206222513
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:02 schreef Frutsel het volgende:
Weg met de Russische mods !

ow wacht... -O-

En idd, kap eens met die persoonlijk shit aub
Frutselov 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206222517
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:15 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige kuthond is die Elon Musk geworden.

Koop zijn auto's niet meer. Hij moet geboycot worden.

[ twitter ]
Musk moet inderdaad zijn grote bek houden met zijn gewauwel.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 10:20:46 #27
8781 crew  Frutsel
pi_206222527
quote:
11s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Frutselov 😱
Frutselavrov
Tijger Moskoviet
Sp3canov
Timmmaslov
StraatKadyrov
Capriciazovbataljonscommandantinnetje
pi_206222534
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:19 schreef capricia het volgende:
Het wordt daar sws heel lastig met al die regio's (en hoe ze zich verhouden tegenover Rusland) en oekrainse burgers die mogelijk met de Russen hebben samengewerkt tijdens de bezetting.

Dat gaat in de geschiedenis meestal niet goed en leidt tot etnische zuiveringen of ander soortige lynchpartijen.
Nope, en zelfs de stabiele regios van Ukr. hebben redelijke uitdagingen, zeker als ze meer met het Westen willen optrekken zullen ze echt iets aan de structurele corruptie moeten doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206222547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nope, en zelfs de stabiele regios van Ukr. hebben redelijke uitdagingen, zeker als ze meer met het Westen willen optrekken zullen ze echt iets aan de structurele corruptie moeten doen.
Ja. De uitdagingen worden er niet minder om.
Definitely not CIA
pi_206222554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:15 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige kuthond is die Elon Musk geworden.

Koop zijn auto's niet meer. Hij moet geboycot worden.

[ twitter ]
https://responsiblestatec(...)-elon-musk-is-right/

Why Elon Musk is right

Don’t kill the messenger, but listen: America’s approach to this tragic war in Ukraine requires an urgent if not creative adjustment.

Het punt van Elon is dat er ook moet worden gekeken naar een diplomatieke uitweg. Een Militaire uitweg gaat er niet komen. Wie denkt dat 1 van de partijen gaat "winnen" is een naeve kleuter die teveel TV heeft gekeken.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 10:24:45 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206222567
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Straks komt Assad Putin nog te hulp _O-
*Kuch*
https://stj-sy.org/en/rus(...)yrian-army-soldiers/
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 10:25:38 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222578
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nope, en zelfs de stabiele regios van Ukr. hebben redelijke uitdagingen, zeker als ze meer met het Westen willen optrekken zullen ze echt iets aan de structurele corruptie moeten doen.
Zou dit niet een van de positieve kanten van de oorlog kunnen zijn voor Oekraine? Veel rotte appels zijn opgepakt en je hebt nu een land met een bevolking dat eensgezind is en samen de boel weer op moet bouwen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206222588
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zou dit niet een van de positieve kanten van de oorlog kunnen zijn voor Oekraine? Veel rotte appels zijn opgepakt en je hebt nu een land met een bevolking dat eensgezind is en samen de boel weer op moet bouwen.
Het punt is niet zoals in Rusland waar corruptie vooral aan de top heerst, het is daar in de hele bevolking zo, ik las een verhaal dat bijvoorbeeld dat bijna niemand daar op een normale manier loon ontvangt, maar dat het allemaal via een soort brievenbus firma's gaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206222589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:15 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige kuthond is die Elon Musk geworden.

Koop zijn auto's niet meer. Hij moet geboycot worden.

[ twitter ]
Eerst is hij de held vanwege Starlink en nu is hij de duivel...

Iedereen heeft natuurlijk recht op een mening en Musk natuurlijk ook.
Maar Starlink maakt hem wel een betrokken partij, waardoor het meer dan een mening wordt. En dat is toch wel iets om over na te denken. Wordt zo'n Musk niet een soort oligarch die door zijn bezit te grote invloed kan uitoefenen op de politiek?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206222590
Misschien al gepost, maar ik vond dit een zeer interessante en logische analyse:

https://snyder.substack.c(...)_campaign=auto_share

Uiteindelijk heeft Putin geen keus dan zijn troepen terugtrekken om de interne crises op te lossen die zich nu al aan het aftekenen zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206222594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:23 schreef zoost het volgende:

[..]
https://responsiblestatec(...)-elon-musk-is-right/

Why Elon Musk is right

Don’t kill the messenger, but listen: America’s approach to this tragic war in Ukraine requires an urgent if not creative adjustment.

Het punt van Elon is dat er ook moet worden gekeken naar een diplomatieke uitweg. Een Militaire uitweg gaat er niet komen. Wie denkt dat 1 van de partijen gaat "winnen" is een naeve kleuter die teveel TV heeft gekeken.
Ja, het komt inderdaad nooit voor dat 1 van de 2 partijen een oorlog wint. :')

Voordat je anderen beschuldigt met "naieve kleuter", kun je beter eerst een geschiedenisboek openslaan.
pi_206222603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:15 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige kuthond is die Elon Musk geworden.

Koop zijn auto's niet meer. Hij moet geboycot worden.

[ twitter ]
Waarom? hij heeft gewoon nog deels gelijk.
Kijk anders dit filmpje wat in 2014 is gemaakt, voor dat Trump aan de macht kwam of Elon grote mond had.

Uit dit filmpje is duidelijk dat er een coup vanuit EU/Amerika heeft plaatsgevonden, het kabinet wat tijdens de crisis daar genstalleerd was is pro EU anti Rusland met een reden (Trouwens niet het huidige kabinet van Zylensky).

Dit is trouwens allemaal geen BNW. Filmpje is alleen maar relevanter geworden ondanks dat deze bijna 9 jaar oud is. Kortom, dit bewijst al iets van een plan om Oekraine in EU te krijgen 10 jaar geleden. Nu vindt het allemaal plaats onder Biden, vermoedelijk als Hillary had gewonnen in 2015 dan was het al daarna gebeurd. Maar ze moesten een democraat in het witte huis hebben want Trump had nooit met al die miljarden gesmeten.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_206222620
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom? hij heeft gewoon nog deels gelijk.
Kijk anders dit filmpje wat in 2014 is gemaakt, voor dat Trump aan de macht kwam of Elon grote mond had.

Uit dit filmpje is duidelijk dat er een coup vanuit Obama/Amerika heeft plaatsgevonden, het kabinet wat tijdens de crisis daar genstalleerd was is pro EU anti Rusland met een reden (Trouwens niet het huidige kabinet van Zylensky).

Dit is trouwens allemaal geen BNW. Filmpje is alleen maar relevanter geworden ondanks dat deze bijna 9 jaar oud is. Kortom, dit bewijst al iets van een plan om Oekraine in EU te krijgen 10 jaar geleden. Nu vindt het allemaal plaats onder Biden, vermoedelijk als Hillary had gewonnen in 2015 dan was het al daarna gebeurd. Maar ze moesten een democraat in het witte huis hebben want Trump had nooit met al die miljarden gesmeten.
Dus Poetin heeft netjes gewacht tot er een democraat zit die wel terugvecht? Waarom?
pi_206222635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:23 schreef zoost het volgende:

[..]
https://responsiblestatec(...)-elon-musk-is-right/

Why Elon Musk is right

Don’t kill the messenger, but listen: America’s approach to this tragic war in Ukraine requires an urgent if not creative adjustment.

Het punt van Elon is dat er ook moet worden gekeken naar een diplomatieke uitweg. Een Militaire uitweg gaat er niet komen. Wie denkt dat 1 van de partijen gaat "winnen" is een naeve kleuter die teveel TV heeft gekeken.
Elon is een extreme opportunist. Hij kijkt niet naar het verleden, maar erg naar het n. En n moet er vrede komen en als Putin zijn zin geven op dit moment de oorlog doet stoppen, dan is dat prima. Als dat op de langere termijn tot problemen leidt, dan kijken we er dn wel weer een keertje na om met een nieuwe opportunistische oplossing te komen.

Al het leed dat geschied is en de achtergronden waarom Rusland is binnengevallen en waarom Oekraine nu hard bezig zich daar tegen verzetten interesseert hem verder niet zo. What is done is done.

Ik vind het een houding die ver buiten mijn morele kader ligt
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 10:31:23 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206222638
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eerst is hij de held vanwege Starlink en nu is hij de duivel...

Iedereen heeft natuurlijk recht op een mening en Musk natuurlijk ook.
Maar Starlink maakt hem wel een betrokken partij, waardoor het meer dan een mening wordt. En dat is toch wel iets om over na te denken. Wordt zo'n Musk niet een soort oligarch die door zijn bezit te grote invloed kan uitoefenen op de politiek?
Starlink is een bedrijf wat producten verkoopt aan Oekraine, 80 miljoen aan producten. Het is niet alsof Musk ze gratis Starlink heeft gegeven, daar is gewoon voor betaald.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206222643
twitter
pi_206222652
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom? hij heeft gewoon nog deels gelijk.
Kijk anders dit filmpje wat in 2014 is gemaakt, voor dat Trump aan de macht kwam of Elon grote mond had.

Uit dit filmpje is duidelijk dat er een coup vanuit EU/Amerika heeft plaatsgevonden, het kabinet wat tijdens de crisis daar genstalleerd was is pro EU anti Rusland met een reden (Trouwens niet het huidige kabinet van Zylensky).

Dit is trouwens allemaal geen BNW. Filmpje is alleen maar relevanter geworden ondanks dat deze bijna 9 jaar oud is. Kortom, dit bewijst al iets van een plan om Oekraine in EU te krijgen 10 jaar geleden. Nu vindt het allemaal plaats onder Biden, vermoedelijk als Hillary had gewonnen in 2015 dan was het al daarna gebeurd. Maar ze moesten een democraat in het witte huis hebben want Trump had nooit met al die miljarden gesmeten.
Welke coup?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206222669
Iets met 'territoriale integriteit'.

Zelfs in de VS mag een staat zich niet terugtrekken uit de unie.

Beetje jammer dat Musk aandacht krijgt alleen maar omdat-ie rijk is.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2022 10:34:14 ]
pi_206222673
Lukashenko sluit katholieke kerk.

twitter
pi_206222678
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:27 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, het komt inderdaad nooit voor dat 1 van de 2 partijen een oorlog wint. :')

Voordat je anderen beschuldigt met "naieve kleuter", kun je beter eerst een geschiedenisboek openslaan.
(Bijna) Alle oorlogen eindigen aan de onderhandelingstafel. Rusland moest tot aan Berlijn, voordat de Duitse Putin zich overgaf. Verwacht je dat Rusland zich geheel terug gaat trekken en Ukraine tot aan Moscow moet optrekken? Hoe denk je dat Ukraine gaat "winnen"? Zonder onderhandelingen, met een totale Russische capitulatie?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 10:35:29 #46
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206222690
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom? hij heeft gewoon nog deels gelijk.
Kijk anders dit filmpje wat in 2014 is gemaakt, voor dat Trump aan de macht kwam of Elon grote mond had.

Uit dit filmpje is duidelijk dat er een coup vanuit EU/Amerika heeft plaatsgevonden, het kabinet wat tijdens de crisis daar genstalleerd was is pro EU anti Rusland met een reden (Trouwens niet het huidige kabinet van Zylensky).

Dit is trouwens allemaal geen BNW. Filmpje is alleen maar relevanter geworden ondanks dat deze bijna 9 jaar oud is. Kortom, dit bewijst al iets van een plan om Oekraine in EU te krijgen 10 jaar geleden. Nu vindt het allemaal plaats onder Biden, vermoedelijk als Hillary had gewonnen in 2015 dan was het al daarna gebeurd. Maar ze moesten een democraat in het witte huis hebben want Trump had nooit met al die miljarden gesmeten.
Het miljarden smijten voor Oekraine is bipartisan. Dus met uitgebreide goedkeuring van beide partijen. Ook de republikeinen die daar niet zelden zitten vanwege trump.

Verder is het niet bepaald een geheim dat een aantal gezaghebbende politici, Oekrane graag bij de EU zagen. Insert plaatje met Guy Verhofstadt en die inmiddels overleden vvd-er
pi_206222713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:23 schreef zoost het volgende:

[..]
https://responsiblestatec(...)-elon-musk-is-right/

Why Elon Musk is right

Don’t kill the messenger, but listen: America’s approach to this tragic war in Ukraine requires an urgent if not creative adjustment.

Het punt van Elon is dat er ook moet worden gekeken naar een diplomatieke uitweg. Een Militaire uitweg gaat er niet komen. Wie denkt dat 1 van de partijen gaat "winnen" is een naeve kleuter die teveel TV heeft gekeken.
Het is een nogal wat eenzijdig stuk.
We zien wel degelijk effect in het steunen van Oekrane en het beperken van Rusland. Uiteraard gaat Poetin niet meteen op zijn knien. Dit conflict is nu 7 maanden oud, dat is op zich erg jong. Oorlogen duren veelal jaren. En daar wordt in dit geval ook van uitgegaan.

Verder moet je je niet vergissen in de kracht van Russische overheidspropaganda. Die is er vooral op gericht om twijfel en verdeeldheid te zaaien, door waarheid en leugens en tegenstrijdigheden slim met elkaar te vermengen. En dat oogst succes, dat merk je zelfs op dit forum.

Ondertussen wordt deze oorlog gevoerd op Russisch grondgebied, en er zien vooralsnog geen escalatie, laat staan een nucleaire.
Oekrane pakt dagelijks grondgebied af van Rusland, maar die doet daar weinig tegen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206222737
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:23 schreef zoost het volgende:

[..]
https://responsiblestatec(...)-elon-musk-is-right/

Why Elon Musk is right

Don’t kill the messenger, but listen: America’s approach to this tragic war in Ukraine requires an urgent if not creative adjustment.

Het punt van Elon is dat er ook moet worden gekeken naar een diplomatieke uitweg. Een Militaire uitweg gaat er niet komen. Wie denkt dat 1 van de partijen gaat "winnen" is een naeve kleuter die teveel TV heeft gekeken.
wie denkt dat er een diplomatieke uitweg is, is een naeve peuter. geef poetin een vinger en hij zal later je hele arm plus romp en benen nemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206222738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:34 schreef zoost het volgende:

[..]
(Bijna) Alle oorlogen eindigen aan de onderhandelingstafel. Rusland moest tot aan Berlijn, voordat de Duitse Putin zich overgaf. Verwacht je dat Rusland zich geheel terug gaat trekken en Ukraine tot aan Moscow moet optrekken? Hoe denk je dat Ukraine gaat "winnen"? Zonder onderhandelingen, met een totale Russische capitulatie?
Je kunt je natuurlijk afvragen wat we moeten verstaan onder "winnen" en "aan de onderhandelingstafel beslissen". Ook aan de onderhandelingstafel kunnen partijen een oorlog winnen, en capitulatie vindt ook plaats aan de onderhandelingstafel.
pi_206222739
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom? hij heeft gewoon nog deels gelijk.
Kijk anders dit filmpje wat in 2014 is gemaakt, voor dat Trump aan de macht kwam of Elon grote mond had.

Uit dit filmpje is duidelijk dat er een coup vanuit EU/Amerika heeft plaatsgevonden, het kabinet wat tijdens de crisis daar genstalleerd was is pro EU anti Rusland met een reden (Trouwens niet het huidige kabinet van Zylensky).

Dit is trouwens allemaal geen BNW. Filmpje is alleen maar relevanter geworden ondanks dat deze bijna 9 jaar oud is. Kortom, dit bewijst al iets van een plan om Oekraine in EU te krijgen 10 jaar geleden. Nu vindt het allemaal plaats onder Biden, vermoedelijk als Hillary had gewonnen in 2015 dan was het al daarna gebeurd. Maar ze moesten een democraat in het witte huis hebben want Trump had nooit met al die miljarden gesmeten.
Dat filmpje is gewoon BNW, je wordt aan het handje genomen en door het narratief van de maker geleid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206222758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het punt is niet zoals in Rusland waar corruptie vooral aan de top heerst, het is daar in de hele bevolking zo, ik las een verhaal dat bijvoorbeeld dat bijna niemand daar op een normale manier loon ontvangt, maar dat het allemaal via een soort brievenbus firma's gaat.
Als iets de Russische manier is dan is dat het wel.
pi_206222769
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:37 schreef Wantie het volgende:
We zien wel degelijk effect in het steunen van Oekrane en het beperken van Rusland. Uiteraard gaat Poetin niet meteen op zijn knien. Dit conflict is nu 7 maanden oud, dat is op zich erg jong. Oorlogen duren veelal jaren. En daar wordt in dit geval ook van uitgegaan.
Ik heb vooral een probleem met het zien van een militaire oplossing van dit conflict. De enige meest optimistisch / mogelijke oplossing is dat de Russische machtsstructuur instort en er een regime change wordt afgedwongen. Maar die kans schat ik niet heel groot in.

Dus zonder dat er wordt onderhandeld, hoe ziet de militaire oplossing eruit? Zeker nu de provincies als Russisch gebied zijn benoemd. Moet Ukraine tot aan Moscow doorvechten? Echt, schets eens hoe Ukraine deze oorlog kan "winnen"?
pi_206222778
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]
wie denkt dat er een diplomatieke uitweg is, is een naeve peuter. geef poetin een vinger en hij zal later je hele arm plus romp en benen nemen.
Dus? Doorvechten totdat Rusland capituleert? Zie je dat gebeuren?
pi_206222791
quote:
4s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:39 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Je kunt je natuurlijk afvragen wat we moeten verstaan onder "winnen" en "aan de onderhandelingstafel beslissen". Ook aan de onderhandelingstafel kunnen partijen een oorlog winnen, en capitulatie vindt ook plaats aan de onderhandelingstafel.
Precies, dus het meest waarschijnlijke is dat men dit oplost aan een onderhandelingstafel.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 10:45:14 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:42 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik heb vooral een probleem met het zien van een militaire oplossing van dit conflict. De enige meest optimistisch / mogelijke oplossing is dat de Russische machtsstructuur instort en er een regime change wordt afgedwongen. Maar die kans schat ik niet heel groot in.

Dus zonder dat er wordt onderhandeld, hoe ziet de militaire oplossing eruit? Zeker nu de provincies als Russisch gebied zijn benoemd. Moet Ukraine tot aan Moscow doorvechten? Echt, schets eens hoe Ukraine deze oorlog kan "winnen"?
Ik zie eerder gebeuren dat Oekraine de Russen gewoon de grens over trapt en we naar een situatie gaan waarin ze op papier nog jarenlang in oorlog blijven. Geen onderhandelingen want Poetin wil zijn verlies niet nemen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 oktober 2022 @ 10:45:45 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_206222802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:15 schreef polderturk het volgende:
Wat een smerige kuthond is die Elon Musk geworden.

Koop zijn auto's niet meer.
Nou, dan ga ik maar niet nog even zes Tesla's kopen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206222808
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik zie eerder gebeuren dat Oekraine de Russen gewoon de grens over trapt en we naar een situatie gaan waarin ze op papier nog jarenlang in oorlog blijven.
Gewoon een DMZ creren tussen Oekrane en Rusland. De Krim wordt wel een lastig verhaal vrees ik.
pi_206222812
Dat bakje met tanden, blijkt van een tandarts _O-

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206222816
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:42 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik heb vooral een probleem met het zien van een militaire oplossing van dit conflict. De enige meest optimistisch / mogelijke oplossing is dat de Russische machtsstructuur instort en er een regime change wordt afgedwongen. Maar die kans schat ik niet heel groot in.

Dus zonder dat er wordt onderhandeld, hoe ziet de militaire oplossing eruit? Zeker nu de provincies als Russisch gebied zijn benoemd. Moet Ukraine tot aan Moscow doorvechten? Echt, schets eens hoe Ukraine deze oorlog kan "winnen"?
Nou, de oorlog is gewonnen op het moment dat Rusland Oekrane verlaat en stopt met de vijandigheden.
Ik zie niet in waarom mensen denken dat dit conflict moet worden voortgezet op Russisch grondgebied.

Rusland heeft de deur naar onderhandelingen in februari dichtgegooid en nu definitief door te beweren dat het Russisch grondgebied is.

Dus tenzij Rusland daar zelf op terug komt is voortzetting van het heroveren van bezet gebied de enige oplossing.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 10:47:48 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206222831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:46 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Gewoon een DMZ creren tussen Oekrane en Rusland. De Krim wordt wel een lastig verhaal vrees ik.
De Krim heeft een natuurlijke DMZ. De Kechstraat :) Enige wat je hoeft te doen is de brug opblazen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206222832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Al voordat de tandarts post kwam gaf ik aan dat het logischer is dat het gewoon ergens gestolen is. Ik heb ook nergens beweerd dat het niet zou zo kunnen zijn, ik gaf alleen aan dat als er Auswich vergelijkingen worden gemaakt dat je dan erg op moet letten.
En dat gaf ik ook aan
pi_206222835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:44 schreef zoost het volgende:

[..]
Precies, dus het meest waarschijnlijke is dat men dit oplost aan een onderhandelingstafel.
Er valt niks te onderhandelen zolang de Russen nog in Oekrane zitten.
De grenzen moeten minimaal terug naar die van voor 24 februari.

Voor minder hoeft men, terecht, niet te gaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206222841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]
en was die reactie inderdaad niet nodig om je maar gelijk in het kamp van de goedpraters te zetten.
[..]
Laat elkaar gewoon in waarde of negeer een potentile troll gewoon en meld hem/haar/het.
Laten we gewoon eens ophouden met kampen. Dit is NWS en niet OOR of BNW. Hier bespreken we toch het nieuws? En niet welke Fok!ker in welk kamp zit en wie van de kampen er zou moeten winnen of niet.

Het gaat hier de hele tijd mis omdat mensen hun kampen aan het verdedigen zijn.

Mensen moeten hier gewoon stoppen met reageren en naar OOR gaan, als ze zo graag hun trots over hun eigen kamp willen uitspreken. Of gewoon hier onpartijdig reageren en in OOR hun partijdigheid botvieren.

Voor mij is de scheidslijn heel duidelijk, hoor. Ik ga ook niet in OOR onpartijdig zitten reageren. Hier wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 06-10-2022 11:18:57 ]
pi_206222845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:44 schreef zoost het volgende:

[..]
Precies, dus het meest waarschijnlijke is dat men dit oplost aan een onderhandelingstafel.
En hoe zie je dat voor je, welke concessies zal Rusland aanbieden en wat is acceptatie voor Oekrane?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 10:49:47 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206222853
Het is wel een geweldige strategie van Rusland moet ik zeggen. Zo hard terugtrekken dat het Oekraense leger je niet bij kan houden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206222864
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Het is wel een geweldige strategie van Rusland moet ik zeggen. Zo hard terugtrekken dat het Oekraense leger je niet bij kan houden.
they're holding the line!

it's just that the line is moving closer and closer to the Russian border.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206222866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Het is wel een geweldige strategie van Rusland moet ik zeggen. Zo hard terugtrekken dat het Oekraense leger je niet bij kan houden.
Pak me dan als je kan, nananananaaa
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206222874
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:34 schreef zoost het volgende:

[..]
(Bijna) Alle oorlogen eindigen aan de onderhandelingstafel. Rusland moest tot aan Berlijn, voordat de Duitse Putin zich overgaf. Verwacht je dat Rusland zich geheel terug gaat trekken en Ukraine tot aan Moscow moet optrekken? Hoe denk je dat Ukraine gaat "winnen"? Zonder onderhandelingen, met een totale Russische capitulatie?
Speciaal een linkje voor jou: https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet%E2%80%93Afghan_War

Hint: in 1991 hield de USSR op te bestaan. Veel plezier met lezen.
pi_206222896
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:48 schreef StateOfMind het volgende:
De grenzen moeten minimaal terug naar die van voor 24 februari.

Voor minder hoeft men, terecht, niet te gaan.
Dat zou ook kunnen dmv onderhandelingen, niet per definitie met wapens en geweld. Echter, daarbij zal Oekrane naast hun eigen grondgebied ook wat herstelbetaljngen eisen. Beide zie ik Putin hier niet op toegeven.
Poetin weet wat de eisen zijn en hij zal degene moeten zijn die water bij de wijn moet doen. Of beter gezegd gewoon de fles leeg moet kieperen maar helaas zie ik dat niet gebeuren. Zonder druk vanuit het kremlin zal dit conflict dus niet oplossen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 10:54:34 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206222897
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
they're holding the line!

it's just that the line is moving closer and closer to the Russian border.
Niet alleen vasthouden, maar het Oekraense leger wordt steeds verder van de lijn gedwongen 8-)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 10:55:31 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206222902
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat zou ook kunnen dmv onderhandelingen, niet per definitie met wapens en geweld. Echter, daarbij zal Oekrane naast hun eigen grondgebied ook wat herstelbetaljngen eisen. Beide zie ik Putin hier niet op toegeven.
Poetin weet wat de eisen zijn en hij zal degene moeten zijn die water bij de wijn moet doen. Of beter gezegd gewoon de fles leeg moet kieperen maar helaas zie ik dat niet gebeuren. Zonder druk vanuit het kremlin zal dit conflict dus niet oplossen.
Uhm, zeg je nou echt dat diplomatie nog een kans maakt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206222907
quote:
81s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:31 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
"Je auto of je leven!" :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 10:56:14 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206222911
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:42 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik heb vooral een probleem met het zien van een militaire oplossing van dit conflict. De enige meest optimistisch / mogelijke oplossing is dat de Russische machtsstructuur instort en er een regime change wordt afgedwongen. Maar die kans schat ik niet heel groot in.

Dus zonder dat er wordt onderhandeld, hoe ziet de militaire oplossing eruit? Zeker nu de provincies als Russisch gebied zijn benoemd. Moet Ukraine tot aan Moscow doorvechten? Echt, schets eens hoe Ukraine deze oorlog kan "winnen"?
Waarom zou Oekraine niet gewoon doorvechten tot hun eigen land bevrijd is? Ik snap niet zo goed waarom je Moskou opvoert, dat is totaal niet redelijk of relevant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206222920
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik zie eerder gebeuren dat Oekraine de Russen gewoon de grens over trapt en we naar een situatie gaan waarin ze op papier nog jarenlang in oorlog blijven. Geen onderhandelingen want Poetin wil zijn verlies niet nemen.
Inderdaad, maar dat betekend dat deze oorlog nog heel lang gaat duren. Eerst de russen terug de grens over. Dat gaat al een heel langdurige klus worden, waar de kans op verdere escalatie heel groot is en vervolgens een gewapende vrede aan de grens (wat ook niet gaat gebeuren denk ik).

Laten we hopen op een regime change aan Russische zijde (alhoewel ook onwaarschijnlijk)
pi_206222923
Was me niet eens opgevallen dat ze dat woord gebruiken tegenwoordig :P

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 oktober 2022 @ 10:59:34 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206222934
De enige optie die ik Rusland momenteel nog hard zie maken, is dat Zelensky "uit een raam valt".
pi_206222944
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:42 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik heb vooral een probleem met het zien van een militaire oplossing van dit conflict. De enige meest optimistisch / mogelijke oplossing is dat de Russische machtsstructuur instort en er een regime change wordt afgedwongen. Maar die kans schat ik niet heel groot in.

Dus zonder dat er wordt onderhandeld, hoe ziet de militaire oplossing eruit? Zeker nu de provincies als Russisch gebied zijn benoemd. Moet Ukraine tot aan Moscow doorvechten? Echt, schets eens hoe Ukraine deze oorlog kan "winnen"?
We kunnen als Nederland ook eenzijdig een stuk van Rusland als Nederlands gebied benoemen, dat maakt het nog geen Nederlands gebied.

Oekrane heeft niets te maken met wat Rusland in hun land eist of doet, die hebben de vrijheid om hun eigen land te bevrijden.

Hoe Rusland daarmee omgaat is niet hun probleem.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:00:13 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206222945
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:58 schreef Slayage het volgende:
Was me niet eens opgevallen dat ze dat woord gebruiken tegenwoordig :P

[ twitter ]
Special military action, he? Rusland is natuurlijk geen oorlog begonnen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206222953
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:42 schreef zoost het volgende:

[..]
Dus zonder dat er wordt onderhandeld, hoe ziet de militaire oplossing eruit? Zeker nu de provincies als Russisch gebied zijn benoemd. Moet Ukraine tot aan Moscow doorvechten? Echt, schets eens hoe Ukraine deze oorlog kan "winnen"?
Net zoals dat Rusland niet aan Oekrane heeft gevraagd wat ze van een oorlog zouden vinden en of de Russische argumenten terecht waren, hoeft Oekrane niet aan Rusland te vragen of ze akkoord gaan met uitkomst van de oorlog.

Wanneer Oekrane de Russen het land uit heeft gevochten, maakt het verder niet meer uit wat Rusland zegt. Ze zijn niet meer in Oekrane en hebben dus verder niets meer te zeggen.

Dan is het al klaar. Of Rusland het accepteert of niet maakt verder niet uit, dat zoeken ze maar uit.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:02:04 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206222965
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:59 schreef Qarrad het volgende:
De enige optie die ik Rusland momenteel nog hard zie maken, is dat Zelensky "uit een raam valt".
Ja maar dat veranderd niets. Want er zit nauwelijks een cult om hem heen. Het leger staat bijna helemaal los van hem.

In tegenstelling tot Poetin die schijnbaar zelf bevelen geeft voor op het slagveld.

Dit is ook een fout die je veel wappies ziet maken. Die vallen Zelensky aan met allemaal onzin maar het zal mensen weinig boeien als die kerel de pijp uit gaat. Jammer; ja. Maar Oekraine gaat door.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206222969
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:01 schreef YStec het volgende:

[..]
Net zoals dat Rusland niet aan Oekrane heeft gevraagd wat ze van een oorlog zouden vinden en of de Russische argumenten terecht waren, hoeft Oekrane niet aan Rusland te vragen of ze akkoord gaan met uitkomst van de oorlog.

Wanneer Oekrane de Russen het land uit heeft gevochten, maakt het verder niet meer uit wat Rusland zegt. Ze zijn niet meer in Oekrane en hebben dus verder niets meer te zeggen.

Dan is het al klaar. Of Rusland het accepteert of niet maakt verder niet uit, dat zoeken ze maar uit.
En reken maar dat Oekrane de komende jaren flink bewapend zal worden om de grenzen te blijven verdedigen.

Een volgende inval zal door Rusland wss sneller afgeslagen zijn.
pi_206222987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom zou Oekraine niet gewoon doorvechten tot hun eigen land bevrijd is? Ik snap niet zo goed waarom je Moskou opvoert, dat is totaal niet redelijk of relevant.
Omdat Rusland (lees: Putin) dat nooit gaat accepteren. Hij geeft (denk ik) pas op als hij wordt gearresteerd (in Moskou)
pi_206222991
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja maar dat veranderd niets. Want er zit nauwelijks een cult om hem heen. Het leger staat bijna helemaal los van hem.

In tegenstelling tot Poetin die schijnbaar zelf bevelen geeft voor op het slagveld.

Dit is ook een fout die je veel wappies ziet maken. Die vallen Zelensky aan met allemaal onzin maar het zal mensen weinig boeien als die kerel de pijp uit gaat. Jammer; ja. Maar Oekraine gaat door.
Klopt.
Oekrane is gemotiveerd om zich te bevrijden, wie er aan het roer staat maakt daarbij niet zoveel uit.
Zou je er een pro-Rus neerzetten als vervanger dan is die binnen 24 uur gelyncht.
pi_206222993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En reken maar dat Oekrane de komende jaren flink bewapend zal worden om de grenzen te blijven verdedigen.

Een volgende inval zal door Rusland wss sneller afgeslagen zijn.
Zaak is nu dat Rusland nu militair en economisch dusdanig gestraft wordt, dat ze de komende decennia niet eens durven te denken aan een nieuwe oorlog/inval.

En dat goed momenteel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206222997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:03 schreef zoost het volgende:

[..]
Omdat Rusland (lees: Putin) dat nooit gaat accepteren. Hij geeft (denk ik) pas op als hij wordt gearresteerd (in Moskou)
Wat valt er aan te accepteren? Als Oekrane de laatste Russische troepen het land uit heeft gebonjourd dan is dat een feit. Dat heeft niets met "accepteren" te maken. Of Putin dat accepteert moet hij zelf weten, dat zit in zijn hoofd.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:06:29 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206223006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:03 schreef zoost het volgende:

[..]
Omdat Rusland (lees: Putin) dat nooit gaat accepteren. Hij geeft (denk ik) pas op als hij wordt gearresteerd (in Moskou)
Dan draai jij de zaken om, jij vroeg hoe ver Oekraine moest gaan niet wat Rusland of Poetin zou accepteren. Oekraine wil hun land bevrijden van een bezetter, die willen geen opmars naar Moskou.

Overigens, waarom jij dan wel denkt dat je kan onderhandelen met Poetin ontgaat mij overigens als je het
bovenstaande gelooft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206223008
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zou dit niet een van de positieve kanten van de oorlog kunnen zijn voor Oekraine? Veel rotte appels zijn opgepakt en je hebt nu een land met een bevolking dat eensgezind is en samen de boel weer op moet bouwen.
Ik denk het niet. Op lager maatschappelijk niveau geloof ik wel dat je gelijk hebt. Veel mensen zonder toekomstperspectief (ik noem die rotte appels maar met dit eufemisme) zijn gaan vechten en veel van hen hebben het niet overleefd.

Maar de mensen met maatschappelijke invloed hebben natuurlijk niet gevochten en zitten sterker in het zadel dan ooit. Daar is geen 'zuivering' geweest. Sterker nog, denk ik: ze zijn nationalistischer dan ooit en staan te popelen om het land te kunnen vormen naar hun eigen ideen. De burger is in shock op dit moment, en dus heel gevoelig voor manipulatie.

Ik verwacht nog wel een herschrijving van de geschiedenis in Oekrane met wat mythologische verhalen die de Oekraeners hun eigen identiteit geven. Van die mythologische verhalen waar dan ineens 'bewijs' voor wordt gevonden. Natuurlijk allemaal van die verhalen die zullen 'bewijzen' dat Oekrane altijd al meer bij het Westen van Europa heeft gehoord dan bij het Oosten. Dingen als opgravingen van Griekse en Romeinse dorpen enzo., of het vinden van munten uit de Karolingische tijd, die 'bewijzen' dat de band tussen Oekrane en Duitsland 'altijd al heel groot is geweest'.

Dit gaat er wel van uit dat Oekrane een 'sterke leider' zal hebben. Maar met Zelensky zit dat wel goed, die is nu een volksheld en zal met of zonder verkiezingen nog wel een paar jaar blijven zitten.

Laten we hopen dat hij zich goed herinnert dat hij de corruptie in Oekrane zou aanpakken. En laten we hopen dat hij dat gevecht tegen die corruptie zal overleven. Als de oorlog over is, zullen veel politici zich herinneren dat Zelensky's verkiezingsbeloften hun machtsbasis ernstig dreigden te schaden.
pi_206223012
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het punt is niet zoals in Rusland waar corruptie vooral aan de top heerst, het is daar in de hele bevolking zo, ik las een verhaal dat bijvoorbeeld dat bijna niemand daar op een normale manier loon ontvangt, maar dat het allemaal via een soort brievenbus firma's gaat.
Waar. Een ander punt is dat het er in Oekrane op exact dezelfde manier aan toegaat.
pi_206223013
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:34 schreef zoost het volgende:

[..]
(Bijna) Alle oorlogen eindigen aan de onderhandelingstafel. Rusland moest tot aan Berlijn, voordat de Duitse Putin zich overgaf. Verwacht je dat Rusland zich geheel terug gaat trekken en Ukraine tot aan Moscow moet optrekken? Hoe denk je dat Ukraine gaat "winnen"? Zonder onderhandelingen, met een totale Russische capitulatie?
Ook deze oorlog zal uiteindelijk aan de onderhandelingstafel eindigen. Het is dan ook volstrekt logisch dat Oekrane een dominante onderhandelingspositie voor zichzelf aan het creeren is en de Russen in een onderdanige positie dwingt. Er gaat pas onderhandeld worden wanneer de Oekraners de tijd daar rijp voor achten.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 06-10-2022 13:49:02 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206223026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan draai jij de zaken om, jij vroeg hoe ver Oekraine moest gaan niet wat Rusland of Poetin zou accepteren. Oekraine wil hun land bevrijden van een bezetter, die willen geen opmars naar Moskou.

Overigens, waarom jij dan wel denkt dat je kan onderhandelen met Poetin ontgaat mij overigens als je het
bovenstaande gelooft.
Dit is een terugkerend onderwerp: wat moet Oekrane doen om het geweld/oorlog te stoppen, want Rusland zal toch geen stappen nemen in die richting.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:09:37 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206223031
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja maar dat veranderd niets. Want er zit nauwelijks een cult om hem heen. Het leger staat bijna helemaal los van hem.

In tegenstelling tot Poetin die schijnbaar zelf bevelen geeft voor op het slagveld.

Dit is ook een fout die je veel wappies ziet maken. Die vallen Zelensky aan met allemaal onzin maar het zal mensen weinig boeien als die kerel de pijp uit gaat. Jammer; ja. Maar Oekraine gaat door.
Oh ik zeg ook niet dat het veel verandert, ik zeg alleen dat ik dat als het enige zie dat ze nog zouden kunnen momenteel.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:10:10 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206223034
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:09 schreef Aether het volgende:

[..]
Dit is een terugkerend onderwerp: wat moet Oekrane doen om het geweld/oorlog te stoppen, want Rusland zal toch geen stappen nemen in die richting.
Wat mij betreft, een fait accompli waarbij de Russische miltaire eenheden niet langer in Oekraine aanwezig zijn. Op dat moment kan je gaan onderhandelen over een (permanente) vrede.

Tenzij Poetin afgezet wordt en je met een nieuwe orde in Moskou te maken heeft die geen zin heeft om deze oorlog voort te zetten
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206223036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Waar. Een ander punt is dat het er in Oekrane op exact dezelfde manier aan toegaat.
Er is in Oekrane een stuk minder corruptie dan in Rusland.

Alleen al de staat van het wegennet bewijst dat, geld komt wel degelijk terecht waar het nodig is.

Vergeet niet dat zo'n cultuur ook tijd nodig heeft om te veranderen.

Maar even los daarvan: al zou het land 10x corrupter zijn dan Rusland, dan nog heeft Rusland er niets te zoeken.
Je kan Oekrane er wel op aanspreken natuurlijk.
pi_206223050
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:03 schreef zoost het volgende:

[..]
Omdat Rusland (lees: Putin) dat nooit gaat accepteren. Hij geeft (denk ik) pas op als hij wordt gearresteerd (in Moskou)
Sinds wanneer interesseert het de Oekraners, of het westen dat hen steunt, wat die prednisondwerg in het Kremlin en zijn apathische zombievolk wel of niet accepteren?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206223062
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:43 schreef zoost het volgende:

[..]
Dus? Doorvechten totdat Rusland capituleert? Zie je dat gebeuren?
Ik denk dat onderhandelen met Poetin geen optie meer is. Er is inmiddels zoveel gebeurd dat ook Zelensky aangeeft niet met Rusland te willen onderhandelen zolang Poetin aan de macht is.

Doorvechten is dus de enige keuze op dit moment waarbij het natuurlijk de vraag is hoelang het Westen en de V.S. nog steun kan bieden aan Oekraine.

Ik zie Rusland onder leiding van Poetin inderdaad niet capituleren.

Heel veel leed aan beide kanten dus, wellicht jarenlange strijd, een oplossing zie ik ook niet meer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:14:03 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206223065
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Waarom? hij heeft gewoon nog deels gelijk.
Kijk anders dit filmpje wat in 2014 is gemaakt, voor dat Trump aan de macht kwam of Elon grote mond had.

Uit dit filmpje is duidelijk dat er een coup vanuit EU/Amerika heeft plaatsgevonden, het kabinet wat tijdens de crisis daar genstalleerd was is pro EU anti Rusland met een reden (Trouwens niet het huidige kabinet van Zylensky).

Dit is trouwens allemaal geen BNW. Filmpje is alleen maar relevanter geworden ondanks dat deze bijna 9 jaar oud is. Kortom, dit bewijst al iets van een plan om Oekraine in EU te krijgen 10 jaar geleden. Nu vindt het allemaal plaats onder Biden, vermoedelijk als Hillary had gewonnen in 2015 dan was het al daarna gebeurd. Maar ze moesten een democraat in het witte huis hebben want Trump had nooit met al die miljarden gesmeten.
Ik denk dat je even moet opzoeken hoe een president in de VS werkt. En daarna hoe de stemmingen waren in oa het senaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206223074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat mij betreft, een fait accompli waarbij de Russische miltaire eenheden niet langer in Oekraine aanwezig zijn. Op dat moment kan je gaan onderhandelen over een (permanente) vrede.

Tenzij Poetin afgezet wordt en je met een nieuwe orde in Moskou te maken heeft die geen zin heeft om deze oorlog voort te zetten
Ja, dat lijkt me ook. Het Kremlin heeft bewezen zich niets van internationale afspraken aan te trekken en te respecteren, dus waarom het in de huidige situatie langdurig iets zou veranderen is me onduidelijk.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206223081
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik zie eerder gebeuren dat Oekraine de Russen gewoon de grens over trapt en we naar een situatie gaan waarin ze op papier nog jarenlang in oorlog blijven. Geen onderhandelingen want Poetin wil zijn verlies niet nemen.
Op papier zijn ze niet eens in oorlog, het is nog steeds een speciale militaire operatie.

Maar dit kan de komende jaren of decennia nog best vervelend worden.
Het lijkt er niet op dat de Russen zomaar hun schuld gaan erkennen en aan een Wiedergutmachung beginnen.
Dan zullen ze de schuld van de nederlaag eerder bij Oekrane/NAVO/Westen/nazi's/satanisten/LHBTI+/etc leggen.
En mochten sancties dan blijven voortduren dan zal dat niet beter worden.
Misschien dat Rusland dan uit elkaar valt maar evengoed gaan ze het over x jaar nog eens proberen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_206223083
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Uhm, zeg je nou echt dat diplomatie nog een kans maakt?
Nee, ik zeg dat er een mogelijkheid is. De kans dat die mogelijkheid aangegrepen wordt acht ik vooralsnog heel minimaal.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:17:13 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:23 schreef zoost het volgende:

[..]
https://responsiblestatec(...)-elon-musk-is-right/

Why Elon Musk is right

Don’t kill the messenger, but listen: America’s approach to this tragic war in Ukraine requires an urgent if not creative adjustment.

Het punt van Elon is dat er ook moet worden gekeken naar een diplomatieke uitweg. Een Militaire uitweg gaat er niet komen. Wie denkt dat 1 van de partijen gaat "winnen" is een naeve kleuter die teveel TV heeft gekeken.
Ik kijk op het moment best veel tv. En ik zie 1 partij winnen en een andere zie ik uit elkaar vallen.

Dus voor het moment ben ik een nave kleuter.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206223105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:31 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Een heel klein beetje kritiek op de Russen mag toch wel? Of is dat provoceren?
De mensen waar je op in aan het hakken bent doen niet anders. Betekent niet dat alles wat kritiek levert op de Russen ook gelijk voor waar hoeft te worden aangenomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206223116
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, de oorlog is gewonnen op het moment dat Rusland Oekrane verlaat en stopt met de vijandigheden.
Zo win je geen oorlog. Wat jij voorstelt werkt alleen als Rusland EN Oekrane beide stoppen met de vijandigheden. Denk je werkelijk dat Oekrane zo makkelijk kan stoppen met vijandigheden, na wat ze hebben meegemaakt? De Oekraense vechters die het hebben overleefd zullen zich herorganiseren en op eigen houtje door blijven vechten, voor payback, of gewoon omdat ze thuis toch niks meer hebben om naar terug te komen.

Een oorlog stopt alleen wanneer beide partijen een overeenkomst maken die een einde aan de vijandigheden maakt en een duidelijke lijn trekt tussen Oekrane en Rusland. En beide partijen moeten die lijn accepteren, anders stopt niemand met vechten. En een vredesplan moet ook een acceptabel plan bevatten die er voor zorgt dat de vechters hun wapens neer willen en zullen leggen.
pi_206223146
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:18 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zo win je geen oorlog. Wat jij voorstelt werkt alleen als Rusland EN Oekrane beide stoppen met de vijandigheden. Denk je werkelijk dat Oekrane zo makkelijk kan stoppen met vijandigheden, na wat ze hebben meegemaakt? De Oekraense vechters die het hebben overleefd zullen zich herorganiseren en op eigen houtje door blijven vechten, voor payback, of gewoon omdat ze thuis toch niks meer hebben om naar terug te komen.

Een oorlog stopt alleen wanneer beide partijen een overeenkomst maken die een einde aan de vijandigheden maakt en een duidelijke lijn trekt tussen Oekrane en Rusland. En beide partijen moeten die lijn accepteren, anders stopt niemand met vechten. En een vredesplan moet ook een acceptabel plan bevatten die er voor zorgt dat de vechters hun wapens neer willen en zullen leggen.
Als je een afwijkend wereldbeeld hebt moet je je altijd afvragen of jij nu zo slim bent en wij allemaal zo dom f dat je het misschien verkeerd zou kunnen zien.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:22:18 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223155
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:03 schreef zoost het volgende:

[..]
Omdat Rusland (lees: Putin) dat nooit gaat accepteren. Hij geeft (denk ik) pas op als hij wordt gearresteerd (in Moskou)
Ukraine accepteert geen bezetting. Wat wil je nou eigenlijk?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:22:33 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223158
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:18 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zo win je geen oorlog. Wat jij voorstelt werkt alleen als Rusland EN Oekrane beide stoppen met de vijandigheden. Denk je werkelijk dat Oekrane zo makkelijk kan stoppen met vijandigheden, na wat ze hebben meegemaakt? De Oekraense vechters die het hebben overleefd zullen zich herorganiseren en op eigen houtje door blijven vechten, voor payback, of gewoon omdat ze thuis toch niks meer hebben om naar terug te komen.

Een oorlog stopt alleen wanneer beide partijen een overeenkomst maken die een einde aan de vijandigheden maakt en een duidelijke lijn trekt tussen Oekrane en Rusland. En beide partijen moeten die lijn accepteren, anders stopt niemand met vechten. En een vredesplan moet ook een acceptabel plan bevatten die er voor zorgt dat de vechters hun wapens neer willen en zullen leggen.
Noord-Korea en Zuid-Korea zijn al 70 jaar met elkaar in oorlog en toch worden er geen schoten gelost. Zoiets verwacht ik ook tussen Oekrane en Rusland.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206223182
Ik zal alvast even de dagelijkse statusupdate van Rob de Wijk hier weg zetten, hebben we dat ook weer gehad.

https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:24:33 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223190
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:09 schreef Aether het volgende:

[..]
Dit is een terugkerend onderwerp: wat moet Oekrane doen om het geweld/oorlog te stoppen, want Rusland zal toch geen stappen nemen in die richting.
Als het Russische leger op is, stopt het geweld. Sim-pel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:24:42 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223192
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:24 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik zal alvast even de dagelijkse statusupdate van Rob de Wijk hier weg zetten, hebben we dat ook weer gehad.

https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
:D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206223223


Volgens strelkov (mastermind krim annexatie etc etc)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 11:30:37 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206223256
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat er een mogelijkheid is. De kans dat die mogelijkheid aangegrepen wordt acht ik vooralsnog heel minimaal.
Een kans maken = er is een mogelijkheid.

En ik zeg dat die kans 0 is. De twee landen liggen zo ver uit elkaar dat zelfs het midden een gigantisch verlies is voor beide kanten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206223276
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er is in Oekrane een stuk minder corruptie dan in Rusland.
Volgens mijn Oekraense en Russische collega's niet. Banen worden in beide landen normaliter vergeven door vrienden en niet verkregen door open sollicitatie. Bijna al mijn Russische en Oekraense collega's zijn hier naar het Westen gekomen omdat ze weg wilden uit die vriendjespolitiek-wereld. Allemaal hebben ze hetzelfde verhaal: ze moesten werken voor en samen met mensen die echt geen fuk begrepen waar ze mee bezig waren, maar die hun baantje te danken hadden aan vrienden in het management. Het is ook heel gewoon dat als zo'n vriendjespolitiekmanager weg gaat en er een nieuwe komt, ook meteen mensen ontslagen worden om plaats te maken voor vriendjes van de nieuwe manager.

De corruptie is in beide landen gewoon genstitutionaliseerd. Ze vinden het zo normaal dat ze pas begrijpen hoe het werkelijk kan als ze hier terecht zijn gekomen.

En als ik hen dan vertel dat vriendjespolitiek hier in Nederland ook nog steeds bestaat, vallen ze van hun stoel van het lachen. :+

Je moet er niet je ogen voor sluiten, want hoe dan ook zal Oekrane bij de EU komen. Ik hoop alleen maar dat Zelensky grote slagen zal weten te halen met betrekking tot transparantie op de arbeidsmarkt, transparantie in de overheid en het bestrijden van discriminatie.
pi_206223284
Die Elon Musk weet niet dat bij de laatste verkiezingen de pro-Oekranse partij in alle districten de meerderheid had gekregen.

twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 11:34:06 #113
408813 crew  trein2000
pi_206223291
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:33 schreef polderturk het volgende:
Die Elon Musk weet niet dat bij de laatste verkiezingen de pro-Oekranse partij in alle districten de meerderheid had gekregen.

[ twitter ]
Het is voor sommigen een wat vreemd concept dat mensen een afkeer hebben van lui die hun huizen platgooien, hun dochters verkrachten en hun zonen vermoorden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206223312
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je een afwijkend wereldbeeld hebt moet je je altijd afvragen of jij nu zo slim bent en wij allemaal zo dom f dat je het misschien verkeerd zou kunnen zien.
Bedoel je "jij" in overdrachtelijke zin, of in persoonlijke zin? Zo het het laatste is, stop dan alsjeblieft met hier jagen op slachtoffers om je zwarte wereldbeeld op te botvieren en verhuis naar BNW, waar iedereen je op een voetstuk zal zetten.
pi_206223326
Ik vermoed dat binnen een week en waarschijlijk eerder het Zaporizhzhia offensive gaat beginnen
  FOK!fotograaf donderdag 6 oktober 2022 @ 11:36:58 #116
364681 over_hedge
pi_206223328
Wat maakt iedereen zich toch druk over Elon musk :') Lekker boeiend wat hij vind. Hij heeft gewoon een mening net zoals ieder ander. Alleen omdat hij veel geld heeft is het opeens nieuws wat hij vind?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 11:38:57 #117
408813 crew  trein2000
pi_206223363
twitter

Van alle oorlogsmisdrijven vind ik dit soort acties misschien nog wel het walgelijkste…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:39:03 #118
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206223364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:36 schreef over_hedge het volgende:
Wat maakt iedereen zich toch druk over Elon musk :') Lekker boeiend wat hij vind. Hij heeft gewoon een mening net zoals ieder ander. Alleen omdat hij veel geld heeft is het opeens nieuws wat hij vind?
Russen gaan er wel weer mee aan de haal op Russische tv zie ik. Soms is het beter om gewoon je mond te houden als je niet op de hoogte bent van alles, zeker omdat hij weet dat hij een invloedrijk persoon is.
pi_206223372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:33 schreef polderturk het volgende:
Die Elon Musk weet niet dat bij de laatste verkiezingen de pro-Oekranse partij in alle districten de meerderheid had gekregen.

[ twitter ]
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206223373
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van alle oorlogsmisdrijven vind ik dit soort acties misschien nog wel het walgelijkste…
Dit is toch gewoon genocide volgens het boekje?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:40:27 #121
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van alle oorlogsmisdrijven vind ik dit soort acties misschien nog wel het walgelijkste…
Dit soort genocide zien we ook gewoon op de Russische staatstelevisie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 11:40:36 #122
408813 crew  trein2000
pi_206223388
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dit is toch gewoon genocide volgens het boekje?
Etnische zuivering.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 11:40:56 #123
408813 crew  trein2000
pi_206223394
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit soort genocide zien we ook gewoon op de Russische staatstelevisie.
Ik heb geen indicaties dat die kinderen vermoord worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:42:06 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206223409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is voor sommigen een wat vreemd concept dat mensen een afkeer hebben van lui die hun huizen platgooien, hun dochters verkrachten en hun zonen vermoorden.
Ja maar mijn gas wordt duurder! Wat kan mij dat nou schelen wat er ver weg gebeurt!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206223411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb geen indicaties dat die kinderen vermoord worden.
Volgens mij hoeft genocide niet per se dode nvan te zijn, het volledig assimileren, door ze bijvoorbeeld over te brengen naar Rusland en middels propaganda zich te laten afkeren van Oekraine is ook genocide. Maar etnische zuivering ook een mooie term idd
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:42:38 #126
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223418
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb geen indicaties dat die kinderen vermoord worden.
Ze hoeven niet vermoord te worden om dit genocide te noemen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206223423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
De mensen waar je op in aan het hakken bent doen niet anders. Betekent niet dat alles wat kritiek levert op de Russen ook gelijk voor waar hoeft te worden aangenomen.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:43:04 #128
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206223426
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:35 schreef RetepV het volgende:

[..]
Bedoel je "jij" in overdrachtelijke zin, of in persoonlijke zin? Zo het het laatste is, stop dan alsjeblieft met hier jagen op slachtoffers om je zwarte wereldbeeld op te botvieren en verhuis naar BNW, waar iedereen je op een voetstuk zal zetten.
Ik begrijp zijn verbazing over jouw wonderlijke ideen wat er zal gebeuren zodra Oekrane de Russen uit hun land hebben gesmeten wel. Hoe kom je er toch bij dat er dan een soort van partizanen oorlog zal ontstaan van ongeleide Oekranse strijdgroepen die door zullen gaan met vechten zonder opdracht?
pi_206223430
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dit is toch gewoon genocide volgens het boekje?
Jip.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:43:36 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223434
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb geen indicaties dat die kinderen vermoord worden.
https://www.amnesty.nl/encyclopedie/genocide-en-genocideverdrag

e. het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:44:21 #131
8781 crew  Frutsel
pi_206223444
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Volgens mijn Oekraense en Russische collega's niet. Banen worden in beide landen normaliter vergeven door vrienden en niet verkregen door open sollicitatie. Bijna al mijn Russische en Oekraense collega's zijn hier naar het Westen gekomen omdat ze weg wilden uit die vriendjespolitiek-wereld. Allemaal hebben ze hetzelfde verhaal: ze moesten werken voor en samen met mensen die echt geen fuk begrepen waar ze mee bezig waren, maar die hun baantje te danken hadden aan vrienden in het management. Het is ook heel gewoon dat als zo'n vriendjespolitiekmanager weg gaat en er een nieuwe komt, ook meteen mensen ontslagen worden om plaats te maken voor vriendjes van de nieuwe manager.

De corruptie is in beide landen gewoon genstitutionaliseerd. Ze vinden het zo normaal dat ze pas begrijpen hoe het werkelijk kan als ze hier terecht zijn gekomen.

En als ik hen dan vertel dat vriendjespolitiek hier in Nederland ook nog steeds bestaat, vallen ze van hun stoel van het lachen. :+

Je moet er niet je ogen voor sluiten, want hoe dan ook zal Oekrane bij de EU komen. Ik hoop alleen maar dat Zelensky grote slagen zal weten te halen met betrekking tot transparantie op de arbeidsmarkt, transparantie in de overheid en het bestrijden van discriminatie.
Ik geloof direct dat Oekrane corrupt is, dat geloofde ik ook al voordat Rusland deze hele shitshow begon, Het zal vermoedelijk meer aanwezig zijn in Rusland, wellicht iets minder in Oekrane, maar ook in Hongarije, Griekenland, Itali al neem ik aan dat het daar meer geworteld is dan bijv in Duitsland of Nederland maar ook hier komt het voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:45:07 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik geloof direct dat Oekrane corrupt is, dat geloofde ik ook al voordat Rusland deze hele shitshow begon, Het zal vermoedelijk meer aanwezig zijn in Rusland, wellicht iets minder in Oekrane, maar ook in Hongarije, Griekenland, Itali al neem ik aan dat het daar meer geworteld is dan bijv in Duitsland of Nederland maar ook hier komt het voor.
Limburg :+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:45:13 #133
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206223455
Laag geboortecijfer? Steel gewoon kinderen uit een ander land.....

Waar zullen die kinderen nu opgevoed worden? Een soort weeshuis, adoptiegezin?
Die kinderen krijg je ook niet zomaar terug eenmaal in Rusland....
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:45:58 #134
8781 crew  Frutsel
pi_206223461
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van alle oorlogsmisdrijven vind ik dit soort acties misschien nog wel het walgelijkste…
Voorbode voor een nuke
pi_206223473
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:39 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
Sowieso raar om te veronderstellen dat een taal spreken zou betekenen dat je graag geannexeerd zou willen worden door een ander land. Ik zit ook niet te wachten op annexatie door het VK omdat ik Engels spreek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:47:18 #136
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_206223482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van alle oorlogsmisdrijven vind ik dit soort acties misschien nog wel het walgelijkste…
Bizar.....
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:47:29 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:45 schreef Momo het volgende:
Laag geboortecijfer? Steel gewoon kinderen uit een ander land.....

Waar zullen die kinderen nu opgevoed worden? Een soort weeshuis, adoptiegezin?
Die kinderen krijg je ook niet zomaar terug eenmaal in Rusland....
De kinderen die we een paar weken geleden op de Russische TV zagen zijn ondergebracht in Russische gezinnen dacht ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:47:33 #138
8781 crew  Frutsel
pi_206223489
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Limburg :+
Randstad :)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 11:48:15 #139
408813 crew  trein2000
pi_206223500
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sowieso raar om te veronderstellen dat een taal spreken zou betekenen dat je graag geannexeerd zou willen worden door een ander land. Ik zit ook niet te wachten op annexatie door het VK omdat ik Engels spreek.
Nee nee, als anglofoon zit jij om de Britten te springen en wordt je door Rutte onderdrukt.

Groet,
De trollenfabriek in Sint-Petersburg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:48:58 #140
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:32 schreef RetepV het volgende:
De corruptie is in beide landen gewoon genstitutionaliseerd.
Daarom is het beter als Ukraine afstand neemt van Rusland. Maar Rusland heeft daar een beetje moeite mee. Maar als het Rode Leger verslagen is, kan Ukraine bij de EU en veranderen in een normaal land.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206223515
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 11:51:06 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223534
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:51:26 #143
5428 crew  miss_sly
pi_206223544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb geen indicaties dat die kinderen vermoord worden.
quote:
De Verenigde Naties namen in 1948 tijdens de Algemene Vergadering te Parijs het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan.Dwaarin zij bevestigden de verdragsluitende partijen dat genocide een internationaal misdrijf is en zich verbonden dit misdrijf te verhinderen en te bestraffen. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:

een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen door 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.[4][5]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206223562
twitter
pi_206223583
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik begrijp zijn verbazing over jouw wonderlijke ideen wat er zal gebeuren zodra Oekrane de Russen uit hun land hebben gesmeten wel. Hoe kom je er toch bij dat er dan een soort van partizanen oorlog zal ontstaan van ongeleide Oekranse strijdgroepen die door zullen gaan met vechten zonder opdracht?
Na 2014 was dat ook het geval. De oplossing die ze daar voor gevonden hadden was om die partizanenlegers in het Oekraense leger op te nemen. Zoals met Azov gebeurde.

Ik weet het niet. Vergeet jij dat die soldaten die gevochten hebben nu vol zitten met psychische problemen, PTSD en dergelijke, en niet zomaar met al hun problemen weer terug de maatschappij in kunnen? Zij moeten een perspectief hebben, anders gaat het mis met ze. En ze zullen niet stil blijven zitten wachten tot iemand ze helpt, ze zullen zichzelf helpen.

Dit is een materie waar veel te weinig over wordt gepraat. Maar het hoort bij het maken van een vrede na de oorlog: soldaten moeten een toekomstperspectief gegeven worden, anders geven ze zichzelf wel hun eigen toekomstperspectief.

Hoe denk je dat 'Wagner' en 'Azov' ontstaan zijn?

De Romeinen begrepen dit al heel goed. Hun oplossing was om iedereen die soldaat was geweest geld of een stuk land, en het Romeinse staatsburgerschap te geven. Een grote beloning voor de soldaat, en een verzekering van de Romeinse staat dat de soldaten vredelievende boer zouden worden, op een plek die de overheid zelf aan kon wijzen (en meestal ver van Rome).
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:58:13 #146
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223629
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:54 schreef RetepV het volgende:
Vergeet jij dat die soldaten die gevochten hebben nu vol zitten met psychische problemen, PTSD en dergelijke,
Dus het Rode Leger zal volledig uitgemoord moeten worden, anders stopt deze oorlog niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206223642
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Daarom is het beter als Ukraine afstand neemt van Rusland. Maar Rusland heeft daar een beetje moeite mee. Maar als het Rode Leger verslagen is, kan Ukraine bij de EU en veranderen in een normaal land.
Laten we het hopen. Voor de oorlog ging het nog niet zo de goede kant op. Na de oorlog, wanneer Oekrane bij de EU zal komen, zullen ze gedwongen moeten worden, net als Griekenland gedwongen werd. In Griekenland was het al een groot probleem, maar in Oekrane zal het een nog veel groter probleem zijn. Ik weet het zeker, ik ken beide landen wel.
pi_206223657
Wat voor werk doe je dan als je Oekraense en Russische collega’s hebt die ook nog eens allebei naar Nederland zijn gevlucht?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:59:48 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:58 schreef RetepV het volgende:
Voor de oorlog ging het nog niet zo de goede kant op
Nee, omdat Putin liep te kutten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206223660
Kinderen naar de Krim evacueren? Whut!
Die Russen doen werkelijk alles om de Krim in Russische handen te houden, dit is zeker niet om de veiligheid van de kinderen te waarborgen. Russen gebruiken de kinderen als menselijk schild.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:00:06 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223664
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:59 schreef Document1 het volgende:
Wat voor werk doe je dan als je Oekraense en Russische collega’s hebt die ook nog eens allebei naar Nederland zijn gevlucht?
Dan ben je vluchtelingenwerker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206223677
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:59 schreef Document1 het volgende:
Wat voor werk doe je dan als je Oekraense en Russische collega’s hebt die ook nog eens allebei naar Nederland zijn gevlucht?
Duimzuigen 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206223695
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus het Rode Leger zal volledig uitgemoord moeten worden, anders stopt deze oorlog niet.
Dan zitten die Oekraense soldaten toch nog steeds vol met PTSD? Misschien ook nog met torenhoge schuldgevoelens omdat ze die Russische soldaten dan hebben zitten vermoorden terwijl er al geen gevechtshandelingen meer waren.

Een oorlog stop je nog niet door te stoppen met gevechtshandelingen. Hoe krijg je de oorlog uit een mens? What has been seen cannot be unseen.
pi_206223699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van alle oorlogsmisdrijven vind ik dit soort acties misschien nog wel het walgelijkste…
Ik weet niet maar in de lijn van terugtrekkende troepen, ontruimen van vrouwen en kinderen.. inb4 nukes?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:03:42 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:02 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dan zitten die Oekraense soldaten toch nog steeds vol met PTSD?
Ja maar als Ukraine bij de EU zit, krijgen die soldaten behandeling zoals dat in moderne beschaafde landen gebruikelijk is. Daar is Rusland nog niet aan toe.


quote:
Een oorlog stop je nog niet door te stoppen met gevechtshandelingen. Hoe krijg je de oorlog uit een mens? What has been seen cannot be unseen.
En daarom begint Rusland iedere keer oorlogen. Dus jij bent tegen Putin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206223717
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:02 schreef byah het volgende:

[..]
Ik weet niet maar in de lijn van terugtrekkende troepen, ontruimen van vrouwen en kinderen.. inb4 nukes?
In een gebied waar 15000 russische soldaten vastzitten? Nee.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:04:32 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206223730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:02 schreef byah het volgende:

[..]
Ik weet niet maar in de lijn van terugtrekkende troepen, ontruimen van vrouwen en kinderen.. inb4 nukes?
Ah ja, Oekraine staat op het punt de stad terug te nemen, dus laten we de stad nuken, dat zal ze leren!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206223736
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:59 schreef Document1 het volgende:
Wat voor werk doe je dan als je Oekraense en Russische collega’s hebt die ook nog eens allebei naar Nederland zijn gevlucht?
30+ jaar software engineer, team manager, etc.

Ik zal je nog iets vertellen. n van mijn collega's kon niet weg uit Oekrane en zit daar nog steeds. Hij woont in Kherson. Nogal spannend, dus. Elke ochtend is het weer afwachten of hij bij de standup aanwezig zal zijn.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:07:28 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:05 schreef RetepV het volgende:

[..]
30+ jaar software engineer, team manager, etc.

Ik zal je nog iets vertellen. n van mijn collega's kon niet weg uit Oekrane en zit daar nog steeds. Hij woont in Kherson. Nogal spannend, dus. Elke ochtend is het weer afwachten of hij bij de standup aanwezig zal zijn.
Dan zal ik maar hopen dat het Rode Leger snel kapot is. Anders gaat je collega nog dood.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206223791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:18 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zo win je geen oorlog. Wat jij voorstelt werkt alleen als Rusland EN Oekrane beide stoppen met de vijandigheden.
Klopt, en als Rusland stopt met hun agressie en Oekrane verlaat komt daar een einde aan.


quote:
Denk je werkelijk dat Oekrane zo makkelijk kan stoppen met vijandigheden, na wat ze hebben meegemaakt?
Jazeker.


quote:
De Oekraense vechters die het hebben overleefd zullen zich herorganiseren en op eigen houtje door blijven vechten, voor payback, of gewoon omdat ze thuis toch niks meer hebben om naar terug te komen.
Die hebben genoeg om naar huis te komen: een bevrijd land waarvoor ze gevochten hebben. Dat weer moet worden opgebouwd.
Persoonlijke Vendetta's zijn natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik verwacht niet dat Oekraense veteranen op eigen houtje, zonder verdere steun, vijandig Rusland zullen binnendringen en daar wraakacties uitvoeren.
In feite kan Oekrane dat nu ook doen, en we zien alleen militair strategische doelen die worden aangevallen, geen Russische dorpen en steden uit wraak.

quote:
Een oorlog stopt alleen wanneer beide partijen een overeenkomst maken die een einde aan de vijandigheden maakt en een duidelijke lijn trekt tussen Oekrane en Rusland.

Die lijn hebben ze al vastgesteld na het uiteenvallen van de Sovjet Unie.

quote:
En beide partijen moeten die lijn accepteren, anders stopt niemand met vechten. En een vredesplan moet ook een acceptabel plan bevatten die er voor zorgt dat de vechters hun wapens neer willen en zullen leggen.
Ik verwacht niet dat Russische soldaten op eigen houtje door blijven vechten als Poetin een terugtrekking aankondigt uit alle gebieden. Je ziet nu ook dat ze juist op eigen houtje zelf terug trekken en alles achter laten.

En ik zie niet in waarom je denkt dat Oekraense troepen op eigen houtje Rusland zouden gaan binnenvallen, nadat Rusland eenzijdig zich heeft teruggetrokken.

Het enige hoofdpijn dossier is De Krim.
Hoe gaat Oekrane daar mee om als Rusland uit Oost Oekrane is verjaagd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206223802


Volgens RUssiche bron (die 2 dagen geleden ook vaak goed zat dus denk ter plaatse) is Oekraine weer begonnen.
Gister niet veel nieuws gehad, dus gisteren waarschijnlijk een operationele pauze geweest. Wellicht vandaag dus weer een nieuwe felle strijd om verder op te rukken.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:11:36 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206223811
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:11 schreef Starhopper het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)nse-handen~bec611c6/

Waar komen die T90's ineens vandaan? Hebben ze er nog een zwikje gevonden in een stoffig depot?
Schijnt een order voor India te zijn, die rus dus voor zichzelf houd.
&lt;signature here&gt;.
pi_206223818
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja maar als Ukraine bij de EU zit, krijgen die soldaten behandeling zoals dat in moderne beschaafde landen
Ik denk dat tegen de tijd dat Oekrane werkelijk bij de EU zit, we al minstens 5 jaar verder zijn.

En hoe moet een Westerling weten hoe hij een Oekraener psychisch moet behandelen? Dat kunnen alleen andere Oekraeners.

Wat hij voorstelt zou neerkomen op iets als brainwashing. Ik denk niet dat dat zal werken.

quote:
En daarom begint Rusland iedere keer oorlogen. Dus jij bent tegen Putin.
Ik ben tegen oorlog. En ik ben tegen het oprekken van een oorlog om nog wat tactische voordeeltjes proberen bij elkaar te schrapen. Met het winnen van een oorlog win je niet het conflict. Je beindigt er alleen de gevechtshandelingen mee.

Oorlog = conflict + gevechtshandelingen

Wil je een oorlog beindigen, dan zul je allebei het conflict en de gevechtshandelingen moeten beindigen. Anders heb je alleen de gevechtshandelingen beindigd. Zoals wij na WOII hebben gedaan en met een koude oorlog bleven zitten.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:15:47 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223853
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk dat tegen de tijd dat Oekrane werkelijk bij de EU zit, we al minstens 5 jaar verder zijn.
Dan moeten we opschieten.
quote:
En hoe moet een Westerling weten hoe hij een Oekraener psychisch moet behandelen? Dat kunnen alleen andere Oekraeners.
Ukraqine heeft prima mensen daarvoor. Omdat Ukraine een modern land is en geen Rusland.
quote:
Wat hij voorstelt zou neerkomen op iets als brainwashing. Ik denk niet dat dat zal werken.
[..]
Wie stelt wat voor? Putin doet aan brainwashing, dat wisten we toch al?
quote:
Ik ben tegen oorlog. En ik ben tegen het oprekken van een oorlog om nog wat tactische voordeeltjes proberen bij elkaar te schrapen. Met het winnen van een oorlog win je niet het conflict. Je beindigt er alleen de gevechtshandelingen mee.

Oorlog = conflict + gevechtshandelingen
Putin wil niet stoppen, dus zit er niets anders op dan Putins gevechtshandelingen onmogelijk te maken.
quote:
Wil je een oorlog beindigen, dan zul je allebei het conflict en de gevechtshandelingen moeten beindigen. Anders heb je alleen de gevechtshandelingen beindigd. Zoals wij na WOII hebben gedaan en met een koude oorlog bleven zitten.
Putrin wil niet stoppen, het is zijn schuld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 12:16:02 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223857
twitter


Het westen wil Rusland kapot maken :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:16:24 #166
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206223866
Ik ben een paar uur weg, kan iemand anders RetepV bezig houden? Hij heeft nog wat vragen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 12:16:43 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206223869
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Schijnt een order voor India te zijn, die rus dus voor zichzelf houd.
Ah, export kwaliteit. Feest voor Oekraine ;)

Als ik India was zou ik mij toch nog wel een paar keer bedenken voor ik Russische militair materiaal kocht, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206223870
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en als Rusland stopt met hun agressie en Oekrane verlaat komt daar een einde aan.
Oekrane heeft ook agressie tegen Rusland. Ik gebruik het woord 'agressie' niet in plaats van 'gevechtshandelingen'. Zonder gevechtshandelingen is er nog steeds veel agressie. En die agressie was voor de oorlog bij Oekrane groter dan bij Rusland. Zelfs al voor 2014. Als de problemen daar in die regio opgelost moeten worden, dan moet je dit zeker niet onderschatten.

quote:
Die hebben genoeg om naar huis te komen: een bevrijd land waarvoor ze gevochten hebben. Dat weer moet worden opgebouwd.
Een deel van de soldaten zal dat kunnen. Een ander deel zal dat niet kunnen. En voor dat deel moet je wel iets doen, want er is altijd een kans dat ze zich tegen je zullen keren.

Het gaat hier wel om mensen die met gemak en zonder aarzeling een ander mens voor zijn flikker schieten, als ze vinden dat het nodig is.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:17:07 #169
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206223876
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben een paar uur weg, kan iemand anders RetepV bezig houden? Hij heeft nog wat vragen.
Of men reageert gewoon niet meer op hem?
pi_206223883


Zojuist schip/Pontoon geraakt bij Antonovsky brug in Kherson
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 12:18:27 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206223891
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef RetepV het volgende:

Een deel van de soldaten zal dat kunnen. Een ander deel zal dat niet kunnen. En voor dat deel moet je wel iets doen, want er is altijd een kans dat ze zich tegen je zullen keren.

Het gaat hier wel om mensen die met gemak en zonder aarzeling een ander mens voor zijn flikker schieten, als ze vinden dat het nodig is.
Ik denk dat jij schromelijk onderschat dat de meeste mensen daartoe moeiteloos in staat zijn mits in de juiste omstandigheden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206223913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk dat tegen de tijd dat Oekrane werkelijk bij de EU zit, we al minstens 5 jaar verder zijn.

En hoe moet een Westerling weten hoe hij een Oekraener psychisch moet behandelen? Dat kunnen alleen andere Oekraeners.

Wat hij voorstelt zou neerkomen op iets als brainwashing. Ik denk niet dat dat zal werken.
[..]
Ik ben tegen oorlog. En ik ben tegen het oprekken van een oorlog om nog wat tactische voordeeltjes proberen bij elkaar te schrapen. Met het winnen van een oorlog win je niet het conflict. Je beindigt er alleen de gevechtshandelingen mee.

Oorlog = conflict + gevechtshandelingen

Wil je een oorlog beindigen, dan zul je allebei het conflict en de gevechtshandelingen moeten beindigen. Anders heb je alleen de gevechtshandelingen beindigd. Zoals wij na WOII hebben gedaan en met een koude oorlog bleven zitten.
Dus we zijn decennia lang in oorlog met Duitsland gebleven?

Anyway, ik verwacht niet dat Poetin een vredesakkoord sluit met Oekrane, waarin hij afstand doet van alle geannexeerde gebieden.

Dus een dergelijke vrede zal er niet in zitten.
Los van dat Poetin elk akkoord uit verleden heeft geschonden, en een nieuw akkoord dus sowieso niets waard is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206223919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat jij schromelijk onderschat dat de meeste mensen daartoe moeiteloos in staat zijn mits in de juiste omstandigheden.
Ik denk niet dat ik het onderschat. Vraag eens aan Vietnam-veteranen of ze zo moeiteloos in staat waren om weer terug de maatschappij in te gaan. Vraag aan Nederlandse Afghanistan-soldaten. Vraag het aan iedereen die in Kosovo was en niet eens werkelijk gevochten heeft.
pi_206223951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef RetepV het volgende:
…Oekrane heeft ook agressie tegen Rusland. Ik gebruik het woord 'agressie' niet in plaats van 'gevechtshandelingen'. Zonder gevechtshandelingen is er nog steeds veel agressie. En die agressie was voor de oorlog bij Oekrane groter dan bij Rusland. Zelfs al voor 2014. ….
Bron?

Daarnaast was het voor de “maidan-revolutie” een dictatuur naar mijn weten. Maar toch nieuwsgierig waar je op doelt hier.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206223953
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Anyway, ik verwacht niet dat Poetin een vredesakkoord sluit met Oekrane, waarin hij afstand doet van alle geannexeerde gebieden.
Verwacht ik ook niet. Ik verwacht eerder dat hij soldaten en materieel bij zijn bondgenoten zal gaan halen om terug te gaan vechten.

En ik denk dat er nog lang gevochten zal gaan worden. Het zal een gehaktmolen worden omdat beide kanten mogelijkheden zullen blijven zien, hoop zullen blijven houden, en het zullen blijven proberen.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 12:24:17 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206223956
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik het onderschat. Vraag eens aan Vietnam-veteranen of ze zo moeiteloos in staat waren om weer terug de maatschappij in te gaan. Vraag aan Nederlandse Afghanistan-soldaten. Vraag het aan iedereen die in Kosovo was en niet eens werkelijk gevochten heeft.
Dat hoef ik niet te vragen, ik ben er zelf geweest :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206223964
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206223974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je een afwijkend wereldbeeld hebt moet je je altijd afvragen of jij nu zo slim bent en wij allemaal zo dom f dat je het misschien verkeerd zou kunnen zien.
Dat plus, toets je wereldbeeld even met wat er gebeurt. Tot nu blijft Oekrane ver weg van de Russische grenzen.
En het doel is duidelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:26:20 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206223981
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:24 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Volgende week komen de ruimtewezens ook helpen. Schandalig.
pi_206223991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:12 schreef RetepV het volgende:
Ik ben tegen oorlog. En ik ben tegen het oprekken van een oorlog om nog wat tactische voordeeltjes proberen bij elkaar te schrapen. Met het winnen van een oorlog win je niet het conflict. Je beindigt er alleen de gevechtshandelingen mee.

Oorlog = conflict + gevechtshandelingen

Wil je een oorlog beindigen, dan zul je allebei het conflict en de gevechtshandelingen moeten beindigen. Anders heb je alleen de gevechtshandelingen beindigd. Zoals wij na WOII hebben gedaan en met een koude oorlog bleven zitten.
Tijdens de 2e wereldoorlog hadden we geen conflict met de Sovjet Unie.

Verder is het de vraag in hoeverre dit conflict is op te lossen.
Dan zouden f de Russen moeten toegeven dat Oekrane niet tot hun invloedssfeer behoort f de Oekraners moeten toegeven dat ze wel tot de Russische invloedssfeer behoren.
Dat laatste zou vreemd zijn als je er in slaagt de Russen uit je land te verdrijven en voor het eerste zie ik bij de Russen nog geen animo.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_206223997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik het onderschat. Vraag eens aan Vietnam-veteranen of ze zo moeiteloos in staat waren om weer terug de maatschappij in te gaan. Vraag aan Nederlandse Afghanistan-soldaten. Vraag het aan iedereen die in Kosovo was en niet eens werkelijk gevochten heeft.
Tijger is zelf veteraan...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206224015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef RetepV het volgende:

[..]
Oekrane heeft ook agressie tegen Rusland.
Nee.
Niet in de zin waarin ik het woord gebruik.
Rusland voert militaire agressie uit op Oekraens grondgebied en annexeert deze. Oekrane doet het tegenovergestelde niet.


quote:
Ik gebruik het woord 'agressie' niet in plaats van 'gevechtshandelingen'. Zonder gevechtshandelingen is er nog steeds veel agressie. En die agressie was voor de oorlog bij Oekrane groter dan bij Rusland.
Onzin.
Rusland heeft illegaal de Krim ingenomen en de Donbass gedestabiliseerd door daar separatistische milities te plaatsen.
Dat heeft tot 8 jaar ellende gezond in die regio. Die overigens niet is te vergelijken met de huidige ellende die Rusland met de annexatie veroorzaakt heeft.


quote:
Zelfs al voor 2014. Als de problemen daar in die regio opgelost moeten worden, dan moet je dit zeker niet onderschatten.
[..]
Vrijwel elk land heeft regio's waar het rommelt. Oekrane is daarin niet anders, en Rusland ook niet.
Maar dat staat los van deze oorlog. De situatie in Donbass is een interne aangelegenheid van Oekrane, en dat kan met internationale bemiddeling en druk worden opgelost.
De aspiratie om lid te worden van EU en Navo zijn daarvoor goede motivators om dat door te zetten.

Dat dit niet is gebeurd komt doordat Rusland al sinds 2014 de aanjager is van de instabiliteit en het conflict in de Donbass.


quote:
Een deel van de soldaten zal dat kunnen. Een ander deel zal dat niet kunnen. En voor dat deel moet je wel iets doen, want er is altijd een kans dat ze zich tegen je zullen keren.
Dan pak je ze op en berecht ze.
Rusland moet gewoon zijn grenzen bewaken om te voorkomen dat Oekraense deserteurs rotzooi gaan trappen in Rusland.
En Oekrane moet zijn grenzen bewaken om te voorkomen dat deserteurs er vandoor gaan en elders in de wereld rotzooi trappen.

quote:
Het gaat hier wel om mensen die met gemak en zonder aarzeling een ander mens voor zijn flikker schieten, als ze vinden dat het nodig is.
Dat maak jij ervan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206224033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:24 schreef RetepV het volgende:

[..]
Verwacht ik ook niet. Ik verwacht eerder dat hij soldaten en materieel bij zijn bondgenoten zal gaan halen om terug te gaan vechten.

En ik denk dat er nog lang gevochten zal gaan worden. Het zal een gehaktmolen worden omdat beide kanten mogelijkheden zullen blijven zien, hoop zullen blijven houden, en het zullen blijven proberen.
Dit gaat nog jaren voortduren.
Maar dat ligt aan Rusland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 12:32:27 #184
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206224037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:27 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Tijdens de 2e wereldoorlog hadden we geen conflict met de Sovjet Unie.

Verder is het de vraag in hoeverre dit conflict is op te lossen.
Dan zouden f de Russen moeten toegeven dat Oekrane niet tot hun invloedssfeer behoort f de Oekraners moeten toegeven dat ze wel tot de Russische invloedssfeer behoren.
Dat laatste zou vreemd zijn als je er in slaagt de Russen uit je land te verdrijven en voor het eerste zie ik bij de Russen nog geen animo.
Invloedssfeer is toch wel iets anders als je laten inlijven.

Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ken zowel pro-Russische als pro-Oekrainers maar de meest overtuigde pro-Russen die ik kende wilden wel onafhankelijk blijven van Rusland toendertijd, ze wilden nauwere banden met Rusland maar geen annexatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206224048
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:24 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Bron?
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia%E2%80%93Ukraine_gas_disputes

Oekrane heeft toen (2008/2009) hele harde woorden richting Rusland gesproken. Maar achteraf bleek dat zij zelf de foute partij waren en de rekeningen niet betaalden, en zelfs gas van Rusland en de EU hadden gestolen. Maar in plaats van daarna in te binden en sorry te zeggen, werd de politieke haat tegen Rusland alleen maar aangewakkerd.

Ik zie daar mafia taktieken in.
pi_206224072
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik het onderschat. Vraag eens aan Vietnam-veteranen of ze zo moeiteloos in staat waren om weer terug de maatschappij in te gaan. Vraag aan Nederlandse Afghanistan-soldaten. Vraag het aan iedereen die in Kosovo was en niet eens werkelijk gevochten heeft.
PTTS verdwijnt niet door een vredesakkoord.
Stel dat er een vredesakkoord komt met een mea culpa van Poetin en een volledige terugtrekking, dan nog zul je soldaten houden met PTTS, zul je Oekraners houden die zich willen wreken collaborateurs en Russen, voor wat hun geliefden en land is aangedaan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 12:37:21 #187
8781 crew  Frutsel
pi_206224085
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Limburg :+
opgelost

twitter
pi_206224087
Kadyrov :+

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206224099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia%E2%80%93Ukraine_gas_disputes

Oekrane heeft toen (2008/2009) hele harde woorden richting Rusland gesproken. Maar achteraf bleek dat zij zelf de foute partij waren en de rekeningen niet betaalden, en zelfs gas van Rusland en de EU hadden gestolen. Maar in plaats van daarna in te binden en sorry te zeggen, werd de politieke haat tegen Rusland alleen maar aangewakkerd.

Ik zie daar mafia tacktieken in.
Da's toch heel iets anders.
Dat is een economisch conflict tussen deze twee landen.

Verder mag je best iemand haten, da's geen reden om diens land binnen te vallen en te annexeren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206224105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet te vragen, ik ben er zelf geweest :P
Ik heb een paar veteranen als vrienden. Zij hebben het bepaald niet makkelijk gehad toen ze begin jaren '80 terug kwamen van hun uitzending (ik weet helaas niet meer waarnaartoe dat was).

Tegenwoordig doen we het een stuk beter, als ik het goed begrijp. En nog zijn er mensen die problemen hebben.
pi_206224135
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:29 schreef Wantie het volgende:

<helaas kan ik niet op alles reageren, en de meeste dingen die je zegt kan ik mee leven hoor>

[..]

Dan pak je ze op en berecht ze.
Het zijn mensen die voor de vrijheid van je land gevochten hebben. Dit zou niet bepaald een nette beloning voor het met gevaar voor eigen leven bevrijden van hun land, h. :)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 oktober 2022 @ 12:44:33 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_206224150
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:37 schreef Slayage het volgende:
Kadyrov :+

[ twitter ]
Jezus die kamer ook, zelfs Trump's berkitscherige bende is er niks bij _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206224202
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Noord-Korea en Zuid-Korea zijn al 70 jaar met elkaar in oorlog en toch worden er geen schoten gelost. Zoiets verwacht ik ook tussen Oekrane en Rusland.
het lijkt me eerder onwaarschijnlijk... tussen N en Z Korea ligt er een overzienbare grens die ook volledig geblokkeerd is door een DMZ.

een DMZ tussen Oekraine en Rusland lijkt onwaarschijnlijk en ook geheel niet praktisch omdat beide economieen enorm in elkaar verweven zijn en zonder elkaar niet echt kunnen blijven bestaan.

Vroeger of later zullen er dus altijd onderhandelingen moeten komen ...
Sterker nog, die zijn allang begonnen, bv het recente graanakkoord tussen Rusland en Oekraine onder auspitien van de VN en Turkije in juli 2022.

Er is helemaal niet zo'n enorm verschil tussen oorlogsvoering en diplomatie en politieke onderhandelingen... zoals een militair strateeg al terecht stelde is oorlogsvoering ook gewoon een voortzetting van de politiek met andere middelen en is er altijd een uitwisseling tussen militaire handelingen die soms een politieke positie versterkt (en soms ook juist verzwakt, als een partij wel lang militair dreigt, maar uiteindelijk bij het uitvoeren van die dreigementen voledig faalt en vooraf gedreigde militaire successen niet haalt of zelfs meerdere confrontaties verliest en tot terugtrekking gedwongen wordt, verzwakt dat ook een politieke speler diens onderhandelingspositie )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206224210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het zijn mensen die voor de vrijheid van je land gevochten hebben. Dit zou niet bepaald een nette beloning voor het met gevaar voor eigen leven bevrijden van hun land, h. :)
Tja, het geeft ze niet het recht wetten te overtreden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206224220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
het lijkt me eerder onwaarschijnlijk... tussen N en Z Korea ligt er een overzienbare grens die ook volledig geblokkeerd is door een DMZ.

een DMZ tussen Oekraine en Rusland lijkt onwaarschijnlijk en ook geheel niet praktisch omdat beide economieen enorm in elkaar verweven zijn en zonder elkaar niet echt kunnen blijven bestaan.

Vroeger of later zullen er dus altijd onderhandelingen moeten komen ...
Sterker nog, die zijn allang begonnen, bv het recente graanakkoord tussen Rusland en Oekraine onder auspitien van de VN en Turkije in juli 2022.

Er is helemaal niet zo'n enorm verschil tussen oorlogsvoering en diplomatie en politieke onderhandelingen... zoals een militair strateeg al terecht stelde is oorlogsvoering ook gewoon een voortzetting van de politiek met andere middelen en is er altijd een uitwisseling tussen militaire handelingen die soms een politieke positie versterkt (en soms ook juist verzwakt, als een partij wel lang militair dreigt, maar uiteindelijk bij het uitvoeren van die dreigementen voledig faalt en vooraf gedreigde militaire successen niet haalt of zelfs meerdere confrontaties verliest en tot terugtrekking gedwongen wordt, verzwakt dat ook een politieke speler diens onderhandelingspositie )
De met Rusland verweven delen van de Oekraense economie zitten vooral in het oosten en die zijn de afgelopen paar maanden volledig naar de gallemiezen geschoten door de Russen, als je dat toch al opnieuw op moet bouwen ligt het natuurlijk niet voor de hand om dat weer op Rusland te richten.
pi_206224222
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Het westen wil Rusland kapot maken :')
Militair gezien wel ja, maar dat is niet meer dan begrijpelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 06-10-2022 13:04:02 ]
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206224233
knip

[ Bericht 99% gewijzigd door Knipoogje op 06-10-2022 13:05:47 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206224257
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Het westen wil Rusland kapot maken :')
Rob :')
'verwacht meer van dit soort stappen'... wat kan Rusland nog meer doen? Enige invloed die ze hebben is met olie en gas.
'Westen wil Rusland kapot maken' ...waar is dat op gebaseerd? Rusland hoeft zich alleen maar terug te trekken.
pi_206224277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:32 schreef RetepV het volgende:
Je moet er niet je ogen voor sluiten, want hoe dan ook zal Oekrane bij de EU komen. Ik hoop alleen maar dat Zelensky grote slagen zal weten te halen met betrekking tot transparantie op de arbeidsmarkt, transparantie in de overheid en het bestrijden van discriminatie.
Daar gaat nog wel een decennium of meer overheen, dus hij heeft daar ruim de tijd voor. Hopelijk staat hij toe dat westerse experts helpen bij het proces en treedt hij streng op tegen corruptie. Al zullen er ongetwijfeld corruptieschandalen rondom hem en de kring om hem heen de kop op duiken. Overdreven, gefabriceerd of echt, het zal het proces vast schade toebrengen.
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Voorbode voor een nuke
Een nuke? Hij stuurt net 100k opgetrommelde reservisten Oekraine in 8)7
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:05:46 #200
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206224278
De tijd van 'ongelukkig gekozen woorden' is bij Robski de Viyak inmiddels wel voorbij. Die man is gewoon een Rusland adept. Het zou zoveel duidelijker zijn als hij daar klip en klaar voor uitkomt. Hoewel hij via zijn bijdragen wel door laat schemeren aan welke kant hij staat.
pi_206224296
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De met Rusland verweven delen van de Oekraense economie zitten vooral in het oosten en die zijn de afgelopen paar maanden volledig naar de gallemiezen geschoten door de Russen, als je dat toch al opnieuw op moet bouwen ligt het natuurlijk niet voor de hand om dat weer op Rusland te richten.
Sorry, maar dat is wel een heel beperkte zicht.....
De russische en oekrainse economieen zijn volledig verweven, zelfs nu kan Oekraine niet rondkomen zonder russisch gas, maar is ook rusland voor logistiek en transport enorm gebonden aan het kunnen gebruiken van oekrainse transportwegen en havens.

Dat is deels juist ook een basis voor dit conflict, omdat Rusland ook weet dat een verdere integratie van Oekraine in europese samenwerkingsverbanden hen uiteindelijk veel kan gaan kosten en het juist een verlies van hun invloed zou zijn.
Anderszijds is het voor europeanen goed te realiseren dat de culturele banden tussen oerkaine en rusland altijd veel sterker en groter zijn dan hun relatie tot europese culturen,
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206224311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:02 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Rob :')
'verwacht meer van dit soort stappen'... wat kan Rusland nog meer doen? Enige invloed die ze hebben is met olie en gas.
'Westen wil Rusland kapot maken' ...waar is dat op gebaseerd? Rusland hoeft zich alleen maar terug te trekken.
Het is ook allemaal schromelijk overdreven. OPEC manipuleert altijd de prijzen als ze het gevoel hebben dat ze te weinig verdienen. Niets nieuws aan. De prijs van Brent olie stond aan het begin van de coronacrisis op het laagste punt in bijna 20 jaar. Sindsdien is de prijs weer opgekrabbeld en daarna weer wat gedaald. We zaten zelfs in de oorlogspiek niet op het niveau van net voor de financile crisis, maar meer heel even op het niveau dat we van pakweg 2012-2014 hadden. Een wat hogere olieprijs is echt niet zo dramatisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:09:54 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206224312
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:07 schreef RM-rf het volgende:
Anderszijds is het voor europeanen goed te realiseren dat de culturele banden tussen oerkaine en rusland altijd veel sterker en groter zijn dan hun relatie tot europese culturen,
Niets wat een genocide niet oplost, h, dat soort 'culturele banden'.
&lt;signature here&gt;.
pi_206224315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Invloedssfeer is toch wel iets anders als je laten inlijven.

Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ken zowel pro-Russische als pro-Oekrainers maar de meest overtuigde pro-Russen die ik kende wilden wel onafhankelijk blijven van Rusland toendertijd, ze wilden nauwere banden met Rusland maar geen annexatie.
Invloedssfeer betekent dat er een partij dominant is en de ander beperkingen oplegt.

Zo heeft de Sovjet Unie ingegrepen in Hongarije en Tsjechoslowakije toen daar politieke veranderingen plaatsvonden en doet Rusland dat in Georgi en Oekrane wanneer men zich daar naar het Westen richt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:10:20 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206224320
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Duimzuigen 8-)
Meh, ik werk in de IT en in mijn team van 5 zit en Oekrainer (zijn familie is gevlucht en woont nu bij hem in) en een Rus (heeft weinig contact meer met familie, want geen gesprek nodig ivm totale brainwash) ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 13:11:27 #207
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206224323
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206224325
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Sorry, maar dat is wel een heel beperkte zicht.....
De russische en oekrainse economieen zijn volledig verweven, zelfs nu kan Oekraine niet rondkomen zonder russisch gas, maar is ook rusland voor logistiek en transport enorm gebonden aan het kunnen gebruiken van oekrainse transportwegen en havens.

Dat is deels juist ook een basis voor dit conflict, omdat Rusland ook weet dat een verdere integratie van Oekraine in europese samenwerkingsverbanden hen uiteindelijk veel kan gaan kosten en het juist een verlies van hun invloed zou zijn.
Anderszijds is het voor europeanen goed te realiseren dat de culturele banden tussen oerkaine en rusland altijd veel sterker en groter zijn dan hun relatie tot europese culturen,
Je legt de lat voor 'volledig verweven' wel heel erg laag, Rusland is goed voor 9,5% van Oekrane's export en 8,5% van haar import. Die banden waren ooit wel een stuk sterker ja maar na 8 jaar oorlog met elkaar is dat flink afgenomen.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 13:11:44 #209
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206224326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:10 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Invloedssfeer betekent dat er een partij dominant is en de ander beperkingen oplegt.

Zo heeft de Sovjet Unie ingegrepen in Hongarije en Tsjechoslowakije toen daar politieke veranderingen plaatsvonden en doet Rusland dat in Georgi en Oekrane wanneer men zich daar naar het Westen richt.
Eh, nee. Dat was geen invloedssfeer, Hongarije en Tjechoslowakije stonder gewoon onder direkte controle van Moskou.

Nederland ligt in de invloedssfeer van de VS maar de VS bepaalt niet tot in detail wat wij doen of welke politiek wij voeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206224336
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niets wat een genocide niet oplost, h, dat soort 'culturele banden'.
Heb je geen genocide voor nodig hoor. Kijk bijv. naar Algerije en Marokko. Cultureel gezien staan ze dicht bij elkaar, maar men kan elkaars bloed wel drinken. En zo zijn er nog vele andere landen te bedenken die cultureel veel overeenkomsten hebben, maar desondanks echt niets met elkaar te maken willen hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_206224337
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:01 schreef Wantie het volgende:
Die hebben genoeg om naar huis te komen: een bevrijd land waarvoor ze gevochten hebben. Dat weer moet worden opgebouwd.
Persoonlijke Vendetta's zijn natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik verwacht niet dat Oekraense veteranen op eigen houtje, zonder verdere steun, vijandig Rusland zullen binnendringen en daar wraakacties uitvoeren.
In feite kan Oekrane dat nu ook doen, en we zien alleen militair strategische doelen die worden aangevallen, geen Russische dorpen en steden uit wraak.
Als ze al niet Rusland binnentrekken op eigen houtje zie ik wel een herhaling van wat wij deden in '45 met collaborateurs en 'moffenhoeren' etc. Daar zal een soort van heksenjacht op volgen. Niet gewenst, maar ongetwijfeld onvermijdelijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206224360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:12 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Als ze al niet Rusland binnentrekken op eigen houtje zie ik wel een herhaling van wat wij deden in '45 met collaborateurs en 'moffenhoeren' etc. Daar zal een soort van heksenjacht op volgen. Niet gewenst, maar ongetwijfeld onvermijdelijk.
Geen idee wat daar mis is gegaan, maar dat is niet mijn post
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206224363
knip, opmerking verkeerd begrepen :@
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:16:44 #214
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_206224372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja maar mijn gas wordt duurder! Wat kan mij dat nou schelen wat er ver weg gebeurt!
Ga dan in Rusland wonen, hebben ze gas te over.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 13:17:08 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206224375
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:16 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Ga dan in Rusland wonen, hebben ze gas te over.
Ik had de sarcamse tag moeten gebruiken, zie ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:20:53 #216
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206224452
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Het westen wil Rusland kapot maken :')
Tegenwoordig papegaait hij dus Russische propaganda :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:27:44 #218
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_206224474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik had de sarcamse tag moeten gebruiken, zie ik.
:@
pi_206224476
twitter
pi_206224484
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206224488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Heb je geen genocide voor nodig hoor. Kijk bijv. naar Algerije en Marokko. Cultureel gezien staan ze dicht bij elkaar, maar men kan elkaars bloed wel drinken. En zo zijn er nog vele andere landen te bedenken die cultureel veel overeenkomsten hebben, maar desondanks echt niets met elkaar te maken willen hebben.
Politieke issues kunnen de hele relatie volledig verneuken helaas.

Kijk naar Oekrane, waar een groot gedeelte van de Oekraners positief dacht over Rusland vanwege de vele culturen banden, dit veranderd echter omdat de Russische politiek besloot in 2014 om Oekrane binnen te vallen. De politiek maakt meer kapot dan je lief is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 13:34:12 #222
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206224538
quote:
Heerlijk dit :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 13:35:03 #223
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206224545
quote:
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206224639
quote:
Kort zal die leven in de gloria :muziek: *O* :muziek: *O*
pi_206224659
Wie kan deze schijnbare grap even uitleggen?
Snap m ff niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206224672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:48 schreef Red_85 het volgende:
Wie kan deze schijnbare grap even uitleggen?
Snap m ff niet.
Henk feliciteerde in het verleden mensen die al overleden waren.
Deze post van hem is doorgoten van zelfspot/ sarcasme ;)
pi_206224675
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:48 schreef Red_85 het volgende:
Wie kan deze schijnbare grap even uitleggen?
Snap m ff niet.
Krol maakte nog al eens de fout om mensen te feliciteren die reeds overleden waren.
pi_206224677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:50 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Henk feliciteerde in het verleden mensen die al overleden waren.
Deze post van hem is doorgoten van zelfspot/ sarcasme ;)
Fuck :D

Ok ok ok _O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206224682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:48 schreef Red_85 het volgende:
Wie kan deze schijnbare grap even uitleggen?
Snap m ff niet.
Henk Krol feliciteerde in het verleden per ongeluk wel eens iemand die al overleden was.
pi_206224684
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 13:51:07 #231
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206224686
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
De tijd van 'ongelukkig gekozen woorden' is bij Robski de Viyak inmiddels wel voorbij. Die man is gewoon een Rusland adept. Het zou zoveel duidelijker zijn als hij daar klip en klaar voor uitkomt. Hoewel hij via zijn bijdragen wel door laat schemeren aan welke kant hij staat.
Wat ik vooral irritant aan de man vind is dat hij telkens naar hetzelfde narratief toe werkt. Hij werkt naar een(zijn) conclusie toe.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206224690
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:50 schreef Marsani het volgende:

[..]
Henk Krol feliciteerde in het verleden per ongeluk wel eens iemand die al overleden was.
Dat is de meest gangbare lezing idd maar het gerucht gaat ook dat hij die mensen eerst liet omleggen om ze daarna nog een trap na te geven met een felicitatie. Dat is wel echt ziek.
pi_206224700
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Volgens mijn Oekraense en Russische collega's niet. Banen worden in beide landen normaliter vergeven door vrienden en niet verkregen door open sollicitatie. Bijna al mijn Russische en Oekraense collega's zijn hier naar het Westen gekomen omdat ze weg wilden uit die vriendjespolitiek-wereld. Allemaal hebben ze hetzelfde verhaal: ze moesten werken voor en samen met mensen die echt geen fuk begrepen waar ze mee bezig waren, maar die hun baantje te danken hadden aan vrienden in het management. Het is ook heel gewoon dat als zo'n vriendjespolitiekmanager weg gaat en er een nieuwe komt, ook meteen mensen ontslagen worden om plaats te maken voor vriendjes van de nieuwe manager.

De corruptie is in beide landen gewoon genstitutionaliseerd. Ze vinden het zo normaal dat ze pas begrijpen hoe het werkelijk kan als ze hier terecht zijn gekomen.

En als ik hen dan vertel dat vriendjespolitiek hier in Nederland ook nog steeds bestaat, vallen ze van hun stoel van het lachen. :+

Je moet er niet je ogen voor sluiten, want hoe dan ook zal Oekrane bij de EU komen. Ik hoop alleen maar dat Zelensky grote slagen zal weten te halen met betrekking tot transparantie op de arbeidsmarkt, transparantie in de overheid en het bestrijden van discriminatie.
Je verwart corruptie met nepotisme.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206224701
quote:
16s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is de meest gangbare lezing idd maar het gerucht gaat ook dat hij die mensen eerst liet omleggen om ze daarna nog een trap na te geven met een felicitatie. Dat is wel echt ziek.
Kat waardig dit complot :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206224703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:48 schreef Red_85 het volgende:
Wie kan deze schijnbare grap even uitleggen?
Snap m ff niet.
nvm oude pagina
pi_206224712
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
De tijd van 'ongelukkig gekozen woorden' is bij Robski de Viyak inmiddels wel voorbij. Die man is gewoon een Rusland adept. Het zou zoveel duidelijker zijn als hij daar klip en klaar voor uitkomt. Hoewel hij via zijn bijdragen wel door laat schemeren aan welke kant hij staat.
Dat vind ik nu totaal niet dat hij een Rusland adept is. Wel is hij heel bang voor escalaties en wilde in het begin liever grond gebeid aan Rusland geven want nukes. Ook wilde hij dit omdat elke oorlog toch beslecht werd aan de onderhandelingstafel en dus verder leed voorkomen. Verder vind ik hem een pessimistische inslag hebben.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 13:57:17 #237
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206224716
quote:
16s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is de meest gangbare lezing idd maar het gerucht gaat ook dat hij die mensen eerst liet omleggen om ze daarna nog een trap na te geven met een felicitatie. Dat is wel echt ziek.
Henklov Krolski
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206224720
quote:
16s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is de meest gangbare lezing idd maar het gerucht gaat ook dat hij die mensen eerst liet omleggen om ze daarna nog een trap na te geven met een felicitatie. Dat is wel echt ziek.
Waarmee dan? Een bloemenvaas uit zijn B&B? :P
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:58:38 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206224724
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Heb je geen genocide voor nodig hoor. Kijk bijv. naar Algerije en Marokko. Cultureel gezien staan ze dicht bij elkaar, maar men kan elkaars bloed wel drinken. En zo zijn er nog vele andere landen te bedenken die cultureel veel overeenkomsten hebben, maar desondanks echt niets met elkaar te maken willen hebben.
/offtopic
De Hutu's en de Tutsi's waren ook n volk tot er onderscheid werd gemaakt op basis van levensonderhoud en ze na een tijdje elkaar uitmoordden. Mensen hebben bar weinig nodig om elkaar als 'de vijand' te bestempelen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206224735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:56 schreef Marsani het volgende:

[..]
Dat vind ik nu totaal niet dat hij een Rusland adept is. Wel is hij heel bang voor escalaties en wilde in het begin liever grond gebeid aan Rusland geven want nukes. Ook wilde hij dit omdat elke oorlog toch beslecht werd aan de onderhandelingstafel en dus verder leed voorkomen. Verder vind ik hem een pessimistische inslag hebben.
Ik luister altijd graag naar hem, maar "Het Westen, dat Rusland kapot wil maken" is wel heel ongelukkig gekozen. Of hij heeft betere informatie dan ons natuurlijk ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 14:01:49 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206224747
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
De tijd van 'ongelukkig gekozen woorden' is bij Robski de Viyak inmiddels wel voorbij. Die man is gewoon een Rusland adept. Het zou zoveel duidelijker zijn als hij daar klip en klaar voor uitkomt. Hoewel hij via zijn bijdragen wel door laat schemeren aan welke kant hij staat.
We moeten ophouden met roepen dat Poetin moet vertrekken, denkt hoogleraar Rob de Wijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206224754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:59 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ik luister altijd graag naar hem, maar "Het Westen, dat Rusland kapot wil maken" is wel heel ongelukkig gekozen. Of hij heeft betere informatie dan ons natuurlijk ;)
Ik lees in dit topic ook de hele tijd dat Rusland kapot moet.
pi_206224768
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206224795
quote:
Zijn uitspraken gaan niet heel erg lang mee. Hij wil vooral dat andere landen land afstaan zodat wij tijd/veiligheid kunnen kopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 14:10:32 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206224804
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ok, daar moest ik even om lachen :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206224814
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:02 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik lees in dit topic ook de hele tijd dat Rusland kapot moet.
tjah, dat blijf je houden... In dit topic kun je (gelukkig) ook andere meningen lezen. Net zoals je ook naar andere duiders kunt luisteren!
pi_206224815
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Het westen wil Rusland kapot maken :')
Wat een fucking debiel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2022 @ 14:12:23 #248
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206224825
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:02 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik lees in dit topic ook de hele tijd dat Rusland kapot moet.
Tsja, inmiddels wel. Self-fulfilling prophecy. Net als Zweden en Finland bij de NAVO
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206224835
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:02 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik lees in dit topic ook de hele tijd dat Rusland kapot moet.
Opzich niet raar natuurlijk, maar het is nooit een doel geweest van het westen om Rusland kapot te maken. Ook nu niet. Dat zou zo ontzettend veel problemen veroorzaken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206224842
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:10 schreef slashdotter3 het volgende:
nsfw: Graphic Footage Of Russian Soldiers Recently Eliminated By Ukraine In Kherson
https://www.reddit.com/r/(...)n_soldiers_recently/
Het lijkt wel alsof hun hoofden verbrand zijn terwijl hun kleding nog heel is.
pi_206224852
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Tsja, inmiddels wel. Self-fulfilling prophecy. Net als Zweden en Finland bij de NAVO
Inderdaad. Ook Zweden Finland bij de Navo is een bijeffect van het gedrag van de Russen. Dat hebben ze voor de volle 100% zelf veroorzaakt. Net als dat Oekrane nu officieel Eu kandidaat is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206224859
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het lijkt wel alsof hun hoofden verbrand zijn terwijl hun kleding nog heel is.
Nsfw beschrijvingen ook in een spoiler graag bvd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206224919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het lijkt wel alsof hun hoofden verbrand zijn terwijl hun kleding nog heel is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206224972
twitter

Rob heeft duiding
Vakman pur sang
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:34:31 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206225001
Waar zie jij de duiding dan? Ik in het artikel, maar daar heeft rob niks mee te maken.
Huilen dan.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 14:35:23 #256
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225008
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
Waar zie jij de duiding dan? Ik in het artikel, maar daar heeft rob niks mee te maken.
"Het grote boze westen wil ons kapot maken! :'( :'( :'( :'( "
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:36:59 #257
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206225030
Blijft het altijd bijzonder vinden dat het grootste land op aarde telkens een slachtofferrol weet aan te nemen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206225036
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"Het grote boze westen wil ons kapot maken! :'( :'( :'( :'( "
Nou ja, technisch gezien klopt het nu wel maar het laat nogal een hoop cruciale voorgeschiedenis en context weg.
pi_206225061
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:02 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik lees in dit topic ook de hele tijd dat Rusland kapot moet.
Definieer "kapot"?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206225126
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Rob heeft duiding
Die volstrekt onzinnig is: de OPEC gaat de productie verlagen uit angst voor een recessie, waardoor de olieprijs weer zou gaan zakken. Niet om Rusland een pleziertje te doen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206225128
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206225131
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft het altijd bijzonder vinden dat het grootste land op aarde telkens een slachtofferrol weet aan te nemen.
Wat landoppervlak betreft bedoel je, hoop ik? :D

Valt trouwens ook wel mee als je de ware grote van landen naast elkaar legt, dan is Rusland ineens niet zo heel veel groter dan b.v. de USA.

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_206225142
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je verwart corruptie met nepotisme.
Hmm. Voor mij is het hetzelfde, en ik kan niet goed begrijpen dat er in een individualistische cultuur mensen bestaan die nepotisme niet onder 'corruptie' scharen. Maar alla, ieder zijn eigen mening en levenswijze. :)
pi_206225166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Wat landoppervlak betreft bedoel je, hoop ik? :D

Valt trouwens ook wel mee als je de ware grote van landen naast elkaar legt, dan is Rusland ineens niet zo heel veel groter dan b.v. de USA.

[ afbeelding ]
Mwah.

~10 miljoen*** km2 (de VS) versus 17 miljoen km2 (Rusland).

Rusland is 70% groter.
De VS is 41% kleiner.

Dat "meevallen" valt mee.

 

*** Oppervlakte van de VS wordt door iedereen anders berekend; oppervlakte tussen 9,5 en 9,8 miljoen km2 wordt vaak genoemd, ik rond het voor het gemak af naar 10 miljoen km2.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2022 14:54:10 ]
pi_206225167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die volstrekt onzinnig is: de OPEC gaat de productie verlagen uit angst voor een recessie, waardoor de olieprijs weer zou gaan zakken. Niet om Rusland een pleziertje te doen...
Hadden we maar meer clubs als OPEC
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:50:40 #266
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206225168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die volstrekt onzinnig is: de OPEC gaat de productie verlagen uit angst voor een recessie, waardoor de olieprijs weer zou gaan zakken. Niet om Rusland een pleziertje te doen...
OPEC is gewoon grootste kartel die er bestaat. Het gaat daar puur en alleen puur om winst.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 14:51:26 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225176
De Nederlandse kust bedreigen met nukes want daar komt gas en olie binnen :')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206225180
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus we zijn decennia lang in oorlog met Duitsland gebleven?
Tot diep in de jaren '80 noemde ik de Duitsers nog 'Moffen'. De gevechtshandelingen waren afgelopen, maar de oorlog zat 30 jaar later nog heel diep.

Nu kan ik de Duitsers nog steeds niet begrijpen, hoe ze bijvoorbeeld hun superieur aanspreken met hun academische titel in plaats van hun voornaam. En ik wil zeker niet zo worden en zou de Duitsers bestrijden als ze ons probeerden te annexeren.

Dus die oorlog zit nu nog steeds in me, zelfs terwijl ik hem niet eens heb meegemaakt (maar mijn vader wel).
pi_206225190
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:50 schreef YStec het volgende:

[..]
Mwah.

~10 miljoen*** km2 (de VS) versus 17 miljoen km2 (Rusland).

Rusland is 70% groter.
De VS os 41% kleiner.

Dat "meevallen" valt mee.



*** Oppervlakte van de VS wordt door iedereen anders berekend; oppervlakte tussen 9,5 en 9,8 miljoen km2 wordt vaak genoemd, ik rond het voor het gemak af naar 10 miljoen km2.
Het gaat me meer om het idee dat mensen gewend zijn aan de "Mercator" kaart, en dan lijkt Rusland gigantisch groot, terwijl dat qua verhouding wel meevalt.

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_206225203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Definieer "kapot"?
Mijn idee is:

Dat Rusland permanent zo klein wordt gemaakt dat we hen overal opzij kunnen schuiven, uitlachen en negeren ZONDER onze rug steeds in de gaten hoeven te houden.

Dat is tenminste de definitie die de VS aan "kapot" geeft, in relatie tot Rusland.
pi_206225209
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:47 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hmm. Voor mij is het hetzelfde, en ik kan niet goed begrijpen dat er in een individualistische cultuur mensen bestaan die nepotisme niet onder 'corruptie' scharen. Maar alla, ieder zijn eigen mening en levenswijze. :)
Het maakt niet uit hoe jij het voor jezelf noemt; corruptie != nepotisme
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:57:25 #272
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206225220
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Oef, zou ik toch ff omhoog gooien, mss dat Army central wat ervaringen tankbemanningen heeft om die tanks te bemensen, ipv dat wat infanteristen dat nu gaan proberen.

Aanklooien met tanks is wat rus doet.
&lt;signature here&gt;.
pi_206225244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Wat landoppervlak betreft bedoel je, hoop ik? :D

Valt trouwens ook wel mee als je de ware grote van landen naast elkaar legt, dan is Rusland ineens niet zo heel veel groter dan b.v. de USA.

[ afbeelding ]
Mensen onderschatten bijv. vaak hoe groot Afrika is. Je zou het op de mercator wereldkaart niet zeggen, maar heel Rusland past bijna 2x in Afrika.

Ik zie op deze kaart Rusland toch aardig groter zijn dan de VS, bijna 2x als je al dat vrije blauwe gebied bij elkaar veegt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:00:53 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206225248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Wat landoppervlak betreft bedoel je, hoop ik? :D

Valt trouwens ook wel mee als je de ware grote van landen naast elkaar legt, dan is Rusland ineens niet zo heel veel groter dan b.v. de USA.

[ afbeelding ]
Uiteraard. En dan ook nog met bossen, mineralen, enorme hoeveelheden gas etc. Maar alles is voor bassie Poetin & co, dus krijg je zo'n bananenland. Als je die corruptie niet had had je waarschijnlijk een 2e (of 1e) China gehad.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206225251
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het maakt niet uit hoe jij het voor jezelf noemt; corruptie != nepotisme
Nepotisme:
Nepotisme (< Latijn 'nepos', kleinzoon; nakomeling; neef) is in ruimere zin het begunstigen, door autoriteiten of bedrijven, van familieleden of vrienden, door ze in hoge functies te benoemen of door ze opdrachten te gunnen.

Corruptie:
Corruptie (letterlijk: bederf) is onwettige omkoping van functionarissen door geld, goederen of diensten, om aldus voordeel te verkrijgen.

Er is een grote overlap, imo.

"Als jij mijn zoon manager in jouw bedrijf maakt, dan zorg ik dat jij onze miljoenenopdrachten krijgt".

Of andersom:

"Als jij zorgt dat jouw neef, je weet wel, die met die uitstekende contacten, bij mij komt werken, dan zal ik er voor zorgen dat jij meer opdrachten van ons krijgt".
pi_206225257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik zie op deze kaart Rusland toch aardig groter zijn dan de VS, bijna 2x als je al dat vrije blauwe gebied bij elkaar veegt.
1,7x zo groot, dus bijna 2x zo groot als de USA.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_206225279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Definieer "kapot"?
Zorgen dat ze militair en economisch zo ver weg zakken dat ze de komende 30 jaar geen kans hebben om weer zo'n kunstje te flikken.
pi_206225314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:46 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Wat landoppervlak betreft bedoel je, hoop ik? :D

Valt trouwens ook wel mee als je de ware grote van landen naast elkaar legt, dan is Rusland ineens niet zo heel veel groter dan b.v. de USA.

[ afbeelding ]
De VS heeft met name veel meer bruikbare en vruchtbare grond ipv permafrost.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:11:16 #279
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206225317
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Zorgen dat ze militair en economisch zo ver weg zakken dat ze de komende 30 jaar geen kans hebben om weer zo'n kunstje te flikken.
Klinkt goed, ik zeg: doen :)

Maar realistisch, vernietiging van dat land moet je voor bij putin zijn, niemand anders, en je kan de rest van de wereld niet kwalijk nemen dat die niet bezig zijn voor de rest met "rusland redden". Nadeel van een oorlog starten, dan vinden andere partijen het prima dat je in de stront zakt.
&lt;signature here&gt;.
pi_206225339
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:04 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Zorgen dat ze militair en economisch zo ver weg zakken dat ze de komende 30 jaar geen kans hebben om weer zo'n kunstje te flikken.
Gewoon hetzelfde flikken als de Sovjet-Unie.

Het gebied in meerdere stukjes hakken (of ervoor zorgen dat het land uit elkaar spat), en de grenzen op zo'n manier tekenen dat er in de toekomst conflicten gaan ontstaan.
pi_206225352
twitter
pi_206225356
Gruwelijk dit. Drone view. Nsfw.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 06-10-2022 15:29:18 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206225380
Het gaat allemaal prima :')
twitter
pi_206225396
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 15:22:28 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225399
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:16 schreef Slayage het volgende:
Gruwelijk dit. Drone view. Nsfw.

[ twitter ]
Volgens mij zijn die nu dood.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206225405
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens mij zijn die nu dood.
You think?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206225406
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens mij zijn die nu dood.
U bent arts?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206225411
Mooi zo.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206225420
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:16 schreef Slayage het volgende:
Gruwelijk dit. Drone view. Nsfw.

[ twitter ]
kost weer drie keer een Lada
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206225431
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:14 schreef YStec het volgende:

[..]
Gewoon hetzelfde flikken als de Sovjet-Unie.

Het gebied in meerdere stukjes hakken (of ervoor zorgen dat het land uit elkaar spat), en de grenzen op zo'n manier tekenen dat er in de toekomst conflicten gaan ontstaan.
Het zal leuk zijn als de Russische bevolking zich zal realiseren dat hun nederlaag en de talloze dode Russische soldaten vooral een gevolg is van de schaamteloze corruptie in dat land. En dat deze corruptie precies de Russische ziekte is waar Oekrane zich van wilde losmaken. Maar ik vrees dat ze gewoon weer in de slachtofferrol zullen kruipen en iedereen behalve zichzelf de schuld zullen geven.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 15:29:39 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225445
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U bent arts?
Ja :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206225460
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
kost weer drie keer een Lada
Of 3x 2 kilo bevroren vis als je uit een minder bedeelde regio komt ;(
pi_206225463
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
Iemand nog meer gruwelijke linkjes? Hoe meer lichaamsdelen hoe beter. :9
Die Telegram groepen moet je wezen. Daar zit geen enkele filter.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:32:41 #294
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206225467
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
kost weer drie keer een Lada
Nee, inflatie!

Eerst was het een Lada, daarna werd het een ram, daarna vis, en nu alleen nog maar hout :{

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 15:34:11 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225476
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, inflatie!

Eerst was het een Lada, daarna werd het een ram, daarna vis, en nu alleen nog maar hout :{

[ twitter ]
Een ram? :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206225480
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, inflatie!

Eerst was het een Lada, daarna werd het een ram, daarna vis, en nu alleen nog maar hout :{

[ twitter ]
Varkensmest.
Oekraense varkens hebben zich lekker dik gegeten aan de Russische lijken dit jaar. Oekrane wil graag van de stront af.
pi_206225485
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
Iemand nog meer gruwelijke linkjes? Hoe meer lichaamsdelen hoe beter. :9
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
Iemand nog meer gruwelijke linkjes? Hoe meer lichaamsdelen hoe beter. :9
Misschien staat 'Ash vs evil dead' nog wel op netflix.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:36:39 #298
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206225495
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
Iemand nog meer gruwelijke linkjes? Hoe meer lichaamsdelen hoe beter. :9
Ah ja laatst nog vragen om bewijs van oorlogsmisdaden van de Russen en nu zo reageren. Knap
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 15:37:05 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206225499
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:32 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die Telegram groepen moet je wezen. Daar zit geen enkele filter.
Daar staat echt zieke shit op
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')