Niet proberen te ducken aub.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er zitten meer (niet westerse) allochtonen in de bijstand dan autochtonen, ...
Zijn er veel problemen met Oekries? Nee dus.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De problemen met immigraten roepen we deels (helaas) ook op onszelf af.
Eens.quote:Op zondag 31 juli 2022 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Turken denken never waste a good crisis. Nu iedereen naar Putin kijkt proberen ze Erdogan te rehabiliteren en salonfhig te maken, terwijl dat net zo’n ranzige dictator is.
“Democratie is een trein waar we op springen om ons doel te bereiken”.
Als je hem z’n gang laat gaan dan is Turkije binnen no-time een islamitische dictatuur zoals Iran.
Dat viel wel een beetje mee, zie "Deny Flight" in 1993 bv... UNPROFOR zat sinds 1992 met pak hem beet 38.000 pax in totaal in vml Joegoslavie. Dus daarom vind ik die Duitser veel te kort door de bocht.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar we weten hoe dat afgelopen is. Die zaten daar niet om te vechten. Daar waren ze ook niet voor uitgerust.
Ook nog nergens bevestigd.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:55 schreef BEFEM het volgende:
Ik weet niks over die mijnen maar 2 dagen nadat de Russen POWs opblazen kan je dit niet zeggen.
De door jou zo bewierookte rappertjes weigeren anders ook om met een normale baan in hun inkomsten te voorzien en gaan daarom de criminaliteit in.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Niet proberen te ducken aub.
Er is hier in de draad een Hollander die echt niet voor 100e minder gaat werken. Zegt ie zelf he.
Slim hoor, miljoenen oekrainese vrouwen en kinderen hier houden zodat er een gigantisch mannenoverschot is daar.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Zijn er veel problemen met Oekries? Nee dus.
Laat die mensen hier blijven en een toekomst opbouwen.
De Oekraine blijft voorlopig een land in oorlog.
Kherson staat al maanden "op punt om veroverd te worden".quote:Op zondag 31 juli 2022 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
...zoals nabij Kherson wat op het punt staat heroverd te worden.
Nee, de verwachting is er ook niet dat Rusland zwart op wit zet er verantwoordelijk voor te zijn. Alle filmpjes en foto's wijzen erop dat het geen HIMARS was.quote:
Die mannen komen op een gegeven moment ook hier naar toe.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Slim hoor, miljoenen oekrainese vrouwen en kinderen hier houden zodat er een gigantisch mannenoverschot is daar.
Dat referendum wat er ook al maanden gehouden zou moeten worden?quote:Op zondag 31 juli 2022 17:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Kherson staat al maanden "op punt om veroverd te worden".
Suffe propaganda. Trap er niet in! De waarheid is dat die stad straks gewoon bij Ruusland gaat horen na een referendum.
Turkije is van groot strategisch belang vanwege de ligging van dat land. Het zou slecht zijn voor de NAVO als Turkije er uit stapt. Erdo weet dit en maakt er misbruik van.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eens.
Het zal ook goed zijn dat duidelijk wordt dat Turkije niet langer in de NATO thuishoort. Eeen nieuwe Organisatie zal opgetuigt moeten worden waarbij een meerderheid van 2/3 van de stemmen een lid kan opnemen of uitzetten als het niet langer aan de kernwaarden voldoet. NATO is in de huidige constelatie zo goed als dood met Turkije erin.
Ik kan je garanderen dat het toch echt zo ver is.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Kherson staat al maanden "op punt om veroverd te worden".
Suffe propaganda. Trap er niet in! De waarheid is dat die stad straks gewoon bij Ruusland gaat horen na een referendum.
Wat voor type wapen het geweest is doet natuurlijk niet heel veel terzake maar dat heb ik gisteren ook al verteld. Het kan ook gewoon een Oekraiense BM-21 of wat dan ook geweest zijn of een SA-21 van de Russen die uit de lucht is gedonderd of wat dan ook. Vooralsnog is er nog geen bevestiging.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:00 schreef BEFEM het volgende:
Nee, de verwachting is er ook niet dat Rusland zwart op wit zet er verantwoordelijk voor te zijn. Alle filmpjes en foto's wijzen erop dat het geen HIMARS was.
Ondertussen mag het rode kruis er niet heen van de Russen...
das toch relatief veel voor communisme?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Totaal nog geen 25 van 150 zetels, echt massaal
Dit is een recept voor ellende. Ik zie steeds meer berichten oppoppen op LinkedIn van Oekraners die hebben besloten hier te blijven en woonruimte en werk zoeken voor hun gezin. Maar wie gaat straks Oekrane opbouwen dan?quote:Op zondag 31 juli 2022 17:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Zijn er veel problemen met Oekries? Nee dus.
Laat die mensen hier blijven en een toekomst opbouwen.
De Oekraine blijft voorlopig een land in oorlog.
Ik lees al maanden dat Zelenski binnenkort Moskou binnentrekt. . Maar op de kaart wordt Oekraine elke week een stukje kleiner en telt het steeds minder inwoners.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat het toch echt zo ver is.
En zeker niet “maanden”.
De bruggen zijn ernstig beschadigd, de Russen zitten vast, degene in Kherson zijn op zoek naar alles wat drijft.
Want zelfs als je een goeie zwemmer bent, die rivier heeft een behoorlijke stroming.
Nee, its game over voor de Russen daar.
Bij donetsk staan de Russen vast, hoewel zij het ongetwijfeld een pauze zullen noemen, door slim gebruik van precisie wapens zitten ze met een toevoer probleem van munitie.
Ze hebben vele trucks nodig om te bevoorraden en dat zijn letterlijk honderdduizenden tonnen aan munitie.. per dag.
Rusland heeft niet zoveel vervoer meer.
Het zijn geen communistische partijen.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
das toch relatief veel voor communisme?
De Russen zeggen stellig dat het HIMARS waren en tonen zelfs zogenaamd onderdelen ervan. Tuurlijk maakt dat wel uit voor de geloofwaardigheid van hun verhaal.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor type wapen het geweest is doet natuurlijk niet heel veel terzake maar dat heb ik gisteren ook al verteld. Het kan ook gewoon een Oekraiense BM-21 of wat dan ook geweest zijn of een SA-21 van de Russen die uit de lucht is gedonderd of wat dan ook. Vooralsnog is er nog geen bevestiging.
Vandaar ook dat de NATO zijn langste tijd heeft gehad.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:03 schreef NgInE het volgende:
[..]
Turkije is van groot strategisch belang vanwege de ligging van dat land. Het zou slecht zijn voor de NAVO als Turkije er uit stapt. Erdo weet dit en maakt er misbruik van.
West Europese landen kunnen profiteren van de Oekraiense immigratie. En we zullen dat ook doen.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is een recept voor ellende. Ik zie steeds meer berichten oppoppen op LinkedIn van Oekraners die hebben besloten hier te blijven en woonruimte en werk zoeken voor hun gezin. Maar wie gaat straks Oekrane opbouwen dan?
Wat je dan krijgt is dat alleen de mensen met geld en een fatsoenlijke opleiding hier blijven. In Oekrane blijven dan alleen arme, ongeschoolde mensen en ouderen over waardoor het land alsnog geen toekomst heeft. Het zal dan precies zo eindigen als Moldavi. Een land, leeggeroofd door corrupte politici, zonder toekomst.
Ze kunnen in de NAVO blijven maar moeten wel definitief uit de wachtkamer van de EU getrapt worden. En het verdrag van Ankara (op basis waarvan Turken al decennia niet hoeven te integreren) dient ook onmiddellijk opgezegd te worden.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Eens.
Het zal ook goed zijn dat duidelijk wordt dat Turkije niet langer in de NATO thuishoort. Eeen nieuwe Organisatie zal opgetuigt moeten worden waarbij een meerderheid van 2/3 van de stemmen een lid kan opnemen of uitzetten als het niet langer aan de kernwaarden voldoet. NATO is in de huidige constellatie zo goed als dood met Turkije erin.
Ik vind Oekrane daar eerlijk gezegd ook de meest waarschijnlijke dader tbhquote:Op zondag 31 juli 2022 17:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik weet niks over die mijnen maar 2 dagen nadat de Russen POWs opblazen kan je dit niet zeggen.
Idd. Daarom moeten ze ook niet bij de EU komen want dan loopt het land leeg.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is een recept voor ellende. Ik zie steeds meer berichten oppoppen op LinkedIn van Oekraners die hebben besloten hier te blijven en woonruimte en werk zoeken voor hun gezin. Maar wie gaat straks Oekrane opbouwen dan?
Wat je dan krijgt is dat alleen de mensen met geld en een fatsoenlijke opleiding hier blijven. In Oekrane blijven dan alleen arme, ongeschoolde mensen en ouderen over waardoor het land alsnog geen toekomst heeft. Het zal dan precies zo eindigen als Moldavi. Een land, leeggeroofd door corrupte politici, zonder toekomst.
De opvang van Oekraners moet imo tijdelijk zijn en gericht op terugkeer zodra dat veilig mogelijk is.
Ik ook, net als die krijgsgevangenen.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind Oekrane daar eerlijk gezegd ook de meest waarschijnlijke dader tbh
De arbeidsmigratie is volledig uit de klauwen gelopen. Landen als Polen, Roemeni, Bulgarije en Kroati hebben amper nog een beroepsbevolking omdat het gros hier zit. Het komt de leefbaarheid in die landen ook niet ten goede. Maar dat zien ze inmiddels zelf ook wel in en er worden ook maatregelen genomen.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Idd. Daarom moeten ze ook niet bij de EU komen want dan loopt het land leeg.
Dat komt door de euro, de economische divergentie duwt de landen ecoomisch steeds verder uit elkaarquote:Op zondag 31 juli 2022 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De arbeidsmigratie is volledig uit de klauwen gelopen. Landen als Polen, Roemeni, Bulgarije en Kroati hebben amper nog een beroepsbevolking omdat het gros hier zit. Het komt de leefbaarheid in die landen ook niet ten goede. Maar dat zien ze inmiddels zelf ook wel in en er worden ook maatregelen genomen.
Als ze hier willen komen om te werken dan kan dat natuurlijk gewoon, maar dan wel via de reguliere route voor het aanvragen van een werkvisum voor kennismigranten en een tijdelijke verblijfsvergunning.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Idd. Daarom moeten ze ook niet bij de EU komen want dan loopt het land leeg.
Kans is groot dat er gekozen moet worden tussen Zweden+Finland of Turkije en dan komt ook de discussie rond kernwaarden van de NATO in de publiciteit. Een nieuwe organisatie zal waarschijnlijk de uitkomst zijn en Turkije en Hongarije zullen er geen lid van willen worden.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze kunnen in de NAVO blijven maar moeten wel definitief uit de wachtkamer van de EU getrapt worden. En het verdrag van Ankara (op basis waarvan Turken al decennia niet hoeven te integreren) dient ook onmiddellijk opgezegd te worden.
Daar hebben we het overquote:Op zondag 31 juli 2022 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ook, net als die krijgsgevangenen.
Misschien is het wel een HIMARS geweest... Daar zijn ook gewoon verschillende type raketten van op de markt he. Als je bv. de M30A1 hebt die heeft weinig blast maar wel veel scherfwerking:quote:Op zondag 31 juli 2022 18:07 schreef BEFEM het volgende:
De Russen zeggen stellig dat het HIMARS waren en tonen zelfs zogenaamd onderdelen ervan. Tuurlijk maakt dat wel uit voor de geloofwaardigheid van hun verhaal.
Dit formaat pellets dus:quote:"This particular round will be effective against light skinned vehicles and personnel," he explained.
Some observers initially thought the rounds had missed because of the lack of structural damage observable from a distance. A closer examination, however, revealed the plastic range silhouettes and vehicles were pierced through from the impact of the flying tungsten projectiles.
"We successfully demonstrated what the capabilities of this new round are," Szafranski said. "A high explosive round is very impressive because it produces a large explosion and large pieces of shrapnel, but this round is small pellets and covers a much larger area."
Het rode kruis doet natuurlijk helemaal niks met explosieven onderzoek. Die wil alleen naar de gewonden kijken.quote:Als ze zo zeker zijn dat het Oekrane was zouden ze het rode kruis wel toegang geven.
quote:In der ukrainischen Armee dienen laut Vizeverteidigungsministerin Hanna Maliar mehr als 50 000 Frauen, mehr als 5000 von ihnen seien derzeit an der Front. Das sagte die Politikerin nach Angaben der Nachrichtenagentur Ukrinform bei einem internationalen Gipfel der First Ladies und Gentlemen in Kiew am Samstag. Von den 50 000 Frauen im ukrainischen Militr dienten insgesamt 38 000 als Soldatinnen, die brigen gingen zivilen Aufgaben nach. Gastgeberin des Gipfels, der am 150. Tag des russischen Angriffskriegs gegen ihr Land stattfand, war die First Lady der Ukraine, Olena Selenska.
Kan. Maar dit zijn wel typisch Russische praktijken.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet kunnen?
Overigens:
[ twitter ]
"Possible graves"... en vervolgens is dat de waarheid geworden...quote:Op zondag 31 juli 2022 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
Deze satellietfoto's van Maxar al langsgekomen?
Ja, alles kan idd... En de propagandamachines van beide partijen hebben nog geen minuut rust gehad deze oorlog...quote:Op zondag 31 juli 2022 18:37 schreef Starhopper het volgende:
Kan. Maar dit zijn wel typisch Russische praktijken.
En ook wel heel toevallig dat die Russische propagandamachine ineens op volle toeren draait wat betreft die mijnen.
Ik geloof niet dat Oekraine dit gedaan heeft.
De wraak van de dictator.quote:
Jaquote:
Even los van wie gelijk heeft ben ik wel benieuwd wat voor bevestiging je verwacht? Als de Amerikanen er iets over roepen?quote:Op zondag 31 juli 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien is het wel een HIMARS geweest... Daar zijn ook gewoon verschillende type raketten van op de markt he. Als je bv. de M30A1 hebt die heeft weinig blast maar wel veel scherfwerking:
[..]
Dit formaat pellets dus:
[ afbeelding ]
[..]
Het rode kruis doet natuurlijk helemaal niks met explosieven onderzoek. Die wil alleen naar de gewonden kijken.
En dat de boel in de fik is gevlogen vind ik nog wel het minst vreemde... Alsof er alleen maar brand kan ontstaan door een thermobarisch wapen ofzo... Wat denk je wat er van je overblijft als je matras in de hens vliegt en jij ligt daar dood bovenop?
Maar goed, er is nog niks bevestigd dus ik wacht het eerst wel af.
Goed nieuws? Had die gozer graag opgesloten gezien worden de rest van zn leven zonder te eten.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:37 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ][ twitter ][ twitter ][ twitter ][ twitter ][ twitter ]
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:51 schreef BEFEM het volgende:
Even los van wie gelijk heeft ben ik wel benieuwd wat voor bevestiging je verwacht? Als de Amerikanen er iets over roepen?
Er zijn er om minder tegen de muur gezet hoor. En in de gevangenis in UA hadden ze hem anders alsnog wel kapotgeslagen.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:51 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Goed nieuws? Had die gozer graag opgesloten gezien worden de rest van zn leven zonder te eten.
Ik ben wel benieuwd waar dit heeft plaatsgevonden.quote:
Niet bestquote:Op zondag 31 juli 2022 19:12 schreef Perrin het volgende:
Gerommel aan de grens tussen Servi en Kosovo:
[ twitter ]
Nope. De wereld wordt er niet vreedzamer op.quote:
Die Albanezen gaan dat stuk land niet meer afstaan, dat is wel klaar.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:12 schreef Perrin het volgende:
Gerommel aan de grens tussen Servi en Kosovo:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |