abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205501766
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:51 schreef quirina het volgende:
Die oorlog gaat jaren duren en daar loopt Europa op leeg financieel. Dus ik ben benieuwd of iedereen Slava Ukraine blijft roepen.
Des te meer reden om Oekrane van voldoende en de juiste wapens te voorzien om hun land te bevrijden.
pi_205501925
Ik vind dit een vreemd bericht.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)og-openen-geen-optie

Waarom een nieuwsitem maken voor iets wat niet gaat gebeuren.

Vandaag is de gouden koets niet omgesmolten in de boezem van een vrouw. Het zou wel kunnen maar we kiezen ervoor het niet te doen.
Vakman pur sang
pi_205501940
Want ze zitten er wel aan te denken en zou voor Duitsland economisch nu wel heel goed uitkomen.
Tenminste zullen er partijen zijn die hiervoor lobbyen.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 30 juli 2022 @ 18:06:44 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205501963
Aangezien Rusland de gaskraan aantoonbaar inzet als chantagemiddel begrijp ik niet helemaal waarom men afhankelijk wil blijven van dat gas. Kan iemand me het lange termijn voordeel daarvan uitleggen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 18:07:54 #6
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205501970
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Des te meer reden om Oekrane van voldoende en de juiste wapens te voorzien om hun land te bevrijden.
Nee juist per direct stoppen met wapen leveringen. Reeds geleverd materiaal terugvorderen.

Verder zelensky onder streng toezicht zetten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 30 juli 2022 @ 18:09:50 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205501985
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:07 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Nee juist per direct stoppen met wapen leveringen. Reeds geleverd materiaal terugvorderen.

En dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205502002
quote:

[..]

Als je loyaliteit bij Rusland en Putin ligt, dan zou dat een logische uitspraak zijn.
pi_205502022
quote:

[..]

Inderdaad en voor iedereen een portret van opperwap Baudet en zijn meester Poetin aan de muur en verplicht driemaal daags mastuberen op deze foto’s.
pi_205502064
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Inderdaad en voor iedereen een portret van opperwap Baudet en zijn meester Poetin aan de muur en verplicht driemaal daags mastuberen op deze foto’s.
vrijheid.....
pi_205502121
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:06 schreef Ulx het volgende:
Aangezien Rusland de gaskraan aantoonbaar inzet als chantagemiddel begrijp ik niet helemaal waarom men afhankelijk wil blijven van dat gas. Kan iemand me het lange termijn voordeel daarvan uitleggen?
Niemand heeft het over de lange termijn. Men wilt niet afhankelijk zijn maar men wilt ook niet bevriezen deze winter en hele industrien te moeten sluiten (zoals in Duitsland).
  zaterdag 30 juli 2022 @ 18:32:06 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205502162
Wel erg sneu, de Russische overheid pakt de zwakkeren van de samenleving, de 40+ers die alle hoop op een verbetering in hun leven hebben opgegeven en nu worden gelokt met een grote payday.

Maar niemand gaat hun vertellen dat behalve de aanmeldbonus die ze direct meekrijgen dat ze naar de rest van het beloofde geld kunnen fluiten.

Zelfs de beloofde auto blijkt nep te zijn

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 30-07-2022 18:38:46 ]
pi_205502163
quote:

[..]

Hard gelachen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205502232
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Niemand heeft het over de lange termijn. Men wilt niet afhankelijk zijn maar men wilt ook niet bevriezen deze winter en hele industrien te moeten sluiten (zoals in Duitsland).
Bepaalde industrien moeten sowieso weg uit Noord europa, met name degenen die erg energie intensief zijn. De vrijgekomen arbeiders kunnen dan omgeschoold worden en renewables gaan maken en installeren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 30 juli 2022 @ 18:38:54 #15
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205502241
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:06 schreef Ulx het volgende:
Wat ze overigens ook al voor de inval deden. Toen zaten ze ook al te kloten met die gasleveringen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205502244
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Bepaalde industrien moeten sowieso weg uit Noord europa, met name degenen die erg energie intensief zijn. De vrijgekomen arbeiders kunnen dan omgeschoold worden en renewables gaan maken en installeren.
klopt die energie intensieve industrie kan je beter in rusland plaatsen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205502279
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt die energie intensieve industrie kan je beter in rusland plaatsen.
Spanje en Portugal lijken mij daarvoor beter geschikt, daar is bovendien nog veel onbenut arbeidspotentiaal.
pi_205502290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Spanje en Portugal lijken mij daarvoor beter geschikt, daar is bovendien nog veel onbenut arbeidspotentiaal.
waarom neit italie of griekenland?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205502353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom neit italie of griekenland?
Italie heeft te maken met een nogal slecht investeringsklimaat, de beruchte "red tape". Griekenland zou misschien ook wel kunnen.
pi_205502403
quote:

[..]

Je wil dat de navo Oekrane gaat binnenvallen?
pi_205502450
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In de winter moeten wij hier ook eten, er wonen nu zoveel mensen dat de tijd van boerenkool en spruiten nu veel te weinig is.
pi_205502465
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Er gaan, ook in Duitsland, geen hele industrien sluiten en er gaan ook geen mensen bevriezen. De productie van bepaalde producten zal waarschijnlijk verder teruggeschroefd moeten worden, maar dat betekent dan bijvoorbeeld dat je elektrische Volkswagen in 2024 ipv 2023 geleverd gaat worden. Wat. Een. Drama.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205502499
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205502547
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Wel erg sneu, de Russische overheid pakt de zwakkeren van de samenleving, de 40+ers die alle hoop op een verbetering in hun leven hebben opgegeven en nu worden gelokt met een grote payday.

Maar niemand gaat hun vertellen dat behalve de aanmeldbonus die ze direct meekrijgen dat ze naar de rest van het beloofde geld kunnen fluiten.

Zelfs de beloofde auto blijkt nep te zijn

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Twitter berichten over Rusland geven mij altijd een goed gevoel over mijn eigen uitzichtloze situatie op de zolderkamer van m'n ouders.
pi_205502549
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:01 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
In de winter moeten wij hier ook eten, er wonen nu zoveel mensen dat de tijd van boerenkool en spruiten nu veel te weinig is.
Het Nederlandse inwonertal is sinds 1900 dan ook gexplodeerd; indertijd hadden we net zo veel inwoners als Oostenrijk, Denemarken, Belgi, Zweden, Noorwegen, Portugal, Griekenland enz. terwijl die landen qua oppervlakte in veel gevallen veel groter zijn. Er wonen anno 2022 dan ook veel te veel mensen in Nederland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205502619
Nou ik ben steeds meer van mening wel dat Zelensky wat in moet binden en in gesprek moet gaan met Rusland.
Rusland houd deze oorlog jaren vol in tegenstelling tot Europa dat steeds armer gaat worden. We kunnen niet tot in den treure wapens blijven leveren en betalen. En dat moeten wij ook helemaal niet wilen. Oekrane verliest steeds meer mensen en de Russen claimen steeds meer gebied en wij lopen daarop op leeg en het maakt Europa kapot.
Zelensky zegt wel dat de Russen meer willen dan alleen Oekrane maar zoals dit nu gaat is ook alleen maar winst voor Rusland want een arm Europa is een zwak Europa. En dan straks zonder wapens.
wapens blijven geven aan Oekrane is alleen maar uitstel en water naar de zee dragen.
Dan liever onderhandelen en Rusland een deel Oekrane laten innemen en misschien in vrede en rijkdom verder leven of gewoon idd actief Rusland aanvallen met als gevolg een grote oorlog maar we hebben best kans Rusland te verslaan , maar dat kan niet als onze leiders maar gratis wapens uit blijven delen.
En het is duidelijk dat Zelensky ook niet heel erg stabiel is op het moment. Hij ontslaat links en rechts mensen beschuldigt ze van spionage en overloperij. We moeten ons goed realiseren dat Oekrane nog steeds een zwaar corrupt land is h en in feite heeft Zelensky nog niet veel aan corruptiebestrijding gedaan.
Ik ben niet Pro-Rusland maar we moeten niet blind zijn.
pi_205502663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:18 schreef quirina het volgende:
[..]

Rusland houd deze oorlog jaren vol in tegenstelling tot Europa dat steeds armer gaat worden.

[..]
Bron?
pi_205502671
quote:
Nou ik ben steeds meer van mening wel dat Zelensky wat in moet binden en in gesprek moet gaan met Rusland.
Rusland houd deze oorlog jaren vol in tegenstelling tot Europa dat steeds armer gaat worden. We kunnen niet tot in den treure wapens blijven leveren en betalen. En dat moeten wij ook helemaal niet wilen. Oekrane verliest steeds meer mensen en de Russen claimen steeds meer gebied en wij lopen daarop op leeg en het maakt Europa kapot.
Zelensky zegt wel dat de Russen meer willen dan alleen Oekrane maar zoals dit nu gaat is ook alleen maar winst voor Rusland want een arm Europa is een zwak Europa. En dan straks zonder wapens.
wapens blijven geven aan Oekrane is alleen maar uitstel en water naar de zee dragen.
Dan liever onderhandelen en Rusland een deel Oekrane laten innemen en misschien in vrede en rijkdom verder leven of gewoon idd actief Rusland aanvallen met als gevolg een grote oorlog maar we hebben best kans Rusland te verslaan , maar dat kan niet als onze leiders maar gratis wapens uit blijven delen.
En het is duidelijk dat Zelensky ook niet heel erg stabiel is op het moment. Hij ontslaat links en rechts mensen beschuldigt ze van spionage en overloperij. We moeten ons goed realiseren dat Oekrane nog steeds een zwaar corrupt land is h en in feite heeft Zelensky nog niet veel aan corruptiebestrijding gedaan.
Je bent pas blind als je nu nog van Zelensky verwacht om met Rusland te gaan 'praten'. Het is Rusland dat geen dialoog aan wil gaan. Rusland heeft zijn stoottroepen richting Oekrane gestuurd, om daar de boel te terroriseren.
pi_205502674
quote:
Kun je uitleggen waarom je denkt dat een economie die kleiner is dan Itali de oorlog langer kan betalen dan de EU+GB+VS?
pi_205502676
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Bron?
Haar dikke duim.
pi_205502677
quote:

[..]
Bron?
Lieve schat besef je wel dat Rusland het grootste land ter wereld is?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 19:24:47 #32
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205502687
quote:

[..]
Bron?
Een Logische beredenering zou ik al voldoende vinden..
pi_205502705
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:24 schreef quirina het volgende:

[..]
LMAO
pi_205502720
quote:
Waarom niet heel Oekrane? Want Rusland staat na een paar jaar weer op de stoep.
En die mensen die zijn ontslagen waren een half jaar geleden al in het vizier. De oorlog speciale operatie heeft het alleen wat vertraagd.
pi_205502741
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kun je uitleggen waarom je denkt dat een economie die kleiner is dan Itali de oorlog langer kan betalen dan de EU+GB+VS?
Er is meer dan je denkt. Ik denk dat je er nog wel flink in kan vergissen.
pi_205502749
quote:

[..]
Met even veel inwoners als Duitsland en Frankrijk samen, een economie ter grootte van die van de Benelux en een enorme afhankelijkheid van het westen wanneer het om hoogstaande technologische producten gaat.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 19:32:49 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 30 juli 2022 @ 19:39:10 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205502871
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:28 schreef quirina het volgende:

[..]
Er is meer dan je denkt. Ik denk dat je er nog wel flink in kan vergissen.
Wat bedoel je met er is meer dan je denkt?
quote:

[..]
Lieve schat besef je wel dat het grootste deel onbewoond is?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:14:10 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205503283
Op Twitter allerlei filmpjes van Chinees materieel onderweg naar het stukje tegenover Taiwan. Voor we het weten zitten we echt middenin WW3 :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205503289
quote:
Inderdaad belachelijk dat Zelensky niet gewoon minimaal alle havens en kerncentrales opgeeft :')
pi_205503365
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
Op Twitter allerlei filmpjes van Chinees materieel onderweg naar het stukje tegenover Taiwan. Voor we het weten zitten we echt middenin WW3 :{
Het voordeel van WWIII is dat die sneller voorbij is dan wij tot 10 kunnen tellen. Geen grote veldslagen of vermoeiende jaren van strijd. Gewoon gelijk totale vernietiging.
pi_205503411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:17 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het voordeel van WWIII is dat die sneller voorbij is dan wij tot 10 kunnen tellen. Geen grote veldslagen of vermoeiende jaren van strijd. Gewoon gelijk totale vernietiging.
En gezien de gevolgen kun je beter een nuke op je kop krijgen dat de aftermath proberen te overleven.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:19:35 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205503418
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:17 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ja, het zou jammer zijn als de politici "verstandig" zijn en hun kernwapens niet gebruiken om de tegenstander niet te provoceren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:25:19 #45
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205503536
quote:
Het vervelende is dat je dat pas na afloop weet. Maar allicht dat de mislukte anexatie van Oekrane het "Sudetenland" of "Polen" van deze tijd is..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:27:14 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205503575
quote:
Het is Twitter, dus moet het wel waar zijn. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205503629
quote:
Dat China een dezer dagen Taiwan invalt komt nou niet bepaald uit de lucht vallen.
Vakman pur sang
pi_205503635
quote:

[..]
Alsof dat relevant is, Canada is ook groter dan de VS. Drie keer raden welk land sterker is.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:36:15 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205503814
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je bent pas blind als je nu nog van Zelensky verwacht om met Rusland te gaan 'praten'. Het is Rusland dat geen dialoog aan wil gaan. Rusland heeft zijn stoottroepen richting Oekrane gestuurd, om daar de boel te terroriseren.
Patstelling. Niemand komt verder nu, dus moet je wel gaan praten. Anders wordt het gewoon vechten tot de laatste Oekraner. En ik denk niet dat Poetin dat wat interesseert. Tja, dan moet je ook de consequenties maar ondervinden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:42:03 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205503827
quote:
Schijnt dat er maar 3 maanden per jaar de water omstandigheden goed zijn om een aanval op Taiwan uit te voeren.
China zou dus de maandenlange troepenopbouw vlak daarvoor moeten plannen. En met satellieten kan de VS vanaf het begin meekijken dus er is geen verrassing.

Oftewel kans nihil dat er nu wat gaat gebeuren.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:42:30 #52
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205503833
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 07:07 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik ben alleen maar inhoudelijk. Waardoor krijg je de indruk dat ik niet inhoudelijk en?
Is het voor jou berhaupt mogelijk om de Russische invasie-oorlog op Oekraine te veroordelen?
Ook hier weer geen inhoudelijk antwoord of een reactie op wat ik zeg of vraag. Je bent niet inhoudelijk omdat je slechts antwoordt met vragen over mijn intenties, terwijl het daar helemaal niet over gaat. Je verlegt dus de aandacht van de inhoud naar de persoon, zodat je nergens inhoudelijk op hoeft te reageren.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:43:32 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:43:34 #54
38496 Perrin
pi_205503848
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:42 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Schijnt dat er maar 3 maanden per jaar de water omstandigheden goed zijn om een aanval op Taiwan uit te voeren.
China zou dus de maandenlange troepenopbouw vlak daarvoor moeten plannen. En met satellieten kan de VS vanaf het begin meekijken dus er is geen verrassing.

Oftewel kans nihil dat er nu wat gaat gebeuren.
Zijn as we speak Chinese militaire oefeningen aan de gang..

twitter
pi_205503872
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Patstelling. Niemand komt verder nu, dus moet je wel gaan praten. Anders wordt het gewoon vechten tot de laatste Oekraner. En ik denk niet dat Poetin dat wat interesseert. Tja, dan moet je ook de consequenties maar ondervinden.
Praten met de Russen heeft toch geen zin.. je kan het vergelijken met Hitler en zijn Derde Rijk. Had het zin om met de beste man te praten..niet echt. Gewoon doorvechten tot de laatste snik dus, met hulp van het Westen.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 20:47:13 #56
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205503912
quote:

[..]
Overgave dus. Waarom zou Oekrane dat willen? Het om zeep helpen van orcs lijkt nog best goed te gaan, de slag om Kherson loopt best aardig.
pi_205503987
quote:

[..]
Wachten is dan op een wapen waarmee je een patstelling kan doorbreken. Duitsland dacht dat gifgas hen dat voordeel zou opleveren tijdens WO1. De uitvinding van de tank naast uitputting van de duitse economie bleek een doorbraak te forceren. Ik verwacht dat het westen/AI prima in staat is een dergelijk wapen te ontwikkelen als je het maar wat tijd geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 30-07-2022 20:56:01 ]
pi_205504144
quote:

[..]
Nogmaals: er valt niets te praten. Praten met Putin is ook een toegift. Dan kun je inderdaad beter vechten. Maar je in elk geval nog enigszins kans.
pi_205504363
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:47 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Overgave dus.
Je vult weer dingen voor me in. Ik zeg niet dat Oekrane zich moet overgeven. Dat moeten ze helemaal zelf bepalen, maar als er geen progressie is dan moet dat Zelensky toch wel tot nadenken zetten.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:08:30 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205504368
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Praten met de Russen heeft toch geen zin.. je kan het vergelijken met Hitler en zijn Derde Rijk. Had het zin om met de beste man te praten..niet echt. Gewoon doorvechten tot de laatste snik dus, met hulp van het Westen.
Wij capituleerden destijds na vijf dagen. Ik denk niet dat het in ons voordeel was geweest om door te blijven vechten toen. Denk jij er anders over?

Dit is niet om vervelend of bijdehand te doen, even voor de goede orde. Dat kan in getypte tekst nog wel eens zo overkomen. :)
pi_205504425
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wij capituleerden destijds na vijf dagen. Ik denk niet dat het in ons voordeel was geweest om door te blijven vechten toen. Denk jij er anders over?

Dit is niet om vervelend of bijdehand te doen, even voor de goede orde. Dat kan in getypte tekst nog wel eens zo overkomen. :)
Is niet echt vergelijkbaar. Oekrane kreeg vrijwel direct hulp van het westen.

Want natuurlijk. Capituleren kan een noodzakelijk iets zijn. Maar vind dat hier toch wel anders. Volgens mij heeft overgaven voor Oekraine alleen nog maar meer nadelige gevolgen. Bedoel: de Russen vertrekken dan niet he.
pi_205504430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Oekrane zich moet overgeven. Dat moeten ze helemaal zelf bepalen, maar als er geen progressie is dan moet dat Zelensky toch wel tot nadenken zetten.
Vanaf 2014 wordt er al oorlog gevoerd dus ik zie niet in wat voor verschil dan 5 maanden zouden moeten maken.
pi_205504453
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nogmaals: er valt niets te praten. Praten met Putin is ook een toegift. Dan kun je inderdaad beter vechten. Maar je in elk geval nog enigszins kans.
Nee die kans maken ze niet. Het is gewoon vechten tot het bittere eind. Als dat hun keuze is, prima, maar dan moeten ze het zelf verder ook uitzoeken met de huidige steun.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:13:31 #64
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205504464
quote:

[..]

"Wij" hadden geen schijn van kans. Oekrane was hier tot op zekere hoogte op voorbereid ("wij" niet bepaald) en krijgt hulp van de halve wereld ("wij" hadden ons Al overgegeven en moesten vervolgens 5 jaar de nsber uithangen en het zoveel mogelijk joden de dood in jagen voordat de halve wereld kwam helpen.

Maar dat "jij" bij de eerste kogel die afgevuurd wordt, je hele hebben en houden+ die van de buren, je vrienden en je familie overdraagt aan de agressor om ze vervolgens met koffie en chocola te ontvangen is zo onderhand wel duidelijk. Dat hoef je verder niet de benadrukken. Eigenlijk precies de manier waarop Poetin dacht dat zijn leger ontvangen zou worden :') .
pi_205504529
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee die kans maken ze niet. Het is gewoon vechten tot het bittere eind. Als dat hun keuze is, prima, maar dan moeten ze het zelf verder ook uitzoeken met de huidige steun.
1: Rusland bakt er anders weinig van.

2: De gevolgen voor Oekraine zijn bij overgave hetzelfde of nog erger.
pi_205504543
quote:

[..]

Ik heb het niet over Nederland maar over de hele Tweede Wereldoorlog. Hoe het op korte termijn zal aflopen voor Oekrane..geen idee. Maar stel dat Rusland uiteindelijk het land weet te veroveren, dan zal dat op lange termijn een 2e Afghanistan worden denk ik. Kan me niet voorstellen dat de Oekraners en ook het Westen zich er bij neer zullen leggen.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:18:00 #67
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205504605
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wachten is dan op een wapen waarmee je een patstelling kan doorbreken. Duitsland dacht dat gifgas hen dat voordeel zou opleveren tijdens WO1. De uitvinding van de tank naast uitputting van de duitse economie bleek een doorbraak te forceren. Ik verwacht dat het westen/AI prima in staat is een dergelijk wapen te ontwikkelen als je het maar wat tijd geeft.
Jaja een Deux Exa machina, die alle problemen oplost. :')

Zou het niet beter zijn om die inspanningen in nuttigere dingen in te zetten?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:18:52 #68
403588 mcmlxiv
pi_205504625
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En hoe ziet die vrede van jou eruit?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:19:50 #69
pi_205504650
quote:

[..]
Patstelling. Niemand komt verder nu, dus moet je wel gaan praten. Anders wordt het gewoon vechten tot de laatste Oekraner Russische soldaat.
Zo is het goed.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 21:22:13 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205504699
quote:

[..]
Er is vijf jaar doorgevochten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205504708
Rusland kan je vergelijken met ISIS. Van dat Kalifaat is weinig meer over. Uiteindelijk worden de Russen ook wel Oekrane uitgedonderd
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:23:01 #72
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205504719
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Is niet echt vergelijkbaar. Oekrane kreeg vrijwel direct hulp van het westen.

Want natuurlijk. Capituleren kan een noodzakelijk iets zijn. Maar vind dat hier toch wel anders. Volgens mij heeft overgaven voor Oekraine alleen nog maar meer nadelige gevolgen. Bedoel: de Russen vertrekken dan niet he.
Nee, dat klopt. De Duitsers vertrokken ook niet na onze capitulatie, we werden vijf jaar bezet. Het klopt ook dat Oekrane direct hulp kreeg van het westen.

De vraag is alleen of capitulatie per definitie altijd slechter is dan doorvechten tot de laatste snik. Als je weet dat je als voltallig volk daarna naar de slachtbank wordt geleid, dan is het antwoord direct ja. Maar in ons land was het ook betrekkelijk rustig in de eerste jaren van de bezetting. Uiteraard zijn daarna alle gruwelen van de Holocaust gekomen, maar het is niet zo dat men direct na capitulatie ons hele volk begon uit te moorden. Als we toen niet hadden gecapituleerd en als voltallig volk tot het einde hadden doorgevochten, was er niet zoveel van Nederland overgebleven denk ik.
pi_205504748
Dit topic volgen is niet altijd verstandig. Teveel NSB-types hier
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:28:10 #74
pi_205504857
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit topic volgen is niet altijd verstandig. Teveel NSB-types hier
Ja, ze doen net of er maar 1 mogelijke uitkomst is. Net als aan het begin van de invasie. "Zo duurt het alleen maar langer."

Ondertussen ligt het halve Rode Leger op apegapen.
pi_205504877
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:18 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Jaja een Deux Exa machina, die alle problemen oplost. :')

Zou het niet beter zijn om die inspanningen in nuttigere dingen in te zetten?
Ja en daarom heeft men in europa geen behoefte meer om conflicten middels oorlogen op te lossen. De defensie budgetten waren dan ook gering tot er een dictator andere ideen op nahoudt. Je moet jammer genoeg nog altijd rekening houden met het feit dat er dictatoren kunnen opduiken en er dus een capabele defensie blijft. Oorlog hoort bij de soort mens evenals bij chimps en vele mierensoorten. Te denken dat je zo'n soort-eigenschap wel even geheel opzij kan zetten is wensdromen.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:30:22 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205504922
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:30:45 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205504934
Oekrane weet door hun geschiedenis dat ze Rusland maar op 1 manier kunnen "kwijtraken". Door ze samen met NAVO aan te pakken, en niet door papieren te ondertekenen.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:31:52 #78
323876 michaelmoore
pi_205504968
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Rusland kan je vergelijken met ISIS. Van dat Kalifaat is weinig meer over. Uiteindelijk worden de Russen ook wel Oekrane uitgedonderd
Op een dag dan staan de inwoners van Belarussia weer op en dan is het klaar met de nieuwe Hitler
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:32:16 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205504983
quote:
HJ en dus kanonnenvoer.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:32:53 #80
38496 Perrin
pi_205505004
quote:
Slaven die laten zien hoe trots ze zijn op hun slavernij.
pi_205505160
quote:

[..]
De consequenties van overgave zijn erger. En minder dan een overgave en knieval zal Poetin niet accepteren. Oekrane heeft hem voor gek gezet, als je gaat praten zal hij Oekrane willen vernederen.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:39:22 #82
323876 michaelmoore
pi_205505189
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Slaven die laten zien hoe trots ze zijn op hun slavernij.
ze noemen hem ook Fuhrer
pi_205505270
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze noemen hem ook Fuhrer
Dacht een opname van so you think you can dance?
Vakman pur sang
pi_205505337
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze noemen hem ook Fuhrer
Nee, volgens mij heerser.

Russen willen Poetin 'heerser' noemen, president 'te westers'
  zaterdag 30 juli 2022 @ 21:46:34 #85
323876 michaelmoore
pi_205505388
quote:
Het gaat nu wel echt erg raar worden allemaal
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 21:50:15 #86
5428 crew  miss_sly
pi_205505478
twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205505549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het gaat nu wel echt erg raar worden allemaal
Nogal,

pi_205505689
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:19 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
En gezien de gevolgen kun je beter een nuke op je kop krijgen dat de aftermath proberen te overleven.
Filmkijktip: 'Threads'.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 22:01:35 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205505785
https://www.hln.be/nieuws(...)-krachten~aa63b77f9/

Moskou rekruteert vrijwilligersleger zonder ervaring, hoofd Britse inlichtingendienst: “Rusland is aan het einde van zijn krachten”

Het hoofd van de Britse inlichtingendienst, Richard Moore, zegt vandaag op sociale media dat “Rusland aan het einde van zijn krachten” is. Duizenden Russische soldaten zijn omgekomen bij de invasie Oekrane. Moskou rekruteert nu zelfs vrijwilligers zonder militaire ervaring: vaderlandsliefde en hoge verdiensten moeten de Russische mannen overtuigen zich aan te sluiten bij het leger.

ANP / EPA

Het Britse ministerie van Defensie beschrijft de Russische regering als “wanhopig”. “Rusland gebruikt wapens uit het Sovjettijdperk. Hun verouderde wapens doden en verwonden duizenden onschuldige Oekraense burgers. Rusland zal deze onrechtvaardige oorlog niet winnen. Het Verenigd Koninkrijk blijft Oekrane steunen”, luidt het. Richard Moore heeft bij de post van het Britse ministerie geschreven dat “Rusland aan het einde van zijn krachten” is.

Rusland oefent druk uit op de machthebbers in de door het Russische leger bezette gebieden in Oekrane om later dit jaar referenda te organiseren over een aansluiting bij Rusland. In haar dagelijkse inlichtingenupdate meldt het Britse ministerie van Defensie vandaag dat lokale autoriteiten proberen persoonsgegevens van inwoners te verzamelen om zo een kiesregister op te bouwen:

Het Kremlin heeft in de bezette gebieden pro-Russische interimbestuurders aangesteld, die samen met het Russische leger de macht uitoefenen. In Melitopol, een stad in de zuidelijke regio Zaporizja, maakten de pro-Russische autoriteiten al in juni bekend een referendum over toetreding tot Rusland voor te bereiden. Ook in de bezette regio Cherson zouden plannen voor referenda bestaan. In 2014 annexeerde Rusland het Oekraense schiereiland de Krim, nadat het daar een referendum had georganiseerd over aansluiting.

Vrijwilligers moeten gesneuvelde beroepssoldaten vervangen

Moore stelt dat het steeds lastiger is voor Moskou om de gesneuvelde soldaten te vervangen. Maar in plaats van een algehele mobilisatie, zoekt het leger vooral vrijwilligers uit arme en afgelegen streken.

Daarbij zijn de strijdkrachten niet kieskeurig, stelt Amerikaanse nieuwszender ‘CNN’. Hoewel de eisen per regio verschillen, gaat het in de regel om volwassen mannen tot 49 jaar zonder strafblad. Eerdere militaire ervaring is vaak geen vereiste.

De rekruteringstrategie van Moskou draait niet alleen om vaderlandsliefde: de rekruten krijgen salarissen geboden tot wel tienmaal het minimumloon in de verarmde streken en krijgen na enkele maanden al veteranenstatus en -pensioen.

Ook aan de gezinnen van de vrijwilligers is gedacht: zo krijgen hun kinderen makkelijker toegang tot een universitaire opleiding. Mocht de soldaat om het leven komen, dan zijn er genereuze schadevergoedingen voor de nabestaanden.

Moore stelt dat het steeds lastiger is voor Moskou om de gesneuvelde soldaten te vervangen. Maar in plaats van een algehele mobilisatie, zoekt het leger vooral vrijwilligers uit arme en afgelegen streken.

Kanonnenvoer

Analisten stellen dat ongeveer 30.000 vrijwilligers gerekruteerd kunnen worden, die dan waarschijnlijk naar de Donbas zullen worden gestuurd. De industrile regio is momenteel de prioriteit van Rusland in Oekrane. In dit gebied zouden de vrijwilligers ongeveer een kwart tot een derde van alle Russische strijdkrachten uitmaken.

Experten twijfelen aan de kwaliteit van de nieuwe soldaten. Ze zullen waarschijnlijk slechts een maand training krijgen, waardoor ze in de praktijk als kanonnenvoer zullen dienen. De analisten baseren dat oordeel op Moskou's eerdere inzet van slecht getrainde troepen en dienstplichtigen aan het front, om zo de betere eenheden te sparen.
pi_205505787
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je vult weer dingen voor me in. Ik zeg niet dat Oekrane zich moet overgeven. Dat moeten ze helemaal zelf bepalen, maar als er geen progressie is dan moet dat Zelensky toch wel tot nadenken zetten.
En waarom zou het gebrek aan progressie Poetin, Medvedev, Doegin enz. niet tot nadenken moeten stemmen?
pi_205505820
420 blaze it.
Zijn alle azovstal-fabriek krijgsgevangenen omgekomen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 30 juli 2022 @ 22:03:54 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205505995
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja hoort zoveel erover.
Iets van buiten kon toch niet? Want iedereen lag nog op bed ofzoiets.
Vakman pur sang
pi_205506045
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)-krachten~aa63b77f9/

Moskou rekruteert vrijwilligersleger zonder ervaring, hoofd Britse inlichtingendienst: “Rusland is aan het einde van zijn krachten”

Het hoofd van de Britse inlichtingendienst, Richard Moore, zegt vandaag op sociale media dat “Rusland aan het einde van zijn krachten” is. Duizenden Russische soldaten zijn omgekomen bij de invasie Oekrane. Moskou rekruteert nu zelfs vrijwilligers zonder militaire ervaring: vaderlandsliefde en hoge verdiensten moeten de Russische mannen overtuigen zich aan te sluiten bij het leger.

[ afbeelding ]

ANP / EPA

Het Britse ministerie van Defensie beschrijft de Russische regering als “wanhopig”. “Rusland gebruikt wapens uit het Sovjettijdperk. Hun verouderde wapens doden en verwonden duizenden onschuldige Oekraense burgers. Rusland zal deze onrechtvaardige oorlog niet winnen. Het Verenigd Koninkrijk blijft Oekrane steunen”, luidt het. Richard Moore heeft bij de post van het Britse ministerie geschreven dat “Rusland aan het einde van zijn krachten” is.

Rusland oefent druk uit op de machthebbers in de door het Russische leger bezette gebieden in Oekrane om later dit jaar referenda te organiseren over een aansluiting bij Rusland. In haar dagelijkse inlichtingenupdate meldt het Britse ministerie van Defensie vandaag dat lokale autoriteiten proberen persoonsgegevens van inwoners te verzamelen om zo een kiesregister op te bouwen:

Het Kremlin heeft in de bezette gebieden pro-Russische interimbestuurders aangesteld, die samen met het Russische leger de macht uitoefenen. In Melitopol, een stad in de zuidelijke regio Zaporizja, maakten de pro-Russische autoriteiten al in juni bekend een referendum over toetreding tot Rusland voor te bereiden. Ook in de bezette regio Cherson zouden plannen voor referenda bestaan. In 2014 annexeerde Rusland het Oekraense schiereiland de Krim, nadat het daar een referendum had georganiseerd over aansluiting.

Vrijwilligers moeten gesneuvelde beroepssoldaten vervangen

Daarbij zijn de strijdkrachten niet kieskeurig, stelt Amerikaanse nieuwszender ‘CNN’. Hoewel de eisen per regio verschillen, gaat het in de regel om volwassen mannen tot 49 jaar zonder strafblad. Eerdere militaire ervaring is vaak geen vereiste.

De rekruteringstrategie van Moskou draait niet alleen om vaderlandsliefde: de rekruten krijgen salarissen geboden tot wel tienmaal het minimumloon in de verarmde streken en krijgen na enkele maanden al veteranenstatus en -pensioen.

Ook aan de gezinnen van de vrijwilligers is gedacht: zo krijgen hun kinderen makkelijker toegang tot een universitaire opleiding. Mocht de soldaat om het leven komen, dan zijn er genereuze schadevergoedingen voor de nabestaanden.

[ afbeelding ]

Kanonnenvoer

Analisten stellen dat ongeveer 30.000 vrijwilligers gerekruteerd kunnen worden, die dan waarschijnlijk naar de Donbas zullen worden gestuurd. De industrile regio is momenteel de prioriteit van Rusland in Oekrane. In dit gebied zouden de vrijwilligers ongeveer een kwart tot een derde van alle Russische strijdkrachten uitmaken.

Experten twijfelen aan de kwaliteit van de nieuwe soldaten. Ze zullen waarschijnlijk slechts een maand training krijgen, waardoor ze in de praktijk als kanonnenvoer zullen dienen. De analisten baseren dat oordeel op Moskou's eerdere inzet van slecht getrainde troepen en dienstplichtigen aan het front, om zo de betere eenheden te sparen.
De zwanenzang van Rusland op het wereldtoneel; het materieel en de manschappen die ze nu verliezen kunnen ze nooit meer met dezelfde aantallen van dezelfde kwaliteit vervangen. En dankzij vergrijzing en westerse sancties kunnen ze hun imperialistische en genocidale ambities definitief bij het grof vuil zetten.
pi_205506127
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, dat klopt. De Duitsers vertrokken ook niet na onze capitulatie, we werden vijf jaar bezet. Het klopt ook dat Oekrane direct hulp kreeg van het westen.

De vraag is alleen of capitulatie per definitie altijd slechter is dan doorvechten tot de laatste snik. Als je weet dat je als voltallig volk daarna naar de slachtbank wordt geleid, dan is het antwoord direct ja. Maar in ons land was het ook betrekkelijk rustig in de eerste jaren van de bezetting. Uiteraard zijn daarna alle gruwelen van de Holocaust gekomen, maar het is niet zo dat men direct na capitulatie ons hele volk begon uit te moorden. Als we toen niet hadden gecapituleerd en als voltallig volk tot het einde hadden doorgevochten, was er niet zoveel van Nederland overgebleven denk ik.
Nee, dat zei ik al. Het is niet per definitie slechter. In deze context wel. Denk ik.

Ik denk dat de Russen dan helemaal vol op de vernederings-tactiek gaan. Inclusief massa-verkrachtingen op nog grotere schaal dan nu.
pi_205506186
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En waarom zou het gebrek aan progressie Poetin, Medvedev, Doegin enz. niet tot nadenken moeten stemmen?
Omdat: de eeuwige Rus.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 22:20:29 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205506196
quote:
Het enige wat ze moeten kunnen is met hun WW1 geweer naar voren rennen. Dat dat een waardeloze tactiek is die niet werkt, och...

quote:
Moskou gebruikt ze als kanonnenvoer dus ze worden op de gevaarlijkste meest kansloze missies gestuurd dus ze komen niet terug naar Rusland om dat geld te innen.
pi_205506313
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Het enige wat ze moeten kunnen is met hun WW1 geweer naar voren rennen. Dat dat een waardeloze tactiek is die niet werkt, och...
[..]
Moskou gebruikt ze als kanonnenvoer dus ze worden op de gevaarlijkste meest kansloze missies gestuurd dus ze komen niet terug naar Rusland om dat geld te innen.
Beter gaan de Russen tieners en kindsoldaten als kanonnenvoer inzetten; in tegenstelling tot veertigers en vijftigers hebben die zich op uitzonderingen na immers nog niet voortgeplant. Dan gaat het helemaal hard met de Russische vergrijzing. ^O^
pi_205506387
Wel vreemd dat ze blijkbaar geen strafblad mogen hebben, maar de Russen waren inmiddels toch ook aan het rekruten in de gevangenissen?
pi_205506448
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De consequenties van overgave zijn erger. En minder dan een overgave en knieval zal Poetin niet accepteren. Oekrane heeft hem voor gek gezet, als je gaat praten zal hij Oekrane willen vernederen.
Dat is helemaal niet zo stellig te zeggen. Maar goed, zo kom je nooit verder h. Dus laten we de discussie maar stoppen anders, wat doen we hier? Laat ze het maar uitvechten, waarom hebben we het er nog over. Niets is goed namelijk. Overgave dit, doorvechten dat. Wat wil jou nou dan? Boots on the ground van de NAVO? Het ks eerder een constante uiting van boosheid hier op alles, en dat is begrijpelijk, dan een feitelijke discussie.
pi_205506472
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat interesseert hun dat nou. Het zijn een stel fascisten. Die zitten toch lekker in Rusland op een zak van geld. Lekker beetje ideologisch zijn.
pi_205506488
Nukes kan ook nog voor als het heel slecht met Rusland gaat.
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 22:44:06 #103
236264 crew  capricia
pi_205506529
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Het lijkt mij het niet waard.
Uiteindelijk is het een lokaal conflict. Toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205506589
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Dezelfde nukes die ze op Finland en Zweden gegooid hebben?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 22:54:43 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205506671
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:50 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Daar is de hele dag al discussie over... Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor wapen er is gebruikt, de belangrijkste vraag is wie het wapen heeft ingezet.

Die Nexta doet wel heel flink dat ISW eea onderschrijft maar die zegt ook gewoon het volgende:

quote:
Ukraine and Russia are blaming each other for the attack and available visual evidence appears to support the Ukrainian claim more than the Russian, but ISW cannot independently assess the nature of the attack or the party responsible for it at this time.

ISW is unable to assess the nature of the event or the party responsible for it with any confidence at this time. We will update our assessment as more information becomes available.
Anyway, als de Russen dit zelf gedaan hebben dan kunnen ze dus plotseling wel heel precies wapens inzetten...
pi_205506702
UKR gaat er met gestrekt been in binnenkort, zo lijkt het

twitter
pi_205506725
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar is de hele dag al discussie over... Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor wapen er is gebruikt, de belangrijkste vraag is wie het wapen heeft ingezet.

Die Nexta doet wel heel flink dat ISW eea onderschrijft maar die zegt ook gewoon het volgende:
[..]
Anyway, als de Russen dit zelf gedaan hebben dan kunnen ze dus plotseling wel heel precies wapens inzetten...
Wel raar dit moet toch bekend zijn bij intel?
Vakman pur sang
  zaterdag 30 juli 2022 @ 23:00:12 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205506767
quote:
Dat soort tweets lees ik hier al weken. Maar laten we er eens vanuit gaan dat het klopt. Heeft Oekrane dan niet met dezelfde problemen te maken?
pi_205506771
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:57 schreef myShizzle het volgende:
UKR gaat er met gestrekt been in binnenkort, zo lijkt het

[ twitter ]
Kan ook zijn dat russische troepen er een offensief starten en Zelensky veel burgerslachtoffers wil voorkomen.
pi_205506783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Natuurlijk is er meer bekend.
Dan heeft Oekrane het gedaan maar onbewust.
Vakman pur sang
pi_205506812
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dezelfde nukes die ze op Finland en Zweden gegooid hebben?
Ik geef gewoon een voorbeeld van het spreekwoord "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Wat ben je nou de hele tijd aan het kankeren?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 23:11:50 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205506819
quote:
Als de Russen in staat blijken te zijn om VOSTOK 2022 te organiseren volgende maand dan valt het met het personeel wel een beetje mee...

quote:
Far from Ukraine, Russia plans big eastern war games next month

LONDON, July 26 (Reuters) - Russia plans to hold strategic military exercises in the east of the country starting next month, the defence ministry said on Tuesday, thousands of miles from the war in Ukraine.

The "Vostok" (East) exercises will take place from Aug. 30 to Sept. 5. They appear intended to send a message that Russia, despite the costly five-month war in Ukraine, remains focused on the defence of its entire territory and capable in military terms of sustaining "business as usual".
Reuters
pi_205506820
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 23:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Kan ook zijn dat russische troepen er een offensief starten en Zelensky veel burgerslachtoffers wil voorkomen.
Dat lijkt mij ook verstandig als dat het geval is.
pi_205506825
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Klopt, maar je weet het nooit in Poetins hoofd.
pi_205506829
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 23:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als de Russen in staat blijken te zijn om VOSTOK 2022 te organiseren volgende maand dan valt het met het personeel wel een beetje mee...
[..]
Reuters
Ja. Maar de Russen kunnen weinig.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 23:14:23 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205506861
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 23:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe ze eea gaan aanlopen.
Ik verwacht er weinig van. Ze zijn echt low-IQ
pi_205506934
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 23:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Reuters
Dat zegt natuurlijk niks. Misschien laten ze het juist doorgaan km de illusie te wekken dat er geen personele problemen zijn.
pi_205507003
Maar moet je nagaan, 2e wereldoorlog duurde 5 jaar. En moet je zien wat voor gigantisch proces dat was voor landen.

Ik denk dat het schijn lijkt dat Rusland op het einde van z'n latijn is. Dit kan echt nog wel jaren duren.
pi_205507012
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 23:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik geef gewoon een voorbeeld van het spreekwoord "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Wat ben je nou de hele tijd aan het kankeren?
Drink je glas leeg, ga naar bed en slaap je roes uit en probeer het morgen gewoon eens opnieuw.
pi_205507014
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Maar moet je nagaan, 2e wereldoorlog duurde 5 jaar. En moet je zien wat voor gigantisch proces dat was voor landen.

Ik denk dat het schijn lijkt dat Rusland op het einde van z'n latijn is. Dit kan echt nog wel jaren duren.
In tegenstelling tot Rusland had Duitsland een functionerende oorlogsindustrie en modern wapentuig (voor die tijd).
pi_205507020
quote:

Precies, allemaal whisfull thinking. Wel goed bedoelt hoor.
Vakman pur sang
pi_205507021
quote:

Dit kan echt nog wel jaren duren.
Hopelijk wel.
pi_205507030
quote:

Rusland != Sovjet-Unie
pi_205507103
quote:

Overal wordt toch gezegd dat het wel jaren kan duren? Zie nu wat er in 5 maanden is gebeurd. Het gaat extreem traag. Mocht Oekrane de bovenhand krijgen, dan zal het ook langzaam gaan.
  zondag 31 juli 2022 @ 00:08:02 #128
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205507281
quote:

Zolang het in Oekrane blijft, is het verre van een wereldoorlog. Zelfs als Taiwan eraan gaat valt het nog best mee. Je krijgt wel een aardige shift qua wereldeconomie, maar wereldoorlog, nah.
pi_205507291
Overigens begon de bijna zes jaar durende tweede wereldoorlog in 1939, met de gezamenlijke aanval van de nazi's en de sovjets op Polen. Nog zo'n onderwerp waar de Russen een zelfde soort draai aan geven als aan MH17 of de inname van de Krim
pi_205507578
Ik vraag me af of Rusland met al die sancties wel in staat is om een oorlogseconomie op te tuigen...
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 31 juli 2022 @ 01:08:08 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_205507613
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet volgens de Russen, die zijn volgens henzelf gewoon in oorlog met NATO.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 31 juli 2022 @ 01:14:39 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_205507628
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 00:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens begon de bijna zes jaar durende tweede wereldoorlog in 1939, met de gezamenlijke aanval van de nazi's en de sovjets op Polen. Nog zo'n onderwerp waar de Russen een zelfde soort draai aan geven als aan MH17 of de inname van de Krim
Eigenlijk al in 1938 met de geweldloze inname van Oostenrijk en Sudetenland. Weliswaar geen schot bij gelost maar het was wel het startsein voor Duitsland dat het gewoon zijn gang kon gaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205507673
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 00:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
Voor de Russen begon WOII pas in 1941, staat ook op alle monumenten daar.
pi_205507692
Rapper koopt alle Russische vestigingen van Starbucks
https://nos.nl/l/2438903

De Russische rapper Timati heeft samen met een horecaondernemer de circa 200 filialen van Starbucks in Rusland overgenomen. De artiest maakte de overname bekend op Instagram, dat in Rusland geblokkeerd is vanwege 'extremisme'. Er werd al enige tijd onderhandeld over de overname.
pi_205507720
Denken jullie trouwens dat China echt Taiwan gaat aanvallen nu?
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 02:06:59 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205507725
Nee natuurlijk niet
pi_205507728
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 02:06 schreef sp3c het volgende:
Nee natuurlijk niet
Steeds meer beelden dat ze hun troepen daarheen verhuizen.
pi_205507729
Ik zie niet in hoe China daar enig voordeel mee zou behalen.
pi_205507734
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 02:09 schreef Barbusse het volgende:
Ik zie niet in hoe China daar enig voordeel mee zou behalen.
Momentum, het westen heeft haar ogen gericht op Oekrane.
  zondag 31 juli 2022 @ 02:17:29 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205507742
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 02:10 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Momentum, het westen heeft haar ogen gericht op Oekrane.
Het westen heeft meer dan 1 paar ogen. En mochten ze China net zo hard gaan sanctioneren als Rusland zal China daar zwaarder onder gaan lijden, export economie dat het is. Dus nee, vooralsnog zie ik het niet gebeuren.
pi_205507746
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 02:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaaf gemaakt met die letters. Welk programma gebruik je voor dat effect? After Effects of Da Vinci?
[ twitter ]
Wanneer durven ze hun normale bevolking in te zetten?

Edit: fuck Rusland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Simmertje op 31-07-2022 02:33:39 ]
pi_205507859

De russische economie stelde al niet veel voor en komende jaren gaan waarschijnlijk tot een verder verval leiden. Hopelijk slaagt het russische regime erin de werkgelegenheid te stimuleren door om te schakelen naar een oorlogs-economie. Het welvaartsniveau van de bevolking zal dan echter blijven dalen maar dat is voor de russische bevolking niet ongebruikelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 31-07-2022 07:01:04 ]
pi_205507995
twitter

twitter

Er zijn schijnbaar 5 gewonden.
pi_205508068
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 02:01 schreef Simmertje het volgende:
Zal wel meevallen. Indien wel zie onderschrift.
  zondag 31 juli 2022 @ 09:18:32 #146
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205508160
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 08:33 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Er zijn schijnbaar 5 gewonden.
Ja, en al deden de Oekraners het, wat verwacht je dan als bezettingsmacht? Dat je niet aangevallen mag worden?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205508334
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 09:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja, en al deden de Oekraners het, wat verwacht je dan als bezettingsmacht? Dat je niet aangevallen mag worden?
Da's de hele teneur bij de Russische propaganda, de gebieden zijn bevrijdt en Oekrane speelt vals door mbv buitenlandse hulp aanvallen uit te voeren op bevrijd gebied...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 31 juli 2022 @ 09:48:55 #148
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205508370
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's de hele teneur bij de Russische propaganda, de gebieden zijn bevrijdt en Oekrane speelt vals door mbv buitenlandse hulp aanvallen uit te voeren op bevrijd gebied...
Ja, een beetje zielig doen.. dat werkt misschien bij de “kritische” en “onafhankelijke” putinlovers.

Wat mij betreft geven we Oekrane een onderzeer en kunnen ze op de atlantische oceaan lekker op schepen onder russische vlag gaan jagen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 31 juli 2022 @ 09:52:46 #149
323876 michaelmoore
pi_205508391
Goed stuk over de historie van Rusland , Tsaren , lenin en hun hang naar Dictators en afkeer / onbekendheid met democratie
https://www.tvgids.nl/kunst-cultuur/krabbe-zoekt-chagall

quote:
Jeroen Krabb reist in het spoor van Marc Chagall terug naar Vitebsk. Daar wil Chagall, na zijn grote succes in Berlijn, met Bella trouwen. Jeroen vindt de oude afgelegen rune van het plattelandshuisje van Bella's ouders, waar Chagall zijn liefde voor Bella vastlegde.
De Eerste Wereldoorlog is begonnen en voor het paar naar Parijs kan vertrekken, gaan de grenzen op slot. Vitebsk verandert in een frontstad en Chagall en Bella zitten vast.
Hij maakt als oorlogsverslaggever veel schetsen van de slachtoffers en soldaten.
In 1916 wordt dochter Ida geboren en Chagall maakt hier prachtige schilderijen van.
De Russische Revolutie breekt uit en Chagall krijgt, dankzij vrienden, een hoge functie aangeboden als kunstcommissaris in Vitebsk. Hij zit vol met grootse plannen voor de toekomst.
pi_205508447
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 01:28 schreef J.B. het volgende:

[..]
Voor de Russen begon WOII pas in 1941, staat ook op alle monumenten daar.
Er mag in het westen ook wel wat meer ruchtbaarheid gegeven worden aan het feit dat de Russen WO II in 1939 als agressor gestart zijn met hun gezamenlijke inval met het Derde Rijk in Polen en hun aanval op Finland.
  zondag 31 juli 2022 @ 10:00:21 #151
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205508454
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 02:01 schreef Simmertje het volgende:
Ze hebben jaren geleden al min of meer aangekondigd dit voor 2049 te gaan doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205508545
Die dreiging van China naar Taiwan is ook al jaren aan de gang. Ik weet niet of de wereld China daarvoor sancties a la Rusland voor op gaat leggen als ze Taiwan annexeren want vooralsnog is de westerse wereld heel erg afhankelijk van China.
pi_205508570
quote:
Mand.
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 10:12:03 #154
236264 crew  capricia
pi_205508586
Is die bizarre tweet van de Russische ambassade al besproken?

twitter

quote:
💬#Azov militants deserve execution, but death not by firing squad but by hanging, because they’re not real soldiers. They deserve a humiliating death.
Echt..WTF :o
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 31 juli 2022 @ 10:15:13 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205508612
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:12 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
[..]
Overigens is dit tamelijk apart aangezien Poetin fervent tegenstander van de doodstraf is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_205508649
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Overigens is dit tamelijk apart aangezien Poetin fervent tegenstander van de doodstraf is.
Is dat niet puur voor het geval hijzelf in het beklaagden bankje beland?

De Russische regering heeft namelijk weinig problemen met het omleggen van mensen.
pi_205508708
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze hebben jaren geleden al min of meer aangekondigd dit voor 2049 te gaan doen.
Taiwan heeft het non-proliferatie verdrag niet ondertekend en vanwege de voortdurende dreiging is het niet ondenkbaar dat men heimelijk kernwapens ontwikkeld. Dit kan alleen heimelijk omdat bekendmaken dat zo'n project loopt voor China een aanzet is tot invasie. Op enig moment zal Taiwan dan een kernbomtest gaan doen als ze al over behoorlijk wat kernkoppen beschikken.
  zondag 31 juli 2022 @ 10:26:55 #158
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205508713
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:18 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Is dat niet puur voor het geval hijzelf in het beklaagden bankje beland?

De Russische regering heeft namelijk weinig problemen met het omleggen van mensen.
Ja dat is het schizofrene eraan.

https://www.latimes.com/a(...)-mn-20909-story.html
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 31 juli 2022 @ 10:28:33 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205508728
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Taiwan heeft het non-proliferatie verdrag niet ondertekend en vanwege de voortdurende dreiging is het niet ondenkbaar dat men heimelijk kernwapens ontwikkeld. Dit kan alleen heimelijk omdat bekendmaken dat zo'n project loopt voor China een aanzet is tot invasie. Op enig moment zal Taiwan dan een kernbomtest gaan doen als ze al over behoorlijk wat kernkoppen beschikken.
Als samenleving lijken me ze technologisch gevorderd genoeg om inderdaad zelf een kernwapens te ontwikkelen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_205509014
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 02:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Steeds meer beelden dat ze hun troepen daarheen verhuizen.
Beelden zijn beelden.
Een fake Twitter berichtje met random archiefbeelden is zo gemaakt.
  zondag 31 juli 2022 @ 10:58:12 #161
403588 mcmlxiv
pi_205509070
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als samenleving lijken me ze technologisch gevorderd genoeg om inderdaad zelf een kernwapens te ontwikkelen.
Taiwan kan probleemloos kernwapens maken. Het land heeft drie kerncentrales, dus zowel kennis als materiaal is geen probleem. Ook qua rakettechnologie zijn ze perfect in staat om zo’n kernwapen dan in China te bezorgen. De Yun Feng raket bijvoorbeeld .

Als Taiwan iets dergelijks uitvoert dan zullen ze de Isral route bewandelen van stelselmatige ontkenning om de relatie met Amerika niet te beschadigen.
pi_205509152
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vraag dat maar aan de nabestaanden van Nemtsov, Litvinenko, Politkavskaya en de rest van de waaier aan mensen die zijn omgelegd omdat ze het Kremlin in de weg liepen.

Of aan de familie van de burgers van Bucha die zonder proces een nekschot kregen.
pi_205509227
Nu zie ik weer berichten dat er een paar honderd gepensioneerde Chinese soldaten in oost Oekraine zitten om Rusland te helpen.
pi_205509262
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 09:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er mag in het westen ook wel wat meer ruchtbaarheid gegeven worden aan het feit dat de Russen WO II in 1939 als agressor gestart zijn met hun gezamenlijke inval met het Derde Rijk in Polen en hun aanval op Finland.
Volledig mee eens, de Sovjets hebben gewoonweg gecollaboreerd met de Nazi's. Als Hitler niet zo achterlijk was geweest om de Sovjet-Unie aan te vallen hadden ze echt geen vinger uitgestoken.
pi_205509272
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:18 schreef J.B. het volgende:

[..]
Volledig mee eens, de Sovjets hebben gewoonweg gecollaboreerd met de Nazi's. Als Hitler niet zo achterlijk was geweest om de Sovjet-Unie aan te vallen hadden ze echt geen vinger uitgestoken.
Als Hitler de Sovjet-Unie niet had aangevallen dan waren wij nu een deelstaat van Duitsland geweest.
pi_205509302
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 10:12 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
[..]
Bizar inderdaad, maar ik vermoed een goedkope truc. Wellicht hopen ze dat UK meteen alle diplomaten het land uit flikkert, waarna Rusland weer kan gaan piepen “zie je wel, het boze westen moet ons niet, ze willen geen diplomatieke uitweg boehoe”.

Ook toevallig dat dit nou net uit deze ambassade komt en niet een of andere shithole country, he.
  zondag 31 juli 2022 @ 11:22:59 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205509307
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Hitler de Sovjet-Unie niet had aangevallen dan waren wij nu een deelstaat van Duitsland geweest.
De vraag is natuurlijk in hoeverre we dat nu ook niet zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 11:22:59 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205509308
Als Japan Amerika niet aan had gevallen waren we nu een deelstaat van Duitsland

Misschien
  zondag 31 juli 2022 @ 11:24:46 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205509326
quote:
88s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:22 schreef sp3c het volgende:
Als Japan Amerika niet aan had gevallen waren we nu een deelstaat van Duitsland

Misschien
4x wereldkampioen :9~ :9~
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_205509328
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk in hoeverre we dat nu ook niet zijn.
Dat zijn we ook, Duitsland is nu via een achterdeur alsnog de baas in Europa. De EU doet niks waar Duitsland niet achter staat. Je kan veel van de EU vinden en het democratisch gehalte is twijfelachtig, maar het staat echt in geen enkele verhouding tot wat de NSDAP en haar misdadige, fascistode regime hebben laten zien.
pi_205509351
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En als de Amerikanen en Britten zich niet ermee hadden bemoeid waren we een deel/satelietstaat van de Sovjet-Unie geworden.
pi_205509353
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:18 schreef J.B. het volgende:

[..]
De Russen zijn dan ook geen onschuldige slachtoffers van WO II, zoals ze zelf altijd beweren. Ze behoren, net als het Derde Rijk, Japen en Itali tot de daders.
pi_205509371
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:26 schreef J.B. het volgende:

[..]
En als de Amerikanen en Britten zich niet ermee hadden bemoeid waren we een deel/satelietstaat van de Sovjet-Unie geworden.
Zonder het Amerikaanse lend/lease verdrag was de Sovjet-Unie waarschijnlijk gevallen in WO II.
pi_205509385
Weet iemand welke parlementen de toetreding van Finland en Zweden tot de NAVO al hebben goedgekeurd? Nederland, Belgi, de VS en Spanje weet ik.
pi_205509390
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zijn we ook, Duitsland is nu via een achterdeur alsnog de baas in Europa. De EU doet niks waar Duitsland niet achter staat. Je kan veel van de EU vinden en het democratisch gehalte is twijfelachtig, maar het staat echt in geen enkele verhouding tot wat de NSDAP en haar misdadige, fascistode regime hebben laten zien.
Wellicht hadden we dan nu geen vluchtelingen crisis.
Vakman pur sang
pi_205509436
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Russen zijn dan ook geen onschuldige slachtoffers van WO II, zoals ze zelf altijd beweren. Ze behoren, net als het Derde Rijk, Japen en Itali tot de daders.
Stalin was geen haar beter dan Hitler, alleen trok Hitler alle aandacht naar zich toe door een veroveringsoorlog te starten.

Onderaan de streep is Stalin wellicht zelfs verantwoordelijk voor meer doden dan Hitler.
pi_205509459
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Stalin was geen haar beter dan Hitler, alleen trok Hitler alle aandacht naar zich toe door een veroveringsoorlog te starten.

Onderaan de streep is Stalin wellicht zelfs verantwoordelijk voor meer doden dan Hitler.
Alleen stond hij aan de kant van socialisme en dat schijnt tegenwoordig ook weer hip te zijn dus weinig slechte woorden over hem.
  zondag 31 juli 2022 @ 11:37:54 #178
403588 mcmlxiv
pi_205509462
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja man een mooi boreaal Europa onder fascistische knoet! Dat spreekt jou wel aan h?
  zondag 31 juli 2022 @ 11:40:00 #179
403588 mcmlxiv
pi_205509486
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Alleen stond hij aan de kant van socialisme en dat schijnt tegenwoordig ook weer hip te zijn dus weinig slechte woorden over hem.
Heb je nou al bewijslast over hoe en wanneer zelensky en vrienden financieel beter zijn geworden van de wapenleveranties door de VS en anderen? Daar was jij toch heel stellig over.
pi_205509501
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Heb je nou al bewijslast over hoe en wanneer zelensky en vrienden financieel beter zijn geworden van de wapenleveranties door de VS en anderen? Daar was jij toch heel stellig over.
Je hebt blijkbaar niet goed gezocht waar ik dit aangaf.
  zondag 31 juli 2022 @ 11:43:04 #181
403588 mcmlxiv
pi_205509521
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Je hebt blijkbaar niet goed gezocht waar ik dit aangaf.
Nou kom help me even dan. Jij hebt het blijkbaar met bewijs onderbouwt. In de laatste twee delen is niets te vinden.
pi_205509523
quote:

[..]
Als we gewoon een fatsoenlijk asiel- en uitzetbeleid zouden voeren, dan hadden we ook geen vluchtelingencrisis.
pi_205509530
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wellicht? Dat is wel een zekerheidje hoor. Daarnaast trok Hitler natuurlijk wat extra aandacht naar zich toe door op industrile wijze met name Joden door gaskamers te jagen. Hoewel ook Stalin op grote schaal etnisch gezuiverd heeft wordt de Holocaust toch als ernstiger/krankzinniger ervaren dan bijvoorbeeld de Holodomor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2022 11:45:05 ]
pi_205509533
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ja man een mooi boreaal Europa onder fascistische knoet! Dat spreekt jou wel aan h?
Dat klinkt een beetje alsof Europeanen voor de komst van bewoners van de oude Europese kolonies en gastarbeiders een verschrikkelijk leven hadden onder allerlei racistische nazidictaturen. Beetje overdreven, niet?
pi_205509544
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nou kom help me even dan. Jij hebt het blijkbaar met bewijs onderbouwt. In de laatste twee delen is niets te vinden.
Heb ik niet gezegd.
  zondag 31 juli 2022 @ 11:47:51 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205509562
Black Sea Fleet HQ, zal wel Sevastopol zijn.
twitter

Edit:
https://www.reddit.com/r/(...)droneattacked_their/
If I remember it correctly Vladimir Bogdanovich Rezun aka Viktor Suvorov - Russian spy who fled to UK - said once that Russians will never admit to make mistake, they would rather admit to some different one to cover the original one.

For example Moskva - it was not a air defence problem it was a sailor who ignite fire on the board. So if they say that Ukrainians performed drone attack it was probably pure f* up from their side.

Edit2:
twitter

[ Bericht 25% gewijzigd door slashdotter3 op 31-07-2022 12:21:23 ]
pi_205509563
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:44 schreef J.B. het volgende:

[..]
Wellicht? Dat is wel een zekerheidje hoor. Daarnaast trok Hitler natuurlijk wat extra aandacht naar zich toe door op industrile wijze met name Joden door gaskamers te jagen. Hoewel ook Stalin op grote schaal etnisch gezuiverd heeft wordt de Holocaust toch als ernstiger/krankzinniger ervaren dan bijvoorbeeld de Holodomor.
De enige reden waarom de Sovjet-Unie indertijd niet op dezelfde massale, industrile wijze genocide op de Oekraners kon plegen is omdat de industrialisatie op dat moment nog maar amper op gang gekomen was in de USSR.
  zondag 31 juli 2022 @ 11:48:56 #188
403588 mcmlxiv
pi_205509566
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Heb ik niet gezegd.
Aha dus het is onzin wat je hebt geschreven. Zeg dat dan.
pi_205509572
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nee fascisme niet. Maar WO2 heeft ons wel soft gemaakt op het gebied van het toelaten van kansarmen en het beschermen van onze cultuur wat jammer is.
Vakman pur sang
pi_205509619
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:44 schreef J.B. het volgende:

[..]
“Wellicht” erbij gezet omdat ik even geen zin had om een bron erbij te zoeken :)

Maar inderdaad. Al zal ook meespelen dat wij nooit onder het communistische juk hebben geleefd, terwijl de Duitsers hier wel flink hebben huisgehouden. Na de oorlog is het IJzeren Gordijn opgetrokken, dus alles daarachter was voor velen toch een ver van ons bed-show. Onbekend maakt onbemind enzo.
pi_205509623
quote:

[..]
Als de Russen/Sovjets de baas waren geworden hadden we ook een vluchtelingencrisis, maar dan de andere kant op. Mensen staan bepaald niet in de rij om naar die verpauperde rotzooi in Rusland te vluchten, integendeel ze ontvluchten dat criminele kloteland massaal.
pi_205509629
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee fascisme niet. Maar WO2 heeft ons wel soft gemaakt op het gebied van het toelaten van kansarmen en het beschermen van onze cultuur wat jammer is.
In wo2 wilde Nederland neutraal blijven. Ze waren toen al te soft om voor zichzelf op te komen en bovendien was het leger toen ook al zwak.
pi_205509640
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat klinkt een beetje alsof Europeanen voor de komst van bewoners van de oude Europese kolonies en gastarbeiders een verschrikkelijk leven hadden onder allerlei racistische nazidictaturen. Beetje overdreven, niet?
Nou ja, Griekenland, Spanje en Portugal zijn tot ver in de vorige eeuw wel degelijk dictaturen geweest. En De Gaulle is ook niet onomstreden, vanwege autoritaire trekjes.
pi_205509651
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:55 schreef quirina het volgende:

[..]
In wo2 wilde Nederland neutraal blijven. Ze waren toen al te soft om voor zichzelf op te komen en bovendien was het leger toen ook al zwak.
Oorlog is slecht voor de handel. Nederland is altijd al een handelsnatie geweest en uiteindelijk wint de koopman het hier altijd van de pastoor.
  zondag 31 juli 2022 @ 12:00:48 #195
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205509720
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:54 schreef J.B. het volgende:

[..]
Als de Russen/Sovjets de baas waren geworden hadden we ook een vluchtelingencrisis, maar dan de andere kant op. Mensen staan bepaald niet in de rij om naar die verpauperde rotzooi in Rusland te vluchten, integendeel ze ontvluchten dat criminele kloteland massaal.
De gedachte was dat de Duitsers hadden gewonnen en de Russen een kopje kleiner hadden gemaakt.

Eigenlijk zijn we terug bij af, de nazis waren al anti-roken pro sport, biologisch boeren, extreem natuurbehoudend, minder vlees eten. Behoud van blanke ras. Maar ad andere kant iedereen een Porsche en dikke snelwegen
Vakman pur sang
  zondag 31 juli 2022 @ 12:04:23 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205509726
quote:

[..]
God wat zijn we ook trots op ons land hier. :')
Vakman pur sang
pi_205509749
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De gedachte was dat de Duitsers hadden gewonnen en de Russen een kopje kleiner hadden gemaakt.

Eigenlijk zijn we terug bij af, de nazis waren al anti-roken pro sport, biologisch boeren, extreem natuurbehoudend, minder vlees eten. Behoud van blanke ras. Maar ad andere kant iedereen een Porsche en dikke snelwegen
Och, het is weer tijd voor “het nationaalsocialisme had ook voordelen”

Flikker toch op man. Het meest walgelijke regime in de geschiedenis van de mensheid.

:') x1000
pi_205509755
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Och, het is weer tijd voor “het nationaalsocialisme had ook voordelen”

Flikker toch op man. Het meest walgelijke regime in de geschiedenis van de mensheid.

:') x1000
Mwoah, het is niet wat we willen hier.
Maar meest verschrikkelijke lijkt me commie zijn in Noord Korea
Vakman pur sang
  zondag 31 juli 2022 @ 12:19:23 #201
403588 mcmlxiv
pi_205509862
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mwoah, het is niet wat we willen hier.
Maar meest verschrikkelijke lijkt me commie zijn in Noord Korea
Hmm stelselmatig een regime wat joden, homo’s, zigeuners en andersdenkenden in kampen stopte, martelde, uithongerde, aan perverse medische onderzoeken onderwierp en uiteindelijk vermoorde op de meest gruwelijke manier verdedigen maakt je toch een beetje verdacht qua moreel kompas moet ik zeggen…
pi_205509888
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hmm stelselmatig een regime wat joden, homo’s, zigeuners en andersdenkenden in kampen stopte, martelde, uithongerde, aan perverse medische onderzoeken onderwierp en uiteindelijk vermoorde op de meest gruwelijke manier verdedigen maakt je toch een beetje verdacht qua moreel kompas moet ik zeggen…
Ik verdedig dat helemaal niet.
Het was het hypothetische veronderstelling wat als Duitsland had gewonnen na WW2. Wat als Rusland was doorgestormd en Amerika thuis was gebleven?

Gezien alle ellende was ik liever west Duits geweest dan Russisch. Jij?
Vakman pur sang
pi_205509927
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het was het hypothetische veronderstelling wat als Duitsland had gewonnen na WW2. Wat als Rusland was doorgestormd en Amerika thuis was gebleven?

Je komt net aanzetten met Hitler was geen lieverdje, maar de NSDAP wilde wel een brede snelweg bouwen en iedereen een auto geven? Wat is het nou?

Weet je wie er trouwens ook auto’s uitdeelt?
pi_205509934
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je komt net aanzetten met Hitler was geen lieverdje, maar de NSDAP wilde wel een brede snelweg bouwen en iedereen een auto geven? Wat is het nou?

Weet je wie er trouwens ook auto’s uitdeelt?
Dat zijn toch feiten. :')
Vakman pur sang
  zondag 31 juli 2022 @ 12:29:15 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 31 juli 2022 @ 12:29:28 #206
403588 mcmlxiv
pi_205509947
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoezo west-Duits? Nazi-Duits of communistisch Russisch zijn de keuzes volgens mij.

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, allebei nogal gruwelijk ben ik bang.
pi_205509955
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zijn toch feiten. :')
Ga ergens anders het naziregime vergoelijken?
pi_205509967
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoezo west-Duits? Nazi-Duits of communistisch Russisch zijn de keuzes volgens mij.

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, allebei nogal gruwelijk ben ik bang.
Ja nazi Duits, ik denk dat ze in zuid Duitsland stiekem nog wel zo leven en denken hoor.
Als ik daar ben en die hoge oude gebouwen zie, denk ik altijd dat daar nog zo’n opgerolde nazi vlag achter hangt die ze elk moment naar buiten kunnen rollen.
Vakman pur sang
  zondag 31 juli 2022 @ 12:38:02 #209
403588 mcmlxiv
pi_205510027
Nazi-Duitsland leert ons vooral dat gruwelijkheden niet gebonden zijn aan een specifiek volk of een specifieke cultuur. Teveel mensen zijn altijd te bewegen om gruwelijkheden met hun medemens uit te voeren wanneer de beloning maar verleidelijk genoeg is of de boodschap goed aansluit bij gevoelens als trots of eer.

Daarom begrijp ik de goedpraters, de verdedigers en de aanhangers van het Putin regime ook niet. Het is toch volkomen duidelijk wat hier plaatsvindt en wie hier dader is? Daar is toch geen hogere wiskunde voor nodig?
pi_205510062
quote:

[..]
Je hebt het liever op de Oekraense manier? Alle mannen overhoop laten schieten?
Het was de beste keuze toen.
pi_205510067
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Nazi-Duitsland leert ons vooral dat gruwelijkheden niet gebonden zijn aan een specifiek volk of een specifieke cultuur. Teveel mensen zijn altijd te bewegen om gruwelijkheden met hun medemens uit te voeren wanneer de beloning maar verleidelijk genoeg is of de boodschap goed aansluit bij gevoelens als trots of eer.

Daarom begrijp ik de goedpraters, de verdedigers en de aanhangers van het Putin regime ook niet. Het is toch volkomen duidelijk wat hier plaatsvindt en wie hier dader is? Daar is toch geen hogere wiskunde voor nodig?
Wat is de beloning dan??
pi_205510103
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:43 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Je hebt het liever op de Oekraense manier? Alle mannen overhoop laten schieten?
Het was de beste keuze toen.
Zeg je hiermee dat Oekrane zich maar moet capituleren?
Vakman pur sang
pi_205510227
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nazi Duits, ik denk dat ze in zuid Duitsland stiekem nog wel zo leven en denken hoor.
Als ik daar ben en die hoge oude gebouwen zie, denk ik altijd dat daar nog zo’n opgerolde nazi vlag achter hangt die ze elk moment naar buiten kunnen rollen.
Wat is dit voor statement, waar baseer je dit nou toch weer op man :')

Bron?
  zondag 31 juli 2022 @ 13:05:20 #214
403588 mcmlxiv
pi_205510233
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:44 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Wat is de beloning dan??
Bij fascistische regimes, zoals Nazi-Duitsland en het huidige Rusland zie je dat trots en eer een grote rol speelt.
pi_205510251
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Bij fascistische regimes, zoals Nazi-Duitsland en het huidige Rusland zie je dat trots en eer een grote rol speelt.
Dat is een beetje inherent aan het fascisme he. Sterven voor het vaderland als het hoogste goed propageren.

Net als vrouwen die vooral dienen om bezwangerd te worden om het vaderland zo veel mogelijk kinderen te schenken. Een soort sperma-emmer avant la lettre.
pi_205510299
Het probleem met fascistische regimes is dat het altijd compleet top-down georganiseerd is. Onderdanen moeten gewoon zonder nadenken bevelen opvolgen van hun meerdere. Alle controlemechanismen worden eruit gesloopt, meestal onder het motto “daadkracht”.

Dan krijg je dus uitwassen als in Bucha, totale wetteloosheid, want niemand durft op te staan tegen de leider. Putin laat die officieren onderling de boel uitvechten en lacht in z’n vuistje.
  zondag 31 juli 2022 @ 13:30:21 #217
38496 Perrin
pi_205510435
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Het probleem met fascistische regimes is dat het altijd compleet top-down georganiseerd is. Onderdanen moeten gewoon zonder nadenken bevelen opvolgen van hun meerdere. Alle controlemechanismen worden eruit gesloopt, meestal onder het motto “daadkracht”.

Dan krijg je dus uitwassen als in Bucha, totale wetteloosheid, want niemand durft op te staan tegen de leider. Putin laat die officieren onderling de boel uitvechten en lacht in z’n vuistje.
En je slaat alle creatviteit en initiatief eruit. Mensen worden domme slaafjes in plaats van zelfstandige, creatieve actors.
  zondag 31 juli 2022 @ 13:32:05 #218
403588 mcmlxiv
pi_205510448
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
En je slaat alle creatviteit en initiatief eruit. Mensen worden domme slaafjes in plaats van zelfstandige, creatieve actors.
Daarom is het ook volstrekt onzinnig om te denken dat Oekrane niet kan winnen. Er zijn geen zekerheden, maar het is verre van ondenkbaar dat het Oekrainse leger het Russische overwint op eigen terrein. En dat is voldoende.
pi_205510463
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dat, in combinatie met de setting van alles voor het collectief en geen ruimte voor het individu, is precies de overeenkomst met het communisme. Mensen lopen niet als er geen incentive is. Waarom zou je gaan studeren als een chirurg evenveel verdient als een vuilnisman?
pi_205510527
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En dat, in combinatie met de setting van alles voor het collectief en geen ruimte voor het individu, is precies de overeenkomst met het communisme. Mensen lopen niet als er geen incentive is. Waarom zou je gaan studeren als een chirurg evenveel verdient als een vuilnisman?
En dan stemmen mensen nog massaal op communistische partijen als SP en GroenLinks.
Vakman pur sang
pi_205510540
Maar er zijn hier dus mensen die wel wat zien in een fascistode, op het fuhrerprinzip gestoeld systeem. Lekker man. Een overheid die regeert op basis van terreur. Elke ambtenaar een blaffer in z’n zak en zodra je een keer buiten de pot pist of een verkeerde mening hebt, word je zonder pardon doodgeschoten, of afgevoerd naar een kamp.

Maar de EU is een dictatuur :')
pi_205510549
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dan stemmen mensen nog massaal op communistische partijen als SP en GroenLinks.
Totaal nog geen 25 van 150 zetels, echt massaal :')
  zondag 31 juli 2022 @ 13:46:37 #223
pi_205510554
quote:

[..]
Ja, die vormen tenslotte al 40 jaar een absolute meerderheid in NL.
  zondag 31 juli 2022 @ 13:47:17 #224
pi_205510561
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wie haalt nu het vuil dan op?
pi_205510615
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wie haalt nu het vuil dan op?
De vuilniswagen met geautomatiseerde grijparm. Dat wij ons hier te goed voelen voor laaggeschoolde arbeid heeft verder niks met fascisme te maken.
  zondag 31 juli 2022 @ 13:55:12 #226
pi_205510628
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De vuilniswagen met geautomatiseerde grijparm. Dat wij ons hier te goed voelen voor laaggeschoolde arbeid heeft verder niks met fascisme te maken.
We voelen ons daar helemaal niet te goed voor. De meeste mensen doen laaggeschoold werk voor te weinig geld.
pi_205510635
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:30 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Weet iemand welke parlementen de toetreding van Finland en Zweden tot de NAVO al hebben goedgekeurd? Nederland, Belgi, de VS en Spanje weet ik.
Kans dat Finland en Zweden NAVO lid worden is erg klein. Turkije tekent alleen als er daadwerkelijk uitleveringen plaatsvinden op bedenkelijke gronden. Ik zie het voorlopig niet gebeuren.
pi_205510691
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Kans dat Finland en Zweden NAVO lid worden is erg klein. Turkije tekent alleen als er daadwerkelijk uitleveringen plaatsvinden op bedenkelijke gronden. Ik zie het voorlopig niet gebeuren.
De Turken denken never waste a good crisis. Nu iedereen naar Putin kijkt proberen ze Erdogan te rehabiliteren en salonfhig te maken, terwijl dat net zo’n ranzige dictator is.

“Democratie is een trein waar we op springen om ons doel te bereiken”.

Als je hem z’n gang laat gaan dan is Turkije binnen no-time een islamitische dictatuur zoals Iran.
  zondag 31 juli 2022 @ 15:48:52 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205512294
https://en.wikipedia.org/wiki/PFM-1

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door slashdotter3 op 31-07-2022 16:07:37 ]
pi_205512908
quote:

[..]
Je praat weer eens grote onzin, zoals wel vaker.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 31 juli 2022 @ 16:17:14 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 31 juli 2022 @ 16:22:57 #232
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205513081
Dit is een zeer interessant artikel
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-oorlog-is-a4137664

quote:
Nog altijd ontbreekt in Berlijn kennis en inzicht hoe je met de Russische invasie in Oekrane omgaat. Nog altijd denkt men dat je de oorlog moet stoppen, niet de agressor. Duitsers moeten dit leren. Misschien moeten ze binnenkort voor het eerst hun eigen land als democratie beschermen.”
En met deze slogan erin. Nooit van gehoord maar het is echt bijna een kopie wat ik sommige (Rusland gezinde) mensen zie posten. Zowel qua tactiek als redenering.

https://en.wikipedia.org/wiki/Why_Die_for_Danzig%3F

quote:
In the article, Dat argued in favor of appeasement.[5] He asserted that France had no interest in defending Poland, and that German Chancellor Adolf Hitler would be satisfied after receiving the territory he (rightfully, according to Dat[6]) demanded. He accused the Poles of warmongering and dragging Europe into a war.[6] Dat argued that Frenchmen should not be called to die paying for irresponsible Polish politicking,[6] and expressed doubts about whether Poland would be able to fight for any significant amount of time.[3] "To fight alongside our Polish friends for the common defense of our territories, of our property, of our liberties," wrote Dat, "this is a perspective that one can courageously envisage, if it should contribute to maintaining the peace. But to die for Danzig, no!" ("Mais mourir pour Dantzig, non !") [7]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 31 juli 2022 @ 16:53:53 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205513754
quote:
En dit zou Oekraine gedaan hebben? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205513808
twitter
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 16:59:20 #235
236264 crew  capricia
pi_205513873
quote:
11s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:56 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ze verpesten het feestje overal. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205513890
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
We voelen ons daar helemaal niet te goed voor.
Vandaar dat je vrijwel uitsluitend allochtonen ziet voor dat werk. De Hollander pakt liever een uitkering
pi_205514020
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:00 schreef riazop het volgende:

[..]
Vandaar dat je vrijwel uitsluitend allochtonen ziet voor dat werk. De Hollander pakt liever een uitkering
Als zo’n kutbaantje 100 netto per maand meer oplevert dan uitkering trekken, dan zou ik ook op de bank gaan zitten, ondanks dat dat totaal niet in mijn aard zit.

Werken loont gewoon amper in dit land. Je werkt hier voor de belastingdienst en de kinderopvang.
pi_205514037
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als zo’n kutbaantje 100 netto per maand oplevert dan uitkering trekken, dan zou ik ook op de bank gaan zitten, ondanks dat dat totaal niet in mijn aard zit.

Werken loont gewoon amper in dit land. Je werkt hier voor de belastingdienst en de kinderopvang.
Waar is de Hollandse mentaliteit dat je wil pokkelen voor je brood?

Gelukkig dat er veel immigratie is, want waar zouden de luie Hollanders zijn?

Denk ook dat veel Oekries hier gaan blijven. Banen genoeg en de Hollander voelt zich er te goed voor
pi_205514058
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:08 schreef riazop het volgende:

[..]

Denk ook dat veel Oekries hier gaan blijven. Banen genoeg en de Hollander voelt zich er te goed voor
Het probleem is dat het te weinig oplevert. Zorg gewoon dat het gat tussen bankzitten en werken groter wordt dan komen mensen echt wel in beweging.

Die “Oekries” kunnen tzt beter naar huis gaan en helpen hun land opbouwen. Laten wij eens gaan kijken hoe we de toekomst in Nederland qua bevolkingsomvang en ruimtelijke ordening berhaupt willen vormgeven want daar ligt helemaal geen plan voor.
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 17:11:17 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205514062
quote:
84s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gezien de locatie lijkt me dat het meest voor de hand liggend ja
pi_205514089
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:00 schreef riazop het volgende:

[..]
Er zitten meer (niet westerse) allochtonen in de bijstand dan autochtonen, ga maar weer youtubefilmpjes van rappertjes kijken.
pi_205514129
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er zitten meer (niet westerse) allochtonen in de bijstand dan autochtonen, ga maar weer youtubefilmpjes van rappertjes kijken.
Het mislukken van de integratie is in alle eerlijkheid wel grotendeels aan onszelf te wijten. Door het uitgangspunt van “behoud eigen cultuur” en linksig wensdenken hebben we een parallelle samenleving gecreerd en daar ondervinden we nu de zure gevolgen van.
  zondag 31 juli 2022 @ 17:16:52 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205514297
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:08 schreef riazop het volgende:

[..]

Werken zou moeten lonen en ook voor immigranten (Syrirs, Afganen etc) moet er werkgelegenheid zijn. De overheid zou prima werkfaciliteiten kunnen creeeren waarbij mensen bij binnenkomst direct aan de slag kunnen (en moeten) en waarbij beoordeling of zij kunnen blijven of niet ook kunnen laten afhangen van hoe zij preseteren op de werkvloer.

De problemen met immigraten roepen we deels (helaas) ook op onszelf af.
  zondag 31 juli 2022 @ 17:33:11 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205514348
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit is een zeer interessant artikel
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-oorlog-is-a4137664
Had het artikel een paar dagen geleden al gelezen, ik vind het overigens allemaal nogal kort door de bocht want sinds 1991 zater er al internationale troepen (ook Nederlanders) in vml Joegoslavie... Het zijn de Duitsers geweest die eigenlijk helemaal nergens aan meegedaan hebben.
pi_205514366
quote:
84s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is ook onzin.

Wat we wel live kunnen volgen middels intelligence satellites is hoe Rusland gebieden waar het uit terugtrekt, plat te gooien om hun oorlogsmisdaden te verhullen zoals nabij Kherson wat op het punt staat heroverd te worden.

Of dat geintje van gevangenen verplaatsen naar 1 gebouw, dat plat gooien met GRAD artillerie en roepen dat Oekrane burgerdoelen bestookt.. ja ze bestoken hun eigen gevangenen, lekker logisch.

En geheel toevallig hebben we het dan over de gevangenis waar de azov figuren gevangen werden gehouden.
  zondag 31 juli 2022 @ 17:36:51 #247
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205514381
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Had het artikel een paar dagen geleden al gelezen, ik vind het overigens allemaal nogal kort door de bocht want sinds 1991 zater er al internationale troepen (ook Nederlanders) in vml Joegoslavie... Het zijn de Duitsers geweest die eigenlijk helemaal nergens aan meegedaan hebben.
Maar we weten hoe dat afgelopen is. Die zaten daar niet om te vechten. Daar waren ze ook niet voor uitgerust.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205514514
quote:
5s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je praat weer eens grote onzin, zoals wel vaker.
Ghehe, licht aangebrand?
Vakman pur sang
pi_205514623
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar de Duitsers hebben wl braaf meegedaan aan het schathemeltjerijk maken van Poetin en zijn kliekje n het financieren en faciliteren van de Russische krijgsmacht die nu in Oekrane huishoudt. Een voormalige bondskanselier zit op dit moment zelfs in Moskou, waarschijnlijk om onder Poetin's bureau emmer te spelen ofzo. :')
pi_205514627
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gezien de locatie lijkt me dat het meest voor de hand liggend ja
Ik weet niks over die mijnen maar 2 dagen nadat de Russen POWs opblazen kan je dit niet zeggen.
pi_205514635
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er zitten meer (niet westerse) allochtonen in de bijstand dan autochtonen, ...
Niet proberen te ducken aub.

Er is hier in de draad een Hollander die echt niet voor 100e minder gaat werken. Zegt ie zelf he.
pi_205514659
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De problemen met immigraten roepen we deels (helaas) ook op onszelf af.
Zijn er veel problemen met Oekries? Nee dus.

Laat die mensen hier blijven en een toekomst opbouwen.
De Oekraine blijft voorlopig een land in oorlog.
pi_205514662
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Turken denken never waste a good crisis. Nu iedereen naar Putin kijkt proberen ze Erdogan te rehabiliteren en salonfhig te maken, terwijl dat net zo’n ranzige dictator is.

“Democratie is een trein waar we op springen om ons doel te bereiken”.

Als je hem z’n gang laat gaan dan is Turkije binnen no-time een islamitische dictatuur zoals Iran.
Eens.
Het zal ook goed zijn dat duidelijk wordt dat Turkije niet langer in de NATO thuishoort. Eeen nieuwe Organisatie zal opgetuigt moeten worden waarbij een meerderheid van 2/3 van de stemmen een lid kan opnemen of uitzetten als het niet langer aan de kernwaarden voldoet. NATO is in de huidige constellatie zo goed als dood met Turkije erin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 31-07-2022 18:06:44 ]
  zondag 31 juli 2022 @ 17:57:27 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205514665
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar we weten hoe dat afgelopen is. Die zaten daar niet om te vechten. Daar waren ze ook niet voor uitgerust.
Dat viel wel een beetje mee, zie "Deny Flight" in 1993 bv... UNPROFOR zat sinds 1992 met pak hem beet 38.000 pax in totaal in vml Joegoslavie. Dus daarom vind ik die Duitser veel te kort door de bocht.

Hij doet net alsof de internationale gemeenschap pas wat ging doen na 1995 (Srebrenica) wat dus volstrekte onzin is.
  zondag 31 juli 2022 @ 17:58:22 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205514678
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:55 schreef riazop het volgende:

[..]
Niet proberen te ducken aub.

Er is hier in de draad een Hollander die echt niet voor 100e minder gaat werken. Zegt ie zelf he.
De door jou zo bewierookte rappertjes weigeren anders ook om met een normale baan in hun inkomsten te voorzien en gaan daarom de criminaliteit in.
pi_205514686
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:57 schreef riazop het volgende:

[..]

Slim hoor, miljoenen oekrainese vrouwen en kinderen hier houden zodat er een gigantisch mannenoverschot is daar.
pi_205514688
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
...zoals nabij Kherson wat op het punt staat heroverd te worden.
Kherson staat al maanden "op punt om veroverd te worden".

Suffe propaganda. Trap er niet in! De waarheid is dat die stad straks gewoon bij Ruusland gaat horen na een referendum.
pi_205514704
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook nog nergens bevestigd.
Nee, de verwachting is er ook niet dat Rusland zwart op wit zet er verantwoordelijk voor te zijn. Alle filmpjes en foto's wijzen erop dat het geen HIMARS was.

Ondertussen mag het rode kruis er niet heen van de Russen...
pi_205514705
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Slim hoor, miljoenen oekrainese vrouwen en kinderen hier houden zodat er een gigantisch mannenoverschot is daar.
Die mannen komen op een gegeven moment ook hier naar toe.

Anders zijn er in Ter Apel nog genoeg mannelijke immigranten die een vrouw zoeken.
pi_205514712
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Suffe propaganda. Trap er niet in! De waarheid is dat die stad straks gewoon bij Ruusland gaat horen na een referendum.
Dat referendum wat er ook al maanden gehouden zou moeten worden? _O-
pi_205514742
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Eens.
Het zal ook goed zijn dat duidelijk wordt dat Turkije niet langer in de NATO thuishoort. Eeen nieuwe Organisatie zal opgetuigt moeten worden waarbij een meerderheid van 2/3 van de stemmen een lid kan opnemen of uitzetten als het niet langer aan de kernwaarden voldoet. NATO is in de huidige constelatie zo goed als dood met Turkije erin.
Turkije is van groot strategisch belang vanwege de ligging van dat land. Het zou slecht zijn voor de NAVO als Turkije er uit stapt. Erdo weet dit en maakt er misbruik van.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_205514743
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik kan je garanderen dat het toch echt zo ver is.

En zeker niet “maanden”.
De bruggen zijn ernstig beschadigd, de Russen zitten vast, degene in Kherson zijn op zoek naar alles wat drijft.
Want zelfs als je een goeie zwemmer bent, die rivier heeft een behoorlijke stroming.

Nee, its game over voor de Russen daar.

Bij donetsk staan de Russen vast, hoewel zij het ongetwijfeld een pauze zullen noemen, door slim gebruik van precisie wapens zitten ze met een toevoer probleem van munitie.
Ze hebben vele trucks nodig om te bevoorraden en dat zijn letterlijk honderdduizenden tonnen aan munitie.. per dag.
Rusland heeft niet zoveel vervoer meer.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:05:31 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205514761
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:00 schreef BEFEM het volgende:
Nee, de verwachting is er ook niet dat Rusland zwart op wit zet er verantwoordelijk voor te zijn. Alle filmpjes en foto's wijzen erop dat het geen HIMARS was.

Ondertussen mag het rode kruis er niet heen van de Russen...
Wat voor type wapen het geweest is doet natuurlijk niet heel veel terzake maar dat heb ik gisteren ook al verteld. Het kan ook gewoon een Oekraiense BM-21 of wat dan ook geweest zijn of een SA-21 van de Russen die uit de lucht is gedonderd of wat dan ook. Vooralsnog is er nog geen bevestiging.
pi_205514767
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Totaal nog geen 25 van 150 zetels, echt massaal :')
das toch relatief veel voor communisme?
Vakman pur sang
pi_205514768
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:57 schreef riazop het volgende:

[..]

Dit is een recept voor ellende. Ik zie steeds meer berichten oppoppen op LinkedIn van Oekraners die hebben besloten hier te blijven en woonruimte en werk zoeken voor hun gezin. Maar wie gaat straks Oekrane opbouwen dan?

Wat je dan krijgt is dat alleen de mensen met geld en een fatsoenlijke opleiding hier blijven. In Oekrane blijven dan alleen arme, ongeschoolde mensen en ouderen over waardoor het land alsnog geen toekomst heeft. Het zal dan precies zo eindigen als Moldavi. Een land, leeggeroofd door corrupte politici, zonder toekomst.

De opvang van Oekraners moet imo tijdelijk zijn en gericht op terugkeer zodra dat veilig mogelijk is.
pi_205514770
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik kan je garanderen dat het toch echt zo ver is.

En zeker niet “maanden”.
De bruggen zijn ernstig beschadigd, de Russen zitten vast, degene in Kherson zijn op zoek naar alles wat drijft.
Want zelfs als je een goeie zwemmer bent, die rivier heeft een behoorlijke stroming.

Nee, its game over voor de Russen daar.

Bij donetsk staan de Russen vast, hoewel zij het ongetwijfeld een pauze zullen noemen, door slim gebruik van precisie wapens zitten ze met een toevoer probleem van munitie.
Ze hebben vele trucks nodig om te bevoorraden en dat zijn letterlijk honderdduizenden tonnen aan munitie.. per dag.
Rusland heeft niet zoveel vervoer meer.
Ik lees al maanden dat Zelenski binnenkort Moskou binnentrekt. . Maar op de kaart wordt Oekraine elke week een stukje kleiner en telt het steeds minder inwoners.
pi_205514771
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
das toch relatief veel voor communisme?
Het zijn geen communistische partijen.
pi_205514779
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat voor type wapen het geweest is doet natuurlijk niet heel veel terzake maar dat heb ik gisteren ook al verteld. Het kan ook gewoon een Oekraiense BM-21 of wat dan ook geweest zijn of een SA-21 van de Russen die uit de lucht is gedonderd of wat dan ook. Vooralsnog is er nog geen bevestiging.
De Russen zeggen stellig dat het HIMARS waren en tonen zelfs zogenaamd onderdelen ervan. Tuurlijk maakt dat wel uit voor de geloofwaardigheid van hun verhaal.

Het is gewoon exact hetzelfde als met MH17.

Als ze zo zeker zijn dat het Oekrane was zouden ze het rode kruis wel toegang geven.
pi_205514783
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:03 schreef NgInE het volgende:

[..]
Turkije is van groot strategisch belang vanwege de ligging van dat land. Het zou slecht zijn voor de NAVO als Turkije er uit stapt. Erdo weet dit en maakt er misbruik van.
Vandaar ook dat de NATO zijn langste tijd heeft gehad.
pi_205514784
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is een recept voor ellende. Ik zie steeds meer berichten oppoppen op LinkedIn van Oekraners die hebben besloten hier te blijven en woonruimte en werk zoeken voor hun gezin. Maar wie gaat straks Oekrane opbouwen dan?

Wat je dan krijgt is dat alleen de mensen met geld en een fatsoenlijke opleiding hier blijven. In Oekrane blijven dan alleen arme, ongeschoolde mensen en ouderen over waardoor het land alsnog geen toekomst heeft. Het zal dan precies zo eindigen als Moldavi. Een land, leeggeroofd door corrupte politici, zonder toekomst.
West Europese landen kunnen profiteren van de Oekraiense immigratie. En we zullen dat ook doen.

Wat er met Oekraine gebeurt is niet onze zaak. Cru gezegd, maar landen denken aan hun eigen winkel. Deze oorlog was een kans voor ze, en ze hebben hem gegrepen.
pi_205514792
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Eens.
Het zal ook goed zijn dat duidelijk wordt dat Turkije niet langer in de NATO thuishoort. Eeen nieuwe Organisatie zal opgetuigt moeten worden waarbij een meerderheid van 2/3 van de stemmen een lid kan opnemen of uitzetten als het niet langer aan de kernwaarden voldoet. NATO is in de huidige constellatie zo goed als dood met Turkije erin.
Ze kunnen in de NAVO blijven maar moeten wel definitief uit de wachtkamer van de EU getrapt worden. En het verdrag van Ankara (op basis waarvan Turken al decennia niet hoeven te integreren) dient ook onmiddellijk opgezegd te worden.
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 18:09:15 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205514793
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik weet niks over die mijnen maar 2 dagen nadat de Russen POWs opblazen kan je dit niet zeggen.
Ik vind Oekrane daar eerlijk gezegd ook de meest waarschijnlijke dader tbh
pi_205514797
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De opvang van Oekraners moet imo tijdelijk zijn en gericht op terugkeer zodra dat veilig mogelijk is.
Idd. Daarom moeten ze ook niet bij de EU komen want dan loopt het land leeg.
pi_205514804
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vind Oekrane daar eerlijk gezegd ook de meest waarschijnlijke dader tbh
Ik ook, net als die krijgsgevangenen.
Vakman pur sang
pi_205514837
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De arbeidsmigratie is volledig uit de klauwen gelopen. Landen als Polen, Roemeni, Bulgarije en Kroati hebben amper nog een beroepsbevolking omdat het gros hier zit. Het komt de leefbaarheid in die landen ook niet ten goede. Maar dat zien ze inmiddels zelf ook wel in en er worden ook maatregelen genomen.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:15:25 #277
323876 michaelmoore
pi_205514867
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De arbeidsmigratie is volledig uit de klauwen gelopen. Landen als Polen, Roemeni, Bulgarije en Kroati hebben amper nog een beroepsbevolking omdat het gros hier zit. Het komt de leefbaarheid in die landen ook niet ten goede. Maar dat zien ze inmiddels zelf ook wel in en er worden ook maatregelen genomen.
Dat komt door de euro, de economische divergentie duwt de landen ecoomisch steeds verder uit elkaar

De gulden en de mark zouden nu pariteit met de euro hebben

En Italie en griekenland en Spanje hadden al drie keer moeten kunnen devalueren
pi_205514879
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als ze hier willen komen om te werken dan kan dat natuurlijk gewoon, maar dan wel via de reguliere route voor het aanvragen van een werkvisum voor kennismigranten en een tijdelijke verblijfsvergunning.

We zijn nu al op het punt gekomen dat Oekraners heen en weer reizen naar Kiev “voor familiebezoek”. Dan kan je imo dus gewoon terug en hoor je niet meer in de asielopvang.
pi_205514884
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze kunnen in de NAVO blijven maar moeten wel definitief uit de wachtkamer van de EU getrapt worden. En het verdrag van Ankara (op basis waarvan Turken al decennia niet hoeven te integreren) dient ook onmiddellijk opgezegd te worden.
Kans is groot dat er gekozen moet worden tussen Zweden+Finland of Turkije en dan komt ook de discussie rond kernwaarden van de NATO in de publiciteit. Een nieuwe organisatie zal waarschijnlijk de uitkomst zijn en Turkije en Hongarije zullen er geen lid van willen worden.
  Moderator zondag 31 juli 2022 @ 18:22:17 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205514922
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ook, net als die krijgsgevangenen.
Daar hebben we het over
  zondag 31 juli 2022 @ 18:25:45 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205514951
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:07 schreef BEFEM het volgende:
De Russen zeggen stellig dat het HIMARS waren en tonen zelfs zogenaamd onderdelen ervan. Tuurlijk maakt dat wel uit voor de geloofwaardigheid van hun verhaal.
Misschien is het wel een HIMARS geweest... Daar zijn ook gewoon verschillende type raketten van op de markt he. Als je bv. de M30A1 hebt die heeft weinig blast maar wel veel scherfwerking:

quote:
"This particular round will be effective against light skinned vehicles and personnel," he explained.

Some observers initially thought the rounds had missed because of the lack of structural damage observable from a distance. A closer examination, however, revealed the plastic range silhouettes and vehicles were pierced through from the impact of the flying tungsten projectiles.

"We successfully demonstrated what the capabilities of this new round are," Szafranski said. "A high explosive round is very impressive because it produces a large explosion and large pieces of shrapnel, but this round is small pellets and covers a much larger area."
Dit formaat pellets dus:

quote:
Als ze zo zeker zijn dat het Oekrane was zouden ze het rode kruis wel toegang geven.
Het rode kruis doet natuurlijk helemaal niks met explosieven onderzoek. Die wil alleen naar de gewonden kijken.

En dat de boel in de fik is gevlogen vind ik nog wel het minst vreemde... Alsof er alleen maar brand kan ontstaan door een thermobarisch wapen ofzo... Wat denk je wat er van je overblijft als je matras in de hens vliegt en jij ligt daar dood bovenop?

Maar goed, er is nog niks bevestigd dus ik wacht het eerst wel af.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 31-07-2022 18:32:04 ]
pi_205514975

quote:
In der ukrainischen Armee dienen laut Vizeverteidigungsministerin Hanna Maliar mehr als 50 000 Frauen, mehr als 5000 von ihnen seien derzeit an der Front. Das sagte die Politikerin nach Angaben der Nachrichtenagentur Ukrinform bei einem internationalen Gipfel der First Ladies und Gentlemen in Kiew am Samstag. Von den 50 000 Frauen im ukrainischen Militr dienten insgesamt 38 000 als Soldatinnen, die brigen gingen zivilen Aufgaben nach. Gastgeberin des Gipfels, der am 150. Tag des russischen Angriffskriegs gegen ihr Land stattfand, war die First Lady der Ukraine, Olena Selenska.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:35:04 #283
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205515066
Deze, verse, satellietfoto's van Maxar al langsgekomen?

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 31-07-2022 18:42:11 ]
  zondag 31 juli 2022 @ 18:37:22 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_205515096
twitter
twitter
twitter
twitter
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:37:47 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205515099
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
En waarom zou dat niet kunnen?

Overigens:

[ twitter ]
Kan. Maar dit zijn wel typisch Russische praktijken.
En ook wel heel toevallig dat die Russische propagandamachine ineens op volle toeren draait wat betreft die mijnen.

Ik geloof niet dat Oekraine dit gedaan heeft.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 31 juli 2022 @ 18:38:22 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205515105
BREAKING NEWS!!!!

twitter
  zondag 31 juli 2022 @ 18:44:02 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 31 juli 2022 @ 18:46:21 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205515176
quote:
84s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:37 schreef Starhopper het volgende:
Kan. Maar dit zijn wel typisch Russische praktijken.
En ook wel heel toevallig dat die Russische propagandamachine ineens op volle toeren draait wat betreft die mijnen.

Ik geloof niet dat Oekraine dit gedaan heeft.
Ja, alles kan idd... En de propagandamachines van beide partijen hebben nog geen minuut rust gehad deze oorlog...
  zondag 31 juli 2022 @ 18:49:59 #289
38496 Perrin
pi_205515214
quote:
84s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:38 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING NEWS!!!!

[ twitter ]
De wraak van de dictator.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:50:30 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205515216
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja :Y
pi_205515219
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien is het wel een HIMARS geweest... Daar zijn ook gewoon verschillende type raketten van op de markt he. Als je bv. de M30A1 hebt die heeft weinig blast maar wel veel scherfwerking:
[..]
Dit formaat pellets dus:

[ afbeelding ]
[..]
Het rode kruis doet natuurlijk helemaal niks met explosieven onderzoek. Die wil alleen naar de gewonden kijken.

En dat de boel in de fik is gevlogen vind ik nog wel het minst vreemde... Alsof er alleen maar brand kan ontstaan door een thermobarisch wapen ofzo... Wat denk je wat er van je overblijft als je matras in de hens vliegt en jij ligt daar dood bovenop?

Maar goed, er is nog niks bevestigd dus ik wacht het eerst wel af.
Even los van wie gelijk heeft ben ik wel benieuwd wat voor bevestiging je verwacht? Als de Amerikanen er iets over roepen?
  zondag 31 juli 2022 @ 18:51:08 #292
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_205515223
quote:
Goed nieuws? Had die gozer graag opgesloten gezien worden de rest van zn leven zonder te eten.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:54:24 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205515292
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:51 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Goed nieuws? Had die gozer graag opgesloten gezien worden de rest van zn leven zonder te eten.
Er zijn er om minder tegen de muur gezet hoor. En in de gevangenis in UA hadden ze hem anders alsnog wel kapotgeslagen.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:57:32 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205515296
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd waar dit heeft plaatsgevonden.
pi_205515443
twitter
  zondag 31 juli 2022 @ 19:12:48 #297
38496 Perrin
pi_205515487
Gerommel aan de grens tussen Servi en Kosovo:
twitter
  zondag 31 juli 2022 @ 19:13:53 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205515503
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 19:12 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Niet best -O-
  zondag 31 juli 2022 @ 19:14:59 #299
38496 Perrin
pi_205515517
quote:
84s.gif Op zondag 31 juli 2022 19:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet best -O-
Nope. De wereld wordt er niet vreedzamer op.
pi_205515522
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 19:12 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Die Albanezen gaan dat stuk land niet meer afstaan, dat is wel klaar.
pi_205515523
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')