SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Ja, zoveel:quote:
Dank voor het openenquote:Op woensdag 27 juli 2022 01:16 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ja, zoveel:
- niet bij het Russische leger gaan
- als je er dan toch bij bent gegaan, weigeren naar Oekrane te gaan
- als ze je toch naar Oekrane brengen: je overgeven aan de Oekraners
- etc.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:46 schreef Korenfok het volgende:
Ik heb in februati / maart artikel gelezen die speculeerde dat china de informant is geweest van de verenigde staten. Dat poetin xi heeft vertelt van de infasie, omdat het westen en navo nu zwak staat. maar dat china toch eieren voor zijn geld heeft gekozen en 'neutraal' is gebleven toen rusland door ging met zijn plan.
Jawel:quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:18 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Maar nee, er is weinig keuze als je leven ervan afhangt.
Wat mooi als je zo stoer bent. En ja, maar zo werkt het niet altijd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jawel:
- niet bij het Russische leger gaan
- als je er dan toch bij bent gegaan, weigeren naar Oekrane te gaan
- als ze je toch naar Oekrane brengen: je overgeven aan de Oekraners
Als het alternatief is onschuldige Oekraners vermoorden...quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:26 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wat mooi als je zo stoer bent. En ja, maar zo werkt het niet altijd.
Maar onschuldige Russen is ok, joh, wie ben jij om te oordelen. Deze hele oorlog gaat nergens overquote:Op woensdag 27 juli 2022 01:30 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Als het alternatief is onschuldige Oekraners vermoorden...
Onschuldige Russen? Soldaten die er niet horen. En die soldaten hebben wl een keuze.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:34 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Maar onschuldige Russen is ok, joh, wie ben jij om te oordelen. Deze hele oorlog gaat nergens over
Een soldaat of ander lid van een krijgsmacht is altijd een politiek militair uitvoeringsinstrument.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:42 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Onschuldige Russen? Soldaten die er niet horen. En die soldaten hebben wl een keuze.
quote:Hendrik maakt stampij bij de kampcommandant. Wat wilden ze nou eigenlijk? „Hij zei toen: ’Hendrik, er is niemand die zit te wachten op het Vreemdelingenlegioen. Het Oekraense parlement wilde dat, maar de legertop heeft er nooit iets in gezien’.”
De prijzen die je hanteert zijn straks niet meer van toepassing.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:48 schreef Isdatzo het volgende:
Met een beetje CV-ketel haal je 8kWh aan warmte uit 1 kubieke meter gas. Een elektrisch kacheltje haalt 8kWh aan warmte uit 8kWh aan stroom.
Gasprijs 2.50/m3-> 1 kWh warmte: 0.31
kWh kost 0.60 -> 1kWh warmte: 0.60
Die vlieger (goedkoper elektrisch verwarmen dan met gas) gaat pas op wanneer je met warmtepompen aan de slag gaat.
Neequote:Op woensdag 27 juli 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
De prijzen die je hanteert zijn straks niet meer van toepassing.
Daarbij kun je met een convectorkachel gericht verwarmen daar waar je zit. Je hoeft niet diverse elementen op afstand enige tijd te laten opwarmen voor dezelfde warmte die een convector met ventilator je direct geeft, gericht en snel dus, en voor een fractie van de prijs.
Omdat de warmte er zo snel is kun je hem ook weer rap uitzetten, ik gok dat wat een convector (1500 kWh) in de winter in een kwartier kan (de gehele ruimte verwarmen) een CV installatie met diverse radiatoren in dezelfde ruimte (vaak her en der geblokkeerd door meubilair, omgeven door een ombouw en soms op te hoge plekken) ongeveer een uur over doet, en dat met een gasprijs die ruim 300% omhoog is gegaan en het daar niet bij zal blijven. De gastekorten hier nog niet eens in meegenomen.
quote:
Je leest maar weinig over de verliezen van de Oekraners. Dat ze er zelf ook stil over blijven is eigenlijk een slecht teken. Da de Russen veel verliezen is een feit maar het zou mij niet verbazen dat de Oekraners dichtbij hetzelfde aantal zitten als de Russen.quote:
Kijk toch eens aan. Je hebt evenveel verstand van verwarmingstechnologie als van de situatie in Rusland en Oekrane zie ik. Briljant gewoonquote:Op woensdag 27 juli 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
Daarbij kun je met een convectorkachel gericht verwarmen daar waar je zit. Je hoeft niet diverse elementen op afstand enige tijd te laten opwarmen voor dezelfde warmte die een convector met ventilator je direct geeft, gericht en snel dus, en voor een fractie van de prijs.
Omdat de warmte er zo snel is kun je hem ook weer rap uitzetten, ik gok dat wat een convector (1500 kWh) in de winter in een kwartier kan (de gehele ruimte verwarmen) een CV installatie met diverse radiatoren in dezelfde ruimte (vaak her en der geblokkeerd door meubilair, omgeven door een ombouw en soms op te hoge plekken) ongeveer een uur over doet, en dat met een gasprijs die ruim 300% omhoog is gegaan en het daar niet bij zal blijven. De gastekorten hier nog niet eens in meegenomen.
In de Tweede Kamer zitten ook een stel acteurs dus dat past mooi.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:10 schreef cleanfreak het volgende:
[..]Wat een act is die vent toch ook.
En de gedachte ook dat deze man gewoon heeft gesproken in onze Tweede Kamer
Ja dat het niet allemaal van een leien dakje gaat bij de Oekraners is ook wel duidelijk. Een gedeelte van het leger wat niet in de afgelopen jaren hervormd is, is eigenlijk gewoon een kopie van Rusland.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:20 schreef Idisrom het volgende:
Ja, mooi die himars-raketten bij het Khersonfront.
Maar dit zijn de jongens die licht bewapend de Donbas ingestuurd worden.
"Wij, de soldaten van de 54e brigade van het tweede geweerbataljon van de 6e geweercompagnie, doen een beroep op de president van Oekrane Volodymyr Zelensky en de opperbevelhebber van de strijdkrachten van Oekrane.
Op 23 juli 2022 gaf de commandant ons de opdracht om binnen 15 minuten een groep te verzamelen en hem in onbekende richting te volgen. Ongeveer een uur later stopte de commandant de colonne, gaf het bevel om op hem te wachten en vertrok hij zelf naar een onbekende richting. Terwijl wij op hem wachtteb, werden in ongeveer anderhalf uur vier vijandelijke artilleriebeschietingen op de kolonie uitgevoerd, waarbij twee jagers werden gedood en nog eens vier gewond raakten van verschillende ernst. Aangezien er geen cordinatie was vanuit het commando, er was geen communicatie met de compagniescommandant en het bataljonscommando, er was geen voorlopig evacuatieplan, de doden en gewonden werden door de soldaten zelf gevacueerd in persoonlijke voertuigen. De jagers vertrokken te voet en keerden pas op 24.07.2022 om 9.00 uur terug.
Op dezelfde dag, 24 juli, werd een andere groep naar hetzelfde oorlogsgebied gestuurd. Nu weten we dat een derde van die groep al ernstig gewond is. De bataljonscommandant, samen met zijn plaatsvervangers, verzamelt vandaag, 26 juli, al de 4e groep om naar hetzelfde gevechtsgebied te worden gestuurd. De jagers bezitten alleen lichte wapens, automatische geweren en schoppen. We zien de incompetentie van het bevel en nalatige passiviteit, dus we eisen dat de huidige situatie wordt onderzocht."
Leuke tweet van een handpop van Putin.quote:
Sorry man.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Leuke tweet van een handpop van Putin.
Hoe vaak heeft Putin wel geen fotomomentjes? Hoor je mensen daar over? Sneu gedrag zeg.
Wat is het probleem precies?quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:10 schreef cleanfreak het volgende:
Zelensky is een rechtse populist, was zeer impopulair voor de oorlog, iemand die meer bezig is een oligarch te worden dan te regeren, en we moeten nog maar zien of hij niet onmiddellijk een despoot wordt als de oorlog afzwakt.quote:
De meeste kennen Zelensky van zijn piano (leuter) kunstenquote:Op woensdag 27 juli 2022 08:48 schreef sp3c het volgende:
Komt bij dat de man zijn imago goud waard is op het moment
Ik zou extra Shooter in plannen, daar zijn de troepen gewoon mee geholpen
Wel hoorquote:Op woensdag 27 juli 2022 08:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Ah gelukkig er is weer een reden gevonden om zelensky belachelijk te maken. Een fotoshoot!
Wel vreemd dat al die “neutrale toeschouwers” nooit de neiging voelen hetzelfde bij Putin te doen….
Lijkt me vrij sterkquote:Op woensdag 27 juli 2022 08:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De meeste kennen Zelensky van zijn piano (leuter) kunsten
Dat is eigenlijk alleen in "kritische" kringen. Daar vinden ze dat op een voor mij onverklaarbare reden nogal belangrijk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De meeste kennen Zelensky van zijn piano (leuter) kunsten
Als Zelensky slim is dan buit hij zijn imago na de oorlog juist op een niet oligarchen manier uit. Niet de volgende despoot worden, maar juist de vergevingsgezinde, gemoedelijke staatsman die op wereldniveau zijn ding doet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Zelensky is een rechtse populist, was zeer impopulair voor de oorlog, iemand die meer bezig is een oligarch te worden dan te regeren, en we moeten nog maar zien of hij niet onmiddellijk een despoot wordt als de oorlog afzwakt.
Maar sympathie kweken bij Amerikaanse huisvrouwen lijkt me op dit moment een goede strategie.
alleen komt het Nooit van de kritische /g neutrale mensen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wel hoor
Dat gedoe aan die ellenlange tafel is een geschenk dat blijft geven
Dit zijn gewoon plaatselijke milities die opgetrommeld worden. Helaas is dat net als bij de Russen ook het geval die gebruik maken van rebellen. Erger nog aan beide zijden staan achter die troepen goed getrainde militairen en goed uitgerust die je een kogel in de nek plaatsen als je probeert te vluchten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat het niet allemaal van een leien dakje gaat bij de Oekraners is ook wel duidelijk. Een gedeelte van het leger wat niet in de afgelopen jaren hervormd is, is eigenlijk gewoon een kopie van Rusland.
De sepetaristen waren russische soldaten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon plaatselijke milities die opgetrommeld worden. Helaas is dat net als bij de Russen ook het geval die gebruik maken van rebellen. Erger nog aan beide zijden staan achter die troepen goed getrainde militairen en goed uitgerust die je een kogel in de nek plaatsen als je probeert te vluchten.
Slecht bewapend en waardeloze kleding. Bij de Russische rebellen zie je precies dezelfde uitrusting. Het is bizar want het zijn beide Oekraense burgers die elkander de kop inslaan en vaak gedwongen nog ook. Wapens die niet functioneren. Wapens die in ww2 gebruikt werden. Enfin dramatisch.
Ik vind mezelf best een kritisch en neutraal mensquote:Op woensdag 27 juli 2022 09:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
alleen komt het Nooit van de kritische /g neutrale mensen.
Oh? Welke prijzen zijn er straks wl van toepassing?quote:Op woensdag 27 juli 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is nog enigszins een argument als je alleenstaand bent.quote:Daarbij kun je met een convectorkachel gericht verwarmen daar waar je zit.
Je kan wat roepen maar je onderbouwt het niet met cijfers.quote:Je hoeft niet diverse elementen op afstand enige tijd te laten opwarmen voor dezelfde warmte die een convector met ventilator je direct geeft, gericht en snel dus, en voor een fractie van de prijs.
Tijd om die partij eens te zuiveren. Zelfde met de AFD trouwens.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Binnen de SPD gelederen broeit het. FDP en de groenen van de coalitie willen meer en vooral snellere wapenleveringen. Het vermoeden is dat binnen de gelederen van de SPD nogal wat Putin aanhangers zitten.
En wat zijn volgens jouw glazen bol de prijzen deze winter? En zou er een verband kunnen zijn tussen de gasprijs en de stroomprijs? Met andere woorden: waarom zou de gasprijs wel nog verder stijgen en de stroomprijs niet?quote:Op woensdag 27 juli 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
Kan met een CV ook: draai de radiatoren dicht van de ruimtes waar je niet bent.quote:Daarbij kun je met een convectorkachel gericht verwarmen daar waar je zit.
En dan blijft het, na dat kwartiertje verwarmen, warm tot in het einde der tijden?quote:Je hoeft niet diverse elementen op afstand enige tijd te laten opwarmen voor dezelfde warmte die een convector met ventilator je direct geeft, gericht en snel dus, en voor een fractie van de prijs.
Omdat de warmte er zo snel is kun je hem ook weer rap uitzetten, ik gok dat wat een convector (1500 kWh) in de winter in een kwartier kan (de gehele ruimte verwarmen)
Hoop gelul, maar om een ruimte te verwarmen en op temperatuur te houden moet er een bepaalde hoeveelheid energie in. Of je die energie nou uit je stopcontact haalt of uit je gasleiding maakt niet veel uit, en het is je eerder al door mij en TFP voorgerekend dat die energie een stuk goedkoper uit je gasleiding komt. Jij stelt dat het elektrisch 6x zo goedkoop kan... nou, laat maar zien hoe!quote:een CV installatie met diverse radiatoren in dezelfde ruimte (vaak her en der geblokkeerd door meubilair, omgeven door een ombouw en soms op te hoge plekken) ongeveer een uur over doet, en dat met een gasprijs die ruim 300% omhoog is gegaan en het daar niet bij zal blijven. De gastekorten hier nog niet eens in meegenomen.
Mij werd vooral in het vorige topic duidelijk dat gas en stroom duur zijn. Het is dat ik de prijzen in het vorige topic zag, maar had geen idee. Anyway, zodra ik de mogelijkheid heb (moet verhuizen van appartement naar woonhuis) gaat het dak toch vol met zonnepanelen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk:
- met stroom verwarmen is niet 6x goedkoper dan met gas
- met stroom verwarmen is duurder dan met gas
Mocht een gewone warmtepomp nog niet tot de mogelijkheden behoren, denk dan ook eens aan een airco.quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mij werd vooral in het vorige topic duidelijk dat gas en stroom duur zijn. Het is dat ik de prijzen in het vorige topic zag, maar had geen idee. Anyway, zodra ik de mogelijkheid heb (moet verhuizen van appartement naar woonhuis) gaat het dak toch vol met zonnepanelen.
Je wordt rijker als oligarch.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als Zelensky slim is dan buit hij zijn imago na de oorlog juist op een niet oligarchen manier uit. Niet de volgende despoot worden, maar juist de vergevingsgezinde, gemoedelijke staatsman die op wereldniveau zijn ding doet.
Een soort combinatie van Vaclav Havel, Nelson Mandela met een flinke scheut Winston Churchill.
Ik moet tegen die tijd kijken wat ik zal doen, maar als er een ketel inzit gaat dat er sowieso direct uit (gasloos). Denk eerder aan elektrische vloerverwarming + elektrische boiler. Dan moeten er natuurlijk wel wat extra panelen op, maar dat is geen probleem.quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mocht een gewone warmtepomp nog niet tot de mogelijkheden behoren, denk dan ook eens aan een airco.
Daar kan je aardig wat aardgas mee vervangen qua verwarmen en in combinatie met de panelen kan je dat de komende jaren nog (deels) salderen ook.
Maar hij was al rijk van te voren. maar eerlijk is eerlijk de kans om als een despoot te eindigen is aanwezig.quote:
Nu gaan we wel off-topic (eventueel discussie verplaatsen naar zonnepanelen- of warmtepomptopic)quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik moet tegen die tijd kijken wat ik zal doen, maar als er een ketel inzit gaat dat er sowieso direct uit (gasloos). Denk eerder aan elektrische vloerverwarming + elektrische boiler. Dan moeten er natuurlijk wel wat extra panelen op, maar dat is geen probleem.
Klopt, maar de echte droom van elke politicus is toch om herinnerd te worden? Herinnerd als een groots en belangrijk staatsman. Geld is maar geld, na pakweg tien miljoen vormen die extra miljoenen nauwelijks nog een echte functie.quote:
AFD heeft al meerdere zuiveringen achter de rug maar toch is die partij iets anders geworden dan waar het ooit voor stond namelijk Duitsland uit de eurozone te halen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tijd om die partij eens te zuiveren. Zelfde met de AFD trouwens.
Jawel.quote:
Ik dacht dat een klein stukje wel mocht? Neem me niet sorry.quote:
Neean, worden ze #madquote:Op woensdag 27 juli 2022 11:01 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik dacht dat een klein stukje wel mocht? Neem me niet sorry.
Of al die verkleedpartijtjes alsof 'ie Ken (die van de Barbiepoppen) is: Poetin als judoka, Poetin als straaljager piloot, Poetin als ijshockeyspeler, Poetin als brokeback mountain cowboy met ontbloot bovenlijf op paard.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wel hoor
Dat gedoe aan die ellenlange tafel is een geschenk dat blijft geven
Ik had (voor dit gedoe) ieder jaar de officile Putin verjaardagskalender, voor op de plee. Bestelde ik via Amazon.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of al die verkleedpartijtjes alsof 'ie Ken (die van de Barbiepoppen) is: Poetin als judoka, Poetin als straaljager piloot, Poetin als ijshockeyspeler, Poetin als brokeback mountain cowboy met ontbloot bovenlijf op paard.
Geeft niets, my bad. Een volgende keer doe ik het omschrijven in mijn eigen woorden. Linkje stond er niet bij.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neean, worden ze #mad
Normaal zou ik het editten maar ik ben razendhard aan het werk en ik zag zo snel geen linkje
President zijn is toch ook deels een act?quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:10 schreef cleanfreak het volgende:
Ijshockey Poetin hebben we wel flink om kunnen lachen herinner ik mequote:Op woensdag 27 juli 2022 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of al die verkleedpartijtjes alsof 'ie Ken (die van de Barbiepoppen) is: Poetin als judoka, Poetin als straaljager piloot, Poetin als ijshockeyspeler, Poetin als brokeback mountain cowboy met ontbloot bovenlijf op paard.
Prima wc papierquote:Op woensdag 27 juli 2022 11:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had (voor dit gedoe) ieder jaar de officile Putin verjaardagskalender, voor op de plee. Bestelde ik via Amazon.
Maar daar stond hij inderdaad wel vaak stoer en half verkleed op: als geheim agent, als ijshockey speler, op vakantie in een speedboot, en half hangend uit een helicopter..
Dus ik snap wel waar dit vandaan komt...![]()
De populariteit van Zelensky zorgt juist voor een enorme hoeveelheid extra steun en donaties. Daar is die soldaat wel blij mee.quote:
Dat schijnt nogal moeilijk te bevatten te zijn voor sommigen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De populariteit van Zelensky zorgt juist voor een enorme hoeveelheid extra steun en donaties. Daar is die soldaat wel blij mee.
Raar, dus je geeft toe dat je de feiten subjectief interpreteert.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik hou me bij feiten, en kan daardoor niet neutraal zijn ben anti poetin, maar hou me wel bij feiten.
Ik kom hier om van gedachten te wisselen met andere mensen. Dat blijkt ontzettend moeilijk te zijn, zo niet onmogelijk, omdat er nogal veel mensen zijn die meteen in een kramp schieten als ik iets schrijf dat niet in hun subjectieve straatje past. En de veroordeling is dan nooit ver weg, veel mensen menen dat ze subjectief kunnen zijn en toch de rechtvaardige rechter kunnen spelen.quote:ten tweede, je hebt alleen maar kremlin Bullshit lopen trollen hier, nergens een feit.
Waarom zou ik woorden vuil maken aan dingen die duidelijk zijn? Zijn ze dan niet duidelijk genoeg? Ik wordt altijd ontzettend moe van dat herhalen van the obvious. Misschien moet je gewoon niet zo in een kramp schieten en veroordelen, dan kan het gesprek een keer verder gaan dan wellus/nietus.quote:Dus nee jullie neutralen zijn allemaal pro poetin, anders kwam er wel eens een kritische noot over een kremlin georganiseerde verhaal lijn.
Ja, hallo, je zegt net dat je aan de feiten houdt en anti-Poetin bent.quote:maar nu ga jij lopen bakkeleien over dat ik niet neutraal ben en daardoor geen feiten zie.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je niet neutraal bent en daardoor de feiten subjectief interpreteert. Je ziet de feiten prima, maar je maakt er je eigen selectie in zodat het in je straatje past, je bent niet objectief.quote:...dat ik niet neutraal ben en daardoor geen feiten zie.
Juist. Zelensky's belangrijkste functie is zo'n beetje ervoor zorgen dat de internationale aandacht niet verslapt en er buitenlandse steun blijft komen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De populariteit van Zelensky zorgt juist voor een enorme hoeveelheid extra steun en donaties. Daar is die soldaat wel blij mee.
Wat als je het omgekeerd typt, dus laatste woord eerst. Mag je dan wel de volkskrant quoten?quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:12 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geeft niets, my bad. Een volgende keer doe ik het omschrijven in mijn eigen woorden. Linkje stond er niet bij.
quote:“Officile cijfers die uit het land presenteert, kloppen niet”, zeggen de onderzoekers van Yale University. “Uit onze analyse wordt duidelijk: terugtrekking van het bedrijfsleven en sancties verlammen de Russische economie op catastrofale wijze.”
Veertig procent van het Russische nationaal inkomen is met de exodus van de internationale bedrijven het land uit verdwenen. De kans dat deze multinationals op korte termijn terugkeren is nul. Dat betekent dat er in korte tijd ruim drie decennia aan buitenlandse investeringen en kapitaal zijn weggevloeid.
Gepard heeft een aardige radar naar ik vernam. Bovendien zal hij het prima doen tegen drones.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die MARS II en PzH 2000 blijven indrukwekkend.
Wat betreft die gepards, vraag ik me af of die tegenwoordig nog veel luchtdoelen raken.
Wel een triest filmpje eigenlijk. Arme mensen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ze nemen 19e eeuws leger nog steeds heel letterlijk.
Niet veel veranderd sinds de anekdotes dat het Sovietleger in Berlijn aankwam en stomverbaasd over het fenomeen "waterkraan" was, en heel wat kranen in Duitsland gedemonteerd hebben in de hoop dat als ze hem thuis op de muur zetten er ook magisch water uitkomt.
Geef eens een Link naar officiele text van IMF dit zegt. Alsof russische economie veerkacht heeft, dit is allang gedunked als russische propaganda.quote:
Maar wanneer je stelt dat de Russische inval iets te maken heeft met de ontwikkeling van Oekrane dan word je hier door 'bepaalde' users voor gek versleten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel een triest filmpje eigenlijk. Arme mensen.
Wel apart dat er kennelijk een soort van 'klasse jaloezie' meespeelt bij de binnenvallende en slopende Russen. Zo van "Wij kunnen niet in luxe leven, dus jullie ook niet en daarom moet alles dood en kapot."
dit is telkens schokkend eigenlijk. Net als in begin van de oorlog, een van die jongens die hun moeder belt en vol verbazing zegt: dat er echt koeien Staan in de stallen, en dat de wegen echt verhard zijn. en die moeder dan zegt: je moet niet alle westerse propaganda gelovenquote:Op woensdag 27 juli 2022 12:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ze nemen 19e eeuws leger nog steeds heel letterlijk.
Niet veel veranderd sinds de anekdotes dat het Sovietleger in Berlijn aankwam en stomverbaasd over het fenomeen "waterkraan" was, en heel wat kranen in Duitsland gedemonteerd hebben in de hoop dat als ze hem thuis op de muur zetten er ook magisch water uitkomt.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had (voor dit gedoe) ieder jaar de officile Putin verjaardagskalender, voor op de plee.
[..]
Klopt ze zxien oekrainers als het mindere slavische volk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel een triest filmpje eigenlijk. Arme mensen.
Wel apart dat er kennelijk een soort van 'klasse jaloezie' meespeelt bij de binnenvallende en slopende Russen. Zo van "Wij kunnen niet in luxe leven, dus jullie ook niet en daarom moet alles dood en kapot."
Nog minder slim om daar afhankelijk van te blijven, zoals jij hier continu voorstelt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niet slim dan om daar afhankelijk van te worden.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Geef eens een Link naar officiele text van IMF dit zegt. Alsof russische economie veerkacht heeft, dit is allang gedunked als russische propaganda.
HLN-BE, wat is dit voor een site?, zie vaak de prorussische nonsense via deze site komen.
HLN is De Telegraaf van Belgi.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]HLN.Be is 1 van de grootste nieuwssites in Belgi. Succes met zoeken op Google.
Zelden zoveel domheid gelezen...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:43 schreef Za het volgende:
[..]
Maar verwarmen via electriciteit is ongeveer 6x goedkoper, en ook heel rap of bv gerichter.
Omdat die op zijn bek ging toen hij over een soort mat schaatste als ik het me correct herinner.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ijshockey Poetin hebben we wel flink om kunnen lachen herinner ik me
Weet alleen niet meer waarom
Wat vreemd, lag het initiatief voor de sancties tegen Rusland bij Rusland zelf?quote:
Het initiatief om afspraken niet na te komen, jazeker wel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat vreemd, lag het initiatief voor de sancties tegen Rusland bij Rusland zelf?
Je kunt lullen als brugman maar het is en blijft het westen wat begon met het opleggen van sancties en het breken van afspraken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:42 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het initiatief om afspraken niet na te komen, jazeker wel.
Ze hebben jarenlang de tijd gehad om aan waarheidsvinding te doen, verantwoordelijkheden op te eisen, en zich aan te passen aan een meer internationale tijdsgeest.
Sancties zijn het effect van de jarenlange verkeerde initiatieven van Rusland.
Nee, Rusland is begonnen met het breken van afspraken, daar zijn de sancties het gevolg van. Die kunnen weer van tafel als Rusland zich weer aan de afspraken gaat houden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt lullen als brugman maar het is en blijft het westen wat begon met het opleggen van sancties en het breken van afspraken.
Daar mag je van alles van vinden maar de tegenpartij onbetrouwbaar noemen omdat ze afspraken niet nakomen zou zo hypocriet zijn dat het grappig wordt.
Welke afspraken precies dan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt lullen als brugman maar het is en blijft het westen wat begon met het opleggen van sancties en het breken van afspraken.
Daar mag je van alles van vinden maar de tegenpartij onbetrouwbaar noemen omdat ze afspraken niet nakomen zou zo hypocriet zijn dat het grappig wordt.
Welke afspraken hebben ze gebroken voor de invasie?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rusland is begonnen met het breken van afspraken, daar zijn de sancties het gevolg van. Die kunnen weer van tafel als Rusland zich weer aan de afspraken gaat houden.
wie eist, bewijst.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er lag een afspraak om Oekranie niet binnen te vallen? Bron?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:59 schreef zuchtje het volgende:
[..]
wie eist, bewijst.
De annexatie van de Krim begon in februari. De sancties begonnen in maart.
Daarna heeft Rusland zich veelvuldig niet gehouden aan het staakt-het-vuren, ontdoken ze de verantwoordelijkheid voor MH-17 met verschillende (absurde) scenario's. Met vervolgens een nieuwe afspraak die verbroken werd door opnieuw Oekrane binnen te vallen.
Boedapest memorandum, 1994.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er lag een afspraak om Oekranie niet binnen te vallen? Bron?
En verder noem je dus inderdaad alleen dingen na de invasie.
Ja, door oorlog te gaan voeren.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat vreemd, lag het initiatief voor de sancties tegen Rusland bij Rusland zelf?
"respect the independence and sovereignty and the existing borders of Ukraine"quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Misschien, heel misschien moet je soms toch eens wat kritischer naar je eigen “objectieve kritische blik” kijken?quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Raar, dus je geeft toe dat je de feiten subjectief interpreteert.
[..]
Ik kom hier om van gedachten te wisselen met andere mensen. Dat blijkt ontzettend moeilijk te zijn, zo niet onmogelijk, omdat er nogal veel mensen zijn die meteen in een kramp schieten als ik iets schrijf dat niet in hun subjectieve straatje past. En de veroordeling is dan nooit ver weg, veel mensen menen dat ze subjectief kunnen zijn en toch de rechtvaardige rechter kunnen spelen.
[..]
Waarom zou ik woorden vuil maken aan dingen die duidelijk zijn? Zijn ze dan niet duidelijk genoeg? Ik wordt altijd ontzettend moe van dat herhalen van the obvious. Misschien moet je gewoon niet zo in een kramp schieten en veroordelen, dan kan het gesprek een keer verder gaan dan wellus/nietus.
[..]
Ja, hallo, je zegt net dat je aan de feiten houdt en anti-Poetin bent.
Waarom kun je je niet gewoon aan de feiten houden en al die veroordelingen achterwege laten? Dan komt er tenminste een gesprek. Als je buddies zoekt om zelfbevestiging te krijgen, ga dan niet op een forum zoeken. Daar kun je niet kiezen om te kiezen voor de n en de ander te negeren.
Je bent zo aan het huilen over mij. Maar bekijk het eens van mijn kant: ik kan geen objectief woord schrijven zonder dat de anti-Poetin trollen me meteen de hoek van Poetin indrukken.
Hoe denk je eigenlijk dat ik over jullie denk...? Ik noem twee woorden: extreme hokjesgeest.
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je niet neutraal bent en daardoor de feiten subjectief interpreteert. Je ziet de feiten prima, maar je maakt er je eigen selectie in zodat het in je straatje past, je bent niet objectief.
Ook Rusland behaalt successen op Oekrane en op ons. Maar het is onmogelijk voor jou om over die gevolgen te praten. Terwijl de gevolgen nog vele malen belangrijker zijn dan de feiten. En lees nog eens goed. Er zijn hier genoeg mensen die het wel kunnen en met wie ik wel kan praten zonder meteen voor trol uitgemaakt te worden.
Sorry, maar: watquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat kun je lezen toch?quote:
Yeah, you talking shit, boy.quote:
Impliceer je nu nu dat wanneer die expliciete afspraak er niet was geweest Rusland zo binnen had mogen wandelen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja ik had even tijd nodig om het goed te lezen. Ik dacht dat ze alleen hun nucleaire wapens hadden moeten inleveren voor bepaalde garanties.
Ja, puur technisch wel. Maakt het niet minder verwerpelijk of afkeurenswaardig, natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Impliceer je nu nu dat wanneer die expliciete afspraak er niet was geweest Rusland zo binnen had mogen wandelen?
En dat is niet genoeg?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja ik had even tijd nodig om het goed te lezen. Ik dacht dat ze alleen hun nucleaire wapens hadden moeten inleveren voor bepaalde garanties.
De stroomprijs zal ook stijgen, maar niet vergelijkbaar met die van de gasprijs.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:58 schreef Isdatzo het volgende:
En wat zijn volgens jouw glazen bol de prijzen deze winter? En zou er een verband kunnen zijn tussen de gasprijs en de stroomprijs? Met andere woorden: waarom zou de gasprijs wel nog verder stijgen en de stroomprijs niet?
Maar dan moet je alle deuren dichtdoen, anders heb je een probleem met vocht en kun je schimmel krijgen.quote:Kan met een CV ook: draai de radiatoren dicht van de ruimtes waar je niet bent.
Nee dat is met niets zo.quote:En dan blijft het, na dat kwartiertje verwarmen, warm tot in het einde der tijden?
Nee. Men is vaak beperkt in waar het bed kan staan, waar een bank kan staan, zetten er een sierombouw omheen met kussens erop, soms staat er een kast voor, een hondenmand, gordijnen etc, dan wordt de warmte daardoor deels geabsorbeerd, het komt niet direct naar jou, zoals met een convector die je bv op anderhalve meter afstand plaatst van waar je bent zonder tussenkomst van andere elementen.quote:Hoop gelul,
Ik heb het beeld geschetst, en nu nog iets aangevuld.quote:maar om een ruimte te verwarmen en op temperatuur te houden moet er een bepaalde hoeveelheid energie in. Of je die energie nou uit je stopcontact haalt of uit je gasleiding maakt niet veel uit, en het is je eerder al door mij en TFP voorgerekend dat die energie een stuk goedkoper uit je gasleiding komt. Jij stelt dat het elektrisch 6x zo goedkoop kan... nou, laat maar zien hoe!
Nu is het wel weer leuk geweest met die onzin. Je claim van "6x goedkoper verwarmen" is totale nonsens.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:33 schreef Za het volgende:
[..]
De stroomprijs zal ook stijgen, maar niet vergelijkbaar met die van de gasprijs.
Bovendien is wegens het gastekort de optie er ook niet om ruim te stoken met gas.
[..]
Maar dan moet je alle deuren dichtdoen, anders heb je een probleem met vocht en kun je schimmel krijgen.
Het is ook niet goed voor je CV ketel, bovendien gaan de leidingen dan soms hele vervelende geluiden produceren.
In mijn geval, mijn huis bestaat uit 1 grote ruimte, dus woon- eet- en slaapgedeelte zonder muren. Wanner ik aan de tafel zit (in het midden, waar ook het thermostaat zit btw) en het koud is staan er radiatoren te loeien helemaal aan de voor en achterkant van de ruimte, achter een bed en achter een bank, nutteloos.
[..]
Nee dat is met niets zo.
Maar een convector circuleert warmte, dus best lang, hij slaat ook vanzelf af en blijft dan de warmte die er is nog circuleren ipv dat alles naar boven stijgt.
[..]
Nee. Men is vaak beperkt in waar het bed kan staan, waar een bank kan staan, zetten er een sierombouw omheen met kussens erop, soms staat er een kast voor, een hondenmand, gordijnen etc, dan wordt de warmte daardoor deels geabsorbeerd, het komt niet direct naar jou, zoals met een convector die je bv op anderhalve meter afstand plaatst van waar je bent zonder tussenkomst van andere elementen.
[..]
Ik heb het beeld geschetst, en nu nog iets aangevuld.
Nee, alle gezinnen zitten de hele dag met z'n allen in de woonkamer en kinderen zitten nooit op hun kamertjesquote:Mensen zitten niet continu tegelijkertijd op alle plekken in hun huis. Gerichte directe warmte daar waar ze wel zitten is goedkoper en ook gezien het gastekort een nuttige aanschaf.
Ja maar niet met ons.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, door oorlog te gaan voeren.
Dat is een goede grap joh.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja maar niet met ons.
In principe hoeven wij ons er niet mee te bemoeien.
Oekraine is geen lid van de NAVO en ook niet van de EU.
Dus Rusland maakt geen problemen met ons.
Behalve dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Onbekend. Totale order duurt meerdere jaren..quote:
https://www.reuters.com/w(...)-spiegel-2022-07-27/quote:KMW has already started manufacturing the howitzers, the Panzerhaubitze 2000 model, the full run of which which will take several years to complete, Spiegel said. It added that it was not yet clear when the first of the howitzers could be delivered.
Maar heeft Scholz zijn handtekening al gezet? Want die houdt tot nu toe veel tegen van wat de regering goedkeurt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:47 schreef capricia het volgende:
De Duitse regering keurt de verkoop goed van 100 PzH 2000 houwitsers aan Oekrane - Der Spiegel.
https://www.spiegel.de/po(...)18-9653-2ee96560da9d
Dat is zeer goed nieuws! 100 stuks.
Hij gaat dit toch ontkennen. Het is zo overduidelijk dat hij allesbehalve kritisch en objectief is dat het niet meer grappig is. Ze hebben een handelsakkoord met de EU ondertekend dat is idd zeer agressief richting Rusland.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien, heel misschien moet je soms toch eens wat kritischer naar je eigen “objectieve kritische blik” kijken?
Zomaar wat voorbeelden van jouw objectieve “kritische blik “
Het is al veel te laat voor een oplossing. We hebben de shitshow zo ver opgedreven dat we alleen nog maar de keuze hebben om verder te escaleren, op dezelfde manier door te gaan, of onze kont aan Poetin aan te bieden.
Onze gezamenlijke acties hebben alle mogelijke oplossingen om de problemen zonder gezichtsverlies op te lossen buitenspel gezet. En daarmee hebben we een levensgevaarlijke situatie gecreerd.
We? Zijn “we” Oekrane binnengevallen? Is Oekrane deze oorlog begonnen? Wat is hier kritisch of objectief aan? Dit is gewoon feiten ontkennen.
En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekrane zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen
Pardon? WTF is dit? Uitermate agressief?
Naar mijn mening was er geen oorlog in Oekrane geweest als de Oekraeners gewoon voor de neutraliteit waren gegaan. Maar nee, ze moesten kiezen tussen of de EU of Rusland. Geen tussenweg mogelijk, in hun kleine hoofdjes. En krijgen nu met de gevolgen te maken
Hmm “kleine hoofdjes”. Heel neutraal. En het concept autonomie is jou ook vreemd?
En zo gaat het maar door. Honderden berichten met dit soort eendimensionale shit waarbij een paar issues steeds terugkomen.
- Oekrane heeft de inval aan zichzelf te danken
- ja maar de VS deugt ook niet
- we moeten geen wapens sturen want…..
Kortom objectief kritisch? Nee vriend jouw Posts hebben niets met objectief kritisch te maken.
Dat maakt niet uit, ze moeten toch nog eerst gebouwd worden. Allemaal lange termijn dit.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar heeft Scholz zijn handtekening al gezet? Want die houdt tot nu toe veel tegen van wat de regering goedkeurt.
Genehmigt betekent vergund, daarbij neem ik aan dat het om de exportvergunning gaat die Scholz uiteindelijk moet ondertekenen. Dus dan zal dat wel zo zijn. Wellicht dat de acties van Polen Duitsland wakker hebben geschud, ze zullen wel vrezen dat anders binnenkort niemand nog Duits materieel koopt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar heeft Scholz zijn handtekening al gezet? Want die houdt tot nu toe veel tegen van wat de regering goedkeurt.
Ik begrijp niet waarom ze dan niet produceren voor zichzelf, en de exemplaren die ze nu voor zichzelf hebben gewoon voor een vriendenprijsje direct doorschuiven naar Oekrane, inclusief munitie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, ze moeten toch nog eerst gebouwd worden. Allemaal lange termijn dit.
Dat hebben ze ook gedaan met een gedeelte maar je kan dat niet met al je stukken doen want dan heb je zelf niks momenteel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:00 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom ze dan niet produceren voor zichzelf, en de exemplaren die ze nu voor zichzelf hebben gewoon voor een vriendenprijsje direct doorschuiven naar Oekrane, inclusief munitie.
Zo denkt Rusland dus over de NAVOquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:53 schreef over_hedge het volgende:
Ja goed idee. Rusland lekker andere landen laten innemen. Ze steeds sterker laten worden. Want ach hebben wij geen last van. En dan staan ze opeens bij polen voor de deur. En dan ben je te laat. Goed idee
Ik hoor dat nooit eigenlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Rutte heeft 1x gezegd dat het onze oorlog is en iedereen kakelt het na. Complete onzin.
Moet Rusland Finland en Zweden preventief bezetten zodat NATO die landen niet kan binnenvallen zoals het plan is?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo denkt Rusland dus over de NAVO
Nee, ook dat niet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Men gedraagt zich wel alsof Oekrane een provincie van Nederland is.
Lijkt me niet echt wenslijk, er is al genoeg ellende.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet Rusland Finland en Zweden preventief bezetten zodat NATO die landen niet kan bezetten zoals het plan is?
Waarom mag het wel bij Oekraine dan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt wenslijk, er is al genoeg ellende.
Welke landen heeft navo ingenomenquote:Op woensdag 27 juli 2022 16:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo denkt Rusland dus over de NAVO
Daar heb je gelijk en ik ben het met je eens maar Rusland kijkt er anders naar denk ik.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Welke landen heeft navo ingenomenEn nee zelf willen joinen is niet innemen.
Ja moeten ze vooral Oekrane innemen. Dan krijg je alleen maar meer/langere grenzen met navo landenquote:Op woensdag 27 juli 2022 16:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk en ik ben het met je eens maar Rusland kijkt er anders naar denk ik.
Die ziet gewoon de NAVO steeds dichterbij komen en die zit daar net zo min op te wachten als dat wij Rusland dichterbij zien komen.
Misschien moet Rusland dan eens wat doen aan de oorzaken die er voor zorgen dat iedereen in die omgeving zo snel mogelijk bescherming tegen hun zoekt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk en ik ben het met je eens maar Rusland kijkt er anders naar denk ik.
Die ziet gewoon de NAVO steeds dichterbij komen en die zit daar net zo min op te wachten als dat wij Rusland dichterbij zien komen.
Dus Rusland moet opdonderen uit Oekrane?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb toch helemaal niet gezegd dat het mag?
In het associatieverdrag was afgesproken dat Oekraine en de EU naar elkaar toe zouden werken op militair gebied.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja moeten ze vooral Oekrane innemen. Dan krijg je alleen maar meer/langere grenzen met navo landen
Oekrane moet een bufferstaat zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja moeten ze vooral Oekrane innemen. Dan krijg je alleen maar meer/langere grenzen met navo landen
Oekrane moet vooral helemaal doen wat het zelf wil.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oekrane moet een bufferstaat zijn.
Oekrane moet niks. En daar komt trouwens ook nog eens bij dat het idee dat Poetin en kornuiten van een 'bufferstaat' hebben toch wel aardig sterk lijkt op een vazalstaat.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oekraine moet dat zelf beslissen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan waren heel veel mannen het land uitgegaan als ze zelf konden doen wat ze wilden. Helaas werden ze als kanonnenvoer gebruikt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oekrane moet vooral helemaal doen wat het zelf wil.
Yep, en de USA moet stoppen met provoceren en uitbreiden van de NAVO richting Rusland.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Rusland moet opdonderen uit Oekrane?
Als dat allemaal prima werkte zouden die toch niet de noodzaak voelen om tot de NAVO toe te treden?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, en de USA moet stoppen met provoceren en uitbreiden van de NAVO richting Rusland.
We kunnen prima samenwerken met Oekraine en als de tijd rijp is mogen ze van mij best bij de EU komen maar we hoeven er geen militairen te gaan stationeren.
Met Zweden en Finland gaat dat toch ook prima?
Waar heb je deze "wijsheden" vandaan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In het associatieverdrag was afgesproken dat Oekraine en de EU naar elkaar toe zouden werken op militair gebied.
Net zoals Zweden en Finland militair samenwerken met de EU ondanks dat ze geen lid van de NAVO zijn.
Dat zag Rusland als een bedreiging zijn zwartezeevloot die in de haven van de krim gestationeerd is en toen hebben ze de Krim geannexeerd.
Daarop wilde Oekraine natuurlijk snel bij de NAVO (al blijkt uit wikileaks documenten dat daar al langer sprake van was) en als Oekraine bij de NAVO zou komen is Rusland strategisch gezien behoorlijk benadeeld.
Puur mijn mening.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar heb je deze "wijsheden" vandaan?
Dat vermoeden had ik al, want geschiedkundig klopt het voor geen meter.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Puur mijn mening.
Ik kan wel een link naar de wikileaks documenten plaatsen als je dat wilt.
Het werkte toch ook prima?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als dat allemaal prima werkte zouden die toch niet de noodzaak voelen om tot de NAVO toe te treden?
Nou vertel jouw mening maar dan.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al, want geschiedkundig klopt het voor geen meter.
Oekraine is wel aangevallen terwijl ze niet bij NATO zitten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het werkte toch ook prima?
Finland is niet aangevallen door Rusland ondanks dat ze niet bij de NAVO zitten.
Mijn mening dat Rusland met zijn poten van de Krim had moeten afblijven.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou vertel jouw mening maar dan.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, misschien kan ik nog wat van je leren.
Dat heb ik toch al toegelicht in post #151quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekraine is wel aangevallen terwijl ze niet bij NATO zitten.
Zou je dan ook nog even willen toelichten wat voor dreiging er vanuit Moldavi, Georgi en Azerbeidzjan (in al die landen loopt Moskou immers ook militair te kloten) richting de Russen uit gaat?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al toegelicht in post #151
Georgie is ongeveer hetzelfde verhaal als Oekraine.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou je dan ook nog even willen toelichten wat voor dreiging er vanuit Moldavi, Georgi en Azerbeidzjan (in al die landen loopt Moskou immers ook militair te kloten) richting de Russen uit gaat?
Dus Rusland heeft op hun eigen wikileaks -dat is tenslotte een FSB dingetje- een bestandje gevonden waaruit bleek dat Oekrane interesse had in lidmaatschap. En dat gaf Rusland het recht het land van de aardbodem te vegen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al toegelicht in post #151
Maar snap je het nou niet?! Als hun voormalige kolonin zich niet volledig aan Moskou onderwerpen is dat reuze bedreigend voor Rusland hoor!quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Rusland heeft op hun eigen wikileaks -dat is tenslotte een FSB dingetje- een bestandje gevonden waaruit bleek dat Oekrane interesse had in lidmaatschap. En dat gaf Rusland het recht het land van de aardbodem te vegen.
Mmmkay....
Dus deze link klopt niet?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus Rusland heeft op hun eigen wikileaks -dat is tenslotte een FSB dingetje- een bestandje gevonden waaruit bleek dat Oekrane interesse had in lidmaatschap. En dat gaf Rusland het recht het land van de aardbodem te vegen.
Mmmkay....
Maar zelf hebben ze het niet nodig, op dit moment. Elke actieve artillerie bij de Oekraners nu, zorgt ervoor dat je zelf minder op voorraad hoeft te hebben; degene die jou zou aanvallen waarvoor je die artillerie nodig zou hebben, wordt namelijk al te grazen genomen met die artillerie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:02 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook gedaan met een gedeelte maar je kan dat niet met al je stukken doen want dan heb je zelf niks momenteel.
Laat Rusland de bufferstrook lekker in hun eigen land aanleggen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Tenzij de Russen winnen. Dan heb je ineens wel een dingetje.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:02 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar zelf hebben ze het niet nodig, op dit moment. Elke actieve artillerie bij de Oekraners nu, zorgt ervoor dat je zelf minder op voorraad hoeft te hebben; degene die jou zou aanvallen waarvoor je die artillerie nodig zou hebben, wordt namelijk al te grazen genomen met die artillerie.
De Winteroorlog wil je spreken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het werkte toch ook prima?
Finland is niet aangevallen door Rusland ondanks dat ze niet bij de NAVO zitten.
Gewoon je oorlogsindustrie goed laten draaien; dat kan Duitsland heel goed.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tenzij de Russen winnen. Dan heb je ineens wel een dingetje.
Wie gaat dan afspraken controleren?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja maar niet met ons.
In principe hoeven wij ons er niet mee te bemoeien.
Oekraine is geen lid van de NAVO en ook niet van de EU.
Dus Rusland maakt geen problemen met ons.
Ah daarom gaat Polen nu in Korea hun wapentuig kopen...quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:06 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Gewoon je oorlogsindustrie goed laten draaien; dat kan Duitsland heel goed.
Hoe meer materieel je nu naar Oekrane stuurt, hoe kleiner de kans dat Rusland wint.
Dat doen ze alleen niet vrijwillig. En nu?quote:
De USA bepaalt dat niet alleen.quote:en de USA moet stoppen met provoceren en uitbreiden van de NAVO richting Rusland.
Welke afspraken?quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie gaat dan afspraken controleren?
Geen idee, lastige situatie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat doen ze alleen niet vrijwillig. En nu?
[..]
De USA bepaalt dat niet alleen.
navo breidt niet uit, mensen sluiten aan vrijwillig. Groot verschil, navo is geen autonome identiteit, navo is bondgenootschap. Mensen sluiten aan bij een bondgenootschap. Rusland, kan gewoon aansluiten als ze aan de voorwaarden en spelregels willen voldoen. ze moeten dan gewoon door een aantal (op grond van liberale ideologische-, democratische) hoepels springen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat doen ze alleen niet vrijwillig. En nu?
[..]
De USA bepaalt dat niet alleen.
Die vlekjes op de kaart bedreigen Rusland? Dan is het Rode Leger er erger aan toe dan ik al dacht.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Georgie is ongeveer hetzelfde verhaal als Oekraine.
Moldavie en Azerbeidzjan heb ik me nooit in verdiept.
Rusland zegt dat ze dat recht hebben en je doet je best om dat goed te praten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus deze link klopt niet?
https://wikileaks.org/plusd/cables/08MOSCOW265_a.html
En waar heb ik gezegd dat Rusland het recht heeft om Oekraine van de aarbodem te vegen?
Dan hoeft de EU nergens bang voor te zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vlekjes op de kaart bedreigen Rusland? Dan is het Rode Leger er erger aan toe dan ik al dacht.
Hou je niet van de domme. Alle internationale afspraken waaronder de afspraak dat Ukraine onafhankelijk mocht worden als ze hun kernwapens inleverden in 1991 en alle andere afspraken die Rusland geschonden heeft.quote:
Dan kunnen we dus zonder zorgen Ukraine volplempen met zware wapens.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan hoeft de EU nergens bang voor te zijn.
Ik praat helemaal niks goed, dat maak je er zelf van.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland zegt dat ze dat recht hebben en je doet je best om dat goed te praten.
Stelling: Rusland moet opdonderen uit de hele Oekraine, inclusief De Krim, en de soevereiniteit van dat land respecteren zonder enige verdere voorwaarden of eisen.
Ben je het daarmee eens?
Als Oekraine bij de NAVO komt zijn ze niet onafhankelijk mee h.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hou je niet van de domme. Alle internationale afspraken waaronder de afspraak dat Ukraine onafhankelijk mocht worden als ze hun kernwapens inleverden in 1991 en alle andere afspraken die Rusland geschonden heeft.
Dan zijn ze net zo onafhankelijk als alle ander NATO landen, inc. NL.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als Oekraine bij de NAVO komt zijn ze niet onafhankelijk mee h.
Ja vlucht maar weer.quote:Maar ik geef het op, ik ga buiten maar een beetje hobbyen
En moet Rusland de soevereiniteit van Oekrane respecteren zonder voorwaarden en gejamaar?quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niks goed, dat maak je er zelf van.
Het enige wat ik doe is een verklaring geven voor de oorlog.
Net vroeg je of ik wilde dat Rusland op moest donderen uit Oekraine en daar heb ik al bevestigend op beantwoord.
Als Oekrane bij de NAVO komt zijn ze juist stukken onafhankelijker dan onder de bufferstaat status die Rusland voor ze voor ogen heeft (in de praktijk komt dat immers neer op een of andere Loekasjenko-kloon aan de macht daar die braaf doet wat Poetin voor ogen heeft).quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als Oekraine bij de NAVO komt zijn ze niet onafhankelijk mee h.
Maar ik geef het op, ik ga buiten maar een beetje hobbyen
Verschillende verdragen met Oekrane.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Welke afspraken hebben ze gebroken voor de invasie?
Kloptquote:Of gedragen ze zich niet zoals het westen zou willen?
Want dat vind jij wenselijk gedrag?quote:Bijvoorbeeld door Oekranie binnen te vallen?
Dat schijnt toch moeilijk te zijn om te begrijpen voor sommigen....quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, door oorlog te gaan voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |