Wat interesseert hun dat nou. Het zijn een stel fascisten. Die zitten toch lekker in Rusland op een zak van geld. Lekker beetje ideologisch zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En waarom zou het gebrek aan progressie Poetin, Medvedev, Doegin enz. niet tot nadenken moeten stemmen?
Het lijkt mij het niet waard.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Nukes kan ook nog voor als het heel slecht met Rusland gaat.
Dezelfde nukes die ze op Finland en Zweden gegooid hebben?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
Nukes kan ook nog voor als het heel slecht met Rusland gaat.
Daar is de hele dag al discussie over... Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor wapen er is gebruikt, de belangrijkste vraag is wie het wapen heeft ingezet.quote:
Anyway, als de Russen dit zelf gedaan hebben dan kunnen ze dus plotseling wel heel precies wapens inzetten...quote:Ukraine and Russia are blaming each other for the attack and available visual evidence appears to support the Ukrainian claim more than the Russian, but ISW cannot independently assess the nature of the attack or the party responsible for it at this time.
ISW is unable to assess the nature of the event or the party responsible for it with any confidence at this time. We will update our assessment as more information becomes available.
Wel raar dit moet toch bekend zijn bij intel?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar is de hele dag al discussie over... Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor wapen er is gebruikt, de belangrijkste vraag is wie het wapen heeft ingezet.
Die Nexta doet wel heel flink dat ISW eea onderschrijft maar die zegt ook gewoon het volgende:
[..]
Anyway, als de Russen dit zelf gedaan hebben dan kunnen ze dus plotseling wel heel precies wapens inzetten...
Natuurlijk is er meer bekend.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel raar dit moet toch bekend zijn bij intel?
Dat soort tweets lees ik hier al weken. Maar laten we er eens vanuit gaan dat het klopt. Heeft Oekraïne dan niet met dezelfde problemen te maken?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:56 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/PhillipsPOBrien/status/1553274516029460482
Interessant draadje.
Kan ook zijn dat russische troepen er een offensief starten en Zelensky veel burgerslachtoffers wil voorkomen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:57 schreef myShizzle het volgende:
UKR gaat er met gestrekt been in binnenkort, zo lijkt het
[ twitter ]
Ik geef gewoon een voorbeeld van het spreekwoord "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Wat ben je nou de hele tijd aan het kankeren?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dezelfde nukes die ze op Finland en Zweden gegooid hebben?
Als de Russen in staat blijken te zijn om VOSTOK 2022 te organiseren volgende maand dan valt het met het personeel wel een beetje mee...quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:56 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/PhillipsPOBrien/status/1553274516029460482
Interessant draadje.
Reutersquote:Far from Ukraine, Russia plans big eastern war games next month
LONDON, July 26 (Reuters) - Russia plans to hold strategic military exercises in the east of the country starting next month, the defence ministry said on Tuesday, thousands of miles from the war in Ukraine.
The "Vostok" (East) exercises will take place from Aug. 30 to Sept. 5. They appear intended to send a message that Russia, despite the costly five-month war in Ukraine, remains focused on the defence of its entire territory and capable in military terms of sustaining "business as usual".
Dat lijkt mij ook verstandig als dat het geval is.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat russische troepen er een offensief starten en Zelensky veel burgerslachtoffers wil voorkomen.
Klopt, maar je weet het nooit in Poetins hoofd.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt mij het niet waard.
Uiteindelijk is het een lokaal conflict. Toch?
Ja. Maar de Russen kunnen weinig.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de Russen in staat blijken te zijn om VOSTOK 2022 te organiseren volgende maand dan valt het met het personeel wel een beetje mee...
[..]
Reuters
Ik verwacht er weinig van. Ze zijn echt low-IQquote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze eea gaan aanlopen.
Dat zegt natuurlijk niks. Misschien laten ze het juist doorgaan km de illusie te wekken dat er geen personele problemen zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de Russen in staat blijken te zijn om VOSTOK 2022 te organiseren volgende maand dan valt het met het personeel wel een beetje mee...
[..]
Reuters
Drink je glas leeg, ga naar bed en slaap je roes uit en probeer het morgen gewoon eens opnieuw.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik geef gewoon een voorbeeld van het spreekwoord "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Wat ben je nou de hele tijd aan het kankeren?
In tegenstelling tot Rusland had Duitsland een functionerende oorlogsindustrie en modern wapentuig (voor die tijd).quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Maar moet je nagaan, 2e wereldoorlog duurde 5 jaar. En moet je zien wat voor gigantisch proces dat was voor landen.
Ik denk dat het schijn lijkt dat Rusland op het einde van z'n latijn is. Dit kan echt nog wel jaren duren.
Precies, allemaal whisfull thinking. Wel goed bedoelt hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Maar moet je nagaan, 2e wereldoorlog duurde 5 jaar. En moet je zien wat voor gigantisch proces dat was voor landen.
Ik denk dat het schijn lijkt dat Rusland op het einde van z'n latijn is. Dit kan echt nog wel jaren duren.
Hopelijk wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Dit kan echt nog wel jaren duren.
Rusland != Sovjet-Uniequote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Overal wordt toch gezegd dat het wel jaren kan duren? Zie nu wat er in 5 maanden is gebeurd. Het gaat extreem traag. Mocht Oekraïne de bovenhand krijgen, dan zal het ook langzaam gaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Zolang het in Oekraïne blijft, is het verre van een wereldoorlog. Zelfs als Taiwan eraan gaat valt het nog best mee. Je krijgt wel een aardige shift qua wereldeconomie, maar wereldoorlog, nah.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Niet volgens de Russen, die zijn volgens henzelf gewoon in oorlog met NATO.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt mij het niet waard.
Uiteindelijk is het een lokaal conflict. Toch?
Eigenlijk al in 1938 met de geweldloze inname van Oostenrijk en Sudetenland. Weliswaar geen schot bij gelost maar het was wel het startsein voor Duitsland dat het gewoon zijn gang kon gaan.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens begon de bijna zes jaar durende tweede wereldoorlog in 1939, met de gezamenlijke aanval van de nazi's en de sovjets op Polen. Nog zo'n onderwerp waar de Russen een zelfde soort draai aan geven als aan MH17 of de inname van de Krim
Voor de Russen begon WOII pas in 1941, staat ook op alle monumenten daar.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:09 schreef Hatseflats22 het volgende:
Overigens begon de bijna zes jaar durende tweede wereldoorlog in 1939, met de gezamenlijke aanval van de nazi's en de sovjets op Polen. Nog zo'n onderwerp waar de Russen een zelfde soort draai aan geven als aan MH17 of de inname van de Krim
Momentum, het westen heeft haar ogen gericht op Oekraïne.quote:Op zondag 31 juli 2022 02:09 schreef Barbusse het volgende:
Ik zie niet in hoe China daar enig voordeel mee zou behalen.
Het westen heeft meer dan 1 paar ogen. En mochten ze China net zo hard gaan sanctioneren als Rusland zal China daar zwaarder onder gaan lijden, export economie dat het is. Dus nee, vooralsnog zie ik het niet gebeuren.quote:Op zondag 31 juli 2022 02:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Momentum, het westen heeft haar ogen gericht op Oekraïne.
Wanneer durven ze hun normale bevolking in te zetten?quote:Op zondag 31 juli 2022 02:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaaf gemaakt met die letters. Welk programma gebruik je voor dat effect? After Effects of Da Vinci?
[ twitter ]
Zal wel meevallen. Indien wel zie onderschrift.quote:Op zondag 31 juli 2022 02:01 schreef Simmertje het volgende:
Denken jullie trouwens dat China echt Taiwan gaat aanvallen nu?
Ja, en al deden de Oekraïners het, wat verwacht je dan als bezettingsmacht? Dat je niet aangevallen mag worden?quote:Op zondag 31 juli 2022 08:33 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Er zijn schijnbaar 5 gewonden.
Da's de hele teneur bij de Russische propaganda, de gebieden zijn bevrijdt en Oekraïne speelt vals door mbv buitenlandse hulp aanvallen uit te voeren op bevrijd gebied...quote:Op zondag 31 juli 2022 09:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, en al deden de Oekraïners het, wat verwacht je dan als bezettingsmacht? Dat je niet aangevallen mag worden?
Ja, een beetje zielig doen.. dat werkt misschien bij de “kritische” en “onafhankelijke” putinlovers.quote:Op zondag 31 juli 2022 09:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's de hele teneur bij de Russische propaganda, de gebieden zijn bevrijdt en Oekraïne speelt vals door mbv buitenlandse hulp aanvallen uit te voeren op bevrijd gebied...
quote:Jeroen Krabbé reist in het spoor van Marc Chagall terug naar Vitebsk. Daar wil Chagall, na zijn grote succes in Berlijn, met Bella trouwen. Jeroen vindt de oude afgelegen ruïne van het plattelandshuisje van Bella's ouders, waar Chagall zijn liefde voor Bella vastlegde.
De Eerste Wereldoorlog is begonnen en voor het paar naar Parijs kan vertrekken, gaan de grenzen op slot. Vitebsk verandert in een frontstad en Chagall en Bella zitten vast.
Hij maakt als oorlogsverslaggever veel schetsen van de slachtoffers en soldaten.
In 1916 wordt dochter Ida geboren en Chagall maakt hier prachtige schilderijen van.
De Russische Revolutie breekt uit en Chagall krijgt, dankzij vrienden, een hoge functie aangeboden als kunstcommissaris in Vitebsk. Hij zit vol met grootse plannen voor de toekomst.
Er mag in het westen ook wel wat meer ruchtbaarheid gegeven worden aan het feit dat de Russen WO II in 1939 als agressor gestart zijn met hun gezamenlijke inval met het Derde Rijk in Polen en hun aanval op Finland.quote:Op zondag 31 juli 2022 01:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Voor de Russen begon WOII pas in 1941, staat ook op alle monumenten daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |