EU Importban kolen en olie ik aug/dec.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:15 schreef capricia het volgende:
Als landen in de EU dan..![]()
Want energie is geen officiële EU aangelegenheid..landen bepalen dat zelf.
Daarom is het beter als de EU- landen zich klaarmaken voor een winter met 0 Russisch gas. Kan het alleen maar meevallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:26 schreef Za het volgende:
[..]
EU Importban kolen en olie ik aug/dec.
Maar het shoppen voor gas gaat in tegen het gezamenlijk opleggen van sancties en zorgen voor verdeeldheid.
Tegelijkertijd is er op zo'n korte termijn geen andere oplossing voor handen.
Landen die dat niet doen zijn bijzonder naïefquote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom is het beter als de EU- landen zich klaarmaken voor een winter met 0 Russisch gas. Kan het alleen maar meevallen.
Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met z'n strakke groene broekquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt er geen fuck aan.
Maar heb wel het idee dat ik het scherper zie dan de massa.
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
Ik weet niet of ik iemand hier een plezier mee doe qua tip, maar op dit moment kun je voor een paar tientjes nog convector kachels kopen. (van die staande die je kunt zetten waar je wilt met een rooster van boven)quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:54 schreef capricia het volgende:
Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.
Het probleem is dat ze wel een paar jaar nodig hebben om om te bouwen. Tot die tijd blijven ze kwetsbaar. Dat gas moet ergens vandaan komen, en zal tot die tijd duur gekocht moeten worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:30 schreef capricia het volgende:
Ben wel benieuwd of Duitsland gaat veranderen en meer gaat leveren aan Oekraïne als ze toch geen gas meer krijgen. Wat hebben ze dan nog te verliezen?
Daarvoor is de voorbereiding te kort. Het is niet te doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
Daarom is het beter als de EU- landen zich klaarmaken voor een winter met 0 Russisch gas. Kan het alleen maar meevallen.
Meer dan lafjes. Ze verbranden hiermee 1 van hun grootste paradepaardjes en 'brug' in de ruimte industrie. iets waar Rusland een belangrijke speler in is.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Beetje lafjes van de Russen om zelfs wetenschap te willen politiseren.
Ik hoor ze bij SpaceX al wel in de handjes wrijven trouwens.
Oh jawel hoor, maar dat over jezelf zeggen als je daar verder vrij weinig blijk van geeft doet wel wenkbrauwen fronsen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het probleem in Nederland is dat je nooit je hoofd boven het maaiveld mag uitsteken. Stel je voor dat je ergens een goede of zelfs betere kijk op hebt. Dat kan zomaar niet natuurlijk.
Italië is in elk geval goed op weg met het afbouwen van hun afhankelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:34 schreef Za het volgende:
[..]
Daarvoor is de voorbereiding te kort. Het is niet te doen.
NASA criticizes Russia for using space station to promote invasion of Ukrainequote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Breaking? Rusland verlaat officieel het ISS (programma) in 2024.... wtf
Waarom zouden mensen dat moeten doen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik iemand hier een plezier mee doe qua tip, maar op dit moment kun je voor een paar tientjes nog convector kachels kopen. (van die staande die je kunt zetten waar je wilt met een rooster van boven)
Twee maanden geleden waren ze nog volop overal verkrijgbaar, nu bijna niet meer, en ik denk over pakweg 4 weken niks meer.
Een beetje zoals met de mondkapjes ooit.
In Duitsland zie ik er zelfs niet 1 meer te koop met beveiliging reviews etc.
Het probleem voor Rusland is dat wanneer de kraan dichtgaat deze de komende jaren ook niet meer open gaat. Leidingen naar Zuid-Azië bouwen doe je niet zo maar even. Zeker niet als je af bent gesloten van de kapitaalmarkt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze wel een paar jaar nodig hebben om om te bouwen. Tot die tijd blijven ze kwetsbaar. Dat gas moet ergens vandaan komen, en zal tot die tijd duur gekocht moeten worden.
Die hebben zichzelf eruit geschopt dus?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Aether het volgende:
[..]
NASA criticizes Russia for using space station to promote invasion of Ukraine
https://spacenews.com/nas(...)invasion-of-ukraine/
Zwitserse Franken kopen dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Perrin het volgende:
Zwitserland profiteert weer eens van een oorlog.
[ twitter ]
Zij waren slim om niet mee te doen met de Euro.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
De Russen hebben baat bij de situatie zoals die nu is. Beetje spelen met de kraan; dan weer wat meer, dan weer wat minder. Volkomen onvoorspelbaar voor het westen en de mogelijkheid om de prijs op te drijven als zij dat nodig hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem voor Rusland is dat wanneer de kraan dichtgaat deze de komende jaren ook niet meer open gaat. Leidingen naar Zuid-Azië bouwen doe je niet zo maar even. Zeker niet als je af bent gesloten van de kapitaalmarkt.
Tja, het is een soeverein land toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Niemand hoeft dat te doen.quote:
Hoezo is elektrisch verwarmen 6x goedkoper?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:43 schreef Za het volgende:
[..]
Niemand hoeft dat te doen.
Maar verwarmen via electriciteit is ongeveer 6x goedkoper, en ook heel rap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-langer-openblijven"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |