abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2022 @ 21:59:58 #1
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204323759
@Divje Waterdrinkers vrouw is een Rus.
  zondag 3 april 2022 @ 22:04:34 #3
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204323788
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
@:Divje Waterdrinkers vrouw is een Rus.
Apart verhaal wel, maar idd, de zorg is anders dan in Nederland. Blijft m'n vraag waar @luxerobots zijn stellingen op baseert om de algehele zorg in Rusland te diskwalificeren.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_204323811
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:04 schreef Divje het volgende:

[..]
Apart verhaal wel, maar idd, de zorg is anders dan in Nederland. Blijft m'n vraag waar @:luxerobots zijn stellingen op baseert om de algehele zorg in Rusland te diskwalificeren.
Mijn informatie komt van Russen (wonende in Nederland). Als je bijvoorbeeld moet bevallen, is het zaak om ruim van te voren wat geld naar het ziekenhuis over te maken. Dat is verder niet vastgelegd, maar dat doe je omdat je op die manier verzekerd bent van een goed bed (goede zorg).

Plotseling bevallen en geen geld overgemaakt hebben, kan ervoor zorgen dat ze in het ziekenhuis heel lastig gaan doen. Dan kun je bijvoorbeeld geweigerd worden, of vragen ze opeens heel veel geld.

Ze hebben daar een soort informeel systeem waarbij je geld over maakt of connecties moet hebben. Maar op papier is het natuurlijk allemaal gratis en goed geregeld.
pi_204323846
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mijn informatie komt van Russen (wonende in Nederland). Als je bijvoorbeeld moet bevallen, is het zaak om ruim van te voren wat geld naar het ziekenhuis over te maken. Dat is verder niet vastgelegd, maar dat doe je omdat je op die manier verzekerd bent van een goed bed (goede zorg).

Plotseling bevallen en geen geld overgemaakt hebben, kan ervoor zorgen dat ze in het ziekenhuis heel lastig gaan doen. Dan kun je bijvoorbeeld geweigerd worden, of vragen ze opeens heel veel geld.

Ze hebben daar een soort informeel systeem waarbij je geld over maakt of connecties moet hebben. Maar op papier is het natuurlijk allemaal gratis en goed geregeld.
Je maakt dat geld niet over. Je gaat op gesprek bij een arts en stopt hem dat geld zwart toe. In Hongarije, waar dat ook gebeurt, is het ongeveer één gemiddeld maandsalaris voor een bevalling.
  zondag 3 april 2022 @ 22:10:27 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204323851
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Obama had in principe geen ongelijk dat de VS zich meer moest richten op het Verre Oosten, natuurlijk.

En ook dat de Koude Oorlog wel voorbij was want dit is geen Koude Oorlog, dit is een doodgewone warme oorlog.
Ja, we zijn ook gewoon 10 jaar verder. Het Rusland van toen is echt een ander Rusland dan dat van nu, hoewel Romney (nadat ik even snel wat artikelen uit die tijd doorscande) wel degelijk goed doorzag dat Rusland net iets teveel supermachtaspiraties kreeg. Verder kun je je ook afvragen of het wat had uitgemaakt. Wat had Romney willen doen, een oorlog beginnen met Rusland?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204323859
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Je maakt dat geld niet over. Je gaat op gesprek bij een arts en stopt hem dat geld zwart toe.
Of je het geld overmaakt of zwart toestopt is meer een semantische discussie.

quote:
In Hongarije, waar dat ook gebeurt, is het ongeveer één gemiddeld maandsalaris voor een bevalling.
Ah, dat wist ik niet.
pi_204323861
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, we zijn ook gewoon 10 jaar verder. Het Rusland van toen is echt een ander Rusland dan dat van nu, hoewel Romney (nadat ik even snel wat artikelen uit die tijd doorscande) wel degelijk goed doorzag dat Rusland net iets teveel supermachtaspiraties kreeg. Verder kun je je ook afvragen of het wat had uitgemaakt. Wat had Romney willen doen, een oorlog beginnen met Rusland?
En tegelijk heeft de VS met een China te maken, wat Obama heel goed zag, wat zich enorm gesterkt voelt door Trumps mislukte handelsoorlog dus de VS kan nauwelijks terugschakelen naar de oude Koude Oorlog situatie.

De nieuwe focus van de VS was correct, de uitvoering door Trump, oh verrassing, totaal niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2022 22:13:36 ]
pi_204323875
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Of je het geld overmaakt of zwart toestopt is meer een semantische discussie.
[..]
Ah, dat wist ik niet.
Niet helemaal. Het is natuurlijk zwart, dus overmaken zou dan niet zo logisch zijn :+
pi_204323882
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Even ervan uitgaande dat Romney president was geweest van 2012 tot 2020. Hij had Oekraïne eerder en beter kunnen bewapenen en Poetin kunnen afschrikken.
pi_204323883
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Niet helemaal. Het is natuurlijk zwart, dus overmaken zou dan niet zo logisch zijn :+
Dat zijn dus nog landen waar cash koning is :D
pi_204323890
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Je kunt het misschien wel overmaken naar de rekening van zijn vrouw of een rekening in Zwitserland.

Maar goed, jij je zin.
  zondag 3 april 2022 @ 22:15:54 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204323896
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Even ervan uitgaande dat Romney president was geweest van 2012 tot 2020. Hij had Oekraïne eerder en beter kunnen bewapenen en Poetin kunnen afschrikken.
Dat zou vrij dubieus zijn geweest: een regime change bewerkstelligen en vervolgens dat regime bewapenen. Dan had ik het logisch gevonden als Poetin er een bommetje op had gegooid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204323915
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kunt het misschien wel overmaken naar de rekening van zijn vrouw of een rekening in Zwitserland.

Maar goed, jij je zin.
Overigens is dat vermoedelijk, tenzij er heel veel veranderd is, niet anders in Oekraine. De kunst daar was de eerste keer de juiste persoon te betalen zodat je geen verdere betalingen hoefde te doen. Of dat nu om vergunningen, verkeersovertredingen of zakelijke deals ging.
  zondag 3 april 2022 @ 22:22:32 #15
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204323957
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zal dit maar geloven dan. Mijn ex-vriendin kreeg gewoon alle zorg die ze nodig had als er iets was. Maar in St. Petersburg is dat wat makkelijker dan op het platteland bijvoorbeeld :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 3 april 2022 @ 22:23:23 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204323964
twitter

Dit verhaal (dat de burgemeester en haar gezin betreft) wordt door meerdere bronnen bevestigd.
Huilen dan.
  zondag 3 april 2022 @ 22:23:50 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204323967
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef AgLarrr het volgende:

Baltische staten dan? Daar is al met al op dit moment ook al zo'n 150K aan Russische troepen gelegerd. Nog even los van al die andere Europese landen die aan Rusland grenzen.
Kunnen ze de dienstplichtigen inzetten bij de Baltische staten zodat ze die 150k kunnen inzetten in Ukraine?
  zondag 3 april 2022 @ 22:24:30 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204323974
No maar FF een rondje (random) irt headlines .... die ik - meen - nog niet eerder voorbij zag komen
quote:
bron: errrr.theeee 03apr22
• Russia denies Ukraine war-crimes allegations
• Russia comments on Ukraine peace deal status
• Slovakia agrees to pay for Russian gas in rubles
• Zelensky rejected peace offer days before Russian offensive – WSJ
• Poland makes nuke offer to US
• Spain sees highest inflation in nearly 40 years
• Trump names 'biggest danger' to America
• Bank of England warns of energy-price shock
• US drivers create fuel shortage in Mexico
• Ukraine star calls for further World Cup qualifier delay
• UK draws up plan to cut energy imports dependence
• ‘Sanctions games’ weaken dollar and euro – Kremlin
• EU has ‘sanctioned itself’ – UK ex-diplomat
• France’s Macron is a key enabler of NATO’s anti-Russian provocations
Benieuwd of Slowakije, lid van de EU, zich gaat onderwerpen of toch gewoon maar meelift met wat andere landen doen, zoals gaatjes zoeken in de betaal(om)leiding. Blijft ergens wel vreemd dat EU landen los van dat drijfzand, gaan voor hun eigen Put-In belangen (wat reden zal zijn dat RT dat graag bekend maakt).

Ook interessant dat Polen zich belangrijker lijkt te willen gaan maken in de NATO o.a. door voor te stellen daar commandcenter (zoals o.a. ons Brunssum) in te gaan richten. Dit zal natuurlijk door Rusland als bedreigen worden ervaren (en reden dat RT dat graag meldt).

Morgen zal ik wel een headline zien zoals "The Netherlands appoints sanctioncoordinator" & "Highest Inflation ever"
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 april 2022 @ 22:25:55 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204323986
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]

Dit verhaal (dat de burgemeester en haar gezin betreft) wordt door meerdere bronnen bevestigd.
Aldus Visegrad24 uit het Hongarije van Victor "Dikke lul, ik wil niets tegen Poetin ondernemen, daar hebben we als Hongarije alleen maar last van, Oekraine krijgt de klere maar" Orban.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204323988
quote:
[ twitter ]

Honden.
zie email 27 oktober
pi_204323996
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 22:30:55 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204324015
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Aldus Visegrad24 uit het Hongarije van Victor "Dikke lul, ik wil niets tegen Poetin ondernemen, daar hebben we als Hongarije alleen maar last van, Oekraine krijgt de klere maar" Orban.
En daar lijkt hij dankzij zijn grotendeels met overheidsgeld gefinancierde campagne in de staatsmedia nog voor beloond te gaan worden ook.
Huilen dan.
pi_204324025
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:27 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
twitter

Wat zijn dat voor clowns daar in het Kremlin, christus te paard :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 3 april 2022 @ 22:32:26 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204324027
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 22:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En daar lijkt hij dankzij zijn grotendeels met overheidsgeld gefinancierde campagne in de staatsmedia nog voor beloond te gaan worden ook.
Ja, vandaag naar het zich laat aanzien herkozen die Poetinkontkruiper.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204324031
Russia asks U.N. Security Council to discuss Bucha 'provocation'
https://www.reuters.com/w(...)vocation-2022-04-03/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 3 april 2022 @ 22:36:21 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204324064
quote:
[ twitter ]
Yep, daar waren we eerder..... met (nofi) MH17 verdeel , heers en zorg dat mensen zich bezig gaan houden met tijden, data en datums.

Het gaat mij niet verbazen dat we over een jaar te horen krijgen dat er helemaal geen aanval was op Oekraïne, Kiev & Marioepol zichzelf hebben beschoten met firecrackers en dat alles in scène was gezet door de acteur Zelensky die immers weet hoe dat moet.

Maar goed het is verspilde moeite in te gaan op dit soort staatsreacties omdat contra indicaties aanleiding zullen zijn voor een verdere verdraaing. Laten we de energie maar bewaren voor het proces.
pi_204324066
twitter
pi_204324073
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 22:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep, daar waren we eerder..... met (nofi) MH17 verdeel , heers en zorg dat mensen zich bezig gaan houden met tijden, data en datums.

Het gaat mij niet verbazen dat we over een jaar te horen krijgen dat er helemaal geen aanval was op Oekraïne, Keiv & Marioepol zichzelf hebben beschoten met firecrackers en dat alles in scène was gezet door de acteur Zelensky die immers weet hoe dat moet.

Maar goed het is verspilde moeite in te gaan op dit soort staatsreacties omdat contra indicaties aanleiding zullen zijn voor een verdere verdraaing. Laten we de energie maar bewaren voor het proces.
We moeten deze onzin zoveel mogelijk belachelijk maken.
pi_204324114
pi_204324141
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:37 schreef polderturk het volgende:

[..]
We moeten deze onzin zoveel mogelijk belachelijk maken.
Dat is teveel eer. Het simpele feit dat de Russen het beweren moet voldoende reden zijn om het als leugen terzijde te leggen.
  zondag 3 april 2022 @ 22:48:03 #31
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204324143
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:32 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
[ twitter ]

Tja dan moet je toch wel lef en een plaat beton van Kiev tot het Kremlim voor je kop hebben om te protesteren dat er geen misdaden werden gepleegd, al was het maar dat je daar op speciale uitnodiging was.

Ik ga benieuwd zijn naar footage als "bewijs" die verteld dat binnengevallen Russen daar het gras maaiden, boodschappen deden, oudjes naar de bingo brachten en de straten veegden met dat alles pais & vree was.
De volgende UN claim door Rusland zal wel zoiets worden dat een Oekraïner in Bucha een molotov naar een tank smeet en dat het Russische koksmaatje hun soep voor hun wilde koken.

Ik ga wel proberen te kijken met wat en hoe ze dat gaan brengen.
pi_204324150
quote:
Zal ook wel radioactief stof in die dingen zitten.
pi_204324158
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 22:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het gaat mij niet verbazen dat we over een jaar te horen krijgen dat er helemaal geen aanval was op Oekraïne, Kiev & Marioepol zichzelf hebben beschoten met firecrackers en dat alles in scène was gezet door de acteur Zelensky die immers weet hoe dat moet.

Ik heb vandaag al letterlijk op FB gelezen dat het de Nazi regering van Oekraïne is geweest die Mariupul kapot heeft geschoten.
Цой жив
  zondag 3 april 2022 @ 22:50:21 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324159
quote:
[ twitter ]

Olha Sukhenko was targeted because she was a mayor.
Her body was found in a mass grave with 20 other Ukrainians, including her husband and son.
The head of a neighboring community in Kopyliv says her body showed clear signs of torture, including broken fingers and arms.

Sadistische handelingen zonder enkel strategisch militair nut...
pi_204324174
twitter
pi_204324179
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is teveel eer. Het simpele feit dat de Russen het beweren moet voldoende reden zijn om het als leugen terzijde te leggen.
Twitter moet een "fakenews" waarschuwing bij al hun tweets plaatsen.
  zondag 3 april 2022 @ 22:54:55 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204324186
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:50 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Olha Sukhenko was targeted because she was a mayor.
Her body was found in a mass grave with 20 other Ukrainians, including her husband and son.
The head of a neighboring community in Kopyliv says her body showed clear signs of torture, including broken fingers and arms.

Sadistische handelingen zonder enkel strategisch militair nut...
Daar hebben we praktisch vanaf dag één al voorbeelden van gezien:
Ik houd m'n hart vast voor de verschrikkingen waar we nog van gaan horen wanneer de Russen zich ook op andere plekken terug gaan trekken.
Huilen dan.
pi_204324192
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 22:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Daar hebben we praktisch vanaf dag één al voorbeelden van gezien:
Ik houd m'n hart vast voor de verschrikkingen waar we nog van gaan horen wanneer de Russen zich ook op andere plekken terug gaan trekken.
Zolang Kees71 het niet bevestigd geloof ik er niets van! /s
  zondag 3 april 2022 @ 22:57:11 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204324196
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zolang Kees71 het niet bevestigd geloof ik er niets van! /s
Of: JA MAAR DE KNEE CAPPING VIDEO!!!!11111
Huilen dan.
pi_204324198
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:53 schreef polderturk het volgende:

[..]
Twitter moet een "fakenews" waarschuwing bij al hun tweets plaatsen.
Gewoon blokkeren is beter. Mensen hebben de neiging iets dat vaak genoeg wordt herhaald geloofwaardigheid toe te rekenen. Kan het nog zulke grote bullshit zijn, na een tijdje gelooft een deel van de mensen het.
pi_204324201
Ja Russen zeggen dat het acteurs zijn die zomaar even op straat gaan liggen en later weer opstaan.
pi_204324210
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef HiZ het volgende:

[..]
Gewoon blokkeren is beter. Mensen hebben de neiging iets dat vaak genoeg wordt herhaald geloofwaardigheid toe te rekenen. Kan het nog zulke grote bullshit zijn, na een tijdje gelooft een deel van de mensen het.
Naja, en dit.
Twitter deelde wel een ban uit op het account van die Oranje debiel, maar dit soort bullshit is geen probleem :')
pi_204324215
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef quirina het volgende:
Ja Russen zeggen dat het acteurs zijn die zomaar even op straat gaan liggen en later weer opstaan.
Hoe weet je dat een Rus liegt?

Antwoord : zijn lippen bewegen.
pi_204324238
quote:
[ twitter ]
Uit de zogenaamde feiten:

''During the time that the town has been under the control of the Russian armed forces, not a single local resident has suffered from any violent action. Russian servicemen have delivered and distributed 452 tonnes of humanitarian aid to civilians in Kiev Region.

For as long as the town was under the control of the Russian armed forces and even then, up to now, locals in Bucha were moving freely around the town and using cellular phones.

The exits from Bucha were not blocked. All local residents were free to leave the town in northern direction, including to the Republic of Belarus. At the same time, the southern outskirts of the city, including residential areas, were shelled round the clock by Ukrainian troops with large-calibre artillery, tanks and multiple launch rocket systems.''

De Russen kwamen gewoon hulpgoederen brengen en iedereen kon zich vrij bewegen.

De doden en gewonden kwamen van de Oekraïners (wat dan wel weer de vraag oproept of het nu echt doden zijn, of toch weer acteurs). :')
pi_204324242
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef quirina het volgende:
Niet alleen Russen die dat zeggen...
pi_204324256
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Uit de zogenaamde feiten:

''During the time that the town has been under the control of the Russian armed forces, not a single local resident has suffered from any violent action. Russian servicemen have delivered and distributed 452 tonnes of humanitarian aid to civilians in Kiev Region.

For as long as the town was under the control of the Russian armed forces and even then, up to now, locals in Bucha were moving freely around the town and using cellular phones.

The exits from Bucha were not blocked. All local residents were free to leave the town in northern direction, including to the Republic of Belarus. At the same time, the southern outskirts of the city, including residential areas, were shelled round the clock by Ukrainian troops with large-calibre artillery, tanks and multiple launch rocket systems.''

De Russen kwamen gewoon hulpgoederen brengen en iedereen kon zich vrij bewegen.

De doden en gewonden kwamen van de Oekraïners (wat dan wel weer de vraag oproept of het nu echt doden zijn, of toch weer acteurs). :')
Feit : geëxecuteerde burgers in de straat.

Overbodig : Russische nonsense.
pi_204324265
quote:

[..]
[ twitter ]

Blufpoker, vlucht naar voren, initiatief bij jezelf houden.

Bellingcat en anderen analyseren al hun beweringen. Sommige zijn helaas waar (in de benen schieten), andere aantoonbaar onjuist. Waarschijnlijk komen de Russen met dat in benen schieten, de verklaring van die moeder uit Mariupol en bewijzen dat de lijken op sommige filmpjes bewogen (is al ontkracht, leek zo door regendruppel). Ik denk niet dat belachelijk maken de goede methode is. Het lijkt mij beter verschrikkelijk goed te kijken naar alles waar ze mee komen en te vragen of die moeder en haar kind mee komen, (om te kijken of een van beide,wsl het kind, gemarteld is).
pi_204324274
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Of: JA MAAR DE KNEE CAPPING VIDEO!!!!11111
Mischien moet we gewoon zelf op zoek naar de waarheid op het Internet zoals met Ivermectine?

https://arstechnica.com/s(...)hless-against-covid/
pi_204324282
Die zwangere vrouw was ook een actrice. Zei die Russische ambassadeur uit Den Haag.
Ze houden wel van acteren dan hè die Oekraïners en Russen…
…. Huil ;(
pi_204324285
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:06 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Bellingcat en anderen analyseren al hun beweringen. Sommige zijn helaas waar (in de benen schieten), andere aantoonbaar onjuist. Waarschijnlijk komen de Russen met dat in benen schieten, de verklaring van die moeder uit Mariupol en bewijzen dat de lijken op sommige filmpjes bewogen (is al ontkracht, leek zo door regendruppel). Ik denk niet dat belachelijk maken de goede methode is. Het lijkt mij beter verschrikkelijk goed te kijken naar alles waar ze mee komen en te vragen of die moeder en haar kind mee komen, (om te kijken of een van beide,wsl het kind, gemarteld is).
Maar met welk doel dan? Geloven ze daar in het Kremlin daadwerkelijk dat al die landen die zich nu neutraal proberen te houden wel eventjes hun kant gaan kiezen als ze door de Russen daar min of meer toe gedwongen worden?
pi_204324291
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:06 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Je hoeft niks van hun onzin serieus te nemen. In een forensisch onderzoek ga je ook geen hoor en wederhoor doen. Je stelt de feiten vast ; je gaat geen goed gesprek aan over een alternatieve werkelijkheid die de verdachte beter uitkomt.
pi_204324292
Oorlog maakt van normale mensen monsters en dat is de waarheid.
pi_204324305
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar met welk doel dan? Geloven ze daar in het Kremlin daadwerkelijk dat al die landen die zich nu neutraal proberen te houden wel eventjes hun kant gaan kiezen als ze door de Russen daar min of meer toe gedwongen worden?
Omdat de overige landen ook al de Russen daar ter verantwoording wilden roepen. Nou vragen ze er zelf om, vlucht naar voren dus. Zo snel mogelijk mee akkoord gaan en anticiperen op alles waar ze mee kunnen komen.
  zondag 3 april 2022 @ 23:13:48 #54
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324344
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je hoeft niks van hun onzin serieus te nemen. In een forensisch onderzoek ga je ook geen hoor en wederhoor doen. Je stelt de feiten vast ; je gaat geen goed gesprek aan over een alternatieve werkelijkheid die de verdachte beter uitkomt.
Je hoeft niet, maar je moet een tactiek bedenken. Uitlachen en wegwuiven is volgens mij niet de juiste tactiek. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar ik heb bij dat belachelijke interview van de Russische ambassadeur in Buitenhof gezien wat niet werkt.
pi_204324345
Een goede Russische soldaat in Oekraine is een dode Russische soldaat, dat heb ik eerder gezegd maar na vandaag wil ik t ff herhalen.

A la de Nurnberg processen mogen ze alle Russische verantwoordelijken na de oorlog ophangen, als ze tenminste niet zo laf zijn om eerst zelf een eind aan hun leven te maken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 3 april 2022 @ 23:18:46 #57
117098 Hathor
Effe niet
pi_204324352
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:17 schreef TLC het volgende:
Een goede Russische soldaat in Oekraine is een dode Russische soldaat, dat heb ik eerder gezegd maar na vandaag wil ik t ff herhalen.

A la de Nurnberg processen mogen ze alle Russische verantwoordelijken na de oorlog ophangen, als ze tenminste niet zo laf zijn om eerst zelf een eind aan hun leven te maken.
Plus Putin op een internationale opsporingslijst, die teringlijer moet gewoon hangen aan de hoogste boom nu.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 3 april 2022 @ 23:19:34 #58
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204324360
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef quirina het volgende:
Mwah op je vlucht onschuldige burgers neerschieten is wel echt de overtreffende trap. Dan was je waarschijnlijk voor de oorlog ook al niet bepaalt een leuk mens.
  zondag 3 april 2022 @ 23:22:44 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204324379
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef quirina het volgende:
Dan zit er ook al iets niet goed hoor tussen je oren als dit soort dingen kan doen. Denk dat we meer verbaasd zijn hoeveel mensen dat zijn. Heeft iets primairs als een soort Bokito te keer gaan... pestkop keer 1000
  zondag 3 april 2022 @ 23:22:49 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 23:26:19 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 23:27:32 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204324403
Lijken gewoon op een hoop gegooid te zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204324406
quote:

[..]
[ twitter ]

Volledig in lijn met het eerste KGB principe: 'beschuldig altijd de vijand van datgene waar jezelf schuldig aan bent'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2022 23:29:37 ]
  zondag 3 april 2022 @ 23:27:55 #64
323401 Kijkertje
met filter
pi_204324409
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Honden.
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 23:29:13 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204324418
Honden neerschieten is niet heel ongebruikelijk ivm hondsdolheid
pi_204324422
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan zit er ook al iets niet goed hoor tussen je oren als dit soort dingen kan doen. Denk dat we meer verbaasd zijn hoeveel mensen dat zijn. Heeft iets primairs als een soort Bokito te keer gaan... pestkop keer 1000
Reken maar dat veel mensen daartoe in staat zijn wanneer alles wegvalt door zo'n oorlog. Lees maar eens 'Ordinary Men'.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204324438
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Reken maar dat veel mensen daartoe in staat zijn wanneer alles wegvalt door zo'n oorlog. Lees maar eens 'Ordinary Men'.
Kijk maar eens full metal jacket.
  zondag 3 april 2022 @ 23:33:09 #68
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204324444
quote:

[..]
Zijn ze wel snel doorgedraaid dan :') Ze hebben het net een maandje volgehouden voordat ze op de vlucht zijn geslagen. Het is gewoon een bully army ten voeten uit. Kleur bekent.
pi_204324451
Uit dit artikel :

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ar-hoe-bewijs-je-dat

'' ...Een van die getuigen komt uit Boetsja. "Zij beschreef hoe Russische soldaten haar en andere bewoners naar een plein brachten om een executie te aanschouwen."

"De soldaten lieten vijf mannen knielen aan de rand van de weg. Ze schoten één van hen door het achterhoofd. De andere vier moesten zich uitkleden. Toen verliet de ooggetuige het plein. Ze weet niet wat er met de andere vier mannen is gebeurd."

---

:{

Vladje wil toch eens een internationale top bijwonen in Indonesie ? laat hem dat maar doen, en zodra hij onderweg is of ze halen dat fucking vliegtuig neer of ze vaardigen een arrestatiebevel uit zodra hij voet zet op niet- Russische bodem.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204324454
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef sp3c het volgende:
Sowieso zijn honden, als ze niet van jezelf zijn, onbetrouwbaar.

Maar het is wel zeer pijnlijk als het je eigen trouwe viervoeter is.
  zondag 3 april 2022 @ 23:35:34 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324467
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 23:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ben er wel overigens van overtuigd dat dit niet het werk is van de dienstplichtigen maar van de professionele soldaten deadsquads die de doctrine volgen van de bevolking terroriseren met zinloze martelingen en het doden van onschuldigen.

Maar goed, in een oorlog is het moeilijk onderscheid maken dus maak allemaal maar dood en dan mag 'God' "God" het daarna wel uitzoeken wie recht heeft op reincarnatie ofzo.
pi_204324469
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Sowieso zijn honden, als ze niet van jezelf zijn, onbetrouwbaar.

Maar het is wel zeer pijnlijk als het je eigen trouwe viervoeter is.
En nog pijnlijker als je als baasje gaat kijken en vervolgens ook doodgeschoten wordt.
pi_204324477
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ben er wel overigens van overtuigd dat dit niet het werk is van de dienstplichtigen maar van de professionele soldaten deadsquads die de doctrine volgen van de bevolking terroriseren met zinloze martelingen en het doden van onschuldigen.

Maar goed, in een oorlog is het moeilijk onderscheid maken dus maak allemaal maar dood en dan mag 'God' het daarna wel uitzoeken wie recht heeft op reincarnatie ofzo.
“God”

…..
  zondag 3 april 2022 @ 23:36:48 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324480
quote:
Ordinary Men
Hmmm...

Ordinary Men is the true story of Reserve Police Battalion 101 of the German Order Police, which was responsible for mass shootings as well as round-ups of Jewish people for deportation to Nazi death camps in Poland in 1942. Browning argues that most of the men of RPB 101 were not fanatical Nazis but, rather, ordinary middle-aged, working-class men who committed these atrocities out of a mixture of motives, including the group dynamics of conformity, deference to authority, role adaptation, and the altering of moral norms to justify their actions. Very quickly three groups emerged within the battalion: a core of eager killers, a plurality who carried out their duties reliably but without initiative, and a small minority who evaded participation in the acts of killing without diminishing the murderous efficiency of the battalion whatsoever.

==================
edit: volledige audiobook en bookreviews op Youtube:
https://www.youtube.com/results?search_query=Ordinary+Men

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2022 23:42:33 ]
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 23:38:31 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204324492
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hmmm...

Ordinary Men is the true story of Reserve Police Battalion 101 of the German Order Police, which was responsible for mass shootings as well as round-ups of Jewish people for deportation to Nazi death camps in Poland in 1942. Browning argues that most of the men of RPB 101 were not fanatical Nazis but, rather, ordinary middle-aged, working-class men who committed these atrocities out of a mixture of motives, including the group dynamics of conformity, deference to authority, role adaptation, and the altering of moral norms to justify their actions. Very quickly three groups emerged within the battalion: a core of eager killers, a plurality who carried out their duties reliably but without initiative, and a small minority who evaded participation in the acts of killing without diminishing the murderous efficiency of the battalion whatsoever.
In onze eigen geschiedenis ook bv de muiterij op de Batavia
pi_204324504
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja en de verschrikkelijke dingen die Nederlanders hebben gedaan in Indonesië.
pi_204324519
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Er zijn helaas voorbeelden te over in de geschiedenis.
pi_204324533
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:39 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja en de verschrikkelijke dingen die Nederlanders hebben gedaan in Indonesië.
Zover hoeven we niet terug te gaan. 8300 mannen in Srebrenica.
  zondag 3 april 2022 @ 23:44:01 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204324541
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar hebben we vooral wat nagelaten te doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 23:44:16 #80
5428 crew  miss_sly
pi_204324543
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef sp3c het volgende:
Er zijn ook honden gedood die in hokken zaten, dus die hen geen kwaad konden doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 april 2022 @ 23:47:13 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324567
https://www.reddit.com/r/(...)ssian_soldier_kia_in
UA soldier calls wife of Russian soldier KIA in Bucha: "They looted and took with them everything. Children's clothes, TVs, cash, safes, car seats - but they left your husband's corpse here to rot."

Hi.
Hi.
Hi. Is this your husband's phone?
Yes.
Your husband died. In Ukraine.
Proof.
What proof? I'm telling you right now, your husband died. Near Kiev.
Near Kiev? There's lots of towns near Kiev - which one?
Find out from his command. I'm just giving you the news. They didn't take your soldiers' bodies. They took TVs, they took our washing machines, cash, safes - but they didn't take your husband's corpse, because evidently they had no more room.
What town?
The town of Bucha. Find out more from the command. They stole and looted everything. They stole children's clothing, children's car seats - they stole everything they could fit in their luggage. All the things we bought and saved up for for years. But they couldn't be bothered to take your husband's corpse. They only made sure to take his boots. I'm just giving you the facts I'm not trying to preach or anything. Ask the command how they are getting the bodies. I just wanted to tell you about your husband and the fact that your leaders aren't bringing home your dead soldiers. You draw your own conclusions from this. They came to a foreign country - and left. Without their fallen comrades. Goodbye.
pi_204324609

Putin houd van honden.
  zondag 3 april 2022 @ 23:57:46 #83
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204324631
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat als vergelijking niet erg kort door de bocht en op zijn minst zeer misplaatst richting mensen die daar gediend hebben ?

Ik neem aan dat je dat "we" niet definieert als Nederland maar als beschaving waar die in gebreke is gebleven en niet vergeten, bal in het vizier houdend, door wie (en waarom) ze zijn vermoord.
pi_204324661
quote:
18s.gif Op zondag 3 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
Is dat als vergelijking niet erg kort door de bocht en op zijn minst zeer misplaatst richting mensen die daar gediend hebben ?

Ik neem aan dat je dat "we" niet definieert als Nederland maar als beschaving waar die in gebreke is gebleven en niet vergeten, bal in het vizier houdend, door wie (en waarom) ze zijn vermoord.
Sorry? Ik heb daar zelf gediend, ik doelde niet op Nederland in mijn post. Mijn punt is dat we in Europa recentelijk grote oorlogsmisdaden hebben gezien en dat het niet iets uit een (ver) verleden is. Helaas.
pi_204324670
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De lichamen zijn bij elkaar gebracht, dus wellicht dat men op het punt stond om deze overleden soldaten een veldbegrafenis te geven of hebben de Oekraïners zelf de lichamen van deze Russische soldaten verzameld?
pi_204324693
twitter
pi_204324706
Pro-Russische Cyprioten.

twitter
pi_204324718
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:12 schreef polderturk het volgende:
Pro-Russische Cyprioten.

[ twitter ]
Of gewoon Russen op Cyprus, natuurlijk, dat kan ook.
  maandag 4 april 2022 @ 00:15:47 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324758
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:16 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Je hoeft niet, maar je moet een tactiek bedenken. Uitlachen en wegwuiven is volgens mij niet de juiste tactiek. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar ik heb bij dat belachelijke interview van de Russische ambassadeur in Buitenhof gezien wat niet werkt.
Je ontzegt ze gewoon een platform. En hetzelfde voor hun useful idiots.
  maandag 4 april 2022 @ 00:31:44 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324773
De geschiedenis leert ons dat 99.9998 procent van de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid onbestraft blijven.
  One tough cookie maandag 4 april 2022 @ 00:42:57 #94
169210 liesje1979
pi_204324780
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
De geschiedenis leert ons dat 99.9998 procent van de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid onbestraft blijven.
Dat is ook niet zo gek want de tribunalen bestaan ook nog niet zo gek lang.
quote:
In de jaren 90 groeide de behoefte aan een permanent hof door de oprichting van de oorlogstribunalen voor Rwanda en Joegoslavië. Daarom werd in 2002 het Internationaal Strafhof opgericht, nadat zestig landen het Statuut van Rome hadden geratificeerd. Inmiddels hebben meer dan honderdtwintig landen het Statuut ondertekend.
pi_204324782
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
[..]

Ze deden ook wel een kleine poging in Neurenberg.
pi_204324785
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
[..]

1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 00:45:31 ]
pi_204324794
Russen hebben zelfs doden geboobytrapped. In Libië zetten Wagner troepen boobytraps op kinderspeelgoed. Ze zijn net zo erg als ISIS.

twitter
pi_204324797
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.
De meeste beschaafde landen wel, maar van die bananenrepublieken zoals Rusland en de Verenigde Staten helaas niet idd
  One tough cookie maandag 4 april 2022 @ 00:50:53 #99
169210 liesje1979
pi_204324798
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze deden ook wel een kleine poging in Neurenberg.
Ja.

quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde. :D
Het klopt dat veel oorlogsmisdadigers ermee weg komen maar het wordt wel steeds beter. En naar het verleden kijken heeft hierbij niet zoveel zin denk ik.
pi_204324807
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ja.
[..]
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde. :D
Het klopt dat veel oorlogsmisdadigers ermee weg komen maar het wordt wel steeds beter. En naar het verleden kijken heeft hierbij niet zoveel zin denk ik.
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?
pi_204324809
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ja.
[..]
Ja, het ICC is een enorme stap voorwaarts, dat ben ik volledig met je eens.
  maandag 4 april 2022 @ 00:56:36 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324811
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:49 schreef polderturk het volgende:
Russen hebben zelfs doden geboobytrapped. In Libië zetten Wagner troepen boobytraps op kinderspeelgoed. Ze zijn net zo erg als ISIS.

[ twitter ]
NY Times artikel uit 1985 over de Afghanistan oorlog in de jaren 70

https://www.nytimes.com/1(...)t-toys-of-death.html
Soviet Toys of Death
The report asserts: ''The most horrible type of incident was that caused by the explosion of anti-personnel mines and especially of children's 'toys.' Many witnesses testified that children had been very seriously wounded, having their hands or feet blown off, either by handling booby-trap toys they had picked up along the roadway, or by stepping on them. . . .

''The types of booby-trap toys encountered include those resembling pens, harmonicas, radios or matchboxes, and little bombs shaped like a bird. This type of bomb, consisting of two wings, one flexible and the other rigid, in the shape and colors of a bird, explodes when the flexible wing is touched.

''The Special Rapporteur was also able to obtain a number of photographs, especially those of children between 8 and 15 years of age, with hands or legs blown off, either by handling booby-trap toys or during the explosion of mines.''
pi_204324813
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?
Tsja, ja
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  maandag 4 april 2022 @ 00:59:18 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324816
https://www.politico.eu/a(...)mir-putin-next-move/
‘Rest now, while we can.’ At Estonian NATO base, troops prepare for Putin’s next move
‘We have prepared for Estonia, Latvia, Lithuania and all the Baltic Sea region to face the same kind of military incursion,’ says base commander.
  One tough cookie maandag 4 april 2022 @ 01:01:42 #105
169210 liesje1979
pi_204324818
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nou ja je verwijst naar het verleden en stelt dat 99,9% er mee weg komt. Ik heb goede hoop dat het wellicht iets meer zal zijn en dat de geschiedenis waarnaar je verwijst ook niet heel erg relevant is omdat het steeds beter geregeld is.
  maandag 4 april 2022 @ 01:02:28 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 4 april 2022 @ 01:05:54 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204324823
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Soviet Toys of Death
The report asserts: ''The most horrible type of incident was that caused by the explosion of anti-personnel mines and especially of children's 'toys.' Many witnesses testified that children had been very seriously wounded, having their hands or feet blown off, either by handling booby-trap toys they had picked up along the roadway, or by stepping on them. . . .

''The types of booby-trap toys encountered include those resembling pens, harmonicas, radios or matchboxes, and little bombs shaped like a bird. This type of bomb, consisting of two wings, one flexible and the other rigid, in the shape and colors of a bird, explodes when the flexible wing is touched.

''The Special Rapporteur was also able to obtain a number of photographs, especially those of children between 8 and 15 years of age, with hands or legs blown off, either by handling booby-trap toys or during the explosion of mines.''
De vlindermijnen...

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vlinderbom_(wapen)

Zijn daar berucht om omdat het eruit ziet als speelgoed.
pi_204324826
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Of gewoon Russen op Cyprus, natuurlijk, dat kan ook.
Yep. Dat kan ook. In Duitsland was er ook een pro-Russische stoet. Mogelijk Russen.
pi_204324828
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2022 01:01 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Nou ja je verwijst naar het verleden en stelt dat 99,9% er mee weg komt. Ik heb goede hoop dat het wellicht iets meer zal zijn en dat de geschiedenis waarnaar je verwijst ook niet heel erg relevant is omdat het steeds beter geregeld is.
Jij bent dan ook heel naief
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  maandag 4 april 2022 @ 01:10:11 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204324829
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
De geschiedenis leert ons ook dat naarmate de tijd voortschrijdt, het merendeel - alsnog - wel als misdaad wordt erkend. Dit is belangrijk voor nabestaanden en doet zo recht aan de slachtoffers die niets verweten kan worden omdat ze heimelijk door een wolf in schaapskleren werden ontdaan van hun bestaan.

Straffen is wmb alleen de kers op de taart. Mensen die zich schuldig maken zullen als zodanig de rest van de toekomst die typering met zich meetorsen. Of dat nu in naam van een God of als persoon zoals Zedong, Stalin, Hitler, Assad of nu dan Putin doet; daders die mensen ter eigener glorie ontmenselijk(t)en; zijn met daad, naam en toenaam bekend. Telkens wanneer iemand ze poogt te verheerlijken is het zaak te vragen wat slachtoffers hun aanbeden god heeft aangedaan.

Dan kan iemand zeggen dat dit die kliek niets doet waar ik alleen maar kan beamen omdat psychopaten en narcisten niet te straffen zijn en alleen maar genegeerd kunnen worden. Hek er omheen en vooral vergeten.
Zelf als je "ze" (dood)martelt zullen ze zich anders blijven beroepen op dat ze zelf het slachtoffer zijn en niet willen begrijpen waarom ze fout zijn. Want het hebben van rechtvaardigheid maakt iemand verantwoordelijk voor keuzes en dat is waar het vuil der aarde geen lef voor heeft.
pi_204324831
pi_204324834
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Soviet Toys of Death

:r :r :r

Dat deze dingen zelfs geproduceerd zijn.
Dat ze erover nagedacht hebben is te walgelijk voor woorden.

https://www.dailymail.co.(...)l-civilian-home.html
  One tough cookie maandag 4 april 2022 @ 01:14:01 #113
169210 liesje1979
pi_204324836
quote:
17s.gif Op maandag 4 april 2022 01:09 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Jij bent dan ook heel naief
Dat klopt wel. Maar US heel stellig. Ik denk gewoon dat het ergens in het midden ligt.
  maandag 4 april 2022 @ 01:17:03 #114
323401 Kijkertje
met filter
pi_204324842
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 01:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Volgens een eerdere tweet waren ze verhongerd.

[ twitter ]
Ah maar mijn bericht was ook eigenlijk meer bedoeld als reactie op het gebruik van het woord 'honden' bij de typering van oorlogsmisdadenplegende Russen ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 4 april 2022 @ 01:22:25 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204324844
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 01:13 schreef polderturk het volgende:

[..]
:r :r :r

Dat deze dingen zelfs geproduceerd zijn.
Dat ze erover nagedacht hebben is te walgelijk voor woorden.

https://www.dailymail.co.(...)l-civilian-home.html
Daar heb ik mij tot op de dag van vandaag ook over verbaasd. Dat er lieden zijn die middelen bedoeld om mensen, laat staan burgers heimelijk mee te treffen; gaan bedenken, maken en ze zelfs graag inzetten.
Oea manier zijn dat ergens nog engere mensen dan de personen die in openlijk gevecht zijnd dan iemand doden.
//--//
Maar goed, in oorlog is sws geen enkele eer te halen en al helemaal geen (mede)menselijkheid.
Dat we helaas een (goed getraind) leger nodig hebben is niet om dat het mooi is maar noodzakelijk om je te verdedigen tegen nog ergere malloten die hun anders hun zin - zoals Putin - niet weten te krijgen.
  maandag 4 april 2022 @ 01:42:02 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324860
2:28, Khrushchev heeft ooit aangeboden om Kalingrad aan Lithuania te geven.
Die heeft dat afgeslagen omdat het vol zat met Russen en dat zou permanente conflicten geven.

=====================
Dankzij Georgia en Ukraine weten we hoe deze truc werkt. Het Russische deel van de bevolking start problemen en wilt zich afscheiden van het land en daarna komt Rusland hun 'redden' en hebben ze een rechtvaardiging voor een invasie.
  maandag 4 april 2022 @ 01:48:30 #117
323401 Kijkertje
met filter
pi_204324870
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 01:42 schreef slashdotter3 het volgende:
2:28, Khrushchev heeft ooit aangeboden om Kalingrad aan Lithuania te geven.
Die heeft dat afgeslagen omdat het vol zat met Russen en dat zou permanente conflicten geven.

=====================
Dankzij Georgia en Ukraine weten we hoe deze truc werkt. Het Russische deel van de bevolking start problemen en wilt zich afscheiden van het land en daarna komt Rusland hun 'redden' en hebben ze een rechtvaardiging voor een invasie.
En reken er maar op dat Putin zijn mannetjes daar ingezet heeft om het vuurtje lekker aan te wakkeren :Y
  maandag 4 april 2022 @ 01:56:16 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204324877
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2022 01:22 schreef Vallon het volgende:

Daar heb ik mij tot op de dag van vandaag ook over verbaasd. Dat er lieden zijn die middelen bedoeld om mensen, laat staan burgers heimelijk mee te treffen; gaan bedenken, maken en ze zelfs graag inzetten.
Oea manier zijn dat ergens nog engere mensen dan de personen die in openlijk gevecht zijnd dan iemand doden.
//--//
Maar goed, in oorlog is sws geen enkele eer te halen en al helemaal geen (mede)menselijkheid.
Dat we helaas een (goed getraind) leger nodig hebben is niet om dat het mooi is maar noodzakelijk om je te verdedigen tegen nog ergere malloten die hun anders hun zin - zoals Putin - niet weten te krijgen.
Feitelijk zijn het ook gewoon IED's...
pi_204324889
twitter
pi_204324894
Vreselijk.

twitter
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 02:14:23 #121
236264 crew  capricia
pi_204324899
@trein2000
Wat vind je hiervan? Er is wel wat in beweging. ^O^

twitter

En verder, van dezelfde bron, achter elkaar geplakt:
quote:
Als de VS de S 400 van Turkije zou kopen en dan naar Oekraine zou brengen houdt Erdogan zijn straatje schoon...
----
Biden Asks Turkey To Give S-400s To Ukraine. Will Erdogan Risk Putin’s ... https://t.co/GFp9sQ53Uy via @Youtube
----
De Nederlandse Patriots naar Slowakije maken het mogelijk dat de Slowaakse S 300 naar Oekraine gaan.
----
Bulgarije durft zijn S 300 niet te sturen naar Oekraine. Ze zijn nodig volgens de regering om de kerncentrale te beschermen tegen aanval met raketten.
----
Griekenland heeft S 300 op Kreta maar durft het niet aan.
En dit artikel:
https://www.washingtonpos(...)sile-defense-russia/

De S400, van wiki:
Met het toestel kan elk gevechtsvliegtuig binnen een straal van 400 kilometer uit de lucht geschoten worden, tevens kan het tientallen doelwitten tegelijk volgen en aanvallen. Het toestel is een geavanceerde concurrent van de Amerikaanse Patriot. Het luchtdoelsysteem werd onder andere ingezet tijdens de Russische interventie tijdens de Syrische Burgeroorlog in 2015.[1]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204324915
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 02:14 schreef capricia het volgende:
@:trein2000
Wat vind je hiervan? Er is wel wat in beweging. ^O^

[ twitter ]
En verder, van dezelfde bron, achter elkaar geplakt:
[..]
En dit artikel:
https://www.washingtonpos(...)sile-defense-russia/

De S400, van wiki:
Met het toestel kan elk gevechtsvliegtuig binnen een straal van 400 kilometer uit de lucht geschoten worden, tevens kan het tientallen doelwitten tegelijk volgen en aanvallen. Het toestel is een geavanceerde concurrent van de Amerikaanse Patriot. Het luchtdoelsysteem werd onder andere ingezet tijdens de Russische interventie tijdens de Syrische Burgeroorlog in 2015.[1]
Wat ik vind? Dat we alles op alles moeten zetten om de reïncarnatie van Adolf in het Kremlin te stoppen.
Als dit helpt prima, wat mij betreft ligt alles op tafel.
zie email 27 oktober
pi_204325069
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat ik vind? Dat we alles op alles moeten zetten om de reïncarnatie van Adolf in het Kremlin te stoppen.
Als dit helpt prima, wat mij betreft ligt alles op tafel.
Die s400 heeft zichzelf nog niet bepaald bewezen.

Maar linksom of rechtsom, zonder vervanging van soortgelijke en het liefst nog geavanceerdere systemen, kunnen die landen ook niet zomaar de luchtafweer “geven” aan Oekraïne.
  maandag 4 april 2022 @ 07:08:46 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204325096
:'( :'(

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204325146
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2022 07:08 schreef Starhopper het volgende:
:'( :'(

[ twitter ]
Wappies heb je overal.
pi_204325189
Zelensky misschien alsnog genomineerd voor de Nobelprijs voor de vrede.
pi_204325210
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 02:01 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Niet verrassend; de Russische diaspora in het westen heeft in 2018 massaal op Poetin gestemd. Wat mij betreft mag die vijfde colonne samen met hun westerse collaborateurs uitgezet worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204325270
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 07:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Niet verrassend; de Russische diaspora in het westen heeft in 2018 massaal op Poetin gestemd. Wat mij betreft mag die vijfde colonne samen met hun westerse collaborateurs uitgezet worden.
Worden die stemmen wel eerlijk geteld?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_204325448
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 07:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wij Westerlingen interviewen wat hoogopgeleide Russen en denken dat de Russen eigenlijk tegen Poetin zijn maar slechts slecht geïnformeerd zijn.

Mijn posts over de innerlijke kwaadaardigheid van de gemiddelde Rus werd laatst verwijderd maar ik krijg gelijk als je al die berichten hoort.

De gemiddelde Rus steunt moord en verkrachting van de 'vijand'. Dat is de harde waarheid. Net als de Duitsers in WWII. De overwinning voor alles.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 08:37:00 #130
8781 crew  Frutsel
pi_204325458
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 07:36 schreef TheJanitor het volgende:
Zelensky misschien alsnog genomineerd voor de Nobelprijs voor de vrede.
Leuk statement maar binnen twee jaar leeft die man helaas niet meer denk ik.
pi_204325473
https://www.telegraaf.nl/(...)s-we-nog-gaan-vinden

Volgens Telegraaf werden ook kinderen geexecuteerd. Wat denken jullie?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 08:41:10 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325482
ik denk dat het niet superaardig is wat ze doen als het allemaal klopt
pi_204325485
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:39 schreef LethalNinja het volgende:

Nadat ik al eerder berichten heb gelezen over verkrachtte meisjes van nog geen 10 jaar zou het me niks verbazen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204325489
quote:

Ongetwijfeld zijn er zaken gebeurt die het licht niet kunnen verdragen.
En ongetwijfeld zullen er zaken in scene gezet worden.
pi_204325502
quote:

Zou me niets verbazen. Er zijn onderschepte telefoongesprekken waar soldaten opscheppen dat ze er al verschillende hebben neergeschoten.
pi_204325533
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:35 schreef Confetti het volgende:

[..]
Wij Westerlingen interviewen wat hoogopgeleide Russen en denken dat de Russen eigenlijk tegen Poetin zijn maar slechts slecht geïnformeerd zijn.

Mijn posts over de innerlijke kwaadaardigheid van de gemiddelde Rus werd laatst verwijderd maar ik krijg gelijk als je al die berichten hoort.

De gemiddelde Rus steunt moord en verkrachting van de 'vijand'. Dat is de harde waarheid. Net als de Duitsers in WWII. De overwinning voor alles.
Misschien moeten mensen eens wat lezen over hoe de Russen extreem geweld tegenover burgers inzetten als strategisch middel bij de verovering van gebied. De nazi's waren moordenaars, maar de sowjets spoorden hun soldaten aan zich als beesten te gedragen.
pi_204325545
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:48 schreef HiZ het volgende:

[..]
Misschien moeten mensen eens wat lezen over hoe de Russen extreem geweld tegenover burgers inzetten als strategisch middel bij de verovering van gebied. De nazi's waren moordenaars, maar de sowjets spoorden hun soldaten aan zich als beesten te gedragen.
bron?
pi_204325568
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ongetwijfeld zijn er zaken gebeurt die het licht niet kunnen verdragen.
En ongetwijfeld zullen er zaken in scene gezet worden.
Even een vraagje: als er al dingen in scène zijn gezet wat verandert dat aan de echt gepleegde misdaden? Zijn die dan minder erg?

Of was het gewoon de aanzet om de Russische moordpartij goed te praten met de vaststelling dat 'de Oekraïners vast ook foute dingen doen'. Daarbij weglatend dat de Russen niks te zoeken hebben in hun buurland.
pi_204325570
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:49 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
bron?
Hele bibliotheken vol met boeken. Lees eens wat zou ik zeggen.
pi_204325571
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 02:07 schreef polderturk het volgende:
Vreselijk.

[ twitter ]
My god, dat raakt me oprecht. Arm vrouwtje. Helemaal alleen.
pi_204325599
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:52 schreef HiZ het volgende:

[..]
Even een vraagje: als er al dingen in scène zijn gezet wat verandert dat aan de echt gepleegde misdaden? Zijn die dan minder erg?

Of was het gewoon de aanzet om de Russische moordpartij goed te praten met de vaststelling dat 'de Oekraïners vast ook foute dingen doen'. Daarbij weglatend dat de Russen niks te zoeken hebben in hun buurland.
De vraag was of de Russen hier mensen hadden geexcuteerd ja/nee.

Ja dat denk ik van wel.
Net als ik denk dat er zaken in scene worden gezet.

Het heeft iig niks te maken met het minder erg zijn en/of goedpraten.
Het was een feitelijk antwoord.
  maandag 4 april 2022 @ 08:59:10 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204325607
Het zou helaas ook raar zijn als deze gruwelheden niet plaatsvonden, helaas. Het gebeurd telkens weer. Oorlog maakt mensen weer beesten.

Ook die russische soldaten gaan er later last van krijgen. Niet allemaal maar wel veel. Spijt, depressie, alcoholisme, ptsd, zelfmoord. Oh niet direct misschien. Maar dan wel over 20 jaar als sommige zelf een familie hebben en terugdenken aan wat ze deden toen.

Heeft hitlerpoetin maar weer mooi gedaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204325618
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 08:43 schreef Aether het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen. Er zijn onderschepte telefoongesprekken waar soldaten opscheppen dat ze er al verschillende hebben neergeschoten.
Gemengde gevoelens, ergens zou het ook weer wel verbazen maar dat is meer dat ik het militair gezien niet handig vind. Dit creert namelijk alleen maar meer vijanden in het land waarin je invalt......Zoals de Amerikanen doen snoep uitdelen aan kinderen is uiteraard weer het andere uiterste maar ik denk niet dat je meer vijanden moet creeren dan nodig is.

Als een kind vanuit de bosjes ziet hoe zijn ouders worden neergeschoten heb je de rebel van morgen gemaakt.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:00:36 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325621
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het zou helaas ook raar zijn als deze gruwelheden niet plaatsvonden, helaas. Het gebeurd telkens weer. Oorlog maakt mensen weer beesten.

Ook die russische soldaten gaan er later last van krijgen. Niet allemaal maar wel veel. Spijt, depressie, alcoholisme, ptsd, zelfmoord.

kan ook dat de wat schimmigere Oekrainers wat deserteurs een nekschot hebben gegeven omdat ze de stad probeerden te verlaten
pi_204325630
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 08:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ook die russische soldaten gaan er later last van krijgen. Niet allemaal maar wel veel. Spijt, depressie, alcoholisme, ptsd, zelfmoord. Oh niet direct misschien. Maar dan wel over 20 jaar als sommige zelf een familie hebben en terugdenken aan wat ze deden toen.

Op deze schaal kennen we dit maar van een paar volkeren.
Rusland zit in de top 3 zullen we maar zeggen.
pi_204325639
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 08:58 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De vraag was of de Russen hier mensen hadden geexcuteerd ja/nee.

Ja dat denk ik van wel.
Net als ik denk dat er zaken in scene worden gezet.

Het heeft iig niks te maken met het minder erg zijn en/of goedpraten.
Het was een feitelijk antwoord.
Het is een begin van een afleiding. Zoals de hele Russische desinformatie altijd begint. Laat je niet bewust of onbewust voor hun karretje spannen.
pi_204325647
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
kan ook dat de wat schimmigere Oekrainers wat deserteurs een nekschot hebben gegeven omdat ze de stad probeerden te verlaten
Ik ben er zeker van dat de Russen je dankbaar zijn voor deze suggestie;je hebt de helft van hun werk al voor ze gedaan.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:08:41 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325653
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:07 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ben er zeker van dat de Russen je dankbaar zijn voor deze suggestie;je hebt de helft van hun werk al voor ze gedaan.
ja ik heb ze vastgebonden ofzo zeker
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:09:19 #149
5428 crew  miss_sly
pi_204325658
quote:

[..]
Ja hoor, 'wat' deserteurs zou kunnen. Zoveel als er nu doden gevonden zijn, lijkt me echt sterk. Niet onmogelijk, maar wel zeer onwaarschijnlijk. Ook gezien de getuigenverslagen die er inmiddels zijn.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:10:28 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325666
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja hoor, 'wat' deserteurs zou kunnen. Zoveel als er nu doden gevonden zijn, lijkt me echt sterk. Niet onmogelijk, maar wel zeer onwaarschijnlijk. Ook gezien de getuigenverslagen die er inmiddels zijn.
ik zeg ook niet 'allemaal'
pi_204325667
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Op deze schaal kennen we dit maar van een paar volkeren.
Rusland zit in de top 3 zullen we maar zeggen.
Ze vinden zichzelf altijd ook zulke slachtoffers dat hun wraakacties altijd gerechtvaardigd kunnen worden. En voor de rest hebben ze useful idiots in het westen die elke leugen die je ze voorzet ook serieus nemen.
  maandag 4 april 2022 @ 09:11:50 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204325679
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2022 01:22 schreef Vallon het volgende:

[..]
//--//
Niet om offtopic te gaan maar het is een gekopieerd wapen van de VS die het in Vietnam gebruikt hebben.
Wel had die variant een stof die het explosief inert maakte na een bepaalde tijd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204325686
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je begint hun propaganda al voor ze door je suggestie dat de Oekraïners zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs. Dat je niet eens doorhebt welke rol je vrijwillig op je neemt..
pi_204325690
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ze vinden zichzelf altijd ook zulke slachtoffers dat hun wraakacties altijd gerechtvaardigd kunnen worden. En voor de rest hebben ze useful idiots in het westen die elke leugen die je ze voorzet ook serieus nemen.
Het bijzondere hiervaan vind ik de mensen die, zoals je het zelf al zei, er onbewust in meegaan. Je kan daarom wel stellen dat die Russische desinformatiecampagne van de afgelopen 10(?) jaar echt verbazend goed in elkaar zit.
  maandag 4 april 2022 @ 09:14:37 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204325696
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 09:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het bijzondere hiervaan vind ik de mensen die, zoals je het zelf al zei, er onbewust in meegaan. Je kan daarom wel stellen dat die Russische desinformatiecampagne van de afgelopen 10(?) jaar echt verbazend goed in elkaar zit.
Er staat ook weinig tegenover van onze kant, dus hele volksstammen die het niet zelf op waarde kunnen schatten worden meegezogen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204325699
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
hihi haha hoho hehe
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:15:33 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325704
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je begint hun propaganda al voor ze door je suggestie dat de Oekraïners zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs. Dat je niet eens doorhebt welke rol je vrijwillig op je neemt..
nou ik zou graag in een zwart/wit wereld willen leven waar de ene kant alles fout doet en de andere kant alles goed maar die dingen gebeuren nu eenmaal en zolang er geen onderzoek is geweest laat ik de opties gewoon open

dat lijkt me nog iets anders dan een suggestie dat de Oekrainers zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs

het kan, ik weet het niet, ik was er niet
  maandag 4 april 2022 @ 09:15:55 #158
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204325706
quote:

[..]
En die wat schimmerige Oekraïners hebben, vermomd als Russische soldaten, de burgemeester en haar familie meegenomen naar een wat schimmig Oekraïens huis, vermomd als Russisch hoofdkwartier, en de familie daar gemarteld en vermoord?

Tuurlijk, u-bocht, de Russen zijn voedseluitdelende padvinders, het zijn de Oekraïners zelf die schuldig zijn.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:16:56 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325711
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
En die wat schimmerige Oekraïners hebben, vermomd als Russische soldaten, de burgemeester en haar familie meegenomen naar een wat schimmig Oekraïens huis, vermomd als Russisch hoofdkwartier, en de familie daar gemarteld en vermoord?
nee dat klinkt als de Russen
quote:
Tuurlijk, u-bocht, de Russen zijn voedseluitdelende padvinders, het zijn de Oekraïners zelf die schuldig zijn.
dan heb jij een heel ander beeld van de Russen dan ik heb
pi_204325712
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 09:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
hihi haha hoho hehe
Ja, zo werkt verhamlosung ook. De lijken zijn nog niet koud voor je ze tot een grap maakt. Lekker lachen over die stomme Oekraïners.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:17:03 #161
5428 crew  miss_sly
pi_204325713
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Klopt. Toch voelt het alsof je met zo'n opmerking wat de Russen hebben gedaan downplayt. Naar mijn mening is het niet verkeerd om kritisch te blijven, maar kun je ook te ver gaan in relativeren. Sommige dingen mogen ook genoemd worden voor wat ze zijn. En wat de Russen in bijvoorbeeld Bucha hebben gedaan, is beyond oorlogsgeweld. Dat mag, moet in mijn ogen, zonder meer veroordeeld worden. Zonder "maar de Ukraïeners zijn ook geen lieverdjes" er achteraan.
pi_204325716
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou ik zou graag in een zwart/wit wereld willen leven waar de ene kant alles fout doet en de andere kant alles goed maar die dingen gebeuren nu eenmaal en zolang er geen onderzoek is geweest laat ik de opties gewoon open

dat lijkt me nog iets anders dan een suggestie dat de Oekrainers zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs

Het valt me van je tegen dat je tot leven gekomen wraaklustige Disneypoppen niet als mogelijk meerekend.
pi_204325729
quote:

[..]

Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:20:06 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325736
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt. Toch voelt het alsof je met zo'n opmerking wat de Russen hebben gedaan downplayt. Naar mijn mening is het niet verkeerd om kritisch te blijven, maar kun je ook te ver gaan in relativeren. Sommige dingen mogen ook genoemd worden voor wat ze zijn. En wat de Russen in bijvoorbeeld Bucha hebben gedaan, is beyond oorlogsgeweld. Dat mag, moet in mijn ogen, zonder meer veroordeeld worden. Zonder "maar de Ukraïeners zijn ook geen lieverdjes" er achteraan.
ik zeg nergens dat de Oekrainers ook geen lieverdjes zijn en ik downplay helemaal niets
pi_204325738
Kremlin: VS probeert Rusland zwart te maken met beelden Boetsja
Rusland zegt dat de beelden uit Boetsja een manier zijn van de Verenigde Staten om Rusland zwart te maken. Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zijn het provocaties van de NAVO en de VS.

Het feit dat Rusland al in de eerste minuten na het opduiken van de beelden de schuld in de schoenen kreeg geschoven, duidt er volgens de woordvoerder op dat het door de VS 'op bestelling' geleverde gefabriceerde beelden zijn.

https://nos.nl/l/2423816
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:20:33 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325742
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:19 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.
ik ben niet onpartijdig nee
pi_204325747
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ben ook wel een beetje klaar met dat “het is Poetin, niet de gewone Rus” gelul. Leg mij dan eens uit waarom het in Rusland telkens mis gaat. Hoe zo’n Poetin aan de macht kan komen en blijven?

Nee, dit is gewoon het land Rusland dat door en door verrot is.
zie email 27 oktober
pi_204325776
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef Aether het volgende:
Rusland zegt dat de beelden uit Boetsja een manier zijn van de Verenigde Staten om Rusland zwart te maken. Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zijn het provocaties van de NAVO en de VS.

Het feit dat Rusland al in de eerste minuten na het opduiken van de beelden de schuld in de schoenen kreeg geschoven, duidt er volgens de woordvoerder op dat het door de VS 'op bestelling' geleverde gefabriceerde beelden zijn.

:'( Arme Russen. Altijd en overal maar het slachtoffer van zijn. Nooit ligt het aan hun zelf. -O- -O-
  maandag 4 april 2022 @ 09:25:58 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204325785
Russische oorlogsmisdaden zijn een voorbeeld van een zich herhalende geschiedenis. Zijn we bijvoorbeeld Tsjetsjenië en Syrië vergeten? Maar hey mogelijk valt het mee want de Oekraïners zijn misschien ook geen lieverdjes of zo.
Huilen dan.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:26:33 #170
5428 crew  miss_sly
pi_204325789
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zeg nergens dat de Oekrainers ook geen lieverdjes zijn en ik downplay helemaal niets
Wellicht niet je bedoeling, op mij komt het wel zo over. Een veroordeling van dergelijke gruweldaden dient niet vergezeld te gaan van een verwijzing naar eventuele daden van de andere partij die afkeurenswaardig zijn. Dat is downplayen in zijn meest zuivere vorm, wat mij betreft.
pi_204325792
quote:

[..]

quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat doe je wel.
pi_204325794
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:25 schreef Isdatzo het volgende:
Russische oorlogsmisdaden zijn een voorbeeld van een zich herhalende geschiedenis. Zijn we bijvoorbeeld Tsjetsjenië en Syrië vergeten? Maar hey mogelijk valt het mee want de Oekraïners zijn misschien ook geen lieverdjes of zo.
Ja maar dat kwam door de CIA.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:27:14 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325795
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wellicht niet je bedoeling, op mij komt het wel zo over. Een veroordeling van dergelijke gruweldaden dient niet vergezeld te gaan van een verwijzing naar eventuele daden van de andere partij die afkeurenswaardig zijn. Dat is downplayen in zijn meest zuivere vorm, wat mij betreft.
je kunt de misdaad gewoon veroordelen en in het midden laten wie het gedaan heeft tot je meer informatie hebt
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:27:32 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325798
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef HiZ het volgende:

[..]
nee ik ben niet onpartijdig
quote:
[..]
Dat doe je wel.
nee dat doe ik niet
  maandag 4 april 2022 @ 09:31:13 #175
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204325825
quote:

Misschien moeten we gewoon maar eens wat artillerie afvuren op St Petersburg ofzo.

En als rusland dan kwaad word dezelfde kul verhaaltjes af gaan draaien.

Gewoon naar een vage pixel wijzen en "Photoshop!" roepen, bv.

Ik begin meer en meer voorstander te worden om ook de gemiddelde rus maar eens te laten voelen wat oorlog nou betekent. Het is nu te comfortabel om lekker mee te gaan in de imperialistische grootheidswaanzin, want we voelen er nog steeds niets van.
  maandag 4 april 2022 @ 09:33:46 #176
38496 Perrin
pi_204325835
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moeten we gewoon maar eens wat artillerie afvuren op St Petersburg ofzo.

En als rusland dan kwaad word dezelfde kul verhaaltjes af gaan draaien.

Gewoon naar een vage pixel wijzen en "Photoshop!" roepen, bv.

Ik begin meer en meer voorstander te worden om ook de gemiddelde rus maar eens te laten voelen wat oorlog nou betekent. Het is nu te comfortabel om lekker mee te gaan in de imperialistische grootheidswaanzin, want we voelen er nog steeds niets van.
Als je voorstander bent om Rusland de oorlog te verklaren dan weet ik niet of een speldenprikje op Russische burgerdoelen echt de meest strategische opening van die voorgestelde oorlog is.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:34:04 #177
5428 crew  miss_sly
pi_204325838
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
je kunt de misdaad gewoon veroordelen en in het midden laten wie het gedaan heeft tot je meer informatie hebt
Ik vind dat je dat laatste in een situatie als dit niet kunt doen. Indien nodig, stel ik mijn mening later wel bij.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:34:47 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325843
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind dat je dat laatste in een situatie als dit niet kunt doen. Indien nodig, stel ik mijn mening later wel bij.
eigenaardig maar dat moet je echt zelf weten
pi_204325849
Wat wel eng is, is dat je door overaanwezigheid van propaganda van beide zijden alles met een korreltje zout gaat nemen. Dan juist bij gruwelijke beelden wíl je het ook nog eens niet geloven, dus geloof je graag dat het een hoax is. Zo raak je wellicht blind voor juist de grootste misstanden.

Kan me voorstellen dat dat 80 jaar geleden ook zo is gegaan
pi_204325851
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is letterlijk de meest basic truuk van desinformatie op zijn Russisch. Bij de de behandeling van een misdaad in opdracht van het Kremlin een discussie over iets anders te beginnen wat een flink deel van de aandacht afleidt van onderzoek naar de feiten. Je zou denken dat mensen iets geleerd hadden van de MH17 toestand. Maar schokkend genoeg is de enige les die ze daaruit hebben getrokken, dat alles wat Russische beroepsleugenaars roepen onderzocht moet worden. Sterker nog, sommige useful idiots beginnen zelf aan een alternatieve vertelling omdat elk verhaal twee kanten heeft. En kennelijk moeten we eerst nog de mogelijkheid uitsluiten dat die Oekraïnse doden zich niet voor Russische wapens hebben geworpen in het kader van een zeer ingenieus plan om de Russen neer te zetten als moordenaars.

Want dat gesprek op zich is genoeg om 'Russen moordenaars' te weerleggen voor sommige mensen.
  maandag 4 april 2022 @ 09:40:14 #181
38496 Perrin
pi_204325877
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:35 schreef VacaLoca het volgende:
Wat wel eng is, is dat je door overaanwezigheid van propaganda van beide zijden alles met een korreltje zout gaat nemen. Dan juist bij gruwelijke beelden wíl je het ook nog eens niet geloven, dus geloof je graag dat het een hoax is. Zo raak je wellicht blind voor juist de grootste misstanden.

Behalve dat er 80 jaar geleden geen internet was en je een heel stuk beperkter was in bronnen op basis waarvan je je mening kon vormen.
pi_204325882
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zit toch niet zo te kletsen. Er is een moord en er is een verdachte. En out of the blue begin jij te praten over je alternatieve verklaring. Kennelijk omdat je denkt dat een verstandig mens niet te snel conclusies trekt.

Wat een verstandig mens echter nog minder doet is in plaats van de meest waarschijnlijke verklaring te onderzoeken, een of ander bullshit alternatief als serieuze verklaring te suggereren.
  maandag 4 april 2022 @ 09:41:02 #183
6484 ExTec
pi_204325883
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2022 09:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je voorstander bent om Rusland de oorlog te verklaren dan weet ik niet of een speldenprikje op Russische burgerdoelen echt de meest strategische opening van die voorgestelde oorlog is.
A) is die oorlog al "open", wij vechten hem alleen niet uit met vuurwapens B) is dit weer de discrepantie waar wij op onze tenen blijven lopen, putin daar vanzelfsprekend volledig schijt aan heeft en rustig complete dorpen uitmoord.
pi_204325896
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Behalve dat er 80 jaar geleden geen internet was en je een heel stuk beperkter was in bronnen op basis waarvan je je mening kon vormen.
En dit letterlijk volledig via de SOP van de Russen verloopt. Hoevaak moeten ze dit doen voordat de laatste 'denkende Nederlander' doorheeft dat dit is hoe de Russen dit soort dingen doen?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:43:44 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325900
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:40 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zit toch niet zo te kletsen. Er is een moord en er is een verdachte. En out of the blue begin jij te praten over je alternatieve verklaring. Kennelijk omdat je denkt dat een verstandig mens niet te snel conclusies trekt.

Wat een verstandig mens echter nog minder doet is in plaats van de meest waarschijnlijke verklaring te onderzoeken, een of ander bullshit alternatief als serieuze verklaring te suggereren.
zit zelf niet zo te kletsen joh, ik heb 1 miljoen posts geplaatst in deze reeks en die zijn nagenoeg allemaal heel erg anti Russisch en heel erg anti Poetin en heel erg anti deze idiote invasie

als je dan begint te trippen omdat ik 1 keer een beetje in het midden hang dan ben jij de usefull idiot

prima maar ik ga daar niet mijn hele ochtend aan verspillen verder
  maandag 4 april 2022 @ 09:47:27 #186
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204325938
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
zit zelf niet zo te kletsen joh, ik heb 1 miljoen posts geplaatst in deze reeks en die zijn nagenoeg allemaal heel erg anti Russisch en heel erg anti Poetin en heel erg anti deze idiote invasie

als je dan begint te trippen omdat ik 1 keer een beetje in het midden hang dan ben jij de usefull idiot

prima maar ik ga daar niet mijn hele ochtend aan verspillen verder
Je posticon helpt ook niet echt in het licht van je posts. Door die aanpassen stuit je misschien op wat meer begrip.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:51:48 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204325970
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 09:47 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je posticon helpt ook niet echt in het licht van je posts. Door die aanpassen stuit je misschien op wat meer begrip.
wat is hier nu weer mis mee????

ik heb vooralsnog geen enkel probleem met begrip voor mijn posts gehad gek genoeg, alleen als je je wat neutraler opstelt dan de meesten krijg je gezeik, dat ligt niet aan de posticon hoor
  maandag 4 april 2022 @ 09:54:58 #188
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204325989
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:35 schreef VacaLoca het volgende:

Dat is precies het doel van de Russische propaganda: twijfel zaaien.
Zie MH17 ze verzinnen 12 mogelijke (belachelijke) scenario's zodat je langzaamaan gaat twijfelen over wat er gebeurd is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 4 april 2022 @ 09:56:32 #189
6484 ExTec
pi_204326002
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat is hier nu weer mis mee????
Dat weet je. Bij gebrek aan lichaamshouding etc moet je tekstueel het van andere dingen hebben, PI is er een van.

En dat jij die vast hebt gezet op kopje koffie kan bij anderen het idee projecteren dat je het allemaal niet zo serieus neemt.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:58:10 #190
5428 crew  miss_sly
pi_204326009
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
eigenaardig maar dat moet je echt zelf weten
Tja, zo vind ik het eigenaardig dat je die opmerking meende te moeten maken over mogelijke deserteurs gedood door het Ukraïense leger. Dat moet jij ook echt zelf weten. Je kunt er wel reacties op krijgen, zo biljkt.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:58:22 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326012
quote:
12s.gif Op maandag 4 april 2022 09:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat weet je. Bij gebrek aan lichaamshouding etc moet je tekstueel het van andere dingen hebben, PI is er een van.

En dat jij die vast hebt gezet op kopje koffie kan bij anderen het idee projecteren dat je het allemaal niet zo serieus neemt.
doe ik ook niet, ik kom hier in de eerste plaats voor de lol
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:58:38 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326014
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tja, zo vind ik het eigenaardig dat je die opmerking meende te moeten maken over mogelijke deserteurs gedood door het Ukraïense leger. Dat moet jij ook echt zelf weten. Je kunt er wel reacties op krijgen, zo biljkt.
nou en?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:59:48 #193
5428 crew  miss_sly
pi_204326024
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou en?
O, ok. Dit niveau.

Fijne dag verder :)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:00:42 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326031
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, ok. Dit niveau.

Fijne dag verder :)
ja wat wil je nou dan, iedereen snapt dat je reacties kunt krijgen op een openbaar forum
  maandag 4 april 2022 @ 10:03:40 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204326051
Lol! Wat een sukkel :') Niet meewerken en dan janken dat ze een pistool op je richten :') Selfies maken en de Russen helpen door beelden te delen doe je maar ergens anders.

Nederlandse journalist Oekraïne uit gezet: 'Nekklem en pistool op mijn hoofd'
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 4 april 2022 @ 10:04:05 #196
6484 ExTec
pi_204326052
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja wat wil je nou dan, iedereen snapt dat je reacties kunt krijgen op een openbaar forum
Nee, we hebben je door, je bent gewoon een putinversteher :)

Grapje, nee, dat geloof ik niet ;)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:04:43 #197
8781 crew  Frutsel
pi_204326055
quote:

Niet echt verrassend
Gelukkig is Rusland goed bezig om zichzelf zwart te maken voor de rest van de wereld :)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:04:45 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326056
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 10:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, we hebben je door, je bent gewoon een putinversteher :)

Grapje, nee, dat geloof ik niet ;)
ik ga zo meteen een flesje vodka halen
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:04:57 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326057
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:
Lol! Wat een sukkel :') Niet meewerken en dan janken dat ze een pistool op je richten :') Selfies maken en de Russen helpen door beelden te delen doe je maar ergens anders.

eigenaardig verhaal
  maandag 4 april 2022 @ 10:05:08 #200
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204326060
twitter
Ik denk dat de Oekraïners goed op de hoogte worden gehouden waar die ca 1000 Wagner mensen zijn,
twitter

Er zitten nog steeds burgers daar, zou het ze vandaag lukken er uit te komen? En niet naar Rusland!
twitter
tegenover Poetin zitten en hem niet in het gezicht spuwen en proberen de meest redelijke persoon aan die tafel te zijn… Dat vergt klasse en een heleboel acteertalent.
  maandag 4 april 2022 @ 10:05:41 #201
6484 ExTec
pi_204326067
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ga zo meteen een flesje vodka halen
Vergeet niet de verwarming op 35 graden te zetten!
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:07:19 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326081
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 10:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vergeet niet de verwarming op 35 graden te zetten!
ik ben meer van de winter, KLM lijn van de soviets vond ik dikke top

dat wel
  maandag 4 april 2022 @ 10:09:37 #203
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:10:04 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326096
wat kan er nog qua sancties?
  maandag 4 april 2022 @ 10:11:00 #205
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204326097
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:

Als een journalist al een pistool op z'n hoofd krijgt vind ik de nuance dat er misschien deserteurs dood geschoten worden helemaal niet zo ver gezocht. Ik geloof niet zo in die Bad guy's- Good guy's denktunnel
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:11:29 #206
8781 crew  Frutsel
pi_204326100
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:10 schreef sp3c het volgende:
Precies mijn gedachte... Hebben we nu nog niet alles gedaan? Prutsers
  maandag 4 april 2022 @ 10:11:35 #207
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204326102
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik niet erg verstandig, nou ja, op jouw persoonlijke niveau maakt het niet uit. Op een overheid niveau kun je dit niet doen. Dan wijs je een misdaad aan een van de partijen toe op basis van de eerste informatie en dan begin je daar ook op te acteren. In dit soort gevallen kun je je land een oorlog in rommelen op wat achteraf foute informatie kan blijken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 4 april 2022 @ 10:11:57 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204326106
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als een journalist al een pistool op z'n hoofd krijgt vind ik de nuance dat er misschien deserteurs dood geschhoten worden helemaal niet zo ver gezocht. Ik geloof niet zo in die Bad guy's- good guy's denktunnel
Een heel dorp in de buurt van Kiev waar alle mannen 18-60 jaar deserteurs zijn?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:13:25 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326114
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]
dat zegt toch niemand
  maandag 4 april 2022 @ 10:15:02 #210
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204326126
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat deserteurs de steden uit naar dorpen gevlucht zijn en dus daar bij elkaar zitten is niet ondenkbaar
  maandag 4 april 2022 @ 10:15:06 #211
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_204326127
quote:
Tweede zin in de tweet.
Ik ga naar huis.
  maandag 4 april 2022 @ 10:16:49 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204326137
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zegt toch niemand
Die zijn toch overleden? Dan zouden er verschillende redenen/oorzaken moeten zijn dat ze zijn overleden?
Russen hadden op dat moment gebied in handen, verschillende getuigen die zeggen dat de Russen die mannen hebben geëxecuteerd. Ik vind het heel vergezocht dat een false flag van Oekraine zou zijn.
pi_204326147
quote:
Zolang wij zelf de gaskraan niet dichtdraaien als het ware, weinig.
Oligarchen hebben wel flinke klappen gekregen, het vertrek en sluiten van tig westerse bedrijven en de import stoppen van van alles en nog wat zal vast pijn doen.

De roebel “waardeloos” maken qua handel in roebels (ik bedoel de waarde lijkt hoog, maar het draait om handel met of door roebels en die is gezakt naar 1%.. waardeloos dus in praktische zin) en verbanning SWIFT heeft Rusland honderden miljarden gekost.

De beurzen daar weken dicht houden is ook een teken aan de wand dat het zeer slecht gaat.

Wat Rusland pas echt raakt is het gas en olie verhaal.

De EU heeft in maart 15% meer gekocht dan in februari..
Zolang daar niets gebeurt heeft Oekraïne gelijk als ze zeggen dat wij indirect de Russen helpen Oekraïne kapot te maken.
  maandag 4 april 2022 @ 10:18:21 #214
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204326148
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat deserteurs de steden uit naar dorpen gevlucht zijn en dus daar bij elkaar zitten is niet ondenkbaar
Getuigen die daar wonen hebben het gewoon over hun familieleden, de buurman etc. Die zijn ook allemaal deserteurs dan?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:18:30 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326150
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Die zijn toch overleden? Dan zouden er verschillende redenen/oorzaken moeten zijn dat ze zijn overleden?
en dat kan niet?

quote:
Russen hadden op dat moment gebied in handen, verschillende getuigen die zeggen dat de Russen die mannen hebben geëxecuteerd. Ik vind het heel vergezocht dat een false flag van Oekraine zou zijn.
en er is niet om gevochten?
pi_204326151
quote:

[..]
Je weet dat er ook genoeg ooggetuigenverslagen zijn hè?
  maandag 4 april 2022 @ 10:21:35 #217
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204326178
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Getuigen die daar wonen hebben het gewoon over hun familieleden, de buurman etc. Die zijn ook allemaal deserteurs dan?
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je weet dat er ook genoeg ooggetuigenverslagen zijn hè?
Zijn die al onderzocht op betrouwbaarheid?
Je kan in een oorlog helaas niet zo maar dingen voor waar aannemen
  maandag 4 april 2022 @ 10:22:31 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204326187
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
en dat kan niet?
[..]
en er is niet om gevochten?
Misschien door sommigen. Zo te zien waren bij veel handen op de rug gebonden. Ooggetuigen zeggen dat de Russen ineens voor de deur stonden en de mannen meenamen. Met een unit voor de deur ga je niet tegen vechten, dat is zelfmoord.
  maandag 4 april 2022 @ 10:23:18 #219
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204326193
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zegt toch niemand
quote:

[..]
Huilen dan.
pi_204326195
quote:

[..]
Is deze fantasie al onderzocht op betrouwbaarheid?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:23:35 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326196
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien door sommigen. Zo te zien waren bij veel handen op de rug gebonden. Ooggetuigen zeggen dat de Russen ineens voor de deur stonden en de mannen meenamen. Met een unit voor de deur ga je niet tegen vechten, dat is zelfmoord.
het is ook niet dat ik zeg dat de Russen nul mensen hebben geexecuteerd he?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:24:18 #222
5428 crew  miss_sly
pi_204326198
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat vind ik niet erg verstandig, nou ja, op jouw persoonlijke niveau maakt het niet uit. Op een overheid niveau kun je dit niet doen. Dan wijs je een misdaad aan een van de partijen toe op basis van de eerste informatie en dan begin je daar ook op te acteren. In dit soort gevallen kun je je land een oorlog in rommelen op wat achteraf foute informatie kan blijken.
Er wordt dan ook gewoon onderzoek gedaan door verschillende instanties. Er zijn journalisten ter plekke. Dus voor het internationaal strafrecht en de officiele veroordelingen zullen dadelijk voldoende bronnen zijn.

Als mens op persoonlijk niveau wil ik best een slag om de arm houden, maar kan ik niet zover relativeren als sommige mensen doen.
  maandag 4 april 2022 @ 10:24:28 #223
6484 ExTec
pi_204326199
quote:
Westerse bedrijven dwingen activiteiten te staken in rusland. Ook de danoontjes en de nestle's weg. Alle handel (minus gas) opschorten.
  maandag 4 april 2022 @ 10:24:58 #224
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204326201
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:21 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
ANP en Reuters onder andere hebben al journalisten er heen gestuurd en mensen geïnterviewd, al die inwoners zijn onbetrouwbaar?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:25:22 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326203
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 10:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]

die post was toen nog niet gemaakt, als je naar de blauwe lettertjes kijkt zie je naast de datum ook het tijdstip :Y
  maandag 4 april 2022 @ 10:26:10 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204326212
Nouja, zonder duidelijke indicatie dat het wel de Oekrainers zouden zijn geweest vind ik deze discussie maar raar
  maandag 4 april 2022 @ 10:26:43 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204326217
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:26 schreef Momo het volgende:
Nouja, zonder duidelijke indicatie dat het wel de Oekrainers zouden zijn geweest vind ik deze discussie maar raar
Als Vladimir Poetin live op tv hoogstpersoonlijk iemand met een pistool executeert, zullen zijn nuttige idioten in Nederland nog steeds een manier vinden om te beweren dat eigenlijk het Azov-bataljon erachter zat.
  maandag 4 april 2022 @ 10:26:59 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204326220
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:21 schreef the-eye het volgende:

[..]
[..]
Ja precies: goed om uit te zoeken of die naakte en half verbrande vrouwen die opgestapeld in de goot lagen geen door de Oekraïense militairen doodgeschoten deserteurs zijn. Of de in een massagraf gevonden burgemeester met haar familie nadat ze eerder door de Russen meegenomen waren.

Stel je eens voor dat je Russische oorlogsmisdaden benoemt voor wat ze zijn, dat moet je echt ten koste van alles proberen te voorkomen.
Huilen dan.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:27:10 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326222
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 10:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als Vladimir Poetin live op tv hoogstpersoonlijk iemand met een pistool executeert, zullen zijn nuttige idioten in Nederland nog steeds een manier vinden om te beweren dat eigenlijk het Azov-bataljon erachter zat.
zeg jij nou maar niks he
  maandag 4 april 2022 @ 10:28:00 #230
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204326225
quote:
5s.gif Op maandag 4 april 2022 10:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is deze fantasie al onderzocht op betrouwbaarheid?
Met die mogelijkheid rekening houden lijkt me altijd nog verstandiger dan blindelings alles geloven wat je voorgeschoteld wordt, denk je niet xpompompomx?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:28:29 #231
5428 crew  miss_sly
pi_204326227
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Buiten dat is er door verschillende bronnen die daar na het vertrek van de Russen naartoe gegaan zijn ook verklaard dat heel veel lichamen al flink aan het ontbinden waren. Die lagen er al langer, dat waren geen verse lijken geexecuteerd door Ukraïners.
  maandag 4 april 2022 @ 10:30:27 #232
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204326245
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 10:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er wordt dan ook gewoon onderzoek gedaan door verschillende instanties. Er zijn journalisten ter plekke. Dus voor het internationaal strafrecht en de officiele veroordelingen zullen dadelijk voldoende bronnen zijn.

Als mens op persoonlijk niveau wil ik best een slag om de arm houden, maar kan ik niet zover relativeren als sommige mensen doen.
Maar wat je zei kwam er op neer dat je op basis van wat er nu bekend is, de Russen alvast schuldig vind aan oorlogsmisdaden.

Dat is wmb op persoonlijk niveau ok, want daar hangen nog geen consequenties aan, tenzij je molotovcocktails naar de Russische ambassade gaat gooien bijv ;)

Edit: persoonlijk vind ik er ook al wel genoeg aanwijzingen voor dat de Russen oorlogsmisdaden plegen hoor
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  maandag 4 april 2022 @ 10:31:58 #233
6484 ExTec
pi_204326261
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
Met die mogelijkheid rekening houden lijkt me altijd nog verstandiger dan blindelings alles geloven wat je voorgeschoteld wordt, denk je niet xpompompomx?
Nee, ik zie een lijk van een vrouw met rode nagellak, onder een laken.

Ja, ik geloof dan blindelings dat de russen burgers hebben vermoord.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:34:31 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326272
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, ik zie een lijk van een vrouw met rode nagellak, onder een laken.

Ja, ik geloof dan blindelings dat de russen burgers hebben vermoord.
geloof ik ook wel hoor
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:35:26 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326277
maar ik geloof ook dat we wereldkampioen gaan worden ... daarmee zijn we het nog niet
  maandag 4 april 2022 @ 10:36:45 #236
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204326288
quote:

[..]
Als een journalist al een pistool op z'n hoofd krijgt vind ik de nuance dat er misschien deserteurs dood geschoten worden helemaal niet zo ver gezocht. Ik geloof niet zo in die Bad guy's- Good guy's denktunnel
Iemand die staat te filmen in een Oekraïense stad kan in oorlogstijd overkomen als een spion. Verder leeft desbetreffende journalist nog en zijn die honderden lijken in Boetsja allemaal dood...
pi_204326295
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ] Is onze coördinator die snel eea gaat regelen al bekend?
De voormalige nazi's willen geen energiesancties want economie.
  maandag 4 april 2022 @ 10:39:03 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204326304
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
geloof ik ook wel hoor
Fijn ^O^
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:39:50 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326306
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 10:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Fijn ^O^
nou fijn man

oorlogsmisdaden, geexecuteerde vrouwen ... heel fijn idd

genieten dit
  maandag 4 april 2022 @ 10:40:02 #240
6484 ExTec
pi_204326309
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:35 schreef sp3c het volgende:
maar ik geloof ook dat we wereldkampioen gaan worden ... daarmee zijn we het nog niet
Hier heb ik ellenlange discussies over gehad, die je maar vervelend vond, Seal of Official Truth, weet je nog?

Maar idd, het is winst dat zelfs AchJa nu oorlogsmisdaden ziet. Nu pas.

Want het volledig wegvagen van complete steden, en oude van dagen met auto en al opblazen met je T-72 was niet genoeg.

Sorry, dan ben ik bang dat HiZ z'n commentaar dat je een useful idiot bent, hout snijd.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:41:42 #241
8781 crew  Frutsel
pi_204326315
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hier heb ik ellenlange discussies over gehad, die je maar vervelend vond, Seal of Official Truth, weet je nog?

Want het volledig wegvagen van complete steden, en oude van dagen met auto en al opblazen met je T-72 was niet genoeg.

Sorry, dan ben ik bang dat HiZ z'n commentaar dat je een useful idiot bent, houd snijd.
Schijnt dat dat zelfs doelbewust was omdat de vrouw in de auto burgemeester was.
Als je doelt op dat incident op die t-splitsing in het begin van de oorlog tenminste
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:41:43 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326316
quote:

[..]

Sorry, dan ben ik bang dat HiZ z'n commentaar dat je een useful idiot bent, houd snijd.
ja dat was net zo'n onzinnige discussie

zit er een keer iemand in zo'n topic die daadwerkelijk aantoonbaar verstand van zaken heeft mag het weer niet omdat het niet zwart/wit genoeg is en blijven we hem dagenlang afzeiken zonder enige reden
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:41:45 #243
5428 crew  miss_sly
pi_204326317
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 10:30 schreef nixxx het volgende:

[..]
Maar wat je zei kwam er op neer dat je op basis van wat er nu bekend is, de Russen alvast schuldig vind aan oorlogsmisdaden.

Dat is wmb op persoonlijk niveau ok, want daar hangen nog geen consequenties aan, tenzij je molotovcocktails naar de Russische ambassade gaat gooien bijv ;)

Edit: persoonlijk vind ik er ook al wel genoeg aanwijzingen voor dat de Russen oorlogsmisdaden plegen hoor
Dat de Russen oorlogsmisdaden plegen, staat volgens mij al buiten kijf. Welke precies aan hen zijn toe te wijzen, is iets waar je nog onderzoek naar kunt en moet doen. Maar zoals in Bucha, ja, daar ga ik vanuit dat dit voor het overgrote merendeel Russische oorlogsmisdaden betreft. En dat veroordelen vind ik dan voor mezelf in ieder geval belangrijker dan opmerken of bedenken dat er wellicht ook door Ukraïeners een deserteur doodgeschoten zou kunnen zijn. Niet goed te praten, maar in dit geval niet relevant.
pi_204326325
quote:

[..]
Die man woont er al jaren en maakt gewoon pro Oekraïne oorlogs verslagen voor Nederlands Dagblad, geeft je wel te denken aan hoe verhard die mensen daar zijn geworden.

Het weren van objectieve journalisten in je land in oorlog is geen goed teken.
Vakman pur sang
pi_204326342
De Amerikanen pleegden vanaf 18 april 1942 ook dagelijks oorlogsmisdaden, is niet echt te voorkomen, een leger zonder zielenpijn en bloedlust is een gedoemd leger.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:44:52 #246
5428 crew  miss_sly
pi_204326343
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die man woont er al jaren en maakt gewoon pro Oekraïne oorlogs verslagen voor Nederlands Dagblad, geeft je wel te denken aan hoe verhard die mensen daar zijn geworden.

Wat ik begreep uit een gesprek vanochtend op de radio is dat deze journalist tegen de op dit moment geldende wetten real time op social media foto's plaatste van een aanval. Op dit moment is dat niet gewenst omdat dat wordt gezien als mogelijke strategische informatie voor mensen die die informatie niet nodig hebben. Had hij die foto's 3 uur laer geplaatst, was er niets aan de hand geweest.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:45:28 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326349
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat de Russen oorlogsmisdaden plegen, staat volgens mij al buiten kijf. Welke precies aan hen zijn toe te wijzen, is iets waar je nog onderzoek naar kunt en moet doen. Maar zoals in Bucha, ja, daar ga ik vanuit dat dit voor het overgrote merendeel Russische oorlogsmisdaden betreft. En dat veroordelen vind ik dan voor mezelf in ieder geval belangrijker dan opmerken of bedenken dat er wellicht ook door Ukraïeners een deserteur doodgeschoten zou kunnen zijn. Niet goed te praten, maar in dit geval niet relevant.
dus je houd de mogelijkheid wel open?

en met een wel hele vrolijke P.I.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:47:12 #248
5428 crew  miss_sly
pi_204326362
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
dus je houd de mogelijkheid wel open?

en met een wel hele vrolijke P.I.
Ik heb geen enkele draai gemaakt en niets anders gezegd.
En die PI-opmerking richting jou kwam niet van mij. Hou je vetes maar met de juiste persoon.
Ik vind hem overigens niet vrolijk, maar vriendelijk. Iets wat volgens mij altijd moet kunnen, vriendelijkheid.
pi_204326363
quote:

[..]

Het op internet plaatsen van info waar Rusland mogelijk wat aan heeft is ook niet heel slim. Of je nou pro Oekraïne bent of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 04-04-2022 11:00:54 ]
  maandag 4 april 2022 @ 10:48:10 #250
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204326369
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou fijn man

oorlogsmisdaden, geexecuteerde vrouwen ... heel fijn idd

genieten dit
Dat zeg ik toch niet :(
  maandag 4 april 2022 @ 10:52:18 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204326399
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 10:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het op internet plaatsen van info waar Rusland mogelijk wat aan heeft is ook niet heel slim. OF je nou pro Oekraïne of niet.
En onze zelfverklaard nadenker lijkt even te vergeten dat Oekraïne in oorlog is: dat er dan niet de tijd genomen wordt om uit te zoeken wie het precies is en wat zijn bedoelingen zijn, en dat er daardoor dit soort ogenschijnlijke foute beslissingen genomen worden, is jammer maar wel begrijpelijk. Het is niet alsof hij standrechtelijk geëxecuteerd werd.
Huilen dan.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:53:32 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326403
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 10:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
dat lijkt niet uit te maken vandaag
  maandag 4 april 2022 @ 10:53:40 #253
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204326406
quote:

[..]

Het is geen kwestie van objectieve journalisten of niet objectieve journalisten. Het is een oorlogssituatie. Iemand die zomaar de boel gaat filmen, is daarmee altijd een risico voor de nationale veiligheid - en die heeft op dat moment prioriteit.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:54:12 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326409
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb geen enkele draai gemaakt en niets anders gezegd.
En die PI-opmerking richting jou kwam niet van mij. Hou je vetes maar met de juiste persoon.
Ik vind hem overigens niet vrolijk, maar vriendelijk. Iets wat volgens mij altijd moet kunnen, vriendelijkheid.
ja prima, zolang we de mogelijkheid open mogen houden vind ik het best verder hoor
pi_204326419
quote:

[..]

Er geldt daar een staat van beleg. Vrijheid van journalistiek is dus onderworpen aan de regels van de krijgsmacht. In zo'n situatie dit doen is ontzettend dom en hij had ook dood geschoten kunnen worden.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:59:01 #256
5428 crew  miss_sly
pi_204326438
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja prima, zolang we de mogelijkheid open mogen houden vind ik het best verder hoor
Ik weet niet wat het is dat je wil, hoor, maar ik geloof dat ik verder even niet op je ga reageren :)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:59:19 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326440
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:56 schreef Confetti het volgende:

[..]
Er geldt daar een staat van beleg. Vrijheid van journalistiek is dus onderworpen aan de regels van de krijgsmacht. In zo'n situatie dit doen is ontzettend dom en hij had ook dood geschoten kunnen worden.
dat is niet helemaal waar, oorlogscorrespondenten worden beschermd onder het internationale recht

maar slim bezig was hij idd niet
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:59:36 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326442
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het is dat je wil, hoor, maar ik geloof dat ik verder even niet op je ga reageren :)
ja of nee was prima
  maandag 4 april 2022 @ 11:01:04 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204326451
quote:

Sorry, dan ben ik bang dat HiZ z'n commentaar dat je een useful idiot bent, hout snijd.
Dan heb je inhoudelijk dus nog steeds niet begrepen van wat ik allemaal gepost heb. Ik wijt het dan maar aan de waas die je voor je ogen krijgt als het over dit soort zaken gaat.

Gelukkig waren er genoeg users die wel snapten wat ik bedoelde.
  maandag 4 april 2022 @ 11:01:54 #260
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_204326456
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 10:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nou, je pi knikt van ja...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 april 2022 @ 11:04:45 #261
6484 ExTec
pi_204326473
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 11:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan heb je inhoudelijk dus nog steeds niet begrepen van wat ik allemaal gepost heb. Ik wijt het dan maar aan de waas die je voor je ogen krijgt als het over dit soort zaken gaat.

Gelukkig waren er genoeg users die wel snapten wat ik bedoelde.
Nee hoor, ik snapte je 101%.

Alleen je vreselijk formele, koude benadering, die dus feitelijk neerkwam op consequent twijfel zaaien, vond ik wat vervelend.

Want wat was de laatste?

We moesten er niet vanuit gaan dat de wasmachines achter in die opgeblazen vrachtauto's geplunderd waren,

Nee, we moesten toch echt de optie openhouden dat dat blijkbaar hun eigen wasmachines waren.
pi_204326504
Jeetje, is iedereen met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag of zo?
pi_204326508
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
Het is pleurisweer en de verwarming staat uit. Oja, het is maandag.
  maandag 4 april 2022 @ 11:12:00 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204326520
quote:
Gek he als je beelden ziet van oorlogsmisdaden.
pi_204326525
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:10 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Het is pleurisweer en de verwarming staat uit. Oja, het is maandag.
Goed punt wel, ja.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:14:16 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326533
quote:
die mogelijkheid wil ik best open laten

ik ging gewoon lekker :Y
  maandag 4 april 2022 @ 11:15:21 #267
6484 ExTec
pi_204326542
quote:
Welnee. :)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:16:18 #268
5428 crew  miss_sly
pi_204326548
quote:
Nee, ik heb op zich een prima humeur O+
Mijn leven is mooi, iets om blij om te zijn.

Maar ik word wel erg verdrietig van wat ik dit weekend voorbij heb zien komen uit Ukraïene. En de wetenschap dat wat er nu naar buiten komt nog niet alles is. Als dit is hoe Bucha en Irpin worden aangetroffen, hoe moet het dan zijn als Mariupol ooit bevrijd is? Ik heb er grote moeite mee te beseffen dat dit is hoe mensen met elkaar om kunnen gaan.
  maandag 4 april 2022 @ 11:16:51 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204326553
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 11:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee hoor, ik snapte je 101%.

Alleen je vreselijk formele, koude benadering, die dus feitelijk neerkwam op consequent twijfel zaaien, vond ik wat vervelend.

Want wat was de laatste?

We moesten er niet vanuit gaan dat de wasmachines achter in die opgeblazen vrachtauto's geplunderd waren,

Nee, we moesten toch echt de optie openhouden dat dat blijkbaar hun eigen wasmachines waren.
Lijkt me nog steeds de meest voor de hand liggende mogelijkheid hoor.

Leuk die verhalen dat de Russen bij de lokale PostUKR drop off points spullen naar huis laten sturen maar er komt nog geen jerrycan diesel hun kant op maar de logistieke lijnen de andere kant op werken nog feilloos... Ja natuurlijk... :')

Maar goed, we beginnen weer van voren af aan en daar heb ik geen zin in verder. Zeker niet met mensen die de wereld door een rietje bekijken waar ook nog een bijna ondoordringbare rode waas in zit. Dus :W .
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:17:40 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326560
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 11:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Leuk die verhalen dat de Russen bij de lokale PostUKR drop off points spullen naar huis laten sturen maar er komt nog geen jerrycan diesel hun kant op maar de logistieke lijnen de andere kant op werken nog feilloos... Ja natuurlijk... :')

Maar goed, we beginnen weer van voren af aan en daar heb ik geen zin in verder. Zeker niet met mensen die de wereld door een rietje bekijken waar ook nog een bijna ondoordringbare rode waas in zit. Dus :W .
je P.I. is te zakelijk man
  maandag 4 april 2022 @ 11:20:25 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:20:37 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326588
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is dat ook al een ding tegenwoordig???

Misschien moet Scvjb hier maar gaan posten dan...
_O-
pi_204326590
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is dat ook al een ding tegenwoordig???

Misschien moet Scvjb hier maar gaan posten dan...
Zeg }:|
  maandag 4 april 2022 @ 11:21:00 #274
6484 ExTec
pi_204326591
quote:

Nee, precies, het is allemaal in scene gezet, natuurlijk.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:21:58 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326604
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 11:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, precies, het is allemaal in scene gezet, natuurlijk.
niet per se is niet hetzelfde als sowieso niet
  maandag 4 april 2022 @ 11:24:05 #276
6484 ExTec
pi_204326617
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 11:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet per se is niet hetzelfde als sowieso niet
Ja, wat is het nou, is het nou waar, of niet?

Verwarrend, dit.

Is het soms half waar ofzo? Zoals een "beetje dood" misschien?
  maandag 4 april 2022 @ 11:25:20 #277
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204326625
quote:

[..]

De post was in Wit-Rusland hè ;)

Of zullen we het Witgoed-Rusland gaan noemen vanaf nu?
pi_204326633
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Verwarrend, dit.

“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:26:39 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326635
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zeg }:|
ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar :?
ik kan me voorstellen dat in het guitige goede leven van de Alkmaarse hogere sferen O-) zorgen zijn over de investeringen in Rusland :lijstje: of kijken ze net als ons onder het genot van een Jopen B:)B naar de tv en denken ze oranje boven w/ en fuck Putin ^p^ en de orthodoxe kerk <O) ?
  maandag 4 april 2022 @ 11:27:23 #280
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204326640
Is dit ONZ?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:27:49 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326645
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Verwarrend, dit.

ik zou het per geval bekijken, soms wel ... soms niet
  maandag 4 april 2022 @ 11:30:31 #282
6484 ExTec
pi_204326667
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 11:25 schreef nixxx het volgende:

[..]

Weet je wat ook allemaal in scene is gezet? De talrijke afgetapte telefoongesprekken, van soldaten die naar huis bellen, en dan bijkans verlanglijstjes van moeder de vrouw door krijgen.

Wat ik al eerder opgemerkt heb, Oekraïense leger is eigenlijk een toneelgezelschap waar joop van de ende jaloers op is.
pi_204326672
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 11:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar :?
ik kan me voorstellen dat in het guitige goede leven van de Alkmaarse hogere sferen O-) zorgen zijn over de investeringen in Rusland :lijstje: of kijken ze net als ons onder het genot van een Jopen B:)B naar de tv en denken ze oranje boven w/ en fuck Putin ^p^ en de orthodoxe kerk <O) ?
TR gezet :P
pi_204326676
quote:

[..]
Die beelden komen uit Belarus, logistiek is daar prima op orde. Komt ook keurig overeen met de troepen vanuit het noorden die de afgelopen week zijn teruggetrokken (naar Belarus)
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:32:31 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326689
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
TR gezet :P
-O-
pi_204326744
Fitties tussen modjes in dit topic.
#goedvoorbeeld :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204326756
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef superniger het volgende:
Ja kan eigenlijk niet.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:40:54 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326759
quote:
we zijn niet verplicht om het met elkaar eens te zijn he

alleen beleidsfitties moeten achter de schermen

#nietnoordkorea
  maandag 4 april 2022 @ 11:41:37 #289
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204326763
twitter

Gomel: vlakbij Oekrainse en Russische grens.
are we infinite or am I alone
  maandag 4 april 2022 @ 11:42:00 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204326767
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
we zijn niet verplicht om het met elkaar eens te zijn he

alleen beleidsfitties moeten achter de schermen

#nietnoordkorea
Mag het nu weer ontopic?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:42:18 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326771
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 11:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mag het nu weer ontopic?
het mag altijd ontopic
  maandag 4 april 2022 @ 11:42:52 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204326774
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:41 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben de spoorlijnen toch opgeblazen? Ver komen ze niet :P
pi_204326782
quote:

[..]
Hopelijk liggen er wat mijnen op het spoor.
  maandag 4 april 2022 @ 11:51:30 #294
6484 ExTec
pi_204326836
quote:
Zijn net mensen hé ;)
pi_204326913
Zouden we deze week bij de uitzendingen van Ongehoord wappieNederland te horen krijgen dat de beelden in Bucha gefabriceerd zijn en dat de doden eigenlijk de schuld zijn Zelensky?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 11:58:26 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204326917
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Zouden we deze week bij de uitzendingen van Ongehoord wappieNederland te horen krijgen dat de beelden in Bucha gefabriceerd zijn en dat de doden eigenlijk de schuld zijn Zelensky?
mogelijk

maar wie kijkt dat nou
pi_204326931
Beetje oorlog voeren in dit forum.
Foei!!
Vakman pur sang
  maandag 4 april 2022 @ 12:00:16 #298
6484 ExTec
pi_204326940
quote:

[..]
Zover ik weet is dat nog niet gebeurt, ze hebben er wel een hobby van gemaakt om signaleringskasten langs het spoor op te blazen.

Gevolg daarvan is dat je blind over het spoor rijd, dus stapvoets. Alles duurt dus heel erg lang, maar betekent helaas niet dat er niks meer door komt.

De moedige wit-russen die de sabotage uitvoeren, zijn zich er zeer van bewust dat al te heftig los gaan ook burger levens kan kosten.
  maandag 4 april 2022 @ 12:00:28 #299
38496 Perrin
pi_204326944
Luchtalarm!
  maandag 4 april 2022 @ 12:00:35 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204326946
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 11:31 schreef Cheeseburgert het volgende:

Die beelden komen uit Belarus, logistiek is daar prima op orde. Komt ook keurig overeen met de troepen vanuit het noorden die de afgelopen week zijn teruggetrokken (naar Belarus)
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 11:25 schreef nixxx het volgende:

:D

Maakt voor mijn opmerking weinig uit natuurlijk... De logistieke aanvoer is vanaf dag 1 al een drama bij de Russen maar andersom zou het allemaal prima gaan?
pi_204326949
quote:
88s.gif Op maandag 4 april 2022 10:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat is niet helemaal waar, oorlogscorrespondenten worden beschermd onder het internationale recht

maar slim bezig was hij idd niet
Oekraïne moet alleen niet vergeten dat Oekraïne op dit moment alleen kan doen wat het doet bij de gratie van leveringen van wapens etc onder andere uit Nederland.

Maw beetje respect naar degene die je in leven houdt is ook wel op zijn plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')