Apart verhaal wel, maar idd, de zorg is anders dan in Nederland. Blijft m'n vraag waar @luxerobots zijn stellingen op baseert om de algehele zorg in Rusland te diskwalificeren.quote:
Mijn informatie komt van Russen (wonende in Nederland). Als je bijvoorbeeld moet bevallen, is het zaak om ruim van te voren wat geld naar het ziekenhuis over te maken. Dat is verder niet vastgelegd, maar dat doe je omdat je op die manier verzekerd bent van een goed bed (goede zorg).quote:Op zondag 3 april 2022 22:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Apart verhaal wel, maar idd, de zorg is anders dan in Nederland. Blijft m'n vraag waar @:luxerobots zijn stellingen op baseert om de algehele zorg in Rusland te diskwalificeren.
Je maakt dat geld niet over. Je gaat op gesprek bij een arts en stopt hem dat geld zwart toe. In Hongarije, waar dat ook gebeurt, is het ongeveer één gemiddeld maandsalaris voor een bevalling.quote:Op zondag 3 april 2022 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn informatie komt van Russen (wonende in Nederland). Als je bijvoorbeeld moet bevallen, is het zaak om ruim van te voren wat geld naar het ziekenhuis over te maken. Dat is verder niet vastgelegd, maar dat doe je omdat je op die manier verzekerd bent van een goed bed (goede zorg).
Plotseling bevallen en geen geld overgemaakt hebben, kan ervoor zorgen dat ze in het ziekenhuis heel lastig gaan doen. Dan kun je bijvoorbeeld geweigerd worden, of vragen ze opeens heel veel geld.
Ze hebben daar een soort informeel systeem waarbij je geld over maakt of connecties moet hebben. Maar op papier is het natuurlijk allemaal gratis en goed geregeld.
Ja, we zijn ook gewoon 10 jaar verder. Het Rusland van toen is echt een ander Rusland dan dat van nu, hoewel Romney (nadat ik even snel wat artikelen uit die tijd doorscande) wel degelijk goed doorzag dat Rusland net iets teveel supermachtaspiraties kreeg. Verder kun je je ook afvragen of het wat had uitgemaakt. Wat had Romney willen doen, een oorlog beginnen met Rusland?quote:Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Obama had in principe geen ongelijk dat de VS zich meer moest richten op het Verre Oosten, natuurlijk.
En ook dat de Koude Oorlog wel voorbij was want dit is geen Koude Oorlog, dit is een doodgewone warme oorlog.
Of je het geld overmaakt of zwart toestopt is meer een semantische discussie.quote:Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je maakt dat geld niet over. Je gaat op gesprek bij een arts en stopt hem dat geld zwart toe.
Ah, dat wist ik niet.quote:In Hongarije, waar dat ook gebeurt, is het ongeveer één gemiddeld maandsalaris voor een bevalling.
En tegelijk heeft de VS met een China te maken, wat Obama heel goed zag, wat zich enorm gesterkt voelt door Trumps mislukte handelsoorlog dus de VS kan nauwelijks terugschakelen naar de oude Koude Oorlog situatie.quote:Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, we zijn ook gewoon 10 jaar verder. Het Rusland van toen is echt een ander Rusland dan dat van nu, hoewel Romney (nadat ik even snel wat artikelen uit die tijd doorscande) wel degelijk goed doorzag dat Rusland net iets teveel supermachtaspiraties kreeg. Verder kun je je ook afvragen of het wat had uitgemaakt. Wat had Romney willen doen, een oorlog beginnen met Rusland?
Niet helemaal. Het is natuurlijk zwart, dus overmaken zou dan niet zo logisch zijnquote:Op zondag 3 april 2022 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of je het geld overmaakt of zwart toestopt is meer een semantische discussie.
[..]
Ah, dat wist ik niet.
Even ervan uitgaande dat Romney president was geweest van 2012 tot 2020. Hij had Oekraïne eerder en beter kunnen bewapenen en Poetin kunnen afschrikken.quote:Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, we zijn ook gewoon 10 jaar verder. Het Rusland van toen is echt een ander Rusland dan dat van nu, hoewel Romney (nadat ik even snel wat artikelen uit die tijd doorscande) wel degelijk goed doorzag dat Rusland net iets teveel supermachtaspiraties kreeg. Verder kun je je ook afvragen of het wat had uitgemaakt. Wat had Romney willen doen, een oorlog beginnen met Rusland?
Dat zijn dus nog landen waar cash koning isquote:Op zondag 3 april 2022 22:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet helemaal. Het is natuurlijk zwart, dus overmaken zou dan niet zo logisch zijn
Je kunt het misschien wel overmaken naar de rekening van zijn vrouw of een rekening in Zwitserland.quote:Op zondag 3 april 2022 22:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niet helemaal. Het is natuurlijk zwart, dus overmaken zou dan niet zo logisch zijn
Dat zou vrij dubieus zijn geweest: een regime change bewerkstelligen en vervolgens dat regime bewapenen. Dan had ik het logisch gevonden als Poetin er een bommetje op had gegooid.quote:Op zondag 3 april 2022 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even ervan uitgaande dat Romney president was geweest van 2012 tot 2020. Hij had Oekraïne eerder en beter kunnen bewapenen en Poetin kunnen afschrikken.
Overigens is dat vermoedelijk, tenzij er heel veel veranderd is, niet anders in Oekraine. De kunst daar was de eerste keer de juiste persoon te betalen zodat je geen verdere betalingen hoefde te doen. Of dat nu om vergunningen, verkeersovertredingen of zakelijke deals ging.quote:Op zondag 3 april 2022 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt het misschien wel overmaken naar de rekening van zijn vrouw of een rekening in Zwitserland.
Maar goed, jij je zin.
Ik zal dit maar geloven dan. Mijn ex-vriendin kreeg gewoon alle zorg die ze nodig had als er iets was. Maar in St. Petersburg is dat wat makkelijker dan op het platteland bijvoorbeeldquote:Op zondag 3 april 2022 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn informatie komt van Russen (wonende in Nederland). Als je bijvoorbeeld moet bevallen, is het zaak om ruim van te voren wat geld naar het ziekenhuis over te maken. Dat is verder niet vastgelegd, maar dat doe je omdat je op die manier verzekerd bent van een goed bed (goede zorg).
Plotseling bevallen en geen geld overgemaakt hebben, kan ervoor zorgen dat ze in het ziekenhuis heel lastig gaan doen. Dan kun je bijvoorbeeld geweigerd worden, of vragen ze opeens heel veel geld.
Ze hebben daar een soort informeel systeem waarbij je geld over maakt of connecties moet hebben. Maar op papier is het natuurlijk allemaal gratis en goed geregeld.
Kunnen ze de dienstplichtigen inzetten bij de Baltische staten zodat ze die 150k kunnen inzetten in Ukraine?quote:Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef AgLarrr het volgende:
Baltische staten dan? Daar is al met al op dit moment ook al zo'n 150K aan Russische troepen gelegerd. Nog even los van al die andere Europese landen die aan Rusland grenzen.
Benieuwd of Slowakije, lid van de EU, zich gaat onderwerpen of toch gewoon maar meelift met wat andere landen doen, zoals gaatjes zoeken in de betaal(om)leiding. Blijft ergens wel vreemd dat EU landen los van dat drijfzand, gaan voor hun eigen Put-In belangen (wat reden zal zijn dat RT dat graag bekend maakt).quote:bron: errrr.theeee 03apr22
• Russia denies Ukraine war-crimes allegations
• Russia comments on Ukraine peace deal status
• Slovakia agrees to pay for Russian gas in rubles
• Zelensky rejected peace offer days before Russian offensive – WSJ
• Poland makes nuke offer to US
• Spain sees highest inflation in nearly 40 years
• Trump names 'biggest danger' to America
• Bank of England warns of energy-price shock
• US drivers create fuel shortage in Mexico
• Ukraine star calls for further World Cup qualifier delay
• UK draws up plan to cut energy imports dependence
• ‘Sanctions games’ weaken dollar and euro – Kremlin
• EU has ‘sanctioned itself’ – UK ex-diplomat
• France’s Macron is a key enabler of NATO’s anti-Russian provocations
Aldus Visegrad24 uit het Hongarije van Victor "Dikke lul, ik wil niets tegen Poetin ondernemen, daar hebben we als Hongarije alleen maar last van, Oekraine krijgt de klere maar" Orban.quote:Op zondag 3 april 2022 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Dit verhaal (dat de burgemeester en haar gezin betreft) wordt door meerdere bronnen bevestigd.
Honden.quote:Op zondag 3 april 2022 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Dit verhaal (dat de burgemeester en haar gezin betreft) wordt door meerdere bronnen bevestigd.
En daar lijkt hij dankzij zijn grotendeels met overheidsgeld gefinancierde campagne in de staatsmedia nog voor beloond te gaan worden ook.quote:Op zondag 3 april 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aldus Visegrad24 uit het Hongarije van Victor "Dikke lul, ik wil niets tegen Poetin ondernemen, daar hebben we als Hongarije alleen maar last van, Oekraine krijgt de klere maar" Orban.
quote:
Ja, vandaag naar het zich laat aanzien herkozen die Poetinkontkruiper.quote:Op zondag 3 april 2022 22:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En daar lijkt hij dankzij zijn grotendeels met overheidsgeld gefinancierde campagne in de staatsmedia nog voor beloond te gaan worden ook.
Yep, daar waren we eerder..... met (nofi) MH17 verdeel , heers en zorg dat mensen zich bezig gaan houden met tijden, data en datums.quote:
We moeten deze onzin zoveel mogelijk belachelijk maken.quote:Op zondag 3 april 2022 22:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, daar waren we eerder..... met (nofi) MH17 verdeel , heers en zorg dat mensen zich bezig gaan houden met tijden, data en datums.
Het gaat mij niet verbazen dat we over een jaar te horen krijgen dat er helemaal geen aanval was op Oekraïne, Keiv & Marioepol zichzelf hebben beschoten met firecrackers en dat alles in scène was gezet door de acteur Zelensky die immers weet hoe dat moet.
Maar goed het is verspilde moeite in te gaan op dit soort staatsreacties omdat contra indicaties aanleiding zullen zijn voor een verdere verdraaing. Laten we de energie maar bewaren voor het proces.
Dat is teveel eer. Het simpele feit dat de Russen het beweren moet voldoende reden zijn om het als leugen terzijde te leggen.quote:Op zondag 3 april 2022 22:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
We moeten deze onzin zoveel mogelijk belachelijk maken.
Tja dan moet je toch wel lef en een plaat beton van Kiev tot het Kremlim voor je kop hebben om te protesteren dat er geen misdaden werden gepleegd, al was het maar dat je daar op speciale uitnodiging was.quote:Op zondag 3 april 2022 22:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat zijn dat voor clowns daar in het Kremlin, christus te paard
Ik heb vandaag al letterlijk op FB gelezen dat het de Nazi regering van Oekraïne is geweest die Mariupul kapot heeft geschoten.quote:Op zondag 3 april 2022 22:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, daar waren we eerder..... met (nofi) MH17 verdeel , heers en zorg dat mensen zich bezig gaan houden met tijden, data en datums.
Het gaat mij niet verbazen dat we over een jaar te horen krijgen dat er helemaal geen aanval was op Oekraïne, Kiev & Marioepol zichzelf hebben beschoten met firecrackers en dat alles in scène was gezet door de acteur Zelensky die immers weet hoe dat moet.
Maar goed het is verspilde moeite in te gaan op dit soort staatsreacties omdat contra indicaties aanleiding zullen zijn voor een verdere verdraaing. Laten we de energie maar bewaren voor het proces.
Olha Sukhenko was targeted because she was a mayor.quote:Op zondag 3 april 2022 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Twitter moet een "fakenews" waarschuwing bij al hun tweets plaatsen.quote:Op zondag 3 april 2022 22:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is teveel eer. Het simpele feit dat de Russen het beweren moet voldoende reden zijn om het als leugen terzijde te leggen.
Daar hebben we praktisch vanaf dag één al voorbeelden van gezien:quote:Op zondag 3 april 2022 22:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Olha Sukhenko was targeted because she was a mayor.
Her body was found in a mass grave with 20 other Ukrainians, including her husband and son.
The head of a neighboring community in Kopyliv says her body showed clear signs of torture, including broken fingers and arms.
Sadistische handelingen zonder enkel strategisch militair nut...
Zolang Kees71 het niet bevestigd geloof ik er niets van! /squote:Op zondag 3 april 2022 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar hebben we praktisch vanaf dag één al voorbeelden van gezien:
Ik houd m'n hart vast voor de verschrikkingen waar we nog van gaan horen wanneer de Russen zich ook op andere plekken terug gaan trekken.
Of: JA MAAR DE KNEE CAPPING VIDEO!!!!11111quote:Op zondag 3 april 2022 22:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zolang Kees71 het niet bevestigd geloof ik er niets van! /s
Gewoon blokkeren is beter. Mensen hebben de neiging iets dat vaak genoeg wordt herhaald geloofwaardigheid toe te rekenen. Kan het nog zulke grote bullshit zijn, na een tijdje gelooft een deel van de mensen het.quote:Op zondag 3 april 2022 22:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Twitter moet een "fakenews" waarschuwing bij al hun tweets plaatsen.
Naja, en dit.quote:Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Gewoon blokkeren is beter. Mensen hebben de neiging iets dat vaak genoeg wordt herhaald geloofwaardigheid toe te rekenen. Kan het nog zulke grote bullshit zijn, na een tijdje gelooft een deel van de mensen het.
Hoe weet je dat een Rus liegt?quote:Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef quirina het volgende:
Ja Russen zeggen dat het acteurs zijn die zomaar even op straat gaan liggen en later weer opstaan.
Uit de zogenaamde feiten:quote:
Niet alleen Russen die dat zeggen...quote:Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef quirina het volgende:
Ja Russen zeggen dat het acteurs zijn die zomaar even op straat gaan liggen en later weer opstaan.
Feit : geëxecuteerde burgers in de straat.quote:Op zondag 3 april 2022 23:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit de zogenaamde feiten:
''During the time that the town has been under the control of the Russian armed forces, not a single local resident has suffered from any violent action. Russian servicemen have delivered and distributed 452 tonnes of humanitarian aid to civilians in Kiev Region.
For as long as the town was under the control of the Russian armed forces and even then, up to now, locals in Bucha were moving freely around the town and using cellular phones.
The exits from Bucha were not blocked. All local residents were free to leave the town in northern direction, including to the Republic of Belarus. At the same time, the southern outskirts of the city, including residential areas, were shelled round the clock by Ukrainian troops with large-calibre artillery, tanks and multiple launch rocket systems.''
De Russen kwamen gewoon hulpgoederen brengen en iedereen kon zich vrij bewegen.
De doden en gewonden kwamen van de Oekraïners (wat dan wel weer de vraag oproept of het nu echt doden zijn, of toch weer acteurs).
Blufpoker, vlucht naar voren, initiatief bij jezelf houden.quote:Op zondag 3 april 2022 22:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ twitter ]
Mischien moet we gewoon zelf op zoek naar de waarheid op het Internet zoals met Ivermectine?quote:Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of: JA MAAR DE KNEE CAPPING VIDEO!!!!11111
Maar met welk doel dan? Geloven ze daar in het Kremlin daadwerkelijk dat al die landen die zich nu neutraal proberen te houden wel eventjes hun kant gaan kiezen als ze door de Russen daar min of meer toe gedwongen worden?quote:Op zondag 3 april 2022 23:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Blufpoker, vlucht naar voren, initiatief bij jezelf houden.
Bellingcat en anderen analyseren al hun beweringen. Sommige zijn helaas waar (in de benen schieten), andere aantoonbaar onjuist. Waarschijnlijk komen de Russen met dat in benen schieten, de verklaring van die moeder uit Mariupol en bewijzen dat de lijken op sommige filmpjes bewogen (is al ontkracht, leek zo door regendruppel). Ik denk niet dat belachelijk maken de goede methode is. Het lijkt mij beter verschrikkelijk goed te kijken naar alles waar ze mee komen en te vragen of die moeder en haar kind mee komen, (om te kijken of een van beide,wsl het kind, gemarteld is).
Je hoeft niks van hun onzin serieus te nemen. In een forensisch onderzoek ga je ook geen hoor en wederhoor doen. Je stelt de feiten vast ; je gaat geen goed gesprek aan over een alternatieve werkelijkheid die de verdachte beter uitkomt.quote:Op zondag 3 april 2022 23:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Blufpoker, vlucht naar voren, initiatief bij jezelf houden.
Bellingcat en anderen analyseren al hun beweringen. Sommige zijn helaas waar (in de benen schieten), andere aantoonbaar onjuist. Waarschijnlijk komen de Russen met dat in benen schieten, de verklaring van die moeder uit Mariupol en bewijzen dat de lijken op sommige filmpjes bewogen (is al ontkracht, leek zo door regendruppel). Ik denk niet dat belachelijk maken de goede methode is. Het lijkt mij beter verschrikkelijk goed te kijken naar alles waar ze mee komen en te vragen of die moeder en haar kind mee komen, (om te kijken of een van beide,wsl het kind, gemarteld is).
Omdat de overige landen ook al de Russen daar ter verantwoording wilden roepen. Nou vragen ze er zelf om, vlucht naar voren dus. Zo snel mogelijk mee akkoord gaan en anticiperen op alles waar ze mee kunnen komen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar met welk doel dan? Geloven ze daar in het Kremlin daadwerkelijk dat al die landen die zich nu neutraal proberen te houden wel eventjes hun kant gaan kiezen als ze door de Russen daar min of meer toe gedwongen worden?
Je hoeft niet, maar je moet een tactiek bedenken. Uitlachen en wegwuiven is volgens mij niet de juiste tactiek. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar ik heb bij dat belachelijke interview van de Russische ambassadeur in Buitenhof gezien wat niet werkt.quote:Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je hoeft niks van hun onzin serieus te nemen. In een forensisch onderzoek ga je ook geen hoor en wederhoor doen. Je stelt de feiten vast ; je gaat geen goed gesprek aan over een alternatieve werkelijkheid die de verdachte beter uitkomt.
Plus Putin op een internationale opsporingslijst, die teringlijer moet gewoon hangen aan de hoogste boom nu.quote:Op zondag 3 april 2022 23:17 schreef TLC het volgende:
Een goede Russische soldaat in Oekraine is een dode Russische soldaat, dat heb ik eerder gezegd maar na vandaag wil ik t ff herhalen.
A la de Nurnberg processen mogen ze alle Russische verantwoordelijken na de oorlog ophangen, als ze tenminste niet zo laf zijn om eerst zelf een eind aan hun leven te maken.
Mwah op je vlucht onschuldige burgers neerschieten is wel echt de overtreffende trap. Dan was je waarschijnlijk voor de oorlog ook al niet bepaalt een leuk mens.quote:Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef quirina het volgende:
Oorlog maakt van normale mensen monsters en dat is de waarheid.
Dan zit er ook al iets niet goed hoor tussen je oren als dit soort dingen kan doen. Denk dat we meer verbaasd zijn hoeveel mensen dat zijn. Heeft iets primairs als een soort Bokito te keer gaan... pestkop keer 1000quote:Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef quirina het volgende:
Oorlog maakt van normale mensen monsters en dat is de waarheid.
Volledig in lijn met het eerste KGB principe: 'beschuldig altijd de vijand van datgene waar jezelf schuldig aan bent'.quote:Op zondag 3 april 2022 22:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:
Reken maar dat veel mensen daartoe in staat zijn wanneer alles wegvalt door zo'n oorlog. Lees maar eens 'Ordinary Men'.quote:Op zondag 3 april 2022 23:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zit er ook al iets niet goed hoor tussen je oren als dit soort dingen kan doen. Denk dat we meer verbaasd zijn hoeveel mensen dat zijn. Heeft iets primairs als een soort Bokito te keer gaan... pestkop keer 1000
Kijk maar eens full metal jacket.quote:Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Reken maar dat veel mensen daartoe in staat zijn wanneer alles wegvalt door zo'n oorlog. Lees maar eens 'Ordinary Men'.
Zijn ze wel snel doorgedraaid danquote:Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Reken maar dat veel mensen daartoe in staat zijn wanneer alles wegvalt door zo'n oorlog. Lees maar eens 'Ordinary Men'.
Sowieso zijn honden, als ze niet van jezelf zijn, onbetrouwbaar.quote:Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef sp3c het volgende:
Honden neerschieten is niet heel ongebruikelijk ivm hondsdolheid
Ben er wel overigens van overtuigd dat dit niet het werk is van de dienstplichtigen maar van de professionele soldaten deadsquads die de doctrine volgen van de bevolking terroriseren met zinloze martelingen en het doden van onschuldigen.quote:
En nog pijnlijker als je als baasje gaat kijken en vervolgens ook doodgeschoten wordt.quote:Op zondag 3 april 2022 23:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sowieso zijn honden, als ze niet van jezelf zijn, onbetrouwbaar.
Maar het is wel zeer pijnlijk als het je eigen trouwe viervoeter is.
“God”quote:Op zondag 3 april 2022 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ben er wel overigens van overtuigd dat dit niet het werk is van de dienstplichtigen maar van de professionele soldaten deadsquads die de doctrine volgen van de bevolking terroriseren met zinloze martelingen en het doden van onschuldigen.
Maar goed, in een oorlog is het moeilijk onderscheid maken dus maak allemaal maar dood en dan mag 'God' het daarna wel uitzoeken wie recht heeft op reincarnatie ofzo.
Hmmm...quote:
In onze eigen geschiedenis ook bv de muiterij op de Bataviaquote:Op zondag 3 april 2022 23:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hmmm...
Ordinary Men is the true story of Reserve Police Battalion 101 of the German Order Police, which was responsible for mass shootings as well as round-ups of Jewish people for deportation to Nazi death camps in Poland in 1942. Browning argues that most of the men of RPB 101 were not fanatical Nazis but, rather, ordinary middle-aged, working-class men who committed these atrocities out of a mixture of motives, including the group dynamics of conformity, deference to authority, role adaptation, and the altering of moral norms to justify their actions. Very quickly three groups emerged within the battalion: a core of eager killers, a plurality who carried out their duties reliably but without initiative, and a small minority who evaded participation in the acts of killing without diminishing the murderous efficiency of the battalion whatsoever.
Ja en de verschrikkelijke dingen die Nederlanders hebben gedaan in Indonesië.quote:Op zondag 3 april 2022 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
In onze eigen geschiedenis ook bv de muiterij op de Batavia
Er zijn helaas voorbeelden te over in de geschiedenis.quote:Op zondag 3 april 2022 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
In onze eigen geschiedenis ook bv de muiterij op de Batavia
Zover hoeven we niet terug te gaan. 8300 mannen in Srebrenica.quote:Op zondag 3 april 2022 23:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja en de verschrikkelijke dingen die Nederlanders hebben gedaan in Indonesië.
Daar hebben we vooral wat nagelaten te doen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zover hoeven we niet terug te gaan. 8300 mannen in Srebrenica.
Er zijn ook honden gedood die in hokken zaten, dus die hen geen kwaad konden doen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef sp3c het volgende:
Honden neerschieten is niet heel ongebruikelijk ivm hondsdolheid
Is dat als vergelijking niet erg kort door de bocht en op zijn minst zeer misplaatst richting mensen die daar gediend hebben ?quote:Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zover hoeven we niet terug te gaan. 8300 mannen in Srebrenica.
Sorry? Ik heb daar zelf gediend, ik doelde niet op Nederland in mijn post. Mijn punt is dat we in Europa recentelijk grote oorlogsmisdaden hebben gezien en dat het niet iets uit een (ver) verleden is. Helaas.quote:Op zondag 3 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is dat als vergelijking niet erg kort door de bocht en op zijn minst zeer misplaatst richting mensen die daar gediend hebben ?
Ik neem aan dat je dat "we" niet definieert als Nederland maar als beschaving waar die in gebreke is gebleven en niet vergeten, bal in het vizier houdend, door wie (en waarom) ze zijn vermoord.
De lichamen zijn bij elkaar gebracht, dus wellicht dat men op het punt stond om deze overleden soldaten een veldbegrafenis te geven of hebben de Oekraïners zelf de lichamen van deze Russische soldaten verzameld?quote:
Je ontzegt ze gewoon een platform. En hetzelfde voor hun useful idiots.quote:Op zondag 3 april 2022 23:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je hoeft niet, maar je moet een tactiek bedenken. Uitlachen en wegwuiven is volgens mij niet de juiste tactiek. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar ik heb bij dat belachelijke interview van de Russische ambassadeur in Buitenhof gezien wat niet werkt.
Dat is ook niet zo gek want de tribunalen bestaan ook nog niet zo gek lang.quote:Op maandag 4 april 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
De geschiedenis leert ons dat 99.9998 procent van de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid onbestraft blijven.
quote:In de jaren 90 groeide de behoefte aan een permanent hof door de oprichting van de oorlogstribunalen voor Rwanda en Joegoslavië. Daarom werd in 2002 het Internationaal Strafhof opgericht, nadat zestig landen het Statuut van Rome hadden geratificeerd. Inmiddels hebben meer dan honderdtwintig landen het Statuut ondertekend.
Ze deden ook wel een kleine poging in Neurenberg.quote:Op maandag 4 april 2022 00:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo gek want de tribunalen bestaan ook nog niet zo gek lang.
[..]
1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.quote:Op maandag 4 april 2022 00:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo gek want de tribunalen bestaan ook nog niet zo gek lang.
[..]
De meeste beschaafde landen wel, maar van die bananenrepublieken zoals Rusland en de Verenigde Staten helaas niet iddquote:Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.
Ja.quote:Op maandag 4 april 2022 00:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze deden ook wel een kleine poging in Neurenberg.
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde.quote:Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?quote:Op maandag 4 april 2022 00:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde.
Het klopt dat veel oorlogsmisdadigers ermee weg komen maar het wordt wel steeds beter. En naar het verleden kijken heeft hierbij niet zoveel zin denk ik.
Ja, het ICC is een enorme stap voorwaarts, dat ben ik volledig met je eens.quote:Op maandag 4 april 2022 00:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde.
Het klopt dat veel oorlogsmisdadigers ermee weg komen maar het wordt wel steeds beter. En naar het verleden kijken heeft hierbij niet zoveel zin denk ik.
NY Times artikel uit 1985 over de Afghanistan oorlog in de jaren 70quote:Op maandag 4 april 2022 00:49 schreef polderturk het volgende:
Russen hebben zelfs doden geboobytrapped. In Libië zetten Wagner troepen boobytraps op kinderspeelgoed. Ze zijn net zo erg als ISIS.
[ twitter ]
Tsja, jaquote:Op maandag 4 april 2022 00:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?
Nou ja je verwijst naar het verleden en stelt dat 99,9% er mee weg komt. Ik heb goede hoop dat het wellicht iets meer zal zijn en dat de geschiedenis waarnaar je verwijst ook niet heel erg relevant is omdat het steeds beter geregeld is.quote:Op maandag 4 april 2022 00:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?
De vlindermijnen...quote:Op maandag 4 april 2022 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
NY Times artikel uit 1985 over de Afghanistan oorlog in de jaren 70
https://www.nytimes.com/1(...)t-toys-of-death.html
Soviet Toys of Death
The report asserts: ''The most horrible type of incident was that caused by the explosion of anti-personnel mines and especially of children's 'toys.' Many witnesses testified that children had been very seriously wounded, having their hands or feet blown off, either by handling booby-trap toys they had picked up along the roadway, or by stepping on them. . . .
''The types of booby-trap toys encountered include those resembling pens, harmonicas, radios or matchboxes, and little bombs shaped like a bird. This type of bomb, consisting of two wings, one flexible and the other rigid, in the shape and colors of a bird, explodes when the flexible wing is touched.
''The Special Rapporteur was also able to obtain a number of photographs, especially those of children between 8 and 15 years of age, with hands or legs blown off, either by handling booby-trap toys or during the explosion of mines.''
Yep. Dat kan ook. In Duitsland was er ook een pro-Russische stoet. Mogelijk Russen.quote:Op maandag 4 april 2022 00:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of gewoon Russen op Cyprus, natuurlijk, dat kan ook.
Jij bent dan ook heel naiefquote:Op maandag 4 april 2022 01:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ja je verwijst naar het verleden en stelt dat 99,9% er mee weg komt. Ik heb goede hoop dat het wellicht iets meer zal zijn en dat de geschiedenis waarnaar je verwijst ook niet heel erg relevant is omdat het steeds beter geregeld is.
De geschiedenis leert ons ook dat naarmate de tijd voortschrijdt, het merendeel - alsnog - wel als misdaad wordt erkend. Dit is belangrijk voor nabestaanden en doet zo recht aan de slachtoffers die niets verweten kan worden omdat ze heimelijk door een wolf in schaapskleren werden ontdaan van hun bestaan.quote:Op maandag 4 april 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
De geschiedenis leert ons dat 99.9998 procent van de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid onbestraft blijven.
quote:Op maandag 4 april 2022 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
NY Times artikel uit 1985 over de Afghanistan oorlog in de jaren 70
https://www.nytimes.com/1(...)t-toys-of-death.html
Soviet Toys of Death
The report asserts: ''The most horrible type of incident was that caused by the explosion of anti-personnel mines and especially of children's 'toys.' Many witnesses testified that children had been very seriously wounded, having their hands or feet blown off, either by handling booby-trap toys they had picked up along the roadway, or by stepping on them. . . .
''The types of booby-trap toys encountered include those resembling pens, harmonicas, radios or matchboxes, and little bombs shaped like a bird. This type of bomb, consisting of two wings, one flexible and the other rigid, in the shape and colors of a bird, explodes when the flexible wing is touched.
''The Special Rapporteur was also able to obtain a number of photographs, especially those of children between 8 and 15 years of age, with hands or legs blown off, either by handling booby-trap toys or during the explosion of mines.''
Ah maar mijn bericht was ook eigenlijk meer bedoeld als reactie op het gebruik van het woord 'honden' bij de typering van oorlogsmisdadenplegende Russenquote:Op maandag 4 april 2022 01:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens een eerdere tweet waren ze verhongerd.
[ twitter ]
Daar heb ik mij tot op de dag van vandaag ook over verbaasd. Dat er lieden zijn die middelen bedoeld om mensen, laat staan burgers heimelijk mee te treffen; gaan bedenken, maken en ze zelfs graag inzetten.quote:Op maandag 4 april 2022 01:13 schreef polderturk het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat deze dingen zelfs geproduceerd zijn.
Dat ze erover nagedacht hebben is te walgelijk voor woorden.
https://www.dailymail.co.(...)l-civilian-home.html
En reken er maar op dat Putin zijn mannetjes daar ingezet heeft om het vuurtje lekker aan te wakkerenquote:Op maandag 4 april 2022 01:42 schreef slashdotter3 het volgende:
2:28, Khrushchev heeft ooit aangeboden om Kalingrad aan Lithuania te geven.
Die heeft dat afgeslagen omdat het vol zat met Russen en dat zou permanente conflicten geven.
=====================
Dankzij Georgia en Ukraine weten we hoe deze truc werkt. Het Russische deel van de bevolking start problemen en wilt zich afscheiden van het land en daarna komt Rusland hun 'redden' en hebben ze een rechtvaardiging voor een invasie.
Feitelijk zijn het ook gewoon IED's...quote:Op maandag 4 april 2022 01:22 schreef Vallon het volgende:
Daar heb ik mij tot op de dag van vandaag ook over verbaasd. Dat er lieden zijn die middelen bedoeld om mensen, laat staan burgers heimelijk mee te treffen; gaan bedenken, maken en ze zelfs graag inzetten.
Oea manier zijn dat ergens nog engere mensen dan de personen die in openlijk gevecht zijnd dan iemand doden.
//--//
Maar goed, in oorlog is sws geen enkele eer te halen en al helemaal geen (mede)menselijkheid.
Dat we helaas een (goed getraind) leger nodig hebben is niet om dat het mooi is maar noodzakelijk om je te verdedigen tegen nog ergere malloten die hun anders hun zin - zoals Putin - niet weten te krijgen.
En dit artikel:quote:Als de VS de S 400 van Turkije zou kopen en dan naar Oekraine zou brengen houdt Erdogan zijn straatje schoon...
----
Biden Asks Turkey To Give S-400s To Ukraine. Will Erdogan Risk Putin’s ... https://t.co/GFp9sQ53Uy via @Youtube
----
De Nederlandse Patriots naar Slowakije maken het mogelijk dat de Slowaakse S 300 naar Oekraine gaan.
----
Bulgarije durft zijn S 300 niet te sturen naar Oekraine. Ze zijn nodig volgens de regering om de kerncentrale te beschermen tegen aanval met raketten.
----
Griekenland heeft S 300 op Kreta maar durft het niet aan.
Wat ik vind? Dat we alles op alles moeten zetten om de reïncarnatie van Adolf in het Kremlin te stoppen.quote:Op maandag 4 april 2022 02:14 schreef capricia het volgende:
@:trein2000
Wat vind je hiervan? Er is wel wat in beweging.![]()
[ twitter ]
En verder, van dezelfde bron, achter elkaar geplakt:
[..]
En dit artikel:
https://www.washingtonpos(...)sile-defense-russia/
De S400, van wiki:
Met het toestel kan elk gevechtsvliegtuig binnen een straal van 400 kilometer uit de lucht geschoten worden, tevens kan het tientallen doelwitten tegelijk volgen en aanvallen. Het toestel is een geavanceerde concurrent van de Amerikaanse Patriot. Het luchtdoelsysteem werd onder andere ingezet tijdens de Russische interventie tijdens de Syrische Burgeroorlog in 2015.[1]
Die s400 heeft zichzelf nog niet bepaald bewezen.quote:Op maandag 4 april 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ik vind? Dat we alles op alles moeten zetten om de reïncarnatie van Adolf in het Kremlin te stoppen.
Als dit helpt prima, wat mij betreft ligt alles op tafel.
Niet verrassend; de Russische diaspora in het westen heeft in 2018 massaal op Poetin gestemd. Wat mij betreft mag die vijfde colonne samen met hun westerse collaborateurs uitgezet worden.quote:
Worden die stemmen wel eerlijk geteld?quote:Op maandag 4 april 2022 07:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet verrassend; de Russische diaspora in het westen heeft in 2018 massaal op Poetin gestemd. Wat mij betreft mag die vijfde colonne samen met hun westerse collaborateurs uitgezet worden.
Wij Westerlingen interviewen wat hoogopgeleide Russen en denken dat de Russen eigenlijk tegen Poetin zijn maar slechts slecht geïnformeerd zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 07:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet verrassend; de Russische diaspora in het westen heeft in 2018 massaal op Poetin gestemd. Wat mij betreft mag die vijfde colonne samen met hun westerse collaborateurs uitgezet worden.
Leuk statement maar binnen twee jaar leeft die man helaas niet meer denk ik.quote:Op maandag 4 april 2022 07:36 schreef TheJanitor het volgende:
Zelensky misschien alsnog genomineerd voor de Nobelprijs voor de vrede.
Nadat ik al eerder berichten heb gelezen over verkrachtte meisjes van nog geen 10 jaar zou het me niks verbazen.quote:Op maandag 4 april 2022 08:39 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-we-nog-gaan-vinden
Volgens Telegraaf werden ook kinderen geexecuteerd. Wat denken jullie?
Ongetwijfeld zijn er zaken gebeurt die het licht niet kunnen verdragen.quote:Op maandag 4 april 2022 08:39 schreef LethalNinja het volgende:
Zou me niets verbazen. Er zijn onderschepte telefoongesprekken waar soldaten opscheppen dat ze er al verschillende hebben neergeschoten.quote:Op maandag 4 april 2022 08:39 schreef LethalNinja het volgende:
Misschien moeten mensen eens wat lezen over hoe de Russen extreem geweld tegenover burgers inzetten als strategisch middel bij de verovering van gebied. De nazi's waren moordenaars, maar de sowjets spoorden hun soldaten aan zich als beesten te gedragen.quote:Op maandag 4 april 2022 08:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wij Westerlingen interviewen wat hoogopgeleide Russen en denken dat de Russen eigenlijk tegen Poetin zijn maar slechts slecht geïnformeerd zijn.
Mijn posts over de innerlijke kwaadaardigheid van de gemiddelde Rus werd laatst verwijderd maar ik krijg gelijk als je al die berichten hoort.
De gemiddelde Rus steunt moord en verkrachting van de 'vijand'. Dat is de harde waarheid. Net als de Duitsers in WWII. De overwinning voor alles.
bron?quote:Op maandag 4 april 2022 08:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen eens wat lezen over hoe de Russen extreem geweld tegenover burgers inzetten als strategisch middel bij de verovering van gebied. De nazi's waren moordenaars, maar de sowjets spoorden hun soldaten aan zich als beesten te gedragen.
Even een vraagje: als er al dingen in scène zijn gezet wat verandert dat aan de echt gepleegde misdaden? Zijn die dan minder erg?quote:Op maandag 4 april 2022 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zijn er zaken gebeurt die het licht niet kunnen verdragen.
En ongetwijfeld zullen er zaken in scene gezet worden.
De vraag was of de Russen hier mensen hadden geexcuteerd ja/nee.quote:Op maandag 4 april 2022 08:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Even een vraagje: als er al dingen in scène zijn gezet wat verandert dat aan de echt gepleegde misdaden? Zijn die dan minder erg?
Of was het gewoon de aanzet om de Russische moordpartij goed te praten met de vaststelling dat 'de Oekraïners vast ook foute dingen doen'. Daarbij weglatend dat de Russen niks te zoeken hebben in hun buurland.
Gemengde gevoelens, ergens zou het ook weer wel verbazen maar dat is meer dat ik het militair gezien niet handig vind. Dit creert namelijk alleen maar meer vijanden in het land waarin je invalt......Zoals de Amerikanen doen snoep uitdelen aan kinderen is uiteraard weer het andere uiterste maar ik denk niet dat je meer vijanden moet creeren dan nodig is.quote:Op maandag 4 april 2022 08:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen. Er zijn onderschepte telefoongesprekken waar soldaten opscheppen dat ze er al verschillende hebben neergeschoten.
kan ook dat de wat schimmigere Oekrainers wat deserteurs een nekschot hebben gegeven omdat ze de stad probeerden te verlatenquote:Op maandag 4 april 2022 08:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het zou helaas ook raar zijn als deze gruwelheden niet plaatsvonden, helaas. Het gebeurd telkens weer. Oorlog maakt mensen weer beesten.
Ook die russische soldaten gaan er later last van krijgen. Niet allemaal maar wel veel. Spijt, depressie, alcoholisme, ptsd, zelfmoord.
Heeft hitlerpoetin maar weer mooi gedaan.
Op deze schaal kennen we dit maar van een paar volkeren.quote:Op maandag 4 april 2022 08:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het zou helaas ook raar zijn als deze gruwelheden niet plaatsvonden, helaas. Het gebeurd telkens weer. Oorlog maakt mensen weer beesten.
Ook die russische soldaten gaan er later last van krijgen. Niet allemaal maar wel veel. Spijt, depressie, alcoholisme, ptsd, zelfmoord. Oh niet direct misschien. Maar dan wel over 20 jaar als sommige zelf een familie hebben en terugdenken aan wat ze deden toen.
Heeft hitlerpoetin maar weer mooi gedaan.
Het is een begin van een afleiding. Zoals de hele Russische desinformatie altijd begint. Laat je niet bewust of onbewust voor hun karretje spannen.quote:Op maandag 4 april 2022 08:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De vraag was of de Russen hier mensen hadden geexcuteerd ja/nee.
Ja dat denk ik van wel.
Net als ik denk dat er zaken in scene worden gezet.
Het heeft iig niks te maken met het minder erg zijn en/of goedpraten.
Het was een feitelijk antwoord.
Ik ben er zeker van dat de Russen je dankbaar zijn voor deze suggestie;je hebt de helft van hun werk al voor ze gedaan.quote:Op maandag 4 april 2022 09:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan ook dat de wat schimmigere Oekrainers wat deserteurs een nekschot hebben gegeven omdat ze de stad probeerden te verlaten
ja ik heb ze vastgebonden ofzo zekerquote:Op maandag 4 april 2022 09:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben er zeker van dat de Russen je dankbaar zijn voor deze suggestie;je hebt de helft van hun werk al voor ze gedaan.
Ja hoor, 'wat' deserteurs zou kunnen. Zoveel als er nu doden gevonden zijn, lijkt me echt sterk. Niet onmogelijk, maar wel zeer onwaarschijnlijk. Ook gezien de getuigenverslagen die er inmiddels zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 09:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan ook dat de wat schimmigere Oekrainers wat deserteurs een nekschot hebben gegeven omdat ze de stad probeerden te verlaten
ik zeg ook niet 'allemaal'quote:Op maandag 4 april 2022 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, 'wat' deserteurs zou kunnen. Zoveel als er nu doden gevonden zijn, lijkt me echt sterk. Niet onmogelijk, maar wel zeer onwaarschijnlijk. Ook gezien de getuigenverslagen die er inmiddels zijn.
Ze vinden zichzelf altijd ook zulke slachtoffers dat hun wraakacties altijd gerechtvaardigd kunnen worden. En voor de rest hebben ze useful idiots in het westen die elke leugen die je ze voorzet ook serieus nemen.quote:Op maandag 4 april 2022 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Op deze schaal kennen we dit maar van een paar volkeren.
Rusland zit in de top 3 zullen we maar zeggen.
Niet om offtopic te gaan maar het is een gekopieerd wapen van de VS die het in Vietnam gebruikt hebben.quote:Op maandag 4 april 2022 01:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar heb ik mij tot op de dag van vandaag ook over verbaasd. Dat er lieden zijn die middelen bedoeld om mensen, laat staan burgers heimelijk mee te treffen; gaan bedenken, maken en ze zelfs graag inzetten.
Oea manier zijn dat ergens nog engere mensen dan de personen die in openlijk gevecht zijnd dan iemand doden.
//--//
Maar goed, in oorlog is sws geen enkele eer te halen en al helemaal geen (mede)menselijkheid.
Dat we helaas een (goed getraind) leger nodig hebben is niet om dat het mooi is maar noodzakelijk om je te verdedigen tegen nog ergere malloten die hun anders hun zin - zoals Putin - niet weten te krijgen.
Je begint hun propaganda al voor ze door je suggestie dat de Oekraïners zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs. Dat je niet eens doorhebt welke rol je vrijwillig op je neemt..quote:
Het bijzondere hiervaan vind ik de mensen die, zoals je het zelf al zei, er onbewust in meegaan. Je kan daarom wel stellen dat die Russische desinformatiecampagne van de afgelopen 10(?) jaar echt verbazend goed in elkaar zit.quote:Op maandag 4 april 2022 09:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf altijd ook zulke slachtoffers dat hun wraakacties altijd gerechtvaardigd kunnen worden. En voor de rest hebben ze useful idiots in het westen die elke leugen die je ze voorzet ook serieus nemen.
Er staat ook weinig tegenover van onze kant, dus hele volksstammen die het niet zelf op waarde kunnen schatten worden meegezogen.quote:Op maandag 4 april 2022 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het bijzondere hiervaan vind ik de mensen die, zoals je het zelf al zei, er onbewust in meegaan. Je kan daarom wel stellen dat die Russische desinformatiecampagne van de afgelopen 10(?) jaar echt verbazend goed in elkaar zit.
nou ik zou graag in een zwart/wit wereld willen leven waar de ene kant alles fout doet en de andere kant alles goed maar die dingen gebeuren nu eenmaal en zolang er geen onderzoek is geweest laat ik de opties gewoon openquote:Op maandag 4 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je begint hun propaganda al voor ze door je suggestie dat de Oekraïners zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs. Dat je niet eens doorhebt welke rol je vrijwillig op je neemt..
En die wat schimmerige Oekraïners hebben, vermomd als Russische soldaten, de burgemeester en haar familie meegenomen naar een wat schimmig Oekraïens huis, vermomd als Russisch hoofdkwartier, en de familie daar gemarteld en vermoord?quote:Op maandag 4 april 2022 09:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat klinkt als de Russenquote:Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En die wat schimmerige Oekraïners hebben, vermomd als Russische soldaten, de burgemeester en haar familie meegenomen naar een wat schimmig Oekraïens huis, vermomd als Russisch hoofdkwartier, en de familie daar gemarteld en vermoord?
dan heb jij een heel ander beeld van de Russen dan ik hebquote:Tuurlijk, u-bocht, de Russen zijn voedseluitdelende padvinders, het zijn de Oekraïners zelf die schuldig zijn.
Ja, zo werkt verhamlosung ook. De lijken zijn nog niet koud voor je ze tot een grap maakt. Lekker lachen over die stomme Oekraïners.quote:
Klopt. Toch voelt het alsof je met zo'n opmerking wat de Russen hebben gedaan downplayt. Naar mijn mening is het niet verkeerd om kritisch te blijven, maar kun je ook te ver gaan in relativeren. Sommige dingen mogen ook genoemd worden voor wat ze zijn. En wat de Russen in bijvoorbeeld Bucha hebben gedaan, is beyond oorlogsgeweld. Dat mag, moet in mijn ogen, zonder meer veroordeeld worden. Zonder "maar de Ukraïeners zijn ook geen lieverdjes" er achteraan.quote:
Het valt me van je tegen dat je tot leven gekomen wraaklustige Disneypoppen niet als mogelijk meerekend.quote:Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik zou graag in een zwart/wit wereld willen leven waar de ene kant alles fout doet en de andere kant alles goed maar die dingen gebeuren nu eenmaal en zolang er geen onderzoek is geweest laat ik de opties gewoon open
dat lijkt me nog iets anders dan een suggestie dat de Oekrainers zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs
het kan, ik weet het niet, ik was er niet
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.quote:Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik zou graag in een zwart/wit wereld willen leven waar de ene kant alles fout doet en de andere kant alles goed maar die dingen gebeuren nu eenmaal en zolang er geen onderzoek is geweest laat ik de opties gewoon open
dat lijkt me nog iets anders dan een suggestie dat de Oekrainers zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs
ik zeg nergens dat de Oekrainers ook geen lieverdjes zijn en ik downplay helemaal nietsquote:Op maandag 4 april 2022 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. Toch voelt het alsof je met zo'n opmerking wat de Russen hebben gedaan downplayt. Naar mijn mening is het niet verkeerd om kritisch te blijven, maar kun je ook te ver gaan in relativeren. Sommige dingen mogen ook genoemd worden voor wat ze zijn. En wat de Russen in bijvoorbeeld Bucha hebben gedaan, is beyond oorlogsgeweld. Dat mag, moet in mijn ogen, zonder meer veroordeeld worden. Zonder "maar de Ukraïeners zijn ook geen lieverdjes" er achteraan.
ik ben niet onpartijdig neequote:Op maandag 4 april 2022 09:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.
Ik ben ook wel een beetje klaar met dat “het is Poetin, niet de gewone Rus” gelul. Leg mij dan eens uit waarom het in Rusland telkens mis gaat. Hoe zo’n Poetin aan de macht kan komen en blijven?quote:Op maandag 4 april 2022 09:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf altijd ook zulke slachtoffers dat hun wraakacties altijd gerechtvaardigd kunnen worden. En voor de rest hebben ze useful idiots in het westen die elke leugen die je ze voorzet ook serieus nemen.
quote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef Aether het volgende:
Kremlin: VS probeert Rusland zwart te maken met beelden Boetsja
Rusland zegt dat de beelden uit Boetsja een manier zijn van de Verenigde Staten om Rusland zwart te maken. Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zijn het provocaties van de NAVO en de VS.
Het feit dat Rusland al in de eerste minuten na het opduiken van de beelden de schuld in de schoenen kreeg geschoven, duidt er volgens de woordvoerder op dat het door de VS 'op bestelling' geleverde gefabriceerde beelden zijn.
https://nos.nl/l/2423816
Wellicht niet je bedoeling, op mij komt het wel zo over. Een veroordeling van dergelijke gruweldaden dient niet vergezeld te gaan van een verwijzing naar eventuele daden van de andere partij die afkeurenswaardig zijn. Dat is downplayen in zijn meest zuivere vorm, wat mij betreft.quote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat de Oekrainers ook geen lieverdjes zijn en ik downplay helemaal niets
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.quote:Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doe je wel.quote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat de Oekrainers ook geen lieverdjes zijn en ik downplay helemaal niets
Ja maar dat kwam door de CIA.quote:Op maandag 4 april 2022 09:25 schreef Isdatzo het volgende:
Russische oorlogsmisdaden zijn een voorbeeld van een zich herhalende geschiedenis. Zijn we bijvoorbeeld Tsjetsjenië en Syrië vergeten? Maar hey mogelijk valt het mee want de Oekraïners zijn misschien ook geen lieverdjes of zo.
je kunt de misdaad gewoon veroordelen en in het midden laten wie het gedaan heeft tot je meer informatie hebtquote:Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht niet je bedoeling, op mij komt het wel zo over. Een veroordeling van dergelijke gruweldaden dient niet vergezeld te gaan van een verwijzing naar eventuele daden van de andere partij die afkeurenswaardig zijn. Dat is downplayen in zijn meest zuivere vorm, wat mij betreft.
nee ik ben niet onpartijdigquote:Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.
nee dat doe ik nietquote:[..]
Dat doe je wel.
Misschien moeten we gewoon maar eens wat artillerie afvuren op St Petersburg ofzo.quote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef Aether het volgende:
Rusland zegt dat de beelden uit Boetsja een manier zijn van de Verenigde Staten om Rusland zwart te maken. Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zijn het provocaties van de NAVO en de VS.
Het feit dat Rusland al in de eerste minuten na het opduiken van de beelden de schuld in de schoenen kreeg geschoven, duidt er volgens de woordvoerder op dat het door de VS 'op bestelling' geleverde gefabriceerde beelden zijn.
Als je voorstander bent om Rusland de oorlog te verklaren dan weet ik niet of een speldenprikje op Russische burgerdoelen echt de meest strategische opening van die voorgestelde oorlog is.quote:Op maandag 4 april 2022 09:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon maar eens wat artillerie afvuren op St Petersburg ofzo.
En als rusland dan kwaad word dezelfde kul verhaaltjes af gaan draaien.
Gewoon naar een vage pixel wijzen en "Photoshop!" roepen, bv.
Ik begin meer en meer voorstander te worden om ook de gemiddelde rus maar eens te laten voelen wat oorlog nou betekent. Het is nu te comfortabel om lekker mee te gaan in de imperialistische grootheidswaanzin, want we voelen er nog steeds niets van.
Ik vind dat je dat laatste in een situatie als dit niet kunt doen. Indien nodig, stel ik mijn mening later wel bij.quote:Op maandag 4 april 2022 09:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt de misdaad gewoon veroordelen en in het midden laten wie het gedaan heeft tot je meer informatie hebt
eigenaardig maar dat moet je echt zelf wetenquote:Op maandag 4 april 2022 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat laatste in een situatie als dit niet kunt doen. Indien nodig, stel ik mijn mening later wel bij.
Het is letterlijk de meest basic truuk van desinformatie op zijn Russisch. Bij de de behandeling van een misdaad in opdracht van het Kremlin een discussie over iets anders te beginnen wat een flink deel van de aandacht afleidt van onderzoek naar de feiten. Je zou denken dat mensen iets geleerd hadden van de MH17 toestand. Maar schokkend genoeg is de enige les die ze daaruit hebben getrokken, dat alles wat Russische beroepsleugenaars roepen onderzocht moet worden. Sterker nog, sommige useful idiots beginnen zelf aan een alternatieve vertelling omdat elk verhaal twee kanten heeft. En kennelijk moeten we eerst nog de mogelijkheid uitsluiten dat die Oekraïnse doden zich niet voor Russische wapens hebben geworpen in het kader van een zeer ingenieus plan om de Russen neer te zetten als moordenaars.quote:Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht niet je bedoeling, op mij komt het wel zo over. Een veroordeling van dergelijke gruweldaden dient niet vergezeld te gaan van een verwijzing naar eventuele daden van de andere partij die afkeurenswaardig zijn. Dat is downplayen in zijn meest zuivere vorm, wat mij betreft.
Behalve dat er 80 jaar geleden geen internet was en je een heel stuk beperkter was in bronnen op basis waarvan je je mening kon vormen.quote:Op maandag 4 april 2022 09:35 schreef VacaLoca het volgende:
Wat wel eng is, is dat je door overaanwezigheid van propaganda van beide zijden alles met een korreltje zout gaat nemen. Dan juist bij gruwelijke beelden wíl je het ook nog eens niet geloven, dus geloof je graag dat het een hoax is. Zo raak je wellicht blind voor juist de grootste misstanden.
Kan me voorstellen dat dat 80 jaar geleden ook zo is gegaan
Zit toch niet zo te kletsen. Er is een moord en er is een verdachte. En out of the blue begin jij te praten over je alternatieve verklaring. Kennelijk omdat je denkt dat een verstandig mens niet te snel conclusies trekt.quote:Op maandag 4 april 2022 09:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt de misdaad gewoon veroordelen en in het midden laten wie het gedaan heeft tot je meer informatie hebt
A) is die oorlog al "open", wij vechten hem alleen niet uit met vuurwapens B) is dit weer de discrepantie waar wij op onze tenen blijven lopen, putin daar vanzelfsprekend volledig schijt aan heeft en rustig complete dorpen uitmoord.quote:Op maandag 4 april 2022 09:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je voorstander bent om Rusland de oorlog te verklaren dan weet ik niet of een speldenprikje op Russische burgerdoelen echt de meest strategische opening van die voorgestelde oorlog is.
En dit letterlijk volledig via de SOP van de Russen verloopt. Hoevaak moeten ze dit doen voordat de laatste 'denkende Nederlander' doorheeft dat dit is hoe de Russen dit soort dingen doen?quote:Op maandag 4 april 2022 09:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat er 80 jaar geleden geen internet was en je een heel stuk beperkter was in bronnen op basis waarvan je je mening kon vormen.
zit zelf niet zo te kletsen joh, ik heb 1 miljoen posts geplaatst in deze reeks en die zijn nagenoeg allemaal heel erg anti Russisch en heel erg anti Poetin en heel erg anti deze idiote invasiequote:Op maandag 4 april 2022 09:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit toch niet zo te kletsen. Er is een moord en er is een verdachte. En out of the blue begin jij te praten over je alternatieve verklaring. Kennelijk omdat je denkt dat een verstandig mens niet te snel conclusies trekt.
Wat een verstandig mens echter nog minder doet is in plaats van de meest waarschijnlijke verklaring te onderzoeken, een of ander bullshit alternatief als serieuze verklaring te suggereren.
Je posticon helpt ook niet echt in het licht van je posts. Door die aanpassen stuit je misschien op wat meer begrip.quote:Op maandag 4 april 2022 09:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
zit zelf niet zo te kletsen joh, ik heb 1 miljoen posts geplaatst in deze reeks en die zijn nagenoeg allemaal heel erg anti Russisch en heel erg anti Poetin en heel erg anti deze idiote invasie
als je dan begint te trippen omdat ik 1 keer een beetje in het midden hang dan ben jij de usefull idiot
prima maar ik ga daar niet mijn hele ochtend aan verspillen verder
wat is hier nu weer mis mee????quote:Op maandag 4 april 2022 09:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je posticon helpt ook niet echt in het licht van je posts. Door die aanpassen stuit je misschien op wat meer begrip.
Dat is precies het doel van de Russische propaganda: twijfel zaaien.quote:Op maandag 4 april 2022 09:35 schreef VacaLoca het volgende:
Wat wel eng is, is dat je door overaanwezigheid van propaganda van beide zijden alles met een korreltje zout gaat nemen. Dan juist bij gruwelijke beelden wíl je het ook nog eens niet geloven, dus geloof je graag dat het een hoax is. Zo raak je wellicht blind voor juist de grootste misstanden.
Kan me voorstellen dat dat 80 jaar geleden ook zo is gegaan
Dat weet je. Bij gebrek aan lichaamshouding etc moet je tekstueel het van andere dingen hebben, PI is er een van.quote:
Tja, zo vind ik het eigenaardig dat je die opmerking meende te moeten maken over mogelijke deserteurs gedood door het Ukraïense leger. Dat moet jij ook echt zelf weten. Je kunt er wel reacties op krijgen, zo biljkt.quote:Op maandag 4 april 2022 09:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenaardig maar dat moet je echt zelf weten
doe ik ook niet, ik kom hier in de eerste plaats voor de lolquote:Op maandag 4 april 2022 09:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat weet je. Bij gebrek aan lichaamshouding etc moet je tekstueel het van andere dingen hebben, PI is er een van.
En dat jij die vast hebt gezet op kopje koffie kan bij anderen het idee projecteren dat je het allemaal niet zo serieus neemt.
nou en?quote:Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, zo vind ik het eigenaardig dat je die opmerking meende te moeten maken over mogelijke deserteurs gedood door het Ukraïense leger. Dat moet jij ook echt zelf weten. Je kunt er wel reacties op krijgen, zo biljkt.
O, ok. Dit niveau.quote:
ja wat wil je nou dan, iedereen snapt dat je reacties kunt krijgen op een openbaar forumquote:
Nee, we hebben je door, je bent gewoon een putinversteherquote:Op maandag 4 april 2022 10:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja wat wil je nou dan, iedereen snapt dat je reacties kunt krijgen op een openbaar forum
Niet echt verrassendquote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef Aether het volgende:
ik ga zo meteen een flesje vodka halenquote:Op maandag 4 april 2022 10:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, we hebben je door, je bent gewoon een putinversteher
Grapje, nee, dat geloof ik niet
eigenaardig verhaalquote:Op maandag 4 april 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:
Lol! Wat een sukkelNiet meewerken en dan janken dat ze een pistool op je richten
Selfies maken en de Russen helpen door beelden te delen doe je maar ergens anders.
Nederlandse journalist Oekraïne uit gezet: 'Nekklem en pistool op mijn hoofd'
ik ben meer van de winter, KLM lijn van de soviets vond ik dikke topquote:Op maandag 4 april 2022 10:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vergeet niet de verwarming op 35 graden te zetten!
Als een journalist al een pistool op z'n hoofd krijgt vind ik de nuance dat er misschien deserteurs dood geschoten worden helemaal niet zo ver gezocht. Ik geloof niet zo in die Bad guy's- Good guy's denktunnelquote:Op maandag 4 april 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:
Lol! Wat een sukkelNiet meewerken en dan janken dat ze een pistool op je richten
Selfies maken en de Russen helpen door beelden te delen doe je maar ergens anders.
Nederlandse journalist Oekraïne uit gezet: 'Nekklem en pistool op mijn hoofd'
Dat vind ik niet erg verstandig, nou ja, op jouw persoonlijke niveau maakt het niet uit. Op een overheid niveau kun je dit niet doen. Dan wijs je een misdaad aan een van de partijen toe op basis van de eerste informatie en dan begin je daar ook op te acteren. In dit soort gevallen kun je je land een oorlog in rommelen op wat achteraf foute informatie kan blijken.quote:Op maandag 4 april 2022 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat laatste in een situatie als dit niet kunt doen. Indien nodig, stel ik mijn mening later wel bij.
Een heel dorp in de buurt van Kiev waar alle mannen 18-60 jaar deserteurs zijn?quote:Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als een journalist al een pistool op z'n hoofd krijgt vind ik de nuance dat er misschien deserteurs dood geschhoten worden helemaal niet zo ver gezocht. Ik geloof niet zo in die Bad guy's- good guy's denktunnel
dat zegt toch niemandquote:Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Een heel dorp in de buurt van Kiev waar alle mannen 18-60 jaar deserteurs zijn?
Dat deserteurs de steden uit naar dorpen gevlucht zijn en dus daar bij elkaar zitten is niet ondenkbaarquote:Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Een heel dorp in de buurt van Kiev waar alle mannen 18-60 jaar deserteurs zijn?
Die zijn toch overleden? Dan zouden er verschillende redenen/oorzaken moeten zijn dat ze zijn overleden?quote:
Zolang wij zelf de gaskraan niet dichtdraaien als het ware, weinig.quote:
Getuigen die daar wonen hebben het gewoon over hun familieleden, de buurman etc. Die zijn ook allemaal deserteurs dan?quote:Op maandag 4 april 2022 10:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat deserteurs de steden uit naar dorpen gevlucht zijn en dus daar bij elkaar zitten is niet ondenkbaar
en dat kan niet?quote:Op maandag 4 april 2022 10:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Die zijn toch overleden? Dan zouden er verschillende redenen/oorzaken moeten zijn dat ze zijn overleden?
en er is niet om gevochten?quote:Russen hadden op dat moment gebied in handen, verschillende getuigen die zeggen dat de Russen die mannen hebben geëxecuteerd. Ik vind het heel vergezocht dat een false flag van Oekraine zou zijn.
Je weet dat er ook genoeg ooggetuigenverslagen zijn hè?quote:Op maandag 4 april 2022 10:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat deserteurs de steden uit naar dorpen gevlucht zijn en dus daar bij elkaar zitten is niet ondenkbaar
quote:Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Getuigen die daar wonen hebben het gewoon over hun familieleden, de buurman etc. Die zijn ook allemaal deserteurs dan?
Zijn die al onderzocht op betrouwbaarheid?quote:Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je weet dat er ook genoeg ooggetuigenverslagen zijn hè?
Misschien door sommigen. Zo te zien waren bij veel handen op de rug gebonden. Ooggetuigen zeggen dat de Russen ineens voor de deur stonden en de mannen meenamen. Met een unit voor de deur ga je niet tegen vechten, dat is zelfmoord.quote:Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
en dat kan niet?
[..]
en er is niet om gevochten?
quote:
quote:Op maandag 4 april 2022 10:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Is deze fantasie al onderzocht op betrouwbaarheid?quote:Op maandag 4 april 2022 10:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
het is ook niet dat ik zeg dat de Russen nul mensen hebben geexecuteerd he?quote:Op maandag 4 april 2022 10:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien door sommigen. Zo te zien waren bij veel handen op de rug gebonden. Ooggetuigen zeggen dat de Russen ineens voor de deur stonden en de mannen meenamen. Met een unit voor de deur ga je niet tegen vechten, dat is zelfmoord.
Er wordt dan ook gewoon onderzoek gedaan door verschillende instanties. Er zijn journalisten ter plekke. Dus voor het internationaal strafrecht en de officiele veroordelingen zullen dadelijk voldoende bronnen zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat vind ik niet erg verstandig, nou ja, op jouw persoonlijke niveau maakt het niet uit. Op een overheid niveau kun je dit niet doen. Dan wijs je een misdaad aan een van de partijen toe op basis van de eerste informatie en dan begin je daar ook op te acteren. In dit soort gevallen kun je je land een oorlog in rommelen op wat achteraf foute informatie kan blijken.
Westerse bedrijven dwingen activiteiten te staken in rusland. Ook de danoontjes en de nestle's weg. Alle handel (minus gas) opschorten.quote:
ANP en Reuters onder andere hebben al journalisten er heen gestuurd en mensen geïnterviewd, al die inwoners zijn onbetrouwbaar?quote:Op maandag 4 april 2022 10:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Zijn die al onderzocht op betrouwbaarheid?
Je kan in een oorlog helaas niet zo maar dingen voor waar aannemen
die post was toen nog niet gemaakt, als je naar de blauwe lettertjes kijkt zie je naast de datum ook het tijdstipquote:
Als Vladimir Poetin live op tv hoogstpersoonlijk iemand met een pistool executeert, zullen zijn nuttige idioten in Nederland nog steeds een manier vinden om te beweren dat eigenlijk het Azov-bataljon erachter zat.quote:Op maandag 4 april 2022 10:26 schreef Momo het volgende:
Nouja, zonder duidelijke indicatie dat het wel de Oekrainers zouden zijn geweest vind ik deze discussie maar raar
Ja precies: goed om uit te zoeken of die naakte en half verbrande vrouwen die opgestapeld in de goot lagen geen door de Oekraïense militairen doodgeschoten deserteurs zijn. Of de in een massagraf gevonden burgemeester met haar familie nadat ze eerder door de Russen meegenomen waren.quote:Op maandag 4 april 2022 10:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Zijn die al onderzocht op betrouwbaarheid?
Je kan in een oorlog helaas niet zo maar dingen voor waar aannemen
zeg jij nou maar niks hequote:Op maandag 4 april 2022 10:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als Vladimir Poetin live op tv hoogstpersoonlijk iemand met een pistool executeert, zullen zijn nuttige idioten in Nederland nog steeds een manier vinden om te beweren dat eigenlijk het Azov-bataljon erachter zat.
Met die mogelijkheid rekening houden lijkt me altijd nog verstandiger dan blindelings alles geloven wat je voorgeschoteld wordt, denk je niet xpompompomx?quote:Op maandag 4 april 2022 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is deze fantasie al onderzocht op betrouwbaarheid?
Buiten dat is er door verschillende bronnen die daar na het vertrek van de Russen naartoe gegaan zijn ook verklaard dat heel veel lichamen al flink aan het ontbinden waren. Die lagen er al langer, dat waren geen verse lijken geexecuteerd door Ukraïners.quote:Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Getuigen die daar wonen hebben het gewoon over hun familieleden, de buurman etc. Die zijn ook allemaal deserteurs dan?
Maar wat je zei kwam er op neer dat je op basis van wat er nu bekend is, de Russen alvast schuldig vind aan oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 4 april 2022 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt dan ook gewoon onderzoek gedaan door verschillende instanties. Er zijn journalisten ter plekke. Dus voor het internationaal strafrecht en de officiele veroordelingen zullen dadelijk voldoende bronnen zijn.
Als mens op persoonlijk niveau wil ik best een slag om de arm houden, maar kan ik niet zover relativeren als sommige mensen doen.
Nee, ik zie een lijk van een vrouw met rode nagellak, onder een laken.quote:Op maandag 4 april 2022 10:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Met die mogelijkheid rekening houden lijkt me altijd nog verstandiger dan blindelings alles geloven wat je voorgeschoteld wordt, denk je niet xpompompomx?
geloof ik ook wel hoorquote:Op maandag 4 april 2022 10:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik zie een lijk van een vrouw met rode nagellak, onder een laken.
Ja, ik geloof dan blindelings dat de russen burgers hebben vermoord.
Iemand die staat te filmen in een Oekraïense stad kan in oorlogstijd overkomen als een spion. Verder leeft desbetreffende journalist nog en zijn die honderden lijken in Boetsja allemaal dood...quote:Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als een journalist al een pistool op z'n hoofd krijgt vind ik de nuance dat er misschien deserteurs dood geschoten worden helemaal niet zo ver gezocht. Ik geloof niet zo in die Bad guy's- Good guy's denktunnel
De voormalige nazi's willen geen energiesancties want economie.quote:Op maandag 4 april 2022 10:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ] Is onze coördinator die snel eea gaat regelen al bekend?
Fijnquote:
nou fijn manquote:
Hier heb ik ellenlange discussies over gehad, die je maar vervelend vond, Seal of Official Truth, weet je nog?quote:Op maandag 4 april 2022 10:35 schreef sp3c het volgende:
maar ik geloof ook dat we wereldkampioen gaan worden ... daarmee zijn we het nog niet
Schijnt dat dat zelfs doelbewust was omdat de vrouw in de auto burgemeester was.quote:Op maandag 4 april 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier heb ik ellenlange discussies over gehad, die je maar vervelend vond, Seal of Official Truth, weet je nog?
Maar idd, het is winst dat zelfs AchJa nu oorlogsmisdaden ziet. Nu pas.
Want het volledig wegvagen van complete steden, en oude van dagen met auto en al opblazen met je T-72 was niet genoeg.
Sorry, dan ben ik bang dat HiZ z'n commentaar dat je een useful idiot bent, houd snijd.
ja dat was net zo'n onzinnige discussiequote:Op maandag 4 april 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier heb ik ellenlange discussies over gehad, die je maar vervelend vond, Seal of Official Truth, weet je nog?
Want het volledig wegvagen van complete steden, en oude van dagen met auto en al opblazen met je T-72 was niet genoeg.
Sorry, dan ben ik bang dat HiZ z'n commentaar dat je een useful idiot bent, houd snijd.
Dat de Russen oorlogsmisdaden plegen, staat volgens mij al buiten kijf. Welke precies aan hen zijn toe te wijzen, is iets waar je nog onderzoek naar kunt en moet doen. Maar zoals in Bucha, ja, daar ga ik vanuit dat dit voor het overgrote merendeel Russische oorlogsmisdaden betreft. En dat veroordelen vind ik dan voor mezelf in ieder geval belangrijker dan opmerken of bedenken dat er wellicht ook door Ukraïeners een deserteur doodgeschoten zou kunnen zijn. Niet goed te praten, maar in dit geval niet relevant.quote:Op maandag 4 april 2022 10:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Maar wat je zei kwam er op neer dat je op basis van wat er nu bekend is, de Russen alvast schuldig vind aan oorlogsmisdaden.
Dat is wmb op persoonlijk niveau ok, want daar hangen nog geen consequenties aan, tenzij je molotovcocktails naar de Russische ambassade gaat gooien bijv
Edit: persoonlijk vind ik er ook al wel genoeg aanwijzingen voor dat de Russen oorlogsmisdaden plegen hoor
Die man woont er al jaren en maakt gewoon pro Oekraïne oorlogs verslagen voor Nederlands Dagblad, geeft je wel te denken aan hoe verhard die mensen daar zijn geworden.quote:Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als een journalist al een pistool op z'n hoofd krijgt vind ik de nuance dat er misschien deserteurs dood geschoten worden helemaal niet zo ver gezocht. Ik geloof niet zo in die Bad guy's- Good guy's denktunnel
Wat ik begreep uit een gesprek vanochtend op de radio is dat deze journalist tegen de op dit moment geldende wetten real time op social media foto's plaatste van een aanval. Op dit moment is dat niet gewenst omdat dat wordt gezien als mogelijke strategische informatie voor mensen die die informatie niet nodig hebben. Had hij die foto's 3 uur laer geplaatst, was er niets aan de hand geweest.quote:Op maandag 4 april 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die man woont er al jaren en maakt gewoon pro Oekraïne oorlogs verslagen voor Nederlands Dagblad, geeft je wel te denken aan hoe verhard die mensen daar zijn geworden.
Het weren van objectieve journalisten in je land in oorlog is geen goed teken.
dus je houd de mogelijkheid wel open?quote:Op maandag 4 april 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de Russen oorlogsmisdaden plegen, staat volgens mij al buiten kijf. Welke precies aan hen zijn toe te wijzen, is iets waar je nog onderzoek naar kunt en moet doen. Maar zoals in Bucha, ja, daar ga ik vanuit dat dit voor het overgrote merendeel Russische oorlogsmisdaden betreft. En dat veroordelen vind ik dan voor mezelf in ieder geval belangrijker dan opmerken of bedenken dat er wellicht ook door Ukraïeners een deserteur doodgeschoten zou kunnen zijn. Niet goed te praten, maar in dit geval niet relevant.
Ik heb geen enkele draai gemaakt en niets anders gezegd.quote:Op maandag 4 april 2022 10:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus je houd de mogelijkheid wel open?
en met een wel hele vrolijke P.I.
Het op internet plaatsen van info waar Rusland mogelijk wat aan heeft is ook niet heel slim. Of je nou pro Oekraïne bent of niet.quote:Op maandag 4 april 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die man woont er al jaren en maakt gewoon pro Oekraïne oorlogs verslagen voor Nederlands Dagblad, geeft je wel te denken aan hoe verhard die mensen daar zijn geworden.
Dat zeg ik toch nietquote:Op maandag 4 april 2022 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou fijn man
oorlogsmisdaden, geexecuteerde vrouwen ... heel fijn idd
genieten dit
En onze zelfverklaard nadenker lijkt even te vergeten dat Oekraïne in oorlog is: dat er dan niet de tijd genomen wordt om uit te zoeken wie het precies is en wat zijn bedoelingen zijn, en dat er daardoor dit soort ogenschijnlijke foute beslissingen genomen worden, is jammer maar wel begrijpelijk. Het is niet alsof hij standrechtelijk geëxecuteerd werd.quote:Op maandag 4 april 2022 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het op internet plaatsen van info waar Rusland mogelijk wat aan heeft is ook niet heel slim. OF je nou pro Oekraïne of niet.
dat lijkt niet uit te maken vandaagquote:
Het is geen kwestie van objectieve journalisten of niet objectieve journalisten. Het is een oorlogssituatie. Iemand die zomaar de boel gaat filmen, is daarmee altijd een risico voor de nationale veiligheid - en die heeft op dat moment prioriteit.quote:Op maandag 4 april 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
ja prima, zolang we de mogelijkheid open mogen houden vind ik het best verder hoorquote:Op maandag 4 april 2022 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele draai gemaakt en niets anders gezegd.
En die PI-opmerking richting jou kwam niet van mij. Hou je vetes maar met de juiste persoon.
Ik vind hem overigens niet vrolijk, maar vriendelijk. Iets wat volgens mij altijd moet kunnen, vriendelijkheid.
Er geldt daar een staat van beleg. Vrijheid van journalistiek is dus onderworpen aan de regels van de krijgsmacht. In zo'n situatie dit doen is ontzettend dom en hij had ook dood geschoten kunnen worden.quote:Op maandag 4 april 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is dat je wil, hoor, maar ik geloof dat ik verder even niet op je ga reagerenquote:Op maandag 4 april 2022 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja prima, zolang we de mogelijkheid open mogen houden vind ik het best verder hoor
dat is niet helemaal waar, oorlogscorrespondenten worden beschermd onder het internationale rechtquote:Op maandag 4 april 2022 10:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er geldt daar een staat van beleg. Vrijheid van journalistiek is dus onderworpen aan de regels van de krijgsmacht. In zo'n situatie dit doen is ontzettend dom en hij had ook dood geschoten kunnen worden.
ja of nee was primaquote:Op maandag 4 april 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is dat je wil, hoor, maar ik geloof dat ik verder even niet op je ga reageren
Dan heb je inhoudelijk dus nog steeds niet begrepen van wat ik allemaal gepost heb. Ik wijt het dan maar aan de waas die je voor je ogen krijgt als het over dit soort zaken gaat.quote:Op maandag 4 april 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
Sorry, dan ben ik bang dat HiZ z'n commentaar dat je een useful idiot bent, hout snijd.
Nou, je pi knikt van ja...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, ik snapte je 101%.quote:Op maandag 4 april 2022 11:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan heb je inhoudelijk dus nog steeds niet begrepen van wat ik allemaal gepost heb. Ik wijt het dan maar aan de waas die je voor je ogen krijgt als het over dit soort zaken gaat.
Gelukkig waren er genoeg users die wel snapten wat ik bedoelde.
Het is pleurisweer en de verwarming staat uit. Oja, het is maandag.quote:Op maandag 4 april 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
Jeetje, is iedereen met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag of zo?
Gek he als je beelden ziet van oorlogsmisdaden.quote:Op maandag 4 april 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
Goed punt wel, ja.quote:Op maandag 4 april 2022 11:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is pleurisweer en de verwarming staat uit. Oja, het is maandag.
die mogelijkheid wil ik best open latenquote:Op maandag 4 april 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
Welnee.quote:Op maandag 4 april 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, ik heb op zich een prima humeurquote:Op maandag 4 april 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
Lijkt me nog steeds de meest voor de hand liggende mogelijkheid hoor.quote:Op maandag 4 april 2022 11:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee hoor, ik snapte je 101%.
Alleen je vreselijk formele, koude benadering, die dus feitelijk neerkwam op consequent twijfel zaaien, vond ik wat vervelend.
Want wat was de laatste?
We moesten er niet vanuit gaan dat de wasmachines achter in die opgeblazen vrachtauto's geplunderd waren,
Nee, we moesten toch echt de optie openhouden dat dat blijkbaar hun eigen wasmachines waren.
je P.I. is te zakelijk manquote:Op maandag 4 april 2022 11:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt me nog steeds de meest voor de hand liggende mogelijkheid hoor.
Leuk die verhalen dat de Russen bij de lokale PostUKR drop off points spullen naar huis laten sturen maar er komt nog geen jerrycan diesel hun kant op maar de logistieke lijnen de andere kant op werken nog feilloos... Ja natuurlijk...![]()
Maar goed, we beginnen weer van voren af aan en daar heb ik geen zin in verder. Zeker niet met mensen die de wereld door een rietje bekijken waar ook nog een bijna ondoordringbare rode waas in zit. Dus.
quote:Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is dat ook al een ding tegenwoordig???
Misschien moet Scvjb hier maar gaan posten dan...
Zegquote:Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is dat ook al een ding tegenwoordig???
Misschien moet Scvjb hier maar gaan posten dan...
Nee, precies, het is allemaal in scene gezet, natuurlijk.quote:Op maandag 4 april 2022 11:16 schreef AchJa het volgende:
Leuk die verhalen dat de Russen bij de lokale PostUKR drop off points spullen naar huis laten sturen maar er komt nog geen jerrycan diesel hun kant op maar de logistieke lijnen de andere kant op werken nog feilloos... Ja natuurlijk...![]()
niet per se is niet hetzelfde als sowieso nietquote:Op maandag 4 april 2022 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, precies, het is allemaal in scene gezet, natuurlijk.
Ja, wat is het nou, is het nou waar, of niet?quote:Op maandag 4 april 2022 11:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet per se is niet hetzelfde als sowieso niet
De post was in Wit-Rusland hèquote:Op maandag 4 april 2022 11:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt me nog steeds de meest voor de hand liggende mogelijkheid hoor.
Maar goed, we beginnen weer van voren af aan en daar heb ik geen zin in verder. Zeker niet met mensen die de wereld door een rietje bekijken waar ook nog een bijna ondoordringbare rode waas in zit. Dus.
quote:Op maandag 4 april 2022 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou, is het nou waar, of niet?
Verwarrend, dit.
Is het soms half waar ofzo? Zoals een "beetje dood" misschien?
ik ben er eigenlijk wel benieuwd naarquote:
ik zou het per geval bekijken, soms wel ... soms nietquote:Op maandag 4 april 2022 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou, is het nou waar, of niet?
Verwarrend, dit.
Is het soms half waar ofzo? Zoals een "beetje dood" misschien?
Weet je wat ook allemaal in scene is gezet? De talrijke afgetapte telefoongesprekken, van soldaten die naar huis bellen, en dan bijkans verlanglijstjes van moeder de vrouw door krijgen.quote:Op maandag 4 april 2022 11:25 schreef nixxx het volgende:
[..]
De post was in Wit-Rusland hè
Of zullen we het Witgoed-Rusland gaan noemen vanaf nu?
TR gezetquote:Op maandag 4 april 2022 11:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar![]()
ik kan me voorstellen dat in het guitige goede leven van de Alkmaarse hogere sferenzorgen zijn over de investeringen in Rusland
of kijken ze net als ons onder het genot van een Jopen
naar de tv en denken ze oranje boven
en fuck Putin
en de orthodoxe kerk
?
Die beelden komen uit Belarus, logistiek is daar prima op orde. Komt ook keurig overeen met de troepen vanuit het noorden die de afgelopen week zijn teruggetrokken (naar Belarus)quote:Op maandag 4 april 2022 11:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:
Ja kan eigenlijk niet.quote:Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef superniger het volgende:
Fitties tussen modjes in dit topic.
#goedvoorbeeld
we zijn niet verplicht om het met elkaar eens te zijn hequote:Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef superniger het volgende:
#goedvoorbeeld
Mag het nu weer ontopic?quote:Op maandag 4 april 2022 11:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
we zijn niet verplicht om het met elkaar eens te zijn he
alleen beleidsfitties moeten achter de schermen
#nietnoordkorea
het mag altijd ontopicquote:
Ze hebben de spoorlijnen toch opgeblazen? Ver komen ze nietquote:
Hopelijk liggen er wat mijnen op het spoor.quote:Op maandag 4 april 2022 11:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze hebben de spoorlijnen toch opgeblazen? Ver komen ze niet
Zijn net mensen héquote:Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef superniger het volgende:
#goedvoorbeeld
mogelijkquote:Op maandag 4 april 2022 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Zouden we deze week bij de uitzendingen van Ongehoord wappieNederland te horen krijgen dat de beelden in Bucha gefabriceerd zijn en dat de doden eigenlijk de schuld zijn Zelensky?
Zover ik weet is dat nog niet gebeurt, ze hebben er wel een hobby van gemaakt om signaleringskasten langs het spoor op te blazen.quote:Op maandag 4 april 2022 11:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze hebben de spoorlijnen toch opgeblazen? Ver komen ze niet
quote:Op maandag 4 april 2022 11:31 schreef Cheeseburgert het volgende:
Die beelden komen uit Belarus, logistiek is daar prima op orde. Komt ook keurig overeen met de troepen vanuit het noorden die de afgelopen week zijn teruggetrokken (naar Belarus)
quote:Op maandag 4 april 2022 11:25 schreef nixxx het volgende:
De post was in Wit-Rusland hè
Of zullen we het Witgoed-Rusland gaan noemen vanaf nu?
Oekraïne moet alleen niet vergeten dat Oekraïne op dit moment alleen kan doen wat het doet bij de gratie van leveringen van wapens etc onder andere uit Nederland.quote:Op maandag 4 april 2022 10:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar, oorlogscorrespondenten worden beschermd onder het internationale recht
maar slim bezig was hij idd niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |