Hmm stelselmatig een regime wat joden, homo’s, zigeuners en andersdenkenden in kampen stopte, martelde, uithongerde, aan perverse medische onderzoeken onderwierp en uiteindelijk vermoorde op de meest gruwelijke manier verdedigen maakt je toch een beetje verdacht qua moreel kompas moet ik zeggen…quote:Op zondag 31 juli 2022 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mwoah, het is niet wat we willen hier.
Maar meest verschrikkelijke lijkt me commie zijn in Noord Korea
Ik verdedig dat helemaal niet.quote:Op zondag 31 juli 2022 12:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm stelselmatig een regime wat joden, homo’s, zigeuners en andersdenkenden in kampen stopte, martelde, uithongerde, aan perverse medische onderzoeken onderwierp en uiteindelijk vermoorde op de meest gruwelijke manier verdedigen maakt je toch een beetje verdacht qua moreel kompas moet ik zeggen…
Je komt net aanzetten met Hitler was geen lieverdje, maar de NSDAP wilde wel een brede snelweg bouwen en iedereen een auto geven? Wat is het nou?quote:Op zondag 31 juli 2022 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik verdedig dat helemaal niet.
Het was het hypothetische veronderstelling wat als Duitsland had gewonnen na WW2. Wat als Rusland was doorgestormd en Amerika thuis was gebleven?
Gezien alle ellende was ik liever west Duits geweest dan Russisch. Jij?
Dat zijn toch feiten.quote:Op zondag 31 juli 2022 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je komt net aanzetten met Hitler was geen lieverdje, maar de NSDAP wilde wel een brede snelweg bouwen en iedereen een auto geven? Wat is het nou?
Weet je wie er trouwens ook auto’s uitdeelt?
Hoezo west-Duits? Nazi-Duits of communistisch Russisch zijn de keuzes volgens mij.quote:Op zondag 31 juli 2022 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik verdedig dat helemaal niet.
Het was het hypothetische veronderstelling wat als Duitsland had gewonnen na WW2. Wat als Rusland was doorgestormd en Amerika thuis was gebleven?
Gezien alle ellende was ik liever west Duits geweest dan Russisch. Jij?
Ja nazi Duits, ik denk dat ze in zuid Duitsland stiekem nog wel zo leven en denken hoor.quote:Op zondag 31 juli 2022 12:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hoezo west-Duits? Nazi-Duits of communistisch Russisch zijn de keuzes volgens mij.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, allebei nogal gruwelijk ben ik bang.
Je hebt het liever op de Oekraïense manier? Alle mannen overhoop laten schieten?quote:Op zondag 31 juli 2022 11:55 schreef quirina het volgende:
[..]
In wo2 wilde Nederland neutraal blijven. Ze waren toen al te soft om voor zichzelf op te komen en bovendien was het leger toen ook al zwak.
Wat is de beloning dan??quote:Op zondag 31 juli 2022 12:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Nazi-Duitsland leert ons vooral dat gruwelijkheden niet gebonden zijn aan een specifiek volk of een specifieke cultuur. Teveel mensen zijn altijd te bewegen om gruwelijkheden met hun medemens uit te voeren wanneer de beloning maar verleidelijk genoeg is of de boodschap goed aansluit bij gevoelens als trots of eer.
Daarom begrijp ik de goedpraters, de verdedigers en de aanhangers van het Putin regime ook niet. Het is toch volkomen duidelijk wat hier plaatsvindt en wie hier dader is? Daar is toch geen hogere wiskunde voor nodig?
Zeg je hiermee dat Oekraïne zich maar moet capituleren?quote:Op zondag 31 juli 2022 12:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Je hebt het liever op de Oekraïense manier? Alle mannen overhoop laten schieten?
Het was de beste keuze toen.
Wat is dit voor statement, waar baseer je dit nou toch weer op manquote:Op zondag 31 juli 2022 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja nazi Duits, ik denk dat ze in zuid Duitsland stiekem nog wel zo leven en denken hoor.
Als ik daar ben en die hoge oude gebouwen zie, denk ik altijd dat daar nog zo’n opgerolde nazi vlag achter hangt die ze elk moment naar buiten kunnen rollen.
Bij fascistische regimes, zoals Nazi-Duitsland en het huidige Rusland zie je dat trots en eer een grote rol speelt.quote:
Dat is een beetje inherent aan het fascisme he. Sterven voor het vaderland als het hoogste goed propageren.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Bij fascistische regimes, zoals Nazi-Duitsland en het huidige Rusland zie je dat trots en eer een grote rol speelt.
En je slaat alle creatviteit en initiatief eruit. Mensen worden domme slaafjes in plaats van zelfstandige, creatieve actors.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Het probleem met fascistische regimes is dat het altijd compleet top-down georganiseerd is. Onderdanen moeten gewoon zonder nadenken bevelen opvolgen van hun meerdere. Alle controlemechanismen worden eruit gesloopt, meestal onder het motto “daadkracht”.
Dan krijg je dus uitwassen als in Bucha, totale wetteloosheid, want niemand durft op te staan tegen de leider. Putin laat die officieren onderling de boel uitvechten en lacht in z’n vuistje.
Daarom is het ook volstrekt onzinnig om te denken dat Oekraïne niet kan winnen. Er zijn geen zekerheden, maar het is verre van ondenkbaar dat het Oekrainse leger het Russische overwint op eigen terrein. En dat is voldoende.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
En je slaat alle creatviteit en initiatief eruit. Mensen worden domme slaafjes in plaats van zelfstandige, creatieve actors.
En dat, in combinatie met de setting van alles voor het collectief en geen ruimte voor het individu, is precies de overeenkomst met het communisme. Mensen lopen niet als er geen incentive is. Waarom zou je gaan studeren als een chirurg evenveel verdient als een vuilnisman?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
En je slaat alle creatviteit en initiatief eruit. Mensen worden domme slaafjes in plaats van zelfstandige, creatieve actors.
En dan stemmen mensen nog massaal op communistische partijen als SP en GroenLinks.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En dat, in combinatie met de setting van alles voor het collectief en geen ruimte voor het individu, is precies de overeenkomst met het communisme. Mensen lopen niet als er geen incentive is. Waarom zou je gaan studeren als een chirurg evenveel verdient als een vuilnisman?
Totaal nog geen 25 van 150 zetels, echt massaalquote:Op zondag 31 juli 2022 13:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dan stemmen mensen nog massaal op communistische partijen als SP en GroenLinks.
Ja, die vormen tenslotte al 40 jaar een absolute meerderheid in NL.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dan stemmen mensen nog massaal op communistische partijen als SP en GroenLinks.
Wie haalt nu het vuil dan op?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En dat, in combinatie met de setting van alles voor het collectief en geen ruimte voor het individu, is precies de overeenkomst met het communisme. Mensen lopen niet als er geen incentive is. Waarom zou je gaan studeren als een chirurg evenveel verdient als een vuilnisman?
De vuilniswagen met geautomatiseerde grijparm. Dat wij ons hier te goed voelen voor laaggeschoolde arbeid heeft verder niks met fascisme te maken.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie haalt nu het vuil dan op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |