Het initiatief om afspraken niet na te komen, jazeker wel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat vreemd, lag het initiatief voor de sancties tegen Rusland bij Rusland zelf?
Je kunt lullen als brugman maar het is en blijft het westen wat begon met het opleggen van sancties en het breken van afspraken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:42 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het initiatief om afspraken niet na te komen, jazeker wel.
Ze hebben jarenlang de tijd gehad om aan waarheidsvinding te doen, verantwoordelijkheden op te eisen, en zich aan te passen aan een meer internationale tijdsgeest.
Sancties zijn het effect van de jarenlange verkeerde initiatieven van Rusland.
Nee, Rusland is begonnen met het breken van afspraken, daar zijn de sancties het gevolg van. Die kunnen weer van tafel als Rusland zich weer aan de afspraken gaat houden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt lullen als brugman maar het is en blijft het westen wat begon met het opleggen van sancties en het breken van afspraken.
Daar mag je van alles van vinden maar de tegenpartij onbetrouwbaar noemen omdat ze afspraken niet nakomen zou zo hypocriet zijn dat het grappig wordt.
Welke afspraken precies dan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt lullen als brugman maar het is en blijft het westen wat begon met het opleggen van sancties en het breken van afspraken.
Daar mag je van alles van vinden maar de tegenpartij onbetrouwbaar noemen omdat ze afspraken niet nakomen zou zo hypocriet zijn dat het grappig wordt.
Welke afspraken hebben ze gebroken voor de invasie?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rusland is begonnen met het breken van afspraken, daar zijn de sancties het gevolg van. Die kunnen weer van tafel als Rusland zich weer aan de afspraken gaat houden.
wie eist, bewijst.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er lag een afspraak om Oekranie niet binnen te vallen? Bron?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:59 schreef zuchtje het volgende:
[..]
wie eist, bewijst.
De annexatie van de Krim begon in februari. De sancties begonnen in maart.
Daarna heeft Rusland zich veelvuldig niet gehouden aan het staakt-het-vuren, ontdoken ze de verantwoordelijkheid voor MH-17 met verschillende (absurde) scenario's. Met vervolgens een nieuwe afspraak die verbroken werd door opnieuw Oekraïne binnen te vallen.
Boedapest memorandum, 1994.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er lag een afspraak om Oekranie niet binnen te vallen? Bron?
En verder noem je dus inderdaad alleen dingen na de invasie.
Ja, door oorlog te gaan voeren.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat vreemd, lag het initiatief voor de sancties tegen Rusland bij Rusland zelf?
"respect the independence and sovereignty and the existing borders of Ukraine"quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Misschien, heel misschien moet je soms toch eens wat kritischer naar je eigen “objectieve kritische blik” kijken?quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Raar, dus je geeft toe dat je de feiten subjectief interpreteert.
[..]
Ik kom hier om van gedachten te wisselen met andere mensen. Dat blijkt ontzettend moeilijk te zijn, zo niet onmogelijk, omdat er nogal veel mensen zijn die meteen in een kramp schieten als ik iets schrijf dat niet in hun subjectieve straatje past. En de veroordeling is dan nooit ver weg, veel mensen menen dat ze subjectief kunnen zijn en toch de rechtvaardige rechter kunnen spelen.
[..]
Waarom zou ik woorden vuil maken aan dingen die duidelijk zijn? Zijn ze dan niet duidelijk genoeg? Ik wordt altijd ontzettend moe van dat herhalen van the obvious. Misschien moet je gewoon niet zo in een kramp schieten en veroordelen, dan kan het gesprek een keer verder gaan dan wellus/nietus.
[..]
Ja, hallo, je zegt net dat je aan de feiten houdt en anti-Poetin bent.
Waarom kun je je niet gewoon aan de feiten houden en al die veroordelingen achterwege laten? Dan komt er tenminste een gesprek. Als je buddies zoekt om zelfbevestiging te krijgen, ga dan niet op een forum zoeken. Daar kun je niet kiezen om te kiezen voor de één en de ander te negeren.
Je bent zo aan het huilen over mij. Maar bekijk het eens van mijn kant: ik kan geen objectief woord schrijven zonder dat de anti-Poetin trollen me meteen de hoek van Poetin indrukken.
Hoe denk je eigenlijk dat ik over jullie denk...? Ik noem twee woorden: extreme hokjesgeest.
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je niet neutraal bent en daardoor de feiten subjectief interpreteert. Je ziet de feiten prima, maar je maakt er je eigen selectie in zodat het in je straatje past, je bent niet objectief.
Ook Rusland behaalt successen op Oekraïne en op ons. Maar het is onmogelijk voor jou om over die gevolgen te praten. Terwijl de gevolgen nog vele malen belangrijker zijn dan de feiten. En lees nog eens goed. Er zijn hier genoeg mensen die het wel kunnen en met wie ik wel kan praten zonder meteen voor trol uitgemaakt te worden.
Sorry, maar: watquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat kun je lezen toch?quote:
Yeah, you talking shit, boy.quote:
Impliceer je nu nu dat wanneer die expliciete afspraak er niet was geweest Rusland zo binnen had mogen wandelen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja ik had even tijd nodig om het goed te lezen. Ik dacht dat ze alleen hun nucleaire wapens hadden moeten inleveren voor bepaalde garanties.
Ja, puur technisch wel. Maakt het niet minder verwerpelijk of afkeurenswaardig, natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Impliceer je nu nu dat wanneer die expliciete afspraak er niet was geweest Rusland zo binnen had mogen wandelen?
En dat is niet genoeg?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ja ik had even tijd nodig om het goed te lezen. Ik dacht dat ze alleen hun nucleaire wapens hadden moeten inleveren voor bepaalde garanties.
De stroomprijs zal ook stijgen, maar niet vergelijkbaar met die van de gasprijs.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:58 schreef Isdatzo het volgende:
En wat zijn volgens jouw glazen bol de prijzen deze winter? En zou er een verband kunnen zijn tussen de gasprijs en de stroomprijs? Met andere woorden: waarom zou de gasprijs wel nog verder stijgen en de stroomprijs niet?
Maar dan moet je alle deuren dichtdoen, anders heb je een probleem met vocht en kun je schimmel krijgen.quote:Kan met een CV ook: draai de radiatoren dicht van de ruimtes waar je niet bent.
Nee dat is met niets zo.quote:En dan blijft het, na dat kwartiertje verwarmen, warm tot in het einde der tijden?
Nee. Men is vaak beperkt in waar het bed kan staan, waar een bank kan staan, zetten er een sierombouw omheen met kussens erop, soms staat er een kast voor, een hondenmand, gordijnen etc, dan wordt de warmte daardoor deels geabsorbeerd, het komt niet direct naar jou, zoals met een convector die je bv op anderhalve meter afstand plaatst van waar je bent zonder tussenkomst van andere elementen.quote:Hoop gelul,
Ik heb het beeld geschetst, en nu nog iets aangevuld.quote:maar om een ruimte te verwarmen en op temperatuur te houden moet er een bepaalde hoeveelheid energie in. Of je die energie nou uit je stopcontact haalt of uit je gasleiding maakt niet veel uit, en het is je eerder al door mij en TFP voorgerekend dat die energie een stuk goedkoper uit je gasleiding komt. Jij stelt dat het elektrisch 6x zo goedkoop kan... nou, laat maar zien hoe!
Nu is het wel weer leuk geweest met die onzin. Je claim van "6x goedkoper verwarmen" is totale nonsens.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:33 schreef Za het volgende:
[..]
De stroomprijs zal ook stijgen, maar niet vergelijkbaar met die van de gasprijs.
Bovendien is wegens het gastekort de optie er ook niet om ruim te stoken met gas.
[..]
Maar dan moet je alle deuren dichtdoen, anders heb je een probleem met vocht en kun je schimmel krijgen.
Het is ook niet goed voor je CV ketel, bovendien gaan de leidingen dan soms hele vervelende geluiden produceren.
In mijn geval, mijn huis bestaat uit 1 grote ruimte, dus woon- eet- en slaapgedeelte zonder muren. Wanner ik aan de tafel zit (in het midden, waar ook het thermostaat zit btw) en het koud is staan er radiatoren te loeien helemaal aan de voor en achterkant van de ruimte, achter een bed en achter een bank, nutteloos.
[..]
Nee dat is met niets zo.
Maar een convector circuleert warmte, dus best lang, hij slaat ook vanzelf af en blijft dan de warmte die er is nog circuleren ipv dat alles naar boven stijgt.
[..]
Nee. Men is vaak beperkt in waar het bed kan staan, waar een bank kan staan, zetten er een sierombouw omheen met kussens erop, soms staat er een kast voor, een hondenmand, gordijnen etc, dan wordt de warmte daardoor deels geabsorbeerd, het komt niet direct naar jou, zoals met een convector die je bv op anderhalve meter afstand plaatst van waar je bent zonder tussenkomst van andere elementen.
[..]
Ik heb het beeld geschetst, en nu nog iets aangevuld.
Nee, alle gezinnen zitten de hele dag met z'n allen in de woonkamer en kinderen zitten nooit op hun kamertjesquote:Mensen zitten niet continu tegelijkertijd op alle plekken in hun huis. Gerichte directe warmte daar waar ze wel zitten is goedkoper en ook gezien het gastekort een nuttige aanschaf.
Ja maar niet met ons.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, door oorlog te gaan voeren.
Dat is een goede grap joh.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja maar niet met ons.
In principe hoeven wij ons er niet mee te bemoeien.
Oekraine is geen lid van de NAVO en ook niet van de EU.
Dus Rusland maakt geen problemen met ons.
Behalve dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Onbekend. Totale order duurt meerdere jaren..quote:
https://www.reuters.com/w(...)-spiegel-2022-07-27/quote:KMW has already started manufacturing the howitzers, the Panzerhaubitze 2000 model, the full run of which which will take several years to complete, Spiegel said. It added that it was not yet clear when the first of the howitzers could be delivered.
Maar heeft Scholz zijn handtekening al gezet? Want die houdt tot nu toe veel tegen van wat de regering goedkeurt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:47 schreef capricia het volgende:
De Duitse regering keurt de verkoop goed van 100 PzH 2000 houwitsers aan Oekraïne - Der Spiegel.
https://www.spiegel.de/po(...)18-9653-2ee96560da9d
Dat is zeer goed nieuws! 100 stuks.
Hij gaat dit toch ontkennen. Het is zo overduidelijk dat hij allesbehalve kritisch en objectief is dat het niet meer grappig is. Ze hebben een handelsakkoord met de EU ondertekend dat is idd zeer agressief richting Rusland.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien, heel misschien moet je soms toch eens wat kritischer naar je eigen “objectieve kritische blik” kijken?
Zomaar wat voorbeelden van jouw objectieve “kritische blik “
Het is al veel te laat voor een oplossing. We hebben de shitshow zo ver opgedreven dat we alleen nog maar de keuze hebben om verder te escaleren, op dezelfde manier door te gaan, of onze kont aan Poetin aan te bieden.
Onze gezamenlijke acties hebben alle mogelijke oplossingen om de problemen zonder gezichtsverlies op te lossen buitenspel gezet. En daarmee hebben we een levensgevaarlijke situatie gecreëerd.
We? Zijn “we” Oekraïne binnengevallen? Is Oekraïne deze oorlog begonnen? Wat is hier kritisch of objectief aan? Dit is gewoon feiten ontkennen.
En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekraïne zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen
Pardon? WTF is dit? Uitermate agressief?
Naar mijn mening was er geen oorlog in Oekraïne geweest als de Oekraïeners gewoon voor de neutraliteit waren gegaan. Maar nee, ze moesten kiezen tussen of de EU of Rusland. Geen tussenweg mogelijk, in hun kleine hoofdjes. En krijgen nu met de gevolgen te maken
Hmm “kleine hoofdjes”. Heel neutraal. En het concept autonomie is jou ook vreemd?
En zo gaat het maar door. Honderden berichten met dit soort eendimensionale shit waarbij een paar issues steeds terugkomen.
- Oekraïne heeft de inval aan zichzelf te danken
- ja maar de VS deugt ook niet
- we moeten geen wapens sturen want…..
Kortom objectief kritisch? Nee vriend jouw Posts hebben niets met objectief kritisch te maken.
Dat maakt niet uit, ze moeten toch nog eerst gebouwd worden. Allemaal lange termijn dit.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar heeft Scholz zijn handtekening al gezet? Want die houdt tot nu toe veel tegen van wat de regering goedkeurt.
Genehmigt betekent vergund, daarbij neem ik aan dat het om de exportvergunning gaat die Scholz uiteindelijk moet ondertekenen. Dus dan zal dat wel zo zijn. Wellicht dat de acties van Polen Duitsland wakker hebben geschud, ze zullen wel vrezen dat anders binnenkort niemand nog Duits materieel koopt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar heeft Scholz zijn handtekening al gezet? Want die houdt tot nu toe veel tegen van wat de regering goedkeurt.
Ik begrijp niet waarom ze dan niet produceren voor zichzelf, en de exemplaren die ze nu voor zichzelf hebben gewoon voor een vriendenprijsje direct doorschuiven naar Oekraïne, inclusief munitie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, ze moeten toch nog eerst gebouwd worden. Allemaal lange termijn dit.
Dat hebben ze ook gedaan met een gedeelte maar je kan dat niet met al je stukken doen want dan heb je zelf niks momenteel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:00 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom ze dan niet produceren voor zichzelf, en de exemplaren die ze nu voor zichzelf hebben gewoon voor een vriendenprijsje direct doorschuiven naar Oekraïne, inclusief munitie.
Zo denkt Rusland dus over de NAVOquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:53 schreef over_hedge het volgende:
Ja goed idee. Rusland lekker andere landen laten innemen. Ze steeds sterker laten worden. Want ach hebben wij geen last van. En dan staan ze opeens bij polen voor de deur. En dan ben je te laat. Goed idee
Ik hoor dat nooit eigenlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:00 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Rutte heeft 1x gezegd dat het onze oorlog is en iedereen kakelt het na. Complete onzin.
Moet Rusland Finland en Zweden preventief bezetten zodat NATO die landen niet kan binnenvallen zoals het plan is?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo denkt Rusland dus over de NAVO
Nee, ook dat niet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Men gedraagt zich wel alsof Oekraïne een provincie van Nederland is.
Lijkt me niet echt wenslijk, er is al genoeg ellende.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet Rusland Finland en Zweden preventief bezetten zodat NATO die landen niet kan bezetten zoals het plan is?
Waarom mag het wel bij Oekraine dan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt wenslijk, er is al genoeg ellende.
Welke landen heeft navo ingenomenquote:Op woensdag 27 juli 2022 16:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo denkt Rusland dus over de NAVO
Daar heb je gelijk en ik ben het met je eens maar Rusland kijkt er anders naar denk ik.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Welke landen heeft navo ingenomenEn nee zelf willen joinen is niet innemen.
Ja moeten ze vooral Oekraïne innemen. Dan krijg je alleen maar meer/langere grenzen met navo landenquote:Op woensdag 27 juli 2022 16:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk en ik ben het met je eens maar Rusland kijkt er anders naar denk ik.
Die ziet gewoon de NAVO steeds dichterbij komen en die zit daar net zo min op te wachten als dat wij Rusland dichterbij zien komen.
Misschien moet Rusland dan eens wat doen aan de oorzaken die er voor zorgen dat iedereen in die omgeving zo snel mogelijk bescherming tegen hun zoekt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk en ik ben het met je eens maar Rusland kijkt er anders naar denk ik.
Die ziet gewoon de NAVO steeds dichterbij komen en die zit daar net zo min op te wachten als dat wij Rusland dichterbij zien komen.
Dus Rusland moet opdonderen uit Oekraïne?quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb toch helemaal niet gezegd dat het mag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |