abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2022 @ 12:19:23 #201
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205509862
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mwoah, het is niet wat we willen hier.
Maar meest verschrikkelijke lijkt me commie zijn in Noord Korea
Hmm stelselmatig een regime wat joden, homo’s, zigeuners en andersdenkenden in kampen stopte, martelde, uithongerde, aan perverse medische onderzoeken onderwierp en uiteindelijk vermoorde op de meest gruwelijke manier verdedigen maakt je toch een beetje verdacht qua moreel kompas moet ik zeggen…
pi_205509888
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hmm stelselmatig een regime wat joden, homo’s, zigeuners en andersdenkenden in kampen stopte, martelde, uithongerde, aan perverse medische onderzoeken onderwierp en uiteindelijk vermoorde op de meest gruwelijke manier verdedigen maakt je toch een beetje verdacht qua moreel kompas moet ik zeggen…
Ik verdedig dat helemaal niet.
Het was het hypothetische veronderstelling wat als Duitsland had gewonnen na WW2. Wat als Rusland was doorgestormd en Amerika thuis was gebleven?

Gezien alle ellende was ik liever west Duits geweest dan Russisch. Jij?
Vakman pur sang
pi_205509927
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het was het hypothetische veronderstelling wat als Duitsland had gewonnen na WW2. Wat als Rusland was doorgestormd en Amerika thuis was gebleven?

Je komt net aanzetten met Hitler was geen lieverdje, maar de NSDAP wilde wel een brede snelweg bouwen en iedereen een auto geven? Wat is het nou?

Weet je wie er trouwens ook auto’s uitdeelt?
pi_205509934
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je komt net aanzetten met Hitler was geen lieverdje, maar de NSDAP wilde wel een brede snelweg bouwen en iedereen een auto geven? Wat is het nou?

Weet je wie er trouwens ook auto’s uitdeelt?
Dat zijn toch feiten. :')
Vakman pur sang
  zondag 31 juli 2022 @ 12:29:15 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 31 juli 2022 @ 12:29:28 #206
403588 mcmlxiv
pi_205509947
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoezo west-Duits? Nazi-Duits of communistisch Russisch zijn de keuzes volgens mij.

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, allebei nogal gruwelijk ben ik bang.
pi_205509955
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zijn toch feiten. :')
Ga ergens anders het naziregime vergoelijken?
pi_205509967
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoezo west-Duits? Nazi-Duits of communistisch Russisch zijn de keuzes volgens mij.

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, allebei nogal gruwelijk ben ik bang.
Ja nazi Duits, ik denk dat ze in zuid Duitsland stiekem nog wel zo leven en denken hoor.
Als ik daar ben en die hoge oude gebouwen zie, denk ik altijd dat daar nog zo’n opgerolde nazi vlag achter hangt die ze elk moment naar buiten kunnen rollen.
Vakman pur sang
  zondag 31 juli 2022 @ 12:38:02 #209
403588 mcmlxiv
pi_205510027
Nazi-Duitsland leert ons vooral dat gruwelijkheden niet gebonden zijn aan een specifiek volk of een specifieke cultuur. Teveel mensen zijn altijd te bewegen om gruwelijkheden met hun medemens uit te voeren wanneer de beloning maar verleidelijk genoeg is of de boodschap goed aansluit bij gevoelens als trots of eer.

Daarom begrijp ik de goedpraters, de verdedigers en de aanhangers van het Putin regime ook niet. Het is toch volkomen duidelijk wat hier plaatsvindt en wie hier dader is? Daar is toch geen hogere wiskunde voor nodig?
pi_205510062
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:55 schreef quirina het volgende:

[..]
In wo2 wilde Nederland neutraal blijven. Ze waren toen al te soft om voor zichzelf op te komen en bovendien was het leger toen ook al zwak.
Je hebt het liever op de Oekraïense manier? Alle mannen overhoop laten schieten?
Het was de beste keuze toen.
pi_205510067
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Nazi-Duitsland leert ons vooral dat gruwelijkheden niet gebonden zijn aan een specifiek volk of een specifieke cultuur. Teveel mensen zijn altijd te bewegen om gruwelijkheden met hun medemens uit te voeren wanneer de beloning maar verleidelijk genoeg is of de boodschap goed aansluit bij gevoelens als trots of eer.

Daarom begrijp ik de goedpraters, de verdedigers en de aanhangers van het Putin regime ook niet. Het is toch volkomen duidelijk wat hier plaatsvindt en wie hier dader is? Daar is toch geen hogere wiskunde voor nodig?
Wat is de beloning dan??
pi_205510103
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:43 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Je hebt het liever op de Oekraïense manier? Alle mannen overhoop laten schieten?
Het was de beste keuze toen.
Zeg je hiermee dat Oekraïne zich maar moet capituleren?
Vakman pur sang
pi_205510227
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nazi Duits, ik denk dat ze in zuid Duitsland stiekem nog wel zo leven en denken hoor.
Als ik daar ben en die hoge oude gebouwen zie, denk ik altijd dat daar nog zo’n opgerolde nazi vlag achter hangt die ze elk moment naar buiten kunnen rollen.
Wat is dit voor statement, waar baseer je dit nou toch weer op man :')

Bron?
  zondag 31 juli 2022 @ 13:05:20 #214
403588 mcmlxiv
pi_205510233
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:44 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Wat is de beloning dan??
Bij fascistische regimes, zoals Nazi-Duitsland en het huidige Rusland zie je dat trots en eer een grote rol speelt.
pi_205510251
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Bij fascistische regimes, zoals Nazi-Duitsland en het huidige Rusland zie je dat trots en eer een grote rol speelt.
Dat is een beetje inherent aan het fascisme he. Sterven voor het vaderland als het hoogste goed propageren.

Net als vrouwen die vooral dienen om bezwangerd te worden om het vaderland zo veel mogelijk kinderen te schenken. Een soort sperma-emmer avant la lettre.
pi_205510299
Het probleem met fascistische regimes is dat het altijd compleet top-down georganiseerd is. Onderdanen moeten gewoon zonder nadenken bevelen opvolgen van hun meerdere. Alle controlemechanismen worden eruit gesloopt, meestal onder het motto “daadkracht”.

Dan krijg je dus uitwassen als in Bucha, totale wetteloosheid, want niemand durft op te staan tegen de leider. Putin laat die officieren onderling de boel uitvechten en lacht in z’n vuistje.
  zondag 31 juli 2022 @ 13:30:21 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205510435
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Het probleem met fascistische regimes is dat het altijd compleet top-down georganiseerd is. Onderdanen moeten gewoon zonder nadenken bevelen opvolgen van hun meerdere. Alle controlemechanismen worden eruit gesloopt, meestal onder het motto “daadkracht”.

Dan krijg je dus uitwassen als in Bucha, totale wetteloosheid, want niemand durft op te staan tegen de leider. Putin laat die officieren onderling de boel uitvechten en lacht in z’n vuistje.
En je slaat alle creatviteit en initiatief eruit. Mensen worden domme slaafjes in plaats van zelfstandige, creatieve actors.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 31 juli 2022 @ 13:32:05 #218
403588 mcmlxiv
pi_205510448
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
En je slaat alle creatviteit en initiatief eruit. Mensen worden domme slaafjes in plaats van zelfstandige, creatieve actors.
Daarom is het ook volstrekt onzinnig om te denken dat Oekraïne niet kan winnen. Er zijn geen zekerheden, maar het is verre van ondenkbaar dat het Oekrainse leger het Russische overwint op eigen terrein. En dat is voldoende.
pi_205510463
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dat, in combinatie met de setting van alles voor het collectief en geen ruimte voor het individu, is precies de overeenkomst met het communisme. Mensen lopen niet als er geen incentive is. Waarom zou je gaan studeren als een chirurg evenveel verdient als een vuilnisman?
pi_205510527
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En dat, in combinatie met de setting van alles voor het collectief en geen ruimte voor het individu, is precies de overeenkomst met het communisme. Mensen lopen niet als er geen incentive is. Waarom zou je gaan studeren als een chirurg evenveel verdient als een vuilnisman?
En dan stemmen mensen nog massaal op communistische partijen als SP en GroenLinks.
Vakman pur sang
pi_205510540
Maar er zijn hier dus mensen die wel wat zien in een fascistoïde, op het fuhrerprinzip gestoeld systeem. Lekker man. Een overheid die regeert op basis van terreur. Elke ambtenaar een blaffer in z’n zak en zodra je een keer buiten de pot pist of een verkeerde mening hebt, word je zonder pardon doodgeschoten, of afgevoerd naar een kamp.

Maar de EU is een dictatuur :')
pi_205510549
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dan stemmen mensen nog massaal op communistische partijen als SP en GroenLinks.
Totaal nog geen 25 van 150 zetels, echt massaal :')
  zondag 31 juli 2022 @ 13:46:37 #223
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205510554
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, die vormen tenslotte al 40 jaar een absolute meerderheid in NL.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 31 juli 2022 @ 13:47:17 #224
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205510561
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wie haalt nu het vuil dan op?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205510615
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wie haalt nu het vuil dan op?
De vuilniswagen met geautomatiseerde grijparm. Dat wij ons hier te goed voelen voor laaggeschoolde arbeid heeft verder niks met fascisme te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')