Ze vinden zichzelf altijd ook zulke slachtoffers dat hun wraakacties altijd gerechtvaardigd kunnen worden. En voor de rest hebben ze useful idiots in het westen die elke leugen die je ze voorzet ook serieus nemen.quote:Op maandag 4 april 2022 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Op deze schaal kennen we dit maar van een paar volkeren.
Rusland zit in de top 3 zullen we maar zeggen.
Niet om offtopic te gaan maar het is een gekopieerd wapen van de VS die het in Vietnam gebruikt hebben.quote:Op maandag 4 april 2022 01:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar heb ik mij tot op de dag van vandaag ook over verbaasd. Dat er lieden zijn die middelen bedoeld om mensen, laat staan burgers heimelijk mee te treffen; gaan bedenken, maken en ze zelfs graag inzetten.
Oea manier zijn dat ergens nog engere mensen dan de personen die in openlijk gevecht zijnd dan iemand doden.
//--//
Maar goed, in oorlog is sws geen enkele eer te halen en al helemaal geen (mede)menselijkheid.
Dat we helaas een (goed getraind) leger nodig hebben is niet om dat het mooi is maar noodzakelijk om je te verdedigen tegen nog ergere malloten die hun anders hun zin - zoals Putin - niet weten te krijgen.
Je begint hun propaganda al voor ze door je suggestie dat de Oekraïners zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs. Dat je niet eens doorhebt welke rol je vrijwillig op je neemt..quote:
Het bijzondere hiervaan vind ik de mensen die, zoals je het zelf al zei, er onbewust in meegaan. Je kan daarom wel stellen dat die Russische desinformatiecampagne van de afgelopen 10(?) jaar echt verbazend goed in elkaar zit.quote:Op maandag 4 april 2022 09:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf altijd ook zulke slachtoffers dat hun wraakacties altijd gerechtvaardigd kunnen worden. En voor de rest hebben ze useful idiots in het westen die elke leugen die je ze voorzet ook serieus nemen.
Er staat ook weinig tegenover van onze kant, dus hele volksstammen die het niet zelf op waarde kunnen schatten worden meegezogen.quote:Op maandag 4 april 2022 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het bijzondere hiervaan vind ik de mensen die, zoals je het zelf al zei, er onbewust in meegaan. Je kan daarom wel stellen dat die Russische desinformatiecampagne van de afgelopen 10(?) jaar echt verbazend goed in elkaar zit.
nou ik zou graag in een zwart/wit wereld willen leven waar de ene kant alles fout doet en de andere kant alles goed maar die dingen gebeuren nu eenmaal en zolang er geen onderzoek is geweest laat ik de opties gewoon openquote:Op maandag 4 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je begint hun propaganda al voor ze door je suggestie dat de Oekraïners zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs. Dat je niet eens doorhebt welke rol je vrijwillig op je neemt..
En die wat schimmerige Oekraïners hebben, vermomd als Russische soldaten, de burgemeester en haar familie meegenomen naar een wat schimmig Oekraïens huis, vermomd als Russisch hoofdkwartier, en de familie daar gemarteld en vermoord?quote:Op maandag 4 april 2022 09:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan ook dat de wat schimmigere Oekrainers wat deserteurs een nekschot hebben gegeven omdat ze de stad probeerden te verlaten
nee dat klinkt als de Russenquote:Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En die wat schimmerige Oekraïners hebben, vermomd als Russische soldaten, de burgemeester en haar familie meegenomen naar een wat schimmig Oekraïens huis, vermomd als Russisch hoofdkwartier, en de familie daar gemarteld en vermoord?
dan heb jij een heel ander beeld van de Russen dan ik hebquote:Tuurlijk, u-bocht, de Russen zijn voedseluitdelende padvinders, het zijn de Oekraïners zelf die schuldig zijn.
Ja, zo werkt verhamlosung ook. De lijken zijn nog niet koud voor je ze tot een grap maakt. Lekker lachen over die stomme Oekraïners.quote:
Klopt. Toch voelt het alsof je met zo'n opmerking wat de Russen hebben gedaan downplayt. Naar mijn mening is het niet verkeerd om kritisch te blijven, maar kun je ook te ver gaan in relativeren. Sommige dingen mogen ook genoemd worden voor wat ze zijn. En wat de Russen in bijvoorbeeld Bucha hebben gedaan, is beyond oorlogsgeweld. Dat mag, moet in mijn ogen, zonder meer veroordeeld worden. Zonder "maar de Ukraïeners zijn ook geen lieverdjes" er achteraan.quote:
Het valt me van je tegen dat je tot leven gekomen wraaklustige Disneypoppen niet als mogelijk meerekend.quote:Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik zou graag in een zwart/wit wereld willen leven waar de ene kant alles fout doet en de andere kant alles goed maar die dingen gebeuren nu eenmaal en zolang er geen onderzoek is geweest laat ik de opties gewoon open
dat lijkt me nog iets anders dan een suggestie dat de Oekrainers zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs
het kan, ik weet het niet, ik was er niet
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.quote:Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ik zou graag in een zwart/wit wereld willen leven waar de ene kant alles fout doet en de andere kant alles goed maar die dingen gebeuren nu eenmaal en zolang er geen onderzoek is geweest laat ik de opties gewoon open
dat lijkt me nog iets anders dan een suggestie dat de Oekrainers zelf op deze manier afrekenen met hun deserteurs
ik zeg nergens dat de Oekrainers ook geen lieverdjes zijn en ik downplay helemaal nietsquote:Op maandag 4 april 2022 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. Toch voelt het alsof je met zo'n opmerking wat de Russen hebben gedaan downplayt. Naar mijn mening is het niet verkeerd om kritisch te blijven, maar kun je ook te ver gaan in relativeren. Sommige dingen mogen ook genoemd worden voor wat ze zijn. En wat de Russen in bijvoorbeeld Bucha hebben gedaan, is beyond oorlogsgeweld. Dat mag, moet in mijn ogen, zonder meer veroordeeld worden. Zonder "maar de Ukraïeners zijn ook geen lieverdjes" er achteraan.
ik ben niet onpartijdig neequote:Op maandag 4 april 2022 09:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.
Ik ben ook wel een beetje klaar met dat “het is Poetin, niet de gewone Rus” gelul. Leg mij dan eens uit waarom het in Rusland telkens mis gaat. Hoe zo’n Poetin aan de macht kan komen en blijven?quote:Op maandag 4 april 2022 09:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf altijd ook zulke slachtoffers dat hun wraakacties altijd gerechtvaardigd kunnen worden. En voor de rest hebben ze useful idiots in het westen die elke leugen die je ze voorzet ook serieus nemen.
quote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef Aether het volgende:
Kremlin: VS probeert Rusland zwart te maken met beelden Boetsja
Rusland zegt dat de beelden uit Boetsja een manier zijn van de Verenigde Staten om Rusland zwart te maken. Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zijn het provocaties van de NAVO en de VS.
Het feit dat Rusland al in de eerste minuten na het opduiken van de beelden de schuld in de schoenen kreeg geschoven, duidt er volgens de woordvoerder op dat het door de VS 'op bestelling' geleverde gefabriceerde beelden zijn.
https://nos.nl/l/2423816
Wellicht niet je bedoeling, op mij komt het wel zo over. Een veroordeling van dergelijke gruweldaden dient niet vergezeld te gaan van een verwijzing naar eventuele daden van de andere partij die afkeurenswaardig zijn. Dat is downplayen in zijn meest zuivere vorm, wat mij betreft.quote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat de Oekrainers ook geen lieverdjes zijn en ik downplay helemaal niets
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.quote:Op maandag 4 april 2022 09:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doe je wel.quote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat de Oekrainers ook geen lieverdjes zijn en ik downplay helemaal niets
Ja maar dat kwam door de CIA.quote:Op maandag 4 april 2022 09:25 schreef Isdatzo het volgende:
Russische oorlogsmisdaden zijn een voorbeeld van een zich herhalende geschiedenis. Zijn we bijvoorbeeld Tsjetsjenië en Syrië vergeten? Maar hey mogelijk valt het mee want de Oekraïners zijn misschien ook geen lieverdjes of zo.
je kunt de misdaad gewoon veroordelen en in het midden laten wie het gedaan heeft tot je meer informatie hebtquote:Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht niet je bedoeling, op mij komt het wel zo over. Een veroordeling van dergelijke gruweldaden dient niet vergezeld te gaan van een verwijzing naar eventuele daden van de andere partij die afkeurenswaardig zijn. Dat is downplayen in zijn meest zuivere vorm, wat mij betreft.
nee ik ben niet onpartijdigquote:Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er was geen enkele reden voor de suggestie. Toch maak je hem, waarmee je jezelf onderdeel maakt van een desinformatie campagne. Kennelijk onder de illusie dat je onpartijdig bent. Schokkend.
nee dat doe ik nietquote:[..]
Dat doe je wel.
Misschien moeten we gewoon maar eens wat artillerie afvuren op St Petersburg ofzo.quote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef Aether het volgende:
Rusland zegt dat de beelden uit Boetsja een manier zijn van de Verenigde Staten om Rusland zwart te maken. Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zijn het provocaties van de NAVO en de VS.
Het feit dat Rusland al in de eerste minuten na het opduiken van de beelden de schuld in de schoenen kreeg geschoven, duidt er volgens de woordvoerder op dat het door de VS 'op bestelling' geleverde gefabriceerde beelden zijn.
Als je voorstander bent om Rusland de oorlog te verklaren dan weet ik niet of een speldenprikje op Russische burgerdoelen echt de meest strategische opening van die voorgestelde oorlog is.quote:Op maandag 4 april 2022 09:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon maar eens wat artillerie afvuren op St Petersburg ofzo.
En als rusland dan kwaad word dezelfde kul verhaaltjes af gaan draaien.
Gewoon naar een vage pixel wijzen en "Photoshop!" roepen, bv.
Ik begin meer en meer voorstander te worden om ook de gemiddelde rus maar eens te laten voelen wat oorlog nou betekent. Het is nu te comfortabel om lekker mee te gaan in de imperialistische grootheidswaanzin, want we voelen er nog steeds niets van.
Ik vind dat je dat laatste in een situatie als dit niet kunt doen. Indien nodig, stel ik mijn mening later wel bij.quote:Op maandag 4 april 2022 09:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt de misdaad gewoon veroordelen en in het midden laten wie het gedaan heeft tot je meer informatie hebt
eigenaardig maar dat moet je echt zelf wetenquote:Op maandag 4 april 2022 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat laatste in een situatie als dit niet kunt doen. Indien nodig, stel ik mijn mening later wel bij.
Het is letterlijk de meest basic truuk van desinformatie op zijn Russisch. Bij de de behandeling van een misdaad in opdracht van het Kremlin een discussie over iets anders te beginnen wat een flink deel van de aandacht afleidt van onderzoek naar de feiten. Je zou denken dat mensen iets geleerd hadden van de MH17 toestand. Maar schokkend genoeg is de enige les die ze daaruit hebben getrokken, dat alles wat Russische beroepsleugenaars roepen onderzocht moet worden. Sterker nog, sommige useful idiots beginnen zelf aan een alternatieve vertelling omdat elk verhaal twee kanten heeft. En kennelijk moeten we eerst nog de mogelijkheid uitsluiten dat die Oekraïnse doden zich niet voor Russische wapens hebben geworpen in het kader van een zeer ingenieus plan om de Russen neer te zetten als moordenaars.quote:Op maandag 4 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wellicht niet je bedoeling, op mij komt het wel zo over. Een veroordeling van dergelijke gruweldaden dient niet vergezeld te gaan van een verwijzing naar eventuele daden van de andere partij die afkeurenswaardig zijn. Dat is downplayen in zijn meest zuivere vorm, wat mij betreft.
Behalve dat er 80 jaar geleden geen internet was en je een heel stuk beperkter was in bronnen op basis waarvan je je mening kon vormen.quote:Op maandag 4 april 2022 09:35 schreef VacaLoca het volgende:
Wat wel eng is, is dat je door overaanwezigheid van propaganda van beide zijden alles met een korreltje zout gaat nemen. Dan juist bij gruwelijke beelden wíl je het ook nog eens niet geloven, dus geloof je graag dat het een hoax is. Zo raak je wellicht blind voor juist de grootste misstanden.
Kan me voorstellen dat dat 80 jaar geleden ook zo is gegaan
Zit toch niet zo te kletsen. Er is een moord en er is een verdachte. En out of the blue begin jij te praten over je alternatieve verklaring. Kennelijk omdat je denkt dat een verstandig mens niet te snel conclusies trekt.quote:Op maandag 4 april 2022 09:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt de misdaad gewoon veroordelen en in het midden laten wie het gedaan heeft tot je meer informatie hebt
A) is die oorlog al "open", wij vechten hem alleen niet uit met vuurwapens B) is dit weer de discrepantie waar wij op onze tenen blijven lopen, putin daar vanzelfsprekend volledig schijt aan heeft en rustig complete dorpen uitmoord.quote:Op maandag 4 april 2022 09:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je voorstander bent om Rusland de oorlog te verklaren dan weet ik niet of een speldenprikje op Russische burgerdoelen echt de meest strategische opening van die voorgestelde oorlog is.
En dit letterlijk volledig via de SOP van de Russen verloopt. Hoevaak moeten ze dit doen voordat de laatste 'denkende Nederlander' doorheeft dat dit is hoe de Russen dit soort dingen doen?quote:Op maandag 4 april 2022 09:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat er 80 jaar geleden geen internet was en je een heel stuk beperkter was in bronnen op basis waarvan je je mening kon vormen.
zit zelf niet zo te kletsen joh, ik heb 1 miljoen posts geplaatst in deze reeks en die zijn nagenoeg allemaal heel erg anti Russisch en heel erg anti Poetin en heel erg anti deze idiote invasiequote:Op maandag 4 april 2022 09:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit toch niet zo te kletsen. Er is een moord en er is een verdachte. En out of the blue begin jij te praten over je alternatieve verklaring. Kennelijk omdat je denkt dat een verstandig mens niet te snel conclusies trekt.
Wat een verstandig mens echter nog minder doet is in plaats van de meest waarschijnlijke verklaring te onderzoeken, een of ander bullshit alternatief als serieuze verklaring te suggereren.
Je posticon helpt ook niet echt in het licht van je posts. Door die aanpassen stuit je misschien op wat meer begrip.quote:Op maandag 4 april 2022 09:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
zit zelf niet zo te kletsen joh, ik heb 1 miljoen posts geplaatst in deze reeks en die zijn nagenoeg allemaal heel erg anti Russisch en heel erg anti Poetin en heel erg anti deze idiote invasie
als je dan begint te trippen omdat ik 1 keer een beetje in het midden hang dan ben jij de usefull idiot
prima maar ik ga daar niet mijn hele ochtend aan verspillen verder
wat is hier nu weer mis mee????quote:Op maandag 4 april 2022 09:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je posticon helpt ook niet echt in het licht van je posts. Door die aanpassen stuit je misschien op wat meer begrip.
Dat is precies het doel van de Russische propaganda: twijfel zaaien.quote:Op maandag 4 april 2022 09:35 schreef VacaLoca het volgende:
Wat wel eng is, is dat je door overaanwezigheid van propaganda van beide zijden alles met een korreltje zout gaat nemen. Dan juist bij gruwelijke beelden wíl je het ook nog eens niet geloven, dus geloof je graag dat het een hoax is. Zo raak je wellicht blind voor juist de grootste misstanden.
Kan me voorstellen dat dat 80 jaar geleden ook zo is gegaan
Dat weet je. Bij gebrek aan lichaamshouding etc moet je tekstueel het van andere dingen hebben, PI is er een van.quote:
Tja, zo vind ik het eigenaardig dat je die opmerking meende te moeten maken over mogelijke deserteurs gedood door het Ukraïense leger. Dat moet jij ook echt zelf weten. Je kunt er wel reacties op krijgen, zo biljkt.quote:Op maandag 4 april 2022 09:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenaardig maar dat moet je echt zelf weten
doe ik ook niet, ik kom hier in de eerste plaats voor de lolquote:Op maandag 4 april 2022 09:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat weet je. Bij gebrek aan lichaamshouding etc moet je tekstueel het van andere dingen hebben, PI is er een van.
En dat jij die vast hebt gezet op kopje koffie kan bij anderen het idee projecteren dat je het allemaal niet zo serieus neemt.
nou en?quote:Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, zo vind ik het eigenaardig dat je die opmerking meende te moeten maken over mogelijke deserteurs gedood door het Ukraïense leger. Dat moet jij ook echt zelf weten. Je kunt er wel reacties op krijgen, zo biljkt.
O, ok. Dit niveau.quote:
ja wat wil je nou dan, iedereen snapt dat je reacties kunt krijgen op een openbaar forumquote:
Nee, we hebben je door, je bent gewoon een putinversteherquote:Op maandag 4 april 2022 10:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja wat wil je nou dan, iedereen snapt dat je reacties kunt krijgen op een openbaar forum
Niet echt verrassendquote:Op maandag 4 april 2022 09:20 schreef Aether het volgende:
ik ga zo meteen een flesje vodka halenquote:Op maandag 4 april 2022 10:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, we hebben je door, je bent gewoon een putinversteher
Grapje, nee, dat geloof ik niet
eigenaardig verhaalquote:Op maandag 4 april 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:
Lol! Wat een sukkelNiet meewerken en dan janken dat ze een pistool op je richten
Selfies maken en de Russen helpen door beelden te delen doe je maar ergens anders.
Nederlandse journalist Oekraïne uit gezet: 'Nekklem en pistool op mijn hoofd'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |