abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:00:06 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206223664
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:59 schreef Document1 het volgende:
Wat voor werk doe je dan als je Oekraïense en Russische collega’s hebt die ook nog eens allebei naar Nederland zijn gevlucht?
Dan ben je vluchtelingenwerker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:01:15 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206223677
quote:
Wat voor werk doe je dan als je Oekraïense en Russische collega’s hebt die ook nog eens allebei naar Nederland zijn gevlucht?
Duimzuigen 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206223695
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus het Rode Leger zal volledig uitgemoord moeten worden, anders stopt deze oorlog niet.
Dan zitten die Oekraïense soldaten toch nog steeds vol met PTSD? Misschien ook nog met torenhoge schuldgevoelens omdat ze die Russische soldaten dan hebben zitten vermoorden terwijl er al geen gevechtshandelingen meer waren.

Een oorlog stop je nog niet door te stoppen met gevechtshandelingen. Hoe krijg je de oorlog uit een mens? What has been seen cannot be unseen.
pi_206223699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van alle oorlogsmisdrijven vind ik dit soort acties misschien nog wel het walgelijkste…
Ik weet niet maar in de lijn van terugtrekkende troepen, ontruimen van vrouwen en kinderen.. inb4 nukes?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:03:42 #155
pi_206223712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:02 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dan zitten die Oekraïense soldaten toch nog steeds vol met PTSD?
Ja maar als Ukraine bij de EU zit, krijgen die soldaten behandeling zoals dat in moderne beschaafde landen gebruikelijk is. Daar is Rusland nog niet aan toe.

quote:
Een oorlog stop je nog niet door te stoppen met gevechtshandelingen. Hoe krijg je de oorlog uit een mens? What has been seen cannot be unseen.
En daarom begint Rusland iedere keer oorlogen. Dus jij bent tegen Putin.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_206223717
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:02 schreef byah het volgende:

[..]
Ik weet niet maar in de lijn van terugtrekkende troepen, ontruimen van vrouwen en kinderen.. inb4 nukes?
In een gebied waar 15000 russische soldaten vastzitten? Nee.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:04:32 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206223730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:02 schreef byah het volgende:

[..]
Ah ja, Oekraine staat op het punt de stad terug te nemen, dus laten we de stad nuken, dat zal ze leren!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206223736
quote:
30+ jaar software engineer, team manager, etc.

Ik zal je nog iets vertellen. Één van mijn collega's kon niet weg uit Oekraïne en zit daar nog steeds. Hij woont in Kherson. Nogal spannend, dus. Elke ochtend is het weer afwachten of hij bij de standup aanwezig zal zijn.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:07:28 #159
pi_206223758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:05 schreef RetepV het volgende:

[..]
30+ jaar software engineer, team manager, etc.

Ik zal je nog iets vertellen. Één van mijn collega's kon niet weg uit Oekraïne en zit daar nog steeds. Hij woont in Kherson. Nogal spannend, dus. Elke ochtend is het weer afwachten of hij bij de standup aanwezig zal zijn.
Dan zal ik maar hopen dat het Rode Leger snel kapot is. Anders gaat je collega nog dood.
pi_206223791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:18 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zo win je geen oorlog. Wat jij voorstelt werkt alleen als Rusland EN Oekraïne beide stoppen met de vijandigheden.
Klopt, en als Rusland stopt met hun agressie en Oekraïne verlaat komt daar een einde aan.

quote:
Denk je werkelijk dat Oekraïne zo makkelijk kan stoppen met vijandigheden, na wat ze hebben meegemaakt?
Jazeker.

quote:
De Oekraïense vechters die het hebben overleefd zullen zich herorganiseren en op eigen houtje door blijven vechten, voor payback, of gewoon omdat ze thuis toch niks meer hebben om naar terug te komen.
Die hebben genoeg om naar huis te komen: een bevrijd land waarvoor ze gevochten hebben. Dat weer moet worden opgebouwd.
Persoonlijke Vendetta's zijn natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik verwacht niet dat Oekraïense veteranen op eigen houtje, zonder verdere steun, vijandig Rusland zullen binnendringen en daar wraakacties uitvoeren.
In feite kan Oekraïne dat nu ook doen, en we zien alleen militair strategische doelen die worden aangevallen, geen Russische dorpen en steden uit wraak.

quote:
Een oorlog stopt alleen wanneer beide partijen een overeenkomst maken die een einde aan de vijandigheden maakt en een duidelijke lijn trekt tussen Oekraïne en Rusland.

Die lijn hebben ze al vastgesteld na het uiteenvallen van de Sovjet Unie.

quote:
En beide partijen moeten die lijn accepteren, anders stopt niemand met vechten. En een vredesplan moet ook een acceptabel plan bevatten die er voor zorgt dat de vechters hun wapens neer willen en zullen leggen.
Ik verwacht niet dat Russische soldaten op eigen houtje door blijven vechten als Poetin een terugtrekking aankondigt uit alle gebieden. Je ziet nu ook dat ze juist op eigen houtje zelf terug trekken en alles achter laten.

En ik zie niet in waarom je denkt dat Oekraïense troepen op eigen houtje Rusland zouden gaan binnenvallen, nadat Rusland eenzijdig zich heeft teruggetrokken.

Het enige hoofdpijn dossier is De Krim.
Hoe gaat Oekraïne daar mee om als Rusland uit Oost Oekraïne is verjaagd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206223802

Volgens RUssiche bron (die 2 dagen geleden ook vaak goed zat dus denk ter plaatse) is Oekraine weer begonnen.
Gister niet veel nieuws gehad, dus gisteren waarschijnlijk een operationele pauze geweest. Wellicht vandaag dus weer een nieuwe felle strijd om verder op te rukken.
pi_206223811
quote:
84s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:11 schreef Starhopper het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)nse-handen~bec611c6/

Waar komen die T90's ineens vandaan? Hebben ze er nog een zwikje gevonden in een stoffig depot?
Schijnt een order voor India te zijn, die rus dus voor zichzelf houd.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_206223818
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja maar als Ukraine bij de EU zit, krijgen die soldaten behandeling zoals dat in moderne beschaafde landen
Ik denk dat tegen de tijd dat Oekraïne werkelijk bij de EU zit, we al minstens 5 jaar verder zijn.

En hoe moet een Westerling weten hoe hij een Oekraïener psychisch moet behandelen? Dat kunnen alleen andere Oekraïeners.

Wat hij voorstelt zou neerkomen op iets als brainwashing. Ik denk niet dat dat zal werken.

quote:
En daarom begint Rusland iedere keer oorlogen. Dus jij bent tegen Putin.
Ik ben tegen oorlog. En ik ben tegen het oprekken van een oorlog om nog wat tactische voordeeltjes proberen bij elkaar te schrapen. Met het winnen van een oorlog win je niet het conflict. Je beëindigt er alleen de gevechtshandelingen mee.

Oorlog = conflict + gevechtshandelingen

Wil je een oorlog beëindigen, dan zul je allebei het conflict en de gevechtshandelingen moeten beëindigen. Anders heb je alleen de gevechtshandelingen beëindigd. Zoals wij na WOII hebben gedaan en met een koude oorlog bleven zitten.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:15:47 #164
pi_206223853
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk dat tegen de tijd dat Oekraïne werkelijk bij de EU zit, we al minstens 5 jaar verder zijn.
Dan moeten we opschieten.
quote:
En hoe moet een Westerling weten hoe hij een Oekraïener psychisch moet behandelen? Dat kunnen alleen andere Oekraïeners.
Ukraqine heeft prima mensen daarvoor. Omdat Ukraine een modern land is en geen Rusland.
quote:
Wat hij voorstelt zou neerkomen op iets als brainwashing. Ik denk niet dat dat zal werken.
[..]
Wie stelt wat voor? Putin doet aan brainwashing, dat wisten we toch al?
quote:
Ik ben tegen oorlog. En ik ben tegen het oprekken van een oorlog om nog wat tactische voordeeltjes proberen bij elkaar te schrapen. Met het winnen van een oorlog win je niet het conflict. Je beëindigt er alleen de gevechtshandelingen mee.

Putin wil niet stoppen, dus zit er niets anders op dan Putins gevechtshandelingen onmogelijk te maken.
quote:
Wil je een oorlog beëindigen, dan zul je allebei het conflict en de gevechtshandelingen moeten beëindigen. Anders heb je alleen de gevechtshandelingen beëindigd. Zoals wij na WOII hebben gedaan en met een koude oorlog bleven zitten.
Putrin wil niet stoppen, het is zijn schuld.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:16:02 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206223857
twitter

Het westen wil Rusland kapot maken :')
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:16:24 #166
pi_206223866
Ik ben een paar uur weg, kan iemand anders RetepV bezig houden? Hij heeft nog wat vragen.
pi_206223869
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Schijnt een order voor India te zijn, die rus dus voor zichzelf houd.
Ah, export kwaliteit. Feest voor Oekraine ;)

Als ik India was zou ik mij toch nog wel een paar keer bedenken voor ik Russische militair materiaal kocht, overigens.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2022 12:17:36 ]
pi_206223870
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en als Rusland stopt met hun agressie en Oekraïne verlaat komt daar een einde aan.
Oekraïne heeft ook agressie tegen Rusland. Ik gebruik het woord 'agressie' niet in plaats van 'gevechtshandelingen'. Zonder gevechtshandelingen is er nog steeds veel agressie. En die agressie was voor de oorlog bij Oekraïne groter dan bij Rusland. Zelfs al voor 2014. Als de problemen daar in die regio opgelost moeten worden, dan moet je dit zeker niet onderschatten.

quote:
Die hebben genoeg om naar huis te komen: een bevrijd land waarvoor ze gevochten hebben. Dat weer moet worden opgebouwd.
Een deel van de soldaten zal dat kunnen. Een ander deel zal dat niet kunnen. En voor dat deel moet je wel iets doen, want er is altijd een kans dat ze zich tegen je zullen keren.

Het gaat hier wel om mensen die met gemak en zonder aarzeling een ander mens voor zijn flikker schieten, als ze vinden dat het nodig is.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:17:07 #169
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206223876
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben een paar uur weg, kan iemand anders RetepV bezig houden? Hij heeft nog wat vragen.
Of men reageert gewoon niet meer op hem?
pi_206223883

Zojuist schip/Pontoon geraakt bij Antonovsky brug in Kherson
pi_206223891
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef RetepV het volgende:

Een deel van de soldaten zal dat kunnen. Een ander deel zal dat niet kunnen. En voor dat deel moet je wel iets doen, want er is altijd een kans dat ze zich tegen je zullen keren.

Het gaat hier wel om mensen die met gemak en zonder aarzeling een ander mens voor zijn flikker schieten, als ze vinden dat het nodig is.
Ik denk dat jij schromelijk onderschat dat de meeste mensen daartoe moeiteloos in staat zijn mits in de juiste omstandigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2022 12:18:44 ]
pi_206223913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

[..]

Dus we zijn decennia lang in oorlog met Duitsland gebleven?

Anyway, ik verwacht niet dat Poetin een vredesakkoord sluit met Oekraïne, waarin hij afstand doet van alle geannexeerde gebieden.

Dus een dergelijke vrede zal er niet in zitten.
Los van dat Poetin elk akkoord uit verleden heeft geschonden, en een nieuw akkoord dus sowieso niets waard is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206223919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat jij schromelijk onderschat dat de meeste mensen daartoe moeiteloos in staat zijn mits in de juiste omstandigheden.
Ik denk niet dat ik het onderschat. Vraag eens aan Vietnam-veteranen of ze zo moeiteloos in staat waren om weer terug de maatschappij in te gaan. Vraag aan Nederlandse Afghanistan-soldaten. Vraag het aan iedereen die in Kosovo was en niet eens werkelijk gevochten heeft.
pi_206223951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:16 schreef RetepV het volgende:
…Oekraïne heeft ook agressie tegen Rusland. Ik gebruik het woord 'agressie' niet in plaats van 'gevechtshandelingen'. Zonder gevechtshandelingen is er nog steeds veel agressie. En die agressie was voor de oorlog bij Oekraïne groter dan bij Rusland. Zelfs al voor 2014. ….
Bron?

Daarnaast was het voor de “maidan-revolutie” een dictatuur naar mijn weten. Maar toch nieuwsgierig waar je op doelt hier.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206223953
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Anyway, ik verwacht niet dat Poetin een vredesakkoord sluit met Oekraïne, waarin hij afstand doet van alle geannexeerde gebieden.
Verwacht ik ook niet. Ik verwacht eerder dat hij soldaten en materieel bij zijn bondgenoten zal gaan halen om terug te gaan vechten.

En ik denk dat er nog lang gevochten zal gaan worden. Het zal een gehaktmolen worden omdat beide kanten mogelijkheden zullen blijven zien, hoop zullen blijven houden, en het zullen blijven proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')