SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Des te meer reden om Oekrane van voldoende en de juiste wapens te voorzien om hun land te bevrijden.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:51 schreef quirina het volgende:
Die oorlog gaat jaren duren en daar loopt Europa op leeg financieel. Dus ik ben benieuwd of iedereen Slava Ukraine blijft roepen.
Nee juist per direct stoppen met wapen leveringen. Reeds geleverd materiaal terugvorderen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 17:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Des te meer reden om Oekrane van voldoende en de juiste wapens te voorzien om hun land te bevrijden.
En dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:07 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Nee juist per direct stoppen met wapen leveringen. Reeds geleverd materiaal terugvorderen.
Verder zelensky onder streng toezicht zetten.
Als je loyaliteit bij Rusland en Putin ligt, dan zou dat een logische uitspraak zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:07 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Nee juist per direct stoppen met wapen leveringen. Reeds geleverd materiaal terugvorderen.
Inderdaad en voor iedereen een portret van opperwap Baudet en zijn meester Poetin aan de muur en verplicht driemaal daags mastuberen op deze foto’s.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:07 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
vrijheid.....quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Inderdaad en voor iedereen een portret van opperwap Baudet en zijn meester Poetin aan de muur en verplicht driemaal daags mastuberen op deze foto’s.
Niemand heeft het over de lange termijn. Men wilt niet afhankelijk zijn maar men wilt ook niet bevriezen deze winter en hele industrien te moeten sluiten (zoals in Duitsland).quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:06 schreef Ulx het volgende:
Aangezien Rusland de gaskraan aantoonbaar inzet als chantagemiddel begrijp ik niet helemaal waarom men afhankelijk wil blijven van dat gas. Kan iemand me het lange termijn voordeel daarvan uitleggen?
Hard gelachen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:07 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Bepaalde industrien moeten sowieso weg uit Noord europa, met name degenen die erg energie intensief zijn. De vrijgekomen arbeiders kunnen dan omgeschoold worden en renewables gaan maken en installeren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niemand heeft het over de lange termijn. Men wilt niet afhankelijk zijn maar men wilt ook niet bevriezen deze winter en hele industrien te moeten sluiten (zoals in Duitsland).
Wat ze overigens ook al voor de inval deden. Toen zaten ze ook al te kloten met die gasleveringen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:06 schreef Ulx het volgende:
Aangezien Rusland de gaskraan aantoonbaar inzet als chantagemiddel begrijp ik niet helemaal waarom men afhankelijk wil blijven van dat gas. Kan iemand me het lange termijn voordeel daarvan uitleggen?
klopt die energie intensieve industrie kan je beter in rusland plaatsen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bepaalde industrien moeten sowieso weg uit Noord europa, met name degenen die erg energie intensief zijn. De vrijgekomen arbeiders kunnen dan omgeschoold worden en renewables gaan maken en installeren.
Spanje en Portugal lijken mij daarvoor beter geschikt, daar is bovendien nog veel onbenut arbeidspotentiaal.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt die energie intensieve industrie kan je beter in rusland plaatsen.
waarom neit italie of griekenland?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Spanje en Portugal lijken mij daarvoor beter geschikt, daar is bovendien nog veel onbenut arbeidspotentiaal.
Italie heeft te maken met een nogal slecht investeringsklimaat, de beruchte "red tape". Griekenland zou misschien ook wel kunnen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom neit italie of griekenland?
Je wil dat de navo Oekrane gaat binnenvallen?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:07 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
In de winter moeten wij hier ook eten, er wonen nu zoveel mensen dat de tijd van boerenkool en spruiten nu veel te weinig is.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Spanje en Portugal lijken mij daarvoor beter geschikt, daar is bovendien nog veel onbenut arbeidspotentiaal.
Er gaan, ook in Duitsland, geen hele industrien sluiten en er gaan ook geen mensen bevriezen. De productie van bepaalde producten zal waarschijnlijk verder teruggeschroefd moeten worden, maar dat betekent dan bijvoorbeeld dat je elektrische Volkswagen in 2024 ipv 2023 geleverd gaat worden. Wat. Een. Drama.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niemand heeft het over de lange termijn. Men wilt niet afhankelijk zijn maar men wilt ook niet bevriezen deze winter en hele industrien te moeten sluiten (zoals in Duitsland).
Twitter berichten over Rusland geven mij altijd een goed gevoel over mijn eigen uitzichtloze situatie op de zolderkamer van m'n ouders.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Wel erg sneu, de Russische overheid pakt de zwakkeren van de samenleving, de 40+ers die alle hoop op een verbetering in hun leven hebben opgegeven en nu worden gelokt met een grote payday.
Maar niemand gaat hun vertellen dat behalve de aanmeldbonus die ze direct meekrijgen dat ze naar de rest van het beloofde geld kunnen fluiten.
Zelfs de beloofde auto blijkt nep te zijn
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het Nederlandse inwonertal is sinds 1900 dan ook gexplodeerd; indertijd hadden we net zo veel inwoners als Oostenrijk, Denemarken, Belgi, Zweden, Noorwegen, Portugal, Griekenland enz. terwijl die landen qua oppervlakte in veel gevallen veel groter zijn. Er wonen anno 2022 dan ook veel te veel mensen in Nederland.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:01 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
In de winter moeten wij hier ook eten, er wonen nu zoveel mensen dat de tijd van boerenkool en spruiten nu veel te weinig is.
Bron?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Rusland houd deze oorlog jaren vol in tegenstelling tot Europa dat steeds armer gaat worden.
[..]
Je bent pas blind als je nu nog van Zelensky verwacht om met Rusland te gaan 'praten'. Het is Rusland dat geen dialoog aan wil gaan. Rusland heeft zijn stoottroepen richting Oekrane gestuurd, om daar de boel te terroriseren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:18 schreef quirina het volgende:
Nou ik ben steeds meer van mening wel dat Zelensky wat in moet binden en in gesprek moet gaan met Rusland.
Rusland houd deze oorlog jaren vol in tegenstelling tot Europa dat steeds armer gaat worden. We kunnen niet tot in den treure wapens blijven leveren en betalen. En dat moeten wij ook helemaal niet wilen. Oekrane verliest steeds meer mensen en de Russen claimen steeds meer gebied en wij lopen daarop op leeg en het maakt Europa kapot.
Zelensky zegt wel dat de Russen meer willen dan alleen Oekrane maar zoals dit nu gaat is ook alleen maar winst voor Rusland want een arm Europa is een zwak Europa. En dan straks zonder wapens.
wapens blijven geven aan Oekrane is alleen maar uitstel en water naar de zee dragen.
Dan liever onderhandelen en Rusland een deel Oekrane laten innemen en misschien in vrede en rijkdom verder leven of gewoon idd actief Rusland aanvallen met als gevolg een grote oorlog maar we hebben best kans Rusland te verslaan , maar dat kan niet als onze leiders maar gratis wapens uit blijven delen.
En het is duidelijk dat Zelensky ook niet heel erg stabiel is op het moment. Hij ontslaat links en rechts mensen beschuldigt ze van spionage en overloperij. We moeten ons goed realiseren dat Oekrane nog steeds een zwaar corrupt land is h en in feite heeft Zelensky nog niet veel aan corruptiebestrijding gedaan.
Ik ben niet Pro-Rusland maar we moeten niet blind zijn.
Kun je uitleggen waarom je denkt dat een economie die kleiner is dan Itali de oorlog langer kan betalen dan de EU+GB+VS?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:18 schreef quirina het volgende:
Nou ik ben steeds meer van mening wel dat Zelensky wat in moet binden en in gesprek moet gaan met Rusland.
Rusland houd deze oorlog jaren vol in tegenstelling tot Europa dat steeds armer gaat worden. We kunnen niet tot in den treure wapens blijven leveren en betalen. En dat moeten wij ook helemaal niet wilen. Oekrane verliest steeds meer mensen en de Russen claimen steeds meer gebied en wij lopen daarop op leeg en het maakt Europa kapot.
Zelensky zegt wel dat de Russen meer willen dan alleen Oekrane maar zoals dit nu gaat is ook alleen maar winst voor Rusland want een arm Europa is een zwak Europa. En dan straks zonder wapens.
wapens blijven geven aan Oekrane is alleen maar uitstel en water naar de zee dragen.
Dan liever onderhandelen en Rusland een deel Oekrane laten innemen en misschien in vrede en rijkdom verder leven of gewoon idd actief Rusland aanvallen met als gevolg een grote oorlog maar we hebben best kans Rusland te verslaan , maar dat kan niet als onze leiders maar gratis wapens uit blijven delen.
En het is duidelijk dat Zelensky ook niet heel erg stabiel is op het moment. Hij ontslaat links en rechts mensen beschuldigt ze van spionage en overloperij. We moeten ons goed realiseren dat Oekrane nog steeds een zwaar corrupt land is h en in feite heeft Zelensky nog niet veel aan corruptiebestrijding gedaan.
LMAOquote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Lieve schat besef je wel dat Rusland het grootste land ter wereld is?
Waarom niet heel Oekrane? Want Rusland staat na een paar jaar weer op de stoep.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:18 schreef quirina het volgende:
Er is meer dan je denkt. Ik denk dat je er nog wel flink in kan vergissen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom je denkt dat een economie die kleiner is dan Itali de oorlog langer kan betalen dan de EU+GB+VS?
Met even veel inwoners als Duitsland en Frankrijk samen, een economie ter grootte van die van de Benelux en een enorme afhankelijkheid van het westen wanneer het om hoogstaande technologische producten gaat.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Is nmm gewoon SMart ammo...quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Onbekend wapen in actie en het is geen Phoenix Ghost en ook geen Bonus round
Wat bedoel je met er is meer dan je denkt?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Er is meer dan je denkt. Ik denk dat je er nog wel flink in kan vergissen.
Lieve schat besef je wel dat het grootste deel onbewoond is?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk dat Zelensky niet gewoon minimaal alle havens en kerncentrales opgeeftquote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:18 schreef quirina het volgende:
Het voordeel van WWIII is dat die sneller voorbij is dan wij tot 10 kunnen tellen. Geen grote veldslagen of vermoeiende jaren van strijd. Gewoon gelijk totale vernietiging.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
Op Twitter allerlei filmpjes van Chinees materieel onderweg naar het stukje tegenover Taiwan. Voor we het weten zitten we echt middenin WW3
En gezien de gevolgen kun je beter een nuke op je kop krijgen dat de aftermath proberen te overleven.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het voordeel van WWIII is dat die sneller voorbij is dan wij tot 10 kunnen tellen. Geen grote veldslagen of vermoeiende jaren van strijd. Gewoon gelijk totale vernietiging.
Ja, het zou jammer zijn als de politici "verstandig" zijn en hun kernwapens niet gebruiken om de tegenstander niet te provoceren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het voordeel van WWIII is dat die sneller voorbij is dan wij tot 10 kunnen tellen. Geen grote veldslagen of vermoeiende jaren van strijd. Gewoon gelijk totale vernietiging.
Het vervelende is dat je dat pas na afloop weet. Maar allicht dat de mislukte anexatie van Oekrane het "Sudetenland" of "Polen" van deze tijd is..quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
Op Twitter allerlei filmpjes van Chinees materieel onderweg naar het stukje tegenover Taiwan. Voor we het weten zitten we echt middenin WW3
Het is Twitter, dus moet het wel waar zijn.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
Dat China een dezer dagen Taiwan invalt komt nou niet bepaald uit de lucht vallen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
Alsof dat relevant is, Canada is ook groter dan de VS. Drie keer raden welk land sterker is.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Patstelling. Niemand komt verder nu, dus moet je wel gaan praten. Anders wordt het gewoon vechten tot de laatste Oekraner. En ik denk niet dat Poetin dat wat interesseert. Tja, dan moet je ook de consequenties maar ondervinden.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent pas blind als je nu nog van Zelensky verwacht om met Rusland te gaan 'praten'. Het is Rusland dat geen dialoog aan wil gaan. Rusland heeft zijn stoottroepen richting Oekrane gestuurd, om daar de boel te terroriseren.
Schijnt dat er maar 3 maanden per jaar de water omstandigheden goed zijn om een aanval op Taiwan uit te voeren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:14 schreef Perrin het volgende:
Ook hier weer geen inhoudelijk antwoord of een reactie op wat ik zeg of vraag. Je bent niet inhoudelijk omdat je slechts antwoordt met vragen over mijn intenties, terwijl het daar helemaal niet over gaat. Je verlegt dus de aandacht van de inhoud naar de persoon, zodat je nergens inhoudelijk op hoeft te reageren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 07:07 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik ben alleen maar inhoudelijk. Waardoor krijg je de indruk dat ik niet inhoudelijk en?
Is het voor jou berhaupt mogelijk om de Russische invasie-oorlog op Oekraine te veroordelen?
Zijn as we speak Chinese militaire oefeningen aan de gang..quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Schijnt dat er maar 3 maanden per jaar de water omstandigheden goed zijn om een aanval op Taiwan uit te voeren.
China zou dus de maandenlange troepenopbouw vlak daarvoor moeten plannen. En met satellieten kan de VS vanaf het begin meekijken dus er is geen verrassing.
Oftewel kans nihil dat er nu wat gaat gebeuren.
Praten met de Russen heeft toch geen zin.. je kan het vergelijken met Hitler en zijn Derde Rijk. Had het zin om met de beste man te praten..niet echt. Gewoon doorvechten tot de laatste snik dus, met hulp van het Westen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Patstelling. Niemand komt verder nu, dus moet je wel gaan praten. Anders wordt het gewoon vechten tot de laatste Oekraner. En ik denk niet dat Poetin dat wat interesseert. Tja, dan moet je ook de consequenties maar ondervinden.
Overgave dus. Waarom zou Oekrane dat willen? Het om zeep helpen van orcs lijkt nog best goed te gaan, de slag om Kherson loopt best aardig.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Patstelling. Niemand komt verder nu, dus moet je wel gaan praten. Anders wordt het gewoon vechten tot de laatste Oekraner. En ik denk niet dat Poetin dat wat interesseert. Tja, dan moet je ook de consequenties maar ondervinden.
Wachten is dan op een wapen waarmee je een patstelling kan doorbreken. Duitsland dacht dat gifgas hen dat voordeel zou opleveren tijdens WO1. De uitvinding van de tank naast uitputting van de duitse economie bleek een doorbraak te forceren. Ik verwacht dat het westen/AI prima in staat is een dergelijk wapen te ontwikkelen als je het maar wat tijd geeft.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nogmaals: er valt niets te praten. Praten met Putin is ook een toegift. Dan kun je inderdaad beter vechten. Maar je in elk geval nog enigszins kans.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je vult weer dingen voor me in. Ik zeg niet dat Oekrane zich moet overgeven. Dat moeten ze helemaal zelf bepalen, maar als er geen progressie is dan moet dat Zelensky toch wel tot nadenken zetten.quote:
Wij capituleerden destijds na vijf dagen. Ik denk niet dat het in ons voordeel was geweest om door te blijven vechten toen. Denk jij er anders over?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Praten met de Russen heeft toch geen zin.. je kan het vergelijken met Hitler en zijn Derde Rijk. Had het zin om met de beste man te praten..niet echt. Gewoon doorvechten tot de laatste snik dus, met hulp van het Westen.
Is niet echt vergelijkbaar. Oekrane kreeg vrijwel direct hulp van het westen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wij capituleerden destijds na vijf dagen. Ik denk niet dat het in ons voordeel was geweest om door te blijven vechten toen. Denk jij er anders over?
Dit is niet om vervelend of bijdehand te doen, even voor de goede orde. Dat kan in getypte tekst nog wel eens zo overkomen.
Vanaf 2014 wordt er al oorlog gevoerd dus ik zie niet in wat voor verschil dan 5 maanden zouden moeten maken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Oekrane zich moet overgeven. Dat moeten ze helemaal zelf bepalen, maar als er geen progressie is dan moet dat Zelensky toch wel tot nadenken zetten.
Nee die kans maken ze niet. Het is gewoon vechten tot het bittere eind. Als dat hun keuze is, prima, maar dan moeten ze het zelf verder ook uitzoeken met de huidige steun.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogmaals: er valt niets te praten. Praten met Putin is ook een toegift. Dan kun je inderdaad beter vechten. Maar je in elk geval nog enigszins kans.
"Wij" hadden geen schijn van kans. Oekrane was hier tot op zekere hoogte op voorbereid ("wij" niet bepaald) en krijgt hulp van de halve wereld ("wij" hadden ons Al overgegeven en moesten vervolgens 5 jaar de nsber uithangen en het zoveel mogelijk joden de dood in jagen voordat de halve wereld kwam helpen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wij capituleerden destijds na vijf dagen. Ik denk niet dat het in ons voordeel was geweest om door te blijven vechten toen. Denk jij er anders over?
Dit is niet om vervelend of bijdehand te doen, even voor de goede orde. Dat kan in getypte tekst nog wel eens zo overkomen.
1: Rusland bakt er anders weinig van.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee die kans maken ze niet. Het is gewoon vechten tot het bittere eind. Als dat hun keuze is, prima, maar dan moeten ze het zelf verder ook uitzoeken met de huidige steun.
Ik heb het niet over Nederland maar over de hele Tweede Wereldoorlog. Hoe het op korte termijn zal aflopen voor Oekrane..geen idee. Maar stel dat Rusland uiteindelijk het land weet te veroveren, dan zal dat op lange termijn een 2e Afghanistan worden denk ik. Kan me niet voorstellen dat de Oekraners en ook het Westen zich er bij neer zullen leggen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jaja een Deux Exa machina, die alle problemen oplost.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wachten is dan op een wapen waarmee je een patstelling kan doorbreken. Duitsland dacht dat gifgas hen dat voordeel zou opleveren tijdens WO1. De uitvinding van de tank naast uitputting van de duitse economie bleek een doorbraak te forceren. Ik verwacht dat het westen/AI prima in staat is een dergelijk wapen te ontwikkelen als je het maar wat tijd geeft.
En hoe ziet die vrede van jou eruit?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee die kans maken ze niet. Het is gewoon vechten tot het bittere eind. Als dat hun keuze is, prima, maar dan moeten ze het zelf verder ook uitzoeken met de huidige steun.
Zo is het goed.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Patstelling. Niemand komt verder nu, dus moet je wel gaan praten. Anders wordt het gewoon vechten tot de laatste Oekraner Russische soldaat.
Er is vijf jaar doorgevochtenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. De Duitsers vertrokken ook niet na onze capitulatie, we werden vijf jaar bezet. Het klopt ook dat Oekrane direct hulp kreeg van het westen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is niet echt vergelijkbaar. Oekrane kreeg vrijwel direct hulp van het westen.
Want natuurlijk. Capituleren kan een noodzakelijk iets zijn. Maar vind dat hier toch wel anders. Volgens mij heeft overgaven voor Oekraine alleen nog maar meer nadelige gevolgen. Bedoel: de Russen vertrekken dan niet he.
Ja, ze doen net of er maar 1 mogelijke uitkomst is. Net als aan het begin van de invasie. "Zo duurt het alleen maar langer."quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit topic volgen is niet altijd verstandig. Teveel NSB-types hier
Ja en daarom heeft men in europa geen behoefte meer om conflicten middels oorlogen op te lossen. De defensie budgetten waren dan ook gering tot er een dictator andere ideen op nahoudt. Je moet jammer genoeg nog altijd rekening houden met het feit dat er dictatoren kunnen opduiken en er dus een capabele defensie blijft. Oorlog hoort bij de soort mens evenals bij chimps en vele mierensoorten. Te denken dat je zo'n soort-eigenschap wel even geheel opzij kan zetten is wensdromen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:18 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Jaja een Deux Exa machina, die alle problemen oplost.![]()
Zou het niet beter zijn om die inspanningen in nuttigere dingen in te zetten?
Op een dag dan staan de inwoners van Belarussia weer op en dan is het klaar met de nieuwe Hitlerquote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Rusland kan je vergelijken met ISIS. Van dat Kalifaat is weinig meer over. Uiteindelijk worden de Russen ook wel Oekrane uitgedonderd
HJ en dus kanonnenvoer.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
What the Fuck is dit ???
https://twitter.com/Cluti(...)0vnF8Vg8eU1Hb-EKT_6w
Slaven die laten zien hoe trots ze zijn op hun slavernij.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
What the Fuck is dit ???
https://twitter.com/Cluti(...)0vnF8Vg8eU1Hb-EKT_6w
De consequenties van overgave zijn erger. En minder dan een overgave en knieval zal Poetin niet accepteren. Oekrane heeft hem voor gek gezet, als je gaat praten zal hij Oekrane willen vernederen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
ze noemen hem ook Fuhrerquote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Slaven die laten zien hoe trots ze zijn op hun slavernij.
Het gaat nu wel echt erg raar worden allemaalquote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, volgens mij heerser.
Russen willen Poetin 'heerser' noemen, president 'te westers'
Nogal,quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat nu wel echt erg raar worden allemaal
Filmkijktip: 'Threads'.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:19 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
En gezien de gevolgen kun je beter een nuke op je kop krijgen dat de aftermath proberen te overleven.
En waarom zou het gebrek aan progressie Poetin, Medvedev, Doegin enz. niet tot nadenken moeten stemmen?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je vult weer dingen voor me in. Ik zeg niet dat Oekrane zich moet overgeven. Dat moeten ze helemaal zelf bepalen, maar als er geen progressie is dan moet dat Zelensky toch wel tot nadenken zetten.
Ja hoort zoveel erover.quote:
De zwanenzang van Rusland op het wereldtoneel; het materieel en de manschappen die ze nu verliezen kunnen ze nooit meer met dezelfde aantallen van dezelfde kwaliteit vervangen. En dankzij vergrijzing en westerse sancties kunnen ze hun imperialistische en genocidale ambities definitief bij het grof vuil zetten.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)-krachten~aa63b77f9/
Moskou rekruteert vrijwilligersleger zonder ervaring, hoofd Britse inlichtingendienst: “Rusland is aan het einde van zijn krachten”
Het hoofd van de Britse inlichtingendienst, Richard Moore, zegt vandaag op sociale media dat “Rusland aan het einde van zijn krachten” is. Duizenden Russische soldaten zijn omgekomen bij de invasie Oekrane. Moskou rekruteert nu zelfs vrijwilligers zonder militaire ervaring: vaderlandsliefde en hoge verdiensten moeten de Russische mannen overtuigen zich aan te sluiten bij het leger.
[ afbeelding ]
ANP / EPA
Het Britse ministerie van Defensie beschrijft de Russische regering als “wanhopig”. “Rusland gebruikt wapens uit het Sovjettijdperk. Hun verouderde wapens doden en verwonden duizenden onschuldige Oekraense burgers. Rusland zal deze onrechtvaardige oorlog niet winnen. Het Verenigd Koninkrijk blijft Oekrane steunen”, luidt het. Richard Moore heeft bij de post van het Britse ministerie geschreven dat “Rusland aan het einde van zijn krachten” is.
Rusland oefent druk uit op de machthebbers in de door het Russische leger bezette gebieden in Oekrane om later dit jaar referenda te organiseren over een aansluiting bij Rusland. In haar dagelijkse inlichtingenupdate meldt het Britse ministerie van Defensie vandaag dat lokale autoriteiten proberen persoonsgegevens van inwoners te verzamelen om zo een kiesregister op te bouwen:
Het Kremlin heeft in de bezette gebieden pro-Russische interimbestuurders aangesteld, die samen met het Russische leger de macht uitoefenen. In Melitopol, een stad in de zuidelijke regio Zaporizja, maakten de pro-Russische autoriteiten al in juni bekend een referendum over toetreding tot Rusland voor te bereiden. Ook in de bezette regio Cherson zouden plannen voor referenda bestaan. In 2014 annexeerde Rusland het Oekraense schiereiland de Krim, nadat het daar een referendum had georganiseerd over aansluiting.
Vrijwilligers moeten gesneuvelde beroepssoldaten vervangen
Moore stelt dat het steeds lastiger is voor Moskou om de gesneuvelde soldaten te vervangen. Maar in plaats van een algehele mobilisatie, zoekt het leger vooral vrijwilligers uit arme en afgelegen streken.
Daarbij zijn de strijdkrachten niet kieskeurig, stelt Amerikaanse nieuwszender ‘CNN’. Hoewel de eisen per regio verschillen, gaat het in de regel om volwassen mannen tot 49 jaar zonder strafblad. Eerdere militaire ervaring is vaak geen vereiste.
De rekruteringstrategie van Moskou draait niet alleen om vaderlandsliefde: de rekruten krijgen salarissen geboden tot wel tienmaal het minimumloon in de verarmde streken en krijgen na enkele maanden al veteranenstatus en -pensioen.
Ook aan de gezinnen van de vrijwilligers is gedacht: zo krijgen hun kinderen makkelijker toegang tot een universitaire opleiding. Mocht de soldaat om het leven komen, dan zijn er genereuze schadevergoedingen voor de nabestaanden.
[ afbeelding ]
Moore stelt dat het steeds lastiger is voor Moskou om de gesneuvelde soldaten te vervangen. Maar in plaats van een algehele mobilisatie, zoekt het leger vooral vrijwilligers uit arme en afgelegen streken.
Kanonnenvoer
Analisten stellen dat ongeveer 30.000 vrijwilligers gerekruteerd kunnen worden, die dan waarschijnlijk naar de Donbas zullen worden gestuurd. De industrile regio is momenteel de prioriteit van Rusland in Oekrane. In dit gebied zouden de vrijwilligers ongeveer een kwart tot een derde van alle Russische strijdkrachten uitmaken.
Experten twijfelen aan de kwaliteit van de nieuwe soldaten. Ze zullen waarschijnlijk slechts een maand training krijgen, waardoor ze in de praktijk als kanonnenvoer zullen dienen. De analisten baseren dat oordeel op Moskou's eerdere inzet van slecht getrainde troepen en dienstplichtigen aan het front, om zo de betere eenheden te sparen.
Nee, dat zei ik al. Het is niet per definitie slechter. In deze context wel. Denk ik.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. De Duitsers vertrokken ook niet na onze capitulatie, we werden vijf jaar bezet. Het klopt ook dat Oekrane direct hulp kreeg van het westen.
De vraag is alleen of capitulatie per definitie altijd slechter is dan doorvechten tot de laatste snik. Als je weet dat je als voltallig volk daarna naar de slachtbank wordt geleid, dan is het antwoord direct ja. Maar in ons land was het ook betrekkelijk rustig in de eerste jaren van de bezetting. Uiteraard zijn daarna alle gruwelen van de Holocaust gekomen, maar het is niet zo dat men direct na capitulatie ons hele volk begon uit te moorden. Als we toen niet hadden gecapituleerd en als voltallig volk tot het einde hadden doorgevochten, was er niet zoveel van Nederland overgebleven denk ik.
Omdat: de eeuwige Rus.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En waarom zou het gebrek aan progressie Poetin, Medvedev, Doegin enz. niet tot nadenken moeten stemmen?
Het enige wat ze moeten kunnen is met hun WW1 geweer naar voren rennen. Dat dat een waardeloze tactiek is die niet werkt, och...quote:Daarbij zijn de strijdkrachten niet kieskeurig, stelt Amerikaanse nieuwszender ‘CNN’. Hoewel de eisen per regio verschillen, gaat het in de regel om volwassen mannen tot 49 jaar zonder strafblad. Eerdere militaire ervaring is vaak geen vereiste.
Moskou gebruikt ze als kanonnenvoer dus ze worden op de gevaarlijkste meest kansloze missies gestuurd dus ze komen niet terug naar Rusland om dat geld te innen.quote:De rekruteringstrategie van Moskou draait niet alleen om vaderlandsliefde: de rekruten krijgen salarissen geboden tot wel tienmaal het minimumloon in de verarmde streken en krijgen na enkele maanden al veteranenstatus en -pensioen.
Beter gaan de Russen tieners en kindsoldaten als kanonnenvoer inzetten; in tegenstelling tot veertigers en vijftigers hebben die zich op uitzonderingen na immers nog niet voortgeplant. Dan gaat het helemaal hard met de Russische vergrijzing.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het enige wat ze moeten kunnen is met hun WW1 geweer naar voren rennen. Dat dat een waardeloze tactiek is die niet werkt, och...
[..]
Moskou gebruikt ze als kanonnenvoer dus ze worden op de gevaarlijkste meest kansloze missies gestuurd dus ze komen niet terug naar Rusland om dat geld te innen.
Dat is helemaal niet zo stellig te zeggen. Maar goed, zo kom je nooit verder h. Dus laten we de discussie maar stoppen anders, wat doen we hier? Laat ze het maar uitvechten, waarom hebben we het er nog over. Niets is goed namelijk. Overgave dit, doorvechten dat. Wat wil jou nou dan? Boots on the ground van de NAVO? Het ks eerder een constante uiting van boosheid hier op alles, en dat is begrijpelijk, dan een feitelijke discussie.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De consequenties van overgave zijn erger. En minder dan een overgave en knieval zal Poetin niet accepteren. Oekrane heeft hem voor gek gezet, als je gaat praten zal hij Oekrane willen vernederen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |