abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2022 @ 21:59:58 #1
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204323759
@Divje Waterdrinkers vrouw is een Rus.
  zondag 3 april 2022 @ 22:04:34 #3
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204323788
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
@:Divje Waterdrinkers vrouw is een Rus.
Apart verhaal wel, maar idd, de zorg is anders dan in Nederland. Blijft m'n vraag waar @luxerobots zijn stellingen op baseert om de algehele zorg in Rusland te diskwalificeren.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_204323811
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:04 schreef Divje het volgende:

[..]
Apart verhaal wel, maar idd, de zorg is anders dan in Nederland. Blijft m'n vraag waar @:luxerobots zijn stellingen op baseert om de algehele zorg in Rusland te diskwalificeren.
Mijn informatie komt van Russen (wonende in Nederland). Als je bijvoorbeeld moet bevallen, is het zaak om ruim van te voren wat geld naar het ziekenhuis over te maken. Dat is verder niet vastgelegd, maar dat doe je omdat je op die manier verzekerd bent van een goed bed (goede zorg).

Plotseling bevallen en geen geld overgemaakt hebben, kan ervoor zorgen dat ze in het ziekenhuis heel lastig gaan doen. Dan kun je bijvoorbeeld geweigerd worden, of vragen ze opeens heel veel geld.

Ze hebben daar een soort informeel systeem waarbij je geld over maakt of connecties moet hebben. Maar op papier is het natuurlijk allemaal gratis en goed geregeld.
pi_204323846
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mijn informatie komt van Russen (wonende in Nederland). Als je bijvoorbeeld moet bevallen, is het zaak om ruim van te voren wat geld naar het ziekenhuis over te maken. Dat is verder niet vastgelegd, maar dat doe je omdat je op die manier verzekerd bent van een goed bed (goede zorg).

Plotseling bevallen en geen geld overgemaakt hebben, kan ervoor zorgen dat ze in het ziekenhuis heel lastig gaan doen. Dan kun je bijvoorbeeld geweigerd worden, of vragen ze opeens heel veel geld.

Ze hebben daar een soort informeel systeem waarbij je geld over maakt of connecties moet hebben. Maar op papier is het natuurlijk allemaal gratis en goed geregeld.
Je maakt dat geld niet over. Je gaat op gesprek bij een arts en stopt hem dat geld zwart toe. In Hongarije, waar dat ook gebeurt, is het ongeveer één gemiddeld maandsalaris voor een bevalling.
  zondag 3 april 2022 @ 22:10:27 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204323851
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Obama had in principe geen ongelijk dat de VS zich meer moest richten op het Verre Oosten, natuurlijk.

En ook dat de Koude Oorlog wel voorbij was want dit is geen Koude Oorlog, dit is een doodgewone warme oorlog.
Ja, we zijn ook gewoon 10 jaar verder. Het Rusland van toen is echt een ander Rusland dan dat van nu, hoewel Romney (nadat ik even snel wat artikelen uit die tijd doorscande) wel degelijk goed doorzag dat Rusland net iets teveel supermachtaspiraties kreeg. Verder kun je je ook afvragen of het wat had uitgemaakt. Wat had Romney willen doen, een oorlog beginnen met Rusland?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204323859
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Je maakt dat geld niet over. Je gaat op gesprek bij een arts en stopt hem dat geld zwart toe.
Of je het geld overmaakt of zwart toestopt is meer een semantische discussie.

quote:
In Hongarije, waar dat ook gebeurt, is het ongeveer één gemiddeld maandsalaris voor een bevalling.
Ah, dat wist ik niet.
pi_204323861
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, we zijn ook gewoon 10 jaar verder. Het Rusland van toen is echt een ander Rusland dan dat van nu, hoewel Romney (nadat ik even snel wat artikelen uit die tijd doorscande) wel degelijk goed doorzag dat Rusland net iets teveel supermachtaspiraties kreeg. Verder kun je je ook afvragen of het wat had uitgemaakt. Wat had Romney willen doen, een oorlog beginnen met Rusland?
En tegelijk heeft de VS met een China te maken, wat Obama heel goed zag, wat zich enorm gesterkt voelt door Trumps mislukte handelsoorlog dus de VS kan nauwelijks terugschakelen naar de oude Koude Oorlog situatie.

De nieuwe focus van de VS was correct, de uitvoering door Trump, oh verrassing, totaal niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2022 22:13:36 ]
pi_204323875
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Of je het geld overmaakt of zwart toestopt is meer een semantische discussie.
[..]
Ah, dat wist ik niet.
Niet helemaal. Het is natuurlijk zwart, dus overmaken zou dan niet zo logisch zijn :+
pi_204323882
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Even ervan uitgaande dat Romney president was geweest van 2012 tot 2020. Hij had Oekraïne eerder en beter kunnen bewapenen en Poetin kunnen afschrikken.
pi_204323883
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Niet helemaal. Het is natuurlijk zwart, dus overmaken zou dan niet zo logisch zijn :+
Dat zijn dus nog landen waar cash koning is :D
pi_204323890
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Je kunt het misschien wel overmaken naar de rekening van zijn vrouw of een rekening in Zwitserland.

Maar goed, jij je zin.
  zondag 3 april 2022 @ 22:15:54 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204323896
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Even ervan uitgaande dat Romney president was geweest van 2012 tot 2020. Hij had Oekraïne eerder en beter kunnen bewapenen en Poetin kunnen afschrikken.
Dat zou vrij dubieus zijn geweest: een regime change bewerkstelligen en vervolgens dat regime bewapenen. Dan had ik het logisch gevonden als Poetin er een bommetje op had gegooid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204323915
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kunt het misschien wel overmaken naar de rekening van zijn vrouw of een rekening in Zwitserland.

Maar goed, jij je zin.
Overigens is dat vermoedelijk, tenzij er heel veel veranderd is, niet anders in Oekraine. De kunst daar was de eerste keer de juiste persoon te betalen zodat je geen verdere betalingen hoefde te doen. Of dat nu om vergunningen, verkeersovertredingen of zakelijke deals ging.
  zondag 3 april 2022 @ 22:22:32 #15
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204323957
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zal dit maar geloven dan. Mijn ex-vriendin kreeg gewoon alle zorg die ze nodig had als er iets was. Maar in St. Petersburg is dat wat makkelijker dan op het platteland bijvoorbeeld :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 3 april 2022 @ 22:23:23 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204323964
twitter

Dit verhaal (dat de burgemeester en haar gezin betreft) wordt door meerdere bronnen bevestigd.
Huilen dan.
  zondag 3 april 2022 @ 22:23:50 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204323967
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:29 schreef AgLarrr het volgende:

Baltische staten dan? Daar is al met al op dit moment ook al zo'n 150K aan Russische troepen gelegerd. Nog even los van al die andere Europese landen die aan Rusland grenzen.
Kunnen ze de dienstplichtigen inzetten bij de Baltische staten zodat ze die 150k kunnen inzetten in Ukraine?
  zondag 3 april 2022 @ 22:24:30 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204323974
No maar FF een rondje (random) irt headlines .... die ik - meen - nog niet eerder voorbij zag komen
quote:
bron: errrr.theeee 03apr22
• Russia denies Ukraine war-crimes allegations
• Russia comments on Ukraine peace deal status
• Slovakia agrees to pay for Russian gas in rubles
• Zelensky rejected peace offer days before Russian offensive – WSJ
• Poland makes nuke offer to US
• Spain sees highest inflation in nearly 40 years
• Trump names 'biggest danger' to America
• Bank of England warns of energy-price shock
• US drivers create fuel shortage in Mexico
• Ukraine star calls for further World Cup qualifier delay
• UK draws up plan to cut energy imports dependence
• ‘Sanctions games’ weaken dollar and euro – Kremlin
• EU has ‘sanctioned itself’ – UK ex-diplomat
• France’s Macron is a key enabler of NATO’s anti-Russian provocations
Benieuwd of Slowakije, lid van de EU, zich gaat onderwerpen of toch gewoon maar meelift met wat andere landen doen, zoals gaatjes zoeken in de betaal(om)leiding. Blijft ergens wel vreemd dat EU landen los van dat drijfzand, gaan voor hun eigen Put-In belangen (wat reden zal zijn dat RT dat graag bekend maakt).

Ook interessant dat Polen zich belangrijker lijkt te willen gaan maken in de NATO o.a. door voor te stellen daar commandcenter (zoals o.a. ons Brunssum) in te gaan richten. Dit zal natuurlijk door Rusland als bedreigen worden ervaren (en reden dat RT dat graag meldt).

Morgen zal ik wel een headline zien zoals "The Netherlands appoints sanctioncoordinator" & "Highest Inflation ever"
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 april 2022 @ 22:25:55 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204323986
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]

Dit verhaal (dat de burgemeester en haar gezin betreft) wordt door meerdere bronnen bevestigd.
Aldus Visegrad24 uit het Hongarije van Victor "Dikke lul, ik wil niets tegen Poetin ondernemen, daar hebben we als Hongarije alleen maar last van, Oekraine krijgt de klere maar" Orban.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204323988
quote:
[ twitter ]

Honden.
zie email 27 oktober
pi_204323996
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 22:30:55 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204324015
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Aldus Visegrad24 uit het Hongarije van Victor "Dikke lul, ik wil niets tegen Poetin ondernemen, daar hebben we als Hongarije alleen maar last van, Oekraine krijgt de klere maar" Orban.
En daar lijkt hij dankzij zijn grotendeels met overheidsgeld gefinancierde campagne in de staatsmedia nog voor beloond te gaan worden ook.
Huilen dan.
pi_204324025
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:27 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
twitter

Wat zijn dat voor clowns daar in het Kremlin, christus te paard :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 3 april 2022 @ 22:32:26 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204324027
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 22:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En daar lijkt hij dankzij zijn grotendeels met overheidsgeld gefinancierde campagne in de staatsmedia nog voor beloond te gaan worden ook.
Ja, vandaag naar het zich laat aanzien herkozen die Poetinkontkruiper.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204324031
Russia asks U.N. Security Council to discuss Bucha 'provocation'
https://www.reuters.com/w(...)vocation-2022-04-03/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 3 april 2022 @ 22:36:21 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204324064
quote:
[ twitter ]
Yep, daar waren we eerder..... met (nofi) MH17 verdeel , heers en zorg dat mensen zich bezig gaan houden met tijden, data en datums.

Het gaat mij niet verbazen dat we over een jaar te horen krijgen dat er helemaal geen aanval was op Oekraïne, Kiev & Marioepol zichzelf hebben beschoten met firecrackers en dat alles in scène was gezet door de acteur Zelensky die immers weet hoe dat moet.

Maar goed het is verspilde moeite in te gaan op dit soort staatsreacties omdat contra indicaties aanleiding zullen zijn voor een verdere verdraaing. Laten we de energie maar bewaren voor het proces.
pi_204324066
twitter
pi_204324073
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 22:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep, daar waren we eerder..... met (nofi) MH17 verdeel , heers en zorg dat mensen zich bezig gaan houden met tijden, data en datums.

Het gaat mij niet verbazen dat we over een jaar te horen krijgen dat er helemaal geen aanval was op Oekraïne, Keiv & Marioepol zichzelf hebben beschoten met firecrackers en dat alles in scène was gezet door de acteur Zelensky die immers weet hoe dat moet.

Maar goed het is verspilde moeite in te gaan op dit soort staatsreacties omdat contra indicaties aanleiding zullen zijn voor een verdere verdraaing. Laten we de energie maar bewaren voor het proces.
We moeten deze onzin zoveel mogelijk belachelijk maken.
pi_204324114
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204324141
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:37 schreef polderturk het volgende:

[..]
We moeten deze onzin zoveel mogelijk belachelijk maken.
Dat is teveel eer. Het simpele feit dat de Russen het beweren moet voldoende reden zijn om het als leugen terzijde te leggen.
  zondag 3 april 2022 @ 22:48:03 #31
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204324143
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:32 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
[ twitter ]

Tja dan moet je toch wel lef en een plaat beton van Kiev tot het Kremlim voor je kop hebben om te protesteren dat er geen misdaden werden gepleegd, al was het maar dat je daar op speciale uitnodiging was.

Ik ga benieuwd zijn naar footage als "bewijs" die verteld dat binnengevallen Russen daar het gras maaiden, boodschappen deden, oudjes naar de bingo brachten en de straten veegden met dat alles pais & vree was.
De volgende UN claim door Rusland zal wel zoiets worden dat een Oekraïner in Bucha een molotov naar een tank smeet en dat het Russische koksmaatje hun soep voor hun wilde koken.

Ik ga wel proberen te kijken met wat en hoe ze dat gaan brengen.
pi_204324150
quote:
Zal ook wel radioactief stof in die dingen zitten.
pi_204324158
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 22:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het gaat mij niet verbazen dat we over een jaar te horen krijgen dat er helemaal geen aanval was op Oekraïne, Kiev & Marioepol zichzelf hebben beschoten met firecrackers en dat alles in scène was gezet door de acteur Zelensky die immers weet hoe dat moet.

Ik heb vandaag al letterlijk op FB gelezen dat het de Nazi regering van Oekraïne is geweest die Mariupul kapot heeft geschoten.
Цой жив
  zondag 3 april 2022 @ 22:50:21 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324159
quote:
[ twitter ]

Olha Sukhenko was targeted because she was a mayor.
Her body was found in a mass grave with 20 other Ukrainians, including her husband and son.
The head of a neighboring community in Kopyliv says her body showed clear signs of torture, including broken fingers and arms.

Sadistische handelingen zonder enkel strategisch militair nut...
pi_204324174
twitter
pi_204324179
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is teveel eer. Het simpele feit dat de Russen het beweren moet voldoende reden zijn om het als leugen terzijde te leggen.
Twitter moet een "fakenews" waarschuwing bij al hun tweets plaatsen.
  zondag 3 april 2022 @ 22:54:55 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204324186
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:50 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Olha Sukhenko was targeted because she was a mayor.
Her body was found in a mass grave with 20 other Ukrainians, including her husband and son.
The head of a neighboring community in Kopyliv says her body showed clear signs of torture, including broken fingers and arms.

Sadistische handelingen zonder enkel strategisch militair nut...
Daar hebben we praktisch vanaf dag één al voorbeelden van gezien:
Ik houd m'n hart vast voor de verschrikkingen waar we nog van gaan horen wanneer de Russen zich ook op andere plekken terug gaan trekken.
Huilen dan.
pi_204324192
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 22:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Daar hebben we praktisch vanaf dag één al voorbeelden van gezien:
Ik houd m'n hart vast voor de verschrikkingen waar we nog van gaan horen wanneer de Russen zich ook op andere plekken terug gaan trekken.
Zolang Kees71 het niet bevestigd geloof ik er niets van! /s
  zondag 3 april 2022 @ 22:57:11 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204324196
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zolang Kees71 het niet bevestigd geloof ik er niets van! /s
Of: JA MAAR DE KNEE CAPPING VIDEO!!!!11111
Huilen dan.
pi_204324198
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:53 schreef polderturk het volgende:

[..]
Twitter moet een "fakenews" waarschuwing bij al hun tweets plaatsen.
Gewoon blokkeren is beter. Mensen hebben de neiging iets dat vaak genoeg wordt herhaald geloofwaardigheid toe te rekenen. Kan het nog zulke grote bullshit zijn, na een tijdje gelooft een deel van de mensen het.
pi_204324201
Ja Russen zeggen dat het acteurs zijn die zomaar even op straat gaan liggen en later weer opstaan.
pi_204324210
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef HiZ het volgende:

[..]
Gewoon blokkeren is beter. Mensen hebben de neiging iets dat vaak genoeg wordt herhaald geloofwaardigheid toe te rekenen. Kan het nog zulke grote bullshit zijn, na een tijdje gelooft een deel van de mensen het.
Naja, en dit.
Twitter deelde wel een ban uit op het account van die Oranje debiel, maar dit soort bullshit is geen probleem :')
pi_204324215
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef quirina het volgende:
Ja Russen zeggen dat het acteurs zijn die zomaar even op straat gaan liggen en later weer opstaan.
Hoe weet je dat een Rus liegt?

Antwoord : zijn lippen bewegen.
pi_204324238
quote:
[ twitter ]
Uit de zogenaamde feiten:

''During the time that the town has been under the control of the Russian armed forces, not a single local resident has suffered from any violent action. Russian servicemen have delivered and distributed 452 tonnes of humanitarian aid to civilians in Kiev Region.

For as long as the town was under the control of the Russian armed forces and even then, up to now, locals in Bucha were moving freely around the town and using cellular phones.

The exits from Bucha were not blocked. All local residents were free to leave the town in northern direction, including to the Republic of Belarus. At the same time, the southern outskirts of the city, including residential areas, were shelled round the clock by Ukrainian troops with large-calibre artillery, tanks and multiple launch rocket systems.''

De Russen kwamen gewoon hulpgoederen brengen en iedereen kon zich vrij bewegen.

De doden en gewonden kwamen van de Oekraïners (wat dan wel weer de vraag oproept of het nu echt doden zijn, of toch weer acteurs). :')
pi_204324242
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef quirina het volgende:
Niet alleen Russen die dat zeggen...
pi_204324256
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Uit de zogenaamde feiten:

''During the time that the town has been under the control of the Russian armed forces, not a single local resident has suffered from any violent action. Russian servicemen have delivered and distributed 452 tonnes of humanitarian aid to civilians in Kiev Region.

For as long as the town was under the control of the Russian armed forces and even then, up to now, locals in Bucha were moving freely around the town and using cellular phones.

The exits from Bucha were not blocked. All local residents were free to leave the town in northern direction, including to the Republic of Belarus. At the same time, the southern outskirts of the city, including residential areas, were shelled round the clock by Ukrainian troops with large-calibre artillery, tanks and multiple launch rocket systems.''

De Russen kwamen gewoon hulpgoederen brengen en iedereen kon zich vrij bewegen.

De doden en gewonden kwamen van de Oekraïners (wat dan wel weer de vraag oproept of het nu echt doden zijn, of toch weer acteurs). :')
Feit : geëxecuteerde burgers in de straat.

Overbodig : Russische nonsense.
pi_204324265
quote:

[..]
[ twitter ]

Blufpoker, vlucht naar voren, initiatief bij jezelf houden.

Bellingcat en anderen analyseren al hun beweringen. Sommige zijn helaas waar (in de benen schieten), andere aantoonbaar onjuist. Waarschijnlijk komen de Russen met dat in benen schieten, de verklaring van die moeder uit Mariupol en bewijzen dat de lijken op sommige filmpjes bewogen (is al ontkracht, leek zo door regendruppel). Ik denk niet dat belachelijk maken de goede methode is. Het lijkt mij beter verschrikkelijk goed te kijken naar alles waar ze mee komen en te vragen of die moeder en haar kind mee komen, (om te kijken of een van beide,wsl het kind, gemarteld is).
pi_204324274
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 22:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Of: JA MAAR DE KNEE CAPPING VIDEO!!!!11111
Mischien moet we gewoon zelf op zoek naar de waarheid op het Internet zoals met Ivermectine?

https://arstechnica.com/s(...)hless-against-covid/
pi_204324282
Die zwangere vrouw was ook een actrice. Zei die Russische ambassadeur uit Den Haag.
Ze houden wel van acteren dan hè die Oekraïners en Russen…
…. Huil ;(
pi_204324285
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:06 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Bellingcat en anderen analyseren al hun beweringen. Sommige zijn helaas waar (in de benen schieten), andere aantoonbaar onjuist. Waarschijnlijk komen de Russen met dat in benen schieten, de verklaring van die moeder uit Mariupol en bewijzen dat de lijken op sommige filmpjes bewogen (is al ontkracht, leek zo door regendruppel). Ik denk niet dat belachelijk maken de goede methode is. Het lijkt mij beter verschrikkelijk goed te kijken naar alles waar ze mee komen en te vragen of die moeder en haar kind mee komen, (om te kijken of een van beide,wsl het kind, gemarteld is).
Maar met welk doel dan? Geloven ze daar in het Kremlin daadwerkelijk dat al die landen die zich nu neutraal proberen te houden wel eventjes hun kant gaan kiezen als ze door de Russen daar min of meer toe gedwongen worden?
pi_204324291
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:06 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Je hoeft niks van hun onzin serieus te nemen. In een forensisch onderzoek ga je ook geen hoor en wederhoor doen. Je stelt de feiten vast ; je gaat geen goed gesprek aan over een alternatieve werkelijkheid die de verdachte beter uitkomt.
pi_204324292
Oorlog maakt van normale mensen monsters en dat is de waarheid.
pi_204324305
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar met welk doel dan? Geloven ze daar in het Kremlin daadwerkelijk dat al die landen die zich nu neutraal proberen te houden wel eventjes hun kant gaan kiezen als ze door de Russen daar min of meer toe gedwongen worden?
Omdat de overige landen ook al de Russen daar ter verantwoording wilden roepen. Nou vragen ze er zelf om, vlucht naar voren dus. Zo snel mogelijk mee akkoord gaan en anticiperen op alles waar ze mee kunnen komen.
  zondag 3 april 2022 @ 23:13:48 #54
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324344
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je hoeft niks van hun onzin serieus te nemen. In een forensisch onderzoek ga je ook geen hoor en wederhoor doen. Je stelt de feiten vast ; je gaat geen goed gesprek aan over een alternatieve werkelijkheid die de verdachte beter uitkomt.
Je hoeft niet, maar je moet een tactiek bedenken. Uitlachen en wegwuiven is volgens mij niet de juiste tactiek. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar ik heb bij dat belachelijke interview van de Russische ambassadeur in Buitenhof gezien wat niet werkt.
pi_204324345
Een goede Russische soldaat in Oekraine is een dode Russische soldaat, dat heb ik eerder gezegd maar na vandaag wil ik t ff herhalen.

A la de Nurnberg processen mogen ze alle Russische verantwoordelijken na de oorlog ophangen, als ze tenminste niet zo laf zijn om eerst zelf een eind aan hun leven te maken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 3 april 2022 @ 23:18:46 #57
117098 Hathor
Effe niet
pi_204324352
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:17 schreef TLC het volgende:
Een goede Russische soldaat in Oekraine is een dode Russische soldaat, dat heb ik eerder gezegd maar na vandaag wil ik t ff herhalen.

A la de Nurnberg processen mogen ze alle Russische verantwoordelijken na de oorlog ophangen, als ze tenminste niet zo laf zijn om eerst zelf een eind aan hun leven te maken.
Plus Putin op een internationale opsporingslijst, die teringlijer moet gewoon hangen aan de hoogste boom nu.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 3 april 2022 @ 23:19:34 #58
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204324360
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef quirina het volgende:
Mwah op je vlucht onschuldige burgers neerschieten is wel echt de overtreffende trap. Dan was je waarschijnlijk voor de oorlog ook al niet bepaalt een leuk mens.
  zondag 3 april 2022 @ 23:22:44 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204324379
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:09 schreef quirina het volgende:
Dan zit er ook al iets niet goed hoor tussen je oren als dit soort dingen kan doen. Denk dat we meer verbaasd zijn hoeveel mensen dat zijn. Heeft iets primairs als een soort Bokito te keer gaan... pestkop keer 1000
  zondag 3 april 2022 @ 23:22:49 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 23:26:19 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 23:27:32 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204324403
Lijken gewoon op een hoop gegooid te zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204324406
quote:

[..]
[ twitter ]

Volledig in lijn met het eerste KGB principe: 'beschuldig altijd de vijand van datgene waar jezelf schuldig aan bent'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2022 23:29:37 ]
  zondag 3 april 2022 @ 23:27:55 #64
323401 Kijkertje
met filter
pi_204324409
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Honden.
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 23:29:13 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204324418
Honden neerschieten is niet heel ongebruikelijk ivm hondsdolheid
pi_204324422
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan zit er ook al iets niet goed hoor tussen je oren als dit soort dingen kan doen. Denk dat we meer verbaasd zijn hoeveel mensen dat zijn. Heeft iets primairs als een soort Bokito te keer gaan... pestkop keer 1000
Reken maar dat veel mensen daartoe in staat zijn wanneer alles wegvalt door zo'n oorlog. Lees maar eens 'Ordinary Men'.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204324438
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Reken maar dat veel mensen daartoe in staat zijn wanneer alles wegvalt door zo'n oorlog. Lees maar eens 'Ordinary Men'.
Kijk maar eens full metal jacket.
  zondag 3 april 2022 @ 23:33:09 #68
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204324444
quote:

[..]
Zijn ze wel snel doorgedraaid dan :') Ze hebben het net een maandje volgehouden voordat ze op de vlucht zijn geslagen. Het is gewoon een bully army ten voeten uit. Kleur bekent.
pi_204324451
Uit dit artikel :

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ar-hoe-bewijs-je-dat

'' ...Een van die getuigen komt uit Boetsja. "Zij beschreef hoe Russische soldaten haar en andere bewoners naar een plein brachten om een executie te aanschouwen."

"De soldaten lieten vijf mannen knielen aan de rand van de weg. Ze schoten één van hen door het achterhoofd. De andere vier moesten zich uitkleden. Toen verliet de ooggetuige het plein. Ze weet niet wat er met de andere vier mannen is gebeurd."

---

:{

Vladje wil toch eens een internationale top bijwonen in Indonesie ? laat hem dat maar doen, en zodra hij onderweg is of ze halen dat fucking vliegtuig neer of ze vaardigen een arrestatiebevel uit zodra hij voet zet op niet- Russische bodem.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204324454
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef sp3c het volgende:
Sowieso zijn honden, als ze niet van jezelf zijn, onbetrouwbaar.

Maar het is wel zeer pijnlijk als het je eigen trouwe viervoeter is.
  zondag 3 april 2022 @ 23:35:34 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324467
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 23:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ben er wel overigens van overtuigd dat dit niet het werk is van de dienstplichtigen maar van de professionele soldaten deadsquads die de doctrine volgen van de bevolking terroriseren met zinloze martelingen en het doden van onschuldigen.

Maar goed, in een oorlog is het moeilijk onderscheid maken dus maak allemaal maar dood en dan mag 'God' "God" het daarna wel uitzoeken wie recht heeft op reincarnatie ofzo.
pi_204324469
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Sowieso zijn honden, als ze niet van jezelf zijn, onbetrouwbaar.

Maar het is wel zeer pijnlijk als het je eigen trouwe viervoeter is.
En nog pijnlijker als je als baasje gaat kijken en vervolgens ook doodgeschoten wordt.
pi_204324477
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ben er wel overigens van overtuigd dat dit niet het werk is van de dienstplichtigen maar van de professionele soldaten deadsquads die de doctrine volgen van de bevolking terroriseren met zinloze martelingen en het doden van onschuldigen.

Maar goed, in een oorlog is het moeilijk onderscheid maken dus maak allemaal maar dood en dan mag 'God' het daarna wel uitzoeken wie recht heeft op reincarnatie ofzo.
“God”

…..
  zondag 3 april 2022 @ 23:36:48 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324480
quote:
Ordinary Men
Hmmm...

Ordinary Men is the true story of Reserve Police Battalion 101 of the German Order Police, which was responsible for mass shootings as well as round-ups of Jewish people for deportation to Nazi death camps in Poland in 1942. Browning argues that most of the men of RPB 101 were not fanatical Nazis but, rather, ordinary middle-aged, working-class men who committed these atrocities out of a mixture of motives, including the group dynamics of conformity, deference to authority, role adaptation, and the altering of moral norms to justify their actions. Very quickly three groups emerged within the battalion: a core of eager killers, a plurality who carried out their duties reliably but without initiative, and a small minority who evaded participation in the acts of killing without diminishing the murderous efficiency of the battalion whatsoever.

==================
edit: volledige audiobook en bookreviews op Youtube:
https://www.youtube.com/results?search_query=Ordinary+Men

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2022 23:42:33 ]
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 23:38:31 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204324492
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hmmm...

Ordinary Men is the true story of Reserve Police Battalion 101 of the German Order Police, which was responsible for mass shootings as well as round-ups of Jewish people for deportation to Nazi death camps in Poland in 1942. Browning argues that most of the men of RPB 101 were not fanatical Nazis but, rather, ordinary middle-aged, working-class men who committed these atrocities out of a mixture of motives, including the group dynamics of conformity, deference to authority, role adaptation, and the altering of moral norms to justify their actions. Very quickly three groups emerged within the battalion: a core of eager killers, a plurality who carried out their duties reliably but without initiative, and a small minority who evaded participation in the acts of killing without diminishing the murderous efficiency of the battalion whatsoever.
In onze eigen geschiedenis ook bv de muiterij op de Batavia
pi_204324504
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja en de verschrikkelijke dingen die Nederlanders hebben gedaan in Indonesië.
pi_204324519
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Er zijn helaas voorbeelden te over in de geschiedenis.
pi_204324533
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:39 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja en de verschrikkelijke dingen die Nederlanders hebben gedaan in Indonesië.
Zover hoeven we niet terug te gaan. 8300 mannen in Srebrenica.
  zondag 3 april 2022 @ 23:44:01 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204324541
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar hebben we vooral wat nagelaten te doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 23:44:16 #80
5428 crew  miss_sly
pi_204324543
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef sp3c het volgende:
Er zijn ook honden gedood die in hokken zaten, dus die hen geen kwaad konden doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 april 2022 @ 23:47:13 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324567
https://www.reddit.com/r/(...)ssian_soldier_kia_in
UA soldier calls wife of Russian soldier KIA in Bucha: "They looted and took with them everything. Children's clothes, TVs, cash, safes, car seats - but they left your husband's corpse here to rot."

Hi.
Hi.
Hi. Is this your husband's phone?
Yes.
Your husband died. In Ukraine.
Proof.
What proof? I'm telling you right now, your husband died. Near Kiev.
Near Kiev? There's lots of towns near Kiev - which one?
Find out from his command. I'm just giving you the news. They didn't take your soldiers' bodies. They took TVs, they took our washing machines, cash, safes - but they didn't take your husband's corpse, because evidently they had no more room.
What town?
The town of Bucha. Find out more from the command. They stole and looted everything. They stole children's clothing, children's car seats - they stole everything they could fit in their luggage. All the things we bought and saved up for for years. But they couldn't be bothered to take your husband's corpse. They only made sure to take his boots. I'm just giving you the facts I'm not trying to preach or anything. Ask the command how they are getting the bodies. I just wanted to tell you about your husband and the fact that your leaders aren't bringing home your dead soldiers. You draw your own conclusions from this. They came to a foreign country - and left. Without their fallen comrades. Goodbye.
pi_204324609

Putin houd van honden.
  zondag 3 april 2022 @ 23:57:46 #83
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204324631
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat als vergelijking niet erg kort door de bocht en op zijn minst zeer misplaatst richting mensen die daar gediend hebben ?

Ik neem aan dat je dat "we" niet definieert als Nederland maar als beschaving waar die in gebreke is gebleven en niet vergeten, bal in het vizier houdend, door wie (en waarom) ze zijn vermoord.
pi_204324661
quote:
18s.gif Op zondag 3 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
Is dat als vergelijking niet erg kort door de bocht en op zijn minst zeer misplaatst richting mensen die daar gediend hebben ?

Ik neem aan dat je dat "we" niet definieert als Nederland maar als beschaving waar die in gebreke is gebleven en niet vergeten, bal in het vizier houdend, door wie (en waarom) ze zijn vermoord.
Sorry? Ik heb daar zelf gediend, ik doelde niet op Nederland in mijn post. Mijn punt is dat we in Europa recentelijk grote oorlogsmisdaden hebben gezien en dat het niet iets uit een (ver) verleden is. Helaas.
pi_204324670
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
De lichamen zijn bij elkaar gebracht, dus wellicht dat men op het punt stond om deze overleden soldaten een veldbegrafenis te geven of hebben de Oekraïners zelf de lichamen van deze Russische soldaten verzameld?
pi_204324693
twitter
pi_204324706
Pro-Russische Cyprioten.

twitter
pi_204324718
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:12 schreef polderturk het volgende:
Pro-Russische Cyprioten.

[ twitter ]
Of gewoon Russen op Cyprus, natuurlijk, dat kan ook.
  maandag 4 april 2022 @ 00:15:47 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324758
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:16 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Je hoeft niet, maar je moet een tactiek bedenken. Uitlachen en wegwuiven is volgens mij niet de juiste tactiek. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar ik heb bij dat belachelijke interview van de Russische ambassadeur in Buitenhof gezien wat niet werkt.
Je ontzegt ze gewoon een platform. En hetzelfde voor hun useful idiots.
  maandag 4 april 2022 @ 00:31:44 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204324773
De geschiedenis leert ons dat 99.9998 procent van de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid onbestraft blijven.
  One tough cookie maandag 4 april 2022 @ 00:42:57 #94
169210 liesje1979
pi_204324780
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
De geschiedenis leert ons dat 99.9998 procent van de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid onbestraft blijven.
Dat is ook niet zo gek want de tribunalen bestaan ook nog niet zo gek lang.
quote:
In de jaren 90 groeide de behoefte aan een permanent hof door de oprichting van de oorlogstribunalen voor Rwanda en Joegoslavië. Daarom werd in 2002 het Internationaal Strafhof opgericht, nadat zestig landen het Statuut van Rome hadden geratificeerd. Inmiddels hebben meer dan honderdtwintig landen het Statuut ondertekend.
pi_204324782
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
[..]

Ze deden ook wel een kleine poging in Neurenberg.
pi_204324785
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
[..]

1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 00:45:31 ]
pi_204324794
Russen hebben zelfs doden geboobytrapped. In Libië zetten Wagner troepen boobytraps op kinderspeelgoed. Ze zijn net zo erg als ISIS.

twitter
pi_204324797
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.
De meeste beschaafde landen wel, maar van die bananenrepublieken zoals Rusland en de Verenigde Staten helaas niet idd
  One tough cookie maandag 4 april 2022 @ 00:50:53 #99
169210 liesje1979
pi_204324798
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze deden ook wel een kleine poging in Neurenberg.
Ja.

quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde. :D
Het klopt dat veel oorlogsmisdadigers ermee weg komen maar het wordt wel steeds beter. En naar het verleden kijken heeft hierbij niet zoveel zin denk ik.
pi_204324807
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ja.
[..]
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde. :D
Het klopt dat veel oorlogsmisdadigers ermee weg komen maar het wordt wel steeds beter. En naar het verleden kijken heeft hierbij niet zoveel zin denk ik.
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')