abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205462278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:28 schreef YStec het volgende:

[..]
Levensstandaarden vs. andere landen, niet vs. eerdere jaren.

En bekijk deze mooie bevolkingspyramide eens, misschien dat dat een idee geeft wat er anders is tussen 1990 en 2022.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)g/bevolkingspiramide.
Het is een feit dat mensen aanzienlijk meer geld moeten besteden aan eerste levensbehoeften zoals wonen.

Waar dat in 1970 nog krap 10% was is dat nu ruim 30% of meer.

Meer dan 50% kwijt zijn aan vaste lasten in totaal is normaal, dat was het vroeger niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205462284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:

Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.

Dat ze daar de plank mis hebben geslagen met energiebehoeftes en opwekking/afhankelijkheid is wel duidelijk.
Ik denk het ook, eigenlijk net als met Hongarije is de afhankelijkheid zo groot dat ze geen andere optie zien of hebben.
pi_205462307
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.

Dat ze daar de plank mis hebben geslagen met energiebehoeftes en opwekking/afhankelijkheid is wel duidelijk.
Paar jaar geleden ging Merkel de kerncentrales sluiten. Ik zei in een topic dat het dom zou zijn.
Je wil wil niet weten hoeveel drek ik toen over me heen kreeg.
Nou dat was de algehele opinie toen.
Mensen kunnen niet goed nadenken.
Vakman pur sang
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:41:13 #104
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205462315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.
Nee want ze waren hier al jaren van te voren mee bezig. O.A. door zich de controle te verschaffen over de gasreserves van Duitsland en Nederland. En ook dor die al een jaar lang leeg te laten staan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 14:42:09 #105
236264 crew  capricia
pi_205462321
Rusland wil een unconditional surrender van Oekraïne. Het is geen probleem om food, heat, lighting of gas als wapen naar het westen te gebruiken. :')

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205462340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.
Dit is pertinent niet waar.

Rusland heeft met de bekende leugens al vanaf 2021, dus in aanloop naar de inval in Oekraïne, bewust de gasleveringen afgeknepen, om het westen te verdelen en te ontwrichten.

De economische sancties zijn een reactie op de inval ver daarna.
pi_205462371
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Paar jaar geleden ging Merkel de kerncentrales sluiten. Ik zei in een topic dat het dom zou zijn.
Je wil wil niet weten hoeveel drek ik toen over me heen kreeg.
Nou dat was de algehele opinie toen.
Mensen kunnen niet goed nadenken.
Het gaat wennen hoor, altijd pas jaren later je gelijk krijgen is beter dan niet toch?

Credits zul je er niet meer voor krijgen maar daar doen we het niet voor.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:50:03 #108
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee want ze waren hier al jaren van te voren mee bezig. O.A. door zich de controle te verschaffen over de gasreserves van Duitsland en Nederland. En ook dor die al een jaar lang leeg te laten staan.
Ze hebben zich uitstekend voorbereid op eventuele reacties uit het westen, zeker. Maar uit de Russische retoriek in het begin van het conflict bleek wel dat ze dit af wilden doen als een lokaal militair conflict. Dat was ze mogelijk gelukt als Kiev inderdaad binnen 3 dagen was gevallen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205462387
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:42 schreef capricia het volgende:
Rusland wil een unconditional surrender van Oekraïne. Het is geen probleem om food, heat, lighting of gas als wapen naar het westen te gebruiken. :')

[ twitter ]
Februari déjà vu :o
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205462398
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het gaat wennen hoor, altijd pas jaren later je gelijk krijgen is beter dan niet toch?

Credits zul je er niet meer voor krijgen maar daar doen we het niet voor.
Je hebt er geen fuck aan.
Maar heb wel het idee dat ik het scherper zie dan de massa.
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
Vakman pur sang
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:52:39 #111
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462407
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Rusland heeft met de bekende leugens al vanaf 2021, dus in aanloop naar de inval in Oekraïne, bewust de gasleveringen afgeknepen, om het westen te verdelen en te ontwrichten.

Wat is precies onwaar aan? Wat jij zegt en wat ik zeg sluiten elkaar helemaal niet uit. Zie ook een andere post van mijn hand:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ze hebben zich uitstekend voorbereid op eventuele reacties uit het westen, zeker. Maar uit de Russische retoriek in het begin van het conflict bleek wel dat ze dit af wilden doen als een lokaal militair conflict. Dat was ze mogelijk gelukt als Kiev inderdaad binnen 3 dagen was gevallen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205462413
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205462417
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Nou dan had de EU vanaf 2021 al geen gas meer moeten kopen, Russisch gas konden we toch zonder?
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 14:54:18 #114
236264 crew  capricia
pi_205462421
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:50 schreef Aether het volgende:

[..]
Februari déjà vu :o
Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205462424
Gerhard Schröder, is paid almost $1 million a year by Russian-controlled energy companies

April 23, 2022
HANOVER, Germany — On the evening of Dec. 9, 2005, 17 days after Gerhard Schröder left office as chancellor of Germany, he got a call on his cellphone. It was his friend President Vladimir V. Putin of Russia.

Mr. Putin was pressing Mr. Schröder to accept an offer to lead the shareholder committee of Nord Stream, the Russian-controlled company in charge of building the first undersea gas pipeline directly connecting Russia and Germany.

“Are you afraid to work for us?” Mr. Putin had joked. Mr. Schröder might well have been, given the appearance of possible impropriety — the pipeline he was now being asked to head had been agreed to in the final weeks of his chancellorship, with his strong support.

He took the job anyway.

https://www.nytimes.com/2(...)aine-war-energy.html

Oud nieuws, maar ik wist dit niet, en verklaard wat meer.

(Ik heb de eerste zin en de rest van het artikel wat ingekort omdat het me er om ging dat hij dus de leider van het aandeelhouders commitee van Nord Stream 1 is (en dus invloedrijk) op verzoek van Putin al 17 jaar lang, en hiervoor een miljoen per jaar vangt.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 26-07-2022 15:08:41 ]
pi_205462426
quote:

[..]
Nostradamus has entered the chat :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2022 14:55:35 ]
pi_205462523
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:54 schreef capricia het volgende:

Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.
Eerder problemen binnen de EU, omdat sommige lidstaten voor hun eigen hachje gaan.

Tijdens de coronacrisis was er ook al weinig samenwerking (Italië werd imo aan zijn lot overgelaten), afgezien van Duitsland die Nederlandse patiënten opving.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:08:39 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205462549
quote:

[..]
Wacht, wat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_205462575
quote:

[..]
De 'massa' is ook gewoon niet al te snugger.

Ik bedoel, het gemiddelde IQ is 100! Ik ben mijn verwachtingen gaan temperen in de loop der jaren.
[..]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 15:15:19 #120
236264 crew  capricia
pi_205462608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:06 schreef Za het volgende:

[..]
Eerder problemen binnen de EU, omdat sommige lidstaten voor hun eigen hachje gaan.

Tijdens de coronacrisis was er ook al weinig samenwerking (Italië werd imo aan zijn lot overgelaten), afgezien van Duitsland die Nederlandse patiënten opving.
Als landen in de EU dan.. :D
Want energie is geen officiële EU aangelegenheid..landen bepalen dat zelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205462629
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
De 'massa' is ook gewoon niet al te snugger.

Ik bedoel, het gemiddelde IQ is 100! Ik ben mijn verwachtingen gaan temperen in de loop der jaren.
Dat is het idee van een quotiënt, dat het een relatief getal is t.o.v. een gemiddelde. 100 is dus per definitie het gemiddelde...

Het probleem in Nederland is dat de meerderheid van de mensen zich aan de hogere kant van die 100 indeelt. Lospedrosa ook blijkbaar lees ik in zijn post.
pi_205462647
Als Rusland de gaskraan dichtdraait kunnen de EU-landen probleemloos meer hulp gaan bieden aan Oekraine. En Rusland heeft grotere problemen dan de EU, dus die zullen eerder met hun ogen knipperen.
pi_205462655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:17 schreef archito het volgende:

[..]
Dat is het idee van een quotiënt, dat het een relatief getal is t.o.v. een gemiddelde. 100 is dus per definitie het gemiddelde...

Het probleem in Nederland is dat de meerderheid van de mensen zich aan de hogere kant van die 100 indeelt. Lospedrosa ook blijkbaar lees ik in zijn post.
Het probleem in Nederland is dat je nooit je hoofd boven het maaiveld mag uitsteken. Stel je voor dat je ergens een goede of zelfs betere kijk op hebt. Dat kan zomaar niet natuurlijk. :(
[..]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:21:42 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205462663
Breaking? Rusland verlaat officieel het ISS (programma) in 2024.... wtf
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205462694
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Breaking? Rusland verlaat officieel het ISS (programma) in 2024.... wtf
Beetje lafjes van de Russen om zelfs wetenschap te willen politiseren.

Ik hoor ze bij SpaceX al wel in de handjes wrijven trouwens. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')