Ja en de verschrikkelijke dingen die Nederlanders hebben gedaan in Indonesië.quote:Op zondag 3 april 2022 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
In onze eigen geschiedenis ook bv de muiterij op de Batavia
Er zijn helaas voorbeelden te over in de geschiedenis.quote:Op zondag 3 april 2022 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
In onze eigen geschiedenis ook bv de muiterij op de Batavia
Zover hoeven we niet terug te gaan. 8300 mannen in Srebrenica.quote:Op zondag 3 april 2022 23:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja en de verschrikkelijke dingen die Nederlanders hebben gedaan in Indonesië.
Daar hebben we vooral wat nagelaten te doen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zover hoeven we niet terug te gaan. 8300 mannen in Srebrenica.
Er zijn ook honden gedood die in hokken zaten, dus die hen geen kwaad konden doen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef sp3c het volgende:
Honden neerschieten is niet heel ongebruikelijk ivm hondsdolheid
Is dat als vergelijking niet erg kort door de bocht en op zijn minst zeer misplaatst richting mensen die daar gediend hebben ?quote:Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zover hoeven we niet terug te gaan. 8300 mannen in Srebrenica.
Sorry? Ik heb daar zelf gediend, ik doelde niet op Nederland in mijn post. Mijn punt is dat we in Europa recentelijk grote oorlogsmisdaden hebben gezien en dat het niet iets uit een (ver) verleden is. Helaas.quote:Op zondag 3 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is dat als vergelijking niet erg kort door de bocht en op zijn minst zeer misplaatst richting mensen die daar gediend hebben ?
Ik neem aan dat je dat "we" niet definieert als Nederland maar als beschaving waar die in gebreke is gebleven en niet vergeten, bal in het vizier houdend, door wie (en waarom) ze zijn vermoord.
De lichamen zijn bij elkaar gebracht, dus wellicht dat men op het punt stond om deze overleden soldaten een veldbegrafenis te geven of hebben de Oekraïners zelf de lichamen van deze Russische soldaten verzameld?quote:
Je ontzegt ze gewoon een platform. En hetzelfde voor hun useful idiots.quote:Op zondag 3 april 2022 23:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je hoeft niet, maar je moet een tactiek bedenken. Uitlachen en wegwuiven is volgens mij niet de juiste tactiek. Wat wel werkt weet ik ook niet, maar ik heb bij dat belachelijke interview van de Russische ambassadeur in Buitenhof gezien wat niet werkt.
Dat is ook niet zo gek want de tribunalen bestaan ook nog niet zo gek lang.quote:Op maandag 4 april 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
De geschiedenis leert ons dat 99.9998 procent van de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid onbestraft blijven.
quote:In de jaren 90 groeide de behoefte aan een permanent hof door de oprichting van de oorlogstribunalen voor Rwanda en Joegoslavië. Daarom werd in 2002 het Internationaal Strafhof opgericht, nadat zestig landen het Statuut van Rome hadden geratificeerd. Inmiddels hebben meer dan honderdtwintig landen het Statuut ondertekend.
Ze deden ook wel een kleine poging in Neurenberg.quote:Op maandag 4 april 2022 00:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo gek want de tribunalen bestaan ook nog niet zo gek lang.
[..]
1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.quote:Op maandag 4 april 2022 00:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo gek want de tribunalen bestaan ook nog niet zo gek lang.
[..]
De meeste beschaafde landen wel, maar van die bananenrepublieken zoals Rusland en de Verenigde Staten helaas niet iddquote:Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.
Ja.quote:Op maandag 4 april 2022 00:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze deden ook wel een kleine poging in Neurenberg.
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde.quote:Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1945 was het eerste, overigens, maar het ICC is een grote stap geweest ondanks dat er nog steeds te weinig landen het Statuut erkennen.
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?quote:Op maandag 4 april 2022 00:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde.
Het klopt dat veel oorlogsmisdadigers ermee weg komen maar het wordt wel steeds beter. En naar het verleden kijken heeft hierbij niet zoveel zin denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |