abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205472709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja moeten ze vooral Oekraïne innemen. Dan krijg je alleen maar meer/langere grenzen met navo landen :')
In het associatieverdrag was afgesproken dat Oekraine en de EU naar elkaar toe zouden werken op militair gebied.
Net zoals Zweden en Finland militair samenwerken met de EU ondanks dat ze geen lid van de NAVO zijn.
Dat zag Rusland als een bedreiging zijn zwartezeevloot die in de haven van de krim gestationeerd is en toen hebben ze de Krim geannexeerd.
Daarop wilde Oekraine natuurlijk snel bij de NAVO (al blijkt uit wikileaks documenten dat daar al langer sprake van was) en als Oekraine bij de NAVO zou komen is Rusland strategisch gezien behoorlijk benadeeld.
pi_205472711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja moeten ze vooral Oekraïne innemen. Dan krijg je alleen maar meer/langere grenzen met navo landen :')
Oekraïne moet een bufferstaat zijn.
pi_205472730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Oekraïne moet vooral helemaal doen wat het zelf wil.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205472737
quote:

[..]
Oekraïne moet niks. En daar komt trouwens ook nog eens bij dat het idee dat Poetin en kornuiten van een 'bufferstaat' hebben toch wel aardig sterk lijkt op een vazalstaat.
pi_205472752
quote:

[..]
Oekraine moet dat zelf beslissen.
pi_205472760
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oekraïne moet vooral helemaal doen wat het zelf wil.
Dan waren heel veel mannen het land uitgegaan als ze zelf konden doen wat ze wilden. Helaas werden ze als kanonnenvoer gebruikt.
pi_205472761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus Rusland moet opdonderen uit Oekraïne?
Yep, en de USA moet stoppen met provoceren en uitbreiden van de NAVO richting Rusland.
We kunnen prima samenwerken met Oekraine en als de tijd rijp is mogen ze van mij best bij de EU komen maar we hoeven er geen militairen te gaan stationeren.
Met Zweden en Finland gaat dat toch ook prima?
pi_205472770
Oekraïne moet zich houden aan afspraken, net zoals alle anderen.
pi_205472773
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Yep, en de USA moet stoppen met provoceren en uitbreiden van de NAVO richting Rusland.
We kunnen prima samenwerken met Oekraine en als de tijd rijp is mogen ze van mij best bij de EU komen maar we hoeven er geen militairen te gaan stationeren.
Met Zweden en Finland gaat dat toch ook prima?
Als dat allemaal prima werkte zouden die toch niet de noodzaak voelen om tot de NAVO toe te treden?
pi_205472778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In het associatieverdrag was afgesproken dat Oekraine en de EU naar elkaar toe zouden werken op militair gebied.
Net zoals Zweden en Finland militair samenwerken met de EU ondanks dat ze geen lid van de NAVO zijn.
Dat zag Rusland als een bedreiging zijn zwartezeevloot die in de haven van de krim gestationeerd is en toen hebben ze de Krim geannexeerd.
Daarop wilde Oekraine natuurlijk snel bij de NAVO (al blijkt uit wikileaks documenten dat daar al langer sprake van was) en als Oekraine bij de NAVO zou komen is Rusland strategisch gezien behoorlijk benadeeld.
Waar heb je deze "wijsheden" vandaan?
pi_205472786
quote:
5s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waar heb je deze "wijsheden" vandaan?
Puur mijn mening.
Ik kan wel een link naar de wikileaks documenten plaatsen als je dat wilt.
pi_205472792
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Puur mijn mening.
Ik kan wel een link naar de wikileaks documenten plaatsen als je dat wilt.
Dat vermoeden had ik al, want geschiedkundig klopt het voor geen meter.
pi_205472800
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als dat allemaal prima werkte zouden die toch niet de noodzaak voelen om tot de NAVO toe te treden?
Het werkte toch ook prima?
Finland is niet aangevallen door Rusland ondanks dat ze niet bij de NAVO zitten.
pi_205472816
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat vermoeden had ik al, want geschiedkundig klopt het voor geen meter.
Nou vertel jouw mening maar dan.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, misschien kan ik nog wat van je leren.
pi_205472819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het werkte toch ook prima?
Finland is niet aangevallen door Rusland ondanks dat ze niet bij de NAVO zitten.
Oekraine is wel aangevallen terwijl ze niet bij NATO zitten.
pi_205472835
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou vertel jouw mening maar dan.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, misschien kan ik nog wat van je leren.
Mijn mening dat Rusland met zijn poten van de Krim had moeten afblijven.
pi_205472837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraine is wel aangevallen terwijl ze niet bij NATO zitten.
Dat heb ik toch al toegelicht in post #151
pi_205472869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zou je dan ook nog even willen toelichten wat voor dreiging er vanuit Moldavië, Georgië en Azerbeidzjan (in al die landen loopt Moskou immers ook militair te kloten) richting de Russen uit gaat?
pi_205472911
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zou je dan ook nog even willen toelichten wat voor dreiging er vanuit Moldavië, Georgië en Azerbeidzjan (in al die landen loopt Moskou immers ook militair te kloten) richting de Russen uit gaat?
Georgie is ongeveer hetzelfde verhaal als Oekraine.
Moldavie en Azerbeidzjan heb ik me nooit in verdiept.
pi_205472917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus Rusland heeft op hun eigen wikileaks -dat is tenslotte een FSB dingetje- een bestandje gevonden waaruit bleek dat Oekraïne interesse had in lidmaatschap. En dat gaf Rusland het recht het land van de aardbodem te vegen.

Mmmkay....
pi_205472950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus Rusland heeft op hun eigen wikileaks -dat is tenslotte een FSB dingetje- een bestandje gevonden waaruit bleek dat Oekraïne interesse had in lidmaatschap. En dat gaf Rusland het recht het land van de aardbodem te vegen.

Mmmkay....
Maar snap je het nou niet?! Als hun voormalige koloniën zich niet volledig aan Moskou onderwerpen is dat reuze bedreigend voor Rusland hoor!
pi_205473047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mmmkay....
Dus deze link klopt niet?
https://wikileaks.org/plusd/cables/08MOSCOW265_a.html

En waar heb ik gezegd dat Rusland het recht heeft om Oekraine van de aarbodem te vegen?
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:02:13 #173
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205473082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:02 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat hebben ze ook gedaan met een gedeelte maar je kan dat niet met al je stukken doen want dan heb je zelf niks momenteel.
Maar zelf hebben ze het niet nodig, op dit moment. Elke actieve artillerie bij de Oekraïners nu, zorgt ervoor dat je zelf minder op voorraad hoeft te hebben; degene die jou zou aanvallen waarvoor je die artillerie nodig zou hebben, wordt namelijk al te grazen genomen met die artillerie.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:03:07 #174
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205473091
quote:

[..]
Laat Rusland de bufferstrook lekker in hun eigen land aanleggen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205473096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 17:02 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Maar zelf hebben ze het niet nodig, op dit moment. Elke actieve artillerie bij de Oekraïners nu, zorgt ervoor dat je zelf minder op voorraad hoeft te hebben; degene die jou zou aanvallen waarvoor je die artillerie nodig zou hebben, wordt namelijk al te grazen genomen met die artillerie.
Tenzij de Russen winnen. Dan heb je ineens wel een dingetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')