Het is een feit dat mensen aanzienlijk meer geld moeten besteden aan eerste levensbehoeften zoals wonen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:28 schreef YStec het volgende:
[..]
Levensstandaarden vs. andere landen, niet vs. eerdere jaren.
En bekijk deze mooie bevolkingspyramide eens, misschien dat dat een idee geeft wat er anders is tussen 1990 en 2022.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)g/bevolkingspiramide.
Ik denk het ook, eigenlijk net als met Hongarije is de afhankelijkheid zo groot dat ze geen andere optie zien of hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.
Dat ze daar de plank mis hebben geslagen met energiebehoeftes en opwekking/afhankelijkheid is wel duidelijk.
Paar jaar geleden ging Merkel de kerncentrales sluiten. Ik zei in een topic dat het dom zou zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.
Dat ze daar de plank mis hebben geslagen met energiebehoeftes en opwekking/afhankelijkheid is wel duidelijk.
Nee want ze waren hier al jaren van te voren mee bezig. O.A. door zich de controle te verschaffen over de gasreserves van Duitsland en Nederland. En ook dor die al een jaar lang leeg te laten staan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.
Dit is pertinent niet waar.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.
Het gaat wennen hoor, altijd pas jaren later je gelijk krijgen is beter dan niet toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Paar jaar geleden ging Merkel de kerncentrales sluiten. Ik zei in een topic dat het dom zou zijn.
Je wil wil niet weten hoeveel drek ik toen over me heen kreeg.
Nou dat was de algehele opinie toen.
Mensen kunnen niet goed nadenken.
Ze hebben zich uitstekend voorbereid op eventuele reacties uit het westen, zeker. Maar uit de Russische retoriek in het begin van het conflict bleek wel dat ze dit af wilden doen als een lokaal militair conflict. Dat was ze mogelijk gelukt als Kiev inderdaad binnen 3 dagen was gevallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee want ze waren hier al jaren van te voren mee bezig. O.A. door zich de controle te verschaffen over de gasreserves van Duitsland en Nederland. En ook dor die al een jaar lang leeg te laten staan.
Februari déjà vuquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:42 schreef capricia het volgende:
Rusland wil een unconditional surrender van Oekraïne. Het is geen probleem om food, heat, lighting of gas als wapen naar het westen te gebruiken.![]()
[ twitter ]
Je hebt er geen fuck aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het gaat wennen hoor, altijd pas jaren later je gelijk krijgen is beter dan niet toch?
Credits zul je er niet meer voor krijgen maar daar doen we het niet voor.
Wat is precies onwaar aan? Wat jij zegt en wat ik zeg sluiten elkaar helemaal niet uit. Zie ook een andere post van mijn hand:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is pertinent niet waar.
Rusland heeft met de bekende leugens al vanaf 2021, dus in aanloop naar de inval in Oekraïne, bewust de gasleveringen afgeknepen, om het westen te verdelen en te ontwrichten.
De economische sancties zijn een reactie op de inval ver daarna.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ze hebben zich uitstekend voorbereid op eventuele reacties uit het westen, zeker. Maar uit de Russische retoriek in het begin van het conflict bleek wel dat ze dit af wilden doen als een lokaal militair conflict. Dat was ze mogelijk gelukt als Kiev inderdaad binnen 3 dagen was gevallen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt er geen fuck aan.
Maar heb wel het idee dat ik het scherper zie dan de massa.
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
Nou dan had de EU vanaf 2021 al geen gas meer moeten kopen, Russisch gas konden we toch zonder?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is pertinent niet waar.
Rusland heeft met de bekende leugens al vanaf 2021, dus in aanloop naar de inval in Oekraïne, bewust de gasleveringen afgeknepen, om het westen te verdelen en te ontwrichten.
De economische sancties zijn een reactie op de inval ver daarna.
Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.quote:
Nostradamus has entered the chatquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
Eerder problemen binnen de EU, omdat sommige lidstaten voor hun eigen hachje gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:54 schreef capricia het volgende:
Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.
Wacht, wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
De 'massa' is ook gewoon niet al te snugger.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als landen in de EU dan..quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:06 schreef Za het volgende:
[..]
Eerder problemen binnen de EU, omdat sommige lidstaten voor hun eigen hachje gaan.
Tijdens de coronacrisis was er ook al weinig samenwerking (Italië werd imo aan zijn lot overgelaten), afgezien van Duitsland die Nederlandse patiënten opving.
Dat is het idee van een quotiënt, dat het een relatief getal is t.o.v. een gemiddelde. 100 is dus per definitie het gemiddelde...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De 'massa' is ook gewoon niet al te snugger.
Ik bedoel, het gemiddelde IQ is 100! Ik ben mijn verwachtingen gaan temperen in de loop der jaren.
Het probleem in Nederland is dat je nooit je hoofd boven het maaiveld mag uitsteken. Stel je voor dat je ergens een goede of zelfs betere kijk op hebt. Dat kan zomaar niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:17 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is het idee van een quotiënt, dat het een relatief getal is t.o.v. een gemiddelde. 100 is dus per definitie het gemiddelde...
Het probleem in Nederland is dat de meerderheid van de mensen zich aan de hogere kant van die 100 indeelt. Lospedrosa ook blijkbaar lees ik in zijn post.
Beetje lafjes van de Russen om zelfs wetenschap te willen politiseren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Breaking? Rusland verlaat officieel het ISS (programma) in 2024.... wtf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |