Ja, het ICC is een enorme stap voorwaarts, dat ben ik volledig met je eens.quote:Op maandag 4 april 2022 00:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Eens maar het was vooral als de reactie op US die weer eens een niet relevante opmerking het topic in slingerde.
Het klopt dat veel oorlogsmisdadigers ermee weg komen maar het wordt wel steeds beter. En naar het verleden kijken heeft hierbij niet zoveel zin denk ik.
NY Times artikel uit 1985 over de Afghanistan oorlog in de jaren 70quote:Op maandag 4 april 2022 00:49 schreef polderturk het volgende:
Russen hebben zelfs doden geboobytrapped. In Libië zetten Wagner troepen boobytraps op kinderspeelgoed. Ze zijn net zo erg als ISIS.
[ twitter ]
Tsja, jaquote:Op maandag 4 april 2022 00:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?
Nou ja je verwijst naar het verleden en stelt dat 99,9% er mee weg komt. Ik heb goede hoop dat het wellicht iets meer zal zijn en dat de geschiedenis waarnaar je verwijst ook niet heel erg relevant is omdat het steeds beter geregeld is.quote:Op maandag 4 april 2022 00:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het gaat de hele dag al over de oorlogsmisdaden in Oekraïne maar als ik zeg dat het overgrote deel van de oorlogsmisdadigers met hun misdaden ermee weg komt dan is het niet relevant?
De vlindermijnen...quote:Op maandag 4 april 2022 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
NY Times artikel uit 1985 over de Afghanistan oorlog in de jaren 70
https://www.nytimes.com/1(...)t-toys-of-death.html
Soviet Toys of Death
The report asserts: ''The most horrible type of incident was that caused by the explosion of anti-personnel mines and especially of children's 'toys.' Many witnesses testified that children had been very seriously wounded, having their hands or feet blown off, either by handling booby-trap toys they had picked up along the roadway, or by stepping on them. . . .
''The types of booby-trap toys encountered include those resembling pens, harmonicas, radios or matchboxes, and little bombs shaped like a bird. This type of bomb, consisting of two wings, one flexible and the other rigid, in the shape and colors of a bird, explodes when the flexible wing is touched.
''The Special Rapporteur was also able to obtain a number of photographs, especially those of children between 8 and 15 years of age, with hands or legs blown off, either by handling booby-trap toys or during the explosion of mines.''
Yep. Dat kan ook. In Duitsland was er ook een pro-Russische stoet. Mogelijk Russen.quote:Op maandag 4 april 2022 00:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of gewoon Russen op Cyprus, natuurlijk, dat kan ook.
Jij bent dan ook heel naiefquote:Op maandag 4 april 2022 01:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nou ja je verwijst naar het verleden en stelt dat 99,9% er mee weg komt. Ik heb goede hoop dat het wellicht iets meer zal zijn en dat de geschiedenis waarnaar je verwijst ook niet heel erg relevant is omdat het steeds beter geregeld is.
De geschiedenis leert ons ook dat naarmate de tijd voortschrijdt, het merendeel - alsnog - wel als misdaad wordt erkend. Dit is belangrijk voor nabestaanden en doet zo recht aan de slachtoffers die niets verweten kan worden omdat ze heimelijk door een wolf in schaapskleren werden ontdaan van hun bestaan.quote:Op maandag 4 april 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
De geschiedenis leert ons dat 99.9998 procent van de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid onbestraft blijven.
quote:Op maandag 4 april 2022 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
NY Times artikel uit 1985 over de Afghanistan oorlog in de jaren 70
https://www.nytimes.com/1(...)t-toys-of-death.html
Soviet Toys of Death
The report asserts: ''The most horrible type of incident was that caused by the explosion of anti-personnel mines and especially of children's 'toys.' Many witnesses testified that children had been very seriously wounded, having their hands or feet blown off, either by handling booby-trap toys they had picked up along the roadway, or by stepping on them. . . .
''The types of booby-trap toys encountered include those resembling pens, harmonicas, radios or matchboxes, and little bombs shaped like a bird. This type of bomb, consisting of two wings, one flexible and the other rigid, in the shape and colors of a bird, explodes when the flexible wing is touched.
''The Special Rapporteur was also able to obtain a number of photographs, especially those of children between 8 and 15 years of age, with hands or legs blown off, either by handling booby-trap toys or during the explosion of mines.''
Ah maar mijn bericht was ook eigenlijk meer bedoeld als reactie op het gebruik van het woord 'honden' bij de typering van oorlogsmisdadenplegende Russenquote:Op maandag 4 april 2022 01:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens een eerdere tweet waren ze verhongerd.
[ twitter ]
Daar heb ik mij tot op de dag van vandaag ook over verbaasd. Dat er lieden zijn die middelen bedoeld om mensen, laat staan burgers heimelijk mee te treffen; gaan bedenken, maken en ze zelfs graag inzetten.quote:Op maandag 4 april 2022 01:13 schreef polderturk het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat deze dingen zelfs geproduceerd zijn.
Dat ze erover nagedacht hebben is te walgelijk voor woorden.
https://www.dailymail.co.(...)l-civilian-home.html
En reken er maar op dat Putin zijn mannetjes daar ingezet heeft om het vuurtje lekker aan te wakkerenquote:Op maandag 4 april 2022 01:42 schreef slashdotter3 het volgende:
2:28, Khrushchev heeft ooit aangeboden om Kalingrad aan Lithuania te geven.
Die heeft dat afgeslagen omdat het vol zat met Russen en dat zou permanente conflicten geven.
=====================
Dankzij Georgia en Ukraine weten we hoe deze truc werkt. Het Russische deel van de bevolking start problemen en wilt zich afscheiden van het land en daarna komt Rusland hun 'redden' en hebben ze een rechtvaardiging voor een invasie.
Feitelijk zijn het ook gewoon IED's...quote:Op maandag 4 april 2022 01:22 schreef Vallon het volgende:
Daar heb ik mij tot op de dag van vandaag ook over verbaasd. Dat er lieden zijn die middelen bedoeld om mensen, laat staan burgers heimelijk mee te treffen; gaan bedenken, maken en ze zelfs graag inzetten.
Oea manier zijn dat ergens nog engere mensen dan de personen die in openlijk gevecht zijnd dan iemand doden.
//--//
Maar goed, in oorlog is sws geen enkele eer te halen en al helemaal geen (mede)menselijkheid.
Dat we helaas een (goed getraind) leger nodig hebben is niet om dat het mooi is maar noodzakelijk om je te verdedigen tegen nog ergere malloten die hun anders hun zin - zoals Putin - niet weten te krijgen.
En dit artikel:quote:Als de VS de S 400 van Turkije zou kopen en dan naar Oekraine zou brengen houdt Erdogan zijn straatje schoon...
----
Biden Asks Turkey To Give S-400s To Ukraine. Will Erdogan Risk Putin’s ... https://t.co/GFp9sQ53Uy via @Youtube
----
De Nederlandse Patriots naar Slowakije maken het mogelijk dat de Slowaakse S 300 naar Oekraine gaan.
----
Bulgarije durft zijn S 300 niet te sturen naar Oekraine. Ze zijn nodig volgens de regering om de kerncentrale te beschermen tegen aanval met raketten.
----
Griekenland heeft S 300 op Kreta maar durft het niet aan.
Wat ik vind? Dat we alles op alles moeten zetten om de reïncarnatie van Adolf in het Kremlin te stoppen.quote:Op maandag 4 april 2022 02:14 schreef capricia het volgende:
@:trein2000
Wat vind je hiervan? Er is wel wat in beweging.![]()
[ twitter ]
En verder, van dezelfde bron, achter elkaar geplakt:
[..]
En dit artikel:
https://www.washingtonpos(...)sile-defense-russia/
De S400, van wiki:
Met het toestel kan elk gevechtsvliegtuig binnen een straal van 400 kilometer uit de lucht geschoten worden, tevens kan het tientallen doelwitten tegelijk volgen en aanvallen. Het toestel is een geavanceerde concurrent van de Amerikaanse Patriot. Het luchtdoelsysteem werd onder andere ingezet tijdens de Russische interventie tijdens de Syrische Burgeroorlog in 2015.[1]
Die s400 heeft zichzelf nog niet bepaald bewezen.quote:Op maandag 4 april 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ik vind? Dat we alles op alles moeten zetten om de reïncarnatie van Adolf in het Kremlin te stoppen.
Als dit helpt prima, wat mij betreft ligt alles op tafel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |