abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206223956
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik het onderschat. Vraag eens aan Vietnam-veteranen of ze zo moeiteloos in staat waren om weer terug de maatschappij in te gaan. Vraag aan Nederlandse Afghanistan-soldaten. Vraag het aan iedereen die in Kosovo was en niet eens werkelijk gevochten heeft.
Dat hoef ik niet te vragen, ik ben er zelf geweest :P
pi_206223964
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206223974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je een afwijkend wereldbeeld hebt moet je je altijd afvragen of jij nu zo slim bent en wij allemaal zo dom óf dat je het misschien verkeerd zou kunnen zien.
Dat plus, toets je wereldbeeld even met wat er gebeurt. Tot nu blijft Oekraïne ver weg van de Russische grenzen.
En het doel is duidelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:26:20 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206223981
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:24 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Volgende week komen de ruimtewezens ook helpen. Schandalig.
pi_206223991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:12 schreef RetepV het volgende:
Ik ben tegen oorlog. En ik ben tegen het oprekken van een oorlog om nog wat tactische voordeeltjes proberen bij elkaar te schrapen. Met het winnen van een oorlog win je niet het conflict. Je beëindigt er alleen de gevechtshandelingen mee.

Oorlog = conflict + gevechtshandelingen

Wil je een oorlog beëindigen, dan zul je allebei het conflict en de gevechtshandelingen moeten beëindigen. Anders heb je alleen de gevechtshandelingen beëindigd. Zoals wij na WOII hebben gedaan en met een koude oorlog bleven zitten.
Tijdens de 2e wereldoorlog hadden we geen conflict met de Sovjet Unie.

Verder is het de vraag in hoeverre dit conflict is op te lossen.
Dan zouden óf de Russen moeten toegeven dat Oekraïne niet tot hun invloedssfeer behoort óf de Oekraïners moeten toegeven dat ze wel tot de Russische invloedssfeer behoren.
Dat laatste zou vreemd zijn als je er in slaagt de Russen uit je land te verdrijven en voor het eerste zie ik bij de Russen nog geen animo.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 12:28:33 #181
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206223997
quote:

[..]
Ik denk niet dat ik het onderschat. Vraag eens aan Vietnam-veteranen of ze zo moeiteloos in staat waren om weer terug de maatschappij in te gaan. Vraag aan Nederlandse Afghanistan-soldaten. Vraag het aan iedereen die in Kosovo was en niet eens werkelijk gevochten heeft.
Tijger is zelf veteraan...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206224015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef RetepV het volgende:

[..]
Oekraïne heeft ook agressie tegen Rusland.
Nee.
Niet in de zin waarin ik het woord gebruik.
Rusland voert militaire agressie uit op Oekraïens grondgebied en annexeert deze. Oekraïne doet het tegenovergestelde niet.

quote:
Ik gebruik het woord 'agressie' niet in plaats van 'gevechtshandelingen'. Zonder gevechtshandelingen is er nog steeds veel agressie. En die agressie was voor de oorlog bij Oekraïne groter dan bij Rusland.
Onzin.
Rusland heeft illegaal de Krim ingenomen en de Donbass gedestabiliseerd door daar separatistische milities te plaatsen.
Dat heeft tot 8 jaar ellende gezond in die regio. Die overigens niet is te vergelijken met de huidige ellende die Rusland met de annexatie veroorzaakt heeft.

quote:
Zelfs al voor 2014. Als de problemen daar in die regio opgelost moeten worden, dan moet je dit zeker niet onderschatten.
[..]
Vrijwel elk land heeft regio's waar het rommelt. Oekraïne is daarin niet anders, en Rusland ook niet.
Maar dat staat los van deze oorlog. De situatie in Donbass is een interne aangelegenheid van Oekraïne, en dat kan met internationale bemiddeling en druk worden opgelost.
De aspiratie om lid te worden van EU en Navo zijn daarvoor goede motivators om dat door te zetten.

Dat dit niet is gebeurd komt doordat Rusland al sinds 2014 de aanjager is van de instabiliteit en het conflict in de Donbass.

quote:
Een deel van de soldaten zal dat kunnen. Een ander deel zal dat niet kunnen. En voor dat deel moet je wel iets doen, want er is altijd een kans dat ze zich tegen je zullen keren.
Dan pak je ze op en berecht ze.
Rusland moet gewoon zijn grenzen bewaken om te voorkomen dat Oekraïense deserteurs rotzooi gaan trappen in Rusland.
En Oekraïne moet zijn grenzen bewaken om te voorkomen dat deserteurs er vandoor gaan en elders in de wereld rotzooi trappen.

quote:
Het gaat hier wel om mensen die met gemak en zonder aarzeling een ander mens voor zijn flikker schieten, als ze vinden dat het nodig is.
Dat maak jij ervan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206224033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:24 schreef RetepV het volgende:

[..]
Verwacht ik ook niet. Ik verwacht eerder dat hij soldaten en materieel bij zijn bondgenoten zal gaan halen om terug te gaan vechten.

En ik denk dat er nog lang gevochten zal gaan worden. Het zal een gehaktmolen worden omdat beide kanten mogelijkheden zullen blijven zien, hoop zullen blijven houden, en het zullen blijven proberen.
Dit gaat nog jaren voortduren.
Maar dat ligt aan Rusland.
pi_206224037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:27 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Tijdens de 2e wereldoorlog hadden we geen conflict met de Sovjet Unie.

Verder is het de vraag in hoeverre dit conflict is op te lossen.
Dan zouden óf de Russen moeten toegeven dat Oekraïne niet tot hun invloedssfeer behoort óf de Oekraïners moeten toegeven dat ze wel tot de Russische invloedssfeer behoren.
Dat laatste zou vreemd zijn als je er in slaagt de Russen uit je land te verdrijven en voor het eerste zie ik bij de Russen nog geen animo.
Invloedssfeer is toch wel iets anders als je laten inlijven.

Ik heb in Oekraine gewoond en gewerkt en ken zowel pro-Russische als pro-Oekrainers maar de meest overtuigde pro-Russen die ik kende wilden wel onafhankelijk blijven van Rusland toendertijd, ze wilden nauwere banden met Rusland maar geen annexatie.
pi_206224048
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:24 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Bron?
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia%E2%80%93Ukraine_gas_disputes

Oekraïne heeft toen (2008/2009) hele harde woorden richting Rusland gesproken. Maar achteraf bleek dat zij zelf de foute partij waren en de rekeningen niet betaalden, en zelfs gas van Rusland en de EU hadden gestolen. Maar in plaats van daarna in te binden en sorry te zeggen, werd de politieke haat tegen Rusland alleen maar aangewakkerd.

Ik zie daar mafia taktieken in.
pi_206224072
quote:

[..]
PTTS verdwijnt niet door een vredesakkoord.
Stel dat er een vredesakkoord komt met een mea culpa van Poetin en een volledige terugtrekking, dan nog zul je soldaten houden met PTTS, zul je Oekraïners houden die zich willen wreken collaborateurs en Russen, voor wat hun geliefden en land is aangedaan.
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 12:37:21 #187
8781 crew  Frutsel
pi_206224085
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Limburg :+
opgelost

twitter
pi_206224087
Kadyrov :+

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206224099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia%E2%80%93Ukraine_gas_disputes

Oekraïne heeft toen (2008/2009) hele harde woorden richting Rusland gesproken. Maar achteraf bleek dat zij zelf de foute partij waren en de rekeningen niet betaalden, en zelfs gas van Rusland en de EU hadden gestolen. Maar in plaats van daarna in te binden en sorry te zeggen, werd de politieke haat tegen Rusland alleen maar aangewakkerd.

Ik zie daar mafia tacktieken in.
Da's toch heel iets anders.
Dat is een economisch conflict tussen deze twee landen.

Verder mag je best iemand haten, da's geen reden om diens land binnen te vallen en te annexeren.
pi_206224105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet te vragen, ik ben er zelf geweest :P
Ik heb een paar veteranen als vrienden. Zij hebben het bepaald niet makkelijk gehad toen ze begin jaren '80 terug kwamen van hun uitzending (ik weet helaas niet meer waarnaartoe dat was).

Tegenwoordig doen we het een stuk beter, als ik het goed begrijp. En nog zijn er mensen die problemen hebben.
pi_206224135
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:29 schreef Wantie het volgende:

<helaas kan ik niet op alles reageren, en de meeste dingen die je zegt kan ik mee leven hoor>

[..]

Dan pak je ze op en berecht ze.
Het zijn mensen die voor de vrijheid van je land gevochten hebben. Dit zou niet bepaald een nette beloning voor het met gevaar voor eigen leven bevrijden van hun land, hé. :)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 oktober 2022 @ 12:44:33 #192
284411 crew  heywoodu
pi_206224150
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:37 schreef Slayage het volgende:
Kadyrov :+

[ twitter ]
Jezus die kamer ook, zelfs Trump's überkitscherige bende is er niks bij _O-
pi_206224202
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Noord-Korea en Zuid-Korea zijn al 70 jaar met elkaar in oorlog en toch worden er geen schoten gelost. Zoiets verwacht ik ook tussen Oekraïne en Rusland.
het lijkt me eerder onwaarschijnlijk... tussen N en Z Korea ligt er een overzienbare grens die ook volledig geblokkeerd is door een DMZ.

een DMZ tussen Oekraine en Rusland lijkt onwaarschijnlijk en ook geheel niet praktisch omdat beide economieen enorm in elkaar verweven zijn en zonder elkaar niet echt kunnen blijven bestaan.

Vroeger of later zullen er dus altijd onderhandelingen moeten komen ...
Sterker nog, die zijn allang begonnen, bv het recente graanakkoord tussen Rusland en Oekraine onder auspitien van de VN en Turkije in juli 2022.

Er is helemaal niet zo'n enorm verschil tussen oorlogsvoering en diplomatie en politieke onderhandelingen... zoals een militair strateeg al terecht stelde is oorlogsvoering ook gewoon een voortzetting van de politiek met andere middelen en is er altijd een uitwisseling tussen militaire handelingen die soms een politieke positie versterkt (en soms ook juist verzwakt, als een partij wel lang militair dreigt, maar uiteindelijk bij het uitvoeren van die dreigementen voledig faalt en vooraf gedreigde militaire successen niet haalt of zelfs meerdere confrontaties verliest en tot terugtrekking gedwongen wordt, verzwakt dat ook een politieke speler diens onderhandelingspositie )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206224210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het zijn mensen die voor de vrijheid van je land gevochten hebben. Dit zou niet bepaald een nette beloning voor het met gevaar voor eigen leven bevrijden van hun land, hé. :)
Tja, het geeft ze niet het recht wetten te overtreden.
pi_206224220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
het lijkt me eerder onwaarschijnlijk... tussen N en Z Korea ligt er een overzienbare grens die ook volledig geblokkeerd is door een DMZ.

een DMZ tussen Oekraine en Rusland lijkt onwaarschijnlijk en ook geheel niet praktisch omdat beide economieen enorm in elkaar verweven zijn en zonder elkaar niet echt kunnen blijven bestaan.

Vroeger of later zullen er dus altijd onderhandelingen moeten komen ...
Sterker nog, die zijn allang begonnen, bv het recente graanakkoord tussen Rusland en Oekraine onder auspitien van de VN en Turkije in juli 2022.

Er is helemaal niet zo'n enorm verschil tussen oorlogsvoering en diplomatie en politieke onderhandelingen... zoals een militair strateeg al terecht stelde is oorlogsvoering ook gewoon een voortzetting van de politiek met andere middelen en is er altijd een uitwisseling tussen militaire handelingen die soms een politieke positie versterkt (en soms ook juist verzwakt, als een partij wel lang militair dreigt, maar uiteindelijk bij het uitvoeren van die dreigementen voledig faalt en vooraf gedreigde militaire successen niet haalt of zelfs meerdere confrontaties verliest en tot terugtrekking gedwongen wordt, verzwakt dat ook een politieke speler diens onderhandelingspositie )
De met Rusland verweven delen van de Oekraïense economie zitten vooral in het oosten en die zijn de afgelopen paar maanden volledig naar de gallemiezen geschoten door de Russen, als je dat toch al opnieuw op moet bouwen ligt het natuurlijk niet voor de hand om dat weer op Rusland te richten.
pi_206224222
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Het westen wil Rusland kapot maken :')
Militair gezien wel ja, maar dat is niet meer dan begrijpelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 06-10-2022 13:04:02 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_206224233
knip

[ Bericht 99% gewijzigd door Knipoogje op 06-10-2022 13:05:47 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206224257
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Het westen wil Rusland kapot maken :')
Rob :')
'verwacht meer van dit soort stappen'... wat kan Rusland nog meer doen? Enige invloed die ze hebben is met olie en gas.
'Westen wil Rusland kapot maken' ...waar is dat op gebaseerd? Rusland hoeft zich alleen maar terug te trekken.
pi_206224277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:32 schreef RetepV het volgende:
Je moet er niet je ogen voor sluiten, want hoe dan ook zal Oekraïne bij de EU komen. Ik hoop alleen maar dat Zelensky grote slagen zal weten te halen met betrekking tot transparantie op de arbeidsmarkt, transparantie in de overheid en het bestrijden van discriminatie.
Daar gaat nog wel een decennium of meer overheen, dus hij heeft daar ruim de tijd voor. Hopelijk staat hij toe dat westerse experts helpen bij het proces en treedt hij streng op tegen corruptie. Al zullen er ongetwijfeld corruptieschandalen rondom hem en de kring om hem heen de kop op duiken. Overdreven, gefabriceerd of echt, het zal het proces vast schade toebrengen.
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Voorbode voor een nuke
Een nuke? Hij stuurt net 100k opgetrommelde reservisten Oekraine in 8)7
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:05:46 #200
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206224278
De tijd van 'ongelukkig gekozen woorden' is bij Robski de Viyak inmiddels wel voorbij. Die man is gewoon een Rusland adept. Het zou zoveel duidelijker zijn als hij daar klip en klaar voor uitkomt. Hoewel hij via zijn bijdragen wel door laat schemeren aan welke kant hij staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')